Nogmaals nogmaals beide stroken gaat het rood kruis aan!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je moet niet remmen maar naar een andere rijstrook. Rood kruis is geen stoplicht.
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:46 schreef thekolere het volgende:
inmiddels al langzaam rijden of stil staan wanneer er een kruis boven jou aangaat
Als jij het over die brug hebt die hefbrug op die snelweg dat is een heel ander geval veel beter geregeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan rem je rustig af tot stilstand. Net zoals je zou doen wanneer boor je neus de rode lichten van een brug beginnen te knipperen.
Als er dan een kettingbotsing ontstaat, dan zijn die mensen achter je ook stuk voor stuk onoplettende idioten.
Noemen ze jou Pietje Paniek?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik was er niet ik hoef het mijn niet moeilijk te maken!
Ik heb wel eens meegemaakt nogmaals beide stroken een rood kruis onder mijn neus terwijl ik aankwam met 130 kmh en achter mij de nodige auto s, weggebruikers, als ik in de ankers was gegaan ketiingbotsing?
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 17:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat wil ik je zien doen in het geval zoals jij het spiegeld.
En dan doel ik op het laatste als het boven je aangaat, liggen gaan voordat men valt?
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Hoeft geen agent aan te pas te komen. RWS mag hier tegenwoordig ook voor bekeuren. En je zou het zelfs op afstand kunnen doen via de camera's van RWS.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 10:44 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Er wordt al een groot deel van de aangiftes niet opgepakt door een personeelstekort. En dan wil je nog meer agenten op het verkeersboetes uitschrijven zetten? Lijkt me geen puik plan.
Volgens mij in dit geval was dat ook zo, waarschijnlijk dachten ze ik ben het gepasseerd en kan ervan gebruik maken, was waarschijnlijk beter geweest er een politie wagen neer te zetten?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Dan moet je het ongeluk al kunnen zien of er is filevorming. Zie je dat niet, dan let je niet op de weg. Of je bent nog minimaal 500 meter voor het ongeluk. Tijd genoeg om te anticiperen en je rijgedrag rustig aan te passen.
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij gaat alleen maar uit van de perfecte situatie. Dan zijn matrixborden niet eens nodig want iedereen ziet wel dat auto's ervoor remmen en alles vast staat, je hebt geen andere keuze.
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:11 schreef thekolere het volgende:
[..]
Kruizen zijn er om de weg vrij te maken niet om te remmen. Zodat het verkeer een paar km voor het incident ( en voorbij het incident ) beinvloed kan worden.
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:21 schreef raptorix het volgende:
Vind altijd wel humor, die kantoorklerken, die door rood denderen, en daardoor 3 dagen inkomen verliezen, als ze dan gevraagd worden naar de reden: "Haast", dan faal je gewoon als mens, met wat harder rijden win je maximaal 10 minuten per uur, en dit soort klerken doen alsof ze tonnen mislopen als ze dat verliezen. Ik kan er alleen maar hartelijk over lachen. Net zoals al die figuren in dit topic die denken dat ze een F1 coureur zijn in hun Seat Leon, ze weten nog niet eens een remweg berekening te doen (maar ik heb keramische remmen!). Dream on, betaal gewoon je dommemans boete als je niet kunt rekenen dan wel de regels volgen.
In de ankers gaanquote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zou het kunnen dat jij stil komt als ik in de ankers ga, echter achter jouw komen er nog meer allemaal met die remmen zoals ons uitgerust?
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de ankers gaan![]()
![]()
![]()
Je bedoelt dat je je rem indrukt? Waarschijnlijk omdat je loopt te kleven op de linkerbaan?
Wat is je punt precies?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kleef niet nooit gedaan ook. dat laat ik anderen doen die net met wind in de rug en raceventielen op die snelheid zijn gekomen.
Wat mijn punt is mensen die kleven kunnen geen kant meer op!quote:
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan leg het mij eens uit beide kruizen springen aan op het moment van eronder door rijden, en niet voor een afrit of zo, zomaar uit het niets.
In the middle of nowhere.
Foutje bedankt?
Dat wist ik al hoor dan moeten dus de kruizen in ketting geschakeld worden en niet gelijk alles aan, maar wie ben ik?quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:32 schreef thekolere het volgende:
[..]
Je zegt het goed! In de middle of nowhere. Ruim voor het incident, tijd genoeg om je rijgedrag aan te passen. Misschien springen er achter jou ook kruizen aan? Maar die zie je niet. Er is een moment waarbij iemand de kruizen aanzet en ja dan kan jij de afrit al voorbij zijn. En wanneer over de gehele rijbaan kruizen aangaan dan wordt de rijbaan afgesloten. Maar dat gebeurd alleen bij aanwezigheid van de politie of rijkswaterstaat. Dan staan er auto' van de politie of rijkswaterstaat dwars over de rijbaan.
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:31 schreef Fer het volgende:
Ik reed ook weleens op de spitsstrook, maar die ging plotseling dicht, is ook wel apart hoor. Scheelde weinig en ik reed ook rood kruis.
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:35 schreef thekolere het volgende:
[..]
Verkeer heeft tijd nodig om te reageren. Weet de politie ook.
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
230 bekeuringen logisch dat ze dat weten.
Stonden er niet zie foto van getuige.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:40 schreef thekolere het volgende:
[..]
Nee, een andere situatie. Verkeer reed van een vrije rijstrook naar een rijstrook met kruizen en niet andersom. Kruizen stonden al op de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |