abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 01:32:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163847351
President Vladimir Poetin van Rusland heeft min of meer de vloer aangeveegd met het rapport van het mondiale antidopingbureau WADA, waarin het land word beschuldigd van een door de staat geregisseerd dopingsysteem. Honderden positieve dopingtesten zouden daarbij zijn weggemoffeld. ,,Het rapport is gebaseerd op de getuigenis van één man met een bedenkelijke reputatie'', liet Poetin weten via een verklaring van het Kremlin.

Die ene getuige is Grigori Rodsjenkov, voormalig hoofd van het dopinglaboratorium in Moskou, die verklaarde dat bij de Winterspelen van Sotsji een wisseltruc plaatsvond; besmette dopingstalen van Russische sporters werden omgewisseld voor schone exemplaren.

Poetin is tegen een schorsing van Rusland voor de Olympische Spelen van Rio. ,,Daarmee stevent de olympische beweging, die al meer dan honderd jaar mensen van over de hele wereld verenigt, af op een breuk.''

De president liet wel weten dat hij tegen doping is. ,,Daar is geen plaats voor in de sport; het is ongezond en oneerlijk.''

-O-

De Russische staatssecretaris van Sport Joeri Nagornich is maandag geschorst naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek van antidopingbureau WADA naar het dopingsysteem in Rusland.

Nagornich speelde volgens onderzoeker Richard McLaren een sleutelrol bij de Russische dopingfraude bij de Olympische Winterspelen in Sotsji. Tientallen Russische atleten kregen doping toegediend en hun positieve testen werden verdoezeld. De staatssecretaris bepaalde welke sporters beschermd moesten worden en welke niet. Hij is geschorst tot er opheldering is over de beschuldigingen, zei een regeringswoordvoerster tegen persbureau Interfax.

-O-

Het mondiale antidopingbureau WADA doet een duidelijke aanbeveling aan het Internationaal Olympisch Comité: weer alle Russische sporters van de Olympische Spelen en ook van de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro. WADA vindt ook dat vertegenwoordigers van de Russische regering niet welkom zijn in Rio.

WADA presenteerde maandag het rapport van de Canadese jurist Richard McLaren naar dopingpraktijken in Rusland en concludeerde dat de afgelopen jaren honderden Russische sporters doping kregen toegediend en dat hun positieve dopingtesten werden verdoezeld. Het IOC heeft voor dinsdag spoedberaad belegd, waarin het waarschijnlijk een besluit neemt over de schorsing van Rusland.

WADA doet nog meer aanbevelingen. Zo moet de onafhankelijkheid van het Russische antidopingbureau Rusada nader worden onderzocht en het dopinglab in Moskou zijn werkzaamheden stilleggen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163847436
En wat vindt Tong er zelf van/over? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 01:59:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_163847565
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:42 schreef Geralt het volgende:
En wat vindt Tong er zelf van/over? :)
Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 08:17:59 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_163848570
Het Internationaal Olympisch Comité besluit mogelijk dinsdag al dat Rusland wordt geweerd van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro wegens een omvangrijk dopingschandaal. Voorzitter Thomas Bach kondigde spoedberaad via de telefoon aan, waarin het dagelijks bestuur maatregelen zal treffen richting de sportgrootmacht.

Een rapport van het wereldantidopingagentschap WADA legde maandag bloot dat de Russische overheid samen met de geheime dienst en dopinglaboratoria in Moskou en Sotsji een dopingssysteem aanstuurde en controleerde. Tientallen Russische sporters kregen doping toegediend en hun positieve dopingtesten werden weggemoffeld en verwisseld voor schone exemplaren. Het zou gaan om minsten 643 positieve gevallen tussen de jaren 2012 en 2015.

De druk op het IOC om Rusland te schorsen is immens groot. Het WADA heeft aanbevolen de Russen niet toe te laten in Rio en tal van grote sportbonden, nationale olympische comités en antidopingorganisaties steunen die oproep.

dinsdag 19 juli 2016 @ 08:37:32 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163848766
ik zou het zeer slecht vinden als Rusland niet aanwezig is in RIO
Je moet landen nooit straffen op sportief gebied..
Slechte zaak in mijn optiek
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:51:32 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163848914
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?
dan moeten ze Rusland op een andere manier aanpakken.. niet de sporters
desnoods de sporters onder neutrale vlag
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163849589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".

Dat is inderdaad precies hoe je het moet aanpakken, valsspelers niet bestraffen om zo de eerlijke sporter te benadelen.
pi_163849660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:36 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".

Dat is inderdaad precies hoe je het moet aanpakken, valsspelers niet bestraffen om zo de eerlijke sporter te benadelen.
Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepakt :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:30:38 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:31:10 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:

[..]

WTF :?

dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:04 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163851659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?

geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:13 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851661
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepakt :)
Ze maken allemaal deel uit van een groot geheel en systeem.

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:33:41 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef Onnoman het volgende:

[..]

geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingen
Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.

dinsdag 19 juli 2016 @ 11:34:48 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163851714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.

bedenk zelf maar iets idd
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 12:46:17 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_163853194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bedenk zelf maar iets idd
Achteraf winnen is niet winnen.

pi_163854662
Laat ze maar wegblijven, kunnen de Nederlandse waterpolo'sters naar Rio ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:48:45 #18
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163856330
Is die Rodsjenkov inmiddels al overleden aan een plotselinge hartaanval?
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 14:55:37 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_163856550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:48 schreef Jinkx het volgende:
Is die Rodsjenkov inmiddels al overleden aan een plotselinge hartaanval?
Ik moest even nadenken

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 juli 2016 @ 15:27:34 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163857305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.

Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meer :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:30:55 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_163857382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meer :P
Ik heb het meer over de details en hoe het in z'n werk ging in Shotzi.

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 17:03:16 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_163859305
Geen uitsluitsel over een eventuele schorsing. Er gaat eerst onderzocht worden hoe ze het juridisch moeten aanpakken.

pi_163900847
Kan dit niet hier: OS / Doping #1 - Van Georgische worstelaars tot Acne Schippers

Houdt het wel zo overzichtelijk.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 11:10:46 #24
284411 crew  heywoodu
pi_163901156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:54 schreef Homdeck het volgende:
Kan dit niet hier: OS / Doping #1 - Van Georgische worstelaars tot Acne Schippers

Houdt het wel zo overzichtelijk.
Dit schandaal is wel zo ontzettend groot en overschaduwt de complete Spelen, waardoor het wat mij betreft wel een eigen topic mag hebben. Doping is niet uniek, maar deze situatie is dat echt wel.

Al het andere dopingnieuws mag in dat topic inderdaad :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 11:31:55 #25
8781 crew  Frutsel
pi_163901562
quote:
CAS handhaaft schorsing Russische atleten voor Spelen in Rio

Russische atleten ontbreken definitief op de Olympische Spelen volgende maand in Rio de Janeiro. Het internationaal sporttribunaal CAS besloot donderdag het beroep van de Russische atletiekbond en 68 atleten uit dat land af te wijzen.
Door de afwijzing blijft de schorsing die de internationale atletiekfederatie IAAF Rusland in november oplegde van kracht.

Het wereldantidopingagentschap WADA concludeerde destijds in een onderzoek dat er in Rusland sprake was van massaal door de staat georganiseerd gebruik van doping onder atleten.
pi_163905317
Welke Russische Sporters en vertegenwoordigers worden nu geweerd in Rio, Zijn het nu alle Russen van alle sporten of van een bepaalde tak van sport?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:06:00 #27
284411 crew  heywoodu
pi_163905351
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:04 schreef MakkieR het volgende:
Welke Russische Sporters en vertegenwoordigers worden nu geweerd in Rio, Zijn het nu alle Russen van alle sporten of van een bepaalde tak van sport?
Russische sporters in de atletiek mogen niet onder de Russische vlag meedoen in Rio. Mogelijk een aantal wel onder de olympische vlag, maar dat zullen er niet veel zijn.

Over een algehele Russische schorsing is nog geen beslissing genomen. Wel mogen er minder gewichtheffers meedoen en is er een klein kansje dat ze in het gewichtheffen helemaal uitgesloten worden (buiten de algehele Russische schorsing die nog wel mogelijk is).
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 14:07:19 #28
8781 crew  Frutsel
pi_163905375
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Russische sporters in de atletiek mogen niet onder de Russische vlag meedoen in Rio. Mogelijk een aantal wel onder de olympische vlag, maar dat zullen er niet veel zijn.
Volgens mij tot nu toe alleen Klishina O+ :9

quote:
Over een algehele Russische schorsing is nog geen beslissing genomen. Wel mogen er minder gewichtheffers meedoen en is er een klein kansje dat ze in het gewichtheffen helemaal uitgesloten worden (buiten de algehele Russische schorsing die nog wel mogelijk is).
Vraag me af welke wielrenners er op staan :X
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:14:01 #29
284411 crew  heywoodu
pi_163905484
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Volgens mij tot nu toe alleen Klishina O+ :9

[..]

Vraag me af welke wielrenners er op staan :X
Waarop? :P
pi_163905500
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ah dank je voor voor de uitleg, Dus als ik het goed begrijp staat er ook nog een algehele Russische Schorsing te wachten, Wanneer wordt daar een besluit op genomen en hoe groot is nu de kans dat we een OS krijgen zonder Rusland? en wat voor gevolgen heeft dat voor de Nederlanders die niet zijn gekwalificeerd, Ik heb gelezen dat de Nederlandse waterpoloërs misschien naar de spelen gaan, zijn er meer Nederlandse atleten die nu moeten afwachten?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:17:54 #31
284411 crew  heywoodu
pi_163905568
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ah dank je voor voor de uitleg, Dus als ik het goed begrijp staat er ook nog een algehele Russische Schorsing te wachten, Wanneer wordt daar een besluit op genomen en hoe groot is nu de kans dat we een OS krijgen zonder Rusland? en wat voor gevolgen heeft dat voor de Nederlanders die niet zijn gekwalificeerd, Ik heb gelezen dat de Nederlandse waterpoloërs misschien naar de spelen gaan, zijn er meer Nederlandse atleten die nu moeten afwachten?
Men zegt dat komend weekeinde een besluit genomen wordt, maar het zou goed kunnen zijn dat je een situatie krijgt waarbij veel officials en autoriteiten gestraft worden terwijl sporters wel mee mogen doen, mogelijk onder de olympische vlag.

Het kan dus zijn dat we een Spelen zonder Rusland krijgen, maar wel met Russische sporters.

Als Rusland en al hun sporters volledig uitgesloten worden, wat me onwaarschijnlijk lijkt, zijn er inderdaad flink veel startplekken die opgevuld moeten worden, waaronder die bij de waterpolodames (wat Nederland dan zou doen).

Ik denk dat het verder weinig verschil zou maken voor Nederland, want er zijn dan nog altijd de eisen van NOC*NSF waar ze aan moeten voldoen.
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 14:28:28 #32
8781 crew  Frutsel
pi_163905795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarop? :P
op die lijst met 68-doping atleten... ik las 24 renners ofzo maar daar kunnen ook ATB, Mountainbikers op staan en onbekend hoeveel mannen en vrouwen... Maar Zakarin bijv ook :P
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:33:08 #33
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163905908
slechte zaak van het CAS
wie straf je hier nu eigenlijk? Poetin?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:34:20 #34
284411 crew  heywoodu
pi_163905931
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

op die lijst met 68-doping atleten... ik las 24 renners ofzo maar daar kunnen ook ATB, Mountainbikers op staan en onbekend hoeveel mannen en vrouwen... Maar Zakarin bijv ook :P
Dat ging volgens mij om 68 atleten uit de atletiek :+
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 14:39:42 #35
8781 crew  Frutsel
pi_163906036
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat ging volgens mij om 68 atleten uit de atletiek :+
Ja bovenstaande wel...maar

quote:
Natuurlijk werd hem naar het Russische dopingrapport van het WADA gevraagd. Over de mogelijke olympische boycot voor Russische sporters. En over de 26 mogelijk positieve wielrenners die in rapport Richard McLaren voorkwamen. Ilnur Zakarin van de Katusha-formatie had na zijn knappe ritzege in de eerste Alpenrit geen zin om hier dieper op in te gaan.

„De Tour vergt al zoveel stress dat ik me na de koers met niets anders bemoei. Ik lees wat boeken en kijk wat films, maar ik ga me niet verdiepen in andere nieuwszaken. Ik weet niks van het McLaren-rapport af en kan er dan ook geen commentaar opgeven”, was zijn vooraf door teammanager Viatcheslav Ekimov ingefluisterde antwoord.

Ekimov wilde wel nog een statement geven: „Over die 26 wielrenners is niets duidelijk. Zijn het renners van de weg, baan, mountainbike, vrouwen? We weten er niks van en kunnen hier dan ook geen enkel commentaar op geven.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 14:43:01 #36
284411 crew  heywoodu
pi_163906108
Ondertussen is Mutkogod bezig met een persco op de Russische tv. Het antwoord op vraag één duurde tien minuten en was een onafgebroken stroom woorden.
pi_163906886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het kan dus zijn dat we een Spelen zonder Rusland krijgen, maar wel met Russische sporters.

Dat is natuurlijk wat Rusland beslist niet wil, want dat zou betekenen dat Rusland niet voorkomt op de medaille spiegel en er wordt geen Russisch volkslied gezongen bij de atleten en andere ceremonie wat Rusland belangrijk vind.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 16:19:37 #38
284411 crew  heywoodu
pi_163908209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wat Rusland beslist niet wil, want dat zou betekenen dat Rusland niet voorkomt op de medaille spiegel en er wordt geen Russisch volkslied gezongen bij de atleten en andere ceremonie wat Rusland belangrijk vind.
En dus zou dat een prima oplossing zijn denk ik :Y
pi_163909715
En als vervolg roept Russische sportminister op om naar de burgerrechter te gaan. Welke? De Russische? Daar zal het IOC natuurlijk naar gaan luisteren...
  donderdag 21 juli 2016 @ 17:36:56 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_163909862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:33 schreef Onnoman het volgende:
slechte zaak van het CAS
wie straf je hier nu eigenlijk? Poetin?
Nee, een natie die zo ziek is dat haar overheid de sport verziekt. De goeden lijden onder de slechten, maar hier zijn zoveel slechten dat het mijns inziens gerechtvaardigd is.
Laat de sporters maar asiel aanvragen als ze geen doping willen gebruiken.
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:00:57 #41
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163910384
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee, een natie die zo ziek is dat haar overheid de sport verziekt. De goeden lijden onder de slechten, maar hier zijn zoveel slechten dat het mijns inziens gerechtvaardigd is.
Laat de sporters maar asiel aanvragen als ze geen doping willen gebruiken.
Je begrijpt het niet denk ik. Het CAS straft de sporters.. niet de natie. De natie geeft geen fuck waarschijnlijk. Het zijn de sporters die eronder moeten lijden.
Zou de USA op dergelijke wijze gestraft worden? Ik dacht het dus effe niet hè!

Het CAS had anders kunnen straffen.. Geldboete of inname medailles van Russische spelers.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:27:02 #42
295615 the_ring
Klaar voor de strijd
pi_163910808
Nu maar hopen dat alle Russische sporters worden uitgesloten van deelname aan de OS, dat het WK 2018 niet meer in Rusland wordt gehouden, homo's rechten krijgen in dat land en Poetin wordt afgezet..........

Maar dit is een goede eerste stap ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 19:39:15 #43
284411 crew  heywoodu
pi_163912182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:00 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet denk ik. Het CAS straft de sporters.. niet de natie. De natie geeft geen fuck waarschijnlijk. Het zijn de sporters die eronder moeten lijden.
Zou de USA op dergelijke wijze gestraft worden? Ik dacht het dus effe niet hè!

Het CAS had anders kunnen straffen.. Geldboete of inname medailles van Russische spelers.
Als het Russische NOC inderdaad geschorst wordt is dat juist een hele opening voor de Russische sporters om onder de olympische vlag uit te mogen komen. Lijkt me prima, want dan kunnen ze meedoen om de medailles maar heeft de natie niet de eer van het horen van het volkslied etc.
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:14:46 #44
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163913084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het Russische NOC inderdaad geschorst wordt is dat juist een hele opening voor de Russische sporters om onder de olympische vlag uit te mogen komen. Lijkt me prima, want dan kunnen ze meedoen om de medailles maar heeft de natie niet de eer van het horen van het volkslied etc.
zoiets idd
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2016 @ 16:57:00 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_163931900
De Russische president Vladimir Poetin wil dat een onafhankelijke commissie onderzoek gaat doen naar de problemen in het Russische antidopingsysteem. De commissie moet volgens hem uit buitenlandse experts bestaan. Poetin ziet de Russische oud-vicevoorzitter van het Internationaal Olympisch Comité, Vitali Smirnov, echter als hoofd van deze commissie, zo werd vrijdag bekend.

De president noemt het Russische erelid van het IOC 'iemand met een vlekkeloze reputatie'. Daarom is Smirnov volgens hem de aangewezen persoon om het dopingprobleem in het land aan te pakken. De oud-waterpoloër is sinds 1971 lid van het IOC. Poetin houdt een vergadering met de Russische regering om over de nieuw te vormen commissie te spreken.

Donderdag werd bekend dat de Russische atleten ontbreken op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Het internationaal sporttribunaal CAS besloot het beroep af te wijzen dat de Russische atletiekbond en 68 atleten uit dat land hadden ingediend. Daardoor blijft de schorsing die de internationale atletiekfederatie IAAF aan Rusland heeft opgelegd van kracht. Het IOC beslist later over een algehele schorsing van alle Russische sporters, waar het mondiale antidopingbureau WADA op heeft aangedrongen.

http://www.ad.nl/andere-s(...)men-doping~a09fd283/

pi_163938582
quote:
Volleybalbond FIVB wil Rusland wél op Spelen

In de discussie rond een mogelijke schorsing van alle Russische sporters voor de Olympische Spelen, heeft de internationale volleybalfederatie FIVB een opvallend tegengeluid laten horen. De FIVB vindt bij monde van de Braziliaanse voorzitter Ary Graça dat de (beach-)volleybalteams uit Rusland wél naar Rio de Janeiro mogen gaan. ,,We kunnen de Russische teams niet straffen omdat er in andere sporten wat problemen zijn'', meldde Graça in een verklaring.

De Canadese jurist Richard McLaren kwam na onderzoek tot de conclusie dat de afgelopen jaren in Rusland sprake was van een door de staat aangestuurd dopingsysteem, dat bijna alle sporten behelsde. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) overweegt daarom alle Russische sporters te weren van de Spelen.

,,De FIVB voert een zerotolerancebeleid wat betreft doping, maar we hebben er ook vertrouwen in dat er op dit gebied geen problemen zijn met Russische volleyballers'', aldus Graça. ,,Veel testanalyses worden buiten Rusland gedaan, voornamelijk in Duitsland.'' De volleybalbaas kreeg bijval van olympisch kampioenen in zijn sport als Emanuel Rego, Julius Brink en Giba.
pi_163966343
Daily Mail denkt het al te weten. Ondanks dat morgen nog de IOC-meeting is waarin waarschijnlijk besloten gaat worden, zegt de Britse krant al dat het hele Russische team uitgesloten gaat worden van deelname.

quote:
ENTIRE Russian team of 387 athletes will be banned from competing at the Rio Olympics as punishment for their country’s state-sponsored doping programme

The IOC are set to punish all 387 Russian athletes in strongest way
Country's corrupt track and field stars were banned previously
The ruling is set to be the most momentous in the IOC's history

According to well-placed sources, the International Olympic Committee will punish all 387 Russian sportsmen and women in the strongest possible way after revelations of their country’s state-sponsored doping programme shocked the world.
The country’s corrupt track and field stars have already been banned from the Games, and last week lost a desperate legal challenge to overturn that decision.

The entire Russian Olympic team will today be banned from competing at the Rio Games next month, The Mail on Sunday understands (pictured, Team Russia in the Winter Olympics)
But today’s ruling – the most momentous in Olympic history – will see Russia’s medal hopes in cycling, judo, wrestling and all other disciplines excluded from competition in the wake of the scandal.

The controversy involved President Vladimir Putin’s sports ministry handing out cocktails of steroids and covering up tainted urine samples ahead of the 2012 London Olympics.

As well as excluding Russian athletes from the forthcoming Games, senior IOC figures are also advocating a ban for the 2018 Winter Olympics in South Korea. An Olympic insider told the MoS: ‘The IOC want to ban Russia to show [doping] is an assault on the whole of sport.
‘That effectively means expulsion from Rio. But Thomas Bach (the IOC president) also wants to give consideration to the rights of individuals.’

It is understood that the Committee, led by Thomas Bach (pictured), will ask each international federation, the bodies responsible for individual Olympic sports, to examine the personal merits of potential Russian athletes, to assess whether they can compete as exceptional cases

It is understood that the Committee, led by Thomas Bach (pictured), will ask each international federation, the bodies responsible for individual Olympic sports, to examine the personal merits of potential Russian athletes, to assess whether they can compete as exceptional cases
Russia loses its appeal against Olympic ban on its athletes

To this end, a small number of Russian athletes who train abroad, subject to stringent anti-doping procedures and demonstrably free of Russia’s sphere of corruption, may be offered a lifeline to compete in Rio under a neutral flag.

It is understood that the Committee, based in Lausanne, Switzerland, will ask each international federation, the bodies responsible for individual Olympic sports, to examine the personal merits of potential Russian athletes, to assess whether they can compete as exceptional cases.
Two have already received dispensation to compete in Brazil – Yuliya Stepanova, the 800m runner and a key whistleblower in the doping scandal, and long jumper Darya Klishina, who is based and tested in Florida.
A spokesman for the IOC said: ‘The IOC Executive Board is meeting tomorrow to discuss the participation of Russian athletes in Rio. We intend to send a statement with the decision just after the proceedings.’

The IOC’s bombshell decision is likely to enrage Mr Putin, but it is unclear whether he and other Russian dignitaries will boycott the Games.

http://www.dailymail.co.u(...)l-twitter_mailonline
pi_163966383
Ik geloof ook niet dat ze het gedaan hebben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 juli 2016 @ 23:57:59 #49
284411 crew  heywoodu
pi_163966625
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 23:47 schreef TheArt het volgende:
Daily Mail denkt het al te weten. Ondanks dat morgen nog de IOC-meeting is waarin waarschijnlijk besloten gaat worden, zegt de Britse krant al dat het hele Russische team uitgesloten gaat worden van deelname.

[..]

Hebben ook al groot "Russia Banned" als kop voor de voorpagina van morgen. Nu hoop ik helemaal dat ze niet geschorst worden. Is ook wel een ontzettende schijtkrant volgens mij.
pi_163967472
Broekje uit als Rusland afwezig is. _O_
pi_163968126
Ligt natuurlijk wel voor de hand wat Daily Mail schrijft. CAS oordeelt dat atleten terecht zijn uitgesloten. Gezien in andere sporten hetzelfde is gebeurd mbt doping, moeten de andere sporters dus ook uitgesloten worden.

Wordt wel interessant als het waar is dat IOC verantwoordelijkheid voor het toelaten van bijzondere gevallen bij de bonden legt. Volleybalbond heeft al aangegeven dat ze tegen uitsluiten zijn. Zullen zij soepeler omgaan met toelaten dan andere bonden?
pi_163968154
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:34 schreef Snowbomb het volgende:
Ligt natuurlijk wel voor de hand wat Daily Mail schrijft. CAS oordeelt dat atleten terecht zijn uitgesloten. Gezien in andere sporten hetzelfde is gebeurd mbt doping, moeten de andere sporters dus ook uitgesloten worden.

Wordt wel interessant als het waar is dat IOC verantwoordelijkheid voor het toelaten van bijzondere gevallen bij de bonden legt. Volleybalbond heeft al aangegeven dat ze tegen uitsluiten zijn. Zullen zij soepeler omgaan met toelaten dan andere bonden?
Het lastige is dat teamsporten natuurlijk anders zijn dan individuele sporters. Het is veel makkelijker voor bonden om individuele sporters toe te laten, onder de olympische vlag dan, maar voor teamsporten is het veel moeilijker. Ik kan me niet voorstellen dat er teams onder de olympische vlag gaan deelnemen. Hoe gaat het dan aflopen? Wat doet de FIVB dan? Wat gebeurt er bij het waterpolo en de Nederlandse waterpolodames? Als het waar is, dan lijkt het positief, maar het kan nog wel weer eens een flink staartje krijgen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 01:40:23 #53
284411 crew  heywoodu
pi_163968182
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:34 schreef Snowbomb het volgende:

Turnbond is er ook tegen, volgens mij nog wel best wat meer...(badminton, hoewel dat daar weinig uitmaakt qua medailles)
pi_163969348
FINA was toch ook tegen uitsluiting? In dat geval kunnen de waterpolodames weer stoppen met trainen.
pi_163970971
We gaan het zien, Hoelaat wordt de beslissing verwacht?
zie email 27 oktober
pi_163971123
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:47 schreef trein2000 het volgende:
We gaan het zien, Hoelaat wordt de beslissing verwacht?
Rond 16.00.
pi_163971146
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:28 schreef Riofan83 het volgende:
FINA was toch ook tegen uitsluiting? In dat geval kunnen de waterpolodames weer stoppen met trainen.
l

Mijn interpretatie van het daliy mail artikel is dat de IF's INDIVIDUELE atleten mogen toelaten en geen teams. Maar aangezien dat geen officiële beslissing is moeten we gewoon afwachten.
zie email 27 oktober
pi_163971156
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Rond 16.00.
Dank!
zie email 27 oktober
pi_163973392
Ja die teamsporten wordt inderdaad een interessante als het artikel van Daily Mail klopt.

Vindt het trouwens wel bijzonder dat FINA tegen is. Juist in het zwemmen zijn al heel wat Russische sporters betrapt. En dat is nou ook niet echt een sport waar men veel buiten de eigen landgrens komt dus ik zou daar geen enkele zwemmer vertrouwen.

Zou wel mooi zijn als Efimova daardoor toch de Spelen kan vergeten.
pi_163975678
iocmedia twitterde op zondag 24-07-2016 om 15:16:25 For the media: URGENT- IOC President to hold media teleconferencehttps://t.co/acX1GytK1J https://t.co/626CHkAPf3 reageer retweet
16.00 maakt Bach het idd bekend.
pi_163975875
Nieuwste gerucht: Rusland wordt NIET geweerd. Komt van Reuters, dus lijkt me redelijk betrouwbaar.
pi_163975943
Alle internationale sportbonden zouden zelf mogen bepalen of ze Rusland weren of niet.
pi_163976062
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:46 schreef TheArt het volgende:
Alle internationale sportbonden zouden zelf mogen bepalen of ze Rusland weren of niet.
Dat wordt een chaos en een hoop gezeik.
pi_163976106
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 15:50 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Dat wordt een chaos en een hoop gezeik.
mjshrimper twitterde op zondag 24-07-2016 om 15:45:35 Having seen the proposed criteria for special eligibility, there's no chance of most of the sports having time/resources to do this reageer retweet
Kortom, andere sportbonden zulllen niet zo snel atleten kunnen weren.

Het worden dus alleen geen Russische atleten, maar de rest van de Russische sporters gaan gewoon deelnemen.
pi_163976125
Het verhaal van Daily Mail zou nog wel kunnen kloppen. Die geven toch ook aan dat bonden zelf mogen beslissen wie ze wel en niet toelaten? Vraag is nu of het onder Russische of Olympische vlag gaat gebeuren.
pi_163976256
Is die verklaring ergens te zien?
zie email 27 oktober
pi_163976317
BrasiLuuk twitterde op zondag 24-07-2016 om 15:58:02 Russische atleten die naar Rio gaan krijgen eerst extra individuele dopingtest en moeten aan vijf criteria voldoen om te mogen starten. reageer retweet
  zondag 24 juli 2016 @ 16:05:48 #68
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_163976395
Nou, de Daily Fail heeft weer eens verkeerd gegokt.
Géén kloon van tvlxd!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:07:18 #69
284411 crew  heywoodu
pi_163976431
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:05 schreef Montov het volgende:
Nou, de Daily Fail heeft weer eens verkeerd gegokt.
Hebben ze die "RUSSIA BANNED"-krant ook echt in de winkels gebracht? Dan zou dit echt bizar briljant zijn _O-
pi_163976444
quote:
Exclusive - IOC Decides Against Blanket Ban for Russia

07/24/16
(ATR) ATR is told the IOC has decided against banning the entire Russian team from the Rio Olympics.

President Thomas Bach and his executive board resisted huge pressure to ban Russia after several hours of discussion at an emergency teleconference on Sunday.

Two separate source have confirmed the news to ATR.

The IOC announced the conditions under which Russian athletes can compete at the Rio Olympics when Bach held a media teleconference after the EB meetings.

IOC Decision

1. The IOC will not accept any entry of any Russian athlete in the Olympic Games
Rio 2016 unless such athlete can meet the conditions set out below.

2. Entry will be accepted by the IOC only if an athlete is able to provide evidence to
the full satisfaction of his or her International Federation (IF) in relation to the
following criteria:

• The IFs*, when establishing their pool of eligible Russian
athletes, to apply the World Anti-Doping Code and other
principles agreed by the Olympic Summit (21 June 2016).
• The absence of a positive national anti-doping test cannot be
considered sufficient by the IFs.
• The IFs should carry out an individual analysis of each athlete’s
anti-doping record, taking into account only reliable adequate
international tests, and the specificities of the athlete’s sport and
its rules, in order to ensure a level playing field.
• The IFs to examine the information contained in the IP Report,
and for such purpose seek from WADA the names of athletes
and National Federations (NFs) implicated. Nobody implicated,
be it an athlete, an official, or an NF, may be accepted for entry
or accreditation for the Olympic Games.
• The IFs will also have to apply their respective rules in relation to
the sanctioning of entire NFs.

3. The ROC is not allowed to enter any athlete for the Olympic Games Rio 2016 who
has ever been sanctioned for doping, even if he or she has served the sanction.

4. The IOC will accept an entry by the ROC only if the athlete’s IF is satisfied that
the evidence provided meets conditions 2 and 3 above and if it is upheld by an
expert from the CAS list of arbitrators appointed by an ICAS Member,
independent from any sports organisation involved in the Olympic Games Rio
2016.

5. The entry of any Russian athlete ultimately accepted by the IOC will be subject to
a rigorous additional out-of-competition testing programme in coordination with
the relevant IF and WADA. Any non-availability for this programme will lead to the
immediate withdrawal of the accreditation by the IOC.

http://aroundtherings.com(...)-Russia/292/Articles
Geen Russische ex-dopeurs. En alle andere IF's staan hier ook.
pi_163976447
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:01 schreef TheArt het volgende:
BrasiLuuk twitterde op zondag 24-07-2016 om 15:58:02 Russische atleten die naar Rio gaan krijgen eerst extra individuele dopingtest en moeten aan vijf criteria voldoen om te mogen starten. reageer retweet
Dit lijkt me goed. Wat zijn de criteria?

Alleen vraag ik me af hoe Rusland nu gestraft wordt? Juist door voor neutrale vlag te kiezen had je 'schone' sporters toch kans kunnen bieden om te gaan maar de Russische staat kei hard afgestraft.
pi_163976457
IFs mogen beslissen.
zie email 27 oktober
pi_163976485
Goede beslissing.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_163976490
Kortom, deur dicht voor klokkenluidster Stepanova.

Dit is echt zo'n verschrikkelijk verkeerd signaal.
pi_163976502
Zakarin :{ ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:11:39 #76
284411 crew  heywoodu
pi_163976533
Stepanova ;(

Efimova :D *O* :W *O*
pi_163976566
Hoe gaat het met teamsporten? Moet dan iedere atleet aan de voorwaarden voldoen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_163976603
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:11 schreef heywoodu het volgende:
Stepanova ;(

Efimova :D *O* :W *O*
Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?
pi_163976631
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:14 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?
Geen idee hoeveel ex-dopingzondaars er in de Russische ploeg zitten. Heywoodu weet dat vast wel :+
pi_163976695
Laf besluit van het IOC
pi_163976753
IOCgoden _O_
pi_163976839
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?

Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???

Efimova valt in elk geval af, dat is dan wel weer fijn.
pi_163976993
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?

Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???

Nee volgens mij moet het wel nog eerst worden goedgekeurd door IOC.

Ik vind het ook echt diep triest dat ze Stepanova niet laten gaan. Dat wordt niet alleen Rusland maar ook Bach uitfluiten tijdens de openingsceremonie...
pi_163977027
quote:
• The IFs*, when establishing their pool of eligible Russian
athletes, to apply the World Anti-Doping Code and other
principles agreed by the Olympic Summit (21 June 2016).
• The absence of a positive national anti-doping test cannot be
considered sufficient by the IFs.
• The IFs should carry out an individual analysis of each athlete’s
anti-doping record, taking into account only reliable adequate
international tests, and the specificities of the athlete’s sport and
its rules, in order to ensure a level playing field.
Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.
pi_163977043
Waarom niet gewoon heel Rusland schorsen :')
Alsof de rest van de wereld ook maar 1 fuck geef om dat kutland :r
Het interesseert de rest van de wereld ook niet dat er onschuldige russen bij zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:31:35 #86
284411 crew  heywoodu
pi_163977080
Een van de grootste namen is sowieso Tatiana Kashirina. Van 2006-2008 geschorst geweest en zou in het gewichtheffen boven 75kg met speels gemak goud gepakt hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:32:49 #87
284411 crew  heywoodu
pi_163977120
Olga Zabelinskaya mag ook niet.
pi_163977154
Kan me niet voorstellen dat zo'n besluit (van eerder geschorste atleten) stand zou houden bij het CAS.
pi_163977400
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
Kan me niet voorstellen dat zo'n besluit (van eerder geschorste atleten) stand zou houden bij het CAS.
Zat ik ook al aan te denken. Er doen atleten van andere landen mee (bijv Gatlin) die wel meerdere keren eerder geschorst zijn.
pi_163977585
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:

Het CAS moet ook akkoord gaan met deelname.
zie email 27 oktober
pi_163977805
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.
Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

Heb even zitten kijken op de site van USADA. Die geven heel duidelijk weer hoe vaak iemand is getest. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de Amerikaanse zwemtoppers, die zitten al op >15 keer per jaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 17:02:27 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163978014
Achterlijk, achterlijk, achterlijk... dit is een heel verkeerd signaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163978015
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:53 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

Heb even zitten kijken op de site van USADA. Die geven heel duidelijk weer hoe vaak iemand is getest. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de Amerikaanse zwemtoppers, die zitten al op >15 keer per jaar.
World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.
pi_163978164
Het weren van oude dopingzondaars is wel erg discutabel, dat is toch twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp.
pi_163978253
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.
Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).
pi_163978334
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:11 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).
Volgens mij ook en dan zouden de uitzonderingen terecht zijn wat als je aan dezelfde tests hebt voldaan als alle andere sporters moet je mogen deelnemen.
  Trouwste user 2022 zondag 24 juli 2016 @ 18:02:33 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_163979371
Herman Ram, directeur van de Nederlandse dopingautoriteit, snapt niets van het besluit van het Internationaal Olympisch Comité om Russische sporters toch toe te laten tot de Olympische Spelen. ,,Als het er echt om gaat, geven ze de beslissing terug aan de bonden. Onbegrijpelijk, een gebrek aan leiderschap", aldus Ram tegenover de NOS.

,,Twintig bonden moeten nu een beslissing nemen, maar de criteria zijn onduidelijk. De ene bond kan het anders interpreteren dan de andere. Een onbestaanbare situatie."

Ram denkt dat sporters die geholpen zijn door het Russische dopingprogramma nu alsnog op de Spelen zullen komen. ,,We weten dat er flink gemanipuleerd is over de gehele breedte van de sport. Dat was een grote onthulling, maar het heeft er niet voor gezorgd dat het IOC doorpakt. Ik vind dat het IOC als betrouwbare partner van antidopingwereld faalt."

http://www.ad.nl/nieuws/d(...)eiderschap~ae9fc2e0/

Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 18:05:52 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163979485
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:08 schreef Wespensteek het volgende:
Het weren van oude dopingzondaars is wel erg discutabel, dat is toch twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp.
Nee, daar sla je helemaal de plank mis. Die sporters hebben zich jarenlang met behulp van doping omhoog gewerkt, een flinke dopingpiramide. Ze nu niet weren is hetzelfde als enkel het topje wegnemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163979774
Dit wist iedereen 20 jaar geleden al, het IOC is net zo'n lafhartig corrupt kliekje als de FIFA

:r :r Samaranch :r :r
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_163980112
IOC :') |:( :')
pi_163981586
Tennisbond heeft als eerste aangekondigd dat 7 geplaatste Russen gaan. Die reizen het hele jaar door en hebben veel wedstrijden dus kan me voorstellen dat die voldoende zijn gecontroleerd door niet-Russische instanties.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 19:44:21 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163982186
De zwembond zal wel volgen, die zijn nog dikke vrienden met de Russen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163982224
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, daar sla je helemaal de plank mis. Die sporters hebben zich jarenlang met behulp van doping omhoog gewerkt, een flinke dopingpiramide. Ze nu niet weren is hetzelfde als enkel het topje wegnemen.
Dan moet je alle doping zondaars levenslang straffen, Rus of niet.
pi_163982433
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:44 schreef Nattekat het volgende:
De zwembond zal wel volgen, die zijn nog dikke vrienden met de Russen.
Met die medaille (of wat was het) voor Putin :{

Lijkt me wel een lastigere hoor. Ze moeten het voorleggen aan het CAS. Denk dat veel zwemmers bijna niet buiten Rusland zijn getest. En is Efimova de enige die ooit betrapt is op doping? Ik las ergens ook de namen van Ustinova, Tarasevich en Lovtcova.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snowbomb op 24-07-2016 20:00:45 ]
  zondag 24 juli 2016 @ 19:56:37 #105
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_163982467
ringsau twitterde op zondag 24-07-2016 om 16:23:56 Are you a doper who has served your ban?Are you Russian? Not welcome. Are you non Russian? Welcome. reageer retweet
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 20:02:15 #106
284411 crew  heywoodu
pi_163982590
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 19:55 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Met die medaille (of wat was het) voor Putin :{

Lijkt me wel een lastigere hoor. Ze moeten het voorleggen aan het CAS. Denk dat veel zwemmers bijna niet buiten Rusland zijn getest. En is Efimova de enige die ooit betrapt is op doping? Ik las ergens ook de namen van Ustinova, Tarasevich en Lovtcova.
Ustinova is betrapt, maar niet gestraft volgens mij.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 20:03:03 #107
284411 crew  heywoodu
pi_163982611
Al met al een flinke klap voor de Russen, die hebben nog wel even wat te doen de komende weken.
pi_163982625
Efiimova is wel bedankt lijkt me
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_163982654
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ustinova is betrapt, maar niet gestraft volgens mij.
Ja omdat ze nog maar 14 was. Wordt een interessante wat ze daar mee gaan doen. Net zoals al die meldonium gevallen.

Nee het wordt een groot zooitje de komende twee weken. Good job IOC O-)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 20:05:42 #110
284411 crew  heywoodu
pi_163982673
Herman Ram komt ook weer eens niet echt over als iemand die met enig rationeel denken bekend is.
pi_163983256
Het verhaal van het IOC is toch wel erg vreemd hoor:
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
quote:
Why did the IOC not suspend the Russian Olympic Committee (ROC)?
The situation is very different from the International Association of Athletics Federations (IAAF). The IAAF had suspended the All-Russia Athletic Federation (ARAF) after the corruption case involving ARAF and IAAF officials was described by the Independent Commission led by Richard W. Pound, QC, in the autumn of 2015. This corruption case is the subject of a criminal investigation by the French legal authorities, to which the IOC is a civil party. Such an extreme situation does not exist in any other International Federation (IF), or at the level of the IOC. Furthermore, the World Anti-Doping Agency’s (WADA) Independent Person Report (IP Report) by Prof. Richard McLaren contained no findings against the ROC as an institution. Richard McLaren said in his press conference: “We did not identify an active role of the Russian Olympic Committee.”
Omdat het ROC zelf niet direct betrokken is worden ze niet geschorst. Een land kan dus regelen dat doping wordt verstrekt aan iedereen zolang men het olympisch comité van dat land er maar niet bij betrekt.

Het IOC staat toch wel in zijn hemd, dit lijkt echt nergens naar.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:02:43 #112
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163987937
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Het verhaal van het IOC is toch wel erg vreemd hoor:

[..]

Omdat het ROC zelf niet direct betrokken is worden ze niet geschorst. Een land kan dus regelen dat doping wordt verstrekt aan iedereen zolang men het olympisch comité van dat land er maar niet bij betrekt.

Het IOC staat toch wel in zijn hemd, dit lijkt echt nergens naar.
Waar blijft minister Schippers met haar staatsdopingprogramma voor Nederland? _O_

NOC NSF kan dan niet geschorst worden, dubbel genot voor ons ^O^
  zondag 24 juli 2016 @ 23:27:35 #113
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163988481
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Herman Ram komt ook weer eens niet echt over als iemand die met enig rationeel denken bekend is.
Wat was er mis met zijn reactie?
pi_163988526
ik vrees voor Zakarin dat hij het slachtoffer gaat worden van dit politieke spelletje
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 23:31:12 #115
284411 crew  heywoodu
pi_163988549
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat was er mis met zijn reactie?
Dat het IOC niet doorpakt ofzo. Ze hebben Rusland een loeiharde klap verkocht juist, het enige wat nog harder zou zijn geweest was om ze de genadeklap te geven en volledig te schorsen, maar dat zou juist de weg voor alle atleten openen om alsnog onder olympische vlag uit te komen. Had weinig verschil gemaakt dus.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:37:08 #116
262211 hhh38
pi_163988659
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat het IOC niet doorpakt ofzo. Ze hebben Rusland een loeiharde klap verkocht juist, het enige wat nog harder zou zijn geweest was om ze de genadeklap te geven en volledig te schorsen, maar dat zou juist de weg voor alle atleten openen om alsnog onder olympische vlag uit te komen. Had weinig verschil gemaakt dus.
Dat geeft toch een heel ander signaal af? Het gaat niet alleen om de gevolgen, maar ook om principes. Die zijn nu nogal vaag. Net als de voorwaarden overigens, maar die zouden vast gelijk zijn voor sporters die onder de Olympische vlag mee willen doen.
pi_163989205
Herman is flink pissed bij nieuwsuur.
zie email 27 oktober
pi_163989238
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:09 schreef TheArt het volgende:
Kortom, deur dicht voor klokkenluidster Stepanova.

Dit is echt zo'n verschrikkelijk verkeerd signaal.
Herman is het met je eens.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 16:54:52 #119
8781 crew  Frutsel
pi_164001954
SkyNewsBreak twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:51:47 Swimming's governing body rules seven Russians ineligible for #Olympics because of doping violations reageer retweet
pi_164002074
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:54 schreef Frutsel het volgende:
SkyNewsBreak twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:51:47 Swimming's governing body rules seven Russians ineligible for #Olympics because of doping violations reageer retweet
Zeven maar?
pi_164002165
Het zijn: Mikhail Dovgalyuk, Yulia Efimova, Natalia Lovtcova, Anastasia Krapivina, Nikita Lobintsev, Vladimir Morozov and Daria Ustinova.
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 17:08:03 #122
8781 crew  Frutsel
pi_164002180
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zeven maar?
Gaat vast om die zeven sporters waarbij de namen eindigen op

-mov
-ova
-eva
-kov
-nov
-ina
-ev

al die zeven.. :P
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 17:08:57 #123
8781 crew  Frutsel
pi_164002190
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:06 schreef TheArt het volgende:
Het zijn: Mikhail Dovgalyuk, Yulia Efimova, Natalia Lovtcova, Anastasia Krapivina, Nikita Lobintsev, Vladimir Morozov and Daria Ustinova.
Efimova :')

so unexpected :')
pi_164002851
Zo. Dat zijn er al 7 alleen al in het zwemmen. Benieuwd of het bij de andere sporten ook zo gaat.
pi_164009176
Ellen van Langen en Herman Ram straks bij RTL Late Night.

RTLLateNight twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:11:12 Ellen van Langen en Herman Ram begrijpen niets van het besluit van het IOC. Vanavond vertellen ze erover in #RTLLN. https://t.co/3EU0DlbMvM reageer retweet
#superniger2020
pi_164010314
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:11 schreef superniger het volgende:
Ellen van Langen en Herman Ram straks bij RTL Late Night.

RTLLateNight twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:11:12 Ellen van Langen en Herman Ram begrijpen niets van het besluit van het IOC. Vanavond vertellen ze erover in #RTLLN. https://t.co/3EU0DlbMvM reageer retweet
Even crossposten:

Ik word wel een beetje moe van dit gejank van Van Langen en co... ja er is een staatsdopingprogramma en je moet duidelijk paal en perk stellen, maar als je alle Russen nu extra controleert in buitenlandse labs dan is de kans feitelijk veel groter dat ze clean(er) sporten dan de gemiddelde Brit, Jamaicaan of Daphne Schippers.

En die waterpolosters hebben twee dikke kansen laten liggen om zich te plaatsen, dat ze nu teleurgesteld zijn snap ik enigszins maar enige realiteitszin over eigen falen zou ook wel op zijn plek zijn
pi_164010372
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
Zo. Dat zijn er al 7 alleen al in het zwemmen. Benieuwd of het bij de andere sporten ook zo gaat.
Ik vind dit stiekem toch wel de beste oplossing denk ik voor Rio, er vanuitgaande dat alle sportbonden de richtlijnen volgen die het IOC stelt, dan vallen alle zekere rotte appels er sowieso uit en sporters die aantoonbaar schoon zijn bevonden in het buitenland zijn per definitie niet verdachter dan andere atleten...
pi_164015842
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]
maar als je alle Russen nu extra controleert in buitenlandse labs dan is de kans feitelijk veel groter dat ze clean(er) sporten dan de gemiddelde Brit, Jamaicaan of Daphne Schippers.
Nu wel ja, ze hebben alleen vier jaar lichtgevend kunnen trainen...
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_164015872
In Kenia heeft de overheid zich er ook mee bezig gehouden, maar daar hoor je niets over!

Als je daar gepakt word kun je het gewoon afkopen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 10:17:12 #130
284411 crew  heywoodu
pi_164015924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:12 schreef bert888 het volgende:
In Kenia heeft de overheid zich er ook mee bezig gehouden, maar daar hoor je niets over!
Echt wel, daar hoor je ook wel het een en ander over. De voornaamste dingen kwamen daar echter pas recentelijk aan het licht en zo'n onderzoek als naar Rusland kun je met geen mogelijkheid even in anderhalve week afronden.
pi_164017640
Volgende bond met beslissing omtrent Russen. 5 kanoërs zijn uitgesloten van deelname:

• Elena ANIUSHINA (RUS) Kayak Double (K2W) 500m Women
• Natalia PODOLSKAIA (RUS) Kayak Single (K1W) 200m Women
• Alexander DYACHENKO (RUS) Kayak Double (K2M) 200m Men
• Andrey KRAITOR (RUS) Canoe Single (C1M) 200m Men
• Alexey KOROVASHKOV (RUS) Canoe Double (C2M) 1000m Men
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 11:57:05 #132
284411 crew  heywoodu
pi_164018011
Eén serieuze medaillekans minder dus (Kraitor).
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:08:48 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164018280
Wat betekent dat dan voor Doubles? Mogen ze een vervanger inzetten of is de hele boot uitgesloten van deelname?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:55 #134
284411 crew  heywoodu
pi_164018381
De geruchten gaan dat ook vier schermers (geen namen) niet zouden mogen.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:15:52 #135
194695 franklop
Fran knock
pi_164018437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef heywoodu het volgende:
De geruchten gaan dat ook vier schermers (geen namen) niet zouden mogen.
Dat houden ze nog achter de schermen

hohoho
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164018467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:15 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat houden ze nog achter de schermen

hohoho
Jij bent ook altijd scherp he
pi_164018559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat betekent dat dan voor Doubles? Mogen ze een vervanger inzetten of is de hele boot uitgesloten van deelname?
Zijn quotaplaatsen herverdeeld. Die zouden gaan naar:

• Austria – Kayak Double (K2W) 500m Women
• Germany – Kayak Single (K1W) 200m Women
• Sweden – Kayak Double (K2M) 200m Men
• Iran – Canoe Single (C1M) 200m Men

In de C2 1000m voor mannen zou de plaats gewoon vervallen en niemand zou die quotaplaats innemen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 12:24:16 #138
284411 crew  heywoodu
pi_164018608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

In de C2 1000m voor mannen zou de plaats gewoon vervallen en niemand zou die quotaplaats innemen.
Dat is echt zulke dikke onzin als dat daadwerkelijk zo is :{

Korovashkov zat niet eens in de boot die zich plaatste.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 12:27:13 #139
284411 crew  heywoodu
pi_164018671
Korovashkov is dan weer wel degene die Rusland in de C-1 geplaatst heeft (waar Kraitor voor naar Rio zou gaan), dus dat die plek afgenomen wordt is wel logisch. Bij die andere boten hebben de genoemde sporters zich ook geplaatst op het WK vorig jaar, dus alleen de C-2 1000m is een vaag verhaal.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:35:48 #140
194695 franklop
Fran knock
pi_164018837
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij bent ook altijd scherp he
soms wel ja
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 12:59:23 #141
284411 crew  heywoodu
pi_164019474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

• Germany – Kayak Single (K1W) 200m Women

Over deze: de Duitse die de 500m doet, doet ook de 200m en dus is er geen extra startplek nodig. Die zal dus waarschijnlijk naar de volgende in de rij gaan, en dat is....Wit-Rusland _O- (die in z'n geheel geschorst zijn in het kanoën)

Edit: Ik lees nu weer dat Wit-Russische vrouwen wel mee mogen doen. Vaag verhaal allemaal.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:18:24 #142
194695 franklop
Fran knock
pi_164020002
Ben heeeeeeeel benieuwd hoe het zal gaan bij de openingsceremonie. Een extreem fluitconcert kan niet uitblijven lijkt me.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:27 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164020082
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:18 schreef franklop het volgende:
Ben heeeeeeeel benieuwd hoe het zal gaan bij de openingsceremonie. Een extreem fluitconcert kan niet uitblijven lijkt me.
Vooral wanneer Thomas Bach gaat spreken
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 13:23:04 #144
284411 crew  heywoodu
pi_164020131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:18 schreef franklop het volgende:
Ik verwacht echt geen extreem fluitconcert. Misschien als het in de VS of bij de Britten ofzo geweest was, maar hier niet. Grootste fluitconcert zal voor Dilma zijn denk ik :+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 14:23:08 #145
284411 crew  heywoodu
pi_164021219
De Russische roeibond vreest dat ze de roeiers volledig van de Spelen gemikt worden. Lekkere timing van de roeibond trouwens: vandaag hebben ze de deelnemerslijsten bekendgemaakt :z

http://tass.ru/en/sport/890737
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 15:10:09 #146
284411 crew  heywoodu
pi_164022185
Geen uitsluitingen in badminton, judo en schieten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 16:02:37 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_164023179
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Even crossposten:

Ik word wel een beetje moe van dit gejank van Van Langen en co... ja er is een staatsdopingprogramma en je moet duidelijk paal en perk stellen, maar als je alle Russen nu extra controleert in buitenlandse labs dan is de kans feitelijk veel groter dat ze clean(er) sporten dan de gemiddelde Brit, Jamaicaan of Daphne Schippers.

En die waterpolosters hebben twee dikke kansen laten liggen om zich te plaatsen, dat ze nu teleurgesteld zijn snap ik enigszins maar enige realiteitszin over eigen falen zou ook wel op zijn plek zijn
Het zijn en waren dezelfde praktijken als vroeger in het Oostblok. Daar spreken we nu schande van. Er is nu de kans om het foute systeem direct aan te pakken. Wat doet men. Ze laten het over aan de bonden. Het IOC trekt in feite de handen er helemaal van af.

Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 16:03:43 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_164023199
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 22:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind dit stiekem toch wel de beste oplossing denk ik voor Rio, er vanuitgaande dat alle sportbonden de richtlijnen volgen die het IOC stelt, dan vallen alle zekere rotte appels er sowieso uit en sporters die aantoonbaar schoon zijn bevonden in het buitenland zijn per definitie niet verdachter dan andere atleten...
Het gebeurde systematisch. Als je als sporter niet meedeed stond er een ander klaar een naald in de arm te krijgen. Het gaat over het systeem en de overheid die er achter zit.

Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 16:04:09 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_164023204
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 10:12 schreef bert888 het volgende:

Als je daar gepakt word kun je het gewoon afkopen.
Moet ook iets aan worden gedaan.

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 19:30:12 #150
284411 crew  heywoodu
pi_164027824
Eén zeiler mag niet meedoen, maar Rusland mag in zijn klasse (470) een vervanger oproepen:
http://www.sailing.org/news/40324.php#.V5ed8ri7hBd
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 19:38:32 #151
284411 crew  heywoodu
pi_164028071
17 Russische roeiers mogen niet naar Rio.

quote:
The effect of this decision is that Russia has six remaining eligible rowers - one lightweight and five open weight men - for competition in Rio 2016.

Therefore, four Russian boats (LM4-, LW2x, M8+ and W8+) will be withdrawn from participation in the Games and will be attributed to the next placing crews at the 2016 Final Olympic Qualification Regatta in Lucerne, Switzerland, as follows:

LM4- to Greece, the Hellenic Rowing Federation

M8+ to the Italian Rowing Federation

W8+ to the Australian Rowing Federation

And in the 2016 European Continental Qualification Regatta in Lucerne, Switzerland:

LW2x to the Italian Rowing Federation

Russia has the possibility to form a men’s four (M4-) with the eligible six rowers for competition in Rio 2016. We await the Russian Rowing Federation’s decision on this possibility.

Any issues with the Russian participation at the Paralympic Games will be dealt with at a later date.
pi_164028268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:38 schreef heywoodu het volgende:
17 Russische roeiers mogen niet naar Rio.

[..]

Dus ze mogen geen roeiers vervangen door 'schone' roeiers, maar de hele boot wordt vervangen door een ander land. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2016 @ 19:47:44 #153
284411 crew  heywoodu
pi_164028365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dus ze mogen geen roeiers vervangen door 'schone' roeiers, maar de hele boot wordt vervangen door een ander land. :)
:Y

Er gaan niet echt medaillekansen door het putje daar, dus de schade valt mee :P
pi_164037342
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:30 schreef Syntix het volgende:
Waarom niet gewoon heel Rusland schorsen :')
Alsof de rest van de wereld ook maar 1 fuck geef om dat kutland :r
Het interesseert de rest van de wereld ook niet dat er onschuldige russen bij zitten.
Haha jij leest zeker de Telegraaf en kijk naar het NOSjournaal.
Zorg eerst maar is dat je van andere kanalen je info haalt.
Dus ook van buiten Nederland.

Misschien komt dan ooit nog de dag dat je wakker word.
  woensdag 27 juli 2016 @ 01:16:48 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164037534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 19:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:Y

Er gaan niet echt medaillekansen door het putje daar, dus de schade valt mee :P
NOS meldt dat bij de achten er medaillekansen waren voor de Russen, de Nederlanders zouden het nu 'gemakkelijker' hebben. Al blijft het de NOS
pi_164037837
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

NOS meldt dat bij de achten er medaillekansen waren voor de Russen, de Nederlanders zouden het nu 'gemakkelijker' hebben. Al blijft het de NOS
Niet teveel de NOS geloven wat ze zeggen, of verzwijgen!
  woensdag 27 juli 2016 @ 01:44:19 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164037841
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:44 schreef bert888 het volgende:

[..]

Niet teveel de NOS geloven wat ze zeggen, of verzwijgen!
Heb je je aluhoedje al op?
pi_164039335
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 00:56 schreef bert888 het volgende:

[..]

Haha jij leest zeker de Telegraaf en kijk naar het NOSjournaal.
Zorg eerst maar is dat je van andere kanalen je info haalt.
Dus ook van buiten Nederland.

Misschien komt dan ooit nog de dag dat je wakker word.
Nee en nee. :')
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 10:01:55 #159
8781 crew  Frutsel
pi_164039982
quote:
Rio 2016: Russian drug cheats will still be at Olympics, say whistleblowers

Russian drug cheats will be competing at next month's Olympic Games despite efforts to eradicate them, say the whistleblowers who highlighted the country's state-sponsored doping.

The International Olympic Committee has asked governing bodies to ban Russians either implicated in a recent report into doping, or previously sanctioned.

But former Russian Anti-Doping Agency official Vitaly Stepanov and his 800m runner wife Yuliya told BBC Sport: "There will be athletes who have used doping from Russia in Rio."

The pair were forced to flee Russia after their evidence put the country's doping record under intense scrutiny but said they "feel safe" in their new home at a secret location.

"Unfortunately the reaction to our actions in our home country is not positive," Vitaly said.

"A lot of people in general and athletes as well hate us for what we did and we would not go back to Russia right now. There, we would feel unsafe."

The Stepanovs gave evidence to a German documentary maker in 2014 that led to an independent report being commissioned by the World Anti-Doping Agency which found evidence of widespread doping.

That in turn led to another Wada-commissioned report - last week's McLaren report - which detailed extensive attempts to cover up doping in Russia and implicated the Russian ministry of sport, secret service and anti-doping agency.

The IOC decided against enforcing a blanket ban on Russian sportspeople for Rio, despite calls for tough action in the wake of the McLaren report.

Instead, the IOC said it would be up to individual sports federations to decide which athletes were eligible for Rio. So far, 37 athletes across six sports have been banned since the IOC made its decision.

That is in addition to athletics' governing body, the IAAF, already opting to ban Russian track and field athletes from the competition unless they can satisfy strict doping criteria. So far, only one athlete has been able to do that.

"The IOC showed that first of all there is no punishment for running a systematic doping programme in the largest country in the world," Vitaly said.

"And second, they protected not the majority of clean athletes globally, but they protected clean athletes in Russia."

The Stepanovs were speaking just a day after criticising the IOC for banning Yuliya, 30, from Rio.

Despite being cleared to compete under a neutral flag by the IAAF, the IOC ruled she should not be allowed to take part because she was sanctioned for doping in 2013.

The Stepanovs said this sent out the wrong signal to potential whistleblowers, with Vitaly saying: "You didn't really have a choice if you wanted to be a member of the national team.

"She has served her ban, fully served her ban, she thinks that she should not be punished a second time for something that she did in the past."
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/f(...)campaign=telesporttf
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 10:15:55 #160
284411 crew  heywoodu
pi_164040156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit gaat voor de Nederlanders weinig verschil maken :+
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 10:22:42 #161
8781 crew  Frutsel
pi_164040232

quote:
'Verrader Klishina enige atletiektroef
Het verwijt dat ze een verrader is, daar kan Darja Klisjina niets mee. De 25-jarige verspringster is de enige Russische atlete die aan het olympische atletiektoernooi mag deelnemen.

Klisjina kreeg van de internationale atletiekfederatie IAAF dispensatie voor de schorsing die de Russische atletiek trof na de onthulling van het omvangrijke dopingschandaal. De atlete traint al een aantal jaar in de Verenigde Staten en valt onder de Amerikaanse dopingwetten.

Schoon
Klisjina heeft volgens de federatie aangetoond dat ze haar sport ‘schoon’ uitoefent en mag daarom onder neutrale vlag deelnemen in Rio. En dat nam niet iedereen haar in Rusland in dank af.

"Ik wil erop wijzen dat ik niet in de Verenigde Staten ben gaan trainen met een Amerikaanse coach een maand voordat deze situatie is ontstaan. Ik zit er al drie jaar. Daarom denk ik dat het niet eerlijk is om mij te bekritiseren en mij een Russische verrader te noemen", zegt Klisjina.

Stepanova
De verspringster zou in eerste instantie in Rio gezelschap krijgen van Joelia Stepanova, de 800 meter-loopster die het dopingschandaal in haar land aan het licht bracht. Het IOC zette echter zondag een streep door haar deelname vanwege haar dopingverleden, tot grote woede van de klokkenluidster.

Alle ogen zullen daarom gericht zijn op Klisjina. Niet alleen omdat ze als enige Rusland vertegenwoordigt in het atletiekstadion, maar ook vanwege haar looks. De blonde en 1,80 meter lange Klisjina is een opvallende verschijning.

Geen catwalk
In 2010 werd ze in Rusland uitgeroepen tot mooiste Russische sporter, maar haar aspiraties liggen niet op de catwalk, maar in de verspringbak. "Ik kan mij geen leven indenken zonder atletiek. Ik houd ervan om te bewegen, te rennen en mijn doelen te bereiken en de catwalk op en neer lopen is niet wat ik wil."

Atletiek heeft prioriteit bij Klisjina. Het is de sport waarmee ze op 11-jarige leeftijd begon in Tver, waar ze op 15 januari 1991 ter wereld kwam. Daarvoor speelde Klisjina volleybal, maar haar vader vond een individuele sport beter voor haar.
ik wil ook wel eens met haar verspringen :9
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 10:51:56 #162
284411 crew  heywoodu
pi_164040632
De trampolinespringers mogen naar Rio, net als waarschijnlijk de boksers en schermers, hoewel die laatste twee nog niet officieel zijn.
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:25 #163
8781 crew  Frutsel
pi_164040641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef heywoodu het volgende:
De trampolinespringers mogen naar Rio, net als waarschijnlijk de boksers en schermers, hoewel die laatste twee nog niet officieel zijn.
Jammer voor de Waterpolodames :{
  Moderator woensdag 27 juli 2016 @ 11:19:55 #164
8781 crew  Frutsel
pi_164041053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef heywoodu het volgende:
Volleybalteams ook
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 12:40:38 #165
284411 crew  heywoodu
pi_164042601
Volgens Efimova weten we vrijdag meer over wat er bij CAS gaat gebeuren. Lekker trollfilmpje van haar trouwens:

https://www.instagram.com/p/BIWW4qJghvU/

Zowel lekker als een trollfilmpje.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juli 2016 @ 16:56:13 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_164047580
quote:
Goeie tekst. Ik wordt steeds kwader op het IOC

Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 17:21:29 #167
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164047987
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Volgens Efimova weten we vrijdag meer over wat er bij CAS gaat gebeuren. Lekker trollfilmpje van haar trouwens:

https://www.instagram.com/p/BIWW4qJghvU/

Zowel lekker als een trollfilmpje.
Efimova :') Als ik iemand niet mis op deze OS is zij het wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 17:38:03 #168
284411 crew  heywoodu
pi_164048320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Efimova :') Als ik iemand niet mis op deze OS is zij het wel.
Ik denk inderdaad dat je haar niet hoeft te missen.
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2016 @ 17:39:50 #169
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164048357
quote:
9s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat je haar niet hoeft te missen.
Dat valt nog te bezien. Als individuele sporters niet zomaar geschorst mogen worden sluit ik niet uit dat heel Rusland alsnog weg wordt gekieperd eigenlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164048722
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 01:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heb je je aluhoedje al op?
Dat is weer het stopwoordje van mensen die alleen de Telegraaf lezen en naar het NOS journaal kijken.
Blijf maar lekker met je kop in het zand zitten.

Ik heb al veel mensen gezien die ook zo kortzichtig waren als jou, maar dankzij mij nu wel weten hoe het echt in elkaar steekt.
Maar er zijn in Nederland helaas ook veel mensen die de waarheid niet willen weten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 18:28:58 #171
284411 crew  heywoodu
pi_164049278
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:59 schreef bert888 het volgende:

[..]

Dat is weer het stopwoordje van mensen die alleen de Telegraaf lezen en naar het NOS journaal kijken.
Blijf maar lekker met je kop in het zand zitten.

Ik heb al veel mensen gezien die ook zo kortzichtig waren als jou, maar dankzij mij nu wel weten hoe het echt in elkaar steekt.
Maar er zijn in Nederland helaas ook veel mensen die de waarheid niet willen weten.
Hoe het Russische dopingschandaal dan écht in elkaar steekt hoor ik graag, dus kom maar op.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 18:30:20 #172
284411 crew  heywoodu
pi_164049311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien. Als individuele sporters niet zomaar geschorst mogen worden sluit ik niet uit dat heel Rusland alsnog weg wordt gekieperd eigenlijk.
Ik denk niet dat het IOC nu alsnog kan komen met "oh wacht, we gooien Rusland er toch wel gewoon helemaal uit". Willen ze niet, want Putin.

En het zou me bijzonder weinig verbazen als CAS gewoon oordeelt dat men niet dubbel gestraft mag worden voor dezelfde overtreding, dus dan is het weigeren van dopingzondaars die hun straf uitgezeten hebben gelijk van de baan.
pi_164049740
Wacht even: het Russiche Olypische Comité zegt: nee mag niet want dat is de voorwaarde van het IOC [dopingverleden].
Vervolgens moet nu het Sporttribunaal gaan bepalen of het Russiche Olypische Comite een onjuiste beslissing heeft genomen [want: ze is al gestraft mag niet nogmaals]?

met andere woorden: het IOC stelt een illegale eis?
  woensdag 27 juli 2016 @ 18:53:23 #174
262211 hhh38
pi_164049854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:48 schreef Wup2 het volgende:
Wacht even: het Russiche Olypische Comité zegt: nee mag niet want dat is de voorwaarde van het IOC [dopingverleden].
Vervolgens moet nu het Sporttribunaal gaan bepalen of het Russiche Olypische Comite een onjuiste beslissing heeft genomen [want: ze is al gestraft mag niet nogmaals]?

met andere woorden: het IOC stelt een illegale eis?
Die voorwaarden zijn toch gewoon afgesproken aan de vergadertafel, daar had ook bij kunnen staan dat ze door een hoepel moeten kunnen springen. Dan is dat toch geen officiële tweede dopingstraf?

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 27-07-2016 19:01:53 ]
pi_164050333
mja, ik weet het dus niet .....
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 19:36:40 #176
284411 crew  heywoodu
pi_164050726
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 18:53 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die voorwaarden zijn toch gewoon afgesproken aan de vergadertafel, daar had ook bij kunnen staan dat ze door een hoepel moeten kunnen springen. Dan is dat toch geen officiële tweede dopingstraf?
Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:42:12 #177
262211 hhh38
pi_164050846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.
Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 19:48:41 #178
284411 crew  heywoodu
pi_164050966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.
Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:

- Elke Russische sporter die ooit een dopingstraf heeft gehad mag niet naar de Spelen, ook als deze straf al is uitgezeten.

Dat geldt dus ook voor een Rus die bij wijze van spreken nu al 10 jaar in Nederland woont en dagelijks door de WADA-president persoonlijk getest is. Het gaat bij die voorwaarde dus puur om het feit dat iemand ooit een straf heeft gehad, en daar komt nu een straf bovenop.
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:54:27 #179
262211 hhh38
pi_164051094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:

- Elke Russische sporter die ooit een dopingstraf heeft gehad mag niet naar de Spelen, ook als deze straf al is uitgezeten.

Dat geldt dus ook voor een Rus die bij wijze van spreken nu al 10 jaar in Nederland woont en dagelijks door de WADA-president persoonlijk getest is. Het gaat bij die voorwaarde dus puur om het feit dat iemand ooit een straf heeft gehad, en daar komt nu een straf bovenop.
Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk en objectief, onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.

Het is wel duidelijk dat ik geen jurist ben, want zo'n argument houdt natuurlijk geen stand in een rechtzaak, maar zo'n voorwaarde aanvechten gaat toch tegen alle redelijkheid in? :P
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 27 juli 2016 @ 19:55:16 #180
284411 crew  heywoodu
pi_164051124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk objectief onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.

Het is wel duidelijk dat ik geen jurist ben, want zo'n argument houdt natuurlijk geen stand in een rechtzaak, maar zo'n voorwaarde aanvechten gaat toch tegen alle redelijkheid in? :P
En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in? :+
pi_164051134
dat is dus blijkbaar niet rechtsgeldig maar een soort gentlemen's agreement?
  woensdag 27 juli 2016 @ 19:56:16 #182
262211 hhh38
pi_164051149
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in? :+
Nou in dit geval vind ik van niet, omdat dit een speciale zaak is waarbij het voor Rusland nog veel slechter had uit kunnen pakken (totale uitsluiting).
pi_164051550
Ik denk dat je op grond van ne bis in idem een goeie zaak hebt bij het cas.
zie email 27 oktober
pi_164051658
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je op grond van ne bis in idem een goeie zaak hebt bij het cas.
En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?
pi_164051727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:16 schreef Wup2 het volgende:

[..]

En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?
Vast wel, zoethoudertje.
zie email 27 oktober
pi_164053040
slappe hap hoor.

Alle andere ploegen zouden eigenlijk massaal onaangekondigd de openingsceremonie moeten boycotten zodat alleen de Russen op komen dagen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 juli 2016 @ 11:01:52 #187
284411 crew  heywoodu
pi_164062063
Isinbayeva is gevraagd om de Russische vlag te dragen _O- _O-
pi_164063112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Trollen kunnen de Russen wel.
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 14:20:22 #189
8781 crew  Frutsel
pi_164065761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
ze heeft zeker bedankt? :P

http://www.telegraaf.nl/t(...)campaign=telesporttf

Dan maar een volleyballer :P
pi_164068485
Waarom is dat plan van deelname onder neutrale vlag eigenlijk afgeschoten?
dan wordt de staat nog een klein beetje gestraft....
pi_164068920
quote:
UCI statement on the eligibility of Russian riders at the Rio 2016 Olympic Games

Based on the decision of the International Olympic Committee (IOC) Executive Board requesting that each International Sports Federation determine the eligibility of Russian athletes able to compete in the Rio 2016 Olympic Games, the Union Cycliste Internationale (UCI) announces that it has communicated the information below to the IOC.

Following the publication of the McLaren Investigation Report, the UCI immediately sought information from the World Anti-Doping Agency (WADA) related to the sport of cycling and was informed that three riders named by the Russian Olympic Committee (ROC) to compete in Rio 2016 were potentially implicated. The UCI, through the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), is in the process of identifying relevant rider samples and is in close dialogue with WADA to move forward with these cases immediately. It has also passed the names of these three athletes to the IOC in the context of its Executive Board decision.

Three other riders who have previously been sanctioned for Anti-Doping Rule Violations have been withdrawn by the ROC.

In addition, the CADF has carried out a careful assessment on the other 11 riders named by the ROC to participate in Rio 2016 cycling events. After thorough analysis of the testing history of these riders and considering the scrutiny currently being applied to all of them, the UCI and CADF believe that this is sufficient for these athletes to meet the relevant requirement of the decision of the IOC Executive Board.

The examination has purposely not considered tests conducted by the Russian Anti-Doping Agency (RUSADA). Furthermore, it is also important to stress that since the publication of the Independent Commission Report in November 2015, the UCI requested that the CADF intensify testing of Russian cyclists – and this level of heightened testing will continue before, during and after Rio 2016.

The UCI is absolutely committed to protecting the rights of clean athletes at the Rio 2016 Olympic Games and beyond.

http://www.uci.ch/pressre(...)o-206-olympic-games/
Niet bij naam genoemd, maar geen Zakarin en Zabelinskaya dus.
pi_164069917
Ik blijf het een krom verhaal vinden. Sluit iedereen uit of niemand.
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.

het ging toch juist ook om het sjoemelen met die dopingtesten....
  Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 18:19:09 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_164070074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:

Het meest trieste is dat de sporters geen keus hadden, als ze geen doping wilden stonden er wel anderen klaar. Door de overheid geïstingeerd. Die overheid krijgt nu amnestie en de sporters worden de dupe. Net zoals de buitenlandse sporters die clean waren en zijn.

pi_164073945
Tartaar :'(
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juli 2016 @ 19:58:32 #195
284411 crew  heywoodu
pi_164096142
Stuk of 5 Russische medailles door het putje, want de gewichthefbond trapt ze er allemaal uit :o

http://www.iwf.net/2016/0(...)-at-the-rio-2016-og/
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 20:29:18 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_164096711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Stuk of 5 Russische medailles door het putje, want de gewichthefbond trapt ze er allemaal uit :o

http://www.iwf.net/2016/0(...)-at-the-rio-2016-og/
_O_

Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juli 2016 @ 20:31:07 #197
284411 crew  heywoodu
pi_164096748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

_O_

Ik had geld op een Rus ;(
pi_164097707
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik had geld op een Rus ;(
weddenschap void?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juli 2016 @ 21:21:55 #199
284411 crew  heywoodu
pi_164097817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:16 schreef komrad het volgende:

[..]

weddenschap void?
Het kan, maar ik denk het niet :+

Ach ja, shit happens.
pi_164097953
Gaan alle andere verdachte Oostblokkers bij het gewichtheffen er ook uit of mogen die wel gezellig meedoen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_164097992
Die lijst begint nu toch wel aardig lang te worden. Gisteren was het 107 toch? Hoeveel zijn het er nu? En hoeveel mogen er wel?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 juli 2016 @ 18:48:26 #202
284411 crew  heywoodu
pi_164114926
hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18 Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20 But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 juli 2016 @ 18:49:15 #203
284411 crew  heywoodu
pi_164114946
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:27 schreef komrad het volgende:
Gaan alle andere verdachte Oostblokkers bij het gewichtheffen er ook uit of mogen die wel gezellig meedoen?
De Bulgaren zijn in januari al geheel geschorst :+

Kazakhstan en Azerbeidzjan lijken vreemd genoeg de dans te ontspringen.
pi_164115022
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:48 schreef heywoodu het volgende:
hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18 Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20 But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
Ja vreemd...

edit:http://nos.nl/rio2016/art(...)ichtheffers-rio.html

[ Bericht 4% gewijzigd door trein2000 op 30-07-2016 19:19:58 ]
zie email 27 oktober
pi_164115666
quote:
Morozov becomes first Russian to appeal Olympic ban

London Olympics bronze medalist Vladimir Morozov on Saturday became the first athlete to appeal to the international sports tribunal against a ban on competing at the Rio Games ordered by the International Olympic Committee, sports sources said.

Morozov, a member of the 4x100m freestyle relay team that came third in 2012, is one of seven Russian swimmers banned by the International Swimming Federation (FINA) following the IOC directive.

Morozov filed his appeal to the Court of Arbitration for Sport on Saturday, the sources said.

After a World Anti-Doping Agency (WADA) backed investigation said there had been Russian state-organised doping, the IOC on July 24 ordered individual federations to rule which Russian athletes could compete in Rio.
pi_164117185
En een persbericht van het CAS:

quote:
Rio de Janeiro, 30 July 2016 – The ad hoc Division of the Court of Arbitration for Sport (CAS) at the Rio 2016 Olympic Games has registered its first procedures. The Russian swimmers Vladimir Morozov and Nikita Lobintsev have each filed a request for arbitration against the International Olympic Committee (IOC) and the International Swimming Federation (FINA).

Both swimmers request CAS to declare the decision of the IOC Executive Board of 24 July 2016 (paragraph 2) invalid and unenforceable. Such paragraph sets out the new criteria for the admission of Russian athletes at the Olympic Games in Rio. The swimmers also request that the decision of the FINA Bureau of 25 July 2016, declaring both of them ineligible for the Olympic Games in Rio, be set aside. Furthermore, they request that the IOC validates the entries submitted by the Russian Olympic Committee (ROC) for them to compete in the Olympic Games in Rio.

A Panel of arbitrators from the CAS ad hoc Division will be constituted shortly and will determine the next steps in these two procedures. The final decisions will be announced by media release.
pi_164118254
Dat zijn er dus twee zonder doping verleden.
Dus uitgelsoten op basis van het gesjoemel met de testen.
Misschien is dat niet goed genoeg bewezen aangezien zij kennelijk niet zijn af- dan wel omgekocht door Putin?
pi_164122964
Alle Russen die wel toegelaten zijn tot de Spelen, gaan nu nog apart beoordeeld worden door een review commissie van het IOC. Dat panel bestaat uit 3 IOC-leden, waaronder de Duitse Claudia Bokel. Zij was de enige die bij de stemming voor/tegen complete ban van de Russen blanco stemde.

De 3 worden geadviseerd door CAS-arbiters. Als er dan nog extra Russen geweigerd worden dan worden hun plekken niet opgevuld door anderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheArt op 31-07-2016 10:10:02 ]
  zondag 31 juli 2016 @ 07:13:44 #209
385535 VikaMustyGrishi
vikamustygrishi
pi_164124691
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 01:04 schreef TheArt het volgende:
Alle Russen die wel toegelaten zijn tot de Spelen, gaan nu nog apart beoordeeld worden door een review commissie van het IOC. Dat panel bestaat uit 3 IOC-leden, waaronder de Nederlandse Claudia Bokel. Zij was de enige die bij de stemming voor/tegen complete ban van de Russen blanco stemde.

De 3 worden geadviseerd door CAS-arbiters. Als er dan nog extra Russen geweigerd worden dan worden hun plekken niet opgevuld door anderen.
Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 juli 2016 @ 09:03:17 #210
284411 crew  heywoodu
pi_164125001
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 07:13 schreef VikaMustyGrishi het volgende:

[..]

Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?
Nee, dat IOC/CAS de door de sportbonden goedgekeurde sporters nog definitief goed moest keuren was al bekend, alleen de precieze samenstelling nog niet volgens mij :P
  zondag 31 juli 2016 @ 09:42:00 #211
385535 VikaMustyGrishi
vikamustygrishi
pi_164125282
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, dat IOC/CAS de door de sportbonden goedgekeurde sporters nog definitief goed moest keuren was al bekend, alleen de precieze samenstelling nog niet volgens mij :P
Ah ok! Ik volg het allemaal niet meer hoor :p
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 06:44:35 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_164147160
Thomas Bach verdedigt het besluit om toch Russische sporters toe te laten bij de Olympische Spelen in Rio. Dat heeft de president van het International Olympisch Comité (IOC) vandaag gezegd.

,,De dopingzaak schaadt de geloofwaardigheid niet van de Spelen in Rio'', zei Bach. ,,Dit was de enig juiste beslissing. Sporters uitsluiten van wie niet zeker zijn dat ze doping hebben gebruikt, druist tegen al onze beginselen in.''

Het IOC besloot kortgeleden, ondanks een schokkend rapport van het mondiale antidopingbureau WADA over een door de staat gedirigeerd dopingsysteem, geen collectieve schorsing over sportgrootmacht Rusland af te roepen. De internationale bonden kregen de taak alle Russische atleten die zich voor Rio hadden gekwalificeerd door te lichten op hun dopingverleden of banden met het dopingsysteem.

De meeste van de 24 betrokken federaties hebben inmiddels een beslissing genomen. Alleen de mondiale bonden van golf, boksen en taekwondo hebben nog niet laten weten of en zo ja, hoeveel Russen zij toelaten op de Spelen. De internationale turnfederatie FIG moet ook nog officieel een besluit kenbaar maken, hoewel eerder doorsijpelde dat alle Russische turners kunnen meedoen.

Het IOC heeft echter het laatste woord. Het olympisch comite benoemde zaterdag een driekoppige jury. De Duitse Claudia Bokel, de Turk Ugur Erdener en de Spanjaard Juan Antonio Samaranch jr. lichten de komende dagen alle besluiten van de bonden nog eens door en komen vervolgens met een eigen oordeel

http://www.ad.nl/andere-s(...)d-rio-niet~ab0c8acc/

:{

pi_164174621
Gerucht is dat Morozov en Lobintsev toch zouden mogen deelnemen nadat de FINA hun zaak heeft herbekeken :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:10:39 #214
284411 crew  heywoodu
pi_164174935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef TheArt het volgende:
Gerucht is dat Morozov en Lobintsev toch zouden mogen deelnemen nadat de FINA hun zaak heeft herbekeken :')
Hetzelfde gerucht gaat voor Efimova.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:12:05 #215
284411 crew  heywoodu
pi_164174963
En de Russen gaan ook in beroep om worstelaar Viktor Lebedev alsnog in Rio te krijgen.
pi_164175097
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hetzelfde gerucht gaat voor Efimova.
Hoezo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:19:32 #217
284411 crew  heywoodu
pi_164175124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:18 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoezo?
pi_164175203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zij is door die DHEA affaire toch sowieso niet welkom?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:23:41 #219
262211 hhh38
pi_164175218
Wat een farce als dat doorgaat :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:23:47 #220
284411 crew  heywoodu
pi_164175220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:23 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zij is door die DHEA affaire toch sowieso niet welkom?
Daar zal ze wel tegen in beroep zijn gegaan, omdat ze dan dubbel gestraft zou worden voor dezelfde overtreding (zoals alle andere Russen die puur vanwege een eerdere dopingovertreding niet mee mogen doen).
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:24:18 #221
284411 crew  heywoodu
pi_164175227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:23 schreef hhh38 het volgende:
Wat een farce als dat doorgaat :')
De farce is dat ze Russen een dubbele straf opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat dat stand gaat houden bij CAS.
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:26:29 #222
262211 hhh38
pi_164175272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De farce is dat ze Russen een dubbele straf opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat dat stand gaat houden bij CAS.
Deze discussie hebben we al gevoerd. Let's agree to disagree.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 13:31:51 #223
284411 crew  heywoodu
pi_164175359
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Deze discussie hebben we al gevoerd. Let's agree to disagree.
Oh ja :D
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:35:01 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_164176850
Wat een puinzooi. Het is allemaal te triest, het is ook niet meer bij te houden. Als het niet zo triest zou zijn kon je er om lachen. Hoe verkut je het grootste dat de mondiale sport te bieden heeft. Ook de drie koppige commissie. :D Wie heeft ze gekozen, wanneer, waarom en waarom die drie. Niemand die het weet en niemand die het wil uitleggen.

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 14:40:14 #225
284411 crew  heywoodu
pi_164176988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:35 schreef tong80 het volgende:
Wat een puinzooi. Het is allemaal te triest, het is ook niet meer bij te houden. Als het niet zo triest zou zijn kon je er om lachen. Hoe verkut je het grootste dat de mondiale sport te bieden heeft. Ook de drie koppige commissie. :D Wie heeft ze gekozen, wanneer, waarom en waarom die drie. Niemand die het weet en niemand die het wil uitleggen.

Waarom zouden ze tot in de kleinste details moeten vertellen op exact welk moment die drie gekozen zijn? Daar gaat het helemaal niet om...dan kun je letterlijk elke beslissing wel publiceren met een manifest van tien A4tjes erbij. "Waarom we vandaag een ander merk koffie hebben op de IOC-vergadering - Deel 1"...

Ze moesten een commissie instellen, dat zijn doorgaans niet heel veel mensen, en ze hebben daar drie mensen voor gekozen. Lekker boeiend op exact welk moment, met exact welke reden en door exact wie ze zijn gekozen, het gaat erom wat ze nu over de Russen gaan beslissen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:28:35 #226
7889 tong80
Spleenheup
pi_164178236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 14:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waarom zouden ze tot in de kleinste details moeten vertellen op exact welk moment die drie gekozen zijn? Daar gaat het helemaal niet om...dan kun je letterlijk elke beslissing wel publiceren met een manifest van tien A4tjes erbij. "Waarom we vandaag een ander merk koffie hebben op de IOC-vergadering - Deel 1"...

Ze moesten een commissie instellen, dat zijn doorgaans niet heel veel mensen, en ze hebben daar drie mensen voor gekozen. Lekker boeiend op exact welk moment, met exact welke reden en door exact wie ze zijn gekozen, het gaat erom wat ze nu over de Russen gaan beslissen.
Ok. stel willekeurig drie mensen aan die even gaan beslissen over iets waar jarenlang onderzoek naar is gedaan door experts van de materie. Dan neem ik mijn woorden terug zodat je niet gaat muggeziften en vraag ik me alleen af waarom deze drie ? En wat geeft hen de authoriteit om deze functie te bekleden. Heb ik het nog niet eens over het nepotisme met Samaranch.

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:30:29 #227
284411 crew  heywoodu
pi_164178294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ok. stel willekeurig drie mensen aan die even gaan beslissen over iets waar jarenlang onderzoek naar is gedaan door experts van de materie. Dan neem ik mijn woorden terug zodat je niet gaat muggeziften en vraag ik me alleen af waarom deze drie ? En wat geeft hen de authoriteit om deze functie te bekleden. Heb ik het nog niet eens over het nepotisme met Samaranch.

Ik denk niet dat die drie willekeurig zijn gekozen natuurlijk ;)
Het voegt alleen geen reet toe om de exacte reden te weten waarom (en vooral wanneer?) ze zijn gekozen. Die moeite kunnen ze beter steken in het komen tot een goede beslissing over de Russen.
pi_164196625
Efimova uitspraak zou al bekend moeten zijn toch?
pi_164198819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:23 schreef showtimer het volgende:
Efimova uitspraak zou al bekend moeten zijn toch?
Die heeft de handdoek toch al in de ring gegooid op aandringen van Putin? Of klopte die tweet die trein2000 plaatste niet?

Ik weet het ook allemaal niet meer.
Ze maken het net zo lang ingewikkelder totdat het niemand het meer wat kan schelen vrees ik......
pi_164198926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 13:59 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Die heeft de handdoek toch al in de ring gegooid op aandringen van Putin? Of klopte die tweet die trein2000 plaatste niet?

Ik weet het ook allemaal niet meer.
Ze maken het net zo lang ingewikkelder totdat het niemand het meer wat kan schelen vrees ik......
11 cases already filed at the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Rio

Nummertje 2.
  woensdag 3 augustus 2016 @ 14:05:54 #231
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164198963
quote:
a hearing took place today and was adjourned until the afternoon of 2 August 2016; the next steps for this procedure will be decided then.

Gaat nog wel even duren, tenminste zo klinkt het
pi_164199003
Yep, je hebt gelijk.
Feit dat ik het niet meer kan volgen blijft wel overeind ;)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 augustus 2016 @ 14:12:15 #233
284411 crew  heywoodu
pi_164199112
Enige wat volgens mij zeker is is dat de Russische roeiers die afgewezen waren ook definitief niet naar Rio mogen. Russisch NOC gaat er vanuit dat morgen definitieve duidelijkheid is.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 01:43:49 #234
284411 crew  heywoodu
pi_164215688
We blijven nog weer even wachten.

quote:
IOC doping verdict. Will they or won't they?

Confusion reigns here in Rio over when the three-member IOC panel passing final judgement on Russian athletes seeking to overturn their bans is going to make its eagerly-awaited statement, with even IOC officials offering contradictory guidance as to whether this might yet come tonight.

Our hunch is that tomorrow is more likely, though there is a complicating factor: two of the three members - Juan Antonio Samaranch and Ugur Erdener - will be otherwise engaged for part of the morning by the small matter of an IOC vice-presidential election.

Now word reaches us that part of the reason for the confusion - and delay - may be disagreements among the panel members. If this is the case, our assumption would be that Claudia Bokel, outgoing head of the IOCs' Athletes Commission, who has not looked a happy bunny this week, may be finding herself in disagreement with the other two. Bokel is widely assumed to be the IOC Executive Board member who abstained in the recent EB vote that effectively ruled out any prospect of a blanket ban from Rio of Russian competitors. And so the plot thickens.
pi_164215837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 01:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat die Bochel dan in die commissie zit zegt al genoeg.
zie email 27 oktober
  Trouwste user 2022 donderdag 4 augustus 2016 @ 05:40:50 #236
7889 tong80
Spleenheup
pi_164216174
Een aantal Russische atleten blijkt ten onrechte voor te komen in het recente WADA-rapport over grootschalig georganiseerd dopingggebruik.

Dat onthult de Australische krant The Australian. De krant meldt dat binnen het Internationaal Olympisch Comité vraagtekens worden gezet bij het waarheidsgehalte van het zegeheten McLaren-rapport. Anonieme bronnen zeggen dat het Wereld Anti Doping Agentschap de zaak bewust heeft opgeblazen. Op die manier zou worden aangestuurd op een boycot van de Russen voor de Olympische Spelen.

Op het dopinglaboratorium van Moskou werden de urinemonsters van atleten op basis van testresultaten ingedeeld in vier verschillende categorieën. Eén van die categorieën blijkt nu 'onschuldig' te zijn. Op basis van een klassering in die laatste groep zou een aantal atleten onterecht zijn gepasseerd voor Rio 2016.

'Te vroeg geoordeeld'
"We zijn op basis van het McLaren-rapport gevraagd te oordelen over atleten, zonder daadwerkelijk inzicht te hebben gehad in de bevindingen. Nu blijkt er dus te vroeg zijn geoordeeld", citeert de krant een anonieme, hooggeplaatste IOC-official.

Het IOC heeft inmiddels een brandbrief gestuurd naar de internationale sportfederaties om de statussen van de buitengesloten sporters nogmaals grondig tegen het licht te houden. Is er sprake van een onterechte beschuldiging, dan zou het IOC in voorkomende gevallen te elfder ure alsnog proberen de schorsing ongedaan te maken.

http://www.telegraaf.nl/t(...)_uitgesloten___.html

pi_164216428
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 01:43 schreef heywoodu het volgende:
two of the three members - Juan Antonio Samaranch and Ugur Erdener - will be otherwise engaged for part of the morning
Is die uit de dood herrezen? :o
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 10:58:44 #238
284411 crew  heywoodu
pi_164218953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 07:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Is die uit de dood herrezen? :o
Zijn zoon doet het nog :+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 12:18:50 #239
284411 crew  heywoodu
pi_164220414
De Russische boksers zijn goedgekeurd door het IOC.

pi_164220756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:18 schreef heywoodu het volgende:
De Russische boksers zijn goedgekeurd door het IOC.

[ afbeelding ]
Zijn dat medaillekandidaten? :@
pi_164220817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 05:40 schreef tong80 het volgende:
Een aantal Russische atleten blijkt ten onrechte voor te komen in het recente WADA-rapport over grootschalig georganiseerd dopingggebruik.

[ afbeelding ]

Dat onthult de Australische krant The Australian. De krant meldt dat binnen het Internationaal Olympisch Comité vraagtekens worden gezet bij het waarheidsgehalte van het zegeheten McLaren-rapport. Anonieme bronnen zeggen dat het Wereld Anti Doping Agentschap de zaak bewust heeft opgeblazen. Op die manier zou worden aangestuurd op een boycot van de Russen voor de Olympische Spelen.

Op het dopinglaboratorium van Moskou werden de urinemonsters van atleten op basis van testresultaten ingedeeld in vier verschillende categorieën. Eén van die categorieën blijkt nu 'onschuldig' te zijn. Op basis van een klassering in die laatste groep zou een aantal atleten onterecht zijn gepasseerd voor Rio 2016.

'Te vroeg geoordeeld'
"We zijn op basis van het McLaren-rapport gevraagd te oordelen over atleten, zonder daadwerkelijk inzicht te hebben gehad in de bevindingen. Nu blijkt er dus te vroeg zijn geoordeeld", citeert de krant een anonieme, hooggeplaatste IOC-official.

Het IOC heeft inmiddels een brandbrief gestuurd naar de internationale sportfederaties om de statussen van de buitengesloten sporters nogmaals grondig tegen het licht te houden. Is er sprake van een onterechte beschuldiging, dan zou het IOC in voorkomende gevallen te elfder ure alsnog proberen de schorsing ongedaan te maken.

http://www.telegraaf.nl/t(...)_uitgesloten___.html

Wat een farce.
  Moderator donderdag 4 augustus 2016 @ 12:45:12 #242
8781 crew  Frutsel
pi_164220819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:40 schreef showtimer het volgende:

[..]

Met doping wel :P
pi_164221135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:45 schreef marcodej het volgende:
Wat een farce.
Dit. Komt erg geloofwaardig over allemaal. Inclusief anonieme bronnen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 13:17:15 #244
284411 crew  heywoodu
pi_164221383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:40 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ze horen bijna allemaal wel tot de grootste kanshebbers volgens mij :P
pi_164223154
rwesthead twitterde op donderdag 04-08-2016 om 14:38:55 Spoke to Russian journos covering #Rio2016 re doping crisis. “It’s no problem. Those were winter sports. These now are the summer games." reageer retweet
:')x1000
pi_164224993
Lijkt erop dat Morozov, Lobintsev en Efimova niet mogen deelnemen.

http://rsport.ru/rio2016_swimming/20160804/1014339728.html
  Moderator donderdag 4 augustus 2016 @ 20:56:20 #247
8781 crew  Frutsel
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 23:56:28 #248
284411 crew  heywoodu
pi_164235246
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:56 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/761273528486359041

271 russians cleared for rio

Aldus reuters? Wot???

Officieel nu, 271 inderdaad (hoewel bij CAS nog wat open staat volgens mij).

CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
pi_164235457
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
En nu?
zie email 27 oktober
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 00:11:09 #250
284411 crew  heywoodu
pi_164235530
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 00:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En nu?
Ik snap niet helemaal wat nu de bedoeling is, want dat hebben ze dus zo gezegd, maar toch laat CAS het wel aan de sportbonden over om te beslissen wie wel en niet mag. Zo wordt een van de twee Russische roeiers die naar CAS zijn gestapt alsnog toegelaten, maar de andere niet. (door FISA dus)
pi_164236077
https://twitter.com/suttonnick/status/761313550941954048/photo/1

Braziliaanse atleten zijn de maand voor de Spelen niet gecontroleerd.
pi_164236415
271 van 389 mogen gaan. Dat komt toch overeen met wat de bonden eerder hebben besloten? Die hadden ook iets van 100+ atleten geweigerd.
pi_164236483
Nou het IOC heeft deze staatsdopingzaak even flink weten aan te pakken.
Daar zal de sportwereld van leren.
pi_164236658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 00:51 schreef marcodej het volgende:
https://twitter.com/suttonnick/status/761313550941954048/photo/1

Braziliaanse atleten zijn de maand voor de Spelen niet gecontroleerd.
Als het IOC nu consequent is worden alle Brazilianen aan een Rusland regime onderworpen.
zie email 27 oktober
pi_164247626
Ik krijg steeds minder zin in deze spelen.
pi_164247962
Wat gebeurt met de prestaties van de Russen met de olympische spelen in Sotsji? Niks neem ik aan
pi_164248332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

quote:
De Russische minister van Sport Vitali Moutko ziet na het verdict van het TAS kansen om meer Russen aan de start te krijgen. “Onze sportbonden moeten nu snel handelen, dan kan het hele team nog opgevist worden”, verklaarde Moutko.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:58:16 #258
284411 crew  heywoodu
pi_164248346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Denk aan een Zakarin. Als hij nog in beroep gaat is er echt geen kans dat hij dat verliest. Maar ja, geen idee of hij nou nog naar Rio is gevlogen of niet :P
pi_164248468
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
Wat gebeurt met de prestaties van de Russen met de olympische spelen in Sotsji? Niks neem ik aan
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
pi_164248497
en
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 17:57 schreef wimderon het volgende:
en Stepanova ?
pi_164248634
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
Haha, want de Noren zijn zo goed door de interne concurrentie? :D
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 augustus 2016 @ 18:20:14 #262
284411 crew  heywoodu
pi_164248655
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dat Cologna bizar sterk was tijdens die Spelen en op anderhalve kilometer van de finish zijn ski brak terwijl hij me flink geld op kon leveren droeg óók niet bij aan mijn vreugde bij die wedstrijd :(

Verder vond ik die 1-2-3 van de Russen wel zo bizar over the top dat ik er wel om kon lachen eigenlijk :@
pi_164254198
zie email 27 oktober
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 augustus 2016 @ 14:10:53 #264
284411 crew  heywoodu
pi_164296013
Paralympisch Comité flikkert wél gewoon alle Russen eruit :o
pi_164302502
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.

Maar even serieus. Is er dan onder de paralympiërs ook massaal doping gebruikt? Als de situatie vergelijkbaar is, respect voor het IPC. Moedig!
pi_164302898
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Wow die durven :o
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 08:28:37 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_164322451
Rusland is uitgesloten van deelname aan de Paralympische Spelen. Dat heeft het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) zondag bekendgemaakt. De schorsing volgt op de ontdekking van het omvangrijke door de Russische staat georganiseerde dopingprogramma.

De president van het IPC sprak ongewoon harde woorden over de Russische praktijken die volgens hem "een ongekende aanval op schone atleten zijn".

Wel gaf hij aan sympathie te hebben voor Russische atleten die door de schorsing worden getroffen.

_O_

maandag 8 augustus 2016 @ 09:49:45 #268
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_164323271
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.

Maar even serieus. Is er dan onder de paralympiërs ook massaal doping gebruikt? Als de situatie vergelijkbaar is, respect voor het IPC. Moedig!
Mensen met een verlamming in het onderlijf gebruiken regelmatig boosting. Een niet toegelaten methode om de bloeddruk omhoog te stuwen. En voor de rest zal de pharmaceutische doping er ook wel aanwezig zijn.
http://www.dopefree.nl/ni(...)20hoge%20dwarslaesie
pi_164341157
quote:
Zwitserse rechtbank verwerpt beroep van Isinbajeva en Sjoebenkov

Slecht nieuws voor polsstokspringster Jelena Isinbajeva en atleet Sergej Sjoebenkov. Hun beroep tegen hun uitsluiting van de Olympische Spelen is verworpen door een Zwitserse rechtbank. Dat meldt een Russisch nieuwsagentschap.

Isinbajeva en Sjoebenkov kregen eerder van het Internationaal Sporttribunaal TAS te horen dat ze niet mogen deelnemen de Olympische Spelen. De twee tekenden beroep aan tegen die beslissing bij een Zwitserse rechtbank, maar die heeft de zaak verworpen.

Sjoebenkov, de wereldkampioen op de 110 meter horden, liet weten dat het beroep zijn laatste kans was om toch aan te treden in Rio.
pi_164344922
Achja, dit zijn de onthulde schandalen..

Laten we maar niet weten wat de rest gebruikt.

Landen met Grote Leiders/Grote Partijen zijn sowieso verdacht, maar in het Westen kunnen ze onder druk van sponsoren ook wel wat van :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164351923
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Stoer hoor, Rusland pesten en het corrupte Kenia mag wel!

Het aantal Telegraaflezers is hier hoog.
Kortzichtig en naief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')