GSbrder | maandag 31 oktober 2016 @ 07:50 |
![]() Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug. Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken. Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee. Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Mexico Informatie Banden: ![]() ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Mexico City | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 07:51 |
Daniel heeft big smile nu. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 07:52 |
En ook wat waard, het zijn goede teammaats. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 07:59 |
In dezelfde auto zijn ze ongeveer gelijkwaardig, | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 07:59 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:01 |
Zeiken op Ham mag maar rijden kan ie wel, Rosberg heeft geluk dat ie in net zo snelle auto zit en Lewis wat pech onderweg had in andere races. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:04:56 ] | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:03 |
Toen Max in de buurt kwam raakte hij al zowat in paniek. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:10 |
Op zich is dat wel goed dat andere coureurs denken owjee die kut Max. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:12 |
De brutalen hebben de halve wereld en de klootzakken de andere helft. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 08:15 |
En terecht, hij was gisteren enorm snel ondanks de tijd die hij verloor met al het verkeer na zijn eerste pitstop | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:18 |
De tijd die hij verloor viel ontzettend mee, gezien het feit dat hij na Max zijn stop voor Max lag. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:21 |
Die gozert kan ook wel beetje rijden en wanneer ik NL bril afzet dan weet ik niet wie het beste is. Ham in een Red Bull is volgens mij ook zeker net zo goed, Rosberg valt door de mand, die heeft veel mazzel dit jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:22:40 ] | |
GSbrder | maandag 31 oktober 2016 @ 08:22 |
En een stop meer dan VES en VET, toch? | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:23 |
Yep. wel 1 hele snelle met VSC [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:25:15 ] | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:25 |
Nee, met SC. Die was toen al uit ![]() | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 08:25 |
Oja, goed punt | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:26 |
Ok maar 1 stop meer. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:27 |
Max had geen zin om track position op te geven | |
Gloorbek | maandag 31 oktober 2016 @ 08:28 |
Leuk wakker worden zo ![]() ![]() | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:29 |
Nu moeten we alleen nog verklaring zien te vinden waarom HAM dus geen penalty kreeg.. Buiten dat de FIA etc op hem fapt. ROS kan ik nog wel inkomen, maar HAM echt geen idee waarom niet. In ieder geval Ricciardo vraagt het zich ook af. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:31 |
Dat gezeik met die banden altijd, gewoon 1 set voor de race en wanneer lek pas banden wisselen, het lijkt net schaken zoals het nu gaat. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 08:32 |
mee eens ja, het excuus is dat de VSC en SC kort erna kwam en het veld weer in elkaar schoof maar hij had toch minimaal een positie terug moeten geven. Van Rosberg vond ik het wel terecht dat hij niet gestraft werd omdat Max tegen hem aan gleed | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:32 |
In de 1e ronde mag er meer | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 08:34 |
F1 is net voetbal waar de Scheidsrechter/Steward de wedstrijd moet aanvoelen en zelf bepaald wie een gele kaart krijgt of niet. | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:36 |
Je moet naar het moment kijken en niet wat er daarna nog eventueel gebeurd. HAM zegt zelf dat hij er geen enkel voordeel aan had, want hield er flinke flatspot aan over.. Ook dat is geen excuus om geen penalty te geven natuurlijk. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 08:37 |
Heeft Sainz ook nog strafpunten op zijn licentie gekregen? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 08:38 |
Voortaan met z'n allen bij de eerste bocht rechtdoor. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 08:40 |
Nou dat gaat voor de coureurs achter de nr 1 niet lukken omdat die dan wel een direct voordeel behalen | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 08:41 |
Haha die Vettel. Wat een jankbal, net goed dat hij slachtoffer wordt van zijn eigen zeur regeltjes. En lauda moet zijn anti Max bril eens afzetten en ook eens naar andere coureurs kijken. Hij is de realiteit een beetje kwijt die man. | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:41 |
Zal natuurlijk ook wel meespelen dat de FIA niet door een straf het kampioenschap wilden beslissen | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 08:42 |
Ah ja, inderdaad de Sun. Dat lijkt me allemaal erg speculatief. Ik vind dat je discussies kan hebben over wel of geen overtredingen van de regels, en de arbitrage door de stewards. Maar als de stewards conform de regels hebben geoordeeld dan heb je het daar mee te doen. Ben je het niet eens met hoe de stewards de regels toegepast hebben, dan kun je in beroep. Ben je het niet eens met de regels, dan kun je gaan lobbyen voor het aanpassen daarvan. Maar wat je niet moet doen is je onbeschoft gedragen. Helemaal uit je plaat gaan en iemand uitschelden omdat je het er allemaal niet mee eens bent is gewoon not done, ook niet als je gelijk zou hebben. Daarmee zet je jezelf wat mij betreft buitenspel. Er zijn wat incidenten geweest, en de arbitrage heeft geoordeeld. Daar is het boekje met regels voor en daar zijn de stewards voor. Dat heeft allemaal gewerkt zoals het zou moeten, ook al ben je het met het resultaat wellicht niet helemaal eens. Het gescheld en getier mag wat mij betreft ook wel aangepakt worden. Wellicht geen boete of penalty voor Vettel nu, maar er zou best een statement over mogen worden gemaakt dat dit over de grens is en dat zoiets in de toekomst wel consequenties zal hebben. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 08:43 |
Ik ben het met je eens hoor, maar dat is het met 2 maten meten systeem van de fia | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 08:43 |
![]() | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 08:46 |
Ik vind dat het voor Vettel wel een staartje mag hebben. Zijn gedrag is ongeoorloofd. Voor een 4 voudig wereldkampioen werkelijk onwaardig de race leiding zo uit te schelden ![]() | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 08:47 |
Nee. Hij heeft de pech dat voor Hamilton andere regels gelden en dat het team meent teamorders te moeten geven in de strijd om de titel. Hamilton kan wel sneller lijken, hij maakt gewoon meer fouten en Rosberg is hem ook gewoon regelmatig op snelheid de baas. Als Hamilton kampioen wordt is het de kampioen van de stewards. | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 08:47 |
Snap alleen nog steeda niet hoe Hamilton nou weg kan komen bij die actie in turn 1, zo ongeveer iedereen wordt er voor bestraft behalve hij | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 08:48 |
Mwoa, hoogstens boete ofzo hoor. Snap best dat hij vol adrenaline dingen roept. Je hoort het ook wel bij Alonso en anderen eens gebeuren. | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 08:49 |
Vettel is al het hele seizoen het klagen | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 08:50 |
Die flatspot kwam door het remmen, niet het afsnijden. Terwijl het voordeel kwam door het afsnijden | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 08:50 |
VET, HAM en ROS zijn allemaal aan het klagen als ze in verkeer zitten. Ze zijn van de generatie; je moet gewoon rechtdoor kunnen rijden zonder dat er iemand voor je zit. Inhalen is helemaal uit den boze. Wie haalt er nou in bij F1? En dan heb je van die jonge pikies die opeens achter je rijden.. tja. | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 08:54 |
Ham en Ros hebben gisteren voor de verandering een keer niet lopen klagen over verkeer, Ves ook niet... Vettel was de enige die liep te klagen. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 08:55 |
dat weten we dus niet omdat niet alles uitgezonden wordt | |
Sinister-D- | maandag 31 oktober 2016 @ 08:56 |
Wat een circus-show ![]() ![]() | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 08:57 |
wie bepaald eigenlijk wat uitgezonden mag worden op gebied van audio fragmenten? | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 09:02 |
Ik vind dat ook iemand die geen viervoudig wereldkampioen is dit niet moet doen. | |
Slobeend | maandag 31 oktober 2016 @ 09:02 |
Hahaha Vettel. | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 09:04 |
Dan doen ze elke race geloof me. Ik weet nog wel dat in Monaco Ros tussen de auto's kwam en derde lag, veel sneller die Ros met zijn Mercedes. Zijn eerste reactie was: 'I can't get pass him' ![]() | |
IJsmuts | maandag 31 oktober 2016 @ 09:06 |
OW WAT HEEERLIJK VETTEL IN JE REET DOOR JE EIGEN GEJANK!!! ![]() ![]() ![]() sorry net wakker en dit bericht maakt me blij ![]() | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 09:06 |
Dit heeft de F1 gewoon nodig, waarom laat je dat niet gewoon uitzenden krijgen we tenminste een eerlijk beeld van de F1 in plaats van dat gemaakte showtje wat ROS elke keer uitzend. | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 09:07 |
Rosberg vroeg zich gisteren ook af waarom Max tijd aan het winnen was op hem, om in te halen natuurlijk Rosberg ![]() | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 09:09 |
Ja, en dan heel verontwaardigd over komen 'WAT KOMT HIJ NAAR MIJ TOE' ja lul.. je moet racen. Een beetje druk erop en hij verremt zich gelijk. | |
RedWhiteArmy1983 | maandag 31 oktober 2016 @ 09:11 |
![]() ![]() | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 09:13 |
Vettel heeft gisteravond behoorlijk wat tequila op denk ik zo ![]() | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 09:13 |
Ik hoop echt dat RB en Mercedes gelijkwaardig aan elkaar zijn volgend jaar, gaan we eens zien wie de echte coureurs zijn in de top ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 31 oktober 2016 @ 09:14 |
Wat een soap is dit geworden ![]() Iemand die al klaar staat voor podium eraf trekken, dan iemand anders erop zetten en die na de ceremonie ook weer bestraffen zodat er nu iemand 3e is geworden die nooit op het schavot heeft gestaan. Goed gedaan weer raceleiding!! | |
VEM2012 | maandag 31 oktober 2016 @ 09:19 |
Zou het niet aan de rijders kunnen liggen? Verstappen is gewoon een draaideurcrimineel die iedere race over de grens gaat (en daar verrassend vaak mee wegkomt), Vettel is met zijn gezeur en gescheld ook erg dom bezig (als hij normaal had gedaan was hij denk ik gewoon derde gebleven). Ligt het dan echt aan de wedstrijdleiding? | |
heywoodu | maandag 31 oktober 2016 @ 09:22 |
Hoe vaker je dit kijkt, hoe meer die actie van Ricciardo inderdaad wel érg optimistisch lijkt ![]() | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 09:22 |
Hoezo komt hij er mee weg? Hij heeft toch 5s gekregen een strafpunt op z'n licentie. Het is niet verplicht om de positie op te geven, blijkbaar vindt Ferrari van wel. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 09:22 |
![]() | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 09:23 |
Hij krijgt straf vanwege zijn eigen nieuwe regeltje ![]() | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 09:29 |
Dingen roepen oke, maar Charlie Whiting fuck off, vind ik toch wel van een ander niveau. | |
WheeledWarrior | maandag 31 oktober 2016 @ 09:33 |
Draaideurcrimineel want? Je verremt je en gaat rechtdoor. Tienduizenden keren eerder gebeurd in races. Vroeger werd daar niet eens gedacht om zoiets te bestraffen. Tegenwoordig mag er vrijwel niks meer. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 09:36 |
Dat hebben we gehad. Was ook geen succes. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 09:39 |
Sorry die tijd heb ik genist dan. | |
Frozen-assassin | maandag 31 oktober 2016 @ 09:39 |
Gestraft door eigen verzonnen regel haha Op zich had ik ze allebei geen straf gegeven en het aangemerkt als race incident want Hamilton straffen ze ook niet. | |
Meike26 | maandag 31 oktober 2016 @ 09:40 |
Bovendien is zijn mannetje Rosberg, die hier bijna benadeeld werd door onze draaideurcrimineel ook niet heilig wat verdedigen betreft. Die is vele malen slechter (ook in het uitvoeren) en mag zich wel opper-draaideurcrimineel noemen. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 09:41 |
Hoe moeilijk kan het zijn om grasveld minder snel te maken? | |
IJsmuts | maandag 31 oktober 2016 @ 09:41 |
zou er nog een reactie van vettel komen op dit bericht? oof een filmpje dat een offcial zijn beker afneemt en aan RB geeft? dat zou mooie tv zijn ![]() | |
chiren | maandag 31 oktober 2016 @ 09:41 |
Is het bezwaar van Red Bull op de straf van Verstappen nog in onderzoek? Of is dit gewoon van de baan nu? | |
Gloorbek | maandag 31 oktober 2016 @ 09:42 |
![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Gloorbek op 31-10-2016 09:48:53 ] | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 09:42 |
https://twitter.com/redbullracing/status/792888992450617345 | |
IJsmuts | maandag 31 oktober 2016 @ 09:43 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 09:44 |
In behandeling en storm in glas water, Die Vettel straf achteraf is al verbazend. | |
ondeugend | maandag 31 oktober 2016 @ 09:47 |
Wat mij betreft waren er helemaal geen penalties gegeven. Its racing! Dat gejank iedere keer. | |
Doevelaer | maandag 31 oktober 2016 @ 09:49 |
Je keek toch al minimaal een jaar of 30? ![]() Nee was sasquatsch bedoelde was in 2005, en dat was inderdaad alles behalve een groot succes met Indianapolis als absoluut dieptepunt. | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 09:49 |
Je kunt niet in beroep gaan tegen een tijdstraf. Ferrari had dat ook graag gedaan mbt Vettel, maar dat gaat dus niet. | |
Wereldgozer | maandag 31 oktober 2016 @ 09:52 |
Bazen | |
GSbrder | maandag 31 oktober 2016 @ 09:54 |
Denk dat het verongelijkte chagrijn van Ferrari een hoop meer goodwill kost dan de "agressieve" rijstijl van Max. Mensen willen F1 kijken, niet om te zien hoe P1 en P2 vanaf de start naar finish op kop rijden, maar om de actie en de onvoorspelbaarheid. | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 09:57 |
Dat heet een grindbak... | |
Achterhoker | maandag 31 oktober 2016 @ 10:01 |
Hoezo is er überhaupt sprake van de positie opgeven? Op geen enkel moment is Vettel voorbij Max geweest in die bocht. En men moet ook een consequent zijn met die straffen want Hamilton had natuurlijk ook straf moeten krijgen. | |
marp0 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:01 |
![]() | |
Antaris | maandag 31 oktober 2016 @ 10:03 |
Wat een oud wijven sport is f1 toch geworden, goede tijden slechte tijden is er niets bij. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 10:04 |
![]() ![]() Vettel moet gewoon leren schelden in het Italiaans, dan klinkt het voor de meerderheid van de mensen niet zo erg. Een doorsnee Italiaanse conversatie. ![]() Erg dom om het in het Engels te doen. | |
jpjedi | maandag 31 oktober 2016 @ 10:05 |
Toch blijf ik vermoeden dat Ric hier ook aan de posotie van Ves dacht en daarom Vet wat wilde opfokken/hinderen. Optimaal teamwork zou dat zijn en zelden zo gespeeld in F1. Maar ach, wellicht was het gewoon opportunisme.. | |
jpjedi | maandag 31 oktober 2016 @ 10:07 |
Ik zeg: Emmy waardig! | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 10:07 |
Het is het niveau waarop Whiting zijn werk doet. Hij heeft een potje van de regelhandhaving gemaakt. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:08 |
Als je met z'n allen afspreekt dat een dergelijke situatie gevaarlijk is en bestraft dient te worden, moet je dat doen ook. Geen schijnheil gaan spelen. Ik vind het ook onbegrijpelijk. Die gast is eigenlijk een grootheid, maar dit jaar is het gewoon een jankmuil. Maxie heeft gelijk, een klein kind. Zo jammer. Van die drempels neerleggen volgend jaar. Niemand meer die die route pakt of je wordt echt benadeeld. Voor de rest: Karma. Jankmuilen om een bepaalde regel omdat een klein kutventje zo slim is om zo'n move uit te voeren en de jankmuil wordt als eerste bestraft. | |
Cherna | maandag 31 oktober 2016 @ 10:11 |
"Here's a message to Seb: f**k off." | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:13 |
Dat rechtvaardigt dit natuurlijk niet | |
Cherna | maandag 31 oktober 2016 @ 10:13 |
Dat klopt. Maar het is nu wel weer mooi dat de grootste klager en deze regel wilde(Verstappen regel) er nu zelf het slachtoffer van is geworden. Voor mij hoeven dit soort regels niet. Het maakt van F1 een optocht. | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 10:17 |
hier snap ik niks van ze passen de regels aan en krijg je dit "We verdienden het podium, maar dat is ons afgenomen door bureaucratie'', foeterde teambaas Maurizio Arrivabene van Ferrari. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 10:17 |
Volgens Reddit is het allemaal een samenzwering om Ricciardo met zijn shoey van het podium te houden ![]() | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 10:18 |
Drie weken geleden moest Verstappen nog bestraft worden voor een mildere variant. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:19 |
zit toch wel wat in wat hij zegt, als Max meteen z'n plek had afgestaan was Vettel niet in die situatie gekomen | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 10:19 |
Ferrari kan toch ook niet blij zijn hoe Vettel reageerd afgelopen jaar. RB word steeds populairder dan Ferrari, kinderen willen liever een Max zijn dan gefrustreerde Duitser. | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 10:19 |
Hij kreeg ook de 3e plek door de bureaucratie ![]() | |
de_boswachter | maandag 31 oktober 2016 @ 10:19 |
Iemand het commentaar op de Duitser gekeken toevallig ? Daar zijn ze bijna iedere race furieus op Verstappen. Gisteren ook weer. Vonden dat Verstappen voor de actie in bocht 1 ronde 1 op Rosberg een penalty had moeten krijgen. En op het einde de actie op Vettel vonden ze ook niet normaal. Waren echt boos. En Vettel en Rosberg kunnen nooit iets fout doen daar. Maarja, dat is in Nederland met Max ook. | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 10:19 |
Ik vind het prima als dit tegen het eigen team is of zelfs andere coureurs, echter tegen de officials gaat me te ver. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:20 |
kinderen kopen geen Ferrari | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 10:20 |
Ricciardo liep al seconde per ronde op Vettel in, had hem nog wel aan kunnen vallen denk ik. | |
de_boswachter | maandag 31 oktober 2016 @ 10:20 |
Gefrustreerde Duitsers.... ik vind het gevaarlijk. | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 10:20 |
heb het over iets simpels een cap | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:20 |
tja wat chauvinisme betreft doen we weinig voor ze onder | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 10:21 |
waarom kan een commentator niet objectief zijn. ik vind het bij Olav Mol reuze meevallen. | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 10:21 |
Er was toch ook een Duitser die zei dat Vettel maar naar de psycholoog moest? ![]() | |
de_boswachter | maandag 31 oktober 2016 @ 10:22 |
Nou.... hij mag soms ook wel wat kritischer zijn op Max hoor. Als een andere coureur zo'n gedrag richting Max zou vertonen wil ik het commentaar ook nog wel eens horen ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:22 |
Misschien wel maar dan had hij niet in de sandwich gezeten en het is ook maar de vraag of Max RIC voorbij had gelaten | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 10:23 |
Hij was 2 sec sneller dan Max. Denk dat het dan kwestie van op snelheid erv oorbij gaan had geweest. | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 10:24 |
Laat coureurs lekker racen inderdaad. De acties van Hamilton, Verstappen en Vettel hadden wat mij betreft niet bestraft hoeven te worden maar dan moeten wel voor iedereen dezelfde regels gelden en niet de ene wel bestraffen en de ander niet. | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 10:24 |
![]() ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:25 |
Zo zie je maar hoe verwarrend die FOM broadcasts kunnen zijn | |
Cherna | maandag 31 oktober 2016 @ 10:26 |
Dat was de seniele Lauda. Ook nu ging hij weer vol op het orgel. http://www.nu.nl/formule-(...)ante-verstappen.html | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 10:26 |
F1 heeft coureurs als Verstappen nodig, zeker om nieuw publiek aan zich te binden. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:27 |
Ik vind in principe dat als je met 4 wielen van de baan bent geweest je daar geen voordeel uit mag halen, nu was dat in het geval van Hamilton nog veel duidelijker dan in het geval van Verstappen | |
KingRadler | maandag 31 oktober 2016 @ 10:32 |
Sinds Max in de F1 is gekomen zie je ook dat de F1 jaren ervoor heeft stil gestaan. | |
nils7 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:33 |
Ach Hamilton deed dit soort dingen ook in het verleden en om over Schumacher nog maar te zwijgen. Beiden zijn wel enorm succesvol gebleken. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:34 |
Lekker verkeersdrempels neerleggen 5 meter naast de lijn. Zo'n beetje wat ze overal doen.. Lijkt me een prima oplossing voor dit soort. Foutje? Stuiterdestuiter en tijdverlies. | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 10:34 |
Dat vind ik onzin. Ten eerste wordt de discussie van alle kanten geframed die nergens op slaat. Rosberg & Hamilton in boch 1? Onzin, twee totaal onvergelijkbare gevallen, Hamilton verremt zich, later remmen is altijd een voordeel, de bocht missen is het risico. Ik vind dat hij dat voordeel moet teruggeven, maar het gebeurt wel vaker niet en zeker in het geval van Hamilton. Rosberg wordt er gewoon vanaf gebeukt, als Verstappen daar voordeel van trekt moet hij straf krijgen. Dat Rosberg gewoon doorgaat en voor Verstappen op de baan komt maakt dat het gewoon door kan gaan. Het is natuurlijk belangrijk dat iedereen met dezelfde wapens vecht, en dat er dus regels zijn. Als je in het gevecht om een positie je hand overspeelt moet je de positie teruggeven. Daar houden alle coureurs zich aan, want het werkt. Het alternatief is dat je S&G's en DT's gaat uitdelen daarvoor, dat verstoort de race veel meer. Dat werkt dus al jaren prima, maar dan is er eentje die denkt dat die regel niet voor hem geldt, en dan werkt het dus niet meer. "Een plek teruggeven zit nou eenmaal niet in hem", da's jammer, dan moet hij een andere sport gaan doen terwijl hij hier zoveel talent voor heeft. Een braketest geven mag ook niet, dat is erratic driving. Ik weet niet of het er echt eentje was, maar het lijkt me wel een onderzoekje waard als die beschuldiging er is. Ik vond wat Vettel deed nou ook niet helemaal hetzelfde als de tactiek waar Verstappen zich van bediende, maar het is natuurlijk een leuk verhaaltje. Verzinnen we er nog even bij dat Vettel de grote tegenstander van die manouevre was, dat maakt het verhaaltje nog leuker en dus gelooft iedereen het. Volgens mij is het in een niet openbare zitting besproken en is de uitkomst dat die Verstappenmanoeuvre niet meer mag. Die coureurs vormen een gezelschap die elke 14 dagen met elkaar in de slag moeten en daar proberen allemaal heel en gezond uit te komen. Dan kun je niet hebben dat de degene met de grootste doodsverachting en met de meeste schijt aan de regels daarvoor beloond wordt. Vettel is ook een coureur die wel verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid, dat mag niet zomaar opgeofferd worden aan een beetje sensatie. Anders kunnen we straks weer allemaal krokodillentranen gaan plengen om weer een dooie. Of er is overeenstemming over de regels en alle coureurs houden zich daaraan of het wordt gehandhaafd, of coureurs gaan elkaar corrigeren. Coureurs die de veiligheid wel respecteren worden nu boos en zullen een gelegenheid om Verstappen een koekje van eigen deeg te geven niet voorbij laten gaan. Dat gaat dus gevaarlijke situaties opleveren en in tranen eindigen. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:36 |
M Schumacher beukte gewoon in de sidepod of ging de laatste ronde de pits in om een Stop&Go in te lossen. Als er 1 een sluwe vos was die de mazen in de regels wist te vinden, waren hij en zijn team het wel. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 10:36 |
Hoe oud is die oude Lauda eigenlijk, die man lijkt wel 120 jaar en kan wel een betovergrootvader van Max zijn. Het is algemeen bekend dat met zijn leeftijd dementie gepaard gaat. Die man hoort thuis in het verzorgingstehuis. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:37 |
Heb een hele pauze gehad van 2007 tot vorig jaar door de saaiheid en regeltjesgeneuk. Fucking fantastisch dit weer. Meer van dit graag. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 10:37 |
Wat was het einde van deze race een genot om te zien. De FIA lijkt er alles aan te doen om de sport de nek om te draaien door het willekeurig handhaven van de regels. HAM alsnog 5 seconden geven heeft achteraf geen enkel effect, dat hadden ze tijdens de wedstrijd moeten doen. | |
Fer | maandag 31 oktober 2016 @ 10:38 |
Hamilton was niet ingehaald als hij wel op de baan was gebleven, dus gain an advantage valt wel mee. Rosberg werd eraf gedwongen door Verstappen. Beide geen straf is wel eerlijk in dit geval. Verstappen wasmachine wel degelijk ingehaald door Vettel als hij niet rechtdoor gegaan was. 5s terecht, strafpunt was overdreven. Vettel heeft weken lopen zeiken over die moving under breking regel. Nu doet hij het zelf, terecht gestraft. Al met al niet slecht door de stewards. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 10:39 |
Verstappen had ruim een autolengte voorsprong... als hij niet blokkeerde, was hij er ruim voor gebleven. Zie Massa vs Perez. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 10:39 |
Verstappen is echt een eindbaas Dat wilde ik even gezegd hebben | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 10:39 |
Een journaliste (Sky?) vroeg Max ook nogal stellig waarom hij teamorders negeerde. Die hebben ook niet goed geluisterd. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 10:40 |
Daar ben ik ook een voorstander van, gewoon naast de track en bij elke bocht waar je kunt afsnijden een grindbak planten zodat je duidelijk tijd kwijt raakt als je buiten de track komt, of misschien nog wel beter, vast komt te zitten in de grind. | |
THEFXR | maandag 31 oktober 2016 @ 10:40 |
mol en verstappen hebben economisch belang in elkaar | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:42 |
Hoorde het ook pas na de tweede keer 'keep the position, altough I think we have to give it back later'.. Iedereen hoorde: 'Leave the position, or else I think we have to give it back later'. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 10:43 |
Hoe zit dat eigenlijk met RTL over de Duitsers, en Sky over de Engelsen? | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:44 |
Exact. Gewoon oude taferelen. Foutjes moeten afgestraft worden in de F1. Want foutjes, hoe klein ook, horen hier niet thuis. Verremmen? Kiezels koppen. Spinnen? Vastzitten. F1 is veel te vergefelijk geworden intussen. Helemaal op die tilkedromes. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:45 |
F1 heeft het ook prima overleefd in NL in tijden van Pa Verstappen, Doornbos, Aalbers en vd Garde. Of zelfs geen NL'ert. Vaste schare fans heeft het wel gekregen in de afgelopen 25 jaar. Max helpt mee het mainstream te krijgen, wat het daarvoor niet was. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 10:46 |
Vettel is de meeste emotionele, irrationele rijder van de sport hebben we gisteren kunnen zien. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:46 |
zo kunnen we aan de gang blijven | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 10:46 |
Heb het de eerste ronde meteen weer afgezet. Wat een zielige jankerds daar zo. Alles is Max zijn schuld, al is hij bij wijze nog thuis. Echte Duitse mentaliteit, kunnen absoluut niet tegen hun verlies ![]() Op sky sport hadden ze het er juist over dat Nico zijn plek af moest geven aan Max omdat hij door het gras ging... Lol | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:47 |
Maar als hij wint heeft hij zijn mondje ergens anders en gedraagt hij zich als een leider onder de rijders. Maar we zien nu wel een andere Vettel inderdaad. Een jankkindje van de bovenste plank. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:47 |
valt wel mee hoor maar je ziet hoe de druk bij hem en zijn team is toegenomen | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
In welk opzicht is 2 a 3 seconden voorsprong geen voordeel? | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
Is natuurlijk niet helemaal waar. Lange tijd heeft Mol toch commentaar moeten doen vanuit studio in Nederland? En ze hadden ook geen pitreporter...nu trouwens nog steeds niet echt... ![]() | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
Wacht, dus als je eerste rijdt mag je gewoon stukken afsnijden? Cool man! Rij dan gewoon 71 keer heen en weer over de finishlijn! Correct Was ingehaald is geen reden. Hij was niet ingehaald op het moment dat het gebeurde DUS hoefde hij niet aan de kant; zo ook de teamorders.
| |
maan_man | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
Hamilton zorgde er gelijk voor dat Rosbreg zijn DRS niet meer kon gebruiken. Hoezo geen voordeel? | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
Inderdaad. Als er 1 voordeel kreeg door de grasmaai actie, was het Hamilton. Die kwam met 3 lengtes voorsprong de bocht in en met 10 eruit. Max met 2 en met 2 eruit. Beide geen positie winst en 1 wel enorme tijdswinst. Feiten zijn gewoon zichtbaar. Als je dat niet ziet? Feiten zijn gewoon op te zoeken | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 10:50 |
Als Hamilton na zijn remfout terug de baan was opgegaan, had hij een paar posities verloren. Nu geeft hij gas op het gras en wint 2-3 seconden op zijn achtervolgers. Hoezo geen advantage? ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 10:51 |
Daar is op zich iets voor te zeggen. Op het moment dat Rosberg ging afsteken zat Verstappen er iets voor. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 10:52 |
Daar krijgt hij dan ook 50 mio per jaar voor. Als hij niet met de druk om kan gaan moet hij iets anders gaan doen. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:53 |
ik had toch het idee dat Max tegen Rosberg aangleed dus daar kon hij weinig aan doen | |
xzaz | maandag 31 oktober 2016 @ 10:53 |
Het grootste probleem is: Die hele generatie kan gewoon niet racen, rijden kunnen ze wel als ze maar niemand naast hun hebben staan. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 10:53 |
Ik lees net dat Vettel "driver of the day" is geworden ROFL ![]() ![]() Dat kan alleen omdat er na de finish niet meer gestemd kan worden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 10:54 |
Dat grasveld deugt niet. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 10:54 |
Dat is ook zo maar je ziet toch wat ze met zeiken voor elkaar krijgen, dat het later weer terug gedraaid wordt is weer een ander verhaal | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 10:55 |
Daarom zal het waarschijnlijk ook niet bestraft zijn verder. Daarnaast was er voor Rosberg ook geen ruimte meer om de bocht wel te halen. | |
daNpy | maandag 31 oktober 2016 @ 10:56 |
Ik vind het een race incident. Beide geen problemen, doorrijden. Alonso heeft vorige week 2 man eraf gebeukt en daar voordeel van gehad. Ook niet bestraft :/ | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 10:56 |
Rosberg sneed ook stuk minder af. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:57 |
Dat was een jaar of 4 inderdaad.. Combi van. Olav z'n vrouw was toen ook ziek en daarna hij. Kijk maar eens Olav Mol na van voor die periode en na. Die gast heeft 4 jassen uitgedaan. Maar toch keken er standaard 3 tot 500.000 mensen per GP op de open netten. En die tijden van Alard Kalff in de pits zijn ook weg, want volgens mij hebben ze die rechten verkocht aan Sky. Beide kanten hebben een waarheid. Max is een katalysator en een dikke turbo. Niet noodzakelijk, wel enorm lekker. | |
ESF1Gamer | maandag 31 oktober 2016 @ 10:57 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)aan_Ricciardo__.html Vooral die laatste zin het artikel. "We verdienden het podium, maar dat is ons afgenomen door bureaucratie'', foeterde teambaas Maurizio Arrivabene van Ferrari. Ferrari ![]() Vettel had zelf gevraagd om die regel | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 10:58 |
Juist niet zo sluw, want hij deed het zo opvallend dat iedereen zag dat er opzet in het spel was. Wat dat betreft is Max een heel stuk geraffineerder. | |
jpjedi | maandag 31 oktober 2016 @ 10:58 |
Huh? F1 was op sterven na dood in NL. Exposure krijg je bij het grote publiek en niet bij een kleine groep hardcore fans. Handboogschieten kent ook een harde kern... of dat is wellicht wat overdreven ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 10:59 |
Klopt, ben ook van mening dat Rosberg geen straf daar verdiende. Maar Hamilton wel,vind ik. | |
Gezicht | maandag 31 oktober 2016 @ 11:00 |
Alle Max-haat op de social media zeg ![]() ![]() | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:01 |
Ja, en van dat laatste wordt het er niet leuker op. Ineens zoveel beste stuurlui aan wal. En van die huisvrouwen die ineens helemaal Max-fan zijn ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 11:03 |
nou ik denk dat hij nog wat van Schumacher kan leren hoor, helaas is die er niet bewust meer bij. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:04 |
Kijkcijfers waren stabiel toch? Ik heb dan ook een paar jaar niet meegedaan met actief volgen, eerlijk is eerlijk. Vond er geen moer meer aan met de overdaad aan regelgeneuk, netjes binnen de lijntjes en tilkedromes. Maar de harde kern bleef had ik het idee en zag ik ook aan de kijkcijfers als ze weer eens langskwamen. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:04 |
Toen rem blokkeerde deed ie het bewust daarna leek me, Max dacht wacht dat kan ik ook. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:05 |
Z'n erfenis zitten we naar te kijken met z'n allen en daar plukt Mercedes de vruchten van. Meegeholpen Mercedes op poten te zetten. The fuck. | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:05 |
Ongetwijfeld, een van de beste coureurs ooit. Maar ik mocht hem absoluut niet, vandaar natuurlijk een gekleurde bril. | |
Cherna | maandag 31 oktober 2016 @ 11:06 |
Nou, Ricciardo en Perez is toch ook een smaakmaker. Ondanks Max ben ik als NLer toch meer fan van Ricciardo als het om F1 gaat. Maar om eerlijk te zijn kijk ik liever indycar. Maar dat is een kwestie van smaak. Juist al die regels en het steeds uitdelen van straffen is wat mij betreft over de top | |
GoofyGoober | maandag 31 oktober 2016 @ 11:07 |
![]() ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 11:07 |
![]() | |
fathank | maandag 31 oktober 2016 @ 11:07 |
Breng de grindbakken aub terug. Dan laten ze het wel achterwege om rechtdoor te gaan. | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 11:07 |
RIC een smaakmaker?? Haha hardop gelachen. Mister ik val echt werkelijk nooit op. Wel stabiel natuurlijk. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:07 |
Ricciardo is toffe peer. | |
GoofyGoober | maandag 31 oktober 2016 @ 11:08 |
Zal nooit meer gebeuren vrees ik. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:09 |
Pleur er wat bagger op het grasveld minimaal. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 11:10 |
Op het podium is hij wel een smaakmaker. ![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:10 |
Die huisvrouwen weten niet eens wat het verschil is tussen een pull- en een pushrod. Of tussen een V12 en een V6. Of uberhaupt wat een uitlaat is. Maargoed. Laten wij lekker kijken naar Max en wat hij achter laat. F1 is terug waar het hoort, laten we dat duidelijk hebben. Alleen die straffen moeten wat minder. | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 11:11 |
Eens. Op het podium, naast de auto, tijdens interviews: allemaal lachen met m Maar ik heb hem dit seizoen een keer echt gezien, maar toen was zijn team nog aan t slapen in de pits. Hoe vaak heeft nu dit seizoen iemand ingehaald om een positie (dus geen achterblijvers)? 5 x? | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 11:12 |
Terechte morele kampioen. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:13 |
Brengt ook gevaar met zich mee van het abrupt snelheidsverlies. Vele situatie's waarbij coureurs alsnog over de kop zijn gegaan bij gelijkstuur. Maar wat meer hogere curbs, zachter gras en stoepranden hier en daar gaat ook helpen. Dat asfalt naast de baan moet zeker minder vergefelijk worden. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:13 |
Max maakte grote remfout en wist zich op precies dezelfde manier te redden die Ham in dezelde bocht deed, HAM komt er met weg VES niet, zo werkt dat in dat wereldje. | |
TargaFlorio | maandag 31 oktober 2016 @ 11:14 |
Stemming was volgens mij al afgelopen voor de Verstappen-Vettel-Ricciardo chaos. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 11:15 |
Nop, nog niet. Maar veel mensen hadden op dat moment allang hun stem uitgebracht. Ik wist dat die drie samen gingen komen en heb nog even gewacht ![]() Daarna Ricciardo gestemd. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:16 |
lekker interessant allemaal ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 11:16:25 ] | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 11:18 |
Die is wel blij volgens mij met zo'n teammaatje. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 11:19 |
Dit inderdaad. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 11:20 |
uitstekende post | |
jpjedi | maandag 31 oktober 2016 @ 11:24 |
Hier ook,na 3x Schumacher was ik er wel klaar mee na jaren fanatiek te hebben gekeken. Denk dat het breekpunt van F1 lag bij het ongeval van Senna. Nu pak ik het weer op en hype lekker mee. Een sport die leeft in de maatschappij vind ik leuker dan dat de de enige NL F1 fans hier in een topic op Fok zitten. En dat de buurvrouw nu ook juicht, ach laat haar lekker. Leuk voor haar en leuk voor de sponsors. Maar al die regels en de totale willekeur hinderen de sport enorm imo.. | |
Rockefellow | maandag 31 oktober 2016 @ 11:26 |
-> R&P | |
nils7 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:27 |
Maar toch had hij enkele seconden voorsprong er na. Das ook advantage, lijkt me als het in kwali niet kan het dan ook niet kan. Gewoon bij elke bocht zoals dat echtdoor knallen in de eerste ronde mag dus. | |
D. | maandag 31 oktober 2016 @ 11:32 |
Klinkt als de moeite om ff te downloaden ![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:36 |
Na het weekend van Imola 1994 was het wel duidelijk dat er iets moest gebeuren aan veiligheid, toch? 2 doden, 2 coma gevallen en heel wat gebroken botten. Was wel een breekpunt qua veiligheid, maar niet qua sfeer. Die kwam later in de 2000s pas toen de mannen werden vervangen door playstation jochies, de echte circuits werden verruild door de banen en het regelgeneuk kwam. Daarna nog eens Vettel die jaar in jaar uit met dat vingertje in beeld kwam. Het ging niet meer om wie het hardste ging, maar om wie er het beste met de regels om kon gaan. En dat is het breekpunt voor mij geweest. Nu met Max? Het gaat er langzaam weer om wie het beste kan rijden. | |
bedachtzaam | maandag 31 oktober 2016 @ 11:40 |
![]() Wat zal die Vettel weer zuur zijn nu, een geluk voor hem is dat hij nu ongemerkt kan vloeken en tieren. | |
opgebaarde | maandag 31 oktober 2016 @ 11:50 |
| |
nils7 | maandag 31 oktober 2016 @ 11:50 |
Van RTL GP
| |
ESF1Gamer | maandag 31 oktober 2016 @ 11:53 |
Ik blijf erbij dat Hamilton een voordeel bij kreeg. Maar ja, straffen zijn nu uitgeeld en dit is de race uitslag. So be it | |
lord_bono | maandag 31 oktober 2016 @ 11:54 |
Geen straf voor de uitlatingen omdat het team fout zat? Het gaat er toch om wat hij zegt, niet welke randzaken er spelen. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 11:57 |
Vettel kiest er niet voor dat het wordt uitgezonden. | |
Rossdale | maandag 31 oktober 2016 @ 11:58 |
De wedstrijdleiding krijgt al het radioverkeer te horen, dus hij wist maar al te goed dat Charlie Whiting zijn opmerking te horen kreeg. | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 11:59 |
Kijk en hier gaat hij dus de mist in. Ze moeten enkel kijken naar wat hij doet en niet wat anderen doen. Ben benieuwd wat dan 'iets' is wat hij qua voorsprong had ingeleverd. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:01 |
Ik ben nu juist van mening dat Hamilton vrij is gepleit. Prima zo. Of Vettel er voorbij was gekomen betwijfel ik echter nog steeds. | |
Urb | maandag 31 oktober 2016 @ 12:04 |
Herhaling is bij laatste rondes atm op ziggo voor wie gemist heeft of nog eens wil zien. ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 12:11 |
jammer inderdaad | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 12:12 |
Hamilton had die voorsprong omdat hij te laat remt en komt er dus mee weg, vreemde conclusie | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:15 |
Goede reactie. Max kan hier niets verkeerd doen en Vettel gisteren alles. Die beweging in de remzone van Vettel was veel trager en op lagere snelheid, vergeleken met Max laatst VS raikonen bijvoorbeeld. Azijnpissers zeggen "regels zijn regels", maar waar het vooral om gaat is of het gevaarlijk was. En dat viel mijns inziens reuze mee gisteren met die move van Vettel. Maargoed, het blijft een lastig punt hoe je dit moet jureren. Maar Max krijgt de 4e plaats nu makkelijk in de schoot geworpen. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 12:15 |
Wat een bizarre conclusie. Hoe in vredesnaam? Vettel zat er niet eens in de buurt ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 12:16 |
Conclusie: een divebomb zoals die van Ricciardo loont | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:16 |
Perez ging Massa immers ook gemakkelijk voorbij toen ie van zo ver kwam. Owacht... | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 12:17 |
leuk was dat | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 12:18 |
En verder kan dat grasveld in Mexico gewoon blijven als ze iets aan de binnenzijde van bocht 2 maar een bollard plaatsen. Iedereen die er links voorbij gaat krijgt straf. Los je gelijk het probleem bij bocht 1 op. | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 12:18 |
Dat weet Vettel inmiddels ook ![]() | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:18 |
Mensen die de race saai vonden snappen er gewoon geen bal van ![]() | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:19 |
Wisten we toch al? Max deed precies hetzelfde bij Rosberg, dat pakte alleen wat minder gelukkig uit. | |
Rossdale | maandag 31 oktober 2016 @ 12:20 |
Ronde 10 tot 60 waren ook niet bijster boeiend | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:22 |
Inderdaad, ik overwoog zelfs om maar gewoon naar bed te gaan. Maar de pitstop momenten zijn altijd interessant om te zien wat voor strategieën de teams gaan kiezen. En dan zit je zo alweer halverwege de race en kijk je em toch maar af. Gelukkig maar :-). | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 12:23 |
Wel mooie drift, al is dat niet helemaal de bedoeling bij de F1 ![]() Was daar ook totaal geen grip. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 12:24 |
Serieus? Het kleiner worden gat tussen VES en ROS? De gefrustreerde Perez die maar niet voorbij Massa kwam? etc,,, | |
Schnitzels | maandag 31 oktober 2016 @ 12:28 |
Leg eens uit? Het eind en de start, prima. Maar daartussen is er vrijwel in 50 rondes niet veel gebeurd. | |
Nattekat | maandag 31 oktober 2016 @ 12:29 |
Perez vs Massa, twee McLarens die als een warm mes door de boter gingen, opbouwende spanning vooraan... | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:33 |
Maar laten we eens eerlijk zijn. Als Max zo door blijft gaan met controverses creëren, zal hij dan nog wel geliefd blijven? Deze sport gaat om miljoenen en kan me voorstellen dat een paar van de managers gaan lopen muiten op een gegeven moment. 'Het gaat om geld, niet goed voor de sponsoren, zo'n belhamel is niet goed voor onze exposure mehmehmeh...' Als Max ouder wordt en niet rustiger, wat dan? Zijn contract loopt een keer af, hij kan niet continu iedere wedstrijd aangesproken worden. Helaas. | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 12:35 |
Tuurlijk, maar de rest van het veld was behoorlijk ingedut. Volgend jaar zal het zich wel gaan settelen en heb je veel minder controverse | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 12:37 |
Terecht ook. In Engeland en nu ook Nederland wordt F1-verslaggeving steeds meer een feestje van het eigen chauvinistische gelijk. Bij de olympische spelen pikt elk land de sporten eruit waar zij goed in zijn, en gaan dan victorie kraaien wanneer ze paar andere landjes die daarin actief zijn verslaan, bij de F1 is het een en dezelfde sport, maar verzint elk land zijn eigen regels om de eigen sporter er beter uit te laten komen. Duitsers zijn ook niet helemaal objectief maar hebben nog wel een rem op hun chauvinisme staan die behoorlijke sportverslaggeving heet. Wat ziggo ons na de race voorschotelde was beneden elk niveau, ik kan daar echt niet naar kijken. Dan komt daar, in het bijzonder in het geval van Verstappen, het zogenaamde 'echte racen' bij, vaak gebezigd door mensen die pas sinds Verstappen voor het eerst een race uitzitten. Als het maar niet saai is. Het klopt dat er saaie races zijn, dat is eigen aan F1, en dan is het leuk dat er tenminste wat gebeurt, maar je kunt niet veiligheid uitruilen tegen sensatie. Pubers willen dat natuurlijk wel, maar die maken om die reden dan ook niet de dienst uit in de F1 en moeten zich aanpassen aan de volwassenen. Volwassenen weten namelijk dat die sensatie geen ernstige ongelukken waard is, en als het zo doorgaat komt verstappen daar ook wel achter als hij een keer een koekje van eigen deeg krijgt en het voor hem slecht afloopt. Als hij dan tenminste tot inkeer kan komen, want met deze snelheden liggen niet alleen verpeste races en blessures op de loer, maar ook de dood. | |
Vliegbaard | maandag 31 oktober 2016 @ 12:37 |
Zolang hij blijft presteren zal het wel meevallen. Al zou het totaal geen kwaad kunnen als hij een tikkeltje minder agressief zou gaan rijden. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:37 |
19, scherpe randjes moeten er nog vanaf. Ondanks dat hij voor een 19jarige zijn tijd ver vooruit is. Die combinatie. Als die scherpe randjes er niet vanaf gaan, dan vrees ik dat hij het op een gegeven moment wel lastig gaat krijgen. Jammergenoeg. Want dit soort gasten maken de F1. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 12:37 |
Vettel heeft nog mazzel dat zijn woede uitbarsting tegenover de wedstrijdleiding twee keer hem niet duur is komen te staan met een wedstrijdschorsing en daarmee vol verliespunten ten opzichte van Verstappen en Raikkonen. | |
MakkieR | maandag 31 oktober 2016 @ 12:43 |
Daar zit het verschil tussen een liefhebber van F1 en een gewone kijker. Een liefhebber maakt F1 spannend door de tussentijden te volgen. Een kijker zit naar rondrijdende auto's te turen hopen dat er iets gebeurd. F1 lijkt in die zin veel op 10 km lange baan schaatsen, dat is ook oersaai, als je enkel kijkt naar de rondrijdende schaatsers. | |
S95Sedan | maandag 31 oktober 2016 @ 12:43 |
Je ziet Max nu al meer volwassen zijn dan dat hij nog bij Toro Rosso zat. En laten we niet vergeten, iedereen weet hoe Vettel, Hamilton en weet ik wie nog meer waren toen ze net begonnen. Dus het valt allemaal wel mee, de F1 is gewoon steriel(er) geworden door allerlei regels en andere dingen die totaal niks met racen te maken hebben. Plus het is gewoon comisch dat Vettel door z'n eigen regel straf krijgt en vervolgens nog 5e wordt ook ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 31 oktober 2016 @ 12:44 |
Red Bull is blij met de controverse, want meer exposure voor hun drankje | |
Wereldgozer | maandag 31 oktober 2016 @ 12:48 |
Lauda ![]() | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 12:48 |
Geen positie. Wil je anders iedereen die met 4 wielen buiten de baan komt 5 sec. straf geven? Dat doen ze alleen als het meerdere keren voorkomt of als het een positie voordeel oplevert. | |
Nieuwschierig | maandag 31 oktober 2016 @ 12:50 |
Laten we wel wezen. Het is gewoon fysiek onmogelijk om met een een stuk of 6 auto's op een hoop met 250km/uur op een bocht af te stormen en er dan zonder elkaar aan te raken door te komen als je elkaar ook nog allemaal persé in wilt halen. Eigenlijk is het ook een sport waar het alleen maar mis kan en moet gaan. | |
Vliegbaard | maandag 31 oktober 2016 @ 12:50 |
Max maakt dezelfde fout en wordt wel bestraft. | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:50 |
Nu volg ik al jaren F1, maar dit is echt de eerste keer dat iemand straf krijgt omdat hij zich verremt en daardoor door het gras moet. 'Fuck off Charlie' Vettel heeft er geen nadeel van gehad, want hij is geen moment voorbij Max geweest, of uberhaupt maar ernaast. | |
Fer | maandag 31 oktober 2016 @ 12:50 |
De voorsprong van Hamilton leek groter doordat Rosberg en Verstappen de bocht ook knudde namen. Anders Lauda maakt ook wel een punt. Als Max door op deze manier de bocht te nemen, Rosberg uit de race had getikt en zo het kampioenschap had beslist, zou ik dat ook niet tof gevonden hebben. | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 12:57 |
Inderdaad die dingen. En alleen het feit of Hamilton niet per ongeluk uit zou vallen door iets technisch, en het gevolg dat dat zou hebben, waarop maar een hele kleine kans is natuurlijk, maakte de race van begin tot het eind spannend. Maar als je alleen voor Max kijkt boeien die dingen natuurlijk niet. | |
BadderHaring | maandag 31 oktober 2016 @ 12:57 |
Ach joh, allemaal exposure voor de sponsor en de sport. Daarbij rijdt Max niet om vrienden te maken, maar om de beste te worden. | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 13:00 |
Ik denk dat iedereen die niet MB-boy is het eindelijk wel leuk vindt dat er IETS gebeurt nu in de F1. IETS=Max, die bedreigt, valt aan en laat zien dat hij de enige is die er in de buurt komt. Zit wel goed. | |
Nieuwschierig | maandag 31 oktober 2016 @ 13:01 |
Kvyat moest ook weg na wat negatieve berichten en wild rijden. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 13:01 |
Omdat hij volgens de stewards anders zijn positie verloren zou zijn aan Vettel. Hamilton niet. Wel Als Hamilton dit vaker gedaan zou hebben zou hij wel een waarschuwing of een straf gekregen hebben, wat normaal is bij 'leaving the track'. Anders hadden veel meer coureurs wel een straf mogen krijgen voor het buiten de baan raken. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 13:02 |
De stewards vonden van wel. | |
Nieuwschierig | maandag 31 oktober 2016 @ 13:02 |
Exact. Sebas was 'm dik voorbij gegaan als hij niet te laat geremd en vervolgens afgesneden had | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 13:03 |
Ver voor zijn tijd? Hij gedraagt zich als een arrogante kutpuber van 16, het type dat zich kapotrijdt op de brommer. | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 13:03 |
Kvyat heeft ook straf gehad. | |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 13:06 |
Maar hij won er een positie mee. Dus terecht. Volgens de stewards behield Max zijn positie door het afsnijden en Hamilton niet. Dus vanuit dat oogpunt zijn alle straffen verklaarbaar. Of je het er mee eens moet zijn is wat anders. Maar het is wel consequent. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:06 |
Jij vindt alles kut wat uit NL komt op het moment. Maar dat is een andere discussie. | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 13:07 |
| |
sasquatsch | maandag 31 oktober 2016 @ 13:08 |
Jankbal Vettel niet dan? | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 13:10 |
Guys, dat grasveld kan gewoon blijven liggen zolang ze maar zorgen dat iedereen bocht 2 in Mexico verplicht moet nemen. Hoe maakt niet uit, maar dan heb je geen gezeik meer zoals gisteren. | |
ondeugend | maandag 31 oktober 2016 @ 13:10 |
| |
H0D3NPYL | maandag 31 oktober 2016 @ 13:11 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 31 oktober 2016 @ 13:12 |
True. Willen ze alles dichttimmeren of geven ze de coureurs de ruimte om te rijden? | |
SnowOokami | maandag 31 oktober 2016 @ 13:12 |
Sowieso blauwe vlaggen afschaffen ![]() | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:15 |
![]() | |
Vliegbaard | maandag 31 oktober 2016 @ 13:15 |
Dat Max daardoor zijn positie behield is misschien met zekerheid te zeggen dan de situatie met Hamilton(als in Mx haalt er meer voordeel uit dan HAM). Echter corrigeert Hamilton zijn remfout is hij volgens mij ook minimaal 1 plek kwijt. Hamilton is echt veeeeel te laat met remmen waar Max voor het remmen de bocht voor Vettel klein maakt en daardoor ook te laat is met remmen. Als ze beide geen remfout maken had ik wel willen zien of Vettel er langs was gekomen, dat vind is in mijn ogen uiterst discutabel. | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 13:17 |
Nee, ik vind Verstappen een enorm talent, maar zijn gedrag is puberaal. | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 13:19 |
Klopt maar dat mag nog wel voor een 19-jarige. | |
NewHorizon | maandag 31 oktober 2016 @ 13:19 |
Ik wil zijn of Ferrari's reactie nog wel horen eigenlijk ![]() Goed teamwork deze race. Ves laten passeren en later Ves die Vettel handig ophoudt. Mooi ook die sombrerofoto ![]() | |
Ferry_76 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:21 |
"Dit had een speciale dag kunnen zijn: we hadden deze podiumplek echt verdiend, maar deze is ons afgenomen door bureaucratie. Het team heeft geweldig werk geleverd en onze strategie zorgde ervoor dat we in een goede positie kwamen", stelt Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene. "Helaas zijn we vervolgens bestraft door de beslissing van de stewards, waar we geen beroep tegen kunnen aantekenen, welke in mijn ogen te hard en oneerlijk is." | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:21 |
Waar doel je dan op? Ik vind hem zich juist heel volwassen gedragen. Ook bijvoorbeeld hoe hij het gisteren op nam dat hij niet naar het podium ging. Wel met een heerlijke steek onder water. Met een glimlach en dan tegen Hamilton en Rosberg zeggen, I did the same as you in the first corner. | |
Rossdale | maandag 31 oktober 2016 @ 13:21 |
![]() | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:22 |
Ja. Hij is 19, geen 31. En volgens mij scheld hij geen scheidsrechters uit over de radio en loopt hij ook niet een heel seizoen te muiten over achterblijvers die geen kilometer voor hem alvast aan de kant gaan. | |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 13:22 |
Welk gedrag was er gisteren zo puberaal? | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 13:24 |
![]() ![]() | |
H0D3NPYL | maandag 31 oktober 2016 @ 13:25 |
Italiaanse handgebaren ![]() | |
Tarado | maandag 31 oktober 2016 @ 13:26 |
vind ik ook allemaal wel meevallen, in eerste instantie dacht ik dat hij teamorders had om Vettel er voorbij te laten maar dat bleek niet zo te zijn dus eigenlijk heel volwassen uitgereden. | |
NewHorizon | maandag 31 oktober 2016 @ 13:26 |
Dat is gewoon humor, nav Vettels wijsvingertje | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 13:27 |
Zou ik ook doen als er een mof met italiaans temperament en vingertje naast me rijdt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 13:27:36 ] | |
H0D3NPYL | maandag 31 oktober 2016 @ 13:28 |
Ik vind het wel genieten. Kunnen ze niet samen in 1 team? ![]() | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:37 |
Eigenlijk een heel volwassen gebaar. Het betekent iets als "wat is er nou, wat wil je nou eigenlijk zeggen?". Puberaal zou zijn je middelvinger opsteken of zo. | |
ueberduitser | maandag 31 oktober 2016 @ 13:38 |
![]() | |
BadderHaring | maandag 31 oktober 2016 @ 13:41 |
Het verschil is dat Kyvat er niet zo veel van kan. | |
InTrePidIvity | maandag 31 oktober 2016 @ 13:41 |
In Italië is dat gebaar niet heel volwassen hoor ![]() | |
potjecreme | maandag 31 oktober 2016 @ 13:41 |
Dit was ook fantastisch.![]() | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 13:41 |
Het stelt heel weinig voor. Anders dan bijvoorbeeld het hoorndragersgebaar. | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 13:43 |
Toch triest dat na de F1 race de meeste spanning en sensatie is en niet tijdens. Ik kijk vooral uit gewoonte tegenwoordig. Bij MotoGP is het dit seizoen toch een stuk beter. ps. gratis magazine van Motorsport.com https://www.yumpu.com/doc(...)pub001-mexgp-spreads | |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 13:44 |
Sterker nog, dat is in mijn ogen juist uitermate professioneel. Je weet dat je wellicht een sanctie krijgt, maar om je teammaat de kans te geven blijf je er voor. Uiteindelijk levert het Red Bull een derde en vijfde plek op in plaats van een vierde en vijfde en lopen ze verder uit op Ferrari. Lauda liep te janken om de vreselijk roekeloze actie van Verstappen jegens Rosberg, maar verder hoor ik daar echt niemand over klagen. Ook zijn uitlatingen tijdens en na de race waren verder niet bijzonder. Verstappen heeft zich echt wel een paar keer onvolwassen gedragen dit seizoen, maar in deze race zie ik het niet zo. | |
NewHorizon | maandag 31 oktober 2016 @ 13:46 |
Het levert ze zelfs een derde en vierde plek op. | |
THEFXR | maandag 31 oktober 2016 @ 13:48 |
bij motogp zijn er elke race ongelukken, elke keer stuiteren ze er weer af. | |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 13:49 |
Inderdaad, klein foutje. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 31 oktober 2016 @ 13:50 |
Dat moment heeft Max toch al gehad vorig jaar in Monaco? | |
franklop | maandag 31 oktober 2016 @ 13:54 |
Mooiste was dat Rosberg nog 'per ongeluk' het petje pakte voor de #1 van de race ![]() | |
de_boswachter | maandag 31 oktober 2016 @ 13:58 |
Ik ben voor meer muren langs het circuit. Weg kut grasvelden ![]() Ook die uitloopstroken ![]() | |
de_boswachter | maandag 31 oktober 2016 @ 13:59 |
Omdat hij reageerde op die Duitser die zijn wagen met 200 KM/U naast hem kwam zetten? | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 14:00 |
En zag je hoe ze hem aankeken? En daarna Vettel? De Nederlandse media kunnen natuurlijk helemaal loco gaan over Verstappen en de Britten kunnen hun anti-Duitse sentiment de vrije loop laten om wraak te nemen op de Schumacher en Vettel jaren, bij de coureurs onderling ligt dat anders. Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg, Massa etc. beseffen heel goed dat de coureurs gezamenlijk moeten zorgen dat ze zoveel mogelijk heelhuids het einde halen. Die hebben Alonso nog bijna onthoofd zien worden, Kubica zien ontsnappen, Grosjean laten corrigeren en zijn gezamenlijk naar de begrafenis van Bianchi geweest. In dat gezelschap is Vettel niet de huilebalk, maar een voortrekker bij het behouden van orde en veiligheid. En dan komt die getalenteerde blaag ze allemaal en in het bijzonder Vettel uitdagen voor een spelletje wie durft het meeste risico te nemen en de grootste bek op te zetten, daar hebben ze helemaal geen trek in en ze zien ook wel waarom die Vettel uitzoekt. Niet de moedigste keuze op dit moment. Dan krijg je heel makkelijk de situatie dat het Verstappen is tegen de rest, en dat is waarschijnlijk wat meer dan hij aankan, bit off more than he can chew. Ruzie zoeken met iedereen, doen alsof je de hele wereld aankan en jezelf en anderen in gevaar brengen is heel puberaal ja. Stoere praatjes ook. De stewards zijn bang voor het verwijt van de gelegenheidsfans dat ze die van goede momenten beroven, maar als die niet optreden dan doen de coureurs dat zelf wel. Op het leven en laten leven principe hoeft Verstappen niet meer te rekenen, het is niet dat de anderen niet zo kunnen racen als hij, ze kiezen ervoor dat niet te doen. Maar in zijn geval gaan ze uitzonderingen maken, en dan loopt hij te janken en haalt iedereen zijn schouders omdat je ook moet kunnen incasseren als je uitdeelt. Tenzij hij gewond raakt natuurlijk, maar ook dat heeft hij dan aan zichzelf te danken. | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 14:07 |
Christus wat overdreven ![]() | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 14:08 |
zonde ook van al die letters op het web extra | |
Beach | maandag 31 oktober 2016 @ 14:08 |
Goede onderbouwde reactie van Weltschmertz. Ik ben benieuwd wat de fanboys daar tegenover gaan stellen. | |
damsco | maandag 31 oktober 2016 @ 14:10 |
Hoop aannames waaruit hij vervolgens zelf allerlei conclusies trekt. | |
bloodymary1 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:12 |
Te veel nergens op gebaseerde onzin om op in te gaan. | |
Monolith | maandag 31 oktober 2016 @ 14:15 |
Er was niets gevaarlijks aan de actie van Verstappen. Vettel was gewoon woest dat hij er niet langs werd gelaten. Met veiligheid heeft dat niets van doen. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:16 |
Ik snap je ongerustheid, maar je klinkt wel als een oud zuurvat hoor. Max is ook een paar keer op zn bek gegaan en gaat dat nog wel een paar keer doen. Hoort er bij, alleen de vraag is hoe hard. Vettel is zeker niet de voortrekker voor het behouden van orde en veiligheid nu. Vettel had die rol moeten hebben alleen is hij die vergeten aan te nemen dit jaar met al zijn gezeur. Na Spanje is het bergafwaarts gegaan en loopt vervolgens alleen maar te janken. Dat Vettel dan een ventje tegenkomt die hem niet zint in Max is het kruispunt. En ook komt er vanzelf wel een moment dat Max het duidelijk wordt gemaakt door de rest van de coureurs en teambazen dat hij moet minderen. Dat leek in Austin te gebeuren, maar is niet geweest. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:17 |
Wat was precies gevaarlijk dan? Vond de poging bij Rosberg gevaarlijker dan die met Vettel. Voor de rest heb ik hem weinig ernstigs zien doen sinds de crash op Monaco vorig jaar. Zijn remacties misschien? Nou.. | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 14:18 |
Vettel is de nr 3/4/5 van het gehele veld en Max is de nr 3/4/5 van hetzelfde gehele veld. Die komen elkaar dus continu letterlijk tegen. Alleen is de Duitser een paar keer WK geworden en heeft Max 16 grand prix gereden en 1 gewonnen dit jaar. Vettel niet. En dat vindt Vettel niet zo fijn. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:22 |
Vaker 2de geworden dan iedere andere uitslag. | |
BeamofLight | maandag 31 oktober 2016 @ 14:22 |
Max is natuurlijk niet echt nummer 2 van het veld he helder licht | |
Weltschmerz | maandag 31 oktober 2016 @ 14:24 |
Dat was inderdaad wat anders. Iedereen houdt zich aan de regel van het teruggeven van een plek als je in het duel door een fout buiten de baan bent beland, want anders moeten daar DT's voor uitgedeeld worden en daar heeft niemand wat aan. Alleen Verstappen vind dat die regel niet voor hem geldt, dus krijgen we binnenkort die DT's want de 5 seconden regel dekt onsportief gedrag niet. Het getuigt wel van dezelfde pubermentaliteit als waar de veiligheidsissues vandaan komen. In beide gevallen ziet hij niet dat er een groter overkoepelend belang is dat hij uiteindelijk zelf ook deelt. Dat zijn nou juist de dingen waaruit zou moeten blijken dat hij ondanks zijn leeftijd volwassen genoeg is. Zoals ik poogde uit te leggen, zoals jij het beleeft door het radioverkeer en ziggo is niet zoals de andere coureurs het beleven. Die coureurs horen elkaars radioverkeer niet, dat vinden ze ook niet belangrijk want die realiseren zich wel dat het voor de interne communicatie is. Die komen elk raceweekend samen om tafel om te bespreken hoe ze deze race weer allemaal heel doorkomen. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:24 |
33 toch? ![]() | |
Fir3fly | maandag 31 oktober 2016 @ 14:28 |
Mooi voor Dovi he ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 oktober 2016 @ 14:28 |
Met nog een paar ronden te gaan, had ik hem er ook niet voorbij laten gaan. Helemaal niet als je eigen team zegt : "Keep position, you may have to give it back later". Niets puberaals aan. | |
Floriz87 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:32 |
Eh, ik denk dat je teveel een commentator napraat, want dit is echt niet een heel duidelijk ongeschreven regel. En zoals hierboven al staat kreeg hij direct advies vanuit zijn team. Je drijft nu door, je bent nu teveel advocaat van de duivel aan het spelen, terwijl ik eerder nog het idee had dat je objectief probeerde te zijn. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:34 |
Waar blijkt het dan uit dat hij zijn positie terug moest geven? Hamilton is nog steeds niet bestraft terwijl hij precies hetzelfde deed. Max had geen voordeel van die actie. 2 lengtes verschil in, 2 lengtes verschil uit. Ik zie geen onsportiviteit. Oplossing: drempels in de berm van bocht 1. Level playing field voor iedereen. Hamilton de sjaak, Max de sjaak. Nu niet. Hamilton wordt niet bestraft terwijl hij voordeel had, Max wel bestraft terwijl geen voordeel. Dat is wat er aan de hand is en geen veiligheidsissue of roekeloos rijgedrag. | |
Red_85 | maandag 31 oktober 2016 @ 14:35 |
Hij objectief? Kom eens in NWS zou ik zeggen... | |
Blik | maandag 31 oktober 2016 @ 14:38 |
Ik zou toch zeggen dat gisteren Vettel de puber was en Verstappen de volwassene... of vond jij Vettels gedrag fatsoenlijk voor een volwassen vent die al 4x wk is geworden? |