abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:07:21 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780362
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174780386
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
pi_174780392
Dus een V6 met enkele turbo en alleen een MGU-K met meer vermogen en hogere toeren.

Geen twin turbo en (nog) geen loslaten (of verhogen) van de fuel flow -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 31-10-2017 15:15:14 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174780429
Meer brandstof moeten besparen maar wel aanzienlijk meer toeren maken. Ja dit staat niet evenredig aan elkaar maar toch. De restrictie van de brandstof mag er wel af.
pi_174780484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
Eerder de fuel flow limiet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:13:23 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780500
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:15:42 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174780546
quote:
Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:27 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174780895
Laat ze het tanken tijdens de race maar weer invoeren. Dat maakt het allemaal weer wat minder voorspelbaar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:33 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780898
• 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
• 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
• Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
• Removal of the MGUH
• More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
• Single turbo with dimensional constraints and weight limits
• Standard energy store and control electronics
• High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
• Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used

Lijstje
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:37:17 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780962
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Zonder MGU-H moeten ze meer toeren draaien om de turbo goed te laten werken. Komt wel goed denk ik :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174780976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Eerder de fuel flow limiet
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Klopt, overheen gelezen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:43:23 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174781108
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:41 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
KERS is nooit weggeweest :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:47:19 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781193
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:48:09 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174781212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:51:10 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781275
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
oa
pi_174781559
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781619
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781668
quote:
High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
Betekent dit dat motoren interchangeable worden? Als in, engine performed niet gedurende een seizoen, RIP engine deal en zo een andere motor erin?

Dat zou wel vet zijn namelijk. Nu zijn teams daar ontzettend in beperkt omdat de hele auto om de motor heen is ontworpen qua engine mounts en chassis.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:19 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal nog heel moeilijk worden voor 2021
Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:38 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781751
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:05 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
nee maar dat winnen van titels voor 2021
pi_174781835
Je kunt ook een boost gebruiken van de MGUK om je auto wat sneller op toeren te krijgen.

Turbo lags zijn niet vreemd in de F1. Sterker nog, vroeger was er (jaren ‘70?) een BMW F1 motor die in quali trim zo’n 1100-1400pk leverde, maar waarbij de coureurs voor het ingaan van de bocht alweer op het gas gingen om na de bocht meteen weer op de turbo te kunnen rijden😂

Edit: De BMW M10 1.5 turbo, 1500pk in quali trim
De basis was een zeer flink gebruikt blok van een BMW motorfiets, waarvan het staal door hitte in de loop der jaren gebruik helemaal was uitgehard. Werd een tijd in de sneeuw gelegd waar de monteurs er regelmatig op pisten om hem nog harder te krijgen.

Daarna werd hij opgebouwd voor de F1. Nog steeds de meest krachtige F1 motor ooit.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:43 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar dat winnen van titels voor 2021
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:45 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781841
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden, de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174781866
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?

Sowieso MOET Renault nog een aantal jaar na 2020 blijven vanwege een contract met de FOM (vanwege het historische deel van het prijzengeld dat ze krijgen).

En de laatste tijd is van alles dat je roept het tegendeel waar :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:21:49 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:22:07 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden,
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.

quote:
de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.

Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174781924
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten.

[..]

Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden.

Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen?
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren en anders installeren ze er 2.

Die MGU-H is een draak van een apparaat.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24:03 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Ooow op die manier :)
Ik snap je nu.

Dat denk ik er iedere keer over. 'Wordt lastig'. En het is sowieso de vraag of hij ooit wel kampioen gaat worden. Eerst zien en dan geloven. Alles moet goed vallen en een seizoen duurt verschrikkelijk lang.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24:39 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien?

Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.

Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:25:24 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781959
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:23 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174781975
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt.
Ja, maar een generator bouwen kost niks.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:26:57 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja, maar een generator bouwen kost niks.
Mijn god :').

Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174782032
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn god :').

Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat.
:')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39:53 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174782261
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:10:05 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_174782820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Of uberhaupt mensen die alles claimen te weten.
pi_174782836
Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Oef, shots fired at Allard Kalff
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:56:15 #239
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174783741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
Ik bedoel meer de KERS als boost zoals in 2009 enzo. Nu wordt het gebruikt als aanvulling op het vermogen toen echt als boost
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:59:30 #240
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174783793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 17:10 schreef Wuwwa het volgende:
Olav_Mol twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:57:29 @RHjorisCP hij is al 6 jaar niet meerbij n race geweest. Wil graag nog als F1 kenner gezien worden. Boot gemist dus reageer retweet
Oef, shots fired at Allard Kalff
Parapapapapapapapapappaaaa zoals Sebje zou zeggen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:00:59 #241
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174783829
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:03:40 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174783877
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:35:53 #243
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174784586
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 01:44 schreef flipsen het volgende:

[..]

Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it....
Daarom volgen de meeste langdurige F1 fans ook niet alleen maar een coureur. Je kunt sowieso beter leren om meerdere aspecten van de race te waarderen als je je niet stierlijk wil vervelen. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:43:00 #244
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174784816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen
Het is een beetje een misvatting dat men bij nieuwe reglementen pas weer de kans heeft om een dominante constructeur te verslaan. Wanneer je meerdere jaren onder dezelfde reglementen rijdt, geeft dat andere fabrikanten ook meer tijd om het maximaal haalbare uit de huidige reglementen te halen.

Zo lijkt Mercedes ook wel redelijk aan de piek van hun huidige concept te zitten. Die zullen dus of een risico moeten nemen en aan ander concept proberen, of we zullen ze tot de nieuwe reglementen meer zien stagneren tov hun concurrenten.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_174784888
Wet van de remmende voorsprong? :s)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:36:33 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174789038
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174790413
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets.

Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken.
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis ;)

Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus.

Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen.

In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen.

Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:16:17 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174790488
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:13 schreef Fer het volgende:

Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen.
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174790853
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K :)
Zowel vanaf de MGU-H naar ES, als MGU-K naar ES is gelimiteerd op 2MJ. Alleen MGU-H rechtstreeks naar MGU-K is onbeperkt. Het schijnt dat er momenteel iets van 1,0-1,5MJ teruggewonnen wordt met het remmen, terwijl de totale winst van de MGU-H een veelvoud daarvan is.
.
pi_174791288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten.
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')