twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis A
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503
Klopjacht ten einde.
Klopjacht ten einde, dit weten we over Anis
Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 23-12-2016 16:46:07 ]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je hier mensen verantwoordelijk voor kunt houden anders dan de dader, maar wellicht dat er hier en daar wat mensen rondlopen met een paar steken los.
Gek, waarom werkt dat niet zo met inbraken, moorden, kindermisbruik en brandstichting eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.
Ik mag toch hopen dat het niet in de politiek voorkomt toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je hier mensen verantwoordelijk voor kunt houden anders dan de dader, maar wellicht dat er hier en daar wat mensen rondlopen met een paar steken los.
Nee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:23 schreef marsan het volgende:
Uit de OP:
"Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn:"
Moet natuurlijk Milaan zijn.
Omdat deze niet bewust geïmporteerd en geïmplementeerd worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gek, waarom werkt dat niet zo met inbraken, moorden, kindermisbruik en brandstichting eigenlijk?
Nee klopt.quote:
Emmerich daar heb ik van de zomer nog eens langs de Rijn geflaneerd en een drankje gedronken op een terrasje. Het komt nu wel erg dichtbij.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:22 schreef YazooW het volgende:
Wie is eigenlijk verantwoordelijk voor dit plaatje? Lijntje net iets verder trekken zodat er ook een stukje Nederland bij zit.
[ afbeelding ]
Terroristen of dit soort idioten ook niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat deze niet bewust geïmporteerd en geïmplementeerd worden.
Dat men de grote mate van waarschijnlijkheid negeert dat terroristen meestromen ontdoet men niet vd verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terroristen of dit soort idioten ook niet.
Ik ben dat helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Eenieder die op enige wijze deel heeft uit gemaakt van het maken van het beleid dat er toe heeft geleid dat deze man en soortgelijke figuren vrijelijk kunnen bestaan in Europa draagt verantwoordelijkheid. De mate verantwoordelijkheid kan worden afgemeten aan de mate van invloed op dat beleid.
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat men de grote mate van waarschijnlijkheid negeert dat terroristen meestromen ontdoet men niet vd verantwoordelijkheid.
Kunnen ze niet met het voorhanden zijnde geld wat of iets schuiven, ik denk dat er evt een korting is te bedingen in Brussel aan de hand van de zijnde of komende bedreigingen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb jij je verantwoordelijkheid al genomen en extra geld overgemaakt naar het betreffende ministerie?
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je ze dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.
Heb jij je verantwoordelijkheid al genomen en extra geld overgemaakt naar het betreffende ministerie?
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:35 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je dit dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?
Stranden zal het schip wel hoor, daar denk ik geen minuut over na.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:35 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als je kennelijk niet de veiligheid van je eigen burgers kan garanderen met het toelaten van grote stromen vluchtingen, dat je ze dan toch maar toelaat en maar ziet waar het schip strandt?
Men maakt in eerste instantie de keuze de risico's te nemen en probeert vervolgens de risico's te minimaliseren. Dat spreekt ze niet vrij van verantwoordelijkheid, het zegt vooral dat ze wel degelijk bewust zijn en/of waren van de risico's.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die wordt niet genegeerd, er wordt juist zoveel mogelijk gedaan met de voorhanden zijnde middelen. Die zijn echter ook beperkt, je kunt immers ook niet iedere asielzoeker 2 maanden lang screenen. Of tenminste, dat kan wel, maar daarvoor ontbreekt het aan mankracht en geld.
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?
Wie is die buurman dan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kun jij mij garanderen dat als jouw buurman morgen naar buiten gaat hij geen strafbare feiten pleegt?
De kans dat hij een aanslag pleegt lijkt me beduidend kleiner dan bij een deel van de vluchtelingen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat ze die voor zover mogelijk minimaliseren, zoals je zelf al aangeeft...quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Men maakt in eerste instantie de keuze de risico's te nemen en probeert vervolgens de risico's te minimaliseren. Dat spreekt ze niet vrij van verantwoordelijkheid, het zegt vooral dat ze er wel degelijk bewust van waren...
Deze jongen werd anders ook niet toegelaten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.
O maar die zou zomaar 5 km te snel kunnen gaan toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het verschil is dat mijn buurman hier al woont en niet toegelaten hoeft te worden.
Hij werd losgelaten zonder uit te zetten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Deze jongen werd anders ook niet toegelaten.
Ja, en? Als het iemand is die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft is die kans alweer aanzienlijk groter. Gaan we nu alle mensen rond bijstandsniveau die een geestelijke aandoening hebben preventief vastzetten? En als we dat niet doen het ministerie verantwoordelijk houden voor als er toch 1 de schreef over gaat?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:37 schreef marsan het volgende:
[..]
De kans dat hij een aanslag pleegt lijkt me beduidend kleiner dan bij een deel van de vluchtelingen.
Ze wisten echter ook niet waar elders ermee heen, ja op een vrachtwagen wel ja, maar dat was?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij was anders wel in Duitsland.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf. Als ik een koning was in Afrikaans land en miljoenen KKK-ers zou importeren, zou jij mij dan vrij spreken van verantwoordelijkheid (nadat honderden burgers geslacht zijn) omdat ik 'de risico's probeerde te minimaliseren'?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zegt vooral dat ze die voor zover mogelijk minimaliseren, zoals je zelf al aangeeft...
Wel fijn als er iets van discussie is toch, met verschillende invalshoeken en meningen enzo?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hij was anders wel in Duitsland.
Maar in ieder moslim topic loop jij de boel te verdedigen en goed te praten. Ik laat het hier maar bij.
Hij kon niet uitgezet worden. Anders was dat al gebeurd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Hij werd losgelaten zonder uit te zetten.
En dus toegelaten op europees grondgebied.
Hoeveel aanslagen moeten er nog komen tot het eeuwige bagatelliseren en wegkijken stopt denk ik soms..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
O maar die zou zomaar 5 km te snel kunnen gaan toch?
Dat is al een strafbaar feit toch?
Misschien komt 5 km te langzaam ook nog wel als strafbaar feit te staan in de toekomst!
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Als het iemand is die rond bijstandsniveau leeft en een geestelijke aandoening heeft is die kans alweer aanzienlijk groter. Gaan we nu alle mensen rond bijstandsniveau die een geestelijke aandoening hebben preventief vastzetten? En als we dat niet doen het ministerie verantwoordelijk houden voor als er toch 1 de schreef over gaat?
Dan zet je hem vast.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij kon niet uitgezet worden. Anders was dat al gebeurd.
Zeker, maar jezelf blijven verklaren tegen iemand op internet is zinloos, je verandert er iemand z'n mening toch niet mee, dus stop ik er ook maar mee.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel fijn als er iets van discussie is toch, met verschillende invalshoeken en meningen enzo?
Dat staat los van het eerste.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Godverdommequote:
Kon niet of wou het land van herkomst hem niet meer?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die risico's waren al genomen - voor zover je daarvan kunt spreken - bij de afspraak dat er open grenzen worden gehanteerd. Dat op de huidige regeringsleiders afschuiven is erg laf en simplistisch.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nadat de keuze is gemaakt überhaupt de risico's te nemen, zoals ik al aangaf.
Dus we moeten meer knuffelen..quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
leg uit?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook als je geen migranten toelaat krijg je nog aanslagen... je moet de onvrede oplossen en niet de onvrede sterker proberen te maken. Je kunt er bijna donder op zeggen dat het moment we immigranten gaan uitzetten of minder immigranten toelaten de hoeveelheid aanslagen alleen maar zal toenemen.
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en? Jij vroeg iets over garanderen over de buurman.
Nee, want als je hem nergens kunt uitzetten zijn er niet zoveel opties meer hè.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:42 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat staat los van het eerste.
Hij is losgelaten op europees grondgebied. Punt.
Wel een kansberekening erop loslaten. En verder verwijs ik je dus weer naar die eerdere post van me hierover.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die garantie kun je mij dus eveneens niet geven.
Dat heeft niets met knuffelen te maken. Dat heeft te maken met mensen zich niet kansloos laten voelen. Als je nul kans hebt om iets te worden maakt het ook niet uit als je jezelf kapot knalt. Als je een baan, kinderen en okay leven hebt denk je wel een tweede keer na of wat die onzichtbare profeet van je vraagt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |