abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172779733
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen."
De oplossing van het niet accepteren van elkaar soms ligt niet in het wat woorden veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 30-07-2017 12:23:54 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 12:04:55 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779761
quote:
5s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Denk dat dit me tegen de borst stuit. Alsof mensen actief buitengesloten worden.
Ja, dat worden ze.
quote:
De intentie wordt bij de grote groep gelegd alsof ze iets verkeerds doen, maar de intentie is nooit geweest om mensen er niet bij te laten horen.
Nee, die intentie is er niet. Dat neemt niet weg dat je mensen wel degelijk buiten kunt sluiten, zelfs als je dat niet bewust doet.
quote:
Twijfel er wel enorm aan of deze mensen zich nu wel geaccepteerd voelen, want de wereld blijft gedreven op Man vs. Vrouw, voortplanting zit nou eenmaal in de genen.
Genen kunnen we niet veranderen, omgangsvormen wel. Vandaar dat er ook alleen gepraat wordt over dat laatste.
pi_172779783
quote:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen." Of is dat te redelijk voor je, moet het zwart-witter?
En in deze situatie weegt het recht van het kleine groepje niet-binaire Amsterdammers om zich niet gekwetst te voelen zwaarder dan dat van alle Amsterdamse ambtenaren om niet zichzelf aan de lopende band te moeten filteren (wat ook wel de nodige stress oplevert)?

Dat kan, dat mag je best vinden. Maar zou je alsjeblieft willen ophouden met doen alsof dat de enige acceptabele mening is en iedereen die die niet deelt een notoire LHBTQIAPENKSDNBERNVKNV-hater is.
pi_172779785
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat worden ze.

[..]

Nee, die intentie is er niet. Dat neemt niet weg dat je mensen wel degelijk buiten kunt sluiten, zelfs als je dat niet bewust doet.

[..]

Genen kunnen we niet veranderen, omgangsvormen wel. Vandaar dat er ook alleen gepraat wordt over dat laatste.
Dat kan je zinvol doen of niet. En dat begint met het luisteren naar wat mensen zelf willen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:06:09 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779786
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:01 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Je kan best iets accepteren zonder het normaal te vinden.
Je kunt niet iets accepteren en die mensen vervolgens alsnog buitensluiten en pejoratief beschrijven.
pi_172779800
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt niet iets accepteren en die mensen vervolgens alsnog buitensluiten en pejoratief beschrijven.
Niemand hier zegt ook dat je dat moet doen. Dat maak jij ervan omdat je geen antwoord hebt.
pi_172779839
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat worden ze.

[..]

[..]

Nee, de NS heeft nooit gedacht, kom, laten we iedereen eens buitensluiten die zich niet M/V voelt. gewoon niet. Dat er mensen zijn in de maatschappij die tegen problemen aanlopen, ja, geloof ik gelijk, maar voor mij gevoel werkt dit alleen maar tegen en niet mee.

De discussie is heel anders als jij je buitengesloten voelt, dan dat je de ander beschuldigd van het buitensluiten. In het eerste geval wil ik met je op zoek naar een oplossing, in het tweede geval raad ik een psychiater aan.

Omgangsvormen zijn een uitdrukking van hoe we met elkaar omgaan, niet andersom. We zouden acceptatie aan moeten pakken, niet op moeten dringen via semantiek.

Het is niet dat ik blind ben voor de problematiek, maar voel wel weerstand tegen deze hele mediahype.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:08:44 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779843
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En in deze situatie weegt het recht van het kleine groepje niet-binaire Amsterdammers om zich niet gekwetst te voelen zwaarder dan dat van alle Amsterdamse ambtenaren om niet zichzelf aan de lopende band te moeten filteren (wat ook wel de nodige stress oplevert)?
Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen. En ja, ambtenaren dienen neutraal te zijn, dus die hebben de morele verplichting hebben om zich te filteren zodat ze niemand buitensluiten.
quote:
Dat kan, dat mag je best vinden. Maar zou je alsjeblieft willen ophouden met doen alsof dat de enige acceptabele mening is en iedereen die die niet deelt een notoire LHBTQIAPENKSDNBERNVKNV-hater is.
Dat doe ik ook helemaal niet.
pi_172779850
quote:

[..]

Als je even nadenkt, kun je dan niet op een oplossing komen? Iets in de trant van: "Het recht van binaire mensen om zich in het openbaar te vertonen weegt zwaarder dan het recht van een enkele idioot om niet geconfronteerd te worden met binaire mensen." Of is dat te redelijk voor je, moet het zwart-witter?
Dat is een tautologie, geen argument en geen afwegingskader.
pi_172779868
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen. En ja, ambtenaren dienen neutraal te zijn, dus die hebben de morele verplichting hebben om zich te filteren zodat ze niemand buitensluiten.

[..]

4% is natuurlijk een ontzettend klein groepje, doe even normaal.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172779875
quote:

[..]

[..]

Dat laatste doe je duidelijk wel. Je gaat ook geheel voorbij aan wat ik verder zeg.
pi_172779881
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat kan best. Ik heb net de definitie van "accepteren" gepost, die sluit dat volgens mij niet uit.

Daarnaast is "dames en heren" natuurlijk geen formulering waarmee mensen daadwerkelijk uitgesloten of pejoratief beschreven worden.
pi_172779890
quote:

quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Prima. Maar doe dan niet alsof je transgenders wilt accepteren. Dan moet je ook gewoon eerlijk toegeven dat het volgens jou rare mensen zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij snapt kennelijk niet dat acceptatie niet stopt bij het beëindigen van geweld tegen mensen, maar dat het ook onderdeel van acceptatie is om bepaalde dingen te normaliseren binnen de samenleving. Dat doe je niet door die mensen buiten te sluiten, bijvoorbeeld in aanspreekvormen.
pi_172779912
quote:

[..]

Het is geen klein groepje, we hebben het over om en nabij de 4% van de mensen.
4% van de mensen voelt zich bij "dames en heren" buitengesloten?

Dat lijkt me sterk. Héél sterk.
pi_172779966
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

4% van de mensen voelt zich bij "dames en heren" buitengesloten?

Dat lijkt me sterk. Héél sterk.
We hebben allemaal wel eens gehad dat de nood zo hoog is dat je in het toilet van de 'ander' binnen gaat. ook nooit een probleem als je normaal doet.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:13:46 #166
3542 Gia
User under construction
pi_172779971
Ik denk dat homo, lesbisch aangeboren is. Zo ben je nu eenmaal. Op enig moment komt dat eruit.
Ik denk dat er in de ontwikkeling van een baby foutjes kunnen voorkomen, dat een kind de verkeerde geslachtsorganen ontwikkeld heeft. Ook dat komt er op enig moment uit.
Dan weet ik dat er ook kinderen zijn die geboren worden met allebei de geslachtskenmerken.
Hier komt dan vaak uit dat het kind zich toch jongen of meisje voelt. Dit te vroeg opereren kan verkeerde gevolgen hebben.

Maar, nu hebben we het hier over non-binaire mensen. Zij zijn in aanleg óf man, óf vrouw, met alle bijbehorende kenmerken, maar kiezen ervoor zich naar believen man of vrouw te voelen, gewoon omdat het kan, of zich helemaal niks te voelen, gewoon omdat het kan.
En met die mensen heb ik wel zeker een probleem, want om die rare kwasten gaat het nu.
Het probleem is niet dat zij zich zo willen voelen, maar dat de rest van de wereld zich hieraan aan moet passen, omdat zij zich anders gekwetst voelen.

Ik heb geen enkel probleem met 'beste reizigers', 'landgenoten' of 'beste allemaal', maar ik vind het te ver gaan om iemand in het meervoud aan te spreken met een enkelvoudige vervoeging, bijvoorbeeld: "Hen wil graag een kopje koffie", of "wat wil jullie". Sowieso slaat dat nergens op, omdat ze zich niet én man én vrouw voelen, ze voelen zich helemaal niks, maar blijven wel een enkelvoudig individu.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:14:19 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779980
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, de NS heeft nooit gedacht, kom, laten we iedereen eens buitensluiten die zich niet M/V voelt. gewoon niet. Dat er mensen zijn in de maatschappij die tegen problemen aanlopen, ja, geloof ik gelijk, maar voor mij gevoel werkt dit alleen maar tegen en niet mee.
Dat beweert ook niemand.
quote:
De discussie is heel anders als jij je buitengesloten voelt, dan dat je de ander beschuldigd van het buitensluiten. In het eerste geval wil ik met je op zoek naar een oplossing, in het tweede geval raad ik een psychiater aan.

Omgangsvormen zijn een uitdrukking van hoe we met elkaar omgaan, niet andersom. We zouden acceptatie aan moeten pakken, niet op moeten dringen via semantiek.

Het is niet dat ik blind ben voor de problematiek, maar voel wel weerstand tegen deze hele mediahype.
Onderdeel van acceptatie is ook het aanpakken van buitensluitende omgangsvormen. Kennelijk is de acceptatie momenteel voldoende gevorderd om ook de omgangsvormen aan te gaan pakken.

Het is niet alsof de NS van plan is door de aanspreking te veranderen ervoor te zorgen dat mensen een positiever beeld van transgenders krijgen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:14:45 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172779988
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een tautologie, geen argument en geen afwegingskader.
Wat is daar tautologisch aan?
pi_172779995
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:13 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat homo, lesbisch aangeboren is. Zo ben je nu eenmaal. Op enig moment komt dat eruit.
Ik denk dat er in de ontwikkeling van een baby foutjes kunnen voorkomen, dat een kind de verkeerde geslachtsorganen ontwikkeld heeft. Ook dat komt er op enig moment uit.
Dan weet ik dat er ook kinderen zijn die geboren worden met allebei de geslachtskenmerken.
Hier komt dan vaak uit dat het kind zich toch jongen of meisje voelt. Dit te vroeg opereren kan verkeerde gevolgen hebben.

Maar, nu hebben we het hier over non-binaire mensen. Zij zijn in aanleg óf man, óf vrouw, met alle bijbehorende kenmerken, maar kiezen ervoor zich naar believen man of vrouw te voelen, gewoon omdat het kan, of zich helemaal niks te voelen, gewoon omdat het kan.
En met die mensen heb ik wel zeker een probleem, want om die rare kwasten gaat het nu.
Het probleem is niet dat zij zich zo willen voelen, maar dat de rest van de wereld zich hieraan aan moet passen, omdat zij zich anders gekwetst voelen.

Ik heb geen enkel probleem met 'beste reizigers', 'landgenoten' of 'beste allemaal', maar ik vind het te ver gaan om iemand in het meervoud aan te spreken met een enkelvoudige vervoeging, bijvoorbeeld: "Hen wil graag een kopje koffie", of "wat wil jullie". Sowieso slaat dat nergens op, omdat ze zich niet én man én vrouw voelen, ze voelen zich helemaal niks, maar blijven wel een enkelvoudig individu.
Jij hebt het ook weer over binair. Niemand kan het uitleggen.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:15:11 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780002
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

4% is natuurlijk een ontzettend klein groepje, doe even normaal.
1 op de 25. Dan klinkt het plots als een stuk meer.
  zondag 30 juli 2017 @ 12:16:06 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780022
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan best. Ik heb net de definitie van "accepteren" gepost, die sluit dat volgens mij niet uit.

Daarnaast is "dames en heren" natuurlijk geen formulering waarmee mensen daadwerkelijk uitgesloten of pejoratief beschreven worden.
Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
  zondag 30 juli 2017 @ 12:17:13 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172780046
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou nou, als je dat al als 'haten' ziet... :D

Maar goed, als je dat inderdaad zo ziet: zo is het niet bedoeld. Excuses voor het misverstand.
pi_172780106
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

1 op de 25. Dan klinkt het plots als een stuk meer.
Maar nog altijd een stuk minder dan de 1 op de 20 die dermate slecht horend is dat het als handicap beschouwt kan worden, misschien wordt het ook maar eens tijd dat we inclusief gaan zijn richting die groep door op elk station om de 10 meter een tolk neer te zetten die de omroepberichten kan seinen.
pi_172780134
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze worden wel degelijk uitsloten, net als wanneer ik zou zeggen: "Beste blanken en negers." En 'raar' is wel degelijk pejoratief..
Dat wordt ook nergens als normaal gezien.
pi_172780142
4% voelt zich niet overwegend man of vrouw, zegt niets over of ze zich buitengesloten voelen.

Er zijn ook heel veel homo's, maar de meeste staan niet in hun onderbroek op een boot te dansen in de grachten volgende week. Die leven gewoon hun leven zonder zich iets van iemand aan te trekken. Zouden meer mensen moeten doen.

[ Bericht 39% gewijzigd door sp3c op 30-07-2017 12:39:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')