Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Flesje kan wel helpen volgens mij. Ik weet dus dat ze het in het verleden weleens in m'n auto (andere auto's) hebben gekieperd om 'm door de APK te krijgen. Zelf gooi ik ook weleens zoiets in m'n auto. Heb zelf niet zoveel verschil gemerkt omdat ik niet met een meetapparaat in het achterste... eeh de uitlaat zitMijn broer had het laatst toevallig in z'n Renault R5 gegooid en zei dat 'ie merkbaar lekkerder liep.
Baadt het niet schaadt het niet, zou het gewoon er in kieperen. Wynn's is inderdaad een grote, 5 in 1 kom je ook vaak tegen. Welke beter is, geen idee. Koop meestal gewoon wat ik in de Brezan zie staan.
Had! Net paar weken terug verkochtquote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Top,thnx,en je broer een 5-je? tof !
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Had! Net paar weken terug verkochtWas wel pijnlijk na 3 jaar. Hij is er vaak mee naar Frankrijk geweest. Was een R5 1.7 GTX, dus nog best een 'dikke'. Maar vanwege de komst van een kleine heeft 'ie een wat grotere auto gekocht (E36 320iA).
Hier samen met mijn 540i in France:
[ afbeelding ]
Zeker leuke wagen! Alhoewel er al wat roest was opgelapt, kwamen er op andere plekken weer wat blaasjes. Z'n nieuwe baasje gaat 'm helemaal opknappen dus dat is ook wel gaaf. Inderdaad trio's! De E36 is ook leuk als youngtimerliefhebber.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 21:39 schreef Charged het volgende:
[..]
Och jammer,leuk ding...maar goed,prioriteiten..
Die is nog geen half jaar oud, dus dat zal geen probleem zijn. Thnxquote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:36 schreef daNpy het volgende:
Gewoon laten staan, als de accu slecht is af en toe opladen.
Ik ben ook weleens twee weken op vakantie met het vliegtuig, dat heeft nog nooit problemen opgeleverd met de auto. Ondanks dat hij zolang stil gestaan heeft, start de auto direct.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn auto staat de komende weken stil i.v.m. thuiswerken. Kan ik 'm gewoon lekker laten staan, of is het beter om er wekelijks ff een stukkie mee te gaan rijden?
Ik heb na 70.000km mijn banden laten wisselen van linksvoor naar rechtsachter en rechtsvoor naar linksachter. Alleen na 70dkm waren mijn achterbanden licht gaan cuppen. Hierdoor had ik veel meer banden geluid in de auto alsof je over de witte kantstreep aan het rijden was. Dit had ik vrij eenvoudig en snel kunnen laten herstellen door de banden te laten trimmen en toen was het weer goedquote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
Dat is meer dan de waarde van de auto.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Das de tragiek van de oudeautobezitter.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is meer dan de waarde van de auto.
Soms kan je op de sloop nog iets tegenkomen een aanvraag op onderdelenlijn is nooit verkeerdquote:Op woensdag 10 juni 2020 22:15 schreef pitboer het volgende:
Midden en einddemper kost gemiddeld 450,- euro.Voorbeen Mazda 323 f.
Want met je achterbanden stuur en rem jij?quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie roteert er hier nog daadwerkelijk zijn banden? Ik heb mij dit vorige week overlegd, maar daar de voorbanden er 10.000km minder lang op zitten en het verschil in profiel niet heel groot is: dacht ik laat het voor wat het is.
De beste banden horen namelijk achterop gemonteerd te zijn en dat is nu het geval: daarna kost het enorm veel en geld, als ik nog een fatsoenlijke krik zou moeten kopen. Ik heb namelijk enkel de krik die met de auto meegeleverd is.
Ik heb ook begrepen dat het roteren bij moderne auto's niet meer gedaan wordt, omdat het problemen met de tmps sensoren kan geven.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon vragen als je niet begrijpt waarom
Als je het onderwerp zou begrijpen zou je inzien dat ook deze post nergens op slaatquote:Op donderdag 11 juni 2020 11:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
https://www.taaltelefoon.(...)0dan%20bij%20ironie.
Voor de gemiddelde bestuurder is grip achter beter dan voor. Maar jij bent natuurlijk een ervaren rally meester.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
Dan is het toch juist wel handig te roteren. Ofja, kost natuurlijk teveel "moeite" want het is meer werkquote:Op donderdag 11 juni 2020 12:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar ontopic, roteren is vaak niet nodig bij normale kilometer aantallen. Dan is achter als verdroogd, onrond of gecupt als voor 2x vervangen is wegens te weinig profiel.
Middendemper 35 Euroquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:14 schreef pitboer het volgende:
Weet iemand wat het kost om een midden en einddemper te vervangen van een mazda 323f uit 2000?Of wat zo iets max mag kosten?
Heb ook een keer een Poolse uitlaat bestelde maar paste voor geen meter. Kreeg gelukkig deels m’n geld terug en heb het doorverkocht aan iemand die het wel wilde gebruiken voor z’n project.quote:Op donderdag 11 juni 2020 18:01 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Middendemper 35 Euro
Einddemper 40 Euro
Verzenden 15 Euro
Poolse uitlaat op Ebay.de
Niets mis mee, pakkingen zitten er vaak ook al bij.
Een prop ja. En nee dat is geen noodoplossing. Kun je veilig mee verder.quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:11 schreef xaban06 het volgende:
Twee maanden geleden nieuwe banden onder mijn auto. Net onderweg, brand plotseling een waarschuwingslampje (banden). Doorgereden om de spanning te meten + pompen.
Allemaal op spanning, behalve 1 (1.9 bar ipv 3.0 bar). Goed gekeken en jahoor, er zit precies in het midden een schroef/spijker.
Morgen bellen met de bandenspecialist, maar ben benieuwd, is zoiets te repareren? Bijvoorbeeld door middel een prop, of zijn dat noodoplossingen?
Genoeg over te vinden op internet, beste banden achter voor het meest voorspelbare gedrag.quote:Op donderdag 11 juni 2020 08:17 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Want met je achterbanden stuur en rem jij?
Ach, deze discussie is net als die over zomer- en winterbanden van alle tijden.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:28 schreef JF_ het volgende:
En verdorie zie nu pas dat ik op oude post reageer...
Wil de discussie niet te lang rekken, maar toch even een eigen ervaring toevoegen:quote:Op maandag 22 februari 2021 16:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ach, deze discussie is net als die over zomer- en winterbanden van alle tijden.
En ik ben het met je eens, áls er verschil in de banden zit dan de beste banden achter.
Dit is dus precies waarom de beste banden achter moeten. De meeste auto's zijn FWD en als die voor uitbreken is gas los voldoende om hem weer in het spoor te krijgen. Ook remmen is geen probleem.quote:Op dinsdag 6 april 2021 00:01 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Wil de discussie niet te lang rekken, maar toch even een eigen ervaring toevoegen:
Bij de auto van m'n zusje 4 C merk banden, had ze de voorbanden vervangen want dat ding gleed in de regen echt alle kanten op, achter leek nog redelijk OK dus niet meegenomen (oude megane van net 2000 euro oid)
Tot ik op de snelweg wilde invoegen op nat wegdek, zo'n lekker ruime bocht waar je best hard doorheen kan, en me de achterkant uitbrakHad dat nog niet eerder mee gemaakt met een voorwielaangedreven auto. Als je voor grip verliest schuif je eigenlijk een soort van rechtdoor, achter gleed de achterkant als het ware de auto voorbij. Best leuk om eens mee te maken als je op de juiste manier reageert en er geen ongeluk gebeurt
Klopt, maar die zit een beetje verborgen in dat schroefgat ofzo. Hebt het nu even niet direct voor ogen. Maar het is idd niet dat er letterlijk een buis rechtstreeks m'n dak in loopt nee.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:58 schreef daNpy het volgende:
Als je antenne schroefbaar is zit er toch geen gat?
Dan zit daar gewoon een gevalkaniseerde "moer" die het signaal geleid.
quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:23 schreef vannelle het volgende:
Als je een dakantenne hebt die je min of meer plat kunt leggen hebben de meeste wasstraten zuignapjes om je antenne tegen het dak te houden en dat werkt best goed.
Onder de plek van de zuignapjes wordt natuurlijk niet schoongemaakt dus dat moet je eerder of later zelf even doen maar je antenne is iig veilig.
Als het een schroefantenne is: Geen zorgen, gewoon er afschroeven en de wasstraat in.
Een opgeschroefde antenne heeft van zichzelf ook al geen waterdichte afsluiting dus daar zou ik me niet druk om maken.
Dat spul is er op gemaakt om jaren lang in weer en wind buiten te zijn, me dunkt dat het de wasstraat dan ook wel overleeft.
Okay, dus naar een goede werkplaats, en de remmen dus na laten kijken en vloeistof vervangen en ontluchtenquote:Op maandag 13 september 2021 09:36 schreef pvdplanet het volgende:
Als er nog vlees op de blokken zit en alles gangbaar is dan de vloeistof vervangen en ontluchten.
De remmen zijn waarschijnlijk van Sumitomo, dat kan elke werkplaats die bekend is met Toyota/Mazda/Honda etc wel handelen.
Ik mag het niet hopen, maar ik denk dat het goed is om de remmen even goed na te laten kijken door een goed garagequote:
De specificatie van de auto, bepaalt welk gewicht de auto mag trekken. Als je after market trekhaak voor jouw auto gemaakt is blijft dat gelijk.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:46 schreef Isane het volgende:
Kan een nieuw gemonteerde trekhaak hetzelfde trekken als een standaard-vanaf-de-fabriek trekhaak?
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.quote:
Wist ik het maar hahaha!quote:Op zondag 19 september 2021 13:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.
Maar wat wil @:gearfour nou met deze vraag. Is dit een raadjeplaatje topic?
Neehoor ik weet niet hoe auto's werken en ben gewoon benieuwdquote:Op zondag 19 september 2021 13:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat lijkt er idd meer op, de tank zit voor de achteras.
Maar wat wil @:gearfour nou met deze vraag. Is dit een raadjeplaatje topic?
Nee.quote:Op zondag 19 september 2021 21:36 schreef gearfour het volgende:
[..]
Neehoor ik weet niet hoe auto's werken en ben gewoon benieuwd
[ afbeelding ]
Ik heb nog ene vraagje. Hoe gedraagt de achteras bij het sturen? Gaat die zwarte as dan heen en weer in de richting waar ik dat pijltje heb getekend als je van links naar rechts stuurt?
Dank
Ik had je tweede alinea nog niet gelezen en dacht al fusee.. Dus daar blijf ik bij. Al maken die vaak meer een kloppend geluid. Feit is dat het vorig jaar kennelijk al aangegeven was dat ie eraan zat te komen, dus dan zal ie nu wel zover zijn lijkt me?quote:Op maandag 20 september 2021 10:29 schreef Hojdhopper het volgende:
In mijn oude VW T4 klingt een krassend/slijpend geluid in lichte links-bochten (bijv. op een N-weg). Geluid komt van linksvoor en is snelheidsafhankelijk. Het is een soort van kgg-kgg-kgg-kgg, dus bij iedere omwenteling. Wat zou dit kunnen zijn? Wiellager?
Bij de APK vorig jaar had mijn vaste monteur het erover dat volgend jaar de fuseekogels aan vervanging toe zijn, maar dat zou het niet kunnen zijn denk ik.
Even gegoogled en klinkt plausibel. Wat ik alleen wel vreemd: ik hoor het tikken/schuren als ik naar links stuur, en dan zou het volgens "het internet" de buitenste homokineet zijn. Ik hoor dit tikken echter aan de linker, en dus binnenkant. Maar goed, kan wel aan mij liggen.quote:Op maandag 20 september 2021 13:52 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik had je tweede alinea nog niet gelezen en dacht al fusee.. Dus daar blijf ik bij. Al maken die vaak meer een kloppend geluid. Feit is dat het vorig jaar kennelijk al aangegeven was dat ie eraan zat te komen, dus dan zal ie nu wel zover zijn lijkt me?
Edit: fuck, helemaal niet de fusee... Ik bedoel de homokineet van een aandrijfas. Hoezo kom ik nu weer op fusee.. Maargoed, klinkt mij in de oren als een homokineet die aan z'n eind is.
als je weet waar het vandaan komt wel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb vocht in/achter de koplamp linksvoor. Dealer zei dat het vanzelf weg zou trekken bij het plaatsen van een nieuwe lamp. Vocht zit er 2 maanden later nog steeds.
Kan ik dit makkelijk oplossen?
Hangt beetje af van type koplamp, bouwjaar etc. maar de meeste standaard koplampen hebben glazen frontje en kunststof behuizing. Daartussen zit een afdichtingsrubber...quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 10:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Heb vocht in/achter de koplamp linksvoor. Dealer zei dat het vanzelf weg zou trekken bij het plaatsen van een nieuwe lamp. Vocht zit er 2 maanden later nog steeds.
Kan ik dit makkelijk oplossen?
Febi Bilstein is wel een goed gerenommeerd Duits bedrijf die al heel lang aftermarket OEM kwaliteit auto onderdelen produceert met name voor veel Europese automerken.quote:Op maandag 11 oktober 2021 15:14 schreef DX11 het volgende:
Weet iemand toevallig wat een goed merk is qua wielbouten? Ik heb een BMW, en die heeft zwarte bouten (in LM velgen) en echt mooi vind ik het toch niet. Maar BMW verkoopt alleen maar zwarte bouten. Ik weet wel de maat, M12 x 1,5 x 26mm, maar die is in grijs in veel merken te koop, waarvan ik eigenlijk vrij weinig merken herken. Iemand een idee wat goed is?
Valeo silencio bevallen mij erg goed, ook veel beter dan de dure Bosch enz.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 20:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet er iemand waar je goede ruitenwissers kan halen. De vorige keer was het meuk en maken enorm lawaai
Ik heb een Renault kangoo uit 2014
Wat zou het moeten kosten? Ik wil eigenlijk wel voor onderhoud naar de Renault dealer, zodat de onderhoudshistorie helemaal netjes is voor waarde behoud. Als het echt veel scheelt, zou de koelvloeistof nog wel ergens anders kunnen.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:34 schreef daNpy het volgende:
Vervangen is verstandig.
De prijs is belachelijk.
https://lmgtfy.app/?q=Aanhaalmoment+stalen+velg+caravanquote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:17 schreef daNpy het volgende:
Uhm.. aanhaalmoment wielbouten voor stalen velgen op de caravan. 120 Nm of hoger?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |