twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis A
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503
Klopjacht ten einde.
Klopjacht ten einde, dit weten we over Anis
Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 23-12-2016 16:46:07 ]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je hier mensen verantwoordelijk voor kunt houden anders dan de dader, maar wellicht dat er hier en daar wat mensen rondlopen met een paar steken los.
Gek, waarom werkt dat niet zo met inbraken, moorden, kindermisbruik en brandstichting eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.
Ik mag toch hopen dat het niet in de politiek voorkomt toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je hier mensen verantwoordelijk voor kunt houden anders dan de dader, maar wellicht dat er hier en daar wat mensen rondlopen met een paar steken los.
Nee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:23 schreef marsan het volgende:
Uit de OP:
"Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn:"
Moet natuurlijk Milaan zijn.
Omdat deze niet bewust geïmporteerd en geïmplementeerd worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gek, waarom werkt dat niet zo met inbraken, moorden, kindermisbruik en brandstichting eigenlijk?
Nee klopt.quote:
Emmerich daar heb ik van de zomer nog eens langs de Rijn geflaneerd en een drankje gedronken op een terrasje. Het komt nu wel erg dichtbij.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:22 schreef YazooW het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor dit plaatje? Lijntje net iets verder trekken zodat er ook een stukje Nederland bij zit.
[ afbeelding ]
Terroristen of dit soort idioten ook niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat deze niet bewust geïmporteerd en geïmplementeerd worden.
Dat men de grote mate van waarschijnlijkheid negeert dat terroristen meestromen ontdoet men niet vd verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terroristen of dit soort idioten ook niet.
Ik ben dat helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat men de grote mate van waarschijnlijkheid negeert dat terroristen meestromen ontdoet men niet vd verantwoordelijkheid.
Kunnen ze niet met het voorhanden zijnde geld wat of iets schuiven, ik denk dat er evt een korting is te bedingen in Brussel aan de hand van de zijnde of komende bedreigingen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb jij je verantwoordelijkheid al genomen en extra geld overgemaakt naar het betreffende ministerie?
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je ze dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.
Heb jij je verantwoordelijkheid al genomen en extra geld overgemaakt naar het betreffende ministerie?
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:35 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je dit dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?
Stranden zal het schip wel hoor, daar denk ik geen minuut over na.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:35 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je ze dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?
Men maakt in eerste instantie de keuze de risico's te nemen en probeert vervolgens de risico's te minimaliseren. Dat spreekt ze niet vrij van verantwoordelijkheid, het zegt vooral dat ze wel degelijk bewust zijn en/of waren van de risico's.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?
Wie is die buurman dan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?
De kans dat hij een aanslag pleegt lijkt me beduidend kleiner dan bij een deel van de vluchtelingen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat ze die voor zover mogelijk minimaliseren, zoals je zelf al aangeeft...quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Men maakt in eerste instantie de keuze de risico's te nemen en probeert vervolgens de risico's te minimaliseren. Dat spreekt ze niet vrij van verantwoordelijkheid, het zegt vooral dat ze er wel degelijk bewust van waren...
Deze jongen werd anders ook niet toegelaten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.
O maar die zou zomaar 5 km te snel kunnen gaan toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.
Hij werd losgelaten zonder uit te zetten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Deze jongen werd anders ook niet toegelaten.
Ja, en? Als het iemand is die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft is die kans alweer aanzienlijk groter. Gaan we nu alle mensen rond bijstandsniveau die een geestelijke aandoening hebben preventief vastzetten? En als we dat niet doen het ministerie verantwoordelijk houden voor als er toch 1 de schreef over gaat?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef marsan het volgende:
[..]
De kans dat hij een aanslag pleegt lijkt me beduidend kleiner dan bij een deel van de vluchtelingen.
Ze wisten echter ook niet waar elders ermee heen, ja op een vrachtwagen wel ja, maar dat was?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij was anders wel in Duitsland.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf. Als ik een koning was in Afrikaans land en miljoenen KKK-ers zou importeren, zou jij mij dan vrij spreken van verantwoordelijkheid (nadat honderden burgers geslacht zijn) omdat ik 'de risico's probeerde te minimaliseren'?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat ze die voor zover mogelijk minimaliseren, zoals je zelf al aangeeft...
Wel fijn als er iets van discussie is toch, met verschillende invalshoeken en meningen enzo?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hij was anders wel in Duitsland.
Maar in ieder moslim topic loop jij de boel te verdedigen en goed te praten. Ik laat het hier maar bij.
Hij kon niet uitgezet worden. Anders was dat al gebeurd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Hij werd losgelaten zonder uit te zetten.
En dus toegelaten op europees grondgebied.
Hoeveel aanslagen moeten er nog komen tot het eeuwige bagatelliseren en wegkijken stopt denk ik soms..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
O maar die zou zomaar 5 km te snel kunnen gaan toch?
Dat is al een strafbaar feit toch?
Misschien komt 5 km te langzaam ook nog wel als strafbaar feit te staan in de toekomst!
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Als het iemand is die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft is die kans alweer aanzienlijk groter. Gaan we nu alle mensen rond bijstandsniveau die een geestelijke aandoening hebben preventief vastzetten? En als we dat niet doen het ministerie verantwoordelijk houden voor als er toch 1 de schreef over gaat?
Dan zet je hem vast.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij kon niet uitgezet worden. Anders was dat al gebeurd.
Zeker, maar jezelf blijven verklaren tegen iemand op internet is zinloos, je verandert er iemand z'n mening toch niet mee, dus stop ik er ook maar mee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel fijn als er iets van discussie is toch, met verschillende invalshoeken en meningen enzo?
Dat staat los van het eerste.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Godverdommequote:
Kon niet of wou het land van herkomst hem niet meer?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf.
Dus we moeten meer knuffelen..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
leg uit?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat staat los van het eerste.
Hij is losgelaten op europees grondgebied. Punt.
Wel een kansberekening erop loslaten. En verder verwijs ik je dus weer naar die eerdere post van me hierover.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.quote:
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Wel een kansberekening erop loslaten.
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
Tussen niet uitzetten en loslaten zie ik nog wel een optie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
hoe gebeurt dat in het land van herkomst?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Je neemt een groep mensen en plaatst ze in een uitzichtloze situatie, ze zien geen uitweg, ze zijn dan nog gevoeliger voor groepen als IS etc Dan gaan ze nog meer geloven in dat zij het alleen maar slecht hebben en dat iedereen het op ze gemunt heeft, dan wordt de stap naar een terroristische daad alleen maar makkelijker gezet.quote:
Dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Praat voor jezelf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.
Dat kan toch niet, schrijft men niet over de profeet dat deze gezegd zou hebben met de armen delen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen. Hoogeplaatste malloten heb je altijd maar het zijn de uitzichlozen die zichzelf opofferen die heilig gaan geloven in de malloten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Dat is niet iets van de laatste paar jaar, dat beleid is er al meerdere decennia. Overigens worden mensen niet geïmporteerd, dat veronderstelt al een actief karakter of een actieve houding, mensen elders oppikken en hier huisvesten. Dat gebeurt echter niet, als mensen hier asiel aanvragen wordt hun aanvraag op inhoudelijke gronden beoordeeld. Dat is al een heel ander verhaal dan het 'importeren'.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.
Het heeft in ieder geval niets met islam te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk denk ik niet. Na elke aanslag doen alsof er niks aan de hand is gaat ook niks oplossen. Mensen zijn nu eenmaal niet puur rationele wezens. Wanneer we na een reeks aanslagen niet gewoon kunnen benoemen dat er een probleem is met de radicale islam , en de media dit probleem gaat negeren om de lieve vrede te houden, dan zorgt dat er alleen maar voor dat mensen steeds radicaler worden en bij extremistische partijen hun heil gaan zoeken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee liet hij andere doen radicaliseren heeft niet alleen met uitzichtloze situatie te maken, meer met religiequote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen.
Er is meer voor nodig dan alleen religieus zijn er zijn vele diep religeuze mensen die nooit een aanslag zullen plegen. Er is meer voor nodig, ik denk dat geloof er een deeltje van is maar niet alles. Iemand met zijn schaapjes op het droge zal minder snel voor een leider al die schaapjes maar de boel laten en zichzelf opblazen, of de dood riskeren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:50 schreef meester82 het volgende:
[..]
Nee liet hij andere doen radicaliseren heeft niet alleen met uitzichtloze situatie te maken, meer met religie
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond. Bovendien is dit al vaker besproken, er zijn ook voldoende extremisten die wel een goede opleiding hebben genoten en allesbehalve kansloos in het leven stonden, die hele club bv van 9/11 waren overzeese studenten, en overzees studeren kan niet als je niet uit een welgesteld nest komt. Het is een keuze die ze zelf maken, ongeacht kansloos of kansrijk, en met of zonder invloed van buitenaf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben het eens met het probleem benoemen, en ik ben het ook eens met het probleem aanpakken. Maar dreigen met mensen het land uit zetten of grenzen dicht roepen helpt dit probleem niet wezenlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk denk ik niet. Na elke aanslag doen alsof er niks aan de hand is gaat ook niks oplossen. Mensen zijn nu eenmaal niet puur rationele wezens. Wanneer we na een reeks aanslagen niet gewoon kunnen benoemen dat er een probleem is met de radicale islam , en de media dit probleem gaat negeren om de lieve vrede te houden, dan zorgt dat er alleen maar voor dat mensen steeds radicaler worden en bij extremistische partijen hun heil gaan zoeken.
quote:
quote:
Net zo naief als te denken dat je het wel oplost met grenzen en een strenger immigratie beleid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:51 schreef SugeLucky het volgende:
Het is een combinatie van factoren, maar om te denken dat je het op kan lossen met iedereen een baan te geven en toekomstperspectief is wel behoorlijk naïef.
Er zijn er ook genoeg die zich niet geroepen voelen om te ontsporen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond. Bovendien is dit al vaker besproken, er zijn ook voldoende extremisten die wel een goede opleiding hebben genoten en allesbehalve kansloos in het leven stonden, die hele club bv van 9/11 waren overzeese studenten, en overzees studeren kan niet als je niet uit een welgesteld nest komt. Het is een keuze die ze zelf maken, ongeacht kansloos of kansrijk, en met of zonder invloed van buitenaf.
Het heeft wel met de islam te maken en ze voelen zich kansloos, het ene sluit het andere niet uit.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:52 schreef DrDentz het volgende:
Na iedere aanslag ontstaat hier ook precies dezelfde discussie.. 'het heeft niets met de islam te maken, ze voelen zich gewoon kansloos' 'wij hebben hun landen gebombardeerd' 'we moeten samen sterk staan' 'het radicale midden'.. kansloos..
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond.
In 2012 al?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Er waren genoeg mensen die waarschuwden voor terroristen die meereisden met de vluchtelingen.
Of komen ze niet mee in de westerse maatschappij, de rekening blijven immers maar komen in het westen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het heeft wel met de islam te maken en ze voelen zich kansloos, het ene sluit het andere niet uit.
Omdat we al migranten hebben toegelaten ja...en nu moeten we deze vorm van chantage retoriek accepteren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
En een paar stenen naar een AZC gooien vergelijk jij met vrachtwagens die over kerstmarkten of drukke boulevards ploegen vol mensen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...
Een leegstaand AZC ja, hoeveel slachtoffers zouden daar bij kunnen vallen denk je? Of wilde je dit serieus gaan vergelijken met in een vrachtauto een vol marktplein op scheuren?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...
Ik denk dat er een idee heerst dat de autotochtoon het maar makkelijk heeft, en dat alles in hun nadeel gedaan wordt. De autochtoon heeft hetzelfde idee of allochtoon. Wat er aan de hand is, is dat beide groepen er tijdens de crises op achteruit zijn gegaan... Dat er dan een groep zich gek laat maken door IS is extra kloten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of komen ze niet mee in de westers maatschappij, de rekening blijven immers maar komen in het westen.
Zouden ze in het oosten ook zoveel komen?
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Net zo naief als te denken dat je het wel oplost met grenzen en een strenger immigratie beleid.
Tja als je ze niet had toegelaten hadden onze grenzen nu in brand gestaan... Het is alleen maar probleem verplaatsing, of vind je het prima als het maar ver van je bed is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat we al migranten hebben toegelaten ja...en nu moeten we deze vorm van chantage retoriek accepteren.
Er zijn er genoeg die wel meekomen dus daar ligt het niet aan toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat er een idee heerst dat de autotochtoon het maar makkelijk heeft, en dat alles in hun nadeel gedaan wordt. De autochtoon heeft hetzelfde idee of allochtoon. Wat er aan de hand is, is dat beide groepen er tijdens de crises op achteruit zijn gegaan... Dat er dan een groep zich gek laat maken door IS is extra kloten.
ja want dat kun je prima vergelijken, het ene is minder zwaar als het andere maar het zijn beide vormen van ontsporing.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En een paar stenen naar een AZC gooien vergelijk jij met vrachtwagens die over kerstmarkten of drukke boulevards ploegen vol mensen?
De meeste aanslagen van de afgelopen jaren in de EU kwamen van illegalen geloof ik.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?
Als je heer geen legale vluchtelingen hebt heb je hier wel illegale vluchtelingen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?
Dat zei ik...reageer maar weer wanneer je de moeite neemt posts te lezen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet iets van de laatste paar jaar, dat beleid is er al meerdere decennia.
Oke.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja want dat kun je prima vergelijken, het ene is minder zwaar als het andere maar het zijn beide vormen van ontsporing.
En je denkt dat dat hetzelfde aantal is als nu, of zullen dat er wellicht veel minder zijn?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je heer geen legale vluchtelingen hebt heb je hier wel illegale vluchtelingen.
Als je het hebt over het open deuren beleid van de laatste paar jaar dan klopt er al iets niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat zei ik...reageer maar weer wanneer je de moeite neemt posts te lezen.
Wtf. Vergelijk je nou serieus iemand die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft met iemand zonder verblijfsstatus die al bijna een jaar in de gaten wordt gehouden omdat hij bekend staat als staatsgevaarlijk (oa vanwege links met terrorisme).quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Als het iemand is die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft is die kans alweer aanzienlijk groter. Gaan we nu alle mensen rond bijstandsniveau die een geestelijke aandoening hebben preventief vastzetten? En als we dat niet doen het ministerie verantwoordelijk houden voor als er toch 1 de schreef over gaat?
Geloof jij dat of denk jij dat, als geloven daar heb ik de kerk voor!quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De meeste aanslagen van de afgelopen jaren in de EU kwamen van illegalen geloof ik.
Hoezo hadden onze grenzen in brand gestaan? Al de tweede keer dat je angst (voor geweld) gebruikt om migratiebeleid (van nu en toen) te accepteren. Wil jij werkelijk in een land leven dat zijn beleid afhankelijk maakt van vreemdelingen? Ik dacht ooit dat we het recht hadden genomen soeverein te zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja als je ze niet had toegelaten hadden onze grenzen nu in brand gestaan... Het is alleen maar probleem verplaatsing, of vind je het prima als het maar ver van je bed is.
Regels, regels, regels, ze hadden hem gewoon op het vliegtuig moeten zetten met een briefje retour afzenderquote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef john2406 het volgende:
Duitsland wilde de verdachte van de aanslag in Berlijn deze zomer al uitzetten, maar kon dat niet doen omdat zijn land van herkomst Tunesië het verzoek blokkeerde.
http://nos.nl/artikel/214(...)rlijn-uitzetten.html
Zal wel nepnieuws zijn dan!
Bizarre vergelijking. De één is er op gericht zoveel mogelijk mensen te doden, de ander is een (laffe) manier van intimideren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja want dat kun je prima vergelijken, het ene is minder zwaar als het andere maar het zijn beide vormen van ontsporing.
Eh, nee, lees het anders even terug. Het gaat er om dat er garanties worden gevraagd, terwijl je die garantie nooit kan geven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wtf. Vergelijk je nou serieus iemand die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft met iemand zonder verblijfsstatus die al bijna een jaar in de gaten wordt gehouden omdat hij bekend staat als staatsgevaarlijk (oa vanwege links met terrorisme).
Dit is 1 ventje maar er lopen nog honderden van deze mannetjes rond. Wat er moet gebeuren:quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In 2012 al?
Kan je ook zeggen dat genoeg mensen waarschuwden dat de toestand in Lampedusa uit de hand ging lopen. Toen dat eindelijk gebeurde kreeg ie 4 jaar voor zijn aandeel in de brandstichting, en in die 4 jaar is ie van een gewelddadige crimineel die overvallen uitvoerde en drugs dealde veranderd in een jihadist die aanslagen wilde plegen.
Was blijkbaar al een borderline of psychopatisch mannetje, op z'n 14de van school, begon te drinken, geweldplegingen en overvallen, gevlucht naar Europa omdat ie in Tunesie tot 5 jaar cel was veroordeeld.
Grote fout in dit geval ligt bij de Tunesische overheid die niet wilde meewerken. Als Italië hem had kunnen terugsturen was ie daar in de cel gevlogen, en had ie misschien wraak genomen tegen de Tunesische overheid ipv tegen "het westen"...
Niemand kan die geven toch, alleen verschillen de normen en waardes nogal tussen de landen is het niet?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, nee, lees het anders even terug. Het gaat er om dat er garanties worden gevraagd, terwijl je die garantie nooit kan geven.
Sorry hoor, maar wat stenen gooien naar een leeg pand valt bij mij onder de noemer vandalisme, met een vrachtwagen over mensen heen rijden valt in een andere categorie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoeveel zouden dat er kunnen zijn wanneer je de (Europese) grenzen bewaakt? Belangrijkere vraag; dat beleid dat er op gericht is het illegale te bestrijd niet alles kan voorkomen, betekend toch niet dat je dat beleid daarom maar opheft? Dat is toch geen redenatie die je wilt doortrekken?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je heer geen legale vluchtelingen hebt heb je hier wel illegale vluchtelingen.
Ho ho! Als we 'vluchtelingen' uit gaan zetten krijgen we misschien alleen maar meer aanslagen volgens bepaalde mensen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel bizar dat de tegenstanders van immigratie altijd verweten wordt dat ze niet realistisch zijn, en dan zie ik hier een goedprater gewoon doodleuk beweren dat een steen naar een (leeg) AZC gooien onder hetzelfde kopje valt als met een noodgang een vrachtwagen over een volle kerstmarkt scheuren.
Ze mogen zich ook niet kansloos voelen, we moeten vluchtelingen toelaten tot universiteiten en ze goede banen en huizen geven anders worden ze misschien wel boos en gaan aanslagen plegen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ho ho! Als we 'vluchtelingen' uit gaan zetten krijgen we misschien alleen maar meer aanslagen volgens bepaalde mensen.
Na een behoorlijke opleving. Misschien is dat 't wel waard. Misschien voorkomen we zo een opleving wanneer je zulke regels met de tijd invoert zodat het als minder aanvallend ervaren wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is 1 ventje maar er lopen nog honderden van deze mannetjes rond. Wat er moet gebeuren:
- immigratiestop voor moslims
- sluiten van moskeeën, islamitische scholen en AZC's
- remigratiebeleid voor moslims naar landen van herkomst
- verbod op uitingen van islamitisch geloof als hoofddoeken, boerka's, nikab etc
- verbod op koran
- verbod voor moslims van het bekleden van publieke functies, het bezit van huizen/grond en toetreding tot universiteiten
- extra belasting op moslims (Jizya belasting)
Al deze regels zijn normaal in moslimlanden voor andersgelovigen, ik weet zeker dat het aantal terroristische aanslagen zal dalen tot het nulpunt.
Denk zelfs bij de grenzen dicht, die wat er al zijn willen immers hun geliefden ook hier hebben toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ho ho! Als we 'vluchtelingen' uit gaan zetten krijgen we misschien alleen maar meer aanslagen volgens bepaalde mensen.
Net alsof het die haatbaarden iets gaan schelen als wij een stel Somaliers of Eritreers uitzetten. Dat heeft geen enkele correlatie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En ze vooral een stage aanbieden!quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze mogen zich ook niet kansloos voelen, we moeten vluchtelingen toelaten tot universiteiten en ze goede banen en huizen geven anders worden ze misschien wel boos en gaan aanslagen plegen.
Is dat alles wat er voor nodig is of moet men er kopie voor hebben?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze mogen zich ook niet kansloos voelen, we moeten vluchtelingen toelaten tot universiteiten.
Het is gewoon weer wachten op de volgende aanslag. Er zou eens een quotum moeten komen, Nederland vangt maximaal zoveel mensen op en dan is het klaar. Als de noodopvang vol zit heeft iemand gewoon pech.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk zelfs bij de grenzen dicht, die wat er al zijn willen immers hun geliefden ook hier hebben toch?
Of zou het niet zijn, dan kom maar met de reacties hoor.
Repressie leidt juist tot meer extremisme en geweld, niet andersom.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Na een behoorlijke opleving. Misschien is dat 't wel waard. Misschien voorkomen we zo een opleving wanneer je zulke regels met de tijd invoert zodat het als minder aanvallend ervaren wordt.
Die Somaliër die in de VS mocht studeren (een kans die vele autochtone Amerikanen niet gegund is) dacht daar anders over en reed in op zn medestudenten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze mogen zich ook niet kansloos voelen, we moeten vluchtelingen toelaten tot universiteiten en ze goede banen en huizen geven anders worden ze misschien wel boos en gaan aanslagen plegen.
Sorry, maar ik moest wel erg lachen.....quote:
Ligt er aan of de onderdrukte wel of niet blijven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Repressie leidt juist tot meer extremisme en geweld, niet andersom.
Kan wel kloppen daarom zullen ze ja uit het land van herkomst weg willen is het niet?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Repressie leidt juist tot meer extremisme en geweld, niet andersom.
Hij had gewoon nog niet voldoende rijlessen gehad en verloor de macht over het stuur. Kan de beste overkomen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die Somaliër die in de VS mocht studeren (een kans die vele autochtone Amerikanen niet gegund is) dacht daar anders over en reed in op zn medestudenten.
Ja want daar creëer je natuurlijk geen onvrede en radicalisering mee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is 1 ventje maar er lopen nog honderden van deze mannetjes rond. Wat er moet gebeuren:
- verbod op uitingen van islamitisch geloof als hoofddoeken, boerka's, nikab etc
- verbod op koran
- verbod voor moslims van het bekleden van publieke functies, het bezit van huizen/grond en toetreding tot universiteiten
Al deze regels zijn normaal in moslimlanden voor andersgelovigen, ik weet zeker dat het aantal terroristische aanslagen zal dalen tot het nulpunt.
Ze sparen het, ik geloof dat de kosten iets van 4 a 5000 euro zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan wel kloppen daarom zullen ze ja uit het land van herkomst weg willen is het niet?
Zou een arme kloot, het geld hebben voor zo een reis, en die wat het wel hebben hoe komen die eraan, zou het crimineel geld kunnen zijn?
Die blijven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ligt er aan of de onderdrukte wel of niet blijven.
Maar opsluiten mag dan weer niet ivm ERVM en is zgn onmenselijk.....quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Hij werd losgelaten zonder uit te zetten.
En dus toegelaten op europees grondgebied.
Onvrede en radicalisering is er al, dat kun je niet enkel bestrijden met wegkijken en humor. Als je last hebt van een rattenplaag huur je niet een clown in.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja want daar creëer je natuurlijk geen onvrede en radicalisering mee.
Hou toch op man, wat een achterlijk idee en zwaar beledigend naar de moslims die nooit wat hebben misdaan.
Zou het kunnen dat die welke het sparen iets zuiniger er mee omgaan, zodat ze niet opnieuw hoeven te sparen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ze sparen het, ik geloof dat de kosten iets van 4 a 5000 euro zijn.
Ook in dat geval overduidelijk de schuld van de ongelovige.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij had gewoon nog niet voldoende rijlessen gehad en verloor de macht over het stuur. Kan de beste overkomen.
Ja, omdat we moslims niet deporteren willen we oorlog. Juist ja.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In dat geval, bedankt voor de oorlog, mensen als Xa1pt.
Mwhoa, mensen sturen vaak de 'fitste' persoon en de rest komt later.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat die welke het sparen iets zuiniger er mee omgaan, zodat ze niet opnieuw hoeven te sparen?
En als crimineel geld?
Dan haalt men zich iets fijns binnen toch?
Nee, omdat jullie moslims importeren veroorzaken jullie oorlog.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, omdat we moslims niet deporteren willen we oorlog. Juist ja.
Er is geen sprake van importeren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, omdat jullie moslims importeren veroorzaken jullie oorlog.
Verder gaat het wel helemaal lekker?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
- verbod op koran
Harde humor idd, maar wrs moet men dat zo meer doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry, maar ik moest wel erg lachen.....
Laten we vooral niet vergeten dat humor nog het sterkste wapen is tegen die idioten......
Na de verkiezingen van 2017 zal dit beleid vorm krijgen in Frankrijk, Duitsland en Nederland, heb geduld broeders.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:21 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verder gaat het wel helemaal lekker?
Die mensensmokkelaars doen expres te weinig brandstof in de buitenboordmotor omdat ze weten dat ze toch wel opgepikt worden.quote:
Nee, want dat veronderstelt een actief karakter. Daar is al geen sprake van. Mensen kunnen asiel aanvragen hier en hun aanvraag wordt op inhoudelijke gronden beoordeeld. Aan de hand daarvan wordt bepaald of mensen hier voorlopig mogen blijven.quote:
Deze video gaf mij wel wat hoop.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Na de verkiezingen van 2017 zal dit beleid vorm krijgen in Frankrijk, Duitsland en Nederland, heb geduld broeders.
quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Deze video gaf mij wel wat hoop.
Daar is wel spraken van. Oproep. Ophaalservice.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want dat veronderstelt een actief karakter. Daar is al geen sprake van. Mensen kunnen asiel aanvragen hier en hun aanvraag wordt op inhoudelijke gronden beoordeeld. Aan de hand daarvan wordt bepaald of mensen hier voorlopig mogen blijven.
Nee, de vluchtelingenstroom kwam al veel eerder op gang en vond z'n oorzaak in het ontheemd raken van miljoenen mensen. Die zoeken vervolgens de plek waar het het beste toeven is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daar is wel spraken van. Oproep. Ophaalservice.
Passief zijn is een actieve keuze. Besluiten dat men mag blijven is actief.
Mooie sprekende bruine ogen ik kan ze nog steeds niet lezen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Waar men actief toegelaten wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, de vluchtelingenstroom kwam al veel eerder op gang en vond z'n oorzaak in het ontheemd raken van miljoenen mensen. Die zoeken vervolgens de plek waar het het beste toeven is.
Heel goed ja, ik ben voor, eens kijken of er dan nog moslims graag naar het westen willenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
- verbod op koran
Wat al een heel ander verhaal is dan importeren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waar men actief toegelaten wordt.
Doet me denken aan de Amerikaanse imam die met soortgelijk geleuter aan kwam zetten en een jaar later in de krant stond omdat ie z'n vrouw haar kop van dr romp had gehakt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, dat mogen ze zoeken. En wij moeten ze gewoon terugsturen naar de eigen regio.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, de vluchtelingenstroom kwam al veel eerder op gang en vond z'n oorzaak in het ontheemd raken van miljoenen mensen. Die zoeken vervolgens de plek waar het het beste toeven is.
Een bedrijf dat importeert haal ook niet per se zijn eigen goederen op.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat al een heel ander verhaal is dan importeren.
Dat ga je niet allemaal tegenhouden met die bevolkingsexplosie in omliggende werelddelen, ze komen ons hoe dan ook bezoeken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:31 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, dat mogen ze zoeken. En wij moeten ze gewoon terugsturen naar de eigen regio.
Die verantwoordelijkheid ligt bij jou, wij hebben een heel andere, namelijk het stemmen op een partij die voor strengere immigratie zorgt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We mogen iig ons best een beetje doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat ga je niet allemaal tegenhouden met die bevolkingsexplosie in omliggende werelddelen, ze komen ons hoe dan ook bezoeken.
[ afbeelding ]
Nee, maar het belt wel om iets te bestellen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Een bedrijf dat importeert haal ook niet per se zijn eigen goederen op.
Dat zou ik ook willen, maar die enorme hang naar dat giftige gedachtegoed blijft irritant. Hij zal het misschien goed bedoelen, maar heeft vervolgens een paar kinderen die ook weer in die doctrine en met dat enorme belang aan religie worden opgevoed.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ligt bij jou, wij hebben een heel andere, namelijk het stemmen op een partij die voor strengere immigratie zorgt.
Dat ligt er maar aan hoe zwak wij ons opstellen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat ga je niet allemaal tegenhouden met die bevolkingsexplosie in omliggende werelddelen, ze komen ons hoe dan ook bezoeken.
[ afbeelding ]
Lekker makkelijk om inderdaad je linkse warme hart te warmen zonder zelf iets bij te dragen, of ik heb het mis en u bent wel een weldoener, dan mag u mij terechtwijzen.quote:
Zou Merkel Clinton niet gebeld hebben dan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar het belt wel om iets te bestellen.
Op zich heb ik nu wel zin om kebab te bestellenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, maar het belt wel om iets te bestellen.
Ben benieuwd hoeveel kamers hij beschikbaar stelt voor de vluchtelingen die deze kant op komenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om inderdaad je linkse warme hart te warmen zonder zelf iets bij te dragen, of ik heb het mis en u bent wel een weldoener, dan mag u mij terechtwijzen.
Hou het lekker Europees kerel. Italiaanse pizza bv.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:36 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Op zich heb ik nu wel zin om kebab te bestellen
In principe zouden we een soort Atlantikwall kunnen bouwen langs de Middellandse Zeekustenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan hoe zwak wij ons opstellen.
Kijk als je dat doet, heb je mijn respect. Oprecht.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel kamers hij beschikbaar stelt voor de vluchtelingen die deze kant op komen
Geloof niet dat die zo hypocriet is hoor
Chinees is ook oké imhoquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hou het lekker Europees kerel. Italiaanse pizza bv.
Ik draag al wat bij, maar dat zie ik rechtse figuren niet doen. Al is het maar een financiële bijdrage leveren aan het ministerie wat verantwoordelijk is voor de screening. Maar nee, in plaats daarvan wordt er lekker gekankerd. Nederland op z'n best.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om inderdaad je linkse warme hart te warmen zonder zelf iets bij te dragen, of ik heb het mis en u bent wel een weldoener, dan mag u mij terechtwijzen.
Dan wel een bufferzone opeisen in N-A en Turkije. Zo'n lelijk ding komt niet in Europa te staan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In principe zouden we een soort Atlantikwall kunnen bouwen langs de Middellandse Zeekusten
[ afbeelding ]
Het is een beetje een Trump-idee, maar het is een beginnetje.
Wat draag je precies bij dan, 2 euro acceptgiro aan een of ander goed doel en het dagelijks bashen van rechtse personen op fok zeker, laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik draag al wat bij, maar dat zie ik rechtse figuren niet doen. Al is het maar een financiële bijdrage leveren aan het ministerie wat verantwoordelijk is voor de screening. Maar nee, in plaats daarvan wordt er lekker gekankerd. Nederland op z'n best.
Nee, ik doe iets in de opvang van daklozen, waaronder illegalen en asielzoekers en heb er vrijwel dagelijks contact mee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat draag je precies bij dan, 2 euro acceptgiro aan een of ander goed doel en het dagelijks bashen van rechtse personen op fok zeker, laat me niet lachen.
Chinezen naaien ons stilletjes. Een grote malafide organisatie, die Chineze groep hier. Maar voor de rest weinig last van inderdaad. Laten zich ook makkelijker verwesteren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:41 schreef DrDentz het volgende:
Willen we hier meer of minder Chinezen?
Hoe komt het dat Chinezen zich niet kansloos voelen? Dikke bakken hebben die lui altijd trouwens.
Faal jij dan niet al, als jij de westerse normen en waardes niet verder geeft?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik doe iets in de opvang van daklozen, waaronder illegalen en asielzoekers en heb er vrijwel dagelijks contact mee.
De Nederlandse wet is niet van toepassing in Ch. Ind. restaurants, dus ze overtreden geen wetten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Chinezen naaien ons stilletjes. Een grote malafide organisatie, die Chineze groep hier. Maar voor de rest weinig last van inderdaad. Laten zich ook makkelijker verwesteren.
Wat een onzin. Er zijn er genoeg die op kosten van het gastland aan de universiteit studeerden of gestudeerd hebben, goede toekomstperspectieven hadden, goed presteerden, een baan, de looks, gewoon een schitterend leven hadden en konden maken. Maar ze zijn vanaf hun geboorte fucked up tussen de oren met religieuze haat. Dat is het probleem en dat is er niet uit te halen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen. Hoogeplaatste malloten heb je altijd maar het zijn de uitzichlozen die zichzelf opofferen die heilig gaan geloven in de malloten.
Mocht dat zou zijn is dat zeker te waarderen, vrijwilligerswerk of? Merk je ook dat veel asielzoekers overigens totaal geen moeite doen om te integreren. Falende integratie is 1 van mijn grootste problemen met de migratie op dit moment.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik doe iets in de opvang van daklozen, waaronder illegalen en asielzoekers en heb er vrijwel dagelijks contact mee.
Zodra je een paar in huis neemt kunnen we verder pratenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wordt voor deze meneer wat lastig aangezien zijn vrouw al vermoord is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Doet me denken aan de Amerikaanse imam die met soortgelijk geleuter aan kwam zetten en een jaar later in de krant stond omdat ie z'n vrouw haar kop van dr romp had gehakt.
Nee, ik krijg er voor betaald. En dat klopt op zich wel, zeker bij mensen die geen vrouw of kinderen hebben. Als er wel kinderen in het spel zijn hebben de ouders vaak ook geen incentive om direct te integreren, zeker bij gezinnen uit Afrika is die drempel een stuk hoger. Maar ja, dat is de generatie daarop alweer anders.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mocht dat zou zijn is dat zeker te waarderen, vrijwilligerswerk of? Merk je ook dat veel asielzoekers overigens totaal geen moeite doen om te integreren. Falende integratie is 1 van mijn grootste problemen met de migratie op dit moment.
Blijkbaar niet. Het verergert zelfs per generatie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
Maar ja, dat is de generatie daarop alweer anders.
Alles wijst juist op het tegendeel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Het verergert zelfs per generatie.
Daarom zijn het ook vooral hele oude mannen die afreizen om voor IS te strijden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alles wijst juist op het tegendeel.
Nee. Dat was het plan uiteraard. Eerste generatie afschrijven, hun kinderen hier op de scholen omprogrammeren. Maar dat werkt dus niet. De kinderen zijn radicaler dan de ouders.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het merendeel is juist minder dogmatisch, minder religieus en minder conservatief.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Nee. Dat was het plan uiteraard. Eerste generatie afschrijven, hun kinderen hier op de scholen omprogrammeren. Maar dat werkt dus niet. De kinderen zijn radicaler dan de ouders.
De onderzoeken die ik heb gelezen wijzen anders uit.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het merendeel is juist minder dogmatisch, minder religieus en minder conservatief.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oof-dan-ouders.dhtmlquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De onderzoeken die ik heb gelezen wijzen anders uit.
Volgens hun ouders zijn deze daders niet eens moslim. Ze drinken, feesten, blablabla. Bij deze gast ook weer. Maar ondertussen worden ze gefilmd bij de salafistische moskee. Doei.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het merendeel is juist minder dogmatisch, minder religieus en minder conservatief.
http://www.omroepwest.nl/(...)uichen-aanslagen-toequote:Op vrijdag 23 december 2016 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oof-dan-ouders.dhtml
Daar hebben we meneer struisvogel ook weer. Zit dat lekker zo met je kop in het zand?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet eerst uitspraken over moslims in het algemeen en nu kom je weer met anekdotes aanzetten...quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)uichen-aanslagen-toe
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ant-muziek-is-haram/
http://joostniemoller.nl/(...)erslag-van-dichtbij/
http://www.volkskrant.nl/(...)edekt-rond~a3352325/
Etc. Overal hetzelfde verhaal. België, Duitsland, Frankrijk, Engeland, USA, Rusland, ...
quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:09 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Daar hebben we meneer struisvogel ook weer. Zit dat lekker zo met je kop in het zand?
quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oof-dan-ouders.dhtml
2 moslims verkrachten en vermoorden twee meisjesquote:Op vrijdag 23 december 2016 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet eerst uitspraken over moslims in het algemeen en nu kom je weer met anekdotes aanzetten...
Duitse media, politici en politie zijn veelvoudig betrapt op liegen, manipuleren en het onderdrukken van feitelijkheden wanneer het islamitische migranten en hunner daden betreft. Het zou mij niet verbazen als er op enige wijze een poging is gewaagd een voor hen bruikbaar beeld te vormen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met het geloven dat hij zijn paspoort kwijt is geraakt tijdens de worsteling met in de vrachtwagen met de pool?
Dat is wat nu.nl bericht.
Denk dat hij het vinden ervan bewust veiliggesteld heeft in de veronderstelling dat hij kapot geschoten zou worden. Hij had op meer weerstand gerekend van de Duitse politie. Of het wordt een BNW scenario, dat de huurmoordenaar een identiteit en afschrijving van het personage 'de dader' is verzekerd door de opdrachtgever.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ben ik de enige die moeite heeft met het geloven dat hij zijn paspoort kwijt is geraakt tijdens de worsteling met in de vrachtwagen met de pool?
Dat is wat nu.nl bericht.
quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:18 schreef frietenstamp het volgende:
Is er eigenlijk al wel een dode dader gezien of alleen een isolatiedeken waar hij onder zou moeten liggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zag ze toch liever niet, als namelijk niet dan was er niks gebeurt!
Eens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zag ze toch liever niet, als namelijk niet dan was er niks gebeurt!
Weet je ook eens hoe wij ons voelen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:30 schreef john2406 het volgende:
Dat toelaten is toch niet verkeerd?
Wat ernaar komt of komen kan is echter voor mij wel verkeerd.
Ze spreken in gemeenschap nog steeds hun moedertaal, waar ik dus geen woord, nog, van meekrijg!
Wil jij dat ik het in Limburgs probeer?quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet je ook eens hoe wij ons voelen.
Ter onderbouwing van mijn verhaal. En ik denk niet de IS deze gegevens niet terug vindt in de internationale media, maar wel op het FOK! forum, Dus kan het geen kwaad.quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt, waarom post je zijn foto dan nog ergens anders; nu zien nóg meer mensen die foto.
Geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wil jij dat ik het in Limburgs probeer?
En wij wie zijn wij of bedoel jij in het geval wat jij schrijft IK.
Ik heb lak aan ik bij deze!
Nou daar zal hij vast wakker van liggen, zeker als het van een sujet als u komt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat jij voor mij nog minder bent als de rotzooi welke ik onder mijn nagels draag!
Oke, jij wordt er dus voor betaald. Speelt dat mee in je oordeel?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, ik krijg er voor betaald. En dat klopt op zich wel, zeker bij mensen die geen vrouw of kinderen hebben. Als er wel kinderen in het spel zijn hebben de ouders vaak ook geen incentive om direct te integreren, zeker bij gezinnen uit Afrika is die drempel een stuk hoger. Maar ja, dat is de generatie daarop alweer anders.
Ja klopt, van het lesgeven en opvangen en helpen van vluchtelingen word je echt rijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:55 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Oke, jij wordt er dus voor betaald. Speelt dat mee in je oordeel?
Ik lees namelijk overal dat ' de zieligheidsindustrie' goed verdient aan alle vluchtelingen
Ik bedoel meer dat vrijwilligers er steeds meer moeite mee krijgen door de bedreigingen en agressie etc, maar van betaalde medewerkers hoor je alleen positieve geluiden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja klopt, van het lesgeven en opvangen en helpen van vluchtelingen word je echt rijk.
Oh zo, ja er zullen vast bedrijven zijn die er op hun manier een slaatje uit willen slaan, maar dat zijn niet de mensen die het werk op de vloer doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat vrijwilligers er steeds meer moeite mee krijgen door de bedreigingen en agressie etc, maar van betaalde medewerkers hoor je alleen positieve geluiden.
Vraag me af waar dat aan ligt.
En nee rijk niet op persoonlijk vlak , maar het is onderhand een hele industrie geworden
Op je CV kun je het niet zetten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:01 schreef john2406 het volgende:
Om maar te zwijgen over de werkervaring die het oplevert.
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:03 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Op je CV kun je het niet zetten.
Denk ook dat ieder mens waardering zoekt en werken op vrijwillige basis wordt snel minder leuk als je steeds meer te maken krijgt met vervelende randzaken, dan maakt geld, hoe weinig ook , wel degelijk verschil.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh zo, ja er zullen vast bedrijven zijn die er op hun manier een slaatje uit willen slaan, maar dat zijn niet de mensen die het werk op de vloer doen.
Wat betreft dat eerste, geen idee. Ik neem aan dat woordvoerders van bepaalde organisaties niet altijd de waarheid zullen zeggen en als je ergens betaald krijgt zonder vast contract maar beter niet je hart op je tong kan hebben.
Juist wel, ik denk dat je heel veel (levens) ervaring op doetquote:Op vrijdag 23 december 2016 19:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Niet als je serieus genomen wilt worden.
Liever dat op mijn cv, dan jouw post history.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Niet als je serieus genomen wilt worden.
Natuurlijk, bovendien laat het zien dat je zeer maatschappelijk betrokken bent.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Juist wel, ik denk dat je heel veel (levens) ervaring op doet
Sterker nog als men bemerkt dat het alleen dweilen met de kraan open kan zijn, geeft men het op, en is er alleen nog maar voor het geld wat het opbrengt!quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Denk ook dat ieder mens waardering zoekt en werken op vrijwillige basis wordt snel minder leuk als je steeds meer te maken krijgt met vervelende randzaken, dan maakt geld, hoe weinig ook , wel degelijk verschil.
Denk jij echt dat ik dat nodig heb?quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nou, solliciteer er voor, heb je wat over in de maand.
twitter:jenanmoussa twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 14:58:12Full pledge of allegiance by Berlin attacker. I already wrote about it in recent @ForeignPolicy & @akhbar articles: https://t.co/fLi5tK3YQQ reageer retweet
Wat stond hier? Desnoods in PM?quote:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)n-cabine-vrachtwagenquote:In de cabine van de truck waarmee de aanslag in Berlijn werd gepleegd is niet alleen de portemonnee, maar ook het mobieltje van Anis Amri gevonden. De telefoon werd pas een dag na de aanslag gevonden.
Dat meldt het weekblad Der Spiegel op zijn website.
Zorgvuldigheid voor snelheid
Dat het zo lang duurde voordat het toestel werd gevonden heeft te maken met de procedures, waarbij zorgvuldigheid voor snelheid gaat. Toen het mobieltje eenmaal gevonden was, werd het wel met de hoogste prioriteit op sporen onderzocht, meldt het blad.
Een terrorisme-deskundige zei tegen persbureau AP dat het niet zo vreemd is dat Amri zijn papieren achterliet in de truck. "Waarschijnlijk liet hij een spoor achter, zodat de aanslag geclaimd kan worden."
Marokko waarschuwde voor Amri
Al snel na de aanslag werd duidelijk dat de Algerijn achter de aanslag moest zitten. Pijnlijk voor de autoriteiten was dat hij lange tijd in de gaten was gehouden door de Duitse inlichtingendienst, maar uit beeld was geraakt. Marokko gaf vandaag zelfs aan de afgelopen maanden de Duitse inlichtingendienst liefst twee keer concreet te hebben gewaarschuwd voor Amri.
Ow die stond ook al in dit topic. Treffende video.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De video die op Geenstijl staat. http://www.geenstijl.nl/m(...)ligion_of_peace.html
Tja, dit soort dingen kon je al way back voorspellen in september 2015 hè, dat is het trieste.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)n-cabine-vrachtwagen
Acht verschillende aliassen; acht verschillende telefoons?quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
Telefoon gevonden in de truck? Eerdere berichten nadat die ene verdachten niet de dader bleek te zijn was dat de politie zijn telefoon aan het tracken was om hem op te sporen.
Ja maakt niet uit. We zien hem niet meer terugquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat-ie in bepaalde kringen als een volksheld wordt gezien hoor.
Iedereen die dat toen zei was een racist, een xenofoob of een nazi.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, dit soort dingen kon je al way back voorspellen in september 2015 hè, dat is het trieste.
En nog steeds, dat is het typische.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen die dat toen zei was een racist, een xenofoob of een nazi.
Iedere immigrant is een potentiële terrorist.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:08 schreef skysherrif het volgende:
Er is een verschil tussen zeggen(en ontkennen!) dat het kan gebeuren of dat elke immigrant een potentiele terrorist is.
We hebben gewoon een groot probleem binnengehaald. Iedere moslim kan van de ene op de andere dag een zeer groot gevaar vormen. Dat is gewoon een realiteit. Kun je zeggen dat het verkeer meer mensen doodt, of dat keukentrapjes gevaarlijker zijn, maar dat geldt voor iedereen en in elk land. Qua verkeer met name in die landen van moslims btw.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:08 schreef skysherrif het volgende:
Er is een verschil tussen zeggen(en ontkennen!) dat het kan gebeuren of dat elke immigrant een potentiele terrorist is.
Dat klopt, maar dat is een islamitisch probleem en dan met name omdat een aantal gekke rijke invloedrijke imams de laatste tijd op hol geslagen zijn en voornamelijk uit SA nog zakken geld krijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We hebben gewoon een groot probleem binnengehaald. Iedere moslim kan van de ene op de andere dag een zeer groot gevaar vormen. Dat is gewoon een realiteit. Kun je zeggen dat het verkeer meer mensen dood, of dat keukentrapjes gevaarlijker zijn, maar dat geldt voor iedereen en in elk land.
Welnee. Er waren (en zijn) legio alternatieven die veel beter zijn. Het is misdadig dat daar niet voor gekozen is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:15 schreef skysherrif het volgende:
Om te stellen dat we maar elke vluchteling moeten weigeren, maakt ons net zo barbaars.
Klopt, echter we moeten wel serieus zijn met de incheck controle, alleen denk ik dat dat niet gaat, we hebben de techniek niet en er zijn genoeg methoden om een controle te ontwijken of ontlopen. Je kunt gewoon in de gevangenis hebben gezeten zoals deze gast en dan vervolgens grensje oversteken en dan in de leer gaan bij een radicale imam en daarna zoveel mensen dood en gewond rijden, vervolgens ontsnap je, ga je weer drie grenzen over en dan bij toeval loop je tegen de paal aan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is een islamitisch probleem en dan met name omdat een aantal gekke rijke invloedrijke imams de laatste tijd op hol geslagen zijn en voornamelijk uit SA nog zakken geld krijgen.
Om te stellen dat we maar elke vluchteling moeten weigeren, maakt ons net zo barbaars.
Nee, ik prefereer de veiligheid van mijn geliefden boven die van welke vluchteling dan ook, daar is niks barbaars aan, gewoon logisch nadenken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is een islamitisch probleem en dan met name omdat een aantal gekke rijke invloedrijke imams de laatste tijd op hol geslagen zijn en voornamelijk uit SA nog zakken geld krijgen.
Beetje complottheorieën aan het vormen, Greys?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:22 schreef Greys het volgende:
Geloof er geen kont van dat die telefoon pas na een dag gevonden is in die wagen. Kom op zeg, zelfs een stagiair zou binnen een half uur alles in die wagen gevonden hebben.
Ik heb nooit een moment gedacht dat mijn geliefden in gevaar zijn geweest, ik snap het wel want vluchtelingen zijn een ver van je bed show. Uiteindelijk zijn dat ook mensen die straks graag kerst zouden willen vieren etc etc, klinkt heel cliche maar als je er goed over nadenkt. Verdorie een paar euro meer belasting betalen en helaas een aanslag 2x in het jaar om honderd duizenden onschuldige levens te redden. Een afweging die geen gemakkelijk antwoord heeft, of toch wel?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, ik prefereer de veiligheid van mijn geliefden boven die van welke vluchteling dan ook, daar is niks barbaars aan, gewoon logisch nadenken.
Neh, op zich niet, maar zeg eerlijk, vind je het aannemelijk dat zoiets een hele dag duurt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje complottheorieën aan het vormen, Greys?
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, maar ik denk vooral veel gepruts en dat dat een fundamentele flaw is in EU.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Neh, op zich niet, maar zeg eerlijk, vind je het aannemelijk dat zoiets een hele dag duurt?
Oké, om bij complotten vandaan te blijven: allemachtig wat een prutsers als het inderdaad een dag geduurd heeft.
Zo dan.
Je weet amper waar het woord liberaal voor staat manquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:35 schreef KarenDW het volgende:
Liberalen moeten zichzelf in het hoofd schieten.
Sorry? Zei je dat nou echt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:15 schreef skysherrif het volgende:
Neo liberalen moeten zichzelf in het hoofd schieten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je weet amper waar het woord liberaal voor staat man
Dus je zegt gewoon we vangen miljoenen mensen op 1 x per maand een aanslag over heel EU gezien moeten we gewoon incasseren, zo erg is dat niet, en dan wrs de verkeersdoden en keukentrapjes erbij halend?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb nooit een moment gedacht dat mijn geliefden in gevaar zijn geweest, ik snap het wel want vluchtelingen zijn een ver van je bed show. Uiteindelijk zijn dat ook mensen die straks graag kerst zouden willen vieren etc etc, klinkt heel cliche maar als je er goed over nadenkt. Verdorie een paar euro meer belasting betalen en helaas een aanslag 2x in het jaar om honderd duizenden onschuldige levens te redden. Een afweging die geen gemakkelijk antwoord heeft, of toch wel?
Ja. Ik hoor mensen namelijk graag SA uitschelden, omdat ze geen vluchtelingen opnemen, wat maakt ons anders als we hier de grenzen sluiten en ze lekker aan de grens bij Turkije laten creperen, of in de straten van Aleppo? Natuurlijk los van de sujetten die ze het liefst zien verdrinken in de bootjes.quote:
Ik beschouw me wel als links, liberal ook, zou niet weten waarom ik me door het hoofd moet schieten. Heb niet eens een pistool btw.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:35 schreef KarenDW het volgende:
Liberalen moeten zichzelf in het hoofd schieten.
Omdat jullie mensen zonder papieren of achtergrond check het land binnen willen laten? En ontkennen dat de numerieke moorden en verkrachtingen dat plaatsvinden een probleem is dat opgelost moet worden?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik beschouw me wel als links, liberal ook, zou niet weten waarom ik me door het hoofd moet schieten. Heb niet eens een pistool btw.
Hoezo maakt dat niet uit??quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maakt niet uit. We zien hem niet meer terug![]()
Ik leg hierboven uit dat dat niet de goede methode is. Zit je te trollen, of wat?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:40 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Omdat jullie mensen zonder papieren of achtergrond check het land binnen willen laten? En ontkennen dat de numerieke moorden en verkrachtingen dat plaatsvinden een probleem is dat opgelost moet worden?
Jij bent pre-millenial links/liberaal. Das een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik beschouw me wel als links, liberal ook, zou niet weten waarom ik me door het hoofd moet schieten. Heb niet eens een pistool btw.
Nouja, ik hoor sommige mensen dat we schengen maar moeten afschaffen als extra controle. Ben benieuwd als ze straks bij de grens een uur in de file staan hoe ze er dan over denkenquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je zegt gewoon we vangen miljoenen mensen op 1 x per maand een aanslag over heel EU gezien moeten we gewoon incasseren, zo erg is dat niet, en dan wrs de verkeersdoden en keukentrapjes erbij halend?
Persoonlijk vind ik dit moreel laakbaar.
Zoals ik zei die verkeersdoden en keukentrapjes gelden overal, kun je tegen elkaar wegstrepen, althans hier nog minder dan elders in de wereld, omdat we hier meer aan veiligheid doen, beter opgeleid zijn en vaak geen gekke dingen doen (althans dat zou zo moeten zijn).
Ik vind de uitruil van miljoenen vluchtelingen die we helpen tegen de doden aan terrorisme getuigen van een cynisme dat ik eerlijk gezegd onmenselijk vind. Wacht maar totdat ze bij jou aan de deur kloppen dan.
Bedoel dat dat niet uit maakt voor mijn vrolijke tweet dat we hem niet meer terugzienquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo maakt dat niet uit??
Juist dát is onderdeel van heel het probleem; me dunkt
Klopt in bepaalde kringen is hij gewoon een volksheld. Dat is een probleem.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo maakt dat niet uit??
Juist dát is onderdeel van heel het probleem; me dunkt
Dan ben je niet neo liberaal.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leg hierboven uit dat dat niet de goede methode is. Zit je te trollen, of wat?
Heeft wss de amerikaanse verkiezingen gevolgd en de daarbij horende reddits en 4chans waar liberalen elke dag doodgewenst worden. Geen idee wat liberalen precies zijn, maar ze moeten allemaal dood ryanquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik leg hierboven uit dat dat niet de goede methode is. Zit je te trollen, of wat?
Ja, dito. Stiekem ben ik blij dat ik een provinciaaltje in een klein prutsdorp ben en dat ik niet vaak op massaal bezochte plekken kom. Dat is natuurlijk egoïstisch en vast ook een vals veilig gevoel, maar toch.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, maar ik denk vooral veel gepruts en dat dat een fundamentele flaw is in EU.
Gelukkig hebben we hier in NL een aanslag, laat staan grote aanslag nog niet gehad, ik hou mijn hart vast alvast.
laten we dan met zijn allen, in de EU, een andere doctrine gaan verzinnen en een ander toelatingsbeleid. Want deze casus laat zien dat het gewoon niet werkt. (Ik druk me diplomatiek uit).quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, ik hoor sommige mensen dat we schengen maar moeten afschaffen als extra controle. Ben benieuwd als ze straks bij de grens een uur in de file staan hoe ze er dan over denken.
Ik denk gewoon niet dat 50 doden per jaar, hoe erg het ook is en dat wil ik geenszins bagatelliseren, moet betekenen dat we onze manier van leven drastisch gaan veranderen. Dat zolu de echte aanslag zijn.
Miljoenen per maand opnemen is natuurlijk niet te doen en ik wil er wel gewoon een streng immigratiebeleid op na houden overigens. Mensen die nie taan de eisen voldoen per direct terug sturen etc.
Zelfde hier in een dorp. Neemt niet weg dat we nu gewoon problemen in zijn gefrommeld die kennelijk moeilijk op te lossen zijn. Maar ze moeten wel opgelost worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, dito. Stiekem ben ik blij dat ik een provinciaaltje in een klein prutsdorp ben en dat ik niet vaak op massaal bezochte plekken kom. Dat is natuurlijk egoïstisch en vast ook een vals veilig gevoel, maar toch.Klinkt dat heel onlogisch?
Klopt idd, want ga maar naar Marokko met je verkeersdoden, zal in doorsnee ander land dat predominately islamitisch is niet anders zijn. Meervoud van het aantal verkeersdoden dan hier in NL. Qua verkeersdoden, de kans dat je bij een verkeersongeval om het leven komt, kun je beter in NL wonen. Zelfs in B is het veel en veel slechter gesteld.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:44 schreef LelijKnap het volgende:
De vergelijking met verkeersdode is misleidend, misplaatst en komt voort uit selectief relativisme.
Je weet goed genoeg wat ik bedoel. Ik neem de tijd niet meer om er neo achter te zetten het zijn allemaal moderne liberalen. En ze zijn mede verantwoordelijk voor alle moord en verkrachting.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga maar ergens anders trollen hoor.
Ik heb helemaal geen zin om uit te leggen wat ik bedoel aan jou, je komt me voor als iemand die geregd is om te trollen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:49 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Je weet goed genoeg wat ik bedoel. Ik neem de tijd niet meer om er neo achter te zetten het zijn allemaal moderne liberalen. En ze zijn mede verantwoordelijk voor alle moord en verkrachting.
Uit te leggen? Wat uit leggen? Het is waar. Dus ga je dan akkoord met deze neo liberale onzin?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om uit te leggen wat ik bedoel aan jou, je komt me voor als iemand die geregd is om te trollen.
Het gaat hier niet over neoliberalisme, dit is geen sociaal-economisch topic.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:51 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Uit te leggen? Wat uit leggen? Het is waar. Dus ga je dan akkoord met deze neo liberale onzin?
Klopt. Er zit ook een verschil in intentie (ongeluk v.s. politieke bedoeling); het aanvallen met een discriminerend oogmerk (hetgeen iets mogelijk zegt over de groep waaraan de terroristen toebehoren) maar bovenal is het relativistische ongemakkelijk. Wat is de intentie van het geven van de vergelijking? En waar houd het op? Is degene die met zo een vergelijking aankomt ook te overtuigen met dezelfde manier van relativeren in andere casussen? Als een stel neo-nazi's straks 5.000. moslims opjagen en vermoorden, moeten wij dan zeggen; da's niks vergeleken met het aantal kankersterfgevallen? Zal hij naar zo een vergelijking opzoek gaan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, want ga maar naar Marokko met je verkeersdoden, zal in doorsnee ander land dat predominately islamitisch is niet anders zijn. Meervoud van het aantal verkeersdoden dan hier in NL. Qua verkeersdoden, de kans dat je bij een verkeersongeval om het leven komt, kun je beter in NL wonen. Zelfs in B is het veel en veel slechter gesteld.
Nee het gaat wel om deze neo liberalen. Zij zijn mede verantwoordelijk en dat weet je en je hebt er niets op te zeggen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet over neoliberalisme, dit is geen sociaal-economisch topic.
Nou ja, open een relevant topic en dan zul je zien welke terzijdes ik daarbij wel of niet weet te plaatsen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:58 schreef KarenDW het volgende:
[..]
Nee het gaat wel om deze neo liberalen. Zij zijn mede verantwoordelijk en dat weet je en je hebt er niets op te zeggen.
Geloof me. Dit is relevant.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, open een relevant topic en dan zul je zien welke terzijdes ik daarbij wel of niet weet te plaatsen.
Interessant ja, het aantal doden als gevolg van de bommen op het midden-oosten zijn niets vergeleken met het aantal verkeersdoden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is de intentie van het geven van de vergelijking? En waar houd het op? Is degene die met zo een vergelijking aankomt ook te overtuigen met dezelfde manier van relativeren in andere casussen? Als een stel neo-nazi's straks 5.000. moslims opjagen en vermoorden, moeten wij dan zeggen; da's niks vergeleken met het aantal kankersterfgevallen? Zal hij naar zo een vergelijking opzoek gaan?
Klopt, dan kun je ook wel wat moskee-torchings dulden bij wijze van spreke, maar dat wordt dan niet gedaan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Klopt. Er zit ook een verschil in intentie (ongeluk v.s. politieke bedoeling); het aanvallen met een discriminerend oogmerk (hetgeen iets mogelijk zegt over de groep waaraan de terroristen toebehoren) maar bovenal is het relativistische ongemakkelijk. Wat is de intentie van het geven van de vergelijking? En waar houd het op? Is degene die met zo een vergelijking aankomt ook te overtuigen met dezelfde manier van relativeren in andere casussen? Als een stel neo-nazi's straks 5.000. moslims opjagen en vermoorden, moeten wij dan zeggen; da's niks vergeleken met het aantal kankersterfgevallen? Zal hij naar zo een vergelijking opzoek gaan?
Ja exact, en het aantal doden in het Midden-Oosten door westerse bommen zijn niets vergeleken met het aantal doden in India door moslims.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:01 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Interessant ja, het aantal doden als gevolg van de bommen op het midden-oosten zijn niets vergeleken met het aantal verkeersdoden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |