Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf.
Dus we moeten meer knuffelen..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
leg uit?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat staat los van het eerste.
Hij is losgelaten op europees grondgebied. Punt.
Wel een kansberekening erop loslaten. En verder verwijs ik je dus weer naar die eerdere post van me hierover.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.quote:
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Wel een kansberekening erop loslaten.
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
Tussen niet uitzetten en loslaten zie ik nog wel een optie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.
hoe gebeurt dat in het land van herkomst?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Je neemt een groep mensen en plaatst ze in een uitzichtloze situatie, ze zien geen uitweg, ze zijn dan nog gevoeliger voor groepen als IS etc Dan gaan ze nog meer geloven in dat zij het alleen maar slecht hebben en dat iedereen het op ze gemunt heeft, dan wordt de stap naar een terroristische daad alleen maar makkelijker gezet.quote:
Dat zeg ik nergens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil mensen op basis van kansberekening vastzetten?
Praat voor jezelf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dit is ouderwetse Partij van de Arbeid retoriek waar niemand nog in gelooft.
Dat kan toch niet, schrijft men niet over de profeet dat deze gezegd zou hebben met de armen delen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen. Hoogeplaatste malloten heb je altijd maar het zijn de uitzichlozen die zichzelf opofferen die heilig gaan geloven in de malloten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
Osama bin laden hoefde nooit te werken zoveel geld had hij en zijn familie, misschien heeft het met iest anders te maken.
Dat is niet iets van de laatste paar jaar, dat beleid is er al meerdere decennia. Overigens worden mensen niet geïmporteerd, dat veronderstelt al een actief karakter of een actieve houding, mensen elders oppikken en hier huisvesten. Dat gebeurt echter niet, als mensen hier asiel aanvragen wordt hun aanvraag op inhoudelijke gronden beoordeeld. Dat is al een heel ander verhaal dan het 'importeren'.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de huidige regeringsleiders. Ik heb het ook niet over de open grenzen binnen Europa. Ik heb het over het (importeer moslims) beleid dat al decennia aan de gang is en daarnaast, al heeft dat minder relevantie voor de betreffende terrorist, het volledige open deur beleid de laatste paar jaar. Overigens is het weigeren te wijzigen van het beleid, niet veel anders dan voortzetten van beleid en brengt daarom geen negatie aan de verantwoordelijkheid.
Het heeft in ieder geval niets met islam te maken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:47 schreef meester82 het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk denk ik niet. Na elke aanslag doen alsof er niks aan de hand is gaat ook niks oplossen. Mensen zijn nu eenmaal niet puur rationele wezens. Wanneer we na een reeks aanslagen niet gewoon kunnen benoemen dat er een probleem is met de radicale islam , en de media dit probleem gaat negeren om de lieve vrede te houden, dan zorgt dat er alleen maar voor dat mensen steeds radicaler worden en bij extremistische partijen hun heil gaan zoeken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee liet hij andere doen radicaliseren heeft niet alleen met uitzichtloze situatie te maken, meer met religiequote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf dan ook nooit opgeblazen.
Er is meer voor nodig dan alleen religieus zijn er zijn vele diep religeuze mensen die nooit een aanslag zullen plegen. Er is meer voor nodig, ik denk dat geloof er een deeltje van is maar niet alles. Iemand met zijn schaapjes op het droge zal minder snel voor een leider al die schaapjes maar de boel laten en zichzelf opblazen, of de dood riskeren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:50 schreef meester82 het volgende:
[..]
Nee liet hij andere doen radicaliseren heeft niet alleen met uitzichtloze situatie te maken, meer met religie
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond. Bovendien is dit al vaker besproken, er zijn ook voldoende extremisten die wel een goede opleiding hebben genoten en allesbehalve kansloos in het leven stonden, die hele club bv van 9/11 waren overzeese studenten, en overzees studeren kan niet als je niet uit een welgesteld nest komt. Het is een keuze die ze zelf maken, ongeacht kansloos of kansrijk, en met of zonder invloed van buitenaf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben het eens met het probleem benoemen, en ik ben het ook eens met het probleem aanpakken. Maar dreigen met mensen het land uit zetten of grenzen dicht roepen helpt dit probleem niet wezenlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk denk ik niet. Na elke aanslag doen alsof er niks aan de hand is gaat ook niks oplossen. Mensen zijn nu eenmaal niet puur rationele wezens. Wanneer we na een reeks aanslagen niet gewoon kunnen benoemen dat er een probleem is met de radicale islam , en de media dit probleem gaat negeren om de lieve vrede te houden, dan zorgt dat er alleen maar voor dat mensen steeds radicaler worden en bij extremistische partijen hun heil gaan zoeken.
quote:
quote:
Net zo naief als te denken dat je het wel oplost met grenzen en een strenger immigratie beleid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:51 schreef SugeLucky het volgende:
Het is een combinatie van factoren, maar om te denken dat je het op kan lossen met iedereen een baan te geven en toekomstperspectief is wel behoorlijk naïef.
Er zijn er ook genoeg die zich niet geroepen voelen om te ontsporen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond. Bovendien is dit al vaker besproken, er zijn ook voldoende extremisten die wel een goede opleiding hebben genoten en allesbehalve kansloos in het leven stonden, die hele club bv van 9/11 waren overzeese studenten, en overzees studeren kan niet als je niet uit een welgesteld nest komt. Het is een keuze die ze zelf maken, ongeacht kansloos of kansrijk, en met of zonder invloed van buitenaf.
Het heeft wel met de islam te maken en ze voelen zich kansloos, het ene sluit het andere niet uit.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:52 schreef DrDentz het volgende:
Na iedere aanslag ontstaat hier ook precies dezelfde discussie.. 'het heeft niets met de islam te maken, ze voelen zich gewoon kansloos' 'wij hebben hun landen gebombardeerd' 'we moeten samen sterk staan' 'het radicale midden'.. kansloos..
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg autochtonen die zich kansloos voelen, maar die zie ik niet radicaal religieus ontsporen, dat is toch echt een trekje dat voorbehouden is mensen met een islamitische achtergrond.
In 2012 al?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Er waren genoeg mensen die waarschuwden voor terroristen die meereisden met de vluchtelingen.
Of komen ze niet mee in de westerse maatschappij, de rekening blijven immers maar komen in het westen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het heeft wel met de islam te maken en ze voelen zich kansloos, het ene sluit het andere niet uit.
Omdat we al migranten hebben toegelaten ja...en nu moeten we deze vorm van chantage retoriek accepteren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
En een paar stenen naar een AZC gooien vergelijk jij met vrachtwagens die over kerstmarkten of drukke boulevards ploegen vol mensen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...
Een leegstaand AZC ja, hoeveel slachtoffers zouden daar bij kunnen vallen denk je? Of wilde je dit serieus gaan vergelijken met in een vrachtauto een vol marktplein op scheuren?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die zag ik ook stenen naar AZC's gooien...
Ik denk dat er een idee heerst dat de autotochtoon het maar makkelijk heeft, en dat alles in hun nadeel gedaan wordt. De autochtoon heeft hetzelfde idee of allochtoon. Wat er aan de hand is, is dat beide groepen er tijdens de crises op achteruit zijn gegaan... Dat er dan een groep zich gek laat maken door IS is extra kloten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of komen ze niet mee in de westers maatschappij, de rekening blijven immers maar komen in het westen.
Zouden ze in het oosten ook zoveel komen?
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Net zo naief als te denken dat je het wel oplost met grenzen en een strenger immigratie beleid.
Tja als je ze niet had toegelaten hadden onze grenzen nu in brand gestaan... Het is alleen maar probleem verplaatsing, of vind je het prima als het maar ver van je bed is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat we al migranten hebben toegelaten ja...en nu moeten we deze vorm van chantage retoriek accepteren.
Er zijn er genoeg die wel meekomen dus daar ligt het niet aan toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat er een idee heerst dat de autotochtoon het maar makkelijk heeft, en dat alles in hun nadeel gedaan wordt. De autochtoon heeft hetzelfde idee of allochtoon. Wat er aan de hand is, is dat beide groepen er tijdens de crises op achteruit zijn gegaan... Dat er dan een groep zich gek laat maken door IS is extra kloten.
ja want dat kun je prima vergelijken, het ene is minder zwaar als het andere maar het zijn beide vormen van ontsporing.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En een paar stenen naar een AZC gooien vergelijk jij met vrachtwagens die over kerstmarkten of drukke boulevards ploegen vol mensen?
De meeste aanslagen van de afgelopen jaren in de EU kwamen van illegalen geloof ik.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?
Als je heer geen legale vluchtelingen hebt heb je hier wel illegale vluchtelingen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als je hier geen vluchtelingen hebt, zullen ze zichzelf ook niet hier opblazen, denk je wel?
Dat zei ik...reageer maar weer wanneer je de moeite neemt posts te lezen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet iets van de laatste paar jaar, dat beleid is er al meerdere decennia.
Oke.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja want dat kun je prima vergelijken, het ene is minder zwaar als het andere maar het zijn beide vormen van ontsporing.
En je denkt dat dat hetzelfde aantal is als nu, of zullen dat er wellicht veel minder zijn?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je heer geen legale vluchtelingen hebt heb je hier wel illegale vluchtelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |