Dat is mijn punt ook.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
deaueaud.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef zoem het volgende:
[..]
2.43 dat gebaar van Vettel
Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.
Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.
Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle probleem achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wistenquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analysesquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:08 schreef Justevo het volgende:
Wat een cringe bij peptalk
Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |