Linkser? Ook daar lopen alle lijntjes (doch gematigder) richting conservatiever toch?quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar het is duidelijk dat het na Nixon was, waar de meer extreme republikeinen het moment pakten om een koerscorrectie in te zetten. Natuurlijk is het veel complexer dan dat, maar goed. Als stukje bewijs hiervoor een plot van DW-nominate score:
[ afbeelding ]
En democraten zijn ook linkser geworden, maar veel minder extreem.
Edit: Hier een wat completere grafiek:
[ afbeelding ]
Sinds Nixon is het iets naar beneden, maar goed, dat is in verhouding een stuk minder dan dat de republikeinen omhoog zijn gegaan. Niet dat het per se 100% de waarheid representeert, maar ik ken geen beter beeld.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Linkser? Ook daar lopen alle lijntjes (doch gematigder) richting conservatiever toch?
Anyway: in de VS gekden ze wel sls librral en links, hier in NL zouden we ook de Dems gewoon rechts noemen.
Ik kijk naar de recente jaren idd. Daar gaan de lijntjes weer omhoog richting conservatief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Sinds Nixon is het iets naar beneden, maar goed, dat is in verhouding een stuk minder dan dat de republikeinen omhoog zijn gegaan. Niet dat het per se 100% de waarheid representeert, maar ik ken geen beter beeld.
Verder, ja, eens, democraten zou hier gemiddeld gewoon Rutte-achtig zijn.
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina'squote:Op donderdag 27 juli 2017 22:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Tiberius mag ook![]()
Qua Nazi-Duitsland, dat zit hem vooral in de macht van propaganda, de terugkeer naar de 'mannelijkheid' (belangrijk issue in Trumps campagne, ook te vinden bij de Nazi's als reactie op de roaring twenties) en de clowns aan de macht, maar als ik daar verder over na denk was Göring wellicht de enige die qua clown-gehalte in de buurt kwam. De rest wist prima waar ze mee
bezig waren. Ook Mussolini-Italië was een stuk 'professioneler' in die zin...
Dat gaat kennelijk over 2006-2008, maar dat is later weer wat verder omlaag gegaan/gelijk gebleven met 2006. Daarbij, om nou in te zoomen op 2 jaar ... weet niet goed hoeveel je daaruit zou willen halen. Het is denk ik ook goed te realiseren dat de democraten in 2006 en 2008 een wave election had, waarmee ze dus ook veel wat conservatievere leden wonnen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kijk naar de recente jaren idd. Daar gaan de lijntjes weer omhoog richting conservatief.
Dank Falco - ja ik moet dat boek ook gaan lezen- ik ben met Kershaw's 'Afdaling in de hel' bezig. Je hebt gelijk! Ik ga me ook inlezen op Tiberiusquote:Op donderdag 27 juli 2017 22:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina's, maar goed dat terzijde).
Er zijn denk ik vier grote verschillen met Trump. Een aantal kwamen ook naar voren in een eerder topic uit deze reeks, maar het kan geen kwaad om ze opnieuw te posten.
1. Hitler heeft een niet zo gemakkelijke jeugd gehad. Veel gezeik op school en discussies met onderwijzers. Vervolgens wil ie kunstschilder worden in Wenen, maar wordt daar tot twee keer toe afgewezen door de kunstacademie. Hij schijnt ook ff dakloos zijn geweest. Toen kwam WO I en ipv vier keer de dans ontspringen (Trump), heeft Hitler zich heldhaftig ingezet in die oorlog, tot vermoeiens van zijn soldaatkameraden. Die waren die hele oorlog in 1917 wel beu, maar Hitler wou nog als een dolle ten strijde trekken tegen de Fransen. Ohja, hij raakte gewond tijdens de slag om de Somme en weigerde naar een militair hospitaal gebracht te worden. Hadden ze die sukkel toen maar tot de dood laten doorvechten.
Nouja het verschil met Trump is wel duidelijk, die is gewoon een gespreid matje terecht gekomen en heeft door de erfenis van zijn vader een prima start gehad met zijn vastgoedbusiness. Weinig tegenslag ook, of je moet het op privégebied een tweetal mislukte huwelijken dat vinden, maar oke
2) Qua timing was de Bierhalleputsch natuurlijk een beetje dom en sowieso te vroeg ingezet (1923). Pas in de jaren '30 in de diepe depressie kon Hitler door allerlei flaws in het Duitse staatsrecht aan de macht komen. Trump had ook gewoon moeten afwachten en bij de tweede kredietcrisis zich kandidaat moeten stellen. Nu erft hij een economie van Obama die super goed draait. Het kan alleen maar slechter vanaf nu, terwijl bij Hitler het vanaf 1933 het economisch weer helemaal te gek ging.
3) Ander verschil dan. Na WO I bleek Hitler een goed organisator te zijn en een nog betere spreker. De NSDAP samen met de SA (de knokdienst) was een prima combinatie en zorgde best wel wat voor populariteit in Duitsland in het begin. Langzaamaan heeft Hitler de organisatie uitgebreid, strak aangestuurd en waar nodig mensen uit het veld geruimd in twee pijnlijke maar geniepige 'ontslagrondes' in de jaren '30. Trump heeft gemeen met Hitler dat ie ook een goede spreker is voor grote groepen mensen, maar hij is absoluut geen goede organisator. Hij doet maar wat, ontslaat mensen, en zorgt alleen maar voor een grotere zooi. Ik krijg ook niet het idee dat mensen graag voor hem werken gezien het aantal openstaande vacatures, terwijl er denk ik in Nazi-Duitsland genoeg mensen waren die hoge posities wilden bekleden.
De mensen met wie Adolf omringd was, waren ook redelijk kundig. Ja Göring is een mafklapper en William Shirer vindt Ribbentrop ook een vollidiot, maar de rest lijkt wel kundig en het beleid goed uit te voeren. Het is alleen suf dat de meeste generalen Hitler op een gegeven moment niet meer durven tegen te spreken en zijn tactische fouten domweg uitvoeren. Bij Trump wordt de ene meelijwekkende (Spicer) vervangen door een volslagen randdebiel (Mooch). Iedereen kan zelf ook nog wel bedenken wat DeVos en Sessions voor idioten zijn. Alleen die Tillerson lijkt me redelijk oke, maar die schijnt nu dus zich een beetje afgezonderd te willen zijn.
4) Wat ook nog meespeelt is het gebrek aan visie bij Trump, terwijl onze Adolf juist een strak omlijnde visie had. Tijdens zijn gevangenschap na de Bierhalleputsch schreef hij Mein Kampf, waaruit de rest van zijn beleid gestoeld is. Wat Trump nou echt wil, is mij echt een compleet raadsel. Voor elke domme uitspraak die hij doet, is er wel een tweet te vinden waarin 100% het tegenovergestelde staat. Het slaat echt nergens en ook hier doet die Donald maar wat. De ene keer wordt ie beďnvloed door die Breitbart-kliek, het volgende moment is het old-skool Republikeinse shit die hij propageert en de andere keer is het gewoon ordinair dom gebral, wat je hoort van Trump.
Al met al lijkt het geruststellend dat het er niet naar lijkt dat Amerika afglijdt naar een nieuw Nazi-achtige staat, maar best is het sowieso niet wat er nu gebeurt in Amerika.
Je grafieken gaan niet verder..quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat gaat kennelijk over 2006-2008, maar dat is later weer wat verder omlaag gegaan/gelijk gebleven met 2006. Daarbij, om nou in te zoomen op 2 jaar ... weet niet goed hoeveel je daaruit zou willen halen. Het is denk ik ook goed te realiseren dat de democraten in 2006 en 2008 een wave election had, waarmee ze dus ook veel wat conservatievere leden wonnen.
Scaramucci is NIET de vervanger van Spicer...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Had het al een tijdje geleden gepost, maar ben nog steeds bezig met het vuistdikke Rise and Fall of the Third Reich van William Shirer, een Amerikaanse journalist die tot 1940 in Berlijn en andere Europese hoofdsteden bivakkeerde. Via allerlei Nazi-documenten schetst hij een gedetailleerd beeld van hoe Hitler en de nazi's aan de macht kon komen en... waarschijnlijk weer aftakelen, maar zo ver ben ik nog niet. Ik ben nu halverwege de inval van Denemarken en Noorwegen (zo'n hoofdstuk is iets van 60 pagina's, maar goed dat terzijde).
Er zijn denk ik vier grote verschillen met Trump. Een aantal kwamen ook naar voren in een eerder topic uit deze reeks, maar het kan geen kwaad om ze opnieuw te posten.
1. Hitler heeft een niet zo gemakkelijke jeugd gehad. Veel gezeik op school en discussies met onderwijzers. Vervolgens wil ie kunstschilder worden in Wenen, maar wordt daar tot twee keer toe afgewezen door de kunstacademie. Hij schijnt ook ff dakloos zijn geweest. Toen kwam WO I en ipv vier keer de dans ontspringen (Trump), heeft Hitler zich heldhaftig ingezet in die oorlog, tot vermoeiens van zijn soldaatkameraden. Die waren die hele oorlog in 1917 wel beu, maar Hitler wou nog als een dolle ten strijde trekken tegen de Fransen. Ohja, hij raakte gewond tijdens de slag om de Somme en weigerde in eerste instantie naar een militair hospitaal gebracht te worden. Hadden ze die sukkel toen maar tot de dood laten doorvechten.
Nouja het verschil met Trump is wel duidelijk, die is gewoon een gespreid matje terecht gekomen en heeft door de erfenis van zijn vader een prima start gehad met zijn vastgoedbusiness. Weinig tegenslag ook, of je moet het op privégebied een tweetal mislukte huwelijken dat vinden, maar oke
2) Qua timing was de Bierhalleputsch natuurlijk een beetje dom en sowieso te vroeg ingezet (1923). Pas in de jaren '30 in de diepe depressie kon Hitler door allerlei flaws in het Duitse staatsrecht aan de macht komen. Trump had ook gewoon moeten afwachten en bij de tweede kredietcrisis zich kandidaat moeten stellen. Nu erft hij een economie van Obama die super goed draait. Het kan alleen maar slechter vanaf nu, terwijl bij Hitler het vanaf 1933 het economisch weer helemaal te gek ging.
3) Ander verschil dan. Na WO I bleek Hitler een goed organisator te zijn en een nog betere spreker. De NSDAP samen met de SA (de knokdienst) was een prima combinatie en zorgde best wel wat voor populariteit in Duitsland in het begin. Langzaamaan heeft Hitler de organisatie uitgebreid, strak aangestuurd en waar nodig mensen uit het veld geruimd in twee pijnlijke maar geniepige 'ontslagrondes' in de jaren '30. Trump heeft gemeen met Hitler dat ie ook een goede spreker is voor grote groepen mensen, maar hij is absoluut geen goede organisator. Hij doet maar wat, ontslaat mensen, en zorgt alleen maar voor een grotere zooi. Ik krijg ook niet het idee dat mensen graag voor hem werken gezien het aantal openstaande vacatures, terwijl er denk ik in Nazi-Duitsland genoeg mensen waren die hoge posities wilden bekleden.
De mensen met wie Adolf omringd was, waren ook redelijk kundig. Ja Göring is een mafklapper en William Shirer vindt Ribbentrop ook een vollidiot, maar de rest lijkt wel kundig en het beleid goed uit te voeren. Het is alleen suf dat de meeste generalen Hitler op een gegeven moment niet meer durven tegen te spreken en zijn tactische fouten domweg uitvoeren. Bij Trump wordt de ene meelijwekkende (Spicer) vervangen door een volslagen randdebiel (Mooch). Iedereen kan zelf ook nog wel bedenken wat DeVos en Sessions voor idioten zijn. Alleen die Tillerson lijkt me redelijk oke, maar die schijnt nu dus zich een beetje afgezonderd te willen zijn.
4) Wat ook nog meespeelt is het gebrek aan visie bij Trump, terwijl onze Adolf juist een strak omlijnde visie had. Tijdens zijn gevangenschap na de Bierhalleputsch schreef hij Mein Kampf, waaruit de rest van zijn beleid gestoeld is. Wat Trump nou echt wil, is mij echt een compleet raadsel. Voor elke domme uitspraak die hij doet, is er wel een tweet te vinden waarin 100% het tegenovergestelde staat. Het slaat echt nergens en ook hier doet die Donald maar wat. De ene keer wordt ie beďnvloed door die Breitbart-kliek, het volgende moment is het old-skool Republikeinse shit die hij propageert en de andere keer is het gewoon ordinair dom gebral, wat je hoort van Trump.
Al met al lijkt het geruststellend dat het er niet naar lijkt dat Amerika afglijdt naar een nieuw Nazi-achtige staat, maar best is het sowieso niet wat er nu gebeurt in Amerika.
De tweede gaat t/m 2014 ...quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je grafieken gaan niet verder..
Oh oke, vervangt dan die Huckabee (ik zou haar toch doen btw) Spicey?quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Scaramucci is NIET de vervanger van Spicer...
Hij is de vervanger van Mike Dubke. Functie: Communications Director.
Goed zo!quote:
Ja.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh oke, vervangt dan die Huckabee (ik zou haar toch doen btw) Spicey?
Nee, hij vervangt Mike Dubke in de functie van White Hiuse Communications Director.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
NEEquote:
Yep,quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Rustig whiskers... wel:quote:
Post is aangepastquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij lees je zijn vraag verkeerd.
Nee, Huckabee was er al voor Spicer aankondigde ontslag te nemen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:03 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Rustig whiskers... wel:
Dubke --> the Mooch
Spicey --> Huckabee Sanders
Huckabee is Spicer's opvolger.quote:
Ze was deputy ja..quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Huckabee was er al voor Spicer aankondigde ontslag te nemen.
Al verving ze hem feitelijk al wel.
Dat zeg ik. Officieel niet, feitelijk wel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Huckabee is Spicer's opvolger.
In 1e instantie was zij 'slechts' diens back-up/vervangster.
quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ze was deputy ja..
En het is best grappig dat Falco een lap van een post met een diepe analytische vergelijking tussen Trump-Amerika en Hitler-Duitsland typt en dat jij op dat detail aftikt
Dat is ook niet zo gek. In het boek en de film is Bateman idolaat van Donald Trump en de jonge Trump was een van de inspiratiebronnen voor het karakter.quote:Op donderdag 27 juli 2017 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Scaramucci doet me altijd denken aan Patrick Bateman.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I have to return some videotapes...
Mooi zo.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek. In het boek en de film is Bateman idolaat van Donald Trump en de jonge Trump was een van de inspiratiebronnen voor het karakter.
In ander nieuws, GOP heeft 1.6 billion downpayment voor de muur goedgekeurd.
Build the wall
twitter:nycsouthpaw twitterde op donderdag 27-07-2017 om 23:03:50Ain't this some shit. https://t.co/DKB4qDFX9T https://t.co/wiDJ8cTOaK reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je nu jezelf quoten?quote:
Oeps staat er toch?quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ga je nu jezelf quoten?
Dat "interview" met de mooch is te vergelijken met een discussie over de zin van het leven tussen Pauly D en the Situation in Jersey Shore.. niet normaal...
Geen idee, ik ben niet ah kijken. DM Kijkertje, die weet het wellicht.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar zijn ze nu precies over aan het stemmen?
Denk de 'skinny'/'death-spiral' repeal die niemand wil. Swingvote Heller heeft iig voor gestemd.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet ah kijken. DM Kijkertje, die weet het wellicht.
The Mooch een planted agent? Dat is een interessante hypothese...quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oeps staat er toch?![]()
Maar Scaramucci lijkt Trump naar de troon te willen steken idd.
Als er ERGENS een opzetje zit vermoed ik dat eerder hier dan, gezien zijn oude uitspraken over Trump
Is dat "Britse beleefdheid" en betekent het: "Absolute onzin" of Nederlandse directheid en betekent het: interessante hypothese?quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
The Mooch een planted agent? Dat is een interessante hypothese...
Ik heb een tijdje in het VK gewoondquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is dat "Britse beleefdheid" en betekent het: "Absolute onzin" of Nederlandse directheid en betekent het: interssante hypothese?
Ben overigens geen BNW-er, dus neem de vorige opmerking niet te serieusmaar dat had ik al bedoeld uit te drukken met de icon
Ok, "absolute onzin" it isquote:
Maar goed, hij plant dus voor te stemmen, en noemt het een ramp ... lekker dan.quote:Graham is first - saying he's been asking leadership to vote on skinny bill so they can go to conference and get amendments scored.
He said there's concern on his part and others that the House will not take the skinny bill to conference and bring it up for a simple vote
"The skinny bill as policy is a disaster. The skinny bill as a replacement for obamacare is a fraud." HOLY SHIT.
Hij is een Repquote:Op donderdag 27 juli 2017 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Omschrijving van de persconferentie van Graham, McCain & co:
[..]
Maar goed, hij plant dus voor te stemmen, en noemt het een ramp ... lekker dan.
twitter:thehill twitterde op donderdag 27-07-2017 om 21:13:06JUST IN: White House refuses to say if Trump has confidence in Priebus https://t.co/tjiYDKjlSz https://t.co/G6FcOm9Zuy reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 27-07-2017 om 23:36:51Today, we gathered in the East Room to pay tribute to the HEROES whose courageous actions under fire saved so many… https://t.co/KPsKk2muqg reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |