Precies zoals het hoort.quote:Op maandag 24 juli 2017 21:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Meestal houd ik vanaf de witte pijl dezelfde snelheid aan als de andere strook, omdan ergens op 1/2 -3/4 van het wegdeel tussen de pijl het het rode kruis in te voegen. Vul jij maar in of het aso is.
In Duitsland is het verplicht maar ook daar willen ze met een dikke auto met meer ertussen, verwachten het ook nooit dat ik met mijn oudje gewoon doorzet.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort.
Maar veel mensen snappen het principe van ritsen nog altijd niet.
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?quote:Op maandag 24 juli 2017 22:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, ze hadden bijvoorbeeld gewoon de afrit kunnen afzetten als het zo gevaarlijk is die te nemen. Dat lijkt me een hogere prioriteit hebben dan mensen bekeuren maar het gevaar laten bestaan.
Tenzij.... ze het om het geld ging natuurlijk.
Scheelt wel arbeid voor de rest van de maand, die tijd kunnen deze met de voeten in de lucht doorbrengen toch.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?
Oh nee, dat verdwijnt gewoon in de schatkist.
Zoals de waard is...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Scheelt wel arbeid voor de rest van de maand, die tijd kunnen deze met de voeten in de lucht doorbrengen toch.
Geen idee waar je heen wilt. Zullen we het on topic houden?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mag jij uiteraard net zoals ik het mag toch.
Al zou jij me liever de mond snoeren is het niet.
quote:
Wat heeft de waard met het topic van doen dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Geen idee waar je heen wilt. Zullen we het on topic houden?
Ik ga niet verder op je getroll reageren john.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Wat heeft de waard met het topic van doen dan?
Tja het pedante is opeens over?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ga niet verder op je getroll reageren john.
Dit dus.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Gezien het aantal stilstaande auto's van wegbeheerders (die opvallende gele dingen van rijkswaterstaat) en het aantal wegafzettingen wat jaarlijks omver gereden wordt (ja, die vrachtwagens of aanhangers 3 meter hoge fel oplichtende pijlen) mag de boete nog wel verhoogd worden en bij herhaling mag wat mij betreft het rijbewijs minimaal een jaar worden ingenomen. Het gaat vele tientallen keren per jaar 'fout' bij een afzetting op de snelweg en het gaat nog véél vaker bijna fout waarbij de rode kruis negeerden rakelings langs het materieel en personeel raast.
Als er niet snel wat aan de mentaliteit van velen veranderd, is straks het gevolg dat bij incidenten en werkzaamheden gewoon de hele weg wordt afgesloten, omdat wegwerkers en hulpverleners anders hun leven niet zeker zijn. Zo'n situatie wil echt helemaal niemand. Dus hoog tijd om de hufters die denken dat ze het beter weten dan de wegbeheerder of politie keihard gaat worden aangepakt.
Groetjes van een voormalig wegwerker.
Je bedoelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet oplet tijdens het rijden?quote:
Ja altijd de problemen bij anderen zoeken hé nooit bij jezelf. Hoe kan de mentaliteit van mensen nou veranderen als die rode kruizen te pas en te onpas worden gebruikt. Voor de meest onzinnige situaties of 10 km voordat er überhaupt iets is gebeurd. Nog los van storingen of rode kruizen die aan staan terwijl er niets aan de hand is. Het is een goede uitvinding die matrixborden, maar dan moeten ze ze wel bij noodsituaties gebruiken anders neemt niemand ze serieus.quote:Op maandag 24 juli 2017 23:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Als er niet snel wat aan de mentaliteit van velen veranderd, is straks het gevolg dat bij incidenten en werkzaamheden gewoon de hele weg wordt afgesloten, omdat wegwerkers en hulpverleners anders hun leven niet zeker zijn. Zo'n situatie wil echt helemaal niemand. Dus hoog tijd om de hufters die denken dat ze het beter weten dan de wegbeheerder of politie keihard gaat worden aangepakt.
Groetjes van een voormalig wegwerker.
En vervolgens jouw redenatie: als ik de regels overtreed, ligt dat niet aan mezelf maar aan degene die de regels verkeerd toepast.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja altijd de problemen bij anderen zoeken hé nooit bij jezelf.
Punt blijft dat ze in eerste instantie voor de veiligheid moeten zorgen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Die agenten krijgen dat geld immers direct op hun rekening bijgeschreven. Toch?
Oh nee, dat verdwijnt gewoon in de schatkist.
Precies...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
tsja, als iedereen zich gewoon aan de relatief simpele regel hield van niet rijden over een baan met een rood kruis, dan was dit niet gebeurd.
Dat gezegd hebbende was het hoofdmotief van de politie natuurlijk wel om ordinair geld te cashen en niet om zogenaamd de veiligheid te waarborgen.
Totaal voorspelbaar gedrag en je kunt er niets mee behalve het negeren en zorgen dat je zelf geen boete krijgt
Nee er zijn zat regels die noodzakelijk zijn voor een normaal functionerende maatschappij... maar ik bekijk het grotere geheel. Waarom pakken 230 mensen daar een rood kruis. Zijn ze allemaal scheel? Hebben ze allemaal schijt aan de regels?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
En vervolgens jouw redenatie: als ik de regels overtreed, ligt dat niet aan mezelf maar aan degene die de regels verkeerd toepast.
Daarom nog veel meer boetes uitschrijven. Als mensen te achterlijk zijn om te begrijpen dat iets gevaar oplevert moet je ze gewoon straffen tot ze het gewenste gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is een goede uitvinding die matrixborden, maar dan moeten ze ze wel bij noodsituaties gebruiken anders neemt niemand ze serieus.
Er wordt al een groot deel van de aangiftes niet opgepakt door een personeelstekort. En dan wil je nog meer agenten op het verkeersboetes uitschrijven zetten? Lijkt me geen puik plan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Daarom nog veel meer boetes uitschrijven. Als mensen te achterlijk zijn om te begrijpen dat iets gevaar oplevert moet je ze gewoon straffen tot ze het gewenste gedrag vertonen.
Ook al klopt die kritiek, een rood kruis is een rood kruis en levert een boete op.quote:Op zondag 23 juli 2017 22:14 schreef Nattekat het volgende:
Als de kritiek klopt, wtf
Hoe dan ook terechte boetes, kan me niet hoog genoeg zijn.
Jij doelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 02:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je bedoelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet oplet tijdens het rijden?
Vooral je eigen wangedrag blijven goedpraten!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:57 schreef Red_85 het volgende:
Jij doelt op al die smoesjes om te verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt?
Jep zo is het, het moet dan wel niet boven mijn neus aanspringen en een paniek reactie veroorzaken, dan kon het middel wel eens erger zijn als de kwaal.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:17 schreef _Lily_ het volgende:
Totaal voorspelbaar gedrag en je kunt er niets mee behalve het negeren en zorgen dat je zelf geen boete krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |