abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:55:37 #1
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174755857

Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez?

Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden.

Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Mexico Stad

Fade to Black
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:57:13 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_174755885
quote:
maandag 30 oktober 2017 12:51 schreef sasquatsch het volgende:[/b] [..] Het gaat er niet om of hij er wat aan kan doen. Het gaat er om dat diegene die op de apex voor ligt recht heeft op de racelijn. En dat was Massa. Dus Vettel had of moeten inhouden, of zijn plek teruggeven.
Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.

Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
pi_174755907
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.

Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174755919
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:03:08 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_174755980
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
pi_174755987
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
RTL Duitsland is overigens wel objectief, alleen in der Niki natuurlijk niet serieus te nemen als het over Mercedes gaat.
Viel wel meer toch?
Niki had de conclusie wie er volgens hem fout zat bij de zoveelste clash tussen HAM en ROS al lang en breed verteld op tv maar dan moest hij bij Toto op rapport komen omdat er uit de data heel iets anders gebleken was.
Hij was niet echt voorzichtig in zijn mening geven over die twee.
Wie dit leest is gek
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:04:38 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756004
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:59 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174756006
heeft iemand de schakelfout al gevonden. het leek een droste effect. je zag links een lijstje en rechts een soort iframe, in iframe, in iframe. zelfs olaf merkte het. na 4 seconde was het beeld weer terug
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_174756011
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.

Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756044
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje... :')

Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:10:04 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756109
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje... :')

Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen ^O^
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
pi_174756202
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als hij overstuur zou hebben, breekt de achterkant uit. Is geen sprake van. En als hij onderstuur heeft (wat dan aannemelijker is) dan had hij gewoon moeten liften. Hoe dan ook, hij is een prutser.
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756222
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.

Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
ik wordt gek van al die regels en straffen in de f1, bij andere raceklasse is dat gewoon niet. gewoon gaan. wordt er gewoon ziek van dat de F1 wordt misbruikt als soort van VVN
https://vvn.nl/
pi_174756330
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756377
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dit.
pi_174756399
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756407
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/

Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Gejank in de marge.

Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.

In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.

Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?

Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:26:31 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756427
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?

Beetje de omgekeerde wereld dit
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:28:00 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756464
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
Vettel wilde niet buiten de baan, hij werd daar onvrijwillig heen gepushed. Kun je hem niet aanrekenen
pi_174756469
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost? :P
pi_174756479
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Nope
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?

Beetje de omgekeerde wereld dit
Massa lag voor!

Maar goed, dit is een zinloze discussie want we worden het toch niet eens!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756515
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost? :P
Hij staat al op Youtube, maar het stukje over Bottas hebben ze daar eruit geknipt.
Ik weet niet zo snel hoe ik deze kan "rippen" van de F1 website.
pi_174756537
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nope

[..]

Sterk argument.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756553
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Sterk argument.
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa voordat hij instuurt voor de volgende bocht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756587
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:34 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Vettel heeft mooie acties laten zien tijdens zijn inhaalrace, Ocon heeft gewoon goed in de rondte gereden.

Ik vind Vettel wel de terechte DotD. Max heeft ook niks bijzonders laten zien (afgezien van zijn briljante 1ste ronde actie natuurlijk) Hij kon gewoon naar de overwinning cruisen , in wereldkampioen stijl. Wij vinden dat nu nog bijzonder omdat het nieuw is voor Verstappen, maar dat soort races is juist niet echt DotD waardig.
Vind dan ook niet dat VER 'm per se had moeten krijgen, maar VET heeft ook geen foutloze race gereden. OCO heeft gezien zijn materiaal daarentegen wel goed gereden, imho. Maar da's mijn keus/stem :P
Ja doei.
pi_174756636
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa.
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:35:22 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756656
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
:?
pi_174756687
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

:?
Kan ik u helpen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2017 @ 13:37:31 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174756720
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:38:54 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756752
Op het moment dat Vettel naar buiten geduwd wordt liggen ze op zijn minst gelijk en ligt Vettel misschien wel voor. De inhaalactie vindt dus niet plaats buiten de baan
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:40:12 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174756771
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/

Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Idd. Vooral Jack Plooij. Echt tenenkrommend. Niet alleen bij Max maar ook bij andere coureurs loopt hij zo te likken.
pi_174756792
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Er valt ook duidelijk te zien dat hij buiten de baan komt om een aanrijding te voorkomen en dat de inhaalactie op de baan plaatsvindt in de rechterbocht. Tevens legt hij geen korte afstand af zoals Max in COTA maar juist een langere afstand.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756815
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.

http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/

:')
pi_174756862
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:42 schreef Bluurgh het volgende:

[..]
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.

http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/

:')
:D :')
pi_174756917
Boardradio van de winnaar
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:15 #36
192683 AMDB
Visionair.
pi_174757036
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaar
"I was trying to cut the track so maybe I could get a 5s time penalty to make it more interesting"

_O-
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:19 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757039
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race.
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174757143
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In z'n dromen idd :P
pi_174757245
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:04:02 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757272
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174757315
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:46 schreef ShaoliN het volgende:
Ziggo moet het gewoon bij coureurs in de studio houden imo. Robert Doornbos, de Coronelletjes en Guido van de Garde zijn allemaal prima.
Daarnaast moeten ze iemand naast Olav zetten die daadwerkelijk ziet wat er gebeurd en hem een stoot voor zijn bakkes geeft als hij weer probeert om stoer te doen.
En die vreselijke pit reporter moeten ze er gewoon uittiefen. Ik vind die kerel die de vrije trainingen doet al vele malen beter.
Mol gaat ook een keer met pensioen. Loopt al langzaam naar de 60 dus misschien wel tijd om er iemand naast te zetten idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174757342
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat als Massa te laat remt, om die reden weer naast Vettel komt, bij het aanremmen, maar zich daardoor verremt en de bocht niet kan houden dat Vettel een overtreding begaat en de positie moet teruggeven.

Ik snap best dat Vettel niet geliefd is hier, maar hier deed Vettel toch echt weinig verkeerds
Massa doet niet anders dan dat hij deed bij Max op circuit Monza, Vettel had dus gewoon wat meer geduld moeten hebben en voor inhalen buiten de baan een penalty moeten krijgen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_174757384
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Hij komt voor de bocht deels voor Massa de baan op. Dus had hij er voordeel van.

quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Do not agree! Massa zit er iets voor en dat is genoeg.

Maar ik vind deze discussie wel genoeg zo!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174757495
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaar
Genot
pi_174757661
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
Huh wat ? Ze naderen beide een chicane lijkt me duidelijk dat ze beide aan het remmen waren. Liften is je gas loslaten.
pi_174758295
Lees net een paar comments op Motorsport.com dat Hulkenberg gezegd zou hebben dat de nieuwe spec. een nieuwe map krijgt @ Brazilië (dus dat geld dan voor de motor van Max) en blijkbaar ook wat nieuwe reliability updates.
Ben benieuwd of dat waar is :o
pi_174758357
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:

https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
pi_174758571
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:

https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
Mooi stuk ja. Hier nog wat beelden van Max zijn eerste auto race meters in de Florida Winter Series.

Stroll was er ook bij en drukte Max nog zowat de muur in.
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:20:14 #49
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174758813
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:25:35 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174758830
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Kan ik u helpen?
ik zie het anders maar sluit me bij sasquatsch aan, wel genoeg zo :)
pi_174758861
quote:
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:27:30 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174758866
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
pi_174758875
quote:
Mooi. Aparte stijl van Hamilton wel met die koptelefoon.
pi_174758904
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.

En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/

Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 30 oktober 2017 @ 15:30:38 #56
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174758922
quote:
2.43 dat gebaar van Vettel _O-

Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
pi_174758970
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
Mooi voor de fans, maar ze moeten niet te scheutig worden met die beelden. Kan me voorstellen dat je een eerlijke vraag/mening voor jezelf gaat houden, wetende dat je misschien veel kritiek van fans gaat krijgen. Grosjean wordt nu bijvoorbeeld gezien als de klikspaan van de klas, terwijl hij de vertegenwoordiger van de coureurs is en dus vaker vragen moet stellen als men naar hem toekomt.
pi_174758992
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:06 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174759133
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.

En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/

Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
Ze zijn blij dat die van Max heel is gebleven, want dat levert veel nuttige data op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:58 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174759150
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Is misschien ook de reden dat ze wel van Red Bull af willen na volgend jaar maar voorlopig zijn ze zelf niet snel genoeg
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 oktober 2017 @ 15:50:12 #61
408813 crew  trein2000
pi_174759359
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Redbull heeft twee jaa geleden toen het echt bagger was er veel geld. En expertise ingestoken en dit toen afgedwongen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174759362
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van 19 naar P5 rijden is niet echt slecht. Zeker niet met de WK achter je die van 20 naar 10 weet te komen.
Ik weet niet hoeveel de schade die Hamilton had hierop van invloed is, maar het is zeker opvallend dat de Mercedessen bloedsnel zijn als ze vooraan rijden, maar een Sainz inhalen duurt ellenlang.
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
in a crowd you lose humanity
pi_174759613
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Massa dwingt hem ook naar buiten, totaal niet te vergelijk met Verstappen vorige week.

Banden waren in Mexico overigens weer een aanfluiting. Echt tijd dat ze daar wat aan gaan doen, want deze race was gewoon een aanfluiting.
pi_174759954
Jack :')

  maandag 30 oktober 2017 @ 16:41:38 #65
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_174760291
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gejank in de marge.

Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.

In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.

Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?

Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Feyenoord!!! * Barça
pi_174760395
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Echt hoor :|W
pi_174760449
https://speld.nl/2017/10/(...)-ik-van-mijn-moeder/

quote:
Toch wil Max Verstappen ook aandacht voor de rol van zijn vader in zijn opvoeding: “Natuurlijk, ik leef nu voor Formule 1. Maar mijn vader leert me dat ook andere dingen belangrijk zijn, zoals mensen verrot schelden op het internet.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:49:18 #68
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174760460
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, vanwege Occam's Razor.

(en het feit dat ik het hele seizoen heb gekeken)
Wat bedoel je met Occam's Razor in deze context? Ik zou het op zich wel fijn vinden als je even uitlegt wat je nou bedoelt. Als je met wat concretere argumenten komt, kan ik tenminste in discussie gaan. Nu moet ik elke keer vragen om verduidelijking. Zou bijvoorbeeld ook handig zijn als je zegt wat je dan gezien hebt dit seizoen, waardoor je tot de conclusie komt dat de auto van Force India duidelijk beter is dan die van Williams.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:58:49 #69
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_174760628
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
dag zegt ie toch ook niet
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:01:39 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174760681
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Wellicht dat daar contractuele afspraken over zijn gemaakt?
De grote 'angst' van de Red Bull familie is natuurlijk dat ze pas in een later stadium updates ontvangen als het works-team, dus het zou me niets verbazen als daar waterdichte afspraken over zijn gemaakt.

edit: spuit 11... :7
pi_174760683
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:03:57 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174760707
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
Jack... :|W
pi_174760720
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
Dat viel mij ook al op gisteren, ffs :')
Ja doei.
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:10:16 #74
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174760786
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
_O-
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:20:37 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174760916
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
pi_174761299
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Dat is mijn punt ook.
Jack Plooij is Allard Kalf niet, ook waar. Dit is wel geklooi in de marge zo'n artikel. Op zo'n coureur mag je simpelweg trots zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174761332
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef zoem het volgende:

[..]

2.43 dat gebaar van Vettel _O-

Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
deaueaud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174761692
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 18:32:20 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174762178
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_174762587
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.

Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.

Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
pi_174762649
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden.
.
pi_174762796
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.

Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.

Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 30-10-2017 19:13:28 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:09:05 #83
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174762960
Hoeveel Renaults zijn er gefinisht? Nee, de problemen zijn nog niet achter de rug
Drop you like an ill, bad habit
pi_174763071
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle probleem achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. :P
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
pi_174763134
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:23:27 #86
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174763287
Haha Jos in peptalk, Max heeft er al geen zin meer in
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:37:18 #87
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174763650
Peptalk is erg pijnlijk
RED ONS HENNIEGOD
pi_174763787
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174763852
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wisten :9
pi_174763885
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174764001
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken.
in a crowd you lose humanity
pi_174764148
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht.
pi_174764193
Die pre-race gridinterviews worden ook steeds pijnlijker. Zit je net in je laatste voorbespreking met je mechanic, komt tandarts Jack je vragen wat je gaat doen in de eerste bocht.
'Ligt er een beetje aan wat de rest doet'.
'Tweestop of toch één?'
'We gaan het zien'

Wanneer gaan ze door hebben bij ziggo dat die vraagjes nergens over gaan?
pi_174764355
Vettel en Commando remix _O- @ Peptalk
pi_174764435
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:03 schreef SnowOokami het volgende:
Vettel en Commando remix _O- @ Peptalk
Jos the boss al geweest?
pi_174764442
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:06 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Jos the boss al geweest?
Na de reclame.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:08:11 #97
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174764494
J d B is aan het woord.
Drop you like an ill, bad habit
pi_174764505
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:06 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Na de reclame.
Bedankt even kijken ^O^
pi_174764525
Wat een cringe bij peptalk :')

Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:16:38 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174764916
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:08 schreef Justevo het volgende:
Wat een cringe bij peptalk :')

Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses :P

/me kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174764997
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses :P

[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky :Y[/me]
Zou ook niet weten wie in NL een inhoudelijk programma goed zou kunnen maken. De bekendste ex-coureurs zitten er al, presentatie kun je wel veranderen. Of Jos zou een eigen programma moeten krijgen O-)
pi_174765040
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses :P

[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky :Y[/me]
Sky via een stream lukt me nooit fatsoenlijk, ik wil kraakheldere HD. En ook via IPTV is het gewoon geen goede kwaliteit, heb er al tig geprobeerd..
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:41:11 #103
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_174765638
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:57 schreef Wuwwa het volgende:
Die pre-race gridinterviews worden ook steeds pijnlijker. Zit je net in je laatste voorbespreking met je mechanic, komt tandarts Jack je vragen wat je gaat doen in de eerste bocht.
'Ligt er een beetje aan wat de rest doet'.
'Tweestop of toch één?'
'We gaan het zien'

Wanneer gaan ze door hebben bij ziggo dat die vraagjes nergens over gaan?
Ik vind het niet heel erg dat die vraag een keer gesteld wordt. Ik vind het wel erg dat hij élke keer gesteld wordt.
pi_174766430
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:20:18 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174766700
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:20 schreef Justevo het volgende:

[..]

Sky via een stream lukt me nooit fatsoenlijk, ik wil kraakheldere HD. En ook via IPTV is het gewoon geen goede kwaliteit, heb er al tig geprobeerd..
Ace?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:36:12 #106
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_174767201
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. :P
Dat ligt natuurlijk ook heel erg aan het circuit. Ik denk dat Red Bull wel de snelste auto in Mexico had vanwege de dunne lucht daar.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:37:11 #107
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_174767248
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:16 schreef flipsen het volgende:

[..]

Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses :P

[me=flipsen]kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky :Y[/me]
Op die manier houden we allemaal kijkers die een race saai vinden als er weinig met Max gebeurt. :{
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:43:54 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174767499
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174767716
Flavio Briatore op RTL Z nu.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 30 oktober 2017 @ 21:55:22 #110
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174767885
quote:
De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.
pi_174768036
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.
Halve weekend reed hij als een vaatdoek.
pi_174768083
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:55 schreef beantherio het volgende:

[..]

De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend.
De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.
De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174768157
quote:
8.5 voor bottas :')

Mager 6je , meer niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:02:14 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174768182
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.
De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig.
Ze zijn daar wel erg scheutig met hun cijfers. Bottas 8.5 vind ik ook wel erg hoog. Met een Mercedes-wagen rij je altijd wel hoog in Q en verder heb ik hem niet gezien tijdens de race.
pi_174768305
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze zijn daar wel erg scheutig met hun cijfers. Bottas 8.5 vind ik ook wel erg hoog. Met een Mercedes-wagen rij je altijd wel hoog in Q en verder heb ik hem niet gezien tijdens de race.
Zo snel waren de Mercs niet tijdens de Q:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2017 @ 22:07:09 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174768390
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes.
De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig.
Hooguit 6+ gisteren
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:01 schreef habitue het volgende:

[..]

8.5 voor bottas :')

Mager 6je , meer niet.
mja, 6,5 en Kimi niet meer dan een 6
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:11:52 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174768545
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:04 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Zo snel waren de Mercs niet tijdens de Q:
[ afbeelding ]
Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.
pi_174768609
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.
Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174768639
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.
*kugh* Ricciardo *kugh* :P
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:14:41 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174768642
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden.
Klopt. Daarom is het ook beetje matig om naar prestaties daar te kijken. Nou ja, als Bottas pole pakt dan is dat wel een complimentje waard. Maar zijn race was gewoon triest, kwam totaal niet in buurt van Verstappen.
pi_174768677
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:14 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

*kugh* Ricciardo *kugh* :P
Die verklootte het dan ook wel aardig ja. :P
Zelfs met een iets mindere motor mag je niet zoveel toegeven op je teamgenoot.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:31:57 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174769118
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 oktober 2017 @ 22:34:37 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174769171
Mooie titel, mooi begin vh artikel: https://www.motorsport.co(...)el-f1-battle-973165/
Helaas wel prime :@ Voor de prime abonnee dan maar...
Ff kijken of het ook op Autosport staat

Edit: nog niet gevonden, wel dit https://www.autosport.com(...)ominant-he-was-bored
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174770226
quote:
Goedkoop Amerikaans plastic aan de haak slaan, lekker hoor.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 30 oktober 2017 @ 23:23:01 #125
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174770611
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:01 schreef habitue het volgende:

[..]

8.5 voor bottas :')

Mager 6je , meer niet.
Veel van die cijfers zijn bizar hoog. Uitrijden lijkt al voldoende voor een 7. :')
pi_174770794
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 01:44:00 #127
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174772670
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174772963
Nu al mopperen over dat Max te makkelijk een GP wint....wen dr maar aan, dit soort races hebben de afgelopen 7 jaar de overhand. Eerst met voornamelijk Vettel die pole kwalificeert en daarna weg rijdt bij de rest en de jaren daarna de Mercs.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:36:16 #129
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174773274
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q.
In ieder geval voor Raikkonen. Wat is dat een pannekoek zeg.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:51:27 #130
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174773363
Te agressieve motorstanden zouden de oorzaak zijn van de vele Renault's die uitvielen in Mexico.

quote:
Volgens Abiteboul heeft Renault te weinig rekening gehouden met de hoogte waarop het Autodromo Hermanos Rodriguez ligt. "We hebben een inschattingsfout gemaakt in de balans tussen snelheid en betrouwbaarheid", vertelde hij aan
pi_174773375
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
Tja, vind ik eigenlijk nu al -O-

Het enige spannende is dan of men ongeschonden door de eerste bocht komt...

Het meest spectaculair als bijv. hAM met moeite ! erover doet om naar voren te rijden en RIC , VET en Max bijna moeiteloos inhalen...
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:52:50 #132
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174773379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 07:51 schreef tja77 het volgende:
Te agressieve motorstanden zouden de oorzaak zijn van de vele Renault's die uitvielen in Mexico.

[..]

Maxgod _O_

Wat rijdt hij rustig en verantwoord en wat gaat hij verstandig met zijn materiaal om.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:05:17 #133
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_174773461
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 07:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja, vind ik eigenlijk nu al -O-

Het enige spannende is dan of men ongeschonden door de eerste bocht komt...

Het meest spectaculair als bijv. hAM met moeite ! erover doet om naar voren te rijden en RIC , VET en Max bijna moeiteloos inhalen...
Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?
pi_174773589
“ Hamilton qua grootsheid een stempel opplakken, ook Lammers durft het simpelweg niet aan. Vraag hem echter naar de beste coureur ooit en er volgt wél snel een naam. ,,Niet omdat ik Nederlands ben, hoor, maar dan kies ik voor Max Verstappen. De allerbeste die ik in m’n leven heb zien racen, inclusief Senna en al die anderen. Hij moet alleen nog even een paar kampioenschappen winnen…’’
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:45:45 #135
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174773853
Gewoon grappig filmpje

pi_174773924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:22 schreef aesop het volgende:
“ Hamilton qua grootsheid een stempel opplakken, ook Lammers durft het simpelweg niet aan. Vraag hem echter naar de beste coureur ooit en er volgt wél snel een naam. ,,Niet omdat ik Nederlands ben, hoor, maar dan kies ik voor Max Verstappen. De allerbeste die ik in m’n leven heb zien racen, inclusief Senna en al die anderen. Hij moet alleen nog even een paar kampioenschappen winnen…’’
_O- _O- :')
pi_174773938
Zojuist eens zo’n filmpje gekeken en geluisterd van de driver’s meeting: daar zitten toch zo’n 20 sullige miljonair schooljochies aanwezig te zijn... indrukwekkend. -O-
pi_174773944
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
Eigenlijk was het leukste toen hij bij Torro Rosso reed. Hoe beter het team, hoe saaier is helaas de werkelijkheid van deze sport.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:07:25 #139
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_174774170
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:

[..]

Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Ik vroeg me tijdens de 2e overwinning van Max af hoe snel dat went. Met het oog op Hamilton fans bijv. Vrij snel idd.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:15:34 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174774294
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:07 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vroeg me tijdens de 2e overwinning van Max af hoe snel dat went. Met het oog op Hamilton fans bijv. Vrij snel idd.
Dat komt alleen maar omdat het een overwinning is die verder nergens voor telt.

Zodra Max om het kampioenschap gaat strijden zal elke overwinning een stuk belangrijker worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:23:01 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174774413
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?
mja, hij heeft gewoon een knakenbak :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24:32 #143
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174774438
quote:
Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.
En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:26:16 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174774473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.
En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag.
vrije lucht was essentieel zondag dus wie als eerste die vrije lucht had zou wel als winnaar uit de bus zijn gekomen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:29:23 #145
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174774522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

vrije lucht was essentieel zondag dus wie als eerste die vrije lucht had zou wel als winnaar uit de bus zijn gekomen
Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.
Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend.
pi_174774541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag.
En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag.
hopelijk wordt t volgend jaar weer een beetje spannend.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36:19 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174774617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.
Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend.
dat blijft speculeren uiteraard, maar dat Ricciardo met een nieuwe motor moest stoppen zegt toch wel wat
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:42:56 #148
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174774723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat blijft speculeren uiteraard, maar dat Ricciardo met een nieuwe motor moest stoppen zegt toch wel wat
Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.
Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden.
Marko zei het volgende:

quote:
"We maakten ons zorgen over de motor. Er waren al vier auto's uitgevallen met dezelfde motor en eerder in het weekend waren er ook veel motorproblemen geweest. Ik kon de zege pas geloven toen Max over de finish kwam."

"We hebben in Mexico niet de ware potentie van Max of van de Red Bull gezien. De bedoeling was om een gat van ongeveer twintig seconde te slaan. Red Bull had duidelijk het beste chassis en tijdens de races is het verschil in vermogen klein. Daarnaast is Verstappen beter en beter aan het worden."
En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.

Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:47:21 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174774795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

[..]

En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.

.
dat is dus niet zo, op Vettel na waarschijnlijk
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:02:05 #150
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174775080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is dus niet zo, op Vettel na waarschijnlijk
Bron?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:05:01 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174775135
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bron?
en de jouwe :) ?

Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home."
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49:08 #152
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174775874
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

en de jouwe :) ?

Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home."
Mijn bron?
Gezien het feit dat het een race is en het de bedoeling is dat je zo snel mogelijk je rondjes afwerkt mag je er toch gemakshalve vanuit gaan dat je die rondjes zo snel mogelijk afwerkt. Tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Banden-management maakt daar gewoon onderdeel van uit, de volledige race op 100% rijden gebeurt gewoon niet omdat de banden het niet trekken.
Had Bottas last van te hoge motortemperaturen al in het begin van de race? Het feit dat de enigine temps te hoog worden kan ook betekenen dat de Mercedes gewoon aan z'n max zat (mede door de ijle lucht) en zou mijn standpunt (dat de RBR de beste auto was) alleen maar kracht bij zetten.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:53:06 #153
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_174775958
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

en de jouwe :) ?

Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home."
Bottas verklaarde ook dat hij het tempo van Max niet bij kon houden.
pi_174776010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari.
Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend.
Inderdaad, het zegt bijvoorbeeld dat Hamilton schade had.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:59:16 #155
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174776086
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad, het zegt bijvoorbeeld dat Hamilton schade had.
Dat zou slechts 0,1 sec. per ronde schelen.
pi_174776121
De druk voor Renault wordt wel groot volgend jaar. McLaren zal net als RedBull niet mals zijn in kritiek als zeniet weten te leveren.
pi_174776418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.
Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden.
Marko zei het volgende:

[..]

En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.

Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu.
Abiteboul zei gisteren dat ze de motor te agressief afgesteld hadden, las ergens dat Honda de turbo wel had gelimiteerd en in de ICE extra vermogen vonden om dat verschil op te vangen. Als ik dat verhaal van Abiteboul zo lees hebben ze te weinig rekening gehouden met de ijle lucht als de verhouding dan zoek raakt > oververhitting > poof.
Dus kan zijn dat de betrouwbaarheid alleen deze race een dingetje was.

Brazilië ligt ook hoger dan "normaal", maar zal waarschijnlijk geen problemen op moeten leveren voor de motoren.
En op Yas Marina zien we pas goed hoe de motoren en teams er voor staan.
pi_174776451
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon.
Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden.
Marko zei het volgende:

[..]

En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed.

Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu.
Dat laatste komt vooral door de te agressieve engine mapping van Renault in combinatie met de ijle lucht, blijkbaar. De volgende race zullen ze wel wat voorzichtiger zijn, wat weer vermogen kan kosten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174776486
Als Interlagos geen waterballet wordt, zal dat idd een van de zwaarste races zijn op de kalender. Hitte, en hobbelig asfalt. Ben benieuwd :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_174776498
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat laatste komt vooral door de te agressieve engine mapping van Renault in combinatie met de ijle lucht, blijkbaar. De volgende race zullen ze wel wat voorzichtiger zijn, wat weer vermogen kan kosten.
800 meter is niet heel erg interessant kwa lucht, dus denk dat het wel mee valt.
pi_174776636
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:24 schreef Ener-G het volgende:
Als Interlagos geen waterballet wordt, zal dat idd een van de zwaarste races zijn op de kalender. Hitte, en hobbelig asfalt. Ben benieuwd :)
Ben benieuwd, vorig jaar was het de beste race van de laatste jaren. Kan haast alleen maar tegenvallen :9
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:47:23 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174776893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mijn bron?
Gezien het feit dat het een race is en het de bedoeling is dat je zo snel mogelijk je rondjes afwerkt mag je er toch gemakshalve vanuit gaan dat je die rondjes zo snel mogelijk afwerkt. Tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Banden-management maakt daar gewoon onderdeel van uit, de volledige race op 100% rijden gebeurt gewoon niet omdat de banden het niet trekken.
Had Bottas last van te hoge motortemperaturen al in het begin van de race? Het feit dat de enigine temps te hoog worden kan ook betekenen dat de Mercedes gewoon aan z'n max zat (mede door de ijle lucht) en zou mijn standpunt (dat de RBR de beste auto was) alleen maar kracht bij zetten.
Bottas was gewoon voor Hamilton aan het rijden toen hij (en Mercedes)zag dat er niets te halen viel, dat doet niets af aan de prestatie van Max of de Red Bull auto
pi_174777242
De te agressieve afstelling van de renaultmotor icm de conservatievere afstelling van Mercedes en Ferrari verklaart wel waarom Max een klasse apart was in de race en misschien wel gewoon pole had moeten halen.
In Brazilie zal RBR in de kwalificatie niet mee kunnen doen om pole verwacht ik. In de race doet Max weer gewoon mee om de zege.
pi_174777628
Geen idee of ie al langs gekomen was hier
F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races) 80 VER 💪70 HAM 50 BOT 42 VET 40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_174777643
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef Geralt het volgende:
Geen idee of ie al langs gekomen was hier
F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races)80 VER 💪70 HAM50 BOT42 VET40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
:)
Lekker gedaan _O_
SOONY
pi_174777721
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:33 schreef DKUp het volgende:

[..]

Lekker gedaan _O_
Max samen met Lewis ook de enige die races gewonnen hebben sinds de zomerstop :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:45:25 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174777846
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef Geralt het volgende:
Geen idee of ie al langs gekomen was hier
F1 twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 11:29:19 Top 5 points scorers (last 4 races) 80 VER 💪70 HAM 50 BOT 42 VET 40 RAIhttps://t.co/Q7utNGK43s#F1https://t.co/kXNGcu5seu reageer retweet
:)
Zei ik direct na de finish al :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:55:54 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778048

Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05:31 #169
192683 AMDB
Visionair.
pi_174778212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel _O-
Wat een irritante grafiek...
pi_174778217
wat een kromme grafiek?
  Moderator dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:07:40 #171
446930 crew  ESF1Gamer
pi_174778243
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel _O-
Je horizontal as klopt niet. Je begint vanaf spa (links) en eindigt bij de race van afgelopen zondag (rechts)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_174778249
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:08:45 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Je horizontal as klopt niet. Je begint vanaf spa (links) en eindigt bij de race van afgelopen zondag (rechts)
Expres gedaan. Dan kan je ook zien dat Max sinds Maleisië de meeste punten heeft gescoord :9
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:10:06 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef Wuwwa het volgende:
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:16:56 #175
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174778374
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel _O-
Met alle respect, maar wat een kutgrafiek.
pi_174778404
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt. Daarom is het ook beetje matig om naar prestaties daar te kijken. Nou ja, als Bottas pole pakt dan is dat wel een complimentje waard. Maar zijn race was gewoon triest, kwam totaal niet in buurt van Verstappen.
Bottas is ook geen toprijder. Hoge subtopper, niets speciaals aan.
pi_174778428
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:19 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Bottas is ook geen toprijder. Hoge subtopper, niets speciaals aan.
Volgens mij heeft z'n engineer ook nog eens laten vallen dat hij niet erg goed was met de stuurfuncties (onthouden) en dat ze nogal geschrokken waren van z'n kunnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:20:53 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar wat een kutgrafiek.

Nou blij?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:23:12 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174778473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou blij?
Moet zeggen dat ik er ook geen natte kut van snapte :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_174778480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik er ook geen natte kut van snapte :@
Idem...
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou blij?
Deze is wat duidelijker...
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:27:23 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_174778543
Iedereen weer blij _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:34:15 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174778667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:07 schreef Wuwwa het volgende:
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat
_O-

Blijf het raar vinden dat Rosberg altijd werd afgeschilderd als een "mietje", terwijl hij duidelijk de intelligentere was van het team, altijd vriendelijk en open naar de pers en het publiek oprécht dankbaar was voor hun steun. In tegenstelling tot Lewis "You´re the best crowd ever!" Hamilton.

Mja, misschien was ie gewoon te aardig/lief inderdaad. Herkenbaar :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:38:13 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174778723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou blij?
Hartstikke blij *O*
Maar je bent toch wel met me eens, dat deze totaal niet lijkt op dat misbaksel wat je eerst postte.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:44:46 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hartstikke blij *O*
Maar je bent toch wel met me eens, dat deze totaal niet lijkt op dat misbaksel wat je eerst postte.
Hier staat Max nooit bovenaan :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:45:55 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174778868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou blij?
Nog steeds ruk :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:46:21 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174778871
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:45 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nog steeds ruk :D
o|O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:55:00 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_174779029
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
dan heb je niet goed opgelet klaasje
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_174779071
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan

hij had maar 1 inhaal actie

dat is een beetje triest voor een coureur als max
Wen er maar aan. Dit gaat gewoonte worden in de toekomst met Max.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:07:56 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174779234
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wen er maar aan. Dit gaat gewoonte worden in de toekomst met Max.
8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:15:30 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174779352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.
Zal nog heel moeilijk worden voor 2021
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:17:53 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174779385
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'.
Of hij doet dan per ongeluk expres de qualifiers net niet goed genoeg voor de top 10 alleen om het leuk te maken voor zichzelf _O-.

(Zou ik wel tof vinden :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:40:17 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174779775
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen?
Hij kon praktisch in de pit parkeren na ronde 1 en was alsnog WK :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174779790
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Of hij doet dan per ongeluk expres de qualifiers net niet goed genoeg voor de top 10 alleen om het leuk te maken voor zichzelf _O-.

(Zou ik wel tof vinden :@ )
Gewoon Q3 steeds niet rijden :P
pi_174779810
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken? :)
pi_174779840
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:41 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken? :)
http://en.mclarenf-1.com/
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:52:58 #196
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174780038
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:41 schreef nodisch18 het volgende:
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken? :)
f1fanatic.co.uk heeft daar goeie grafieken voor...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_174780234
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

f1fanatic.co.uk heeft daar goeie grafieken voor...
Yep! https://www.f1fanatic.co.(...)es-and-fastest-laps/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:03:00 #198
131800 Tarado
capô de fusca
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:03:41 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174780276
Formula 1 bosses have revealed details of the 2021 engine plans that were presented to teams on Tuesday.

F1 teams met with the FIA, the commercial rights holder and potential new manufacturers in Paris to discuss the objectives for the new engine rules that will be introduced for the 2021 season.

Work will continue for another 12 months on the details of the new engine specification, and the FIA said that the design and development of the new power units will not be possible until that process is complete – ensuring that F1's existing manufacturers will continue working on their current engines through 2018.

The proposal for 2021 includes keeping the current 1.6-litre V6 turbo hybrid engine, but running it at 3000rpm higher "to improve the sound".

In order to try to simplify the internals of the power unit, the MGU-H will be removed, and several prescriptive design parameters will be introduced to "restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions".

These will include internal and external parameters, with the latter allowing for what the FIA described as "a plug-and-play engine/chassis/transmission swap capability".

A single turbo with dimensional constraints and weight limits will be mandated, while a standard energy store will be introduced alongside control electronics, which have long been standard in F1.

The MGU-K will be made more powerful, with a focus on manual driver deployment of the additional power, similar to the way KERS was used when it was first introduced into F1 in 2009.

This feature will also give drivers the option to save up energy over several laps to increase the tactical elements involved in racing.

An FIA statement added that "during the remaining part of 2017 and 2018, the FIA and F1 will also work with the teams to establish power unit test and development restrictions as well as other cost containment measures".

F1 sporting boss Ross Brawn said: "The 2021 power unit is an example of the future way the FIA as regulators, F1 as commercial right holders, the teams and the manufacturers as stakeholders will work together for the common good of the sport.

"The proposal presented today was the outcome of a series of meetings which took place during 2017 with the current teams and the manufacturers who showed their interest to be part of the pinnacle of motorsport.

"Also, we've carefully listened to what the fans think about the current power unit and what they would like to see in the near future with the objective to define a set of regulations which will provide a powertrain that is simpler, cheaper and noisier and will create the conditions to facilitate new manufacturers to enter Formula 1 as powertrain suppliers and to reach a more levelled field in the sport."

A series of meetings will now commence with all interested parties to develop the proposal in what the FIA described as "the spirit of the widest possible cooperation".
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:06:38 #200
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174780343
Dat ze KERS ERS die nieuwe powerboost kunnen sparen gedurende enkele ronden is dan wel weer ok, hoewel het dan al bijna onmogelijk wordt om de #1 nog eens in te halen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:07:21 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780362
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174780386
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
pi_174780392
Dus een V6 met enkele turbo en alleen een MGU-K met meer vermogen en hogere toeren.

Geen twin turbo en (nog) geen loslaten (of verhogen) van de fuel flow -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 31-10-2017 15:15:14 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174780429
Meer brandstof moeten besparen maar wel aanzienlijk meer toeren maken. Ja dit staat niet evenredig aan elkaar maar toch. De restrictie van de brandstof mag er wel af.
pi_174780484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
Eerder de fuel flow limiet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:13:23 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780500
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:15:42 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174780546
quote:
Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:27 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174780895
Laat ze het tanken tijdens de race maar weer invoeren. Dat maakt het allemaal weer wat minder voorspelbaar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:33 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780898
• 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
• 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
• Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
• Removal of the MGUH
• More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
• Single turbo with dimensional constraints and weight limits
• Standard energy store and control electronics
• High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
• Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used

Lijstje
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:37:17 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780962
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Zonder MGU-H moeten ze meer toeren draaien om de turbo goed te laten werken. Komt wel goed denk ik :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174780976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Eerder de fuel flow limiet
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Klopt, overheen gelezen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:43:23 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174781108
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:41 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
KERS is nooit weggeweest :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:47:19 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781193
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:48:09 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174781212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:51:10 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781275
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
oa
pi_174781559
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781619
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781668
quote:
High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
Betekent dit dat motoren interchangeable worden? Als in, engine performed niet gedurende een seizoen, RIP engine deal en zo een andere motor erin?

Dat zou wel vet zijn namelijk. Nu zijn teams daar ontzettend in beperkt omdat de hele auto om de motor heen is ontworpen qua engine mounts en chassis.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:19 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal nog heel moeilijk worden voor 2021
Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:38 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781751
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:05 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
nee maar dat winnen van titels voor 2021
pi_174781835
Je kunt ook een boost gebruiken van de MGUK om je auto wat sneller op toeren te krijgen.

Turbo lags zijn niet vreemd in de F1. Sterker nog, vroeger was er (jaren ‘70?) een BMW F1 motor die in quali trim zo’n 1100-1400pk leverde, maar waarbij de coureurs voor het ingaan van de bocht alweer op het gas gingen om na de bocht meteen weer op de turbo te kunnen rijden😂

Edit: De BMW M10 1.5 turbo, 1500pk in quali trim
De basis was een zeer flink gebruikt blok van een BMW motorfiets, waarvan het staal door hitte in de loop der jaren gebruik helemaal was uitgehard. Werd een tijd in de sneeuw gelegd waar de monteurs er regelmatig op pisten om hem nog harder te krijgen.

Daarna werd hij opgebouwd voor de F1. Nog steeds de meest krachtige F1 motor ooit.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:43 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar dat winnen van titels voor 2021
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:45 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781841
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden, de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174781866
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?

Sowieso MOET Renault nog een aantal jaar na 2020 blijven vanwege een contract met de FOM (vanwege het historische deel van het prijzengeld dat ze krijgen).

En de laatste tijd is van alles dat je roept het tegendeel waar :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:21:49 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:22:07 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden,
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.

quote:
de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.

Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174781924
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.

[..]

Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.

Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren en anders installeren ze er 2.

Die MGU-H is een draak van een apparaat.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24:03 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Ooow op die manier :)
Ik snap je nu.

Dat denk ik er iedere keer over. 'Wordt lastig'. En het is sowieso de vraag of hij ooit wel kampioen gaat worden. Eerst zien en dan geloven. Alles moet goed vallen en een seizoen duurt verschrikkelijk lang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24:39 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?

Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.

Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:25:24 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781959
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:23 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174781975
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
Ja, maar een generator bouwen kost niks.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:26:57 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja, maar een generator bouwen kost niks.
Mijn god :').

Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174782032
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn god :').

Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
:')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39:53 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174782261
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:10:05 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_174782820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Of uberhaupt mensen die alles claimen te weten.
pi_174782836
Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Oef, shots fired at Allard Kalff
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:56:15 #239
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174783741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
Ik bedoel meer de KERS als boost zoals in 2009 enzo. Nu wordt het gebruikt als aanvulling op het vermogen toen echt als boost
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:59:30 #240
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174783793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:10 schreef Wuwwa het volgende:
Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Oef, shots fired at Allard Kalff
Parapapapapapapapapappaaaa zoals Sebje zou zeggen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:00:59 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174783829
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:03:40 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174783877
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:35:53 #243
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174784586
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:

[..]

Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Daarom volgen de meeste langdurige F1 fans ook niet alleen maar een coureur. Je kunt sowieso beter leren om meerdere aspecten van de race te waarderen als je je niet stierlijk wil vervelen. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:43:00 #244
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Het is een beetje een misvatting dat men bij nieuwe reglementen pas weer de kans heeft om een dominante constructeur te verslaan. Wanneer je meerdere jaren onder dezelfde reglementen rijdt, geeft dat andere fabrikanten ook meer tijd om het maximaal haalbare uit de huidige reglementen te halen.

Zo lijkt Mercedes ook wel redelijk aan de piek van hun huidige concept te zitten. Die zullen dus of een risico moeten nemen en aan ander concept proberen, of we zullen ze tot de nieuwe reglementen meer zien stagneren tov hun concurrenten.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:45:54 #245
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174784888
Wet van de remmende voorsprong? :s)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:36:33 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174789038
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174790413
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.

Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis ;)

Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.

Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.

In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.

Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:16:17 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174790488
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:

Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174790853
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K :)
Zowel vanaf de MGU-H naar ES, als MGU-K naar ES is gelimiteerd op 2MJ. Alleen MGU-H rechtstreeks naar MGU-K is onbeperkt. Het schijnt dat er momenteel iets van 1,0-1,5MJ teruggewonnen wordt met het remmen, terwijl de totale winst van de MGU-H een veelvoud daarvan is.
.
pi_174791288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergste
pi_174793669
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis ;)

Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.

Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.

In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.

Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.
Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:03:24 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174793722
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:43 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergste
Kom vechten dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:06:20 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174793790
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.
Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren?
De MGU-H houdt de turbo op gang bij lage toerentallen en remt deze bij de hoge (Anders kan je er immers geen energie uit onttrekken). Turbolag is zo idd geëlimineerd, volgens mij zit iets soortgelijks ook in sommige straatauto's (e-turbo).
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174794000
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De MGU-H houdt de turbo op gang bij lage toerentallen en remt deze bij de hoge (Anders kan je er immers geen energie uit onttrekken). Turbolag is zo idd geëlimineerd, volgens mij zit iets soortgelijks ook in sommige straatauto's (e-turbo).
De enige straatauto's die ik ken hebben een MGU-K, maar zal me weleens inlezen in de e-turbo.

De drivetrain van de McLaren P1 is ook erg interessant:
  woensdag 1 november 2017 @ 02:20:23 #255
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174795706
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis ;)

Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.

De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in.

Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is...

Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op.

quote:
Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.
Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.

Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan.

Maar niemand leert hier ooit van.

quote:
In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.
Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.

quote:
Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Goh, tja, zou het :')? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan :D.

Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu :D?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 01-11-2017 02:44:54 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 november 2017 @ 02:22:58 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174795717
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.
Deze vraag geeft mooi weer hoe ongelooflijk weinig je er van snapt. Waarom is zo'n intens dom persoon eigenlijk mod?

Lees nog even wat er staat. De MGU-K is nu een klein flutdingetje. Maar als de MGU-H verdwijnt niet meer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 november 2017 @ 02:30:39 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174795748
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag.
Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren?
Ja, de MGU-H spoelt de turbo nu op tot het optimum om lag te elimineren. Dat is er dus straks niet meer, zullen ze iets nieuws en ingewikkelds op moeten verzinnen.

Een supercharger is hetzelfde als een turbo, met verschil dat een supercharger direct door de motor wordt aangedreven en een turbo door uitlaatgassen. En het mag sowieso niet. Het ontwerp van de motor is enorm strak gedefinieerd, om kosten te besparen (heeft goed gewerkt he). Er zijn maar twee, maximaal drie manieren waarop de turbo geïmplementeerd mag worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174795960
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.

Bij Mercedes zijn ze het met je eens.

quote:
Mercedes ist skeptisch, ob der Vorschlag wirklich wie versprochen die Kosten reduziert. ;Das Konzept klingt ähnlich, bedeutet aber eine komplette Neuentwicklung. Das würde bedeuten, das wir zwischen 2018 und 2020 an zwei Motoren gleichzeitig arbeiten müssten“, wirft Mercedes-Teamchef Toto Wolff ein.
Ins Detail will man noch nicht gehen, doch mögliche Kostentreiber kann man auch selbst ausmachen. Höhere Drehzahlen bedeuten mehr Belastung für die Teile. Der Turbolader ohne die MGU-H muss neu gebaut werden. Auch die Elektromaschine, die Strom aus kinetischer Energie bezieht.
  woensdag 1 november 2017 @ 04:34:17 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174796028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 03:43 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Bij Mercedes zijn ze het met je eens.

[..]

Uit dit artikel toch?

https://www.auto-motor-un(...)kosten-12787534.html

Verder ook interessant:

quote:
Wolff legt Wert darauf, dass der in Paris gezeigte Entwurf vorerst nur das Konzept von FIA und des neuen F1-Managements sei. „Es ist eine Vision und noch kein Reglement, das in Kürze abgesegnet wird und 2021 in Kraft tritt. Und es ist ausschließlich deren Vision und nicht die der Hersteller.“

„Es ist wichtig, gemeinsam zu definieren, was die Formel 1 in 2021 repräsentieren und welche Attribute ein Motor haben soll. Das muss dann eine Zielvorgabe sein an der wir alle arbeiten. Es ist höchstens der Startpunkt eines Dialogs, und nichts, dem wir in der Form zugestimmt haben. Gewisse Dinge sind richtig, aber nicht voll getroffen.“
Het is dus eigenlijk niet meer dan een proefballonetje van de FIA en FOM. De fabrikanten hebben er nog niets mee te maken gehad.

Nog één dingetje:
quote:
Bei der zunehmenden Vereinheitlichung von Teilen oder gar einer Offenlegung der Motor-Technologie nach Nascar-Vorbild regt sich in den Kreisen von Mercedes, Ferrari, Renault und Honda ebenfalls Widerstand.
Oftewel hoe meer standaardonderdelen hoe meer weerstand van de huidige fabrikanten. Waar ik ook al op gewezen heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 01-11-2017 04:48:49 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174796034
Ah Fir3fly is er weer eens.

Nog steeds zo zeker dat Hartley volgend jaar indycar rijdt of wordt het al minder ?
  woensdag 1 november 2017 @ 04:40:57 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174796039
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 04:37 schreef Sjemmert het volgende:
Nog steeds zo zeker dat Hartley volgend jaar indycar rijdt of wordt het al minder ?
Nee, dat contract is nu afgekocht. Maar het was wel getekend.

Heel simpel, als een contract getekend is is het nieuws. Ook als het daarna weer afgekocht wordt.

Speculatie blijft speculatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174796063
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 04:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat contract is nu afgekocht. Maar het was wel getekend.

Heel simpel, als een contract getekend is is het nieuws. Ook als het daarna weer afgekocht wordt.

Speculatie blijft speculatie.
Je hebt gelijk hoor, zoals altijd natuurlijk. ;)
  woensdag 1 november 2017 @ 04:53:37 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174796065
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 04:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, zoals altijd natuurlijk. ;)
Ik zat er naast met Toro Rosso Honda, maar ik blijf erbij dat mensen veel te snel tot conclusies overgaan bij geruchten en speculatie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174796075
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 04:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zat er naast met Toro Rosso Honda, maar ik blijf erbij dat mensen veel te snel tot conclusies overgaan bij geruchten en speculatie.
Klopt die zijn er ook, het is pas officieel als het officieel is. Maar gelijk alle geruchten van de hand doen omdat het nog niet bevestigd is is dan weer het andere uiterste. Maar dat is mijn mening.
  woensdag 1 november 2017 @ 05:01:20 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174796076
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 05:00 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klopt die zijn er ook, het is pas officieel als het officieel is. Maar gelijk alle geruchten van de hand doen omdat het nog niet bevestigd is is dan weer het andere uiterste. Maar dat is mijn mening.
Tegengewicht moet er zijn :P?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174796449
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.

De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in.

Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is...

Valt wel mee, ze hebben een extra MGU-K op de voorwielen gemaakt. Door de gewichtsverplaatsing kun je daar veel meer winst behalen tijdens het remmen. Niet duur, maar wellicht niet voor de F1 geschikt.

quote:
Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op.

[..]

Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.

Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan.

Maar niemand leert hier ooit van.

[..]

Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.

[..]

Goh, tja, zou het :')? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan :D.

Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu :D?
Antilag bestaat allang, met verlate ontsteking en van die knallen in de uitlaat. Dat is ook niets nieuws.

Ze moeten tot een compromis komen. Ieder component wat je veranderd zal op weerstand van Mercedes en Renault stuiten, die hebben veel te verliezen. Aan de andere kant willen nieuwe fabrikanten niet afgaan zoals Honda nu doet en een minder geavanceerde configuratie. Ze krijgen daarbij ook steun van Redbull en McLaren die ook een eigen motordeal willen ipv tweede viool spelen naast de fabrieksteams.

Ik hoop persoonlijk dat er nog een (M)GU-H onafhankelijk van de turbo komt. Een simpele KERS op de achterwielen is te beperkt en onnodige balast.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 01-11-2017 07:50:26 ]
.
  woensdag 1 november 2017 @ 07:43:09 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174796589
Het is simpel op te lossen door 50% meer fuelflow en fuel mee te mogen nemen in de huidige set up, dan gaan de motoren meer toeren maken is dus meer geluid.
Is de goedkoopste oplossing!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 1 november 2017 @ 07:45:11 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174796607
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 07:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Valt wel mee, ze hebben een extra MGU-K op de voorwielen gemaakt. Door de gewichtsverplaatsing kun je daar veel meer winst behalen tijdens het remmen. Niet duur, maar wellicht niet voor de F1 geschikt.

[..]

Antilag bestaat allang, met verlate ontsteking en van die knallen in de uitlaat. Dat is ook niets nieuws.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Jou hoeven we dus in ieder geval niet serieus te nemen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174797115
Wat we daarnaast niet moeten onderschatten zijn de restricties op interne ontwerp parameters. Een exclusieve vinding zoals TJI heeft alleen voordeel als je de rest van de motor hierop kan aanpassen. Als we de fabrikanten hierin beperken zal het ontwikkelen van dure technieken veel minder zin hebben.

Met andere woorden, ze kunnen er wel weer een paar 100M in pompen, maar het voordeel zal veel kleiner zijn.
.
pi_174797170
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld.

Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2017 08:48:20 ]
pi_174797438
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is.

Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.

Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 1 november 2017 @ 09:47:50 #272
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174798071
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld.

Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1. :+
De relatieve winst van dat soort tuning is in de keverklasse waarschijnlijk een stuk hoger.
  woensdag 1 november 2017 @ 09:53:15 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174798159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is.

Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.

Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken.
ik las wel ergens dat de fuel flow omhoog gaat met 20%, even volgende week afwachten als ze met meer details komen
pi_174798333
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 02:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus.

De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in.

Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is...

Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op.

[..]

Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem.

Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan.

Maar niemand leert hier ooit van.

[..]

Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst.

[..]

Goh, tja, zou het :')? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan :D.

Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu :D?
kW (eenheid voor vermogen) bedoel je neem ik aan, ipv kWh (eenheid voor energie)?

Misschien is een vergissing die gemaakt wordt dat een onderdeel in de eerste jaren duur kan zijn, maar juist als het vaak geproduceerd wordt steeds goedkoper wordt. Bij nieuwe onderdelen die in theorie goedkoper zouden zijn, zijn de kosten in het begin dan juist weer hoger. Valt indd wat voor te zeggen e.e.a. constant te houden.
pi_174798367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is.

Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.

Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken.
Misschien waren Mercedes en Honda tegen twin-turbo want dan past hun split-turbo configuratie niet meer :P

Maar goed, verbaasde mij ook want je hebt wel gelijk, met een twin turbo configuratie hef je de lag op.
Misschien dat het brandstof verbruik te hoog wordt dan?
  woensdag 1 november 2017 @ 10:09:14 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174798395
kan al dat technische geleuter en de daarbijbehorende janksmoel(en) niet in een apart technisch topic?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 november 2017 @ 10:11:36 #277
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174798425
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:09 schreef Re het volgende:
kan al dat technische geleuter en de daarbijbehorende janksmoel(en) niet in een apart technisch topic?
En waar wil jij het dan over hebben, tussen de races door?
pi_174798437
Wat eten jullie vanavond?
Ja doei.
  woensdag 1 november 2017 @ 10:13:12 #279
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174798455
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Wat eten jullie vanavond?
Mexicaans.
  woensdag 1 november 2017 @ 10:13:33 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174798461
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En waar wil jij het dan over hebben, tussen de races door?
al gaat het topic op slot tot de donderdag persmomentjes, er is een heel subforum hier om je op uit te leven maar we proppen liever alles in een topic...

gewoon dat janksfeertje van kijk mij eens de grootste turbo in mijn broek hebben...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_174798532
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:13 schreef Re het volgende:

[..]

al gaat het topic op slot tot de donderdag persmomentjes, er is een heel subforum hier om je op uit te leven maar we proppen liever alles in een topic...

gewoon dat janksfeertje van kijk mij eens de grootste turbo in mijn broek hebben...
Jelly.
pi_174798557
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
Ja doei.
  woensdag 1 november 2017 @ 10:23:48 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174798619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
zit wel wat in maar het geleuter kan je ook overslaan, ik vind het wel makkelijk dat alles op 1 plek te vinden is
pi_174798637
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

zit wel wat in maar het geleuter kan je ook overslaan, ik vind het wel makkelijk dat alles op 1 plek te vinden is
Oh, zoals ik zei: mij boeit het niet, persoonlijk, maar er zit natuurlijk wel wat in dat als je er een heeeel forum over opent, dat je dan niet nog steeds met z'n allen alles maar in een topic zou moeten doen. Doe 't dan lekker weer naar SPT O+
Ja doei.
  woensdag 1 november 2017 @ 10:26:24 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174798675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, zoals ik zei: mij boeit het niet, persoonlijk, maar er zit natuurlijk wel wat in dat als je er een heeeel forum over opent, dat je dan niet nog steeds met z'n allen alles maar in een topic zou moeten doen. Doe 't dan lekker weer naar SPT O+
waar zijn de mods als je ze nodig hebt, is net als met het blauw op straat
pi_174798689
Gewoon geen race dit weekend. Blergh. :(
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 10:27:55 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174798709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
Mee eens.

Al dat technisch geleuter hoef ik niet hier te zien. Soms vind ik het leuk om te lezen, maar dan liever in een apart topic waar ik bewust op klik :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 10:31:11 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174798763
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar zijn de mods als je ze nodig hebt, is net als met het blauw op straat
Doorgaans in bed met de rolluiken dicht in de nacht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174798779
Ja, maar wat houd je dan nog over hier? Slowchat tijdens de race? Ik heb de laatste paar GPs gevolgd zonder af en toe hier te kijken, wat een verademing. Niveau is hier de laatste maanden zeker tijdens een race flink gedaald.
Woei!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 10:43:20 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174798934
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:32 schreef Floriz87 het volgende:
Ja, maar wat houd je dan nog over hier? Slowchat tijdens de race? Ik heb de laatste paar GPs gevolgd zonder af en toe hier te kijken, wat een verademing. Niveau is hier de laatste maanden zeker tijdens een race flink gedaald.
Dit topic is ooit begonnen om de GPs te bespreken. Uiteindelijk heb mede ik er aan bijgedragen destijds in SPT dat er ook meer in terecht kwam (nog voor de Verstappen-gekte). Het kan weer terug naar de roots, dat is iets wat zeker nog overwogen wordt.

En voor de rest hoort deze discussie natuurlijk in de FB thuis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174798969
pi_174799006
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:45 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]
Wablief zegt dat kleintje tegen de Duitser. Mijn papa zegt dat jij vals speelt.
.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 november 2017 @ 10:48:14 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174799016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:45 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]
wat was ie toch nog klein he.

Onschuldig denk ik al niet meer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 november 2017 @ 10:48:57 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174799024
https://www.f1today.net/n(...)an-schumacher-denken
Ook bewondering van Brawn.

Sorry al het al gepost is, heb geen tijd om terug te lezen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 1 november 2017 @ 11:01:58 #295
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174799228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk.
janken hoor...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_174799670
Overigens heb ik vanaf morgen de grootste turbo van jullie allemaal :6
pi_174799853
Flesje bier
  woensdag 1 november 2017 @ 11:33:53 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174799926
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 08:47 schreef BroesWillems het volgende:
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld.

Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1. :+
Nee, dat is een uitstekend voorbeeld. Zo werkt het in elke klasse waar men kosten probeert te besparen door middel van dat soort beperkingen. Maar sommige mensen willen het simpelweg niet lezen, zie de post boven je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 november 2017 @ 11:34:52 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174799949
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

kW (eenheid voor vermogen) bedoel je neem ik aan, ipv kWh (eenheid voor energie)?

Misschien is een vergissing die gemaakt wordt dat een onderdeel in de eerste jaren duur kan zijn, maar juist als het vaak geproduceerd wordt steeds goedkoper wordt. Bij nieuwe onderdelen die in theorie goedkoper zouden zijn, zijn de kosten in het begin dan juist weer hoger. Valt indd wat voor te zeggen e.e.a. constant te houden.
Ik zat een beetje in de war inderdaad. Maar goed het punt lijkt me duidelijk.

Verder is stabiliteit het enige dat kosten omlaag kan brengen. Of in ieder geval de stijging minder hard maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 november 2017 @ 11:36:16 #300
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174799976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:09 schreef sasquatsch het volgende:

Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen.

Zoals Toto Wolff al zegt is dat dus niet zo. Waarom reageer je daar niet op in plaats van hetzelfde riedeltje weer te herhalen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2017 @ 11:38:41 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174800034
quote:
3s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals Toto Wolff al zegt is dat dus niet zo. Waarom reageer je daar niet op in plaats van hetzelfde riedeltje weer te herhalen?
Hij weet dat Mercedes de enige is die een MGU-H werkend heeft gekregen. Tuurlijk wil je het dan niet kwijt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')