Net als jij heb ik een mening en daarnaast wil ik het beste voor iedereen. Dat zie ik hier niet in.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké halve zool.
(Ik heb echt wel respect voor je en voor je ideeën, maar ik heb geen woorden nodig om dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel.)
Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:46 schreef Igen het volgende:
[..]
"Dames en heren" zeggen vergelijken met geweld tegen homo's.
Man man man, je verwacht toch niet dat ik hier nog serieus op in ga
Ik heb echt het beste met je voor hoor. Ik ben alleen niet zo iemand die dat per se wil laten zien in zijn woorden. Daarom kan ik je best mongooltje noemen en nog steeds respect voor je hebben.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Net als jij heb ik een mening en daarnaast wil ik het beste voor iedereen. Dat zie ik hier niet in.
Maar jij spreekt nu mensen aan met "dag mens"? Daar geef je geen antwoord op na herhaaldelijke vragen daarover.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
Een betiteling zal je dan waar moeten maken met bewijs.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb echt het beste met je voor hoor. Ik ben alleen niet zo iemand die dat per se wil laten zien in zijn woorden. Daarom kan ik je best mongooltje noemen en nog steeds respect voor je hebben.
Je snapt blijkbaar het verschil niet tussen enerzijds het slachtoffer worden van tegen jou gericht gedrag, en anderzijds je onnodig gekwest voelen door niet tegen jou gerichte alledaagse fenomenen. Dan is verdere discussie zinloos.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan doe je dat niet. Lekker makkelijk voor jou, met zo'n nietszeggend wegwerpzinnetje je ervan afmaken.
Nee, dat doe ik niet. Zoals ik al zei gaat het hier niet over individuen, maar over groepen.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar jij spreekt nu mensen aan met "dag mens"? Daar geef je geen antwoord op na herhaaldelijke vragen daarover.
Dus je doet niet wat je preekt. Waarom? Omdat het te raar is.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Zoals ik al zei gaat het hier niet over individuen, maar over groepen.
Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Je snapt blijkbaar het verschil niet tussen enerzijds het slachtoffer worden van tegen jou gericht gedrag, en anderzijds je onnodig gekwest voelen door niet tegen jou gerichte alledaagse fenomenen. Dan is verdere discussie zinloos.
quote:Op zondag 30 juli 2017 11:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus je doet niet wat je preekt. Waarom? Omdat het te raar is.
Je bent voor het veranderen van aanspreken maar doet het zelf niet. Wat wil je vertellen dan?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
Anders wil ik voor hem wel een poging wagen. Hij heeft op zich wel gelijk dat er een nogal subtiel verschil zit tussen geweld tegen homo's en "geachte dames en heren" zeggen: Nummertje twee wordt als volkomen normaal gedrag beschouwd, als een alledaags fenomeen. En als je dermate angstig bent voor een alledaags fenomeen dat het je in je functioneren aantast dan begint het toch wel behoorlijk veel op een mentale stoornis te lijken. En daar hoor je ook hulp voor te krijgen, maar die dient dan wel individueel toegespitst te zijn. Die hulp kan niet bestaan uit het filteren van het alledaagse fenomeen uit de samenleving in zijn geheel.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima. Je zet jezelf volkomen vast in deze discussie.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb het wel een beetje met je gehad. Ga maar tegen iemand anders aan praten.
Homo's haten is in een groot deel van de wereld ook een alledaags fenomeen. Racisme ook. Is het je eigen probleem als je je aangetast voelt wanneer je door een Arabier als minderwaardig wordt behandeld omdat het in Saudi-Arabië heel gewoon is om neer te kijken op niet-Arabieren?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Anders wil ik voor hem wel een poging wagen. Hij heeft op zich wel gelijk dat er een nogal subtiel verschil zit tussen geweld tegen homo's en "geachte dames en heren" zeggen: Nummertje twee wordt als volkomen normaal gedrag beschouwd, als een alledaags fenomeen. En als je dermate angstig bent voor een alledaags fenomeen dat het je in je functioneren aantast dan begint het toch wel behoorlijk veel op een mentale stoornis te lijken. En daar hoor je ook hulp voor te krijgen, maar die dient dan wel individueel toegespitst te zijn. Die hulp kan niet bestaan uit het filteren van het alledaagse fenomeen uit de samenleving in zijn geheel.
Dat is wereldwijd een probleem dat je werkelijk aan zou moeten pakken als dat al kan. Dat gaat niet over wat woorden veranderen.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Homo's haten is in een groot deel van de wereld ook een alledaags fenomeen. Racisme ook. Is het je eigen probleem als je je aangetast voelt wanneer je door een Arabier als minderwaardig wordt behandeld omdat het in Saudi-Arabië heel gewoon is om neer te kijken op niet-Arabieren?
Kortom, dat het alledaags is, betekent niet dat het niet beledigend of confronterend kan zijn.
Raar zijn is een recht, maar het raar vinden van rare dingen is ook een recht.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kortom, dat het alledaags is, betekent niet dat het niet beledigend of confronterend kan zijn.
Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Raar zijn is een recht, maar het raar vinden van rare dingen is ook een recht.
Denk dat dit me tegen de borst stuit. Alsof mensen actief buitengesloten worden. Neen, ze laten zelf de gevoelens toe dat ze er niet bij horen. Net als dat ik niet discrimineer met zwarte Piet, maar best wel begrijp dat er mensen zijn die zich wel gediscrimineerd voelen. Zo heb ik zelf moeten accepteren dat ik homo ben, dit heeft best even geduurd en die periode kan dan ook aangerekend worden als een "geesteszieke periode". Nadat ik het volledig geaccepteerd had, boeide het me ook niet meer als iemand vroeg of ik al een vriendin had. Het was nou eenmaal het meest gangbare, het was niet een projectie op mij.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
quote:Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
Je kan best iets accepteren zonder het normaal te vinden.quote:ac·cep·te·ren (accepteerde, heeft geaccepteerd)
1 aannemen, aanvaarden: een uitnodiging accepteren
2 als onvermijdelijk, vergeeflijk, bevredigend aanvaarden: men accepteerde dat excuus
Jij wil mensen graag als anti wegzetten terwijl mensen dat niet aangeven. Een heel zwart witte wereld met een idee dat niet helpt.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen."quote:Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan?
Straatverbod natuurlijk, want zo werkt het tegenwoordig. Als jij je gekwetst voelt is er geen enkele discussie meer mogelijk over de mate waarin dat terecht is of niet en indien ja wat voor maatregelen er getroffen moeten worden, dan moet datgene dat jouw onbehagen veroorzaakt gewoon weg uit het publieke leven.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Straks gaat nog een of andere idioot roepen dat het voor non-binaire personen confronterend is om binaire personen op straat rond te zien lopen. En dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |