Daarom zal het waarschijnlijk ook niet bestraft zijn verder. Daarnaast was er voor Rosberg ook geen ruimte meer om de bocht wel te halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had toch het idee dat Max tegen Rosberg aangleed dus daar kon hij weinig aan doen
Ik vind het een race incident. Beide geen problemen, doorrijden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar is op zich iets voor te zeggen. Op het moment dat Rosberg ging afsteken zat Verstappen er iets voor.
Rosberg sneed ook stuk minder af.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom zal het waarschijnlijk ook niet bestraft zijn verder. Daarnaast was er voor Rosberg ook geen ruimte meer om de bocht wel te halen.
Dat was een jaar of 4 inderdaad.. Combi van. Olav z'n vrouw was toen ook ziek en daarna hij. Kijk maar eens Olav Mol na van voor die periode en na. Die gast heeft 4 jassen uitgedaan. Maar toch keken er standaard 3 tot 500.000 mensen per GP op de open netten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet helemaal waar. Lange tijd heeft Mol toch commentaar moeten doen vanuit studio in Nederland? En ze hadden ook geen pitreporter...nu trouwens nog steeds niet echt...
Juist niet zo sluw, want hij deed het zo opvallend dat iedereen zag dat er opzet in het spel was. Wat dat betreft is Max een heel stuk geraffineerder.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
M Schumacher beukte gewoon in de sidepod of ging de laatste ronde de pits in om een Stop&Go in te lossen. Als er 1 een sluwe vos was die de mazen in de regels wist te vinden, waren hij en zijn team het wel.
Huh?quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
F1 heeft het ook prima overleefd in NL in tijden van Pa Verstappen, Doornbos, Aalbers en vd Garde. Of zelfs geen NL'ert. Vaste schare fans heeft het wel gekregen in de afgelopen 25 jaar. Max helpt mee het mainstream te krijgen, wat het daarvoor niet was.
Klopt, ben ook van mening dat Rosberg geen straf daar verdiende. Maar Hamilton wel,vind ik.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Rosberg sneed ook stuk minder af.
Ja, en van dat laatste wordt het er niet leuker op. Ineens zoveel beste stuurlui aan wal. En van die huisvrouwen die ineens helemaal Max-fan zijnquote:Op maandag 31 oktober 2016 10:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
F1 heeft het ook prima overleefd in NL in tijden van Pa Verstappen, Doornbos, Aalbers en vd Garde. Of zelfs geen NL'ert. Vaste schare fans heeft het wel gekregen in de afgelopen 25 jaar. Max helpt mee het mainstream te krijgen, wat het daarvoor niet was.
nou ik denk dat hij nog wat van Schumacher kan leren hoor, helaas is die er niet bewust meer bij.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Juist niet zo sluw, want hij deed het zo opvallend dat iedereen zag dat er opzet in het spel was. Wat dat betreft is Max een heel stuk geraffineerder.
Kijkcijfers waren stabiel toch? Ik heb dan ook een paar jaar niet meegedaan met actief volgen, eerlijk is eerlijk. Vond er geen moer meer aan met de overdaad aan regelgeneuk, netjes binnen de lijntjes en tilkedromes. Maar de harde kern bleef had ik het idee en zag ik ook aan de kijkcijfers als ze weer eens langskwamen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Huh?
F1 was op sterven na dood in NL. Exposure keijg je bij het grote publiek en niet bij een kleine groep hardcore fans.
Handboogschieten kent ook een harde kern... of dat is wellicht wat overdreven
Toen rem blokkeerde deed ie het bewust daarna leek me, Max dacht wacht dat kan ik ook.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Klopt, ben ook van mening dat Rosberg geen straf daar verdiende. Maar Hamilton wel,vind ik.
Z'n erfenis zitten we naar te kijken met z'n allen en daar plukt Mercedes de vruchten van. Meegeholpen Mercedes op poten te zetten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ik denk dat hij nog wat van Schumacher kan leren hoor, helaas is die er niet bewust meer bij.
Ongetwijfeld, een van de beste coureurs ooit. Maar ik mocht hem absoluut niet, vandaar natuurlijk een gekleurde bril.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ik denk dat hij nog wat van Schumacher kan leren hoor, helaas is die er niet bewust meer bij.
Nou, Ricciardo en Perez is toch ook een smaakmaker. Ondanks Max ben ik als NLer toch meer fan van Ricciardo als het om F1 gaat. Maar om eerlijk te zijn kijk ik liever indycar. Maar dat is een kwestie van smaak. Juist al die regels en het steeds uitdelen van straffen is wat mij betreft over de topquote:Op maandag 31 oktober 2016 11:00 schreef Gezicht het volgende:
Alle Max-haat op de social media zegNatuurlijk kijk ik door een oranje bril maar het is toch ook gewoon zo dat Max de enige is die de F1 weer een beetje interessant maakt? Nee, alle veteranen die al 87 jaar kijken vinden hem een gevaar op de weg die ooit iemand doodrijdt, ja joh.
quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, een van de beste coureurs ooit. Maar ik mocht hem absoluut niet, vandaar natuurlijk een gekleurde bril.
RIC een smaakmaker?? Haha hardop gelachen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou, Ricciardo en Perez is toch ook een smaakmaker. Ondanks Max ben ik als NLer toch meer fan van Ricciardo als het om F1 gaat. Maar om eerlijk te zijn kijk ik liever indycar. Maar dat is een kwestie van smaak. Juist al die regels en het steeds uitdelen van straffen is wat mij betreft over de top
Zal nooit meer gebeuren vrees ik.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef fathank het volgende:
Breng de grindbakken aub terug. Dan laten ze het wel achterwege om rechtdoor te gaan.
Pleur er wat bagger op het grasveld minimaal.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef fathank het volgende:
Breng de grindbakken aub terug. Dan laten ze het wel achterwege om rechtdoor te gaan.
Op het podium is hij wel een smaakmaker.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
RIC een smaakmaker?? Haha hardop gelachen.
Mister ik val echt werkelijk nooit op. Wel stabiel natuurlijk.
Die huisvrouwen weten niet eens wat het verschil is tussen een pull- en een pushrod. Of tussen een V12 en een V6. Of uberhaupt wat een uitlaat is.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, en van dat laatste wordt het er niet leuker op. Ineens zoveel beste stuurlui aan wal. En van die huisvrouwen die ineens helemaal Max-fan zijn. Maar een race duurt te lang, dan zitten ze er alleen maar doorheen te kakelen. Een spannende race wordt saai gevonden. Ga dan wat anders doen...
Eens.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op het podium is hij wel een smaakmaker.
Terechte morele kampioen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
RIC een smaakmaker?? Haha hardop gelachen.
Mister ik val echt werkelijk nooit op. Wel stabiel natuurlijk.
Brengt ook gevaar met zich mee van het abrupt snelheidsverlies. Vele situatie's waarbij coureurs alsnog over de kop zijn gegaan bij gelijkstuur. Maar wat meer hogere curbs, zachter gras en stoepranden hier en daar gaat ook helpen. Dat asfalt naast de baan moet zeker minder vergefelijk worden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef fathank het volgende:
Stemming was volgens mij al afgelopen voor de Verstappen-Vettel-Ricciardo chaos.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:53 schreef MakkieR het volgende:
Ik lees net dat Vettel "driver of the day" is geworden ROFLhoe vaag
Dat kan alleen omdat er na de finish niet meer gestemd kan worden![]()
Nop, nog niet. Maar veel mensen hadden op dat moment allang hun stem uitgebracht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Stemming was volgens mij al afgelopen voor de Verstappen-Vettel-Ricciardo chaos.
lekker interessant allemaalquote:Op maandag 31 oktober 2016 11:10 schreef Red_85 het volgende:
Die huisvrouwen weten niet eens wat het verschil is tussen een pull- en een pushrod. Of tussen een V12 en een V6. Of uberhaupt wat een uitlaat is.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:07 schreef fathank het volgende:
Hier ook,na 3x Schumacher was ik er wel klaar mee na jaren fanatiek te hebben gekeken. Denk dat het breekpunt van F1 lag bij het ongeval van Senna. Nu pak ik het weer op en hype lekker mee. Een sport die leeft in de maatschappij vind ik leuker dan dat de de enige NL F1 fans hier in een topic op Fok zitten. En dat de buurvrouw nu ook juicht, ach laat haar lekker. Leuk voor haar en leuk voor de sponsors.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijkcijfers waren stabiel toch? Ik heb dan ook een paar jaar niet meegedaan met actief volgen, eerlijk is eerlijk. Vond er geen moer meer aan met de overdaad aan regelgeneuk, netjes binnen de lijntjes en tilkedromes. Maar de harde kern bleef had ik het idee en zag ik ook aan de kijkcijfers als ze weer eens langskwamen.
-> R&Pquote:Op maandag 31 oktober 2016 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, en van dat laatste wordt het er niet leuker op. Ineens zoveel beste stuurlui aan wal. En van die huisvrouwen die ineens helemaal Max-fan zijn. Maar een race duurt te lang, dan zitten ze er alleen maar doorheen te kakelen. Een spannende race wordt saai gevonden. Ga dan wat anders doen...
Maar toch had hij enkele seconden voorsprong er na.quote:Op maandag 31 oktober 2016 10:38 schreef Fer het volgende:
Hamilton was niet ingehaald als hij wel op de baan was gebleven, dus gain an advantage valt wel mee.
Rosberg werd eraf gedwongen door Verstappen. Beide geen straf is wel eerlijk in dit geval.
Verstappen wasmachine wel degelijk ingehaald door Vettel als hij niet rechtdoor gegaan was. 5s terecht, strafpunt was overdreven.
Vettel heeft weken lopen zeiken over die moving under breking regel. Nu doet hij het zelf, terecht gestraft.
Al met al niet slecht door de stewards.
Klinkt als de moeite om ff te downloadenquote:Op maandag 31 oktober 2016 10:19 schreef de_boswachter het volgende:
Iemand het commentaar op de Duitser gekeken toevallig ?
Daar zijn ze bijna iedere race furieus op Verstappen. Gisteren ook weer.
Vonden dat Verstappen voor de actie in bocht 1 ronde 1 op Rosberg een penalty had moeten krijgen. En op het einde de actie op Vettel vonden ze ook niet normaal. Waren echt boos.
En Vettel en Rosberg kunnen nooit iets fout doen daar.
Maarja, dat is in Nederland met Max ook.
Na het weekend van Imola 1994 was het wel duidelijk dat er iets moest gebeuren aan veiligheid, toch? 2 doden, 2 coma gevallen en heel wat gebroken botten.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hier ook,na 3x Schumacher was ik er wel klaar mee na jaren fanatiek te hebben gekeken. Denk dat het breekpunt van F1 lag bij het ongeval van Senna. Nu pak ik het weer op en hype lekker mee. Een sport die leeft in de maatschappij vind ik leuker dan dat de de enige NL F1 fans hier in een topic op Fok zitten. En dat de buurvrouw nu ook juicht, ach laat haar lekker. Leuk voor haar en leuk voor de sponsors.
Maar al die regels en de totale willekeur hinderen de sport enorm imo..
quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar toch had hij enkele seconden voorsprong er na.
Das ook advantage, lijkt me als het in kwali niet kan het dan ook niet kan.
Gewoon bij elke bocht zoals dat echtdoor knallen in de eerste ronde mag dus.
quote:FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting heeft na afloop van de Mexicaanse Grand Prix uitgelegd waarom Max Verstappen wel, maar Lewis Hamilton niet werd bestraft voor het afsnijden van de eerste bocht
Hamilton arriveerde zondag na de start als leider bij de eerste bocht, maar de Brit verremde zich waarna hij door het gras ging en zo de bocht afsneed. De regerend wereldkampioen behield de leiding en ontving geen straf, terwijl Max Verstappen later in de race kreeg wel vijf seconden tijdstraf had ontvangen voor het afsnijden van dezelfde bochtencombinatie. De Nederlander schoot rechtdoor tijdens een duel met Sebastian Vettel, waarna hij voor de Duitser terug de baan op kwam.
"GEEN VOORDEEL VOOR HAMILTON"
“Hamilton haalde geen voordeel uit het afsnijden van de eerste bocht,” legde Whiting na afloop uit aan het Duitse Auto, Motor und Sport. “Hij lag al duidelijk voor Rosberg en Verstappen en kwam met dezelfde voorsprong uit de bocht, ook omdat Rosberg en Verstappen elkaar hadden geraakt en daardoor tijd hadden verloren. Hamilton had de leiding sowieso behouden. Daarnaast had hij voor het ingaan van de Virtual Safety Car al iets van zijn voorsprong teruggegeven.”
Bij Verstappen lag de situatie anders volgens Whting: “Hij kon zich tegen Vettel verdedigen omdat hij zo laat remde en daarna de bocht afsneed. Als Max normaal had geremd had hij de bocht gehaald, maar was Vettel er wel voorbij gegaan.”
Ook Rosberg moest de eerste bocht bij de start van de Mexicaanse GP iets afsnijden zondag. De Duitser deed dit echter om een crash met Verstappen te voorkomen, waardoor net als teamgenoot Hamilton ook Rosberg onbestraft bleef.
VETTEL VERKEERD GEÏNFORMEERD DOOR FERRARI
Whiting besloot tenslotte ook geen straf uit te delen aan Sebastian Vettel voor zijn taalgebruik na afloop van de race. De Duitser riep tot twee keer toe dat de wedstrijdleider moest oprotten, maar de Ferrari-coureur was volgens Whiting verkeerd geïnformeerd door zijn team waardoor de wedstrijdleider de uitbarsting van Vettel na een verhit duel wel kon begrijpen. De Duitser had van zijn team te horen gekregen dat Verstappen de derde plek af moest staan aan Vettel, terwijl de wedstrijdleiding daar zelf nog helemaal geen opdracht toe had gegeven. Het team van Red Bull had Verstappen alleen geadviseerd om de derde plek af te staan aan Vettel. Een advies dat de Oostenrijkse renstal later weer introk. Vettel was er al die tijd van overtuigd dat Verstappen de orders van de FIA negeerde door het niet afstaan van zijn plek.
http://www.rtlgp.nl/item/(...)pen_wel_straf_kreeg_
Ik blijf erbij dat Hamilton een voordeel bij kreeg. Maar ja, straffen zijn nu uitgeeld en dit is de race uitslag. So be itquote:
Geen straf voor de uitlatingen omdat het team fout zat? Het gaat er toch om wat hij zegt, niet welke randzaken er spelen.quote:
Vettel kiest er niet voor dat het wordt uitgezonden.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:54 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Geen straf voor de uitlatingen omdat het team fout zat? Het gaat er toch om wat hij zegt, niet welke randzaken er spelen.
De wedstrijdleiding krijgt al het radioverkeer te horen, dus hij wist maar al te goed dat Charlie Whiting zijn opmerking te horen kreeg.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel kiest er niet voor dat het wordt uitgezonden.
Kijk en hier gaat hij dus de mist in. Ze moeten enkel kijken naar wat hij doet en niet wat anderen doen. Ben benieuwd wat dan 'iets' is wat hij qua voorsprong had ingeleverd.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:50 schreef nils7 het volgende:
“Hamilton haalde geen voordeel uit het afsnijden van de eerste bocht,” legde Whiting na afloop uit aan het Duitse Auto, Motor und Sport. “Hij lag al duidelijk voor Rosberg en Verstappen en kwam met dezelfde voorsprong uit de bocht, ook omdat Rosberg en Verstappen elkaar hadden geraakt en daardoor tijd hadden verloren. Hamilton had de leiding sowieso behouden. Daarnaast had hij voor het ingaan van de Virtual Safety Car al iets van zijn voorsprong teruggegeven.”
Ik ben nu juist van mening dat Hamilton vrij is gepleit. Prima zo.quote:Op maandag 31 oktober 2016 11:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Kijk en hier gaat hij dus de mist in. Ze moeten enkel kijken naar wat hij doet en niet wat anderen doen. Ben benieuwd wat dan 'iets' is wat hij qua voorsprong had ingeleverd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |