goed, laat maar in begrijpelijke woorden een resultaat zienquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:19 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me meer af waarom je een heel boekwerk zou willen submitten. Met Google is veel meer informatie te vinden als het om naslag gaat. De meerwaarde van een post op een forum zit er imo in dat het een concreet antwoord is op een vraag en die zie ik hier niet..
Een resultaat voor welke vraag/probleem?quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:21 schreef ellevehC86 het volgende:
goed, laat maar in begrijpelijke woorden een resultaat zien
Geachte mevrouw, bedankt voor uw belangstellingquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:
Google. Voordeel is hierbij ook nog dat niet alleen het elektrische systeem belicht wordt. Als je dat wel wilt, kun je natuurlijk nog wel verfijnen.
De moeite die je doet is bewonderingswaardig, maar in de praktijk denk ik dat een boekwerk overtypen weinig toevoegt..
dank uquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:29 schreef Anne het volgende:
Ik zit nu op mijn telefoon te fokken, maar ik zet hem straks in de FAQ erbij.
Nou kun je lyrisch doen over google maar dat is ook niks anders dan een zoek- en een doorverwijssite.quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:
Google. Voordeel is hierbij ook nog dat niet alleen het elektrische systeem belicht wordt. Als je dat wel wilt, kun je natuurlijk nog wel verfijnen.
De moeite die je doet is bewonderingswaardig, maar in de praktijk denk ik dat een boekwerk overtypen weinig toevoegt..
Hele goeie tip, ik weet niet of ik hem bij deze post direct al ga toepassen maar je hebt absoluut gelijk betreffende de duidelijkheid, wat je tweede punt betreft zou je eigenlijk heel simpel moeten concluderen dat er iets mis aan het gaan is zodra je een tolerantiewaarde bereiktquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:38 schreef Adames het volgende:
Goed iniatief, alleen leest het niet zo fijn. Een tip zou zijn om voor een eventuele volgende keer een aantal eerste posts te reserveren, waarna je kan linken naar hoofdstukken in de OP.
Verder zou ik de nauwkeurigheid in ieder geval goed belichten. Een multimeter van een tientje geeft wel voltages op 2 decimalen nauwkeurig, maar hebben eerder een nauwkeurigheid van een halve volt. Hierdoor zijn conclusies trekken vanwege kleine afwijkingen nogal twijfelachtig.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:49 schreef BroesWillems het volgende:
Goed topic, ik wist bijvoorbeeld niet dat er multimeters waren die toerental kunnen weergeven voor onder de 100 euro.
Heb je linkje? Ik denk al langer na over een goede multimeter met een meer functie's. (hoewel ik de *piep*-functie het meest gebruik)
Besteld.quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
http://shop.conrad.nl/ger(...)timeters/123240.html
Ik zal hier idd moeten verzoeken in het document om toch te moeten richten op fabrieksdocumentatie, het originele document stamt uit 1967, met alleen maar het analoge stuk erin, ik heb het digitale stuk toegevoegd met verschilende referenties en naar extra aanvullingen gezocht, ik denk niet dat ik het systeem van Ford apart wil belichtenquote:Op donderdag 30 december 2010 19:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@ TS, een dynamo puur op spanning meten is zinloos. je moet de afgeleverde AMPERE'S meten. die laden de accu bij, de spanning niet
[.quote]
Je meet of de dynamo werkt, niet of deze de gewenste restspanning geeft, dit hoofdstuk is nog in behandeling
[quote]
nog ff een toevoeging,
Ford gebruikt bij div. modelen een SMART charge systeem waar de spanning wel tot 18V kan oplopen, hou hier rekening mee bij het diagnose stellen, anders ga je de dynamo voor niks vervangen![]()
Huh?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
toruwens, betreft je accu, ALLES onder de 10.8V tijdens starten = slechte accu, een nieuwe accu zal hier niet onder komen.en het is belangrijk EERST de BASIS te wezten, of tewel wat is span ning, stroom weerstand vermogen, waar staat mn plus, min, wat is een massa schakeling... beheers je dit, dan is het pas verstandig om je druk te gaan maken om meten
want als je niet weet wat je meet, wat heb je er dan aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop