abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:52:29 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172740464
quote:
’Dames en heren’ verleden tijd
AMSTERDAM - Een toespraak beginnen met ’Geachte dames en heren’ is verleden tijd bij de gemeente.

Ook een aanhef op een brief met ’Geachte heer/mevrouw’ ziet de stad liever niet meer. Ambtenaren en bestuurders wordt gevraagd het voortaan te hebben over ’Beste mensen’, ’Geachte aanwezigen’, ’Beste Amsterdammers’ of bijvoorbeeld ’Geachte bewoner van de Spaarndammerbuurt’.

Voor de hoofdstedelijke ambtenaren is een gids gemaakt met tips om, zoals een woordvoerster het uitdrukt „op een respectvolle manier te praten en te schrijven over seksuele- en genderidentiteit.”

Daarmee volgt Amsterdam het voorbeeld van de Londense metro waar ’Ladies and Gentlemen’ onlangs is vervangen door ’Hello everyone’. Bij het vervoerbedrijf in de Britse hoofdstad vinden ze ’Ladies and Gentlemen’ weliswaar beleefd, maar uit de tijd. ’Good morning everyone’ past dan beter.

„Als stad én als werkgever willen we inclusief zijn”, zegt de woordvoerster van de hoofdstad. „Daarom is het streven dat onze aanspreekvormen daarbij aansluiten. Een aanspreekvorm als ’Beste Amsterdammers’ in plaats van ’Dames en heren’ passen daar volgens ons bij. Die zijn respectvol naar mannen en vrouwen en ook naar mensen die zich niet als man of vrouw identificeren.”
Even denk je, hoop je, dat de gekkigheid bij ons wordt overgeslagen. Wij zijn een stuk nuchterder dan Anglo-saksen, Amerikanen en Scandinaviërs? Toch? Nou ja, niet dus. Amsterdam leidt, wie volgt?
pi_172740484
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Even denk je, hoop je, dat de gekkigheid bij ons wordt overgeslagen. Wij zijn een stuk nuchterder dan Anglo-saksen, Amerikanen en Scandinaviërs? Toch? Nou ja, niet dus. Amsterdam leidt, wie volgt?
Je doet net alsof ik iets tegen trangenders heb. Dat is niet zo.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:55:32 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172740518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik iets tegen trangenders heb. Dat is niet zo.
Het punt dat je opwierp wordt regelmatig gebruikt door tegenstanders. Daar trek ik conclusies uit. Sorry als die niet correct waren.
pi_172740580
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het punt dat je opwierp wordt regelmatig gebruikt door tegenstanders. Daar trek ik conclusies uit. Sorry als die niet correct waren.
Zo ben ik niet en bedoelde dat zeker niet zo. Ik ben heel erg voor dat mensen vrij zijn. Ik dacht dat dat wel duidelijk was en dacht toen door.
pi_172752976
Gaat Amsterdam bij elk sportevenement nu een wedstrijd voor Transgenders organiseren? Dus bij atletiek een 100 meter voor mannen, een 100 meter voor vrouwen en een 100 meter voor Transgenders? Of eventueel dat hele onderscheid afschaffen waardoor vrouwen, mannen en transgenders het tegen elkaar opnemen om zich voor een 100 meter te kwalificeren (waardoor geen vrouw ooit meer een finale bereikt)? Zo niet dan zijn het daar maar een stelletje Transgenderhaters in Amsterdam. :r
  zaterdag 29 juli 2017 @ 02:37:42 #6
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_172753000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Gaat Amsterdam bij elk sportevenement nu een wedstrijd voor Transgenders organiseren? Dus bij atletiek een 100 meter voor mannen, een 100 meter voor vrouwen en een 100 meter voor Transgenders? Of eventueel dat hele onderscheid afschaffen waardoor vrouwen, mannen en transgenders het tegen elkaar opnemen om zich voor een 100 meter te kwalificeren (waardoor geen vrouw ooit meer een finale bereikt)? Zo niet dan zijn het daar maar een stelletje Transgenderhaters in Amsterdam. :r
De non-binary games. :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_172753050
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:37 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

De non-binary games. :D
Ja, maar hoe ga je dan bepalen wie wat is? Je hebt bijvoorbeeld vrouwelijke gewichtheffers die er erg mannelijk uit zien. Worden die dan verplicht om met de Transgenders mee te doen of mogen ze zelf kiezen? Bovendien heb je iets van 80 subsoorten Transgendiërs. Gooi je die dan op een hoop (wat ook weer tot ruzie leidt) of organiseer je 80 wedstrijden voor alle genders? Lastige zaak.
pi_172753055
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:37 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

De non-binary games. :D
Niemand die kan uitleggen wat binary er met maken heeft.
pi_172753063
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, maar hoe ga je dan bepalen wie wat is? Je hebt bijvoorbeeld vrouwelijke gewichtheffers die er erg mannelijk uit zien. Worden die dan verplicht om met de Transgenders mee te doen of mogen ze zelf kiezen? Bovendien heb je iets van 80 subsoorten Transgendiërs. Gooi je die dan op een hoop (wat ook weer tot ruzie leidt) of organiseer je 80 wedstrijden voor alle genders? Lastige zaak.
Men mag zelf kiezen in een normale maatschappij.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 02:56:45 #10
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172753106
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men mag zelf kiezen in een normale maatschappij.
Dat is niet waar. Mannen mogen niet aan vrouwenwedstrijden meedoen, tot nu toe.
pi_172753119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Mannen mogen niet aan vrouwenwedstrijden meedoen, tot nu toe.
Dat is waar. Ik mag ook niet meedoen met gehandicapten spelen .Ik loop harder.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 03:36:05 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172753261
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik mag ook niet meedoen met gehandicapten spelen .Ik loop harder.
Dat zal nu allemaal veranderen. Wie A zegt moet ook B zeggen. Amsterdam heeft de Transgendiërs geïntroduceerd als nieuwe gender. Ze zullen dus op allerlei terreinen maatregelen moeten nemen anders spreken ze zichzelf tegen, discrimineren ze de Transgendiër.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 03:48:16 #13
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172753279
Het woordenboek zal ook grondig gereinigd moeten worden van seksistische woorden als raadsman en raadsvrouw, brandweerman en brandweervrouw e.d. Raadspersoon? Brandweerpersoon?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:08:23 #14
3542 Gia
User under construction
pi_172756832
Laten we hier democratisch over beslissen: Een referendum over hoe grote groepen mensen aangesproken moeten worden.

Waarom moet de meerderheid zich weer aanpassen aan een hele kleine minderheid?
Verreweg de meeste mensen in Nederland zijn mannen of vrouwen. Zelfs omgebouwden zijn op enig moment man of vrouw, dus dame of heer.

Kijk, ik heb er geen bezwaar tegen dat men spreekt over 'geachte reizigers', i.p.v. 'dames en heren', sterker nog, ik vind dat vrij normaal en volgens mij gebeurde dat ook meestal al.
Dat een werkgever er voor kiest om zijn personeel op te leggen dat ze niet meer 'dames en heren' mogen zeggen. Tja, da's net zoiets als homohuwelijken moeten sluiten. Als het in je taakomschrijving staat, dan heb je je daaraan maar te houden.

Maar, ik wens als vrouw verder gewoon als vrouw aangeduid te worden en niet als een onzijdig iets. Op het persoonlijke vlak.
Als ik tegen iemand spreek voor de eerste keer, gebruik ik gewoon 'mevrouw of mijnheer' of 'jongeman/jongedame'. Ik ga er in mijn taalgebruik geen rekening mee houden dat er ook ergens in Nederland één of twee onzijdigen wonen.
pi_172757125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:08 schreef Gia het volgende:
Laten we hier democratisch over beslissen: Een referendum over hoe grote groepen mensen aangesproken moeten worden.

Waarom moet de meerderheid zich weer aanpassen aan een hele kleine minderheid?
Verreweg de meeste mensen in Nederland zijn mannen of vrouwen. Zelfs omgebouwden zijn op enig moment man of vrouw, dus dame of heer.

Kijk, ik heb er geen bezwaar tegen dat men spreekt over 'geachte reizigers', i.p.v. 'dames en heren', sterker nog, ik vind dat vrij normaal en volgens mij gebeurde dat ook meestal al.
Dat een werkgever er voor kiest om zijn personeel op te leggen dat ze niet meer 'dames en heren' mogen zeggen. Tja, da's net zoiets als homohuwelijken moeten sluiten. Als het in je taakomschrijving staat, dan heb je je daaraan maar te houden.

Maar, ik wens als vrouw verder gewoon als vrouw aangeduid te worden en niet als een onzijdig iets. Op het persoonlijke vlak.
Als ik tegen iemand spreek voor de eerste keer, gebruik ik gewoon 'mevrouw of mijnheer' of 'jongeman/jongedame'. Ik ga er in mijn taalgebruik geen rekening mee houden dat er ook ergens in Nederland één of twee onzijdigen wonen.
Volgens mij verandert er op persoonlijk vlak niks. Dus je kunt vanavond gewoon rustig slapen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:34:39 #16
3542 Gia
User under construction
pi_172757235
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:27 schreef Toefjes het volgende:

Volgens mij verandert er op persoonlijk vlak niks. Dus je kunt vanavond gewoon rustig slapen.
Wat 'aanspreken' betreft niet en wat 'aangesproken worden', niet?

Ergens is het ook wel krom hè? Je maakt bij de NS van 'dames en heren', 'beste reizigers'.
En de 'reizigsters' dan? Het woord 'reiziger' duidt in principe op een man.

Dit geldt voor heel veel woorden, dat een iedereen omvattend meervoud altijd mannelijk is.
pi_172757245
Hypocriet om enerzijds zo in te zetten op gender neutraliteit en anderzijds de islam te omarmen wat de grootste vrouwenhatende sekte ter wereld is.
pi_172757274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat 'aanspreken' betreft niet en wat 'aangesproken worden', niet?

Ergens is het ook wel krom hè? Je maakt bij de NS van 'dames en heren', 'beste reizigers'.
En de 'reizigsters' dan? Het woord 'reiziger' duidt in principe op een man.

Dit geldt voor heel veel woorden, dat een iedereen omvattend meervoud altijd mannelijk is.
Poeh, wat een problemen vuur je nu op me af. Laten we het over je gigantische probleem hebben over het persoonlijk aangesproken worden. Ben je wel eens 1 op 1 aangesproken met beste dames en heren? Is er sprake van dat 1 op 1 er geen "mevrouw" mag worden gezegd? Of "meneer"? Ik weet niet waar je het meeste op lijkt natuurlijk.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:37:27 #19
3542 Gia
User under construction
pi_172757282
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hypocriet om enerzijds zo in te zetten op gender neutraliteit en anderzijds de islam te omarmen wat de grootste vrouwenhatende sekte ter wereld is.
Ook. Ik geloof ook niet dat die zitten te wachten op genderneutrale openbare toiletten, kleedkamers, enz....
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:41:26 #20
3542 Gia
User under construction
pi_172757353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:36 schreef Toefjes het volgende:
Poeh, wat een problemen vuur je nu op me af. Laten we het over je gigantische probleem hebben over het persoonlijk aangesproken worden. Ben je wel eens 1 op 1 aangesproken met beste dames en heren? Is er sprake van dat 1 op 1 er geen "mevrouw" mag worden gezegd? Of "meneer"? Ik weet niet waar je het meeste op lijkt natuurlijk.
Schijnbaar zijn er mensen, die binaire die gisteren bij 'summer night' zat, die inderdaad niet aangesproken wil worden met 'mijnheer' of 'mevrouw'. Maar hoe kan ik dat weten? Vraag ik me dan af.
Ik vind het niet prettig om 'mijnheer' genoemd te worden, aangezien ik overduidelijk van het vrouwelijke geslacht ben. Maar er zijn mensen waar je dat niet zo duidelijk ziet en waarbij dergelijke vergissingen weleens voor zullen komen.

Dus: Hoe moeten we mensen die we niet eerder ontmoet hebben, als we politiek correct willen zijn, dan aanspreken?
Een keer zwaaien en dan gewoon beginnen te praten? Want stel je voor dat het zo'n binair geval is!
pi_172757392
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnbaar zijn er mensen, die binaire die gisteren bij 'summer night' zat, die inderdaad niet aangesproken wil worden met 'mijnheer' of 'mevrouw'. Maar hoe kan ik dat weten? Vraag ik me dan af.
Ik vind het niet prettig om 'mijnheer' genoemd te worden, aangezien ik overduidelijk van het vrouwelijke geslacht ben. Maar er zijn mensen waar je dat niet zo duidelijk ziet en waarbij dergelijke vergissingen weleens voor zullen komen.

Dus: Hoe moeten we mensen die we niet eerder ontmoet hebben, als we politiek correct willen zijn, dan aanspreken?
Een keer zwaaien en dan gewoon beginnen te praten? Want stel je voor dat het zo'n binair geval is!
Dan zeg je hallo mevrouw. Zegt die ander: ik ben geen mevrouw. Zeg jij: wat ben je dan?

Probleem opgelost. Is gelijk het ijs gebroken.

Je maakt het allemaal erg lastig voor jezelf om er zo over te piekeren zeg.
pi_172757542
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hypocriet om enerzijds zo in te zetten op gender neutraliteit en anderzijds de islam te omarmen wat de grootste vrouwenhatende sekte ter wereld is.
Met de zogenaamde voorvechters van westerse vrijheden wordt dat er anders ook niet beter op.
pi_172757559
Dat is het probleem een beetje met religie bijv. Keihard roepen dat je vol liefde zit maar wel mensen afwijzen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:25:04 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_172758116
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hypocriet om enerzijds zo in te zetten op gender neutraliteit en anderzijds de islam te omarmen wat de grootste vrouwenhatende sekte ter wereld is.
Beter ze gewoon allebei te haten heh, dan ben je tenminste niet hypocriet. Tenzij je moslims haat omdat ze intolerant zijn, dan weer wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:28:49 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172758175
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niemand die kan uitleggen wat binary er met maken heeft.
Weet je wat binair is? Bijvoorbeeld binaire cijfers?
pi_172758183
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Weet je wat binair is? Bijvoorbeeld binaire cijfers?
Ja. Ik begrijp niet waarom men die naam geeft aan een groep mensen. Jij wel?
pi_172758358
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik begrijp niet waarom men die naam geeft aan een groep mensen. Jij wel?
Omdat er twee genders waren/zijn, en deze mensen zich bij geen van deze twee genders goed voelen, dus niet binair.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172758376
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat er twee genders waren/zijn, en deze mensen zich bij geen van deze twee genders goed voelen, dus niet binair.
Zelf ziet men het anders en terecht. Je kan je als man vrouw voelen. Maar dat binair is een nieuw woord.
pi_172758421
Iets als binair aanduiden dat gewoon leeft en gevoel heeft. Dan ben je niet goed bij je hoofd.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:46:25 #30
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_172758443
Typisch links denken: "omdat 5% zich genderneutraal voelt, ontkennen we maar het feit dat 95% van de mensen zich heel erg als man of vrouw beschouwd."

Vijfennegentig procent van alle mensen wordt dus op een schandalige wijze geschoffeerd door de linksige Amsterdamse overheid.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_172758456
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:46 schreef Old_Pal het volgende:
Typisch links denken: "omdat 5% zich genderneutraal voelt, ontkennen we maar het feit dat 95% van de mensen zich heel erg als man of vrouw beschouwd."

Vijfennegentig procent van alle mensen wordt dus op een schandalige wijze geschoffeerd door de linksige Amsterdamse overheid.
Het is nog veel minder dan vijf procent volgens mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172758489
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:46 schreef Old_Pal het volgende:
Typisch links denken: "omdat 5% zich genderneutraal voelt, ontkennen we maar het feit dat 95% van de mensen zich heel erg als man of vrouw beschouwd."

Vijfennegentig procent van alle mensen wordt dus op een schandalige wijze geschoffeerd door de linksige Amsterdamse overheid.
Dat ontkend men niet.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:12:46 #33
3542 Gia
User under construction
pi_172760402
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ontkend men niet.
Sorry, maar te erg! Dat ontkent men niet. Met een T
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:17:18 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172760479
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik begrijp niet waarom men die naam geeft aan een groep mensen. Jij wel?
Als 1 mannelijk is en 0 vrouwelijk (binair), dan zijn er geen andere opties. Dus iemand die het een noch het ander is, is non-binair.
Dat kan dus ook 90% mannelijk in combinatie met 10% kekje jurkjes, breien, roddelen en samen naar het toilet gaan zijn.
Binair kent geen cijfers achter de komma.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:18:32 #35
3542 Gia
User under construction
pi_172760501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan zeg je hallo mevrouw. Zegt die ander: ik ben geen mevrouw. Zeg jij: wat ben je dan?

Probleem opgelost. Is gelijk het ijs gebroken.

Je maakt het allemaal erg lastig voor jezelf om er zo over te piekeren zeg.
Ik pieker er niet over, probeer het alleen in de praktijk te zien.

Heb er geen enkel probleem als bovenstaande gebeurt en die persoon zegt: Spreek mij maar aan met (ja, wat eigenlijk?) persoon, hmmm "goedemiddag persoon, wat kan ik voor jullie betekenen"
Is dat niet raar?
Of je zegt tegen iemand anders, in de kroeg "hen wil ook een biertje"

Overigens gaat de discussie erover dat deze mensen, blijkbaar, ook niet per ongeluk verkeerd aangesproken wensen te worden en dat daarom iedereen maar in eerste instantie genderneutraal benaderd moet worden.
pi_172760520
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik pieker er niet over, probeer het alleen in de praktijk te zien.

Heb er geen enkel probleem als bovenstaande gebeurt en die persoon zegt: Spreek mij maar aan met (ja, wat eigenlijk?) persoon, hmmm "goedemiddag persoon, wat kan ik voor jullie betekenen"
Is dat niet raar?
Of je zegt tegen iemand anders, in de kroeg "hen wil ook een biertje"

Overigens gaat de discussie erover dat deze mensen, blijkbaar, ook niet per ongeluk verkeerd aangesproken wensen te worden en dat daarom iedereen maar in eerste instantie genderneutraal benaderd moet worden.
Hoi Persoon.

Ja, erg raar hoor.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:20:01 #37
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172760533
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

En de 'reizigsters' dan? Het woord 'reiziger' duidt in principe op een man.
Nee, eigenlijk niet.

Sowieso vind ik een omroep heel wat anders dan aangesproken worden, dus erg druk kan ik me er niet om maken.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:20:18 #38
3542 Gia
User under construction
pi_172760544
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:19 schreef Toefjes het volgende:

Hoi Persoon.

Ja, erg raar hoor.
Ej, gai, wa moete gai?
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:22:18 #39
3542 Gia
User under construction
pi_172760591
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:20 schreef richolio het volgende:
Nee, eigenlijk niet.

Sowieso vind ik een omroep heel wat anders dan aangesproken worden, dus erg druk kan ik me er niet om maken.
Nee, ik ook niet, zeker niet als een groep bedoeld wordt. Maar het is altijd al zo, ook in andere talen, dat één persoon mannelijk of vrouwelijk kan zijn, maar dat een groep wordt aangesproken met de mannelijke variant van een woord en dan in het meervoud.

Een groep vrouwelijke reizigsters, worden vaak wel aangeduid als reizigsters, maar als het gemengd is, wordt het weer reizigers.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:36:50 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172760873
Ik vraag me nog steeds af waarom iemand die niet met "hij" of "zij" aangesproken wil worden niet gewoon genoegen kan nemen met "het". Dat is grammaticaal al dichtgetimmerd en zal iedereen snappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172762174
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als 1 mannelijk is en 0 vrouwelijk (binair), dan zijn er geen andere opties. Dus iemand die het een noch het ander is, is non-binair.
Dat kan dus ook 90% mannelijk in combinatie met 10% kekje jurkjes, breien, roddelen en samen naar het toilet gaan zijn.
Binair kent geen cijfers achter de komma.
Het is geen normale benaming voor mensen.
pi_172762195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:36 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom iemand die niet met "hij" of "zij" aangesproken wil worden niet gewoon genoegen kan nemen met "het". Dat is grammaticaal al dichtgetimmerd en zal iedereen snappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap niet dat mensen het normaal zouden vinden om met "het" aangesproken te worden
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:34:51 #43
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_172764886
Ik ben dat politiek-correcte gewauwel van de afgelopen jaren helemaal bue. Het loopt de spuigaten uit.

De ene naar de andere minderheid die kosten wat het kosten wat het kost gespaard moet worden, stel je toch voor dat één iemand zich gekwetst wordt door het gedrag van de massa.

De negerzoen mag niet meer,
Zwarte piet kan niet meer,
Kerst en pasen kunnen niet meer,
Dames en heren mag niet meer,
What's next!?

Hou toch op met die onzin, laten we ons druk maken over zaken die er écht toe doen. De minderheden conformeren zich maar aan de massa in plaats van andersom.

Vrijdenkers zoals Theo van Gogh die zich publiek uitspreken tegen deze waanzin zijn er anno 2017 ook niet meer.
Wat een politiek correcte treurnis :r

Wat verlang ik soms terug naar de jaren 90 :{
  zaterdag 29 juli 2017 @ 22:22:37 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172770465
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen het normaal zouden vinden om met "het" aangesproken te worden
Die mensen zijn ook niet normaal. Maar als ze per se geen hij of zij willen, waarom dan zoiets achterlijks als hen (of wat ze ook verzinnen), terwijl we gewoon "het" kennen?
pi_172770486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die mensen zijn ook niet normaal. Maar als ze per se geen hij of zij willen, waarom dan zoiets achterlijks als hen (of wat ze ook verzinnen), terwijl we gewoon "het" kennen?
Men wil dat zelf ook niet.
pi_172772205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men wil dat zelf ook niet.
Ik heb ooit een "het" gezien in een praatprogramma.

Was een vrouw die echt eiste "het" genoemd te
pi_172772227
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik heb ooit een "het" gezien in een praatprogramma.

Was een vrouw die echt eiste "het" genoemd te
Dat zag je toen ook wat als vreemd?
pi_172772286
Ik spreek sinds mijn 12e al mensen binair en non binair aan. Mensen deden daar raar over tegen mij.
  zondag 30 juli 2017 @ 00:06:02 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_172773051
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:36 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom iemand die niet met "hij" of "zij" aangesproken wil worden niet gewoon genoegen kan nemen met "het". Dat is grammaticaal al dichtgetimmerd en zal iedereen snappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar willen ze dan mee aangesproken worden eigenlijk?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_172773161
Er bestaat alleen man en vrouw. De rest is getroll en heeft een aandoening/afwijking van een van deze twee.

Net als je als blanke kan zéggen "ik voel mij een neger", dat wil niet zeggen dat je het bent.

Het bewust verwarren van een psychische aandoening met lichamelijke kenmerken is de hele basis van deze onzin.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172773488
quote:
18s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:12 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Er bestaat alleen man en vrouw. De rest is getroll en heeft een aandoening/afwijking van een van deze twee.

Net als je als blanke kan zéggen "ik voel mij een neger", dat wil niet zeggen dat je het bent.

Het bewust verwarren van een psychische aandoening met lichamelijke kenmerken is de hele basis van deze onzin.
Het probleem ligt meer bij jou denk ik.
pi_172773572
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem ligt meer bij jou denk ik.
:')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zondag 30 juli 2017 @ 00:47:01 #53
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_172773687
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 02:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Gaat Amsterdam bij elk sportevenement nu een wedstrijd voor Transgenders organiseren? Dus bij atletiek een 100 meter voor mannen, een 100 meter voor vrouwen en een 100 meter voor Transgenders? Of eventueel dat hele onderscheid afschaffen waardoor vrouwen, mannen en transgenders het tegen elkaar opnemen om zich voor een 100 meter te kwalificeren (waardoor geen vrouw ooit meer een finale bereikt)? Zo niet dan zijn het daar maar een stelletje Transgenderhaters in Amsterdam. :r
In de Verenigde Staten zijn er al biologische mannen die met vrouwen wedstrijden titels winnen en bokswedstrijden vrouwen knock-out meppen of hun kaak breken.

Ik denk dat D66 en andere linksen het voorbeeld van de globalisten in detail willen (of moeten) gaan opvolgen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_172773859
Mee eens dat A'dam dit dan overal zou moeten doorvoeren om hun hypocrisie te verhullen.

In kledingwinkels dus naast dames- en herenafdelingen voortaan ook transgenderafdelingen (blijkbaar zit daar verschil in). Naast mannen- en vrouwenteams in voetbal, hockey, handbal, korfbal, etc. nu ook competities voor transgenders.
pi_172774684
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem ligt meer bij jou denk ik.
Nee, het probleem ligt bij die mensen die menen dat dit issue een probleem voor iedereen zou moeten zijn (met de nadruk op 'zou moeten zijn'. ). Terwijl het gewoon een issuue is van degenen die er een probleem in zien, net zoals ZP. Moeilijk doen om het moeiljk doen, omdat het kan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172774693
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 02:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, het probleem ligt bij die mensen die menen dat dit issue een probleem voor iedereen zou moeten zijn (met de nadruk op 'zou moeten zijn'. ). Terwijl het gewoon een issuue is van degenen die er een probleem in zien, net zoals ZP. Moeilijk doen om het moeiljk doen, omdat het kan.
Dat ben ik met je eens dan. Het lost niets werkelijk op.
pi_172774805
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 02:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens dan. Het lost niets werkelijk op.
Maar ondertussen zijn er overheden en instanties die zich conformeren aan het geroep van deze 4.

Wie zijn dat die dat geroep in beleid omtoveren?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172774821
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 02:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar ondertussen zijn er overheden en instanties die zich conformeren aan het geroep van deze 4.

Wie zijn dat die dat geroep in beleid omtoveren?
Volgens mij valt die omslag wel mee als je het hebt over de groep zelf die dit soort dingen vraagt.

Stagiaires.
  zondag 30 juli 2017 @ 08:49:43 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172776455
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 12:08 schreef Gia het volgende:
Laten we hier democratisch over beslissen: Een referendum over hoe grote groepen mensen aangesproken moeten worden.

Waarom moet de meerderheid zich weer aanpassen aan een hele kleine minderheid?
[Quote]Omdat die meerderheid er geen last van heeft en die minderheid er wel baat bij heeft.
Bescherming van minderheden is een van de fundamenten van onze moderne staatsinrichting. Bovendien moet je helemaal niets, tenzij je baas dat van je vraagt. [\quote]
Maar, ik wens als vrouw verder gewoon als vrouw aangeduid te worden en niet als een onzijdig iets. Op het persoonlijke vlak.
Als ik tegen iemand spreek voor de eerste keer, gebruik ik gewoon 'mevrouw of mijnheer' of 'jongeman/jongedame'. Ik ga er in mijn taalgebruik geen rekening mee houden dat er ook ergens in Nederland één of twee onzijdigen wonen.
Dit betreft ongeveer 1 op de 25 mensen.
  zondag 30 juli 2017 @ 09:01:06 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172776544
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik pieker er niet over, probeer het alleen in de praktijk te zien.

Heb er geen enkel probleem als bovenstaande gebeurt en die persoon zegt: Spreek mij maar aan met (ja, wat eigenlijk?) persoon, hmmm "goedemiddag persoon, wat kan ik voor jullie betekenen"
Is dat niet raar?
Of je zegt tegen iemand anders, in de kroeg "hen wil ook een biertje"

Overigens gaat de discussie erover dat deze mensen, blijkbaar, ook niet per ongeluk verkeerd aangesproken wensen te worden en dat daarom iedereen maar in eerste instantie genderneutraal benaderd moet worden.
Prima toch?
  zondag 30 juli 2017 @ 09:15:23 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172776714
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 08:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit betreft ongeveer 1 op de 25 mensen.
Meer transgenders dan homo's in Nederland, eh? Ik ruik een leugen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172776822
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima toch?
Je ziet jezelf al iemand aanspreken met "dag mens"
  zondag 30 juli 2017 @ 09:22:14 #63
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172776823
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 08:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit betreft ongeveer 1 op de 25 mensen.
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_172776904
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 02:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, het probleem ligt bij die mensen die menen dat dit issue een probleem voor iedereen zou moeten zijn (met de nadruk op 'zou moeten zijn'. ). Terwijl het gewoon een issuue is van degenen die er een probleem in zien, net zoals ZP. Moeilijk doen om het moeiljk doen, omdat het kan.
Daar lijkt het wel op.

Zag laatst een item waar een transgender zelf toegaf het een belachelijke maatregel te vinden. Al die jaren waarin hij knokte van man tot vrouw te komen en hij streefde om als vrouw te worden aangesproken. Dat verdwijnt nu met deze idiote maatregel.

Ik wil alleen op mijn geslacht worden aangesproken. Dus als meneer. Op elke andere aanduiding zal ik niet reageren. Dat is zoals het hoort. Je bent óf man óf vrouw. Zo heeft Moeder Natuur het nu eenmaal bepaald. Transgenders immers worden gemaakt in de operatiekamer, nimmer geboren.
pi_172776944
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op.

Zag laatst een item waar een transgender zelf toegaf het een belachelijke maatregel te vinden. Al die jaren waarin hij knokte van man tot vrouw te komen en hij streefde om als vrouw te worden aangesproken. Dat verdwijnt nu met deze idiote maatregel.

Ik wil alleen op mijn geslacht worden aangesproken. Dus als meneer. Op elke andere aanduiding zal ik niet reageren. Dat is zoals het hoort. Je bent óf man óf vrouw. Zo heeft Moeder Natuur het nu eenmaal bepaald. Transgenders immers worden gemaakt in de operatiekamer, nimmer geboren.
Dit probleem is ook een creatie.
pi_172777006
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit probleem is ook een creatie.
Nee, het is het doordrukken van een minderheids- mening. Alsof de straten zouden krioelen van transgenders.

Bovendien kent ieder openbaar toilet een deur die je op slot kunt doen en waar niemand je ware geslacht kan zien. Dus het doel dient geen praktisch nut.

Als men echt iets wil doen voor transgenders dan lijkt mij het terugdringen van de werkloosheid onder transgenders mij een nuttiger doel dan zo'n symbool-toilet.
pi_172777021
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, het is het doordrukken van een minderheids- mening. Alsof de straten zouden krioelen van transgenders.

Bovendien kent ieder openbaar toilet een deur die je op slot kunt doen en waar niemand je ware geslacht kan zien. Dus het doel dient geen praktisch nut.

Als men echt iets wil doen voor transgenders dan lijkt mij het terugdringen van de werkloosheid onder transgenders mij een nuttiger doel dan zo'n symbool-toilet.
Lijkt mij ook. En ik herhaal mezelf. Ik denk dat deze 'oplossing' ook niet komt van de kant van transgenders.
pi_172777314
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. En ik herhaal mezelf. Ik denk dat deze 'oplossing' ook niet komt van de kant van transgenders.
Deze transgenders, werkzaam voor TV West willen ook gewoon als dame gezien en aangesproken worden :

REGIO - 'Ik ben juist blij dat ik eindelijk als vrouw wordt aangesproken.' Dat zeggen twee medewerkers van Omroep West die werden geboren als man en nu als vrouw door het leven gaan. Ze reageren op het plan van de NS om treinreizigers niet meer aan te spreken met 'dames en heren', maar met het genderneutrale 'beste reizigers'.

Alle automatische omroepberichten zijn met ingang van de nieuwe dienstregeling aangepast. Machinisten, conducteurs en omroepers krijgen de instructie om de passagiers vanaf 10 december genderneutraal toe te spreken.

Renée werd 61 jaar geleden geboren als jongen en is nu negen jaar een vrouw. 'Ik was blij toen ik door een collega voor het eerst voor "kutwijf" werd uitgemaakt', zegt ze lachend.

Lastig dilemma

Ze vindt het genderneutraal aanspreken een lastig dilemma. 'Als er daadwerkelijk mensen zijn die lijden onder het feit dat ze als man of vrouw worden aangesproken, waarom zou je het dan niet veranderen? Maar ik kan me er niks bij voorstellen, want ik zie dit zelf niet als probleem.'

Omroep West-verslaggever Monica Overdijkink vindt het aanpassen van de omroepberichten 'een allesomvattende oplossing voor een heel klein probleem'. 'Vanuit politiek correcte hoek wordt er gedaan alsof het een verschrikkelijk probleem is. Ik geloof daar niet zo in. Ik was juist dolblij toen ik als vrouw werd aangesproken.' Volgens haar willen transgenders juist van het ene naar het andere hokje. 'Er zijn er maar heel weinig die er daadwerkelijk tussenin zitten. Die groep is zo klein, waarom moet de hele samenleving hun taalgebruik aanpassen aan een paar mensen?'

Acceptatie transgenders

Ook denkt Overdijkink dat het NS-beleid niet bijdraagt bij de acceptatie van transgenders. 'Het gaat heel goed, maar als je op dit soort kleine dingen gaat letten, loop je het risico dat mensen gaan zeggen: daar heb je die zeikerds weer.'


https://www.omroepwest.nl(...)wijf-werd-uitgemaakt
pi_172777349
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:57 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

Deze transgenders, werkzaam voor TV West willen ook gewoon als dame gezien en aangesproken worden :

REGIO - 'Ik ben juist blij dat ik eindelijk als vrouw wordt aangesproken.' Dat zeggen twee medewerkers van Omroep West die werden geboren als man en nu als vrouw door het leven gaan. Ze reageren op het plan van de NS om treinreizigers niet meer aan te spreken met 'dames en heren', maar met het genderneutrale 'beste reizigers'.

Alle automatische omroepberichten zijn met ingang van de nieuwe dienstregeling aangepast. Machinisten, conducteurs en omroepers krijgen de instructie om de passagiers vanaf 10 december genderneutraal toe te spreken.

Renée werd 61 jaar geleden geboren als jongen en is nu negen jaar een vrouw. 'Ik was blij toen ik door een collega voor het eerst voor "kutwijf" werd uitgemaakt', zegt ze lachend.

Lastig dilemma

Ze vindt het genderneutraal aanspreken een lastig dilemma. 'Als er daadwerkelijk mensen zijn die lijden onder het feit dat ze als man of vrouw worden aangesproken, waarom zou je het dan niet veranderen? Maar ik kan me er niks bij voorstellen, want ik zie dit zelf niet als probleem.'

Omroep West-verslaggever Monica Overdijkink vindt het aanpassen van de omroepberichten 'een allesomvattende oplossing voor een heel klein probleem'. 'Vanuit politiek correcte hoek wordt er gedaan alsof het een verschrikkelijk probleem is. Ik geloof daar niet zo in. Ik was juist dolblij toen ik als vrouw werd aangesproken.' Volgens haar willen transgenders juist van het ene naar het andere hokje. 'Er zijn er maar heel weinig die er daadwerkelijk tussenin zitten. Die groep is zo klein, waarom moet de hele samenleving hun taalgebruik aanpassen aan een paar mensen?'

Acceptatie transgenders

Ook denkt Overdijkink dat het NS-beleid niet bijdraagt bij de acceptatie van transgenders. 'Het gaat heel goed, maar als je op dit soort kleine dingen gaat letten, loop je het risico dat mensen gaan zeggen: daar heb je die zeikerds weer.'


https://www.omroepwest.nl(...)wijf-werd-uitgemaakt
Dat lijkt mij ook. Je kan met politieke correctheid veel kapot maken. Ik heb in dit geval wel het gevoel dat mensen heel goed weten dat het een idee is uit een rare hoek en niet van mensen zelf afkomt. Maar je vraagt je hierdoor wel af wat bedacht wordt.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:00:04 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778486
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meer transgenders dan homo's in Nederland, eh? Ik ruik een leugen.
Ik ruik bloemetjes.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:00:21 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778492
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je ziet jezelf al iemand aanspreken met "dag mens"
De enige reden dat je dat stom vindt is omdat je dat niet gewend bent.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:01:03 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778539
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige reden dat je dat stom vindt is omdat je dat niet gewend bent.
Het is niet normaal en de mensen waar het over gaat vragen ook niet om dit. Maar jij spreekt losjes uit pols nu mensen aan met "dag mens"?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:03:01 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778577
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is niet normaal en de mensen waar het over gaat vragen ook niet om dit. Maar jij spreekt losjes uit pols nu mensen aan met "dag mens"?
Nee. Ik spreek mensen aan zoals ik denk dat ze aangesproken willen worden, en als hen dat niet bevalt, dan kunnen ze dat netjes zeggen en zal ik mijn aanspreekvormen aanpassen. :)

Zo makkelijk gaat dat als je een beetje redelijk bent.
pi_172778593
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik spreek mensen aan zoals ik denk dat ze aangesproken willen worden, en als hen dat niet bevalt, dan kunnen ze dat netjes zeggen en zal ik mijn aanspreekvormen aanpassen. :)

Zo makkelijk gaat dat als je een beetje redelijk bent.
Zo ben ik dus ook. Maar ik ga zaken niet veranderen in neutraal.
pi_172778615
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 10:01 schreef Jaroon het volgende:
Volgens haar willen transgenders juist van het ene naar het andere hokje. 'Er zijn er maar heel weinig die er daadwerkelijk tussenin zitten.

https://www.omroepwest.nl(...)wijf-werd-uitgemaakt
  zondag 30 juli 2017 @ 11:07:08 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778692
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo ben ik dus ook. Maar ik ga zaken niet veranderen in neutraal.
Waarom niet?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:08:46 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778735
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.
pi_172778782
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat daar het probleem niet zit.
pi_172778792
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.
Maar alle transgenders vragen wel om dit?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:12:21 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778805
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat daar het probleem niet zit.
Waar dan wel?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:12:35 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778808
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar alle transgenders vragen wel om dit?
Nee, maar dat beweert ook niemand.
pi_172778819
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar dan wel?
Het niet accepteren van bepaalde mensen.
pi_172778825
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, maar dat beweert ook niemand.
Je zegt het wel zo.
pi_172778830
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.
Hmmm... het omgooien zonder enig bewijs is prima (niemand vroeg erom en ik betwijfel ten zeerste of de gemeente dit heeft gedaan op basis van een uitgebreid en wetenschappelijk goed onderbouwd onderzoek) maar voor het eventueel terugdraaien gelden ineens andere regels?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:14:20 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778843
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het niet accepteren van bepaalde mensen.
Bijvoorbeeld door niet neutraal te zijn?
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zegt het wel zo.
Nou, zo was het niet bedoeld.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:15:30 #87
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172778870
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hmmm... het omgooien zonder enig bewijs is prima (niemand vroeg erom en ik betwijfel ten zeerste of de gemeente dit heeft gedaan op basis van een uitgebreid en wetenschappelijk goed onderbouwd onderzoek) maar voor het eventueel terugdraaien gelden ineens andere regels?
Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.

Oftewel, je praat onzin.
pi_172778890
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld door niet neutraal te zijn?

[..]

Nou, zo was het niet bedoeld.
Neutraal zijn bestaat niet echt. Ik spreek gewoon mensen aan op een manier die past. Ik ga niet ineens mensen als "neutraal' zien en zo aanspreken. Maar dat doe jij ook niet. Het is maar een idee.
pi_172778915
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.

Oftewel, je praat onzin.
Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?
pi_172779032
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?
Volgens dit artikel:
quote:
Maar doen die transseksuelen dat dan eigenlijk niet zelf? In LHBTQI-verband opereren? Zich lid van de LHBTQI-gemeenschap noemen? Ja, dat doen ze inderdaad soms zelf. En dat doen ze dan vanwege de subsidiestromen. Omdat de overheid geen zin heeft in afzonderlijke gesprekken met transseksuelen, richten die zich noodgedwongen tot de overheid via de homo’s. De homo’s hebben de netwerken, en het geld. De non-binaire genderfluïde types die hun beroep maken van hun identiteit, hebben de grootste mond en zijn bereid in televisieprogramma’s te verschijnen.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 11:24:10 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 11:24:12 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779037
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?
Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu. :)
pi_172779041
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.

Oftewel, je praat onzin.
Geef zo'n onderzoek maar aan. Het grote gevaar zit volgens mij o.a. bij mensen zoals jij. Die politiek correct niet naar de kern gaan.
pi_172779053
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu. :)
En die geven nu aan dat dit een hele belangrijke stap is naar acceptatie?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:27:08 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172779084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen het normaal zouden vinden om met "het" aangesproken te worden
Je vindt "hen" beter voor derde persoon enkelvoud, onzijdig?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:27:27 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779091
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geef zo'n onderzoek maar aan. Het grote gevaar zit volgens mij o.a. bij mensen zoals jij. Die politiek correct niet naar de kern gaan.
:')

Joh, ga fietsen met je politiek correct.
pi_172779097
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert.
Dit lijkt me trouwens geen argument. Zoiets als "dames en heren" is een normale aanspreekvorm; als je je daardoor in je welbevinden aangetast voelt dan kun je maar beter naar de psychiater.
pi_172779105
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je vindt "hen" beter voor derde persoon enkelvoud, onzijdig?
Ik spreek mensen gewoon aan op hun uiterlijk in de vorm dat als iemand duidelijk vrouw wil zijn ik iemand zo aanspreek.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:28:13 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779107
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En die geven nu aan dat dit een hele belangrijke stap is naar acceptatie?
Nee, die geven aan dat het voor sommige transgenders een stap is naar integratie van hun situatie.
pi_172779118
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')

Joh, ga fietsen met je politiek correct.
Het woord is misschien naar. Je doet met zo'n verandering niets aan de werkelijkheid. Je kan het woord homo ook afschaffen en zeggen dat homogeweld niet meer bestaat.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:29:41 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779125
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit lijkt me trouwens geen argument. Zoiets als "dames en heren" is een normale aanspreekvorm; als je je daardoor in je welbevinden aangetast voelt dan kun je maar beter naar de psychiater.
Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:29:59 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779129
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het woord is misschien naar. Je doet met zo'n verandering niets aan de werkelijkheid. Je kan het woord homo ook afschaffen zeggen dat homogeweld niet meer bestaat.
Dat is dan ook voor niemand het doel.
pi_172779139
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.
Jij maakt van jouw politiek correct denken hun probleem.
pi_172779143
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is dan ook voor niemand het doel.
Dat is wat er gebeurt met geneuzel als dit.
pi_172779148
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.
Het is de wereld op z'n kop.

Het is alsof je pleinvrees aan wil pakken door een verbod op het aanleggen van pleinen en iedereen die dat absurd vindt geestesziek verklaart. 8)7
  zondag 30 juli 2017 @ 11:31:40 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779157
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij maakt van jouw politiek correct denken hun probleem.
Ga fietsen met je politiek correct.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is wat er gebeurt met geneuzel als dit.
Nee.
pi_172779180
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ga fietsen met je politiek correct.

[..]

Nee.
Geef maar aan wat transgenders vinden dan. Ik denk dat het gaat over dagelijkse acceptatie. Niet over een paar woorden in het openbaar vervoer.
pi_172779187
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is de wereld op z'n kop.

Het is alsof je pleinvrees aan wil pakken door een verbod op het aanleggen van pleinen en iedereen die dat absurd vindt geestesziek verklaart. 8)7
Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...
pi_172779196
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...
Het is zaken omdraaien. Dat is schadelijk. Althans hier.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:35:03 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779205
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is de wereld op z'n kop.

Het is alsof je pleinvrees aan wil pakken door een verbod op het aanleggen van pleinen en iedereen die dat absurd vindt geestesziek verklaart. 8)7
Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Oftewel, je vergelijking gaat volledig krom.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:35:24 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779212
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geef maar aan wat transgenders vinden dan. Ik denk dat het gaat over dagelijkse acceptatie. Niet over een paar woorden in het openbaar vervoer.
Dat is onderdeel van de dagelijkse acceptatie.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:35:59 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779218
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...
Het is een kutmetafoor, en het heeft niets met normaal functioneren te maken.
pi_172779221
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Oftewel, je vergelijking gaat volledig krom.
Een beleefde aanspreekvorm heeft geen intrinsiek nut?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:37:33 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779250
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een beleefde aanspreekvorm heeft geen intrinsiek nut?
De beleefde aanspreekvorm 'Dames en heren' heeft geen intrinsiek nut omdat die vervangen kan worden door een heleboel andere aanspreekvormen. 'Beste reizigers', bijvoorbeeld. Of 'Geachte burgers'.
pi_172779257
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van de dagelijkse acceptatie.
Het zou moeten gaan over de werkelijke acceptatie en dat geeft dit duidelijk niet aan. Je spreekt in de hele wereld mensen aan op geslacht. Iemand die van oorsprong man was en nu vrouw kun en moet je dan aanspreken als vrouw. Zoals ik aangaf was is een vriendin van mij een transgender. Bij haar gaat/ging het niet over haar neutraal aanspreken maar haar zien als mens.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:39:04 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172779275
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu. :)
Ja en de anti-pieten weten ook prima te verwoorden wat het gros van zwart Nederland denkt :N
Iedere idioot kan een belangenclub oprichten, maar het komt vaker voor dat de oprichter vooral voor eigenbelang opkomt. En er is in transgenderland een hoop onderlinge haat en nijd.

Tot dusver heb ik nog niet één transgender positief zien reageren en komt het positieve uit de hoek van de non-binaries, die geen transgenders zijn.
pi_172779297
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.

Oftewel, je vergelijking gaat volledig krom.
Nee.

Ten eerste staat dit helemaal los van transgenders. Die voelen zich immers ook "man" of "vrouw".

Het heeft te maken met non-binaire of genderfluïde personen, of hoe het ook maar heet. En dan zeg ik ook nog niet eens dat dát een geestelijke aandoening is. Dat leg je mij in de mond. Ik weet zeker dat er ook non-binaire mensen zijn wiens levensgeluk niet wordt aangetast op elk moment dat ergens een geslachtsgerelateerd woord wordt gebruikt.

Dát, die aantasting in het levensgeluk om niks, is de geestelijke aandoening. Wikipedia zegt:
quote:
A mental disorder, also called a mental illness or psychiatric disorder, is a behavioral or mental pattern that may cause suffering or a poor ability to function in life.
Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.
pi_172779311
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

Ten eerste staat dit helemaal los van transgenders. Die voelen zich immers ook "man" of "vrouw".

Het heeft te maken met non-binaire of genderfluïde personen, of hoe het ook maar heet. En dan zeg ik ook nog niet eens dat dát een geestelijke aandoening is. Dat leg je mij in de mond. Ik weet zeker dat er ook non-binaire mensen zijn wiens levensgeluk niet wordt aangetast op elk moment dat ergens een geslachtsgerelateerd woord wordt gebruikt.

Dát, die aantasting in het levensgeluk om niks, is de geestelijke aandoening. Wikipedia zegt:

[..]

Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.
Die hele benaming van non binair en binair. Waar komt dat vandaan?
  zondag 30 juli 2017 @ 11:41:45 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779316
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou moeten gaan over de werkelijke acceptatie en dat geeft dit duidelijk niet aan. Je spreekt in de hele wereld mensen aan op geslacht. Iemand die van oorsprong man was en nu vrouw kun en moet je dan aanspreken als vrouw. Zoals ik aangaf was is een vriendin van mij een transgender. Bij haar gaat/ging het niet over haar neutraal aanspreken maar haar zien als mens.
1. Je kunt in het grootste deel van de wereld ook nog zonder problemen homo's discrimineren. 'Zij doen het ook' is dus geen argument.
2. Transgenders niet meer uitsluiten in je aanspreekvormen is ook onderdeel van acceptatie. Acceptatie stopt niet bij het niet meer in elkaar slaan van iedereen die anders is.
3. Je mag individuen nog steeds aanspreken zoals ze willen. Niemand heeft er problemen mee dat je iemand die zich identificeert als vrouw, aanspreekt als vrouw. Het gaat hier om groepen, waarin mensen zitten die zich niet aangesproken voelen door 'Dames' noch door 'Heren'.
pi_172779326
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die hele benaming van non binair en binair. Waar komt dat vandaan?
Een goede gok zou de campus van Berkely zijn
  zondag 30 juli 2017 @ 11:42:18 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779328
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja en de anti-pieten weten ook prima te verwoorden wat het gros van zwart Nederland denkt :N
Iedere idioot kan een belangenclub oprichten, maar het komt vaker voor dat de oprichter vooral voor eigenbelang opkomt. En er is in transgenderland een hoop onderlinge haat en nijd.

Tot dusver heb ik nog niet één transgender positief zien reageren en komt het positieve uit de hoek van de non-binaries, die geen transgenders zijn.
Nou prima, dan doen we het voor de non-binaries. Probleem opgelost.
pi_172779342
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1. Je kunt in het grootste deel van de wereld ook nog zonder problemen homo's discrimineren. 'Zij doen het ook' is dus geen argument.
2. Transgenders niet meer uitsluiten in je aanspreekvormen is ook onderdeel van acceptatie. Acceptatie stopt niet bij het niet meer in elkaar slaan van iedereen die anders is.
3. Je mag individuen nog steeds aanspreken zoals ze willen. Niemand heeft er problemen mee dat je iemand die zich identificeert als vrouw, aanspreekt als vrouw. Het gaat hier om groepen, waarin mensen zitten die zich niet aangesproken voelen door 'Dames' noch door 'Heren'.
Je spreekt tegen iemand die mensen niet uitsluit maar geen woorden nodig heeft dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:44:32 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779372
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

Ten eerste staat dit helemaal los van transgenders. Die voelen zich immers ook "man" of "vrouw".

Het heeft te maken met non-binaire of genderfluïde personen, of hoe het ook maar heet. En dan zeg ik ook nog niet eens dat dát een geestelijke aandoening is. Dat leg je mij in de mond. Ik weet zeker dat er ook non-binaire mensen zijn wiens levensgeluk niet wordt aangetast op elk moment dat ergens een geslachtsgerelateerd woord wordt gebruikt.

Dát, die aantasting in het levensgeluk om niks, is de geestelijke aandoening. Wikipedia zegt:

[..]

Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.
Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.

Oftewel, het lijden komt door anderen, niet door de geestelijke staat van die mensen zelf. Dus moeten die anderen zich maar aanpassen.
pi_172779403
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.

Oftewel, het lijden komt door anderen, niet door de geestelijke staat van die mensen zelf. Dus moeten die anderen zich maar aanpassen.
Dat laatste ben ik ook met je eens. We zijn het wel vaker eens. Je moet dan constructief iets doen en niet woorden veranderen.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:46:05 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779407
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je spreekt tegen iemand die mensen niet uitsluit maar geen woorden nodig heeft dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel.
Oké halve zool.

(Ik heb echt wel respect voor je en voor je ideeën, maar ik heb geen woorden nodig om dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel. :) )
pi_172779411
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.

Oftewel, het lijden komt door anderen, niet door de geestelijke staat van die mensen zelf. Dus moeten die anderen zich maar aanpassen.
"Dames en heren" zeggen vergelijken met geweld tegen homo's.

Man man man, je verwacht toch niet dat ik hier nog serieus op in ga :')
pi_172779429
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké halve zool.

(Ik heb echt wel respect voor je en voor je ideeën, maar ik heb geen woorden nodig om dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel. :) )
Net als jij heb ik een mening en daarnaast wil ik het beste voor iedereen. Dat zie ik hier niet in.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:48:49 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779462
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:46 schreef Igen het volgende:

[..]

"Dames en heren" zeggen vergelijken met geweld tegen homo's.

Man man man, je verwacht toch niet dat ik hier nog serieus op in ga :')
Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:49:53 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779483
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Net als jij heb ik een mening en daarnaast wil ik het beste voor iedereen. Dat zie ik hier niet in.
Ik heb echt het beste met je voor hoor. Ik ben alleen niet zo iemand die dat per se wil laten zien in zijn woorden. Daarom kan ik je best mongooltje noemen en nog steeds respect voor je hebben.
pi_172779488
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
Maar jij spreekt nu mensen aan met "dag mens"? Daar geef je geen antwoord op na herhaaldelijke vragen daarover.
pi_172779498
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb echt het beste met je voor hoor. Ik ben alleen niet zo iemand die dat per se wil laten zien in zijn woorden. Daarom kan ik je best mongooltje noemen en nog steeds respect voor je hebben.
Een betiteling zal je dan waar moeten maken met bewijs.
pi_172779503
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
Je snapt blijkbaar het verschil niet tussen enerzijds het slachtoffer worden van tegen jou gericht gedrag, en anderzijds je onnodig gekwest voelen door niet tegen jou gerichte alledaagse fenomenen. Dan is verdere discussie zinloos.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:50:50 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779504
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar jij spreekt nu mensen aan met "dag mens"? Daar geef je geen antwoord op na herhaaldelijke vragen daarover.
Nee, dat doe ik niet. Zoals ik al zei gaat het hier niet over individuen, maar over groepen.
pi_172779526
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Zoals ik al zei gaat het hier niet over individuen, maar over groepen.
Dus je doet niet wat je preekt. Waarom? Omdat het te raar is.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:52:10 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779533
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Je snapt blijkbaar het verschil niet tussen enerzijds het slachtoffer worden van tegen jou gericht gedrag, en anderzijds je onnodig gekwest voelen door niet tegen jou gerichte alledaagse fenomenen. Dan is verdere discussie zinloos.
Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:52:50 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779547
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus je doet niet wat je preekt. Waarom? Omdat het te raar is.
:')

Ik heb het wel een beetje met je gehad. Ga maar tegen iemand anders aan praten.
pi_172779563
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
Je bent voor het veranderen van aanspreken maar doet het zelf niet. Wat wil je vertellen dan?
pi_172779564
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
Anders wil ik voor hem wel een poging wagen. Hij heeft op zich wel gelijk dat er een nogal subtiel verschil zit tussen geweld tegen homo's en "geachte dames en heren" zeggen: Nummertje twee wordt als volkomen normaal gedrag beschouwd, als een alledaags fenomeen. En als je dermate angstig bent voor een alledaags fenomeen dat het je in je functioneren aantast dan begint het toch wel behoorlijk veel op een mentale stoornis te lijken. En daar hoor je ook hulp voor te krijgen, maar die dient dan wel individueel toegespitst te zijn. Die hulp kan niet bestaan uit het filteren van het alledaagse fenomeen uit de samenleving in zijn geheel.
pi_172779571
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')

Ik heb het wel een beetje met je gehad. Ga maar tegen iemand anders aan praten.
Prima. Je zet jezelf volkomen vast in deze discussie.
pi_172779607
Als je het eens bent met deze wijziging in bijv. het openbaar vervoer moet je dat in het dagelijkse leven ook zelf gaan doen. Dat is een stap te ver blijkbaar en werkt ook niet.
  zondag 30 juli 2017 @ 11:56:47 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779620
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Anders wil ik voor hem wel een poging wagen. Hij heeft op zich wel gelijk dat er een nogal subtiel verschil zit tussen geweld tegen homo's en "geachte dames en heren" zeggen: Nummertje twee wordt als volkomen normaal gedrag beschouwd, als een alledaags fenomeen. En als je dermate angstig bent voor een alledaags fenomeen dat het je in je functioneren aantast dan begint het toch wel behoorlijk veel op een mentale stoornis te lijken. En daar hoor je ook hulp voor te krijgen, maar die dient dan wel individueel toegespitst te zijn. Die hulp kan niet bestaan uit het filteren van het alledaagse fenomeen uit de samenleving in zijn geheel.
Homo's haten is in een groot deel van de wereld ook een alledaags fenomeen. Racisme ook. Is het je eigen probleem als je je aangetast voelt wanneer je door een Arabier als minderwaardig wordt behandeld omdat het in Saudi-Arabië heel gewoon is om neer te kijken op niet-Arabieren?

Kortom, dat het alledaags is, betekent niet dat het niet beledigend of confronterend kan zijn.
pi_172779641
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Homo's haten is in een groot deel van de wereld ook een alledaags fenomeen. Racisme ook. Is het je eigen probleem als je je aangetast voelt wanneer je door een Arabier als minderwaardig wordt behandeld omdat het in Saudi-Arabië heel gewoon is om neer te kijken op niet-Arabieren?

Kortom, dat het alledaags is, betekent niet dat het niet beledigend of confronterend kan zijn.
Dat is wereldwijd een probleem dat je werkelijk aan zou moeten pakken als dat al kan. Dat gaat niet over wat woorden veranderen.
pi_172779669
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
Raar zijn is een recht, maar het raar vinden van rare dingen is ook een recht.
pi_172779679
Het probleem zit bij de mentaliteit van bepaalde mensen.
pi_172779687
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kortom, dat het alledaags is, betekent niet dat het niet beledigend of confronterend kan zijn.
Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 12:00:20 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 12:00:24 #145
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779691
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Raar zijn is een recht, maar het raar vinden van rare dingen is ook een recht.
Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
pi_172779703
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
Denk dat dit me tegen de borst stuit. Alsof mensen actief buitengesloten worden. Neen, ze laten zelf de gevoelens toe dat ze er niet bij horen. Net als dat ik niet discrimineer met zwarte Piet, maar best wel begrijp dat er mensen zijn die zich wel gediscrimineerd voelen. Zo heb ik zelf moeten accepteren dat ik homo ben, dit heeft best even geduurd en die periode kan dan ook aangerekend worden als een "geesteszieke periode". Nadat ik het volledig geaccepteerd had, boeide het me ook niet meer als iemand vroeg of ik al een vriendin had. Het was nou eenmaal het meest gangbare, het was niet een projectie op mij.

De intentie wordt bij de grote groep gelegd alsof ze iets verkeerds doen, maar de intentie is nooit geweest om mensen er niet bij te laten horen.

Twijfel er wel enorm aan of deze mensen zich nu wel geaccepteerd voelen, want de wereld blijft gedreven op Man vs. Vrouw, voortplanting zit nou eenmaal in de genen.
pi_172779706
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
quote:
ac·cep·te·ren (accepteerde, heeft geaccepteerd)
1 aannemen, aanvaarden: een uitnodiging accepteren
2 als onvermijdelijk, vergeeflijk, bevredigend aanvaarden: men accepteerde dat excuus
Je kan best iets accepteren zonder het normaal te vinden.
pi_172779712
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
Jij wil mensen graag als anti wegzetten terwijl mensen dat niet aangeven. Een heel zwart witte wereld met een idee dat niet helpt.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:02:25 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779718
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan? :')
Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen."

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 30-07-2017 12:23:42 ]
pi_172779724
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan? :')
Straatverbod natuurlijk, want zo werkt het tegenwoordig. Als jij je gekwetst voelt is er geen enkele discussie meer mogelijk over de mate waarin dat terecht is of niet en indien ja wat voor maatregelen er getroffen moeten worden, dan moet datgene dat jouw onbehagen veroorzaakt gewoon weg uit het publieke leven.
pi_172779733
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen."
De oplossing van het niet accepteren van elkaar soms ligt niet in het wat woorden veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 30-07-2017 12:23:54 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 12:04:55 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779761
quote:
5s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Denk dat dit me tegen de borst stuit. Alsof mensen actief buitengesloten worden.
Ja, dat worden ze.
quote:
De intentie wordt bij de grote groep gelegd alsof ze iets verkeerds doen, maar de intentie is nooit geweest om mensen er niet bij te laten horen.
Nee, die intentie is er niet. Dat neemt niet weg dat je mensen wel degelijk buiten kunt sluiten, zelfs als je dat niet bewust doet.
quote:
Twijfel er wel enorm aan of deze mensen zich nu wel geaccepteerd voelen, want de wereld blijft gedreven op Man vs. Vrouw, voortplanting zit nou eenmaal in de genen.
Genen kunnen we niet veranderen, omgangsvormen wel. Vandaar dat er ook alleen gepraat wordt over dat laatste.
pi_172779783
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen." Of is dat te redelijk voor je, moet het zwart-witter?
En in deze situatie weegt het recht van het kleine groepje niet-binaire Amsterdammers om zich niet gekwetst te voelen zwaarder dan dat van alle Amsterdamse ambtenaren om niet zichzelf aan de lopende band te moeten filteren (wat ook wel de nodige stress oplevert)?

Dat kan, dat mag je best vinden. Maar zou je alsjeblieft willen ophouden met doen alsof dat de enige acceptabele mening is en iedereen die die niet deelt een notoire LHBTQIAPENKSDNBERNVKNV-hater is.
pi_172779785
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat worden ze.

[..]

Nee, die intentie is er niet. Dat neemt niet weg dat je mensen wel degelijk buiten kunt sluiten, zelfs als je dat niet bewust doet.

[..]

Genen kunnen we niet veranderen, omgangsvormen wel. Vandaar dat er ook alleen gepraat wordt over dat laatste.
Dat kan je zinvol doen of niet. En dat begint met het luisteren naar wat mensen zelf willen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:06:09 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779786
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:01 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Je kan best iets accepteren zonder het normaal te vinden.
Je kunt niet iets accepteren en die mensen vervolgens alsnog buitensluiten en pejoratief beschrijven.
pi_172779800
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt niet iets accepteren en die mensen vervolgens alsnog buitensluiten en pejoratief beschrijven.
Niemand hier zegt ook dat je dat moet doen. Dat maak jij ervan omdat je geen antwoord hebt.
pi_172779839
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat worden ze.

[..]

Nee, die intentie is er niet. Dat neemt niet weg dat je mensen wel degelijk buiten kunt sluiten, zelfs als je dat niet bewust doet.

[..]

Genen kunnen we niet veranderen, omgangsvormen wel. Vandaar dat er ook alleen gepraat wordt over dat laatste.
Nee, de NS heeft nooit gedacht, kom, laten we iedereen eens buitensluiten die zich niet M/V voelt. gewoon niet. Dat er mensen zijn in de maatschappij die tegen problemen aanlopen, ja, geloof ik gelijk, maar voor mij gevoel werkt dit alleen maar tegen en niet mee.

De discussie is heel anders als jij je buitengesloten voelt, dan dat je de ander beschuldigd van het buitensluiten. In het eerste geval wil ik met je op zoek naar een oplossing, in het tweede geval raad ik een psychiater aan.

Omgangsvormen zijn een uitdrukking van hoe we met elkaar omgaan, niet andersom. We zouden acceptatie aan moeten pakken, niet op moeten dringen via semantiek.

Het is niet dat ik blind ben voor de problematiek, maar voel wel weerstand tegen deze hele mediahype.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:08:44 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779843
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En in deze situatie weegt het recht van het kleine groepje niet-binaire Amsterdammers om zich niet gekwetst te voelen zwaarder dan dat van alle Amsterdamse ambtenaren om niet zichzelf aan de lopende band te moeten filteren (wat ook wel de nodige stress oplevert)?
Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen. En ja, ambtenaren dienen neutraal te zijn, dus die hebben de morele verplichting hebben om zich te filteren zodat ze niemand buitensluiten.
quote:
Dat kan, dat mag je best vinden. Maar zou je alsjeblieft willen ophouden met doen alsof dat de enige acceptabele mening is en iedereen die die niet deelt een notoire LHBTQIAPENKSDNBERNVKNV-hater is.
Dat doe ik ook helemaal niet.
pi_172779850
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen." Of is dat te redelijk voor je, moet het zwart-witter?
Dat is een tautologie, geen argument en geen afwegingskader.
pi_172779868
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen. En ja, ambtenaren dienen neutraal te zijn, dus die hebben de morele verplichting hebben om zich te filteren zodat ze niemand buitensluiten.

[..]

Dat doe ik ook helemaal niet.
4% is natuurlijk een ontzettend klein groepje, doe even normaal.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172779875
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen. En ja, ambtenaren dienen neutraal te zijn, dus die hebben de morele verplichting hebben om zich te filteren zodat ze niemand buitensluiten.

[..]

Dat doe ik ook helemaal niet.
Dat laatste doe je duidelijk wel. Je gaat ook geheel voorbij aan wat ik verder zeg.
pi_172779881
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt niet iets accepteren en die mensen vervolgens alsnog buitensluiten en pejoratief beschrijven.
Dat kan best. Ik heb net de definitie van "accepteren" gepost, die sluit dat volgens mij niet uit.

Daarnaast is "dames en heren" natuurlijk geen formulering waarmee mensen daadwerkelijk uitgesloten of pejoratief beschreven worden.
pi_172779890
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat doe ik ook helemaal niet.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
pi_172779912
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen.
4% van de mensen voelt zich bij "dames en heren" buitengesloten?

Dat lijkt me sterk. Héél sterk.
pi_172779966
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

4% van de mensen voelt zich bij "dames en heren" buitengesloten?

Dat lijkt me sterk. Héél sterk.
We hebben allemaal wel eens gehad dat de nood zo hoog is dat je in het toilet van de 'ander' binnen gaat. ook nooit een probleem als je normaal doet.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:13:46 #166
3542 Gia
User under construction
pi_172779971
Ik denk dat homo, lesbisch aangeboren is. Zo ben je nu eenmaal. Op enig moment komt dat eruit.
Ik denk dat er in de ontwikkeling van een baby foutjes kunnen voorkomen, dat een kind de verkeerde geslachtsorganen ontwikkeld heeft. Ook dat komt er op enig moment uit.
Dan weet ik dat er ook kinderen zijn die geboren worden met allebei de geslachtskenmerken.
Hier komt dan vaak uit dat het kind zich toch jongen of meisje voelt. Dit te vroeg opereren kan verkeerde gevolgen hebben.

Maar, nu hebben we het hier over non-binaire mensen. Zij zijn in aanleg óf man, óf vrouw, met alle bijbehorende kenmerken, maar kiezen ervoor zich naar believen man of vrouw te voelen, gewoon omdat het kan, of zich helemaal niks te voelen, gewoon omdat het kan.
En met die mensen heb ik wel zeker een probleem, want om die rare kwasten gaat het nu.
Het probleem is niet dat zij zich zo willen voelen, maar dat de rest van de wereld zich hieraan aan moet passen, omdat zij zich anders gekwetst voelen.

Ik heb geen enkel probleem met 'beste reizigers', 'landgenoten' of 'beste allemaal', maar ik vind het te ver gaan om iemand in het meervoud aan te spreken met een enkelvoudige vervoeging, bijvoorbeeld: "Hen wil graag een kopje koffie", of "wat wil jullie". Sowieso slaat dat nergens op, omdat ze zich niet én man én vrouw voelen, ze voelen zich helemaal niks, maar blijven wel een enkelvoudig individu.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:14:19 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779980
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, de NS heeft nooit gedacht, kom, laten we iedereen eens buitensluiten die zich niet M/V voelt. gewoon niet. Dat er mensen zijn in de maatschappij die tegen problemen aanlopen, ja, geloof ik gelijk, maar voor mij gevoel werkt dit alleen maar tegen en niet mee.
Dat beweert ook niemand.
quote:
De discussie is heel anders als jij je buitengesloten voelt, dan dat je de ander beschuldigd van het buitensluiten. In het eerste geval wil ik met je op zoek naar een oplossing, in het tweede geval raad ik een psychiater aan.

Omgangsvormen zijn een uitdrukking van hoe we met elkaar omgaan, niet andersom. We zouden acceptatie aan moeten pakken, niet op moeten dringen via semantiek.

Het is niet dat ik blind ben voor de problematiek, maar voel wel weerstand tegen deze hele mediahype.
Onderdeel van acceptatie is ook het aanpakken van buitensluitende omgangsvormen. Kennelijk is de acceptatie momenteel voldoende gevorderd om ook de omgangsvormen aan te gaan pakken.

Het is niet alsof de NS van plan is door de aanspreking te veranderen ervoor te zorgen dat mensen een positiever beeld van transgenders krijgen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:14:45 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779988
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een tautologie, geen argument en geen afwegingskader.
Wat is daar tautologisch aan?
pi_172779995
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:13 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat homo, lesbisch aangeboren is. Zo ben je nu eenmaal. Op enig moment komt dat eruit.
Ik denk dat er in de ontwikkeling van een baby foutjes kunnen voorkomen, dat een kind de verkeerde geslachtsorganen ontwikkeld heeft. Ook dat komt er op enig moment uit.
Dan weet ik dat er ook kinderen zijn die geboren worden met allebei de geslachtskenmerken.
Hier komt dan vaak uit dat het kind zich toch jongen of meisje voelt. Dit te vroeg opereren kan verkeerde gevolgen hebben.

Maar, nu hebben we het hier over non-binaire mensen. Zij zijn in aanleg óf man, óf vrouw, met alle bijbehorende kenmerken, maar kiezen ervoor zich naar believen man of vrouw te voelen, gewoon omdat het kan, of zich helemaal niks te voelen, gewoon omdat het kan.
En met die mensen heb ik wel zeker een probleem, want om die rare kwasten gaat het nu.
Het probleem is niet dat zij zich zo willen voelen, maar dat de rest van de wereld zich hieraan aan moet passen, omdat zij zich anders gekwetst voelen.

Ik heb geen enkel probleem met 'beste reizigers', 'landgenoten' of 'beste allemaal', maar ik vind het te ver gaan om iemand in het meervoud aan te spreken met een enkelvoudige vervoeging, bijvoorbeeld: "Hen wil graag een kopje koffie", of "wat wil jullie". Sowieso slaat dat nergens op, omdat ze zich niet én man én vrouw voelen, ze voelen zich helemaal niks, maar blijven wel een enkelvoudig individu.
Jij hebt het ook weer over binair. Niemand kan het uitleggen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:15:11 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780002
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

4% is natuurlijk een ontzettend klein groepje, doe even normaal.
1 op de 25. Dan klinkt het plots als een stuk meer.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:16:06 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780022
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan best. Ik heb net de definitie van "accepteren" gepost, die sluit dat volgens mij niet uit.

Daarnaast is "dames en heren" natuurlijk geen formulering waarmee mensen daadwerkelijk uitgesloten of pejoratief beschreven worden.
Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
  zondag 30 juli 2017 @ 12:17:13 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780046
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou nou, als je dat al als 'haten' ziet... :D

Maar goed, als je dat inderdaad zo ziet: zo is het niet bedoeld. Excuses voor het misverstand.
pi_172780106
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1 op de 25. Dan klinkt het plots als een stuk meer.
Maar nog altijd een stuk minder dan de 1 op de 20 die dermate slecht horend is dat het als handicap beschouwt kan worden, misschien wordt het ook maar eens tijd dat we inclusief gaan zijn richting die groep door op elk station om de 10 meter een tolk neer te zetten die de omroepberichten kan seinen.
pi_172780134
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
Dat wordt ook nergens als normaal gezien.
pi_172780142
4% voelt zich niet overwegend man of vrouw, zegt niets over of ze zich buitengesloten voelen.

Er zijn ook heel veel homo's, maar de meeste staan niet in hun onderbroek op een boot te dansen in de grachten volgende week. Die leven gewoon hun leven zonder zich iets van iemand aan te trekken. Zouden meer mensen moeten doen.

[ Bericht 39% gewijzigd door sp3c op 30-07-2017 12:39:57 ]
pi_172780349
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.

En 'raar' is alleen pejoratief in de handen van zure mensen die niet meer in staat zijn om te genieten van alle verwonderlijke dingen die de wereld te bieden heeft. Het leven zou verdomd saai zijn als alles maar normaal was!
pi_172780463
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:29 schreef Igen het volgende:

[..]

"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.

En 'raar' is alleen pejoratief in de handen van zure mensen die niet meer in staat zijn om te genieten van alle verwonderlijke dingen die de wereld te bieden heeft. Het leven zou verdomd saai zijn als alles maar normaal was!
Uberhaupt het mensen neger noemen. Ik kom het niet tegen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:35:03 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780494
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar nog altijd een stuk minder dan de 1 op de 20 die dermate slecht horend is dat het als handicap beschouwt kan worden, misschien wordt het ook maar eens tijd dat we inclusief gaan zijn richting die groep door op elk station om de 10 meter een tolk neer te zetten die de omroepberichten kan seinen.
Voor die mensen hebben we al borden. :)
pi_172780510
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor die mensen hebben we al borden. :)
Je kan er ook voor kiezen keihard te gaan krijsen tegen mensen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:36:39 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780535
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:29 schreef Igen het volgende:

[..]

"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.
'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.
quote:
En 'raar' is alleen pejoratief in de handen van zure mensen die niet meer in staat zijn om te genieten van alle verwonderlijke dingen die de wereld te bieden heeft. Het leven zou verdomd saai zijn als alles maar normaal was!
Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.
pi_172780553
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voor die mensen hebben we al borden. :)
Die zie je natuurlijk alleen als je op het perron staat, niet als je even een kopje koffie aan het halen bent. En wat is er nou op tegen om het te doen? Het is een kleine moeite en je zorgt ervoor dat een hoop mensen zich ineens veel meer geaccepteerd zullen voelen.
pi_172780580
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.

[..]

Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.
Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindt :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172780582
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.
Wellicht.
quote:
[..]

Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.
Dat hangt ervan af. Als ik in Oost-Azië op vakantie ben en wildvreemden willen met me op de foto omdat ik een rare huidskleur (blank) heb, dan lach ik wel ja. Bijvoorbeeld.
pi_172780592
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.

[..]

Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.
Natuurlijk gezien is het onderscheidt mannen en vrouwen er wel dus dat zo anders aanduiden is niet iets wat makkelijk gebeurt. Tenslotte wil een trangender man van geboorte gewoon vrouw zijn.
pi_172780616
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindt :')
Precies.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:00:01 #186
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781137
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die zie je natuurlijk alleen als je op het perron staat, niet als je even een kopje koffie aan het halen bent. En wat is er nou op tegen om het te doen? Het is een kleine moeite en je zorgt ervoor dat een hoop mensen zich ineens veel meer geaccepteerd zullen voelen.
Het kost klauwen vol met geld.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:00:30 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781146
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindt :')
Tuurlijk joh.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:00:53 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781154
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Wellicht.

[..]

Dat hangt ervan af. Als ik in Oost-Azië op vakantie ben en wildvreemden willen met me op de foto omdat ik een rare huidskleur (blank) heb, dan lach ik wel ja. Bijvoorbeeld.
Ook de 25e keer dat het gebeurt?
  zondag 30 juli 2017 @ 13:01:59 #189
3542 Gia
User under construction
pi_172781183
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:14 schreef Jaroon het volgende:
Jij hebt het ook weer over binair. Niemand kan het uitleggen.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.
Transgenders natuurlijk wel, maar non-binair....nooit van gehoord.

Waar het op neerkomt is dat zij zich alleen mens voelen, geen man en geen vrouw.

Hoe ze dat met sex doen, wil ik niet eens aan denken, want volgens mij zijn ze dan gewoon alles: heholebi dus. Of zouden ze het alleen maar doen met andere non-binaire mensen?

Waarom transgenders hierover zaniken, snap ik dus niet, want die worden niet buitengesloten, zij zijn óf man óf vrouw, dus dames en heren heeft zonder meer betrekking op hen.
pi_172781319
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het kost klauwen vol met geld.
So? Dan betalen we dat toch? Of zou die groep soms buitengesloten moeten blijven worden omdat jij geen zin hebt om dat offer te brengen? Dat is ook niet bijzonder inclusief van je.
pi_172781348
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.
Transgenders natuurlijk wel, maar non-binair....nooit van gehoord.

Waar het op neerkomt is dat zij zich alleen mens voelen, geen man en geen vrouw.

Hoe ze dat met sex doen, wil ik niet eens aan denken, want volgens mij zijn ze dan gewoon alles: heholebi dus. Of zouden ze het alleen maar doen met andere non-binaire mensen?

Waarom transgenders hierover zaniken, snap ik dus niet, want die worden niet buitengesloten, zij zijn óf man óf vrouw, dus dames en heren heeft zonder meer betrekking op hen.
Zij zeuren ook niet denk ik.De groep die misschien seksloos is is echt heel klein. Maar dat woord.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:15:09 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781522
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.
Transgenders natuurlijk wel, maar non-binair....nooit van gehoord.

Waar het op neerkomt is dat zij zich alleen mens voelen, geen man en geen vrouw.

Hoe ze dat met sex doen, wil ik niet eens aan denken, want volgens mij zijn ze dan gewoon alles: heholebi dus. Of zouden ze het alleen maar doen met andere non-binaire mensen?

Waarom transgenders hierover zaniken, snap ik dus niet, want die worden niet buitengesloten, zij zijn óf man óf vrouw, dus dames en heren heeft zonder meer betrekking op hen.
Nee, dat is complete onzin.

Traditioneel is er een opdeling tussen man en vrouw. Binair dus, want er zijn twee opties. Nu zijn er mensen die stellen dat ze niet in die tweedeling passen: zij zijn niet te vangen in het hokje 'man' of 'vrouw', in de zin dat ze niet voldoen aan de verwachtingen van de samenleving omtrent het gedrag van een man of een vrouw.
Zij beschrijven zichzelf als non-binair, omdat ze denken dat geen van die twee keuzes hun identiteit vat.

Om het een visuele metafoor te geven: het binaire systeem werkt met zwart en wit. Sommige mensen zeggen dan: "Nee, ik ben grijs, dus ik pas niet in het binaire systeem, ik kan mijzelf noch als zwart, noch als wit beschrijven."
  zondag 30 juli 2017 @ 13:15:49 #193
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781537
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

So? Dan betalen we dat toch? Of zou die groep soms buitengesloten moeten blijven worden omdat jij geen zin hebt om dat offer te brengen? Dat is ook niet bijzonder inclusief van je.
Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.
pi_172781628
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.
Maar als het om aanspreekvormen gaat dan wegen de voordelen per definitie tegen de nadelen op? Want die zitten er wel degelijk aan voor alle betrokken ambtenaren die nu aan de lopende band even drie keer moeten gaan nadenken voordat ze iets zeggen (wat op zijn zachtst gezegd nogal vermoeiend is). Het enige grote verschil is dat jij de gevolgen ervan dan niet hoeft te dragen. Het is wel behoorlijk makkelijk om inclusief te zijn als iemand anders al het moeilijke werk voor je op moet lossen :').
pi_172781651
Stupide besluit. Gebeurde dit met inspraak van de burverbevolking? :?
pi_172781660
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.
Je spreekt zelf mensen al niet anders aan.
pi_172781768
Je zal transgender zijn en in een dorp wonen waar geen of nauwelijks openbaar vervoer is. Dat is een probleem dan.
pi_172781774
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook de 25e keer dat het gebeurt?
Ja, dan zeg ik met een lach "nee" omdat ik inlevingsvermogen heb en weet dat het goed bedoeld is.
pi_172781813
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook de 25e keer dat het gebeurt?
Dat iets misschien niet meer leuk is maakt het geen probleem. Ik woonde zelf in Azie. Sommige zaken accepteer je maar.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:30:06 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781819
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar als het om aanspreekvormen gaat dan wegen de voordelen per definitie tegen de nadelen op? Want die zitten er wel degelijk aan voor alle betrokken ambtenaren die nu aan de lopende band even drie keer moeten gaan nadenken voordat ze iets zeggen (wat op zijn zachtst gezegd nogal vermoeiend is). Het enige grote verschil is dat jij de gevolgen ervan dan niet hoeft te dragen. Het is wel behoorlijk makkelijk om inclusief te zijn als iemand anders al het moeilijke werk voor je op moet lossen :').
Als het voordeel is dat ambtenaren neutraler te werk gaan (wat voor ambtenaren best wel belangrijk is) en een groep mensen zich minder buitengesloten voelt, dan vind ik het een klein nadeel dat mensen af en toe wat meer moeten nadenken over wat ze zeggen.
Bovendien is het geen ramp als een ambtenaar zich een verspreekt, want het zijn slechts aanbevelingen, geen verplichtingen.

Overigens kan ik het niet helpen dat ik geen ambtenaar ben. Jij bent geen trouwens vast geen transgender, is het voor jou dan niet net zo makkelijk praten om te zeggen dat het niet erg is om niet inclusief te zijn?
pi_172781839
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het voordeel is dat ambtenaren neutraler te werk gaan (wat voor ambtenaren best wel belangrijk is) en een groep mensen zich minder buitengesloten voelt, dan vind ik het een klein nadeel dat mensen af en toe wat meer moeten nadenken over wat ze zeggen.
Bovendien is het geen ramp als een ambtenaar zich een verspreekt, want het zijn slechts aanbevelingen, geen verplichtingen.

Overigens kan ik het niet helpen dat ik geen ambtenaar ben. Jij bent geen trouwens vast geen transgender, is het voor jou dan niet net zo makkelijk praten om te zeggen dat het niet erg is om niet inclusief te zijn?
Maar jij past het niet aan in je dagelijkse omgang met mensen.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:30:58 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172781840
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dan zeg ik met een lach "nee" omdat ik inlevingsvermogen heb en weet dat het goed bedoeld is.
Dat durf ik te betwijfelen. Zelfs goedbedoelde dingen worden irritant als je er steeds mee lastiggevallen wordt.
pi_172781854
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. Zelfs goedbedoelde dingen worden irritant als je er steeds mee lastiggevallen wordt.
Het hangt er vanaf of je er werkelijk een probleem van gaat maken.
pi_172781985
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het voordeel is dat ambtenaren neutraler te werk gaan (wat voor ambtenaren best wel belangrijk is) en een groep mensen zich minder buitengesloten voelt, dan vind ik het een klein nadeel dat mensen af en toe wat meer moeten nadenken over wat ze zeggen.
Bovendien is het geen ramp als een ambtenaar zich een verspreekt, want het zijn slechts aanbevelingen, geen verplichtingen.

Overigens kan ik het niet helpen dat ik geen ambtenaar ben. Jij bent geen trouwens vast geen transgender, is het voor jou dan niet net zo makkelijk praten om te zeggen dat het niet erg is om niet inclusief te zijn?
Nogmaals: het is heel makkelijk om het een klein nadeel te vinden als jij niet degene bent die er last van heeft. Maar toch vind jij dat je dat voor anderen kunt besluiten. Niet eens zozeer omdat je er zo veel anderen mee helpt (er is al vaak genoeg in dit topic langsgekomen dat het de doelgroep op een klein select groepje na echt geen hol uitmaakt) maar vooral omdat je je er zelf beter door voelt, zodat je jezelf 's avonds even een spreekwoordelijk schouderklopje kunt geven omdat je zo inclusief bent.
pi_172782035
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. Zelfs goedbedoelde dingen worden irritant als je er steeds mee lastiggevallen wordt.
Maar in jouw wereld komt een transgender uit het open vervoer jou tegen. iemand die niet binair praat tegen mensen.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:39:26 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172782070
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nogmaals: het is heel makkelijk om het een klein nadeel te vinden als jij niet degene bent die er last van heeft. Maar toch vind jij dat je dat voor anderen kunt besluiten.
Dankzij dingen als inlevingsvermogen kun je dat vrij aardig inschatten, zelfs als je het niet aan den lijve ondervindt.

Maar goed, als je echt vindt dat mensen er geen mening over mogen hebben als ze geen direct betrokken partij zijn, kunnen we deze hele discussie wel stopzetten.

quote:
Niet eens zozeer omdat je er zo veel anderen mee helpt (er is al vaak genoeg in dit topic langsgekomen dat het de doelgroep op een klein select groepje na echt geen hol uitmaakt) maar vooral omdat je je er zelf beter door voelt, zodat je jezelf 's avonds even een spreekwoordelijk schouderklopje kunt geven omdat je zo inclusief bent.
Ik heb er al verschillende keren op gewezen dat mensen hierdoor wel degelijk geholpen worden.

En het is erg flauw om eerst te gaan klagen dat ik jullie onheuse beweegredenen aan zou wrijven (namelijk het transgender-haten), en dat vervolgens zelf ook te doen.
pi_172782121
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dankzij dingen als inlevingsvermogen kun je dat vrij aardig inschatten, zelfs als je het niet aan den lijve ondervindt.

Maar goed, als je echt vindt dat mensen er geen mening over mogen hebben als ze geen direct betrokken partij zijn, kunnen we deze hele discussie wel stopzetten.
Er is iets mis met jouw inlevingsvermogen. En natuurlijk wil je de discussie dan stoppen.
pi_172782200
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.
Ja niet dan?

Waarom zóu ik me aan moeten trekken wat bijvoorbeeld jij van me vindt? Ik ken je niet, jij kent mij niet, je hebt geen invloed op mijn leven en dierbaren. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat jij of een andere vreemde van me denkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172782239
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. Zelfs goedbedoelde dingen worden irritant als je er steeds mee lastiggevallen wordt.
Wat fijn dat jij beter weet wat ik doe, dan ikzelf
  zondag 30 juli 2017 @ 13:48:54 #210
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172782336
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja niet dan?

Waarom zóu ik me aan moeten trekken wat bijvoorbeeld jij van me vindt? Ik ken je niet, jij kent mij niet, je hebt geen invloed op mijn leven en dierbaren. Het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat jij of een andere vreemde van me denkt.
De mensen die dat het hardste roepen, zijn vaak de mensen die het het slechtste opvatten als ze commentaar krijgen.

Daarnaast gaat het bij deze mensen niet om één keer, maar om verschillende keren per week dat ze er even op gewezen worden dat ze niet binnen de samenleving passen.
  zondag 30 juli 2017 @ 13:50:33 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172782377
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat fijn dat jij beter weet wat ik doe, dan ikzelf
Ten eerste zeg ik niet dat je het niet weet, ik betwijfel hoogstens of je er wel eerlijk over bent.

Ten tweede zeg ik niet dat het niet zo is, je zou alleen een uitzondering zijn. De meeste mensen kunnen er heel slecht tegen als ze meerdere malen over hetzelfde lastiggevallen worden, of dat nou goed of slecht bedoeld is.
pi_172782466
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De mensen die dat het hardste roepen, zijn vaak de mensen die het het slechtste opvatten als ze commentaar krijgen.

Daarnaast gaat het bij deze mensen niet om één keer, maar om verschillende keren per week dat ze er even op gewezen worden dat ze niet binnen de samenleving passen.
Misschien moet je gewoon eens luisteren en lezen.Je lijkt mij een aardig mens verder.
pi_172782650
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De mensen die dat het hardste roepen, zijn vaak de mensen die het het slechtste opvatten als ze commentaar krijgen.
Heb je een bron voor deze bewering of roep je maar wat?

quote:
Daarnaast gaat het bij deze mensen niet om één keer, maar om verschillende keren per week dat ze er even op gewezen worden dat ze niet binnen de samenleving passen.
Dat krijg ik dagelijks te horen over mensen die op bepaalde vlakken dezelfde mening hebben als ik. Vandaag nog staat er op joop een artikel waarin staat dat het merendeel van nederland een zielsdiepe afkeer van mij heeft:

https://joop.vara.nl/opinies/zielsdiepe-afkeer-zwarte-mensen

Daar kan ik mij natuurlijk enorm over opwinden, ik kan natuurlijk ook denken: "waarom zou ik me iets aantrekken van die extreem linkse flutsite die slappe teksten van een uva excuusallochtoon plaatst." Dat doe ik dus ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172782703
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je een bron voor deze bewering of roep je maar wat?

[..]

Dat krijg ik dagelijks te horen over mensen die op bepaalde vlakken dezelfde mening hebben als ik. Vandaag nog staat er op joop een artikel waarin staat dat het merendeel van nederland een zielsdiepe afkeer van mij heeft:

https://joop.vara.nl/opinies/zielsdiepe-afkeer-zwarte-mensen

Daar kan ik mij natuurlijk enorm over opwinden, ik kan natuurlijk ook denken: "waarom zou ik me iets aantrekken van die extreem linkse flutsite die slappe teksten van een uva excuusallochtoon plaatst." Dat doe ik dus ook.
Het is vervelend en kwetsend. Ik neem aan dat je dan zwart bent. Maar idd moet je het laten gaan.
  zondag 30 juli 2017 @ 14:05:01 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172782760
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je een bron voor deze bewering of roep je maar wat?
Ik roep maar wat. Al vermoed ik dat het voor veel mensen herkenbaar zal klinken.
quote:
[..]

Dat krijg ik dagelijks te horen over mensen die op bepaalde vlakken dezelfde mening hebben als ik. Vandaag nog staat er op joop een artikel waarin staat dat het merendeel van nederland een zielsdiepe afkeer van mij heeft:

https://joop.vara.nl/opinies/zielsdiepe-afkeer-zwarte-mensen

Daar kan ik mij natuurlijk enorm over opwinden, ik kan natuurlijk ook denken: "waarom zou ik me iets aantrekken van die extreem linkse flutsite die slappe teksten van een uva excuusallochtoon plaatst." Dat doe ik dus ook.
Prima dat je Joop negeert. Maar wat nou als je gemeente regelmatig met zulke teksten kwam? Of als de NS iedere reis begint met de mededeling dat iedereen een hekel heeft aan mensen met een andere huidskleur?
pi_172782761
Mensen die elkaar niet begrijpen zeggen soms rare dingen.
pi_172782817
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik roep maar wat. Al vermoed ik dat het voor veel mensen herkenbaar zal klinken.

[..]

Prima dat je Joop negeert. Maar wat nou als je gemeente regelmatig met zulke teksten kwam? Of als de NS iedere reis begint met de mededeling dat iedereen een hekel heeft aan mensen met een andere huidskleur?
Dat gebeurt niet. Mijn halve familie is gekleurd en ondervindt niet werkelijk problemen. Jij bedenkt het.
pi_172782877
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je een bron voor deze bewering of roep je maar wat?

[..]

Dat krijg ik dagelijks te horen over mensen die op bepaalde vlakken dezelfde mening hebben als ik. Vandaag nog staat er op joop een artikel waarin staat dat het merendeel van nederland een zielsdiepe afkeer van mij heeft:

https://joop.vara.nl/opinies/zielsdiepe-afkeer-zwarte-mensen

Daar kan ik mij natuurlijk enorm over opwinden, ik kan natuurlijk ook denken: "waarom zou ik me iets aantrekken van die extreem linkse flutsite die slappe teksten van een uva excuusallochtoon plaatst." Dat doe ik dus ook.
Slecht geschreven opiniestuk. Helaas mag dat ivm vrijheid verankerd in de grondwet. Je kan ook kiezen het niet te lezen, wat ik je dus aanraad.
pi_172782884
Je moet soms gewoon bedenken dat een ander debiel is. Dat geeft al rust.
pi_172782995
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik roep maar wat. Al vermoed ik dat het voor veel mensen herkenbaar zal klinken.

[..]

Prima dat je Joop negeert. Maar wat nou als je gemeente regelmatig met zulke teksten kwam? Of als de NS iedere reis begint met de mededeling dat iedereen een hekel heeft aan mensen met een andere huidskleur?
Dat zou ik een gemeente niet vinden passen. Maar wil je nu zeggen dat de gemeente opinieartikelen schrijft waarin ze stellen een afkeer van transgenders te hebben? Of roept de ns dat om in treinen en stations?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172783045
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou ik een gemeente niet vinden passen. Maar wil je nu zeggen dat de gemeente opinieartikelen schrijft waarin ze stellen een afkeer van transgenders te hebben? Of roept de ns dat om in treinen en stations?
Wat is verder jouw mening/opvatting van transgenders en homoseksuelen in het algemeen? Ik weet dat vele buitenlandse types van nature niet al te open voor staan. Zou jij een van die uitzonderingen zijn?
pi_172783076
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou ik een gemeente niet vinden passen. Maar wil je nu zeggen dat de gemeente opinieartikelen schrijft waarin ze stellen een afkeer van transgenders te hebben? Of roept de ns dat om in treinen en stations?
Islam erkent transgenders niet hoor. Man en vrouw zijn geschapen door allah. Punt. Staat in de koran. Wie daaraan twijfelt, twijfelt aan het perfecte woord van allah, tot ons gebracht door zijn profeet vrede zij met hem en is dus een apostaat en mag gedood worden. El rachmanie el rachmien.
I´m back.
pi_172783153
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Islam erkent transgenders niet hoor. Man en vrouw zijn geschapen door allah. Punt. Staat in de koran. Wie daaraan twijfelt, twijfelt aan het perfecte woord van allah, tot ons gebracht door zijn profeet vrede zij met hem en is dus een apostaat en mag gedood worden. El rachmanie el rachmien.
Al en niet El toch? El is Spaans. Wel verwant. :)
pi_172783196
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Islam erkent transgenders niet hoor. Man en vrouw zijn geschapen door allah. Punt. Staat in de koran. Wie daaraan twijfelt, twijfelt aan het perfecte woord van allah, tot ons gebracht door zijn profeet vrede zij met hem en is dus een apostaat en mag gedood worden. El rachmanie el rachmien.
Dat is een ander verhaal. Een beetje flauw daarover te beginnen.
pi_172783200
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:15 schreef Hdero het volgende:

[..]

Al en niet El toch? El is Spaans. Wel verwant. :)
Zoiets in ieder geval. Maar wat ik bedoel is dat de koran vrij binair is.
I´m back.
pi_172783229
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoiets in ieder geval. Maar wat ik bedoel is dat de koran vrij binair is.
Rechtlijnig. Dat ben ik ook.
pi_172783267
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal. Een beetje flauw daarover te beginnen.
Verrek, ik zie nu dat mijn reactie in een verkeerd topic terecht is gekomen, geloof ik. Hoe kan dat nou?
I´m back.
pi_172783272
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoiets in ieder geval. Maar wat ik bedoel is dat de koran vrij binair is.
Is dat niet hetzelfde als bipolair?
pi_172783290
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

Is dat niet hetzelfde als bipolair?
Ja, zwart-wit kan ook.
I´m back.
pi_172783310
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verrek, ik zie nu dat mijn reactie in een verkeerd topic terecht is gekomen, geloof ik. Hoe kan dat nou?
Omdat je kijkt bij verschillende topics en dan plaatst. Heb ik soms ook. Mensen hebben dat soms niet door.
pi_172783368
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat je kijkt bij verschillende topics en dan plaatst. Heb ik soms ook. Mensen hebben dat soms niet door.
Ja, en ondertussen nog wat andere dingen doet, zoals koffie halen, eitje eten, ik wilde ergens op kapitein_scheurbuik reageren, maar welk topic? Die had het over transen icm terugkeerders.
I´m back.
pi_172783465
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ondertussen nog wat andere dingen doet, zoals koffie halen, eitje eten, ik wilde ergens op kapitein_scheurbuik reageren, maar welk topic? Die had het over transen icm terugkeerders.
Dat idd. Ga rustig verder. De meeste mensen hebben het vaak gelukkig niet door. Hier gaat het nu over de gemeente Amsterdam en dan openbaar vervoer en transgender mensen.
pi_172783503
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ondertussen nog wat andere dingen doet, zoals koffie halen, eitje eten, ik wilde ergens op kapitein_scheurbuik reageren, maar welk topic? Die had het over transen icm terugkeerders.
NWS / Engeland neemt nationaliteit jihadisten af
pi_172783518
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat idd. Ga rustig verder. De meeste mensen hebben het vaak gelukkig niet door. Hier gaat het nu over de gemeente Amsterdam en dan openbaar vervoer en transgender mensen.
Lullig want doorgaans ben ik geen warhoofd.
I´m back.
pi_172783544
Transgender mensen willen dat de tram harder gaat rijden?
pi_172783577
Maar ik zie alleen niks over transen in dat topic door scheurbuik
pi_172783619
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:24 schreef Hdero het volgende:
Maar ik zie alleen niks over transen in dat topic door scheurbuik
Nee, klopt, dus dat was hem ook niet. Nou ja, laat maar gaan.
I´m back.
pi_172783671
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lullig want doorgaans ben ik geen warhoofd.
Ik ook niet. Zo werkt het soms op een forum. Er is veel aan de gang.
pi_172783780
Okay. We hadden het over konijnen kweken en hoe groot de stal dan mag zijn.
pi_172784285
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:12 schreef Hdero het volgende:

[..]

Wat is verder jouw mening/opvatting van transgenders en homoseksuelen in het algemeen? Ik weet dat vele buitenlandse types van nature niet al te open voor staan. Zou jij een van die uitzonderingen zijn?
Ik heb er geen moeite mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 30 juli 2017 @ 15:16:05 #241
3542 Gia
User under construction
pi_172785264
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het voordeel is dat ambtenaren neutraler te werk gaan (wat voor ambtenaren best wel belangrijk is) en een groep mensen zich minder buitengesloten voelt, dan vind ik het een klein nadeel dat mensen af en toe wat meer moeten nadenken over wat ze zeggen.
Bovendien is het geen ramp als een ambtenaar zich een verspreekt, want het zijn slechts aanbevelingen, geen verplichtingen.

Overigens kan ik het niet helpen dat ik geen ambtenaar ben. Jij bent geen trouwens vast geen transgender, is het voor jou dan niet net zo makkelijk praten om te zeggen dat het niet erg is om niet inclusief te zijn?
Jij hebt het alleen maar over transgenders, maar die zijn toch gewoon man óf vrouw! Die vallen dan toch gewoon onder 'Dames en heren'!?

Dat die zogenaamde non-binairen zich buitengesloten voelen, omdat ze hier niet onder vallen, kan ik begrijpen. Maar daar het hele spraakgebruik en omgangsvormen voor aan te passen, vind ik persoonlijk erg ver gaan.
pi_172785333
Gisteren was er damesvoetbal. Mag ook niet meer zo genoemd worden waarschijnlijk. Ik wist helemaal niet dat mijn moeder wist wat buiten spel staan betekent.
  zondag 30 juli 2017 @ 15:18:35 #243
3542 Gia
User under construction
pi_172785341
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 14:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoiets in ieder geval. Maar wat ik bedoel is dat de koran vrij binair is.
Die zullen niet zitten te wachten op gemengde toiletten op de stations of zo.
pi_172785381
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Die zullen niet zitten te wachten op gemengde toiletten op de stations of zo.
Amerikanen ook niet. Die lui zijn preuts.
pi_172785424
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:18 schreef Jaroon het volgende:
Gisteren was er damesvoetbal. Mag ook niet meer zo genoemd worden waarschijnlijk. Ik wist helemaal niet dat mijn moeder weet wat buiten spel staan betekent.
pi_172785429
.
  zondag 30 juli 2017 @ 15:55:10 #247
3542 Gia
User under construction
pi_172786603
Zouden er ook aparte olympische spelen komen voor non-binairen? Of doen die niet aan sport?
  zondag 30 juli 2017 @ 16:14:03 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172787036
Teken nu de petitie (je had hem al verwacht natuurlijk): http://www.citizengo.org/(...)s-gemeente-amsterdam
  zondag 30 juli 2017 @ 16:14:52 #249
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172787048
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Die zullen niet zitten te wachten op gemengde toiletten op de stations of zo.
Als vrouwen toch al niet buiten de deur mogen komen hebben ze op een station weinig te zoeken.
  zondag 30 juli 2017 @ 16:45:09 #250
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_172787633
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 15:18 schreef Jaroon het volgende:
Gisteren was er damesvoetbal. Mag ook niet meer zo genoemd worden waarschijnlijk. Ik wist helemaal niet dat mijn moeder wist wat buiten spel staan betekent.
Klopt, heet tegenwoordig vrouwenvoetbal. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_172793781
Heeft de Gemeente Amsterdam dan niets geleerd (of begrepen) van de problemen bij openbare zwembaden of werken de diverse afdelingen compeet langs elkaar heen?
Als het al zo moeilijk is om in de zwembaden wantoestanden te voorkomen hoe denken ze dan dat gaat in gemengde openbare toiletruimtes?

Volgens mij hadden ze eerst moeten zorgen voor maatregelen zoals die nu in zwembaden ook nodig blijken.

Maar natuurlijk straks eerst heel verbaasd zijn als het mis gaat en dan eindeloos discusseren...
http://www.nu.nl/amsterda(...)teem-mirandabad.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 31-07-2017 14:24:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')