Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die voorwaarden zijn toch gewoon afgesproken aan de vergadertafel, daar had ook bij kunnen staan dat ze door een hoepel moeten kunnen springen. Dan is dat toch geen officiėle tweede dopingstraf?
Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.
Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.
Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk en objectief, onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:
- Elke Russische sporter die ooit een dopingstraf heeft gehad mag niet naar de Spelen, ook als deze straf al is uitgezeten.
Dat geldt dus ook voor een Rus die bij wijze van spreken nu al 10 jaar in Nederland woont en dagelijks door de WADA-president persoonlijk getest is. Het gaat bij die voorwaarde dus puur om het feit dat iemand ooit een straf heeft gehad, en daar komt nu een straf bovenop.
En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in?quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk objectief onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.
Het is wel duidelijk dat ik geen jurist ben, want zo'n argument houdt natuurlijk geen stand in een rechtzaak, maar zo'n voorwaarde aanvechten gaat toch tegen alle redelijkheid in?
Nou in dit geval vind ik van niet, omdat dit een speciale zaak is waarbij het voor Rusland nog veel slechter had uit kunnen pakken (totale uitsluiting).quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in?
En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je op grond van ne bis in idem een goeie zaak hebt bij het cas.
Vast wel, zoethoudertje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:16 schreef Wup2 het volgende:
[..]
En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?
Trollen kunnen de Russen wel.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Isinbayeva is gevraagd om de Russische vlag te dragen![]()
ze heeft zeker bedankt?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Isinbayeva is gevraagd om de Russische vlag te dragen![]()
Niet bij naam genoemd, maar geen Zakarin en Zabelinskaya dus.quote:UCI statement on the eligibility of Russian riders at the Rio 2016 Olympic Games
Based on the decision of the International Olympic Committee (IOC) Executive Board requesting that each International Sports Federation determine the eligibility of Russian athletes able to compete in the Rio 2016 Olympic Games, the Union Cycliste Internationale (UCI) announces that it has communicated the information below to the IOC.
Following the publication of the McLaren Investigation Report, the UCI immediately sought information from the World Anti-Doping Agency (WADA) related to the sport of cycling and was informed that three riders named by the Russian Olympic Committee (ROC) to compete in Rio 2016 were potentially implicated. The UCI, through the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), is in the process of identifying relevant rider samples and is in close dialogue with WADA to move forward with these cases immediately. It has also passed the names of these three athletes to the IOC in the context of its Executive Board decision.
Three other riders who have previously been sanctioned for Anti-Doping Rule Violations have been withdrawn by the ROC.
In addition, the CADF has carried out a careful assessment on the other 11 riders named by the ROC to participate in Rio 2016 cycling events. After thorough analysis of the testing history of these riders and considering the scrutiny currently being applied to all of them, the UCI and CADF believe that this is sufficient for these athletes to meet the relevant requirement of the decision of the IOC Executive Board.
The examination has purposely not considered tests conducted by the Russian Anti-Doping Agency (RUSADA). Furthermore, it is also important to stress that since the publication of the Independent Commission Report in November 2015, the UCI requested that the CADF intensify testing of Russian cyclists – and this level of heightened testing will continue before, during and after Rio 2016.
The UCI is absolutely committed to protecting the rights of clean athletes at the Rio 2016 Olympic Games and beyond.
http://www.uci.ch/pressre(...)o-206-olympic-games/
quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:
Ik blijf het een krom verhaal vinden. Sluit iedereen uit of niemand.
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.
het ging toch juist ook om het sjoemelen met die dopingtesten....
Het meest trieste is dat de sporters geen keus hadden, als ze geen doping wilden stonden er wel anderen klaar. Door de overheid geļstingeerd. Die overheid krijgt nu amnestie en de sporters worden de dupe. Net zoals de buitenlandse sporters die clean waren en zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:
Ik blijf het een krom verhaal vinden. Sluit iedereen uit of niemand.
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.
het ging toch juist ook om het sjoemelen met die dopingtesten....
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Stuk of 5 Russische medailles door het putje, want de gewichthefbond trapt ze er allemaal uit
http://www.iwf.net/2016/0(...)-at-the-rio-2016-og/
Ik had geld op een Rusquote:
Het kan, maar ik denk het nietquote:
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
De Bulgaren zijn in januari al geheel geschorstquote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:27 schreef komrad het volgende:
Gaan alle andere verdachte Oostblokkers bij het gewichtheffen er ook uit of mogen die wel gezellig meedoen?
Ja vreemd...quote:Op zaterdag 30 juli 2016 18:48 schreef heywoodu het volgende:
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:18Since wed RUS ex-dopers are silent. Putin promised big bonus for athletes.Hush-money agreement for not jeopardizing Osaka-Rule-RUS-IOC-Deal? reageer retweet
twitter:hajoseppelt twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 18:35:20But NO RUS ex-dopers appealed v/ IOC verdict. Efimova & Co. did NOT contact CAS.No case at all. Confirmed to ARD by CAS. Dirty deal IOC/RUS? reageer retweet
quote:Morozov becomes first Russian to appeal Olympic ban
London Olympics bronze medalist Vladimir Morozov on Saturday became the first athlete to appeal to the international sports tribunal against a ban on competing at the Rio Games ordered by the International Olympic Committee, sports sources said.
Morozov, a member of the 4x100m freestyle relay team that came third in 2012, is one of seven Russian swimmers banned by the International Swimming Federation (FINA) following the IOC directive.
Morozov filed his appeal to the Court of Arbitration for Sport on Saturday, the sources said.
After a World Anti-Doping Agency (WADA) backed investigation said there had been Russian state-organised doping, the IOC on July 24 ordered individual federations to rule which Russian athletes could compete in Rio.
quote:Rio de Janeiro, 30 July 2016 – The ad hoc Division of the Court of Arbitration for Sport (CAS) at the Rio 2016 Olympic Games has registered its first procedures. The Russian swimmers Vladimir Morozov and Nikita Lobintsev have each filed a request for arbitration against the International Olympic Committee (IOC) and the International Swimming Federation (FINA).
Both swimmers request CAS to declare the decision of the IOC Executive Board of 24 July 2016 (paragraph 2) invalid and unenforceable. Such paragraph sets out the new criteria for the admission of Russian athletes at the Olympic Games in Rio. The swimmers also request that the decision of the FINA Bureau of 25 July 2016, declaring both of them ineligible for the Olympic Games in Rio, be set aside. Furthermore, they request that the IOC validates the entries submitted by the Russian Olympic Committee (ROC) for them to compete in the Olympic Games in Rio.
A Panel of arbitrators from the CAS ad hoc Division will be constituted shortly and will determine the next steps in these two procedures. The final decisions will be announced by media release.
Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?quote:Op zondag 31 juli 2016 01:04 schreef TheArt het volgende:
Alle Russen die wel toegelaten zijn tot de Spelen, gaan nu nog apart beoordeeld worden door een review commissie van het IOC. Dat panel bestaat uit 3 IOC-leden, waaronder de Nederlandse Claudia Bokel. Zij was de enige die bij de stemming voor/tegen complete ban van de Russen blanco stemde.
De 3 worden geadviseerd door CAS-arbiters. Als er dan nog extra Russen geweigerd worden dan worden hun plekken niet opgevuld door anderen.
Nee, dat IOC/CAS de door de sportbonden goedgekeurde sporters nog definitief goed moest keuren was al bekend, alleen de precieze samenstelling nog niet volgens mijquote:Op zondag 31 juli 2016 07:13 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat bijvoorbeeld de Russische turn ploeg is toegelaten door de FIG, maar nu alsnog uitgesloten zouden kunnen worden door dit panel?? Wat is dit zeg, eerst mogen de bonden het zelf bepalen en nu komen ze 5 dagen voor de opening opeens weer met nieuwe regels?!?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |