Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf.
Dus we moeten meer knuffelen..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
leg uit?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat staat los van het eerste.
Hij is losgelaten op europees grondgebied. Punt.
Wel een kansberekening erop loslaten. En verder verwijs ik je dus weer naar die eerdere post van me hierover.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.quote:
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Wel een kansberekening erop loslaten.
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
Tussen niet uitzetten en loslaten zie ik nog wel een optie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
hoe gebeurt dat in het land van herkomst?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Je neemt een groep mensen en plaatst ze in een uitzichtloze situatie, ze zien geen uitweg, ze zijn dan nog gevoeliger voor groepen als IS etc Dan gaan ze nog meer geloven in dat zij het alleen maar slecht hebben en dat iedereen het op ze gemunt heeft, dan wordt de stap naar een terroristische daad alleen maar makkelijker gezet.quote:
Dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Praat voor jezelf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.
Dat kan toch niet, schrijft men niet over de profeet dat deze gezegd zou hebben met de armen delen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen. Hoogeplaatste malloten heb je altijd maar het zijn de uitzichlozen die zichzelf opofferen die heilig gaan geloven in de malloten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Dat is niet iets van de laatste paar jaar, dat beleid is er al meerdere decennia. Overigens worden mensen niet geïmporteerd, dat veronderstelt al een actief karakter of een actieve houding, mensen elders oppikken en hier huisvesten. Dat gebeurt echter niet, als mensen hier asiel aanvragen wordt hun aanvraag op inhoudelijke gronden beoordeeld. Dat is al een heel ander verhaal dan het 'importeren'.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.
Het heeft in ieder geval niets met islam te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk denk ik niet. Na elke aanslag doen alsof er niks aan de hand is gaat ook niks oplossen. Mensen zijn nu eenmaal niet puur rationele wezens. Wanneer we na een reeks aanslagen niet gewoon kunnen benoemen dat er een probleem is met de radicale islam , en de media dit probleem gaat negeren om de lieve vrede te houden, dan zorgt dat er alleen maar voor dat mensen steeds radicaler worden en bij extremistische partijen hun heil gaan zoeken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee liet hij andere doen radicaliseren heeft niet alleen met uitzichtloze situatie te maken, meer met religiequote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |