abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2016 @ 16:56:53 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163488451
Ook deze editie zal het D-woord veelvuldig vallen :D! Sterker nog in de voorbereiding is er al veel om te doen geweest getuige de ban van Russische atleten.

Doping en Olympische Spelen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Post hier al het dopinggerelateerde nieuws. Speculaties zijn uiteraard ook welkom!

Een overzichtje van opvallende zondaars:

Vrijwel iedereen in bovenstaand filmpje snoepte van de verboden middelen :9

Marion Jones kon er ook wat van :D

Deze sport dreigt geschrapt te worden van het Olympische programma door een continue stroom van dopinggevallen.

Dacht het kogelstoten gewonnen te hebben vier jaar geleden. Need I say more :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 3 juli 2016 @ 21:32:35 #2
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_163495830
Ongelofelijk
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  maandag 11 juli 2016 @ 18:42:54 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163671305
Goed nieuws voor het knappe babes-topic. Van de weinige Russische atleten, mag Darya Klishina waarschijnlijk wel meedoen met het verspringen, omdat ze kan aantonen niet in het dopingprogramma opgenomen te zijn.

_O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 juli 2016 @ 13:34:40 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163783357
Wit-Russische en Roemeense vlakwaterkanoërs kunnen Rio allemaal vergeten, want hun bonden zijn geschorst :o

http://www.insidethegames(...)e-to-systemic-doping
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 zondag 17 juli 2016 @ 00:08:14 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_163799296
Diverse antidopingorganisaties pleiten ervoor om alle Russische sporters te schorsen voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dopingbestrijders uit onder meer de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Japan en Nieuw-Zeeland hebben samen met atletenorganisaties een brief met die strekking opgesteld, meldde persbureau Reuters zaterdag.

Ze willen die brief volgende week sturen aan het Internationaal Olympisch Comité, zodra de Canadese jurist Richard McLaren zijn onderzoeksrapport naar een staatsgesteund dopingnetwerk in Rusland heeft gepresenteerd. McLaren komt maandag met zijn bevindingen naar buiten.

De Canadees richtte zich specifiek op de Olympische Winterspelen van 2014 in Sotsji, waar tientallen Russische atleten doping zouden hebben gebruikt. Hun positieve testen werden met een ingenieus systeem verdoezeld in een 'schaduwlab', dat via een geheim gat in de muur kon worden bereikt. In dat lab werden besmette urinemonsters door leden van de geheime dienst vervangen door 'schone' exemplaren, die maanden eerder waren afgenomen. Het zou onder anderen vijftien medaillewinnaars in Sotsji betreffen. De opgestapte directeur van het Russische dopinglaboratorium onthulde dat een paar maanden geleden.

Als het rapport van McLaren aantoont dat sprake is van een door de staat gesteund dopingsysteem, willen heel wat vooraanstaande landen dat alle Russische sporters worden geweerd in Rio. De Russische atletiekbond is al geschorst, al wordt voor sommige atleten een uitzondering gemaakt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163836271
Gaan de waterpolodames nu alsnog als de russen niet welkom zijn?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  maandag 18 juli 2016 @ 19:56:06 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163836942
Ze zijn eerste reserve dus dat lijkt me wel. Maar eerst maar even de reactie van het IOC op het WADA-rapport afwachten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163837823
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 19:31 schreef Homdeck het volgende:
Gaan de waterpolodames nu alsnog als de russen niet welkom zijn?
Als Rusland niet mag, komt de eerste reserve in de plaats van Rusland. Dat is bij de waterpolosters Nederland. Ze komen dan terecht in de poule met Italië, Australië en Brazilië (fijne poule zou dat zijn).

Maar ik moet het eerst allemaal nog zien. Waarschijnlijk komt Rusland er weer mee weg ...
pi_163842580
Als Rusland hiermee weg komt kunnen ze internationale sport beter afschaffen.....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_163843070
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef vaarsuvius het volgende:
Als Rusland hiermee weg komt kunnen ze internationale sport beter afschaffen.....
Helemaal mee eens ja. Ze moeten gewoon uitgesloten worden van de Spelen
pi_163850736
Havenga is in ieder geval alvast begonnen met de voorbereiding op de OS:

http://www.nu.nl/sport/42(...)horsing-rusland.html
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:33:59 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163852965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:48 schreef Snowbomb het volgende:
Havenga is in ieder geval alvast begonnen met de voorbereiding op de OS:

http://www.nu.nl/sport/42(...)horsing-rusland.html
Goed om te horen dat ze er serieus rekening mee houden. Al had ik dat ook wel verwacht. Ze hebben in ieder geval inderdaad niets te verliezen.

Als de Russen geschorst worden kunnen de waterpolosters dan wel weer het Denemarken EK 1992 van nu worden :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juli 2016 @ 16:33:24 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_163931277
Het Internationaal Olympisch Comité heeft laten weten dat het hertesten van dopingmonsters van de Olympische Spelen van Peking (2008) en Londen (2012) 45 nieuwe dopinggevallen heeft opgeleverd.

De 'tweede ronde' van het hertesten heeft 30 dopinggevallen in Peking aan het licht gebracht en 15 in Londen.In totaal komt het aantal dopinggevallen bij de hertesten daarmee op 98.Er volgt
nog een derde en vierde hertestronde.

Het IOC noemt geen namen,maar liet wel weten dat 23 van de 30 dopinggevallen in Peking een medaillewinnaar betreft en dat het om atleten uit 4 sporten en 8 landen gaat.De 15 dopinggevallen van Londen komen uit 2 sporten en 9 landen

http://nos.nl/teletekst#605

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163989403
Hoe zit het nu, met die verklaring van die Britse arts, dat GB masaal gedoopt heeft in de Spelen van 2012?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163990223
Overigens, sommige sporten valt weinig te dopen lijkt mij:

golf, schoonspringen, ritmische gymnastiek, turnen en zeilen.

Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 25 juli 2016 @ 01:11:01 #16
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_163990315
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:

Ik denk dat middelen weinig invloed hebben. Behalve voor de alertheid maar ik neem aan dat koffie met caffeïne gewoon toegestaan is?
Turnen niet? _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 25 juli 2016 @ 01:36:04 #17
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_163990738
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 01:06 schreef Godshand het volgende:

Elke sporter heeft baat bij doping, omdat er namelijk zoveel middelen zijn die een verschillende werking hebben. Bij de een gaat het om het sterker/gespierder maken, bij de ander voor de uithouding, bi de ander om alertheid, maar bovenal veel doping middelen die het herstel bevorderen, wat mede het voordeel oplevert dat je meer en harder kunt trainen en of meer wedstrijden top kunt zijn.

Als we het dan alleen op het klassieke idee wat we vaak over doping hebben, in acht nemen. Dan kan ik mij nog best voorstellen dat je golf, schoonspringen en ritmische gymnastiek noemt (hoewel ook men daar veel baat heeft). Maar turnen en zeilen horen toch op geen enkele manier in dat rijtje thuis. Bij turnen is kracht vaak enorm van belang en is het vooral lastig om hele korte en zware inspanningen te doen. Zeilen is dan weer een zeer intensieve sport waar kracht en uithouding mede een grote rol spelen.

Ik heb het idee dat je de zwaarte van het turnen, maar met name het zeilen nogal onderschat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Trouwste user 2022 maandag 25 juli 2016 @ 12:56:46 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_163996646
Speerwerper Ihab Abdelrahman is op doping betrapt.De nummer twee van de afgelopen WK is bij een controle bij hem thuis positief bevonden op het gebruik van testosteron en is voorlopig geschorst.

Als de B-staal eveneens positief is kan de Egyptenaar,de huidige nummer vijf van de wereldranglijst,de Olympische Spelen in Rio de Janeiro vergeten.

pi_164000038
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:56 schreef tong80 het volgende:
Speerwerper Ihab Abdelrahman is op doping betrapt.De nummer twee van de afgelopen WK is bij een controle bij hem thuis positief bevonden op het gebruik van testosteron en is voorlopig geschorst.

Als de B-staal eveneens positief is kan de Egyptenaar,de huidige nummer vijf van de wereldranglijst,de Olympische Spelen in Rio de Janeiro vergeten.

Best apart dat de naam al naar buiten is gebracht voordat de B-staal gecheckt is.
pi_164069112
quote:
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de Italiaanse atleet Jamel Chatbi geschorst voor de Olympische Spelen (5-21 augustus). De 32-jarige Chatbi miste zijn derde dopingcontrole dit jaar en moet een kruis maken over deelname aan de 3.000 meter steeplechase in Rio. Dat bevestigde het CONI donderdag.

“Samen met de Italiaanse atletiekfederatie heeft het CONI beslist om Chatbi uit te sluiten voor de Spelen in Rio, omdat hij voor de derde keer het afgelopen jaar een dopingcontrole heeft gemist”, laat het CONI in een persbericht optekenen.

Chatbi werd op 18 augustus 2009 tijdens het WK atletiek in Berlijn al eens betrapt op het gebruik van clenbuterol. De Italiaan met Marokkaanse roots werd daarop geschorst voor drie jaar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 juli 2016 @ 17:22:47 #21
284411 crew  heywoodu
pi_164069160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Alsof Conseslus anders wél wakker lag van die gast.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 28 juli 2016 @ 21:02:14 #22
284411 crew  heywoodu
pi_164074108
De 50-jarige Soviet/Oekraïens/Israëlische kogelslingeraar Aleksandr Dryhol gaat toch niet naar Rio (10e van de wereld dit jaar), want hij is positief bevonden bij de hertesten van de Spelen van 2012. Dat was overigens vier jaar na zijn comeback, want in 2008 kwam hij 18 jaar na het einde van zijn carrière terug op steeds hoger niveau.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 11:41:07 #23
8781 crew  Frutsel
pi_164086078
quote:
Olympisch kampioene Miankova loopt bij hertesten alsnog tegen de dopinglamp

Bij het hertesten van stalen van hamerslingerster Aksana Miankova van de Spelen van Peking (2008) en Londen (2012) is gebleken dat de Wit-Russische toch doping had gebruikt. Miankova kroonde zich in Peking tot olympisch kampioene.

Aksana Miankova pakte in 2008 haar enige grote titel. Op de Spelen van Londen eindigde ze als zevende.

Vorige week vrijdag maakte het Internationaal Olympisch Comité (IOC) al bekend dat er bij het hertesten van een tweede reeks stalen van de Spelen van Peking en Londen 45 nieuwe dopinggevallen aan het licht waren gekomen. Bij een eerste reeks hertesten waren al 53 positieve tests onthuld.

Het IOC liet in totaal 1.243 oude stalen hertesten met technieken die nog niet bestonden tijdens die Spelen en op basis van informatie die verzameld werd sinds de zomer van 2015.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 juli 2016 @ 11:44:35 #24
284411 crew  heywoodu
pi_164086132
Youssef Masrahi uit Saoedi-Arabië is ook betrapt, vorig jaar nog WK-finalist op de 400 meter. Op zich wel een jaar om te vergeten voor hem, want een maand of wat geleden kwamen zeven van zijn familieleden om bij een auto-ongeluk.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 3 augustus 2016 @ 08:54:45 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164192956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Italiaanse volleybalster Viktoria Orsi Toth betrapt op anabole steroiden, morgen uitslag B-staal. Mist zodoende OS maar Italie mag een vervangster invliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')