abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:55:37 #1
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_174755857

Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez?

Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden.

Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Mexico Stad

Fade to Black
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:57:13 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_174755885
quote:
maandag 30 oktober 2017 12:51 schreef sasquatsch het volgende:[/b] [..] Het gaat er niet om of hij er wat aan kan doen. Het gaat er om dat diegene die op de apex voor ligt recht heeft op de racelijn. En dat was Massa. Dus Vettel had of moeten inhouden, of zijn plek teruggeven.
Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.

Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
pi_174755907
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan.

Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race.
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174755919
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:03:08 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_174755980
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race.
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
pi_174755987
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
RTL Duitsland is overigens wel objectief, alleen in der Niki natuurlijk niet serieus te nemen als het over Mercedes gaat.
Viel wel meer toch?
Niki had de conclusie wie er volgens hem fout zat bij de zoveelste clash tussen HAM en ROS al lang en breed verteld op tv maar dan moest hij bij Toto op rapport komen omdat er uit de data heel iets anders gebleken was.
Hij was niet echt voorzichtig in zijn mening geven over die twee.
Wie dit leest is gek
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:04:38 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756004
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:59 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s.
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174756006
heeft iemand de schakelfout al gevonden. het leek een droste effect. je zag links een lijstje en rechts een soort iframe, in iframe, in iframe. zelfs olaf merkte het. na 4 seconde was het beeld weer terug
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_174756011
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt?
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.

Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756044
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje... :')

Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:10:04 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756109
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje... :')

Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen ^O^
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
pi_174756202
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als hij overstuur zou hebben, breekt de achterkant uit. Is geen sprake van. En als hij onderstuur heeft (wat dan aannemelijker is) dan had hij gewoon moeten liften. Hoe dan ook, hij is een prutser.
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756222
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen.
En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race.

Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race.
ik wordt gek van al die regels en straffen in de f1, bij andere raceklasse is dat gewoon niet. gewoon gaan. wordt er gewoon ziek van dat de F1 wordt misbruikt als soort van VVN
https://vvn.nl/
pi_174756330
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756377
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen.
Dit.
pi_174756399
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756407
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/

Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Gejank in de marge.

Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.

In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.

Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?

Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:26:31 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756427
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen.
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?

Beetje de omgekeerde wereld dit
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:28:00 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756464
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven
Vettel wilde niet buiten de baan, hij werd daar onvrijwillig heen gepushed. Kun je hem niet aanrekenen
pi_174756469
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost? :P
pi_174756479
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in.
Nope
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt?

Beetje de omgekeerde wereld dit
Massa lag voor!

Maar goed, dit is een zinloze discussie want we worden het toch niet eens!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756515
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef Wereldgozer het volgende:
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost? :P
Hij staat al op Youtube, maar het stukje over Bottas hebben ze daar eruit geknipt.
Ik weet niet zo snel hoe ik deze kan "rippen" van de F1 website.
pi_174756537
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nope

[..]

Sterk argument.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756553
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:30 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Sterk argument.
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa voordat hij instuurt voor de volgende bocht.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174756587
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:34 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Vettel heeft mooie acties laten zien tijdens zijn inhaalrace, Ocon heeft gewoon goed in de rondte gereden.

Ik vind Vettel wel de terechte DotD. Max heeft ook niks bijzonders laten zien (afgezien van zijn briljante 1ste ronde actie natuurlijk) Hij kon gewoon naar de overwinning cruisen , in wereldkampioen stijl. Wij vinden dat nu nog bijzonder omdat het nieuw is voor Verstappen, maar dat soort races is juist niet echt DotD waardig.
Vind dan ook niet dat VER 'm per se had moeten krijgen, maar VET heeft ook geen foutloze race gereden. OCO heeft gezien zijn materiaal daarentegen wel goed gereden, imho. Maar da's mijn keus/stem :P
Ja doei.
pi_174756636
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa.
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:35:22 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174756656
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
:?
pi_174756687
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

:?
Kan ik u helpen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2017 @ 13:37:31 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174756720
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:38:54 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_174756752
Op het moment dat Vettel naar buiten geduwd wordt liggen ze op zijn minst gelijk en ligt Vettel misschien wel voor. De inhaalactie vindt dus niet plaats buiten de baan
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:40:12 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174756771
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:34 schreef papert het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)en-stevig-aangepakt/

Frank Heinen vat goed samen waar de verslaggeving van Ziggo de bocht uit vliegt.
Idd. Vooral Jack Plooij. Echt tenenkrommend. Niet alleen bij Max maar ook bij andere coureurs loopt hij zo te likken.
pi_174756792
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Er valt ook duidelijk te zien dat hij buiten de baan komt om een aanrijding te voorkomen en dat de inhaalactie op de baan plaatsvindt in de rechterbocht. Tevens legt hij geen korte afstand af zoals Max in COTA maar juist een langere afstand.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174756815
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.

http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/

:')
pi_174756862
quote:
6s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:42 schreef Bluurgh het volgende:

[..]
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor.

http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/

:')
:D :')
pi_174756917
Boardradio van de winnaar
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:15 #36
192683 AMDB
Visionair.
pi_174757036
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaar
"I was trying to cut the track so maybe I could get a 5s time penalty to make it more interesting"

_O-
  maandag 30 oktober 2017 @ 13:53:19 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757039
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race.
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174757143
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk maken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In z'n dromen idd :P
pi_174757245
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften.
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:04:02 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174757272
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ?
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174757315
quote:
2s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:46 schreef ShaoliN het volgende:
Ziggo moet het gewoon bij coureurs in de studio houden imo. Robert Doornbos, de Coronelletjes en Guido van de Garde zijn allemaal prima.
Daarnaast moeten ze iemand naast Olav zetten die daadwerkelijk ziet wat er gebeurd en hem een stoot voor zijn bakkes geeft als hij weer probeert om stoer te doen.
En die vreselijke pit reporter moeten ze er gewoon uittiefen. Ik vind die kerel die de vrije trainingen doet al vele malen beter.
Mol gaat ook een keer met pensioen. Loopt al langzaam naar de 60 dus misschien wel tijd om er iemand naast te zetten idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174757342
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat als Massa te laat remt, om die reden weer naast Vettel komt, bij het aanremmen, maar zich daardoor verremt en de bocht niet kan houden dat Vettel een overtreding begaat en de positie moet teruggeven.

Ik snap best dat Vettel niet geliefd is hier, maar hier deed Vettel toch echt weinig verkeerds
Massa doet niet anders dan dat hij deed bij Max op circuit Monza, Vettel had dus gewoon wat meer geduld moeten hebben en voor inhalen buiten de baan een penalty moeten krijgen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_174757384
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Hij komt voor de bocht deels voor Massa de baan op. Dus had hij er voordeel van.

quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen
Do not agree! Massa zit er iets voor en dat is genoeg.

Maar ik vind deze discussie wel genoeg zo!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174757495
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:47 schreef Wuwwa het volgende:
Boardradio van de winnaar
Genot
pi_174757661
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt?
Huh wat ? Ze naderen beide een chicane lijkt me duidelijk dat ze beide aan het remmen waren. Liften is je gas loslaten.
pi_174758295
Lees net een paar comments op Motorsport.com dat Hulkenberg gezegd zou hebben dat de nieuwe spec. een nieuwe map krijgt @ Brazilië (dus dat geld dan voor de motor van Max) en blijkbaar ook wat nieuwe reliability updates.
Ben benieuwd of dat waar is :o
pi_174758357
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:

https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
pi_174758571
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar:

https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen
Mooi stuk ja. Hier nog wat beelden van Max zijn eerste auto race meters in de Florida Winter Series.

Stroll was er ook bij en drukte Max nog zowat de muur in.
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:20:14 #49
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174758813
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:25:35 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174758830
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Kan ik u helpen?
ik zie het anders maar sluit me bij sasquatsch aan, wel genoeg zo :)
pi_174758861
quote:
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:27:30 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174758866
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
pi_174758875
quote:
Mooi. Aparte stijl van Hamilton wel met die koptelefoon.
pi_174758904
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.

En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/

Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 30 oktober 2017 @ 15:30:38 #56
176766 zoem
zoemt
pi_174758922
quote:
2.43 dat gebaar van Vettel _O-

Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
pi_174758970
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten.
Mooi voor de fans, maar ze moeten niet te scheutig worden met die beelden. Kan me voorstellen dat je een eerlijke vraag/mening voor jezelf gaat houden, wetende dat je misschien veel kritiek van fans gaat krijgen. Grosjean wordt nu bijvoorbeeld gezien als de klikspaan van de klas, terwijl hij de vertegenwoordiger van de coureurs is en dus vaker vragen moet stellen als men naar hem toekomt.
pi_174758992
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:06 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174759133
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max.

En Abiteboul net ook weer aan de rest:
https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/

Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor.
Ze zijn blij dat die van Max heel is gebleven, want dat levert veel nuttige data op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 oktober 2017 @ 15:40:58 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174759150
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Is misschien ook de reden dat ze wel van Red Bull af willen na volgend jaar maar voorlopig zijn ze zelf niet snel genoeg
pi_174759359
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief.
Redbull heeft twee jaa geleden toen het echt bagger was er veel geld. En expertise ingestoken en dit toen afgedwongen.
zie email 27 oktober
pi_174759362
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van 19 naar P5 rijden is niet echt slecht. Zeker niet met de WK achter je die van 20 naar 10 weet te komen.
Ik weet niet hoeveel de schade die Hamilton had hierop van invloed is, maar het is zeker opvallend dat de Mercedessen bloedsnel zijn als ze vooraan rijden, maar een Sainz inhalen duurt ellenlang.
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
pi_174759613
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar.
Massa dwingt hem ook naar buiten, totaal niet te vergelijk met Verstappen vorige week.

Banden waren in Mexico overigens weer een aanfluiting. Echt tijd dat ze daar wat aan gaan doen, want deze race was gewoon een aanfluiting.
pi_174759954
Jack :')

  maandag 30 oktober 2017 @ 16:41:38 #65
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_174760291
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gejank in de marge.

Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt.

In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen.

Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk.
Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend?

Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad.
Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Feyenoord!!! * Barça
pi_174760395
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Echt hoor :|W
pi_174760449
https://speld.nl/2017/10/(...)-ik-van-mijn-moeder/

quote:
Toch wil Max Verstappen ook aandacht voor de rol van zijn vader in zijn opvoeding: “Natuurlijk, ik leef nu voor Formule 1. Maar mijn vader leert me dat ook andere dingen belangrijk zijn, zoals mensen verrot schelden op het internet.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:49:18 #68
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_174760460
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, vanwege Occam's Razor.

(en het feit dat ik het hele seizoen heb gekeken)
Wat bedoel je met Occam's Razor in deze context? Ik zou het op zich wel fijn vinden als je even uitlegt wat je nou bedoelt. Als je met wat concretere argumenten komt, kan ik tenminste in discussie gaan. Nu moet ik elke keer vragen om verduidelijking. Zou bijvoorbeeld ook handig zijn als je zegt wat je dan gezien hebt dit seizoen, waardoor je tot de conclusie komt dat de auto van Force India duidelijk beter is dan die van Williams.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:58:49 #69
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_174760628
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
dag zegt ie toch ook niet
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:01:39 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174760681
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie.
Wellicht dat daar contractuele afspraken over zijn gemaakt?
De grote 'angst' van de Red Bull familie is natuurlijk dat ze pas in een later stadium updates ontvangen als het works-team, dus het zou me niets verbazen als daar waterdichte afspraken over zijn gemaakt.

edit: spuit 11... :7
pi_174760683
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:03:57 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174760707
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
Jack... :|W
pi_174760720
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
Dat viel mij ook al op gisteren, ffs :')
Ja doei.
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:10:16 #74
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174760786
quote:
9s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:22 schreef SnowOokami het volgende:
Jack :')

[ afbeelding ]
_O-
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 30 oktober 2017 @ 17:20:37 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174760916
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
pi_174761299
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:41 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Heb je het stuk gelezen??

Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij
Geen kwaad woord over Max
Dat is mijn punt ook.
Jack Plooij is Allard Kalf niet, ook waar. Dit is wel geklooi in de marge zo'n artikel. Op zo'n coureur mag je simpelweg trots zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174761332
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:30 schreef zoem het volgende:

[..]

2.43 dat gebaar van Vettel _O-

Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen.
deaueaud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174761692
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 18:32:20 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_174762178
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_174762587
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.

Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.

Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
pi_174762649
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen.
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden.
.
pi_174762796
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:51 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik.

Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter.

Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien.
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 30-10-2017 19:13:28 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:09:05 #83
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174762960
Hoeveel Renaults zijn er gefinisht? Nee, de problemen zijn nog niet achter de rug
Drop you like an ill, bad habit
pi_174763071
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle probleem achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. :P
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
pi_174763134
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:23:27 #86
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174763287
Haha Jos in peptalk, Max heeft er al geen zin meer in
Drop you like an ill, bad habit
  maandag 30 oktober 2017 @ 19:37:18 #87
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_174763650
Peptalk is erg pijnlijk
RED ONS HENNIEGOD
pi_174763787
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik.
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174763852
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce.
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wisten :9
pi_174763885
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_174764001
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken.
pi_174764148
quote:
5s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef ender_xenocide het volgende:
Er een vraagje van een leek.

Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica?
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht.
pi_174764193
Die pre-race gridinterviews worden ook steeds pijnlijker. Zit je net in je laatste voorbespreking met je mechanic, komt tandarts Jack je vragen wat je gaat doen in de eerste bocht.
'Ligt er een beetje aan wat de rest doet'.
'Tweestop of toch één?'
'We gaan het zien'

Wanneer gaan ze door hebben bij ziggo dat die vraagjes nergens over gaan?
pi_174764355
Vettel en Commando remix _O- @ Peptalk
pi_174764435
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:03 schreef SnowOokami het volgende:
Vettel en Commando remix _O- @ Peptalk
Jos the boss al geweest?
pi_174764442
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:06 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Jos the boss al geweest?
Na de reclame.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:08:11 #97
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_174764494
J d B is aan het woord.
Drop you like an ill, bad habit
pi_174764505
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:06 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Na de reclame.
Bedankt even kijken ^O^
pi_174764525
Wat een cringe bij peptalk :')

Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
  maandag 30 oktober 2017 @ 20:16:38 #100
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174764916
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:08 schreef Justevo het volgende:
Wat een cringe bij peptalk :')

Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg.
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses :P

/me kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')