Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?quote:
Geen idee hoeveel ex-dopingzondaars er in de Russische ploeg zitten. Heywoodu weet dat vast welquote:Op zondag 24 juli 2016 16:14 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja die laatste is wel hilarisch. Mag ze uiteindelijk toch niet. Iemand meer namen die sowieso afvallen?
Nee volgens mij moet het wel nog eerst worden goedgekeurd door IOC.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?
Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???
Efimova valt in elk geval af, dat is dan wel weer fijn.
Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.quote:• The IFs*, when establishing their pool of eligible Russian
athletes, to apply the World Anti-Doping Code and other
principles agreed by the Olympic Summit (21 June 2016).
• The absence of a positive national anti-doping test cannot be
considered sufficient by the IFs.
• The IFs should carry out an individual analysis of each athlete’s
anti-doping record, taking into account only reliable adequate
international tests, and the specificities of the athlete’s sport and
its rules, in order to ensure a level playing field.
Zat ik ook al aan te denken. Er doen atleten van andere landen mee (bijv Gatlin) die wel meerdere keren eerder geschorst zijn.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
Kan me niet voorstellen dat zo'n besluit (van eerder geschorste atleten) stand zou houden bij het CAS.
Het CAS moet ook akkoord gaan met deelname.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:23 schreef Riofan83 het volgende:
Wat een lafheid!! De FIVB (volleybal) en de FIG (turnen) hebben al aangegeven geen schorsing op te gaan leggen, maar volgens de IOC-voorwaarden moeten de volleyballers en turners wel kunnen aantonen dat ze schoon zijn. Wat blijkt als ze niet schoon zijn? Ligt het besluit dan nog steeds bij FIVB en FIG?
Echt belachelijk dit. Wat moet je als land nog meer doen om geschorst te worden???
Efimova valt in elk geval af, dat is dan wel weer fijn.
Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is vrij lastig maar staat hier nu dat iemand mag deelnemen als die persoon aan de eisen voldoet waarbij men de russische dopingtests niet mag meenemen? Nu ken ik die regels niet helemaal maar men moet toch een aantal dopingstest hebben gehad?, als dat zo is is de kans groot dat veel Russen niet aan de criteria voldoen.
World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dit per land. Maar kan me voorstellen dat er sporters bij zitten die helemaal geen testen hebben gehad buiten Rusland. Wat gebeurt daarmee? Het lijkt inderdaad op meerdere manieren te interpreteren.
Heb even zitten kijken op de site van USADA. Die geven heel duidelijk weer hoe vaak iemand is getest. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de Amerikaanse zwemtoppers, die zitten al op >15 keer per jaar.
Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).quote:Op zondag 24 juli 2016 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
World Anti-Doping Code bevat ook buiten competitie testen waaraan men in Rusland dus niet kan voldoen.
Volgens mij ook en dan zouden de uitzonderingen terecht zijn wat als je aan dezelfde tests hebt voldaan als alle andere sporters moet je mogen deelnemen.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:11 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Als je het zo interpreteert zou geen enkele Russische sporter kunnen gaan (of ze moeten in buitenland wonen/trainen en door dat land buiten competities getest worden).
Nee, daar sla je helemaal de plank mis. Die sporters hebben zich jarenlang met behulp van doping omhoog gewerkt, een flinke dopingpiramide. Ze nu niet weren is hetzelfde als enkel het topje wegnemen.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:08 schreef Wespensteek het volgende:
Het weren van oude dopingzondaars is wel erg discutabel, dat is toch twee keer straffen voor hetzelfde vergrijp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |