https://www.reuters.com/a(...)uclear-idUSKBN1AC1TIquote:Hypothetically speaking, U.S. Admiral says ready for nuclear strike on China if Trump so ordered
The U.S. Pacific Fleet commander, addressing a security conference in Australia, said in answer to a question on Thursday that he would be prepared to launch a nuclear strike on China if President Donald Trump so ordered.
The fleet spokesman later said the question was asked as an "outrageous hypothetical".
Admiral Scott Swift was speaking at the Australian National University in Canberra when he was asked whether he would be prepared to launch a nuclear attack on China if ordered to do so by Trump.
"The answer would be yes," he said.
Swift said that all members of the U.S. military had sworn an oath to obey officers and the U.S. president as commander in chief to defend the constitution.
"This is core to the American democracy," he said, in a recording of the event obtained by Reuters.
"Any time you have a military that is moving away from a focus, and an allegiance, to civilian control, then we really have significant problems."
Hij moet wel een order tekenen eerst. Wat moeten ze met 1 tweet?quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:41 schreef SureD1 het volgende:
DoD negeert de order van POTUS dus gewoon...
Prima...
quote:"There will be no modifications to the current policy until the President's direction has been received by the Secretary of Defense and the Secretary has issued implementation guidance."
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-07-2017 om 14:55:58After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow...... reageer retweet
De Neurenberg tribunalen hebben anders aangetoond dat "Befehl ist Befehl" geen geaccepteerde schulduitsluitingsgrond is.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)uclear-idUSKBN1AC1TI
Blind allegiance...
http://ifpnews.com/exclus(...)-anti-iran-sanction/quote:US to Kill JCPOA by Passing New Anti-Iran Sanctions: Deputy FM
Iran’s top nuclear negotiator has slammed the ‘hostile’ move by the US House of Representatives to impose new sanctions against the Islamic Republic, saying the decision would kill the nuclear deal between Tehran and world powers.
Iran’s Deputy Foreign Ministry for Legal and International Affairs, Seyyed Abbas Araqchi, said on Wednesday the discussions underway in the US Congress to pass a new law against Iran, North Korea and Russia amount to a totally hostile move against these countries.
Speaking on the sidelines of a seminar in Tehran, Araqchi said Iran will give a crushing response to the United States’ next move.
“Over the past years, we have always been targeted by the US government and Congress’ hostile moves and the hostilities are not limited to the incumbent government and congress,” he said.
According to a Farsi Report by ISNA, he went on saying that the anti-Iran bill which is under discussion in the US Congress does not impose new sanctions against the Islamic Republic in new fields. “The new law, if approved, is in fact a wrap-up of all the US sanctions imposed on Iran over the past years in non-nuclear fields,” Araqchi noted.
The Iranian diplomat also warned that the new law, if approved, will hamper the implementation of the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA) and also deprive Iran of its rights under the nuclear deal.
“The new law violates various articles of the JCPOA. The US was obliged to fulfil its pledges under the deal with goodwill and a constructive approach and avoid any move violating its implementation. These are parts of the US commitments under the deal,” he added.
The deputy foreign minister also said the US House’s move stands in stark contrast with these commitments and Iran will never remain silent towards the violation.
[..]
http://thehill.com/news-b(...)anian-military-sitesquote:US seeks new inspections on Iranian military sites: report
President Trump is pushing for inspections of Iranian military sites as he considers canceling the Obama-era nuclear agreement with Tehran, senior U.S. officials told The Associated Press.
The inspections of the suspicious sites are meant to remedy flaws in the existing deal, according to the news service, and are part of an aggressive new administration push to prevent Iran from obtaining nuclear weapons.
Trump harshly criticized the Iranian agreement during his campaign and presidency, saying he was willing to scrap the plan.
Iran's compliance with the requests for the new inspections may provide the administration with a clear path of action, the AP noted.
Administration officials clashed earlier this month over recertifying Iran's compliance with the agreement.
Trump reluctantly agreed to certify Iran's compliance at the request of Cabinet members, after the International Atomic Energy Agency said that Tehran's infractions were minor.
The new strategy will also include negotiations with European nations on a follow-up agreement aimed at halting Iran's nuclear development, after the current deal expires in about 10 years, according to the AP.
Iran on Thursday successfully tested a satellite-carrying rocket after promising a response to proposed U.S. sanctions over Tehran's ballistic missile program.
http://www.news.com.au/wo(...)e4156eaa34098eb54e62quote:Iran launches rocket into space
IRAN successfully launched a satellite-carrying rocket into space on Thursday, the country’s state media reported without elaborating.
Iranian state television described the launch as involving a “Simorgh” rocket that is capable of carrying a satellite weighing 250 kilograms. The state media report did not elaborate on the rocket’s payload. “Simorgh” means “phoenix” in Farsi.
The website YJC.ir, which is affiliated with Iranian state television, as well as the semi-official Fars news agency, also reported the launch on Thursday, saying it was successful.
The launch comes as the United States has criticised Iran’s ballistic missile tests.
Anderzijds was het waarschijnlijk het beste antwoord op die vraag, ongeacht of hij het meent of niet. Een genuanceerd antwoord met verwijzing naar war crime wetgeving etc. zou hem problemen bezorgen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De Neurenberg tribunalen hebben anders aangetoond dat "Befehl ist Befehl" geen geaccepteerde schulduitsluitingsgrond is.
Klopt... maar ik mag hopen dat mocht hij ooit de order krijgen hij zijn post acuut neerlegt...quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Anderzijds was het waarschijnlijk het beste antwoord op die vraag, ongeacht of hij het meent of niet. Een genuanceerd antwoord met verwijzing naar war crime wetgeving etc. zou hem problemen bezorgen.
Trump = Caesar Tiberius?quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:41 schreef pullup het volgende:
[..]
Lol, die is bijna nog gekker dan de baas
In his head, there are loads of ´my generals´.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
Wel grappig dat dit dan kennelijk totaal gelogen is:twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-07-2017 om 14:55:58After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow...... reageer retweet
twitter:Alexruoff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 19:43:22Lindsey Graham will meet with parliamentarian to see if Graham-Cassidy can pass reconciliation. If not, he's a "no" on skinny repeal reageer retweet
twitter:Alexruoff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 19:43:54So parliamentarian might kill repeal in a way no one could have guessed. reageer retweet
Terecht, het was ook een schijtvertoningquote:Op donderdag 27 juli 2017 19:48 schreef pullup het volgende:
Zelfs het opperhoofd van de padvinders maakt zijn excuses over de speech van Trump nu![]()
http://time.com/4876705/d(...)speech/?xid=homepage
Wat een winnaar ook he.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
twitter:Alexruoff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 19:43:22Lindsey Graham will meet with parliamentarian to see if Graham-Cassidy can pass reconciliation. If not, he's a "no" on skinny repeal reageer retweet
twitter:Alexruoff twitterde op donderdag 27-07-2017 om 19:43:54So parliamentarian might kill repeal in a way no one could have guessed. reageer retweet
Skinny repeal me if oldtwitter:SarahHuckabee twitterde op woensdag 26-07-2017 om 22:07:50Dylan aka Pickle thank you for your letter and hope to meet you soon! https://t.co/XZlJARZ9cs reageer retweet
Ik ben benieuwd naar een goede longread of een 2doc over Dylan Pickle...quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een winnaar ook he.Skinny repeal me if oldtwitter:SarahHuckabee twitterde op woensdag 26-07-2017 om 22:07:50Dylan aka Pickle thank you for your letter and hope to meet you soon! https://t.co/XZlJARZ9cs reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een winnaar ook he.Skinny repeal me if oldtwitter:SarahHuckabee twitterde op woensdag 26-07-2017 om 22:07:50Dylan aka Pickle thank you for your letter and hope to meet you soon! https://t.co/XZlJARZ9cs reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:White House changes press briefing transcript to make Trump’s golf skills more flattering
(..)
In the transcript of the briefing on the White House website, the “three-foot putts” that Scaramucci referenced has been changed to “30-foot putts.”
https://www.dailydot.com/(...)putts-quote-changed/
Zijn tere ego zou nog veel harder gekrenkt worden door een impeachment...quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:29 schreef FlipjeHolland het volgende:
oom donald wil gewoon heel erg graag impeached worden maar hij krijgt t gewoon niet voor elkaar. hij haalt steeds gekkere stunts uit maar de republikeinen steken liever hun kop in t zand dan dat ze hem de eer gunnen.
ik denk dat die zelf ook veel liever in zijn ivoren trump toren zit en beetje louche zaken deals doet dan elke dag zn tere ego gekrenkt zien worden door die verdraaide fake news journalisten.
Nee ik denk ook nog steeds dat het in het begin een grap was en toen hij de kandidaat werd ging hij rare dingen zeggen om maar niet van Clinton te winnen. Het kan gewoon niet dat iemand zoveel domme dingen doet tenzij het bewust isquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn tere ego zou nog veel harder gekrenkt worden door een impeachment...
Ah, the South Park hypothesis...quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee ik denk ook nog steeds dat het in het begin een grap was en toen hij de kandidaat werd ging hij rare dingen zeggen om maar niet van Clinton te winnen. Het kan gewoon niet dat iemand zoveel domme dingen doet tenzij het bewust is
Zo'n rare tijdslijn. Misschien moeten ze gewoon eens wat minder liegen, dan hadden ze ook niet dit issue gehad.twitter:burgessev twitterde op donderdag 27-07-2017 om 20:52:51At GOP lunch, convo focused on whether they can be assured House won't pass skinny, will conference. Senate doesn't want it to become law. reageer retweet
Ja, zoiets bedoelde ik ook toen ik over het slechte toneelstuk begon, en wie daar allemaal bewust aan meedoen. Dit is al een jaar lang zulke groteske(re) vormen gaan aannemen dat ik nauwelijks kan geloven dat het nog serieus is. Volgens mij worden USA en de rest van de wereld gewoon verneukt door een groep beroerde grappenmakers.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee ik denk ook nog steeds dat het in het begin een grap was en toen hij de kandidaat werd ging hij rare dingen zeggen om maar niet van Clinton te winnen. Het kan gewoon niet dat iemand zoveel domme dingen doet tenzij het bewust is
Volgens Buzzfeed zaten die met spanning te wachten op de rest van de zin...quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:54 schreef xpompompomx het volgende:
Wel grappig dat dit dan kennelijk totaal gelogen is:twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-07-2017 om 14:55:58After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow...... reageer retweet
http://www.independent.co(...)re-war-a7862091.htmlquote:Pentagon 'worried Trump was going to declare war on North Korea' during today's tweets about military
Some officials at the Pentagon where reportedly concerned Donald Trump was set to declare war on North Korea when he started tweeting about his plans for the military.There were nine long minutes between Mr Trump’s first tweet - announcing he had been consulting with his generals - and the second, in which he said he had decided transgender people could not serve in the military.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-07-2017 om 14:55:58After consultation with my Generals and military experts, please be advised that the United States Government will not accept or allow...... reageer retweet
During that time, some people were apparently worried Mr Trump had Pyongyang in his sights, rather than the rights of LBQTQ servicemen and women.
“At the Pentagon, the first of the three tweets raised fears that the president was getting ready to announce strikes on North Korea or some other military action,” BuzzFeed reported.
“Many said they were left in suspense for nine minutes, the time between the first and second tweet. Only after the second tweet did military officials receive the news the President was announcing a personnel change on Twitter.”
Met de benoeming van 'the Mooch' is het zo mogelijk nog erger...quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, zoiets bedoelde ik ook toen ik over het slechte toneelstuk begon, en wie daar allemaal bewust aan meedoen. Dit is al een jaar lang zulke groteske(re) vormen gaan aannemen dat ik nauwelijks kan geloven dat het nog serieus is. Volgens mij worden USA en de rest van de wereld gewoon verneukt door een groep beroerde grappenmakers.
Hahaha, ja, nu ik het zo lees zullen dat een spannende 9 minuten geweest zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens Buzzfeed zaten die met spanning te wachten op het vervolg van die zin...
[..]
http://www.independent.co(...)re-war-a7862091.html
Dit is hem denk ik: http://edition.cnn.com/vi(...)iew-leaks-newday.cnnquote:Op donderdag 27 juli 2017 21:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Met de benoeming van 'the Mooch' is het zo mogelijk nog erger...
Heeft iemand een youtube link van dat moment waar hij inbelde bij CNN vanmiddag? Ik kan het niet vinden...
Thanks!quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dit is hem denk ik: http://edition.cnn.com/vi(...)iew-leaks-newday.cnn
De zoveelste geschifte oudehoer die volgens mij door niemand echt serieus genomen kan worden.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Met de benoeming van 'the Mooch' is het zo mogelijk nog erger...
[...]
Puur voor de bühne dus, net zoals het House wist dat hun repeal&replace niet door de Senaat zou komen...quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zo'n rare tijdslijn. Misschien moeten ze gewoon eens wat minder liegen, dan hadden ze ook niet dit issue gehad.twitter:burgessev twitterde op donderdag 27-07-2017 om 20:52:51At GOP lunch, convo focused on whether they can be assured House won't pass skinny, will conference. Senate doesn't want it to become law. reageer retweet
Eens, je hebt hier een hoop idioten bij elkaar om een ramp in de categorie Nero of Caligula te veroorzaken... Qua meer recentere historie kom je min of meer automatisch bij Nazi-Duitsland uit...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De zoveelste geschifte oudehoer die volgens mij door niemand echt serieus genomen kan worden.
Maar ik geef toe: ik vertrouw het voor geen cent. De geschiedenis heeft meer 'gekken' gekend. Helaas meenden ze het allemaal bloedserieus. Doorgaans niet met positieve gevolgen.
Nou ja, voor de bühne, tenzij het Huis het wel accepteert. Garanties in de politiek zijn al moeilijk, maar helemaal met de toddler in chief die meekijkt en wraakzuchtig is lijkt me zo. De premisse zou zijn dat dit dan een dialoog zou moeten opleveren tussen senaat en huis, maar als ze niet eens onderling in de senaat eruit komen, waarom zouden ze daar dan wel samen met het huis uit komen?quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Puur voor de bühne dus, net zoals het House wist dat hun repeal&replace niet door de Senaat zou komen...
Erger nog: hoe afschuwelijk dat ook zou zijn, er moet IETS (en om voldoende impact te hebben wrsch iets afschuwelijks) gebeuren om de tot op het bot gepolariseerde politiek in de VS te stoppen en weer naar normale verhoudingen terug te keren. Idem voor de samenleving als geheel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Eens, je hebt hier een hoop idioten bij elkaar om een ramp in de categorie Nero of Caligula te veroorzaken... Qua meer recentere historie kom je min of meer automatisch bij Nazi-Duitsland uit...
Re postte vanmiddag een -waarschijnlijk grappig bedoelde- opmerking dat de VS voor een burgeroorlog staat, maar ik zou dat niet als onmogelijk beschouwen...
Ik maak, 'qua Romeinen', dan toch liever de vergelijking met Tiberius. Afgrijselijk jaloers op de populariteit van zijn voorganger en stiefvader Augustus, en van zijn jong gestorven neef Germanicus. En gigantisch pissig omdat hij, volgens hemzelf, te weinig erkenning had gekregen voor zijn overwinningen op het slagveld. Gevolg: een leider die van top tot teen gevoed is door puur ressentiment.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Eens, je hebt hier een hoop idioten bij elkaar om een ramp in de categorie Nero of Caligula te veroorzaken... Qua meer recentere historie kom je min of meer automatisch bij Nazi-Duitsland uit...
Denk ad stemming gisterenavond: volledig langs partijlijnen..quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, voor de bühne, tenzij het Huis het wel accepteert. Garanties in de politiek zijn al moeilijk, maar helemaal met de toddler in chief die meekijkt en wraakzuchtig is lijkt me zo. De premisse zou zijn dat dit dan een dialoog zou moeten opleveren tussen senaat en huis, maar als ze niet eens onderling in de senaat eruit komen, waarom zouden ze daar dan wel samen met het huis uit komen?
Het is een catch 22, ze hebben jarenlang afgegeven op Obamacare maar ze weten ook dat hun electoraat de gevolgen van een repeal (en een Republikeinse replace) niet gaat pikken. Bovendien liggen de extremen binnen de Republikeinse partij wel heel ver uit elkaar... complete deadlock, met Mango Mussolini die dat niet pikt...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, voor de bühne, tenzij het Huis het wel accepteert. Garanties in de politiek zijn al moeilijk, maar helemaal met de toddler in chief die meekijkt en wraakzuchtig is lijkt me zo. De premisse zou zijn dat dit dan een dialoog zou moeten opleveren tussen senaat en huis, maar als ze niet eens onderling in de senaat eruit komen, waarom zouden ze daar dan wel samen met het huis uit komen?
Stalin was ook wel vrij idioot.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
"Mango Mussolini" zoals jij hem noemt zal wel moeten, al zijn gekrijs ten spijt.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is een catch 22, ze hebben jarenlang afgegeven op Obamacare maar ze weten ook dat hun electoraat de gevolgen van een repeal (en een Republikeinse replace) niet gaat pikken. Bovendien liggen de extremen binnen de Republikeinse partij wel heel ver uit elkaar... complete deadlock, met Mango Mussolini die dat niet pikt...
Naja, die stemming was op zihc ook voor de buhne. Het is niet alsof ze voor het ingaan van dit proces stemmen en dan plots gaan stemmen om het compleet om te gooien op dat moment. Net als de stemming over single payer die ze een paar uur terug hadden voor de buhne was.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk ad stemming gisterenavond: volledig langs partijlijnen..
En Dems unaniem bereid tot samenwerking om met de Reps tot een nwe healthcare bill te komen, Reps unaniem tegen. Ook McCain, die er in zijn speech zelf toe opriep.
Na Nixon kreeg de rechtse vleugel in de republikeinse partij de overhand (Nixon zou policy-wise nu iig op een aantal zaken zeker democraat zijn. EPA opgericht, voorstander van universal healthcare), laat dit + Trump maar het moment zijn dat het de andere kant op gaat bewegen.quote:Dit gaat een keer zo erg klappen.. Maar hopelijk daarna weer normale verhoudingen (*zoekt lichtpuntjes )
Tiberius mag ookquote:Op donderdag 27 juli 2017 22:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik maak, 'qua Romeinen', dan toch liever de vergelijking met Tiberius. Afgrijselijk jaloers op de populariteit van zijn voorganger en stiefvader Augustus, en van zijn jong gestorven neef Germanicus. En gigantisch pissig omdat hij, volgens hemzelf, te weinig erkenning had gekregen voor zijn overwinningen op het slagveld. Gevolg: een leider die van top tot teen gevoed is door puur ressentiment.
De vergelijking met de Nazi's vind ik te vergezocht. Zeker, het ressentiment speelde daar ook een grote rol, sowieso bij Hitler. En eigenlijk, na de vernederingen a.g.v. WO 1, bij heel veel Duitsers. Maar de Nazi's werkten daarbij ook nog eens een afgrijselijke rassentheorie uit, en brachten die rücksichtlos en geraffineerd in de praktijk. En dat ontbreekt bij Trump en zijn bij elkaar geraapt zootje B-, C- en D-acteurs (en een paar actrices) en andere proleten uit de zogenaamd succesvolle zakenwereld, ondanks de vele beledigingen en discriminerende opvattingen.
Ze zouden eens moeten stoppen met het echte gelieg (death panels? really?). Ze hebben nota bene een propagandamachine opgericht met Fox News als middelpunt. Het wordt echt steeds gekker. Hopelijk dat ze dat gaan inzien, maar ja...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is een catch 22, ze hebben jarenlang afgegeven op Obamacare maar ze weten ook dat hun electoraat de gevolgen van een repeal (en een Republikeinse replace) niet gaat pikken. Bovendien liggen de extremen binnen de Republikeinse partij wel heel ver uit elkaar... complete deadlock, met Mango Mussolini die dat niet pikt...
Dat is het probleem: men zit vastgeroest. Dat kan niet goed blijven gaan. Het is alleen nog maar polarisatie. Geen inhoud.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja, die stemming was op zihc ook voor de buhne. Het is niet alsof ze voor het ingaan van dit proces stemmen en dan plots gaan stemmen om het compleet om te gooien op dat moment. Net als de stemming over single payer die ze een paar uur terug hadden voor de buhne was.
[..]
Na Nixon kreeg de rechtse vleugel in de republikeinse partij de overhand (Nixon zou policy-wise nu iig op een aantal zaken zeker democraat zijn. EPA opgericht, voorstander van universal healthcare), laat dit + Trump maar het moment zijn dat het de andere kant op gaat bewegen.
Ja, maar het is duidelijk dat het na Nixon was, waar de meer extreme republikeinen het moment pakten om een koerscorrectie in te zetten. Natuurlijk is het veel complexer dan dat, maar goed. Als stukje bewijs hiervoor een plot van DW-nominate score:quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het probleem: men zit vastgeroest. Dat kan niet goed blijven gaan. Het is alleen nog maar polarisatie. Geen inhoud.
Linkser? Ook daar lopen alle lijntjes (doch gematigder) richting conservatiever toch?quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar het is duidelijk dat het na Nixon was, waar de meer extreme republikeinen het moment pakten om een koerscorrectie in te zetten. Natuurlijk is het veel complexer dan dat, maar goed. Als stukje bewijs hiervoor een plot van DW-nominate score:
[ afbeelding ]
En democraten zijn ook linkser geworden, maar veel minder extreem.
Edit: Hier een wat completere grafiek:
[ afbeelding ]
Sinds Nixon is het iets naar beneden, maar goed, dat is in verhouding een stuk minder dan dat de republikeinen omhoog zijn gegaan. Niet dat het per se 100% de waarheid representeert, maar ik ken geen beter beeld.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Linkser? Ook daar lopen alle lijntjes (doch gematigder) richting conservatiever toch?
Anyway: in de VS gekden ze wel sls librral en links, hier in NL zouden we ook de Dems gewoon rechts noemen.
Ik kijk naar de recente jaren idd. Daar gaan de lijntjes weer omhoog richting conservatief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Sinds Nixon is het iets naar beneden, maar goed, dat is in verhouding een stuk minder dan dat de republikeinen omhoog zijn gegaan. Niet dat het per se 100% de waarheid representeert, maar ik ken geen beter beeld.
Verder, ja, eens, democraten zou hier gemiddeld gewoon Rutte-achtig zijn.
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina'squote:Op donderdag 27 juli 2017 22:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Tiberius mag ook![]()
Qua Nazi-Duitsland, dat zit hem vooral in de macht van propaganda, de terugkeer naar de 'mannelijkheid' (belangrijk issue in Trumps campagne, ook te vinden bij de Nazi's als reactie op de roaring twenties) en de clowns aan de macht, maar als ik daar verder over na denk was Göring wellicht de enige die qua clown-gehalte in de buurt kwam. De rest wist prima waar ze mee
bezig waren. Ook Mussolini-Italië was een stuk 'professioneler' in die zin...
Dat gaat kennelijk over 2006-2008, maar dat is later weer wat verder omlaag gegaan/gelijk gebleven met 2006. Daarbij, om nou in te zoomen op 2 jaar ... weet niet goed hoeveel je daaruit zou willen halen. Het is denk ik ook goed te realiseren dat de democraten in 2006 en 2008 een wave election had, waarmee ze dus ook veel wat conservatievere leden wonnen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kijk naar de recente jaren idd. Daar gaan de lijntjes weer omhoog richting conservatief.
Dank Falco - ja ik moet dat boek ook gaan lezen- ik ben met Kershaw's 'Afdaling in de hel' bezig. Je hebt gelijk! Ik ga me ook inlezen op Tiberiusquote:Op donderdag 27 juli 2017 22:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina's, maar goed dat terzijde).
Er zijn denk ik vier grote verschillen met Trump. Een aantal kwamen ook naar voren in een eerder topic uit deze reeks, maar het kan geen kwaad om ze opnieuw te posten.
1. Hitler heeft een niet zo gemakkelijke jeugd gehad. Veel gezeik op school en discussies met onderwijzers. Vervolgens wil ie kunstschilder worden in Wenen, maar wordt daar tot twee keer toe afgewezen door de kunstacademie. Hij schijnt ook ff dakloos zijn geweest. Toen kwam WO I en ipv vier keer de dans ontspringen (Trump), heeft Hitler zich heldhaftig ingezet in die oorlog, tot vermoeiens van zijn soldaatkameraden. Die waren die hele oorlog in 1917 wel beu, maar Hitler wou nog als een dolle ten strijde trekken tegen de Fransen. Ohja, hij raakte gewond tijdens de slag om de Somme en weigerde naar een militair hospitaal gebracht te worden. Hadden ze die sukkel toen maar tot de dood laten doorvechten.
Nouja het verschil met Trump is wel duidelijk, die is gewoon een gespreid matje terecht gekomen en heeft door de erfenis van zijn vader een prima start gehad met zijn vastgoedbusiness. Weinig tegenslag ook, of je moet het op privégebied een tweetal mislukte huwelijken dat vinden, maar oke
2) Qua timing was de Bierhalleputsch natuurlijk een beetje dom en sowieso te vroeg ingezet (1923). Pas in de jaren '30 in de diepe depressie kon Hitler door allerlei flaws in het Duitse staatsrecht aan de macht komen. Trump had ook gewoon moeten afwachten en bij de tweede kredietcrisis zich kandidaat moeten stellen. Nu erft hij een economie van Obama die super goed draait. Het kan alleen maar slechter vanaf nu, terwijl bij Hitler het vanaf 1933 het economisch weer helemaal te gek ging.
3) Ander verschil dan. Na WO I bleek Hitler een goed organisator te zijn en een nog betere spreker. De NSDAP samen met de SA (de knokdienst) was een prima combinatie en zorgde best wel wat voor populariteit in Duitsland in het begin. Langzaamaan heeft Hitler de organisatie uitgebreid, strak aangestuurd en waar nodig mensen uit het veld geruimd in twee pijnlijke maar geniepige 'ontslagrondes' in de jaren '30. Trump heeft gemeen met Hitler dat ie ook een goede spreker is voor grote groepen mensen, maar hij is absoluut geen goede organisator. Hij doet maar wat, ontslaat mensen, en zorgt alleen maar voor een grotere zooi. Ik krijg ook niet het idee dat mensen graag voor hem werken gezien het aantal openstaande vacatures, terwijl er denk ik in Nazi-Duitsland genoeg mensen waren die hoge posities wilden bekleden.
De mensen met wie Adolf omringd was, waren ook redelijk kundig. Ja Göring is een mafklapper en William Shirer vindt Ribbentrop ook een vollidiot, maar de rest lijkt wel kundig en het beleid goed uit te voeren. Het is alleen suf dat de meeste generalen Hitler op een gegeven moment niet meer durven tegen te spreken en zijn tactische fouten domweg uitvoeren. Bij Trump wordt de ene meelijwekkende (Spicer) vervangen door een volslagen randdebiel (Mooch). Iedereen kan zelf ook nog wel bedenken wat DeVos en Sessions voor idioten zijn. Alleen die Tillerson lijkt me redelijk oke, maar die schijnt nu dus zich een beetje afgezonderd te willen zijn.
4) Wat ook nog meespeelt is het gebrek aan visie bij Trump, terwijl onze Adolf juist een strak omlijnde visie had. Tijdens zijn gevangenschap na de Bierhalleputsch schreef hij Mein Kampf, waaruit de rest van zijn beleid gestoeld is. Wat Trump nou echt wil, is mij echt een compleet raadsel. Voor elke domme uitspraak die hij doet, is er wel een tweet te vinden waarin 100% het tegenovergestelde staat. Het slaat echt nergens en ook hier doet die Donald maar wat. De ene keer wordt ie beïnvloed door die Breitbart-kliek, het volgende moment is het old-skool Republikeinse shit die hij propageert en de andere keer is het gewoon ordinair dom gebral, wat je hoort van Trump.
Al met al lijkt het geruststellend dat het er niet naar lijkt dat Amerika afglijdt naar een nieuw Nazi-achtige staat, maar best is het sowieso niet wat er nu gebeurt in Amerika.
Je grafieken gaan niet verder..quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat gaat kennelijk over 2006-2008, maar dat is later weer wat verder omlaag gegaan/gelijk gebleven met 2006. Daarbij, om nou in te zoomen op 2 jaar ... weet niet goed hoeveel je daaruit zou willen halen. Het is denk ik ook goed te realiseren dat de democraten in 2006 en 2008 een wave election had, waarmee ze dus ook veel wat conservatievere leden wonnen.
Scaramucci is NIET de vervanger van Spicer...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina's, maar goed dat terzijde).
Er zijn denk ik vier grote verschillen met Trump. Een aantal kwamen ook naar voren in een eerder topic uit deze reeks, maar het kan geen kwaad om ze opnieuw te posten.
1. Hitler heeft een niet zo gemakkelijke jeugd gehad. Veel gezeik op school en discussies met onderwijzers. Vervolgens wil ie kunstschilder worden in Wenen, maar wordt daar tot twee keer toe afgewezen door de kunstacademie. Hij schijnt ook ff dakloos zijn geweest. Toen kwam WO I en ipv vier keer de dans ontspringen (Trump), heeft Hitler zich heldhaftig ingezet in die oorlog, tot vermoeiens van zijn soldaatkameraden. Die waren die hele oorlog in 1917 wel beu, maar Hitler wou nog als een dolle ten strijde trekken tegen de Fransen. Ohja, hij raakte gewond tijdens de slag om de Somme en weigerde in eerste instantie naar een militair hospitaal gebracht te worden. Hadden ze die sukkel toen maar tot de dood laten doorvechten.
Nouja het verschil met Trump is wel duidelijk, die is gewoon een gespreid matje terecht gekomen en heeft door de erfenis van zijn vader een prima start gehad met zijn vastgoedbusiness. Weinig tegenslag ook, of je moet het op privégebied een tweetal mislukte huwelijken dat vinden, maar oke
2) Qua timing was de Bierhalleputsch natuurlijk een beetje dom en sowieso te vroeg ingezet (1923). Pas in de jaren '30 in de diepe depressie kon Hitler door allerlei flaws in het Duitse staatsrecht aan de macht komen. Trump had ook gewoon moeten afwachten en bij de tweede kredietcrisis zich kandidaat moeten stellen. Nu erft hij een economie van Obama die super goed draait. Het kan alleen maar slechter vanaf nu, terwijl bij Hitler het vanaf 1933 het economisch weer helemaal te gek ging.
3) Ander verschil dan. Na WO I bleek Hitler een goed organisator te zijn en een nog betere spreker. De NSDAP samen met de SA (de knokdienst) was een prima combinatie en zorgde best wel wat voor populariteit in Duitsland in het begin. Langzaamaan heeft Hitler de organisatie uitgebreid, strak aangestuurd en waar nodig mensen uit het veld geruimd in twee pijnlijke maar geniepige 'ontslagrondes' in de jaren '30. Trump heeft gemeen met Hitler dat ie ook een goede spreker is voor grote groepen mensen, maar hij is absoluut geen goede organisator. Hij doet maar wat, ontslaat mensen, en zorgt alleen maar voor een grotere zooi. Ik krijg ook niet het idee dat mensen graag voor hem werken gezien het aantal openstaande vacatures, terwijl er denk ik in Nazi-Duitsland genoeg mensen waren die hoge posities wilden bekleden.
De mensen met wie Adolf omringd was, waren ook redelijk kundig. Ja Göring is een mafklapper en William Shirer vindt Ribbentrop ook een vollidiot, maar de rest lijkt wel kundig en het beleid goed uit te voeren. Het is alleen suf dat de meeste generalen Hitler op een gegeven moment niet meer durven tegen te spreken en zijn tactische fouten domweg uitvoeren. Bij Trump wordt de ene meelijwekkende (Spicer) vervangen door een volslagen randdebiel (Mooch). Iedereen kan zelf ook nog wel bedenken wat DeVos en Sessions voor idioten zijn. Alleen die Tillerson lijkt me redelijk oke, maar die schijnt nu dus zich een beetje afgezonderd te willen zijn.
4) Wat ook nog meespeelt is het gebrek aan visie bij Trump, terwijl onze Adolf juist een strak omlijnde visie had. Tijdens zijn gevangenschap na de Bierhalleputsch schreef hij Mein Kampf, waaruit de rest van zijn beleid gestoeld is. Wat Trump nou echt wil, is mij echt een compleet raadsel. Voor elke domme uitspraak die hij doet, is er wel een tweet te vinden waarin 100% het tegenovergestelde staat. Het slaat echt nergens en ook hier doet die Donald maar wat. De ene keer wordt ie beïnvloed door die Breitbart-kliek, het volgende moment is het old-skool Republikeinse shit die hij propageert en de andere keer is het gewoon ordinair dom gebral, wat je hoort van Trump.
Al met al lijkt het geruststellend dat het er niet naar lijkt dat Amerika afglijdt naar een nieuw Nazi-achtige staat, maar best is het sowieso niet wat er nu gebeurt in Amerika.
De tweede gaat t/m 2014 ...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je grafieken gaan niet verder..
Oh oke, vervangt dan die Huckabee (ik zou haar toch doen btw) Spicey?quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Scaramucci is NIET de vervanger van Spicer...
Hij is de vervanger van Mike Dubke. Functie: Communications Director.
Goed zo!quote:
Ja.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh oke, vervangt dan die Huckabee (ik zou haar toch doen btw) Spicey?
Nee, hij vervangt Mike Dubke in de functie van White Hiuse Communications Director.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
NEEquote:
Yep,quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Rustig whiskers... wel:quote:
Post is aangepastquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij lees je zijn vraag verkeerd.
Nee, Huckabee was er al voor Spicer aankondigde ontslag te nemen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:03 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Rustig whiskers... wel:
Dubke --> the Mooch
Spicey --> Huckabee Sanders
Huckabee is Spicer's opvolger.quote:
Ze was deputy ja..quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Huckabee was er al voor Spicer aankondigde ontslag te nemen.
Al verving ze hem feitelijk al wel.
Dat zeg ik. Officieel niet, feitelijk wel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Huckabee is Spicer's opvolger.
In 1e instantie was zij 'slechts' diens back-up/vervangster.
quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ze was deputy ja..
En het is best grappig dat Falco een lap van een post met een diepe analytische vergelijking tussen Trump-Amerika en Hitler-Duitsland typt en dat jij op dat detail aftikt
Dat is ook niet zo gek. In het boek en de film is Bateman idolaat van Donald Trump en de jonge Trump was een van de inspiratiebronnen voor het karakter.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Scaramucci doet me altijd denken aan Patrick Bateman.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I have to return some videotapes...
Mooi zo.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek. In het boek en de film is Bateman idolaat van Donald Trump en de jonge Trump was een van de inspiratiebronnen voor het karakter.
In ander nieuws, GOP heeft 1.6 billion downpayment voor de muur goedgekeurd.
Build the wall
twitter:nycsouthpaw twitterde op donderdag 27-07-2017 om 23:03:50Ain't this some shit. https://t.co/DKB4qDFX9T https://t.co/wiDJ8cTOaK reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je nu jezelf quoten?quote:
Oeps staat er toch?quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ga je nu jezelf quoten?
Dat "interview" met de mooch is te vergelijken met een discussie over de zin van het leven tussen Pauly D en the Situation in Jersey Shore.. niet normaal...
Geen idee, ik ben niet ah kijken. DM Kijkertje, die weet het wellicht.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar zijn ze nu precies over aan het stemmen?
Denk de 'skinny'/'death-spiral' repeal die niemand wil. Swingvote Heller heeft iig voor gestemd.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet ah kijken. DM Kijkertje, die weet het wellicht.
The Mooch een planted agent? Dat is een interessante hypothese...quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oeps staat er toch?![]()
Maar Scaramucci lijkt Trump naar de troon te willen steken idd.
Als er ERGENS een opzetje zit vermoed ik dat eerder hier dan, gezien zijn oude uitspraken over Trump
Is dat "Britse beleefdheid" en betekent het: "Absolute onzin" of Nederlandse directheid en betekent het: interessante hypothese?quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
The Mooch een planted agent? Dat is een interessante hypothese...
Ik heb een tijdje in het VK gewoondquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat "Britse beleefdheid" en betekent het: "Absolute onzin" of Nederlandse directheid en betekent het: interssante hypothese?
Ben overigens geen BNW-er, dus neem de vorige opmerking niet te serieusmaar dat had ik al bedoeld uit te drukken met de icon
Ok, "absolute onzin" it isquote:
Maar goed, hij plant dus voor te stemmen, en noemt het een ramp ... lekker dan.quote:Graham is first - saying he's been asking leadership to vote on skinny bill so they can go to conference and get amendments scored.
He said there's concern on his part and others that the House will not take the skinny bill to conference and bring it up for a simple vote
"The skinny bill as policy is a disaster. The skinny bill as a replacement for obamacare is a fraud." HOLY SHIT.
Hij is een Repquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Omschrijving van de persconferentie van Graham, McCain & co:
[..]
Maar goed, hij plant dus voor te stemmen, en noemt het een ramp ... lekker dan.
twitter:thehill twitterde op donderdag 27-07-2017 om 21:13:06JUST IN: White House refuses to say if Trump has confidence in Priebus https://t.co/tjiYDKjlSz https://t.co/G6FcOm9Zuy reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 27-07-2017 om 23:36:51Today, we gathered in the East Room to pay tribute to the HEROES whose courageous actions under fire saved so many… https://t.co/KPsKk2muqg reageer retweet
Wow... wat een figuur.. maar hij is niet pc!quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:49 schreef Szura het volgende:
Was deze al gepost? Een dagje met consigliere Scaramouche. Te bizar voor woorden. Voorafgaand aan dat gesprek waar hij inbelt.
http://www.newyorker.com/(...)and-steve-bannon/amp
Nee het is een ongelikte beer - wannabe strongman voor Don Donleone- uit Queens...quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wow... wat een figuur.. maar hij is niet pc!
Prachtige foto overigens, kudos voor de WH fotograaf...quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:31 schreef Nintex het volgende:
Priebus ligt met zijn hoofd op het hakblok
Palace coup van de Trumpisten op de establishment republicans.[ afbeelding ]twitter:thehill twitterde op donderdag 27-07-2017 om 21:13:06JUST IN: White House refuses to say if Trump has confidence in Priebus https://t.co/tjiYDKjlSz https://t.co/G6FcOm9Zuy reageer retweet
Trump stapte als bekend mediafiguur in de voorverkiezingen van een partij die ongeveer de helft van de politieke macht in het land vertegenwoordigt. Hitler stapte in een partij met enkele honderden aanhangers.quote:
Zou wel humor zijn, al die loyale sukkels onder de trein gegooit door dit wappie, gefundenes fressen voor alle journalisten in Washingtonquote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:05 schreef Ulx het volgende:
Ik ben benieuwd of hij iedereen gaat ontslaan.
Ben ook wel benieuwd wat de EU gaat doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:22 schreef Szura het volgende:
Sanctions bill ook weer met ruime meerderheid door de senaat. Benieuwd wat Trump nu gaat doen, een veto kan van tafel worden geveegd met zulke meerderheden.
De ene is een gefaalde artiest met grootheidswaanzin en een leger achter zich met vergeldings obsessie die een wankele regering op de knietjes kreeg in een economische recessie met dood en verderf.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Trump stapte als bekend mediafiguur in de voorverkiezingen van een partij die ongeveer de helft van de politieke macht in het land vertegenwoordigt. Hitler stapte in een partij met enkele honderden aanhangers.
Tijdens de 1932 campagne lanceerden de nazi's "Hitler uber Deutschland", de eerste politicus die een vliegtuig gebruikte om speeches over het hele land te houden, soms 5 steden op één dag. Trump zit op twitter.
De één bouwde een partij op die de totale macht zou veroveren, de andere kaapte een partij die sindsdien bergaf lijkt te gaan.
twitter:RosieGray twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 00:15:59Source close to Bannon and Scaramucci, to me: "It’s not a problem for [Mooch] because the president doesn't give a shit." reageer retweet
twitter:RosieGray twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 00:23:57same source says Bannon "didn't care" and basically laughed it off. reageer retweet
quote:National Security Advisor Lt. Gen. H.R. McMaster has removed Derek Harvey, the top Middle East advisor on the National Security Council (NSC), from his post Thursday, according to a source with knowledge of the personnel move. The White House confirmed the decision, but the reason behind it was not immediately clear.
(...)
Harvey was also known for being a hawk on Iran and had been pushing proposals to expand the U.S. military mission in Syria to go after Iranian proxy forces more aggressively. Defense Secretary James Mattis had pushed back on these proposals.
Heh, op deze manier worden er wel veel banen gecreeerdquote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:44 schreef Szura het volgende:
Er is trouwens nog iemand ontslagen:
http://foreignpolicy.com/(...)ecurity-council/amp/
[..]
Deze man snapt hetquote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:47 schreef Mani89 het volgende:
Wat een heerlijk circus. Gewoon elke dag een nieuwe plottwist, ik kan niet wachten tot de mid-season finale.
And we're just getting started.twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 00:23:35I sometimes use colorful language. I will refrain in this arena but not give up the passionate fight for @realDonaldTrump's agenda. #MAGA reageer retweet
Hm ja, maar waar sta je politiek dan ongeveer? We kunnen niet allemaal achter de leider aan marcheren he.quote:
Ja, dat is waar inmiddels de hele wereld bang voor is.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 01:08 schreef Nintex het volgende:
[..]
Deze man snapt het
And we're just getting started.twitter:Scaramucci twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 00:23:35I sometimes use colorful language. I will refrain in this arena but not give up the passionate fight for @realDonaldTrump's agenda. #MAGA reageer retweet
Wanneer is die stemming?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 00:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ryan can't guarantee House won't pass 'skinny bill'
Haaaahahahahahahahaha
Lol, maar los daarvan, wat een mooie voorpagina.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:00 schreef Szura het volgende:
Let op Bannon, die is niet gephotoshopt:
[ afbeelding ]
Door wie wordt dat spel gespeeld?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:09 schreef Kijkertje het volgende:
Er wordt een heel vuil spelletje gespeeld dus. Het is gewoon de bedoeling dat deze 'skinny bill' rechtstreeks doorgaat voor ondertekening door Trump
Er werd gesuggereerd dat als de senaat dit wetsvoorstel goedkeurt, het Huis daarna de gelegenheid krijgt om daar aan te sleutelen (conference). Ik begrijp nu dat het de bedoeling is om dit wetsvoorstel zo snel mogelijk door Trump te laten ondertekenen. Niks geen conference.....quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Door wie wordt dat spel gespeeld?
Het kan ook zijn dat er niet echt een spel gespeeld wordt, maar dat dit dus het resultaat is van hoe men denkt.
Ja, maar dat werpt dus de vraag op door wie dat spel gespeeld wordt. Door leden van de senaat of het huis of door beiden?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er werd gesuggereerd dat als de senaat dit wetsvoorstel goedkeurt, het Huis daarna de gelegenheid krijgt om daar aan te sleutelen (conference). Ik begrijp nu dat het de bedoeling is om dit wetsvoorstel zo snel mogelijk door Trump te laten ondertekenen. Niks geen conference.....
Wie zei dat?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:16 schreef Mani89 het volgende:
They’ll all be fired by me. I fired one guy the other day. I have three to four people I’ll fire tomorrow. I’ll get to the person who leaked that to you. Reince Priebus – if you want to leak something – he’ll be asked to resign very shortly….Reince is a f***ing paranoid schizophrenic, a paranoiac. [In Reince’s voice] ‘Oh, Bill Shine is coming in. Let me leak the f***ing thing and see if I can c***-block these people the way I c***-blocked Scaramucci for six months.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik krijg de indruk dat een aantal Reps er pas nu achter komen dat die mogelijkheid er is en daarom tegen willen gaan stemmen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 02:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar dat werpt dus de vraag op door wie dat spel gespeeld wordt. Door leden van de senaat of het huis of door beiden?
twitter:TopherSpiro twitterde op donderdag 27-07-2017 om 22:40:35BREAKING: The House has invoked martial law. If the Senate passes skinny repeal, the House can vote on it without notice. reageer retweet
quote:The Senate is set for a midnight vote on the "skinny repeal" bill, only two hours after the text of the legislation -- called the Health Care Freedom Act -- was released.
The bill repeals the individual and employer mandates, among a few other key Republican objectives. On Wednesday, a vote to simply repeal Obamacare failed to attract enough votes, with seven Republican senators voting against the measure.
President Trump has made it clear that he believes this is Republican's final chance to repeal and replace President Obama's signature legislation, as he pledged to do on the campaign trail. Mr. Trump urged senators not to leave Washington, D.C., for August recess before they do.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 04:43:30Go Republican Senators, Go! Get there after waiting for 7 years. Give America great healthcare! reageer retweet
twitter:ChrisMurphyCT twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 05:47:13Enzi continues to be the only GOP Senator on the floor and he isn't talking about anything remotely connected to the bill. This is surreal. reageer retweet
twitter:ChrisMurphyCT twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 05:59:01Going live with Brian Williams on the @11thHour to talk about the disaster taking place on the floor right now. Tune in to watch on @MSNBC reageer retweet
Ook Schumer krijgt 5 min.quote:'Skinny repeal could be the gateway to full Trumpcare'
quote:The procedural vote is still being held open. Despite the fact every senator has voted, they are not moving forward with the next vote. In fact, Mike Pence is now talking to McCain, Murkowski and Collins. This is a strong indicator that the Republicans may not actually have the votes right now to move forward.
Bronquote:McCain and Pence are still talking in a circle that includes Susan Collins, Lisa Murkowski and Murkowski's colleague Dan Sullivan from Alaska. The vote is still being held open, ten minutes after every senator has voted and Mitch McConnell is now talking Dean Heller of Nevada, the most vulnerable Senate Republican in 2018.
Moeten ze wel door deze 'procedural vote' komen en die is nog steeds open. Dat is een goed teken.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:01 schreef Ringo het volgende:
Als dat magere voorstel erdoor komt, en daar lijkt het op, zal de weg ernaartoe als een epische strijd tussen Goed en Kwaad worden gespind en heeft Trump misschien nog wel een mooiere overwinning op zak dan als zijn surrogaatwetje er in één keer doorheen was geramd.
Try to kill it with facts.
quote:Senate Republicans have now kept the procedural vote preceding the vote on repeal open long after everyone has voted. As this is happening, Vice President Mike Pence has been talking to John McCain, long considered the most likely Republican to provide the third no vote that would kill the bill, for over 20 minutes.
quote:In case you need more drama, McCain just went over to a cluster of Democrats including Chuck Schumer who all seemed happy to see him. They started a conversation where Schumer asked a question and then McCain dramatically seemed to imitate someone saying “fuck” while shaking their fists.
quote:Worth noting that even if McCain votes against the bill, it could still pass if Republicans manage to flip either Susan Collins, who is a hard no, or more likely, Lisa Murkowski. The Trump Administration has already threatened retribution against Murkowski for her opposition to the motion to begin debate on Tuesday.
Spannend!quote:We are now almost an hour into this vote as John McCain has gone into the cloakroom to apparently take a phone call. In the meantime, he hugged Democratic senator Amy Klobuchar on the way out
quote:The Senate effort to repeal Obamacare fails
En Collins ook? Dus het is definitief van de baan?quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:34 schreef pullup het volgende:
[..]
En Collins ook? Dus het is definitief van de baan?
quote:With at least three Republicans voting no, Susan Collins, John McCain and Lisa Murkowski, the Senate bill to repeal Obamacare has failed. This puts efforts at health care reform back at square one for Republicans and is a gigantic blow to President Donald Trump.
Ja, Collins was sowieso tegen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:34 schreef pullup het volgende:
[..]
En Collins ook? Dus het is definitief van de baan?
Edit: ik snap door de reactie van kijkertje dat dat het geval is dus![]()
Eindelijk zou ik haast zeggen.quote:
Hij verwijt het de Dems weer zo te horenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:41 schreef Reya het volgende:
Voor Trump is dit een nederlaag, maar voor McConnell is dit een catastrofe.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-07-2017 om 21:24:40.@SenJohnMcCain-Thank you for coming to D.C. for such a vital vote. Congrats to all Rep. We can now deliver grt healthcare to all Americans! reageer retweet
Haha, pwned.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:43 schreef DustPuppy het volgende:
Nadat John McCain een soort Snape actie uithaalde is deze wel leuk om even op terug te kijken:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-07-2017 om 21:24:40.@SenJohnMcCain-Thank you for coming to D.C. for such a vital vote. Congrats to all Rep. We can now deliver grt healthcare to all Americans! reageer retweet
Goed antwoord op die genante speech van McConnellquote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:52 schreef Kijkertje het volgende:
En Schumer roept op tot samenwerking om Obamacare te verbeteren.
Ja, die verklaring is weer een mooi vervolg van het hele Rusland gebeuren. Ik hoop dat Mueller dat ook meeneemt in zijn onderzoek.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:52 schreef Mystikvm het volgende:
Door al dat debiele gedoe van Scaramooch lijkt het echte nieuws ondergesneeuwd te raken: https://www.theatlantic.c(...)ry-committee/534864/
Dit is toch weer een bombshell.
Die nieuwe comms director doet gewoon zo idioot mogelijk om de aandacht van de echte issues af te leiden. Geef ze een freakshow en beheers daarmee de headlines. Dat is nog altijd beter dan dat ze achter het echte verhaal aan gaan.
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:56 schreef speknek het volgende:
Die McCain, gaat naar het ziekenhuis voor een hersentumor, komt terug met een ruggengraat.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-07-2017 om 12:44:06So great that John McCain is coming back to vote. Brave - American hero! Thank you John. reageer retweet
quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:56 schreef speknek het volgende:
Die McCain, gaat naar het ziekenhuis voor een hersentumor, komt terug met een ruggengraat.
Die ligt allang te pitten johquote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-07-2017 om 12:44:06So great that John McCain is coming back to vote. Brave - American hero! Thank you John. reageer retweet
Benieuwd naar zijn volgende tweet![]()
Die had ie altijd al. McCain zorgt er gewoon voor dat z'n stemmen maximaal effect hebben. Als er iemand 4-D Chess speelt is het John wel.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:56 schreef speknek het volgende:
Oh ja, dat was ook zo'n goeie. Scaramucci gaat nu het.WH op zijn kop zetten. Maar telt dat?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er ging nog een moeras worden uitgebaggerd.
Brave - American hero! Thank you John.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:29 schreef Refragmental het volgende:
Niet geheel onverwacht van McCain toch?
Drassig natuurgebied wordt stinkende afvalstort. Dat is ook een manier om je problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:31 schreef Ulx het volgende:
Oh ja, dat was ook zo'n goeie. Scaramucci gaat nu het.WH op zijn kop zetten. Maar telt dat?
Hij had het al aangegeven. Het voorstel was blijkbaar niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:29 schreef Refragmental het volgende:
Niet geheel onverwacht van McCain toch?
twitter:bubbaprog twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 07:32:16McCain comes to the front, loudly says "NO" then walks off: https://t.co/vsQ1EolKiM reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:25:333 Republicans and 48 Democrats let the American people down. As I said from the beginning, let ObamaCare implode, then deal. Watch! reageer retweet
Nog geen kwart van de Amerikanen was voorstander van repeal zonder een geschikt alternatief. Denk dus eerder dat men daar collectief opgelucht ademhaalt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:38 schreef Nat-Water het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:25:333 Republicans and 48 Democrats let the American people down. As I said from the beginning, let ObamaCare implode, then deal. Watch! reageer retweet
Meneer is wakker gemaaktquote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:38 schreef Nat-Water het volgende:
Eerder dat McCain in alles behalve naam een democraat lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij had het al aangegeven. Het voorstel was blijkbaar niet goed genoeg.
Hij heeft ettelijke 10-duizenden van de dood gered. Het gore lef!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Eerder dat McCain in alles behalve naam een democraat lijkt te zijn.
Daarom niet onverwacht.
Verder wel tijd dat hij lekker met pensioen gaat
Wat een onzin. Tot een uur geleden stemde McCain altijd volgens de partijlijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Altijd?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tot een uur geleden stemde McCain altijd volgens de partijlijn.
Neu.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Daarom niet onverwacht.
Verder wel tijd dat hij lekker met pensioen gaat
Beetje moe van het winnen, Refrag?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:53 schreef Refragmental het volgende:
Anyway, dat hele Obamacare gedoe interesseert me werkelijk geen hol. Dus daar laat ik het bij.
Je moet even begrijpen dat het hele idee van Donald Trump is om een klassiek vijandsbeeld te creëren van de democraten (zoals Hitler dat met de Joden deed).quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Eerst haten op McCain omdat hij tegen de partijlijn in is gegaan, en dan snel roepen dat het hele dossier je geen zak interesseert.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:53 schreef Refragmental het volgende:
Anyway, dat hele Obamacare gedoe interesseert me werkelijk geen hol. Dus daar laat ik het bij.
Bij jou gaat het ook niet om de inhoud, maar puur of Trump wint of niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:53 schreef Refragmental het volgende:
Haha, ik zie je nagels in het toetsenbord staan.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:53 schreef Refragmental het volgende:
Ik zit er net over te lezen ja, uiterst bizar weer.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Pfoe, ik ga een avondje vroeg naar bed en mis van alles. Objectief gezien is het hoogtepunt het falen van de repeal and replace, maar holy shit, dat telefoongesprek met the Mooch komt recht uit een film.
Meh, hij stemt wel vaker op cruciale momenten tegen. Al maakt hem dat verder geen Democraat inderdaad.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee maar besef je dus even dat deze man een journalist heeft gebeld en uiterst gevoelige informatie heeft gedeeld in een rant, zonder te melden dat het off-record was.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zit er net over te lezen ja, uiterst bizar weer.
Ik miste de lachband...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Pfoe, ik ga een avondje vroeg naar bed en mis van alles. Objectief gezien is het hoogtepunt het falen van de repeal and replace, maar holy shit, dat telefoongesprek met the Mooch komt recht uit een film.
Obongo? Waar slaat dat in vredesnaam op?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je weet dat je hiermee op hetzelfde niveau zit als mensen die Obongo zeggen?
Nou kom op Koos, dat lijkt me vrij duidelijk. Na 7 jaar succesvol campagne voeren tegen iets dat alleen impopulair is als het Obamacare genoemd wordt kun je als partij eigenlijk ook niet anders dan er alles aan doen om het af te schaffen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee waarom dat Obamacare ook zo nodig met stoom en kokend water de nek omgedraaid moet worden. De kwaadaardigheid waarmee de Republikeinen hun vreemde agenda erdoor proberen te rammen, is bijna cartoonesk.
Geen zorg, we zullen Refragmental nog vaak aan deze Uberfaal herinneren..quote:
Of op het niveau van Nederlands Elftal supporters.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je weet dat je hiermee op hetzelfde niveau zit als mensen die Obongo zeggen?
I know, maar je kunt toch ook simpelweg erkennen dat er op dit moment geen geschikt alternatief voorhanden is? In plaats van dat je een gedrocht van een wet erdoorheen probeert te jassen, die voor grote delen van het land nadelig uitpakt?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou kom op Koos, dat lijkt me vrij duidelijk. Na 7 jaar succesvol campagne voeren tegen iets dat alleen impopulair is als het Obamacare genoemd wordt kun je als partij eigenlijk ook niet anders dan er alles aan doen om het af te schaffen.
Interessante vergelijking, zijn de democraten niet meer welkom op publieke plaatsen? Of komt dat nog denk je?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je moet even begrijpen dat het hele idee van Donald Trump is om een klassiek vijandsbeeld te creëren van de democraten (zoals Hitler dat met de Joden deed).
Dit idee leeft natuurlijk alleen bij zijn achterban, dus beleid zal het nooit worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Interessante vergelijking, zijn de democraten niet meer welkom op publieke plaatsen? Of komt dat nog denk je?
Gezichtsverlies is nogal lastig wanneer achter dat mensenmasker waarschijnlijk zoiets zit.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I know, maar je kunt toch ook simpelweg erkennen dat er op dit moment geen geschikt alternatief voorhanden is? In plaats van dat je een gedrocht van een wet erdoorheen probeert te jassen, die voor grote delen van het land nadelig uitpakt?
Ik kan er gewoon niet bij met m'n verstand.
En dingen als: "“I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock"quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee maar besef je dus even dat deze man een journalist heeft gebeld en uiterst gevoelige informatie heeft gedeeld in een rant, zonder te melden dat het off-record was.
De stupiditeit kent geen grenzen.
Wat ik al schreef: cartoonesk kwaadaardig, die Republikeinen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:10 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Gezichtsverlies is nogal lastig wanneer achter dat mensenmasker waarschijnlijk zoiets zit.
Kan je specifieker zijn, vind het nogal wat wat je nu zegt namelijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit idee leeft natuurlijk alleen bij zijn achterban, dus beleid zal het nooit worden.
Maar het mechanisme erachter is hetzelfde.
Kom op, ga me niet vertellen dat een blunder was. Dat artikel is The New Yorker was toch gewoon een bewussie?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee maar besef je dus even dat deze man een journalist heeft gebeld en uiterst gevoelige informatie heeft gedeeld in een rant, zonder te melden dat het off-record was.
De stupiditeit kent geen grenzen.
Of, iets treuriger, "I want to kill all the leakers"quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dingen als: "“I’m not Steve Bannon, I’m not trying to suck my own cock"
Trump is toch ook alleen maar bezig om vijandbeelden te maken of te versterken?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Kan je specifieker zijn, vind het nogal wat wat je nu zegt namelijk.
Denk ik niet, gewoon een gefrustreerde gast.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, ga me niet vertellen dat een blunder was. Dat artikel is The New Yorker was toch gewoon een bewussie?
Welnee, die heeft gewoon coked up de telefoon gepakt en z'n hart de vrije loop gegeven. Dit is geen 4D schaken, dit is gewoon stupiditeit.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, ga me niet vertellen dat een blunder was. Dat artikel is The New Yorker was toch gewoon een bewussie?
Dat is ook het probleem er is dermate weinig samenwerking in de senaat plus dat de republikeinen maar een kleine meerderheid hebben dat er niet veel van de grond komt. Ook vanwege de wederzijdse haat zou je kunnen zeggen tussen de partijen. Trump loopt dus tegen een soort van muur aan.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee waarom dat Obamacare ook zo nodig met stoom en kokend water de nek omgedraaid moet worden. De kwaadaardigheid waarmee de Republikeinen hun vreemde agenda erdoor proberen te rammen, is bijna cartoonesk.
Coke ragequote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op de manier waarop Hitler dat deed met de joden?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump is toch ook alleen maar bezig om vijandbeelden te maken of te versterken?
Meer een cocaine gebruiker.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Denk ik niet, gewoon een gefrustreerde gast.
Klopt. Je zou iemand in Het Witte Huis moeten hebben die weet hoe je deals sluit.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem er is dermate weinig samenwerking in de senaat plus dat de republikeinen maar een kleine meerderheid hebben dat er niet veel van de grond komt. Ook vanwege de wederzijdse haat zou je kunnen zeggen tussen de partijen. Trump loopt dus tegen een soort van muur aan.
Het begin is er.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Op de manier waarop Hitler dat deed met de joden?
Ik snap dan weer niet wat jij niet begrijpt aan het feit dat de meest rechtse democraat in 54% van de gevallen voor zaken stemt die Trump steunt (met een gemiddelde van pakweg 20% voor de Democraten), terwijl McCain een score haalt van pakweg 87%.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 08:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je niet snapt van mijn uitspraak.
Het gebrek aan samenwerking binnen en buiten de senaat is een ziekte aan het worden. Onderstaande is daar min of meer een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Je zou iemand in Het Witte Huis moeten hebben die weet hoe je deals sluit.
Het wordt gewoon tijd dat de republikeinen hun trots inslikken en toegeven dat hun partij zo verdeeld is dat ze feitelijk geen meerderheid hebben. En vervolgens de samenwerking zoeken met democraten.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem er is dermate weinig samenwerking in de senaat plus dat de republikeinen maar een kleine meerderheid hebben dat er niet veel van de grond komt. Ook vanwege de wederzijdse haat zou je kunnen zeggen tussen de partijen. Trump loopt dus tegen een soort van muur aan.
Is er dan toch nog een muur opgeworpen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou dit eigenlijk boven Trump uit willen tillen. Ik denk dat het ernstig is wat er in de VS gebeurd. Zaken lopen niet alleen vast in de senaat maar ook in de lokale politiek. Waardoor er bijvoorbeeld weinig wordt gedaan aan verbeteringen in de infrastructuur en er bruggen op instorten staan. Ook niet goed voor de economie. En op termijn wellicht schadelijker dan dat hele Obamacare gedoe.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is er dan toch nog een muur opgeworpen.
Maar verder heb je natuurlijk gelijk. Dat zag je de vorige periode ook al. De Democraten en Republikeinen zitten vast in een verstikkende houdgreep, met als gevolg dat je als regering nauwelijks significante veranderingen door kunt voeren.
Nu is dat in het geval van Trump natuurlijk een godsgeschenk, maar toch.
Interessant spul ja. Browders was ook nog bij Nieuwsuur afgelopen woensdag.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Was Bill Browders opening statement voor de Senate Judiciary Committee al langsgekomen?
Het geeft een aardig beeld van hoe Rusland opereert en wat de achtergrond en gevolgen van de Magnitsky-act zijn, met betrekking op het gesprek van Don Jr. Belangrijke longread.
Doug Stamper.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Of, iets treuriger, "I want to kill all the leakers"
Dit is het karakter wat uiteindelijk een hoer gaat vermoorden met z'n blote handen.
Folow the money, as always.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Was Bill Browders opening statement voor de Senate Judiciary Committee al langsgekomen?
Het geeft een aardig beeld van hoe Rusland opereert en wat de achtergrond en gevolgen van de Magnitsky-act zijn, met betrekking op het gesprek van Don Jr. Belangrijke longread.
Sowieso wat denkt hij te bereiken met dat geframe? Hij geeft de Democraten de eer voor het behouden van een van hun belangrijkste zaken. Geen Democratische kiezer die hier teleurgesteld door is.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Stunned McConnell blames Democrats after crucial health care loss
Uiteraard is het de schuld van de Democraten. Dat die niet gewoon een van de belangrijkste wapenfeiten van Obama afbreken, is natuurlijk beyond belief.
Geen Trumpcare, geen Muur, geen Tax Reform, geen budget.quote:The White House, the Treasury Department and congressional leaders issued a six-paragraph statement Thursday that tried to show off their commitment to pursuing tax reform without delving into any policy specifics.
The only problem? Tax overhauls live and die on details — and their absence, after months of weekly meetings aimed at achieving consensus, showed that the GOP’s dream of achieving tax reform may be years from completion.
Missing from the “Big Six” leaders' statement were details such as what rates Republicans think major corporations, the wealthiest individuals and the middle class should pay. Also unresolved were the status of the estate tax and the fate of prized tax breaks, such as the ability to deduct business interest and state and local taxes.
It was even briefer and less detailed than the one-page tax proposal that the Treasury Department and White House released in April, which drew widespread criticism at the time for being too short.
Tenzij die precies voor je doelgroep wel goed uitpakt. De hardcore Rrepublikein zit er uitsluitend voor de rijke, blanke, Christelijke man.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
I know, maar je kunt toch ook simpelweg erkennen dat er op dit moment geen geschikt alternatief voorhanden is? In plaats van dat je een gedrocht van een wet erdoorheen probeert te jassen, die voor grote delen van het land nadelig uitpakt?
So much winningquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:12 schreef Ulx het volgende:
Tax reform zal ook wel even duren
[..]
Geen Trumpcare, geen Muur, geen Tax Reform, geen budget.
Trump beloofde veel, maar levert vooralsnog erg weinig.
Dus is er ook geen reden meer voor de Reps om Trump nog langer te blijven steunen, ergo, he's toast. Weekje of 6 nog schat ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:12 schreef Ulx het volgende:
Tax reform zal ook wel even duren
[..]
Geen Trumpcare, geen Muur, geen Tax Reform, geen budget.
Trump beloofde veel, maar levert vooralsnog erg weinig.
Nog 3,5 jaarquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dus is er ook geen reden meer voor de Reps om Trump nog langer te blijven steunen, ergo, he's toast. Weekje of 6 nog schat ik.
Gelijk heeft hij. Dan kan hij de schuld van het stoppen van Mueller niet op zijn bord geschoven krijgen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Hexagon het volgende:
Die Sessions zit ook met bisonkit op het pluche vastgelijmd
http://www.nu.nl/buitenla(...)f-als-trump-wil.html
Dat zou ik ook doen. In ieder geval tot 2018. Laat de GOP het gefaal maar uitleggen aan de kiezer.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou als ik de Democraten was de GOP voorlopig lekker laten zitten met hun grote roerganger.
Dikke kans dat ze gewoon op de GOP blijven stemmen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Btw, het verschil in speech na de stemming tussen McConnell en Schumer spreekt echt boekdelen.
Die zullen het toch uitleggen als een win voor Trump.quote:
Precies... als het uiteindelijk zover komt dat de Republikeinen Trump willen impeachen dan hebben ze daar ook de Dems voor nodig... dan zou ik het ook over de midterms tillen. Dan heb je misschien een blauw Congress waarmee je eventueel President Pence ook vleugellam kunt maken... Dit huis en deze Senaat met een capabele President is pas echt een nachtmerrie...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen. In ieder geval tot 2018. Laat de GOP het gefaal maar uitleggen aan de kiezer.
Ik heb er overigens een dubbel gevoel bij. Pence is een gristelijke engnek maar dat is vooral een probleem van de Amerikanen zelf en minder voor de rest van de wereld. In het geval van een crisis op internationaal niveau of als het gaat om samenwerking met bondgenoten denk ik dat we met Pence een stuk beter af zouden zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:47 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Precies... als het uiteindelijk zover komt dat de Republikeinen Trump willen impeachen dan hebben ze daar ook de Dems voor nodig... dan zou ik het ook over de midterms tillen. Dan heb je misschien een blauw Congress waarmee je eventueel President Pence ook vleugellam kunt maken... Dit huis en deze Senaat met een capabele President is pas echt een nachtmerrie...
Het is toch ook een verkiezingsbelofte van Trump geweest? Mensen zouden smeken om te stoppen met winnen. En dat levert hij dus gewoon. MAGA!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zullen het toch uitleggen als een win voor Trump.
Nuja, ik acht de kans nu toch wel aanwezig dat de volgende verkiezingen de Democraten het Huis weer in handen hebben, en met heel veel geluk (en een McCain die de politiek verlaat in 2018 en waarschijnlijk eerder) ook in de Senaat. Dan heeft zo'n Pence op binnenlands gebied ook niets meer te vertellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb er overigens een dubbel gevoel bij. Pence is een gristelijke engnek maar dat is vooral een probleem van de Amerikanen zelf en minder voor de rest van de wereld. In het geval van een crisis op internationaal niveau of als het gaat om samenwerking met bondgenoten denk ik dat we met Pence een stuk beter af zouden zijn.
Maar vanuit het oogpunt van de Amerikaan kan Trump beter de vier jaar volmaken.
Sessions is een regelneuker en extreem formeel, als Trump hem ontslaat gaat hij weg, zo niet dan blijft hij zitten. Die man werkt gewoon niet op een andere manier. Wel lachen dat Trump niet de ballen heeft om hem gewoon te ontslaanquote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:37 schreef Hexagon het volgende:
Die Sessions zit ook met bisonkit op het pluche vastgelijmd
http://www.nu.nl/buitenla(...)f-als-trump-wil.html
You're Fired! roepen is soms moeilijker dan het op TV lijkt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel lachen dat Trump niet de ballen heeft om hem gewoon te ontslaan
Daar had hij dan ook een teleprompter voor.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
You're Fired! roepen is soms moeilijker dan het op TV lijkt.
Het is een beetje hun versie van de LPF. Al die grote ego's uit het bedrijfsleven die wel even het land gingen managen, en na een paar maanden imploderen omdat ze al twintig jaar niet meer gewend zijn dat ze tegengesproken worden, of iets anders moeten doen dan hun eigen belang dienen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het wel gezond is voor de Amerikanen om Trump daar te hebben. Laat daar maar iemand zitten die op zijn minst doet voorkomen, maar vermoedelijk daadwerkelijk gelooft, wat bij Fox & Friends gezegd wordt of op thegatewaypundit te lezen was. Dit er wel vanuitgaande dat congress & rechters hem in toom weten te houden.
Een spotlight werpen op die republikeinse faux-news propagandamachine wat steeds gekker wordt en dat een oranje gek in het witte huis hen napraat, waarna andere kopstukken ineens achter hersenspinsels aan moeten huppelen, heeft hopelijk een reinigend effect.
En mensen die zich aan het script hielden.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar had hij dan ook een teleprompter voor.
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Zo heel veel Heinsbroekjes zitten er niet in het kabinet van Trump. Tillerson en Mnuchin zijn de enige twee en die doen niet zo heel veel verkeerd vooralsnog, puur kijkend naar hun politieke opereren.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 11:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is een beetje hun versie van de LPF. Al die grote ego's uit het bedrijfsleven die wel even het land gingen managen, en na een paar maanden imploderen omdat ze al twintig jaar niet meer gewend zijn dat ze tegengesproken worden, of iets anders moeten doen dan hun eigen belang dienen.
Die zijn dan alsnog nauwelijks in actie gekomen. Je kan mensen niet echt beoordelen op dingen die ze niet doenquote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Zo heel veel Heinsbroekjes zitten er niet in het kabinet van Trump. Tillerson en Mnuchin zijn de enige twee en die doen niet zo heel veel verkeerd vooralsnog, puur kijkend naar hun politieke opereren.
Ik geef het een 50/50 kans dat Trump McCains tumor de schuld geeft tijdens z'n ochtendtweets.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:04 schreef tochnietweer het volgende:
"I like presidents who weren't captured by the Russians" - McCain
Ik bedoelde meer het Witte Huis zelf. Trump, Mooch.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Zo heel veel Heinsbroekjes zitten er niet in het kabinet van Trump. Tillerson en Mnuchin zijn de enige twee en die doen niet zo heel veel verkeerd vooralsnog, puur kijkend naar hun politieke opereren.
Daaraan toe te voegen: onder Trump komt die gristelijke engnek-agenda er ook wel. Zie maar dat verbod op transgenders. Dan heb ik liever iemand die niet regeert op basis van wat hij vier minuten van tevoren op televisie heeft gezien.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb er overigens een dubbel gevoel bij. Pence is een gristelijke engnek maar dat is vooral een probleem van de Amerikanen zelf en minder voor de rest van de wereld. In het geval van een crisis op internationaal niveau of als het gaat om samenwerking met bondgenoten denk ik dat we met Pence een stuk beter af zouden zijn.
Maar vanuit het oogpunt van de Amerikaan kan Trump beter de vier jaar volmaken.
Teruglezend: Ja, maar na die persco heeft Ryan de toezegging gedaan waar ze naar op zoek waren (dat het zou leiden tot een conference). Althans, dat was genoeg voor Graham en Johnson, maar was voor McCain onvoldoende...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:28 schreef Szura het volgende:
Hebben nou trouwens twee van die drie mannen op de persconferentie gewoon 'ja' gestemd op de skinny bill?Of waren er nog wijzigingen in doorgevoerd?
Slap toneelstukje dus in mijn ogen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Teruglezend: Ja, maar na die persco heeft Ryan de toezegging gedaan waar ze naar op zoek waren (dat het zou leiden tot een conference). Althans, dat was genoeg voor Graham en Johnson, maar was voor McCain onvoldoende...
Niet per se. Stel dat McCain er niet was geweest, dan was het best mogelijk geweest dat een ander tegen had gestemd. Deze manier zorgt er iig voor dat mensen die nog langer een carriere in politiek willen hebben een grotere kans daarop hebben en mindere kans maken om weggeprimaried te worden.quote:
Dit dus... 3 man tegen is net zo verworpen als 8 man tegen. Ik denk dat dat idd afgesproken was, dat McCain er een 'for the team' zou 'taken'...quote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niet per se. Stel dat McCain er niet was geweest, dan was het best mogelijk geweest dat een ander tegen had gestemd. Deze manier zorgt er iig voor dat mensen die nog langer een carriere in politiek willen hebben een grotere kans daarop hebben en mindere kans maken om weggeprimaried te worden.
Die heb ik gisterenavond al gepost hierquote:Op vrijdag 28 juli 2017 12:42 schreef Ulx het volgende:
http://ir.net/news/politi(...)os-oppose-trumpcare/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |