abonnement Unibet Coolblue
pi_175172772


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:29:12 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175172778
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jamaar, Klaasje van 7 wilde HEEL graag op tijd bij de intocht zijn. Dus reed papa ietsje harder.
Punt blijft staan. Nu is papa's auto kapot.

quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:26 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je kan tevreden zijn met de uitkomst maar de werkwijze nog steeds belachelijk/slecht/gevaarlijk vinden.

Als Pegida niet kan demonstreren omdat AFA als een stel wilden erop wilt kloppen, is dat heel verkeerd en tegelijk is het fijn dat je geen skinheads door je stad hebt paraderen. Snelweg blokkeren is foei maar het feit dat de intocht rustig en in sereniteit kon verlopen zonder extreme gekkies, oa een black panter-supporter (een racistische club) is dat enkel toe te juichen :).
Gaan we weer een snelwegblokkade vergelijken met geweld?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175172797
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het punt dat ik maak is dat die antigriezels het echt daadwerkelijk voor de kinderen verpesten.
Nee, het punt wat je maakt is dat je selectief verontwaardigd bent.

Je brult over de ene partij die het feest met demonstraties en acties verpesten vanwege het kleurtje, maar je verdedigt de andere partij die het feest eveneens verpesten met demonstraties en acties puur vanwege het kleurtje.

Nogmaals, het gaat om de kinderen en om de inzet van de vrijwilligers. Of die vrijwilligers nu groen, blauw, wit of zwart zijn geschminkt, zij zullen er alles aan doen om de kinderen een mooie dag te bezorgen.
Dat beide partijen nu doen alsof een (ander) kleurtje het feest tot een succes maakt is ronduit schandalig en respectloos naar al die vrijwilligers die daadwerkelijk de reden zijn van het succes van dit feest.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:29:56 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175172799
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Punt blijft staan. Nu is papa's auto kapot.

[..]

Gaan we weer een snelwegblokkade vergelijken met geweld?
volgens mij is de vergelijking prima

alleen de eventuele strafmaat is anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175172822
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De wereld is niet zo zwart(hehe)-wit als jij nu schetst.

Je bent niet automatisch een racist als je voor zwarte piet bent.
Kun jij je voorstellen dat iemand tegen het uiterlijk van ZP / voor verandering van het uiterlijk van ZP kan zijn zonder te beweren dat iedereen die voor ZP is een racist is?

Het zijn nou juist pro-pieten die deze discussie zwart-wit maken met dit soort stropoppen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175172825
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Punt blijft staan. Nu is papa's auto kapot.

[..]

Gaan we weer een snelwegblokkade vergelijken met geweld?
Bewegingsvrijheid inperken is gewelddadig. Imho was dit niet van hetzelfde niveau van kopschoppen en stenen gooien, maar toch gewelddadig hoor.
pi_175172833
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:24 schreef Abschirmdienst het volgende: D'r zijn ook nog wat ongelukken gebeurd, dus de schade is wat hoger dan enkel een boete.
Dat lijkt me primair de schuld van de achteropkomer die blijkbaar niet genoeg afstand houdt en/of niet oplet.

Daarnaast gaat die crowdfunding waarschijnlijk meer dan genoeg ophalen voor de boetes en schades.
pi_175172834
Dit is geen simpele verkeersovertreding maar je reinste gevaarzetting. Door een colonne bussen tot stilstand dwingen op een snelweg neem je enorme risico's. Ze mogen blij zijn dat er geen gewonden gevallen zijn. Ik weet heus wel dat er simpel volk achter deze actie zit maar dit hadden ze zich wel kunnen bedenken. Laat de sterke arm der wet z'n werk hier maar doen.
pi_175172839
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

Wat is de lol aan fakenews plaatsen?
Gister werd er door het anti-kamp nog een filmpje van een pro-Piet demo uit 2013 op het Malieveld gebruikt om aan te tonen dat de pro-Piet mensen toch echt wel geweld gebruiken... :')

Toen maakte men zich ook niet zo druk om "fakenews"...

https://forum.fok.nl/topic/2410281/9/25#p175160787
  zondag 19 november 2017 @ 15:31:25 #10
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175172845
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Punt blijft staan. Nu is papa's auto kapot.

[..]

Gaan we weer een snelwegblokkade vergelijken met geweld?
Nee, ik vergeleek voornamelijk de uitkomst: het niet kunnen uitvoeren van een democratisch recht. En de rechterlijke consequenties daarvan. AFA-leden worden daar namelijk nooit voor berecht (en doen precies veel meer dan een simpele blokkade) dus ik zie niet in waarom er in dut geval meer dan een verkeersboete moet uitgedeeld worden, eventueel inclusief schadevergoeding voor de gedupeerden met een beschadigde auto.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175172858
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is de lol aan fakenews plaatsen?
Zat met een scheef oog op de datum te letten :')
Maar ook vorig jaar waren ze nog gewoon zwart hoor.
pi_175172865
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:26 schreef Lothiriel het volgende:

Als Pegida niet kan demonstreren omdat AFA als een stel wilden erop wilt kloppen, is dat heel verkeerd en tegelijk is het fijn dat je geen skinheads door je stad hebt paraderen.
Ergens heb ik ook wel medelijden met AFA. In hun eigen ogen zijn zij TEGEN NAZIS. En in dit geval TEGEN RACISME.

En dan krijg je, iedere demonstratie weer, maar 1 bus vol.
Au.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:32:30 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175172867
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:31 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nee, ik vergeleek voornamelijk de uitkomst: het niet kunnen uitvoeren van een democratisch recht. En de rechterlijke consequenties daarvan. AFA-leden worden daar namelijk nooit voor berecht (en doen precies veel meer dan een simpele blokkade) dus ik zie niet in waarom er in dut geval meer dan een verkeersboete moet uitgedeeld worden, eventueel inclusief schadevergoeding voor de gedupeerden met een beschadigde auto.
Begon me al zorgen te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 15:32:50 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175172876
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Dit is geen simpele verkeersovertreding maar je reinste gevaarzetting. Door een colonne bussen tot stilstand dwingen op een snelweg neem je enorme risico's. Ze mogen blij zijn dat er geen gewonden gevallen zijn. Ik weet heus wel dat er simpel volk achter deze actie zit maar dit hadden ze zich wel kunnen bedenken. Laat de sterke arm der wet z'n werk hier maar doen.
Hebben ze gedaan, de kentekens zijn opgeschreven, boete volgt. Klaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:33:08 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175172886
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun jij je voorstellen dat iemand tegen het uiterlijk van ZP / voor verandering van het uiterlijk van ZP kan zijn zonder te beweren dat iedereen die voor ZP is een racist is?

Het zijn nou juist pro-pieten die deze discussie zwart-wit maken met dit soort stropoppen.
Waarom vind jij dan dat zwarte piet des duivels is?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175172908
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:20 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik weet niet welk punt je probeert te maken, maar ik ben ook tegen de anti-lieden ;)

Ik ben tegen beide groepen die gezamenlijk dit feest om zeep helpen. Die allebei de waarde van dit feest laten afhangen van een kleurtje ipv de inzet van vrijwilligers en de verwondering van kinderen.
Ja ok. Maar ieder jaar tijdens de intocht heb je dus groepen anti-pieten die staan te schreeuwen, intimideren en ouders en kinderen die zo'n feest willen vieren beledigen.

Natuurlijk is het niet fraai wat ze gedaan hebben, maar voor het eerst in jaren hadden ze daar tijdens de intocht geen last van zulke malloten.

Mensen die tegen zwarte piet zijn en daarover willen discussieren vind ik prima en die moet je ook gewoon de mogelijkheid bieden. Maar Black Panthers die honderden kinderen een ongemakkelijk en bang maken op een kinderfeest daar walg ik gewoon van.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 19 november 2017 @ 15:33:57 #17
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175172912
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ergens heb ik ook wel medelijden met AFA. In hun eigen ogen zijn zij TEGEN NAZIS. En in dit geval TEGEN RACISME.

En dan krijg je, iedere demonstratie weer, maar 1 bus vol.
Au.
Wellicht omdat de meeste mensen niet geassocieerd willen worden met de sfeer die rond AFA hangt, en niet onterecht gezien hun trackrecord van vernielingen en verwonden van politieagenten en tegenstanders.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175172918
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:31 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nee, ik vergeleek voornamelijk de uitkomst: het niet kunnen uitvoeren van een democratisch recht. En de rechterlijke consequenties daarvan. AFA-leden worden daar namelijk nooit voor berecht (en doen precies veel meer dan een simpele blokkade) dus ik zie niet in waarom er in dut geval meer dan een verkeersboete moet uitgedeeld worden, eventueel inclusief schadevergoeding voor de gedupeerden met een beschadigde auto.
Nou ja, als men vervolgens een fonds gaat oprichten om die boetes te betalen vind ik dat wel een vrij kwalijk iets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175172922
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom vind jij dan dat zwarte piet des duivels is?
Nouja, dat is hij toch ook in onze buurlanden ? Letterlijk - een door de heiligman bedwongen demon :P
pi_175172942
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, als men vervolgens een fonds gaat oprichten om die boetes te betalen vind ik dat wel een vrij kwalijk iets.
Hoe je je boetes betaalt is aan jezelf.
  zondag 19 november 2017 @ 15:35:36 #21
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175172955
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, als men vervolgens een fonds gaat oprichten om die boetes te betalen vind ik dat wel een vrij kwalijk iets.
Ik vermoed dat daar wel een mouw aan te passen is door de rechterlijke macht, zodanig dat de boete wel degelijk betaald wordt door de overtreders.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175172976
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom vind jij dan dat zwarte piet des duivels is?
Vind ik dat dan?

Ik vind het gewoon een nogal smakeloze negerkarikatuur, en op die basis zou ik een aanpassing zeker toejuichen.

Meer dan dat is er niet.

Ik wil verder niks verbieden ofzo, ieg niet zover dat niet al gedekt wordt door bestaande wetgeving.

En het idee dat dit 'cultuur' is kan ik echt alleen maar om lachen. Als dit het hoogtepunt van de Nederlandse cultuur is dan is die cultuur wat mij betreft geen stuiver waard.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175172990
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gister werd er door het anti-kamp nog een filmpje van een pro-Piet demo uit 2013 op het Malieveld gebruikt om aan te tonen dat de pro-Piet mensen toch echt wel geweld gebruiken... :')

Toen maakte men zich ook niet zo druk om "fakenews"...

https://forum.fok.nl/topic/2410281/9/25#p175160787
Dat maakt mijn vraag echt niet anders. Vingerwijzen deden we nog in groep 2.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 15:36:48 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175172996
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, als men vervolgens een fonds gaat oprichten om die boetes te betalen vind ik dat wel een vrij kwalijk iets.
Al betaalt Trump je boete dat boeit niet.
pi_175173011
''Dikke rode lippen vind je wel in karikaturen en tekeningen maar niet in de minstrel shows. Het ergste wat die artisten kon overkomen, was dat zij echt voor zwarten werden aangezien, wat zeker in het Engeland van de negentiende eeuw vaak gebeurde. Daarom lieten zij een strook huid rond de lippen juist ongeschminkt. En van rode lippenstift was geen sprake. Boodschap: wij zijn blank hoor, mensen! Wij zijn niet zo. Wij imiteren. Zwarte Piet daarentegen mág onder geen beding ontmaskerd worden. Hij is wie hij is.

De kledij van de minstrels doet evenmin denken aan die van Zwarte Piet. Ze dragen opzichtige herenkostuums, die zich ergens bewegen op de grens van het clownspak want – zo luidde de redenering – die domme zwarten probeerden blanken in hun ogen wel na te apen, maar het werd toch altijd ordinair en belachelijk. Het historisch kostuum van Zwarte Piet is daarentegen allesbehalve ridicuul, evenmin als de tabberd van Sint Nicolaas.''

:)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173015
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik vermoed dat daar wel een mouw aan te passen is door de rechterlijke macht, zodanig dat de boete wel degelijk betaald wordt door de overtreders.
Ja, dan betalen ze het zelf en krijgen ze het vervolgens uit de crowdfunding weer teruggestort. :D
pi_175173017
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ergens heb ik ook wel medelijden met AFA. In hun eigen ogen zijn zij TEGEN NAZIS. En in dit geval TEGEN RACISME.

En dan krijg je, iedere demonstratie weer, maar 1 bus vol.
Au.
En dat alles met het doel om het beeld van een donkere nederlander met een baan, waarin hij nota bene iets komt brengen, om zeep te helpen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_175173044
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hebben ze gedaan, de kentekens zijn opgeschreven, boete volgt. Klaar.
Mijn gevoel zegt dat deze actie meer dan een boete als gevolg zou moeten hebben. Maar de politie/justitie zal het wel het best kunnen inschatten.
pi_175173045
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun jij je voorstellen dat iemand tegen het uiterlijk van ZP / voor verandering van het uiterlijk van ZP kan zijn zonder te beweren dat iedereen die voor ZP is een racist is?

Het zijn nou juist pro-pieten die deze discussie zwart-wit maken met dit soort stropoppen.
Kun jij voorstellen dat iemand tegen de islam is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand tegen een hoofddoek is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand voor zwarte piet is zonder racistisch te zijn?

Deze stropoppen zijn in het leven geroepen door de linkse kliek, dezelfde linkse kliek die huilt als je exact dezelfde argumenten tegen ze gebruikt, en ik weet waar ik over praat want ik doe al jaren niets anders op FOK!

Ik weet niet of jij de laatste jaren onder een steen hebt geleefd, maar er is altijd maar één kamp die begint met dit soort stropoppen, het kamp wat overal de racisme, nazi, extremist, islamofoob of tokkie kaart trekt zodra iemand een andere mening heeft om vooral de inhoudelijke argumenten te kunnen negeren en zo iemand niet serieus te nemen, want hij is immers maar een racist.
pi_175173056
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik vermoed dat daar wel een mouw aan te passen is door de rechterlijke macht, zodanig dat de boete wel degelijk betaald wordt door de overtreders.
Dat zou mooi zijn. Die boetes zijn er niet voor niets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175173061
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je snel een meerderheid gaat vinden voor het recht om de snelweg te blokkeren als iemand wil gaan demonstreren voor een minderheidsstandpunt.

Hoe dan ook zal dat wel eerst tot wetsaanpassingen moeten gaan leiden voordat je zoiets kunt doen.
Drogredenatie, alsof we ooit over zoiets zouden gaan stemmen.

quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Want in dit specifieke geval hebben de antipieten geen regels overtreden.
Oorlogen laten zich meestal lastig sturen door wetten of regels.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zondag 19 november 2017 @ 15:39:08 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173075
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:36 schreef Mutant01 het volgende:

Dat maakt mijn vraag echt niet anders. Vingerwijzen deden we nog in groep 2.
In dit geval is het niet eens fakenews aangezien ze daar elk jaar op dezelfde manier de intocht doen, dat het een foto van 2013 is doet daar niet zoveel vanaf, die van 2017 zal er ongeveer hetzelfde uitzien. Maar toch zit men ineens op de hoogste kast dat het allemaal niet klopt. Gister was daar weinig sprake van, toen werd dat filmpje met alle liefde omarmt terwijl ze geen benul hadden waar het uberhaupt over ging.
pi_175173082
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kun jij voorstellen dat iemand tegen de islam is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand tegen een hoofddoek is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand voor zwarte piet is zonder racistisch te zijn?

Deze stropoppen zijn in het leven geroepen door de linkse kliek, dezelfde linkse kliek die huilt als je exact dezelfde argumenten tegen ze gebruikt, en ik weet waar ik over praat want ik doe al jaren niets anders op FOK!

Ik weet niet of jij de laatste jaren onder een steen hebt geleefd, maar er is altijd maar één kamp die begint met dit soort stropoppen, het kamp wat overal de racisme, nazi, extremist, islamofoob of tokkie kaart trekt zodra iemand een andere mening heeft om vooral de inhoudelijke argumenten te kunnen negeren en zo iemand niet serieus te nemen, want hij is immers maar een racist.
Je zou overigens nog namen en rugnummers noemen :P
pi_175173091
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al betaalt Trump je boete dat boeit niet.
Dat boeit zeker wel. Boetes worden gegeven met een reden: preventie. Als dat doel niet op die manier wordt behaald dan is er wel echt een probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175173108
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef Oostwoud het volgende:

Oorlogen laten zich meestal lastig sturen door wetten of regels.
We leven niet in oorlogstijd. Hoe graag sommige figuren dat anders zouden zien.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 15:40:11 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173109
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik vermoed dat daar wel een mouw aan te passen is door de rechterlijke macht, zodanig dat de boete wel degelijk betaald wordt door de overtreders.
_O- Alsof dat ze wat interesseert.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:40:27 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173118
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vind ik dat dan?

Ik vind het gewoon een nogal smakeloze negerkarikatuur, en op die basis zou ik een aanpassing zeker toejuichen.

Meer dan dat is er niet.

Ik wil verder niks verbieden ofzo, ieg niet zover dat niet al gedekt wordt door bestaande wetgeving.

En het idee dat dit 'cultuur' is kan ik echt alleen maar om lachen. Als dit het hoogtepunt van de Nederlandse cultuur is dan is die cultuur wat mij betreft geen stuiver waard.
En hoe lastig is het dan om gewoon te tolereren dat 95% van Nederland daar anders over denkt en er gewoon een onschuldige kindervriend in ziet?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173146
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En hoe lastig is het dan om gewoon te tolereren dat 95% van Nederland daar anders over denkt en er gewoon een onschuldige kindervriend in ziet?
Heb je een bron voor dit percentage? Of zuig je het uit je duim.
pi_175173147
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat boeit zeker wel. Boetes worden gegeven met een reden: preventie. Als dat doel niet op die manier wordt behaald dan is er wel echt een probleem.
Daar ontkom je niet aan. Net zoals rijke mensen ook schijt hebben aan boetes.

Maargoed, dat is een hele andere discussie.
pi_175173153
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

In dit geval is het niet eens fakenews aangezien ze daar elk jaar op dezelfde manier de intocht doen, dat het een foto van 2013 is doet daar niet zoveel vanaf, die van 2017 zal er ongeveer hetzelfde uitzien. Maar toch zit men ineens op de hoogste kast dat het allemaal niet klopt. Gister was daar weinig sprake van, toen werd dat filmpje met alle liefde omarmt terwijl ze geen benul hadden waar het uberhaupt over ging.
Je ziet spoken vriend. Wie zit er allemaal op de hoogste kast. Of mag ik de vraag niet stellen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173159
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kun jij voorstellen dat iemand tegen de islam is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand tegen een hoofddoek is zonder racistisch te zijn?
Kun jij voorstellen dat iemand voor zwarte piet is zonder racistisch te zijn?
3 keer ja. Maar wat is nu eigenlijk je punt?

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Deze stropoppen zijn in het leven geroepen door de linkse kliek, dezelfde linkse kliek die huilt als je exact dezelfde argumenten tegen ze gebruikt, en ik weet waar ik over praat want ik doe al jaren niets anders op FOK!
Nee, deze stropoppen worden voor 98% uit de duim gezogen door rechtse populisten.

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Ik weet niet of jij de laatste jaren onder een steen hebt geleefd, maar er is altijd maar één kamp die begint met dit soort stropoppen, het kamp wat overal de racisme, nazi, extremist, islamofoob of tokkie kaart trekt zodra iemand een andere mening heeft om vooral de inhoudelijke argumenten te kunnen negeren en zo iemand niet serieus te nemen, want hij is immers maar een racist.
Blijf je zelf vooral wijsmaken dat je dit niet uit je duim zuigt. Zolang je je aan de wet houdt heb ik er geen probleem mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:42:12 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173183
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dit percentage? Of zuig je het uit je duim.
Talloze polls op internet, op sites van alle soorten en maten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173185
Nu we het toch hebben over Krampus enzo - kunnen we er ook meteen voor pleiten dat Sinterklaas weer zijn oude uiterlijk krijgt ? Want het uiterlijk van SInt en Piet is heilig en verandert nooit. Anders is het zielig voor de kindjes.

pi_175173187
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dit percentage? Of zuig je het uit je duim.
92 procent.

https://frontpage.fok.nl/(...)rte-zwarte-piet.html
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173190
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dit percentage? Of zuig je het uit je duim.
Zijn linker en rechterduim vormen relatief betrouwbare bronnen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 15:42:57 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173205
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn. Die boetes zijn er niet voor niets.
Als er morgen met jouw auto te hard gereden wordt krijg jij de boete thuis, wie hem betaalt boeit ze in Leeuwarden echt niet. Het is niet dat ze jou verplichten dat het van die en die rekening betaald moet worden.
pi_175173207
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, als men vervolgens een fonds gaat oprichten om die boetes te betalen vind ik dat wel een vrij kwalijk iets.
Ach.. desnoods ziet de rechter erop toe dat de klemrijders inderdaad zelf moeten betalen. Dan wordt het boetebetalingsfonds veranderd in een schadeloosstellingsfonds.

Het idee dat je met wetten levens kunt regisseren heb ik altijd vrij komisch gevonden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175173208
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En hoe lastig is het dan om gewoon te tolereren dat 95% van Nederland daar anders over denkt en er gewoon een onschuldige kindervriend in ziet?
Ik denk dat je jezelf rijk rekent met die 95%.

Hoe dan ook gaat dit niet over wet- en regelgeving maar over cultuur. Het gaat niet over feiten, maar over meningen.

We bepalen onze cultuur niet per meerderheid van stemmen. Zo werkt dat gewoon niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175173235
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als er morgen met jouw auto te hard gereden wordt krijg jij de boete thuis, wie hem betaalt boeit ze in Leeuwarden echt niet. Het is niet dat ze jou verplichten dat het van die en die rekening betaald moet worden.
Tenzij artikel 5 natuurlijk. Maar dat moet een heterdaadje zijn dacht ik.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:43:54 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173236
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf rijk rekent met die 95%.

Hoe dan ook gaat dit niet over wet- en regelgeving maar over cultuur. Het gaat niet over feiten, maar over meningen.

We bepalen onze cultuur niet per meerderheid van stemmen. Zo werkt dat gewoon niet.
Wat geeft je het recht als absolute minderheid om jouw mening door de strot van alle anderen te drukken? Wat maakt jouw mening belangrijker dan die van de rest?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 15:44:07 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173241
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je ziet spoken vriend. Wie zit er allemaal op de hoogste kast. Of mag ik de vraag niet stellen.
Tuurlijk mag je die vraag stellen, het wordt toch meteen al afgedaan als fakenews?
  zondag 19 november 2017 @ 15:44:23 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173251
quote:
Een onderzoek van Hart van Nederland :')
pi_175173271
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen dat die hooivorkbrigades bewust voor een plek hebben gekozen met een lagere maximumsnelheid.
Zou zomaar kunnen en "lagere maximumsnelheid" zijn subjectieve zaken en wellicht "verzachtende omstandigheden". Het essentiële echter: "Obstakels plaatsen op de snelweg" is nog steeds het element dat qua jurisprudentie de actie van "obstakels verikaal neerwaarts vanaf een viaduct" op gelijke hoogte stelt als "horizontaal plaatsend". Ik ben benieuwd hoe de rechterlijke macht met de viaduct-jurisprudentie in de hand de blokkades van de Pro-Pieten zal weten te duiden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 november 2017 @ 15:45:23 #55
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173281
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je zou overigens nog namen en rugnummers noemen :P
Ik moest even terugkijken want ik had je reactie gemist. Ik ga helaas geen oude topics doorspitten, als je actief bent in zulke topics weet je dat er altijd mensen zijn die zulke dingen goedpraten. Volgens mij waren er recent nog gebruikers die vonden dat mensen zich niet zo moesten aanstellen, en dat het niet gevaarlijk was. Toevallig zie je daar nooit de bekende gezichten die nu losgaan hier op een weg blokkering hun mening over die blokkering geven, nee die staan paraat om vooral de critici aan te pakken of laten zich dan opeens niet zien in zo'n topic.

Ik zie zelfs mensen hier zich druk maken om het recht voor te demonstreren, terwijl ik dezelfde personen uitspraken heb zien doen waarin geweld tegen een vreedzame rechtse demonstratie geoorloofd was omdat die mening niet klopt in hun ogen en ze derhalve geen recht hadden om te demonstreren.
pi_175173286
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat geeft je het recht als absolute minderheid om jouw mening door de strot van alle anderen te drukken? Wat maakt jouw mening belangrijker dan die van de rest?
Nogmaals, probeer het nog eens maar dan zonder dit soort kinderachtige stropoppen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175173289
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat geeft je het recht als absolute minderheid om jouw mening door de strot van alle anderen te drukken? Wat maakt jouw mening belangrijker dan die van de rest?
Hoezo door de strot duwen. Ze mogen demonstreren. Jij hoeft er niet naar te luisteren. Waarom is hun mening minder belangrijk dan die va jou?
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173300
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een onderzoek van Hart van Nederland :')
Het past niet in jouw straatje, dat is wat anders.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173320
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iets met een heterdaadje.
Zie mijn ninja edit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173330
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tenzij artikel 5 natuurlijk. Maar dat moet een heterdaadje zijn dacht ik.
Hoeft geen heterdaad te zijn maar je moet wel bewijzen wie de gedraging beging (kan niet op kenteken onder Mulder). Dat kunnen ze want ze hebben namen genoteerd terplekke.
pi_175173333
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

3 keer ja. Maar wat is nu eigenlijk je punt?

[..]

Nee, deze stropoppen worden voor 98% uit de duim gezogen door rechtse populisten.

[..]

Blijf je zelf vooral wijsmaken dat je dit niet uit je duim zuigt. Zolang je je aan de wet houdt heb ik er geen probleem mee.
Alleen al die zin geeft aan dat ik je niet serieus hoeft te nemen en jij niet hier in dit topic zit om een fatsoenlijke discussie te voeren alleen maar om te trollen en provoceren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:47:22 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173347
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, probeer het nog eens maar dan zonder dit soort kinderachtige stropoppen.
Wat geeft je het recht om als absolute minderheid jouw mening door de strot van alle anderen te drukken?
Wat maakt jouw mening belangrijker dan die van de rest?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 15:47:31 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173351
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En hoe lastig is het dan om gewoon te tolereren dat 95% van Nederland daar anders over denkt en er gewoon een onschuldige kindervriend in ziet?
Even deze onderzoeken lezen voordat je foutieve beweringen doet:
https://eenvandaag.avrotr(...)-moet-zwart-blijven/

https://eenvandaag.avrotr(...)npassen-zwarte-piet/

De trend is dat zwarte piet aangepast wordt. Duurt wel even hoor, denk nog zo'n 10 jaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173355
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175173363
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je die vraag stellen, het wordt toch meteen al afgedaan als fakenews?
Is het toch ook. Een toekomstig feit presenteren alsof het zich al reeds heeft voorgedaan. Is verder niet erg, maar kan storend zijn in een reeds gepolariseerde discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173368
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het past niet in jouw straatje, dat is wat anders.
De cookiemelding verdwijnt niet van de website dus ik kan niks lezen over de methodologie. Maar het is een feit van algemene bekendheid dat de kijkers van Hart van Nederland geen representatieve afspiegeling van het Nederlandse volk vormen. Je had dan net zo goed een onderzoek kunnen houden op het marktplein van Rucphen.
  zondag 19 november 2017 @ 15:48:17 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 november 2017 @ 15:48:34 #69
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175173378
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, het punt wat je maakt is dat je selectief verontwaardigd bent.

Je brult over de ene partij die het feest met demonstraties en acties verpesten vanwege het kleurtje, maar je verdedigt de andere partij die het feest eveneens verpesten met demonstraties en acties puur vanwege het kleurtje.

Nogmaals, het gaat om de kinderen en om de inzet van de vrijwilligers. Of die vrijwilligers nu groen, blauw, wit of zwart zijn geschminkt, zij zullen er alles aan doen om de kinderen een mooie dag te bezorgen.
Dat beide partijen nu doen alsof een (ander) kleurtje het feest tot een succes maakt is ronduit schandalig en respectloos naar al die vrijwilligers die daadwerkelijk de reden zijn van het succes van dit feest.
Hehe, eindelijk eens iemand die het snapt - chapeau _O_
"Hoka Hey!"
  zondag 19 november 2017 @ 15:48:41 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173381
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Talloze polls op internet, op sites van alle soorten en maten.


Onze eigen FOK!lers denken er anders over hoor :D!

FB / Zwarte pieten #3
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173388
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoeft geen heterdaad te zijn maar je moet wel bewijzen wie de gedraging beging (kan niet op kenteken onder Mulder). Dat kunnen ze want ze hebben namen genoteerd terplekke.
Oh dat laatste wist ik niet.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:49:09 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173394
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Even deze onderzoeken lezen voordat je foutieve beweringen doet:
https://eenvandaag.avrotr(...)-moet-zwart-blijven/

https://eenvandaag.avrotr(...)npassen-zwarte-piet/

De trend is dat zwarte piet aangepast wordt. Duurt wel even hoor, denk nog zo'n 10 jaar.
Net als de oudere generaties verafschuw ik mijn generatie. Toch hebben al die polls, zelfs de gekleurden, precies dezelfde ruime uitkomst.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 15:50:27 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173430
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoeft geen heterdaad te zijn maar je moet wel bewijzen wie de gedraging beging (kan niet op kenteken onder Mulder). Dat kunnen ze want ze hebben namen genoteerd terplekke.
De gedraging moet gezien zijn en als een daadwerkelijk gevaar voor de overige verkeersdeelnemers bestempeld kunnen worden. Leuk dat er wat stilstaande auto's op de weg staan maar dat zegt verder niet bijster veel.
pi_175173455
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De cookiemelding verdwijnt niet van de website dus ik kan niks lezen over de methodologie. Maar het is een feit van algemene bekendheid dat de kijkers van Hart van Nederland geen representatieve afspiegeling van het Nederlandse volk vormen. Je had dan net zo goed een onderzoek kunnen houden op het marktplein van Rucphen.
In Rucphen woont Shirley, derhalve veel PVV'ers

Feit is gewoon dat de overduidelijke meerderheid het wel prima vindt zo.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173463
"roetveegpiet ging uit fietsen toen knapte zijn band"

klinkt toch niet, nee gewoon zwarte piet!
  zondag 19 november 2017 @ 15:51:55 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173466
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Net als de oudere generaties verafschuw ik mijn generatie. Toch hebben al die polls, zelfs de gekleurden, precies dezelfde ruime uitkomst.
Wees een vent en neem gewoon die boude bewering van je over 95% terug. Oke?

De trend laat zien dat langzaamaan het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173474
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

De gedraging moet gezien zijn en als een daadwerkelijk gevaar voor de overige verkeersdeelnemers bestempeld kunnen worden. Leuk dat er wat stilstaande auto's op de weg staan maar dat zegt verder niet bijster veel.
Als agenten het tafereel hebben gezien en de namen hebben genoteerd dan kan het dus nog een artikel 5 je worden. De gevaarzetting is niet zo heel moeilijk te bewijzen volgens mij.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:52:33 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175173484
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Wees een vent en neem gewoon die boude bewering van je over 95% terug. Oke?

De trend laat zien dat langzaamaan het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast wordt.
dat gebeurde voor al deze drama ook al natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175173502
Piet wordt ook wel 'Pieterbaas' genoemd.

Maar baas over wie dan, het is toch een slaaf?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173503
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat boeit zeker wel. Boetes worden gegeven met een reden: preventie. Als dat doel niet op die manier wordt behaald dan is er wel echt een probleem.
Straffen zijn nooit eerlijk. Mijn zus heeft geen auto en rijd 2 keer per jaar ofzo, terwijl een oom van mij spoedopdrachten vervoerd als koerier met maar 1 man personeel in dienst. Als mijn zus haar rijbewijs 2 maanden in moet leveren dan heeft dat 0 effect, terwijl mijn oom zijn bedrijf kwijt zal zijn.

Een boete, zoals alle verkeersboetes, hebben nauwelijks effect op een miljonair terwijl iemand met een minimuminkopen zwaar getroffen wordt. Een illegale asielzoeker zal een gevangenisstraf misschien wel prettig vinden, terwijl een man met kinderen die afhankelijk zijn van zijn inkomsten zwaar getrokken wordt.

De impact die een straf heeft heeft amper gevolgen voor de hoogte van die straf in Nederland.
En een rechter heeft niet of nauwelijks invloed op de gevolgen die zo'n crowdfundingsactie wegnemen. Een gevangenisstraf op een verkeersovertreding mag meestal niet eens gegeven worden en als de kans groot is dat een beroep die straf teniet zal doen, dan zal een rechter echt zo'n straf niet opleggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:53:39 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173513
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:48 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onze eigen FOK!lers denken er anders over hoor :D!

FB / Zwarte pieten #3
Remlof kennende klopt er geen bal van.
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Wees een vent en neem gewoon die boude bewering van je over 95% terug. Oke?

De trend laat zien dat langzaamaan het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast wordt.
Maak er gerust 85% van. Die 95% was gebasseerd op dat vage idee van Molurus.

En de boeren uit Friesland zullen wel niet op de zoveelste poll gestemd hebben, maar alle tegenstanders uiteraard wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173516
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

In Rucphen woont Shirley, derhalve veel PVV'ers

Feit is gewoon dat de overduidelijke meerderheid het wel prima vindt zo.
We vonden het ook allemaal een tijdlang prima dat vrouwen geen stemrecht hadden en dat homo's niet konden trouwen. Vind het altijd maar een raar argument.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:54:30 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173543
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We vonden het ook allemaal een tijdlang prima dat vrouwen geen stemrecht hadden en dat homo's niet konden trouwen. Vind het altijd maar een raar argument.
En dat is vergelijkbaar met dit? Neuh...
Je vergelijkt rechten met sneeuwvlokjes.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 15:55:21 #84
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175173568
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Wees een vent en neem gewoon die boude bewering van je over 95% terug. Oke?

De trend laat zien dat langzaamaan het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast wordt.
Niet opgelet tijdens de intocht van Sinterklaas? - de meesten waren nog gewoon zwart w/
"Hoka Hey!"
pi_175173576
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is vergelijkbaar met dit? Neuh...
Je vergelijkt rechten met sneeuwvlokjes.
Het gaat om de gebruikte argumentatie. Het meerderheidsargument is nietszeggend.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 15:55:39 #86
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173577
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat gebeurde voor al deze drama ook al natuurlijk
Klopt en het gaat ook wel doorzetten.

In dit topic zitten nog wat verstokte die-hard extremisten lekker in hun circle-jerk rondjes te draaien. Maar de meesten beginnen nu wel in de fase te geraken van 'ahjoh laat lekker gaan, maak je niet druk'. Het kinderfeest wordt echt niet minder leuk als een paar Pieten vinden dat roetvegen ook wel chill zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 november 2017 @ 15:56:16 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173594
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als agenten het tafereel hebben gezien en de namen hebben genoteerd dan kan het dus nog een artikel 5 je worden. De gevaarzetting is niet zo heel moeilijk te bewijzen volgens mij.
Welke agenten moeten het gezien hebben dan? De politiebegeleiding kregen ze pas na de blokkade.
pi_175173603
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We vonden het ook allemaal een tijdlang prima dat vrouwen geen stemrecht hadden en dat homo's niet konden trouwen. Vind het altijd maar een raar argument.
En ik vind het een raar argument om een traditie aan te 'moeten' passen vanwege mensen met een slachtoffercomplex. En 'protesteren' bij intochten, we weten allemaal wat er van komt, is ronduit zielig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173609
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:53 schreef BoneThugss het volgende:
Piet wordt ook wel 'Pieterbaas' genoemd.

Maar baas over wie dan, het is toch een slaaf?
Over Sinterklaas natuurlijk. Zie hier een plaatje. Let goed op het feit dat Piet ook op een paard zit en hoger geplaatst is dan de Sint - en dat de Sint het pakje in de schoorsteen doet terwijl Piet als rasechte manager toekijkt.

pi_175173615
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welke agenten? De politiebegeleiding kregen ze pas na de blokkade.
Vandaar ook.. Als..
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 15:57:19 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173622
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Remlof kennende klopt er geen bal van.
Kun je het niet gewoon over jezelf hebben? Beetje triest gedrag om een andere user er bij te halen. En dat voor een mod :{.
quote:
[..]

Maak er gerust 85% van. Die 95% was gebasseerd op dat vage idee van Molurus.

En de boeren uit Friesland zullen wel niet op de zoveelste poll gestemd hebben, maar alle tegenstanders uiteraard wel.
Ohja de poll-uitslag bevalt je niet. Fijn he die doelpalen verplaatsen. Kom op joh, wees eens een grote vent.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 november 2017 @ 15:57:34 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 november 2017 @ 15:57:35 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173629
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Niet opgelet tijdens de intocht van Sinterklaas? - de meesten waren nog gewoon zwart w/
Ja prima toch?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:57:49 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173634
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat om de gebruikte argumentatie. Het meerderheidsargument is nietszeggend.
Je vergelijkt rechten met sneeuwvlokjes. Je begrijpt zelf hopelijk wel dat daar een gigantisch verschil tussen zit?

Als de meerderheid vindt dat homo's geen rechten horen te hebben, dan kan die meerderheid mooi de tering krijgen, want je pakt mensen rechten af. Hier is een minderheid voor het inperken van het recht om gewoon een kinderfeest te vieren zoals het al generaties gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173637
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En ik vind het een raar argument om een traditie aan te 'moeten' passen vanwege mensen met een slachtoffercomplex. En 'protesteren' bij intochten, we weten allemaal wat er van komt, is ronduit zielig.
Niks moet. Het gejank dat het zou moeten klopt dan ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173655
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Over Sinterklaas natuurlijk. Zie hier de kaft van het boekje van Schenkman. Let goed op het feit dat Piet ook op een paard zit en hoger geplaatst is dan de Sint - en dat de Sint het pakje in de schoorsteen doet terwijl Piet als rasechte manager toekijkt.

[ afbeelding ]
Dus eigenlijk was Sinterklaas de slaaf en die was wit!

Snel m'n honkbalknuppel opzoeken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 15:59:06 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173671
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je het niet gewoon over jezelf hebben? Beetje triest gedrag om een andere user er bij te halen. En dat voor een mod :{.

[..]

Ohja de poll-uitslag bevalt je niet. Fijn he die doelpalen verplaatsen. Kom op joh, wees eens een grote vent.
Letterlijk elke poll laat een ruime winst zien voor de pro-kant, maar jij basseert je mening op die met de voor jouw gunstigste uitkomst, met eveneens die ruime meerderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 16:00:07 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173694
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Wees een vent en neem gewoon die boude bewering van je over 95% terug. Oke?

De trend laat zien dat langzaamaan het uiterlijk van Zwarte Piet aangepast wordt.
85 Of 95%... Het is niet dat het opeens een ruime minderheid is die voor zwarte piet is...
  zondag 19 november 2017 @ 16:00:23 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173704
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je vergelijkt rechten met sneeuwvlokjes. Je begrijpt zelf hopelijk wel dat daar een gigantisch verschil tussen zit?

Als de meerderheid vindt dat homo's geen rechten horen te hebben, dan kan die meerderheid mooi de tering krijgen, want je pakt mensen rechten af. Hier is een minderheid voor het inperken van het recht om gewoon een kinderfeest te vieren zoals het al generaties gaat.
Maar als die Pieten nou vinden dat ze een andere kleur willen hebben of dat ze een roetveeguiterlijk willen hebben omdat dat gemakkelijker schoon te maken is. Moet je ze dat ontzeggen? Ze hebben toch het recht om zelf te bepalen hoe ze eruit willen zien? Vind het wel heel vrijheidsbeperkend wat je nu allemaal post.

Een kinderfeest an sich is ook geen recht (klinkt heel raar), maar dat kan een jurist beter uitleggen lijkt me :')___
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173713
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niks moet. Het gejank dat het zou moeten klopt dan ook niet.
Vertel dat aan dit soort mensen:


Veelal Surinamers en Antillianen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 16:01:00 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175173721
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt en het gaat ook wel doorzetten.

In dit topic zitten nog wat verstokte die-hard extremisten lekker in hun circle-jerk rondjes te draaien. Maar de meesten beginnen nu wel in de fase te geraken van 'ahjoh laat lekker gaan, maak je niet druk'. Het kinderfeest wordt echt niet minder leuk als een paar Pieten vinden dat roetvegen ook wel chill zijn.
door deze onzin komen er alleen maar meer die-hards bij

goed voor zwarte piet natuurlijk maar verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175173723
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je vergelijkt rechten met sneeuwvlokjes. Je begrijpt zelf hopelijk wel dat daar een gigantisch verschil tussen zit?

Als de meerderheid vindt dat homo's geen rechten horen te hebben, dan kan die meerderheid mooi de tering krijgen, want je pakt mensen rechten af. Hier is een minderheid voor het inperken van het recht om gewoon een kinderfeest te vieren zoals het al generaties gaat.
Ik zie je hier anders als een malle juichen vanwege de inperking van een demonstratierecht. Niet eens door de staat opgelegd in den beginne. Verder vinden de anti pieten het discriminatie.. Jij kan vinden dat het niet zo is... En er sneeuwvlokken van maken... Maar dat boeit geen drol. De meerderheid vond vrouwenrechten ook een tijdlang sneeuwvlokken.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 16:01:30 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173735
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Letterlijk elke poll laat een ruime winst zien voor de pro-kant, maar jij basseert je mening op die met de voor jouw gunstigste uitkomst, met eveneens die ruime meerderheid.
Beter lezen dude of ff die linkjes openen. Ik constateer dat de trend laat zien dat langzaamaan de mening aan het omslaan is:
quote:
Ook dit jaar vindt een ruime meerderheid (80%) dat het uiterlijk van Zwarte Piet niet moet worden aangepast. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 25.000 mensen. Er is wel een lichte verschuiving te zien: vorig jaar was 83 procent tegen het aanpassen van Zwarte Piet en in 2013 nog 89 procent.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173740
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was Sinterklaas de slaaf en die was wit!
Helaas - voor 1800 werd de Sint meestal als zwart afgebeeld.
Of als kobold.

Maar dat was vooral omdat er toen geen "Sint en Piet" was, maar alleen Sint - die beloonde (wit) of strafde (zwart). En de straffende Sint was natuurlijk pedagogisch veel populairder.
pi_175173744
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt en het gaat ook wel doorzetten.

In dit topic zitten nog wat verstokte die-hard extremisten lekker in hun circle-jerk rondjes te draaien. Maar de meesten beginnen nu wel in de fase te geraken van 'ahjoh laat lekker gaan, maak je niet druk'. Het kinderfeest wordt echt niet minder leuk als een paar Pieten vinden dat roetvegen ook wel chill zijn.
Ik denk dat het merendeel van Nederland er geen problemen mee heeft als dit feest wat aangepast wordt om donkere medemensen die zich gediscrimineerd voelen tegemoet te komen. Althans mij zou dat niet heel veel uitmaken, al moet ik zeggen dat ik Zwarte Piet nooit als slaaf heb gezien, maar als kindervriend, en persoonlijk vond ik ZP het leukste aan het Sinterklaas feest vroeger, en volgens mij vinden de meeste kinderen nu de Zwarte Pieten ook gewoon de grootste helden van het Sinterklaas feest.

Wat mij nu in ieder geval stoort is de manier waarop de discussie wordt gevoerd, mensen worden weggezet als racisten, een hoop gedram en geschreeuw, protesten tijdens de intocht. Voer die discussie toch buiten het zicht van de kinderen, heb een dialoog op TV en verander de mening van Nederland dmv. goede argumenten. Nu is de hele discussie weer gekaapt door professionele boeroepers die mensen, die een kinderfeest willen vieren, als racist wegzetten.

Beide kampen zijn fout, beide kampen hebben een punt, maar als dit veranderd moet worden zonder al te veel weerstand dan dient dat door een dialoog te gebeuren, en niet door het blijven eisen.
pi_175173762
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vertel dat aan dit soort mensen:


Veelal Surinamers en Antillianen.
Vrijheid van meningsuiting.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:03:04 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173778
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 16:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar als die Pieten nou vinden dat ze een andere kleur willen hebben of dat ze een roetveeguiterlijk willen hebben omdat dat gemakkelijker schoon te maken is. Moet je ze dat ontzeggen? Ze hebben toch het recht om zelf te bepalen hoe ze eruit willen zien? Vind het wel heel vrijheidsbeperkend wat je nu allemaal post.

Een kinderfeest an sich is ook geen recht (klinkt heel raar), maar dat kan een jurist beter uitleggen lijkt me :')___
Het kan me werkelijk geen reet schelen als het op een gezonde manier gaat.

Nu wordt het erdoorheen gedrukt door een stel agressieve schreeuwerts. En dat is precies waar ik over val en waar de overgrote meerderheid over valt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 16:03:45 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173798
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

door deze onzin komen er alleen maar meer die-hards bij

goed voor zwarte piet natuurlijk maar verder
Zo'n Quincy doet de zaak inderdaad weinig goed. Zo'n verandering gaat het soepelst en best als die extreme shit niet de boventoon voert.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:03:53 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173801
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Beter lezen dude of ff die linkjes openen. Ik constateer dat de trend laat zien dat langzaamaan de mening aan het omslaan is:

[..]

Mensen die helemaal klaar zijn met het gezeik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173802
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting.
Oh, ja. Ze zetten zichzelf maar voor schut. Maar niet tijdens intochten en al helemaal niet tegen kleine kinderen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173823
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt en het gaat ook wel doorzetten.

In dit topic zitten nog wat verstokte die-hard extremisten lekker in hun circle-jerk rondjes te draaien. Maar de meesten beginnen nu wel in de fase te geraken van 'ahjoh laat lekker gaan, maak je niet druk'. Het kinderfeest wordt echt niet minder leuk als een paar Pieten vinden dat roetvegen ook wel chill zijn.
Oké en wat doen we met die drie bussen die dit jaar ZP letterlijk wilden verbieden en hun recht op demonstratie ? Want we hebben al jaren achter elkaar aanpassingen gedaan, maar deze groep gaat niet stoppen totdat Piet in zijn geheel weg is.

Hoor graag wat jij vindt dat we met die groep moeten doen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175173833
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

.............. Boetes worden gegeven met een reden: preventie. .......
Je moet kennelijk nog veel leren over hoe het in dit land werkt.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_175173840
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 16:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Zo'n Quincy doet de zaak inderdaad weinig goed. Zo'n verandering gaat het soepelst en best als die extreme shit niet de boventoon voert.
Hoe ga je die lui tegen houden dan?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175173848
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel van Nederland er geen problemen mee heeft als dit feest wat aangepast wordt om donkere medemensen die zich gediscrimineerd voelen tegemoet te komen. Althans mij zou dat niet heel veel uitmaken, al moet ik zeggen dat ik Zwarte Piet nooit als slaaf heb gezien, maar als kindervriend, en persoonlijk vond ik ZP het leukste aan het Sinterklaas feest vroeger.

Wat mij nu in ieder geval stoort is de manier waarop de discussie wordt gevoerd, mensen worden weggezet als racisten, een hoop gedram en geschreeuw, protesten tijdens de intocht. Voer die discussie toch buiten het zicht van de kinderen, heb een dialoog op TV en verander de mening van Nederland dmv. goede argumenten. Nu is de hele discussie weer gekaapt door professionele boeroepers die mensen, die een kinderfeest willen vieren, als racist wegzetten.

Beide kampen zijn fout, beide kampen hebben een punt, maar als dit veranderd moet worden zonder al te veel weerstand dan dient dat door een dialoog te gebeuren, en niet door het blijven eisen.
In principe ben ik het met je eens. Maar het is kwalijk dat mensen hun demonstratierecht is ontnomen, omdat de boodschap een aantal mensen niet aanstaat. Er was een vergunning voor de demonstratie, dus de autoriteiten hebben het blijkbaar als veilig en geoorloofd beschouwd om deze te laten plaatsvinden. Met een gevaarlijke manoeuvre zijn mensen in hun bewegings- en demonstratierecht beperkt. Daartegen zou opgetreden moeten worden, net als er opgetreden wordt tegen tegenstanders als zij tijdens hun demonstraties buiten de kaders van de wet treden. Demonstraties zijn daarnaast per definitie provocatief, je gaat niet demonstreren omdat iedereen het met je eens is. Daar zou ook ruimte voor moeten zijn.
pi_175173859
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oh, ja. Ze zetten zichzelf maar voor schut. Maar niet tijdens intochten en al helemaal niet tegen kleine kinderen.
Als een demonstratie vergund is dan moet dat gewoon kunnen. Of denk je dat kleine moslimkindjes niet geconfronteerd worden met een Wilders op TV. Lullig voor de kinderen.. zeker... Maar het gaat om een publiek debat.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 19 november 2017 @ 16:06:37 #116
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175173873
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 16:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oké en wat doen we met die drie bussen die dit jaar ZP letterlijk wilden verbieden en hun recht op demonstratie ? Want we hebben al jaren achter elkaar aanpassingen gedaan, maar deze groep gaat niet stoppen totdat Piet in zijn geheel weg is.

Hoor graag wat jij vindt dat we met die groep moeten doen.
Ze naar een industrieterrein begeleiden, lekker daar rondjes laten lopen en demonstreren en voor de rest straal negeren. Er wordt (ook in dit topic) veelste veel aandacht aan al die extremistische klaplopers gegeven.

Die verandering van zwarte piet komt ook wel voor mekaar zonder die Quincy Gario-bende :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175173876
Feitelijk is Piet dus ook geen slaaf. Het is een gevoel wat die mensen hebben, ze voelen zich achtergesteld.

Misschien moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan of ze ook daadwerkelijk op Piet lijken. Ik neem niet aan dat al die figuren hele dagen over straat lopen in page-pak met pruik en rode lippen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175173879
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oh, ja. Ze zetten zichzelf maar voor schut. Maar niet tijdens intochten en al helemaal niet tegen kleine kinderen.
Want kinderen zijn zo zielig boehoe. Alsof die kids er iets om geven welke kleur Piet heeft.
pi_175173883
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zie je hier anders als een malle juichen vanwege de inperking van een demonstratierecht. Niet eens door de staat opgelegd in den beginne. Verder vinden de anti pieten het discriminatie.. Jij kan vinden dat het niet zo is... En er sneeuwvlokken van maken... Maar dat boeit geen drol. De meerderheid vond vrouwenrechten ook een tijdlang sneeuwvlokken.
Zet je nu ZP weg tegen vrouwenrechten ? Dat staat in jouw boekje op hetzelfde niveau?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175173906
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel van Nederland er geen problemen mee heeft als dit feest wat aangepast wordt om donkere medemensen die zich gediscrimineerd voelen tegemoet te komen. Althans mij zou dat niet heel veel uitmaken, al moet ik zeggen dat ik Zwarte Piet nooit als slaaf heb gezien, maar als kindervriend, en persoonlijk vond ik ZP het leukste aan het Sinterklaas feest vroeger.

Wat mij nu in ieder geval stoort is de manier waarop de discussie wordt gevoerd, mensen worden weggezet als racisten, een hoop gedram en geschreeuw, protesten tijdens de intocht. Voer die discussie toch buiten het zicht van de kinderen, heb een dialoog op TV en verander de mening van Nederland dmv. goede argumenten. Nu is de hele discussie weer gekaapt door professionele boeroepers die mensen, die een kinderfeest willen vieren, als racist wegzetten.

Beide kampen zijn fout, beide kampen hebben een punt, maar als dit veranderd moet worden zonder al te veel weerstand dan dient dat door een dialoog te gebeuren, en niet door het blijven eisen.
Tsja, ik ben een LP die blijft hangen - maar dat is dus grotendeels wat men de afgelopen 50 jaar heeft gedaan. Iets wat verbazingwekkend veel mensen hier op FOK! totaal gemist lijken te hebben, net zoals de talloze wijzigingen in het uiterlijk en karakter van zowel Sint als Piet die zij in die periode ondergaan hebben EN de minder "kindvriendelijke" acties tegen zwarte Piet - waar ik ook de tirade van Gerda in sesamstraat onder schaar.

Is iedereen hier zo jong of ben ik gewoon zo oud :( ?
  zondag 19 november 2017 @ 16:09:06 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175173951
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als een demonstratie vergund is dan moet dat gewoon kunnen. Of denk je dat kleine moslimkindjes niet geconfronteerd worden met een Wilders op TV. Lullig voor de kinderen.. zeker... Maar het gaat om een publiek debat.
Iedereen wordt wel eens geconfronteerd met dingen die ze niet aanstaan, dat heb je in een democratie.

En waar gaat het nou helemaal over, een blanke die zichzelf zwart schminkt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:09:24 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175173955
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus kan hij ook prima zwart blijven.
Opgelost, slotje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175173972
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zet je nu ZP weg tegen vrouwenrechten ? Dat staat in jouw boekje op hetzelfde niveau?
Het doet er niet toe op welk niveau het in wiens boekje staat. Volgens mij begrijp jij dat niet helemaal. Dat is namelijk zwaar subjectief. Mij zal ZP aan mijn anus roesten, terwijl het voor een ander intens grievend kan zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_175173975
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als een demonstratie vergund is dan moet dat gewoon kunnen. Of denk je dat kleine moslimkindjes niet geconfronteerd worden met een Wilders op TV. Lullig voor de kinderen.. zeker... Maar het gaat om een publiek debat.
Zet je nu ZP op hetzelfde niveau als mensenrechten en Geert Wilders?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175173988
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus kan hij ook prima zwart blijven.
De anti-Pieten zijn niet degenen die claimen dat het om kinderen gaat he :P
pi_175173989
quote:
17s.gif Op zondag 19 november 2017 16:06 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Want kinderen zijn zo zielig boehoe. Alsof die kids er iets om geven welke kleur Piet heeft.
Lees het nog maar een keer. Want dit slaat echt als kut op Dirk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175174020
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het doet er niet toe op welk niveau het in wiens boekje staat. Volgens mij begrijp jij dat niet helemaal. Dat is namelijk zwaar subjectief. Mij zal ZP aan mijn anus roesten, terwijl het voor een ander intens grievend kan zijn.
Natuurlijk doet dat er wel toe aangezien de toon van het debat veranderd doordat je omstreden voorbeelden probeert te koppelen aan ZP.

Ik kan natuurlijk ook zeggen dat Quincy Gario een nieuwe Hitler in de dop is en het liefste alle ZP vergast en dat dat niet uitmaakt op welk niveau ik hem vergelijk, maar dat de toon van het debat vanaf dat moment anders is is natuurlijk evident.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175174037
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De anti-Pieten zijn niet degenen die claimen dat het om kinderen gaat he :P
Ook niet waar, want er is wel degelijk het argument dat kleine kinderen voor zwarte piet worden uitgescholden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175174046
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 15:48 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Onze eigen FOK!lers denken er anders over hoor :D!

FB / Zwarte pieten #3
Dat haalt de 60% nog niet. En dan is FOK nog een betrekkelijk pro-piet forum.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174056
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ook niet waar, want er is wel degelijk het argument dat kleine kinderen voor zwarte piet worden uitgescholden.
Yep.

''Laat het voor alle kinderen een leuk feest zijn''
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175174067
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:05 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je moet kennelijk nog veel leren over hoe het in dit land werkt.
Jij moet kennelijk nog de basics van debatteren leren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174080
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Natuurlijk doet dat er wel toe aangezien de toon van het debat veranderd doordat je omstreden voorbeelden probeert te koppelen aan ZP.

Ik kan natuurlijk ook zeggen dat Quincy Gario een nieuwe Hitler in de dop is en het liefste alle ZP vergast en dat dat niet uitmaakt op welk niveau ik hem vergelijk, maar dat de toon van het debat vanaf dat moment anders is is natuurlijk evident.
Wat al of niet omstreden is is uiterst subjectief. Dat is het hele punt. Dat geldt ook voor de andere voorbeelden. De toon van debat wordt bepaald door de debaters. Ik zie louter dat de beide kanten volstrekt geen inlevingsvermogen hebben.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:14:26 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174092
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ook niet waar, want er is wel degelijk het argument dat kleine kinderen voor zwarte piet worden uitgescholden.
Wat heeft dat met zwarte piet zelf te maken dan?

Alsof je een allochtonenquotum instelt om discriminatie in te perken. Niet wetende dat je discriminatie juist erger maakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 16:14:45 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175174099
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, ik ben een LP die blijft hangen - maar dat is dus grotendeels wat men de afgelopen 50 jaar heeft gedaan. Iets wat verbazingwekkend veel mensen hier op FOK! totaal gemist lijken te hebben, net zoals de talloze wijzigingen in het uiterlijk en karakter van zowel Sint als Piet die zij in die periode ondergaan hebben EN de minder "kindvriendelijke" acties tegen zwarte Piet - waar ik ook de tirade van Gerda in sesamstraat onder schaar.

Is iedereen hier zo jong of ben ik gewoon zo oud :( ?
Die Gerda heb ik wsl gemist omdat het na mijn Sesamstraat tijd was, toen ik keek speelde Piet Hendriks er nog in en was Sien nog jong... :') En was Adrie van Oorschot nog sinterklaas.
pi_175174108
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maak er gerust 85% van. Die 95% was gebasseerd op dat vage idee van Molurus.
Dat jij absurde statistieken uit je duim zuigt is nu somehow mijn schuld?

_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174114
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar Black Panthers die honderden kinderen een ongemakkelijk en bang maken op een kinderfeest daar walg ik gewoon van.
Ik ook hoor. Of het nu Black Panthers, NVU, Antifa, Pegida etc ze zijn allemaal even triest.

Het ergste aan deze discussie vind ik echt de respectloosheid naar de vrijwilligers toe. Zij zetten zich al jaren in, ongeacht het kleurtje.
Het is beschamend dat mensen zeggen dat ze het feest niet meer gaan vieren als piet wel/niet zwart is, daarmee gaan ze volledig voorbij aan de vrijwilligers die er daadwerkelijk voor zorgen dat de kinderen hier al jaren (en hopelijk nog meer jaren) van kunnen genieten.

Het feest valt of staat niet met Zwarte Piet, het feest valt of staat door de inzet van de vrijwilligers.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:15:36 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174123
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat jij absurde statistieken uit je duim zuigt is nu somehow mijn schuld?

_O-
Jouw vage gedachtegang hoor ik voor het eerst, dus er zullen wel heel weinig daadwerkelijk zo denken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174127
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat heeft dat met zwarte piet zelf te maken dan?

Alsof je een allochtonenquotum instelt om discriminatie in te perken. Niet wetende dat je discriminatie juist erger maakt.
Het argument dat alleen Pro Pieten de kinderen erbij betrekken is gewoon pertinent onwaar. Mensen die dat beweren mogen op de feiten worden gewezen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:16:20 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174141
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het argument dat alleen Pro Pieten de kinderen erbij betrekken is gewoon pertinent onwaar. Mensen die dat beweren mogen op de feiten worden gewezen.
Ah, op die fiets.

Wist niet dat antipieten argumenten hadden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174159
Mensen zijn wit, zwart, getint, of 'geel', veel meer smaken zijn er niet.

Als je Piet groen zou maken snappen die kinderen dat simpelweg niet. Daarom vind ik Roetveegpiet de beste 'oplossing'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175174176
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In principe ben ik het met je eens. Maar het is kwalijk dat mensen hun demonstratierecht is ontnomen, omdat de boodschap een aantal mensen niet aanstaat. Er was een vergunning voor de demonstratie, dus de autoriteiten hebben het blijkbaar als veilig en geoorloofd beschouwd om deze te laten plaatsvinden. Met een gevaarlijke manoeuvre zijn mensen in hun bewegings- en demonstratierecht beperkt. Daartegen zou opgetreden moeten worden, net als er opgetreden wordt tegen tegenstanders als zij tijdens hun demonstraties buiten de kaders van de wet treden. Demonstraties zijn daarnaast per definitie provocatief, je gaat niet demonstreren omdat iedereen het met je eens is. Daar zou ook ruimte voor moeten zijn.
Persoonlijk vond ik de actie terecht, althans een tegengeluid laten horen. De manier waarop ben ik niet zo over te spreken, al moet ik toegeven dat ik natuurlijk ook ik een klein beetje genoot toen ik het nieuws las.

Ik ben het niet eens met de anti-pieten kliek, maar ze hebben hun recht om te demonstreren, en andere belemmeren dat recht te gebruiken hoort niet in deze maatschappij. Wat mij nu alleen stoort is dat velen die hier nu zo'n ophef over maken wel deze tactiek waarderen als Wilders, Baudet, Pegida of van mijn part Nazi's gebruik maken van democratische recht om te demonstreren en dat geen doorgang vind door een "links" tegen protest. Ik vind dat hypocriet, vooral omdat nu gedaan wordt alsof ze agressief bejegend werden, terwijl de actie onverstandig maar vreedzaam was. En dat komt toch vooral uit kampen zoals bijvoorbeeld Joop.nl welke klaarkomen als Pegida demonstranten agressief bejegend worden.

Maar laten we eerlijk zijn, dit zat er toch aan te komen? Bij welke andere demonstratie zie je de voor en tegenstanders bij elkaar geduwd worden? Normaal worden wat plekken aan de andere kant van een evenement aangewezen waar tegenstanders hun signaal mogen laten horen, alleen in dit geval worden ze gewoon ergens tussen de route gedropt, dat kan toch nooit goed gaan. Ik ben aan de ene kant daarom blij dat het bij zoiets "kleins" is gebleven, waarbij ik het blokkeren van de snelweg niet goedpraat, maar nu is wel duidelijk dat het in de toekomst anders moet. Als deze mensen niet waren tegengehouden hadden misschien enkele idioten er aanstoot aan genomen tijdens de tocht en was het uitgelopen op een geweldexplosie, nu zie je dat aankomen als je op dezelfde voet doorgaat dus kunnen ze tijdig maatregelen treffen in de toekomst.
pi_175174189
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:17 schreef BoneThugss het volgende:
Mensen zijn wit, zwart, getint, of 'geel', veel meer smaken zijn er niet.

Als je Piet groen zou maken snappen die kinderen dat simpelweg niet. Daarom vind ik Roetveegpiet de beste 'oplossing'.
Dit zijn dezelfde mensen die roepen dat gender een social construct is.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:19:18 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174237
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit zijn dezelfde mensen die roepen dat gender een social construct is.
*ril*
Enge mensen zijn dat doorgaans.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174276
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit zijn dezelfde mensen die roepen dat gender een social construct is.
Een beetje wel ja.

Als 10 procent van de bevolking morgen de paashaas wil aanpassen vanwege gekleurde eieren neemt toch ook niemand dat serieus.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175174287
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jouw vage gedachtegang hoor ik voor het eerst, dus er zullen wel heel weinig daadwerkelijk zo denken.
Misschien moet je eens wat vaker buiten komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:21:18 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174320
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat vaker buiten komen.
Daar kom ik niets dan mensen tegen die die antipieten een stel zeikstralers vinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174362
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel van Nederland er geen problemen mee heeft als dit feest wat aangepast wordt om donkere medemensen die zich gediscrimineerd voelen tegemoet te komen. Althans mij zou dat niet heel veel uitmaken, al moet ik zeggen dat ik Zwarte Piet nooit als slaaf heb gezien, maar als kindervriend, en persoonlijk vond ik ZP het leukste aan het Sinterklaas feest vroeger, en volgens mij vinden de meeste kinderen nu de Zwarte Pieten ook gewoon de grootste helden van het Sinterklaas feest.

Wat mij nu in ieder geval stoort is de manier waarop de discussie wordt gevoerd, mensen worden weggezet als racisten, een hoop gedram en geschreeuw, protesten tijdens de intocht. Voer die discussie toch buiten het zicht van de kinderen, heb een dialoog op TV en verander de mening van Nederland dmv. goede argumenten. Nu is de hele discussie weer gekaapt door professionele boeroepers die mensen, die een kinderfeest willen vieren, als racist wegzetten.

Beide kampen zijn fout, beide kampen hebben een punt, maar als dit veranderd moet worden zonder al te veel weerstand dan dient dat door een dialoog te gebeuren, en niet door het blijven eisen.
Ben het (zowaar) een keer volledig met je eens *)

Vervelende alleen is dat beide kampen helaas niet zo van het dialoog voeren zijn, die houden vooral monologen :(
pi_175174367
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar kom ik niets dan mensen tegen die die antipieten een stel zeikstralers vinden.
Als je denkt dat de groep mensen die ZP willen aanpassen minder dan 5% van de samenleving is en allemaal denken dat ZP liefhebbers racisten zijn dan ben je toch behoorlijk wereldvreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174371
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, ik ben een LP die blijft hangen - maar dat is dus grotendeels wat men de afgelopen 50 jaar heeft gedaan. Iets wat verbazingwekkend veel mensen hier op FOK! totaal gemist lijken te hebben, net zoals de talloze wijzigingen in het uiterlijk en karakter van zowel Sint als Piet die zij in die periode ondergaan hebben EN de minder "kindvriendelijke" acties tegen zwarte Piet - waar ik ook de tirade van Gerda in sesamstraat onder schaar.

Is iedereen hier zo jong of ben ik gewoon zo oud :( ?
Ik hoop/denk niet dat je zo oud bent. :P

Maar hoe werden die veranderingen doorgevoerd? Was er een hoop gedram en geschreeuw? een hoop onterecht beschuldigingen van racisme? Of werden ze gewoon aangepast aan de tijd en hebben ze het feest kind vriendelijk gemaakt?

Het gaat er ook niet om dat zwarte piet moet veranderen, als mensen er aanstoot aan nemen dan moet erover gepraat kunnen worden. Maar dat praten daar gaat het mis, één kamp blijft volhouden dat het racistisch is, dat het met de slavernij te maken heeft en ze zijn doof voor alle argumenten uit het andere kamp. Ze proberen een middenweg te zoeken en zelfs dat is nog niet voldoende, is het dan zo raar dat mensen er genoeg van hebben en een sterker tegengeluid laten horen, een tegengeluid die niet specifiek gerelateerd is aan het onderwerp maar meer omdat ze het gedram en de beschuldigingen zat zijn.
pi_175174422
Inmiddels al 14,460 euro ingezameld voor boetes snelwegblokkade
http://grootheerenveen.nl(...)tes-snelwegblokkade/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zondag 19 november 2017 @ 16:25:10 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175174445
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik hoop/denk niet dat je zo oud bent. :P

Maar hoe werden die veranderingen doorgevoerd? Was er een hoop gedram en geschreeuw? een hoop onterecht beschuldigingen van racisme?
Hier en daar een ingezonden brief in de krant, en hier en daar wat marginaal gefolder tijdens de intocht en dat was het dan. Niet iets wat op grote belangstelling kon rekenen iig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:25:14 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174450
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je denkt dat de groep mensen die ZP willen aanpassen minder dan 5% van de samenleving is en allemaal denken dat ZP liefhebbers racisten zijn dan ben je toch behoorlijk wereldvreemd.
Of jij bent juist de persoon die nooit eens uit zijn comfortzone stapt. Je komt op me over als iemand die bij de 'elite' hoort, een persoon die louter met gelijkgestemden om gaat en zelden eens contact heeft met iemand buiten die groep. Ik ga toch met meer groepen mensen om.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174463
Op m'n oude werk had ik een 'neger' als collega, 40 jaar, dreadlocks, dikke armband en horloge.

Is een keer 'uitgescholden' door een dement vrouwtje van 88 voor Zwarte Piet en was daar echt wekenlang van over de zeik. Ik had echt zoiets van kerel waar maak je je eigen zo druk om, ik ben ook wel eens uitgescholden daar voor kut Marokkaan, ik ben alleen geen Marokkaan en hij is Zwarte Piet niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:26:28 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174493
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:25 schreef BoneThugss het volgende:
Op m'n oude werk had ik een 'neger' als collega, 40 jaar,dreadlocks, dikke armband en horloge.

IS een keer 'uitgescholden' door een dement vrouwtje van 88 voor Zwarte Piet en was daar echt wekenlang van over de zeik. Ik had echt zoiets van kerel waar maak je je eigen zo druk om, ik ben ook wel eens uitgescholden daar voor kut Marokkaan, ik ben alleen geen Marokkaan en hij is Zwarte Piet niet.
Even extra duidelijk makend waar het echte probleem ligt.

Oude vrouwtjes zijn racistisch en moeten verboden worden!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174494
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ook niet waar, want er is wel degelijk het argument dat kleine kinderen voor zwarte piet worden uitgescholden.
Ah, touche - daar heb je een punt.

Dus, samenvattend:
-Anti-Piet type A: sommige mensen vinden de kleur racistisch !
-Anti-Piet type B: sommige kinderen worden gepest omdat ze op Piet lijken !
- Kinderen: we do not give a fuck - hier met dat snoep !
- Pro-Piet type A: We moeten het kinderfeest redden !
- Pro-Piet type B: Ik heb geen zin om nog meer toe te geven aan die rupsjes nooitgenoeg. Piet blijft zwart en mijn hakken staan in het zand !
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:27:28 #157
213457 engine
pi_175174522
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:22 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ben het (zowaar) een keer volledig met je eens *)

Vervelende alleen is dat beide kampen helaas niet zo van het dialoog voeren zijn, die houden vooral monologen :(
Met jullie beiden eens. Het "gesprek" wordt aangegaan met een alles of niets gedachte.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175174564
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Even extra duidelijk makend waar het echte probleem ligt.

Oude vrouwtjes zijn racistisch en moeten verboden worden!
Dat sowieso. Was ook een akelig mens verder.

Het werd wat anders toen een andere collega aan hem vroeg waarom z'n handen en voetzolen lichter waren dan de rest van z'n huid :')

Die mocht dezelfde dag nog z'n koffers pakken :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:29:07 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174574
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:27 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Met jullie beiden eens. Het "gesprek" wordt aangegaan met een alles of niets gedachte.
Dat komt eigenlijk omdat er weinig argumenten voor het afschaffen van ZP zijn. Alles is gebasseerd op onderbuik en 'ik vind'. Zo voer je natuurlijk geen discussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:29:48 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174586
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat sowieso. Was ook een akelig mens verder.

Het werd wat anders toen een andere collega aan hem vroeg waarom z'n handen en voetzolen lichter waren dan de rest van z'n huid :')

Die mocht dezelfde dag nog z'n koffers pakken :')
We zijn echt gigantisch afgegleden met dit land :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174597
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of jij bent juist de persoon die nooit eens uit zijn comfortzone stapt. Je komt op me over als iemand die bij de 'elite' hoort, een persoon die louter met gelijkgestemden om gaat en zelden eens contact heeft met iemand buiten die groep. Ik ga toch met meer groepen mensen om.
Nou, nou, nou... nu hoor ik ineens bij de door populisten zo gehate 'elite'. _O-

Het begrip 'elite' is nu wel enigszins aan inflatie onderhevig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174620
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We zijn echt gigantisch afgegleden met dit land :{
Wat ik probeer te zeggen is dat dat laatste echt racistisch is, een dement vrouwtje van 88 die een donker iemand ziet lopen tijdens Sinterklaas en dan die opmerking maakt is heel wat anders.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175174643
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:22 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ben het (zowaar) een keer volledig met je eens *)

Vervelende alleen is dat beide kampen helaas niet zo van het dialoog voeren zijn, die houden vooral monologen :(
Omdat beide kampen gekaapt worden door de grootste schreeuwers. Zet een aantal welbespraakte voor en tegenstanders bij elkaar, camera erop, en laat Nederland achteraf zelf beslissen. Ik ben voor Zwarte Piet, maar als iemand oprecht beledigd is en zich gediscrimineerd voelt dan heb ik er begrip voor dat die persoon Zwarte Piet wilt aanpassen, al kan ik mij zelf niet in de persoon verplaatsen en precies weten hoe hij zich voelt.

Maar zoals al eerder aangegeven vind ik het wel weer erg selectief om over een kinderfeest te vallen en een verband te leggen naar de slavernij, waardoor mensen zich weer gekwetst voelen, terwijl slavernij nog steeds aan de orde van de dag is en ze daar dan nooit een signaal tegen zie maken. Op de gouden koets staan volgens mij ook nog altijd afbeeldingen van echte slaven, ook daar hoor je ze zelden tot nooit over. Ik kon het meer waarderen als er een algemeen standpunt werd ingekomen tegen alle racistische uitingen en verwijzingen naar de slavernij, en niet selectief een kinderfeest waarvan niemand (althans in mijn kringen) het ooit associeerde met de slavernij.
pi_175174646
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar kom ik niets dan mensen tegen die die antipieten een stel zeikstralers vinden.
Heb je ze wel eens gevraagd of ze jouw pro-Pieten gepraat ook gezeik vinden?

Ik word namelijk echt gek van beide kampen. Helemaal van die lui die dan hun avatar of profielfoto gaan veranderen in Zwarte Piet moet blijven en dan hun kinderen als statement zwart gaan schminken terwijl ze twee jaar geleden de kinderen gewoon ongeschminkt lieten :')
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:32:40 #165
213457 engine
pi_175174656
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat komt eigenlijk omdat er weinig argumenten voor het afschaffen van ZP zijn. Alles is gebasseerd op onderbuik en 'ik vind'. Zo voer je natuurlijk geen discussie.
Dat is dan weer niet waar. Iets als racistisch ervaren is best een sterk argument in deze discussie.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:33:00 #166
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174666
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, nou, nou... nu hoor ik ineens bij de door populisten zo gehate 'elite'. _O-

Het begrip 'elite' is nu wel enigszins aan inflatie onderhevig.
Het begrip populist is inmiddels dusdanig ver gezakt dat de complete politiek wel onder die noemer valt. Over stropopjes gesproken.

Elite is gewoon een benaming voor een groep mensen die neerkijkt op Henk en Ingrid, zich enkel met elkaar bezig houden en geen enkel idee heeft van wat er buiten hun groep speelt. Doorgaans ook de groep die onder de noemer SJW valt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:34:14 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174690
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:32 schreef FYazz het volgende:

[..]

Heb je ze wel eens gevraagd of ze jouw pro-Pieten gepraat ook gezeik vinden?

Ik word namelijk echt gek van beide kampen. Helemaal van die lui die dan hun avatar of profielfoto gaan veranderen in Zwarte Piet moet blijven en dan hun kinderen als statement zwart gaan schminken terwijl ze twee jaar geleden de kinderen gewoon ongeschminkt lieten :')
Ik heb het er niet eens over, ik heb een hekel aan die hele discussie en het gezeik wat er uit komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:35:48 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174736
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat is dan weer niet waar. Iets als racistisch ervaren is best een sterk argument in deze discussie.
Ik vind jou racistisch richting mij, tijd om jou te verbieden dus.

En wederom een argument gebaseerd op onderbuik, want een reden waarom ze het zo ervaren geven ze niet. Het moet gewoon weg, omdat racisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174738
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat is dan weer niet waar. Iets als racistisch ervaren is best een sterk argument in deze discussie.
Hoezo is iets subjectiefs opeens een sterk argument in een discussie?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175174753
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Maar hoe werden die veranderingen doorgevoerd? Was er een hoop gedram en geschreeuw? een hoop onterecht beschuldigingen van racisme? Of werden ze gewoon aangepast aan de tijd en hebben ze het feest kind vriendelijk gemaakt?
Een combinatie. Het witte pieten planartikel werd een beetje lacherig ontvangen; maar men vond het idee om Piet wat minder donker en dus minder eng (Tsja. Ook daar kan je racisme in zien als je dat wil...) te maken wel goed. Daarvoor had de toenmalige "hoofdsinterklaas" ook al gezegd dat hij het vermoeiend vond dat Piet geen beschaafd Nederlands kon spreken en de roe demonstratief weggegooid. Dus kreeg je bruine ipv zwarte schmink, wat minder dikke lippen, werd er gestopt met het "Surinaamse accent" (dat totaal niet op Surinaams leek, maar goed), werden Sint en Piet beiden een stuk vriendelijker enz.

Alleen duurde dat decennia. Dus kreeg je ook groepen die gingen bleren en schreeuwen en een eigen intocht deden met een zwarte sinterklaas met witte pieten. En dus een jankende Gerda op prime time in Sesamstraat en een groepje dat dreigde met bommen.
  zondag 19 november 2017 @ 16:37:59 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175174801
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het begrip populist is inmiddels dusdanig ver gezakt dat de complete politiek wel onder die noemer valt. Over stropopjes gesproken.

Elite is gewoon een benaming voor een groep mensen die neerkijkt op Henk en Ingrid, zich enkel met elkaar bezig houden en geen enkel idee heeft van wat er buiten hun groep speelt. Doorgaans ook de groep die onder de noemer SJW valt.
Ik erken volledig dat ik neerkijk op mensen die het behoud van het uiterlijk van ZP zien als de belangrijkste (of minimaal 'zeer belangrijke') kwestie van dit moment.

Evenzo kijk ik neer op mensen die graag termen als 'politieke correctheid' en 'social justice warrior' gebruiken.

Maar om nou te zeggen dat dat mij elitair maakt... nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174809
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een combinatie. Het witte pieten planartikel werd een beetje lacherig ontvangen; maar men vond het idee om Piet wat minder donker en dus minder eng (Tsja. Ook daar kan je racisme in zien als je dat wil...) te maken wel goed. Daarvoor had de toenmalige "hoofdsinterklaas" ook al gezegd dat hij het vermoeiend vond dat Piet geen beschaafd Nederlands kon spreken en de roe demonstratief weggegooid. Dus kreeg je bruine ipv zwarte schmink, wat minder dikke lippen, werd er gestopt met het "Surinaamse accent" (dat totaal niet op Surinaams leek, maar goed), werden Sint en Piet beiden een stuk vriendelijker enz.

Alleen duurde dat decennia. Dus kreeg je ook groepen die gingen bleren en schreeuwen en een eigen intocht deden met een zwarte sinterklaas met witte pieten. En dus een jankende Gerda op prime time in Sesamstraat en een groepje dat dreigde met bommen.
Hoe oud ben jij wel niet? :P

Ik heb dat helemaal gemist, misschien te jong, misschien door gebrek aan internet, in mijn jeugd liepen ze nog rond met een zak en roe. :P
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:38:51 #174
213457 engine
pi_175174816
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoezo is iets subjectiefs opeens een sterk argument in een discussie?
Ik weet dat jij dat anders ziet maar ik begrijp die ervaring. Dus hard gezegd vind ik het racisme.

Voor mij is het daarmee een prima argument. Elkaars argumenten constant als onzin afdoen helpt ook niet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:39:31 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174834
quote:
10s.gif Op zondag 19 november 2017 16:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik erken volledig dat ik neerkijk op mensen die het behoud van het uiterlijk van ZP zien als de belangrijkste (of minimaal 'zeer belangrijke') kwestie van dit moment.

Evenzo kijk ik neer op mensen die graag termen als 'politieke correctheid' en 'social justice warrior' gebruiken.

Maar om nou te zeggen dat dat mij elitair maakt... nee.
Ehhhh... ja. Blijf lekker ontkennen, je hebt geen flauw benul van wat er daadwerkelijk speelt onder de Nederlanders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:40:00 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174851
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik weet dat jij dat anders ziet maar ik begrijp die ervaring. Dus hard gezegd vind ik het racisme.

Voor mij is het daarmee een prima argument. Elkaars argumenten constant als onzin afdoen helpt ook niet.
Wat maakt het racistisch dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175174876
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]


Ook Dokkum overigens.
Moest lachen :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:41:25 #178
213457 engine
pi_175174888
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat maakt het racistisch dan?
Het uiterlijk van Zwarte Piet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175174897
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Omdat beide kampen gekaapt worden door de grootste schreeuwers. Zet een aantal welbespraakte voor en tegenstanders bij elkaar, camera erop, en laat Nederland achteraf zelf beslissen. Ik ben voor Zwarte Piet, maar als iemand oprecht beledigd is en zich gediscrimineerd voelt dan heb ik er begrip voor dat die persoon Zwarte Piet wilt aanpassen, al kan ik mij zelf niet in de persoon verplaatsen en precies weten hoe hij zich voelt.

Maar zoals al eerder aangegeven vind ik het wel weer erg selectief om over een kinderfeest te vallen en een verband te leggen naar de slavernij, waardoor mensen zich weer gekwetst voelen, terwijl slavernij nog steeds aan de orde van de dag is en ze daar dan nooit een signaal tegen zie maken. Op de gouden koets staan volgens mij ook nog altijd afbeeldingen van echte slaven, ook daar hoor je ze zelden tot nooit over. Ik kon het meer waarderen als er een algemeen standpunt werd ingekomen tegen alle racistische uitingen, en niet selectief een kinderfeest waarvan niemand (althans in mijn kringen) het ooit associeerde met de slavernij.
Ik ben niet voor en niet tegen, maar ik neig (in een normaal debat) naar verandering voor het uiterlijk van Zwarte Piet.

Ken namelijk wel kinderen en volwassenen die herhaaldelijk zijn gepest en zijn uitgescholden voor Zwarte Piet. Vooral voor de kinderen naar en pijnlijk.

Het veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet is voor geen enkel kind pijnlijk, dus als het echt gaat om de 'geest van het Sinterklaasfeest' zou ik Zwarte Piet's uiterlijk veranderen zodat elk kind er een plezierige herinnering aan heeft.

Slavernij-gepraat is allemaal ruis en voegt niets toe. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat discriminatie en racistische uitspraken niet ineens zijn verdwenen als Zwarte Piet wordt afgeschaft.
pi_175174899
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]


Ook Dokkum overigens.
_O-
pi_175174900
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehhhh... ja. Blijf lekker ontkennen, je hebt geen flauw benul van wat er daadwerkelijk speelt onder de Nederlanders.
Spiegeltje nodig? ;)

Dat je beweert dat 95% voor het behoud van ZP is demonstreert dat dit verwijt vooral jou zelf treft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175174925
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik weet dat jij dat anders ziet maar ik begrijp die ervaring. Dus hard gezegd vind ik het racisme.

Voor mij is het daarmee een prima argument. Elkaars argumenten constant als onzin afdoen helpt ook niet.
Als je het verschil van een subjectief versus een objectief argument niet wilt maken in een discussie mag je er inderdaad vanuit gaan dat de andere kant erg gefrustreerd gaat worden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175174939
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:27 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Met jullie beiden eens. Het "gesprek" wordt aangegaan met een alles of niets gedachte.
Zie je, Piet verbroedert, ongeacht het kleurtje O-)
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:43:42 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175174942
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Het uiterlijk van Zwarte Piet.
Wat maakt het uiterlijk van ZP racistisch dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:45:14 #185
213457 engine
pi_175174979
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Als je het verschil van een subjectief versus een objectief argument niet wilt maken in een discussie mag je er inderdaad vanuit gaan dat de andere kant erg gefrustreerd gaat worden.
Je racistisch bejegend voelen is een gevoel. De beoordeling of gevoelens terecht zijn lijkt me bijna altijd subjectief.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 19 november 2017 @ 16:48:38 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175073
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Spiegeltje nodig? ;)

Dat je beweert dat 95% voor het behoud van ZP is demonstreert dat dit verwijt vooral jou zelf treft.
Verschillende onderzoeken tonen aan dat >90% zwarte piet wel prima vindt. Maar goed, die uitslagen worden toch meteen ter discussie gesteld.

Een polletje van Fok! daarentegen wordt natuurlijk meteen als zoete koek geslikt.
pi_175175074
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Je racistisch bejegend voelen is een gevoel. De beoordeling of gevoelens terecht zijn lijkt me bijna altijd subjectief.
Yep. Dit topic gaat vooral over meningen en perceptie, terwijl men maar blijft doen alsof het over feiten gaat.

Nou zijn meningen en perceptie in zekere zin ook feiten, maar sprake van 'juist' of 'onjuist' is er niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175104
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Verschillende onderzoeken tonen aan dat >90% zwarte piet wel prima vindt. Maar goed, die uitslagen worden toch meteen ter discussie gesteld.

Een polletje van Fok! daarentegen wordt natuurlijk meteen als zoete koek geslikt.
Als we op FOK de 60% al niet halen dan lijkt het mij niet plausibel dat het landelijk gemiddelde veel hoger ligt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175116
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Je racistisch bejegend voelen is een gevoel. De beoordeling of gevoelens terecht zijn lijkt me bijna altijd subjectief.
Nee hoor, racisme is duidelijk omkaderd in de letter van de wet. Sterker nog, er is zelfs al rechtspraak over geweest.

Dat is objectief en getoetst. Niet het ‘gevoel’
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:50:10 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175126
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Yep. Dit topic gaat vooral over meningen en perceptie, terwijl men maar blijft doen alsof het over feiten gaat.

Nou zijn meningen en perceptie in zekere zin ook feiten, maar sprake van 'juist' of 'onjuist' is er niet.
We hebben nu een ZP, en dan is het aan één kant om met argumenten te komen waarom het anders moet. Die zijn er niet, dus hebben die mensen niks te beslissen voor de rest. Zo simpel kan het leven soms zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 november 2017 @ 16:51:18 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175161
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we op FOK de 60% al niet halen dan lijkt het mij niet plausibel dat het landelijk gemiddelde veel hoger ligt.
Fok is dan ook absoluut geen afspiegeling van de maatschappij mocht je dat soms denken.
pi_175175174
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Yep. Dit topic gaat vooral over meningen en perceptie, terwijl men maar blijft doen alsof het over feiten gaat.

Nou zijn meningen en perceptie in zekere zin ook feiten, maar sprake van 'juist' of 'onjuist' is er niet.
Dus gaat er nooit een werkbare situatie komen. Mensen voelen zich altijd gekwetst.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175175204
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we op FOK de 60% al niet halen dan lijkt het mij niet plausibel dat het landelijk gemiddelde veel hoger ligt.
Nou, je hebt wel drie keuzes die voor zwarte/bruine Piet zijn.

Zwarte Piet met rode lippen.
Zwarte Piet zonder rode lippen.
En een paar aanpissingen zijn oké.

Aanpissingen?

Ik denk dat het duidelijker en eerlijker is om drie of twee keuzes te maken. Want de hele discussie gaat natuurlijk niet over de rode lippen. En welke aanpassingen (dat wordt bedoeld, denk ik) gaat het dan eigenlijk? Een ander outfit? Een andere pruik?

Dan krijg je zoiets:
Zwarte Piet ja of nee.
Of: Zwarte Piet, Roetveegpiet of kleurenpiet.
pi_175175222
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

We hebben nu een ZP, en dan is het aan één kant om met argumenten te komen waarom het anders moet. Die zijn er niet, dus hebben die mensen niks te beslissen voor de rest. Zo simpel kan het leven soms zijn.
Het uiterlijk van ZP is geen staatsbesluit. En of je het wel of niet wat vindt is uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:54:06 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175233
Ik wacht nog altijd op het argument van waarom het racistisch zou zijn... die gaat niet komen, dus case closed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175234
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fok is dan ook absoluut geen afspiegeling van de maatschappij mocht je dat soms denken.
Nee, dat denk ik ook niet. Rechts-populisme is oververtegenwoordigd hier. Wat het idee dat het landelijk gemiddelde hoger ligt alleen nog maar minder aannemelijk maakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:54:27 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175237
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het uiterlijk van ZP is geen staatsbesluit. En of je het wel of niet wat vindt is uiteindelijk gewoon een kwestie van smaak.
En jouw smaak is nou eenmaal compleet afwijkend. Jammer dan, je behoort tot een minderheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:54:28 #198
213457 engine
pi_175175238
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee hoor, racisme is duidelijk omkaderd in de letter van de wet. Sterker nog, er is zelfs al rechtspraak over geweest.

Dat is objectief en getoetst. Niet het ‘gevoel’
Nee dat is helemaal niet zo duidelijk. Dat is uiteindelijk nog steeds een beoordeling van een rechter naar de richtlijnen van de wet. Subjectief.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 19 november 2017 @ 16:55:11 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175253
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat haalt de 60% nog niet. En dan is FOK nog een betrekkelijk pro-piet forum.
Je hebt gelezen waar die pol over gaat?

quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:11 schreef remlof het volgende:
Misschien een idee om niet enkel zwarte pieten, maar ook roetveegpieten te vertonen in de banner boven?
Het gaat om de Fok! banner... en wel iets van 200 stemmen in fucking FB waar geen hond komt... :')
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:55:38 #200
213457 engine
pi_175175266
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:54 schreef Nattekat het volgende:
Ik wacht nog altijd op het argument van waarom het racistisch zou zijn... die gaat niet komen, dus case closed.
Die is al geweest maar jij negeert het. Dan is er eigenlijk ook geen gesprek te voeren.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175175275
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, je hebt wel drie keuzes die voor zwarte/bruine Piet zijn.

Zwarte Piet met rode lippen.
Zwarte Piet zonder rode lippen.
En een paar aanpissingen zijn oké.

Aanpissingen?

Ik denk dat het duidelijker en eerlijker is om drie of twee keuzes te maken. Want de hele discussie gaat natuurlijk niet over de rode lippen. En welke aanpassingen (dat wordt bedoeld, denk ik) gaat het dan eigenlijk? Een ander outfit? Een andere pruik?

Dan krijg je zoiets:
Zwarte Piet ja of nee.
Of: Zwarte Piet, Roetveegpiet of kleurenpiet.
Bij die 60% had ik de opties die het zwart blijven van piet open houden al meegerekend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:56:32 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175283
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:55 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Die is al geweest maar jij negeert het. Dan is er eigenlijk ook geen gesprek te voeren.
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat maakt het uiterlijk van ZP racistisch dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175286
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:41 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ben niet voor en niet tegen, maar ik neig (in een normaal debat) naar verandering voor het uiterlijk van Zwarte Piet.

Ken namelijk wel kinderen en volwassenen die herhaaldelijk zijn gepest en zijn uitgescholden voor Zwarte Piet. Vooral voor de kinderen naar en pijnlijk.

Het veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet is voor geen enkel kind pijnlijk, dus als het echt gaat om de 'geest van het Sinterklaasfeest' zou ik Zwarte Piet's uiterlijk veranderen zodat elk kind er een plezierige herinnering aan heeft.

Slavernij-gepraat is allemaal ruis en voegt niets toe. Daarbij is het natuurlijk ook zo dat discriminatie en racistische uitspraken niet ineens zijn verdwenen als Zwarte Piet wordt afgeschaft.
Zoals ik al zei, ik weet niet hoe een donker persoon zich voelt bij Zwarte Piet, daardoor kan ik alleen maar begrip ervoor hebben dat enkelen zich gediscrimineerd voelen, zij hebben immers de huidskleur en de verwijzingen naar hun hoofd gegooid gekregen.

Ik heb op een middelbare school gezeten waarvan meer dan de helft van mijn klas donker gekleurd was, er ging geen dag voorbij dat ik niet werd uitgemaakt voor kaaskop, als het regende was het continue "kut weer in dit kut kaasjesland", iedere dag kreeg je wel een verwijzing over kaas (of goulash vanwege mijn Oost-Europese roots) door de gekleurde klas/schoolgenoten. Nu heb ik karakter en ben niet getraumatiseerd door die ervaringen. :P Maar wat als ik nu eens ophef ging maken over de kaaspieten? Of mensen met een kaasmuts? Omdat mij dat herinnerd aan een "traumatische" periode vroeger op school? Zal ik dan dezelfde steun kunnen ontvangen, of moet ik mij dan niet aanstellen?

Een ander voorbeeld, er zijn vrouwen die binnen de islam de hoofddoek vrijwillig dragen en vrouwen die er onderdrukt door worden, zodra er onderdrukte vrouwen vrij zijn van de islam en hun hoofddoek en zij nemen aanstoot aan een hoofddoek op straat moeten we dan alle hoofddoeken maar verbieden?

Roodharigen worden op school misschien wel het meeste gepest, moeten zij nu ook ophef erover maken dat vele mensen met een geverfde rode haarkleur rondlopen? Of kwaad zijn dat het licht van een stoplicht rood is? Vallen over de kleur van wortels? Dan zou dit figuur nooit op de TV zijn mogen gekomen:



Dat liedje werd vroeger wel dagelijks gezongen.

Misschien geen perfecte vergelijkingen, maar veel groepen binnen de samenleving hebben wel iets ondervonden in hun jeugd waar ze aanstoot aan nemen, huidskleur, afkomst, kleding, haarkleur, seksualiteit etc. Maar het gaat (wederom) alleen om een selectieve groep mensen die aanstoot nemen aan, in dit geval, een "kindervriend" omdat zij door enkele onbenullen vroeger ervoor zijn uitgescholden.

Het spijt mij dat ik dit moet zeggen, maar mensen die aanstoot nemen vanwege het slavernij verleden kan ik begrijpen, mensen die aanstoot nemen vanwege wat pesterijen vroeger niet.
  zondag 19 november 2017 @ 16:57:05 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175289
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Rechts-populisme is oververtegenwoordigd hier. Wat het idee dat het landelijk gemiddelde hoger ligt alleen nog maar minder aannemelijk maakt.
Voor zwarte piet zijn heeft bar weinig met recht extremisme te maken...
pi_175175293
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En jouw smaak is nou eenmaal compleet afwijkend. Jammer dan, je behoort tot een minderheid.
Compleet irrelevant, aangezien het uiterlijk van ZP niet het soort iets is dat democratisch wordt besloten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:58:36 #206
213457 engine
pi_175175319
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]


[..]

Zoals ik eerder al zei, de uiterlijke kenmerken en dan voornamelijk de kleur.

Wat dacht je dan?

Verder fijne zondag nog. We gaan het vandaag toch niet eens worden en ik heb zin in taco's.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175175330
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor zwarte piet zijn heeft bar weinig met recht extremisme te maken...
Natuurlijk..... het wemelt hier van de linksen die ZP willen behouden. Sure.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:59:30 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175340
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Compleet irrelevant, aangezien het uiterlijk van ZP niet het soort iets is dat democratisch wordt besloten.
Wederom dan:
Wat geeft jou het recht om jouw belachelijke minderheidsmening door te drukken bij de rest?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175346
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:54 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee dat is helemaal niet zo duidelijk. Dat is uiteindelijk nog steeds een beoordeling van een rechter naar de richtlijnen van de wet. Subjectief.
Ja hoor, als we zo met elkaar omgaan weet ik wel weer hoe laat het is.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 16:59:58 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175349
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, de uiterlijke kenmerken en dan voornamelijk de kleur.

Wat dacht je dan?

Verder fijne zondag nog. We gaan het vandaag toch niet eens worden en ik heb zin in taco's.
Wat maakt de uiterlijke kenmerken en dan voornamelijk de kleur racistisch?

Zo lang je geen antwoord geeft, is het een belachelijk dom argument.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175353
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk..... het wemelt hier van de linksen die ZP willen behouden. Sure.
Hoi :)
Maar dat is omdat ik een openlijk racist ben.
pi_175175366
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom dan:
Wat geeft jou het recht om jouw belachelijke minderheidsmening door te drukken bij de rest?
Waarom blijf je met stropoppen smijten?

Ik heb nergens gezegd dat ik dat recht heb. Jij hebt dat recht trouwens ook niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175370
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoi :)
Maar dat is omdat ik een openlijk racist ben.
Oh, ok dan. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 17:01:26 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175374
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk..... het wemelt hier van de linksen die ZP willen behouden. Sure.
Laat ik het anders stellen, ik hecht meer waarde aan een onderzoek van wie dan ook dan de uitslag van een Fok! polletje onder 200 man in feedback... :')

Maar goed, ik vind zwarte piet wel prima zo en ben dus een rechts extremist volgens jouw defintie?
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 17:01:58 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175386
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom blijf je met stropoppen smijten?
Fijne avond :W

Je laat je onderbuik spreken, zegt dat de meerderheid zich maar aan te passen heeft omdat zij niet beslissen hoe cultuur werkt, maar ontkent nu wederom dat het zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175403
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar goed, ik vind zwarte piet wel prima zo en ben dus een rechts extremist volgens jouw defintie?
Jongens, jongens... waarom nou toch die stropoppen de hele tijd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175404
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij die 60% had ik de opties die het zwart blijven van piet open houden al meegerekend.
Nee.

Want dan zit je aan de 68%, afgerond 70% en niet 60%
pi_175175413
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fijne avond :W

Je laat je onderbuik spreken, zegt dat de meerderheid zich maar aan te passen heeft omdat zij niet beslissen hoe cultuur werkt, maar ontkent nu wederom dat het zo is.
Nogmaals, dit heb ik nergens gezegd.

Als je zinvol wilt discussieren zul je toch echt een keer moeten leren luisteren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175433
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee.

Want dan zit je aan de 68%, afgerond 70% en niet 60%
Ach ja, ik had 'een paar aanpissingen is ok' gemist. Mea culpa.

Dan haalt het de 70% niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 17:05:13 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175175439
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, dit heb ik nergens gezegd.

Als je zinvol wilt discussieren zul je toch echt een keer moeten leren luisteren.
Als je zinvol wil discussieren, doe je dat met argumenten en niet met stropoppen. Het woord dan, ook al is de figuurlijke betekenis ook treffend. Om je geheugen even op te frissen:
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Compleet irrelevant, aangezien het uiterlijk van ZP niet het soort iets is dat democratisch wordt besloten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175175449
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je zinvol wil discussieren, doe je dat met argumenten en niet met stropoppen. Het woord dan, ook al is de figuurlijke betekenis ook treffend. Om je geheugen even op te frissen:

[..]

Nu nog leren lezen wat je kopieert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175450
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen, ik hecht meer waarde aan een onderzoek van wie dan ook dan de uitslag van een Fok! polletje onder 200 man in feedback... :')

Maar goed, ik vind zwarte piet wel prima zo en ben dus een rechts extremist volgens jouw defintie?
Rechts extremist.....? Says who?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175175462
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Rechts extremist.....? Says who?
Niemand.

Smijten met stropoppen is de standaard tegenwoordig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175521
https://drimble.nl/binnenlands-nieuws/telegraaf.html


Intocht Sint Nicolaas in Osdorp per kameel.
Geert is "not amused".
Toch is het nog niet zo vreemd. Sint Nicolaas leefde in de 3e en 4e eeuw. Destijds was er nog geen stoomboot. Dus dat klopt al niet. Kamelen waren er al wel, want de 3 Koningen kwamen ook per kameel. Dus een kameel is historisch correcter dan zo'n stoomboot.
Geert moet nog weer een cursus "Joods Christelijke tradities" hebben.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175175528
"In samenspraak met het Openbaar Ministerie wordt gekeken of het een strafrechtelijk vervolg zal krijgen'', aldus de politie na afloop. De rest van de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum is rustig verlopen. Aan boord van de boot waren zaterdag vooral Zwarte Pieten te zien.''

https://www.nu.nl/sinterk(...)zich-wet-houden.html

Verstandige vent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175175569
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://drimble.nl/binnenlands-nieuws/telegraaf.html
[ afbeelding ]

Intocht Sint Nicolaas in Osdorp per kameel.
Geert is "not amused".
Toch is het nog niet zo vreemd. Sint Nicolaas leefde in de 3e en 4e eeuw. Destijds was er nog geen stoomboot. Dus dat klopt al niet. Kamelen waren er al wel, want de 3 Koningen kwamen ook per kameel. Dus een kameel is historisch correcter dan zo'n stoomboot.
Geert moet nog weer een cursus "Joods Christelijke tradities" hebben.
Sowieso is 'historisch correct' nogal problematisch als het gaat om Sinterklaas. :D Daar is zo veel bij verzonnen dat je nauwelijks nog kunt zeggen dat er een relatie bestaat met de bisschop van Myra.

Ik denk ook niet dat we dit moeten uitleggen als een 'christelijke traditie', ondanks de outfit van de Sint.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 19-11-2017 17:21:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 17:18:08 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175622
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Rechts extremist.....? Says who?
Schijnbaar barst het op Fok! van de rechts extremisten:

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:54 schreef Molurus het volgende:

Nee, dat denk ik ook niet. Rechts-populisme is oververtegenwoordigd hier. Wat het idee dat het landelijk gemiddelde hoger ligt alleen nog maar minder aannemelijk maakt.
Op mijn opmerking dat pro-Piet zijn niks met rechts extremisme te maken heeft krijg ik het volgende antwoord:

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:58 schreef Molurus het volgende:

Natuurlijk..... het wemelt hier van de linksen die ZP willen behouden. Sure.
Ik weet niet hoe ik dat anders dan "extreem rechts is pro-Piet" moet interpreteren...

Edit: Waarom las ik de eerste keer rechts extremisten? Is er geninja edit ofzo?
pi_175175631
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso is 'historisch correct' nogal problematisch als het gaat om Sinterklaas. :D Daar is zo veel bij verzonnen dat je nauwelijks nog kunt zeggen dat er een relatie bestaat met de bischop van Myra.

Ik denk ook niet dat we dit moeten uitleggen als een 'christelijke traditie', ondanks de outfit van de Sint.
Ik had hem een paar paginas terug ook al gepost, maar hij blijft leuk:



Jep. Echt helemaal niet veranderd van uiterlijk die Sint ;) En zo overduidelijk Christelijk...
pi_175175659
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schijnbaar barst het op Fok! van de rechts extremisten:

[..]

Op mijn opmerking dat pro-Piet zijn niks met rechts extremisme te maken heeft krijg ik het volgende antwoord:

[..]

Ik weet niet hoe ik dat anders dan "extreem rechts is pro-Piet" moet interpreteren...
Jij begrijpt het verschil tussen rechts-populisme en rechts-extremisme niet? :?

Ik denk dat er een relatie bestaat tussen (fanatiek) opkomen voor het behoud van ZP en rechts-populisme. Dat is wel iets heel anders dan zeggen dat elke ZP fan een rechts-extremist is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175175664
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:18 schreef AchJa het volgende:

Edit: Waarom las ik de eerste keer rechts extremisten? Is er geninja edit ofzo?
Nee. Je leest wat je wilt lezen. Typisch. Nattekat heeft daar ook last van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 17:21:30 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 november 2017 @ 17:22:09 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175701
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat zo was had ik wel een kutsmoes verzonnen.
Ach ja, waarom zou je ook je eigen leesfout erkennen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 17:23:56 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175711
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://drimble.nl/binnenlands-nieuws/telegraaf.html
[ afbeelding ]

Intocht Sint Nicolaas in Osdorp per kameel.
Geert is "not amused".
Toch is het nog niet zo vreemd. Sint Nicolaas leefde in de 3e en 4e eeuw. Destijds was er nog geen stoomboot. Dus dat klopt al niet. Kamelen waren er al wel, want de 3 Koningen kwamen ook per kameel. Dus een kameel is historisch correcter dan zo'n stoomboot.
Geert moet nog weer een cursus "Joods Christelijke tradities" hebben.
Geert not amused? PvdD is not amused!

quote:
Partij voor de Dieren niet blij met Sinterklaaskameel: 'Gewoon niet doen'

De Partij voor de Dieren gaat het stadsbestuur om opheldering vragen over de kameel die gebruikt werd bij een Sinterklaasviering in Osdorp.
De intocht begon op de Noorderakerweg en ging onder andere via de Terpstraat, Wierdestraat en Dijkgraafplein. De Partij voor de Dieren vindt dat er geen kameel gehuurd had mogen worden.
Lees ook: Sinterklaas komt aan op kameel in Osdorp
'Wat mij betreft moet je dit niet willen', aldus partijeleider Johnas van Lammeren. 'Ik ga vragen stellen aan de wethouder, want ik wil gewoon weten of er een vergunning is aangevraagd. Vaak gebeurt dat niet namelijk. Het erge is dat er nooit gecontroleerd en gehandhaafd wordt.'
De organisatie van het feest laat weten dat er inderdaad een vergunning aangevraagd is, toch vindt Van Lammeren dat er bij dergelijke evenementen geen gehuurde dieren gebruikt moeten worden. 'Als je de wereld kent die daarachter zit, dan weet je dat die dieren van hot naar her worden gesleept. De eigenaar heeft maar een doel en dat is het dier zo vaak mogelijk verhuren. Dus wat ons betreft had dit gewoon niet gehoeven.'
AT5

_O- _O-
  zondag 19 november 2017 @ 17:24:51 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175175745
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geert not amused? PvdD is not amused!

[..]

AT5

_O- _O-
http://regio.tpo.nl/2017/(...)el-arabische-muziek/

quote:
Geert Wilders en Partij voor de Dieren woest
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 november 2017 @ 17:29:28 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175176127
De slag bij Dokkum is niet alleen gewonnen, ook de slag om het torentje kent een goede uitkomst.
Waar eerst nog de minister van cultuur zich uitspraak tegen het behoud van zwarte piet is het nu de minister president die zich uitspreekt tegen de anti-zwarte piet activist.

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175176282
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Veel Hollanders weten trouwens ook niet dat Friesland vele aanvullingen kent van Sinterklaas. Tradities die de Nederlanders niet begrijpen. Geen wonder dat Friesland dan op scherp staat als het gaat om het omverwerpen van dit soort tradities.

Een paar voorbeelden hiervan.

Probeer eens Sinterklaas te vieren in Grou een klein dorpje, dan kom je bedrogen uit.
Wel eens een Sunneklaas feest meegemaakt op de waddeneilanden. ook dat is compleet anders.
Ik ken wel wat Amelanders.
Bij dat Sunneklaas op de waddeneilanden moet je je als buitenstaander echt niet bemoeien.
https://ameland.wordpress(...)december-sunneklaas/
quote:
Ballum. - De gemeente Ameland laat weten dat het Sunterklaas vooral een feest van, voor en door Amelanders is. Ze wijst tegelijk op een aantal regels. Hun verzoek is vooral ook gericht aan de gasten, die Ameland op 5 en 6 december 2016 bezoeken, respect te hebben voor de volgende regels.

Op maandag 5 en dinsdag 6 december 2016 viert Ameland Sunterklaas, niet te verwarren met Sinterklaas. Het vieren van dit Amelander feest vindt al heel wat jaren volgens oude regels en gebruiken plaats.

In Hollum geldt het volgende:
* Op maandag 5 december mogen jongens beneden de 12 jaar & meisjes en vrouwen tussen 17.00 uur en 19.00 uur niet buiten komen;
* Op dinsdag 6 december mogen jongens beneden de 18 jaar & meisjes en vrouwen na 17.00 uur niet meer buiten komen.

In Ballum, Nes en Buren geldt het volgende:
* Op maandag 5 december mogen meisjes en vrouwen na 17.00 uur niet meer buiten komen;
* Op dinsdag 6 december mogen jongens beneden de 18 jaar & meisjes en vrouwen na 17.00 uur niet meer buiten komen.

Let op: Op beide dagen mogen na 17.00 uur geen auto's meer in de dorpskernen komen.

Vraag uw gastheer of gastvrouw ook naar de regels en gebruiken. U voorkomt hierdoor minder plezierige ervaringen.
Vanwege dit Amelander feest zijn het gemeentehuis, horecagelegenheden, winkels en bedrijven zijn op 5 , 6 en 7 december 2016 (deels) gesloten.
https://www.volkskrant.nl(...)op-vrouwen~a3062414/
quote:
Op Ameland geldt op maandag 5 en dinsdag 6 december een avondklok voor vrouwen en kinderen. Wagen zij zich toch op straat, dan volgen 'minder plezierige ervaringen', waarschuwt de gemeente in strooibiljetten, gericht aan toeristen die het waddeneiland bezoeken.

Welkom bij Sinterklaas op Ameland. Sunneklaas heet deze geheimzinnige rite uit heidense tijden. Met het bekende kinderfeest heeft het niets te maken. Mannen met knuppels, gehuld in lakens, jagen rond de klok van vijven vrouwen en kinderen van straat. Ze blazen op hoorns die donkere geluiden maken. Wie buiten blijft, kan slaag krijgen.

De burgemeester van Ameland wil geen commentaar geven op het pamflet dat hij laat verspreiden. 'Sunneklaas is een feest voor en door Amelanders', zegt zijn woordvoerder. 'Freemden', mensen van de vaste wal, zouden het nooit begrijpen. Zij beginnen direct met een wijzend vingertje over vrouwenrechten.

Vrouwenemancipatie waarderen ze op Ameland heus enorm, maar niet tijdens Sunneklaas, voor eilandbewoners (m/v) het hoogtepunt van het jaar.

Publiciteit over het feest ligt gevoelig. Nieuwsgierige toeristen kunnen de traditie verstoren. Maar vooral vrezen Amelanders de komst van een gezagsdrager van de vaste wal, die Sunneklaas wil verbieden met een beroep op grondwet zus of artikel zo.
_O- _O_

[ Bericht 27% gewijzigd door bluemoon23 op 19-11-2017 18:07:31 ]
pi_175176309
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De slag bij Dokkum is niet alleen gewonnen, ook de slag om het torentje kent een goede uitkomst.
Waar eerst nog de minister van cultuur zich uitspraak tegen het behoud van zwarte piet is het nu de minister president die zich uitspreekt tegen de anti-zwarte piet activist.

Hij mag het natuurlijk niet hardop zeggen, maar volgens mij vindt hij die 'anti-pieten' maar randmongolen.

Rutte = pro-Piet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:17:52 #241
213457 engine
pi_175176617
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij mag het natuurlijk niet hardop zeggen, maar volgens mij vindt hij die 'anti-pieten' maar randmongolen.

Rutte = pro-Piet.
Ah BoneThugss kan de gedachten van onze MP lezen. Nieuw hoogtepunt in deze discussie.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175176648
zwarte piet is een neger
pi_175176723
’Friese helden’ krijgen gratis hulp advocaat na blokkade A7

quote:
JOURE - Strafrechtadvocaat Richard van der Weide wil gratis hulp bieden aan de Dokkumse voorstanders van Zwarte Piet, mochten zij strafrechtelijk vervolgd worden. De demonstranten blokkeerden gisteren tijdens de intocht van Sinterklaas in Friesland de snelweg voor actievoerders die juist tégen Zwarte Piet demonstreerden.

De Amsterdamse advocaat Van der Weide voelt sympathie voor de pro-piet actievoerders. „De racismekaart is allang getrokken door tegenstanders, het maatschappelijk debat vindt al jaren plaats. Bovendien lopen er nu overal roetveeg pieten in de grote steden. Als je in dit stadium nog wil demonstreren tegen Zwarte Piet, dan verpest je een kinderfeest. Hou ermee op.”

Daarnaast vraagt hij zich af waarom vervolging nodig is. De advocaat vindt dat de voorstanders van Zwarte Piet een vergunning hadden moeten krijgen voor hun tegendemonstratie net als andere groeperingen met vergelijkbare acties eerder dit jaar.

Van der Weide: „In plaats daarvan werden de voorstanders van Zwarte Piet weggestuurd door de burgemeester met de opmerking dat hun tegenactie valt onder de categorie opruiing. Dat vind ik raar: nota bene de politie zelf heeft dit jaar nog geprotesteerd voor een betere cao met ’langzaam-rijden-acties’. Waarom mag dat dan wel?”
Goed punt. ^O^

Wist niet dat de pro-zwarte pieten het recht om te demonstreren was ontnomen. Dat is toch wel meten met twee maten door de burgemeester. Alsof een anti-zwarte pieten demonstratie tijdens de intocht geen provocatie is?
pi_175176771
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
’Friese helden’ krijgen gratis hulp advocaat na blokkade A7

[..]

Goed punt. ^O^

Wist niet dat de pro-zwarte pieten het recht on de demonstreren was ontnomen. Dat is toch wel meten met twee maten door de burgemeester. Alsof een anti-zwarte pieten demonstratie tijdens de intocht geen provocatie is?
Nederland komt in verzet tegen de anti-pieten gekkies _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2017 18:24:48 ]
pi_175176783
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:17 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ah BoneThugss kan de gedachten van onze MP lezen. Nieuw hoogtepunt in deze discussie.
Het druipt er van af, vooral dat 'doe normaal'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175176795
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nederland komt in verzet tegen de anti-pieten gekkies _O_
Het zijn wel de eerste uitingen waar een duidelijke tweedeling in de maatschappij zichtbaar wordt. Hopelijk sterkt dat meer Nederlanders om eens de straat op te gaan voor hun idealen en stem, de Friezen hebben het voorbeeld gegeven. ^O^

Disclaimer: Nee ik praat niet de snelwegactie goed.
pi_175176820
Mensen die speciaal naar een andere provincie reizen om bij intochten te 'protesteren' zijn mongolen.

Mensen die om die reden de snelweg blokkeren zijn mongolen.

Klaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175176865
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het druipt er van af, vooral dat 'doe normaal'.
Dat kan natuurlijk ook naar snelwegblokkades verwijzen. Maar waarschijnlijk heb je gelijk.
pi_175176873
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik een rechter was dan zou deze houding strafverhogend werken.
Sommige mensen hier begrijpen echt niet hoe de rechtstaat werkt. Laten we even ervan uit gaan dat de verdachten van het blokkeren snelweg wordt vervolgd. Waar denk je dan waar deze mensen worden vervolgd en door welke rechtbank. Ik zet dan mijn geld op Leeuwarden waar een rechtbank is gevestigd. Wie werken er in Leeuwarden, Amsterdammers? Ik dacht het niet. De kans is groot dat dit gewoon Friezen zijn. Friezen die binding hebben met Friesland en niet met Amsterdam.
De agenten in kwestie zijn ook al Fries net als de openbare ministerie. Ik kan mij een situatie verbeelden waarin de Friezen die daar werken de Amsterdammers vierkant uitlachen. Voor hun is dit een geklaarde klus. Geen raddraaiers uit de randstad zijn welkom en deze activisten zijn netjes uit Friesland geëscorteerd.

Bovendien heeft politiek Friesland politiek Den Haag achter zich staan. Ik denk niet dat de minister van Justitie zich hier aan wil branden. In hun ogen is het probleem accuraat en zonder geweld opgelost. Dus je vraag is, waar in vredesnaam moeten de activisten bijval van krijgen. PVDA? Die likken alleen maar hun wonden.

Ik moet me sterk vergissen, maar ik denk niet dat er ook maar een moment het verzet tegen de activisten zal worden gestraft.
Het doet me een beetje denken aan die Turkse minister die uit Nederland is geëscorteerd, daar kraait nu ook geen haan meer naar.
pi_175176877
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook naar snelwegblokkades verwijzen. Maar waarschijnlijk heb je gelijk.
Dat dacht ik eerst ook, maar hij heeft het over 'het niet bederven van intochten'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 18:34:17 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175176937
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik ken wel wat Amelanders.
Bij dat Sunneklaas op de waddeneilanden moet je je als buitenstaander echt niet bemoeien.
https://ameland.wordpress(...)december-sunneklaas/

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)op-vrouwen~a3062414/

[..]

_O- _O_

100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175177003
quote:
15s.gif Op zondag 19 november 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Sunneklaas, En dan zeuren ze over Zwarte Piet haha
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:38:50 #253
213457 engine
pi_175177009
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het druipt er van af, vooral dat 'doe normaal'.
"met elkaar een beetje normaal doen"

Gaat naar mijn idee over beide kanten. Een snelweg blokkeren is ook een vorm van demonstreren.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175177034
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

"met elkaar een beetje normaal doen"

Gaat naar mijn idee over beide kanten. Een snelweg blokkeren is ook een vorm van demonstreren.
Heeft de politie ooit ook niet een snelweg geblokkeerd door te gaan staken voor meer loon?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631055
pi_175177038
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

"met elkaar een beetje normaal doen"

Gaat naar mijn idee over beide kanten. Een snelweg blokkeren is ook een vorm van demonstreren.
Nee, hij heeft het specifiek over mensen die daar staan te demonstreren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:41:07 #256
213457 engine
pi_175177058
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Heeft de politie ooit ook niet een snelweg geblokkeerd door te gaan staken voor meer loon?
Ja.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 18:41:24 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175177063
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Sunneklaas, En dan zeuren ze over Zwarte Piet haha
Maar goed dat dit gebruik niet erg bekend is dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175177064
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat stond niet in je eerdere post.
Nee dat klopt. Ik had 2 artikelen gelezen. En ik heb er 1 uitgekozen. Daar stond het niet expliciet vermeld. Maar daardoor was 't nog wel waar. Ik had wellicht de 2 artikelen moeten melden. Maar zover ik weet was 't dus geen fake-news.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:41:35 #259
213457 engine
pi_175177066
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, hij heeft het specifiek over mensen die daar staan te demonstreren.
Daar stond helemaal niemand. Snelweg was geblokkeerd weet je nog.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175177076
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Daar stond helemaal niemand. Snelweg was geblokkeerd weet je nog.
Goed dan. Hij heeft het over mensen die protesteren bij intochten, zo duidelijker?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:43:08 #261
213457 engine
pi_175177088
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Goed dan. Hij heeft het over mensen die protesteren bij intochten, zo duidelijker?
Ja dat is duidelijker. Mijn punt is alleen dat beide kanten protesteren.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175177101
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja.
Blijkbaar is het blokkeren van een snelweg ( zeker in Friesland ) minder gevaarlijk dat sommige Fokkers hier beweren. Want waarom zou de politie dit dan doen voor eigenbelang.
pi_175177110
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Sunneklaas, En dan zeuren ze over Zwarte Piet haha
De wadden hebben wel meer rare dingen. Bij Kallemooi wordt er een haan "gestolen' en 3 dagen lang in een mandje bovenaan een vlaggemast gehangen. Het hoogtepunt van het jaar ;)
pi_175177112
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:43 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja dat is duidelijker. Mijn punt is alleen dat beide kanten protesteren.
Mooi.

Beide kanten zijn mongolen. Mensen die uit een andere provincie komen om te demonstreren en mensen die een fucking snelweg blokkeren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175177130
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij moet kennelijk nog de basics van debatteren leren.
Fout argument, ofwel non-argument. Je bent een loser.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:45:21 #267
213457 engine
pi_175177131
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Blijkbaar is het blokkeren van een snelweg ( zeker in Friesland ) minder gevaarlijk dat sommige Fokkers hier beweren. Want waarom zou de politie dit dan doen voor eigenbelang.
Zoals je al zegt, voor eigenbelang.

Ook politie kan de wet overtreden of zelfs binnen de wet idiote acties uithalen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175177133
Al vind ik wel dat als je een vergunning hebt je daar mag staan hoe belachelijk het ook is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175177136
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mooi.

Beide kanten zijn mongolen. Mensen die uit een andere provincie komen om te demonstreren en mensen die een fucking snelweg blokkeren.
Dan zijn politieagenten ook mongolen, want die hebben in het verleden ook een snelweg geblokkeerd voor meer loon.
pi_175177150
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Goed dan. Hij heeft het over mensen die protesteren bij intochten, zo duidelijker?
Maar hebben we het dan over mensen die roepen dat Piet zwart moet zijn of mensen die roepen dat hij niet zwart moet zijn :P ?

Of mensen die roepen dat Sinterklaas niet op een kameel moet rijden. Dat Sinterklaas niet gevolgd moet worden door 20 gesponsorde wagens vol reclame. Dat Sinterklaas als Katholiek heilige niet welkom is in Dokkum.Of... ?
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 18:47:02 #271
213457 engine
pi_175177168
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:45 schreef BoneThugss het volgende:
Al vind ik wel dat als je een vergunning hebt je daar mag staan hoe belachelijk het ook is.
Ook dat is zo. Dan zit de fout bij degene die z'n vergunning afgeeft.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175177169
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dan zijn politieagenten ook mongolen, want die hebben in het verleden ook een snelweg geblokkeerd voor meer loon.
De agenten die daar aan mee hebben gedaan zijn ook mongolen, inderdaad.

Al hadden die wel fftjes meer reden om dat te doen en niet zomaar out of the blue.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175177170
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dan zijn politieagenten ook mongolen, want die hebben in het verleden ook een snelweg geblokkeerd voor meer loon.
Klopt. Zijn het ook. Net als de Marokkanen in Amsterdam. En net als de anti-Pieten in Rotterdam (okok, geen snelweg, maartoch).
pi_175177186
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De agenten die daar aan mee hebben gedaan zijn ook mongolen, inderdaad.

Al hadden die wel fftjes meer reden om dat te doen en niet zomaar out of the blue.
meer loon vind ik niet meer reden dan het voorkomen van rellen in Dokkum.
pi_175177196
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:47 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ook dat is zo. Dan zit de fout bij degene die z'n vergunning afgeeft.
Yep.

Weiger die lui gewoon pertinent dan geven ze het vanzelf wel op.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 18:48:26 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177202
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
’Friese helden’ krijgen gratis hulp advocaat na blokkade A7

[..]

Goed punt. ^O^

Wist niet dat de pro-zwarte pieten het recht om te demonstreren was ontnomen. Dat is toch wel meten met twee maten door de burgemeester. Alsof een anti-zwarte pieten demonstratie tijdens de intocht geen provocatie is?
Nice!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175177229
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

meer loon vind ik niet meer reden dan het voorkomen van rellen in Dokkum.
Nou ja, die demonstratie was tenminste aangekondigd.

Ik vind dat ook een hele slechte actie geweest, het vertrouwen in de Politie is er niet veel beter door geworden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 18:51:59 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177288
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

meer loon vind ik niet meer reden dan het voorkomen van rellen in Dokkum.
De ene reden weegt zwaarder dan de ander, dus mag ik iets illegaals doen?

Klopt niet he. Alleen in het geval van zelfverdediging is dat geoorloofd.
En laat dat nu net aan de hand zijn bij de Friezen gisteren. Ter voorkoming van schendingen van de openbare orde en openlijke geweldpleging op een kinderfeest.

Zie de intocht in Gouda en de veroordeling van minimaal 1 van de demonstranten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 18:52:10 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175177294
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Ik had 2 artikelen gelezen. En ik heb er 1 uitgekozen. Daar stond het niet expliciet vermeld. Maar daardoor was 't nog wel waar. Ik had wellicht de 2 artikelen moeten melden. Maar zover ik weet was 't dus geen fake-news.
Hoho, ik bedoelde ook niet dat het fakenews was. Wilde alleen maar aangeven dat de PvdD ook over de zeik was.
pi_175177299
Een vriend van mij zei ooit ''als je je stoort aan Zwarte Piet, moet je eerst eens bij jezelf nagaan of je op hem lijkt''. En die jongen is nota bene zelf zwart maar probeert wel wat van z'n leven te maken ipv op zaterdag te gaan protesteren in een andere provincie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175177321
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nice!
Het is maar net wat je als provocatie ziet.
Men wil kenbaar maken dat er een aanpassing dient plaats te vinden. Dat mag je in een democratie kenbaar maken.
Stel dat er ergens een kinderboerderij wordt geopend. En er is een groep ouders van gehandicapte kinderen die protesteert bij de opening omdat ze vinden dat de kinderboerderij niet "rolstoelvriendelijk" is, wordt daarmee het "feestje van de opening" ook verpest? In feite is dat hetzelfde. Men is het weliswaar eens met het feest. Maar men vindt dat er een aanpassing plaats dient te vinden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175177325
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nou ja, die demonstratie was tenminste aangekondigd.

Ik vind dat ook een hele slechte actie geweest, het vertrouwen in de Politie is er niet veel beter door geworden.
Maar nog steeds illegaal, een politie agent mag net zo min een snelweg blokkeren dan een burger. Let op bij een staking heeft de politie agent niet dezelfde ontheffingen als bij een achtervolging waar de snelweg geblokkeerd moet worden. Dus de politie nam daar net zo'n grote risico als de burgers dat deden. Verder waren er al vrij snel politieagenten aanwezig op de Friese snelweg om het overige verkeer te waarschuwen.
pi_175177361
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 18:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De ene reden weegt zwaarder dan de ander, dus mag ik iets illegaals doen?

Klopt niet he. Alleen in het geval van zelfverdediging is dat geoorloofd.
En laat dat nu net aan de hand zijn bij de Friezen gisteren. Ter voorkoming van schendingen van de openbare orde en openlijke geweldpleging op een kinderfeest.

Zie de intocht in Gouda en de veroordeling van minimaal 1 van de demonstranten.
Het voorkomen van Rellen en gewonden vind ik een zware en een geldige reden om de snelweg te blokkeren, wat verder netjes is verlopen.
pi_175177378
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is maar net wat je als provocatie ziet.
Men wil kenbaar maken dat er een aanpassing dient plaats te vinden. Dat mag je in een democratie kenbaar maken.
Stel dat er ergens een kinderboerderij wordt geopend. En er is een groep ouders van gehandicapte kinderen die protesteert bij de opening omdat ze vinden dat de kinderboerderij niet "rolstoelvriendelijk" is, wordt daarmee het "feestje van de opening" ook verpest? In feite is dat hetzelfde. Men is het weliswaar eens met het feest. Maar men vindt dat er een aanpassing plaats dient te vinden.
Valse argumentatie. Er zijn talloze aanpassingen geweest en nog steeds zijn er demonstraties van mensen die Piet in zijn geheel willen verbieden.

Jouw voorbeeld gaat dus niet op, aangezien het hier gaat om mensen die de kinderboerderij in zijn geheel willen verbieden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175177383
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar nog steeds illegaal, een politie agent mag net zo min een snelweg blokkeren dan een burger. Let op bij een staking heeft de politie agent niet dezelfde ontheffingen als bij een achtervolging waar de snelweg geblokkeerd moet worden. Dus de politie nam daar net zo'n grote risico als de burgers dat deden. Verder waren er al vrij snel politieagenten aanwezig op de Friese snelweg om het overige verkeer te waarschuwen.
Die blokkade duurde ongeveer 20 minuten las ik. Er zijn wat ongelukjes gebeurt en er is niemand gewond geraakt.

Neemt niet weg dat de popo toen fout zat en deze mongolen nu ook.

Je blokkeert geen snelweg, klaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 18:56:36 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177414
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is maar net wat je als provocatie ziet.
Men wil kenbaar maken dat er een aanpassing dient plaats te vinden. Dat mag je in een democratie kenbaar maken.
Stel dat er ergens een kinderboerderij wordt geopend. En er is een groep ouders van gehandicapte kinderen die protesteert bij de opening omdat ze vinden dat de kinderboerderij niet "rolstoelvriendelijk" is, wordt daarmee het "feestje van de opening" ook verpest? In feite is dat hetzelfde. Men is het weliswaar eens met het feest. Maar men vindt dat er een aanpassing plaats dient te vinden.
Dude!
Als ze alleen voor aanpassingen gingen, was het al lang afgedaan voor ze. Check hun standpunten even op hun sites. Ook alle interviews die er uit die hoek komen. Afriye roept zelfs op tot geweld in een telefonisch interview bij bnr vorig jaar.

Ze willen geen aanpassingen, maar een verwijdering uit het feest van alles wat aan ZP als karakter doet denken.

Je slaat de plank mis als je dat echt denkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175177497
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die blokkade duurde ongeveer 20 minuten las ik. Er zijn wat ongelukjes gebeurt en er is niemand gewond geraakt.

Neemt niet weg dat de popo toen fout zat en deze mongolen nu ook.

Je blokkeert geen snelweg, klaar.
Ik vind dat hier zwaar overdreven wordt. Het blokkeren/vertragen van een snelweg gebeurt zo vaak met geldige reden. ik denk snel even aan pech, ongeval, werkzaamheden aan de weg, afleiding etc. De agent in kwestie namen het gisteren ook niet zwaar op, zij hadden de situatie volledig onder controle, heel Nederland is blij, behalve de zeurpieten.
  Eindredactie Games zondag 19 november 2017 @ 19:00:55 #288
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175177525
http://www.at5.nl/artikel(...)-een-hele-mooie-veer
quote:
'Ik vind de oude Zwarte Piet nog steeds de leukste. Maar uiteindelijk maakt het voor de kinderen natuurlijk helemaal geen fluit uit', aldus een ouder bij de Sinterklaasintocht vanmiddag. En dat lijkt te kloppen, blijkt uit de reacties van de meeste kinderen. Die hadden meer aandacht voor de veer van de Piet, of het oranje pak dat ze aan hadden.

Roetvegen en zo neutraal mogelijk, dat was de bedoeling van het nieuwe uiterlijk van Piet. Dit jaar droegen de metgezellen van Sinterklaas voor het eerst gloednieuwe pakken, gebaseerd op de klederdracht uit de 16e eeuw. En dat laatste lijkt de kinderen vooral te interesseren.

Lees ook: Complete make-over voor pieten: dit jaar dj-pieten en commandantpieten

'Ik vond het wel grappig dat ze allemaal oranje pakken aan hadden. En ze hadden ook een hele mooie veer', aldus een meisje dat de optocht aan het bewonderen is. Een ander groepje voegt toe: 'Super cool! Ze hebben eigenlijk allemaal dezelfde kleren aan. Heel leuk dat ze een veer op hun hoed hebben.'

Te herkenbaar?
De roetvegen staan in kinderkringen nauwelijks ter discussie. Onder de ouders verschillen de meningen. 'Ik vind het een mooie compromis', zegt de een. 'Het is iets te herkenbaar, had de herkenbare stukken iets meer zwart gemaakt, of een andere kleur', zegt de ander.
De discussie leek vandaag dus vooral onder volwassenen te leven.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 19 november 2017 @ 19:01:05 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177530
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het voorkomen van Rellen en gewonden vind ik een zware en een geldige reden om de snelweg te blokkeren, wat verder netjes is verlopen.
Vorig jaar ook in Rotterdam bij de verzamelplaats.

Alle aanleiding is aanwezig om te denken dat ze op rottigheid uit zijn. Die gasten zitten zo vol woede dat het zelfs kan escaleren bij een ploffende ballon. Alles waar ze het niet mee eens zijn zien ze als provocatie, zie vorig jaar. Schreeuwen, bangmaken, rotzooi trappen. Om niks.. Zie Gouda.
En maar die koters een kutdag bezorgen.

Fuck off.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 19:02:34 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177578
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind dat hier zwaar overdreven wordt. Het blokkeren/vertragen van een snelweg gebeurt zo vaak met geldige reden. ik denk snel even aan pech, ongeval, werkzaamheden aan de weg, afleiding etc. De agent in kwestie namen het gisteren ook niet zwaar op, zij hadden de situatie volledig onder controle, heel Nederland is blij, behalve de zeurpieten.
Stilstaan voor een tunnel. Want er mogen geen auto's in stilstaan.

Leidserijn en coentunnel zijn vaak dicht daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175177614
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind dat hier zwaar overdreven wordt. Het blokkeren/vertragen van een snelweg gebeurt zo vaak met geldige reden. ik denk snel even aan pech, ongeval, werkzaamheden aan de weg, afleiding etc. De agent in kwestie namen het gisteren ook niet zwaar op, zij hadden de situatie volledig onder controle, heel Nederland is blij, behalve de zeurpieten.
Och, ik vind die actie gewoon ondoordacht en ronduit dom, maar ik snap het wel en ik ben best blij met het eindresultaat.

Pieterbaas moet gewoon snoepgoed uitdelen zonder last te hebben van gekkies die protesteren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 19:05:32 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177653
quote:
Gisteren was het toch anders, volgens die opa op twittah, waar zn kleindochter vroeg wat er met ZP aan de hand was, terwijl ze keek naar een witte.

Klopt nie he.

Maargoed, at5, wat wil je. Die moet wel leuk blijven doen voor hun eigen stad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175177700
quote:
Tsja. Dat wisten we al.
Je hebt een groep mensen die willen dat zwarte piet WEL zwart is als symbool voor "het niet verder willen inleveren van Nederlandse tradities" en een groep mensen die willen dat zwarte piet NIET zwart is omdat er in Nederland een enkele autobus vol merendeels blanke mensen zich daardoor gekwetst en gediscrimineerd voelt.

En de kinderen worden door beide zijden als smoesje gebruikt.
pi_175177753
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:03 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Och, ik vind die actie gewoon ondoordacht en ronduit dom, maar ik snap het wel en ik ben best blij met het eindresultaat.

Pieterbaas moet gewoon snoepgoed uitdelen zonder last te hebben van gekkies die protesteren.
Je moet begrijpen dat Friesland heel anders is dan de Randstad. Ik woon in Friesland en ik ken de snelwegen. Er zit hier een wereld van verschil met rijden in Amsterdam. Op een regenachtige zaterdag in Friesland is een snelweg al snel veranderd in een verlaten landweggetje zonder files. Het gevaar hier ligt beduidend lager dan in de randstad. S'nachts 5 uur kun je zelfs bijna over de snelweg lopen, want er rijdt niemand.
pi_175177779
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja. Dat wisten we al.
Je hebt een groep mensen die willen dat zwarte piet WEL zwart is als symbool voor "het niet verder willen inleveren van Nederlandse tradities" en een groep mensen die willen dat zwarte piet NIET zwart is omdat er in Nederland een enkele autobus vol merendeels blanke mensen zich daardoor gekwetst en gediscrimineerd voelt.

En de kinderen worden door beide zijden als smoesje gebruikt.
Er wort ieder jaar al van alles aan zp veranderd vanwege een klein clubje klagers. Is ook prima, zp moet met zijn tijd meegaan. Maar dat werkelijk alles zou moeten veranderen en ook nu direct omdat zo'n klein clubje hard om zich heen schopt en met niemand rekening wil houden.......tja, dat wordt niet geaccepteerd uiteraard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175177937
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is maar net wat je als provocatie ziet.
Men wil kenbaar maken dat er een aanpassing dient plaats te vinden. Dat mag je in een democratie kenbaar maken.
Stel dat er ergens een kinderboerderij wordt geopend. En er is een groep ouders van gehandicapte kinderen die protesteert bij de opening omdat ze vinden dat de kinderboerderij niet "rolstoelvriendelijk" is, wordt daarmee het "feestje van de opening" ook verpest? In feite is dat hetzelfde. Men is het weliswaar eens met het feest. Maar men vindt dat er een aanpassing plaats dient te vinden.
Als er bij dat feestje alle basisscholen uit de buurt zijn uitgenodigd ga je maar mooi een dag eerder of later schreeuwen. Of je wacht tot de kinderen op de dag zelf weg zijn en ga dan lekker demonstreren met een publiek dat daadwerkelijk verantwoordelijk is voor je grieven.
  zondag 19 november 2017 @ 19:15:31 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175177950
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er wort ieder jaar al van alles aan zp veranderd vanwege een klein clubje klagers. Is ook prima, zp moet met zijn tijd meegaan. Maar dat werkelijk alles zou moeten veranderen en ook nu direct omdat zo'n klein clubje hard om zich heen schopt en met niemand rekening wil houden.......tja, dat wordt niet geaccepteerd uiteraard.
En als je dat niet wil, ben je direct een tokkie, een pvv'er, een smerige racist en vast ook een fascistische nazi die een afstammeling moet zijn van de slavenhouders.

M'n reet met dat soort frames dat je dan nog wil luisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175178073
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er wort ieder jaar al van alles aan zp veranderd vanwege een klein clubje klagers. Is ook prima, zp moet met zijn tijd meegaan. Maar dat werkelijk alles zou moeten veranderen en ook nu direct omdat zo'n klein clubje hard om zich heen schopt en met niemand rekening wil houden.......tja, dat wordt niet geaccepteerd uiteraard.
En het zal ook ieder jaar blijven veranderen. Dat doet het namelijk al 100+ jaar. En dat is normaal.
Make my day!
pi_175178174
Zeg, die wat oudere kerel die de voorop liep bij de wegafsluiting (die stond te smoezen met die agenten), dat schijnt iemand van het Frysk Heidens Front te zijn, hoor ik.

Wat is dat voor club?
Make my day!
pi_175178251
en
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175178257
vol
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')