Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.quote:maandag 30 oktober 2017 12:51 schreef sasquatsch het volgende:[/b] [..] Het gaat er niet om of hij er wat aan kan doen. Het gaat er om dat diegene die op de apex voor ligt recht heeft op de racelijn. En dat was Massa. Dus Vettel had of moeten inhouden, of zijn plek teruggeven.
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.
Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
Viel wel meer toch?quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
RTL Duitsland is overigens wel objectief, alleen in der Niki natuurlijk niet serieus te nemen als het over Mercedes gaat.
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk makenquote:Op maandag 30 oktober 2017 12:59 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhavenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje...
Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als hij overstuur zou hebben, breekt de achterkant uit. Is geen sprake van. En als hij onderstuur heeft (wat dan aannemelijker is) dan had hij gewoon moeten liften. Hoe dan ook, hij is een prutser.
ik wordt gek van al die regels en straffen in de f1, bij andere raceklasse is dat gewoon niet. gewoon gaan. wordt er gewoon ziek van dat de F1 wordt misbruikt als soort van VVNquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.
Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dit.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Gejank in de marge.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/
Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Vettel wilde niet buiten de baan, hij werd daar onvrijwillig heen gepushed. Kun je hem niet aanrekenenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
Nopequote:Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Massa lag voor!quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?
Beetje de omgekeerde wereld dit
Hij staat al op Youtube, maar het stukje over Bottas hebben ze daar eruit geknipt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost?
Sterk argument.quote:
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa voordat hij instuurt voor de volgende bocht.quote:
Vind dan ook niet dat VER 'm per se had moeten krijgen, maar VET heeft ook geen foutloze race gereden. OCO heeft gezien zijn materiaal daarentegen wel goed gereden, imho. Maar da's mijn keus/stemquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:34 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Vettel heeft mooie acties laten zien tijdens zijn inhaalrace, Ocon heeft gewoon goed in de rondte gereden.
Ik vind Vettel wel de terechte DotD. Max heeft ook niks bijzonders laten zien (afgezien van zijn briljante 1ste ronde actie natuurlijk) Hij kon gewoon naar de overwinning cruisen , in wereldkampioen stijl. Wij vinden dat nu nog bijzonder omdat het nieuw is voor Verstappen, maar dat soort races is juist niet echt DotD waardig.
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Kan ik u helpen?quote:
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimenquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Idd. Vooral Jack Plooij. Echt tenenkrommend. Niet alleen bij Max maar ook bij andere coureurs loopt hij zo te likken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/
Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Er valt ook duidelijk te zien dat hij buiten de baan komt om een aanrijding te voorkomen en dat de inhaalactie op de baan plaatsvindt in de rechterbocht. Tevens legt hij geen korte afstand af zoals Max in COTA maar juist een langere afstand.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:42 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.
http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/
Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
"I was trying to cut the track so maybe I could get a 5s time penalty to make it more interesting"quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race.
quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk makenIn z'n dromen iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
Mol gaat ook een keer met pensioen. Loopt al langzaam naar de 60 dus misschien wel tijd om er iemand naast te zetten idd.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:46 schreef ShaoliN het volgende:
Ziggo moet het gewoon bij coureurs in de studio houden imo. Robert Doornbos, de Coronelletjes en Guido van de Garde zijn allemaal prima.
Daarnaast moeten ze iemand naast Olav zetten die daadwerkelijk ziet wat er gebeurd en hem een stoot voor zijn bakkes geeft als hij weer probeert om stoer te doen.
En die vreselijke pit reporter moeten ze er gewoon uittiefen. Ik vind die kerel die de vrije trainingen doet al vele malen beter.
Massa doet niet anders dan dat hij deed bij Max op circuit Monza, Vettel had dus gewoon wat meer geduld moeten hebben en voor inhalen buiten de baan een penalty moeten krijgen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat als Massa te laat remt, om die reden weer naast Vettel komt, bij het aanremmen, maar zich daardoor verremt en de bocht niet kan houden dat Vettel een overtreding begaat en de positie moet teruggeven.
Ik snap best dat Vettel niet geliefd is hier, maar hier deed Vettel toch echt weinig verkeerds
Hij komt voor de bocht deels voor Massa de baan op. Dus had hij er voordeel van.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Do not agree! Massa zit er iets voor en dat is genoeg.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Genotquote:Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaartwitter:F1 twitterde op zondag 29-10-2017 om 23:07:11That winning moment for @Max33Verstappen and @redbullracing 🏆#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/Gs0eNEsVN3 reageer retweet
Huh wat ? Ze naderen beide een chicane lijkt me duidelijk dat ze beide aan het remmen waren. Liften is je gas loslaten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
Mooi stuk ja. Hier nog wat beelden van Max zijn eerste auto race meters in de Florida Winter Series.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:
https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.quote:
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrentquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Mooi. Aparte stijl van Hamilton wel met die koptelefoon.quote:
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
2.43 dat gebaar van Vettelquote:
Mooi voor de fans, maar ze moeten niet te scheutig worden met die beelden. Kan me voorstellen dat je een eerlijke vraag/mening voor jezelf gaat houden, wetende dat je misschien veel kritiek van fans gaat krijgen. Grosjean wordt nu bijvoorbeeld gezien als de klikspaan van de klas, terwijl hij de vertegenwoordiger van de coureurs is en dus vaker vragen moet stellen als men naar hem toekomt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
Ze zijn blij dat die van Max heel is gebleven, want dat levert veel nuttige data op.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.
En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/
Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
Is misschien ook de reden dat ze wel van Red Bull af willen na volgend jaar maar voorlopig zijn ze zelf niet snel genoegquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Redbull heeft twee jaa geleden toen het echt bagger was er veel geld. En expertise ingestoken en dit toen afgedwongen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van 19 naar P5 rijden is niet echt slecht. Zeker niet met de WK achter je die van 20 naar 10 weet te komen.
Ik weet niet hoeveel de schade die Hamilton had hierop van invloed is, maar het is zeker opvallend dat de Mercedessen bloedsnel zijn als ze vooraan rijden, maar een Sainz inhalen duurt ellenlang.
Massa dwingt hem ook naar buiten, totaal niet te vergelijk met Verstappen vorige week.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Heb je het stuk gelezen??quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gejank in de marge.
Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.
In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.
Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?
Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
Echt hoorquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
quote:Toch wil Max Verstappen ook aandacht voor de rol van zijn vader in zijn opvoeding: “Natuurlijk, ik leef nu voor Formule 1. Maar mijn vader leert me dat ook andere dingen belangrijk zijn, zoals mensen verrot schelden op het internet.
Wat bedoel je met Occam's Razor in deze context? Ik zou het op zich wel fijn vinden als je even uitlegt wat je nou bedoelt. Als je met wat concretere argumenten komt, kan ik tenminste in discussie gaan. Nu moet ik elke keer vragen om verduidelijking. Zou bijvoorbeeld ook handig zijn als je zegt wat je dan gezien hebt dit seizoen, waardoor je tot de conclusie komt dat de auto van Force India duidelijk beter is dan die van Williams.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, vanwege Occam's Razor.
(en het feit dat ik het hele seizoen heb gekeken)
dag zegt ie toch ook nietquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Wellicht dat daar contractuele afspraken over zijn gemaakt?quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
quote:
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijkerquote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Dat is mijn punt ook.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen??
Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
deaueaud.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef zoem het volgende:
[..]
2.43 dat gebaar van Vettel![]()
Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.
Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.
Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle probleem achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig.
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wistenquote:Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.
Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analysesquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:08 schreef Justevo het volgende:
Wat een cringe bij peptalk![]()
Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |