"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
Uberhaupt het mensen neger noemen. Ik kom het niet tegen.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:29 schreef Igen het volgende:
[..]
"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.
En 'raar' is alleen pejoratief in de handen van zure mensen die niet meer in staat zijn om te genieten van alle verwonderlijke dingen die de wereld te bieden heeft. Het leven zou verdomd saai zijn als alles maar normaal was!
Voor die mensen hebben we al borden.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar nog altijd een stuk minder dan de 1 op de 20 die dermate slecht horend is dat het als handicap beschouwt kan worden, misschien wordt het ook maar eens tijd dat we inclusief gaan zijn richting die groep door op elk station om de 10 meter een tolk neer te zetten die de omroepberichten kan seinen.
Je kan er ook voor kiezen keihard te gaan krijsen tegen mensen.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Voor die mensen hebben we al borden.
'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:29 schreef Igen het volgende:
[..]
"Beste blanken en negers" is geen normale uitdrukking, dus van wie dat bezigt kan voorwaardelijke opzet verondersteld worden.
Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.quote:En 'raar' is alleen pejoratief in de handen van zure mensen die niet meer in staat zijn om te genieten van alle verwonderlijke dingen die de wereld te bieden heeft. Het leven zou verdomd saai zijn als alles maar normaal was!
Die zie je natuurlijk alleen als je op het perron staat, niet als je even een kopje koffie aan het halen bent. En wat is er nou op tegen om het te doen? Het is een kleine moeite en je zorgt ervoor dat een hoop mensen zich ineens veel meer geaccepteerd zullen voelen.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Voor die mensen hebben we al borden.
Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindtquote:Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.
[..]
Ja joh. Jij lacht natuurlijk als een vreemde je een rare noemt.
Wellicht.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
'Normaal' is ook maar een kwestie van gewoonte. Over twintig jaar vinden we 'dames en heren' wellicht net zo achterhaald.
Dat hangt ervan af. Als ik in Oost-Azië op vakantie ben en wildvreemden willen met me op de foto omdat ik een rare huidskleur (blank) heb, dan lach ik wel ja. Bijvoorbeeld.quote:[..]
Natuurlijk gezien is het onderscheidt mannen en vrouwen er wel dus dat zo anders aanduiden is niet iets wat makkelijk gebeurt. Tenslotte wil een trangender man van geboorte gewoon vrouw zijn.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Precies.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindt
Het kost klauwen vol met geld.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die zie je natuurlijk alleen als je op het perron staat, niet als je even een kopje koffie aan het halen bent. En wat is er nou op tegen om het te doen? Het is een kleine moeite en je zorgt ervoor dat een hoop mensen zich ineens veel meer geaccepteerd zullen voelen.
Tuurlijk joh.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zou er echt geen enkel probleem mee hebben dat een vreemde mij een rare noemt. Alsof ik mij druk zou moeten maken om wat de eerste de beste flapzak van mij vindt
Ook de 25e keer dat het gebeurt?quote:Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Wellicht.
[..]
Dat hangt ervan af. Als ik in Oost-Azië op vakantie ben en wildvreemden willen met me op de foto omdat ik een rare huidskleur (blank) heb, dan lach ik wel ja. Bijvoorbeeld.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:14 schreef Jaroon het volgende:
Jij hebt het ook weer over binair. Niemand kan het uitleggen.
So? Dan betalen we dat toch? Of zou die groep soms buitengesloten moeten blijven worden omdat jij geen zin hebt om dat offer te brengen? Dat is ook niet bijzonder inclusief van je.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het kost klauwen vol met geld.
Zij zeuren ook niet denk ik.De groep die misschien seksloos is is echt heel klein. Maar dat woord.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.
Transgenders natuurlijk wel, maar non-binair....nooit van gehoord.
Waar het op neerkomt is dat zij zich alleen mens voelen, geen man en geen vrouw.
Hoe ze dat met sex doen, wil ik niet eens aan denken, want volgens mij zijn ze dan gewoon alles: heholebi dus. Of zouden ze het alleen maar doen met andere non-binaire mensen?
Waarom transgenders hierover zaniken, snap ik dus niet, want die worden niet buitengesloten, zij zijn óf man óf vrouw, dus dames en heren heeft zonder meer betrekking op hen.
Nee, dat is complete onzin.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord, voordat dit deze week nieuws werd.
Transgenders natuurlijk wel, maar non-binair....nooit van gehoord.
Waar het op neerkomt is dat zij zich alleen mens voelen, geen man en geen vrouw.
Hoe ze dat met sex doen, wil ik niet eens aan denken, want volgens mij zijn ze dan gewoon alles: heholebi dus. Of zouden ze het alleen maar doen met andere non-binaire mensen?
Waarom transgenders hierover zaniken, snap ik dus niet, want die worden niet buitengesloten, zij zijn óf man óf vrouw, dus dames en heren heeft zonder meer betrekking op hen.
Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
So? Dan betalen we dat toch? Of zou die groep soms buitengesloten moeten blijven worden omdat jij geen zin hebt om dat offer te brengen? Dat is ook niet bijzonder inclusief van je.
Maar als het om aanspreekvormen gaat dan wegen de voordelen per definitie tegen de nadelen op? Want die zitten er wel degelijk aan voor alle betrokken ambtenaren die nu aan de lopende band even drie keer moeten gaan nadenken voordat ze iets zeggen (wat op zijn zachtst gezegd nogal vermoeiend is). Het enige grote verschil is dat jij de gevolgen ervan dan niet hoeft te dragen. Het is wel behoorlijk makkelijk om inclusief te zijn als iemand anders al het moeilijke werk voor je op moet lossenquote:Op zondag 30 juli 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.
Je spreekt zelf mensen al niet anders aan.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb al eens aangegeven dat de voordelen moeten opwegen tegen de nadelen. Dat is in jouw voorstel niet zonder meer het geval.
Ja, dan zeg ik met een lach "nee" omdat ik inlevingsvermogen heb en weet dat het goed bedoeld is.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ook de 25e keer dat het gebeurt?
Dat iets misschien niet meer leuk is maakt het geen probleem. Ik woonde zelf in Azie. Sommige zaken accepteer je maar.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ook de 25e keer dat het gebeurt?
Als het voordeel is dat ambtenaren neutraler te werk gaan (wat voor ambtenaren best wel belangrijk is) en een groep mensen zich minder buitengesloten voelt, dan vind ik het een klein nadeel dat mensen af en toe wat meer moeten nadenken over wat ze zeggen.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het om aanspreekvormen gaat dan wegen de voordelen per definitie tegen de nadelen op? Want die zitten er wel degelijk aan voor alle betrokken ambtenaren die nu aan de lopende band even drie keer moeten gaan nadenken voordat ze iets zeggen (wat op zijn zachtst gezegd nogal vermoeiend is). Het enige grote verschil is dat jij de gevolgen ervan dan niet hoeft te dragen. Het is wel behoorlijk makkelijk om inclusief te zijn als iemand anders al het moeilijke werk voor je op moet lossen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |