abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189036125
Met 3,8A duurt het bijna 15 uur voor de accu vol is.
In 2,5 uur laad je maximaal 9,5 Ah bij. Dat is slechts 17%.
Ik ben bang dat de accu bijna dood is.
pi_189067860
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef oldford het volgende:
Met 3,8A duurt het bijna 15 uur voor de accu vol is.
In 2,5 uur laad je maximaal 9,5 Ah bij. Dat is slechts 17%.
Ik ben bang dat de accu bijna dood is.
Mja vond ook dat ie iets te snel vol aangaf. Heb 'm vervangen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 29 september 2019 @ 09:55:23 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189170781
Bij de Opel Corsa B van mijn zusje is de distributieriem eraf gelopen (spanner kapot oid, exacte oorzaak onbekend). Heeft dit blok vrij lopende kleppen of is het sowieso een enkeltje sloop? :P

1.2 of 1.4 benzine trouwens.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189170808
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef daNpy het volgende:
Bij de Opel Corsa B van mijn zusje is de distributieriem eraf gelopen (spanner kapot, exacte oorzaak onbekend). Heeft dit blok vrij lopende kleppen of is het sowieso een enkeltje sloop? :P

1.2 of 1.4 benzine trouwens.
1.2 ketting, 1.4 riem

In beide gevallen enkeltje sloop
  zondag 29 september 2019 @ 09:57:22 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189170811
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 09:57 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1.2 ketting, 1.4 riem

In beide gevallen enkeltje sloop
Okay bedankt. 't is een riem, 1.4 dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189178521
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_189178710
Tja, 8 jaar oud en kennelijk weinig gebruikt, want anders kun je geen goed profiel meer hebben.
Dan komt bij mij de vraag: hoelang zijn deze banden al opgeslagen en onder welke omstandigheden? De juiste of zijn ze ondertussen uitgedroogd?

Enne, foto's zeggen niets. Je kunt de banden pas beoordelen als je ze in handen hebt.
pi_189178759
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Zou lekker verder kijken.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 29 september 2019 @ 16:53:42 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189178779
8 jaar is wel erg oud. Ik zou er niet meer aan beginnen.

Bij mij in de Bruksanvisnung wordt max. 6 jaar oud geadviseerd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 september 2019 @ 17:13:54 #160
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189179281
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Verstandige keus voor een stortaanhangertje of stadsautootje ofzo.. niet echt top voor langere afstanden of op snelwegen..
Ze zijn vaak zo vierkant als de pest
pi_189232317
Sinds een paar dagen kan het voorkomen dat het olielampje gaat knipperen bij het starten van de motor. Als ik de auto uit zet en opnieuw start dan is het olielampje weg.

Er zit genoeg olie in de motor dus dat kan het niet zijn. Het kan eventueel de oliedruk zijn maar ik hoor geen zoemer.

In het boekje staat:
quote:
Als het controlelampje niet uitgaat of knippert tijdens het rijden, bij motortoerentallen boven 2000 1/min werkt dan gelijktijdig een zoemer, stoppen, de motor afzetten.
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)

Iemand een idee wat het kan zijn?
pi_189232391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Isane het volgende:
Sinds een paar dagen kan het voorkomen dat het olielampje gaat knipperen bij het starten van de motor. Als ik de auto uit zet en opnieuw start dan is het olielampje weg.

Er zit genoeg olie in de motor dus dat kan het niet zijn. Het kan eventueel de oliedruk zijn maar ik hoor geen zoemer.

In het boekje staat:
[..]

Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)

Iemand een idee wat het kan zijn?
De olie eens verversen misschien?
Gecheckt of het goudgeel of zwart/bruin is?
pi_189434092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:16 schreef Miniem het volgende:

[..]

De olie eens verversen misschien?
Gecheckt of het goudgeel of zwart/bruin is?
Moest het olie verversen, thnx!
pi_189515977
Hi, m'n auto doet niks meer, als ik de sleutel omdraai hoor ik geen klik, helemaal niks. Zelfs de alarmlichten doen het niet. Kan het een zekering zijn? De zekeringen onder het dashboard zijn allemaal nog goed op het eerste oog. De hoofdzekering ziet er zo uit:

Is die aan vervanging toe? Zo ja, moet ik die volgens mij eerst losschroeven want hij zit muurvast.
Het gaat trouwens om een Suzuki Swift uit 2002.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:32:08 #165
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189516010
Hoeveel spanning geeft je accu?
Zekering ziet er, op foto goed uit. Kan dat dekseltje er ook af, kan je het beter zien. :)
pi_189516017
Accu naar de kloten
Vast iets aan laten staan (binnenlicht, radio etc)
pi_189516060
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel spanning geeft je accu?
Zekering ziet er, op foto goed uit. Kan dat dekseltje er ook af, kan je het beter zien. :)
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:44:52 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189516136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:36 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.
Waarschijnlijk ontladen door lampie oid., zoals PvdP al schreef.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:22:46 #169
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_189516628
Had ik laatst ook, accu van net 1 jaar oud, bleek defect te zijn. Zat ook beetje zandkleurig poeder rondom Plus pool.
Alles kan kapot.....
Proberen met startkabels en motor laten lopen. Als ie dan na kwartiertje lopen weer wel zelf start is accu gewoon leeg gelopen.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_189628880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 15:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.
Waarschijnlijk ontladen door lampie oid., zoals PvdP al schreef.
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....
pi_189629731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 13:53 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....
IK zou een nieuwe accu halen .
pi_189673709
Advies nodig. Ik heb een Clio IV. Daar liggen nu 4 normale (zomer) banden onder, waarvan de voorste nog net geen slicks zijn. Normaal zou ik alleen de twee voorste kunnen vervangen. De achterste zien er nog als nieuw uit en doen toch vrijwel niets. Alleen heb ik er liever all season banden onder, vooral ook omdat ik wellicht nog naar Dld ga deze winter. Dan toch maar alle 4 vervangen? Vind het een beetje zonde van de achterbanden.
pi_189674834
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:36 schreef Schuifpui het volgende:
Advies nodig. Ik heb een Clio IV. Daar liggen nu 4 normale (zomer) banden onder, waarvan de voorste nog net geen slicks zijn. Normaal zou ik alleen de twee voorste kunnen vervangen. De achterste zien er nog als nieuw uit en doen toch vrijwel niets. Alleen heb ik er liever all season banden onder, vooral ook omdat ik wellicht nog naar Dld ga deze winter. Dan toch maar alle 4 vervangen? Vind het een beetje zonde van de achterbanden.
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.
Ik heb zelf een paar jaar op Michelin CrossClimates gereden en die voldeden zeer goed in NL. Maar met sneeuw waren ze wel een stuk minder dan echte winterbanden. Dus voor wintersport etc. zou ik toch echte winterbanden nemen. Blijven je tripjes in DLD beperkt toch de Autobahn en de grote steden zou je inderdaad voor allseasons kunnen gaan. Achterbanden kun je los verkopen eventueel.
pi_189719248
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.
Ik heb zelf een paar jaar op Michelin CrossClimates gereden en die voldeden zeer goed in NL. Maar met sneeuw waren ze wel een stuk minder dan echte winterbanden. Dus voor wintersport etc. zou ik toch echte winterbanden nemen. Blijven je tripjes in DLD beperkt toch de Autobahn en de grote steden zou je inderdaad voor allseasons kunnen gaan. Achterbanden kun je los verkopen eventueel.
Zoiets?

https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Ziet er wel uit als een goede deal toch?
pi_189720074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zoiets?

https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')