abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:11:39 #76
284411 crew  heywoodu
pi_163976533
Stepanova ;(

Efimova :D *O* :W *O*
pi_163976566
Hoe gaat het met teamsporten? Moet dan iedere atleet aan de voorwaarden voldoen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_163976603
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:11 schreef heywoodu het volgende:
Stepanova ;(

Efimova :D *O* :W *O*
Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?
pi_163976631
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:14 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?
Geen idee hoeveel ex-dopingzondaars er in de Russische ploeg zitten. Heywoodu weet dat vast wel :+
pi_163976695
Laf besluit van het IOC
pi_163976753
IOCgoden _O_
pi_163976839
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?

Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???

Efimova valt in elk geval af, dat is dan wel weer fijn.
pi_163976993
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?

Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???

Nee volgens mij moet het wel nog eerst worden goedgekeurd door IOC.

Ik vind het ook echt diep triest dat ze Stepanova niet laten gaan. Dat wordt niet alleen Rusland maar ook Bach uitfluiten tijdens de openingsceremonie...
pi_163977027
quote:
• The IFs*, when establishing their pool of eligible Russian
athletes, to apply the World Anti-Doping Code and other
principles agreed by the Olympic Summit (21 June 2016).
• The absence of a positive national anti-doping test cannot be
considered sufficient by the IFs.
• The IFs should carry out an individual analysis of each athlete’s
anti-doping record, taking into account only reliable adequate
international tests, and the specificities of the athlete’s sport and
its rules, in order to ensure a level playing field.
Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.
pi_163977043
Waarom niet gewoon heel Rusland schorsen :')
Alsof de rest van de wereld ook maar 1 fuck geef om dat kutland :r
Het interesseert de rest van de wereld ook niet dat er onschuldige russen bij zitten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:31:35 #86
284411 crew  heywoodu
pi_163977080
Een van de grootste namen is sowieso Tatiana Kashirina. Van 2006-2008 geschorst geweest en zou in het gewichtheffen boven 75kg met speels gemak goud gepakt hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 24 juli 2016 @ 16:32:49 #87
284411 crew  heywoodu
pi_163977120
Olga Zabelinskaya mag ook niet.
pi_163977154
Kan me niet voorstellen dat zo'n besluit (van eerder geschorste atleten) stand zou houden bij het CAS.
pi_163977400
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
Kan me niet voorstellen dat zo'n besluit (van eerder geschorste atleten) stand zou houden bij het CAS.
Zat ik ook al aan te denken. Er doen atleten van andere landen mee (bijv Gatlin) die wel meerdere keren eerder geschorst zijn.
pi_163977585
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:

Het CAS moet ook akkoord gaan met deelname.
zie email 27 oktober
pi_163977805
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.
Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

Heb even zitten kijken op de site van USADA. Die geven heel duidelijk weer hoe vaak iemand is getest. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de Amerikaanse zwemtoppers, die zitten al op >15 keer per jaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 17:02:27 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163978014
Achterlijk, achterlijk, achterlijk... dit is een heel verkeerd signaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163978015
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:53 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.

Heb even zitten kijken op de site van USADA. Die geven heel duidelijk weer hoe vaak iemand is getest. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de Amerikaanse zwemtoppers, die zitten al op >15 keer per jaar.
World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.
pi_163978164
Het weren van oude dopingzondaars is wel erg discutabel, dat is toch twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp.
pi_163978253
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.
Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).
pi_163978334
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:11 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).
Volgens mij ook en dan zouden de uitzonderingen terecht zijn wat als je aan dezelfde tests hebt voldaan als alle andere sporters moet je mogen deelnemen.
  Trouwste user 2022 zondag 24 juli 2016 @ 18:02:33 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_163979371
Herman Ram, directeur van de Nederlandse dopingautoriteit, snapt niets van het besluit van het Internationaal Olympisch Comité om Russische sporters toch toe te laten tot de Olympische Spelen. ,,Als het er echt om gaat, geven ze de beslissing terug aan de bonden. Onbegrijpelijk, een gebrek aan leiderschap", aldus Ram tegenover de NOS.

,,Twintig bonden moeten nu een beslissing nemen, maar de criteria zijn onduidelijk. De ene bond kan het anders interpreteren dan de andere. Een onbestaanbare situatie."

Ram denkt dat sporters die geholpen zijn door het Russische dopingprogramma nu alsnog op de Spelen zullen komen. ,,We weten dat er flink gemanipuleerd is over de gehele breedte van de sport. Dat was een grote onthulling, maar het heeft er niet voor gezorgd dat het IOC doorpakt. Ik vind dat het IOC als betrouwbare partner van antidopingwereld faalt."

http://www.ad.nl/nieuws/d(...)eiderschap~ae9fc2e0/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 juli 2016 @ 18:05:52 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_163979485
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:08 schreef Wespensteek het volgende:
Het weren van oude dopingzondaars is wel erg discutabel, dat is toch twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp.
Nee, daar sla je helemaal de plank mis. Die sporters hebben zich jarenlang met behulp van doping omhoog gewerkt, een flinke dopingpiramide. Ze nu niet weren is hetzelfde als enkel het topje wegnemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_163979774
Dit wist iedereen 20 jaar geleden al, het IOC is net zo'n lafhartig corrupt kliekje als de FIFA

:r :r Samaranch :r :r
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_163980112
IOC :') |:( :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')