twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
De Bulgaren zijn in januari al geheel geschorstquote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:27 schreef komrad het volgende:
Gaan alle andere verdachte Oostblokkers bij het gewichtheffen er ook uit of mogen die wel gezellig meedoen?
Ja vreemd...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:48 schreef heywoodu het volgende:
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
quote:Morozov becomes first Russian to appeal Olympic ban
London Olympics bronze medalist Vladimir Morozov on Saturday became the first athlete to appeal to the international sports tribunal against a ban on competing at the Rio Games ordered by the International Olympic Committee, sports sources said.
Morozov, a member of the 4x100m freestyle relay team that came third in 2012, is one of seven Russian swimmers banned by the International Swimming Federation (FINA) following the IOC directive.
Morozov filed his appeal to the Court of Arbitration for Sport on Saturday, the sources said.
After a World Anti-Doping Agency (WADA) backed investigation said there had been Russian state-organised doping, the IOC on July 24 ordered individual federations to rule which Russian athletes could compete in Rio.
quote:Rio de Janeiro, 30 July 2016 – The ad hoc Division of the Court of Arbitration for Sport (CAS) at the Rio 2016 Olympic Games has registered its first procedures. The Russian swimmers Vladimir Morozov and Nikita Lobintsev have each filed a request for arbitration against the International Olympic Committee (IOC) and the International Swimming Federation (FINA).
Both swimmers request CAS to declare the decision of the IOC Executive Board of 24 July 2016 (paragraph 2) invalid and unenforceable. Such paragraph sets out the new criteria for the admission of Russian athletes at the Olympic Games in Rio. The swimmers also request that the decision of the FINA Bureau of 25 July 2016, declaring both of them ineligible for the Olympic Games in Rio, be set aside. Furthermore, they request that the IOC validates the entries submitted by the Russian Olympic Committee (ROC) for them to compete in the Olympic Games in Rio.
A Panel of arbitrators from the CAS ad hoc Division will be constituted shortly and will determine the next steps in these two procedures. The final decisions will be announced by media release.
Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?quote:Op zondag 31 juli 2016 01:04 schreef TheArt het volgende:
Alle Russen die wel toegelaten zijn tot de Spelen, gaan nu nog apart beoordeeld worden door een review commissie van het IOC. Dat panel bestaat uit 3 IOC-leden, waaronder de Nederlandse Claudia Bokel. Zij was de enige die bij de stemming voor/tegen complete ban van de Russen blanco stemde.
De 3 worden geadviseerd door CAS-arbiters. Als er dan nog extra Russen geweigerd worden dan worden hun plekken niet opgevuld door anderen.
Nee, dat IOC/CAS de door de sportbonden goedgekeurde sporters nog definitief goed moest keuren was al bekend, alleen de precieze samenstelling nog niet volgens mijquote:Op zondag 31 juli 2016 07:13 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?
Ah ok! Ik volg het allemaal niet meer hoor :pquote:Op zondag 31 juli 2016 09:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat IOC/CAS de door de sportbonden goedgekeurde sporters nog definitief goed moest keuren was al bekend, alleen de precieze samenstelling nog niet volgens mij
Hetzelfde gerucht gaat voor Efimova.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 12:55 schreef TheArt het volgende:
Gerucht is dat Morozov en Lobintsev toch zouden mogen deelnemen nadat de FINA hun zaak heeft herbekeken
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hetzelfde gerucht gaat voor Efimova.
Daar zal ze wel tegen in beroep zijn gegaan, omdat ze dan dubbel gestraft zou worden voor dezelfde overtreding (zoals alle andere Russen die puur vanwege een eerdere dopingovertreding niet mee mogen doen).quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:23 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zij is door die DHEA affaire toch sowieso niet welkom?
De farce is dat ze Russen een dubbele straf opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat dat stand gaat houden bij CAS.quote:
Deze discussie hebben we al gevoerd. Let's agree to disagree.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De farce is dat ze Russen een dubbele straf opleggen. Ik kan me niet voorstellen dat dat stand gaat houden bij CAS.
Oh jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we al gevoerd. Let's agree to disagree.
Waarom zouden ze tot in de kleinste details moeten vertellen op exact welk moment die drie gekozen zijn? Daar gaat het helemaal niet om...dan kun je letterlijk elke beslissing wel publiceren met een manifest van tien A4tjes erbij. "Waarom we vandaag een ander merk koffie hebben op de IOC-vergadering - Deel 1"...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:35 schreef tong80 het volgende:
Wat een puinzooi. Het is allemaal te triest, het is ook niet meer bij te houden. Als het niet zo triest zou zijn kon je er om lachen. Hoe verkut je het grootste dat de mondiale sport te bieden heeft. Ook de drie koppige commissie.Wie heeft ze gekozen, wanneer, waarom en waarom die drie. Niemand die het weet en niemand die het wil uitleggen.
Ok. stel willekeurig drie mensen aan die even gaan beslissen over iets waar jarenlang onderzoek naar is gedaan door experts van de materie. Dan neem ik mijn woorden terug zodat je niet gaat muggeziften en vraag ik me alleen af waarom deze drie ? En wat geeft hen de authoriteit om deze functie te bekleden. Heb ik het nog niet eens over het nepotisme met Samaranch.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom zouden ze tot in de kleinste details moeten vertellen op exact welk moment die drie gekozen zijn? Daar gaat het helemaal niet om...dan kun je letterlijk elke beslissing wel publiceren met een manifest van tien A4tjes erbij. "Waarom we vandaag een ander merk koffie hebben op de IOC-vergadering - Deel 1"...
Ze moesten een commissie instellen, dat zijn doorgaans niet heel veel mensen, en ze hebben daar drie mensen voor gekozen. Lekker boeiend op exact welk moment, met exact welke reden en door exact wie ze zijn gekozen, het gaat erom wat ze nu over de Russen gaan beslissen.
Ik denk niet dat die drie willekeurig zijn gekozen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok. stel willekeurig drie mensen aan die even gaan beslissen over iets waar jarenlang onderzoek naar is gedaan door experts van de materie. Dan neem ik mijn woorden terug zodat je niet gaat muggeziften en vraag ik me alleen af waarom deze drie ? En wat geeft hen de authoriteit om deze functie te bekleden. Heb ik het nog niet eens over het nepotisme met Samaranch.
Die heeft de handdoek toch al in de ring gegooid op aandringen van Putin? Of klopte die tweet die trein2000 plaatste niet?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:23 schreef showtimer het volgende:
Efimova uitspraak zou al bekend moeten zijn toch?
11 cases already filed at the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Rioquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:59 schreef Wup2 het volgende:
[..]
Die heeft de handdoek toch al in de ring gegooid op aandringen van Putin? Of klopte die tweet die trein2000 plaatste niet?
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Ze maken het net zo lang ingewikkelder totdat het niemand het meer wat kan schelen vrees ik......
a hearing took place today and was adjourned until the afternoon of 2 August 2016; the next steps for this procedure will be decided then.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 14:04 schreef showtimer het volgende:
[..]
11 cases already filed at the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Rio
Nummertje 2.
quote:IOC doping verdict. Will they or won't they?
Confusion reigns here in Rio over when the three-member IOC panel passing final judgement on Russian athletes seeking to overturn their bans is going to make its eagerly-awaited statement, with even IOC officials offering contradictory guidance as to whether this might yet come tonight.
Our hunch is that tomorrow is more likely, though there is a complicating factor: two of the three members - Juan Antonio Samaranch and Ugur Erdener - will be otherwise engaged for part of the morning by the small matter of an IOC vice-presidential election.
Now word reaches us that part of the reason for the confusion - and delay - may be disagreements among the panel members. If this is the case, our assumption would be that Claudia Bokel, outgoing head of the IOCs' Athletes Commission, who has not looked a happy bunny this week, may be finding herself in disagreement with the other two. Bokel is widely assumed to be the IOC Executive Board member who abstained in the recent EB vote that effectively ruled out any prospect of a blanket ban from Rio of Russian competitors. And so the plot thickens.
Dat die Bochel dan in die commissie zit zegt al genoeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 01:43 schreef heywoodu het volgende:
We blijven nog weer even wachten.
[..]
Is die uit de dood herrezen?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 01:43 schreef heywoodu het volgende:
We blijven nog weer even wachten.
two of the three members - Juan Antonio Samaranch and Ugur Erdener - will be otherwise engaged for part of the morning
Zijn zoon doet het nogquote:
Zijn dat medaillekandidaten?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 12:18 schreef heywoodu het volgende:
De Russische boksers zijn goedgekeurd door het IOC.
[ afbeelding ]
Wat een farce.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 05:40 schreef tong80 het volgende:
Een aantal Russische atleten blijkt ten onrechte voor te komen in het recente WADA-rapport over grootschalig georganiseerd dopingggebruik.
[ afbeelding ]
Dat onthult de Australische krant The Australian. De krant meldt dat binnen het Internationaal Olympisch Comité vraagtekens worden gezet bij het waarheidsgehalte van het zegeheten McLaren-rapport. Anonieme bronnen zeggen dat het Wereld Anti Doping Agentschap de zaak bewust heeft opgeblazen. Op die manier zou worden aangestuurd op een boycot van de Russen voor de Olympische Spelen.
Op het dopinglaboratorium van Moskou werden de urinemonsters van atleten op basis van testresultaten ingedeeld in vier verschillende categorieën. Eén van die categorieën blijkt nu 'onschuldig' te zijn. Op basis van een klassering in die laatste groep zou een aantal atleten onterecht zijn gepasseerd voor Rio 2016.
'Te vroeg geoordeeld'
"We zijn op basis van het McLaren-rapport gevraagd te oordelen over atleten, zonder daadwerkelijk inzicht te hebben gehad in de bevindingen. Nu blijkt er dus te vroeg zijn geoordeeld", citeert de krant een anonieme, hooggeplaatste IOC-official.
Het IOC heeft inmiddels een brandbrief gestuurd naar de internationale sportfederaties om de statussen van de buitengesloten sporters nogmaals grondig tegen het licht te houden. Is er sprake van een onterechte beschuldiging, dan zou het IOC in voorkomende gevallen te elfder ure alsnog proberen de schorsing ongedaan te maken.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_uitgesloten___.html
Ze horen bijna allemaal wel tot de grootste kanshebbers volgens mijquote:
twitter:rwesthead twitterde op donderdag 04-08-2016 om 14:38:55Spoke to Russian journos covering #Rio2016 re doping crisis. “It’s no problem. Those were winter sports. These now are the summer games." reageer retweet
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016quote:Op donderdag 4 augustus 2016 20:56 schreef Frutsel het volgende:
https://twitter.com/Reuters/status/761273528486359041
271 russians cleared for rio
Aldus reuters? Wot???
En nu?quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
Officieel nu, 271 inderdaad (hoewel bij CAS nog wat open staat volgens mij).
CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
Ik snap niet helemaal wat nu de bedoeling is, want dat hebben ze dus zo gezegd, maar toch laat CAS het wel aan de sportbonden over om te beslissen wie wel en niet mag. Zo wordt een van de twee Russische roeiers die naar CAS zijn gestapt alsnog toegelaten, maar de andere niet. (door FISA dus)quote:
Als het IOC nu consequent is worden alle Brazilianen aan een Rusland regime onderworpen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 00:51 schreef marcodej het volgende:
https://twitter.com/suttonnick/status/761313550941954048/photo/1
Braziliaanse atleten zijn de maand voor de Spelen niet gecontroleerd.
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
Officieel nu, 271 inderdaad (hoewel bij CAS nog wat open staat volgens mij).
CAS heeft ook bepaald dat iedereen met een dopingverleden nu uitsluiten neerkomt op een dubbele straf, wat niet mag. Zoals eigenlijk iedereen al aan zag komen zodra het IOC daarmee kwam.
quote:De Russische minister van Sport Vitali Moutko ziet na het verdict van het TAS kansen om meer Russen aan de start te krijgen. “Onze sportbonden moeten nu snel handelen, dan kan het hele team nog opgevist worden”, verklaarde Moutko.
Denk aan een Zakarin. Als hij nog in beroep gaat is er echt geen kans dat hij dat verliest. Maar ja, geen idee of hij nou nog naar Rio is gevlogen of nietquote:
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
Wat gebeurt met de prestaties van de Russen met de olympische spelen in Sotsji? Niks neem ik aan
en Stepanova ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 17:57 schreef wimderon het volgende:
Haha, want de Noren zijn zo goed door de interne concurrentie?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
Dat Cologna bizar sterk was tijdens die Spelen en op anderhalve kilometer van de finish zijn ski brak terwijl hij me flink geld op kon leveren droeg óók niet bij aan mijn vreugde bij die wedstrijdquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 18:03 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
50 kilometer langlaufen was een van de walgelijkste wedstrijden die ik ooit gezien heb.
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Paralympisch Comité flikkert wél gewoon alle Russen eruit
Wow die durvenquote:Op zondag 7 augustus 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
Paralympisch Comité flikkert wél gewoon alle Russen eruit
Mensen met een verlamming in het onderlijf gebruiken regelmatig boosting. Een niet toegelaten methode om de bloeddruk omhoog te stuwen. En voor de rest zal de pharmaceutische doping er ook wel aanwezig zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.
Maar even serieus. Is er dan onder de paralympiërs ook massaal doping gebruikt? Als de situatie vergelijkbaar is, respect voor het IPC. Moedig!
quote:Zwitserse rechtbank verwerpt beroep van Isinbajeva en Sjoebenkov
Slecht nieuws voor polsstokspringster Jelena Isinbajeva en atleet Sergej Sjoebenkov. Hun beroep tegen hun uitsluiting van de Olympische Spelen is verworpen door een Zwitserse rechtbank. Dat meldt een Russisch nieuwsagentschap.
Isinbajeva en Sjoebenkov kregen eerder van het Internationaal Sporttribunaal TAS te horen dat ze niet mogen deelnemen de Olympische Spelen. De twee tekenden beroep aan tegen die beslissing bij een Zwitserse rechtbank, maar die heeft de zaak verworpen.
Sjoebenkov, de wereldkampioen op de 110 meter horden, liet weten dat het beroep zijn laatste kans was om toch aan te treden in Rio.
Stoer hoor, Rusland pesten en het corrupte Kenia mag wel!quote:Op zondag 7 augustus 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Ja Poetin staat nou niet echt bekend om dat hij veel geeft om mensen met een beperking dus daar hebben ze weinig van te vrezen.
Maar even serieus. Is er dan onder de paralympiërs ook massaal doping gebruikt? Als de situatie vergelijkbaar is, respect voor het IPC. Moedig!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |