Dan moet je alle doping zondaars levenslang straffen, Rus of niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, daar sla je helemaal de plank mis. Die sporters hebben zich jarenlang met behulp van doping omhoog gewerkt, een flinke dopingpiramide. Ze nu niet weren is hetzelfde als enkel het topje wegnemen.
Met die medaille (of wat was het) voor Putinquote:Op zondag 24 juli 2016 19:44 schreef Nattekat het volgende:
De zwembond zal wel volgen, die zijn nog dikke vrienden met de Russen.
twitter:ringsau twitterde op zondag 24-07-2016 om 16:23:56Are you a doper who has served your ban?Are you Russian? Not welcome. Are you non Russian? Welcome. reageer retweet
Ustinova is betrapt, maar niet gestraft volgens mij.quote:Op zondag 24 juli 2016 19:55 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Met die medaille (of wat was het) voor Putin![]()
Lijkt me wel een lastigere hoor. Ze moeten het voorleggen aan het CAS. Denk dat veel zwemmers bijna niet buiten Rusland zijn getest. En is Efimova de enige die ooit betrapt is op doping? Ik las ergens ook de namen van Ustinova, Tarasevich en Lovtcova.
Ja omdat ze nog maar 14 was. Wordt een interessante wat ze daar mee gaan doen. Net zoals al die meldonium gevallen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ustinova is betrapt, maar niet gestraft volgens mij.
Omdat het ROC zelf niet direct betrokken is worden ze niet geschorst. Een land kan dus regelen dat doping wordt verstrekt aan iedereen zolang men het olympisch comité van dat land er maar niet bij betrekt.quote:Why did the IOC not suspend the Russian Olympic Committee (ROC)?
The situation is very different from the International Association of Athletics Federations (IAAF). The IAAF had suspended the All-Russia Athletic Federation (ARAF) after the corruption case involving ARAF and IAAF officials was described by the Independent Commission led by Richard W. Pound, QC, in the autumn of 2015. This corruption case is the subject of a criminal investigation by the French legal authorities, to which the IOC is a civil party. Such an extreme situation does not exist in any other International Federation (IF), or at the level of the IOC. Furthermore, the World Anti-Doping Agency’s (WADA) Independent Person Report (IP Report) by Prof. Richard McLaren contained no findings against the ROC as an institution. Richard McLaren said in his press conference: “We did not identify an active role of the Russian Olympic Committee.”
Waar blijft minister Schippers met haar staatsdopingprogramma voor Nederland?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Het verhaal van het IOC is toch wel erg vreemd hoor:
https://www.olympic.org/n(...)ympic-games-rio-2016
[..]
Omdat het ROC zelf niet direct betrokken is worden ze niet geschorst. Een land kan dus regelen dat doping wordt verstrekt aan iedereen zolang men het olympisch comité van dat land er maar niet bij betrekt.
Het IOC staat toch wel in zijn hemd, dit lijkt echt nergens naar.
Wat was er mis met zijn reactie?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Herman Ram komt ook weer eens niet echt over als iemand die met enig rationeel denken bekend is.
Dat het IOC niet doorpakt ofzo. Ze hebben Rusland een loeiharde klap verkocht juist, het enige wat nog harder zou zijn geweest was om ze de genadeklap te geven en volledig te schorsen, maar dat zou juist de weg voor alle atleten openen om alsnog onder olympische vlag uit te komen. Had weinig verschil gemaakt dus.quote:
Dat geeft toch een heel ander signaal af? Het gaat niet alleen om de gevolgen, maar ook om principes. Die zijn nu nogal vaag. Net als de voorwaarden overigens, maar die zouden vast gelijk zijn voor sporters die onder de Olympische vlag mee willen doen.quote:Op zondag 24 juli 2016 23:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat het IOC niet doorpakt ofzo. Ze hebben Rusland een loeiharde klap verkocht juist, het enige wat nog harder zou zijn geweest was om ze de genadeklap te geven en volledig te schorsen, maar dat zou juist de weg voor alle atleten openen om alsnog onder olympische vlag uit te komen. Had weinig verschil gemaakt dus.
Herman is het met je eens.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:09 schreef TheArt het volgende:
Kortom, deur dicht voor klokkenluidster Stepanova.
Dit is echt zo'n verschrikkelijk verkeerd signaal.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:51:47Swimming's governing body rules seven Russians ineligible for #Olympics because of doping violations reageer retweet
Zeven maar?quote:Op maandag 25 juli 2016 16:54 schreef Frutsel het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:51:47Swimming's governing body rules seven Russians ineligible for #Olympics because of doping violations reageer retweet
Gaat vast om die zeven sporters waarbij de namen eindigen opquote:
Efimovaquote:Op maandag 25 juli 2016 17:06 schreef TheArt het volgende:
Het zijn: Mikhail Dovgalyuk, Yulia Efimova, Natalia Lovtcova, Anastasia Krapivina, Nikita Lobintsev, Vladimir Morozov and Daria Ustinova.
twitter:RTLLateNight twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:11:12Ellen van Langen en Herman Ram begrijpen niets van het besluit van het IOC. Vanavond vertellen ze erover in #RTLLN. https://t.co/3EU0DlbMvM reageer retweet
Even crossposten:quote:Op maandag 25 juli 2016 22:11 schreef superniger het volgende:
Ellen van Langen en Herman Ram straks bij RTL Late Night.twitter:RTLLateNight twitterde op maandag 25-07-2016 om 16:11:12Ellen van Langen en Herman Ram begrijpen niets van het besluit van het IOC. Vanavond vertellen ze erover in #RTLLN. https://t.co/3EU0DlbMvM reageer retweet
Ik vind dit stiekem toch wel de beste oplossing denk ik voor Rio, er vanuitgaande dat alle sportbonden de richtlijnen volgen die het IOC stelt, dan vallen alle zekere rotte appels er sowieso uit en sporters die aantoonbaar schoon zijn bevonden in het buitenland zijn per definitie niet verdachter dan andere atleten...quote:Op maandag 25 juli 2016 17:53 schreef Snowbomb het volgende:
Zo. Dat zijn er al 7 alleen al in het zwemmen. Benieuwd of het bij de andere sporten ook zo gaat.
Nu wel ja, ze hebben alleen vier jaar lichtgevend kunnen trainen...quote:Op maandag 25 juli 2016 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
maar als je alle Russen nu extra controleert in buitenlandse labs dan is de kans feitelijk veel groter dat ze clean(er) sporten dan de gemiddelde Brit, Jamaicaan of Daphne Schippers.
Echt wel, daar hoor je ook wel het een en ander over. De voornaamste dingen kwamen daar echter pas recentelijk aan het licht en zo'n onderzoek als naar Rusland kun je met geen mogelijkheid even in anderhalve week afronden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:12 schreef bert888 het volgende:
In Kenia heeft de overheid zich er ook mee bezig gehouden, maar daar hoor je niets over!
Dat houden ze nog achter de schermenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef heywoodu het volgende:
De geruchten gaan dat ook vier schermers (geen namen) niet zouden mogen.
Jij bent ook altijd scherp hequote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat houden ze nog achter de schermen
hohoho
Zijn quotaplaatsen herverdeeld. Die zouden gaan naar:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat betekent dat dan voor Doubles? Mogen ze een vervanger inzetten of is de hele boot uitgesloten van deelname?
Dat is echt zulke dikke onzin als dat daadwerkelijk zo isquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
In de C2 1000m voor mannen zou de plaats gewoon vervallen en niemand zou die quotaplaats innemen.
soms wel jaquote:
Over deze: de Duitse die de 500m doet, doet ook de 200m en dus is er geen extra startplek nodig. Die zal dus waarschijnlijk naar de volgende in de rij gaan, en dat is....Wit-Ruslandquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
• Germany – Kayak Single (K1W) 200m Women
Vooral wanneer Thomas Bach gaat sprekenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:18 schreef franklop het volgende:
Ben heeeeeeeel benieuwd hoe het zal gaan bij de openingsceremonie. Een extreem fluitconcert kan niet uitblijven lijkt me.
Ik verwacht echt geen extreem fluitconcert. Misschien als het in de VS of bij de Britten ofzo geweest was, maar hier niet. Grootste fluitconcert zal voor Dilma zijn denk ikquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:18 schreef franklop het volgende:
Ben heeeeeeeel benieuwd hoe het zal gaan bij de openingsceremonie. Een extreem fluitconcert kan niet uitblijven lijkt me.
Het zijn en waren dezelfde praktijken als vroeger in het Oostblok. Daar spreken we nu schande van. Er is nu de kans om het foute systeem direct aan te pakken. Wat doet men. Ze laten het over aan de bonden. Het IOC trekt in feite de handen er helemaal van af.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Even crossposten:
Ik word wel een beetje moe van dit gejank van Van Langen en co... ja er is een staatsdopingprogramma en je moet duidelijk paal en perk stellen, maar als je alle Russen nu extra controleert in buitenlandse labs dan is de kans feitelijk veel groter dat ze clean(er) sporten dan de gemiddelde Brit, Jamaicaan of Daphne Schippers.
En die waterpolosters hebben twee dikke kansen laten liggen om zich te plaatsen, dat ze nu teleurgesteld zijn snap ik enigszins maar enige realiteitszin over eigen falen zou ook wel op zijn plek zijn
Het gebeurde systematisch. Als je als sporter niet meedeed stond er een ander klaar een naald in de arm te krijgen. Het gaat over het systeem en de overheid die er achter zit.quote:Op maandag 25 juli 2016 22:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dit stiekem toch wel de beste oplossing denk ik voor Rio, er vanuitgaande dat alle sportbonden de richtlijnen volgen die het IOC stelt, dan vallen alle zekere rotte appels er sowieso uit en sporters die aantoonbaar schoon zijn bevonden in het buitenland zijn per definitie niet verdachter dan andere atleten...
Moet ook iets aan worden gedaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 10:12 schreef bert888 het volgende:
In Kenia heeft de overheid zich er ook mee bezig gehouden, maar daar hoor je niets over!
Als je daar gepakt word kun je het gewoon afkopen.
quote:The effect of this decision is that Russia has six remaining eligible rowers - one lightweight and five open weight men - for competition in Rio 2016.
Therefore, four Russian boats (LM4-, LW2x, M8+ and W8+) will be withdrawn from participation in the Games and will be attributed to the next placing crews at the 2016 Final Olympic Qualification Regatta in Lucerne, Switzerland, as follows:
LM4- to Greece, the Hellenic Rowing Federation
M8+ to the Italian Rowing Federation
W8+ to the Australian Rowing Federation
And in the 2016 European Continental Qualification Regatta in Lucerne, Switzerland:
LW2x to the Italian Rowing Federation
Russia has the possibility to form a men’s four (M4-) with the eligible six rowers for competition in Rio 2016. We await the Russian Rowing Federation’s decision on this possibility.
Any issues with the Russian participation at the Paralympic Games will be dealt with at a later date.
Dus ze mogen geen roeiers vervangen door 'schone' roeiers, maar de hele boot wordt vervangen door een ander land.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:38 schreef heywoodu het volgende:
17 Russische roeiers mogen niet naar Rio.
[..]
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus ze mogen geen roeiers vervangen door 'schone' roeiers, maar de hele boot wordt vervangen door een ander land.
Haha jij leest zeker de Telegraaf en kijk naar het NOSjournaal.quote:Op zondag 24 juli 2016 16:30 schreef Syntix het volgende:
Waarom niet gewoon heel Rusland schorsen
Alsof de rest van de wereld ook maar 1 fuck geef om dat kutland
Het interesseert de rest van de wereld ook niet dat er onschuldige russen bij zitten.
NOS meldt dat bij de achten er medaillekansen waren voor de Russen, de Nederlanders zouden het nu 'gemakkelijker' hebben. Al blijft het de NOSquote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er gaan niet echt medaillekansen door het putje daar, dus de schade valt mee
Niet teveel de NOS geloven wat ze zeggen, of verzwijgen!quote:Op woensdag 27 juli 2016 01:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NOS meldt dat bij de achten er medaillekansen waren voor de Russen, de Nederlanders zouden het nu 'gemakkelijker' hebben. Al blijft het de NOS
Heb je je aluhoedje al op?quote:Op woensdag 27 juli 2016 01:44 schreef bert888 het volgende:
[..]
Niet teveel de NOS geloven wat ze zeggen, of verzwijgen!
Nee en nee.quote:Op woensdag 27 juli 2016 00:56 schreef bert888 het volgende:
[..]
Haha jij leest zeker de Telegraaf en kijk naar het NOSjournaal.
Zorg eerst maar is dat je van andere kanalen je info haalt.
Dus ook van buiten Nederland.
Misschien komt dan ooit nog de dag dat je wakker word.
Zie ook:quote:Rio 2016: Russian drug cheats will still be at Olympics, say whistleblowers
Russian drug cheats will be competing at next month's Olympic Games despite efforts to eradicate them, say the whistleblowers who highlighted the country's state-sponsored doping.
The International Olympic Committee has asked governing bodies to ban Russians either implicated in a recent report into doping, or previously sanctioned.
But former Russian Anti-Doping Agency official Vitaly Stepanov and his 800m runner wife Yuliya told BBC Sport: "There will be athletes who have used doping from Russia in Rio."
The pair were forced to flee Russia after their evidence put the country's doping record under intense scrutiny but said they "feel safe" in their new home at a secret location.
"Unfortunately the reaction to our actions in our home country is not positive," Vitaly said.
"A lot of people in general and athletes as well hate us for what we did and we would not go back to Russia right now. There, we would feel unsafe."
The Stepanovs gave evidence to a German documentary maker in 2014 that led to an independent report being commissioned by the World Anti-Doping Agency which found evidence of widespread doping.
That in turn led to another Wada-commissioned report - last week's McLaren report - which detailed extensive attempts to cover up doping in Russia and implicated the Russian ministry of sport, secret service and anti-doping agency.
The IOC decided against enforcing a blanket ban on Russian sportspeople for Rio, despite calls for tough action in the wake of the McLaren report.
Instead, the IOC said it would be up to individual sports federations to decide which athletes were eligible for Rio. So far, 37 athletes across six sports have been banned since the IOC made its decision.
That is in addition to athletics' governing body, the IAAF, already opting to ban Russian track and field athletes from the competition unless they can satisfy strict doping criteria. So far, only one athlete has been able to do that.
"The IOC showed that first of all there is no punishment for running a systematic doping programme in the largest country in the world," Vitaly said.
"And second, they protected not the majority of clean athletes globally, but they protected clean athletes in Russia."
The Stepanovs were speaking just a day after criticising the IOC for banning Yuliya, 30, from Rio.
Despite being cleared to compete under a neutral flag by the IAAF, the IOC ruled she should not be allowed to take part because she was sanctioned for doping in 2013.
The Stepanovs said this sent out the wrong signal to potential whistleblowers, with Vitaly saying: "You didn't really have a choice if you wanted to be a member of the national team.
"She has served her ban, fully served her ban, she thinks that she should not be punished a second time for something that she did in the past."
Dit gaat voor de Nederlanders weinig verschil makenquote:Op woensdag 27 juli 2016 01:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
NOS meldt dat bij de achten er medaillekansen waren voor de Russen, de Nederlanders zouden het nu 'gemakkelijker' hebben. Al blijft het de NOS
ik wil ook wel eens met haar verspringenquote:'Verrader Klishina enige atletiektroef
Het verwijt dat ze een verrader is, daar kan Darja Klisjina niets mee. De 25-jarige verspringster is de enige Russische atlete die aan het olympische atletiektoernooi mag deelnemen.
Klisjina kreeg van de internationale atletiekfederatie IAAF dispensatie voor de schorsing die de Russische atletiek trof na de onthulling van het omvangrijke dopingschandaal. De atlete traint al een aantal jaar in de Verenigde Staten en valt onder de Amerikaanse dopingwetten.
Schoon
Klisjina heeft volgens de federatie aangetoond dat ze haar sport ‘schoon’ uitoefent en mag daarom onder neutrale vlag deelnemen in Rio. En dat nam niet iedereen haar in Rusland in dank af.
"Ik wil erop wijzen dat ik niet in de Verenigde Staten ben gaan trainen met een Amerikaanse coach een maand voordat deze situatie is ontstaan. Ik zit er al drie jaar. Daarom denk ik dat het niet eerlijk is om mij te bekritiseren en mij een Russische verrader te noemen", zegt Klisjina.
Stepanova
De verspringster zou in eerste instantie in Rio gezelschap krijgen van Joelia Stepanova, de 800 meter-loopster die het dopingschandaal in haar land aan het licht bracht. Het IOC zette echter zondag een streep door haar deelname vanwege haar dopingverleden, tot grote woede van de klokkenluidster.
Alle ogen zullen daarom gericht zijn op Klisjina. Niet alleen omdat ze als enige Rusland vertegenwoordigt in het atletiekstadion, maar ook vanwege haar looks. De blonde en 1,80 meter lange Klisjina is een opvallende verschijning.
Geen catwalk
In 2010 werd ze in Rusland uitgeroepen tot mooiste Russische sporter, maar haar aspiraties liggen niet op de catwalk, maar in de verspringbak. "Ik kan mij geen leven indenken zonder atletiek. Ik houd ervan om te bewegen, te rennen en mijn doelen te bereiken en de catwalk op en neer lopen is niet wat ik wil."
Atletiek heeft prioriteit bij Klisjina. Het is de sport waarmee ze op 11-jarige leeftijd begon in Tver, waar ze op 15 januari 1991 ter wereld kwam. Daarvoor speelde Klisjina volleybal, maar haar vader vond een individuele sport beter voor haar.
Jammer voor de Waterpolodamesquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef heywoodu het volgende:
De trampolinespringers mogen naar Rio, net als waarschijnlijk de boksers en schermers, hoewel die laatste twee nog niet officieel zijn.
Volleybalteams ookquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:51 schreef heywoodu het volgende:
De trampolinespringers mogen naar Rio, net als waarschijnlijk de boksers en schermers, hoewel die laatste twee nog niet officieel zijn.
Goeie tekst. Ik wordt steeds kwader op het IOCquote:Op woensdag 27 juli 2016 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/f(...)campaign=telesporttf
Efimovaquote:Op woensdag 27 juli 2016 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Volgens Efimova weten we vrijdag meer over wat er bij CAS gaat gebeuren. Lekker trollfilmpje van haar trouwens:
https://www.instagram.com/p/BIWW4qJghvU/
Zowel lekker als een trollfilmpje.
Ik denk inderdaad dat je haar niet hoeft te missen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
EfimovaAls ik iemand niet mis op deze OS is zij het wel.
Dat valt nog te bezien. Als individuele sporters niet zomaar geschorst mogen worden sluit ik niet uit dat heel Rusland alsnog weg wordt gekieperd eigenlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je haar niet hoeft te missen.
Dat is weer het stopwoordje van mensen die alleen de Telegraaf lezen en naar het NOS journaal kijken.quote:
Hoe het Russische dopingschandaal dan écht in elkaar steekt hoor ik graag, dus kom maar op.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:59 schreef bert888 het volgende:
[..]
Dat is weer het stopwoordje van mensen die alleen de Telegraaf lezen en naar het NOS journaal kijken.
Blijf maar lekker met je kop in het zand zitten.
Ik heb al veel mensen gezien die ook zo kortzichtig waren als jou, maar dankzij mij nu wel weten hoe het echt in elkaar steekt.
Maar er zijn in Nederland helaas ook veel mensen die de waarheid niet willen weten.
Ik denk niet dat het IOC nu alsnog kan komen met "oh wacht, we gooien Rusland er toch wel gewoon helemaal uit". Willen ze niet, want Putin.quote:Op woensdag 27 juli 2016 17:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Als individuele sporters niet zomaar geschorst mogen worden sluit ik niet uit dat heel Rusland alsnog weg wordt gekieperd eigenlijk.
Die voorwaarden zijn toch gewoon afgesproken aan de vergadertafel, daar had ook bij kunnen staan dat ze door een hoepel moeten kunnen springen. Dan is dat toch geen officiėle tweede dopingstraf?quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:48 schreef Wup2 het volgende:
Wacht even: het Russiche Olypische Comité zegt: nee mag niet want dat is de voorwaarde van het IOC [dopingverleden].
Vervolgens moet nu het Sporttribunaal gaan bepalen of het Russiche Olypische Comite een onjuiste beslissing heeft genomen [want: ze is al gestraft mag niet nogmaals]?
met andere woorden: het IOC stelt een illegale eis?
Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.quote:Op woensdag 27 juli 2016 18:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die voorwaarden zijn toch gewoon afgesproken aan de vergadertafel, daar had ook bij kunnen staan dat ze door een hoepel moeten kunnen springen. Dan is dat toch geen officiėle tweede dopingstraf?
Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze worden voor een tweede keer gestraft voor hun dopinggebruik, want naast dat ze een schorsing al lang en breed uitgezeten hebben moeten ze nu precies daarom ook de Spelen missen. Niet omdat ze nu positief getest hebben of iets dergelijks.
Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je daarmee naar het CAS zou gaan als het de enige voorwaarde zou zijn, maar ze willen ook sporters uitsluiten die nooit betrapt zijn maar te weinig getest zijn in het buitenland toch? Ze worden niet voor een 2e keer gestraft voor die exacte zaak, maar voor het hebben van een onbetrouwbaar profiel en dossier.
Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk en objectief, onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat gaat om andere sporters. Een van de voorwaarden is dit:
- Elke Russische sporter die ooit een dopingstraf heeft gehad mag niet naar de Spelen, ook als deze straf al is uitgezeten.
Dat geldt dus ook voor een Rus die bij wijze van spreken nu al 10 jaar in Nederland woont en dagelijks door de WADA-president persoonlijk getest is. Het gaat bij die voorwaarde dus puur om het feit dat iemand ooit een straf heeft gehad, en daar komt nu een straf bovenop.
En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in?quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Rusland alles doet om nog zoveel mogelijk sporters te mogen sturen, maar het is volgens mij vooral een voorwaarde die is toegevoegd om makkelijk objectief onbetrouwbare sporters uit te kunnen sluiten. Vooral kleine sportfederaties zullen het toch moeilijk hebben met het uitpluizen van allerlei details over sporters, dan is het hebben van een voorwaarde waar alle gegevens zo beschikbaar zijn toch wenselijk lijkt me.
Het is wel duidelijk dat ik geen jurist ben, want zo'n argument houdt natuurlijk geen stand in een rechtzaak, maar zo'n voorwaarde aanvechten gaat toch tegen alle redelijkheid in?
Nou in dit geval vind ik van niet, omdat dit een speciale zaak is waarbij het voor Rusland nog veel slechter had uit kunnen pakken (totale uitsluiting).quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En iemand straffen voor iets waar hij/zij al een straf voor heeft uitgezeten gaat niet tegen alle redelijkheid in?
En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:12 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk dat je op grond van ne bis in idem een goeie zaak hebt bij het cas.
Vast wel, zoethoudertje.quote:Op woensdag 27 juli 2016 20:16 schreef Wup2 het volgende:
[..]
En dat had het IOC niet bedacht toen ze die voorwaarden opstelden?
Trollen kunnen de Russen wel.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Isinbayeva is gevraagd om de Russische vlag te dragen![]()
ze heeft zeker bedankt?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Isinbayeva is gevraagd om de Russische vlag te dragen![]()
Niet bij naam genoemd, maar geen Zakarin en Zabelinskaya dus.quote:UCI statement on the eligibility of Russian riders at the Rio 2016 Olympic Games
Based on the decision of the International Olympic Committee (IOC) Executive Board requesting that each International Sports Federation determine the eligibility of Russian athletes able to compete in the Rio 2016 Olympic Games, the Union Cycliste Internationale (UCI) announces that it has communicated the information below to the IOC.
Following the publication of the McLaren Investigation Report, the UCI immediately sought information from the World Anti-Doping Agency (WADA) related to the sport of cycling and was informed that three riders named by the Russian Olympic Committee (ROC) to compete in Rio 2016 were potentially implicated. The UCI, through the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), is in the process of identifying relevant rider samples and is in close dialogue with WADA to move forward with these cases immediately. It has also passed the names of these three athletes to the IOC in the context of its Executive Board decision.
Three other riders who have previously been sanctioned for Anti-Doping Rule Violations have been withdrawn by the ROC.
In addition, the CADF has carried out a careful assessment on the other 11 riders named by the ROC to participate in Rio 2016 cycling events. After thorough analysis of the testing history of these riders and considering the scrutiny currently being applied to all of them, the UCI and CADF believe that this is sufficient for these athletes to meet the relevant requirement of the decision of the IOC Executive Board.
The examination has purposely not considered tests conducted by the Russian Anti-Doping Agency (RUSADA). Furthermore, it is also important to stress that since the publication of the Independent Commission Report in November 2015, the UCI requested that the CADF intensify testing of Russian cyclists – and this level of heightened testing will continue before, during and after Rio 2016.
The UCI is absolutely committed to protecting the rights of clean athletes at the Rio 2016 Olympic Games and beyond.
http://www.uci.ch/pressre(...)o-206-olympic-games/
quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:
Ik blijf het een krom verhaal vinden. Sluit iedereen uit of niemand.
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.
het ging toch juist ook om het sjoemelen met die dopingtesten....
Het meest trieste is dat de sporters geen keus hadden, als ze geen doping wilden stonden er wel anderen klaar. Door de overheid geļstingeerd. Die overheid krijgt nu amnestie en de sporters worden de dupe. Net zoals de buitenlandse sporters die clean waren en zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2016 18:09 schreef Wup2 het volgende:
Ik blijf het een krom verhaal vinden. Sluit iedereen uit of niemand.
Dopingverleden als criterium nemen zou dan ook voor iedereen moeten gelden en niet alleen voor de Russen.
het ging toch juist ook om het sjoemelen met die dopingtesten....
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:58 schreef heywoodu het volgende:
Stuk of 5 Russische medailles door het putje, want de gewichthefbond trapt ze er allemaal uit
http://www.iwf.net/2016/0(...)-at-the-rio-2016-og/
Ik had geld op een Rusquote:
Het kan, maar ik denk het nietquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |