Dat is dan ook voor niemand het doel.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het woord is misschien naar. Je doet met zo'n verandering niets aan de werkelijkheid. Je kan het woord homo ook afschaffen zeggen dat homogeweld niet meer bestaat.
Jij maakt van jouw politiek correct denken hun probleem.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.
Dat is wat er gebeurt met geneuzel als dit.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is dan ook voor niemand het doel.
Het is de wereld op z'n kop.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu maak je van jouw probleem hun probleem. Als jij je in je welbevinden aangetast wordt omdat de NS of de gemeente Amsterdam een term gebruikt die meer mensen omvat, kun je zelf maar beter naar de psychiater.
Ga fietsen met je politiek correct.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij maakt van jouw politiek correct denken hun probleem.
Nee.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is wat er gebeurt met geneuzel als dit.
Geef maar aan wat transgenders vinden dan. Ik denk dat het gaat over dagelijkse acceptatie. Niet over een paar woorden in het openbaar vervoer.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ga fietsen met je politiek correct.
[..]
Nee.
Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...quote:Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is de wereld op z'n kop.
Het is alsof je pleinvrees aan wil pakken door een verbod op het aanleggen van pleinen en iedereen die dat absurd vindt geestesziek verklaart.
Het is zaken omdraaien. Dat is schadelijk. Althans hier.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...
Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is de wereld op z'n kop.
Het is alsof je pleinvrees aan wil pakken door een verbod op het aanleggen van pleinen en iedereen die dat absurd vindt geestesziek verklaart.
Dat is onderdeel van de dagelijkse acceptatie.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Geef maar aan wat transgenders vinden dan. Ik denk dat het gaat over dagelijkse acceptatie. Niet over een paar woorden in het openbaar vervoer.
Het is een kutmetafoor, en het heeft niets met normaal functioneren te maken.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is eigenlijk wel de perfecte metafoor ervoor. Als jij je dermate diep gekwetst voelt door de aanspreekvorm 'dames en heren' dat je er niet meer normaal door kunt functioneren begint het toch wel behoorlijk veel op een fobie te lijken...
Een beleefde aanspreekvorm heeft geen intrinsiek nut?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.
Oftewel, je vergelijking gaat volledig krom.
De beleefde aanspreekvorm 'Dames en heren' heeft geen intrinsiek nut omdat die vervangen kan worden door een heleboel andere aanspreekvormen. 'Beste reizigers', bijvoorbeeld. Of 'Geachte burgers'.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een beleefde aanspreekvorm heeft geen intrinsiek nut?
Het zou moeten gaan over de werkelijke acceptatie en dat geeft dit duidelijk niet aan. Je spreekt in de hele wereld mensen aan op geslacht. Iemand die van oorsprong man was en nu vrouw kun en moet je dan aanspreken als vrouw. Zoals ik aangaf was is een vriendin van mij een transgender. Bij haar gaat/ging het niet over haar neutraal aanspreken maar haar zien als mens.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van de dagelijkse acceptatie.
Ja en de anti-pieten weten ook prima te verwoorden wat het gros van zwart Nederland denktquote:Op zondag 30 juli 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niet alle transgenders, maar je kunt ervan uitgaan dat een belangenorganisatie voor transgenders de mening van meer transgenders vertegenwoordigt dan een individu.
Nee.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste hebben pleinen een intrinsiek nut. 'Dames en heren' heeft dat niet, en kan door van alles vervangen worden. Ten tweede is pleinvrees een geestelijke aandoening, waar mensen last van hebben zonder tussenkomst van anderen. Transgender zijn is geen geestelijke aandoening, mensen hebben er alleen last van omdat anderen er niet mee om kunnen gaan.
Oftewel, je vergelijking gaat volledig krom.
Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.quote:A mental disorder, also called a mental illness or psychiatric disorder, is a behavioral or mental pattern that may cause suffering or a poor ability to function in life.
Die hele benaming van non binair en binair. Waar komt dat vandaan?quote:Op zondag 30 juli 2017 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste staat dit helemaal los van transgenders. Die voelen zich immers ook "man" of "vrouw".
Het heeft te maken met non-binaire of genderfluïde personen, of hoe het ook maar heet. En dan zeg ik ook nog niet eens dat dát een geestelijke aandoening is. Dat leg je mij in de mond. Ik weet zeker dat er ook non-binaire mensen zijn wiens levensgeluk niet wordt aangetast op elk moment dat ergens een geslachtsgerelateerd woord wordt gebruikt.
Dát, die aantasting in het levensgeluk om niks, is de geestelijke aandoening. Wikipedia zegt:
[..]
Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.
1. Je kunt in het grootste deel van de wereld ook nog zonder problemen homo's discrimineren. 'Zij doen het ook' is dus geen argument.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zou moeten gaan over de werkelijke acceptatie en dat geeft dit duidelijk niet aan. Je spreekt in de hele wereld mensen aan op geslacht. Iemand die van oorsprong man was en nu vrouw kun en moet je dan aanspreken als vrouw. Zoals ik aangaf was is een vriendin van mij een transgender. Bij haar gaat/ging het niet over haar neutraal aanspreken maar haar zien als mens.
Een goede gok zou de campus van Berkely zijnquote:Op zondag 30 juli 2017 11:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die hele benaming van non binair en binair. Waar komt dat vandaan?
Nou prima, dan doen we het voor de non-binaries. Probleem opgelost.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja en de anti-pieten weten ook prima te verwoorden wat het gros van zwart Nederland denkt
Iedere idioot kan een belangenclub oprichten, maar het komt vaker voor dat de oprichter vooral voor eigenbelang opkomt. En er is in transgenderland een hoop onderlinge haat en nijd.
Tot dusver heb ik nog niet één transgender positief zien reageren en komt het positieve uit de hoek van de non-binaries, die geen transgenders zijn.
Je spreekt tegen iemand die mensen niet uitsluit maar geen woorden nodig heeft dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
1. Je kunt in het grootste deel van de wereld ook nog zonder problemen homo's discrimineren. 'Zij doen het ook' is dus geen argument.
2. Transgenders niet meer uitsluiten in je aanspreekvormen is ook onderdeel van acceptatie. Acceptatie stopt niet bij het niet meer in elkaar slaan van iedereen die anders is.
3. Je mag individuen nog steeds aanspreken zoals ze willen. Niemand heeft er problemen mee dat je iemand die zich identificeert als vrouw, aanspreekt als vrouw. Het gaat hier om groepen, waarin mensen zitten die zich niet aangesproken voelen door 'Dames' noch door 'Heren'.
Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Ten eerste staat dit helemaal los van transgenders. Die voelen zich immers ook "man" of "vrouw".
Het heeft te maken met non-binaire of genderfluïde personen, of hoe het ook maar heet. En dan zeg ik ook nog niet eens dat dát een geestelijke aandoening is. Dat leg je mij in de mond. Ik weet zeker dat er ook non-binaire mensen zijn wiens levensgeluk niet wordt aangetast op elk moment dat ergens een geslachtsgerelateerd woord wordt gebruikt.
Dát, die aantasting in het levensgeluk om niks, is de geestelijke aandoening. Wikipedia zegt:
[..]
Een mentaal patroon dat lijden veroorzaakt. Check, zou ik zeggen.
Dat laatste ben ik ook met je eens. We zijn het wel vaker eens. Je moet dan constructief iets doen en niet woorden veranderen.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.
Oftewel, het lijden komt door anderen, niet door de geestelijke staat van die mensen zelf. Dus moeten die anderen zich maar aanpassen.
Oké halve zool.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je spreekt tegen iemand die mensen niet uitsluit maar geen woorden nodig heeft dat duidelijk te maken omdat ik mijzelf dan beter voel.
"Dames en heren" zeggen vergelijken met geweld tegen homo's.quote:Op zondag 30 juli 2017 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het patroon veroorzaakt geen lijden, de mensen die er niet mee om kunnen gaan veroorzaken lijden. Net zo min als homoseksualiteit een geestesziekte is omdat homo's soms lijden onder discriminatie of geweld.
Oftewel, het lijden komt door anderen, niet door de geestelijke staat van die mensen zelf. Dus moeten die anderen zich maar aanpassen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |