Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.quote:
Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
ik zou het zeer slecht vinden als Rusland niet aanwezig is in RIO
Je moet landen nooit straffen op sportief gebied..
Slechte zaak in mijn optiek
dan moeten ze Rusland op een andere manier aanpakken.. niet de sportersquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist het gebied waar ze de fout zijn ingegaan?
Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dan moeten ze Rusland op een andere manier aanpakken.. niet de sporters
desnoods de sporters onder neutrale vlag
Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepaktquote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:36 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Lekker dan, voor al die andere sporters die wel op een legale manier de spelen hebben bereikt. Dan sta je tegen een Rus in de finale, en uiteindelijk verlies je met een x-aantal tienden de race, omdat je tegenstander verboden middelen gebruikt heeft. En voorafgaande van de spelen wist iedereen dat diezelfde Rus dat gebruikt had, maar hij is niet bestraft "omdat Rusland de schuldige is".
Dat is inderdaad precies hoe je het moet aanpakken, valsspelers niet bestraffen om zo de eerlijke sporter te benadelen.
Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:37 schreef Onnoman het volgende:
ik zou het zeer slecht vinden als Rusland niet aanwezig is in RIO
Je moet landen nooit straffen op sportief gebied..
Slechte zaak in mijn optiek
WTFquote:Op dinsdag 19 juli 2016 08:51 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dan moeten ze Rusland op een andere manier aanpakken.. niet de sporters
desnoods de sporters onder neutrale vlag
geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op welk gebied moet je een door de georganiseerde dopingmanipulatie met 650 verduisterde positieve dopigsresultaten dan straffen ?
Ze maken allemaal deel uit van een groot geheel en systeem.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus jouw stelling is dat alle Russen hebben gepakt
Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:32 schreef Onnoman het volgende:
[..]
geldboete sportbond en inname medailles + postuum nieuwe medaille uitreikingen
bedenk zelf maar iets iddquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gezellig, wat zullen ze juichen als de postbode de medaille komt brengen. Rennend en springen met de handen in de lucht door het gangpad. Het Wilhelmus wordt op de WC gedraaid. De Olympische rinjgen lijken namelijk veel op een WC-bril.
Achteraf winnen is niet winnen.quote:
Ik moest even nadenkenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:48 schreef Jinkx het volgende:
Is die Rodsjenkov inmiddels al overleden aan een plotselinge hartaanval?
Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meerquote:Op dinsdag 19 juli 2016 01:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had niet verwacht dat het zo grootschalig gebeurt. Je moet wel een cynicus zijn om dit te verwachten. Natuurlijk weet je dat het gebeurt. Maar door de hoogste autoriteiten, in feite onder de ogen van de hele wereld, tijdens de Spelen zelf, vind ik tamelijk shockerend.
Ik heb het meer over de details en hoe het in z'n werk ging in Shotzi.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat was eigenlijk al publiek geheim sinds zeker wel een aantal maanden...het is dat het nu "officieel" is, maar schokend is het inmiddels niet meer
Dit schandaal is wel zo ontzettend groot en overschaduwt de complete Spelen, waardoor het wat mij betreft wel een eigen topic mag hebben. Doping is niet uniek, maar deze situatie is dat echt wel.quote:Op donderdag 21 juli 2016 10:54 schreef Homdeck het volgende:
Kan dit niet hier: OS / Doping #1 - Van Georgische worstelaars tot Acne Schippers
Houdt het wel zo overzichtelijk.
quote:CAS handhaaft schorsing Russische atleten voor Spelen in Rio
Russische atleten ontbreken definitief op de Olympische Spelen volgende maand in Rio de Janeiro. Het internationaal sporttribunaal CAS besloot donderdag het beroep van de Russische atletiekbond en 68 atleten uit dat land af te wijzen.
Door de afwijzing blijft de schorsing die de internationale atletiekfederatie IAAF Rusland in november oplegde van kracht.
Het wereldantidopingagentschap WADA concludeerde destijds in een onderzoek dat er in Rusland sprake was van massaal door de staat georganiseerd gebruik van doping onder atleten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |