Mja vond ook dat ie iets te snel vol aangaf. Heb 'm vervangen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef oldford het volgende:
Met 3,8A duurt het bijna 15 uur voor de accu vol is.
In 2,5 uur laad je maximaal 9,5 Ah bij. Dat is slechts 17%.
Ik ben bang dat de accu bijna dood is.
1.2 ketting, 1.4 riemquote:Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef daNpy het volgende:
Bij de Opel Corsa B van mijn zusje is de distributieriem eraf gelopen (spanner kapot, exacte oorzaak onbekend). Heeft dit blok vrij lopende kleppen of is het sowieso een enkeltje sloop?
1.2 of 1.4 benzine trouwens.
Okay bedankt. 't is een riem, 1.4 dus.quote:Op zondag 29 september 2019 09:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1.2 ketting, 1.4 riem
In beide gevallen enkeltje sloop
Zou lekker verder kijken.quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Verstandige keus voor een stortaanhangertje of stadsautootje ofzo.. niet echt top voor langere afstanden of op snelwegen..quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)quote:Als het controlelampje niet uitgaat of knippert tijdens het rijden, bij motortoerentallen boven 2000 1/min werkt dan gelijktijdig een zoemer, stoppen, de motor afzetten.
De olie eens verversen misschien?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Isane het volgende:
Sinds een paar dagen kan het voorkomen dat het olielampje gaat knipperen bij het starten van de motor. Als ik de auto uit zet en opnieuw start dan is het olielampje weg.
Er zit genoeg olie in de motor dus dat kan het niet zijn. Het kan eventueel de oliedruk zijn maar ik hoor geen zoemer.
In het boekje staat:
[..]
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)
Iemand een idee wat het kan zijn?
Moest het olie verversen, thnx!quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:16 schreef Miniem het volgende:
[..]
De olie eens verversen misschien?
Gecheckt of het goudgeel of zwart/bruin is?
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel spanning geeft je accu?
Zekering ziet er, op foto goed uit. Kan dat dekseltje er ook af, kan je het beter zien.![]()
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:36 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.
Waarschijnlijk ontladen door lampie oid., zoals PvdP al schreef.
IK zou een nieuwe accu halen .quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:53 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:36 schreef Schuifpui het volgende:
Advies nodig. Ik heb een Clio IV. Daar liggen nu 4 normale (zomer) banden onder, waarvan de voorste nog net geen slicks zijn. Normaal zou ik alleen de twee voorste kunnen vervangen. De achterste zien er nog als nieuw uit en doen toch vrijwel niets. Alleen heb ik er liever all season banden onder, vooral ook omdat ik wellicht nog naar Dld ga deze winter. Dan toch maar alle 4 vervangen? Vind het een beetje zonde van de achterbanden.
Zoiets?quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.
Ik heb zelf een paar jaar op Michelin CrossClimates gereden en die voldeden zeer goed in NL. Maar met sneeuw waren ze wel een stuk minder dan echte winterbanden. Dus voor wintersport etc. zou ik toch echte winterbanden nemen. Blijven je tripjes in DLD beperkt toch de Autobahn en de grote steden zou je inderdaad voor allseasons kunnen gaan. Achterbanden kun je los verkopen eventueel.
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.
Ligt uiteraard hoeveel je gaat rijden. Maar als je alleen op wintersport gaat kun je ze ook alleen dan er onder gooien, dan kun je er uiteraard wel een tijdje mee doen. Verder zijn het Continentals dus dat is over het algemeen prima. Als je de velgen goed vind zou ik dat doen en dan pas van de zomer nieuwe bandjes op de zomerset gooien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Vanuit de glazen bol is er weinig van te zeggen, laat er eens een techneut naar kijken?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf. Ik moet afleren om knakenbakken te kopen. Zoals eerder vermeld, gaat om een BMW 316ti (2002), N42 blok. Rij dagelijks ongeveer 240km.
De afgelopen tijd merkte ik olieverbruik op, laten we zeggen een goede 0.5l om de tankbeurt a 800km. Sensortje gaat af, ik vul braaf bij en google en kom op veel gezeik met klepseals uit. Zo ook vandaag maar toen zag ik gelige troep aan de peilstok. Onder de vuldop niets raars, maar weer in het blok leek ik meer van die troep te zien. Eergister op de snelweg liep de temperatuur ineens af en in de file weer op, ik vermoedde de thermostaat. Maar gisteren en vandaag weer niets aan de hand daarmee. Verder wat mij vandaag opviel is tijdens het rijden een redelijk ruisend geluid wat meeging met gas geven, leek op wind maar m'n ramen zaten goed dicht.
Symptomen:
- olieverbruik, 0,5l op 800km~
- temperatuur kvs ging op de snelweg op een dag ineens omlaag, in de file omhoog
- rookt soms grijzig/wittig stationair, niet verward met condens
- geen koelvloeistofverbruik tot nu toe
- geen performance verlies
Ik rijd niet als een idioot, het ding krijgt lange ritten. Waar moet ik aan denken, het ergste? Koppakking? Ik lees ook carterventilatie, de klepseals kunnen een issue zijn. Wat denken jullie vanuit de glazen bol?
Ik twijfel wat handiger is, vandaar m'n eerdere vraag. Ik moet in ieder geval nu iets nieuws, want de huidige voorbanden zijn wel echt op.quote:Op vrijdag 1 november 2019 06:33 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?
Voor hetzelfde bedrag als deze set koop je ook 4 nieuwe Vredestein Quatrac5 (allseason banden)
Heb je nieuw, prima band met goede nat-weer eigenschappen en zit je niet met banden wissels.
Bovendien hebben deze banden, net als eerder genoemde Michelin crossclimate, het sneeuwvlok/berg symbool waarmee je officieel toegelaten bent in Duitsland.
Dit lijkt mij een betere deal dan deze gebruikte set die al bijna op de helft van de levensduur is.
Ligt eraan of beide versleten is.quote:Op dinsdag 5 november 2019 22:52 schreef 1marcelfilms het volgende:
De trommel achterremmen van mijn swift maken echt enorm kabaal als het regent. Kan ik nou alleen de remschoenen vervangen of moet ik ook gelijk trommels ook vervangen?
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.quote:Op zondag 10 november 2019 15:31 schreef Schuifpui het volgende:
Vraagje:
Gisteren m'n winterbanden eronder gezet en direct even bandenspanning, motorolie, koelvloeistof, sproeivloeistof e.d. nagelopen. Ik zag dat m'n koelvloeistof redelijk laag stond, nog wel ruim boven minimum, maar een stuk lager dan een paar maanden terug.
Een maand of 3-4 geleden stond hij precies op de helft. Nu stond het tankje op een kwart. Aangezien het tankje het hoogste punt is, denk ik dat er zo'n 100-200ml bij gaat om op het originele niveau te komen. Dat is natuurlijk geen probleem.
De grote vraag is: Waar is het heen? Komt dit door uitzetten/krimpen bij temperatuurwisselingen? Oftewel, is het een normale variatie? Ik heb in mei een lekke koelslang gehad waardoor m'n vloeistof helemaal weg was. Ben een beetje bang dat er weer iets is. Aan de andere kant is het nu wel zo weinig, dat een vergelijkbare lekkage me sterk lijkt. Maar het hoort wel een gesloten systeem te zijn, dus er mag eigenlijk niets weggaan.
Gaat om een Clio IV.
Oké thanks. Ik kreeg precies dezelfde reactie van m'n garage. Sinds ik stil heb gestaan langs de snelweg, ben ik een beetje bang voor alles wat daaruit verdwijnt of onder m'n auto ligt.quote:Op maandag 11 november 2019 16:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien dat er na het vervangen van de slang en het vullen van het systeem er nog een beetje lucht in zat die er nu uit is.
Of dat er via de overloop een klein beetje verdwenen is......
Maar het is zo enorm minimaal dat ik me er absoluut niet druk om zou maken.
Ahh, dat is wat ik zocht. Dank je welquote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef oldford het volgende:
Volgens de FAQ op de KIA website:
Informatie over de geldigheidsduur en de dekking van de Kia Internationale Wegenhulpgarantie staat vermeldt op de MijnKia klantenkaart. De MijnKia klantenkaart kunt u vinden achter de zonneklep aan de bestuurderszijde van uw Kia.
De voorwaarden kun je hier downloaden:
https://www.kia.com/conte(...)/kiw-brochure-19.pdf
Voor wat betreft de kosten van een nieuwe accu:
Als die nog onder de fabrieks-garantie valt is dat gratis. Daar kan een leeftijdbeperking op zitten.
Is de accu leeg omdat de dynamo defect is, dan valt reparatie van de dynamo onder de garantie.
Ik gebruik velgenreiniger van Jemako. Niet perse goedkoop maar wel goed. Je hebt er ook een speciale borstel (cleanstick) voor.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:55 schreef Hupje het volgende:
Welke velgenreiniger gebruiken jullie?
Ik was altijd teveden over de velgenreiniger van Kruidvat (werkte goed en niet duur) maar die gaat uit de handel. Ik ben vooral op zoek naar iets wat goed werkt, maar betaal liefst niet de hoofdprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht https://www.amazon.com/dp/B00EPLCP3U?tag=garach2-20 goed of is of zijn er beter? En geen xenon of led troep AUB.vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_vándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_prätéñ
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 19:57 schreef Charged het volgende:
Iemand ervaring met een flesje injector cleaner? M'n Lupootje 1 hele liter staat net 0,1% te hoog qua uitlaatgas om door de apk te komen. Begrijpelijk aangezien ik normaal een auto koop van apk tot apk en en helemaal niks aan doe qua onderhoud. Echter kwam het beestje er met vlag en wimpel doorheen op de uitstoot na...die was tijdens meting 8.0 en na vervanging van de lambda sonde 0.6. Ik rij dagelijks 12 km max dus komt ie nooit lekker op temperatuur. Zat dus te denken om een kleine beurt te doen en een flesje cleaner in de tank te mikken en eens goed warm rijden,km-tje of 50. Welk merk is een beetje oke,Wynn's of is er een beter iets op de markt?
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 20:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Monteur doet dat meestal ook wel bij de APK als het daar op stuk loopt, althans bij mij. Had je ‘m voor de APK wel goed warm gereden?
Toen ik mijn auto had geïmporteerd en naar de eerste APK ging kwam ‘ie er doorheen (motor warm) en moest toen 2 uur ofzo op de steekproef wachten en toen lukte het niet meer. Gingen ze even een tijdje rijden en daarna ging het prima.
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zitquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:19 schreef Charged het volgende:
[..]
Nee,ik moet het dingetje zelf eigenlijk eens goed warm rijden,ik had totaal niet verwacht dat alleen dat het euvel zou zijn,met de km's die ik per dag met deze auto rij weet ik dat het fout (kan) gaan, vandaar apk tot apk auto's...anyway,ze denken dat het met een flesje cleaner gedaan kan zijn,ik neem het zekere voor het onzekere en plak er een beurt tegenaan. Vandaar ook de vraag of zo'n flesje (en welk merk) verschil uit kan maken. Helemaal in combinatie met een beurtje..verse lucht en vonkjes kan nooit slecht zijn..
Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zitMijn broer had het laatst toevallig in z'n Renault R5 gegooid en zei dat 'ie merkbaar lekkerder liep.
Baadt het niet schaadt het niet, zou het gewoon er in kieperen. Wynn's is inderdaad een grote, 5 in 1 kom je ook vaak tegen. Welke beter is, geen idee. Koop meestal gewoon wat ik in de Brezan zie staan.
Had! Net paar weken terug verkochtquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Had! Net paar weken terug verkochtWas wel pijnlijk na 3 jaar. Hij is er vaak mee naar Frankrijk geweest. Was een R5 1.7 GTX, dus nog best een 'dikke'. Maar vanwege de komst van een kleine heeft 'ie een wat grotere auto gekocht (E36 320iA).
Hier samen met mijn 540i in France:
[ afbeelding ]
Zeker leuke wagen! Alhoewel er al wat roest was opgelapt, kwamen er op andere plekken weer wat blaasjes. Z'n nieuwe baasje gaat 'm helemaal opknappen dus dat is ook wel gaaf. Inderdaad trio's! De E36 is ook leuk als youngtimerliefhebber.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..
Die is nog geen half jaar oud, dus dat zal geen probleem zijn. Thnxquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:36 schreef daNpy het volgende:
Gewoon laten staan, als de accu slecht is af en toe opladen.
Ik ben ook weleens twee weken op vakantie met het vliegtuig, dat heeft nog nooit problemen opgeleverd met de auto. Ondanks dat hij zolang stil gestaan heeft, start de auto direct.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn auto staat de komende weken stil i.v.m. thuiswerken. Kan ik 'm gewoon lekker laten staan, of is het beter om er wekelijks ff een stukkie mee te gaan rijden?
Ik heb na 70.000km mijn banden laten wisselen van linksvoor naar rechtsachter en rechtsvoor naar linksachter. Alleen na 70dkm waren mijn achterbanden licht gaan cuppen. Hierdoor had ik veel meer banden geluid in de auto alsof je over de witte kantstreep aan het rijden was. Dit had ik vrij eenvoudig en snel kunnen laten herstellen door de banden te laten trimmen en toen was het weer goedquote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
Dat is meer dan de waarde van de auto.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Das de tragiek van de oudeautobezitter.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is meer dan de waarde van de auto.
Soms kan je op de sloop nog iets tegenkomen een aanvraag op onderdelenlijn is nooit verkeerdquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Want met je achterbanden stuur en rem jij?quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon vragen als je niet begrijpt waarom
Als je het onderwerp zou begrijpen zou je inzien dat ook deze post nergens op slaatquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.
Voor de gemiddelde bestuurder is grip achter beter dan voor. Maar jij bent natuurlijk een ervaren rally meester.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
Dan is het toch juist wel handig te roteren. Ofja, kost natuurlijk teveel "moeite" want het is meer werkquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar ontopic, roteren is vaak niet nodig bij normale kilometer aantallen. Dan is achter als verdroogd, onrond of gecupt als voor 2x vervangen is wegens te weinig profiel.
Middendemper 35 Euroquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:14 schreef pitboer het volgende:
Weet iemand wat het kost om een midden en einddemper te vervangen van een mazda 323f uit 2000?Of wat zo iets max mag kosten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |