Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).quote:Graag uw aandacht voor het volgende feitje dat reaguurder extraordinaire Seven voor ons boven tafel haalde. Geheel vergeten door de traditionele media maar niet bij ons: Arrogander Peggold kreeg kennelijk zomaar een appartementje van de gepensioneerde Canadese diplomaat Serge Marcoux. Nou zou Serge dit uit de goedheid van zijn hart kunnen doen, maar dat vereist wel twee uiterst controversiële aannames: dat iemand oprechte sympathie opbrengt voor Pechtold en dat een ambassadeur, toch professional in het koehandelen, zomaar een cadeautje weggeeft. Nee, veel leuker is het om te speculeren wat de werkelijke reden van de transactie is: als de NRC mag speculeren over de buitenlandse invloeden op kamerleden, dan mogen wij het ook. Daarmee is verder niet gezegd dat de gegevens van "bekende buren" juist zijn of dat Peggold daadwerkelijk is omgekocht, maar nu we de disclaimers gehad hebben even een paar algemene opmerkingen over de zaak...
Waarheid. Zelfs de 'Top 2000 à Go-Go' zou dan afgeschaft worden om extra zendtijd vrij te maken voor dit breaking news.quote:Op zondag 17 december 2017 18:21 schreef LXIV het volgende:
Zullen we in de MSM maar weinig van horen. Maar als Wilders een appartementje van Putin gekregen zou hebben was dit hét onderwerp van het 8-uur journaal tot begin 2018
In beide gevallen kan het me geloof ik weinig schelen.quote:Op zondag 17 december 2017 18:21 schreef LXIV het volgende:
Zullen we in de MSM maar weinig van horen. Maar als Wilders een appartementje van Putin gekregen zou hebben was dit hét onderwerp van het 8-uur journaal tot begin 2018
Ik ga er ook niet wakker van liggen, maar als ik mij goed herinner heeft D66 de afgelopen jaren heel erg meegewerkt aan allerlei wetgeving om de PVV transparanter en vrij van buitenlandse inmenging te krijgen. Dan is het toch op zijn minst bijzonder dat Pechie daar een broertje dood aan heeft en het geen groot nieuws is dat een van 's lands belangrijkste politici niet integer is.quote:Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
In beide gevallen kan het me geloof ik weinig schelen.
quote:Op zondag 17 december 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
Wederhoor is ze natuurlijk vreemd bij GeenStijl.
Klopt. Overigens is Pechtold hier op 13 december al over bevraagd op Twitter, maar dit heeft nog geen reactie opgeleverd. Hopelijk leidt de blog van GeenStijl wel tot een responsquote:Op zondag 17 december 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 17-12-2017 om 16:52:29Weet je waar ik rillingen van krijg @APechtold ? Hiervan:https://t.co/ZVGxr2bSmO https://t.co/R6lDLsAzhS reageer retweet
Dat krijgt ie al als er een D66-folderaar op straat voorbijloopt. Nieuwswaarde nul.quote:Op zondag 17 december 2017 18:53 schreef 2thmx het volgende:
Wilders krijgt er rillingen van.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 17-12-2017 om 16:52:29Weet je waar ik rillingen van krijg @APechtold ? Hiervan:https://t.co/ZVGxr2bSmO https://t.co/R6lDLsAzhS reageer retweet
Ja.quote:Op zondag 17 december 2017 18:59 schreef 2thmx het volgende:
Is 't erg speculatief om te vermoeden dat z'n ex deze info heeft gelekt?
Ja.quote:Kan je een partij besturen als je niet eens in staat bent om op goede voet met je ex-vrouw te breken?
Nou.quote:Vragen, vragen.
Mwah, penthouse in Scheveningen op steenworp afstand van 't strand. Ik schat 't toch op minstens zo'n 4 ton, qua waarde.quote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
Gratis hier mogen logeren, nou wat een donatie.
[ afbeelding ]
Maar wel helemaal los gaan op die 4500 euro opmerking van Baudet...quote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[ afbeelding ]
De Canadese diplomaat had het vast wel voor 2000 euro per maand kunnen verhuren, en dat dan een jaar of 20. Een schenking in de orde van grote van een half miljoen verzwijgen vind ik nogal wat.quote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[ afbeelding ]
dit dusquote:Op zondag 17 december 2017 18:21 schreef LXIV het volgende:
Zijn jullie vergeten hoeveel publiciteit die VVD-fraudegevallen van de laatste jaren hebben gegenereerd?quote:
Waarheid als een koe dit.quote:Op zondag 17 december 2017 18:21 schreef LXIV het volgende:
Die zijn hier ook uitgebreid aan bod gekomen.quote:Op zondag 17 december 2017 20:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zijn jullie vergeten hoeveel publiciteit die VVD-fraudegevallen van de laatste jaren hebben gegenereerd?
Ik mag hopen dat er geen lift is of was.quote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[ afbeelding ]
Uh nee, dat heeft hier ook de nodige topics opgeleverd en is ook ruimschoots aan bod gekomen in het nieuws.quote:Op zondag 17 december 2017 20:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zijn jullie vergeten hoeveel publiciteit die VVD-fraudegevallen van de laatste jaren hebben gegenereerd?
Hier en in de "MSM" (quote:Op zondag 17 december 2017 20:31 schreef AchJa het volgende:
Uh nee, dat heeft hier ook de nodige topics opgeleverd en is ook ruimschoots aan bod gekomen in het nieuws.
Dit wordt komende week ook gewoon opgepakt. Maar echte media proberen dit eerst verifiëren en vragen vervolgens Pechtold om een reactie voordat ze iets publiceren.quote:Op zondag 17 december 2017 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uh nee, dat heeft hier ook de nodige topics opgeleverd en is ook ruimschoots aan bod gekomen in het nieuws.
Pechtold bedoel je vermoed ik?quote:Op zondag 17 december 2017 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit wordt komende week ook gewoon opgepakt. Maar echte media proberen dit eerst verifiëren en vragen vervolgens Baudet om een reactie voordat ze iets publiceren.
Niet secret voor z'n ex-vrouw in ieder geval, aangezien de info uit 't echtscheidingsconvenant komtquote:
Excuus. Pechtold ja.quote:
twitter:geenstijl twitterde op zondag 17-12-2017 om 21:31:09Update. HET PLOT VERDIKT! Appartement is plots te koop.GS: Waarom kreeg Pechtold een penthouse van de Canadezen? https://t.co/s5g2r4WDbL reageer retweet
Ja, dat soort dingen kun je van iedereen wel zeggen hè.quote:Op zondag 17 december 2017 21:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Niet secret voor z'n ex-vrouw in ieder geval, aangezien de info uit 't echtscheidingsconvenant komt. Overigens lijkt Pechtold me iemand die alleen middels masturbatie tot seksuele ontlading kan komen, maar ook hier is wederhoor wellicht gepast
.
Ah joh doe niet zo ouderwets, dodebomenschrijver.quote:Op zondag 17 december 2017 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dit wordt komende week ook gewoon opgepakt. Maar echte media proberen dit eerst verifiëren en vragen vervolgens Pechtold om een reactie voordat ze iets publiceren.
Op Funda staat het appartement nu voor 189k te koop.quote:Op zondag 17 december 2017 19:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Mwah, penthouse in Scheveningen op steenworp afstand van 't strand. Ik schat 't toch op minstens zo'n 4 ton, qua waarde.
Zit er wel een gouden douche in?quote:Op zondag 17 december 2017 21:48 schreef freako het volgende:
Op Funda staat het appartement nu voor 189k te koop.
Bij een penthouse stel ik me eerlijk gezegd iets meer voor dan een tweekamerflatje van 49m2.
Dit specifieke appartement?quote:Op zondag 17 december 2017 21:48 schreef freako het volgende:
[..]
Op Funda staat het appartement nu voor 189k te koop.
Het is een Nederlands penthouse hè, we zijn een bescheiden volkje.quote:Bij een penthouse stel ik me eerlijk gezegd iets meer voor dan een tweekamerflatje van 49m2.
Suggereer je nu dat de man die het referendum, een kroonjuweel van zijn partij, verloor in de kabinetsonderhandelingen geen begenadigd onderhandelaar isquote:Op zondag 17 december 2017 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Pechtold heeft zijn coalitiegenoten weten te overtuigen van het belang van CETA in ruil voor een of andere afgetrapte flatwoning?
Dat dat kan in Nederland!quote:Op zondag 17 december 2017 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Pechtold heeft zijn coalitiegenoten weten te overtuigen van het belang van CETA in ruil voor een of andere afgetrapte flatwoning?
Je doet nu net alsof een gratis te bewonen flat in Scheveningen hetzelfde is als een bosje bloemen en een taart voor de fractie.quote:Op zondag 17 december 2017 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
quote:WAUW WAUW WAUW! WAT EEN UITZICHT!
WIL JIJ VANUIT JE WOONKAMER OVER DE ZEE, DE PIER, HET PAVILJOEN EN OVER SCHEVENINGEN EN DEN HAAG UITKIJKEN? BEKIJK DE FOTO’S EN REAGEER DIRECT OM VAN DIT UITZICHT TE KOMEN GENIETEN!
Oh, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de uitleg van Pechtold. Maar waarom zou z'n integriteit te grabbel gooien in ruil voor een ander baggerflatje?quote:Op zondag 17 december 2017 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof een gratis te bewonen flat in Scheveningen hetzelfde is als een bosje bloemen en een taart voor de fractie.
Nah ja, ik weet het ook niet. Niemand weet hoe het zit en of het ook maar waar is. Wat hierbij een rol heeft gespeeld. Het is in ieder geval een uitzonderlijke vorm van erkenning, lijkt me. Dus niet zomaar een bosje bloemen en een taart voor de fractie.quote:Op zondag 17 december 2017 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de uitleg van Pechtold. Maar waarom zou z'n integriteit te grabbel gooien in ruil voor een ander baggerflatje?
twitter:seven__ twitterde op zondag 17-12-2017 om 20:48:30@APechtold Pechtold voelt de bui al hangen? Zijn Scheveningse appartement cq 'penthouse' waar hij volgens schenkingsakte gratis mocht wonen tot overlijden eigenaar/diplomaat Canada staat nu ineens te koop. #Busted https://www.funda.nl/koop(...)26-seinpostduin-557/ ... https://www.vbo.nl/koopwo(...)inpostduin-557.html# ... reageer retweet
Pechtoldquote:Aangeboden sinds Vandaag
Hoe werkt dat dan, want Pechtold is niet de eigenaar.quote:
Ik zie de logica er ook niet echt van in.quote:Op zondag 17 december 2017 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, want Pechtold is niet de eigenaar.
Pechtold ziet dat op GS, belt vervolgens naar die Canadeze suikeroom van hem, ze overleggen wat met elkaar en die Canadees gooit het vervolgens op funda, inclusief foto's???
Ja? Wat anders? Dat de Canadees 't penthouse toevallig op deze druilerige zondagavond te koop zet, los van alle GeenStijl-ophef hierover? 't Zou kunnen hoor, maar erg groot is de kans niet. Temeer daar de beste Canadees eerder Peggie nog 't recht gaf om er tot zijn (de Canadees) dood te wonen.quote:Op zondag 17 december 2017 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, want Pechtold is niet de eigenaar.
Pechtold ziet dat op GS, belt vervolgens naar die Canadese suikeroom van hem, ze overleggen wat met elkaar en die Canadees gooit het vervolgens op funda, inclusief foto's???
Ik vind het allemaal vaag hoor en die seven, uit wiens koker dit komt, is ook een vage twitteraar btw. We wachten maar af, wat voor verhaal hier achter zit.quote:Op zondag 17 december 2017 22:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja? Wat anders? Dat de Canadees 't penthouse toevallig op deze druilerige zondagavond te koop zet, los van alle GeenStijl-ophef hierover? 't Zou kunnen hoor, maar erg groot is de kans niet. Temeer daar de beste Canadees eerder Peggie nog 't recht gaf om er tot zijn (de Canadees) dood te wonen.
Mjah. 'kwaliteitskrant' nrc is daar ook zo goed in...quote:Op zondag 17 december 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
NRC heeft Omtzigt gewoon om een reactie gevraagd. Die was ook verwerkt in het eerste stuk.quote:Op zondag 17 december 2017 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah. 'kwaliteitskrant' nrc is daar ook zo goed in...
Want die Canadees denkt dat het artikel verdwijnt als hij de woning op Funda zet? Nogmaals, ik zie de logica er niet van in. Waarom de aandacht nog eens extra op het huis vestigen?quote:Op zondag 17 december 2017 22:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja? Wat anders? Dat de Canadees 't penthouse toevallig op deze druilerige zondagavond te koop zet, los van alle GeenStijl-ophef hierover? 't Zou kunnen hoor, maar erg groot is de kans niet. Temeer daar de beste Canadees eerder Peggie nog 't recht gaf om er tot zijn (de Canadees) dood te wonen.
Ik betoog niet dat 't een slimme move is, slechts dat 't zeer onwaarschijnlijk is dat 't niets met 't verhaal op GS van doen heeft.quote:Op zondag 17 december 2017 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want die Canadees denkt dat het artikel verdwijnt als hij de woning op Funda zet? Nogmaals, ik zie de logica er niet van in. Waarom de aandacht nog eens extra op het huis vestigen?
Die gaan wel voor de canard van het jaar inderdaad.quote:Op zondag 17 december 2017 22:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mjah. 'kwaliteitskrant' nrc is daar ook zo goed in...
Nu Wilders hier lucht van gekregen heeft, kan ik me niet anders voorstellen dat dit nieuws als een lopend vuurtje in medialand en in de Tweede Kamer verspreid.quote:Op zondag 17 december 2017 18:53 schreef 2thmx het volgende:
Wilders krijgt er rillingen van.
Achter Wilders z'n tweets aanhobbelen is zóóóó 2016quote:Op maandag 18 december 2017 04:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nu Wilders hier lucht van gekregen heeft, kan ik me niet anders voorstellen dat dit nieuws als een lopend vuurtje in medialand en in de Tweede Kamer verspreid.
Echte media verifiëren geruchten dan ook voordat ze iets publiceren. En ze zoeken wederhoor.quote:
Een ceta overeenkomst waarschijnlijk?quote:Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd wat die Canadees terug heeft gekregen voor die steekpenningen. Een nier?
Ik heb het al gezien.quote:Op maandag 18 december 2017 10:49 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Een ceta overeenkomst waarschijnlijk?
Einde verhaal voor pechtold dit. Met mijn moraal.
Ach. Het tellertje "geenstijl, dus fake news" loopt al.quote:Op maandag 18 december 2017 11:00 schreef skysherrif het volgende:
Zo zie je maar weer dat de waarheid altijd boven water komt.
Dank geenstijl voor dit grondig en betrouwbaar onderzoek en was het niet voor hen, was pechtold er nog mee weggekomen ook.
Hoeveel invloed had Pechtold eigenlijk op de CETA-overeenkomst? De EU-lidstaten stemden al in oktober 2016 in, en daar hadden ze Pechtold niet voor nodig, aangezien PvdA en VVD samen in de regering zaten en voor waren.quote:Op maandag 18 december 2017 10:49 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Einde verhaal voor pechtold dit. Met zijn moraal.
Een brood.quote:Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd wat die Canadees terug heeft gekregen voor die steekpenningen. Een nier?
Geenstijl is een van de weinige nog autonome kranten waar gedegen onderzoeksjournalistiek wordt bedreven, dit moet je koesteren.quote:Op maandag 18 december 2017 11:03 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ach. Het tellertje "geenstijl, dus fake news" loopt al.
HURDUR MAAR GEENSTIJL!!!!quote:Op maandag 18 december 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Geenstijl is een van de weinige nog autonome kranten waar gedegen onderzoeksjournalistiek wordt bedreven, dit moet je koesteren.
Hoop dat Geert en Thierry binnenkort kamervragen stellen.
Wat de achterliggende reden is maakt op zich niet uit. Het is en het blijft een grote onvermelde schenking waarvan je 100% zeker weet dat je die moet vermelden.quote:Op maandag 18 december 2017 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel invloed had Pechtold eigenlijk op de CETA-overeenkomst? De EU-lidstaten stemden al in oktober 2016 in, en daar hadden ze Pechtold niet voor nodig, aangezien PvdA en VVD samen in de regering zaten en voor waren.
In januari 2017 kreeg Pechtold vervolgens het gebruiksrecht voor het appartement.
Op 15 februari 2017 is het Europees Parlement akkoord gegaan met CETA. Momenteel moeten de landen zelf het verdrag nog goedkeuren om het helemaal in te laten gaan, maar per 21 september is er al wel een deel in werking getreden.
D'66 kan nu uiteraard wel invloed uitoefenen, maar de kans dat Pechtold voor de verkiezingen een appartementje kreeg in de hoop dat hij in de regering kwam zodat hij vervolgens in kon stemmen met een verdrag dat eigenlijk al praktisch akkoord was lijkt mij nog wat vergezocht.
Wel vreemd dat hij dit niet vermeld, uiteraard. Hopelijk vandaag opheldering.
Dat klopt, maar aangezien je net nog stelde dat hij er mogelijk een ceta-verdragje voor als tegenprestatie heeft geleverd vroeg ik me af hoeveel invloed hij daar nu daadwerkelijk op heeft gehad.quote:Op maandag 18 december 2017 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Wat de achterliggende reden is maakt op zich niet uit. Het is en het blijft een grote onvermelde schenking waarvan je 100% zeker weet dat je die moet vermelden.
Zo'n woning zal niet zonder tegenprestatie weggegeven wordenquote:Op maandag 18 december 2017 11:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt, maar aangezien je net nog stelde dat hij er mogelijk een ceta-verdragje voor als tegenprestatie heeft geleverd vroeg ik me af hoeveel invloed hij daar nu daadwerkelijk op heeft gehad.
GeenStijl is een krant? Met journalisten?quote:Op maandag 18 december 2017 11:05 schreef skysherrif het volgende:
Geenstijl is een van de weinige nog autonome kranten waar gedegen onderzoeksjournalistiek wordt bedreven, dit moet je koesteren.
Ongetwijfeld, maar zoals gezegd weet ik niet of het iets met CETA te maken heeft.quote:Op maandag 18 december 2017 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Zo'n woning zal niet zonder tegenprestatie weggegeven worden
Sowieso niet CETA. Dat zou elke logica ontberen. Dat is immers een beetje als Kees van der Staaij (SGP) via omkoping bewegen tot een anti-abortus-standpunt.quote:Op maandag 18 december 2017 10:49 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Einde verhaal voor pechtold dit. Met zijn moraal.
Je weet toch niet wat die anderen van de EU gekregen hebben? Dit is misschien pas de eerste die door de mand valt.quote:Op maandag 18 december 2017 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoeveel invloed had Pechtold eigenlijk op de CETA-overeenkomst? De EU-lidstaten stemden al in oktober 2016 in, en daar hadden ze Pechtold niet voor nodig, aangezien PvdA en VVD samen in de regering zaten en voor waren.
In januari 2017 kreeg Pechtold vervolgens het gebruiksrecht voor het appartement.
Op 15 februari 2017 is het Europees Parlement akkoord gegaan met CETA. Momenteel moeten de landen zelf het verdrag nog goedkeuren om het helemaal in te laten gaan, maar per 21 september is er al wel een deel in werking getreden.
D'66 kan nu uiteraard wel invloed uitoefenen, maar de kans dat Pechtold voor de verkiezingen een appartementje kreeg in de hoop dat hij in de regering kwam zodat hij vervolgens in kon stemmen met een verdrag dat eigenlijk al praktisch akkoord was lijkt mij nog wat vergezocht.
Wel vreemd dat hij dit niet vermeld, uiteraard. Hopelijk vandaag opheldering.
Ik had het niet beter kunnen samenvatten.quote:Op maandag 18 december 2017 13:21 schreef Oostwoud het volgende:
Pechtold zal om er te wonen vast niet zoveel nut gezien hebben in zo'n appartementje. Om ongestoord en onopvallend wat dubieuze zaken te bespreken of te regelen is zo'n appartementje wel heel interessant.
Uitleg is noodzakelijk. Net als over dat snoepreisje richting Oekraïne waarvan Pechtold het bonnetje nooit heeft terug kunnen vinden en waar de 'kwaliteitsmedia' hem ook al vrijuit lieten gaan.
Ik hoop op de val van Pechtold. D66 is inmiddels om die man heen gebouwd, dus dat stort dan lekker in. Weg met die partij die toch nergens meer voor staat.
Enige reden om daar naar boven te gaan is als je jezelf naar beneden wil gooienquote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[ afbeelding ]
Hij krijgt dit ook al niet van de EU, dus tja.quote:Op maandag 18 december 2017 13:23 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat die anderen van de EU gekregen hebben? Dit is misschien pas de eerste die door de mand valt.
Het blijft theoretisch wat de mogelijkheden zijn, het hoeft immers geen omkoping te zijn. Het kan ook een cadeau zijn. Het blijft dubieus in beide gevallen.quote:Op maandag 18 december 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
CETA is geen logische link. D66 is altijd en overal al voor elk vrijhandelsverdrag geweest, al zou Pechtold een appartement weg moeten geven. Als je politici om gaat kopen, richt je je natuurlijk juist op politici die in potentie tegen stemmen en daar is hier geen sprake van.
Ben nu wel ontzettend nieuwsgierig hoe de vork wel in de steel zit. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Kan wel eens exit Pechtold zijn als het waar is. Zijn we eindelijk van de man verlost. Maar voordat ik daar over kan oordelen wacht ik nog even het moment af dat er wederhoor is gepleegd.
Met de ambassadeur?quote:Op maandag 18 december 2017 13:31 schreef SeLang het volgende:
Het kan ook gewoon zijn in ruil voor sex
Ja ik vraag mij ook af hoe dit zit.quote:Op zondag 17 december 2017 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Niet mee eens. Het is een prima 2e appartement om doordeweeks in door te brengen.quote:Op maandag 18 december 2017 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik vraag mij ook af hoe dit zit.
Het is echt een appartement van niets. Blijft overigens dat hij het had moeten melden.
Goede post. Geheel mee eens.quote:Op maandag 18 december 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
CETA is geen logische link. D66 is altijd en overal al voor elk vrijhandelsverdrag geweest, al zou Pechtold een appartement weg moeten geven. Als je politici om gaat kopen, richt je je natuurlijk juist op politici die in potentie tegen stemmen en daar is hier geen sprake van.
Ben nu wel ontzettend nieuwsgierig hoe de vork wel in de steel zit. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Kan wel eens exit Pechtold zijn als het waar is. Zijn we eindelijk van de man verlost. Maar voordat ik daar over kan oordelen wacht ik nog even het moment af dat er wederhoor is gepleegd.
Ze kunnen er bij Pechtold inderdaad van uitgaan dat hij contracten van dit type ongezien tekent.quote:Op maandag 18 december 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:
Om reactie vragen is totaal wat anders dan gigantisch aandikken.quote:Op zondag 17 december 2017 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
NRC heeft Omtzigt gewoon om een reactie gevraagd. Die was ook verwerkt in het eerste stuk.
Ik weet dat je daar op doelt.
Dat snap ik nu ook nooit het is toch geen domme man. Het is niet dat GS het voor het eerst op hem gemunt heeft.quote:Op zondag 17 december 2017 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de uitleg van Pechtold. Maar waarom zou z'n integriteit te grabbel gooien in ruil voor een ander baggerflatje?
Oh, is dit het?quote:Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[ afbeelding ]
quote:D66 bevestigt de schenking, maar stelt dat de schenking is gedaan aan de privépersoon Pechtold, en niet aan Pechtold als Kamerlid. Verder wil de partij niet inhoudelijk op de ophef reageren. Ook vragen over de relatie tussen Pechtold en de Canadese diplomaat wil D66 niet beantwoorden.
Wou er net een reactie over tikken.quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
D66 heeft inmiddels geregeerd in Elsevier. Zou ‘een persoonlijke schenking’ zijn aan de persoon en niet aan de politicus Pechtold. Verder willen ze er niet op ingaan.
Op zijn zachtst gezegd een onhandige reactie. Als het hierbij blijft dan is het wat mij betreft exit Pechtold.
Dat kun je toch ook niet serieus menen? Alsof dit een verschil maakt.quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
D66 heeft inmiddels geregeerd in Elsevier. Zou ‘een persoonlijke schenking’ zijn aan de persoon en niet aan de politicus Pechtold. Verder willen ze er niet op ingaan.
Op zijn zachtst gezegd een onhandige reactie. Als het hierbij blijft dan is het wat mij betreft exit Pechtold.
Nou ja, er is in het algemeen wel een verschil. Het is niet alsof die politici na elke verjaardag alle cadeautjes van familieleden moeten toevoegen aan het register.quote:Op maandag 18 december 2017 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kun je toch ook niet serieus menen? Alsof dit een verschil maakt.
Inderdaad. Dit gaat niet om een goeie fles wijn van Oom Henk, maar om een behoorlijke gift van een persoon met een politiek belang. In een dergelijke situatie maakt het echt niet uit of Pechtold die gift krijgt als politicus of als privépersoon, want dat is gewoon niet te scheiden. Dit kan echt niet.quote:Op maandag 18 december 2017 17:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nou ja, er is in het algemeen wel een verschil. Het is niet alsof die politici na elke verjaardag alle cadeautjes van familieleden moeten toevoegen aan het register.
Alleen is een compleet huis van een buitenlandse diplomaat krijgen wel even van een andere orde ja.Hiermee is Pechtold niet langer geloofwaardig als fractievoorzitter. Zal echt een betere reactie moeten komen, maar kan me niet voorstellen dat dat de situatie nog geloofwaardiger maakt. Bye bye Pechtold.
Willen ze hem kwijt? In de zin van: dit is wat wij erover willen zeggen, laat die ouwe knakker zijn zaakjes lekkur zelluf opknappen.quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
Ben je hier nu trouwens serieus in?quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
In het Haagse elf jaar, lokale politiek meegeteld 23 jaar. En Jan Paternotte.quote:Op maandag 18 december 2017 17:54 schreef Ringo het volgende:
Hoe lang gaat die kerel trouwens al mee? Wie volgt hem in godsnaam op?
RTL Boulevard heeft er vanavond een item over.quote:Op maandag 18 december 2017 17:44 schreef TwisterNederland het volgende:
En hoe stil het nog is in de msm...
Haha.quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
Dan weten we zeker dat er niks gaat gebeurenquote:Op maandag 18 december 2017 17:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
RTL Boulevard heeft er vanavond een item over.
Het bewoningsrecht van een appartement ging het om. Zou dat niet eerder te vergelijken zijn met een huurovereenkomst zonder huurbedrag?quote:Op maandag 18 december 2017 17:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Alleen is een compleet huis van een buitenlandse diplomaat krijgen wel even van een andere orde ja.![]()
Alsof het gvd om een fles Maple Syrup gaat...quote:Op maandag 18 december 2017 17:41 schreef Kaas- het volgende:
Maar waarom krijgt hij dat van een Canadese diplomaat?quote:Op maandag 18 december 2017 18:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het bewoningsrecht van een appartement ging het om. Zou dat niet eerder te vergelijken zijn met een huurovereenkomst zonder huurbedrag?
Paternotte kan het echt niet. Is al gênant dat hij überhaupt Kamerlid is.quote:Op maandag 18 december 2017 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het Haagse elf jaar, lokale politiek meegeteld 23 jaar. En Jan Paternotte.
Ja, en dat is dus gewoon een gift van meerdere tonnen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het bewoningsrecht van een appartement ging het om. Zou dat niet eerder te vergelijken zijn met een huurovereenkomst zonder huurbedrag?
Ik ben geen held in ambtelijke taal maare dit stond op GS:quote:Op maandag 18 december 2017 18:03 schreef freako het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien persoonlijk bevriend?quote:Op maandag 18 december 2017 18:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar waarom krijgt hij dat van een Canadese diplomaat?
Duo-lijsttrekkerschap van Boris van der Ham en Lousewies van der Laanquote:Op maandag 18 december 2017 18:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laten we hopen op een terugkeer van Boris van der Ham
Zou een redelijke verklaring zijn, maar als dat het is dan neem ik aan dat het ook weldra naar buiten komt.quote:Op maandag 18 december 2017 18:07 schreef freako het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien persoonlijk bevriend?
Pechtold zoekt een pied a terre in Den Haag, de diplomaat heeft een appartement in Scheveningen uit de tijd dat hij in Nederland gestationeerd was.
Een terugkeer van Boris zou idd een goed idee zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 18:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Paternotte kan het echt niet. Is al gênant dat hij überhaupt Kamerlid is.
Laten we hopen op een terugkeer van Boris van der Ham, de enige potentiële kandidaat die het kan en inhoudelijk staat waarvoor de partij zou moeten staan.
Hij wordt in diverse media bestempeld als de kroonprins. En zit ook iets meer in de leeftijdsgroep van de nieuwe generatie Klaver, Dijkhoff, Lilian Marijnissen, Baudet.quote:Op maandag 18 december 2017 18:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Paternotte kan het echt niet. Is al gênant dat hij überhaupt Kamerlid is.
Laten we hopen op een terugkeer van Boris van der Ham, de enige potentiële kandidaat die het kan en inhoudelijk staat waarvoor de partij zou moeten staan.
quote:Het is nog maar de vraag of de scoop van de twee websites ook doordringt tot andere media. NRC Handelsblad laat doorgaans geen gelegenheid onbenut om politici als Pieter Omtzigt en Thierry Baudet pootje te lichten, zelfs als dat moet met onbevestigde geruchten, halve waarheden en stevige overdrijving. Je zou verwachten dat de zelfbenoemde kwaliteitskrant ook gretig een nageltje wil meespijkeren aan de doodskist van Alexander Pechtold.
Dat valt nog maar te bezien. Bronnen binnen de krant meldden mij dat hij jarenlang de enige politicus was die zijn opwachting maakte op de NRC-nieuwjaarsborrel, wat zelfs op de redactie tot opgetrokken wenkbrauwen leidde. Er zal dus nog wat water door het gedempte Rokin moeten vloeien voordat de krant dit geval van (vermeende) fraude en ogenschijnlijke corruptie in de kolommen opneemt.
Ik noem een Eelco Brinkman, een Ad Melkert.quote:Op maandag 18 december 2017 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
Hij wordt in diverse media bestempeld als de kroonprins.
Natuurlijk gaat het NRC geen opgeklopt non-nieuws publiceren.quote:Op maandag 18 december 2017 18:18 schreef 2thmx het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)der-pechtold-569898/
[..]
Bespottelijk idee inderdaad #omtzigt.quote:Op maandag 18 december 2017 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het NRC geen opgeklopt non-nieuws publiceren.
Je bedoelt die politicus die willens en wetens met desinformatie de publieke opinie probeerde te beïnvloeden en een parlementair onderzoek probeerde te ondermijnen?quote:Op maandag 18 december 2017 18:24 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bespottelijk idee inderdaad #omtzigt.
quote:Op maandag 18 december 2017 18:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bedoelt die politicus die willens en wetens met desinformatie de publieke opinie probeerde te beïnvloeden?
Met andere woorden: je hebt geen weerwoord.quote:Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef 2thmx het volgende:
[..]. Zo schandalig bezijden de waarheid dat 't geen reactie waard is.
Wat is dit nou weer?quote:Op maandag 18 december 2017 18:18 schreef 2thmx het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)der-pechtold-569898/
[..]
Het weekblad Elsevier concurreert nu niet direct met 't dagblad NRC.quote:Op maandag 18 december 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer?
Is dit nieuw? Je concurrenten de maat nemen en verdacht maken omdat ze een verhaal (nog) niet hebben gebracht?
Alle nieuwsmedia zijn concurrenten van elkaar, beste jongen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het weekblad Elsevier concurreert nu niet direct met 't dagblad NRC.
Dat is nieuws 2.0: niet zelf zorgen dat je kwaliteit levert, maar je tegenstanders zodanig zwart maken dat mensen nergens meer durven te kijken dan bij jou. Gotcha-journalistiek waarin iedere hypocrisie van de ander breed uitgemeten wordt. En als er geen hypocrisie te vinden is, dan wordt die wel gefabriceerd.quote:Op maandag 18 december 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer?
Is dit nieuw? Je concurrenten de maat nemen en verdacht maken omdat ze een verhaal (nog) niet hebben gebracht?
'Zal ik eens de krant kopen of een weekblad' - niemand, ooit.quote:Op maandag 18 december 2017 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle nieuwsmedia zijn concurrenten van elkaar, beste jongen.
Eens. Nadere uitleg is inderdaad nodig.quote:Op maandag 18 december 2017 18:31 schreef Ludachrist het volgende:
Als dit de enige verklaring blijft lijkt de positie van Pechtold me terecht niet meer houdbaar.
Er kan best een redelijke verklaring voor zijn, maar die moet er wel komen.quote:Op maandag 18 december 2017 17:54 schreef Cattivo het volgende:
"aan de privépersoon Pechtold, en niet aan Pechtold als Kamerlid."
Ja want iedereen krijgt random penthouses zonder dat je er iets voor terug hoeft te doen.
Pechtold is corrupt.
Je hoeft niet in elkaars vaarwater te zitten om concurrenten te zijn. Een Volkskrant-lezer zal niet snel overstappen naar de Telegraaf en vice versa, maar toch zijn het concurrenten.quote:Op maandag 18 december 2017 18:33 schreef 2thmx het volgende:
[..]
'Zal ik eens de krant kopen of een weekblad' - niemand, ooit.
Wel frappant dat Peggie kennelijk naar NRC-borrels gaat. Heb jij 'm daar wel eens gesproken?
Mocht je Peggie tutoyeren op de NRC-borrel?quote:Op maandag 18 december 2017 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft niet in elkaars vaarwater te zitten om concurrenten te zijn. Een Volkskrant-lezer zal niet snel overstappen naar de Telegraaf en vice versa, maar toch zijn het concurrenten.
Elsevier en NRC opereren in dezelfde sector en zijn daarom concurrenten.
En zelfs als je jouw strikte denkwijze hanteert, hebben beide media alsnog een nieuwssite.
Maar ben het met je eens dat Elsevier niet eens in de schaduw kan staan van NRC.
Jij vindt vriendendealtjes voor grote bedragen, die een volksvertegenwoordiger maakt met ex-diplomaten van een ander land, niet iets dat eventueel relevant kan zijn? Dat is het onderzoeken niet waard, als iemand daar verder niet op in wil gaan? Of vind je dat alleen niet, wanneer die volksvertegenwoordiger Pechtold betreft?quote:Op maandag 18 december 2017 18:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bedoelt die politicus die willens en wetens met desinformatie de publieke opinie probeerde te beïnvloeden en een parlementair onderzoek probeerde te ondermijnen?
Ja, schandalig dat ze daar wel achteraan gaan, maar niet achter een vriendendealtje tussen twee bobo's.
Hij is niet helemaal op z'n gemak. Seegers wil heel subtiel zo min mogelijk met het gesprek te maken hebben.quote:Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/EenVandaag/status/942813986118144000
Hier reageert hij tegenover eenvandaag zojuist
En dan gratis en voor niks? Het is niet alsof Pechtold anders dakloos zou zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 18:07 schreef freako het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien persoonlijk bevriend?
Pechtold zoekt een pied a terre in Den Haag, de diplomaat heeft een appartement in Scheveningen uit de tijd dat hij in Nederland gestationeerd was.
Hij lijkt net een stout jongetje.quote:Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/EenVandaag/status/942813986118144000
Hier reageert hij tegenover eenvandaag zojuist
Hij heeft niet zoveel bekend. Hij heeft vooral een veel te summiere toelichting gegeven. Als een uitgebreidere toelichting uitblijft of onvoldoende blijkt, dán pas staat zijn positie ter discussie. Een vertrek is in dit stadium veel te voorbarig.quote:
twitter:APechtold twitterde op zaterdag 01-08-2015 om 20:04:44'Militair moet zelf pang-pang roepen' http://t.co/o8Frkm0cvU Heerlijk zo'n bericht! reageer retweet
Twijfelgeval.quote:Op maandag 18 december 2017 18:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wellicht is het zijn daadwerkelijke biologische vader?
Er is een schenkingsakte, dus geheim is het sowieso al niet, maar wat is de termijn waarbinnen mensen zo'n schenking moeten aangeven?quote:Op maandag 18 december 2017 18:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij lijkt net een stout jongetje.En zijn verklaring is ook wel wat mager. Zelfs goede vrienden geven elkaar toch niet zomaar zulke dure cadeau's. En waarom heeft hij de schenking niet aangegeven?
Hij heeft recentere schenkingen dan dit appartement wél in z'n registertje vermeld.quote:Op maandag 18 december 2017 19:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is een schenkingsakte, dus geheim is het sowieso al niet, maar wat is de termijn waarbinnen mensen zo'n schenking moeten aangeven?
Gaat dat per maand? Per kwartaal? Per jaar?
Nu wel met een inhoudelijke reactie overigens. Waar ik eerder vanavond nog zei dat hij wat mij betreft - als er geen verdere info op tafel komt - moet aftreden, vind ik dat nu niet langer nodig. Desalniettemin vind ik het wel wenselijk.quote:Op maandag 18 december 2017 19:15 schreef 2thmx het volgende:
Zelfs kwaliteitskrant De Telegraaf wijdt er nu een stukje aan. Gaat hard ineens.
https://www.telegraaf.nl/(...)henking-privekwestie
Er waait een zucht van opluchting over de Scheveningse stranden.quote:Op maandag 18 december 2017 19:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar ik eerder vanavond nog zei dat hij wat mij betreft - als er geen verdere info op tafel komt - moet aftreden, vind ik dat nu niet langer nodig.
Ja, hij mag best met een goede reactie komen. Lijkt me sowieso wel een goed idee. Maar ik denk niet dat er veel meer aan de hand is dan dat Pechtold het old boys network heeft ingeschakeld om goedkoop aan een optrekje in Den Haag te komen.quote:Op maandag 18 december 2017 18:48 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Jij vindt vriendendealtjes voor grote bedragen, die een volksvertegenwoordiger maakt met ex-diplomaten van een ander land, niet iets dat eventueel relevant kan zijn? Dat is het onderzoeken niet waard, als iemand daar verder niet op in wil gaan? Of vind je dat alleen niet, wanneer die volksvertegenwoordiger Pechtold betreft?
Goedkoop? Gewoon gekregen.quote:Op maandag 18 december 2017 19:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, hij mag best met een goede reactie komen. Lijkt me sowieso wel een goed idee. Maar ik denk niet dat er veel meer aan de hand is dan dat Pechtold het old boys network heeft ingeschakeld om goedkoop aan een optrekje in Den Haag te komen.
Hopelijk gaan ze die enge heks feeks die het internet wil censureren hierover vanavond aan de tand voelen.twitter:JinekLive twitterde op maandag 18-12-2017 om 15:56:25Minister van Binnenlandse Zaken @KajsaOllongren kondigt vanavond bij #Jinek aan welke maatregelen zij wil nemen om… https://t.co/fWayQ7kvnV reageer retweet
Jij snapt zelf ook prima het verschil.quote:Op maandag 18 december 2017 19:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Veel goedkoper wordt het niet.
In een mini appartementje in Scheveningen moet wonen, gegeven door een Canadees maatje.quote:Een gewoon lid van de Tweede Kamer krijgt 107.000 euro per jaar, inclusief 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent.
Hij heeft ook een huis in Wageningen, maar vanwege zijn werk en de scheiding met zijn vrouw is een tweede huis in Den Haag wel nodig.quote:Op maandag 18 december 2017 19:48 schreef Nintex het volgende:
Trouwens, hoe slecht moet je met geld omgaan als je als voormalig minister, partijleider en kamerlid...
[..]
In een mini appartementje in Scheveningen moet wonen, gegeven door een Canadees maatje.
Ja, ja, ja, ja...twitter:PeterAnshof twitterde op maandag 18-12-2017 om 18:50:19#PECHTOLD van @D66 reageert op de GRATIS FLAT met een zeer rood hoofd: https://t.co/2p7kDI9uyY reageer retweet
twitter:Martinbosma_pvv twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:28:02Geen woord in het Journaal over #Pechtoldgate. https://t.co/z1gpo18hB9 reageer retweet
Nu bij Nieuwsuur.quote:Op maandag 18 december 2017 21:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
twitter:Martinbosma_pvv twitterde op maandag 18-12-2017 om 20:28:02Geen woord in het Journaal over #Pechtoldgate. https://t.co/z1gpo18hB9 reageer retweet
Ze zullen wel gedacht hebben dat corruptie in de politiek geen nieuws is.quote:Op maandag 18 december 2017 21:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
GS in gebruikelijk nietszeggend iets roepen.quote:Op zondag 17 december 2017 18:19 schreef 2thmx het volgende:
Pechtold, 'Alexander de Integere' voor intimi, is weer eens in 't nieuws. Eerder kwam'ie al ietwat in opspraak door een gratis vliegreis van een Nederlands-Oekraïense ondernemer te accepteren en nu blijkt dat'ie ook nog het bewoningsrecht van een penthouse van een Canadese diplomaat heeft ontvangen. Zonder dit in het schenkingsregister van de Tweede Kamer te vermelden.
GeenStijl heeft de primeur:
[..]
Hierna volgt een aluhoedje-verhaal van GeenStijl over CETA ('t handelsverdrag tussen de EU en Canada).
Benieuwd wat Pechtold hier zelf over te zeggen gaat hebben (en waarom'ie deze gift niet in 't schenkingsregister van de Tweede Kamer heeft verantwoord).
Hij woont er ook niet in, volgens mij, hij ontvangt alleen zijn scharreltjes daarin wrs.quote:Op maandag 18 december 2017 22:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Een penthouse van 135.000 euro, ik zou er niet willen wonen.
Dat lijkt me wel. De enige 'vriend' die je hele appartementen na gaat laten is wat de Engelsen een boyfriend zouden noemen.quote:Op maandag 18 december 2017 22:15 schreef Ryan3 het volgende:
Was het nou een soort homo-erotische verhouding dan tussen Marcoux en Pechtold?
Ja, soort homo-erotiek idd, Marcoux was wrs verliefd op de hondenogen van Pechtold en Pechtold heeft dat als studentje mooi uitgespeeld. Beloning: secret sex-pad.quote:Op maandag 18 december 2017 22:19 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. De enige 'vriend' die je hele appartementen na gaat laten is wat de Engelsen een boyfriend zouden noemen.
En de dagen dat het leegstaat uitbaten middels Airbnb?quote:Op maandag 18 december 2017 22:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij woont er ook niet in, volgens mij, hij ontvangt alleen zijn scharreltjes daarin wrs.
Las ik ook ergens dat het wordt verhuurd door Pechtold.quote:Op maandag 18 december 2017 22:22 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En de dagen dat het leegstaat uitbaten middels Airbnb?
https://www.volkskrant.nl(...)ivekwestie~a4546476/quote:Pechtold mag de woning gebruiken totdat Marcoux (1944) overlijdt. Daarna wordt Pechtold eigenaar, tot die tijd mag hij de woning niet verhuren of verkopen.
Niets mis mee dus.quote:Op maandag 18 december 2017 22:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, soort homo-erotiek idd, Marcoux was wrs verliefd op de hondenogen van Pechtold en Pechtold heeft dat als studentje mooi uitgespeeld. Beloning: secret sex-pad.
Dan nog. Dit kan en mag allemaal. Tenzij die man invloed had op de Nederlandse politiek. Ik kan ook wel zo'n vriend hebben. Dan zou je bepaalde dingen niet meer mogen als politicus.quote:Op maandag 18 december 2017 22:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, vraag is wanneer hij dat vruchtgebruik kreeg dus. Beetje onduidelijk.
Als hij politicus was toen hij dat vruchtgebruik kreeg, had-ie het wrs moeten aangeven. Maar goed, lijkt erop dat-ie dat vruchtgebruik al heel wat langer had.quote:Op maandag 18 december 2017 22:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan nog. Dit kan en mag allemaal. Tenzij die man invloed had op de Nederlandse politiek. Ik kan ook wel zo'n vriend hebben. Dan zou je bepaalde dingen niet meer mogen als politicus.
Het lijkt mij iets dat je kan vergeten. Het is een soort van cadeau. Dat kan. Het gebeurt vaak. Waar zit de grens......quote:Op maandag 18 december 2017 22:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als hij politicus was toen hij dat vruchtgebruik kreeg, had-ie het wrs moeten aangeven. Maar goed, lijkt erop dat-ie dat vruchtgebruik al heel wat langer had.
Nou ja, even afwachten op uitgebreidere informatie dus.quote:Op maandag 18 december 2017 22:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het lijkt mij iets dat je kan vergeten. Het is een soort van cadeau. Dat kan. Het gebeurt vaak. Waar zit de grens......
Als Agter gelijk heeft is dat het dus. Valt wel mee allemaal.quote:Op maandag 18 december 2017 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, even afwachten op uitgebreidere informatie dus.
Ik weet het niet nog.quote:Op maandag 18 december 2017 22:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als Agter gelijk heeft is dat het dus. Valt wel mee allemaal.
Hij had het gewoon op moeten geven. Maar ik denk niet dat er sprake is van belangenverstrengeling. Hij hield het ook niet verborgen of zo. Stond gewoon in het kadaster.quote:Op maandag 18 december 2017 22:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als Agter gelijk heeft is dat het dus. Valt wel mee allemaal.
Er zal vast meer uitleg komen. Deze uitleg lijkt mij redelijk. Het lijkt mij ook niet de man om hiermee zaken te naaien. Ik weet ook niet wat bezit uitmaakt voor een minister of Kamerlid.quote:
We wachten even af dus.quote:Op maandag 18 december 2017 22:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er zal vast meer uitleg komen. Deze uitleg lijkt mij redelijk. Het lijkt mij ook niet de man om hiermee zaken te naaien. Ik weet ook niet wat bezit uitmaakt voor een minister of Kamerlid.
Wat moet zij er over zeggen? Het is een privé zaak.quote:Op maandag 18 december 2017 22:41 schreef Schuimpjes het volgende:
Straks Ollongren en Baudet bij Jinek. Eens kijken of Thierry de jonkvrouw nog wat gaat vragen over het appartementje van Pechtold.
Ik zou haar daar als Baudet eerder vragen hoe het met de vrijheid gesteld is bij D66. Mevrouw Ollongren wil de informatievrijheid en de mogelijkheid van de burger om kennis te nemen van zaken middels het internet onmogelijk maken. Dit is ze van plan door van het open internet een vergunningeninternet te maken. Dat botst ook nog eens met de grondwet, me dunkt.quote:Op maandag 18 december 2017 22:41 schreef Schuimpjes het volgende:
Straks Ollongren en Baudet bij Jinek. Eens kijken of Thierry de jonkvrouw nog wat gaat vragen over het appartementje van Pechtold.
Ik zeg ook niet dat zij er wat over moet zeggen. Maar ik vermoed dat Thierry de kans niet onbenut gaat laten om er naar te vragenquote:Op maandag 18 december 2017 22:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat moet zij er over zeggen? Het is een privé zaak.
Voor de rest heeft hij ook niet veel de melden. Toch?quote:Op maandag 18 december 2017 22:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat zij er wat over moet zeggen. Maar ik vermoed dat Thierry de kans niet onbenut gaat laten om er naar te vragen
Nee dit is gewoon een corruptiezaak en Pechtold's positie is hiermee onhoudbaar geworden.quote:Op maandag 18 december 2017 22:39 schreef agter het volgende:
[..]
Hij had het gewoon op moeten geven. Maar ik denk niet dat er sprake is van belangenverstrengeling. Hij hield het ook niet verborgen of zo. Stond gewoon in het kadaster.
Excuses en beterschap beloven dus.
Dat blijkt nog nergens uit.quote:Op maandag 18 december 2017 22:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon een corruptiezaak en Pechtold's positie is hiermee onhoudbaar geworden.
Ik wacht op wel bewijzen van corruptie.quote:Op maandag 18 december 2017 22:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee dit is gewoon een corruptiezaak en Pechtold's positie is hiermee onhoudbaar geworden.
Nadruk zou nu wel eens op die Serge Marcoux kunnen gaan liggen. Wie is die man en waarom zo'n grote gunst. Blijft ongebruikelijk.quote:Op maandag 18 december 2017 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, even afwachten op uitgebreidere informatie dus.
Ja, lijkt me een beetje een onduidelijke man-crush homo-erotische verhouding tussen student kunstgeschiedenis annex taxichauffeur en een ruim 20 jaar oudere kast-homo annex Canadese diplomaat. En een beetje uit de hand gelopen.quote:Op maandag 18 december 2017 22:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nadruk zou nu wel eens op die Serge Marcoux kunnen gaan liggen.
Als dat zo zou zijn zou het zelfs wat aandoenlijk zijn. Maar goed, hoe het belastingtechnisch allemaal zit en zuiver is is ook nog de vraag.quote:Op maandag 18 december 2017 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, lijkt me een beetje een onduidelijke man-crush homo-erotische verhouding tussen student kunstgeschiedenis annex taxichauffeur en een ruim 20 jaar oudere kast-homo annex Canadese diplomaat. En een beetje uit de hand gelopen.
Ook niet ergens vermeld bij een belasting aangifte?quote:Op maandag 18 december 2017 22:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat moet zij er over zeggen? Het is een privé zaak.
Het staat blijkbaar op zijn naam. O.a. bij het kadaster. Dan betaal je er ook belasting over.quote:Op maandag 18 december 2017 22:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn zou het zelfs wat aandoenlijk zijn. Maar goed, hoe het belastingtechnisch allemaal zit en zuiver is is ook nog de vraag.
Jawel. Maar moet je die als geheel openbaar maken dan?quote:Op maandag 18 december 2017 22:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook niet ergens vermeld bij een belasting aangifte?
Wrs is het zoiets, dat is althans nu even mijn oordeel, we moeten afwachten.quote:Op maandag 18 december 2017 22:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn zou het zelfs wat aandoenlijk zijn. Maar goed, hoe het belastingtechnisch allemaal zit en zuiver is is ook nog de vraag.
Een politicus die een schenking krijgt ter waarde van een ton en het vervolgens geheim houdt is op zijn zachts gezegd erg dubieus te noemen. Ook niet geheel onbelangrijk is dat het object is geschonken door een Canadees politicus terwijl Pechtold een van de grootste promoters is van het CETA verdrag.quote:
Als werkelijk aangegeven niet achteraf toegevoegd heb ik niks te melden.quote:Op maandag 18 december 2017 22:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jawel. Maar moet je die als geheel openbaar maken dan?
Het is geen geheim. Maar je moet wel kijken naar de connectie.quote:Op maandag 18 december 2017 22:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Een politicus die een schenking krijgt ter waarde van een ton en het vervolgens geheim houdt is op zijn zachts gezegd erg dubieus te noemen. Ook niet geheel onbelangrijk is dat het object is geschonken door een Canadees politicus terwijl Pechtold een van de grootste promoters is van het CETA verdrag.
Was hij toen Kamerlid?quote:Op maandag 18 december 2017 23:05 schreef thekolere het volgende:
Er zijn ambtenaren die voor minder worden ontslagen. Kamerlid ben je 24 uur per dag. Net zoals een politieagent. “ het is een privékwestie “, riep de politieagent toen buiten werktijd een vakantie kreeg van een crimineel.
Pechtold had dit, omdat hij kamerlid is, moeten weigeren. Hij heeft dit niet gedaan. Dit maakt hem discutabel en chantabel. Hij kon dit weten. Daarom opstappen.
Op zich met je eens dat de ophef overdreven is. De man is echter wel tot 2004 nog diplomaat geweest.quote:Op maandag 18 december 2017 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik verbaas me echt over alle mensen die nu roepen dat Pechtold corrupt is, die man heeft een appartement gekregen van een persoonlijke vriend die al bijna 30 jaar geleden afzwaaide als diplomaat...
Wellicht niet heel handig om dit niet te melden, maar alle PVV en FvD-fanboys staan klaar om zijn kop eraf te hakken
Ah ok, ik las ergens dat hij al begin jaren 90 was vertrokken uit Nederlandquote:Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef bamibij het volgende:
[..]
Op zich met je eens dat de ophef overdreven is. De man is echter wel tot 2004 nog diplomaat geweest.
Oh dat wel jaquote:Op maandag 18 december 2017 23:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ah ok, ik las ergens dat hij al begin jaren 90 was vertrokken uit Nederland
Jawel anders had hij het wel laten registeren in het geschenkenregister.quote:Op maandag 18 december 2017 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is geen geheim. Maar je moet wel kijken naar de connectie.
Daar zou ik ook onderuit willen komen waarschijnlijk. Maar volgens mij kloppen tijdlijnen al niet. Hij was chauffeur voor deze schenker.......en tegelijkertijd Kamerlid?quote:Op maandag 18 december 2017 23:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jawel anders had hij het wel laten registeren in het geschenkenregister.
Heeft niks te maken met “ niet handig “. Hij had beter moeten weten. Door deze actie maakt hij zichzelf en D’66 ongeloofwaardig mbt integriteitsvraagstukken. Corruptie heeft er niets mee te maken. Zoals ik al eerder schreef er worden ambtenaren voor minder ontslagen. Hij zit sinds 2006 in de kamer. Hij weet hoe gevoelig dit soort dingen zijn. Alle ministeries hebben een integriteitsbeleid waarbij ambtenaren in hun privéleven op dit soort situaties worden afgerekend. Meneer Pechtold heeft er schijt aan en hieruit blijkt niks anders dan minachting tegenover het volk.quote:Op maandag 18 december 2017 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik verbaas me echt over alle mensen die nu roepen dat Pechtold corrupt is, die man heeft een appartement gekregen van een persoonlijke vriend die al bijna 30 jaar geleden afzwaaide als diplomaat...
Wellicht niet heel handig om dit niet te melden, maar alle PVV en FvD-fanboys staan klaar om zijn kop eraf te hakken
2017quote:Op maandag 18 december 2017 23:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoelang geleden geschonken gekregen in de nieuwe belasting wet of ervoor?
Vooral omdat D66 voorop staat om anderen de maat te nemen over van alles en nog wat. Het is een rode lijn van Thom de Graaf naar Jan Paternotte. Vooral de aanvallen op Baudet zijn erg doorzichtig.quote:Op maandag 18 december 2017 23:29 schreef thekolere het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met “ niet handig “. Hij had beter moeten weten. Door deze actie maakt hij zichzelf en D’66 ongeloofwaardig mbt integriteitsvraagstukken. Corruptie heeft er niets mee te maken. Zoals ik al eerder schreef er worden ambtenaren voor minder ontslagen. Hij zit sinds 2006 in de kamer. Hij weet hoe gevoelig dit soort dingen zijn. Alle ministeries hebben een integriteitsbeleid waarbij ambtenaren in hun privéleven op dit soort situaties worden afgerekend. Meneer Pechtold heeft er schijt aan en hieruit blijkt niks anders dan minachting tegenover het volk.
Wie niet?quote:Op maandag 18 december 2017 23:31 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Vooral omdat D66 voorop staat om anderen de maat te nemen over van alles en nog wat. Vooral de aanvallen op Baudet zijn erg doorzichtig.
Vind ik ook weinig boeiend, en hoewel ik de politicus Pechtold niet mag, gun ik hem van harte dat ie gewoon z'n beroep mag blijven uitoefenen. Wat mij betreft hoeft er van aftreden geen sprake te zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Dat zou andersom ook echt niet 5x zo erg zijnquote:Wellicht niet heel handig om dit niet te melden, maar alle PVV en FvD-fanboys staan klaar om zijn kop eraf te hakken
Baudet en Nanninga laten zich ook niet onbetuigd ten opzichte van alle bestaande partijenquote:Op maandag 18 december 2017 23:31 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Vooral omdat D66 voorop staat om anderen de maat te nemen over van alles en nog wat. Het is een rode lijn van Thom de Graaf naar Jan Paternotte. Vooral de aanvallen op Baudet zijn erg doorzichtig.
We hebben toch niks te verbergen of wel?quote:Op maandag 18 december 2017 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Maar inderdaad, de afweging om het niet te melden is wel een verkeerde van Pechtold
valt mee hoor, zo duur ist daar niet. Vooral dit soort hokjes.quote:Op zondag 17 december 2017 19:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Mwah, penthouse in Scheveningen op steenworp afstand van 't strand. Ik schat 't toch op minstens zo'n 4 ton, qua waarde.
Geld zoekt geld Ronald.quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:12 schreef RobbieRonald het volgende:
Een appartement krijgen. Normaalste zaak van de wereld idd.
Het kan de meeste politici overkomen, Rotterdamse havendirecteur Scholten kreeg er ook eentje in Antwerpen.quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:12 schreef RobbieRonald het volgende:
Een appartement krijgen. Normaalste zaak van de wereld idd.
Antwerpen vist dus naar de know how van Rotterdam?quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het kan de meeste politici overkomen, Rotterdamse havendirecteur Scholten kreeg er ook eentje in Antwerpen.
Nee kwam ook van een bevriendequote:Op dinsdag 19 december 2017 00:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Antwerpen vist dus naar de know how van Rotterdam?
Niet echt vergelijkbaar vind ik.quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:16 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het kan de meeste politici overkomen, Rotterdamse havendirecteur Scholten kreeg er ook eentje in Antwerpen.
Alsof jij of ik het niet zouden aannemen gooi je niet zo weg kerel!quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Typisch Anti-Democraten66 weer. Denken dat ze boven de wet staan.
En die zakenman had geen relatie met Antwerpse haven?quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee kwam ook van een bevriendeNederlandse zakenman
en niet de haven van Antwerpen.
Het is de laatste tijd wel de ene afgang na de andere ja.quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Een groter zooitje criminelen kom je buiten D66 nergens anders tegen. Een partij van oplichters, terroristenknuffelaars en democratiehaters.
Dat weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 19 december 2017 00:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die zakenman had geen relatie met Antwerpse haven?
Als ik niks vind zoek ik wel iets verder er zal en moet iets zijn, vind ik dan, gratis gaat de zon op!quote:
post die van jou eens als referentiepuntquote:Op dinsdag 19 december 2017 02:09 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen met een beetje mensenkennis zag dit natuurlijk al mijlenver aankomen. Dat smoelwerk van hem straalt een en al hypocrisie en onbetrouwbaarheid uit.
Wel ja, verdedig dat onbetrouwbaar stuk afval ook nog eens. Ik had niet ander verwacht van jou.quote:Op dinsdag 19 december 2017 02:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
post die van jou eens als referentiepunt
Je had 't niet over de inhoudquote:Op dinsdag 19 december 2017 02:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wel ja, verdedig dat onbetrouwbaar stuk afval ook nog eens. Ik had niet ander verwacht van jou.
Eens met deze rant: Pechtold is walgelijkquote:Op dinsdag 19 december 2017 02:44 schreef Braindead2000 het volgende:
En dan doet Pechtold zich nog eens voor als de grootste moraalridder van Nederland. Zelfs een onbekende Nederlander zonder de zelfgenoegzaamheid van Pechtold zou als een onderkruipsel gezien worden als hij het hetzelfde als Pechtold doet, gezegd en gedaan had. Het feit dat Pechtold zichzelf als de de deugendste persoon van Nederland ziet maakt zijn oplichterij nog eens vele malen wanstaltiger dan het al is.
Hij doet zich voor als de deugendste wereldverbeteraar van de wereld en gaat vervolgens zo gauw mogelijk de hulpverlening in, volgt een studie om chirurg te worden, doet 11 jaar over een pretstudie kunstgeschiedenis en als bijbaantje pijpt hij rijke diplomaten voor een extra zakcentje, om de wereld te verbeteren.quote:Op dinsdag 19 december 2017 02:55 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Eens met deze rant: Pechtold is walgelijk
jullie vinden elkaar op tinderquote:Op dinsdag 19 december 2017 03:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hij doet zich voor als de deugendste wereldverbeteraar van de wereld en gaat vervolgens zo gauw mogelijk de hulpverlening in, volgt een studie om chirurg te worden, doet 11 jaar over een pretstudie kunstgeschiedenis en als bijbaantje pijpt hij rijke diplomaten voor een extra zakcentje, om de wereld te verbeteren.![]()
Jij was een groot bewonderaart van Van Mierlo?quote:Op dinsdag 19 december 2017 03:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Van Mierlo draait zich in zijn graf om. Wat is er over van D66? Een fractievoorzitter die een democratiehatende oplichter is. D66-ministers die terroristen vereren. D66-ministers die elke burger in de gaten willen houden. Een D66 dat "nieuwspraak" invoert, geïnspireerd door Orson Welles' 1984 ( verboden woorden: negers, dames , heren, zwarte piet, etc etc). Een D66 dat ongewenst nieuws wil censureren. Een D66 dat het liefst kleuters vanaf 2 jaar wil heropvoeden/naar school wil sturen. Echt ongelofelijk dat zo'n verachtelijke partij onderdeel is van onze regering.
Ik heb nooit de behoefte gehad om op hem te stemmen maar deze erfenis gun ik mijn ergste vijand niet toe. Echt op elk vlak is D66 180 graden gedraaid onder leiding van oplichter Pechtold. Een halve eeuw geschiedenis heeft hij weggevaagd en heeft D66 een partij gemaakt van oplichters, democratiehaters, terroristenknuffelaars, demagogen, haters van vrijheid van meningsuiting, bedriegers, leugenaars, wegkijkers, hypocrieten en oplichters.quote:Op dinsdag 19 december 2017 04:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij was een groot bewonderaart van Van Mierlo?
[ afbeelding ]
vertel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |