Nogmaals nogmaals beide stroken gaat het rood kruis aan!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je moet niet remmen maar naar een andere rijstrook. Rood kruis is geen stoplicht.
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:46 schreef thekolere het volgende:
inmiddels al langzaam rijden of stil staan wanneer er een kruis boven jou aangaat
Als jij het over die brug hebt die hefbrug op die snelweg dat is een heel ander geval veel beter geregeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan rem je rustig af tot stilstand. Net zoals je zou doen wanneer boor je neus de rode lichten van een brug beginnen te knipperen.
Als er dan een kettingbotsing ontstaat, dan zijn die mensen achter je ook stuk voor stuk onoplettende idioten.
Noemen ze jou Pietje Paniek?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik was er niet ik hoef het mijn niet moeilijk te maken!
Ik heb wel eens meegemaakt nogmaals beide stroken een rood kruis onder mijn neus terwijl ik aankwam met 130 kmh en achter mij de nodige auto s, weggebruikers, als ik in de ankers was gegaan ketiingbotsing?
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.
En dan doel ik op het laatste als het boven je aangaat, liggen gaan voordat men valt?
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Hoeft geen agent aan te pas te komen. RWS mag hier tegenwoordig ook voor bekeuren. En je zou het zelfs op afstand kunnen doen via de camera's van RWS.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:44 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Er wordt al een groot deel van de aangiftes niet opgepakt door een personeelstekort. En dan wil je nog meer agenten op het verkeersboetes uitschrijven zetten? Lijkt me geen puik plan.
Volgens mij in dit geval was dat ook zo, waarschijnlijk dachten ze ik ben het gepasseerd en kan ervan gebruik maken, was waarschijnlijk beter geweest er een politie wagen neer te zetten?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:11 schreef thekolere het volgende:
[..]
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:21 schreef raptorix het volgende:
Vind altijd wel humor, die kantoorklerken, die door rood denderen, en daardoor 3 dagen inkomen verliezen, als ze dan gevraagd worden naar de reden: "Haast", dan faal je gewoon als mens, met wat harder rijden win je maximaal 10 minuten per uur, en dit soort klerken doen alsof ze tonnen mislopen als ze dat verliezen. Ik kan er alleen maar hartelijk over lachen. Net zoals al die figuren in dit topic die denken dat ze een F1 coureur zijn in hun Seat Leon, ze weten nog niet eens een remweg berekening te doen (maar ik heb keramische remmen!). Dream on, betaal gewoon je dommemans boete als je niet kunt rekenen dan wel de regels volgen.
In de ankers gaanquote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de ankers gaan![]()
![]()
![]()
Je bedoelt dat je je rem indrukt? Waarschijnlijk omdat je loopt te kleven op de linkerbaan?
Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.
Wat mijn punt is mensen die kleven kunnen geen kant meer op!quote:
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.
In the middle of nowhere.
Foutje bedankt?
Dat wist ik al hoor dan moeten dus de kruizen in ketting geschakeld worden en niet gelijk alles aan, maar wie ben ik?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:32 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
Ik reed ook weleens op de spitsstrook, maar die ging plotseling dicht, is ook wel apart hoor. Scheelde weinig en ik reed ook rood kruis.
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:35 schreef thekolere het volgende:
[..]
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.
Stonden er niet zie foto van getuige.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:40 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.
Op de foto staat boven de afslag toch een rood kruis?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gegeven?
jep neem aan de eerste melding 70 en dan, ik weet niet hoe snel men er mag, van 130 naar 70 vanaf daar, rookpluim zal meer zijn geweest brandweer was immers al ter plaatse, denk denk denk?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op de foto staat boven de afslag toch een rood kruis?
Foto laat duidelijk zien dat er kruisen boven de afrit staan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ezel de brandweer is al ter plaatse, hoe groot zou de rookpluim van te voren geweest zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Foto laat duidelijk zien dat er kruisen boven de afrit staan.
Nee, eerst een 90 dan een 70.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
jep neem aan de eerste melding 70 en dan, ik weet niet hoe snel men er mag, van 130 naar 70 vanaf daar, rookpluim zal meer zijn geweest brandweer was immers al ter plaatse, denk denk denk?
Dat is wat ik bedoel, of een kruis of een pijl richting linker strook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:10 schreef thekolere het volgende:
Ik vind wel dat de kruizen vreemd staan. Lijkt mij logisch dat de kruizen verder voor de brand hadden moeten staan.
De kruizen staan gewoon boven de gehele afrit. Dus mag je de afrit niet nemen. De doorgaande rijstroken zijn simpelweg vrij met een snelheidsbeperking.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:10 schreef thekolere het volgende:
Ik vind wel dat de kruizen vreemd staan. Lijkt mij logisch dat de kruizen verder voor de brand hadden moeten staan.
Oh....ik zie het al! De verlichting van het kruis is de boosdoener. Vanwege de frequentie van de ledverlichting is het lastig om een foto te maken. Verklaart ook waarom die 70 voor de helft er opstaat.
Dat het rechter kruis niet te zien is, is niet relevant. Je kan immers niet door de politie- en brandweerwagens heen en pas voorbij de brand en rookpluim, waar het kruis wel zichtbaar was, naar rechts.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ezel de brandweer is al ter plaatse, hoe groot zou de rookpluim van te voren geweest zijn?
Rechter kruis in nu nog niet te zien op het matrix bord!
Ik zou niet weten wat er wel of niet te zien was ik was er immers net bij.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat het rechter kruis niet te zien is, is niet relevant. Je kan immers niet door de politie- en brandweerwagens heen en pas voorbij de brand en rookpluim, waar het kruis wel zichtbaar was, naar rechts.
Is het een Ford of lijkt het erop?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:20 schreef Fer het volgende:
Ik zou bezwaar maken, dat de kruisen niet zichtbaar waren door de rookontwikkeling.
[ afbeelding ]
Dat laatste inderdaad. Rij 80.000 per jaar door het hele land en het is scherig en inslag met negeren van rode kruizen, pijlen en snelheidsaanpassing bij wegwerkzaamheden. Zijn dezelfde mensen die bij een file de vluchtstrook pakken voor 'hun' afslag die ze over 100 meter in zicht hebben. Stuk voor stuk hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen dus.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Stonden er niet zie foto van getuige.
https://pbs.twimg.com/media/DFc8R2AXoAAHOhs.jpg
En ze waren het ongeluk al gepasseerd of ongeluk, auto fik.
230 wagens in drie kwartier, dan is er toch iets goed fout geregeld of hebben 230 chauffeurs het rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ik kreeg in dat geval eerst een pijl naar links met signalen voordat het kruis werd ingeschakeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
Ik reed ook weleens op de spitsstrook, maar die ging plotseling dicht, is ook wel apart hoor. Scheelde weinig en ik reed ook rood kruis.
Vooral blijven hakken op een punt wat je totaal niet begrijptquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vooral je eigen wangedrag blijven goedpraten!
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
Dit had ik gister. Oftewel, men had hier allemaal de vluchtstrook op gemoeten. Niemand deed het.
Sterker nog, de dubbele kruizen stonden al aan op de splitsing A9/A5, uiteraard niemand die de A9 richting Amsterdam terug nam. Nee hoor, allemaal massaal gewoon de weg blijven volgen.
Zoals je kan zien NA de bocht; politie blokkeert 2 banen, rijkswaterstaat de vluchtstrook.
[ afbeelding ]
Er staan pionnen op de vluchtstrook...quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:02 schreef Silven het volgende:
[..]
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:02 schreef Silven het volgende:
[..]
Bizar dat niemand daar stopt of vluchtstrook pakt. Lever je rijbewijs maar in.
Dit was echt net gebeurd, ik werd vlak hiervoor namelijk ingehaald door zowel de politie motor als politie auto. Die hebben toen gelijk die rode auto verplaatst en RWS was alweer bezig 1 rijbaan vrij te maken.quote:
Beter kijken. Staan bij het ongeval zelf pas. In principe was het dus stoppen of stukje vluchtstrook waarbij ik voor stoppen had gekozen. In elk geval niet rijden onder een rood kruis. Hier hadden zo ook best mogen staan bekeuren.quote:
Men had daar helemaal niet de vluchtstrook op gemoeten, maar moeten stoppen en ruimte vrij moeten maken/houden voor passerende hulpdiensten met blauw of geel zwaailicht.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
Dit had ik gister. Oftewel, men had hier allemaal de vluchtstrook op gemoeten. Niemand deed het.
Sterker nog, de dubbele kruizen stonden al aan op de splitsing A9/A5, uiteraard niemand die de A9 richting Amsterdam terug nam. Nee hoor, allemaal massaal gewoon de weg blijven volgen.
Zoals je kan zien NA de bocht; politie blokkeert 2 banen, rijkswaterstaat de vluchtstrook.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |