Als Rusland niet mag, komt de eerste reserve in de plaats van Rusland. Dat is bij de waterpolosters Nederland. Ze komen dan terecht in de poule met Italië, Australië en Brazilië (fijne poule zou dat zijn).quote:Op maandag 18 juli 2016 19:31 schreef Homdeck het volgende:
Gaan de waterpolodames nu alsnog als de russen niet welkom zijn?
Helemaal mee eens ja. Ze moeten gewoon uitgesloten worden van de Spelenquote:Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef vaarsuvius het volgende:
Als Rusland hiermee weg komt kunnen ze internationale sport beter afschaffen.....
Goed om te horen dat ze er serieus rekening mee houden. Al had ik dat ook wel verwacht. Ze hebben in ieder geval inderdaad niets te verliezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 10:48 schreef Snowbomb het volgende:
Havenga is in ieder geval alvast begonnen met de voorbereiding op de OS:
http://www.nu.nl/sport/42(...)horsing-rusland.html
Turnen niet?quote:Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:
Overigens, sommige sporten valt weinig te dopen lijkt mij:
golf, schoonspringen, ritmische gymnastiek, turnen en zeilen.
Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
Elke sporter heeft baat bij doping, omdat er namelijk zoveel middelen zijn die een verschillende werking hebben. Bij de een gaat het om het sterker/gespierder maken, bij de ander voor de uithouding, bi de ander om alertheid, maar bovenal veel doping middelen die het herstel bevorderen, wat mede het voordeel oplevert dat je meer en harder kunt trainen en of meer wedstrijden top kunt zijn.quote:Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:
Overigens, sommige sporten valt weinig te dopen lijkt mij:
golf, schoonspringen, ritmische gymnastiek, turnen en zeilen.
Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
Best apart dat de naam al naar buiten is gebracht voordat de B-staal gecheckt is.quote:Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef tong80 het volgende:
Speerwerper Ihab Abdelrahman is op doping betrapt.De nummer twee van de afgelopen WK is bij een controle bij hem thuis positief bevonden op het gebruik van testosteron en is voorlopig geschorst.
Als de B-staal eveneens positief is kan de Egyptenaar,de huidige nummer vijf van de wereldranglijst,de Olympische Spelen in Rio de Janeiro vergeten.
quote:Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de Italiaanse atleet Jamel Chatbi geschorst voor de Olympische Spelen (5-21 augustus). De 32-jarige Chatbi miste zijn derde dopingcontrole dit jaar en moet een kruis maken over deelname aan de 3.000 meter steeplechase in Rio. Dat bevestigde het CONI donderdag.
“Samen met de Italiaanse atletiekfederatie heeft het CONI beslist om Chatbi uit te sluiten voor de Spelen in Rio, omdat hij voor de derde keer het afgelopen jaar een dopingcontrole heeft gemist”, laat het CONI in een persbericht optekenen.
Chatbi werd op 18 augustus 2009 tijdens het WK atletiek in Berlijn al eens betrapt op het gebruik van clenbuterol. De Italiaan met Marokkaanse roots werd daarop geschorst voor drie jaar.
Alsof Conseslus anders wél wakker lag van die gast.quote:
quote:Olympisch kampioene Miankova loopt bij hertesten alsnog tegen de dopinglamp
Bij het hertesten van stalen van hamerslingerster Aksana Miankova van de Spelen van Peking (2008) en Londen (2012) is gebleken dat de Wit-Russische toch doping had gebruikt. Miankova kroonde zich in Peking tot olympisch kampioene.
Aksana Miankova pakte in 2008 haar enige grote titel. Op de Spelen van Londen eindigde ze als zevende.
Vorige week vrijdag maakte het Internationaal Olympisch Comité (IOC) al bekend dat er bij het hertesten van een tweede reeks stalen van de Spelen van Peking en Londen 45 nieuwe dopinggevallen aan het licht waren gekomen. Bij een eerste reeks hertesten waren al 53 positieve tests onthuld.
Het IOC liet in totaal 1.243 oude stalen hertesten met technieken die nog niet bestonden tijdens die Spelen en op basis van informatie die verzameld werd sinds de zomer van 2015.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Italiaanse volleybalster Viktoria Orsi Toth betrapt op anabole steroiden, morgen uitslag B-staal. Mist zodoende OS maar Italie mag een vervangster invliegen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |