quote:Op zondag 30 juli 2017 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
http://zizo-online.be/ned(...)op-een-op-de-twintig
quote:Op zondag 30 juli 2017 10:01 schreef Jaroon het volgende:
Volgens haar willen transgenders juist van het ene naar het andere hokje. 'Er zijn er maar heel weinig die er daadwerkelijk tussenin zitten.
https://www.omroepwest.nl(...)wijf-werd-uitgemaakt
Waarom niet?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo ben ik dus ook. Maar ik ga zaken niet veranderen in neutraal.
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.quote:
Maar alle transgenders vragen wel om dit?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.
Nee, maar dat beweert ook niemand.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar alle transgenders vragen wel om dit?
Je zegt het wel zo.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, maar dat beweert ook niemand.
Hmmm... het omgooien zonder enig bewijs is prima (niemand vroeg erom en ik betwijfel ten zeerste of de gemeente dit heeft gedaan op basis van een uitgebreid en wetenschappelijk goed onderbouwd onderzoek) maar voor het eventueel terugdraaien gelden ineens andere regels?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Anekdotisch bewijs is geen bewijs. Prima dat het in de belevingswereld van Monica Overdijk zo werkt, zij mag zich ook prima laten aanspreken als vrouw. Maar zij spreekt niet voor alle transgenders.
Bijvoorbeeld door niet neutraal te zijn?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het niet accepteren van bepaalde mensen.
Nou, zo was het niet bedoeld.quote:
Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hmmm... het omgooien zonder enig bewijs is prima (niemand vroeg erom en ik betwijfel ten zeerste of de gemeente dit heeft gedaan op basis van een uitgebreid en wetenschappelijk goed onderbouwd onderzoek) maar voor het eventueel terugdraaien gelden ineens andere regels?
Neutraal zijn bestaat niet echt. Ik spreek gewoon mensen aan op een manier die past. Ik ga niet ineens mensen als "neutraal' zien en zo aanspreken. Maar dat doe jij ook niet. Het is maar een idee.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door niet neutraal te zijn?
[..]
Nou, zo was het niet bedoeld.
Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.
Oftewel, je praat onzin.
Volgens dit artikel:quote:Op zondag 30 juli 2017 11:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?
quote:Maar doen die transseksuelen dat dan eigenlijk niet zelf? In LHBTQI-verband opereren? Zich lid van de LHBTQI-gemeenschap noemen? Ja, dat doen ze inderdaad soms zelf. En dat doen ze dan vanwege de subsidiestromen. Omdat de overheid geen zin heeft in afzonderlijke gesprekken met transseksuelen, richten die zich noodgedwongen tot de overheid via de homo’s. De homo’s hebben de netwerken, en het geld. De non-binaire genderfluïde types die hun beroep maken van hun identiteit, hebben de grootste mond en zijn bereid in televisieprogramma’s te verschijnen.
Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Monica is niet de spreekbuis voor alle transgenders in Nederland maar het Transgender Netwerk is dat wel? Is lidmaatschap daarvan verplicht voor transgenders of zo dat je dat zo kan stellen?
Geef zo'n onderzoek maar aan. Het grote gevaar zit volgens mij o.a. bij mensen zoals jij. Die politiek correct niet naar de kern gaan.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet omgegooid zonder enig bewijs. Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert. Bovendien strijdt het Transgender Netwerk Nederland al enige tijd voor inclusief taalgebruik.
Oftewel, je praat onzin.
En die geven nu aan dat dit een hele belangrijke stap is naar acceptatie?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu.
Je vindt "hen" beter voor derde persoon enkelvoud, onzijdig?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 16:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen het normaal zouden vinden om met "het" aangesproken te worden
quote:Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Geef zo'n onderzoek maar aan. Het grote gevaar zit volgens mij o.a. bij mensen zoals jij. Die politiek correct niet naar de kern gaan.
Dit lijkt me trouwens geen argument. Zoiets als "dames en heren" is een normale aanspreekvorm; als je je daardoor in je welbevinden aangetast voelt dan kun je maar beter naar de psychiater.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn verschillende onderzoeken die aantonen dat inclusief taalgebruik het welbevinden van buitengesloten groepen verbetert.
Ik spreek mensen gewoon aan op hun uiterlijk in de vorm dat als iemand duidelijk vrouw wil zijn ik iemand zo aanspreek.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je vindt "hen" beter voor derde persoon enkelvoud, onzijdig?
Nee, die geven aan dat het voor sommige transgenders een stap is naar integratie van hun situatie.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En die geven nu aan dat dit een hele belangrijke stap is naar acceptatie?
Het woord is misschien naar. Je doet met zo'n verandering niets aan de werkelijkheid. Je kan het woord homo ook afschaffen en zeggen dat homogeweld niet meer bestaat.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, ga fietsen met je politiek correct.
Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Dit lijkt me trouwens geen argument. Zoiets als "dames en heren" is een normale aanspreekvorm; als je je daardoor in je welbevinden aangetast voelt dan kun je maar beter naar de psychiater.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |