Mja vond ook dat ie iets te snel vol aangaf. Heb 'm vervangen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:39 schreef oldford het volgende:
Met 3,8A duurt het bijna 15 uur voor de accu vol is.
In 2,5 uur laad je maximaal 9,5 Ah bij. Dat is slechts 17%.
Ik ben bang dat de accu bijna dood is.
1.2 ketting, 1.4 riemquote:Op zondag 29 september 2019 09:55 schreef daNpy het volgende:
Bij de Opel Corsa B van mijn zusje is de distributieriem eraf gelopen (spanner kapot, exacte oorzaak onbekend). Heeft dit blok vrij lopende kleppen of is het sowieso een enkeltje sloop?
1.2 of 1.4 benzine trouwens.
Okay bedankt. 't is een riem, 1.4 dus.quote:Op zondag 29 september 2019 09:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1.2 ketting, 1.4 riem
In beide gevallen enkeltje sloop
Zou lekker verder kijken.quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Verstandige keus voor een stortaanhangertje of stadsautootje ofzo.. niet echt top voor langere afstanden of op snelwegen..quote:Op zondag 29 september 2019 16:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb banden aangeboden kregen voor weinig. Ze hebben een goed profiel alleen al wel een aantal jaar oud (2011). Op de foto's zijn geen scheuren te zien. Verstandige keus of toch verder kijken?
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)quote:Als het controlelampje niet uitgaat of knippert tijdens het rijden, bij motortoerentallen boven 2000 1/min werkt dan gelijktijdig een zoemer, stoppen, de motor afzetten.
De olie eens verversen misschien?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:14 schreef Isane het volgende:
Sinds een paar dagen kan het voorkomen dat het olielampje gaat knipperen bij het starten van de motor. Als ik de auto uit zet en opnieuw start dan is het olielampje weg.
Er zit genoeg olie in de motor dus dat kan het niet zijn. Het kan eventueel de oliedruk zijn maar ik hoor geen zoemer.
In het boekje staat:
[..]
Ik heb een VW Polo uit 1997 (Polo 6N)
Iemand een idee wat het kan zijn?
Moest het olie verversen, thnx!quote:Op woensdag 2 oktober 2019 20:16 schreef Miniem het volgende:
[..]
De olie eens verversen misschien?
Gecheckt of het goudgeel of zwart/bruin is?
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel spanning geeft je accu?
Zekering ziet er, op foto goed uit. Kan dat dekseltje er ook af, kan je het beter zien.![]()
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:36 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen spanningsmeter. Er is een half jaar geleden een nieuwe accu in geplaatst. Ik zal eerst maar eens met startkabels aan de gang gaan denk ik. Zal straks even kijken of het dekseltje er makkelijk af gaat.
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zekering zou ik eerst even zo laten. Accu is hoofdverdachte.
Waarschijnlijk ontladen door lampie oid., zoals PvdP al schreef.
IK zou een nieuwe accu halen .quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:53 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Helaas is het niet gelukt, zojuist met kabels proberen de accu op te laten. Nog steeds niks, zelfs de claxon en het digitale klokje doen het niet. Weet niet of het de kosten waard zijn om er iemand naar te laten kijken....
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:36 schreef Schuifpui het volgende:
Advies nodig. Ik heb een Clio IV. Daar liggen nu 4 normale (zomer) banden onder, waarvan de voorste nog net geen slicks zijn. Normaal zou ik alleen de twee voorste kunnen vervangen. De achterste zien er nog als nieuw uit en doen toch vrijwel niets. Alleen heb ik er liever all season banden onder, vooral ook omdat ik wellicht nog naar Dld ga deze winter. Dan toch maar alle 4 vervangen? Vind het een beetje zonde van de achterbanden.
Zoiets?quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik zou lekker op marktplaats een goede winterbanden set scoren en dan in de zomer weer 2 nieuwe voorbanden nemen.
Ik heb zelf een paar jaar op Michelin CrossClimates gereden en die voldeden zeer goed in NL. Maar met sneeuw waren ze wel een stuk minder dan echte winterbanden. Dus voor wintersport etc. zou ik toch echte winterbanden nemen. Blijven je tripjes in DLD beperkt toch de Autobahn en de grote steden zou je inderdaad voor allseasons kunnen gaan. Achterbanden kun je los verkopen eventueel.
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van after market velgen, maar als dat je niet boeit ziet het er wel goed uit. Bedenk wel dat winterbanden met minder dan 4mm hun winter eigenschappen zo goed als kwijt zijn. Dus met 6mm kun je niet nog heel wat jaren voort.
Ligt uiteraard hoeveel je gaat rijden. Maar als je alleen op wintersport gaat kun je ze ook alleen dan er onder gooien, dan kun je er uiteraard wel een tijdje mee doen. Verder zijn het Continentals dus dat is over het algemeen prima. Als je de velgen goed vind zou ik dat doen en dan pas van de zomer nieuwe bandjes op de zomerset gooien.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 21:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een seizoen of twee wellicht? Die velgen vind ik op zich niet zo'n probleem. Beter dan die zwarte dingen in ieder geval. Dit is de enige set die ik in de buurt (<25km) ben tegengekomen die er normaal uitzien en nog redelijk wat profiel over hebben.
Wil je perse 2 aparte sets winter/zomer banden?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 20:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zoiets?
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Ziet er wel uit als een goede deal toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |