Ik geef toe dat er altijd wel aan de veilige kant wordt aangegeven, soms zelfs een strook dicht omdat er een auto op de vluchtstrook staat. Maar je lijkt hier te suggereren dat het expres gedaan wordt om boetes te kunnen schrijven...quote:Op zondag 23 juli 2017 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
Dat gezegd hebbende, wordt er veel te vaak vanalles en nog wat afgesloten om daarna lekker boetes te gaan vangen. Nergens voor nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef Karig_Hutje het volgende:
Het zou pas echt schandalig wezen als er 230 bekeuringen waren uitgedeeld bij een Neger ren voor het Rode-Kruis.Elke marathon dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
Incident was al gepasseerd toen de tweede strook ook werd afgesloten...quote:Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er altijd wel aan de veilige kant wordt aangegeven, soms zelfs een strook dicht omdat er een auto op de vluchtstrook staat. Maar je lijkt hier te suggereren dat het expres gedaan wordt om boetes te kunnen schrijven...
Met verkeersveiligheid had het in dit geval niets van doen, in ieder geval niet de tweede strook. Verzin gerust zelf wat dan de reden is.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:13 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik geef toe dat er altijd wel aan de veilige kant wordt aangegeven, soms zelfs een strook dicht omdat er een auto op de vluchtstrook staat. Maar je lijkt hier te suggereren dat het expres gedaan wordt om boetes te kunnen schrijven...
Dus? Gewoon niet door rode kruis rijden.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Incident was al gepasseerd toen de tweede strook ook werd afgesloten...
Bij mij winnen ze juist in aanzien als de bekeuringen terecht zijn. Moet je je maar aan de regels houden. Er worden elke maand weer wegwerkers aangereden.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef Fer het volgende:
Hopelijk beseffen ze bij het OM wel, dat je op deze manier het respect van de politie weer een stuk ondermijnt.
Dat is volledig irrelevant toch? Er hangt een rood kruis boven. Dus je mag daar niet rijden. En zelf de conclusie trekken dat er verderop niets aan de hand is en dat het rode kruis wel geweest moet zijn voor dat ongeval waar ja al voorbij gereden bent slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:08 schreef tong80 het volgende:
Op sociale media reageren mensen verontwaardigd op het optreden van de politie, omdat de tweede afgesloten rijstrook pas begon nadat het incident gepasseerd was.
Waanzin dat ze die rijstroken niet even afsluiten voor het incident plaats vond. Dan heeft die brandende auto tenminste plek.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:08 schreef tong80 het volgende:
[b]
Op sociale media reageren mensen verontwaardigd op het optreden van de politie, omdat de tweede afgesloten rijstrook pas begon nadat het incident gepasseerd was.
Kun jij dat zo inschatten? Misschien wilden ze de extra ruimte wel hebben voor een bergingsvoertuig. Overigens is kort daarna nog een tweede afrit, dus het is niet zo dat mensen 10 km om moeten rijden.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met verkeersveiligheid had het in dit geval niets van doen, in ieder geval niet de tweede strook. Verzin gerust zelf wat dan de reden is.
Om te voorkomen dat mensen massaal gaan liggen klooien op die afslag? Laatste moment die tweede baan induiken bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met verkeersveiligheid had het in dit geval niets van doen, in ieder geval niet de tweede strook. Verzin gerust zelf wat dan de reden is.
Precies, het is niet aan de chaufeur om dat zelf even in te gaan schatten.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:34 schreef Droopie het volgende:
Misschien moest een traumahelicopter wel landen tegen de wind in, zodat de rook niet op hun landplaats omhoog steeg (achter het incident).
Rode kruizen staan er niet voor niets en als de politie of rijkswaterstaat besluit om de afrit af te sluiten dan rij je lekker rechtdoor.
Kan nog wel meer redenen bedenken, feit is rood kruis is afgesloten rijstrook.
Idd.. het inschattingsvermogen van de nederlandse chauffeurs hebben ze daar toch al geen hoge pet van op.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies, het is niet aan de chaufeur om dat zelf even in te gaan schatten.
Daarom, hard aanpakken dit; lijkt mij verder vreselijk werk.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Idd.. het inschattingsvermogen van de nederlandse chauffeurs hebben ze daar toch al geen hoge pet van op.
http://m.telegraaf.nl/bin(...)inspecteur-vogelvrij
Dat is nou eenmaal nodig met alle randmongolen op de weg. Kun je er een paar missen als je op je telefoon zit te loeren.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:52 schreef BrandX het volgende:
Ik ben het er mee eens dat er soms wel heel erg ver van te voren al rode kruizen te zien zijn en erg lang doorlopen na een vrachtwagen met een lekke band.
Ik vrees dat je gelijk hebtquote:Op zondag 23 juli 2017 22:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal nodig met alle randmongolen op de weg. Kun je er een paar missen als je op je telefoon zit te loeren.
Kijk anders waar ik op reageer, Sjaak.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dus? Gewoon niet door rode kruis rijden.
Het OM? Wat hebben die met deze actie te maken dan?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef Fer het volgende:
Hopelijk beseffen ze bij het OM wel, dat je op deze manier het respect van de politie weer een stuk ondermijnt.
Volgens andere media inderdaad om de weg vrij te maken voor de berging en de brandweer.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Kun jij dat zo inschatten? Misschien wilden ze de extra ruimte wel hebben voor een bergingsvoertuig. Overigens is kort daarna nog een tweede afrit, dus het is niet zo dat mensen 10 km om moeten rijden.
quote:Op zondag 23 juli 2017 23:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kijk anders waar ik op reageer, Sjaak.
Terecht. Kijk hoe dicht ze bij die afrit staan, als je dan een rijstrook open laat rijden mensen de zijkant uit de hulpvoertuigen als die wegrijden.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens andere media inderdaad om de weg vrij te maken voor de bering en de brandweer.
Politie (of RWS, die de weg afkruist) hebben daar helemaal geen belang bij. Het is niet zo dat het geld van boetes bij hun terecht komt.Dat geld verdwijnt gewoon in de algemene middelen, in de schatkist dus.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:55 schreef T-zooi het volgende:
Wtf ze sluiten even twee stroken af inclusief een hele afrit voor een auto die afbrandt op de vluchtstrook. Schandalig en nog dik geld vangen aan bekeuringen ook. Gaat echt helemaal nergens over.
Dit.quote:
Dit dus.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:14 schreef Nattekat het volgende:
Als de kritiek klopt, wtf
Hoe dan ook terechte boetes, kan me niet hoog genoeg zijn.
Ik zou eerder zeggen dat het respect voor de gemiddelde lul op de weg weer eens afneemt.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef Fer het volgende:
Hopelijk beseffen ze bij het OM wel, dat je op deze manier het respect van de politie weer een stuk ondermijnt.
Vooral dat laatste. Afsluiting is echt het laatste wat je moet doen. Mensen snappen de ernst niet als je om een tak op de weg een strook afsluit. Daarmee ook kappen.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de mensen die door die kruisen heenrijden is de boete volledig terecht. Op de plek van het kruis kun je als weggebruiker met geen mogelijkheid bepalen, wat er verderop aan de hand is.
Dat gezegd hebbende, wordt er veel te vaak vanalles en nog wat afgesloten om daarna lekker boetes te gaan vangen. Nergens voor nodig.
Als je niet begrijpt dat voor een flinke tak een strook wordt afgesloten kun je voortaan maar beter de trein nemen.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Afsluiting is echt het laatste wat je moet doen. Mensen snappen de ernst niet als je om een tak op de weg een strook afsluit. Daarmee ook kappen.
Afgesloten afrit, boeie. Niemand heeft er last van, en dat kwam vast goed uit voor iets. Het is nou niet zo dat er echt een rijbaan afgesloten is.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Afsluiting is echt het laatste wat je moet doen. Mensen snappen de ernst niet als je om een tak op de weg een strook afsluit. Daarmee ook kappen.
quote:Op zondag 23 juli 2017 23:25 schreef CrashO het volgende:
De gemiddelde Nederlandse automobilist + rood kruis:
Hier terecht idd. Meer dan. Alleen kom ik ook vaak afsluitingen tegen waarvan ik denk 'waar is de reden dan?' niks op de weg.. Vaak in de spits waar de A8 en A10 samenkomen. Middelste rijstrook dicht...quote:Op zondag 23 juli 2017 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Afgesloten afrit, boeie. Niemand heeft er last van, en dat kwam vast goed uit voor iets. Het is nou niet zo dat er echt een rijbaan afgesloten is.
Die hebben weer last van de blaadjes van die tak.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je niet begrijpt dat voor een flinke tak een strook wordt afgesloten kun je voortaan maar beter de trein nemen.
Hier? https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier terecht idd. Meer dan. Alleen kom ik ook vaak afsluitingen tegen waarvan ik denk 'waar is de reden dan?' niks op de weg.. Vaak in de spits waar de A8 en A10 samenkomen. Middelste rijstrook dicht...
Jij mag je rijbewijs inleveren, opdonderen van de weg.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef jakosi het volgende:
Mensen zijn rode kruizen minder serieus gaan nemen omdat bijvoorbeeld op de A12 vanaf Driebergen tot Veenendaal ofzo er altijd rijstroken zijn afgekruisd met de reden dat 'het wegdek dan niet slijt'.
Dus er wordt wel degelijk veel afgekruisd om twijfelachtige redenen, en dan nemen mensen rode kruizen uberhaupt minder serieus.
quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef jakosi het volgende:
Mensen zijn rode kruizen minder serieus gaan nemen omdat bijvoorbeeld op de A12 vanaf Driebergen tot Veenendaal ofzo er altijd rijstroken zijn afgekruisd met de reden dat 'het wegdek dan niet slijt'.
Exact. Afkruizen moet je echt alleen doen in bittere noodzaak. Dan snappen mensen het ten minste.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef jakosi het volgende:
Mensen zijn rode kruizen minder serieus gaan nemen omdat bijvoorbeeld op de A12 vanaf Driebergen tot Veenendaal ofzo er altijd rijstroken zijn afgekruisd met de reden dat 'het wegdek dan niet slijt'.
Dus er wordt wel degelijk veel afgekruisd om twijfelachtige redenen, en dan nemen mensen rode kruizen uberhaupt minder serieus.
Nee. Die bedoel ik niet. Andere kant op. Van de wisselbaan uit de Coentunnel, linker baan als de A10 er bij komt. In de spits wanneer alles in gebruik moet zijn, opeens de middelste baan afsluiten. Niemand snapt dat.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hier? https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Omdat het een wisselbaan is?
Dit is een gevalletje 'blame the messenger'. Zelf zou ik nooit doelbewust een rood kruis negeren.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij mag je rijbewijs inleveren, opdonderen van de weg.
Nee. Dat zijn plus-stroken. Een variant Spitsstrook. En de reden dat hij dicht is als het niet pokke druk is, is omdat voor het verbreden van een snelweg er 500 miljoen miljard mileu en inspraakclubjes hun zegje kunnen doen waardoor het 50 jaar kan duren voordat er wat gaat gebeuren.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef jakosi het volgende:
omdat bijvoorbeeld op de A12 vanaf Driebergen tot Veenendaal ofzo er altijd rijstroken zijn afgekruisd met de reden dat 'het wegdek dan niet slijt'.
Wat is dan de reden? Er zijn drie banen waarvan er buiten de spits altijd een dicht is.quote:
Maar nog steeds hangen die rode kruizen er, in de ogen van veel mensen, 'nutteloos'. Wat met zich meebrengt dat sommige mensen rode kruizen in het algemeen minder serieus nemen.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nee. Dat zijn plus-stroken. Een variant Spitsstrook. En de reden dat hij dicht is als het niet pokke druk is, is omdat voor het verbreden van een snelweg er 500 miljoen miljard mileu en inspraakclubjes hun zegje kunnen doen waardoor het 50 jaar kan duren voordat er wat gaat gebeuren.
De spitsstrook is bedacht als manier om een snelweg te verbreden, zonder een snelweg te verbreden waardoor spul op normaal tempo aangelegd kon worden... Gooien ze dat ding permanent open, dan valt het onder andere regelgeving en is de procedure voor aanleg dus 20 keer langer.
Nee, dat het in je op komt is al genoeg. Je zoekt een excuus.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:37 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dit is een gevalletje 'blame the messenger'. Zelf zou ik nooit doelbewust een rood kruis negeren.
Ik heb het niet over mezelf maar over gedachtegangen die andere weggebruikers naar aanleiding van mijn observaties kunnen hebben.
Zou jij jezelf even willen verontschuldigen naar mij? Ik ben niet de dader, alleen degene die het slechte nieuws brengt.
Die baan is smaller, daarom gaat de snelheid omlaag als hij open is. Als hij dicht is mag je dus harder rijden. Droeftoeter!quote:Op zondag 23 juli 2017 23:39 schreef jakosi het volgende:
[..]
Wat is dan de reden? Er zijn drie banen waarvan er buiten de spits altijd een dicht is.
Nu zou ik me kunnen voorstellen dat de afgekruiste baan buiten de spits als een soort extra vluchtstrook kan fungeren, maar ben benieuwd naar je toelichting.
Voor velen werkt dat zo ja, volgens mij heb jij een redelijk laag IQ, anders zou je begrijpen dat ik niet noodzakelijk voor mezelf maar voor andere mensen spreek.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat het in je op komt is al genoeg. Je zoekt een excuus.
Degene die door rood kruis rijden zullen dat vaker doen, dan is cashen wel een manier om het ze af te leren.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:13 schreef kree het volgende:
Ik maak dit vaak mee omdat ik veel rij. Ik ga er niet doorheen, maar ze sluiten vaak een heel aantal km af met meerdere signaleringsborden, omdat ik denk dat dat automatisch gaat 9 van de 10x is het zinloos namelijk en had het gewoon door kunnen rijden daarop.
Punt is je kunt dat nooit weten dus er doorheen rijden is natuurlijk nooit goed.
Dat ze dan gelijk weer dat gebruiken om keihard te cashen is ook weer niet nodig denk ik
Het is gewoon een tweebaansweg met de mogelijkheid er bij drukte een driebaansweg van te maken. De gebruiker van de weg bepaalt niet of en wanneer het een twee- of driebaansweg is en dient dus niet door een rood kruis te rijden.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:39 schreef jakosi het volgende:
[..]
Wat is dan de reden? Er zijn drie banen waarvan er buiten de spits altijd een dicht is.
Nu zou ik me kunnen voorstellen dat de afgekruiste baan buiten de spits als een soort extra vluchtstrook kan fungeren, maar ben benieuwd naar je toelichting.
Ja en nee, ik denk dat je dat nooit moet doen, maar vaak zie je dezelfde dingen op dezelfde plek gebeuren. Maargoed zoals ik al zei, ik zou het nooit doen, maar snap de frustratie wel als je een afrit moet hebben waar je opzich wel langs kan zonder gevaar maar dat ze die wel afkruizenquote:Op maandag 24 juli 2017 00:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Degene die door rood kruis rijden zullen dat vaker doen, dan is cashen wel een manier om het ze af te leren.
Die frustratie is niets mis mee, dat is emotie, kan gebeuren, maar dan daadwerkelijk door een rood kruis gaan rijden is gewoon fout.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ja en nee, ik denk dat je dat nooit moet doen, maar vaak zie je dezelfde dingen op dezelfde plek gebeuren. Maargoed zoals ik al zei, ik zou het nooit doen, maar snap de frustratie wel als je een afrit moet hebben waar je opzich wel langs kan zonder gevaar maar dat ze die wel afkruizen
Dat snap ik, maar het levert een plaatje op dat mensen heel veel rode kruizen zien waar geen ongeluk/werkzaamheden zijn.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is gewoon een tweebaansweg met de mogelijkheid er bij drukte een driebaansweg van te maken. De gebruiker van de weg bepaalt niet of en wanneer het een twee- of driebaansweg is en dient dus niet door een rood kruis te rijden.
Wat is er zo moeilijk aan een rood kruis dan dat je nog een extra politiewagen nodig hebt om je te begeleiden?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:21 schreef kree het volgende:
Beter dus zetten ze ff een politiewagen neer die aanheeft wat kan ipv een flitswagen
Dat maakt toch niet uit? Een rood kruis betekent niet dat er een ongeluk is of dat er wegwerkzaamheden zijn, het betekent dat je er niet mag rijden. De reden doet er verder niet toe.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:23 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het levert een plaatje op dat mensen heel veel rode kruizen zien waar geen ongeluk/werkzaamheden zijn.
Ja hoor eens, zeg ook niet dat je dat moet doen, maar gelijk idioot een tich mensen bekeuren. Daar heb ik wel mijn twijfels bij, zeker als het wellicht nog wel gewoon gekunt had. Moeten ze gewoon politiemensen ter plekke zetten die dat aangeven, die borden zijn soms nl nutteloos, gaat het verkeer km over minder rijbanen terwijl het maar 1 klein incident is wat nog op de vluchtstrook staat zelfsquote:Op maandag 24 juli 2017 00:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die frustratie is niets mis mee, dat is emotie, kan gebeuren, maar dan daadwerkelijk door een rood kruis gaan rijden is gewoon fout.
Solliciteer bij de politie.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:28 schreef kree het volgende:
55000 euro in drie kwartier wil ik ook wel verdienen nl.
Nee, maar ze hebben het wel verdiend, natuurlijkquote:Op maandag 24 juli 2017 00:30 schreef kree het volgende:
[..]
Haha die krijgen dat geld natuurlijk niet
Voor onze 'geweldige' regering, owh wacht die zijn al 5 maanden aan het kloten met etentjses en gezellige onderonsjes op diverse locaties en bereiken geen klootquote:Op maandag 24 juli 2017 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben het wel verdiend, natuurlijk
Hoe zat dat ook weer burger beschermen of burger beroven?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben het wel verdiend, natuurlijk
Volgens mij draait alles gewoon door in Nederland, hoor, en die politici zijn allemaal verkozen en worden dus allemaal precies hetzelfde betaald of ze nu onderhandelen of in de Kamer zitten. Dus ja, reken het eens uit?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:33 schreef kree het volgende:
[..]
Voor onze 'geweldige' regering, owh wacht die zijn al 5 maanden aan het kloten met etentjses en gezellige onderonsjes op diverse locaties en bereiken geen kloot
Zo zijn al die zinloze kosten wel te financieren natuurlijk. Reken eens uit wat dit kost enzo hahaha.
Ze zouden dit verdomme in een week rond moeten hebben, bij elk bedrijf waren er nu al ontslagen geweest als het zo kut ging nl.
Sorry kan me hier zo pissig over maken
quote:Op maandag 24 juli 2017 00:37 schreef john2406 het volgende:
Ik denk als ik het nogmaals meemaakt rood kruis omspringen dat ik vol in de ankers ga met alle gevolgen van dien.
Bedenk wel even de max snelheid plus rood kruis wat opeens voor je neus aanspringen doet.
En dan 230 bekeuringen en niet maar een stuk of 10, geeft toch eigenlijk wel genoeg aan of niet?
Volgens mij heeft een minister president toch wel een paar centjes meer te makken?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij draait alles gewoon door in Nederland, hoor, en die politici zijn allemaal verkozen en worden dus allemaal precies hetzelfde betaald of ze nu onderhandelen of in de Kamer zitten. Dus ja, reken het eens uit?
En als je een parallel wil trekken met een bedrijf zijn dit de aandeelhouders die onderhandelen over de toekomst van het bedrijf, knappe jongen die de aandeelhouders kan ontslaan
Ja maar met onderhandelen komen ze niet echt ver, en dat zijn mensen die dus tijd kwijt zijn met niks te bereiken.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij draait alles gewoon door in Nederland, hoor, en die politici zijn allemaal verkozen en worden dus allemaal precies hetzelfde betaald of ze nu onderhandelen of in de Kamer zitten. Dus ja, reken het eens uit?
En als je een parallel wil trekken met een bedrijf zijn dit de aandeelhouders die onderhandelen over de toekomst van het bedrijf, knappe jongen die de aandeelhouders kan ontslaan
En? Er is maar een. Of dat nu Rutte is of zijn opvolger, de tijd die Rutte langer doorgaat kan de volgende korter in functie zijn. Extra kosten? 0 euro.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een minister president toch wel een paar centjes meer te makken?
Het was een snelweg en beide stroken sprongen aan, ja dan ga ik dus bij deze, na dit gelezen te hebben vol in de ankers. 230 wagens die er dan achterop knallen!quote:Op maandag 24 juli 2017 00:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het geval van een afrit rij je gewoon door, in het geval van een rijstrook wissel je gewoon van rijbaan. Je gaat toch niet bovenop je rem staan op de snelweg?
Op het moment nog niemand toch, en ze willen allemaal wel graag echter er is nog niks.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En? Er is maar een. Of dat nu Rutte is of zijn opvolger, de tijd die Rutte langer doorgaat kan de volgende korter in functie zijn. Extra kosten? 0 euro.
Ja, heh, en daar ligt nou net het probleem, als de kiezers op deze manier stemmen, dat er een coalitie van 4 nodig is dan moeten de kiezers ook niet zeuren dat het langer duurt om er uit te komen.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef kree het volgende:
[..]
Ja maar met onderhandelen komen ze niet echt ver, en dat zijn mensen die dus tijd kwijt zijn met niks te bereiken.
Ik heb niet eens voor pvv gestemd, maar het irriteerd me ook dat dat dan uitgesloten wordt terwijl er veel mensen op hebben gestemd.
Komop zeg really 5 maanden om uit 15 punten te komen?
Fuck it van mij mogen we wel weer opnieuw stemmen
Wat denk je dan? Dat je een boete krijgt voor het rijden op een plek waar de kruizen boven je aan springen?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het was een snelweg en beide stroken sprongen aan, ja dan ga ik dus bij deze, na dit gelezen te hebben vol in de ankers. 230 wagens die er dan achterop knallen!
Nee, hoor, Rutte is nu nog steeds MPquote:Op maandag 24 juli 2017 00:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op het moment nog niemand toch, en ze willen allemaal wel graag echter er is nog niks.
Niet dan, kregen deze mensen geen boete dan?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat denk je dan? Dat je een boete krijgt voor het rijden op een plek waar de kruizen boven je aan springen?
Heeft die zich dat recht dan genomen, of verkregen?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, Rutte is nu nog steeds MP
Lees mijn edit even, deze reactie maakt mij er alleen maar zekerder van.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet dan, kregen deze mensen geen boete dan?
Nee het gaat erom dat ze zelf allemaal in het ivoren torentje willen zitten. Daarom duurt dit lang, ze denken totaal niet in wat het volk nu eigenlijk heeft gewild met stemmenquote:Op maandag 24 juli 2017 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, heh, en daar ligt nou net het probleem, als de kiezers op deze manier stemmen, dat er een coalitie van 4 nodig is dan moeten de kiezers ook niet zeuren dat het langer duurt om er uit te komen.
Het volk heeft zijn stemmen zo verdeeld dat er slechts een regering te vormen valt met 4 partijen, of dat is wat ze willen of niet is irrelevant, dat is wat ze gedaan hebben dus dan moet je ook niet zeiken en de consequenties accepteren. Als men er echt niet uitkomt kan er besloten worden opnieuw te stemmen en dan begint het circus van voren af aan en kon je over een aantal maanden weer zeuren over ivoren torentjes, whatever dat mag zijn.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:45 schreef kree het volgende:
[..]
Nee het gast erom dat ze zelf allemaal in het ivoren torentje willen zitten. Daarom duurt dit lang, ze denken totaal niet in wat het volk nu eigenlijk heeft gewild met stemmen
Ik weet dat het niet mag, onnodig remmen echter als ik het uitleg aan een rechter denk ik dat die er wel in meegaan doet, roodkruis is boete of niet, men is er een zooitje van aan het maken van het mooie Nederland,quote:Op maandag 24 juli 2017 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees mijn edit even, deze reactie maakt mij er alleen maar zekerder van.
Zie nog even edit, was nog aan het aanvullenquote:Op maandag 24 juli 2017 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het volk heeft zijn stemmen zo verdeeld dat er slechts een regering te vormen valt met 4 partijen, of dat is wat ze willen of niet is irrelevant, dat is wat ze gedaan hebben dus dan moet je ook niet zeiken en de consequenties accepteren. Als men er echt niet uitkomt kan er besloten worden opnieuw te stemmen en dan begint het circus van voren af aan en kon je over een aantal maanden weer zeuren over ivoren torentjes, whatever dat mag zijn.
Dat rode kruis daar is er voor dat het verkeer niet gelijk van links naar rechts schiet en omgekeerd zodat het daar nog maar vast loopt.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier terecht idd. Meer dan. Alleen kom ik ook vaak afsluitingen tegen waarvan ik denk 'waar is de reden dan?' niks op de weg.. Vaak in de spits waar de A8 en A10 samenkomen. Middelste rijstrook dicht...
Ooit op de vluchtstrook gestaan? Natuurlijk sluiten ze een extra baan af, je wilt daar echt niet staan terwijl de vrachtwagens op een halve meter afstand langsrazen..quote:Op maandag 24 juli 2017 00:25 schreef kree het volgende:
[..]
Ja hoor eens, zeg ook niet dat je dat moet doen, maar gelijk idioot een tich mensen bekeuren. Daar heb ik wel mijn twijfels bij, zeker als het wellicht nog wel gewoon gekunt had. Moeten ze gewoon politiemensen ter plekke zetten die dat aangeven, die borden zijn soms nl nutteloos, gaat het verkeer km over minder rijbanen terwijl het maar 1 klein incident is wat nog op de vluchtstrook staat zelfs
Waarom zetten ze de gevarendriehoek niet duidelijker op de strook? Bang dat ie stukgereden wordt?quote:Op maandag 24 juli 2017 08:56 schreef Ludachrist het volgende:
Zal Braddie een boete gescoord hebben?
[ afbeelding ]
Wat een mongool.quote:Op maandag 24 juli 2017 08:56 schreef Ludachrist het volgende:
Zal Braddie een boete gescoord hebben?
[ afbeelding ]
Plaatsingquote:Op maandag 24 juli 2017 08:56 schreef Ludachrist het volgende:
Zal Braddie een boete gescoord hebben?
[ afbeelding ]
Of terecht of onterecht ik weet het niet ik was er niet, stel mij wel voor rookpluim die men voorbij rijden doet 70 kmh zag ik ergens.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:59 schreef ufopiloot het volgende:
Boetes zijn terecht, een rood kruis is een rood kruis.
Maar; Ik vind het wel lachwekkend dat er dus geen pylonnetjes of een politiewagen wordt neergezet, maar wel iemand met een fotocamera of een bonnenboekje om kentekens te noteren. Als je ziet dat er elke 10 seconden een auto langsrijdt, dan doe je er toch gelijk wat aan om het te stoppen? Als het echt zo gevaarlijk was en/of een brandweerroute, dan hadden ze wel iets meer prioriteit mogen geven aan het beter afsluiten van de afrit in plaats van op hun dooie gemakkie 3 kwartier lang boetes uit te schrijven.
voordat je bij het rode kruis komt, staat er al op 2-3 matrixen ervoor een pijl naar links of rechts aangegeven en daarna volgt de matrix met de rode kruis. Als je pas op het moment dat je de rode kruis nadert je bezig gaat houden met het invoegen naar de andere baan, ben je echt rijkelijk te laat.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of terecht of onterecht ik weet het niet ik was er niet, stel mij wel voor rookpluim die men voorbij rijden doet 70 kmh zag ik ergens.
Sorteert men voor ziet men rood kruis, en links naast mij rijd al een auto, wat te doen?
Remmen of de wagen wat zich naast mij bevind van de weg afdrukken?
Deze bedoel jij?quote:
In dit geval niet, want het betrof afritten.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
voordat je bij het rode kruis komt, staat er al op 2-3 matrixen ervoor een pijl naar links of rechts aangegeven en daarna volgt de matrix met de rode kruis. Als je pas op het moment dat je de rode kruis nadert je bezig gaat houden met het invoegen naar de andere baan, ben je echt rijkelijk te laat.
Toch denk ik die 70 rechts had ook een kruis behoren te zijn, daar gaan we weer alles maar half?quote:Op maandag 24 juli 2017 14:23 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
In dit geval niet, want het betrof afritten.
Dan had ik die brandweer auto willen zien draaien als de afrit toerit was geworden.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:15 schreef ufopiloot het volgende:
Nee, dat is geen half werk. Die 2 rijstroken waar je 70 mag is hoofdrijbaan. De afritten zijn apart voorzien van rood kruis. Daar zijn geen pijlen voor benodigd, en dus ook geen extra kruizen op de hoofdrijbaan benodigd.
En? Jij rijdt ook over de gesloten spitsstrook?quote:Op zondag 23 juli 2017 22:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Incident was al gepasseerd toen de tweede strook ook werd afgesloten...
Waarom is men wel in staat om vluchtstroken, verboden in te rijden, verboden te parkeren en weet ik veel wat voor borden/ verkeersregels serieus te nemen? Of is alle regelgeving als je op de snelweg rijdt plotseling niet meer valide?quote:Op zondag 23 juli 2017 23:40 schreef jakosi het volgende:
[..]
Maar nog steeds hangen die rode kruizen er, in de ogen van veel mensen, 'nutteloos'. Wat met zich meebrengt dat sommige mensen rode kruizen in het algemeen minder serieus nemen.
Oh, er is iets aan de hand, laat ik mijn telefoon pakken en een foto maken in plaats van op de weg te letten.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deze bedoel jij?
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
Chips er was een getuige en heeft ook nog een beeld gemaakt?
Triest he altijd iemand die over de schouder mee kijken doet, kan ook passagier gemaakt hebben of een camera die altijd mee kijken doet, ik heb er ook eentje achter de venster trouwens.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Oh, er is iets aan de hand, laat ik mijn telefoon pakken en een foto maken in plaats van op de weg te letten.
Dat is alleen niet wat er hier aan de hand was. Hier was gewoon de hele afslag afgekruist maar besloten mensen toch nog ff de afslag te nemen vlak achter de brandende auto.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het was een snelweg en beide stroken sprongen aan, ja dan ga ik dus bij deze, na dit gelezen te hebben vol in de ankers. 230 wagens die er dan achterop knallen!
Dit is simpelweg het effect van elke dag dezelfde route nemen, dan let je niet eens meer op verkeersborden, daar rechtdoor rijden is dan niet meer als een automatisme.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:25 schreef CrashO het volgende:
De gemiddelde Nederlandse automobilist + rood kruis:
Echt stoppen op de rem blijven staan in de achteruit handrem en schrap gaan zitten?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En in jouw siutatie, als opeens alle kruizen aangaan, ja, dan hoor je te stoppen op de snelweg.
Niet als die rode kruizen net aanspringen terwijl je al op dat stuk weg rijdt en die witte matrix-pijlen op de borden achter je verschijnen. Wat dan?quote:Op maandag 24 juli 2017 12:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
voordat je bij het rode kruis komt, staat er al op 2-3 matrixen ervoor een pijl naar links of rechts aangegeven en daarna volgt de matrix met de rode kruis. Als je pas op het moment dat je de rode kruis nadert je bezig gaat houden met het invoegen naar de andere baan, ben je echt rijkelijk te laat.
Achteruit spookrijden doorgetrokken streep negeren alles is geoorloofd dan, zelfs bij een rood kruis mag ik geen verdrijvingsvlak of doorgetrokken streep nemen toch?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is simpelweg het effect van elke dag dezelfde route nemen, dan let je niet eens meer op verkeersborden, daar rechtdoor rijden is dan niet meer als een automatisme.
Stoppen.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet als die rode kruizen net aanspringen terwijl je al op dat stuk weg rijdt en die witte matrix-pijlen op de borden achter je verschijnen. Wat dan?
Doe je dat bij een stilstaande file ook dan?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Echt stoppen op de rem blijven staan in de achteruit handrem en schrap gaan zitten?
Maar op het moment dat jij achteraan sluit bij een stilstaande file kunnen ze ook achterop rijden bij je.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als er genoeg achter me staan om de evt klap op te vangen niet!
Wat is daar in godsnaam het nut van? Als jij ziet dat er nog 300 meter rijstrook voor je leeg is tot het ongeluk kun je toch wel even rustig doorrijden tot een veilige afstand?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar op het moment dat jij achteraan sluit bij een stilstaande file kunnen ze ook achterop rijden bij je.
Als de kruizen aangaan is het voor iedereen duidelijk dat er wat aan de hand is, gewoon op een normale manier je auto tot stilstand brengen. Zo moeilijk is het niet.
Er zal maar een slaapjanus achter aansluiten of iemand wat met de koffiezetter aan de gang is, het is niet zo logisch allemaal als dat jij het je voorstellen doet.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar op het moment dat jij achteraan sluit bij een stilstaande file kunnen ze ook achterop rijden bij je.
Als de kruizen aangaan is het voor iedereen duidelijk dat er wat aan de hand is, gewoon op een normale manier je auto tot stilstand brengen. Zo moeilijk is het niet.
Nou nee als ik dan 230 euri mag aftikken nog niet misschien ik gun het ze niet!quote:Op maandag 24 juli 2017 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is daar in godsnaam het nut van? Als jij ziet dat er nog 300 meter rijstrook voor je leeg is tot het ongeluk kun je toch wel even rustig doorrijden tot een veilige afstand?
Jahoor, dat kan. Ik zeg ook niet dat je volle bak in de ankers moet en binnen 10 meter met piepende bandjes stil moet gaan staan.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is daar in godsnaam het nut van? Als jij ziet dat er nog 300 meter rijstrook voor je leeg is tot het ongeluk kun je toch wel even rustig doorrijden tot een veilige afstand?
Ja, maar dat kan ook gebeuren bij een file. Dus nu moet ik bij file maar de vluchtstrook op en doorrijden omdat degene achter me misschien niet op let?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zal maar een slaapjanus achter aansluiten of iemand wat met de koffiezetter aan de gang is, het is niet zo logisch allemaal als dat jij het je voorstellen doet.
En af en toe ben ik zelfs de slaapjanus, hoe vaak zit jij op de weg of ben jij een zondagsrijder?
Dus jij beweerd nu of stelt om een rood kruis te negeren?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:21 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jahoor, dat kan. Ik zeg ook niet dat je volle bak in de ankers moet en binnen 10 meter met piepende bandjes stil moet gaan staan.
Ik stel dat je op een normale, gecontroleerde manier je auto tot stilstand moet brengen.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus jij beweerd nu of stelt om een rood kruis te negeren?
Daar laat ik me niet over uit, ik verklaar alleen waarom dit zo massaal gebeurt; men let simpelweg niet op omdat men dagelijks dezelfde route neemt.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achteruit spookrijden doorgetrokken streep negeren alles is geoorloofd dan, zelfs bij een rood kruis mag ik geen verdrijvingsvlak of doorgetrokken streep nemen toch?
Mag jij niet de vluchtstrook op hoor.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:21 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan ook gebeuren bij een file. Dus nu moet ik bij file maar de vluchtstrook op en doorrijden omdat degene achter me misschien niet op let?
Voor mij is dat gecontroleerd wat het voor jouw is mag jij voor jezelf uitmaken, hebben ze je niet geleerd afstand te houden zodat jij op tijd stil komt?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik stel dat je op een normale, gecontroleerde manier je auto tot stilstand moet brengen.
En jij mag niet door blijven rijden bij een rood kruis. Gewoon rustig je auto tot stilstand brengen dus.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mag jij niet de vluchtstrook op hoor.
Ja, dat mag je helemaal zelf uitmaken inderdaad.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij is dat gecontroleerd wat het voor jouw is mag jij voor jezelf uitmaken, hebben ze je niet geleerd afstand te houden zodat jij op tijd stil komt?
Dat dachten die 230 mensen uit de OP ookquote:Op maandag 24 juli 2017 18:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het blijft een hulpmiddel hoor zo'n matrixbord, net als een stoplicht. Dus een beetje logisch blijven nadenken kan geen kwaad.
Doe ik ook niet echter in dat geval van mij was het onmogelijk dan was er een kettingbotsing gekomen.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En jij mag niet door blijven rijden bij een rood kruis. Gewoon rustig je auto tot stilstand brengen dus.
Als jij gewoon rustig stopt dan heeft de rest genoeg tijd om hetzelfde te doen. Er staan bijvoorbeeld ook gewoon stoplichten aan het eind van de A44, daar zou je volgens jouw logica altijd door rood moeten rijden?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe ik ook niet echter in dat geval van mij was het onmogelijk dan was er een kettingbotsing gekomen.
Vlak boven mij sprong het om, er volgenden zeker nog zo een 200 auto s kan je nagaan hoe ik uitgezien had dan?
Dat is toch die snelweg met die hefbrug erin dacht ik?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als jij gewoon rustig stopt dan heeft de rest genoeg tijd om hetzelfde te doen. Er staan bijvoorbeeld ook gewoon stoplichten aan het eind van de A44, daar zou je volgens jouw logica altijd door rood moeten rijden?
Maargoed, als jij het niet veilig vindt om te stoppen en dat kun je hard maken, dan zou ik absoluut doorrijden en een eventuele boete aanvechten met die reden.
Yep en daarom is het ook weer zo triest. Dagelijks kom je mensen tegen die terecht een boete verdienen, maar dan gaan ze er 230 bekeuren omdat ze een afrit pakken die na het ongeluk nog makkelijk bereikbaar is zonder enig gevaar. Makkelijk geld is het enige wat ze interesseert, niet verkeersveiligheid.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat dachten die 230 mensen uit de OP ook
Ik denk dat op die portalen permanent camera´s hangen en dat ze op basis van die beelden de boetes uitschrijven.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:59 schreef ufopiloot het volgende:
Boetes zijn terecht, een rood kruis is een rood kruis.
Maar; Ik vind het wel lachwekkend dat er dus geen pylonnetjes of een politiewagen wordt neergezet, maar wel iemand met een fotocamera of een bonnenboekje om kentekens te noteren. Als je ziet dat er elke 10 seconden een auto langsrijdt, dan doe je er toch gelijk wat aan om het te stoppen? Als het echt zo gevaarlijk was en/of een brandweerroute, dan hadden ze wel iets meer prioriteit mogen geven aan het beter afsluiten van de afrit in plaats van op hun dooie gemakkie 3 kwartier lang boetes uit te schrijven.
Right, dus omdat je er niet bij was kun je nergens over discussiëren... wordt een leuk forum dan. Ik hoef ook niet naar buiten te lopen om te zien dat het regent hoor.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:48 schreef PreiKaas het volgende:
Geweldig toch, dat een stel fokkertjes hier op een forum, die er notabene niet eens bij waren, wel even kunnen bepalen dat je gerust een afgezette afrit kunt nemen omdat er toch geen gevaar is.
![]()
![]()
![]()
Ah gossie, jaloers?quote:Op maandag 24 juli 2017 19:16 schreef Ringo het volgende:
Hou je gewoon aan de regels. Met je kutleasebak.
Waar is het kruis?quote:Op maandag 24 juli 2017 19:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Right, dus omdat je er niet bij was kun je nergens over discussiëren... wordt een leuk forum dan. Ik hoef ook niet naar buiten te lopen om te zien dat het regent hoor.
En wat is er onduidelijk aan de vele foto's en filmpjes die te vinden zijn?
[ afbeelding ]
Dat specifieke stuk is echt ruk inderdaad. Rij daar dagelijks en zo maar op een vrijdagochtend opeens afgekruist, terwijl op iedere andere vrijdagochtend gewoon open is.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:46 schreef Fer het volgende:
Als de blusauto onderweg was, had hij de politieauto wel dwars op de weg gezet en met een lantaarn lopen zwaaien, ipv zijn bonnenboekje.
M.i. gewoon een domme actie van de politie en dat zeg ik niet snel. Maar de overheid is begonnen met de onduidelijke situatie om vluchtstroken als rijstroken te gaan gebruiken, geregeld door matrixborden en daarnaast komt het regelmatig voor bij een ongeval/pechgeval dat er verkeerd wordt afgekruist en soms is het gewoon onduidelijk wat nu open of dicht is, doordat we zoveel op en afritten kort achter elkaar hebben.
Vanaf de A10 ri A4 op is nog steeds niet gelijk zichtbaar of het stukje spitsstrook nu open is of niet, tot je 100 meter of die strook gereden hebt.
Dus in deze ietswat vreemde situatie bonnen uitdelen is gewoon dom en werkt niet echt tot meer respect of inzicht in deze situaties.
Ga dan gewoon bovenop een viaduct staan, bij een spitsstrook die afgelopen is en ga daar lekker schrijven.
Tijdje terug op de A7 was de middelste strook een kruis en de linker en rechter niet... wat moet je daar nou van denkenquote:Op maandag 24 juli 2017 19:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat specifieke stuk is echt ruk inderdaad. Rij daar dagelijks en zo maar op een vrijdagochtend opeens afgekruist, terwijl op iedere andere vrijdagochtend gewoon open is.
Dan vraag je er wel om.
Dan vraag je inderdaad om een boete, als je duidelijke verkeerssignalen gewoon negeert omdat je te lui bent om uit je doppen te kijken.quote:Op maandag 24 juli 2017 19:55 schreef Red_85 het volgende:
Dat specifieke stuk is echt ruk inderdaad. Rij daar dagelijks en zo maar op een vrijdagochtend opeens afgekruist, terwijl op iedere andere vrijdagochtend gewoon open is.
Dan vraag je er wel om.
quote:Op maandag 24 juli 2017 19:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan vraag je inderdaad om een boete, als je duidelijke verkeerssignalen gewoon negeert omdat je te lui bent om uit je doppen te kijken.
Als jij ook zo in je auto zit, snap ik wel waarom je die domme fouten maakt.quote:
Meestal houd ik vanaf de witte pijl dezelfde snelheid aan als de andere strook, omdan ergens op 1/2 -3/4 van het wegdeel tussen de pijl het het rode kruis in te voegen. Vul jij maar in of het aso is.quote:
Hoe weet jij dan dat op dat moment de prioriteit van de politie ergens anders zou moeten liggen?quote:Op maandag 24 juli 2017 21:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
De politie in de provincie Utrecht heeft geen tijd en mankracht om aangiftes van diefstal, vandalisme, inbraak en oplichting in behandeling te nemen en laat de helft van deze aangiftes liggen.
Diezelfde politie heeft wel tijd om tijdens dit incident, waar de prioriteit toch echt ergens anders zou moeten liggen dan het registreren van verkeersovertreders, voor ¤55.000 aan boetes uit te schrijven?
#waakzaamendienstbaar
Er stond een auto in de fik.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:55 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Hoe weet jij dan dat op dat moment de prioriteit van de politie ergens anders zou moeten liggen?
Vindt jij het normaal dat er zoveel achterlijken rode kruizen negeren?
Dan snap je de situatie gewoon weg niet met dit standaard commentaar. Ofwel, iets met slagers die praten.quote:Op maandag 24 juli 2017 19:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan vraag je inderdaad om een boete, als je duidelijke verkeerssignalen gewoon negeert omdat je te lui bent om uit je doppen te kijken.
Helemaal goed.quote:
Nouja, ze hadden bijvoorbeeld gewoon de afrit kunnen afzetten als het zo gevaarlijk is die te nemen. Dat lijkt me een hogere prioriteit hebben dan mensen bekeuren maar het gevaar laten bestaan.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:55 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Hoe weet jij dan dat op dat moment de prioriteit van de politie ergens anders zou moeten liggen?
Vindt jij het normaal dat er zoveel achterlijken rode kruizen negeren?
Die afrit was gewoon afgezet, en wel door middel van de rode kruizen.quote:Op maandag 24 juli 2017 22:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ze hadden bijvoorbeeld gewoon de afrit kunnen afzetten als het zo gevaarlijk is die te nemen. Dat lijkt me een hogere prioriteit hebben dan mensen bekeuren maar het gevaar laten bestaan.
Tenzij.... het ze om het geld ging natuurlijk.
Blijkbaar was dat niet genoeg. En dat is de automobilist absoluut aan te rekenen en ze verdienen ook een boete.quote:Op maandag 24 juli 2017 22:22 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Die afrit was gewoon afgezet, en wel door middel van de rode kruizen.
Als een stoplicht op rood staat stop je toch ook? Of moet er eerst een hek worden neergezet voor je stopt?
Dan hebben meer mensen net als jij tijdens het rijden zitten slapen.quote:Op maandag 24 juli 2017 22:14 schreef Red_85 het volgende:
Verkeersregels gaan om eenduidigheid. Ook de communicatie. En niet alleen ik maakte die vergissing op dat moment.
Reageer eens op de rest of ga daar zelf een keer naar toe.quote:Op maandag 24 juli 2017 22:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan hebben meer mensen net als jij tijdens het rijden zitten slapen.
Denk dat dan de kids met hun speelgoed aan het spelen zijn.quote:Op maandag 24 juli 2017 19:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tijdje terug op de A7 was de middelste strook een kruis en de linker en rechter niet... wat moet je daar nou van denkenBovendien zag je heel erg in de verte alweer dat ie groen was.
Nou zeg het is wel multitasken als men er toch moet staan waarom niet combineren met het maandelijkse quotum?quote:Op maandag 24 juli 2017 21:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
De politie in de provincie Utrecht heeft geen tijd en mankracht om aangiftes van diefstal, vandalisme, inbraak en oplichting in behandeling te nemen en laat de helft van deze aangiftes liggen.
Diezelfde politie heeft wel tijd om tijdens dit incident, waar de prioriteit toch echt ergens anders zou moeten liggen dan het registreren van verkeersovertreders, voor ¤55.000 aan boetes uit te schrijven?
#waakzaamendienstbaar
Precies zoals het hoort.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Meestal houd ik vanaf de witte pijl dezelfde snelheid aan als de andere strook, omdan ergens op 1/2 -3/4 van het wegdeel tussen de pijl het het rode kruis in te voegen. Vul jij maar in of het aso is.
In Duitsland is het verplicht maar ook daar willen ze met een dikke auto met meer ertussen, verwachten het ook nooit dat ik met mijn oudje gewoon doorzet.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort.
Maar veel mensen snappen het principe van ritsen nog altijd niet.
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?quote:Op maandag 24 juli 2017 22:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ze hadden bijvoorbeeld gewoon de afrit kunnen afzetten als het zo gevaarlijk is die te nemen. Dat lijkt me een hogere prioriteit hebben dan mensen bekeuren maar het gevaar laten bestaan.
Tenzij.... ze het om het geld ging natuurlijk.
Scheelt wel arbeid voor de rest van de maand, die tijd kunnen deze met de voeten in de lucht doorbrengen toch.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?
Oh nee, dat verdwijnt gewoon in de schatkist.
Zoals de waard is...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Scheelt wel arbeid voor de rest van de maand, die tijd kunnen deze met de voeten in de lucht doorbrengen toch.
Geen idee waar je heen wilt. Zullen we het on topic houden?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mag jij uiteraard net zoals ik het mag toch.
Al zou jij me liever de mond snoeren is het niet.
quote:
Wat heeft de waard met het topic van doen dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Geen idee waar je heen wilt. Zullen we het on topic houden?
Ik ga niet verder op je getroll reageren john.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft de waard met het topic van doen dan?
Tja het pedante is opeens over?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ga niet verder op je getroll reageren john.
Dit dus.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Gezien het aantal stilstaande auto's van wegbeheerders (die opvallende gele dingen van rijkswaterstaat) en het aantal wegafzettingen wat jaarlijks omver gereden wordt (ja, die vrachtwagens of aanhangers 3 meter hoge fel oplichtende pijlen) mag de boete nog wel verhoogd worden en bij herhaling mag wat mij betreft het rijbewijs minimaal een jaar worden ingenomen. Het gaat vele tientallen keren per jaar 'fout' bij een afzetting op de snelweg en het gaat nog véél vaker bijna fout waarbij de rode kruis negeerden rakelings langs het materieel en personeel raast.
Als er niet snel wat aan de mentaliteit van velen veranderd, is straks het gevolg dat bij incidenten en werkzaamheden gewoon de hele weg wordt afgesloten, omdat wegwerkers en hulpverleners anders hun leven niet zeker zijn. Zo'n situatie wil echt helemaal niemand. Dus hoog tijd om de hufters die denken dat ze het beter weten dan de wegbeheerder of politie keihard gaat worden aangepakt.
Groetjes van een voormalig wegwerker.
Je bedoelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet oplet tijdens het rijden?quote:
Ja altijd de problemen bij anderen zoeken hé nooit bij jezelf. Hoe kan de mentaliteit van mensen nou veranderen als die rode kruizen te pas en te onpas worden gebruikt. Voor de meest onzinnige situaties of 10 km voordat er überhaupt iets is gebeurd. Nog los van storingen of rode kruizen die aan staan terwijl er niets aan de hand is. Het is een goede uitvinding die matrixborden, maar dan moeten ze ze wel bij noodsituaties gebruiken anders neemt niemand ze serieus.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Als er niet snel wat aan de mentaliteit van velen veranderd, is straks het gevolg dat bij incidenten en werkzaamheden gewoon de hele weg wordt afgesloten, omdat wegwerkers en hulpverleners anders hun leven niet zeker zijn. Zo'n situatie wil echt helemaal niemand. Dus hoog tijd om de hufters die denken dat ze het beter weten dan de wegbeheerder of politie keihard gaat worden aangepakt.
Groetjes van een voormalig wegwerker.
En vervolgens jouw redenatie: als ik de regels overtreed, ligt dat niet aan mezelf maar aan degene die de regels verkeerd toepast.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja altijd de problemen bij anderen zoeken hé nooit bij jezelf.
Punt blijft dat ze in eerste instantie voor de veiligheid moeten zorgen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?
Oh nee, dat verdwijnt gewoon in de schatkist.
Precies...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
tsja, als iedereen zich gewoon aan de relatief simpele regel hield van niet rijden over een baan met een rood kruis, dan was dit niet gebeurd.
Dat gezegd hebbende was het hoofdmotief van de politie natuurlijk wel om ordinair geld te cashen en niet om zogenaamd de veiligheid te waarborgen.
Totaal voorspelbaar gedrag en je kunt er niets mee behalve het negeren en zorgen dat je zelf geen boete krijgt
Nee er zijn zat regels die noodzakelijk zijn voor een normaal functionerende maatschappij... maar ik bekijk het grotere geheel. Waarom pakken 230 mensen daar een rood kruis. Zijn ze allemaal scheel? Hebben ze allemaal schijt aan de regels?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
En vervolgens jouw redenatie: als ik de regels overtreed, ligt dat niet aan mezelf maar aan degene die de regels verkeerd toepast.
Daarom nog veel meer boetes uitschrijven. Als mensen te achterlijk zijn om te begrijpen dat iets gevaar oplevert moet je ze gewoon straffen tot ze het gewenste gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is een goede uitvinding die matrixborden, maar dan moeten ze ze wel bij noodsituaties gebruiken anders neemt niemand ze serieus.
Er wordt al een groot deel van de aangiftes niet opgepakt door een personeelstekort. En dan wil je nog meer agenten op het verkeersboetes uitschrijven zetten? Lijkt me geen puik plan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Daarom nog veel meer boetes uitschrijven. Als mensen te achterlijk zijn om te begrijpen dat iets gevaar oplevert moet je ze gewoon straffen tot ze het gewenste gedrag vertonen.
Ook al klopt die kritiek, een rood kruis is een rood kruis en levert een boete op.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:14 schreef Nattekat het volgende:
Als de kritiek klopt, wtf
Hoe dan ook terechte boetes, kan me niet hoog genoeg zijn.
Jij doelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 02:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je bedoelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet oplet tijdens het rijden?
Vooral je eigen wangedrag blijven goedpraten!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:57 schreef Red_85 het volgende:
Jij doelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt?
Jep zo is het, het moet dan wel niet boven mijn neus aanspringen en een paniek reactie veroorzaken, dan kon het middel wel eens erger zijn als de kwaal.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
Totaal voorspelbaar gedrag en je kunt er niets mee behalve het negeren en zorgen dat je zelf geen boete krijgt
Rijdt of reed die als die twee koplampen ziet ook in de midden ertussen door?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:39 schreef thekolere het volgende:
Vriend van mij, op de motor, dacht hij ook onder een rood kruis door kon. Hij zag tussen de twee kruizen niets. Bleek er een gat in het wegdek te zitten. Hij werd wakker in het ziekenhuis.
Je kan nooit raden waarom er een rood kruis staat. Oliespoor zie je ook niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Rijdt of reed die als die twee koplampen ziet ook in de midden ertussen door?
Is als grap bedoeld he.
Volgens mij zit er een juridisch aspect aan. Kruis is duidelijk. Wanneer bestuurders zelf gaan inschatten kunnen situaties discutabel worden.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is daar in godsnaam het nut van? Als jij ziet dat er nog 300 meter rijstrook voor je leeg is tot het ongeluk kun je toch wel even rustig doorrijden tot een veilige afstand?
Misschien een voorwerp op de weg of weg beschadigd?quote:Op maandag 24 juli 2017 19:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tijdje terug op de A7 was de middelste strook een kruis en de linker en rechter niet... wat moet je daar nou van denkenBovendien zag je heel erg in de verte alweer dat ie groen was.
Geen idee, maar iedereen reed gewoon door het kruis hoor en zag geen auto's over de kop slaan. En al zou dat zo zijn, dan sluiten ze normaal altijd de rechterstroken ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:59 schreef thekolere het volgende:
[..]
Misschien een voorwerp op de weg of weg beschadigd?
Ja dag. Als je een traumaheli gaat laten landen dan doet je dat natuurlijk achter het ongeluk niet ervoor als daar auto's staan. Je kan niet verwachten dat als je 2 kruizen op de weg zet, iedereen meteen vol op de rem gaat staan omdat er misschien iets moet landen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:56 schreef thekolere het volgende:
[..]
Volgens mij zit er een juridisch aspect aan. Kruis is duidelijk. Wanneer bestuurders zelf gaan inschatten kunnen situaties discutabel worden.
Trouwens enige tijd geleden heb ik zelf staan vloeken waarom er twee rijstroken afgesloten waren. Er was ruimte genoeg bij het incident. En toen werd de hele weg afgesloten. Bleek dat er een traumahelikopter moest landen op de weg.
Ik heb het niet over een rood kruis, ik heb het erover dat ze aanspringen onder mijn neus, en dan zijn er al voor mij die over het oliespoor rijden, wat mij betreft deugd het systeem van geen kant.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:48 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je kan nooit raden waarom er een rood kruis staat. Oliespoor zie je ook niet.
quote:[b]Op
Ja dag. Als je een traumaheli gaat laten landen dan doet je dat natuurlijk achter het ongeluk niet ervoor als daar auto's staan. Je kan niet verwachten dat als je 2 kruizen op de weg zet, iedereen meteen vol op de rem gaat staan omdat er misschien iets moet landen.
Of er zit een Jan...met de knopjes te spelen komen (we) er ooit achter?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 15:59 schreef thekolere het volgende:
[..]
Misschien een voorwerp op de weg of weg beschadigd?
Hoe heeft die brandweerauto in dit geval gekeerd, daar die wel met de neus richting afrit wat toerit was stond?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:07 schreef PreiKaas het volgende:
[..]![]()
![]()
Naast verkeerd-specialist die beter weet dan politie of wie dan ook of een weg afgesloten moet worden of niet, ben je ook nog trauma-heli specialist?
Nee ik ben iemand die logisch nadenkt en niet blind alle regels opvolgt als ze onlogisch zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:07 schreef PreiKaas het volgende:
[..]![]()
![]()
Naast verkeerd-specialist die beter weet dan politie of wie dan ook of een weg afgesloten moet worden of niet, ben je ook nog trauma-heli specialist?
Als ik mij niet vergis staat er voor een kruis altijd een snelheidsbeperking. En bij een heftige botsing staat het verkeer voor het incident toch stil.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen idee, maar iedereen reed gewoon door het kruis hoor en zag geen auto's over de kop slaan. En al zou dat zo zijn, dan sluiten ze normaal altijd de rechterstroken ook.
[..]
Ja dag. Als je een traumaheli gaat laten landen dan doet je dat natuurlijk achter het ongeluk niet ervoor als daar auto's staan. Je kan niet verwachten dat als je 2 kruizen op de weg zet, iedereen meteen vol op de rem gaat staan omdat er misschien iets moet landen.
Wat zou jij voorstellen?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of er zit een Jan...met de knopjes te spelen komen (we) er ooit achter?
Voorslaan om te beginnen 1 of meerdere kleuren erbij,op de voorgaande matrix borden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:15 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Wat zou jij voorstellen?
Moet iedereen persoonlijk benaderd worden als politie of rijkswaterstaat één of meerdere rijbanen besluit af te zetten?
Theorielessen voor rijbewijs maar aanpassen dat een rood kruis best genegeerd mag worden omdat Jan het leuk vindt om op knopjes te drukken?
Hele wegenverkeerswet maar afschaffen omdat elke individuele chauffeur vanuit zijn/haar autootje veel beter dan wetshandhavers in kan schatten wat er veel verderop buiten het directe zicht op de weg afspeelt?
Dus jij bent zo iemand die doodleuk een rood kruis boven de weg negeert? (want daar gaat dit topic tenslotte over)quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee ik ben iemand die logisch nadenkt en niet blind alle regels opvolgt als ze onlogisch zijn.
[ afbeelding ]
Daar ga jij.
Sorry, dit bericht snap ik niets van.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voorslaan om te beginnen 1 of meerdere kleuren erbij,op de voorgaande matrix borden.
Zodat met met een snelheid van 130 of meer al rekening kan houden dat er iets gaande is, en niet opeens 70 terwijl men met 130 of meer aankomt, het is geen 50 Kmh zone.
En hoe zou dat toen zijn gegaan met dat fuik voor die benzinedief?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:19 schreef thekolere het volgende:
Ik weet wel dat die vriend van mij dankzij het negeren van een rood kruis niets vergoed kreeg van de verzekering en overige kosten op hem verhaald werden.
Volgens mij is het eerst 90 kmh dan 70 kmh en dan een pijl en dan pas een kruis. Dan ben je al 1 km verder.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voorslaan om te beginnen 1 of meerdere kleuren erbij,op de voorgaande matrix borden.
Zodat met met een snelheid van 130 of meer al rekening kan houden dat er iets gaande is, en niet opeens 70 terwijl men met 130 of meer aankomt, het is geen 50 Kmh zone.
Jou auto gaat maar tot 80 kmh, hoeveel vliegen je langs op de snelweg,al eens eraan gedacht dat die opeens remmen van 150 tot stilstand?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:20 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Sorry, dit bericht snap ik niets van.
Die heeft alles genegeerd. Inc stoptekens van de politie en onder invloed van verdovende middelen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe zou dat toen zijn gegaan met dat fuik voor die benzinedief?
Ik heb het al meegemaakt niks van te voren opeens een kruis hoor!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:21 schreef thekolere het volgende:
[..]
Volgens mij is het eerst 90 kmh dan 70 kmh en dan een pijl en dan pas een kruis. Dan ben je al 1 km verder.
Die heb ik het niet over die onschuldige dode wat er gevallen is daar heb ik het over!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:22 schreef thekolere het volgende:
[..]
Die heeft alles genegeerd. Inc stoptekens van de politie en onder invloed van verdovende middelen.
Wel een goeie! Stel dat er geen rode kruizen stonden? De wegbeheerder kan natuurlijk.zijn aansprakelijkheid ontlopen dmv een rood kruis. De bestuurder is gewaarschuwd voor een gevaarlijk situatie.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe zou dat toen zijn gegaan met dat fuik voor die benzinedief?
Bij vlagen ben ik geniaal echter het is windstil.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:26 schreef thekolere het volgende:
[..]
Wel een goeie! Stel dat er geen rode kruizen stonden? De wegbeheerder kan natuurlijk.zijn aansprakelijkheid ontlopen dmv een rood kruis. De bestuurder is gewaarschuwd voor een gevaarlijk situatie.
Je bent een ei wanneer bij het verschijnen van een rood kruis gelijk in de remmen gaat. Dan weet jij niet wat er voor jou gebeurd en bij jij een gevaar op de weg.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb het al meegemaakt niks van te voren opeens een kruis hoor!
En toen kwam ik op volle snelheid aan, zal ik het schijven hoe snel of zou ik dat maar achterwege laten?
En dan heb ik goede ankers hoor, echter ik kijk dan ook spiegels, wil er niet graag eentje achterop hebben!
Toch staat er rood kruis ervoor toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:29 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je bent een ei wanneer bij het verschijnen van een rood kruis gelijk in de remmen gaat. Dan weet jij niet wat er voor jou gebeurd en bij jij een gevaar op de weg.
Rood kruis geen verkeer op de rijstrook, niet remmen! Hup je theorie opnieuw doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch staat er rood kruis ervoor toch?
Of ben jij het met mij eens dat het systeem niet deugd?
Ik heb eens in een auto gezeten wat een vastloper kreeg op de linkerstrook van de snelweg, ik dacht ik zat toen achterin, dat we toen drie keer over de kop gingen.
Maar waarom maak jij het je zelf zo moeilijk? Het is heel simpel. Rood kruis betekent: niet op die rijstrook rijden. Staat er op de afrit ook een rood kruis. Simpel, afrit niet beschikbaar. Even doorrijden en de volgende afrit gebruiken.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch staat er rood kruis ervoor toch?
Of ben jij het met mij eens dat het systeem niet deugd?
Ik heb eens in een auto gezeten wat een vastloper kreeg op de linkerstrook van de snelweg, ik dacht ik zat toen achterin, dat we toen drie keer over de kop gingen.
Nee.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:18 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Dus jij bent zo iemand die doodleuk een rood kruis boven de weg negeert? (want daar gaat dit topic tenslotte over)
quote:
Jij hebt wel veel vrienden zeg!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:19 schreef thekolere het volgende:
Ik weet wel dat die vriend van mij dankzij het negeren van een rood kruis niets vergoed kreeg van de verzekering en overige kosten op hem verhaald werden.
En beide banen stroken een rood kruis daar het ik het over,dat is vol in de ankers mits er geen andere rijstroken zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:39 schreef thekolere het volgende:
[..]
Rood kruis geen verkeer op de rijstrook, niet remmen! Hup je theorie opnieuw doen.
Ik was er niet ik hoef het mijn niet moeilijk te maken!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:46 schreef thekolere het volgende:
[..]
Maar waarom maak jij het je zelf zo moeilijk? Het is heel simpel. Rood kruis betekent: niet op die rijstrook rijden. Staat er op de afrit ook een rood kruis. Simpel, afrit niet beschikbaar. Even doorrijden en de volgende afrit gebruiken.
Ik wil het meemaken dat jij mij achterop knalt met 130 als er rode kruisjes aanspringen voor mijn neus!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die rode kruizen negeren
Gelijk rijbewijs afpakken en ga maar op eigen kosten een jaar rijles volgen.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wil het meemaken dat jij mij achterop knalt met 130 als er rode kruisjes aanspringen voor mijn neus!
Mits er geen andere strook beschikbaar is.
En die rechter en die tijd mag men in rekening van de bediener van de knopjes voor de kruisjes brengen, mits men in het gelijk wordt gesteld?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:29 schreef DevFreak het volgende:
Als de kritiek accuraat is, heeft het CJIB niets te zeggen. Desnoods langs een kantonrechter laten komen.
geen idee, ik heb geen rechten gestudeerdquote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
En die rechter en die tijd mag men in rekening van de bediener van de knopjes voor de kruisjes brengen, mits men in het gelijk wordt gesteld?
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die rode kruizen negeren
Gelijk rijbewijs afpakken en ga maar op eigen kosten een jaar rijles volgen.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]nee doodstraf meteen, dan leren ze het wel af.
Geef mij maar de tijd van de witte muizen met hun Porsche, die hadden geen angst om het verkeer in goede banen te geleiden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:33 schreef DevFreak het volgende:
[..]
geen idee, ik heb geen rechten gestudeerd
Zeker vandaag de dag is dat een gemis op de snelweg.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geef mij maar de tijd van de witte muizen met hun Porsche, die hadden geen angst om het verkeer in goede banen te geleiden.
Streng maar heldhaftig!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zeker vandaag de dag is dat een gemis op de snelweg.
Goed verhaal man. Hoe is dit een reden om een rood kruis te negeren als je geen idee hebt wat er aan de hand is?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]En stel nou dat Rijkswaterstaat of de Politie een fout maakt (ja geloof het of niet, dat kan namelijk gebeuren). De kruizen staan op de verkeerde stroken waardoor de pijl juist wijst naar de strook waar een kind op de weg ligt... dan rij jij hem dood omdat je blind staart naar wat volgens jou TE ALLE TIJDEN moet worden opgevolgd.
Die werden zelfs in een tijd dat er veel minder auto's waren bij bosjes doodgereden, echt iets waar we naar terug moeten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geef mij maar de tijd van de witte muizen met hun Porsche, die hadden geen angst om het verkeer in goede banen te geleiden.
Twijfel aan jouw verkeersinzicht. Natuurlijk kunnen kruizen verkeerd gezet worden. Echter kruizen worden meestal gezet nadat een incident gebeurd is. Het ongeluk heeft al plaats bevonden. Weg moet vrijgemaakt worden van het overige verkeer zodat de hulpdiensten ruimte hebben en kunnen aanrijden. Daarom de kruizen. Mocht jij iemand kennen die weet wanneer een ongeluk gebeurd en bij voorbaat een kruis kan zetten, dan wil graag met diegene naar het casino.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee.
[..]En stel nou dat Rijkswaterstaat of de Politie een fout maakt (ja geloof het of niet, dat kan namelijk gebeuren). De kruizen staan op de verkeerde stroken waardoor de pijl juist wijst naar de strook waar een kind op de weg ligt... dan rij jij hem dood omdat je blind staart naar wat volgens jou TE ALLE TIJDEN moet worden opgevolgd.
En dan kun je met gelul komen "ja maar ik let gewoon op hoor dus dan kan ik alsnog remmen voor dat kind" maar daarmee bevestig je alleen maar mijn punt: je kan zelf inderdaad goed logisch nadenken wat je in zo'n situatie moet doen.
Dit is de reden dat mensen op een kruispunt waarbij de stoplichten het niet meer doen levensgevaarlijke capriolen uithalen, ze hebben geen flauw benul meer hoe het werkt. En dan begin ik niet eens over het inhalen op een N-weg. Hou je hart maar vast als de gemiddelde bestuurder moet gaan inschatten of het tegemoetkomende verkeer er al bijna is.
[..]
Jij hebt wel veel vrienden zeg!
Je moet niet remmen maar naar een andere rijstrook. Rood kruis is geen stoplicht.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wil het meemaken dat jij mij achterop knalt met 130 als er rode kruisjes aanspringen voor mijn neus!
Mits er geen andere strook beschikbaar is.
Dan rem je rustig af tot stilstand. Net zoals je zou doen wanneer boor je neus de rode lichten van een brug beginnen te knipperen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik was er niet ik hoef het mijn niet moeilijk te maken!
Ik heb wel eens meegemaakt nogmaals beide stroken een rood kruis onder mijn neus terwijl ik aankwam met 130 kmh en achter mij de nodige auto s, weggebruikers, als ik in de ankers was gegaan ketiingbotsing?
Nogmaals nogmaals beide stroken gaat het rood kruis aan!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je moet niet remmen maar naar een andere rijstrook. Rood kruis is geen stoplicht.
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:46 schreef thekolere het volgende:
inmiddels al langzaam rijden of stil staan wanneer er een kruis boven jou aangaat
Als jij het over die brug hebt die hefbrug op die snelweg dat is een heel ander geval veel beter geregeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan rem je rustig af tot stilstand. Net zoals je zou doen wanneer boor je neus de rode lichten van een brug beginnen te knipperen.
Als er dan een kettingbotsing ontstaat, dan zijn die mensen achter je ook stuk voor stuk onoplettende idioten.
Noemen ze jou Pietje Paniek?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik was er niet ik hoef het mijn niet moeilijk te maken!
Ik heb wel eens meegemaakt nogmaals beide stroken een rood kruis onder mijn neus terwijl ik aankwam met 130 kmh en achter mij de nodige auto s, weggebruikers, als ik in de ankers was gegaan ketiingbotsing?
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.
En dan doel ik op het laatste als het boven je aangaat, liggen gaan voordat men valt?
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Hoeft geen agent aan te pas te komen. RWS mag hier tegenwoordig ook voor bekeuren. En je zou het zelfs op afstand kunnen doen via de camera's van RWS.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:44 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Er wordt al een groot deel van de aangiftes niet opgepakt door een personeelstekort. En dan wil je nog meer agenten op het verkeersboetes uitschrijven zetten? Lijkt me geen puik plan.
Volgens mij in dit geval was dat ook zo, waarschijnlijk dachten ze ik ben het gepasseerd en kan ervan gebruik maken, was waarschijnlijk beter geweest er een politie wagen neer te zetten?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:11 schreef thekolere het volgende:
[..]
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:21 schreef raptorix het volgende:
Vind altijd wel humor, die kantoorklerken, die door rood denderen, en daardoor 3 dagen inkomen verliezen, als ze dan gevraagd worden naar de reden: "Haast", dan faal je gewoon als mens, met wat harder rijden win je maximaal 10 minuten per uur, en dit soort klerken doen alsof ze tonnen mislopen als ze dat verliezen. Ik kan er alleen maar hartelijk over lachen. Net zoals al die figuren in dit topic die denken dat ze een F1 coureur zijn in hun Seat Leon, ze weten nog niet eens een remweg berekening te doen (maar ik heb keramische remmen!). Dream on, betaal gewoon je dommemans boete als je niet kunt rekenen dan wel de regels volgen.
In de ankers gaanquote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de ankers gaan![]()
![]()
![]()
Je bedoelt dat je je rem indrukt? Waarschijnlijk omdat je loopt te kleven op de linkerbaan?
Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.
Wat mijn punt is mensen die kleven kunnen geen kant meer op!quote:
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.
In the middle of nowhere.
Foutje bedankt?
Dat wist ik al hoor dan moeten dus de kruizen in ketting geschakeld worden en niet gelijk alles aan, maar wie ben ik?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:32 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
Ik reed ook weleens op de spitsstrook, maar die ging plotseling dicht, is ook wel apart hoor. Scheelde weinig en ik reed ook rood kruis.
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:35 schreef thekolere het volgende:
[..]
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.
Stonden er niet zie foto van getuige.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:40 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.
Op de foto staat boven de afslag toch een rood kruis?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gegeven?
jep neem aan de eerste melding 70 en dan, ik weet niet hoe snel men er mag, van 130 naar 70 vanaf daar, rookpluim zal meer zijn geweest brandweer was immers al ter plaatse, denk denk denk?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op de foto staat boven de afslag toch een rood kruis?
Foto laat duidelijk zien dat er kruisen boven de afrit staan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ezel de brandweer is al ter plaatse, hoe groot zou de rookpluim van te voren geweest zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Foto laat duidelijk zien dat er kruisen boven de afrit staan.
Nee, eerst een 90 dan een 70.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
jep neem aan de eerste melding 70 en dan, ik weet niet hoe snel men er mag, van 130 naar 70 vanaf daar, rookpluim zal meer zijn geweest brandweer was immers al ter plaatse, denk denk denk?
Dat is wat ik bedoel, of een kruis of een pijl richting linker strook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:10 schreef thekolere het volgende:
Ik vind wel dat de kruizen vreemd staan. Lijkt mij logisch dat de kruizen verder voor de brand hadden moeten staan.
De kruizen staan gewoon boven de gehele afrit. Dus mag je de afrit niet nemen. De doorgaande rijstroken zijn simpelweg vrij met een snelheidsbeperking.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:10 schreef thekolere het volgende:
Ik vind wel dat de kruizen vreemd staan. Lijkt mij logisch dat de kruizen verder voor de brand hadden moeten staan.
Oh....ik zie het al! De verlichting van het kruis is de boosdoener. Vanwege de frequentie van de ledverlichting is het lastig om een foto te maken. Verklaart ook waarom die 70 voor de helft er opstaat.
Dat het rechter kruis niet te zien is, is niet relevant. Je kan immers niet door de politie- en brandweerwagens heen en pas voorbij de brand en rookpluim, waar het kruis wel zichtbaar was, naar rechts.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ezel de brandweer is al ter plaatse, hoe groot zou de rookpluim van te voren geweest zijn?
Rechter kruis in nu nog niet te zien op het matrix bord!
Ik zou niet weten wat er wel of niet te zien was ik was er immers net bij.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat het rechter kruis niet te zien is, is niet relevant. Je kan immers niet door de politie- en brandweerwagens heen en pas voorbij de brand en rookpluim, waar het kruis wel zichtbaar was, naar rechts.
Is het een Ford of lijkt het erop?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:20 schreef Fer het volgende:
Ik zou bezwaar maken, dat de kruisen niet zichtbaar waren door de rookontwikkeling.
[ afbeelding ]
Dat laatste inderdaad. Rij 80.000 per jaar door het hele land en het is scherig en inslag met negeren van rode kruizen, pijlen en snelheidsaanpassing bij wegwerkzaamheden. Zijn dezelfde mensen die bij een file de vluchtstrook pakken voor 'hun' afslag die ze over 100 meter in zicht hebben. Stuk voor stuk hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen dus.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ik kreeg in dat geval eerst een pijl naar links met signalen voordat het kruis werd ingeschakeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
Ik reed ook weleens op de spitsstrook, maar die ging plotseling dicht, is ook wel apart hoor. Scheelde weinig en ik reed ook rood kruis.
Vooral blijven hakken op een punt wat je totaal niet begrijptquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vooral je eigen wangedrag blijven goedpraten!
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
Dit had ik gister. Oftewel, men had hier allemaal de vluchtstrook op gemoeten. Niemand deed het.
Sterker nog, de dubbele kruizen stonden al aan op de splitsing A9/A5, uiteraard niemand die de A9 richting Amsterdam terug nam. Nee hoor, allemaal massaal gewoon de weg blijven volgen.
Zoals je kan zien NA de bocht; politie blokkeert 2 banen, rijkswaterstaat de vluchtstrook.
[ afbeelding ]
Er staan pionnen op de vluchtstrook...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:02 schreef Silven het volgende:
[..]
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:02 schreef Silven het volgende:
[..]
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.
Dit was echt net gebeurd, ik werd vlak hiervoor namelijk ingehaald door zowel de politie motor als politie auto. Die hebben toen gelijk die rode auto verplaatst en RWS was alweer bezig 1 rijbaan vrij te maken.quote:
Beter kijken. Staan bij het ongeval zelf pas. In principe was het dus stoppen of stukje vluchtstrook waarbij ik voor stoppen had gekozen. In elk geval niet rijden onder een rood kruis. Hier hadden zo ook best mogen staan bekeuren.quote:
Men had daar helemaal niet de vluchtstrook op gemoeten, maar moeten stoppen en ruimte vrij moeten maken/houden voor passerende hulpdiensten met blauw of geel zwaailicht.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
Dit had ik gister. Oftewel, men had hier allemaal de vluchtstrook op gemoeten. Niemand deed het.
Sterker nog, de dubbele kruizen stonden al aan op de splitsing A9/A5, uiteraard niemand die de A9 richting Amsterdam terug nam. Nee hoor, allemaal massaal gewoon de weg blijven volgen.
Zoals je kan zien NA de bocht; politie blokkeert 2 banen, rijkswaterstaat de vluchtstrook.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |