abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 01:32:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163847351
President Vladimir Poetin van Rusland heeft min of meer de vloer aangeveegd met het rapport van het mondiale antidopingbureau WADA, waarin het land word beschuldigd van een door de staat geregisseerd dopingsysteem. Honderden positieve dopingtesten zouden daarbij zijn weggemoffeld. ,,Het rapport is gebaseerd op de getuigenis van één man met een bedenkelijke reputatie'', liet Poetin weten via een verklaring van het Kremlin.

Die ene getuige is Grigori Rodsjenkov, voormalig hoofd van het dopinglaboratorium in Moskou, die verklaarde dat bij de Winterspelen van Sotsji een wisseltruc plaatsvond; besmette dopingstalen van Russische sporters werden omgewisseld voor schone exemplaren.

Poetin is tegen een schorsing van Rusland voor de Olympische Spelen van Rio. ,,Daarmee stevent de olympische beweging, die al meer dan honderd jaar mensen van over de hele wereld verenigt, af op een breuk.''

De president liet wel weten dat hij tegen doping is. ,,Daar is geen plaats voor in de sport; het is ongezond en oneerlijk.''

-O-

De Russische staatssecretaris van Sport Joeri Nagornich is maandag geschorst naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek van antidopingbureau WADA naar het dopingsysteem in Rusland.

Nagornich speelde volgens onderzoeker Richard McLaren een sleutelrol bij de Russische dopingfraude bij de Olympische Winterspelen in Sotsji. Tientallen Russische atleten kregen doping toegediend en hun positieve testen werden verdoezeld. De staatssecretaris bepaalde welke sporters beschermd moesten worden en welke niet. Hij is geschorst tot er opheldering is over de beschuldigingen, zei een regeringswoordvoerster tegen persbureau Interfax.

-O-

Het mondiale antidopingbureau WADA doet een duidelijke aanbeveling aan het Internationaal Olympisch Comité: weer alle Russische sporters van de Olympische Spelen en ook van de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro. WADA vindt ook dat vertegenwoordigers van de Russische regering niet welkom zijn in Rio.

WADA presenteerde maandag het rapport van de Canadese jurist Richard McLaren naar dopingpraktijken in Rusland en concludeerde dat de afgelopen jaren honderden Russische sporters doping kregen toegediend en dat hun positieve dopingtesten werden verdoezeld. Het IOC heeft voor dinsdag spoedberaad belegd, waarin het waarschijnlijk een besluit neemt over de schorsing van Rusland.

WADA doet nog meer aanbevelingen. Zo moet de onafhankelijkheid van het Russische antidopingbureau Rusada nader worden onderzocht en het dopinglab in Moskou zijn werkzaamheden stilleggen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163847436
En wat vindt Tong er zelf van/over? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 01:59:42 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_163847565
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:42 schreef Geralt het volgende:
En wat vindt Tong er zelf van/over? :)
Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 08:17:59 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_163848570
Het Internationaal Olympisch Comité besluit mogelijk dinsdag al dat Rusland wordt geweerd van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro wegens een omvangrijk dopingschandaal. Voorzitter Thomas Bach kondigde spoedberaad via de telefoon aan, waarin het dagelijks bestuur maatregelen zal treffen richting de sportgrootmacht.

Een rapport van het wereldantidopingagentschap WADA legde maandag bloot dat de Russische overheid samen met de geheime dienst en dopinglaboratoria in Moskou en Sotsji een dopingssysteem aanstuurde en controleerde. Tientallen Russische sporters kregen doping toegediend en hun positieve dopingtesten werden weggemoffeld en verwisseld voor schone exemplaren. Het zou gaan om minsten 643 positieve gevallen tussen de jaren 2012 en 2015.

De druk op het IOC om Rusland te schorsen is immens groot. Het WADA heeft aanbevolen de Russen niet toe te laten in Rio en tal van grote sportbonden, nationale olympische comités en antidopingorganisaties steunen die oproep.

dinsdag 19 juli 2016 @ 08:37:32 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163848766
ik zou het zeer slecht vinden als Rusland niet aanwezig is in RIO
Je moet landen nooit straffen op sportief gebied..
Slechte zaak in mijn optiek
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 19 juli 2016 @ 08:51:32 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163848914
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?
dan moeten ze Rusland op een andere manier aanpakken.. niet de sporters
desnoods de sporters onder neutrale vlag
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163849589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".

Dat is inderdaad precies hoe je het moet aanpakken, valsspelers niet bestraffen om zo de eerlijke sporter te benadelen.
pi_163849660
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:36 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".

Dat is inderdaad precies hoe je het moet aanpakken, valsspelers niet bestraffen om zo de eerlijke sporter te benadelen.
Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepakt :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:30:38 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:31:10 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:

[..]

WTF :?

dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:04 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163851659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?

geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:32:13 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851661
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepakt :)
Ze maken allemaal deel uit van een groot geheel en systeem.

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 11:33:41 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_163851689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef Onnoman het volgende:

[..]

geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingen
Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.

dinsdag 19 juli 2016 @ 11:34:48 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163851714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.

bedenk zelf maar iets idd
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 12:46:17 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_163853194
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bedenk zelf maar iets idd
Achteraf winnen is niet winnen.

pi_163854662
Laat ze maar wegblijven, kunnen de Nederlandse waterpolo'sters naar Rio ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 19 juli 2016 @ 14:48:45 #18
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163856330
Is die Rodsjenkov inmiddels al overleden aan een plotselinge hartaanval?
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 14:55:37 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_163856550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 14:48 schreef Jinkx het volgende:
Is die Rodsjenkov inmiddels al overleden aan een plotselinge hartaanval?
Ik moest even nadenken

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 19 juli 2016 @ 15:27:34 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163857305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 01:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.

Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meer :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 15:30:55 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_163857382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meer :P
Ik heb het meer over de details en hoe het in z'n werk ging in Shotzi.

Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 17:03:16 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_163859305
Geen uitsluitsel over een eventuele schorsing. Er gaat eerst onderzocht worden hoe ze het juridisch moeten aanpakken.

pi_163900847
Kan dit niet hier: OS / Doping #1 - Van Georgische worstelaars tot Acne Schippers

Houdt het wel zo overzichtelijk.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 21 juli 2016 @ 11:10:46 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163901156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:54 schreef Homdeck het volgende:
Kan dit niet hier: OS / Doping #1 - Van Georgische worstelaars tot Acne Schippers

Houdt het wel zo overzichtelijk.
Dit schandaal is wel zo ontzettend groot en overschaduwt de complete Spelen, waardoor het wat mij betreft wel een eigen topic mag hebben. Doping is niet uniek, maar deze situatie is dat echt wel.

Al het andere dopingnieuws mag in dat topic inderdaad :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 21 juli 2016 @ 11:31:55 #25
8781 crew  Frutsel
pi_163901562
quote:
CAS handhaaft schorsing Russische atleten voor Spelen in Rio

Russische atleten ontbreken definitief op de Olympische Spelen volgende maand in Rio de Janeiro. Het internationaal sporttribunaal CAS besloot donderdag het beroep van de Russische atletiekbond en 68 atleten uit dat land af te wijzen.
Door de afwijzing blijft de schorsing die de internationale atletiekfederatie IAAF Rusland in november oplegde van kracht.

Het wereldantidopingagentschap WADA concludeerde destijds in een onderzoek dat er in Rusland sprake was van massaal door de staat georganiseerd gebruik van doping onder atleten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')