abonnement Unibet Coolblue
pi_171166127
Islam? aanslag Ariana Grande in Manchester

Goede UK bron voor laatste updates:
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Nare foto vandaar spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Politie bericht Manchester: meerdere doden en gewonden.

Wat we weten:

- 22 doden, 59 gewonden door een explosie rond 23.30 uur Nederlandse tijd in de hal van de MEN Arena.
- Politie gaat uit van een terroristische aanslag. Men gaat er van uit dat of een explosief in een rugzak of een bomvest gebruikt is, volgens Amerikaanse inlichtingendiensten. De Britten onderzoeken berichten over schroeven en moeren mogelijk gebruikt in een bom.
- Publiek bestond vooral uit tiener en jongvolwassen fans van Ariana Grande. Vlak voor 4 uur twitterde ze:“broken. from the bottom of my heart, i am so so sorry. i don’t have words.”
- In de arena, gebouwd in 1995, kunnen 21.000 mensen terecht. Geschatte aanwezigheid tijdens concert was 20.000
- Station Manchester Victoria, naast de arena, werd na de eerste berichten direct geëvacueerd.



Wat we (nog) niet weten:

- NBC News kwam met berichten over een zelfmoordaanslag. Dit is nog niet officieel bevestigd.
- Wat voor explosief er gebruikt is.
- De identiteit(en) van de dader(s). Er is nog geen groep die de aanslag opgeëist heeft.

https://mobile.nytimes.co(...).co/NmvsVN59jz?amp=1

quote:
PEOPLE have fled from Manchester Arena after reports of "loud bangs" this evening.

Emergency services have rushed to the scene.

Two louds explosions were reported this evening.

This is a breaking story. More to follow...
quote:
mergency services are rushing to reports of two loud bangs described as 'explosions' at Manchester Arena tonight.

People attending the concert by pop star Ariana Grande fled in panic on hearing the noises - some in tears.

Twitter users are reporting that they thought it was a 'gun shot' or 'bomb' - but sources say that it might be a speaker that blew during the performance.

The noises were heard at the end of the show.

MirrorOnline has contacted Greater Manchester Police and the Arena for comment.
http://www.express.co.uk/(...)&utm_campaign=buffer
alanbmufc92 twitterde op maandag 22-05-2017 om 23:39:39 Two loud bangs heard around Manchester arena. People running out of the arena. No idea what's going on https://t.co/KaRzQckvEE reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171166163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoax

[ afbeelding ]

Islam heeft maar een interpretatie en een tak.

[..]

Wel meesterlijk uitgevoerd toch.
Zeker, de broeders zullen trots zijn.

Tevens kan Verrekte_Koekwaus rustig slapen, want zijn interpretatie van het concept taqqiya blijft de enige juiste.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:40:12 #3
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_171166223
:r
Dit is gewoon raar :l
pi_171166234
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker, de broeders zullen trots zijn.

Tevens kan Verrekte_Koekwaus rustig slapen, want zijn interpretatie van het concept taqqiya blijft de enige juiste.
Mja, in een tijd dat radicale moslims zelf de camera opzoeken in IS gebied en zelfs het Westen, rondlopen met vlaggen en tijdens openbare demonstraties een invoering van de Shariawetgeving eisen. Moet Taqqiyah wel op een hoogtepunt zitten inderdaad. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 11:41:02 ]
pi_171166276
quote:
Damn, de getallen niet helemaal bijgehouden, maar dat zijn nog meer gewonden dan ik initieel had gelezen. Sick fuck.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 11:42:22 ]
pi_171166308
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sterker nog, ik zal het nog simpeler voor je maken. Kom eens met een aanslag in het westen of op burgerdoelen die niet door de Wahabitische tak van de Salafisten is gedaan. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hier gaat hij overheen lullen.
Nee hoor, ik ga hier niet overheen lullen, maar ik probeer een antwoord te bedenken waarmee ik mij niet vast lul op iets aangezien ik eerlijk toegevend niet goed op de hoogte ben van de verschillende stromingen binnen de islam en waar al die stromingen individueel voor staan.

Daarbij vind ik geen lijst met salafistische aanslagen, er staat immers nergens geregistreerd dat een aanslag een salafistsiche achtergrond heeft.

Dus ik kan eerlijk gezegd niet zeggen vanuit welke stroming, of met welke achterliggende gedachten deze aanslagen zijn gedaan behalve dat het islamitische gerelateerd was. In het wahabisme is ook geen alcohol en drugs toegestaan, dus zouden ze in principe allemaal afvallen.
pi_171166326
quote:
Met zijn inteelthoofd.
pi_171166334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 10:46 schreef 2NutZ het volgende:
Op FOK! lees ik dat die 23 jarige verdachte is opgepakt.
In de krant lees ik dat de 22 jarige verdachte (met de zelfde naam) overleden is bij de aanslag.

Wat is goed?
Beide. De 22-jarige aanslagpleger is om het leven gekomen toen hij zijn bom tot ontploffing bracht. De politie heeft tevens in Manchester een 23-jarige verdachte opgepakt. Naar verluidt gaat het om een broer van de aanslagpleger.

Bron.
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:44:19 #9
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_171166338
Hier een interessante fotoreportage: https://www.thesun.co.uk/(...)terror-threat-level/

Bijvoorbeeld deze:


Uit het huis van de dader een boekje 'Know your chemicals'
Dit is gewoon raar :l
pi_171166373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, in een tijd dat radicale moslims zelf de camera opzoeken in IS gebied en zelfs het Westen, rondlopen met vlaggen en tijdens openbare demonstraties een invoering van de Shariawetgeving eisen. Moet Taqqiyah wel op een hoogtepunt zitten inderdaad. :7
Wat als dat óók Taqqiyah is en ze dus eigenlijk liegen over hoe kwaadaardig ze zijn, om zo de religie te beschermen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171166391
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, ik ga hier niet overheen lullen, maar ik probeer een antwoord te bedenken waarmee ik mij niet vast lul op iets aangezien ik eerlijk toegevend niet goed op de hoogte ben van de verschillende stromingen binnen de islam en waar al die stromingen individueel voor staan.

Daarbij vind ik geen lijst met salafistische aanslagen, er staat immers nergens geregistreerd dat een aanslag een salafistsiche achtergrond heeft.

Dus ik kan eerlijk gezegd niet zeggen vanuit welke stroming, of met welke achterliggende gedachten deze aanslagen zijn gedaan behalve dat het islamitische gerelateerd was. In het wahabisme is ook geen alcohol en drugs toegestaan, dus zouden ze in principe allemaal afvallen.
Salafi Jihadism
pi_171166410
quote:
11s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat als dat óók Taqqiyah is en ze dus eigenlijk liegen over hoe kwaadaardig ze zijn, om zo de religie te beschermen.
Eigenlijk zijn het dus hele vredelievende humanisten die vrede op aarde willen? Had het moeten weten.
pi_171166437
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn het dus hele vredelievende humanisten die vrede op aarde willen? Had het moeten weten.
Precies! Maar omdat ze bang zijn de religie te verliezen te midden van het groeiende kapitalisme projecteren ze nu een beeld van een stelletje gelovigen die zó hardcore eng zijn dat er geen enkel bedrijf in de buurt durft te komen. De islam is beschermd dankzij een leugen. Taqqiya.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171166480
quote:
11s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Precies! Maar omdat ze bang zijn de religie te verliezen te midden van het groeiende kapitalisme projecteren ze nu een beeld van een stelletje gelovigen die zó hardcore eng zijn dat er geen enkel bedrijf in de buurt durft te komen. De islam is beschermd dankzij een leugen. Taqqiya.
Dan ga ik toch voor de verklaring dat het de joden moeten zijn.
Taqqiyah in de vorm van Taqqiyah.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 11:51:06 ]
pi_171166505
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ga ik toch voor de verklaring dat het de joden moeten zijn.
Taqqiyah in de vorm van Taqqiyah.
Taqqinception.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171166556
Drie mannen opgepakt in verband met aanslag Manchester

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-aanslag-manchester
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:54:51 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_171166584
Het verbaast me toch dat mensen zich bij elke aanslag publiekelijk afvragen hoe men zo diep slecht kan zijn. Dat verbaast mij eigenlijk helemaal niet. Die aanslagplegers zijn gewoon letterlijk niet goed bij hun hoofd en hebben geen automatisch remsysteem.

Ik denk dat het velen een hoop frustratie zou schelen als ze zich dit niet elke keer af zouden vragen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_171166628
quote:
11s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Taqqinception.
in de matrix
  woensdag 24 mei 2017 @ 11:57:27 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_171166654
quote:
Waarom hebben die terroristen altijd zo'n inteeltkop? Zou hun acties wel verklaren
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_171166700
Even een disclaimer btw. Dat taqqiyah er weinig mee te maken heeft betekent nog niet dat Islam er weinig mee te maken heeft. Het is islamitisch geinspireerd, dat moge duidelijk zijn.
pi_171166936
quote:
11s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wow, ben je hier helemaal zelf achter gekomen?
Nee vriend luister. Ik was zojuist aan de wandel, toen er plots een goddelijke verschijning neerkwam, die mij de waarheid heeft verteld. De enige echte waarheid die iedereen moet weten. Ik ga het allemaal opschrijven. Ik zal met de tijd via bol.com een digitale download voor de kleine prijs van 37,95 aanbieden, zeg het voort zeg het voort!

Als je mij nu even wil excuseren, één van mn vrouwen lijkt een beetje in paniek. Ze heeft het er over dat er zomaar bloed uit haar geslachtsorgaan komt. En dan weten we wel hoelaat het is he? :Y :7 ^O^

Groetjes S.O.
p.s. dat storytel, is dat wat?
p.s.2 waag het niet om mij af te beelden okee?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171166964
Goed verhaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:10:48 #23
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171166977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:44 schreef Riparius het volgende:

[..]

Beide. De 22-jarige aanslagpleger is om het leven gekomen toen hij zijn bom tot ontploffing bracht. De politie heeft tevens in Manchester een 23-jarige verdachte opgepakt. Naar verluidt gaat het om een broer van de aanslagpleger.

Bron.
Ah bedankt voor de opheldering, snapte het al niet ook omdat dezelfde naam werd gebruikt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171166994
Hebben de verhoogde veiligheidsmaatregelen eigenlijk wel zin? Ik snap dat er iets gedaan moet worden, maar de kenmerk van de terroristische aanslagen zijn helaas dat ze toeslaan als de staat van paraatheid is gedaald en onverwachts komt. Terreurbestrijding moet grondig hervormd worden, niet een tijdelijke show of force, maar echt iedereen die ook maar enigszins zich ook militant heeft geuit constant te monitoren, bij een kleine aanwijzing als aanpakken de hap en vervolgen. Beperkte resources I know, maar aanslagen en duizenden militairen op de been na zo een aanslag moet wel meer voor de economie kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 12:25:58 ]
pi_171166996
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:59 schreef Triggershot het volgende:
Even een disclaimer btw. Dat taqqiyah er weinig mee te maken heeft betekent nog niet dat Islam er weinig mee te maken heeft. Het is islamitisch geinspireerd, dat moge duidelijk zijn.
Dit komt inderdaad gewoon voort uit de verdorven Islamitische ideologie, de grootste kanker van deze aarde. Aan de top staat het koningshuis van Saudi Arabië en vanuit daar worden haatimams de hele wereld overgestuurd om individuele losers te indoctrineren. Natuurlijk zijn er genoeg individuele moslims die 100% deugen, maar alles bij elkaar - de hele Islamitische ideologie - is het een grote bedreiging voor het Westen en alles wat niet moslim is en geen baard heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171167036
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:11 schreef Triggershot het volgende:
Hebben de verhoogde veiligheidsmaatregelen eigenlijk wel zin? Ik snap dat er iets gedaan moet worden, maar de kenmerk van de terroristische aanslagen zijn helaas dat ze toeslaan als de staat van paraatheid is gedaald en onverwachts komt. Terreurbestrijding moet grondig hervormd worden, niet een tijdelijke show off force, maar echt iedereen die ook maar enigszins zich ook militant heeft geuit constant te monitoren, bij een kleine aanwijzing als aanpakken de hap en vervolgen. Beperkte resources I know, maar aanslagen en duizenden militairen op de been na zo een aanslag moet wel meer voor de economie kosten.
Natuurlijk niet. Zolang wij dikke vriendjes zijn met achterlijke haatbaardregimes als Qatar en Saudi Arabië en de FIFA daar hun WK organiseert en de president van de VS daar wapens gaat verkopen zijn we voorlopig onze levens niet zeker.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171167100
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit komt inderdaad gewoon voort uit de verdorven Islamitische ideologie, de grootste kanker van deze aarde. Aan de top staat het koningshuis van Saudi Arabië en vanuit daar worden haatimams de hele wereld overgestuurd om individuele losers te indoctrineren. Natuurlijk zijn er genoeg individuele moslims die 100% deugen, maar alles bij elkaar - de hele Islamitische ideologie - is het een grote bedreiging voor het Westen en alles wat niet moslim is en geen baard heeft.
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Zolang wij dikke vriendjes zijn met achterlijke haatbaardregimes als Qatar en Saudi Arabië en de FIFA daar hun WK organiseert en de president van de VS daar wapens gaat verkopen zijn we voorlopig onze levens niet zeker.
Mehdi Hassan legt hier pijnlijk bloot wat er mis is met sommige politici in Europa als het gaat om dealen met Saoedi Arabie. Ironisch genoeg gaat het hier zelfs om een "business minister".



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 12:18:59 ]
pi_171167103
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:44 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hier een interessante fotoreportage: https://www.thesun.co.uk/(...)terror-threat-level/

Bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]

Uit het huis van de dader een boekje 'Know your chemicals'
Kan de publisher niet vinden, enige dat ik tegenkom zijn advertenties in oude edities van Popular Mechanics (1947).
quote:
SOMETHING New! Student chemists send 5c for catalog and free copy of N-l "Know Your Chemicals" series. Met & Co., Dep't. 10, 160 Hillside Avenue, Nutley,
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:46:53 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_171167767
Die speech van Trump over "we're not gonna call them monsters, because they'd probably like that, let's call them losers from now on" was wel heel erg kinderlijk zeg, alsof je verdomme naar een spreekbeurt van iemand op de lagere school aan het luisteren bent.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:53:46 #30
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171167891
quote:
Wat een neukfout die gozer :r :r :r
pi_171167934
RIP
pi_171168228
Wordt het niet langzaam tijd om grondrechten die een raakvlak hebben met godsdienst wat in te perken?
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:45:24 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_171169009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Mehdi Hassan legt hier pijnlijk bloot wat er mis is met sommige politici in Europa als het gaat om dealen met Saoedi Arabie. Ironisch genoeg gaat het hier zelfs om een "business minister".

Dit! Heel erg gruwelijk hard dit!

Als er iets een kankergezwel in het Midden-Oosten is, dan is het wel het Huis Saoed.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_171169267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Met zijn inteelthoofd.
Een wereldwijd probleem. Een sterk ontwikkelde gemeenschap zal het hierdoor nooit worden.

http://www.dailymail.co.u(...)nbreeding-risks.html
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 14:07:09 #35
8781 crew  Frutsel
pi_171169582
quote:
Er is iets met die Selman Abidi. Het stuk verdriet dat eerder deze week in Manchester een bom liet ontploffen bij een concert van de Amerikaanse poster Arian Grande. Hij is de in 1994 in Engeland geboren zoon van Ramadan Abidi, die in vroeger tijden snuffelsmurf was Muammar Khadaffi's inlichtingendienst. In die functie werd hij gerecruteerd door MI6, de Britse tegenhanger, die bezig was met de organisatie van een staatsgreep door het Libanese leger. De plot kwam uit en kort daarna zag Abidi zich genoodzaakt om met zijn gezin de benen te nemen naar de UK. Uiteraard netjes geassisteerd door MI6. Nou gaan we er niet van uit dat het contact tussen de ouwe Libische smurf en zijn Britse weldoeners vervolgens verbroken werd. Zo werkt dat niet. Vandaar misschien de mededeling van de Britse autoriteiten kort na de aanslag, dat zoon Selman geen onbekende was. En we voor de zoveelste keer het vermoeden krijgen dat het niet gaat om een simpele boerenleut die de weg was kwijtgeraakt en toen maar een aanslag pleegde. There are more things in heaven and earth....Stay tuned.
Zie ook:
http://le-blog-sam-la-tou(...)ques-strategika-51.h

is hier uberhaupt iets van in de media geweest? Of 'fake news' ?
pi_171169602
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:44 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hier een interessante fotoreportage: https://www.thesun.co.uk/(...)terror-threat-level/

Bijvoorbeeld deze:
[ afbeelding ]

Uit het huis van de dader een boekje 'Know your chemicals'
Dit vind ik raar,met het boekje en de pen in hand uit het huis weglopen, alle bewijsmateriaal gaat altijd in zakjes, is dit speciaal voor de fotografen?
  woensdag 24 mei 2017 @ 14:08:49 #37
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_171169636
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_171169639
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Zolang wij dikke vriendjes zijn met achterlijke haatbaardregimes als Qatar en Saudi Arabië en de FIFA daar hun WK organiseert en de president van de VS daar wapens gaat verkopen zijn we voorlopig onze levens niet zeker.
Inderdaad.

Wat dat betekent je beter kolonialisme hebben dan dat soort idioten aan de macht. Helaas. De olie.
Whatever...
pi_171169680
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Wordt het niet langzaam tijd om grondrechten die een raakvlak hebben met godsdienst wat in te perken?
En zo terroristen ruim baan te geven? Lijkt me niet zo'n goed idee.
pi_171169859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:16 schreef crystal_meth het volgende:

Kan de publisher niet vinden, enige dat ik tegenkom zijn advertenties in oude edities van Popular Mechanics (1947).

Gek genoeg staat er october 2011 op de voorkant, de bindwijze is ook ongebruikelijk voor een boek.

https://www.thesun.co.uk/(...)ll&w=820&quality=100
pi_171169867
Misschien een hele domme vraag, maar waarom geven ze elke keer vrij dat het het terreuralarm is opgeschaald?
pi_171169910
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waarom geven ze elke keer vrij dat het het terreuralarm is opgeschaald?
Soort van "geruststelling" naar het volk toe oid.
pi_171169997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:19 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Soort van "geruststelling" naar het volk toe oid.
Ja maar, dan weten terroristen toch ook dat ze effe moeten wachten met hun plannen te bewerkstelligen?
  woensdag 24 mei 2017 @ 14:26:39 #44
40566 Ericr
Livewrong
pi_171170046
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:46 schreef Hathor het volgende:
Die speech van Trump over "we're not gonna call them monsters, because they'd probably like that, let's call them losers from now on" was wel heel erg kinderlijk zeg, alsof je verdomme naar een spreekbeurt van iemand op de lagere school aan het luisteren bent.
Die mafkees noemt bijna iedereen een loser

https://www.usatoday.com/(...)ed-losers/102047624/
pi_171170064
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar, dan weten terroristen toch ook dat ze effe moeten wachten met hun plannen te bewerkstelligen?
Wellicht juist meer 'communicatie' ook op te vangen op zo'n moment?
  woensdag 24 mei 2017 @ 14:28:55 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_171170088
Nu nog wachten tot er een op het briljante idee komt om een op afstand bestuurbare drone volgepakt met semtex een vol stadion in stuurt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171170150
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:16 schreef Za het volgende:

[..]

Gek genoeg staat er october 2011 op de voorkant, de bindwijze is ook ongebruikelijk voor een boek.

https://www.thesun.co.uk/(...)ll&w=820&quality=100
Dat is een ringband. Zo blijft het makkelijk open liggen bij knutselwerkjes op de keukentafel.
pi_171170152
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar, dan weten terroristen toch ook dat ze effe moeten wachten met hun plannen te bewerkstelligen?
Ach het zijn zelfmoord terroristen. Ik denk niet dat ze er door worden afgeschrikt.
pi_171170175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Wordt het niet langzaam tijd om grondrechten die een raakvlak hebben met godsdienst wat in te perken?
Goed idee. Polarisatie draagt namelijk bij aan dit gezeik.
pi_171170376
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar, dan weten terroristen toch ook dat ze effe moeten wachten met hun plannen te bewerkstelligen?
Gebeurt sinds 2006 in GB (voor internationaal terrorisme, voor Noord-Ierland gerelateerd terrorisme sinds 2010; dat laatste staat trouwens al zeven jaar op "severe" in Noord-Ierland, in GB is het momenteel "substantial")
https://www.mi5.gov.uk/threat-levels

Ik vermoed dat men het bekendmaakt omdat het ook voor niet-overheidsdiensten nuttig kan zijn. (afgelasten van evenementen, festiviteiten etc...)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171170467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:31 schreef Riparius het volgende:

Dat is een ringband. Zo blijft het makkelijk open liggen bij knutselwerkjes op de keukentafel.
Maar dat lijkt me dan geen uitgave maar een zelfgemaakt schrift, met die smiley sticker enzo?
pi_171170640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:46 schreef Hathor het volgende:
Die speech van Trump over "we're not gonna call them monsters, because they'd probably like that, let's call them losers from now on" was wel heel erg kinderlijk zeg, alsof je verdomme naar een spreekbeurt van iemand op de lagere school aan het luisteren bent.
Ik heb de speech niet gehoord maar ik heb me dit al vaker afgevraagd, een terrorist kan bij sommige jongeren tot de verbeelding spreken en is ook vaak te zien in films als een spannend personage, wanneer je daders van aanslagen wanhopigen en of losers gaat noemen bv, en weigert hun foto te laten zien, dan is er geen eeuwige 'roem' en wordt je in de media als sneu figuur bestempelt in plaats van een niets ontziende terrorist.
pi_171170763
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:46 schreef Za het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me dan geen uitgave maar een zelfgemaakt schrift, met die smiley sticker enzo?
Zou van een (school-)labo, bedrijf of een veiligheidscursus kunnen zijn. "Know your chemicals" is een uitdrukking die veel gebruikt wordt in "occupational safety" context. Bedrijven en labs zijn bvb verplicht voor elk chemisch produkt dat ze gebruiken een MSDS (Material Safety Data Sheet) beschikbaar te hebben (zodat werknemers/studenten kunnen opzoeken wat de gevaren zijn). Zou dus info over chemicaliën kunnen bevatten, of algemene veiligheidsregels...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:15:27 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_171171214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:53 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb de speech niet gehoord maar ik heb me dit al vaker afgevraagd, een terrorist kan bij sommige jongeren tot de verbeelding spreken en is ook vaak te zien in films als een spannend personage, wanneer je daders van aanslagen wanhopigen en of losers gaat noemen bv, en weigert hun foto te laten zien, dan is er geen eeuwige 'roem' en wordt je in de media als sneu figuur bestempelt in plaats van een niets ontziende terrorist.
Het ging mij meer om de presentatie dan de inhoud, de manier waarop Trump het brengt is van het niveau 4e klas lagere school.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171171767
Er gaan verhalen de ronde dat Ariana de begrafenissen van de slachtoffers wil betalen.

https://mnm.be/websnack/b(...)issenvanslachtoffers
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171172093
quote:
BREAKING: Bomb maker still at large, police believe

Police believe the man who made the Manchester Arena bomb is still at large, the M.E.N. can reveal. More details soon.

http://www.manchestereven(...)7?service=responsive
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 16:05:49 #58
8781 crew  Frutsel
pi_171172531
AP twitterde op woensdag 24-05-2017 om 16:05:13 BREAKING: Manchester police chief: `very clear this is a network' authorities are investigating after concert attack. reageer retweet
pi_171172602
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:08 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Deze tekening _O_
pi_171172740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
Er gaan verhalen de ronde dat Ariana de begrafenissen van de slachtoffers wil betalen.

https://mnm.be/websnack/b(...)issenvanslachtoffers
Dat kan fake news zijn. Het valt op dat het zogenaamde Ariana fanaccount pas is aangemaakt.

Op de officiële website van Ariana is nog steeds geen enkele reactie te lezen van haarzelf of van haar management, en dat is toch ook vreemd. Sommige fans die zelfs vliegreizen hebben geboekt voor nog komende shows beginnen zich intussen af te vragen of ze die vliegreizen nu wel of niet moeten annuleren.

Ook bij het Sportpaleis in Antwerpen waar Ariana normaal gesproken komende zondag op zou treden weten ze niet waar ze aan toe zijn. De ticketverkoop loopt nog gewoon door, terwijl de ticketverkoop voor een aantal andere geplande optredens inmiddels wel is opgeschort totdat er duidelijkheid is over het wel of niet doorgaan van die shows.
pi_171172839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:14 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat kan fake news zijn. Het valt op dat het zogenaamde Ariana fanaccount pas is aangemaakt.

Op de officiële website van Ariana is nog steeds geen enkele reactie te lezen van haarzelf of van haar management, en dat is toch ook vreemd. Sommige fans die zelfs vliegreizen hebben geboekt voor nog komende shows beginnen zich intussen af te vragen of ze die vliegreizen nu wel of niet moeten annuleren.

Ook bij het Sportpaleis in Antwerpen waar Ariana normaal gesproken komende zondag op zou treden weten ze niet waar ze aan toe zijn. De ticketverkoop loopt nog gewoon door, terwijl de ticketverkoop voor een aantal andere geplande optredens inmiddels wel is opgeschort totdat er duidelijkheid is over het wel of niet doorgaan van die shows.
De concerten worden afgelast alleen moeten de lokale concertorganisatoren wachten op de officiële bevestiging i.v.m. verzekeringen etc. Waarom die bevestiging zo lang duurt is me dan wel weer een raadsel.
pi_171172979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:18 schreef Operc het volgende:

[..]

De concerten worden afgelast alleen moeten de lokale concertorganisatoren wachten op de officiële bevestiging i.v.m. verzekeringen etc. Waarom die bevestiging zo lang duurt is me dan wel weer een raadsel.
En je bron daarvoor is?

Het tourschema zoals dat op haar website staat loopt nog tot 21 september 2017. Het is zeer de vraag of al deze optredens zullen worden afgelast. Als dat echt zo is dan graag je bron hier geven.
pi_171173104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:24 schreef Riparius het volgende:

[..]

En je bron daarvoor is?

Het tourschema zoals dat op haar website staat loopt nog tot 21 september 2017. Het is zeer de vraag of al deze optredens zullen worden afgelast. Als dat echt zo is dan graag je bron hier geven.
Gezond verstand. Het Europese deel zal ze schrappen, wat daarna komt misschien niet.
Ze is teruggevlogen naar Amerika, dat doe je niet als je morgen weer in Londen op het podium zou moeten staan. Heel begrijpelijk overigens, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
pi_171173297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Gezond verstand. Het Europese deel zal ze schrappen, wat daarna komt misschien niet.
Ze is teruggevlogen naar Amerika, dat doe je niet als je morgen weer in Londen op het podium zou moeten staan. Heel begrijpelijk overigens, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Goed, je hebt dus geen bron. Geen probleem verder, maar dan is het speculatie. Het was al bekend dat de twee shows in Londen inderdaad niet doorgaan, maar de vraag is wat er met de shows daarna gaat gebeuren. In Antwerpen weten ze kennelijk nog steeds niet waar ze aan toe zijn, en als het wel zo zou zijn dat ze inmiddels weten dat de show zondag niet doorgaat, dan is het op zijn minst onkies te noemen dat ze de ticketverkoop gewoon door laten lopen.
pi_171173456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Goed, je hebt dus geen bron. Geen probleem verder, maar dan is het speculatie. Het was al bekend dat de twee shows in Londen inderdaad niet doorgaan, maar de vraag is wat er met de shows daarna gaat gebeuren. In Antwerpen weten ze kennelijk nog steeds niet waar ze aan toe zijn, en als het wel zo zou zijn dat ze inmiddels weten dat de show zondag niet doorgaat, dan is het op zijn minst onkies te noemen dat ze de ticketverkoop gewoon door laten lopen.
Ik zeg ook nergens een bron te hebben. :) En zoals jij al zegt dat de Londense shows niet doorgaan, dat is ook nog niet officieel bevestigd. En toch weet iedereen dat die shows niet doorgaan. De hele Europese tour ligt eruit, maar dat moet nog bevestigd worden en dat zal vooral een juridisch verhaal zijn. Antwerpen kan daarom de kaartverkoop niet stilleggen, want dan bevestigen ze wat ze zelf officieel nog niet weten, en als de concerten op miraculeuze wijze toch doorgaan lopen ze inkomsten mis.

Voorbeeld van een aantal jaar geleden: Iedereen wist dat Depeche Mode niet naar Pinkpop zou komen omdat de zanger met kanker in het ziekenhuis lag. Maar omdat de band uiteindelijk pas op donderdag (of zelfs later) voor het Pinkpop-weekend officieel het optreden had afgezegd kon ook toen pas een contract worden geregeld met een vervangende act.
pi_171173997
quote:
Manchester attack: Victim Kelly Brewster 'shielded niece'

A woman confirmed to be one of the victims of the Manchester terror attack shielded her niece from the blast, her family have said.

Kelly Brewster, from Sheffield, died in the attack at the Ariana Grande concert at Manchester Arena on Monday.

Her uncle Paul Dryhurst said 32-year-old Ms Brewster had "heroically shielded" her 11-year-old niece from the blast in the foyer.
http://www.bbc.com/news/uk-england-south-yorkshire-40025154

Zo'n absurde uitspraak van nabestaanden tegenspreken is misschien niet tactvol, maar er het "main topic" van het artikel maken is het andere uiterste...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171174231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 14:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zie ook:
http://le-blog-sam-la-tou(...)ques-strategika-51.h

is hier uberhaupt iets van in de media geweest? Of 'fake news' ?
De Guardian geeft een ander verhaal (al is dat ook maar een claim van één persoon).
quote:
The father of Salman Abedi, the Manchester Arena suicide bomber, fought against the Gaddafi regime with a group that was designated a terrorist organisation by the US, according to a man who says he fought alongside him.

Salman Abedi, 22, who was known to the British security services, is thought to have returned from Libya as recently as this week. His parents, who escaped the Gaddafi regime in the early 1990s and fled to the UK, now live in the Libyan city of Tripoli. Their youngest son, Hashmi, is also believed to be with them in Libya.

Abedi was born in Manchester and grew up in a tight-knit Libyan community that was known for its strong opposition to Colonel Muammar Gaddafi’s regime.

His father, Ramadan Abedi, fought against the Gaddafi regime during the Libyan revolution in 2001 with the Libyan Islamic Fighting Group. The US state department says that elements of LIFG were aligned with Osama bin Laden and al-Qaida, and designated the group a foreign terrorist organisation in 2004.

Ramadan, a security officer, and his wife Samia Tabbal, 50, were both born in Tripoli but appear to have emigrated to London before moving to Whalley Range in south Manchester, where they had lived for at least a decade.

Akram Ramadan, 49, who fought with Ramadan Abedi in the Libyan revolution, said he was passionate about overthrowing a regime that had “displaced thousands of his brethren”.

“It was something we all felt we had to do. Some were more radical than others but we all shared a common cause,” he added.
https://www.theguardian.c(...)de-concert-live-news
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171174533
http://www.ad.nl/buitenla(...)an-netwerk~ac5e6468/

quote:
Goedgelovig, licht ontvlambaar, dom en eenvoudig te manipuleren. Dit beeld van terrorist Salman Abedi, geschetst door kennissen en buurtgenoten, versterkt het idee van de politie dat de dader van de aanslag in de Manchester Arena niet het brein van de operatie vormde. Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken ziet in hem dan ook geen ‘lone wolf’, maar slechts een pion binnen een groter netwerk.

Abedi (22), van wie slechts de romp overbleef na de explosie, gold als een onopvallend kind van Libische immigranten. In de wijk Chorlton rookte hij met vrienden joints en trapte op straat tegen een bal. Op jongensschool Burnage Academy behoorde hij weliswaar niet tot de slimste leerlingen, maar een echte lastpak was hij niet. Een poging om verder te studeren aan Salford University strandde. Abedi brak zijn opleiding voortijdig af.

In de laatste jaren transformeerde de jongen radicaal. Hij begon religieuze kleding te dragen, liet een baard groeien en werd biddend op straat aangetroffen. Sinds 2015 kwam hij niet meer in zijn vaste moskee in Didsbury. Imam Mohammed Saeed vertelde, volgens The Daily Maily, dat hij aanstoot nam aan negatieve opmerkingen over ISIS. Sindsdien verdween hij van de radar.

Bekenden van hem meldden, dat hij regelmatig op familiebezoek naar Libië afreisde. Zijn ouders zouden enkele jaren geleden zijn teruggekeerd naar hun vaderland, terwijl hij en zijn broer Ismael, gisteren opgepakt door commando’s in de wijk Fallowfield, achterbleven in Manchester. De veiligheidsdiensten onderzoeken of hij die trips gebruikte als excuus om zich in het geheim te laten trainen door terroristische organisaties
  woensdag 24 mei 2017 @ 17:46:39 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171174747
Meestal zijn degene die zich opblazen niet het brein erachter. Dat is een open deur intrappen. Degene die zichzelf doden zijn inwisselbaar, 'kanonnenvoer'.
De manipuleerders, de planmakers, de ophitsers e.d. zijn minder inwisselbaar, die blijven leven om het volgende 'kanonnenvoer' aan te sturen.

Daarom zeg ik al jaren dat de strijd tegen Isis e.d. gevoerd zou moeten worden vanuit een van boven naar beneden snoeien. Heel gericht beginnen met de hoogsten uitschakelen, degene die aansturen uitschakelen, degene die ophitsen uitschakelen. Het klapvee is dan stuurloos en makkelijker uit te schakelen, naast dat ze minder schade zullen veroorzaken.

Snoei de top zodat er geen zaad gedragen wordt, vernietig dan de wortels en de plant sterft. De steel en bladeren zijn minder belangrijk, die sterven als dat andere sterft.
Men richt veelste veel op 'de soldaat', maar die zijn vervangbaar, niet voldoende in staat goed te plannen. Die sturen niet aan. Haal de aansturing weg en de boel valt uiteen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171175103
Wel een geruststelling dat ze de dader al in beeld hadden... ;(
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:10:23 #71
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171175126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel een geruststelling dat ze de dader al in beeld hadden... ;(
Daarom is het ook hoogst onwaarschijnlijk dat die jongen alleen werkte. Het is gewoon weer een netwerk.
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:14:41 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171175199
quote:
9s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:00 schreef Twiitch het volgende:
Nog maar 12 delen na een islamitische slachtpartij onder minderjarigen. Je kan echt aan alles wennen blijkbaar.

[..]

Dat was het sowieso, flaporen, lang gezicht, te lage oogleden. Die genenpoel zat al een tijdje aan zijn max.
Wat mij betreft gaat het niet zozeer over 'wennen', maar meer over een moe worden van de onzinnige discussie eromheen.
Het hele moslims zijn naar VS moslims zijn niet naar schiet niet op. Oorzaken bespreken en hoe die weg te nemen. Terroristische organisaties uitschakelen zonder een enorme groep die er niets mee te maken heeft aan te pakken. Daar wil ik moeite en tijd insteken, dat lijkt mij zinnig. Dit hele oh wat afschuwelijk, deporteer alle moslims vs verkeersdoden komen meer voor vind ik ronduit onzinnig.
Heb echt weinig behoefte steeds in datzelfde kringetje rond te lopen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171175502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

http://www.bbc.com/news/uk-england-south-yorkshire-40025154

Zo'n absurde uitspraak van nabestaanden tegenspreken is misschien niet tactvol, maar er het "main topic" van het artikel maken is het andere uiterste...
Hoe kan je 'heldhaftig als schild fungeren' als je niet weet dat er een bom gaat ontploffen. Dat schild was louter toeval denk ik.
pi_171175531
BNW is er niks bij:

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171175569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:31 schreef RipCity het volgende:
BNW is er niks bij:

[ afbeelding ]
En dat is het dubbele van 11 :o (van 9/11 :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171175649
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171175684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
Dat lag er weer iets te dik bovenop idd :D
pi_171175701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
Die kerel daarna zei het wel goed: "Hij komt uit onze gemeenschap, ging naar onze moskee".
pi_171175784
Lieve kijkbuiskindertjes eeeh klootjesvolk van de linkse NPO... het valt niet op dat wij u vanuit Brussel moeten indoctrineren dat de Islam een vredelievend geloof is O-)
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:46:12 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171175874
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
Mwah. Het ging inderdaad vooral om de sfeer in Manchester en de moslimgemeenschap die zich daar afzet tegen dergelijk terreur en geweld. Verder werd er vrij weinig ontkend.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_171176067
De ouders van Salman Abedi ontvluchtten eerder het regime van dictator Muammar Khadaffi in Libië, en kregen asiel in Groot-Brittannië. De zelfmoordterrorist is dan ook in Manchester geboren en getogen. Een voormalige Libische veiligheidsofficier verklaarde dat Ramadan in de jaren ’90 van de vorige eeuw lid was van een Libische islamitische strijdgroepering ten tijde van Khadaffi. Een manager van de Didsbury moskee in Manchester verklaart tegenover Newsweek dat vader Ramadan een aanhanger was van het salafisme, waar zowel IS als Al-Qa’ida zich op baseren.
http://www.elsevier.nl/bu(...)ijn-wij-niet-507085/

En zo iemand geef je asiel. 8)7 Kinderen moesten Koran uit het hoofd leren. Wat op zich pure kindermishandeling is, snap niet dat dat wordt getolereerd
pi_171176100
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:42 schreef Tuned22 het volgende:
Lieve kijkbuiskindertjes eeeh klootjesvolk van de linkse NPO... het valt niet op dat wij u vanuit Brussel moeten indoctrineren dat de Islam een vredelievend geloof is O-)
Alsof EenVandaag links is :')
Puntjes.
pi_171176101
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:46 schreef richolio het volgende:

[..]

Mwah. Het ging inderdaad vooral om de sfeer in Manchester en de moslimgemeenschap die zich daar afzet tegen dergelijk terreur en geweld. Verder werd er vrij weinig ontkend.
Ja klopt het was ook niet zozeer de mening van 1Vandaag
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 24 mei 2017 @ 18:57:05 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176161
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
Dat is dan ook waar. Politieke redenen zijn de drijfveer. Religie is de 'smoes', de rechtvaardiging.

Wat genuanceerder gezegd, religie heeft er wel mee te maken, maar dan wel de persoonlijke versie van die religie, waarbij religie gekneed wordt om de eigenlijke beweegredenen goed te praten.
De gehele religie, met al die verschillende interpretaties, de schuld geven is onzinnig.

Ja, deze mensen noemen zichzelf moslim en delen basiswaarden met andere moslims. Maar juist daar waar het te ver gaat, wat problematisch is verschilt.
Zakaat, bidden, ramadan en andere zaken zijn het probleem niet. Jezelf opblazen en andere vormen van agressie zijn wel het probleem. En daarin verschillen moslims onderling stevig van mening. Daarom kan je niet zeggen dit is een islam probleem. Het is een probleem van die betreffende groep die die religie gebruikt om met een boel interpretatie hun zooi goed te praten. Zonder oorzaak om die shit goed te praten hadden ze die religie niet daarvoor gebruikt. Anderen wijzen hun daden af met diezelfde grondteksten, daar zit de oorzaak dus niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:00:08 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176233
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:42 schreef Tuned22 het volgende:
Lieve kijkbuiskindertjes eeeh klootjesvolk van de linkse NPO... het valt niet op dat wij u vanuit Brussel moeten indoctrineren dat de Islam een vredelievend geloof is O-)
Religie is niet vredelievend noch gewelddadig. De mens is dat en zoekt in religie/ideologie e.d. goedkeuring voor die mening/gedrag.
Naar religie wijzen is simpel, maar er is geen simpele reden/uitleg. Dit is een complex gebeuren en tot we dat inzien en daarop inspelen zal er geen oplossing zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:03:44 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176322
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Religie is niet vredelievend noch gewelddadig. De mens is dat en zoekt in religie/ideologie e.d. goedkeuring voor die mening/gedrag.
Naar religie wijzen is simpel, maar er is geen simpele reden/uitleg. Dit is een complex gebeuren en tot we dat inzien en daarop inspelen zal er geen oplossing zijn.
Sterk staaltje obscurantisme weer.

Complex is het zeker, net doen alsof religie er niets mee te maken heeft is veel te simpel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:05:40 #87
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171176369
AFP twitterde op woensdag 24-05-2017 om 18:43:48 #BREAKING NATO to join anti-IS coalition: diplomatic source reageer retweet
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:06:26 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176385
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is dan ook waar. Politieke redenen zijn de drijfveer. Religie is de 'smoes', de rechtvaardiging.
Fout.

quote:
Wat genuanceerder gezegd, religie heeft er wel mee te maken, maar dan wel de persoonlijke versie van die religie, waarbij religie gekneed wordt om de eigenlijke beweegredenen goed te praten.
Fout. Andersom.

quote:
Ja, deze mensen noemen zichzelf moslim en delen basiswaarden met andere moslims. Maar juist daar waar het te ver gaat, wat problematisch is verschilt.
Zakaat, bidden, ramadan en andere zaken zijn het probleem niet. Jezelf opblazen en andere vormen van agressie zijn wel het probleem. En daarin verschillen moslims onderling stevig van mening.
Wie is de echte moslim? Degene die zichzelf opblaast of degene die net doet alsof het niets met islam te maken heeft?

quote:
Anderen wijzen hun daden af met diezelfde grondteksten, daar zit de oorzaak dus niet.
Dat geeft juist perfect aan waarom het probleem daar wél zit.

Tjonge, zoveel onzin in een post, wat een blamage.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:07:54 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171176410
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sterk staaltje obscurantisme weer.

Complex is het zeker, net doen alsof religie er niets mee te maken heeft is veel te simpel.
Er zijn natuurlijk meerdere manieren waarop je dit kan bekijken. Zelf ben ik van mening dat religie iets achterlijks is, maar het probleem ligt hem meer bij het misbruik ervan. Religie houdt mensen dom en domme mensen zijn kneedbaar.

Als je daarnaast ook nog eens nauwelijks of geen onderwijs hebt.. Tja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:08:14 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176424
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sterk staaltje obscurantisme weer.

Complex is het zeker, net doen alsof religie er niets mee te maken heeft is veel te simpel.
Dat zeg ik dan ook niet. Geen obscurantisme, maar realisme.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:09:09 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176447
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk meerdere manieren waarop je dit kan bekijken. Zelf ben ik van mening dat religie iets achterlijks is, maar het probleem ligt hem meer bij het misbruik ervan.
Wat is misbruik?
quote:
Religie houdt mensen dom en domme mensen zijn kneedbaar.

Als je daarnaast ook nog eens nauwelijks of geen onderwijs hebt.. Tja.
Dus religie is wel de grondoorzaak?

Tja, je kunt het zo complex maken als je zelf wilt. Inclusief jezelf tegenspreken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:10:35 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176494
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. Geen obscurantisme, maar realisme.
Getuige je andere post heb je totaal geen benul van de realiteit.

Newsflash: mensen zijn al milennia gemotiveerd lang door hun religie tot allerlei wandaden. Hier dus ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171176499
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
De ouders van Salman Abedi ontvluchtten eerder het regime van dictator Muammar Khadaffi in Libië, en kregen asiel in Groot-Brittannië. De zelfmoordterrorist is dan ook in Manchester geboren en getogen. Een voormalige Libische veiligheidsofficier verklaarde dat Ramadan in de jaren ’90 van de vorige eeuw lid was van een Libische islamitische strijdgroepering ten tijde van Khadaffi. Een manager van de Didsbury moskee in Manchester verklaart tegenover Newsweek dat vader Ramadan een aanhanger was van het salafisme, waar zowel IS als Al-Qa’ida zich op baseren.
http://www.elsevier.nl/bu(...)ijn-wij-niet-507085/

En zo iemand geef je asiel. 8)7 Kinderen moesten Koran uit het hoofd leren. Wat op zich pure kindermishandeling is, snap niet dat dat wordt getolereerd
Dat is echt triest ja.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:11:39 #94
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176530
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout.

[..]

Fout. Andersom.

[..]

Wie is de echte moslim? Degene die zichzelf opblaast of degene die net doet alsof het niets met islam te maken heeft?

[..]

Dat geeft juist perfect aan waarom het probleem daar wél zit.

Tjonge, zoveel onzin in een post, wat een blamage.
Er is geen 'echte' moslim, er is alleen de persoonlijke interpretatie en daarin moeten we grenzen stellen in wat we als staat acceptabel vinden. Voor mij geld dan simpelweg dat je zelf je eigen leven kan en mag invullen, maar de ander niet mag beperken in persoonlijke vrijheid.

Wat meer inhoud in reactie zou wenselijk zijn trouwens. Alleen maar gillen dat het 'dom' is maakt dat inhoudelijke discussie zo lastig is. Kan dus maar beperkt reageren omdat je maar zeer beperkt ingaat op de inhoud.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:13:24 #95
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176586
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er is geen 'echte' moslim, er is alleen de persoonlijke interpretatie en daarin moeten we grenzen stellen in wat we als staat acceptabel vinden. Voor mij geld dan simpelweg dat je zelf je eigen leven kan en mag invullen, maar de ander niet mag beperken in persoonlijke vrijheid.
Leuk voor je, helaas denken veruit de meeste moslims in de wereld daar anders over.

Maar goed dat je toegeeft dat 'echte' moslims niet bestaan. Dus je kunt ook niet oordelen of iemand die zichzelf opblaast vanuit zijn religie wel of niet een moslim is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171176604
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is dan ook waar. Politieke redenen zijn de drijfveer. Religie is de 'smoes', de rechtvaardiging.

Wat genuanceerder gezegd, religie heeft er wel mee te maken, maar dan wel de persoonlijke versie van die religie, waarbij religie gekneed wordt om de eigenlijke beweegredenen goed te praten.
De gehele religie, met al die verschillende interpretaties, de schuld geven is onzinnig.

Ja, deze mensen noemen zichzelf moslim en delen basiswaarden met andere moslims. Maar juist daar waar het te ver gaat, wat problematisch is verschilt.
Zakaat, bidden, ramadan en andere zaken zijn het probleem niet. Jezelf opblazen en andere vormen van agressie zijn wel het probleem. En daarin verschillen moslims onderling stevig van mening. Daarom kan je niet zeggen dit is een islam probleem. Het is een probleem van die betreffende groep die die religie gebruikt om met een boel interpretatie hun zooi goed te praten. Zonder oorzaak om die shit goed te praten hadden ze die religie niet daarvoor gebruikt. Anderen wijzen hun daden af met diezelfde grondteksten, daar zit de oorzaak dus niet.
Dus al 1400 jaar voert de islam een politieke oorlog? Raar dat iemand met andere politieke opvattingen zich opblaast en totaal niet bang is voor de dood. Moslims geloven met deze strijd dat ze in het paradijs komen, dat staat zelfs geschreven. Dat is de reden dat ze zich zonder moeite van het leven beroven en geen angst hebben om te sterven voor hun idealen.

Er zijn zoveel verschillende politieke opvattingen en meningen, waarom is het dan alleen de groep met de islamitische achtergrond die tot zulke daden kan komen?

De mensen die aan de touwtjes trekken hebben misschien een achterliggende politieke agenda, maar de uitvoerders van deze aanslagen, en de gematigde moslims die deze aanslagen steunen doen dit wel degelijk vanuit hun geloofsovertuiging. De religie praat het inderdaad goed, maar het is ook een drijfveer om tot zoiets in staat te zijn, ze putten er kracht uit, ze voelen zich gesterkt door het fantasiebeeld dat ze als helden onthaalt worden in het paradijs.

Als er op dit moment bewezen kon worden dat er na de dood niets meer is, dat alle religie onzin is, en de gehele wereld zou dit aannemen dan zullen er stukken minder aanslagen zijn, want waar doen ze het dan nog voor? Er is na de dood toch niets meer, geen paradijs, geen maagden, geen heldenstatus niets. Het is de overtuiging dat er na de dood nog wat is dat deze mensen zulke daden begaan, en dat heeft niets met politiek te maken.

Daarbij zijn er meer problemen met de islam, o.a. de positie van vrouwen, homo's of andersdenkenden, zeker ook allemaal politiek gemotiveerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 24-05-2017 19:20:26 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:14:36 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176625
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Getuige je andere post heb je totaal geen benul van de realiteit.

Newsflash: mensen zijn al milennia gemotiveerd lang door hun religie tot allerlei wandaden. Hier dus ook.
Zo zijn vele mensen ook al millennia gemotiveerd tot boven zichzelf uitstijgen, in goede werken, kunst, architectuur, vrijgevigheid en ga zo maar door door religie.
Het kan alle kanten op. De persoonlijke interpretatie is lijdend. Dat die van Isis en co pervers is zijn we het wel over eens, dat je de gehele religie (mensen die die religie belijden) daar op aan kan kijken niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:14:55 #98
2651 svann
night-hawk
pi_171176635
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

Joints roken, voetballen op straat, studie afgebroken. Zo jong alweer in zon kansloze situatie, zoals zovele van dit soort immigranten jongeren.
Sinds wanneer is jointjes roken zo'n beetje crimineel in Nederland? :D
Je klem zuipen is iig maatschappelijk geaccepteerd.
Verder idd een tamelijk kansloze combinatie.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:15:36 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176654
Altijd makkelijk om te roepen 'het is politiek, niet religie!!!'

Maar verder denken dan dat zit er vaak niet in. Waar denk je dat die zogenaamde politieke overtuiging dan vandaan komt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:16:26 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171176685
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk voor je, helaas denken veruit de meeste moslims in de wereld daar anders over.

Maar goed dat je toegeeft dat 'echte' moslims niet bestaan. Dus je kunt ook niet oordelen of iemand die zichzelf opblaast vanuit zijn religie wel of niet een moslim is.
Tuurlijk kan ik daar wel over oordelen, men profileert zich als zijnde of niet.
Ik zeg enkel dat denkbeelden verschillen, dat 'de islam' niet bestaat. Dat het de mens is erachter waar het om gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:16:33 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171176689
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is misbruik?

[..]

Dus religie is wel de grondoorzaak?

Tja, je kunt het zo complex maken als je zelf wilt. Inclusief jezelf tegenspreken.
De machtspositie van bijvoorbeeld imaams, maar ook priesters en dergelijke. Vroeger kon je een promotie vergeten als je chef van de andere kerk was.

Zat mensen die zich religieus noemen en zich zo voelen, maar door onderwijs en zelf nadenken weten niet blind de woorden van een of andere reli gekkie te volgen. Iets wat bij de islam heel veel gebeurt.

Sterker nog, in de tijd van analfabetisme geloofde je blind wat hij zei. Zwakke zielen laten zich nog steeds overhalen voor dit soort zaken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:16:49 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176695
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De persoonlijke interpretatie is lijdend. Dat die van Isis en co pervers is zijn we het wel over eens
Wat is pervers?
quote:
, dat je de gehele religie (mensen die die religie belijden) daar op aan kan kijken niet.
Natuurlijk kan ik daar de religie op aankijken. Dat is immers de grondlegging van het hele gebeuren. Dat er in het westen moslims wonen die de religie wat minder serieus nemen is totaal oninteressant voor deze kwestie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:17:34 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176729
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik daar wel over oordelen, men profileert zich als zijnde of niet.
Ik zeg enkel dat denkbeelden verschillen, dat 'de islam' niet bestaat. Dat het de mens is erachter waar het om gaat.
Precies, en die mens is in dit geval een vrome moslim die zichzelf opblaast om die reden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:20:49 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176833
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De machtspositie van bijvoorbeeld imaams, maar ook priesters en dergelijke. Vroeger kon je een promotie vergeten als je chef van de andere kerk was.

Zat mensen die zich religieus noemen en zich zo voelen, maar door onderwijs en zelf nadenken weten niet blind de woorden van een of andere reli gekkie te volgen. Iets wat bij de islam heel veel gebeurt.

Sterker nog, in de tijd van analfabetisme geloofde je blind wat hij zei. Zwakke zielen laten zich nog steeds overhalen voor dit soort zaken.

Aha, en hoe verklaar je dan het feit dat het gros van de zelfmoordterroristen en jihadisten goed opgeleid zijn en vaak in westerse landen onderwijs hebben genoten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:22:23 #105
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171176890
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha, en hoe verklaar je dan het feit dat het gros van de zelfmoordterroristen en jihadisten goed opgeleid zijn en vaak in westerse landen onderwijs hebben genoten?
Dat zegt weinig over intelligentie gelukkig. En al helemaal niet over de mentale weerbaarheid van zulke mensen. Jij en ik wuiven het weg als een baard ons verteld dat we niet in de hemel komen als we niet dit of dat doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:22:31 #106
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171176901
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha, en hoe verklaar je dan het feit dat het gros van de zelfmoordterroristen en jihadisten goed opgeleid zijn en vaak in westerse landen onderwijs hebben genoten?
Bron dat terroristen vaak goed zijn opgeleid :?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:23:20 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171176929
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zegt niets over intelligentie gelukkig. En al helemaal niet over de mentale weerbaarheid van zulke mensen.
Maar wel iets. Heb jij nog ergens iets van onderbouwing voor je stelling dat jihadisten alleen zwakke domme mannetjes zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:23:46 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171176952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:14 schreef svann het volgende:

[..]

Sinds wanneer is jointjes roken zo'n beetje crimineel in Nederland? :D
Je klem zuipen is iig maatschappelijk geaccepteerd.
Verder idd een tamelijk kansloze combinatie.
Het gaat om de combinatie. Als ik het zo lees had deze 22-jarige gewoon een vrij uitzichtloos bestaan. Studie afgebroken, geen baan, beetje rondhangen op straat, ongetwijfeld in een slechte wijk. Zoals zovele niet-westerse immigranten in West-Europa.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:25:06 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171177001
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar wel iets. Heb jij nog ergens iets van onderbouwing voor je stelling dat jihadisten alleen zwakke domme mannetjes zijn?
Wel iets. Goed argument wel.

En voor je zelfverzonnen stelling mag je ook zelf bewijs zoeken trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:25:43 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171177031
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus al 1400 jaar voert de islam een politieke oorlog? Raar dat iemand met andere politieke opvattingen zich opblaast en totaal niet bang is voor de dood. Moslims geloven met deze strijd dat ze in het paradijs komen, dat staat zelfs geschreven. Dat is de reden dat ze zich zonder moeite van het leven beroven en geen angst hebben om te sterven voor hun idealen.

Er zijn zoveel verschillende politieke opvattingen en meningen, waarom is het dan alleen de groep met de islamitische achtergrond die tot zulke daden kan komen?

De mensen die aan de touwtjes trekken hebben misschien een achterliggende politieke agenda, maar de uitvoerders van deze aanslagen, en de gematigde moslims die deze aanslagen steunen doen dit wel degelijk vanuit hun geloofsovertuiging. De religie praat het inderdaad goed, maar het is ook een drijfveer om tot zoiets in staat te zijn, ze putten er kracht uit, ze voelen zich gesterkt door het fantasiebeeld dat ze als helden onthaalt worden in het paradijs.

Als er op dit moment bewezen kon worden dat er na de dood niets meer is, dat alle religie onzin is, en de gehele wereld zou dit aannemen dan zullen er stukken minder aanslagen zijn, want waar doen ze het dan nog voor? Er is na de dood toch niets meer, geen paradijs, geen maagden, geen heldenstatus niets. Het is de overtuiging dat er na de dood nog wat is dat deze mensen zulke daden begaan, en dat heeft niets met politiek te maken.
Zo geloven andere moslims weer dat hij die zich opblaast een enkeltje hel krijgt. Dat vanuit dezelfde grondteksten.

En ja, een politieke oorlog ja. Om land, grondstoffen, gevoel van aangevallen worden (terecht of onterecht) en ga zo maar door.

Het is zeer naïef om te denken dat zonder religie als drijfveer er significant minder aanslagen zullen zijn. Zolang er ellende is, zolang er een dit is het beste voor iedereen is zullen er aanslagen zijn. Ook zonder de belofte van een beloning na de dood. Kijk maar naar het tijdperk van Mao en Stalin (nee, dat noem ik niet atheïstisch, wel zonder beloning na de dood). Waar ideologie de goedprater was.
Ook bij de nazi's ging het niet direct om de beloning na de dood, maar om het gevoel van 'rechtvaardigheid'. Ondanks het feit dat verschillende prominenten of naar het occulte neigden of naar het Christendom. De ideologie werd vervormd/gedraaid om goed praten.

Men doet het dan vanuit een offer voor de 'toekomst', vanuit een is beter voor iedereen. De rest er omheen is niet meer als het sausje dat het smakelijker maakt. Niet de oorzaak, maar dat wat maakt dat wat is beter doorgeslikt wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:27:36 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177111
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:27:42 #112
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171177118
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Net op 1Vandaag weer paar keer dat dit niks met de islam te maken heeft. (Althans het ging over een journalist die de sfeer peilde in Manchester).

Altijd maar weer ontkennen.
Wat een racisten. :r Als het niks met islam te maken heeft dan zit het in hun genen. Dat is wat de NPO suggereert. Racistischer dan dat kan niet. :o
pi_171177352
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Er is geen 'echte' moslim, er is alleen de persoonlijke interpretatie en daarin moeten we grenzen stellen in wat we als staat acceptabel vinden. Voor mij geld dan simpelweg dat je zelf je eigen leven kan en mag invullen, maar de ander niet mag beperken in persoonlijke vrijheid.

Wat meer inhoud in reactie zou wenselijk zijn trouwens. Alleen maar gillen dat het 'dom' is maakt dat inhoudelijke discussie zo lastig is. Kan dus maar beperkt reageren omdat je maar zeer beperkt ingaat op de inhoud.
Er is geen 'echte' moslim als er een aanslag gepleegd wordt of als er iets anders naars vanuit de islam komt. Op het moment dat er mensen vanuit de islam rechten opeisen, of de waarheid claimen of zich beledigd voelen dan zijn er ineens 1.7 miljard echte moslims...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:32:37 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171177372
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een racisten. :r Als het niks met islam te maken heeft dan zit het in hun genen. Dat is wat de NPO suggereert. Racistischer dan dat kan niet. :o
Gister opperde je dat de moslimgemeenschap zich zou moeten afzetten tegen dergelijk terreur en geweld. Nu doen ze het, is het wéér niet goed :? Wat is het nou? :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:32:48 #115
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171177379
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:15 schreef Fir3fly het volgende:
Altijd makkelijk om te roepen 'het is politiek, niet religie!!!'

Maar verder denken dan dat zit er vaak niet in. Waar denk je dat die zogenaamde politieke overtuiging dan vandaan komt?
Denk eens na, waar zou dat toch vandaan komen?
Waarom zie je in de landen die oh zo conservatief zijn nu dat ze dat bv in de jaren '70 niet waren?
Armoede, conflict die op dat grondgebied uitgevochten wordt, grondstoffen, dictators die de macht grijpen. Het zijn maar wat redenen.

Zie Syrië. Een interne volksverhuizing, veroorzaakt door een combi van klimaatverandering (veranderende omstandigheden) en wanbeleid om dat op te vangen (geld op de korte termijn voor een klein groepje waar het gros onder lijdt). Barre opvang/omgang met die van ellende verkassende bevolking (ruim een miljoen). Onvrede en conflict die tot een exces geleid heeft. Waar de ophitsers religie gebruikt hebben als middel, maar waar zonder die oorzaak het land juist steeds meer richting seculier ging, hoger opleidingsniveau ging. Vreedzamer werd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:32:51 #116
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177384
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wel iets. Goed argument wel.

En voor je zelfverzonnen stelling mag je ook zelf bewijs zoeken trouwens.
Zelfverzonnen? Wat een onzin, dit is al vele jaren bekend.

Zie mijn reactie hierboven, en veel leesplezier.

Nog eentje for good measure: http://public-policy.huji(...)BetweenEducation.pdf
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:33:15 #117
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171177407
Oke, het heeft dus absoluut niks met islam te maken. Waarom hebben die terroristen dan bijna altijd Arabische namen, islamitische vaders en moeders, islamitische vrienden?
pi_171177441
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zo geloven andere moslims weer dat hij die zich opblaast een enkeltje hel krijgt. Dat vanuit dezelfde grondteksten.

En ja, een politieke oorlog ja. Om land, grondstoffen, gevoel van aangevallen worden (terecht of onterecht) en ga zo maar door.

Het is zeer naïef om te denken dat zonder religie als drijfveer er significant minder aanslagen zullen zijn. Zolang er ellende is, zolang er een dit is het beste voor iedereen is zullen er aanslagen zijn. Ook zonder de belofte van een beloning na de dood. Kijk maar naar het tijdperk van Mao en Stalin (nee, dat noem ik niet atheïstisch, wel zonder beloning na de dood). Waar ideologie de goedprater was.
Ook bij de nazi's ging het niet direct om de beloning na de dood, maar om het gevoel van 'rechtvaardigheid'. Ondanks het feit dat verschillende prominenten of naar het occulte neigden of naar het Christendom. De ideologie werd vervormd/gedraaid om goed praten.

Men doet het dan vanuit een offer voor de 'toekomst', vanuit een is beter voor iedereen. De rest er omheen is niet meer als het sausje dat het smakelijker maakt. Niet de oorzaak, maar dat wat maakt dat wat is beter doorgeslikt wordt.
Vergelijking met Mao/Stalin als ideologieën is interessant. Net als communisme en fascisme/nationaal-socialisme is een religie als de islam in feite een totalitaire ideologie hè.
I´m back.
pi_171177466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Oke, het heeft dus absoluut niks met islam te maken. Waarom hebben die terroristen dan bijna altijd Arabische namen, islamitische vaders en moeders, islamitische vrienden?
Ja, ga naar namen kijken |:( Zeg dan gewoon waarom ze zelf altijd zeggen het uit naam van de islam te doen als je zo'n statement wil maken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:35:34 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171177500
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies, en die mens is in dit geval een vrome moslim die zichzelf opblaast om die reden.
Wat is vroom? Want de meeste wetsscholen wijzen de agressieve tak af. Neem bv Marokko, die de maliki (schrijf je dat zo?) juist inzet om radicalisering te voorkomen. En daar redelijk succesvol mee is ook nog.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171177567
Zo zeg 12 delen voor een onbeduidend bommetje en zo weinig aandacht voor 2 bommen elders

Zie een andere thread in nieuws

NWS / Zelfmoordaanslag nabij busstation in Jakarta: meerdere doden

Blijkt maar weer hoe belachelijk overdreven er gereageerd wordt op gebeurtenissen in Europa.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:37:06 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177568
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk eens na, waar zou dat toch vandaan komen?
Waarom zie je in de landen die oh zo conservatief zijn nu dat ze dat bv in de jaren '70 niet waren?
Landen? Waarom heb je het over landen? Landen met een moslimmeerderheid zijn altijd conservatief geweest.

quote:
Armoede, conflict die op dat grondgebied uitgevochten wordt, grondstoffen, dictators die de macht grijpen. Het zijn maar wat redenen.
Geen van alle veroorzaken zelfmoordterrorisme.

quote:
Zie Syrië. Een interne volksverhuizing, veroorzaakt door een combi van klimaatverandering (veranderende omstandigheden) en wanbeleid om dat op te vangen (geld op de korte termijn voor een klein groepje waar het gros onder lijdt).
Uh, nee. Er is geen link tussen klimaatverandering en conflict. Net doen alsof het conflict in Syrië niet een burgeroorlog is tussen de regering en islamitische groeperingen is een gotspe. Je weet er duidelijk totaal niets van af.
quote:
Barre opvang/omgang met die van ellende verkassende bevolking (ruim een miljoen). Onvrede en conflict die tot een exces geleid heeft.
Onvrede en conflict veroorzaakt door islamtische groeperingen die de macht willen hebben voor islam.

quote:
Waar de ophitsers religie gebruikt hebben als middel, maar waar zonder die oorzaak het land juist steeds meer richting seculier ging, hoger opleidingsniveau ging. Vreedzamer werd.
Zonder religie wordt een land vreedzamer ja. Goh, dat wisten we nog niet :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171177593
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is vroom? Want de meeste wetsscholen wijzen de agressieve tak af.
De meeste scholen zijn dus niet vroom.
Conscience do cost.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:39:15 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177652
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is vroom? Want de meeste wetsscholen wijzen de agressieve tak af. Neem bv Marokko, die de maliki (schrijf je dat zo?) juist inzet om radicalisering te voorkomen. En daar redelijk succesvol mee is ook nog.
En dus? Net zei je nog dat niemand kan bepalen wie wel een echte moslim is en wie niet. Ook Marokko niet.

Deze man blies zichzelf op omdat hij er van overtuigd was dat hij een echte moslim was en dat zijn kant de ware islam is.

We kunnen hier nog wel even over doorgaan hoor, maar weet nu al dat je geen enkel daadwerkelijk argument hebt dat niet heel simpel te weerleggen is. En weet je waarom? Omdat je moedwillig de waarheid probeert te verdraaien. Een waarheid die heel helder is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:42:33 #125
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171177772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is geen 'echte' moslim als er een aanslag gepleegd wordt of als er iets anders naars vanuit de islam komt. Op het moment dat er mensen vanuit de islam rechten opeisen, of de waarheid claimen of zich beledigd voelen dan zijn er ineens 1.7 miljard echte moslims...
Dat 'ineens' zoveel moslims zich afwenden zou toch wat moeten zeggen, dat ze het daar niet mee eens zijn. Dat ze op andere fronten wel de islam roepen doet daar niets vanaf.

Jij en ik roepen ook 'het westen' of 'nederland' bij bepaalde zaken terwijl we het op andere fronten geheel oneens zijn. Of ben jij het nu ineens geheel eens met mij omdat ik het over mijn 'westerse/Nederlandse' waarden heb en jij dat ook doet?
Niet echt he?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:43:36 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177814
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat 'ineens' zoveel moslims zich afwenden zou toch wat moeten zeggen, dat ze het daar niet mee eens zijn. Dat ze op andere fronten wel de islam roepen doet daar niets vanaf.
Dan ineens niet meer he :D? Lekker makkelijk weer.

Zoals altijd: de islam bestaat wel wanneer het goed uitkomt en anders niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:43:59 #127
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171177827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:32 schreef richolio het volgende:

[..]

Gister opperde je dat de moslimgemeenschap zich zou moeten afzetten tegen dergelijk terreur en geweld. Nu doen ze het, is het wéér niet goed :? Wat is het nou? :)
Nu doen ze het? Waar? Ik merk er niks van?
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:45:27 #128
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171177900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:37 schreef Fisherman het volgende:
Zo zeg 12 delen voor een onbeduidend bommetje en zo weinig aandacht voor 2 bommen elders

Zie een andere thread in nieuws

NWS / Zelfmoordaanslag nabij busstation in Jakarta: meerdere doden

Blijkt maar weer hoe belachelijk overdreven er gereageerd wordt op gebeurtenissen in Europa.
Yep, dichtbij, het eigen wereldbeeld rakend wordt als belangrijker/bedreigender gezien. Maar als 'die andere' datzelfde doet wordt het versimpeld. Komt door X ipv nuance.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:46:28 #129
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_171177938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nu doen ze het? Waar? Ik merk er niks van?
Omdat je op je zolderkamer zit. Het gebeurt in Manchester nu. Daar hadden we het over.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:46:32 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171177940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:37 schreef Fisherman het volgende:
Zo zeg 12 delen voor een onbeduidend bommetje en zo weinig aandacht voor 2 bommen elders

Zie een andere thread in nieuws

NWS / Zelfmoordaanslag nabij busstation in Jakarta: meerdere doden

Blijkt maar weer hoe belachelijk overdreven er gereageerd wordt op gebeurtenissen in Europa.
Overdreven? Wij wonen in Europa. Dus reageren mensen er op. Dat snap je niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171177954
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan ineens niet meer he :D? Lekker makkelijk weer.

Zoals altijd: de islam bestaat wel wanneer het goed uitkomt en anders niet.
De Islam zoals jij dat begrijpt bestaat niet.
pi_171177980
Kut verkeerde account. :')
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:48:02 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178014
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Landen? Waarom heb je het over landen? Landen met een moslimmeerderheid zijn altijd conservatief geweest.

[..]

Geen van alle veroorzaken zelfmoordterrorisme.

[..]

Uh, nee. Er is geen link tussen klimaatverandering en conflict. Net doen alsof het conflict in Syrië niet een burgeroorlog is tussen de regering en islamitische groeperingen is een gotspe. Je weet er duidelijk totaal niets van af.

[..]

Onvrede en conflict veroorzaakt door islamtische groeperingen die de macht willen hebben voor islam.

[..]

Zonder religie wordt een land vreedzamer ja. Goh, dat wisten we nog niet :').
Nope, nope en nope.

Jij wil het versimpelen en daarmee jouw wereldbeeld/haat goedpraten. Je wil 'de andere' simpel weg kunnen zetten, nuance en realiteit maken dat lastiger, dus veeg je het van tafel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:48:34 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:37 schreef ems. het volgende:

[..]

De meeste scholen zijn dus niet vroom.
Serieus? Toe nou zeg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171178169
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Serieus? Toe nou zeg.
Euh, ja? Gematigde gelovigen zijn hypocriete gelovigen. Als geweld afgekeurd wordt door een christelijke of islamitische stroming is dat alleen maar omdat ze bepaalde passages die hun niet goed uitkomen negeren. Het negeren van de motivaties tot geweld in het heiligste boek op aarde is natuurlijk niet erg vroom.
Conscience do cost.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:50:57 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178177
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope, nope en nope.

Jij wil het versimpelen en daarmee jouw wereldbeeld/haat goedpraten. Je wil 'de andere' simpel weg kunnen zetten, nuance en realiteit maken dat lastiger, dus veeg je het van tafel.
:O. Leuke stropop weer. En goede antwoorden zeg!

Speciaal voor jou:
En nou eens kappen met dat obscurantisme. Haal die kop eens uit je aars en probeer eens na te denken over de feiten in plaats van over hoe je het graag zou willen zien.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:52:56 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178274
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dus? Net zei je nog dat niemand kan bepalen wie wel een echte moslim is en wie niet. Ook Marokko niet.

Deze man blies zichzelf op omdat hij er van overtuigd was dat hij een echte moslim was en dat zijn kant de ware islam is.

We kunnen hier nog wel even over doorgaan hoor, maar weet nu al dat je geen enkel daadwerkelijk argument hebt dat niet heel simpel te weerleggen is. En weet je waarom? Omdat je moedwillig de waarheid probeert te verdraaien. Een waarheid die heel helder is.
Mensen kennen zichzelf 'de islam' toe. Waarom ken jij de meest agressieve vorm van 'de islam' toe en de anderen niet?

Mijn argumenten zijn heel prima, het zijn de jouwe die geen stand houden tegenover de realiteit.
Ik ontken helemaal nergens dat deze man rechtvaardiging vond in zijn 'de islam', ik ontken dat zijn 'de islam' ook 'de islam' is van anderen. Dat 'de islam' de oorzaak is ipv het goedpraten van een al bepaald wereldbeeld is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171178349
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat 'ineens' zoveel moslims zich afwenden zou toch wat moeten zeggen, dat ze het daar niet mee eens zijn. Dat ze op andere fronten wel de islam roepen doet daar niets vanaf.
Dat 'zoveel' zit een beetje het pijnpunt. Als 10% het goed vindt en tot 30/40% begrijpelijk, vind jij dat dan acceptabel of schokkend? Daarnaast ben ik van mening dat de claim van moslims dat er 1.7 miljard zijn nogal fout. Er zitten in dat aantal namelijk een vrij groot percentage dat nooit de keuze heeft gehad.
quote:
Jij en ik roepen ook 'het westen' of 'nederland' bij bepaalde zaken terwijl we het op andere fronten geheel oneens zijn. Of ben jij het nu ineens geheel eens met mij omdat ik het over mijn 'westerse/Nederlandse' waarden heb en jij dat ook doet?
Niet echt he?
Nou, ik ben niet zo van het collectivistisch of chauvinistisch gedachtegoed, dus ik zal dat niet zo snel roepen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171178372
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, ja? Gematigde gelovigen zijn hypocriete gelovigen. Als geweld afgekeurd wordt door een christelijke of islamitische stroming is dat alleen maar omdat ze bepaalde passages die hun niet goed uitkomen negeren. Het negeren van de motivaties tot geweld in het heiligste boek op aarde is natuurlijk niet erg vroom.
LOL.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:55:43 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178427
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mensen kennen zichzelf 'de islam' toe.
Precies, mensen noemen zich moslim.
quote:
Waarom ken jij de meest agressieve vorm van 'de islam' toe en de anderen niet?
Deze zin snijdt geen hout. Ik ken niets toe.

quote:
Mijn argumenten zijn heel prima, het zijn de jouwe die geen stand houden tegenover de realiteit.
Ik ontken helemaal nergens dat deze man rechtvaardiging vond in zijn 'de islam', ik ontken dat zijn 'de islam' ook 'de islam' is van anderen.
Die anderen zijn niet relevant.
quote:
Dat 'de islam' de oorzaak is ipv het goedpraten van een al bepaald wereldbeeld is.
Een wereldbeeld bepaald door de doctrines en ideeën van een islamitische stroming.

Veel verder dan 'nope' zal je wel niet komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171178462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, ja? Gematigde gelovigen zijn hypocriete gelovigen. Als geweld afgekeurd wordt door een christelijke of islamitische stroming is dat alleen maar omdat ze bepaalde passages die hun niet goed uitkomen negeren. Het negeren van de motivaties tot geweld in het heiligste boek op aarde is natuurlijk niet erg vroom.
Draai het eens om:

"Euh, ja? Radicale gelovigen zijn hypocriete gelovigen. Als geweld goedgekeurd wordt door een christelijke of islamitische stroming is dat alleen maar omdat ze bepaalde passages die hun niet goed uitkomen negeren. Het negeren van de motivaties tot vrede in het heiligste boek op aarde is natuurlijk niet erg vroom."

Jouw reactie, maar dan andersom, wat is nu echt waar en waarom?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 19:57:42 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:56:25 #142
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178463
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan ineens niet meer he :D? Lekker makkelijk weer.

Zoals altijd: de islam bestaat wel wanneer het goed uitkomt en anders niet.
En daar zit de werkelijkheid. Er is geen 'de islam'. Er is geen de grondteksten lijden onherroepelijk tot. Er is enkel wat de mens er zelf van maakt, waarbij persoonlijke of in beperkte groep gedeelde uitwassen het probleem zijn. Niet die van alle moslims, wel van mensen die zich moslim noemen en die uitwassen delen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:58:15 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178564
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En daar zit de werkelijkheid. Er is geen 'de islam'. Er is geen de grondteksten lijden onherroepelijk tot. Er is enkel wat de mens er zelf van maakt
Ja, duh. Zoiets heet religie. Waarom toch steeds die woordsalade?

quote:
, waarbij persoonlijke of in beperkte groep gedeelde uitwassen het probleem zijn. Niet die van alle moslims, wel van mensen die zich moslim noemen en die uitwassen delen.
Oh ja, uitwassen :'). Alle islamtische stromingen zijn uitwassen. Is IS minder islamitisch dan de lokale moskee? Ja of nee?

En we zijn het er al over eens dat mensen die zich moslim noemen moslim zijn. Dus dat onderscheid hoef je niet meer te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171178568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:37 schreef Fisherman het volgende:
Zo zeg 12 delen voor een onbeduidend bommetje en zo weinig aandacht voor 2 bommen elders

Zie een andere thread in nieuws

NWS / Zelfmoordaanslag nabij busstation in Jakarta: meerdere doden

Blijkt maar weer hoe belachelijk overdreven er gereageerd wordt op gebeurtenissen in Europa.
Dat komt natuurlijk omdat we in Europa leven. Duh.
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:58:59 #145
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178599
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:O. Leuke stropop weer. En goede antwoorden zeg!

Speciaal voor jou:
En nou eens kappen met dat obscurantisme. Haal die kop eens uit je aars en probeer eens na te denken over de feiten in plaats van over hoe je het graag zou willen zien.
Dat Isis hufters zijn zijn we het echt wel over eens. De discussie gaat over die 'buurman' die zich ook moslim noemt, maar die het oneens is met Isis daar waar het problematisch is (gewelddadig is).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:00:17 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178655
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat Isis hufters zijn zijn we het echt wel over eens.
De discussie gaat over die 'buurman' die zich ook moslim noemt, maar die het oneens is met Isis daar waar het problematisch is (gewelddadig is).
Daar gaat de discussie helemaal niet over, het gaat over een moslim die zichzelf opblaast en 22 mensen meeneemt. Heb je überhaupt wel opgelet :??

En waarom zijn ISIS hufters?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:00:29 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat 'zoveel' zit een beetje het pijnpunt. Als 10% het goed vindt en tot 30/40% begrijpelijk, vind jij dat dan acceptabel of schokkend? Daarnaast ben ik van mening dat de claim van moslims dat er 1.7 miljard zijn nogal fout. Er zitten in dat aantal namelijk een vrij groot percentage dat nooit de keuze heeft gehad.

[..]

Nou, ik ben niet zo van het collectivistisch of chauvinistisch gedachtegoed, dus ik zal dat niet zo snel roepen.
Nuance schat. Waarom vinden ze het gedeeltelijk acceptabel? Een ja/nee vraag geeft geen inzicht noch geloof als oorzaak.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:03:30 #148
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178800
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, duh. Zoiets heet religie. Waarom toch steeds die woordsalade?

[..]

Oh ja, uitwassen :'). Alle islamtische stromingen zijn uitwassen. Is IS minder islamitisch dan de lokale moskee? Ja of nee?

En we zijn het er al over eens dat mensen die zich moslim noemen moslim zijn. Dus dat onderscheid hoef je niet meer te maken.
Isis is anders religieus dan die moskee.
En ja, er is wel onderscheid, er is een compleet andere interpretatie. Halve boekwerken vol om een tekst uit te leggen zodat het in het wereldbeeld valt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:03:59 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nuance schat. Waarom vinden ze het gedeeltelijk acceptabel?
Omdat hun religie dat voorschrijft.

Bijvoorbeeld:

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:04:59 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178863
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Isis is anders religieus dan die moskee.
En ja, er is wel onderscheid, er is een compleet andere interpretatie. Halve boekwerken vol om een tekst uit te leggen zodat het in het wereldbeeld valt.
Je draait het consequent om. Het wereldbeeld is gebaseerd op ideeën en doctrines. En waar komen die vandaan? Doe eens een gok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:06:26 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171178916
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie helemaal niet over, het gaat over een moslim die zichzelf opblaast en 22 mensen meeneemt. Heb je überhaupt wel opgelet :??

En waarom zijn ISIS hufters?
Omdat ze zichzelf opblazen tussen andere mensen.
Niet omdat ze ramadan vieren, offerfeest hebben, meerdere keren op een dag bidden, zakaat afstaan en ga zo maar door.
Daar zit het probleem niet, het probleem zit hem in het met geweld willen opleggen aan anderen. En daar zit nu juist het grote verschil tussen de een die zich als moslim profileert en de ander die zich als moslim profileert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:07:21 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171178961
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat ze zichzelf kan opblazen tussen andere mensen.
En waarom doen ze dat?
quote:
het probleem zit hem in het met geweld willen opleggen aan anderen.
Nogmaals, waarom doen ze dat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171178994
quote:
Ik zie dan ook dat je bronnen dateren van 2010, 2003, 2010 en 2007, en over terroristen in het algemeen handelen, niet over zelfmoordterroristen.
Leden van de RAF, Action Directe, Al Qaida, de Rode Brigades etc.. kan je moeilijk vergelijken met de jihadisten die de laatste jaren zelfmoordaanslagen in europa hebben gepleegd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:11:49 #154
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179124
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waarom doen ze dat?

[..]

Nogmaals, waarom doen ze dat?
Waarom doen anderen die zichzelf moslim noemen het niet? Waarom keuren anderen die zich moslim noemen dat af? Waarom gebruiken anderen die zich moslim noemen hun versie van de islam om dat tegen te gaan/te bevechten?

Als het 'de islam' was geweest, als het antwoord zo simpel was geweest had je die diversiteit niet gezien.
Maar goed, als je de interne volksverhuizing en de spanning die dat opleverde in bv Syrië ontkent houdt het snel op. Dan ben je ziende blind.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:13:43 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171179214
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom doen anderen die zichzelf moslim noemen het niet? Waarom keuren anderen die zich moslim noemen dat af? Waarom gebruiken anderen die zich moslim noemen hun versie van de islam om dat tegen te gaan/te bevechten?
Geef antwoord op de vraag. Obscurantisme weer.

quote:
Als het 'de islam' was geweest, als het antwoord zo simpel was geweest had je die diversiteit niet gezien.
Stropop.
quote:
Maar goed, als je de interne volksverhuizing en de spanning die dat opleverde in bv Syrië ontkent houdt het snel op. Dan ben je ziende blind.
De volksverhuizing werd en wordt veroorzaakt door een burgeroorlog. Uitgevochten door, jawel, islamitische groeperingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171179334
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nuance schat. Waarom vinden ze het gedeeltelijk acceptabel? Een ja/nee vraag geeft geen inzicht noch geloof als oorzaak.
Onschuldige mensen doelbewust vermoorden, verminken is in mijn wereld nooit acceptabel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 20:17:26 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_171179372
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope, nope en nope.

Jij wil het versimpelen en daarmee jouw wereldbeeld/haat goedpraten. Je wil 'de andere' simpel weg kunnen zetten, nuance en realiteit maken dat lastiger, dus veeg je het van tafel.
Het wás toch een geradicaliseerde moslim? Wat valt daar aan te nuanceren of veranderen?
En hij was degene met haat. Hoe kun je dat goedpraten?
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:17:40 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171179383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie dan ook dat je bronnen dateren van 2010, 2003, 2010 en 2007, en over terroristen in het algemeen handelen, niet over zelfmoordterroristen.
Gaat ook over zelfmoordterroristen. Lees ze gewoon even.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:18:32 #159
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179422
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geef antwoord op de vraag. Obscurantisme weer.

[..]

Stropop.

[..]

De volksverhuizing werd en wordt veroorzaakt door een burgeroorlog. Uitgevochten door, jawel, islamitische groeperingen.
Ik geef antwoord op je vraag, niet het antwoord wat je graag wil horen, maar dat is wat anders.

En neen, ronduit neen. Die volksverhuizing werd NIET veroorzaakt door een burgeroorlog, maar ging eraan vooraf. Lees je in aub.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:21:22 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179543
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Onschuldige mensen doelbewust vermoorden, verminken is in mijn wereld nooit acceptabel.
Dus je bent tegen elk militair ingrijpen aangezien dat Collateral damage oplevert?
Je heb daar 0 begrip voor, altijd en overal? Het vechten tegen nazi Duitsland en de noodzaak om ook bewoonde gebieden aan te vallen heb je geen enkel begrip voor?

Ongeloofwaardig. Maar dat soort nuance gaat verloren in een simpele ja/nee vraag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:22:04 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171179574
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik geef antwoord op je vraag, niet het antwoord wat je graag wil horen, maar dat is wat anders.
Nee, je geeft geen antwoord. Dus nog maar een keer:

Waarom blazen deze moslims zich op tussen andere mensen?

quote:
En neen, ronduit neen. Die volksverhuizing werd NIET veroorzaakt door een burgeroorlog, maar ging eraan vooraf. Lees je in aub.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat. De burgeroorlog begon in 2011 toen verschillende groeperingen de kans zagen om Assad af te zetten in navolging van andere landen in de regio.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator woensdag 24 mei 2017 @ 20:22:22 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_171179594
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus je bent tegen elk militair ingrijpen aangezien dat Collateral damage oplevert?
Je heb daar 0 begrip voor, altijd en overal? Het vechten tegen nazi Duitsland en de noodzaak om ook bewoonde gebieden aan te vallen heb je geen enkel begrip voor?

Ongeloofwaardig. Maar dat soort nuance gaat verloren in een simpele ja/nee vraag.
Heb jij begrip voor deze dader?
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:22:41 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171179606
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus je bent tegen elk militair ingrijpen aangezien dat Collateral damage oplevert?
Je heb daar 0 begrip voor, altijd en overal? Het vechten tegen nazi Duitsland en de noodzaak om ook bewoonde gebieden aan te vallen heb je geen enkel begrip voor?

Wat een intens dom antwoord. Tjonge, je geeft jezelf wel te kennen zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171179629
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dus je bent tegen elk militair ingrijpen aangezien dat Collateral damage oplevert?
Het woordje 'doelbewust' ontging je even ?
quote:
Je heb daar 0 begrip voor, altijd en overal? Het vechten tegen nazi Duitsland en de noodzaak om ook bewoonde gebieden aan te vallen heb je geen enkel begrip voor?

Ongeloofwaardig. Maar dat soort nuance gaat verloren in een simpele ja/nee vraag.
Dit stukje tekst vervalt natuurlijk als je over woordjes heen leest.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:23:51 #165
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het wás toch een geradicaliseerde moslim? Wat valt daar aan te nuanceren of veranderen?
En hij was degene met haat. Hoe kun je dat goedpraten?
Ik praat dat helemaal nergens goed, geen enkel goed woord over dit soort daders.
Het gaat om 'de islam' aanwijzen en dus ook mensen die zich moslim noemen, maar dit soort daden afkeuren aanwijzen.

De islam versie van bepaalde mensen die agressief zijn keur ik ten alle tijden af. Ik zou vooral gaarne zien dat wenst kaf van het koren scheiden. De agressieve versies keihard aanpakken, de anderen met rust laten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:24:41 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171179683
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat om 'de islam' aanwijzen en dus ook mensen die zich moslim noemen, maar dit soort daden afkeuren aanwijzen.
Doet niemand. Zoals gewoonlijk lees je weer niet waar de discussie over gaat maar verzin je maar weer wat.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:27:44 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179821
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, je geeft geen antwoord. Dus nog maar een keer:

Waarom blazen deze moslims zich op tussen andere mensen?

[..]

Je hebt geen flauw idee waar je over praat. De burgeroorlog begon in 2011 toen verschillende groeperingen de kans zagen om Assad af te zetten in navolging van andere landen in de regio.
Lees je in, serieus. Die volksverhuizing vond plaats voor 2011, de vlam in de pan kwam door de spanning van die volksverhuizing.

En vraag het die terroristen, of lees je in. Ze hebben andere redenen dan 'de islam', maar vinden rechtvaardiging in hun versie van de islam. Krom, ziek, dat ontken ik helemaal nergens. Dat ze de grondteksten gebruiken om zich goed te praten ook niet. Dat ze religieuze rechtvaardiging zoeken ook niet, dat hun versie van de islam problematisch is ook niet.

Dat elke moslim die vorm aanhangt wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:29:12 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het woordje 'doelbewust' ontging je even ?

[..]

Dit stukje tekst vervalt natuurlijk als je over woordjes heen leest.
Wat is er minder doelbewust aan een huwelijksfeest aanvallen, of een ziekenhuis aanvallen? Of collectief straffen?

In de vraag of er begrip is voor mensen die tot terrorisme over gaan zitten die woordjes ook niet. Geen ruimte voor nuance.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:29:50 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb jij begrip voor deze dader?
Wtf? Echt, lees het terug, helemaal nergens blijkt uit dat ik begrip heb voor deze dader.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:30:35 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171179971
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Doet niemand. Zoals gewoonlijk lees je weer niet waar de discussie over gaat maar verzin je maar weer wat.
Niet echt, jij bent het die keer op keer roept dat die religie de basis oorzaak is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:33:44 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171180118
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lees je in, serieus. Die volksverhuizing vond plaats voor 2011, de vlam in de pan kwam door de spanning van die volksverhuizing.
Nope. Daar is geen bewijs voor. Er was een droogte, mensen verplaatsten zich. Daarna kwam de burgeroorlog, die had niets te maken met die droogte. Nog nooit van de Arabische Lente gehoord zeker?
quote:
En vraag het die terroristen, of lees je in. Ze hebben andere redenen dan 'de islam', maar vinden rechtvaardiging in hun versie van de islam.
Ja, hun versie van de islam is de enige juiste versie in hun ogen. Wederom, open deuren intrappen heeft niemand wat aan. Wat gebeurt als je islamitische terroristen vraagt waarom ze doen wat ze doen? Omdat ze Allah dienen en zijn profeet. Omdat zij de enige echte moslims zijn. Omdat wij ongelovigen uitgeroeid moeten worden of ook moslim worden. Etcetera etcetera. Kijk dat filmpje wat ik eerder linkte nou gewoon eens. Daar wordt het heel duidelijk uitgelegd.

quote:
Krom, ziek, dat ontken ik helemaal nergens. Dat ze de grondteksten gebruiken om zich goed te praten ook niet. Dat ze religieuze rechtvaardiging zoeken ook niet, dat hun versie van de islam problematisch is ook niet.
Weer dat 'goedpraten'. Waarom verzin je dat er steeds bij? Die 'grondteksten' vormen de basis van hun geloof en wereldbeeld.
quote:
Dat elke moslim die vorm aanhangt wel.
Wederom niemand die dat zegt. Waarom blijf je maar dingen verzinnen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:34:39 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171180156
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet echt, jij bent het die keer op keer roept dat die religie de basis oorzaak is.
Omdat dat dus ook zo is. En dat onderbouw ik, maar jij geeft geen antwoord op vragen en verzint er constant van alles bij. Om nog maar niet te spreken van de onbegrijpelijke manier waarop je schrijft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171180298
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat is er minder doelbewust aan een huwelijksfeest aanvallen, of een ziekenhuis aanvallen? Of collectief straffen?
Misschien omdat dat niet doelbewust gebeurd om onschuldigen te treffen, of ben jij al zover heen dat je echt denkt dat ze dat express doen?
quote:
In de vraag of er begrip is voor mensen die tot terrorisme over gaan zitten die woordjes ook niet. Geen ruimte voor nuance.
Natuurlijk zitten die woordjes er wel in. Alleen dan kom je op de enge kant van de islam, namelijk het verderfelijke westen, de kafir, de christenhonden, die zijn niet onschuldig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:52:27 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171180958
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In de vraag of er begrip is voor mensen die tot terrorisme over gaan zitten die woordjes ook niet. Geen ruimte voor nuance.


Hoe genuanceerd wil je het hebben? Lees de woordjes eens zorgvuldig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:58:28 #175
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171181185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 16:24 schreef Riparius het volgende:

[..]

En je bron daarvoor is?

Het tourschema zoals dat op haar website staat loopt nog tot 21 september 2017. Het is zeer de vraag of al deze optredens zullen worden afgelast. Als dat echt zo is dan graag je bron hier geven.
De bron is er inmiddels:
http://www.nu.nl/entertai(...)g-in-manchester.html

Het management van zangeres Ariana Grande heeft bevestigd dat ze haar tournee heeft stilgelegd na de terreuraanslag bij haar concert in Manchester.
pi_171181584
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe genuanceerd wil je het hebben? Lees de woordjes eens zorgvuldig.
Hier alsjeblieft:

quote:
In contrast, regionally, residents of the U.S. and Canada are most likely to say that military attacks against civilians are sometimes justified. Americans are the most likely population in the world (49%) to believe military attacks targeting civilians is sometimes justified, followed by residents of Haiti and Israel (43%).
http://www.gallup.com/poll/157067/views-violence.aspx

Ga maar lekker nuanceren nu.
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:08:45 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171181670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hier alsjeblieft:
[ afbeelding ]

[..]

http://www.gallup.com/poll/157067/views-violence.aspx

Ga maar lekker nuanceren nu.
Bedankt Hans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171181734
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt Hans.
Wat is er poepie, had je niets anders te melden?
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:12:34 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171181805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is er poepie, had je niets anders te melden?
Steek dat whatabouttism maar in je reet.

Tip: lees het woordje 'military' even.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171181863
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Steek dat whatabouttism maar in je reet.

Tip: lees het woordje 'military' even.
Tip: Lees jij het woordje 'civilian' even. En de EU en de VS dan even met het Midden Oosten en Noord Afrika. Beetje strooien met statistieken kan iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 21:14:17 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:15:18 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171181913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tip: Lees jij het woordje 'civilian' even.
Gedaan. Ga je nog toegeven dat jouw leuke grafiekje geen reet te maken heeft met het onderwerp?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171182070
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gedaan. Ga je nog toegeven dat jouw leuke grafiekje geen reet te maken heeft met het onderwerp?
Had moeten verwachten dat je er geen reet van begrijpt. Je zit als een idioot te strooien met linkjes om een beeldvorming te creëren over bepaalde groepen mensen. In het vervolg niet zo selectief zijn, misschien snap je dan het een en ander wat beter in plaats vanachter je veilige toetsenbord als een onwetende wat statistieken te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 21:19:25 ]
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:20:08 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171182108
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Had moeten verwachten dat je er geen reet van begrijpt. Je zit als een idioot te strooien met linkjes om een beeldvorming te creëren over bepaalde groepen mensen. In het vervolg niet zo selectief zijn, misschien snap je dan het een en ander wat beter in plaats vanachter je veilige toetsenbord als een onwetende wat statistieken te plaatsen.
:O. Verder nog wat toe te voegen behalve stropoppen en persoonlijke aanvallen? Zoals gewoonlijk waarschijnlijk niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:20:10 #184
369251 Geralt
of Rivia
pi_171182109
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:
De agressieve versies keihard aanpakken, de anderen met rust laten.
En dat is precies wat er niet gebeurt. Ze worden allemaal met rust gelaten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171182243
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:O. Verder nog wat toe te voegen behalve stropoppen en persoonlijke aanvallen? Zoals gewoonlijk waarschijnlijk niet.
Ja hoor, alsjeblieft.. Jouw soort mens is sympathieker tov aanvallen op burgerdoelen dan moslims, zo kan je daar vannacht in bed over huilen als je er weer aan moet denken:

pi_171182363
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoor, alsjeblieft.. Jouw soort mens is sympathieker tov aanvallen op burgerdoelen dan moslims, zo kan je daar vannacht in bed over huilen als je er weer aan moet denken:

[ afbeelding ]
Een onderzoek waarbij de resultaten niet op basis van vastgestelde vragen worden gedaan laat wel erg veel ruimte open voor intepretatie.
quote:
In addition to sampling error, question wording and practical difficulties in conducting surveys can introduce error or bias into the findings of public opinion polls.
Het onderzoek is gedaan op basis van face 2 face gesprekken, foutgevoeliger kan het bijna niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171182455
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Een onderzoek waarbij de resultaten niet op basis van vastgestelde vragen worden gedaan laat wel erg veel ruimte open voor intepretatie.

[..]

Het onderzoek is gedaan op basis van face 2 face gesprekken, foutgevoeliger kan het bijna niet.
Zowel de statistieken van Vuurvlieg als die van mij komen van Gallup.
Ik sta open voor nuances, generalisaties en foutmarges, maar dan mag dat voor beide kanten opgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2017 21:31:07 ]
pi_171182532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hier alsjeblieft:
[ afbeelding ]

[..]

http://www.gallup.com/poll/157067/views-violence.aspx

Ga maar lekker nuanceren nu.
Europe en Other Europe. Europa is al klein, dus om dat te gaan splitsen slaat natuurlijk nergens op. Om even offtopic te gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171182685
quote:
18s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Europe en Other Europe. Europa is al klein, dus om dat te gaan splitsen slaat natuurlijk nergens op. Om even offtopic te gaan.
Misschien bedoelen ze wel Limburg, weet jij veel.
pi_171182874
De conclusie van al die statistieken lijkt dat Moslims vooral geweld tegen burgers goedkeuren als de geweldpleger ook sterft, terwijl Westerlingen het opblazen van burgers liever uitgevoerd zien door militairen. De keuze tussen underdog of Westerse militaire superioriteit...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171183069
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zowel de statistieken van Vuurvlieg als die van mij komen van Gallup.
Ik sta open voor nuances, generalisaties en foutmarges, maar dan mag dat voor beide kanten opgaan.
Ik ben er ook niet zo'n fan van. Probeer meestal te kijken naar trends door verschillende onderzoeken heen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171185047
"Photographs of Manchester bomb parts published after leak
New York Times publishes series of images showing remains of bomb, detonator and what appears to be rucksack"
https://www.theguardian.c(...)ours-after-uk-rebuke
pi_171185349
KEY103NEWS twitterde op woensdag 24-05-2017 om 21:31:29 Police have raided an address in #Blackley. It's unclear whether it's linked to the investigation into Monday night… https://t.co/wxJylScfDj reageer retweet
pi_171185475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:58 schreef Voszje het volgende:

[..]

De bron is er inmiddels:
http://www.nu.nl/entertai(...)g-in-manchester.html

Het management van zangeres Ariana Grande heeft bevestigd dat ze haar tournee heeft stilgelegd na de terreuraanslag bij haar concert in Manchester.
Ik zie het. Het tourschema op haar website is inmiddels aangepast, het eerstvolgende optreden staat nu gepland voor 7 juni óf voor 3 juni afhankelijk van de pagina waar je kijkt, maar nog steeds geen enkele verklaring van haarzelf of van haar management op de site. Erg slordig en onpersoonlijk allemaal. Teleticketservice bevestigt nu ook dat het concert dat voor komende zondag was voorzien is afgelast en geeft aan dat mensen die kaartjes hadden gekocht hun geld terug krijgen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 mei 2017 @ 23:02:35 #195
163650 Greys
pi_171186171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:44 schreef Riparius het volgende:
maar nog steeds geen enkele verklaring van haarzelf of van haar management op de site. Erg slordig en onpersoonlijk allemaal.
Ze heeft toch getweet dat haar hart is gebroken en dat ze geen woorden heeft etc? Wat verwacht je van haar, mag zij ook even bedaren van zoiets enorm schokkends?

(Ik heb niks met haar maar dit zou imho voor elke artiest opgaan.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171186537
quote:
The authorities found a mangled Yuasa 12-volt, 2.1 amp lead acid battery at the scene, which is more powerful than batteries often seen in backpack bombs or suicide vests. The battery, used for emergency lighting and other applications, can be bought for about $20.
https://www.theguardian.c(...)de-concert-live-news
Batterij van bijna een kilo. Die kan makkelijk een stroom van 100A leveren, kan je een stevige/dikke gloeidraad of -element gebruiken, geen geknoei met breekbare draadjes...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171186547
quote:
Als je zo'n filmpje maakt ben je ook niet helemaal lekker.
pi_171186600
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze heeft toch getweet dat haar hart is gebroken en dat ze geen woorden heeft etc? Wat verwacht je van haar, mag zij ook even bedaren van zoiets enorm schokkends?

(Ik heb niks met haar maar dit zou imho voor elke artiest opgaan.)
Wel even goed lezen wat ik hierboven schrijf. Ik begrijp heel goed dat ze zelf nu niet in staat is te reageren, maar haar management kan dat wel. En die heeft kennelijk ook een schriftelijke verklaring naar de zaalexploitanten gestuurd die je na kunt lezen op de site van Teleticketservice. Ik begrijp alleen niet waarom diezelfde verklaring dan niet ook even op haar officiële website wordt gezet.
pi_171186619
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je zo'n filmpje maakt ben je ook niet helemaal lekker.
Er zit een hoop drama in, maar hij heeft zeker een punt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171186627
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je zo'n filmpje maakt ben je ook niet helemaal lekker.
Hoezo niet?
pi_171186676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zit een hoop drama in, maar hij heeft zeker een punt.
Totaal niet. Alsof je terroristen tegen gaat houden met een verbod om hier te zijn. Het verbod om mensen op te blazen helpt ook niet, of wel?
pi_171186709
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Prima dat je het niet met Katy eens bent, maar als je daar zo op gaat reageren verdien je mijns inziens een opname.

Tikje overdreven reactie op een mening.
pi_171186744
Lijkt inmiddels een flinke diplomatieke rel geworden...
quote:
Ministers 'furious' at US leaks

The UK government has expressed its anger after photographs apparently showing fragments from the Manchester bomb were leaked to the New York Times. A Whitehall source said:

We are furious. This is completely unacceptable. These images leaked from inside the US system will be distressing for victims, their families and the wider public. The issue is being raised at every relevant level by the British authorities with their US counterparts.

The images appeared just hours after the home secretary, Amber Rudd, told the US authorities not to leak information. That came after details about the attack emerged in American media on Tuesday before being confirmed by British police. Rudd had said that she was “irritated” by the early release of Salman Abedi’s name and had made “very clear” to American counterparts that no further leaks should happen.

The row goes to the heart of the close intelligence-sharing relationship between the transatlantic allies and provides an awkward backdrop to Theresa May’s meeting with the US president, Donald Trump, at the Nato summit in Brussels on Thursday.
quote:
The National Police Chiefs’ Council has waded into the row over US leaks. Its counter-terrorism policing spokesperson said:

We greatly value the important relationships we have with our trusted intelligence, law enforcement and security partners around the world. These relationships enable us to collaborate and share privileged and sensitive information that allows us to defeat terrorism and protect the public at home and abroad.

When that trust is breached it undermines these relationships, and undermines our investigations and the confidence of victims, witnesses and their families. This damage is even greater when it involves unauthorised disclosure of potential evidence in the middle of a major counter terrorism investigation.
https://www.theguardian.c(...)de-concert-live-news
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 mei 2017 @ 23:20:48 #206
163650 Greys
pi_171186769
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:15 schreef Riparius het volgende:

[..]

Wel even goed lezen wat ik hierboven schrijf. Ik begrijp heel goed dat ze zelf nu niet in staat is te reageren, maar haar management kan dat wel. En die heeft kennelijk ook een schriftelijke verklaring naar de zaalexploitanten gestuurd die je na kunt lezen op de site van Teleticketservice. Ik begrijp alleen niet waarom diezelfde verklaring dan niet ook even op haar officiële website wordt gezet.
Ik reageerde op het 'van haarzelf' gedeelte in je post. :)

Waarom het management het nog niet op de site heeft gezet weet ik idd ook niet. Misschien omdat ze het belangrijker vonden dat de locaties het te horen kregen zodat ze hun bezoekers kunnen gaan bereiken. Komt misschien nog op de site. Ik vind het persoonlijk niet zo kwalijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_171187110
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Totaal niet. Alsof je terroristen tegen gaat houden met een verbod om hier te zijn. Het verbod om mensen op te blazen helpt ook niet, of wel?
Na zo'n aanslag gaan opperen voor meer open grenzen is net zo'n onzin als na een shooting pleiten voor meer wapenbezit.
Zeker als je weet dat de dader vrij naar Libie en Syrie kon reizen om zich op zijn daad voor te bereiden.

En tevens dat hij bekend was bij de autoriteiten, hulp kreeg van allerlei familieleden en andere radicalen.
Ook liep hij openlijk op straat koranverzen te schreeuwen.

Als je dan zoals Perry gaat pleiten voor meer liefde en verdraagzaamheid naar Moslims toe en nog meer open grenzen, dan is er bij haar een steekje los. En zo'n Morissey die de schuld legt bij de softe en politiek correcte houding van veel politici, word gelijk als rechtsextremist gelabeld.
Waarmee hij gelijk zijn eigen theorie bewijst.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171187163
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima dat je het niet met Katy eens bent, maar als je daar zo op gaat reageren verdien je mijns inziens een opname.

Tikje overdreven reactie op een mening.
Je maakt een grapje mag ik hopen? :')
pi_171187693
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zowel de statistieken van Vuurvlieg als die van mij komen van Gallup.
Ik sta open voor nuances, generalisaties en foutmarges, maar dan mag dat voor beide kanten opgaan.
Goed onderzoek als reactie, maar mensen komt het weer eens niet uit eh.
pi_171187839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Na zo'n aanslag gaan opperen voor meer open grenzen is net zo'n onzin als na een shooting pleiten voor meer wapenbezit.
Zeker als je weet dat de dader vrij naar Libie en Syrie kon reizen om zich op zijn daad voor te bereiden.

En tevens dat hij bekend was bij de autoriteiten, hulp kreeg van allerlei familieleden en andere radicalen.
Ook liep hij openlijk op straat koranverzen te schreeuwen.

Als je dan zoals Perry gaat pleiten voor meer liefde en verdraagzaamheid naar Moslims toe en nog meer open grenzen, dan is er bij haar een steekje los. En zo'n Morissey die de schuld legt bij de softe en politiek correcte houding van veel politici, word gelijk als rechtsextremist gelabeld.
Waarmee hij gelijk zijn eigen theorie bewijst.
Het gaat er helemaal niet om of Katy gelijk heeft of niet. De reactie is gewoon buitenproportioneel.
pi_171187886
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je maakt een grapje mag ik hopen? :')
Nee.

Ik snap sowieso niet dat mensen dit soort filmpjes gaan maken en nog minder dat er mensen naar kijken.

Al kan het nog erger. Unboxing. De tering zeg!
pi_171188041
Spannend..
pi_171188476
quote:
De Engelse politie heeft in de zoektocht na de aanslag in Manchester meer explosieven gevonden. Dat schrijft het Engelse dagblad The Independent op basis van anonieme bronnen.

De politie vond de explosieven bij het onderzoek naar de aanslag bij het stadion in Manchester. Veiligheidsdiensten zouden zich zorgen maken over de vondst.

Een van de gevonden explosieven is gecontroleerd tot ontploffen gebracht.
Was dit al gedeeld?
pi_171188522
Ieder ip adres wat nu zo een filmpje bekijkt word volgens mij opgeslagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 00:14:31 ]
  donderdag 25 mei 2017 @ 02:36:34 #215
117098 Hathor
Effe niet
pi_171190357
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je zo'n filmpje maakt ben je ook niet helemaal lekker.
Hoezo? Hij slaat gewoon de spijker op zijn kop, dat achterlijke wijf heeft makkelijk lullen vanuit haar beveiligde villa. Laat ze maar eens een maandje in een normaal rijtjeshuisje in Birmingham gaan zitten, eens kijken of ze dan nog zo voor open borders en "love all around" is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171190386
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Totaal niet. Alsof je terroristen tegen gaat houden met een verbod om hier te zijn. Het verbod om mensen op te blazen helpt ook niet, of wel?
Het is gewoon de wet van de grote aantallen. Meer moslims binnenhalen betekent meer kans op aanslagen. Grenzen sluiten voor migranten uit islamitische landen is een pragmatische aanpak tegen verdere islamisering en het toenemende moslimterrorisme.
pi_171190392
Twisted Manchester terror attacker ‘hung ISIS flag from house’

THE vile terrorist who killed 22 people in a suicide bombing at the Manchester Arena had an ISIS flag hung from the roof of his house, a neighbour has revealed.

http://www.dailystar.co.u(...)-Abedi-Islamic-State

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 03:01:49 ]
pi_171190401
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 20:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe genuanceerd wil je het hebben? Lees de woordjes eens zorgvuldig.
Wauw, Tunesië (en Pakistan) erg opvallend.
pi_171190509
'Vrijwel alle keren dat het woord voor vermaak of amusement genoemd wordt, dat vrijwel altijd in een negatieve context voor komt, wordt dit geassocieerd met muziek en muziekinstrumenten.'
http://www.huiswerkvrij.com/muziek-binnen-de-islam/

Zij stampen de Koran in hun hoofd en verfoeien het 'vermaak' van de 'ongelovigen'.
Maar waarom ga je je dan vestigen in een muziekstad zoals Manchester.
pi_171190523
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 05:59 schreef Loekie1 het volgende:
'Vrijwel alle keren dat het woord voor vermaak of amusement genoemd wordt, dat vrijwel altijd in een negatieve context voor komt, wordt dit geassocieerd met muziek en muziekinstrumenten.'
http://www.huiswerkvrij.com/muziek-binnen-de-islam/

Zij stampen de Koran in hun hoofd en verfoeien het 'vermaak' van de 'ongelovigen'.
Maar waarom ga je je dan vestigen in een muziekstad zoals Manchester.
De dader is met zijn familie hun geboorteland ontvlucht vanwege Islamitisch geweld.

Zijn vader had toen al banden met een groepering die gelieerd is aan Al-Quada.
Zijn ene broer is opgepakt omdat hij wist dat zijn broer zich ging opblazen en hem daarbij geholpen heeft.

Een andere broer van hem is opgepakt omdat zowel hij als de dader banden met IS hadden.

Waarom ze Manchester uitkozen om naar te vluchten is niet bekend, maar het feit dat het een welvarend, veilig en vrij land is en het ook nog makkelijk is om je als vluchteling daar te laten vestigen zal wel een belangrijke reden zijn geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 25 mei 2017 @ 06:33:53 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De dader is met zijn familie hun geboorteland ontvlucht vanwege Islamitisch geweld.

Zijn vader had toen al banden met een groepering die gelieerd is aan Al-Quada.
Zijn ene broer is opgepakt omdat hij wist dat zijn broer zich ging opblazen en hem daarbij geholpen heeft.

Een andere broer van hem is opgepakt omdat zowel hij als de dader banden met IS hadden.

Waarom ze Manchester uitkozen om naar te vluchten is niet bekend, maar het feit dat het een welvarend, veilig en vrij land is en het ook nog makkelijk is om je als vluchteling daar te laten vestigen zal wel een belangrijke reden zijn geweest.
De familie van de dader is hun geboorteland al ontvlucht voor de dader geboren was, dus laten we niet doen alsof ze recent gevlucht zijn, de kinderen hebben dus ook geen inspraak gehad in waar ze naartoe gevlucht zijn, de broers konden toen amper lopen, als ze al geboren waren.

En waar vader 25 jaar geleden al banden mee had in een land als Libië, zegt nu niet zo heel veel meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190533
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

De familie van de dader is hun geboorteland al ontvlucht voor de dader geboren was, dus laten we niet doen alsof ze recent gevlucht zijn, de kinderen hebben dus ook geen inspraak gehad in waar ze naartoe gevlucht zijn, de broers konden toen amper lopen, als ze al geboren waren.

En waar vader 25 jaar geleden al banden mee had in een land als Libië, zegt nu niet zo heel veel meer.
Dat beweer ik ook nergens. Van de dader en zijn jongere broer is bekend dat ze in Engeland geboren zijn en zijn opgegroeid.

Dat die vader 25 jaar geleden al banden had met een radicale Islamitische beweging, dat lijkt me juist bijzonder belangrijk. Het is een goede indicatie wat Engeland toen al binnen haalde en in wat voor omgeving de dader en zijn broers opgroeiden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171190538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens. Van de dader en zijn jongere broer is bekend dat ze in Engeland geboren zijn en zijn opgegroeid.

Dat die vader 25 jaar geleden al banden had met een radicale Islamitische beweging, dat lijkt me juist bijzonder belangrijk. Het is een goede indicatie wat Engeland toen al binnen haalde en in wat voor omgeving de dader en zijn broers opgroeiden.
Men gaat er misschien te vaak van uit dat vaders geen dader kunnen zijn. En dat als de kinderen suf en dom zijn, geen gevaar zullen vormen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 06:46:44 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens. Van de dader en zijn jongere broer is bekend dat ze in Engeland geboren zijn en zijn opgegroeid.

Dat die vader 25 jaar geleden al banden had met een radicale Islamitische beweging, dat lijkt me juist bijzonder belangrijk. Het is een goede indicatie wat Engeland toen al binnen haalde en in wat voor omgeving de dader en zijn broers opgroeiden.
Als hij Libië ontvlucht is vanwege die banden, dan is de kans groot dat die organisatie 25 jaar geleden de volle steun van het westen had, want het westen had een serieus probleem met Kadhafi en zal binnenlandse groepen die tegen hem waren gesteund hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190543
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij Libië ontvlucht is vanwege die banden, dan is de kans groot dat die organisatie 25 jaar geleden de volle steun van het westen had, want het westen had een serieus probleem met Kadhafi en zal binnenlandse groepen die tegen hem waren gesteund hebben.
Het Westen dacht dat die extremistische groepjes graag de democratie wilden, met popconcerten enzo.
  donderdag 25 mei 2017 @ 06:49:09 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190544
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Men gaat er misschien te vaak van uit dat vaders geen dader kunnen zijn. En dat als de kinderen suf en dom zijn, geen gevaar zullen vormen.
Kinderen die suf en dom zijn zijn juist het grootste gevaar, net als hyper intelligente kinderen, maar die laatsten zullen zich niet laten verleiden zich op te blazen, die maken gebruik van de macht die het hen geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 mei 2017 @ 06:50:39 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het Westen dacht dat die extremistische groepjes graag de democratie wilden, met popconcerten enzo.
Ja, nog even en je gaat de dictatuur van Kadhafi neerzetten als een positief iets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190548
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, nog even en je gaat de dictatuur van Kadhafi neerzetten als een positief iets.
Die had de boel wel onder controle. En begreep dat het Westen iets niet begreep.
  donderdag 25 mei 2017 @ 06:52:09 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die had de boel wel onder controle. En begreep dat het Westen iets niet begreep.
En iedere organisatie die dat wilde beëindigen was fout bezig? Nou, okay dan maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Men gaat er misschien te vaak van uit dat vaders geen dader kunnen zijn. En dat als de kinderen suf en dom zijn, geen gevaar zullen vormen.
Deze vriendelijk ogende moslim was net een paar dagen voor het eerst vader, voordat hij zoveel mogelijk onschuldige mensen probeerde neer te maaien in Bataclan.

Ik kijk bij radicale moslims nergens meer van op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171190554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze vriendelijk ogende moslim was net een paar dagen voor het eerst vader, voordat hij zoveel mogelijk onschuldige mensen probeerde neer te maaien in Bataclan.

Ik kijk bij radicale moslims nergens meer van op.
[ afbeelding ]
Ja maar nu was het een vader van middelbare leeftijd. Waarschijnlijk kon papa de boel goed voor de gek houden:
Vader terrorist Abedi ontkent schuld zoon: 'Zo zijn wij niet'

De vader van zelfmoordterrorist Salman Abedi ontkent dat zijn zoon betrokken is geweest bij de aanslag op het concert van Ariana Grande maandagavond in Manchester. 'Onze familie gelooft niet in het doden van onschuldigen.'
http://www.elsevier.nl/bu(...)ijn-wij-niet-507085/

[ Bericht 26% gewijzigd door Loekie1 op 25-05-2017 07:11:28 ]
pi_171190583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze vriendelijk ogende moslim was net een paar dagen voor het eerst vader, voordat hij zoveel mogelijk onschuldige mensen probeerde neer te maaien in Bataclan.

Ik kijk bij radicale moslims nergens meer van op.
[ afbeelding ]
Je hebt wel gelijk.

Af en toe ben ik er zo klaar.mee allemaal. Het is toch raar? Wat willen die lui nou bereiken dan?

Het gaat never en nooit niet werken om de hele boel naar hun hand te zetten.. ze bereiken nu het tegenovergestelde eigenlijk.


Ik ben onderhand ook voor platbombardere..n die filmpjes ook.....
Do what you love, love what you do!
  donderdag 25 mei 2017 @ 07:21:09 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja maar nu was het een vader van middelbare leeftijd. Waarschijnlijk kon papa de boel goed voor de gek houden:
Vader terrorist Abedi ontkent schuld zoon: 'Zo zijn wij niet'

De vader van zelfmoordterrorist Salman Abedi ontkent dat zijn zoon betrokken is geweest bij de aanslag op het concert van Ariana Grande maandagavond in Manchester. 'Onze familie gelooft niet in het doden van onschuldigen.'
http://www.elsevier.nl/bu(...)ijn-wij-niet-507085/
Oh wacht, is die zin in dat artikel dat de vader aanhanger is van het salafisme de bron dat hij vroeger banden zou hebben met een groep die aan Al-Qaeda gekoppeld zou zijn? :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190596
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh wacht, is die zin in dat artikel dat de vader aanhanger is van het salafisme de bron dat hij vroeger banden zou hebben met een groep die aan Al-Qaeda gekoppeld zou zijn? :X
Ja maar papa kan natuurlijk van mening veranderd zijn zogenaamd, en als hij goed toneelspeelt is het lastig voor de autoriteiten.

Autoriteiten vijf keer gewaarschuwd voor Abedi
http://www.telegraaf.nl/b(...)_gewaarschuwd__.html
  donderdag 25 mei 2017 @ 07:30:26 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190614
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja maar papa kan natuurlijk van mening veranderd zijn zogenaamd, en als hij goed toneelspeelt is het lastig voor de autoriteiten.

Autoriteiten vijf keer gewaarschuwd voor Abedi
http://www.telegraaf.nl/b(...)_gewaarschuwd__.html
Of papa wil in z'n shock nog niet geloven dat het zijn kind was.
Het "Zo zijn onze kinderen niet" komt in de beste families voor.
Maar een ouder die in een ander land woont weet volgens jou natuurlijk precies waarmee zijn meerderjarige kinderen bezig zijn.

Alleen jammer dat de familie die wel de politie waarschuwde zijn ouders niet informeerde dat hun zoon van het padje was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190664
http://www.telegraaf.nl/b(...)4deb05f0b904aa6511af

MANCHESTER - De politie in Manchester heeft donderdagochtend nog eens twee verdachten opgepakt in het onderzoek naar de aanslag van maandagavond. In totaal zitten er acht mensen vast.

Dat meldt de politie. Een vrouw die woensdagavond werd opgepakt, is weer vrijgelaten.
pi_171190735
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of papa wil in z'n shock nog niet geloven dat het zijn kind was.
Het "Zo zijn onze kinderen niet" komt in de beste families voor.
Maar een ouder die in een ander land woont weet volgens jou natuurlijk precies waarmee zijn meerderjarige kinderen bezig zijn.

Alleen jammer dat de familie die wel de politie waarschuwde zijn ouders niet informeerde dat hun zoon van het padje was.
Het lijkt me makkelijk om vanuit een ander land dan Engeland dit soort plannen te bedenken. 'Zo zijn onze kinderen niet', kom op zeg. Als je ze de Koran uit hun hoofd hebt leren lezen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 08:12:32 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171190800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het lijkt me makkelijk om vanuit een ander land dan Engeland dit soort plannen te bedenken. 'Zo zijn onze kinderen niet', kom op zeg. Als je ze de Koran uit hun hoofd hebt leren lezen.
Laten we de halve biblebelt dan ook maar preventief opsluiten, misschien orthodoxe joden ook maar, de bijbel of tenach uit het hoofd leren lijkt me net zo gevaarlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171190892
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we de halve biblebelt dan ook maar preventief opsluiten, misschien orthodoxe joden ook maar, de bijbel of tenach uit het hoofd leren lijkt me net zo gevaarlijk.
Precies want het komt niet door dat gekke geloof!
Het komt door..... uhhhh...
pi_171190917
ik heb anders nooit problemen met Hindoestanen enzo. altijd hoor je over moslims/islam. zo ook nu weer
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_171190918
Gezien de UK amper wat over deze man kunnen vertellen, zou je vermoeden dat ze flink zaten te slapen.
.
pi_171191120
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:35 schreef Fer het volgende:
Gezien de UK amper wat over deze man kunnen vertellen, zou je vermoeden dat ze flink zaten te slapen.
Je kan ook vermoeden dat er teveel van dit soort moslims zijn om in de gaten te houden.
pi_171191265
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 02:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is gewoon de wet van de grote aantallen. Meer moslims binnenhalen betekent meer kans op aanslagen. Grenzen sluiten voor migranten uit islamitische landen is een pragmatische aanpak tegen verdere islamisering en het toenemende moslimterrorisme.
Dit is gewoonweg niet waar.

Al blijft opvang in eigen regio de beste oplossing.
pi_171191269
SkyNews twitterde op donderdag 25-05-2017 om 09:23:11 #ManchesterAttack bomber Salman Abedi was in Dusseldorf four days before the attack, German intelligence says… https://t.co/FUQJ165paY reageer retweet
pi_171191272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 02:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo? Hij slaat gewoon de spijker op zijn kop, dat achterlijke wijf heeft makkelijk lullen vanuit haar beveiligde villa. Laat ze maar eens een maandje in een normaal rijtjeshuisje in Birmingham gaan zitten, eens kijken of ze dan nog zo voor open borders en "love all around" is.
Het blijkt dat er ook heel veel mensen in een rijtjeshuis zo denken, dus daar gaat jouw ad hominem.
pi_171191301
stuartmillar159 twitterde op donderdag 25-05-2017 om 09:15:56 Wow. BBC reporting that Manchester police have stopped sharing info with US because of leaks. That's a huge stephttps://t.co/7nSWGD6ioO reageer retweet
pi_171191302
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, nog even en je gaat de dictatuur van Kadhafi neerzetten als een positief iets.
Dat was het ook, zeker in verhouding.

Je kan een bevolking of een groep mensen met een bepaalde cultuur die letterlijk al duizenden jarenlang niets anders kennen dan 1 leider/koning/farao/whatever, niet aan "democratie" blootstellen.

Het is vaak genoeg geprobeerd en het werkt niet.
Logisch ook wel, want het begint al vaak bij het geloof, 1 boek, 1 waarheid etc.
En zo groeien ze op en gaat dat over van generatie naar generatie.

Dat zie je dan ook bij de nieuwe generatie in onze eigen landen, hoe minder ze worden blootgesteld aan die idioterie en aan vrije keuzes, hoe meer het slijt en verdwijnt. (hoewel, als je naar die vent kijkt van de aanslag.. maybe not?)

Zelfde gebeurde met het christendom.

Je zou nu kunnen zeggen : dus het kan wel?
Wellicht wel ja, maar dan zou echt alles moeten veranderen daar, vooral op het gebied van kennis vergaring.

Als je bedenkt dat Spanje alleen al, ieder jaar (letterlijk zo'n 1000x) meer vertaald qua boekwerken (over van alles en nog wat), dan de gehele moslimwereld bij elkaar.. sinds de 9e eeuw.
Daar zit, onder andere, een groot deel van het probleem.

Wat ze wel vertalen zijn vooral religieuze teksten.
pi_171191429
quote:
Wat wil je dan, geen islamieten meer in het vliegtuig laten?
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 09:59:13 #250
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171191703
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 07:20 schreef kree het volgende:
Wat willen die lui nou bereiken dan?
Dat is het grote vraagteken in deze hele discussie. Ik heb geen idee..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:05:25 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171191788
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat was het ook, zeker in verhouding.

Je kan een bevolking of een groep mensen met een bepaalde cultuur die letterlijk al duizenden jarenlang niets anders kennen dan 1 leider/koning/farao/whatever, niet aan "democratie" blootstellen.

Het is vaak genoeg geprobeerd en het werkt niet.
Logisch ook wel, want het begint al vaak bij het geloof, 1 boek, 1 waarheid etc.
En zo groeien ze op en gaat dat over van generatie naar generatie.

Dat zie je dan ook bij de nieuwe generatie in onze eigen landen, hoe minder ze worden blootgesteld aan die idioterie en aan vrije keuzes, hoe meer het slijt en verdwijnt. (hoewel, als je naar die vent kijkt van de aanslag.. maybe not?)

Zelfde gebeurde met het christendom.

Je zou nu kunnen zeggen : dus het kan wel?
Wellicht wel ja, maar dan zou echt alles moeten veranderen daar, vooral op het gebied van kennis vergaring.

Als je bedenkt dat Spanje alleen al, ieder jaar (letterlijk zo'n 1000x) meer vertaald qua boekwerken (over van alles en nog wat), dan de gehele moslimwereld bij elkaar.. sinds de 9e eeuw.
Daar zit, onder andere, een groot deel van het probleem.

Wat ze wel vertalen zijn vooral religieuze teksten.
Ik denk dat er vaak ook nog iets anders speelt namelijk het idee dat ze achtergesteld zijn ten opzichte van hun leeftijdgenoten. Dat ze vanalles proberen en niets van de grond kunnen krijgen. Als je dat plaatst in een wereld waar er dan ook nog keihard ingehakt wordt op je afkomst dan kun je makkelijk gefrustreerd raken, als er dan ook nog groepjes zijn die jou begrijpen en je wel het idee geven dat je erbij hoort. Dan kun je makkelijk fanatiek raken in wat die groepjes aan het doen zijn, of het geloof dat zij aanhangen.

Als dit soort jongeren een leuke baan hebben en een prettig leven zullen ze net zozeer moslim zijn maar minder geneigd zijn om dat geloof boven alles te stellen.

Dit is niet bedoeld om het goed te praten je bent gewoon een enorme mafklapper als je jezelf opblaast bij een kinderconcert. Maar ik denk dat er meer nodig is dan alleen moslim zijn voordat je in zo'n terroristische tendens meegaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171191987
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is het grote vraagteken in deze hele discussie. Ik heb geen idee..
yup, nou ik weet het ook niet.
Het zal bang maken zijn dan vooral door dat woestijnvolk, punt is, ze kunnen nog 100 andere dingen gaan opblazen (incl hunzelf)

En dan? :{

Dit is echt totaal zinloos. De hele westerse wereld gaat nooit buigen of aanpassen aan hun ideee.
Prima als ze anders denken en heeeej we vangen die lui zelfs op hier op al onze kosten, maar echt.. hoe meer ik erover denk hoe vreemder ik het ga vinden.!
Do what you love, love what you do!
pi_171191995
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat er vaak ook nog iets anders speelt namelijk het idee dat ze achtergesteld zijn ten opzichte van hun leeftijdgenoten. Dat ze vanalles proberen en niets van de grond kunnen krijgen. Als je dat plaatst in een wereld waar er dan ook nog keihard ingehakt wordt op je afkomst dan kun je makkelijk gefrustreerd raken, als er dan ook nog groepjes zijn die jou begrijpen en je wel het idee geven dat je erbij hoort. Dan kun je makkelijk fanatiek raken in wat die groepjes aan het doen zijn, of het geloof dat zij aanhangen.

Als dit soort jongeren een leuke baan hebben en een prettig leven zullen ze net zozeer moslim zijn maar minder geneigd zijn om dat geloof boven alles te stellen.

Dit is niet bedoeld om het goed te praten je bent gewoon een enorme mafklapper als je jezelf opblaast bij een kinderconcert. Maar ik denk dat er meer nodig is dan alleen moslim zijn voordat je in zo'n terroristische tendens meegaat.
Niet erbij horen? Ze hebben alles gekregen wat ze maar wilde hier, van huizing tot opleiding en alles er tussen in.

Als ze hier nu niet gewenst voelen moeten ze maar eens gaan afvragen hoe dat komt.

Edit : daarbij zijn er wel meer mensen hier zonder prettig leven, een hele hoop zijn geen moslim.
Ik zie hen ook zichzelf niet opblazen of andere doden omdat ze hier "geen prettig leven hebben".

Hou toch eens op met die islam verdediging, het ligt aan de koran, de leer van de koran en de leer van de krijgsheer mohammed de verschrikkelijke.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 25-05-2017 10:28:49 ]
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:31:21 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192100
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet erbij horen? Ze hebben alles gekregen wat ze maar wilde hier, van huizing tot opleiding en alles er tussen in.

Als ze hier nu niet gewenst voelen moeten ze maar eens gaan afvragen hoe dat komt.
Kwestie van gevoel hè. Het is heel makkelijk te denken dat je nederlandse klasgenootjes het veel makkelijker hebben en als zij een baantje krijgen dit voor hun gewoon een stuk eenvoudiger is. Ook al hoeft dat niet zo te zijn. Dat krijg je juist als er scheiding tussen groepen bestaat het gras is altijd groener etc.
Aan de andere kant snap ik dat het je een keer gaat irriteren als je altijd tegen je afkomst in moet werken. Je bent geboren en getogen in nederland maar je wordt de hele tijd aangekeken als turk, op school wordt je geidentificeerd door de afkomst van je ouders of grootouders, dan is het toch niet gek dat dat een deel van je identiteit wordt. Als je dan ook nog een bak stront over je heen krijgt in verschillende media dan kan het heel goed een voedingsbodem zijn voor kutgedrag.

Hoe dat op te lossen is weet ik niet één twee drie, maar ik denk dat de tendens die er nu heerst in de publieke opinie dit soort zaken eerder in de hand werkt dan voorkomt. Mensen sluiten zich af gaan alleen nog maar met hun "eigen soort" mensen praten en voor je het weet is iedereen die niet bij je eigen groep past de vijand.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192109
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kwestie van gevoel hè. Het is heel makkelijk te denken dat je nederlandse klasgenootjes het veel makkelijker hebben en als zij een baantje krijgen dit voor hun gewoon een stuk eenvoudiger is. Ook al hoeft dat niet zo te zijn. Dat krijg je juist als er scheiding tussen groepen bestaat het gras is altijd groener etc.
Aan de andere kant snap ik dat het je een keer gaat irriteren als je altijd tegen je afkomst in moet werken. Je bent geboren en getogen in nederland maar je wordt de hele tijd aangekeken als turk, op school wordt je geidentificeerd door de afkomst van je ouders of grootouders, dan is het toch niet gek dat dat een deel van je identiteit wordt. Als je dan ook nog een bak stront over je heen krijgt in verschillende media dan kan het heel goed een voedingsbodem zijn voor kutgedrag.

Hoe dat op te lossen is weet ik niet één twee drie, maar ik denk dat de tendens die er nu heerst in de publieke opinie dit soort zaken eerder in de hand werkt dan voorkomt. Mensen sluiten zich af gaan alleen nog maar met hun "eigen soort" mensen praten en voor je het weet is iedereen die niet bij je eigen groep past de vijand.
Ach ja het ligt altijd aan een ander.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:34:33 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192152
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hou toch eens op met die islam verdediging, het ligt aan de koran, de leer van de koran en de leer van de krijgsheer mohammed de verschrikkelijke.

Ik verdedig de islam niet, ik vind alle religie kut. Maar ik vind mensen die vreedzaam leven het beste van hun leven proberen te maken en een kut religie aanhangen niet per definitie schuldig aan terroristische daden.

En ik denk dat als je dit probleem wilt oplossen dat je moet kijken naar de mensen die daadwerkelijk terrorist zijn geworden en waarom dat is in plaats van de makkelijk identificeerbare grote groep stigmatiseren en net doen alsof zij allemaal schuldig zijn aan dit gedrag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:36:02 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ach ja het ligt altijd aan een ander.
Nee het ligt aan de situatie en inderdaad een beter persoon had er voor gekozen om geen terroristische daad te doen. In die zin ligt het inderdaad bij de terroristen maarja die blazen zichzelf op en kun je dus niet meer straffen. Dat is het laffe aan zelfmoordterrorisme, er zijn geen consequenties voor de dader.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192188
Het is te simpel om te zeggen dat moslimjongens radicaliseren en zichzelf opblazen omdat zij gefrustreerd zijn en dat het niet aan de islam ligt. Er zijn namelijk nog veel meer groepen en allochtonen die kansarm zijn en gefrustreerd, maar die blazen zichzelf niet op. De Islam is een gezwel in een moderne westerse samenleving
pi_171192201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is te simpel om te zeggen dat moslimjongens radicaliseren en zichzelf opblazen omdat zij gefrustreerd zijn en dat het niet aan de islam ligt. Er zijn namelijk nog veel meer groepen en allochtonen die kansarm zijn en gefrustreerd, maar die blazen zichzelf niet op. De Islam is een gezwel in een moderne westerse samenleving
Net zoals er altijd nog meer moslims zijn die kansarm zijn en zichzelf ook niet opblazen bedoel je?
pi_171192209
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kwestie van gevoel hè. Het is heel makkelijk te denken dat je nederlandse klasgenootjes het veel makkelijker hebben en als zij een baantje krijgen dit voor hun gewoon een stuk eenvoudiger is. Ook al hoeft dat niet zo te zijn. Dat krijg je juist als er scheiding tussen groepen bestaat het gras is altijd groener etc.
Aan de andere kant snap ik dat het je een keer gaat irriteren als je altijd tegen je afkomst in moet werken. Je bent geboren en getogen in nederland maar je wordt de hele tijd aangekeken als turk, op school wordt je geidentificeerd door de afkomst van je ouders of grootouders, dan is het toch niet gek dat dat een deel van je identiteit wordt. Als je dan ook nog een bak stront over je heen krijgt in verschillende media dan kan het heel goed een voedingsbodem zijn voor kutgedrag.

Hoe dat op te lossen is weet ik niet één twee drie, maar ik denk dat de tendens die er nu heerst in de publieke opinie dit soort zaken eerder in de hand werkt dan voorkomt. Mensen sluiten zich af gaan alleen nog maar met hun "eigen soort" mensen praten en voor je het weet is iedereen die niet bij je eigen groep past de vijand.
Gewoon maar een ding hoor, maar als je in staat ben om kinderen op te blazen en jezelf, dan ben je wat mij betreft gewoon een aap die lekker daar moet blijven en ons niet lastig moet vallen.

Dat is het type mensen wat we binnen halen en verzorgen ook nog.... WTF.
Do what you love, love what you do!
pi_171192238
En natuurlijk de goeden lijden onder de slechten, maarja ik denk meer dan maar beter niet he,.
Do what you love, love what you do!
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:42:11 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192244
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is te simpel om te zeggen dat moslimjongens radicaliseren en zichzelf opblazen omdat zij gefrustreerd zijn en dat het niet aan de islam ligt. Er zijn namelijk nog veel meer groepen en allochtonen die kansarm zijn en gefrustreerd, maar die blazen zichzelf niet op. De Islam is een gezwel in een moderne westerse samenleving
Dat klopt ook de islam is er zeker een factor bij. Net zoals berichtgeving over aanslagen via allerlei kanalen een factor is. De strijd in het middenoosten en de ongefilterde manier van propaganda spuien en de verkrijgbaarheid daarvan is ook een factor. De tegenreacties van mensen zal ook een factor zijn. En ook sociale actergrond en kansarmheid zal een factor zijn.

Het is een complex probleem wat niet opgelost wordt door het verbieden van een geloof of wetgeving bedenken voor bepaalde groepen of door mensen het land uit te zetten. En het wordt ook niet opgelost door migratie stil te leggen. Hoe het wel op te lossen, geen idee. De nederlandse aanpak lijkt vooralsnog succesvol (*afklopt).
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192296
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik verdedig de islam niet, ik vind alle religie kut. Maar ik vind mensen die vreedzaam leven het beste van hun leven proberen te maken en een kut religie aanhangen niet per definitie schuldig aan terroristische daden.

En ik denk dat als je dit probleem wilt oplossen dat je moet kijken naar de mensen die daadwerkelijk terrorist zijn geworden en waarom dat is in plaats van de makkelijk identificeerbare grote groep stigmatiseren en net doen alsof zij allemaal schuldig zijn aan dit gedrag.
Ik hoor die vredelievende mensen die de betreffende sekte aanhangen het ook niet veroordelen, wel een hoop retoriek bedenken om alles de schuld te geven behalve dat wat aan de grondslag ligt.

Dat er 300 miljoen moslims zijn die maar al te graag dit soort aanslagen willen plegen, en de rest die daar niets over zegt of tegenuitspreekt.. ja ook met die mensen heb ik dan een probleem.
pi_171192333
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik hoor die vredelievende mensen die de betreffende sekte aanhangen het ook niet veroordelen, wel een hoop retoriek bedenken om alles de schuld te geven behalve dat wat aan de grondslag ligt.

Dat er 300 miljoen moslims zijn die maar al te graag dit soort aanslagen willen plegen, en de rest die daar niets over zegt of tegenuitspreekt.. ja ook met die mensen heb ik dan een probleem.
Waarom moet ik er iets over zeggen? Ik heb niets met ze.
pi_171192354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 09:25 schreef Netflixed het volgende:
SkyNews twitterde op donderdag 25-05-2017 om 09:23:11 #ManchesterAttack bomber Salman Abedi was in Dusseldorf four days before the attack, German intelligence says… https://t.co/FUQJ165paY reageer retweet
quote:
Salman Abedi, de vermoedelijke dader van de bomaanslag in Manchester, vloog vier dagen voor zijn daad van Düsseldorf naar de Engelse stad. Dat meldt Focus Online vandaag op basis van bronnen bij veiligheidsdiensten in Berlijn.

In 2015 vloog Abedi ook al eens van Duitsland naar Groot-Brittannië, toen vanuit Frankfurt. Vermoedelijk was hij daarvoor in Syrië geweest, waar hij een paramilitaire training zou hebben ondergaan, aldus de Britse politie aan haar Duitse collega's.

De naam van Abedi kwam volgens het bericht niet voor in internationale opsporingssystemen. Hij stond evenmin op observatielijsten waarmee de reisbewegingen van verdachte islamisten worden gevolgd. De Duitse autoriteiten zoeken uit of Abedi in Syrië mensen heeft leren kennen die hij nu in Noord-Rijnland-Westfalen of Hessen heeft ontmoet, zei een expert van het Bundeskriminalamt tegen Focus.
pi_171192357
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]


Het is een complex probleem wat niet opgelost wordt door het verbieden van een geloof of wetgeving bedenken voor bepaalde groepen of door mensen het land uit te zetten. En het wordt ook niet opgelost door migratie stil te leggen. Hoe het wel op te lossen, geen idee. De nederlandse aanpak lijkt vooralsnog succesvol (*afklopt).
Je hoeft van mij ook niet een heel geloof te verbieden, maar pak het salafisme aan.. dat is al iets. Hou dat soort figuren buiten de deur,zet ze het land uit, sluit moskeeen.. etc.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 10:50:54 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik hoor die vredelievende mensen die de betreffende sekte aanhangen het ook niet veroordelen, wel een hoop retoriek bedenken om alles de schuld te geven behalve dat wat aan de grondslag ligt.

Dat er 300 miljoen moslims zijn die maar al te graag dit soort aanslagen willen plegen, en de rest die daar niets over zegt of tegenuitspreekt.. ja ook met die mensen heb ik dan een probleem.
Ik hoor die mensen het wel veroordelen, ik heb brieven gelezen waarin hoogstaande personen binnen de islamitische leer aangeven dat dit volgens de koran niet correct is en niet klopt. Ik heb marsen gezien van islamieten die dit veroordelen. Ik zie vele mensen twitteren met de hashtag #notmyislam.

De grap is dat altijd als er op dat soort dingen gewezen wordt wordt dat weggehoont of gezegd dat het schijnheilig is etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192368
Zijn dat dan 300 miljoen moslim mannen en vrouwen, of alleen mannen, zo een 40-50% van de moslimsmannen, dat 1 op de 3 moslimmannen een aanslag willen plegen dus?
pi_171192410
quote:
2s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hoor die mensen het wel veroordelen, ik heb brieven gelezen waarin hoogstaande personen binnen de islamitische leer aangeven dat dit volgens de koran niet correct is en niet klopt. Ik heb marsen gezien van islamieten die dit veroordelen. Ik zie vele mensen twitteren met de hashtag #notmyislam.

De grap is dat altijd als er op dat soort dingen gewezen wordt wordt dat weggehoont of gezegd dat het scheinheilig is etc.
Het volgende wordt ook echt te weinig aandacht aan gegeven over jihadisten:
quote:
The one area of education that was noticeably lacking, however, was that in Islamic law, or Sharia.

Of those who answered a question on the level of their religious knowledge, 70 per cent described it as “basic”, while those citing greater expertise were mainly Saudis, Egyptians, Tunisians and Indonesians.

The finding supports analysts’ assertions that Isis has twisted the Quran to serve its purposes, introducing brutal and “un-Islamic” punishments in its territories.

An open letter signed by more than 100 Muslim scholars accused Isis of deliberately misinterpreting the holy book in 2014.

“It is forbidden in Islam to oversimplify Sharia matters and ignore established Islamic sciences,” said the missive directed at the group’s leader, Abu Bakr al-Baghdadi.

“One cannot ‘cherry-pick’ Quranic verses for legal arguments without considering the entire Quran and Hadith.”
http://www.independent.co(...)-basic-a6995111.html
pi_171192435
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom moet ik er iets over zeggen? Ik heb niets met ze.
Dat is een beetje het probleem met "gematigde" moslims, je kan je niet voorstellen hoe het echt is om 100% zeker te zijn dat de koran het perfecte schrift / woord is van je god en dat het de enige waarheid is die telt.
En dat als ze zich opblazen dat het komt dat zij meer van de dood houden dan de ongelovige van het leven houdt.

Dat begrijpen gematigde moslims maar niet, terwijl het toch echt hetzelfde geloof is wat je aanhangt, en zeggen ze dus als ze zoiets op TV hebben gezien zo'n aanslag, dat het niets met je geloof te maken heeft.

Dat die aanval of aanslag er toch wel was gekomen om dit of dat of andere redenen, terwijl DAAR geen bewijs voor is.

En door het te stellen dat het er niets mee te maken heeft en jij er niets mee te maken hebt, en er niets duidelijk tegen uit te spreken (op een enkeling of enkele groep na, die meestal daarna ook met de dood bedreigt worden..) steun je eigenlijk de extremisten of dat nou de bedoeling is of niet.
pi_171192444
Ik vraag me af he, hier op fok! zitten vast Moslims, maar dit kun je dan toch niet goed keuren of wat?
Kinderen in koele bloede vermoorden? is ok?

Nou weet het niet hoor, mag hopen dat het hele moslim geloof ook onderhand een beetje vooruit gaat net als het christelijke. protestant en katholiek....
Do what you love, love what you do!
pi_171192464
Natuurlijk keuren moslims geweld op kinderen goed, het zijn maar kinderen, is toch niets zieligs of onschuldigs aan. 300 Miljoen van ons juichen het zelfs toe als we het niet zelf hadden gedaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 10:58:36 ]
pi_171192469
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:56 schreef kree het volgende:
Ik vraag me af he, hier op fok! zitten vast Moslims, maar dit kun je dan toch niet goed keuren of wat?
Kinderen in koele bloede vermoorden? is ok?

Nou weet het niet hoor, mag hopen dat het hele moslim geloof ook onderhand een beetje vooruit gaat net als het christelijke. protestant en katholiek....
Die komen niet verder dan "ik heb er niets mee te maken", terwijl ze er alles mee te maken hebben maar dat niet (meer) kunnen inzien door wat ik boven jouw post, onder andere want gaat dieper, schreef.

Als christenen dit zouden doen zou er om hun dood geroepen worden, door andere christenen, of levenslange straffen, voor de hippies onder ons.
pi_171192476
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:56 schreef kree het volgende:
Ik vraag me af he, hier op fok! zitten vast Moslims, maar dit kun je dan toch niet goed keuren of wat?
Kinderen in koele bloede vermoorden? is ok?

Nou weet het niet hoor, mag hopen dat het hele moslim geloof ook onderhand een beetje vooruit gaat net als het christelijke. protestant en katholiek....
Regelmatig begint het antwoord op die vraag met "nee, maar..."
pi_171192485
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:58 schreef Triggershot het volgende:
Natuurlijk keuren moslims geweld op kinderen goed, het zijn maar kinderen, is toch niets zieligs of onschuldigs aan. 300 Miljoen van ons juichen het zelfs toe.
Maximaal he, dit zijn de bevindingen van alle geheime diensten wereldwijd, 15-25% van alle moslims zijn radicaal of radicaliseren, met 1.2? miljard moslims zijn dat er dus ongeveer 300 miljoen maximaal.

Dat jij je het niet kan voorstellen.. dat ligt aan jou.
pi_171192506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maximaal he, dit zijn de bevindingen van alle geheime diensten wereldwijd, 15-25% van alle moslims zijn radicaal of radicaliseren, met 1.2? miljard moslims zijn dat er dus ongeveer 300 miljoen maximaal.

Dat jij je het niet kan voorstellen.. dat ligt aan jou.
Welke geheime diensten zijn dat dan?
pi_171192537
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke geheime diensten zijn dat dan?
Letterlijk allemaal.
Of dat nou die uit India en pakistan is of de CIA en de AIVD, allemaal unaniem eens met elkaar.
pi_171192548
Via mijn werk kom ik bijna elke dag in aanraking met moslims en zie en hoor dus veel. Individueel zijn ze vaak best oke maar wat me vaak opvalt is:
- de grenzeloze domheid
- het totale gebrek aan zelfkritiek of zelfreflectie
- de enorm sterke en massale indoctrinatie..de onwrikbaarheid van het middeleeuws gedachtengoed in al die islamitische koppen
pi_171192551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Letterlijk allemaal.
Of dat nou die uit India en pakistan is of de CIA en de AIVD, allemaal unaniem eens met elkaar.
Kom eens met een rapport van de CIA of AIVD dan dat zo een 15/25% van de moslims potentieel radicaal zijn of radicaliseren.
pi_171192554
Np
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Regelmatig begint het antwoord op die vraag met "nee, maar..."
Dit is gewoon gelul hoor, ik ben helemaal voor alles open en delen met elkaar, maar wtf man kinderen vermoorden als doel om een punt te maken???

Echt kan niet eens omschrijven hoe fucking retarded ik dat vindt.
Op je basis van geloof, nee hoor we gaan hier IS worden ook allemaal, met 3000000000 moskeeen, of er niet genoeg staan al onderhand, het lijkt wel of ik in klein arabie loop zowat, ok doe we niet genoeg voor hun dan??? ik denk meer dan genoeg.
Do what you love, love what you do!
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:04:53 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als christenen dit zouden doen zou er om hun dood geroepen worden, door andere christenen, of levenslange straffen, voor de hippies onder ons.
Tja dat heeft weinig zin hè als de dader al dood is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192571
https://m.metronieuws.nl/(...)vijf-keer-voor-abedi

Dit had voorkomen kunnen worden, denk ik.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:06:43 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192591
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:04 schreef Pleun2011 het volgende:

- de enorm sterke en massale indoctrinatie..de onwrikbaarheid van het middeleeuws gedachtengoed in al die islamitische koppen
Tja dat lijkt me wel iets typisch voor immigranten inderdaad. Mijn oom woont in canada en die is gelovig en die vind de kerk in nederland eigenlijk maar niets, in canada houdt de lokale nederlandse kerk keihard vast aan manieren van de jaren 50.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 25 mei 2017 @ 11:07:20 #284
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171192607
Ik heb zojuist IS een mail verstuurd:

'Kunnen jullie wel? Lummels!
Het is ewcht niet leuk wat jullie doen hoor. Of dachten jullie van wel?
Gaan jullie eens een hobby zoeken of zo. Maar dan eentje waar je anderen geen kwaad mee doet.
Postzegels verzamelen of zo.
Aanslagen plegen is echt zoooooo 2014.
Ik vind dat helemaal niet aardig van jullie.
En denk ook eens aan de mensen die steeds lichaamsedelen bij elkaar moeten rapen?
Dat is toch niet leuk?
Wat zijn jullie een stelletje stommerikken zeg.
Klootzakken!'
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:07:54 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:05 schreef Status het volgende:
https://m.metronieuws.nl/(...)vijf-keer-voor-abedi

Dit had voorkomen kunnen worden, denk ik.
quote:
een imam die een anti-extremistische preek hield
Dat doet de burger goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192617
Toch lijken de veiligheidsdiensten in dit geval behoorlijk te hebben lopen kutten. Telegraaf heeft er vanochtend het 1 en ander over geschreven. Minstens 5 waarschuwingen ontvangen en nog gaat er blijkbaar geen alarmbel af... :{
pi_171192627
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom eens met een rapport van de CIA of AIVD dan dat zo een 15/25% van de moslims potentieel radicaal zijn of radicaliseren.
http://www.csmonitor.com/(...)ust-the-facts-please

Hier heb ik een artikel voor je dat jou zelfs een beetje steunt. :')
Hoewel er met woorden gespeelt word.

Dat getal van 15-25% word in eerste instantie afgedaan als 'verzonnen' om vervolgens later het wat te draaien en te claimen dat het zou moeten gaan om 'steunen radicalen, maar zouden zelf geen wapens oppakken', alsof dat zoveel beter is.

Het word nergens dus echt ontkracht, alleen anders verwoord.
pi_171192651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:05 schreef Status het volgende:
https://m.metronieuws.nl/(...)vijf-keer-voor-abedi

Dit had voorkomen kunnen worden, denk ik.
Dat dus.
pi_171192657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

http://www.csmonitor.com/(...)ust-the-facts-please

Hier heb ik een artikel voor je dat jou zelfs een beetje steunt. :')
Hoewel er met woorden gespeelt word.

Dat getal van 15-25% word in eerste instantie afgedaan als 'verzonnen' om vervolgens later het wat te draaien en te claimen dat het zou moeten gaan om 'steunen radicalen, maar zouden zelf geen wapens oppakken', alsof dat zoveel beter is.

Het word nergens dus echt ontkracht, alleen anders verwoord.
Je begint met alle geheime diensten en komt vervolgens met fuckin Brigitte Gabriel?
Nogmaals, welke geheime diensten zijn met een rapport gekomen dat 15/25% van de moslims radicaliseert en waar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 11:12:18 ]
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 11:11:02 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171192659
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Toch lijken de veiligheidsdiensten in dit geval behoorlijk te hebben lopen kutten. Telegraaf heeft er vanochtend het 1 en ander over geschreven. Minstens 5 waarschuwingen ontvangen en nog gaat er blijkbaar geen alarmbel af... :{
Ik ben wel benieuwd hoe vaak die bel rinkelt (en voor hoeveel personen)... en in principe kun je natuurlijk niet iemand vastzetten als hij geen strafbaar feit heeft gepleegd maar zich wel verdacht gedraagt. Je zou er inderdaad wel een onderzoeksteam op moeten zetten, om de boel in de gaten te houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171192661
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 06:46 schreef Leandra het volgende:
Als hij Libië ontvlucht is vanwege die banden, dan is de kans groot dat die organisatie 25 jaar geleden de volle steun van het westen had, want het westen had een serieus probleem met Kadhafi en zal binnenlandse groepen die tegen hem waren gesteund hebben.
Ik vind het een vreemd verhaal, Gaddafi was zelf een groot voorstander van de conservatieve sunni islam inclusief de sharia. Hij had verder wel wat rare trekjes mbt de islam, maar was qua implementatie voor het volk zeer conservatief. Hij heeft ook het nachtleven gesloten toen hij aan de macht kwam.

Dat het westen extreme islamisten in Libie heeft gesteund is dan al helemaal uit de lucht gegrepen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171192680
quote:
15s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je begint met alle geheime diensten en komt vervolgens met fuckin Brigitte Gabriel?
Nogmaals, welke geheime diensten zijn met een rapport gekomen dat 15/25% van de moslims radicaliseert?
Dat moet je aan haar vragen, zij is sowieso wat serieuzer op te vatten dan lulletje moslimwater op fok, vandaar dat ik je ook verder niet ga voeden want wat mij betreft zit zij in de juiste richting, blijkt ook wel met die 2500 aanslagen jaarlijks wereldwijd dankzij je moslimbroeders.
pi_171192696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:05 schreef Status het volgende:
https://m.metronieuws.nl/(...)vijf-keer-voor-abedi

Dit had voorkomen kunnen worden, denk ik.
Ja en dat voorkomen gaat dan worden dat wij onze individuele vrijheden gaan verliezen. We hebben vrije maatschappij zonder gedachtepolitie en die gaat zo wel op de schop. Als de politie achter al dat soort meldingen aan moet gaan dan moeten ze daar de middelen voor krijgen, en daar pas ik voor.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171192722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat moet je aan haar vragen, zij is sowieso wat serieuzer op te vatten dan lulletje moslimwater op fok, vandaar dat ik je ook verder niet ga voeden want wat mij betreft zit zij in de juiste richting, blijkt ook wel met die 2500 aanslagen jaarlijks wereldwijd dankzij je moslimbroeders.
Nee ik vraag het aan jou, jij komt met haar achterlijke claim op FOK! bewerende dat zelfs de CIA en AIVD dat van mening zijn. 2500 aanslagen per jaar zijn niets als er 300 miljoen moslims aanslagen zou willen plegen zoals jij dat beweert, godsamme zeg, zwakzinnige.
pi_171192734
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Zolang wij dikke vriendjes zijn met achterlijke haatbaardregimes als Qatar en Saudi Arabië en de FIFA daar hun WK organiseert en de president van de VS daar wapens gaat verkopen zijn we voorlopig onze levens niet zeker.
Dit.
pi_171192748
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:08 schreef Tuned22 het volgende:
Toch lijken de veiligheidsdiensten in dit geval behoorlijk te hebben lopen kutten. Telegraaf heeft er vanochtend het 1 en ander over geschreven. Minstens 5 waarschuwingen ontvangen en nog gaat er blijkbaar geen alarmbel af... :{
Ja, veiligheidsdiensten hebben teveel radicalen op hun radar en te weinig personeel om ze in de gaten te houden. Dit zal in ieder westers land aan de orde zijn wrs. Het is dus wachten totdat een radicaal overgaat tot daden, maar het is niet echt te voorspellen wie dat dan is van die groep radicalen die ze op hun radar hebben.
I´m back.
pi_171192753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:05 schreef Status het volgende:
https://m.metronieuws.nl/(...)vijf-keer-voor-abedi

Dit had voorkomen kunnen worden, denk ik.
Heb je familie en zelfs de moskee die meehelpen, wordt er alsnog niks mee gedaan...
pi_171192756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:15 schreef Triggershot het volgende:
Nee ik vraag het aan jou, jij komt met haar achterlijke claim op FOK! bewerende dat zelfs de CIA en AIVD dat van mening zijn. 2500 aanslagen per jaar zijn niets als er 300 miljoen moslims aanslagen zou willen plegen zoals jij dat beweert, godsamme zeg, zwakzinnige.
Maar wat is dan de definitie van radicaal, volgens mij wordt het anders lastig onderzoeken?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171192767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja en dat voorkomen gaat dan worden dat wij onze individuele vrijheden gaan verliezen. We hebben vrije maatschappij zonder gedachtepolitie en die gaat zo wel op de schop. Als de politie achter al dat soort meldingen aan moet gaan dan moeten ze daar de middelen voor krijgen, en daar pas ik voor.
Als je vijf keer zulke gedetailleerde waarschuwingen krijgt van familieleden en vrienden en moskee zou je er wel goed aan doen om er achteraan te gaan :')
pi_171192779
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar wat is dan de definitie van radicaal, volgens mij wordt het anders lastig onderzoeken?
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat er 300 miljoen moslims zijn die maar al te graag dit soort aanslagen willen plegen, en de rest die daar niets over zegt of tegenuitspreekt.. ja ook met die mensen heb ik dan een probleem.
Dat werd er beweerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2017 11:19:25 ]
pi_171192790
Toch snap ik het echt niet. Hoe kan iemand tegen de wensen van zijn eigen ouders en de moskee ingaan? Hoe komt iemand dan op het idee dat het wel goed is om een zelfmoordterrorist te zijn? Misschien dat de broers samen zijn geradicaliseerd, maar dan nog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')