abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juni 2016 @ 00:05:18 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163280285
quote:
Zakenman Koen Everink dood aangetroffen in zijn woning in Bilthoven

Zakenman Koen Everink is vrijdagochtend dood aangetroffen in zijn huis in Bilthoven. De advocaat van Everink heeft dat bevestigd. De politie vermoedt een misdrijf en is een onderzoek gestart. De dode is gevonden aan de Hoflaan, zo schrijft RTV Utrecht.

Koen Everink kwam in 2012 in het nieuws nadat hij op Sensation White werd mishandeld door kickbokser Badr Hari, die daar een gevangenisstraf voor kreeg.

Verdachte omstandigheden
"We kregen melding dat er iets was bij het huis in Bilthoven", aldus een woordvoerster van de politie. "Toen agenten het huis binnengingen, werd een overleden persoon aangetroffen. Er was sprake van verdachte omstandigheden, dus er is direct een onderzoek ingesteld."

De politie heeft een Porsche die in de straat stond meegenomen voor onderzoek. Volgens de politie gaat het onderzoek nog geruime tijd duren.


Profiel Koen Everink: Groot geworden in de reiswereld

Everink stond bij zakenblad Quote al bekend als een succesvolle zakenman. Zo werd zijn vermogen in de Quote 500 Junior 2013 geschat op 15 miljoen euro. Hij was al sinds 1997 actief in de reisbranche.

De oprichter van reisbureau Eliza was Here verkocht zijn bedrijf kort voor de mishandeling voor miljoenen aan de reisgigant Sundio Group. De reisondernemer was ook aandeelhouder bij deze groep.
Tennissers

Hij hield van snelle sportauto's, voetbal, fitness en tennis. Naar eigen zeggen was Everink goed bevriend met bekende tennissers als Robin Haase en Igor Sijsling.

In een interview met De Telegraaf vertelde hij vorige maand nog dat hij de tennissers hielp met het boeken van oefenbanen, het laten bespannen van de rackets, het klaarmaken van de drankflesjes, het regelen van ballen of het ophalen van tickets.

"Inderdaad, ik ben een manusje van alles, een duizendpoot. Ik betaal alles zelf om onafhankelijk te blijven. De afgelopen jaren ging ik zo'n tien tot twaalf toernooien per seizoen met ze mee. Ik ken mijn plek. Ik ben een soort loopjongen, zo kun je het wel zien", vertelde hij toen. Dat zag de ondernemer als een soort therapie om de mishandeling te verwerken.

http://www.nu.nl/dvn/4224(...)n-in-reiswereld.html



quote:
Ontreddering in Bilthoven
door Jessica Bode en Chris Ververs

Bilthoven - Uren na de vondst van het levenloze lichaam van zakenman Koen Everink is het nog steeds onmogelijk om ook maar een beetje in de buurt te komen van zijn kapitale woning in Bilthoven.

De straat is met rood-witte politielinten volledig afgezet. Een omwonende staat vertwijfeld voor de afzetting. ,,Koen is dood..", stamelt hij ontredderd.

Natte sneeuw dwarrelt uit de loodgrijze lucht terwijl buurtbewoners bij elkaar schuilen onder paraplu's. ,,Zijn dochtertje werd met betraand gezicht uit de woning gedragen”, rilt een buurvrouw. ,,Het zou vreselijk zijn als dat kleine meisje hem heeft aangetroffen."

De dood van de succesvol zakenman die landelijk bekend werd als slachtoffer van kickbokser Badr Hari leidt direct tot veel speculaties in de chique Bilthovense wijk. ,,Ik stond in december nog met hem op het hockeyveld, toen gaf hij wel aan bedreigd te worden”, stelt een omstander.

Beveiligers werden door de buren nooit in de straat gespot. Wel kreeg Everink in het openbare leven vaak uit Marokkaanse hoek vervelende opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd. ,,Koen zei dan altijd tegen die jongens: dit willen jullie ook niet, als ik de politie bel zijn ze er binnen twee minuten.”

Naast politieauto's en busjes van de forensische opsporing trekt de woning ook bekijks van bekenden van Koen en ramptoeristen die willen weten wat er hand is. Sommige buurtbewoners spreken van een ordinaire roofmoord. De politie laat nog niets los zolang het onderzoek loopt.
quote:
Peter rd Vries in RTL Boulevard dd 07-03-2016 : er was wel degelijk camerabewaking
Vanaf 07.53.

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)de-a552-4efb82e8da88
quote:
Politie.nl Update zaak Bilthoven
Laatste update: 08-03-2016 | 13:25
Bilthoven - Het onderzoek naar de dood van Koen Everink, wordt onverminderd voortgezet. Vrijdagochtend 4 maart werd hij levenloos aangetroffen in zijn woning. Hij werd door messteken om het leven gebracht.

Onderzoek
Direct startte de recherche een groot onderzoek. De Forensische Opsporing verrichtte uitgebreid sporenonderzoek in de woning. Dit onderzoek werd maandag 7 maart afgerond, het rechercheonderzoek gaat door. Zo werd en wordt met diverse getuigen gesproken en worden de sporen verder geanalyseerd.

Scenario’s
Vrijdag 4 maart werd het lichaam meegenomen voor verder onderzoek. Hieruit kwam vast te staan dat Koen Everink door messteken om het leven werd gebracht. Het onderzoek richt zich op wat er zich in de woning heeft afgespeeld en wie de dader(s) is/zijn. Alle mogelijke scenario’s worden opengehouden.

Tips
Tot nu toe kwamen ruim 30 tips binnen die de recherche verder onderzoekt. Tips blijven welkom. Heeft u iets verdachts gezien en/of gehoord in de omgeving van de Hoflaan tussen donderdagavond 3 maart 18.00 uur en vrijdagochtend 4 maart 09.00 uur? Of is u iets in de periode voor donderdagavond 3 maart of na vrijdagochtend 4 maart iets opgevallen dat u ‘ apart’ vond? Meld dit dan bij de recherche. Ook alle andere informatie die het onderzoek kan helpen, kan gedeeld worden. Dinsdagavond 8 maart besteedt Opsporing Verzocht aandacht aan het onderzoek en het regionale opsporingsprogramma Bureau Hengeveld doet dit op woensdag 9 maart.

Informatie delen
Tips kunnen met het onderzoeksteam gedeeld worden via 0900-8844 of via www.politie.nl. Anoniem kan via 0800-7000 of via M-online. Ook de opsporingstiplijn, 0800-6070, kan gebeld worden. Daarnaast kan gesproken worden met het Team Criminele Inlichtingen via 079- 3458999.
quote:
Update Telegraaf dd 08-03-2016

Everink werd doodgestoken
Zakenman Koen Everink is vrijdag met messteken om het leven gebracht in zijn woning in Bilthoven. Dat heeft de politie dinsdag laten weten.
Update Koen Everink is niet door zijn dochter gevonden

Update :

BILTHOVEN - Vrienden en familie van Koen Everink zijn geschokt door de arrestatie van tennistrainer Mark de J. (29). De coach van toptennisser Robin Haase (28) was in de week voor de moord op Everink driemaal in diens woning, ook op de avond voordat Everink dood werd aangetroffen. De recherche meent een sterke zaak tegen De J. te hebben.
Tennistrainer Mark de J., die gisteren op Schiphol werd gearresteerd vanwege de moord op Koen Everink, was de laatste persoon die Everink in leven zag.

http://www.telegraaf.nl/b(...)isite_Everink__.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163280372
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een link.
In januari was de marge nog 8 uur, dus lijkt me niet dat het nu opeens op het uur nauwkeurig kan.

http://nos.nl/artikel/208(...)sdaad-onthullen.html
pi_163280446
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:08 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

In januari was de marge nog 8 uur, dus lijkt me niet dat het nu opeens op het uur nauwkeurig kan.

http://nos.nl/artikel/208(...)sdaad-onthullen.html
oh en hoelaat werd koen gevonden ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163280474
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:08 schreef Polenbatser het volgende:

In januari was de marge nog 8 uur, dus lijkt me niet dat het nu opeens op het uur nauwkeurig kan.

http://nos.nl/artikel/208(...)sdaad-onthullen.html
En is in dat geval zelfs een druppel bloed nodig, een microscopisch klein spoor op een sok voldoet daar niet aan.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 00:15:42 #5
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163280506
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:13 schreef Za het volgende:

[..]

En is in dat geval zelfs een druppel bloed nodig, een microscopisch klein spoor op een sok voldoet daar niet aan.
Als het bloed met die afwijkende herkomst uitsluitend op de sok zat en verder niet aanwezig was op PD zou wel raar zijn ja.
pi_163280565
uit de krant :
Een sok van Everink met bloedsporen is onderzocht, maar het bloed is niet afkomstig van De J.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163280570
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh en hoelaat werd koen gevonden ?
Ik snap niet wat dat er toe doet m.b.t. de specificiteit van de test? Ze kunnen dus zeggen welk dagdeel het bloed verloren is aan de hand van hormonen zoals cortisol en melatonine, hopelijk in de toekomst dus nauwkeuriger als er nieuwe biomarkers worden ontdekt.
pi_163280679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:15 schreef frietenstamp het volgende:

Als het bloed met die afwijkende herkomst uitsluitend op de sok zat en verder niet aanwezig was op PD zou wel raar zijn ja.
Daarom is het verder ook niet van waarde, maar de advocaat van de J schermt ermee, net als met de telefoon die de J in de Bilt uit zijn auto geworpen heeft en waarvan de batterij er om 17:18 mee stopte.
pi_163280745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:18 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik snap niet wat dat er toe doet m.b.t. de specificiteit van de test? Ze kunnen dus zeggen welk dagdeel het bloed verloren is aan de hand van hormonen zoals cortisol en melatonine, hopelijk in de toekomst dus nauwkeuriger als er nieuwe biomarkers worden ontdekt.
september 2015

Vorig jaar had het AMC een wereldprimeur op dit gebied.’ We hebben een hyperspectrale camera ontwikkeld, waarmee je meteen kunt zien of iets bloed is en zo ja, hoe oud het is.

De hyperspectrale camera bepaalt de ouderdom van bloed op basis van de hoeveelheid hemoglobine. Blootgesteld aan lucht reageert dit eiwit met zuurstof en wordt het geleidelijk omgezet in methemoglobine. De camera meet in welke mate verschillende kleuren licht door het bloed worden geabsorbeerd. Het resulterende spectrum geeft de verhouding hemoglobine-methemoglobine weer, zodat het bloed gedateerd kan worden.

http://www.newscientist.nl/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163280796
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:22 schreef Za het volgende:

[..]

Daarom is het verder ook niet van waarde, maar de advocaat van de J schermt ermee, net als met de telefoon die de J in de Bilt uit zijn auto geworpen heeft en waarvan de batterij er om 17:18 mee stopte.
waar is de bron dat de J de telefoon uit zijn auto geworpen heeft ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163281152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

september 2015

Vorig jaar had het AMC een wereldprimeur op dit gebied.’ We hebben een hyperspectrale camera ontwikkeld, waarmee je meteen kunt zien of iets bloed is en zo ja, hoe oud het is.

De hyperspectrale camera bepaalt de ouderdom van bloed op basis van de hoeveelheid hemoglobine. Blootgesteld aan lucht reageert dit eiwit met zuurstof en wordt het geleidelijk omgezet in methemoglobine. De camera meet in welke mate verschillende kleuren licht door het bloed worden geabsorbeerd. Het resulterende spectrum geeft de verhouding hemoglobine-methemoglobine weer, zodat het bloed gedateerd kan worden.

http://www.newscientist.nl/
Sja, koolstofdatering bepaalt ook hoe oud iets is, maar dat pas je niet toe bij dingen uit het recente verleden. Ouderdomsbepaling alleen zegt dus niet zoveel zonder een marge aan te geven. Maar aangezien ik de kwaadste niet ben heb ik even het echte artikel voor je erbij gezocht, gaat hierom: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22938693 De leeftijd van bloedsporen kan dus tot 200 dagen oud worden bepaald en er zit een behoorlijke foutmarge op. Lijkt mij dus een techniek die je vooral toepast bij oudere sporen waar het gaat om dagen en de eerdergenoemde techniek op basis van hormoonbepaling lijkt dus nauwkeuriger voor 'vers' bloed.

Bedtijd voor mij, slaap lekker allemaal! :)
  zaterdag 25 juni 2016 @ 00:45:30 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163281173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar is de bron dat de J de telefoon uit zijn auto geworpen heeft ?
www.telegraaf.nl
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163281239
quote:
dit staat er : Een telefoon van Everink is weg, maar het toestel straalde op de vrijdagmiddag na de moord om 17.18 uur nog wel een laatste signaal in De Bilt uit.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163282527
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:24 schreef StaceySinger het volgende:

september 2015

Vorig jaar had het AMC een wereldprimeur op dit gebied.’ We hebben een hyperspectrale camera ontwikkeld, waarmee je meteen kunt zien of iets bloed is en zo ja, hoe oud het is.

De hyperspectrale camera bepaalt de ouderdom van bloed op basis van de hoeveelheid hemoglobine. Blootgesteld aan lucht reageert dit eiwit met zuurstof en wordt het geleidelijk omgezet in methemoglobine. De camera meet in welke mate verschillende kleuren licht door het bloed worden geabsorbeerd. Het resulterende spectrum geeft de verhouding hemoglobine-methemoglobine weer, zodat het bloed gedateerd kan worden.

http://www.newscientist.nl/
Deze methode is nog niet in gebruik:

We hebben een hyperspectrale camera ontwikkeld, waarmee je meteen kunt zien of iets bloed is en zo ja, hoe oud het is. De camera is inmiddels een paar keer getest door het NFI en zal de komende jaren hoogstwaarschijnlijk bij forensisch onderzoek worden gebruikt.

http://www.newscientist.n(...)i-en-universiteiten/ (voor de gehele en juiste link deze post even quoten)

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 25-06-2016 04:33:01 ]
pi_163282530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:48 schreef StaceySinger het volgende:

dit staat er : Een telefoon van Everink is weg, maar het toestel straalde op de vrijdagmiddag na de moord om 17.18 uur nog wel een laatste signaal in De Bilt uit.
Hoe pleit dat de J vrij?
Wanneer je een telefoon uit je auto flikkert kan hij nog wel 2 dagen een signaal uitstralen, waar degene die hem heeft weggesmeten zich op dat moment bevindt is niet relevant.
pi_163282554
Dit is ook zoiets, de kidnappers (..) namen de met bloed besmeurde kleding van de J mee, en dropten de zak met kleding vervolgens af bij het huis van de J die het in verwarring ging wassen:

quote:
Op de avond van de moord verliet De J. naar zijn zeggen de villa in Bilthoven op een moment dat Everink nog springlevend was. Voor de deur zou De J. zijn overmeesterd door vier mannen, die hem bedreigden met een pistool en dwongen op de achterbank te zitten. De J.’s auto werd naar een andere plek in Bilthoven gereden, waar de belagers overstapten in een ander voertuig. Daarna reed De J. in paniek naar huis en hoorde hij naar zijn zeggen pas de volgende dag van de dood van Everink.

Een onwaarschijnlijk verhaal? Ja, vindt de recherche, die later ontdekte dat De J. ook nog een duur IWC-horloge van Everink in een van de slaapkamers van zijn huis verborg. Maar ook voor die vondst heeft De J. een verklaring. Hij zou het klokje de volgende dag hebben gevonden in zijn auto en in de verwarde gemoedstoestand van dat moment hebben verborgen. Hetzelfde geldt voor een vuilniszak met natte, vieze kleding die uit zijn auto was meegenomen, en die hij bij zijn huis vond en zonder na te denken in een wasmachine stopte. De recherche kon deze kleding daarom niet meer op sporen onderzoeken.
Wat een vertoning zeg.
pi_163282872
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:22 schreef Za het volgende:

[..]

Daarom is het verder ook niet van waarde, maar de advocaat van de J schermt ermee, net als met de telefoon die de J in de Bilt uit zijn auto geworpen heeft en waarvan de batterij er om 17:18 mee stopte.
Precies. Het kan net zo goed bloed van Koen Everink zelf zijn. Dat is ook niet van Mark de J. En aangezien Koen onder het bloed zat vind ik dat niet zo raar. En dan lieg je niet als advocaat als je zegt dat het spoor niet van Mark de J is.
pi_163283417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:33 schreef Za het volgende:

[..]

Na een moord wordt alles tot in detail bekeken, "het bloed op de sok" zal mogelijk een microscopisch kleine hoeveelheid zijn (anders was de J niet uitdrukkelijk de enige verdachte), en kan overal opgelopen zijn, desnoods aan de pokertafel waar degene voor hem aan een muggenbeet heeft gekrabt, in de taxi, via de schoenen van zijn dochter (kind met bloedneus op school) etc.

[..]

Deze zaak is al vanaf dag 1 glashelder.
Een platvloerse moord om geld door een sukkel die in zijn zucht naar geld een horloge weggritst en dat op zijn kamertje verstopt.

Een grotere loser als dader is niet denkbaar (vergeet niet dat de 6 jarige dochter van Everink in het huis lag te slapen) geen mens zal interesse hebben voor het idee van een complot tegen de J.
Dit denk ik ook. Koen Everink was een vrijgezel, en als ik voor mijzelf spreek dan trek je niet elke dag schone sokken aan, als je niet op date gaat. En Koen ging die avond niet op date vanwege de voetbalwedstrijd van AZ.
pi_163286020
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 03:47 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe pleit dat de J vrij?
Wanneer je een telefoon uit je auto flikkert kan hij nog wel 2 dagen een signaal uitstralen, waar degene die hem heeft weggesmeten zich op dat moment bevindt is niet relevant.
vroeg ik niet
dit vroeg ik - waar is de bron dat de J de telefoon in de Bilt uit zijn auto geworpen heeft ?
want dat beweer je
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 23:23:08 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163300318
feedback in het feedbacktopic pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 23:35:29 #21
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163300901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Koen Everink was een vrijgezel, en als ik voor mijzelf spreek dan trek je niet elke dag schone sokken aan, als je niet op date gaat. En Koen ging die avond niet op date vanwege de voetbalwedstrijd van AZ.
Jij trekt sokken vaker aan?
  maandag 27 juni 2016 @ 08:23:16 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163333043
Alleen een vader wil zulke nonsens waarschijnlijk geloven:

quote:
Volgens Dirk, de vader van Mark de J., heeft zijn zoon tegenover de politie verklaard dat hij op 3 maart, na een avondje voetbal kijken, bij Everink buiten in de Hoflaan in Bilthoven door een groep mannen werd meegenomen in zijn eigen auto. ,,Onder bedreiging van een pistool'', zegt Dirk.

Hij vervolgt: ,,Daarna zijn er verderop in de Hoflaan weer mensen uitgestapt en ingestapt, zijn ze weggereden en is Mark bedreigd. Hij moest zijn mond houden over deze avond, anders zou hem of zijn familie wat worden aangedaan. Daarom heeft hij dit pas later tegen de politie gezegd. Mark vermoedt dat deze mannen Everink hebben omgebracht, maar de politie negeert alle andere scenario's en mogelijke vijanden van Everink.''
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 27 juni 2016 @ 08:54:18 #24
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163333256
quote:
Weet je meteen hoe de zoon zo mislukt en verknipt geraakt is. In die zin klopt het wel dat hij ergens ook slachtoffer is.

Maar hoe moeten we dit fantastische verhaal zien? Was hij bij de moord aanwezig of heeft hij buiten rondjes gereden tot ze klaar waren en hem konden ontvoeren?
  maandag 27 juni 2016 @ 09:01:30 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163333322
Alles leuk en aardig, maar als hij dat verhaal nou gelijk verteld had, op de dag dat Everink gevonden werd, dan had de politie er waarschijnlijk heel anders naar gekeken.

Maar goed, je kunt niet eerst een onschuldig "we hebben voetbal gekeken, en toen ben ik naar huis gegaan" verhaal ophangen, naar de andere kant van de wereld vertrekken (dus niet eens naar de begrafenis gaan), en vervolgens later, als je aangehouden bent, zo'n verhaal op gaan hangen.
Ik snap best dat die vader liever deze variant gelooft, maar in dat geval moet hij toch ook erkennen dat z'n zoon een knurft is dat hij dat stilgehouden heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163335213
Een beetje overvaller had hem gewoon in zijn auto laten stappen en vertrekken. Wel zo makkelijk. Bijzonder omslachtig om iemand die geen getuige is, getuige te maken door hem totaal nodeloos te ontvoeren.
  maandag 27 juni 2016 @ 11:11:03 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163335289
Het is bijna lachwekkend als het niet zo treurig was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163337487
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_rechter__.html

Volgens Sakia Belleman van de Telegraaf (ongeveer om 12:42 uur) is het bloed op de sok van Everink van hemzelf of deels van zijn dochter.
pi_163337876
In eerste instantie beriep hij zich op zijn zwijgrecht. Dat doe je alleen als je iets te verbergen hebt, anders werk je wel mee aan een onderzoek.
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:07 schreef mootie het volgende:
Een beetje overvaller had hem gewoon in zijn auto laten stappen en vertrekken. Wel zo makkelijk. Bijzonder omslachtig om iemand die geen getuige is, getuige te maken door hem totaal nodeloos te ontvoeren.
Bovendien, waarom zouden mensen die zonder met hun ogen te knipperen Koen Everink vermoorden, niet meteen ook de 'getuige' Mark de J. om zeep helpen.
  maandag 27 juni 2016 @ 13:02:39 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163337901
Die papa wordt zelf verdacht van heling.
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:56:54 OM verdenkt ouders Mark de J. van heling. Ze reageerden niet op een oproep aan vinders van horloge om zich te melden. #Everink reageer retweet


[ Bericht 29% gewijzigd door sp3c op 28-06-2016 04:36:11 ]
pi_163343288
Toch blijft het scenario dus ook nog bestaan, dat hij idd bedreigd werd en dat zijn verhaal klopt. Er is vandaag nog uit niets gebleken dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. Het zou raar zijn, maar valt nog niet uit te sluiten.
Er komt blijkbaar een reconstructie van die avond.
In september gaat de zaak verder, volgens Saskia Belleman.
pi_163344275
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:12 schreef empa1010 het volgende:
Toch blijft het scenario dus ook nog bestaan, dat hij idd bedreigd werd en dat zijn verhaal klopt. Er is vandaag nog uit niets gebleken dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. Het zou raar zijn, maar valt nog niet uit te sluiten.
Er komt blijkbaar een reconstructie van die avond.
In september gaat de zaak verder, volgens Saskia Belleman.
Vandaag was dan ook geen inhoudelijke behandeling.
pi_163344844
Das waar, maar er werden evengoed wel veel details besproken.
Meest schokkende vind ik wel dat nu toch bleek dat Everink's dochtertje hem gevonden heeft. Dat werd ontkent dacht ik. De dader zou alleen daarom al een dubbele celstraf moeten krijgen imo.
pi_163344870
Mark de Jong past zijn verhaal aan zodra er weer nieuwe onderzoeksresultaten zijn, dat maakt zijn verklaring dat hij is ontvoerd zeer ongeloofwaardig imo.
pi_163345709
Dadelijk geeft ie Joran nog de schuld :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163346187
Horloge eerst bij ouders Mark de J. verstopt en toen bij zus. Man man, wat een familie.

Als Mark de J. het ontvoeringsverhaal eerst niet vertelde omdat hij bedreigd werd, dan zal hij nu wel erg bedreigd worden.

[ Bericht 43% gewijzigd door Loekie1 op 27-06-2016 19:08:53 ]
pi_163347104
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:23 schreef Sylv3se het volgende:
Mark de Jong past zijn verhaal aan zodra er weer nieuwe onderzoeksresultaten zijn, dat maakt zijn verklaring dat hij is ontvoerd zeer ongeloofwaardig imo.
Ja, dat is voor de rechter ook vaak een teken dat iemand niet de waarheid verteld. :P
pi_163347170
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:22 schreef empa1010 het volgende:
Das waar, maar er werden evengoed wel veel details besproken.
Meest schokkende vind ik wel dat nu toch bleek dat Everink's dochtertje hem gevonden heeft. Dat werd ontkent dacht ik. De dader zou alleen daarom al een dubbele celstraf moeten krijgen imo.
Ik dacht toen al dat ze dat misschien opeens ontkenden, om te zorgen dat iedereen het zo snel mogelijk vergat en dat de media geen reden zou hebben om dat meisje in artikels te betrekken.
pi_163347458
Doet me zó denken aan die Columboafleveringen waarbij de dader ook steeds een ander verhaal ophangt nadat Columbo hem of haar confronteert met een nieuw onderzoeksresultaat.

Maar de werkelijkheid is altijd erger, in een Columboverhaal zal nooit zo'n klein meisje haar vader vinden badend in het bloed door talloze messteken.
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2016 @ 20:27:34 #40
240917 Mula
pi_163350140
Dat arme meisje. :'(
  maandag 27 juni 2016 @ 20:30:59 #41
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163350294
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik dacht toen al dat ze dat misschien opeens ontkenden, om te zorgen dat iedereen het zo snel mogelijk vergat en dat de media geen reden zou hebben om dat meisje in artikels te betrekken.
Dat kind kan direct in gevaar zijn als potentiële kroongetuige.
pi_163350340
Als sensatiezoeker hoop ik dat De J. niet de dader is maar wat er tot nu toe naar buiten druppelt, daar durf ik mijn huis wel in te zetten op De J. als dader

* opgebaarde schuift all-in
pi_163350613
Zitten er geen vingerafdrukken op die messen?
pi_163350633
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:32 schreef opgebaarde het volgende:
Als sensatiezoeker hoop ik dat De J. niet de dader is maar wat er tot nu toe naar buiten druppelt, daar durf ik mijn huis wel in te zetten op De J. als dader

* opgebaarde schuift all-in
Niemand Saskia Belleman heeft gevolgd? https://twitter.com/SaskiaBelleman?lang=nl
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163351692
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Niemand Saskia Belleman heeft gevolgd? https://twitter.com/SaskiaBelleman?lang=nl
Zekers daarstraks gelezen. Ik denk dat ik iets gemist heb want ik zag noet iets voorbijkomen wat De J onschuld zou aantonen
pi_163351816
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zekers daarstraks gelezen. Ik denk dat ik iets gemist heb want ik zag noet iets voorbijkomen wat De J onschuld zou aantonen
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:58:27 Hij zei dat hij werd tegengehouden door 3 Marokkaanse mannen, en nog een vierde. #Everink reageer retweet
de J. was slecht in pokeren, hij speelt zo wel hoog spel...
Marokkanen?
pi_163351983
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:58:27 Hij zei dat hij werd tegengehouden door 3 Marokkaanse mannen, en nog een vierde. #Everink reageer retweet
de J. was slecht in pokeren, hij speelt zo wel hoog spel...
Marokkanen?
Lees alles dan
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163352261
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:58:27 Hij zei dat hij werd tegengehouden door 3 Marokkaanse mannen, en nog een vierde. #Everink reageer retweet
de J. was slecht in pokeren, hij speelt zo wel hoog spel...
Marokkanen?
De vraag die bij mij rijst is: maakt de J. nu gebruik van het feit dat Everink naar eigen zeggen bedreigingen ontving vanuit deze gemeenschap of is het juist andersom en moet de J. hoofdverdachte lijken...(?)
pi_163352290
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:08 schreef Soury het volgende:

[..]

Lees alles dan
Dat ben ik aan het doen, deze viel me op.
pi_163352396
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:14 schreef empa1010 het volgende:

[..]

De vraag die bij mij rijst is: maakt de J. nu gebruik van het feit dat Everink naar eigen zeggen bedreigingen ontving vanuit deze gemeenschap of is het juist andersom en moet de J. hoofdverdachte lijken...(?)
Er werd hier na de aanhouding van Mark, al gekscherend zoiets geopperd.

Volgens mij is het een dappere poging van de advocaat om de zaak zo vaag te maken dat er geen veroordeling mogelijk meer is...

Vaag verhaal is het zeker, maar bewijs maar eens dat het niet zo is.
pi_163352640
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er werd hier na de aanhouding van Mark, al gekscherend zoiets geopperd.

Volgens mij is het een dappere poging van de advocaat om de zaak zo vaag te maken dat er geen veroordeling mogelijk meer is...

Vaag verhaal is het zeker, maar bewijs maar eens dat het niet zo is.
Gaan ze nu proberen d.m.v. die reconstructie denk ik. Is er ergens een bron trouwens, voor die 40 - 50 messteken en dat er 3 messen gebruikt zijn? Vroeg ik mij nog af...
pi_163352758
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:22 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Gaan ze nu proberen d.m.v. die reconstructie denk ik. Is er ergens een bron trouwens, voor die 40 - 50 messteken en dat er 3 messen gebruikt zijn? Vroeg ik mij nog af...
Ze hebben het er imo steeds over 2 waarvan er heft was afgebroken.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:29:05 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163352926
Ik lees hier: http://www.volkskrant.nl/(...)an-centrum~a4328457/ dat er 3 keukenmessen van Everink in het huis van Mark de J. zijn aangetroffen?!

En kennelijk geprobeerd een wapen te regelen.... nee die zit idd vast onschuldig in de bak :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163352937
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben het er imo steeds over 2 waarvan er heft was afgebroken.
O ik dacht 2 en nog 1 waar het heft van was afgebroken. Meen dat hier gerefereerd werd aan de Telegraaf als bron, maar waar de Telegraaf dat dan weer op baseert (?)

Wat opmerkelijk blijft, is dat de J. blijkbaar totaal geen verwondingen heeft opgelopen. Die je absoluut zou verwachten want Everink heeft zich hevig verzet. Het verhaal rammelt toch aan een aantal kanten. Ben benieuwd wat er nog naar buiten komt qua onderzoeksresultaten tot nu toe.
pi_163353043
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef Leandra het volgende:
Ik lees hier: http://www.volkskrant.nl/(...)an-centrum~a4328457/ dat er 3 keukenmessen van Everink in het huis van Mark de J. zijn aangetroffen?!

En kennelijk geprobeerd een wapen te regelen.... nee die zit idd vast onschuldig in de bak :X
Als je dit leest heeft hij idd en absoluut, alle schijn tegen zich.
pi_163353047
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

O ik dacht 2 en nog 1 waar het heft van was afgebroken. Meen dat hier gerefereerd werd aan de Telegraaf als bron, maar waar de Telegraaf dat dan weer op baseert (?)

Wat opmerkelijk blijft, is dat de J. blijkbaar totaal geen verwondingen heeft opgelopen. Die je absoluut zou verwachten want Everink heeft zich hevig verzet. Het verhaal rammelt toch aan een aantal kanten. Ben benieuwd wat er nog naar buiten komt qua onderzoeksresultaten tot nu toe.
Hij had een verwonding aan zijn duim, een sneetje, maar die kwam door het gooien van een bowlingbal.
pi_163353094
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef empa1010 het volgende:

[..]

O ik dacht 2 en nog 1 waar het heft van was afgebroken. Meen dat hier gerefereerd werd aan de Telegraaf als bron, maar waar de Telegraaf dat dan weer op baseert (?)

Wat opmerkelijk blijft, is dat de J. blijkbaar totaal geen verwondingen heeft opgelopen. Die je absoluut zou verwachten want Everink heeft zich hevig verzet. Het verhaal rammelt toch aan een aantal kanten. Ben benieuwd wat er nog naar buiten komt qua onderzoeksresultaten tot nu toe.
Wat rammelt er allemaal dan?
Dat hevig verzetten, ik weet niet wat daar precies mee bedoelt wordt... Als dat betekent dat er op veel plaatsen bloed gevonden is en afweerverwondingen oo de armen en handen van Everink, dan kan het dus prima dat De J geen verwondingen heeft.
pi_163353240
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef Leandra het volgende:
Ik lees hier: http://www.volkskrant.nl/(...)an-centrum~a4328457/ dat er 3 keukenmessen van Everink in het huis van Mark de J. zijn aangetroffen?!

En kennelijk geprobeerd een wapen te regelen.... nee die zit idd vast onschuldig in de bak :X
Die keukenmessen sluiten prima aan bij Everinks IWC en De J die schulden heeft. Hij is gewoon een kleptomaan :+
pi_163353306
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat rammelt er allemaal dan?
Dat hevig verzetten, ik weet niet wat daar precies mee bedoelt wordt... Als dat betekent dat er op veel plaatsen bloed gevonden is en afweerverwondingen oo de armen en handen van Everink, dan kan het dus prima dat De J geen verwondingen heeft.
Wat rammelt zijn onder andere de nieuwsbronnen weer, ook over die schuld.
Bij RTL zeiden ze vanavond om 19;30 uur dat de schuld afgelost zou worden, ¤1600.- per maand met ingang van 1 april 2016. Hij zou dan eind 2017 de schuld aan Koen hebben afgelost.
Bij de Volkskrant beweren ze dat hij de volgende dag, dus de dag van de moord, het hele bedrag zou moeten terugbetalen.

Nogal een verschil als motief zijnde.
pi_163353430
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat rammelt zijn onder andere de nieuwsbronnen weer, ook over die schuld.
Bij RTL zeiden ze vanavond om 19;30 uur dat de schuld afgelost zou worden, ¤1600.- per maand met ingang van 1 april 2016. Hij zou dan eind 2017 de schuld aan Koen hebben afgelost.
Bij de Volkskrant beweren ze dat hij de volgende dag, dus de dag van de moord, het hele bedrag zou moeten terugbetalen.

Nogal een verschil als motief zijnde.
Verbeter me graag maar is het ene verhaal niet die 20.000 met een betalingsregeling wat ondertekent op papier staat en dan is er ook een tweede schuld die betwist wordt. (over deze tweede schuld las ik ook oas vanmiddag)
pi_163354193
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Verbeter me graag maar is het ene verhaal niet die 20.000 met een betalingsregeling wat ondertekent op papier staat en dan is er ook een tweede schuld die betwist wordt. (over deze tweede schuld las ik ook oas vanmiddag)
Inderdaad, ik lees bedragen van ¤ 20 000,- en van ¤ 43 000,- ook nog van ¤ 46 000,-

Wat Sourcy bedoeld lijkt me het meest betrouwbaar, de rechtbank tweets volgen.
Maar je mag toch verwachten van kranten zoals de Volkskrant en het RTL nieuws dat ze hun bronnen en informatie ook checken..

Lastig te volgen zo.
pi_163355186
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, ik lees bedragen van ¤ 20 000,- en van ¤ 43 000,- ook nog van ¤ 46 000,-

Wat Sourcy bedoeld lijkt me het meest betrouwbaar, de rechtbank tweets volgen.
Maar je mag toch verwachten van kranten zoals de Volkskrant en het RTL nieuws dat ze hun bronnen en informatie ook checken..

Lastig te volgen zo.
Soury :*
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163355464
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Soury :*
So(u)rry... :@
  maandag 27 juni 2016 @ 22:37:14 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163355760
Volgens het OM zou er sprake zijn van een schuld van 43K, volgens de advocaat van de J van een schuld van 20K waar een afbetalingsregeling voor was getroffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163355881
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:37 schreef Leandra het volgende:
Volgens het OM zou er sprake zijn van een schuld van 43K, volgens de advocaat van de J van een schuld van 20K waar een afbetalingsregeling voor was getroffen.
23 september weer verder
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163357023
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Koen Everink was een vrijgezel, en als ik voor mijzelf spreek dan trek je niet elke dag schone sokken aan, als je niet op date gaat. En Koen ging die avond niet op date vanwege de voetbalwedstrijd van AZ.
Serieus? Ik moet er niet aan denken
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163357217
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:37 schreef Leandra het volgende:
Volgens het OM zou er sprake zijn van een schuld van 43K, volgens de advocaat van de J van een schuld van 20K waar een afbetalingsregeling voor was getroffen.
Het horloge was al een paar duizenden waard.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163357242
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, ik lees bedragen van ¤ 20 000,- en van ¤ 43 000,- ook nog van ¤ 46 000,-

Wat Sourcy bedoeld lijkt me het meest betrouwbaar, de rechtbank tweets volgen.
Maar je mag toch verwachten van kranten zoals de Volkskrant en het RTL nieuws dat ze hun bronnen en informatie ook checken..

Lastig te volgen zo.
De Volkskrant krijg je tegenwoordig gratis bij de McDonalds. Daar moet je niet teveel meer van verwachten
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163357304
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:12 schreef eight het volgende:

[..]

De Volkskrant krijg je tegenwoordig gratis bij de McDonalds. Daar moet je niet teveel meer van verwachten
Saskia is van de telegraaf :)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_163358889
Sportieve jongen wel he, die Mark.
Klamme handjes bij de deskundige, omdat hij vlak daarvoor intensief heeft gevoetbald.
Wondje aan zijn hand, overgehouden aan een bowlingbal.
pi_163359229
quote:
Het Openbaar Ministerie denkt daar anders over. Dat horloge en de telefoon van Everink werden vermist, vertelt officier van justitie Beatrijs van de Ven. In de gevangenis heeft Mark de J. tegen zijn bezoekende ouders gefluisterd dat het horloge bij hem thuis lag en dat ze het moesten wegmaken. 'Dat gesprek is opgenomen', aldus de officier.

Dus als Mark nooit over dat horloge was begonnen, had het OM waarschijnlijk nooit of pas laat geweten dat er een horloge kwijt was.

Ruzie over het terugbetalen van de lening (via chat) en dat Marks ouders garant zouden staan (zonder dat te weten) is trouwens nieuw voor me.
pi_163359689
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:29 schreef Leandra het volgende:
Ik lees hier: http://www.volkskrant.nl/(...)an-centrum~a4328457/ dat er 3 keukenmessen van Everink in het huis van Mark de J. zijn aangetroffen?!

En kennelijk geprobeerd een wapen te regelen.... nee die zit idd vast onschuldig in de bak :X
via die link zie je niks meer over die 3 keukenmessen staan
in cache kwam ik dit tegen, maar daar wordt verder ook niet meer geschreven dan die ene zin: Keukenmessen Everink bij De J. gevonden http://webcache.googleuse(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl

misschien was het een grove fout en had daar horloge moeten staan
pi_163359771
quote:
De officier van justitie vindt dat er genoeg redenen zijn om De J. lopende het onderzoek vast te houden. Zo zijn in het huis van De J. drie keukenmessen van Everink gevonden, is in de auto van De J. een bloedspoor van Everink aangetroffen, had De J. een schuld van ruim 43 duizend euro bij Everink en zou tennisprof Haase hebben verklaard dat hierover wel degelijk ruzie was. Op de dag van de moord zou De J. dit volgens Haase terugbetalen. Bovendien had De J. tot zijn aanhouding met niemand over over kidnappers gesproken.
pi_163452009
Sjongejonge zeg. Het zal je maar gebeuren. Wil je een beetje in alle rust aan je tenniscarriere werken, wordt een vriend van je doodgestoken en je coach opgepakt. Komt ook hartstikke slecht uit op dit moment natuurlijk, geen tijd voor onbelangrijke dingen als begrafenissen, politieverhoren of nabestaanden. Kan iedereen niet gewoon even net doen of hij die overleden vriend en verdachte nooit heeft gekend?

http://rtlxl.nl/#!/rtl-la(...)e7-aaec-72fa1ad2a10b

Nee, ik snap hem deels wel hoor. Bovendien gaat iedereen op een andere manier met dit soort situaties om. Misschien heeft hij gewoon pech dat het allemaal een beetje verkeerd overkomt (op mij).
pi_163452049
Ja hij komt niet echt over als een fijn/gezellig/open persoon.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163454369
Was niet terug betalen gewoon niet veel makkelijker geweest :') ? Heet ook wel 'defaulten' in de financiële wereld.

Geen idee hoe dat juridisch zit maar vraag me af of het niet beter is als leningen tussen particulieren onderling volgens de wet ongeldig zijn. Komt alleen maar gedoe van.
pi_163459424
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 11:04 schreef GewoneBurger het volgende:
Was niet terug betalen gewoon niet veel makkelijker geweest :') ? Heet ook wel 'defaulten' in de financiële wereld.

Geen idee hoe dat juridisch zit maar vraag me af of het niet beter is als leningen tussen particulieren onderling volgens de wet ongeldig zijn. Komt alleen maar gedoe van.
Volgens mij zitten daar al redelijk wat regels aan. Als je iemand zomaar geld leent, kan je dat juridisch ook niet zomaar op een willekeurige dag terugeisen. Dat moet vooraf allemaal goed worden vastgelegd.
In dit geval was er blijkbaar ook sprake van contracten, dus Koen heeft het in iedergeval goed bijgehouden.
pi_163462422
Best raar trouwens om zo die stem van Mark te horen.

Ik weet niet of ik in staat zou zijn om op die manier te verklaren over mijn 'onschuld' als ik van mezelf weet dat ik wel schuldig ben. Daardoor zou ik op basis van zo'n verklaring al kunnen denken "hij móet wel onschuldig zijn". Maargoed, er is natuurlijk allerlei bewijs dat niet echt in zijn voordee werkt..
pi_163463209
"Nooit de kans gekregen om ze te condoleren"

_O-
  roze zaterdag 2 juli 2016 @ 18:10:45 #80
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_163463236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:59 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Pff. Die heeft het ook echt wel gedaan.
Your beauty never ever scared me.
pi_163480726
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:10 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Pff. Die heeft het ook echt wel gedaan.
Ja maar dat stuk staat dus nu niet meer in die krant. Zie de link die Leandra hier eerder had gepost.
Dus mijn vraag was of het wel klopt van die 3 keukenmessen. Of dat het een foutje bedankt was en het artikel daarna is aangepast.
pi_163481871
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:33 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Ja maar dat stuk staat dus nu niet meer in die krant. Zie de link die Leandra hier eerder had gepost.
Dus mijn vraag was of het wel klopt van die 3 keukenmessen. Of dat het een foutje bedankt was en het artikel daarna is aangepast.
Dan doel je op de Telegraaf? Andere media hebben het nog wel over 3 messen.
Zoals deze: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-tenniscoach-begint

Of bedoel je dat er geschreven werd dat die messen bij de J. thuis waren gevonden?
Dat laatste klopt sws niet volgens mij. Alleen dat horloge was blijkbaar bij zijn familie terecht gekomen.
pi_163482180
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:40 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Dan doel je op de Telegraaf? Andere media hebben het nog wel over 3 messen.
Zoals deze: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-tenniscoach-begint

Of bedoel je dat er geschreven werd dat die messen bij de J. thuis waren gevonden?
Dat laatste klopt sws niet volgens mij. Alleen dat horloge was blijkbaar bij zijn familie terecht gekomen.
Leandra had gelinkt naar de volkskrant
Zoek je mijn gequote text op dan zie je die wel in google,maar staat niet meer in dat artikel


Kijk je in de cache van de VK, dan zie je dit



Dus die complete text is weg, maar zie je alleen nog een hoofdregel

Ga je direct naar die link, dan is ook die hoofdregel weg

Zie hier, bovenaan https://www.google.nl/sea(...)ra&ie=UTF-8&oe=UTF-8
pi_163483052
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 12:56 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Leandra had gelinkt naar de volkskrant
Zoek je mijn gequote text op dan zie je die wel in google,maar staat niet meer in dat artikel
[ afbeelding ]

Kijk je in de cache van de VK, dan zie je dit

[ afbeelding ]

Dus die complete text is weg, maar zie je alleen nog een hoofdregel

Ga je direct naar die link, dan is ook die hoofdregel weg

Zie hier, bovenaan https://www.google.nl/sea(...)ra&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Wat vreemd :{
Als je alle tot nu toe bekende feiten bij elkaar optelt dan lijkt het niet anders te kunnen dan dat de J. de dader is. Maar waterdicht is het nog niet. Dat van die messen blijft raadselachtig, hoe dat nou precies zit. Ik meende gelezen te hebben dat die in Everink's woning lagen. Als media hun bronnen niet checken komen dit soort verhalen de wereld in.
  zondag 3 juli 2016 @ 16:10:17 #85
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163487394
Ook al spreekt hij de waarheid, dan is het nog een raar verhaal.

Je wordt bedreigd en zegt niets, enfin dat kan.
Vervolgens wordt je ontvoerd, je vriend wordt vermoordt en deze moord wordt je nog in de schoenen geschoven. Vervolgens ga je gewoon "werken" en merkt niemand iets aan je.
pi_163488055
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 16:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook al spreekt hij de waarheid, dan is het nog een raar verhaal.

Je wordt bedreigd en zegt niets, enfin dat kan.
Vervolgens wordt je ontvoerd, je vriend wordt vermoordt en deze moord wordt je nog in de schoenen geschoven. Vervolgens ga je gewoon "werken" en merkt niemand iets aan je.
+je vraagt je ouders of ze even dat horloge kunnen verstoppen.
pi_163491650
Deze hele zaak doet me steeds meer denken aan de Deventer-moordzaak. Alles wijst nu in ieder geval in de richting van Mark de J., net zoals alles in de Deventer Moordzaak in mijn ogen ook in de richting van Michael de J. (de klusjesman) wijst. Laten we vooral niet hopen dat uiteindelijk blijkt dat er nog een ander DNA-spoor op het lichaam van Everink wordt gevonden van iemand die met deze hele moord niets te maken heeft.

De belachelijke verklaringen van Mark doen me ook heel erg denken aan die van 'de klusjesman' die z'n verklaringen constant weer aanpaste waardoor z'n hele alibi uiteindelijk steeds ridiculer werd.

Er zijn nog meer overeenkomsten tussen de zaken: in beide gevallen is er waarschijnlijk ruzie ontstaan over (een) geldlening(en) en zijn de slachtoffers met maniakaal veel messteken om het leven gebracht.

Maar in beide moordzaken lijkt de dader wél zo slim te zijn geweest om geen enkel DNA-spoor achter te laten wat een veroordeling zonder bekentenis ontzettend lastig maakt. ;(
pi_163491812
Verder geloof ik helemaal niets van die onbekende connectie met (Marokkaanse) mannen die Everink al maanden aan het bedreigen zouden zijn. Om vervolgens met een mes toe te slaan op een avond waarop er een vriend van Everink aanwezig was, die ze dan makkelijk de schuld in de schoenen konden schuiven. Erg vreemd ook wel dat er dan behalve dat horloge niets uit Everinks huis verdwenen is. Veel te toevallig allemaal.
Bij een gerichte liquidatie zou Everink veel eerder in koele bloede zijn doodgeschoten.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:05:00 #89
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163494532
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:30 schreef kuil het volgende:
Verder geloof ik helemaal niets van die onbekende connectie met (Marokkaanse) mannen die Everink al maanden aan het bedreigen zouden zijn. Om vervolgens met een mes toe te slaan op een avond waarop er een vriend van Everink aanwezig was, die ze dan makkelijk de schuld in de schoenen konden schuiven. Erg vreemd ook wel dat er dan behalve dat horloge niets uit Everinks huis verdwenen is. Veel te toevallig allemaal.
Bij een gerichte liquidatie zou Everink veel eerder in koele bloede zijn doodgeschoten.
Maar bij een koelbloedige afrekening zou iedereen richting Badr wijzen.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:09:29 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163494703
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar bij een koelbloedige afrekening zou iedereen richting Badr wijzen.
En daarom creëer je een getuige die je niet had hoeven hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163495809
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:30 schreef kuil het volgende:
Verder geloof ik helemaal niets van die onbekende connectie met (Marokkaanse) mannen die Everink al maanden aan het bedreigen zouden zijn. Om vervolgens met een mes toe te slaan op een avond waarop er een vriend van Everink aanwezig was, die ze dan makkelijk de schuld in de schoenen konden schuiven. Erg vreemd ook wel dat er dan behalve dat horloge niets uit Everinks huis verdwenen is. Veel te toevallig allemaal.
Bij een gerichte liquidatie zou Everink veel eerder in koele bloede zijn doodgeschoten.
Maar een/de echte moordenaar verstopt niet een horloge in z'n huis,dat zou niet slim zijn.
Vooralsnog is Mark de J gewoon onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163496041
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Maar een/de echte moordenaar verstopt niet een horloge in z'n huis,dat zou niet slim zijn.
Vooralsnog is Mark de J gewoon onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Heeft ie ook niet gedaan. Hij heeft z'n ouders gevraagd het te verstoppen.
  zondag 3 juli 2016 @ 21:41:12 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163496127
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 21:38 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Heeft ie ook niet gedaan. Hij heeft z'n ouders gevraagd het te verstoppen.
Te verplaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163500215
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 19:24 schreef kuil het volgende:
Deze hele zaak doet me steeds meer denken aan de Deventer-moordzaak. Alles wijst nu in ieder geval in de richting van Mark de J., net zoals alles in de Deventer Moordzaak in mijn ogen ook in de richting van Michael de J. (de klusjesman) wijst. Laten we vooral niet hopen dat uiteindelijk blijkt dat er nog een ander DNA-spoor op het lichaam van Everink wordt gevonden van iemand die met deze hele moord niets te maken heeft.

De belachelijke verklaringen van Mark doen me ook heel erg denken aan die van 'de klusjesman' die z'n verklaringen constant weer aanpaste waardoor z'n hele alibi uiteindelijk steeds ridiculer werd.

Er zijn nog meer overeenkomsten tussen de zaken: in beide gevallen is er waarschijnlijk ruzie ontstaan over (een) geldlening(en) en zijn de slachtoffers met maniakaal veel messteken om het leven gebracht.

Maar in beide moordzaken lijkt de dader wél zo slim te zijn geweest om geen enkel DNA-spoor achter te laten wat een veroordeling zonder bekentenis ontzettend lastig maakt. ;(
Iets wat ook overeenkomt in beide zaken is dat de hoofdverdachte continue zijn verhaal aanpast als de politie met nieuw (belastend) bewijs komt.
  maandag 4 juli 2016 @ 08:31:22 #95
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163503889
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 23:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Iets wat ook overeenkomt in beide zaken is dat de hoofdverdachte continue zijn verhaal aanpast als de politie met nieuw (belastend) bewijs komt.
Dat is toch niet strafbaar? Ligt er maar net aan hoe je zaken/gebeurtenissen interpreteert.
pi_163504135
Niet strafbaar, maar het maakt je minder geloofwaardig.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_163505425
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat is toch niet strafbaar? Ligt er maar net aan hoe je zaken/gebeurtenissen interpreteert.
Daar ging het toch ook niet over?
  maandag 4 juli 2016 @ 13:07:07 #98
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163508667
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar ging het toch ook niet over?
Daar gaat mijn vraag over maar misschien was dat niet helemaal duidelijk.
Over dat verdraaien van je verhaal na nieuwe vondsten.
Is dat strafbaar?

Ik ben benieuwd hoe men dat interpreteert.
Is dat gevolg van een traumatische ervaring? Of ben je dat gewoon een keiharde leugenaar/moordenaar? Volgens mij komt dat gedrag vaak voor.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:08 schreef Injetta het volgende:
Niet strafbaar, maar het maakt je minder geloofwaardig.
Geloofwaardig klinkt het verhaal zeker niet, ik ben heel benieuwd naar de rechtszaak straks.
Moet het OM gaan bewijzen dat Marc liegt? Met zoveel feiten tegen zou ik verwachten dat een normaal persoon op een gegeven moment wel een bekentenis aflegt.
pi_163508784
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daar gaat mijn vraag over maar misschien was dat niet helemaal duidelijk.
Over dat verdraaien van je verhaal na nieuwe vondsten.
Is dat strafbaar?

Ik ben benieuwd hoe men dat interpreteert.
Is dat gevolg van een traumatische ervaring? Of ben je dat gewoon een keiharde leugenaar/moordenaar? Volgens mij komt dat gedrag vaak voor.

[..]

Geloofwaardig klinkt het verhaal zeker niet, ik ben heel benieuwd naar de rechtszaak straks.
Moet het OM gaan bewijzen dat Marc liegt? Met zoveel feiten tegen zou ik verwachten dat een normaal persoon op een gegeven moment wel een bekentenis aflegt.
Oh, haha. Inderdaad verkeerd begrepen.
Volgens mij is dat niet strafbaar nee. Als verdachte mag je zwijgen, dus ik ga er vanuit dat je ook mag liegen. Als getuige ligt dat anders.

Morgen reconstructie van de zaak lees ik net!
pi_163509574
dubbel

[ Bericht 36% gewijzigd door StaceySinger op 04-07-2016 13:48:06 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 juli 2016 @ 13:41:47 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163509694
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:37 schreef StaceySinger het volgende:
Dinsdagavond reconstructie zaak Koen Everink

UTRECHT - Onder leiding van de onderzoeksrechter wordt dinsdagavond een reconstructie uitgevoerd in het onderzoek naar de moord op Koen Everink. Dat gebeurt bij de woning van Everink in Bilthoven, meldt de rechtbank in Utrecht.

Everink werd op vrijdag 4 maart gevonden in zijn huis in Bilthoven. Hij was doodgestoken.Tenniscoach Mark de J., voormalig coach van Robin Haase, wordt verdacht van de moord. Hij ontkent echter in alle toonaarden.

Volgens De J. werd hij rond de tijd dat Everink werd gedood uit zijn auto gesleurd en achterin gezet en vastgehouden. Hij kreeg naar eigen zeggen een muts over zijn hoofd en hij hoorde mensen zijn auto uitgaan.

Wat die hebben gedaan weet De J. niet, omdat hij niets kon zien. Voor zijn gevoel duurde zijn 'kidnapping' ongeveer tien minuten, blijkt uit verklaringen van hem. De reconstructie wordt gehouden om te kijken of zijn de beweringen kunnen kloppen.

Volgens de aanklagers heeft de tenniscoach Everink opzettelijk met meerdere messteken doodgestoken. Ook heeft De J. een heel duur horloge en een telefoon van zijn slachtoffer gestolen. Het horloge is later gevonden bij de zus van De J. in huis, waar ze het had verstopt. Ook werd een bloedspoor van Everink in de auto van de tenniscoach gevonden, lieten ze vorige week maandag tijdens een eerste openbare zitting weten.

Everink en De J. gokten samen geregeld op sites. De tenniscoach had daardoor flinke schulden bij Everink opgebouwd. Op het moment van de moord zou een schuld moeten worden terugbetaald. Dat is een motief, stellen de aanklagers.

[ afbeelding ]
Bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163509895
Dinsdagavond reconstructie zaak Koen Everink

UTRECHT - Onder leiding van de onderzoeksrechter wordt dinsdagavond een reconstructie uitgevoerd in het onderzoek naar de moord op Koen Everink. Dat gebeurt bij de woning van Everink in Bilthoven, meldt de rechtbank in Utrecht.

Everink werd op vrijdag 4 maart gevonden in zijn huis in Bilthoven. Hij was doodgestoken.Tenniscoach Mark de J., voormalig coach van Robin Haase, wordt verdacht van de moord. Hij ontkent echter in alle toonaarden.

Volgens De J. werd hij rond de tijd dat Everink werd gedood uit zijn auto gesleurd en achterin gezet en vastgehouden. Hij kreeg naar eigen zeggen een muts over zijn hoofd en hij hoorde mensen zijn auto uitgaan.

Wat die hebben gedaan weet De J. niet, omdat hij niets kon zien. Voor zijn gevoel duurde zijn 'kidnapping' ongeveer tien minuten, blijkt uit verklaringen van hem. De reconstructie wordt gehouden om te kijken of zijn de beweringen kunnen kloppen.

Volgens de aanklagers heeft de tenniscoach Everink opzettelijk met meerdere messteken doodgestoken. Ook heeft De J. een heel duur horloge en een telefoon van zijn slachtoffer gestolen. Het horloge is later gevonden bij de zus van De J. in huis, waar ze het had verstopt. Ook werd een bloedspoor van Everink in de auto van de tenniscoach gevonden, lieten ze vorige week maandag tijdens een eerste openbare zitting weten.

Everink en De J. gokten samen geregeld op sites. De tenniscoach had daardoor flinke schulden bij Everink opgebouwd. Op het moment van de moord zou een schuld moeten worden terugbetaald. Dat is een motief, stellen de aanklagers.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_zaak_Everink__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163510457
dus hij heeft ook zijn telefoon meegenomen. waar hebben ze die dan weer gevonden?
  maandag 4 juli 2016 @ 14:10:13 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163510482
En ergens heb ik wel twijfel:
Zo'n horloge bewaar je toch niet thuis?
Kleding met bloedvlekken was je toch niet, die gooi je ergens in een container. D'r staan er genoeg open en bloot op straat op vrijdagmorgen in R'dam, Idem met andere spullen.

Of zou die Marc nooit TV gekeken hebben, iedereen anno 2016 weet toch dat ze overal DNA vandaan toveren?

En dat horloge meenemen? Waarom?
Horloges van die waarde zijn zeker goed verzekerd en voorzien van een nummer. Die krijg je toch niet verkocht.

Die Marc was echt wereldvreemd of hij wordt er inderdaad ingeluisd. Ik vind het zo'n raar verhaal.
  maandag 4 juli 2016 @ 14:11:06 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163510502
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:09 schreef suzi1 het volgende:
dus hij heeft ook zijn telefoon meegenomen. waar hebben ze die dan weer gevonden?
Wat ik begreep waren ze die nog steeds kwijt, misschien is die de afgelopen weken ook spontaan gevonden bij familie,
pi_163510701
aangezien ze zijn telefoongesprek hebben afgeluisterd toen marc zijn ouders belde weten ze ook waar hij die horloge had verstopt. en met die info kunnen ze ook het eea concluderen.

er zijn moordenaars die een troffee meenemen van hun slachtoffer. kan in deze dus best die horloge zijn.
of het is hem niet gelukt dat geld wat koen thuis had liggen (te pakken) te krijgen, en hoopte hij op die manier toch nog geld binnen te kunnen halen dmv horloge (en telefoon). een onnadenkende moordenaar zeg maar.

kleding gooi je ook niet altijd in een container. kan je evengoed bang zijn dat dat onderschept wordt.
iemand kan je maar gezien hebben dat je wat dumpte.
wassen was wrs de (in zijn ogen) makkelijkste/eenvoudigste oplossing.
of het was zijn lievelingstenue wat hij niet kwijt wilde. kan allemaal.
pi_163511861
Hoop dat ze Mark pakken voor zijn kutverhaaltje.
pi_163518310
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:19 schreef suzi1 het volgende:
aangezien ze zijn telefoongesprek hebben afgeluisterd toen marc zijn ouders belde weten ze ook waar hij die horloge had verstopt. en met die info kunnen ze ook het eea concluderen.

er zijn moordenaars die een troffee meenemen van hun slachtoffer. kan in deze dus best die horloge zijn.
of het is hem niet gelukt dat geld wat koen thuis had liggen (te pakken) te krijgen, en hoopte hij op die manier toch nog geld binnen te kunnen halen dmv horloge (en telefoon). een onnadenkende moordenaar zeg maar.

kleding gooi je ook niet altijd in een container. kan je evengoed bang zijn dat dat onderschept wordt.
iemand kan je maar gezien hebben dat je wat dumpte.
wassen was wrs de (in zijn ogen) makkelijkste/eenvoudigste oplossing.
of het was zijn lievelingstenue wat hij niet kwijt wilde. kan allemaal.
Ik had eigenlijk begrepen dat een persoonlijk gesprek werd afgeluisterd in de PI, tijdens het bezoek van Marks ouders. Vooral omdat het op fluistertoon zou zijn, wat vrij zinloos is in een telefoon gesprek, maar het zou inderdaad toch kunnen. Ben even gaan terugzoeken naar Tweets van mensen die bij de proforma zaten, maar eigenlijk is het telkens beschreven op een manier dat het zowel om een telefoongesprek kan gaan als een bezoekersgesprek. :P

SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:56:00 In de PI vertelde Mark de J. zijn ouders fluisterend over het horloge van #Everink. Gesprek werd opgenomen. reageer retweet
lidwiengevers twitterde op maandag 27-06-2016 om 13:05:51 #Everink OM deed die oproep nadat ze een gesprek hadden afgeluisterd in het huis van bewaring tussen verdachte en zijn ouders. reageer retweet
HenkWillemSmits twitterde op maandag 27-06-2016 om 13:02:17 De Jong fluisterde in P.I. tegen ouders waar horloge #everink in hun huis lag. Ouders gaven het aan zus mee. reageer retweet
Ik kwam nog wel meer Tweets tegen die vragen bij me opriepen..

SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:59:31 Mark de J. zei dat behalve horloge, de ontvoerders een briefje voor hem achterlieten. "We komen voor horloge en voor jou terug." #Everink reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:26:03 Mark de J. vond het horloge de volgende dag, na bezoek aan podoloog. Hij nam het mee zijn huis in. #Everink reageer retweet
Dus de ontvoerders geven Mark op een briefje dat ze nog terugkomen voor het horloge, een dag later vond hij het horloge ('toevallig'?) na een bezoek aan de podo.
Er zat overigens bloed van Everink op het horloge. Net als op de passagiersstoel van Marks auto. Van het briefje heeft de politie niks terug kunnen vinden.

Advocaat zegt:
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:23:57 Mark de J. werd uit zijn auto getrokken, achterin gezet met een muts op zijn hoofd, zegt Hoogendam. #Everink reageer retweet
OvJ zegt:
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 11:47:47 Mark de J. verklaarde tijdens verhoren dat 4 mannen hem buiten het huis van #Everink overmeesterden. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:58:27 Hij zei dat hij werd tegengehouden door 3 Marokkaanse mannen, en nog een vierde. #Everink reageer retweet
Hij is dus eerst overmeesterd/tegengehouden op het moment dat hij Everinks woning verliet en vervolgens ook nog eens uit zijn auto getrokken. Afwijkende verklaringen afgelegd? Misschien een foutje van de OvJ, advocaat of verslaggeefster. Of misschien klopt het wel gewoon, maar komt het verhaal heel onlogisch over.

Over de geldschuld zegt de advocaat:
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:12:21 Politie ging uit van 60 à 70.000 euro schuld van Mark de J. aan #Everink. Maar die was niet volledig direct opeisbaar, zegt advocaat. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:12:55 Advocaat: Er lagen contracten over de betalingsverplichtingen. Die heeft de politie verkeerd geïnterpreteerd. #Everink reageer retweet
Advocaat lijkt hier aan te geven dat er wel sprake was van een totale lening van ca. 60.000-70.000euro, maar dat daar al een groot deel van is afgelost. Volgens de advocaat ging het nu nog om een schuld van ca. 20.000euro. De politie gaat uit van 43.000euro.
Het totale bedrag komt overigens best dicht in de buurt van de 80.000euro waar Pokernews eind maart mee naar buiten kwam.

Over Haase:
HenkWillemSmits twitterde op maandag 27-06-2016 om 13:10:57 Tennisser Haasse is ook ondervraagd en heeft verklaring afgelegd. O.a. over dat verdachte gokschuld moest betalen #everink reageer retweet
Oh, ik dacht dat Haase helemaal niet wist dat Mark een gokker was en niet op de hoogte was van een schuld?
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)et-niet-heeft-gedaan

Zou dit dan ook over Haase kunnen gaan, of zouden ze in dat geval ook hier gewoon 'Haase' hebben gezegd ipv 'getuige'.
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:55:04 Een getuige verklaarde dat Mark de J. die vrijdag het geld zou terugbetalen. Op het moment waarop #Everink werd gevonden, zegt OvJ. reageer retweet
Verder nog:
SaskiaBelleman twitterde op maandag 27-06-2016 om 13:15:33 Mark de J. moest zijn bek houden, anders gingen zijn moeder en vriendin eraan, zouden zijn belagers hebben gezegd. #Everink reageer retweet
Mark had een vriendin?

De telefoon van Everink is nog niet gevonden, maar omdat de telefoon nog kort voor zijn dood een (iCloud?) back-up had gemaakt heeft de politie toch de beschikking over veel informatie uit periode lopend van langer geleden tot vrij kort voor zijn dood.
bramdewaal twitterde op maandag 27-06-2016 om 12:16:43 Advocaat: "Er was totaal geen animositeit, geen ruzie tussen Mark en #Everink – er is alleen een oud, boos Whatsapp gesprek." #EenVandaag reageer retweet
Dit kan trouwens ook wel behoorlijk in Marks nadeel werken..
HenkWillemSmits twitterde op maandag 27-06-2016 om 13:09:02 Verdachte heeft voor de moord iemand anders om wapen gevraagd, vertelde OvJ #everink reageer retweet
Op een van de messen is een DNA-mengprofiel aangetroffen. Het onderzoek naar die profielen is nog bezig. Ik ben er benieuwd naar het resultaat.
23 september pas weer een zitting.
pi_163519246
volgens mij mag hij nog geen bezoek ontvangen hoor.
pi_163520186
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:12 schreef suzi1 het volgende:
volgens mij mag hij nog geen bezoek ontvangen hoor.
In beperking zat hij niet, want dan mag je ook niet bellen.
Zijn er nog meer redenen om geen bezoek te mogen ontvangen? (Anders dan je advocaat?)
Of mag je in het HvB nooit bezoek ontvangen?
pi_163520257
Volgens mij mag je geen bezoek ontvangen (op een advocaat na uiteraard) als je in alle beperkingen zit. Maar vaak wordt dat vrij snel opgeheven. Kan me niet voorstellen dat hij nu nog in alle beperkingen zit. Tijdens het bezoek van z'n ouders hadden ze dat gesprek ook afgetapt toch..? Dat is al ff geleden lijkt me.
pi_163523262
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:51 schreef empa1010 het volgende:
Volgens mij mag je geen bezoek ontvangen (op een advocaat na uiteraard) als je in alle beperkingen zit. Maar vaak wordt dat vrij snel opgeheven. Kan me niet voorstellen dat hij nu nog in alle beperkingen zit. Tijdens het bezoek van z'n ouders hadden ze dat gesprek ook afgetapt toch..? Dat is al ff geleden lijkt me.
Nee, maar in beperking mag je niet eens bellen. Dus als hij mocht bellen zat hij in ieder geval niet in beperking.

Ja, dat is dus de vraag. Ik dacht ook dat die opname van het bezoek van de ouders was, maar suzi denkt dat het een opname van een telefoongesprek was.
Als dat laatste klopt is hij wel echt een stumper. Dat wordt natuurlijk afgeluisterd.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 03:15:43 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163528013
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, maar in beperking mag je niet eens bellen. Dus als hij mocht bellen zat hij in ieder geval niet in beperking.

Ja, dat is dus de vraag. Ik dacht ook dat die opname van het bezoek van de ouders was, maar suzi denkt dat het een opname van een telefoongesprek was.
Als dat laatste klopt is hij wel echt een stumper. Dat wordt natuurlijk afgeluisterd.
Truc om erachter te komen of hij wat losliet? Met een positief resultaat?

Ik meen ook dat dit gehoord werd tijdens een bezoek van zijn ouders aan de PI/HvB
pi_163528014
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 03:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Truc om erachter te komen of hij wat losliet? Met een positief resultaat?

Ik meen ook dat dit gehoord werd tijdens een bezoek van zijn ouders aan de PI/HvB
Je meent.....
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:33:31 #115
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163528591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 03:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je meent.....
Volgens mij is het niet gebruikelijk/standaard om gesprekken tussen bezoekers en gedetineerden af te tappen. Maar ik begrijp dat jij dat beter weet?
pi_163528696
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet gebruikelijk/standaard om gesprekken tussen bezoekers en gedetineerden af te tappen. Maar ik begrijp dat jij dat beter weet?
Op zich een vreemd verhaal
Mark vertrok de dag na de moord naar de US
Toen hij terugkwam werd hij vastgenomen
Hebben ze toen niet direct zijn woning doorzocht ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 5 juli 2016 @ 08:56:40 #117
184769 crew  Deisyy
pi_163528738
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Op zich een vreemd verhaal
Mark vertrok de dag na de moord naar de US
Toen hij terugkwam werd hij vastgenomen
Hebben ze toen niet direct zijn woning doorzocht ?
Jawel, tot aan de dakgoten toe.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_163528803
Dit schreef physsic

Het Openbaar Ministerie denkt daar anders over. Dat horloge en de telefoon van Everink werden vermist, vertelt officier van justitie Beatrijs van de Ven. In de gevangenis heeft Mark de J. tegen zijn bezoekende ouders gefluisterd dat het horloge bij hem thuis lag en dat ze het moesten wegmaken. 'Dat gesprek is opgenomen', aldus de officier.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:22:57 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163529072
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:56 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Jawel, tot aan de dakgoten toe.
Ja, inderdaad.

Ook stom dat ze het toen niet gevonden hebben,
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:26:50 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163529127
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.

Ook stom dat ze het toen niet gevonden hebben,
Dan zou je denken dat die huiszoeking pas heeft plaatsgevonden na het afgeluisterde gesprek in de PI.
Waar op zich nog wel wat voor te zeggen is, als het om een thuiswonende volwassene gaat....
Als je het huis van de ouders helemaal binnenstebuiten keert dan zul je daar wel een goede reden voor moeten hebben, en het niet reageren van de ouders op de oproep om het horloge bij de politie in te leveren maakte het een goede reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:34:24 #121
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163529227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou je denken dat die huiszoeking pas heeft plaatsgevonden na het afgeluisterde gesprek in de PI.
Waar op zich nog wel wat voor te zeggen is, als het om een thuiswonende volwassene gaat....
Als je het huis van de ouders helemaal binnenstebuiten keert dan zul je daar wel een goede reden voor moeten hebben, en het niet reageren van de ouders op de oproep om het horloge bij de politie in te leveren maakte het een goede reden.
Ik ben dat even aan het terugzoeken, dat van die dakgoten was al vrij snel na zijn aanhouding.
Kwam van een buurvrouw die ook meldde dat ze altijd de gordijnen dicht hadden.

Ik kan wel dit tegen, daar zeggen ze nu ook wat anders over.
quote:
De 79-jarige Jan Katuin looft het speurwerk van de politie. „Ik ben erg blij dat er iemand is aangehouden. Het aantal tips was dan ook overweldigend”, aldus de senior die de politie zelf ook tipte over een verdachte zwarte Golf die vaak stapvoets door de wijk reed. „Misschien heeft het ze geholpen om een profiel op te maken van de dader.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_verdachte__.html
Ze zeiden vorige week tijdens die zitting dat er geen andere getuigen waren, die een auto gezien hadden.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:39:34 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163529287
Een auto die vaak stapvoets door de wijk rijdt hoeft natuurlijk niet door de wijk te hebben gereden rond het tijdstip van het misdrijf.
Daarbij zou ik niet weten hoe zo'n bejaarde buurtgenoot zou moeten weten of het aantal tips overweldigend was.

linkje werkt niet trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163529358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:39 schreef Leandra het volgende:
Een auto die vaak stapvoets door de wijk rijdt hoeft natuurlijk niet door de wijk te hebben gereden rond het tijdstip van het misdrijf.
Daarbij zou ik niet weten hoe zo'n bejaarde buurtgenoot zou moeten weten of het aantal tips overweldigend was.

linkje werkt niet trouwens.
ik rij soms ook "stapvoets" door straten. Bijvoorbeeld als ik een mooi huis zie of een huis in aanbouw/ombouw. Dat is puur mijn interesse in de bouw. En zo zijn er wel meer mensen die om wat voor reden dan ook bepaalde stukken "stapvoets" rijden.

Maar wat een verhaal van verdachte.

Maar heeft hij wel een andere keuze?
Als je ervan uitgaat dat hij de dader is dan is zo'n scenario verzinnen toch de beste manier om er onderuit te komen?

Naja, als ik iemand had vermoord vanwege gokproblemen dan zou ik het anders aanpakken.
Had die Evering wel vermoord maar mijzelf ook paar snijwonden toegebracht op logische plekken (armen/handen).
en dan zeggen dat everink gokte via mijn account en dat hij opeens ook zijn eigen schulden terug wou en dat je dat niet ging doen en dat die toen je wilde neersteken.
(en dan meteen de politie gebeld).
denk dat mark de j er dan heel schappelijk mee zou weg komen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:47:48 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163529395
Ik denk dat jij iets te gemakkelijk denkt over dader- en slachtofferwonden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:50:35 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163529431
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:47 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat jij iets te gemakkelijk denkt over dader- en slachtofferwonden.
Dit idd.
De politie kan zelf toegebrachte wonden over het algemeen uitstekend onderscheiden van wonden die ontstaan zijn tijdens een gevecht.

Overigens denk ik niet dat hij het met voorbedachte rade heeft gedaan, maar dat het in een opwelling is gebeurd, en dan doen mensen domme dingen.... zoals een horloge mee naar huis nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:37:54 #126
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163530149
quote:
Wie is de verdachte tenniscoach Mark de J.?
De coach van tennisser Robin Haase (28) is opgepakt als verdachte in de moordzaak Koen Everink. Wie is Mark de J. (29) en wat was hij van Everink?

Vrijdag, 25 maart 2016, 15:10 uur

De tenniscoach zou de avond van de moord samen met Everink naar een voetbalwedstrijd hebben gekeken.

Badr Hari
Zakenman Koen Everink werd donderdagavond 3 maart op 42-jarige leeftijd vermoord in zijn villa in Bilthoven. Hij werd met messteken om het leven gebracht en er waren geen sporen van braak. Al gauw kwam de geruchtenstroom over Badr Hari en zijn ‘vrienden’ op gang. Zou het een wraakactie zijn vanwege de rechtszaak die Everink aanspande tegen de kickbokser na een zware mishandeling in 2012? Niets wat naar buiten werd gebracht over het onderzoek wees daarop.

Getuigenverklaring
Donderdagochtend 24 maart werd Mark de J. op Schiphol aangehouden als verdachte in de moordzaak. Beter bekend als coach van tennisser Robin Haase. De J., Haase en Everink waren vrienden en kenden elkaar uit de tenniswereld. Volgens Telegraaf-journalist John van den Heuvel was de coach op de avond van de moord bij Everink op bezoek. Samen zouden ze een voetbalwedstrijd hebben gekeken. Al vrij snel nadat het nieuws van de moord naar buiten kwam, zou Mark zich hebben gemeld bij de politie, als getuige. Hij legde een verklaring af en mocht weer gaan.

Aangehouden op Schiphol
Tussen zijn verklaring en zijn aanhouding was Mark samen met Robin Haase in Amerika, voor een tennistoernooi. Daarom waren zij ook niet aanwezig bij de begrafenis van Everink. Tijdens hun afwezigheid kreeg de politie toch twijfels bij de getuigenverklaring van De J., mede naar aanleiding van andere getuigenverklaringen en het afluisteren van telefoongesprekken. Daarop besloot de politie Mark de J. aan te houden bij terugkomst op Schiphol, vlak voordat hij door zou reizen naar een volgende bestemming.

Haase ‘erg geschrokken’
Mark de J. komt uit een tennisfamilie. Zijn broertje Stefan (24) tennist ook op hoog niveau en beide ouders werken in de tenniswereld. Mark was zelf ook een talentvol tennisser, maar besloot zich te richten op het coachen toen duidelijk werd dat hij de top niet zou halen, schrijft Quote. In 2014 werd hij benaderd door Haase (foto, links) en sindsdien werken de twee samen. Haase liet gisteren weten ‘erg geschrokken’ te zijn door de arrestatie van zijn coach. “Het is bizar allemaal. Net alsof ik in een slechte film terecht ben gekomen”, zei hij. Verder wilde hij er nog niets over kwijt.

‘Tot aan de dakgoten aan toe’
Zaterdag wordt De J. voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank in Utrecht en wordt bepaald of hij langer in voorarrest moet blijven. Ondertussen is de politie druk met het onderzoek naar de coach. Daarin werd zijn hele huis – ‘tot aan de dakgoten aan toe’ – binnenstebuiten gekeerd, melden ooggetuigen. De J. zou momenteel bij zijn ouders wonen in Hillegersberg, een goede wijk in Rotterdam. Een buurvrouw bevestigt dat er een onderzoeksteam druk bezig geweest is in de straat. Verder kan ze er niet veel over zeggen: “Wij zien of spreken die mensen nooit. Niemand niet in de straat, ze zijn erg op zichzelf.”

OM: moord of doodslag
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdagmiddag laten weten Mark de J. te verdenken van moord dan wel doodslag. Het OM zal daarom zaterdag eisen dat de coach langer vast blijft zitten. Eerder werd hij alleen verdacht van ‘betrokkenheid’ bij de dood van Everink.
quote:
Mark had niet zo lang geleden te maken gehad met een overlijden in zijn directe omgeving, wat hem erg had aangegrepen. Hij staat niet bekend als agressief, eerder een rustige jongen. Iets moet hem hebben getriggerd.
http://www.misdaadjournalist.nl/

Stukje van de dakgoten.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:39:24 #127
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163530174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:45 schreef flibber het volgende:

[..]

ik rij soms ook "stapvoets" door straten. Bijvoorbeeld als ik een mooi huis zie of een huis in aanbouw/ombouw. Dat is puur mijn interesse in de bouw. En zo zijn er wel meer mensen die om wat voor reden dan ook bepaalde stukken "stapvoets" rijden.

Maar wat een verhaal van verdachte.

Maar heeft hij wel een andere keuze?
Als je ervan uitgaat dat hij de dader is dan is zo'n scenario verzinnen toch de beste manier om er onderuit te komen?

Naja, als ik iemand had vermoord vanwege gokproblemen dan zou ik het anders aanpakken.
Had die Evering wel vermoord maar mijzelf ook paar snijwonden toegebracht op logische plekken (armen/handen).
en dan zeggen dat everink gokte via mijn account en dat hij opeens ook zijn eigen schulden terug wou en dat je dat niet ging doen en dat die toen je wilde neersteken.
(en dan meteen de politie gebeld).
denk dat mark de j er dan heel schappelijk mee zou weg komen.
Er gingen trouwens camera's in huize Everink ook binnen in de keuken.
Dat zou Mark of Marc (verschilt ook nog per artikel) toch gezien hebben, of zou hij geweten hebben dat die dingen het niet deden?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:17:20 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163530862
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er gingen trouwens camera's in huize Everink ook binnen in de keuken.
Dat zou Mark of Marc (verschilt ook nog per artikel) toch gezien hebben, of zou hij geweten hebben dat die dingen het niet deden?
De kans dat die dingen opnames maakten terwijl hij gewoon thuis was is vrij klein, en dan is het ook nog maar de vraag of er sprake is van opnames of ook monitoren.
Als het bij een beveiligingsbedrijf gemonitord werd is de kans helemaal klein dat de camera's draaiden op het moment dat hij gewoon beneden was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_163531323
Wat ik mis in dit hele verhaal zijn de afdrukken (bloody shoe print transfer patterns) van de schoenen van de dader(s) in de keuken.
Dit is een behoorlijk gevecht geweest en er moet veel bloed rondgespat zijn en gelegen hebben.
Een dader loopt daar doorheen en dat laat sporen achter .

voorbeeld van zo'n afdruk



[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 05-07-2016 12:01:01 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:02:01 #130
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163534489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:43 schreef StaceySinger het volgende:
Wat ik mis in dit hele verhaal zijn de afdrukken (bloody shoe print transfer patterns) van de schoenen van de dader(s) in de keuken.
Dit is een behoorlijk gevecht geweest en er moet veel bloed rondgespat zijn en gelegen hebben.
Een dader loopt daar doorheen en dat laat sporen achter .

voorbeeld van zo'n afdruk

[ afbeelding ]
Inderdaad, volgens zijn eigen versie is hij niet meer in de woning geweest.
Maar ik vermoed dat hij deze schoenen toevallig heeft moeten afstaan aan de daders...
pi_163534950
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, volgens zijn eigen versie is hij niet meer in de woning geweest.
Maar ik vermoed dat hij deze schoenen toevallig heeft moeten afstaan aan de daders...
dan dit trucje van het OM
Mark heeft net intensief gesport in de gevangenis .
Dan staan er ineens 2 gedragsdeskundigen voor z'n neus :)
"Volgens de deskundigen maakte De J. een gespannen indruk en had hij vlekken in zijn nek
en dan :
Het OM pleitte vandaag voor psychisch onderzoek op advies van de twee gedragskundigen

De advocaat zegt dat zijn cliënt niet wist dat de deskundigen zouden komen en dat hij bezweet was omdat hij net intensief had gesport

http://nos.nl/artikel/211(...)erink-verdachte.html

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 05-07-2016 15:36:56 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163537414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan dit trucje van het OM
Mark heeft net intensief gesport in de gevangenis .
Dan staan er ineens 2 gedragsdeskundigen voor z'n neus :)
"Volgens de deskundigen maakte De J. een gespannen indruk en had hij vlekken in zijn nek
en dan :
Het OM pleitte vandaag voor psychisch onderzoek op advies van de twee gedragskundigen

De advocaat zegt dat zijn cliënt niet wist dat de deskundigen zouden komen en dat hij bezweet was omdat hij net intensief had gesport

http://nos.nl/artikel/211(...)erink-verdachte.html
Trucje van het OM?
Dit is vooral een trucje van de advocaat van Mark.

De advocaat zegt geen vertrouwen te hebben in die 2 deskundigen, omdat in het rapport stond dat Mark een klamme hand gaf en vlekken had in zijn nek. Dit zou zijn omdat het net gevoetbald had.

Het rapport van die deskundigen is natuurlijk een stuk uitgebreider dan twee zinnen over klamme handjes en vlekken. De advocaat probeert hier gewoon met een enkel argument het hele rapport onderuit te halen.
Alsof het OM zich bezighoudt met wanneer een verdachte aan het voetballen is.

Zo gaf de advocaat ook aan dat er een getuige was die een verklaring had afgelegd over vreemde figuren bij het huis van Everink, en die het verhaal van Mark dus kon ondersteunen.
Toen later de OvJ aan het woord kwam, bleek dat die getuige Mark zelf was. :')
pi_163541107
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Trucje van het OM?
Dit is vooral een trucje van de advocaat van Mark.

De advocaat zegt geen vertrouwen te hebben in die 2 deskundigen, omdat in het rapport stond dat Mark een klamme hand gaf en vlekken had in zijn nek. Dit zou zijn omdat het net gevoetbald had.

Het rapport van die deskundigen is natuurlijk een stuk uitgebreider dan twee zinnen over klamme handjes en vlekken. De advocaat probeert hier gewoon met een enkel argument het hele rapport onderuit te halen.
Alsof het OM zich bezighoudt met wanneer een verdachte aan het voetballen is.

Zo gaf de advocaat ook aan dat er een getuige was die een verklaring had afgelegd over vreemde figuren bij het huis van Everink, en die het verhaal van Mark dus kon ondersteunen.
Toen later de OvJ aan het woord kwam, bleek dat die getuige Mark zelf was. :')
Als een advocaat zegt geen vertrouwen te hebben in die 2 deskundigen is dat dan een truc ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163542010
Verdachte moord Everink moest 28 dagen 'kop houden'

Kan er íets kloppen van het 'ontvoeringsverhaal' van Mark de J., verdacht van de moord op miljonair Koen Everink? Op zoek naar bewijs dat De J. níet de moordenaar is, speelt hij vanavond in Bilthoven de hoofdrol in de reconstructie van zijn kant van het verhaal.

De Hoflaan in Bilthoven, de plek waar Everink in de nacht van 3 op 4 maart werd doodgestoken, was volledig afgezet voor de reconstructie. Achter die schermen speelde zich het verhaal af van wat er volgens Mark de J. gebeurt zou zijn die nacht.

Terwijl het Openbaar Ministerie denkt dat De J. Everink doodstak vanwege geldschulden die hij had bij de miljonair, zegt de verdachte zelf dat hij na een avond voetbal kijken buiten voor Everinks deur werd 'gekidnapt'. De J. was net enkele meters weggereden in zijn Golf GTI en probeerde rijdend zijn gordel om te doen. Ineens sprongen vier mannen voor zijn auto en sleurden hem eruit. Onder bedreiging van een pistool werd De J. op de achterbank gezet.

De J. kreeg een muts over zijn hoofd, zag niks, maar merkte dat de auto achteruit reed, tot het huis van Everink. Twee mannen stapten uit, bleven enkele minuten weg en stapten weer in. Daarna reden ze linksaf de Soestdijkseweg op en op een rotonde weer rechtsaf. Daar lieten de mannen De J. achter in zijn auto. Waarschijnlijk op de Antonie van Leeuwenhoeklaan. Hij reed daarna in paniek weg.

Badr Hari
De J. vermoedt dat zijn kidnappers Koen Everink hebben omgebracht.
Omdat er Marokkanen bij waren, wordt zelfs voorzichtig de link gelegd met mensen die Badr Hari een warm hart toedragen. Kickbokser Badr mishandelde Everink in 2012 in de Amsterdam Arena. Everink procedeerde nog tegen Hari.

De J. vertelde het verhaal aanvankelijk niet aan de politie. Het laatste wat hem aan het eind van de kidnap werd toegesnauwd was: 'hou 28 dagen je kop hierover, anders weten we je zus, je moeder en je vriendin te vinden'.

Toen na zijn arrestatie steeds meer bewijzen tegen hem opdoken, kwam hij alsnog met zijn verhaal. Vanavond speelde hij zichzelf in de reconstructie. Conclusies worden pas tijdens de rechtszaken bekend.

http://www.ad.nl/utrecht/(...)kop-houden~a5fd7927/

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 05-07-2016 20:31:20 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:18:24 #135
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163542091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:13 schreef StaceySinger het volgende:
'hou 28 dagen je kop hierover, anders weten we je zus, je moeder en je vriendin te vinden'
Heel geloofwaardig. :')
pi_163543233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:18 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Heel geloofwaardig. :')
28 dagen, zolang duurt een Ramadan. Mark haalt de dingen een beetje doorelkaar.
pi_163543414
chrisververs twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 21:20:43 Auto van verdachte tenniscoach voor het huis van omgebrachte Koen Everink is replica gebruikt voor reconstructie https://t.co/Agbfw6RG4o reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163543481
Wat is een motief van die kidnapping? Ze hadden toch beter kunnen wachten tot Mark de laam afgereden was?
pi_163543885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 19:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als een advocaat zegt geen vertrouwen te hebben in die 2 deskundigen is dat dan een truc ?
Hoe is een OvJ die een verdachte wil laten onderzoeken in het PBC een truc van het OM?
pi_163543911
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 21:24 schreef Markeerstift het volgende:
Wat is een motief van die kidnapping? Ze hadden toch beter kunnen wachten tot Mark de laam afgereden was?
Ja, lijkt mij ook. Nog vreemder dat ze dan het horloge bij hem zouden achterlaten om later op te halen (en de telefoon niet).
pi_163545236
Reconstructie gehouden in onderzoek naar dood Koen Everink

Het horloge van Everink dat in de auto van De J. werd aangetroffen, zou door de ontvoerders uit het huis van Everink zijn meegenomen. Zijn advocaat Pieter Hoogendam benadrukt dat er geen sporen van De J. zijn aangetroffen op de messen die zijn gebruikt om Everink te doden.

Het OM liet in een reactie weten dat drie scenario's worden onderzocht: het scenario dat de vermeende ontvoerders Everink hebben gedood, het scenario dat De J. Everink heeft gedood, en het scenario dat zij allen samen verantwoordelijk zijn voor de dood van Everink.

http://www.nu.nl/binnenla(...)od-koen-everink.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163546457
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:28 schreef StaceySinger het volgende:
Re
Zijn advocaat Pieter Hoogendam benadrukt dat er geen sporen van De J. zijn aangetroffen op de messen die zijn gebruikt om Everink te doden.


Gemiste kans van de kidnappers.
pi_163546594
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:07 schreef Za het volgende:

[..]

Gemiste kans van de kidnappers.
Er is wel een DNA-mengprofiel gevonden, die nog onderzocht wordt. Dus wie weet. :p
pi_163547562
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is wel een DNA-mengprofiel gevonden, die nog onderzocht wordt. Dus wie weet. :p
Misschien wilden ze hem niet zo verdacht maken dat het ongeloofwaardig werd?
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:45:24 #145
369251 Geralt
of Rivia
pi_163550181
Als er geen sporen op het moordwapen zitten dan wens ik ze succes met veroordelen. 🙈
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 6 juli 2016 @ 08:49:45 #146
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163550677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:45 schreef Geralt het volgende:
Als er geen sporen op het moordwapen zitten dan wens ik ze succes met veroordelen. 🙈
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, ken je de zaak van Ricardo Kooij?
Geen lijk, geen bekentenis maar toch en fikse veroordeling.
pi_163551672
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2016 08:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, ken je de zaak van Ricardo Kooij?
Geen lijk, geen bekentenis maar toch en fikse veroordeling.
Zou ook verschrikkelijk zijn als je met zo'n leugenachtig verhaal weg kan komen.. Mark had nog beter zijn bek kunnen houden dan dit soort onzin te verspreiden. Als je iemand zo koelbloedig kan vermoorden, het lijk werd notabene ontdekt door zijn dochtertje, dan verdien je het om nooit meer vrij te komen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:20:27 #148
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_163552073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:56 schreef Donnis het volgende:

[..]

Zou ook verschrikkelijk zijn als je met zo'n leugenachtig verhaal weg kan komen.. Mark had nog beter zijn bek kunnen houden dan dit soort onzin te verspreiden. Als je iemand zo koelbloedig kan vermoorden, het lijk werd notabene ontdekt door zijn dochtertje, dan verdien je het om nooit meer vrij te komen.
Maar dan moeten ze wel zeker weten dat hij de dader is.
Hoe maf en idioot het ook allemaal klinkt, er zou eens een kern van waarheid inzitten....
pi_163552437
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_165513807
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-als-messteken.html

quote:
Verdachte in zaak Everink zocht naar termen als 'messteken'

Verdachte van de moord op zakenman Koen Everink,Mark de J., heeft op zijn iPad gezocht naar zoektermen als 'messteken' en 'verstikking', zo bleek vrijdag tijdens een pro forma-zitting. De J. blijft in voorlopige hechtenis omdat er volgens de rechter sprake is van ernstige verdenking.
De zoektermen zouden kunnen duiden op het plannen van de moord op Everink, maar wanneer hij dit precies deed is onduidelijk.

De J. zei dat deze zoektermen zijn gevonden op een iPad die hij al langere tijd in bezit heeft. Hij zou deze zoektermen eerder hebben gebruikt en sprak zijn ongenoegen uit over het feit dat het OM juist deze zoekresultaten uitlicht.

De J. bepleit dat hij onschuldig is. Zijn advocaat pleitte dan ook om de voorlopige hechtenis van zijn cliënt op te heffen. Volgens de rechter zijn er voldoende verdenkingen tegen de verdachte om hem langer vast te laten zitten.

Meer onderzoek
Tijdens de pro forma-zitting pleitte de advocaat voor meer onderzoek in de zaak alvorens over te gaan tot inhoudelijke behandeling. Ook is de advocaat van mening dat het Openbaar Ministerie (OM) bezig is de zaak te vertragen.

De officier van justitie maakte duidelijk dat er inderdaad nog een aantal onduidelijkheden zijn in het onderzoek en vroeg ook om meer tijd om onderzoek te doen. Zo is er onduidelijkheid over de aankoop van een mes door de verdachte en moet er verder onderzoek gedaan worden naar zijn stappenteller.

De advocaat zei dat De J. mee wil werken aan verder onderzoek in de hoop de echte daders van de moord op Everink te vinden. De advocaat sprak over meerdere daders, omdat het volgens hem onmogelijk is dat alles wat er in het huis van Everink is gebeurd, is veroorzaakt door één persoon.

Moordwapen
Tijdens de zitting werd er ook veel gesproken over het moordwapen. Er zijn twee messen gevonden in de woning van Everink, waarvan nog niet vaststaat welke van de twee het moordwapen is.

Naast DNA-sporen, zijn er op een van de messen volgens het OM ook vetsporen aangetroffen van De J. Op het andere mes zouden volgens de advocaat van verdachte echter DNA-sporren zijn aangetroffen van iemand anders. De Officier van Justitie stelde echter dat nog allerminst vaststaat dat er DNA van iemand aangetroffen is op een van de messen.

De J. zegt zelf dat hij dit mes eerder die week bij Everink in huis heeft gebruikt.

Onschuldig
Tijdens de proforma-zitting op 27 juni ontkende De J. al dat hij het misdrijf heeft gepleegd. "Sinds mijn aanhouding zit ik onschuldig vast'', zei hij toen. Volgens de aanklagers heeft de tenniscoach Everink opzettelijk met meerdere messteken om het leven gebracht. De J. had flinke gokschulden bij Everink.

Everink werd op vrijdag 4 maart gevonden in zijn huis in Bilthoven. Hij was doodgestoken.
pi_165513889
Hahaha, die Google zoektermen zijn altijd leuk in een rechtszaak waar de verdachte alle betrokkenheid ontkent. Ze zullen de zoekdatum er ook gewoon bij hebben.
Vaak toch niet van veel waarde in een rechtszaak.
pi_165513978
Nog wat meer zoektermen :+

http://www.telegraaf.nl/b(...)wust_vermoord__.html

quote:
Zoektermen als ’horloges’, ’hartplek’, ’halsslagader’ ,’vermoord’ en zijn DNA op een mes naast Koen Everink, zouden tenniscoach Mark de J. weleens definitief als moordenaar kunnen ontmaskeren. Het Openbaar Ministerie denkt mede op basis van dit bewijsmateriaal dat De J. Koen Everink niet in een opwelling doodstak maar met voorbedachten rade vermoordde.

Moord dus in plaats van doodslag, wat een veel zwaardere straf zou betekenen voor de tenniscoach die nu al 184 dagen in voorarrest zit. Vanochtend stond De J. In Utrecht weer terecht op een zogenoemde pro-formazitting waar de rechtbank zich boog over verlenging van zijn voorarrest.

Volgens Mark de J. zit hij onschuldig vast en beredeneert het openbaar ministerie zijn schuld aan de hand van een soort tunnelvisie. Zijn advocaat Pieter Hoogendam beticht het OM niet de waarheidsvinding centraal te stellen maar slechts uit te zijn op een veroordeling van zijn cliënt. Ietwat schamper wezen de twee officieren van justitie de aantijgingen van de hand. In de ogen van het OM is er een waslijst aan bewijs tegen De J.

Bloedspoor
Hij is als laatste gezien bij Everink, stal een duur horloge, loog of paste zijn verklaringen aan en had een bloedspoor van Everink in zijn auto. Vanochtend kwam het OM ook nog met nieuw bewijs. De J. had op zijn iPad gezocht naar zeer verdachte zoektermen, zo bleek uit historische gegevens op de tablet. „Het maakt de ernstige bezwaren tegen hem alleen maar zwaarder”, betoogde de aanklager. Het zou in haar ogen zelfs kunnen duiden op het plegen van moord in plaats van doodslag.

De Rotterdammer ontkent. Hij zegt dat hij op de avond van de moord babi pangang heeft gegeten bij zijn vriend Everink thuis en daarna vertrok. Buiten sleurden onbekende mannen hem in een auto en hielden hem ongeveer tien minuten vast. Wat er in die tijd in Everinks huis is gebeurd, weet de tenniscoach niet. Een reconstructie die in juli is gehouden, heeft volgens het OM geen nieuwe aanwijzingen voor dit scenario opgeleverd.

Stappenteller
Informatie uit de stappenteller op De J’s iPad wijst er volgens het OM echter op dat de lezing van de gebeurtenissen door De J. niet kan kloppen. De verdediging bestrijdt dat. Daarom moet nader worden gekeken naar de waarde van de gegevens uit de stappenteller. Zijn verdediging zei vrijdag dat Everink wel door meer personen moet zijn gedood, omdat hij zowel in zijn buik als in zijn rug is gestoken en ook nog is gewurgd. Er is tot nu toe echter geen enkel spoor van iemand anders gevonden, wierp het OM tegen.

De J. heeft volgens het OM ook een motief (gokschulden) om Everink te doden. Zijn verhaal dat hij voor de deur werd overmeesterd door onbekende mannen wordt volgens het OM door geen enkel objectief feit of spoor ondersteund. De rechtbank bepaalde dat De J. voorlopig vastblijft in afwachting van aanvullende onderzoeken. De oud-coach van tennisprof Robin Haase zit al sinds begin maart in voorarrest. In zijn laatste woord op de zitting van vanochtend liet hij weten ’er wel klaar mee te zijn en naar huis te willen’.
pi_165514066
Het DNA van Mark zat dus op het mes. Leuk nieuwtje.

Wel ontzettend jammer dat hij zijn mond is blijven houden, nu zal het echte motief niet uitkomen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 14:17:55 #154
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165514088
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
In zijn laatste woord op de zitting van vanochtend liet hij weten ’er wel klaar mee te zijn en naar huis te willen’.
Wat een tyfushond. Hopelijk bergen ze hem voorgoed op.
pi_165515096
Meneer wil naar huis, triest figuur...
pi_165581178
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Physsic het volgende:
Het DNA van Mark zat dus op het mes. Leuk nieuwtje.

Wel ontzettend jammer dat hij zijn mond is blijven houden, nu zal het echte motief niet uitkomen.
Werkelijk alles wijst in zijn richting ja: http://m.metronieuws.nl/n(...)van-moord-op-everink

Als de moord inderdaad met voorbedachte rade is geweest (wat de zoektermen suggereren) dan is het me een volkomen raadsel waarom De J. zo naïef is geweest. DNA-sporen, bloedsporen in zijn auto, telefoon niet uit of op vliegtuigmodus, eigendommen stelen maar ze niet goed kunnen verduisteren...

Mark had als hij Koen willens en wetens wilde vermoorden zijn daad beter even kunnen afkijken van zijn Deventer (achter)naamgenoot. Die moordzaak loopt intussen al meer dan 17 jaar en de vermoedelijke dader loopt daar nog altijd vrij rond (toch?).

Wanneer er in een moordzaak geen DNA-bewijs is en ook geen bekentenis dan is het nog altijd mogelijk om met een vals en totaal ongeloofwaardig alibi weg te komen.

Mark de J. had met dit fantastenverhaal wellicht ook vrijgepleten kunnen worden. Gelukkig is hij er dankzij de DNA-technologie gloeiend bij.
pi_165582071
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 17:45 schreef kuil het volgende:

[..]

Werkelijk alles wijst in zijn richting ja: http://m.metronieuws.nl/n(...)van-moord-op-everink

Als de moord inderdaad met voorbedachte rade is geweest (wat de zoektermen suggereren) dan is het me een volkomen raadsel waarom De J. zo naïef is geweest. DNA-sporen, bloedsporen in zijn auto, telefoon niet uit of op vliegtuigmodus, eigendommen stelen maar ze niet goed kunnen verduisteren...
Wel jammer dat het OM niet de datum weet waarop die zoektermen zijn gebruikt (dat dacht ik tenminste te hebben begrepen).
Bewijs dat hij die zoektermen bijvoorbeeld kort na elkaar op twee dagen voor Koens dood heeft gebruikt, dan is dat nog van enige waarde, maar als dat zoektermen zijn die ergens verspreid over de afgelopen vier jaar kunnen zijn gebruikt dan lijkt me dat niet. Ik weet zeker dat tussen de zoekgeschiedenis van mijn oude laptop ook erg rare dingen staan, zeker zonder de context. :P

quote:
Mark had als hij Koen willens en wetens wilde vermoorden zijn daad beter even kunnen afkijken van zijn Deventer (achter)naamgenoot. Die moordzaak loopt intussen al meer dan 17 jaar en de vermoedelijke dader loopt daar nog altijd vrij rond (toch?).
Ja, als hij het gedaan heeft, heeft hij het niet heel slim aangepakt. :P

quote:
Wanneer er in een moordzaak geen DNA-bewijs is en ook geen bekentenis dan is het nog altijd mogelijk om met een vals en totaal ongeloofwaardig alibi weg te komen.
Dat is waar, maar dan meestal alleen als de politie ook op andere gebieden maar zeer beperkte informatie heeft, zoals bijvoorbeeld geen getuigen, geen interessante telefoongegevens, etc. Getuigen zijn er in dit geval helaas ook niet (dacht ik), maar misschien wel een hoop andere aanwijzingen.

quote:
Mark de J. had met dit fantastenverhaal wellicht ook vrijgepleten kunnen worden.
Dat denk ik ook, maar dan had hij dit fantastenverhaal wel vanaf het begin al moeten gebruiken. Hij heeft de stomme fout gemaakt door totaal niet consistent te verklaren. Telkens als de politie hem confronteerde met nieuw bewijs/aanwijzingen, veranderde het hele verhaal.

quote:
Gelukkig is hij er dankzij de DNA-technologie gloeiend bij.
Dat is erg sterk bewijs inderdaad. Maar ik denk (en hoop) dat de politie nog wel meer konijnen uit de hoge hoed gaat toveren. De zaak is immers nog niet echt begonnen.
Misschien heeft Mark nog wel meer 'interessante' dingen verteld tegen zijn familie toen hij nog niet wist dat de gesprekken werden afgeluisterd. :P
pi_166584258
UTRECHT - De nabestaanden van de vermoorde zakenman Koen Everink willen geld van Mark de J., de man die vastzit op verdenking van de moord op Everink. In een kort geding aanstaande woensdag in de rechtbank in Utrecht eisen ze binnen twee dagen 26.050 euro van de voormalig tenniscoach.
Everink had volgens zijn nabestaanden de voormalig coach van tennisser Robin Haase eind vorig jaar 27.750 euro geleend, op voorwaarde dat hij dat bedrag binnen dertien maanden zou terugbetalen. De J. loste eenmaal een bedrag af en daarna niets meer.

De J. zit al maanden vast op verdenking van de moord op Everink afgelopen maart. Hij ontkent iets met de gewelddadige dood van Everink te maken te hebben

http://www.telegraaf.nl/b(...)ink_eist_geld__.html

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_166584283
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:39 schreef StaceySinger het volgende:
UTRECHT - De nabestaanden van de vermoorde zakenman Koen Everink willen geld van Mark de J., de man die vastzit op verdenking van de moord op Everink. In een kort geding aanstaande woensdag in de rechtbank in Utrecht eisen ze binnen twee dagen 26.050 euro van de voormalig tenniscoach.
Everink had volgens zijn nabestaanden de voormalig coach van tennisser Robin Haase eind vorig jaar 27.750 euro geleend, op voorwaarde dat hij dat bedrag binnen dertien maanden zou terugbetalen. De J. loste eenmaal een bedrag af en daarna niets meer.

De J. zit al maanden vast op verdenking van de moord op Everink afgelopen maart. Hij ontkent iets met de gewelddadige dood van Everink te maken te hebben

http://www.telegraaf.nl/b(...)ink_eist_geld__.html

[ afbeelding ]
Ik denk dat er bij Mark weinig te halen valt.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:43:59 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166584350
Dat is nota bene gewoon zijn schuld aan Everink, je zou verwachten dat ze de kosten van de uitvaart ook op hem zouden verhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:46:50 #161
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166584399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:43 schreef Leandra het volgende:
Dat is nota bene gewoon zijn schuld aan Everink, je zou verwachten dat ze de kosten van de uitvaart ook op hem zouden verhalen.
Hij is nog niet schuldig bevonden toch?
pi_166584442
Maakt die familie kans dat dat bedrag wordt toegewezen? Ik dacht dat Badr bijvoorbeeld geen schadevergoeding meer hoeft te betalen, omdat Everink is overleden.
Of ligt dat voor een lening anders dan voor een schadevergoeding?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:53:24 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166584515
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:46 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Hij is nog niet schuldig bevonden toch?
True, dus aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten (uitvaart) kan nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:53:51 #164
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166584526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:49 schreef Physsic het volgende:
Maakt die familie kans dat dat bedrag wordt toegewezen? Ik dacht dat Badr bijvoorbeeld geen schadevergoeding meer hoeft te betalen, omdat Everink is overleden.
Of ligt dat voor een lening anders dan voor een schadevergoeding?
Lijkt me wel. De lening staat los van het misdrijf. Is gewoon een vordering vanuit de nalatenschap.
  vrijdag 11 november 2016 @ 15:55:59 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166584571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:49 schreef Physsic het volgende:
Maakt die familie kans dat dat bedrag wordt toegewezen? Ik dacht dat Badr bijvoorbeeld geen schadevergoeding meer hoeft te betalen, omdat Everink is overleden.
Of ligt dat voor een lening anders dan voor een schadevergoeding?
Heb je daar een bron voor? Want als dat al zo is dan is de kans groter dat de erven die zaak niet doorgezet hebben, het recht op een schadevergoeding vervalt niet zomaar bij overlijden van het slachtoffer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166584763
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Want als dat al zo is dan is de kans groter dat de erven die zaak niet doorgezet hebben, het recht op een schadevergoeding vervalt niet zomaar bij overlijden van het slachtoffer.
Ik ben gaan zoeken naar een nieuwsartikel waar dat in zou hebben gestaan, maar kwam al betrouwbaardere bronnen tegen waar in staat dat de schadeclaim gewoon door blijft lopen. ^O^
pi_166586353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

True, dus aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten (uitvaart) kan nog.
Zou ik dus never doen, zou mijn eer te na zijn.

Dat zou betekenen dat daadwerkelijk elk bonnetje van de uitvaart in handen komt van de dader, zoveel inzage zou ik een dader nooit willen geven.
pi_166586439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 15:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

True, dus aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten (uitvaart) kan nog.
Die vordering zullen ze wel bij het strafproces hebben gevoegd. :Y
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:28:16 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166587068
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 17:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zou ik dus never doen, zou mijn eer te na zijn.

Dat zou betekenen dat daadwerkelijk elk bonnetje van de uitvaart in handen komt van de dader, zoveel inzage zou ik een dader nooit willen geven.
Het is vrij standaard dat dat soort kosten bij moord of dood door schuld aan het proces worden toegevoegd, als schadevergoeding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166954818
Ex-tenniscoach Mark de J., die ervan wordt verdacht zakenman Koen Everink te hebben vermoord, beschuldigt het Openbaar Ministerie van tunnelvisie, en het achterhouden van ontlastend bewijs. De politie zou hem „demoniseren”, aldus De J.

Dat zei hij aan het eind van een zogenoemde regiezitting in zijn zaak. „Het OM is bezig om een illusie te creëeren”, aldus een geëmotioneerde Mark de J. „Ik roep het OM op om uit die zelfgemaakt tunnel te komen. Ik heb Koen met geen vinger aangeraakt.”

Volgens Mark de J. zijn er meerdere getuigenverklaringen van mensen die zeggen dat ze op de avond van de moord op Everink buitenlandse mannen in de straat zagen rondhangen, in een diepe la verdwenen. Die verklaringen zouden zijn verhaal ondersteunen dat hij korte tijd ontvoerd werd door buitenlandse mannen, die de woning van Everink binnen gingen.

Fabeltje

Het OM verwijst dat verhaal naar het rijk der fabelen. Er zou geen enkele aanwijzing zijn dat er andere mannen in de straat, laat staan in het huis van Everink waren, aldus de officier van justitie.

Toch zegt advocaat Pieter Hoogendam van Mark de J., dat Koen Everink wel móet zijn vermoord door meerdere personen. Zo blijkt de zakenman zowel van voren als van achteren te zijn gestoken.

Mark de J. beklaagde zich er ook over dat het OM hem niet gelooft als hij zegt welke kleren hij aan had op de avond van de moord, tijdens een bezoek aan Everink. Het was eenvoudig te verifiëren wat hij droeg door de camerabeelden op te vragen van de tennishal waar hij later die avond een vriend bezocht, zegt Mark de J. Toen hij dat zelf liet doen, bleken de camerabeelden al niet meer te bestaan.

Traineren onderzoek

Mark de J.’s advocaat verdenkt het OM van het traineren van het onderzoek. Hij vroeg om schorsing van de voorlopige hechtenis van De J. die al acht maanden vast zit.

Het OM verzet zich tegen de vrijlating. Volgens de OvJ is er veel belastend bewijs tegen de voormalig coach. Zo werd er bloed van Everink gevonden op de passagiersstoel van De J.’s auto, en bleek hij het dure IWC-horloge van Everink in handen te hebben.
Zoekgeschiedenis

Ook zijn de zoekopdrachten die De J. in de weken voor de dood van Everink invoerde op zijn iPad volgens het OM verdacht. Zo zocht De J. op „dood door messteken”, klap op achterhoofd”, „plaats van hart in lichaam”, „slagader”, „snijden” en „IWC-horloge”, aldus de OvJ. Uit een afgeluisterd gesprek toen hij al vast zat, bleek dat Mark de J. de zoekgeschiedenis op zijn IPad wilde laten wissen, zegt de OvJ. Ook zou Mark de J. iemand hebben gevraagd om een „wapen met demper” voor hem te regelen.
Gokschuld

Het OM zoekt het motief voor de moord op Everink in de gokverslaving van Mark de J. Die had tienduizenden euro’s van Everink geleend om online te kunnen gokken. De vrijdag na de moord op de zakenman, zou Mark de J. het geleende geld moeten terugbetalen.
Tennissers als getuigen

De verdediging wil onder meer de tennissers Robin Haase, Igor Sijsling en Huta Galung als getuigen horen. Zij zouden meer licht kunnen werpen op de financiële situatie van Mark de J., en diens gokverslaving. Advocaat Hoogendam trok een verzoek om de 6-jarige dochter van Everink als getuige te mogen horen in. Volgens de OvJ heeft het kind een „afschuwelijk trauma” meegemaakt, en zou haar gezondheid schade oplopen als ze weer moet worden gehoord naast de twee keer dat dat al is gebeurd. Het meisje vond haar vader badend in het bloed in de keuken. Ze zou niets hebben gezien, maar wel geschreeuw hebben gehoord. Hoogendam wil wél de moeder horen, tegen wie het kind iets zou hebben gezegd over „een man die papa eerder sloeg.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_166954986
Wat een engnek die Hoogendam, een kind van 6 jaar te willen laten getuigen...
pi_166955551
Marc de J emotioneel tijdens de regiezitting. Hij heeft Koen met geen vinger aangeraakt.
Klopt waarschijnlijk wel, om hem dood te steken gebruik je een mes en niet je handen.

Wat een pipo...
pi_166957202


Toch blijft die Koen een hoofd hebben als een zika baby

  dinsdag 29 november 2016 @ 13:46:27 #174
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_166978284
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/8XsHGpmUQnhRhlb0RpEY2I89sCc=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)16662.jpg]afbeelding[/url] ]

Toch blijft die Koen een hoofd hebben als een zika baby

[ afbeelding ]
Dat zou wel knap zijn.
Hij is inmiddels al wel tot stof vergaan denk ik.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_168263903
'Schoenspoor op envelop wijst op andere dader in moordzaak Everink'

De van de moord op miljonair Koen Everink verdachte ex-tenniscoach Mark de J. staat vandaag opnieuw voor de rechter. Hij zou zakenman Koen Everink hebben vermoord na een conflict over geleend geld. De J. had gokschulden. Hij ontkent in alle toonaarden dat hij zijn vriend Everink iets heeft aangedaan. Justitie bracht vanochtend en nieuw stuk bewijs in: een envelop met bloed- en schoensporen. Maar het schoenspoor zou naar een andere dader wijzen dan Mark de J.

Het gaat vandaag om een regiezitting, onder meer bedoeld om onderzoekswensen naar voren te brengen, zoals het horen van getuigen. De advocaat van De J. verzocht tijdens de vorige zitting onder anderen tennissers Robin Haase, Igor Sijsling en Jesse Huta Galung op te roepen als getuigen. De tennissers zouden mogelijk iets kunnen verklaren over het gokgedrag van De J. De rechter wees echter, op Haase na, deze getuigen af.

Justitie meent tegen Mark de J al veel bewijs te hebben: hij was op de avond van de moord alleen thuis bij Everink, hij had enorme gokschulden bij Everink, er zijn allerlei sporen van hem in het huis gevonden (onder meer op een mes dat naast Everink lag) en op de passagiersstoel in de auto van De J. werden bloedsporen van Everink aangetroffen. Ook had De J. een wond aan zijn hand en had hij een duur horloge van Everink thuis verstopt.

Justitie bracht vanmorgen een nieuw stuk bewijs in: een envelop van bloed- en schoensporen. Het bloed is hoogstwaarschijnlijk van Everink. Maar van het schoenspoor is dat nog maar de vraag. Het schoenspoor is volgens advocaat Pieter Hoogendam van Mark de J. niet van de verdachte, maar van een van de ontvoerders. ,,Het matcht met geen enkele schoen van Mark de J.'' Hoogendam verwijt het Openbaar Ministerie aanwijzingen die De J. vrijpleiten, achter te houden.

De J. wordt ervan verdacht zakenman Koen Everink begin maart van dit jaar te hebben gedood. Het motief zou zijn dat de voormalige trainer van Haase een gokschuld had bij Everink.
Ontvoerd

De J., eind maart op het vliegveld opgepakt, ontkent iets met de dood van Everink te maken te hebben. De oud-tenniscoach verklaarde eerder al dat hij rond de tijd dat Everink werd gedood, was gekidnapt. Hij werd naar eigen zeggen uit zijn auto gesleurd, achterin vastgehouden, kreeg een muts over zijn hoofd en hij hoorde mensen zijn auto uitgaan. Die ontvoerders zouden Everink hebben vermoord. Bewijs voor dat scenario ontbreekt tot nu toe. Het schoenspoor zou wel in die richting wijzen, vindt zijn advocaat. Meer onderzoek is daarvoor nodig.

http://www.ad.nl/home/sch(...)ak-everink~a09cc4d2/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 19 januari 2017 @ 10:46:48 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168263957
Justitie brengt dat bewijsstuk vandaag in en de advocaat van de verdachte weet direct dat het niet matcht met een schoen van de verdachte? Right.
Die schoenen zullen idd wel ergens in de VS liggen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168275615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:46 schreef Leandra het volgende:
Justitie brengt dat bewijsstuk vandaag in en de advocaat van de verdachte weet direct dat het niet matcht met een schoen van de verdachte? Right.
Die schoenen zullen idd wel ergens in de VS liggen....
match vast met geen enkele schoen die hij nu nog in bezit heeft. Maar ja, idd tijd zat tot arrestatie om schoenen weg te gooien
  donderdag 19 januari 2017 @ 20:27:56 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168276060
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

match vast met geen enkele schoen die hij nu nog in bezit heeft. Maar ja, idd tijd zat tot arrestatie om schoenen weg te gooien
Aan de andere kant van de wereld nota bene....
Zul je zien dat er over 5 jaar een spoor opduikt in een moordzaak in de VS.... is er een zwerver vermoord met bloed van Everink aan z'n schoen, wordt Everink op die manier in 2022 de verdachte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 19 januari 2017 @ 20:33:12 #179
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168276244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:

Aan de andere kant van de wereld nota bene....
Zul je zien dat er over 5 jaar een spoor opduikt in een moordzaak in de VS.... is er een zwerver vermoord met bloed van Everink aan z'n schoen, wordt Everink op die manier in 2022 de verdachte.
Ik zie nu al uit naar de BNW-topics.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170682429
Wrakingsverzoek in moordzaak Koen Everink

UTRECHT - Mark de J., de man die verdacht wordt van het doden van zakenman Koen Everink, heeft een wrakingsverzoek ingediend tegen de rechter-commissaris. Dit verzoek wordt donderdag behandeld. De uitspraak volgt eind van de middag, laat de rechtbank weten.

Het is nog niet duidelijk wat de gevolgen van dit verzoek kunnen zijn. Mogelijk komt de inhoudelijke behandeling van de zaak, die vanaf maandag gepland staat, op losse schroeven als het verzoek wordt gehonoreerd. De behandeling van het wrakingsverzoek is achter gesloten deuren, dat is gebruikelijk bij wraking van de onderzoeksrechter.

Mark de J. staat terecht voor de gewelddadige dood van Koen Everink maart vorig jaar. De voormalig coach van tennisser Robin Haase ontkent.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_zaak_Everink__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170682487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:42 schreef StaceySinger het volgende:

Het is nog niet duidelijk wat de gevolgen van dit verzoek kunnen zijn.
Onnodige vertraging van het strafproces.
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:51:45 #182
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170694504
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Onnodige vertraging van het strafproces.
Waarom zou hij dat willen?
pi_170694613
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat willen?
Laatste poging een veroordeling te voorkomen? Wrakingsverzoeken zijn nogal populair de laatste tijd. Worden zelden toegewezen, ook nu niet.
  maandag 8 mei 2017 @ 10:21:04 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170768428
Schopje, zodat Tong z'n nieuwsbericht hier kan posten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Trouwste user 2022 maandag 8 mei 2017 @ 10:38:22 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_170768726
quote:
4s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
Schopje, zodat Tong z'n nieuwsbericht hier kan posten.
Ex-tenniscoach Mark de J. moet zich vanaf maandag verantwoorden voor de dood van Koen Everink maart vorig jaar. Hij wordt ervan verdacht de zakenman vorig jaar maart met meerdere messteken om het leven te hebben gebracht. Zelf ontkent de voormalig coach van tennisser Robin Haase. De J. zelf zegt dat hij door onbekenden was ontvoerd op het moment dat zijn "vriend en gokmaatje" werd omgebracht.

Het OM vindt dat al het bewijs richting de 30-jarige De J. wijst: hij was op de avond van de moord bij Everink thuis, bloed van Everink is in de auto van De J. gevonden, hij had een forse gokschuld bij de zakenman en had zijn familie gevraagd het horloge van Everink te verstoppen.

De rechtbank Utrecht heeft maandag, dinsdag, woensdag en donderdag gereserveerd voor de zaak. De strafeis van het Openbaar Ministerie wordt op dinsdag verwacht. De nabestaanden krijgen die dag ook de mogelijkheid hun verhaal te doen. De verdachte zelf krijgt donderdag de kans om als laatste nog wat te zeggen. De uitspraak staat gepland voor 13 juni.

Koen Everink werd gedood door meerdere messteken in zijn huis in Bilthoven. Zijn dochtertje vond zijn lichaam de volgende dag.

Everink werd in 2012 zwaar mishandeld door vechtsporter Badr Hari in de Amsterdam ArenA tijdens Sensation. Hij liep daarbij blijvend letsel op. Hari zit momenteel vast voor onder meer deze mishandeling.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_170769165
Vandaag moet Robin Haase ook aantreden voor zijn partij in het goed bezette ATP toernooi in Madrid. Gaat een leuke partij worden tegen Daniel Evans de nummer 58 van de wereld.
Als hij dit potje wint strijkt hij maar mooi weer even ¤ 35000- op :').!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gok er echter op dat Haase mentaal geknakt is omdat hij de rechtzaak niet uit z'n hoofd kan zetten. All in op Evvuns !!!!!
U MAD?
pi_170769440
quote:
UPDATEAdvocaat Pieter Hoogendam dreigt de verdediging van Mark de J. neer te leggen in de rechtszaak over de moord op Koen Everink, als de zaak niet wordt aangehouden. Dat werd vanmorgen bekend tijdens het begin van wat een vier dagen durende rechtszaak moet worden.
http://www.ad.nl/binnenla(...)rd-everink~a201ed66/
pi_170769833
quote:
4s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
Schopje, zodat Tong z'n nieuwsbericht hier kan posten.
Supertof van jou dat je mister Fok! zo wilt helpen
  maandag 8 mei 2017 @ 11:39:17 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170770017
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Supertof van jou dat je mister Fok! zo wilt helpen
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170774975
Knap dat hij kon horen welke van de drie er naast hem kwam zitten.

pi_170775869
Dochtertje werd trouwens 's nachts wakker van geschreeuw van haar vader.
pi_170775945
Wat een wanhopige fantast is die kerel toch
pi_170775992
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een wanhopige fantast is die kerel toch
Hahaha.
  maandag 8 mei 2017 @ 16:10:40 #194
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_170776119
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een wanhopige fantast is die kerel toch
Robin Haase is geen fantast. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_170776196
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hahaha.
Wat is er zo grappig?
pi_170777519
Dus 3 mannen komen Everdink vermoorden, zien Mark naar buiten komen een aanstalten maken om te vertrekken. Ipv een paar minuten te wachten, ontvoeren ze hem en laten hem leven?
.
  maandag 8 mei 2017 @ 17:22:09 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170777589
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:19 schreef Fer het volgende:
Dus 3 mannen komen Everdink vermoorden, zien Mark naar buiten komen een aanstalten maken om te vertrekken. Ipv een paar minuten te wachten, ontvoeren ze hem en laten hem leven?
Ja, logisch toch?!
En dan kan hij ook nog tegen ze getuigen, wat hij uiteraard niet deed toen zijn vriend vermoord bleek te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170777598
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:19 schreef Fer het volgende:
Dus 3 mannen komen Everdink vermoorden, zien Mark naar buiten komen een aanstalten maken om te vertrekken. Ipv een paar minuten te wachten, ontvoeren ze hem en laten hem leven?
logisch toch? Ik zou ook graag getuige willen als ik iemand vermoord, beetje eer van je werk
  maandag 8 mei 2017 @ 17:23:20 #199
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170777612
Mafketel met schulden werd het kennelijk allemaal even te veel. Kon het niet aan dat Everink al dat geld had en hij niets. Gevaarlijk figuur is het.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170777624
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, logisch toch?!

:D
pi_170777680
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig?
Jouw nuchtere reactie. 😬
  maandag 8 mei 2017 @ 17:28:08 #202
168093 Soury
Squeek
pi_170777699
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Mafketel met schulden werd het kennelijk allemaal even te veel. Kon het niet aan dat Everink al dat geld had en hij niets. Gevaarlijk figuur is het.
Saskia Belleman volg ik. Bizar die verklaringen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170777723
Om daarna niet naar de politie te gaan en gelijk met Haasse het vliegtuig in te gaan.
.
  maandag 8 mei 2017 @ 17:33:14 #204
168093 Soury
Squeek
pi_170777798
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:29 schreef Fer het volgende:
Om daarna niet naar de politie te gaan en gelijk met Haasse het vliegtuig in te gaan.
Stinkt aan alle kanten
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170777921
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:19 schreef Fer het volgende:
Dus 3 mannen komen Everdink vermoorden, zien Mark naar buiten komen een aanstalten maken om te vertrekken. Ipv een paar minuten te wachten, ontvoeren ze hem en laten hem leven?
Ja, super erg. Hij werd in de periode voor de moord op verschillende momenten ook al aangesproken en bedreigd door vage figuren. Hij werd zelfs gedwongen om geld aan te nemen! Hij voelde zich daardoor bedreigd en dat was dan ook de reden dat hij kort voor de dood van Everink aan een vriend heeft gevraagd of hij een vuurwapen voor hem kon regelen..

Van onder naar boven lezen:


pi_170778152
Op een envelop in het huis werden ook (NIke-)schoensporen gevonden #everink
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 8 mei 2017 @ 17:58:05 #207
168093 Soury
Squeek
pi_170778352
Het mes zou ook gebruikt kunnen worden om babi pangang te snijden. Wat raar dat eten kwam van de afhaal Chinees.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170778556
Ik vind het wel grappig dat die onbekenden allemaal naar De Jong zijn gegaan om te zeggen dat Everink uit moet kijken. Dat alleen al is ongeloofwaardig.
pi_170778813
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:49 schreef StaceySinger het volgende:
Op een envelop in het huis werden ook (NIke-)schoensporen gevonden #everink
Oh, toevallig. Die dikkekorte die naast hem in de auto was gaan zitten droeg Nike's. Dat heeft hij kunnen horen ofzo.
pi_170779601
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:08 schreef Vesz het volgende:
Ik vind het wel grappig dat die onbekenden allemaal naar De Jong zijn gegaan om te zeggen dat Everink uit moet kijken. Dat alleen al is ongeloofwaardig.
Ja, en ook het aantal keren dat ze dat aan De Jong voorlegden. 'Dat geld heb ik moeten aannemen."
pi_170779785
Columbo kom er maar in. Daar had dit verhaal perfect ingepast.
pi_170779824
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:29 schreef Fer het volgende:
Om daarna niet naar de politie te gaan en gelijk met Haasse het vliegtuig in te gaan.
Het is Haase. Hoe durf je zijn naam zo door het slijk te halen.
U MAD?
pi_170780063
Hopelijk krijgt hij extra straf voor al deze onzin uitkramen.
.
  maandag 8 mei 2017 @ 19:10:49 #214
168093 Soury
Squeek
pi_170780194
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:06 schreef Fer het volgende:
Hopelijk krijgt hij extra straf voor al deze onzin uitkramen.
Je weet het niet he? Niemand is schuldig tot nu toe 8-)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 9 mei 2017 @ 13:42:17 #215
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_170797560
quote:
De rechtbank in Utrecht buigt zich vandaag voor de tweede dag over de moordzaak-Koen Everink. Verdachte Mark de J. kwam vanmorgen om meerdere redenen in problemen: hij kon amper verklaren waarom hij na zijn vermeende ontvoering zijn kleren waste en daarmee bewijs voor zijn verhaal vernietigde. En er lijkt bewijs dat hij zijn gokschuld moest aflossen op de dag ná de nacht waarin Everink werd vermoord.

Mark de J moest aan het begin van de middag luisteren naar verklaringen van de nabestaanden van Koen Everink. Vooral de opgenomen verklaring van de moeder van het 6-jarige dochtertje van Everink ging door merg en been. Het meisje was de nacht van de moord thuis, hoorde haar vader gillen en vond hem 's ochtends. Toen De J werd gearresteerd ontging dat het kleine meisje niet: 'Maar dat is een vriend van papa?' Het meisje is bang ook haar moeder kwijt te raken.

De vader van Everink en ook Koens broer Bas hekelden de opstelling van verdachte De J en zijn advocaat Pieter Hoogendam. ,,Geen enkel respect voor de nabestaanden. Er moet een steekje loszitten aan iemand die een klein meisje achterlaat bij haar dode vader,'' zei de vader van Koen Everink die ook gisteren emotioneel werd. Everinks vader riep De J op te bekennen: ,,Kom er nou voor uit.''

Sporen wissen

Het bewijs tegen Mark de J stapelde zich vanmorgen verder op. De rechters ondervroegen De J. kritisch over het wassen van zijn kleren nádat hij zou zijn ontvoerd: ,,U waste daarmee sporen van de ontvoerders weg. Waarom?'' De J. had er niet echt een antwoord op. ,,Ik was een beetje in paniek. Ik heb mijzelf ook wel een paar keer voor mijn kop geslagen.''


De rechtbank vindt het wassen van de kleding vreemd omdat verdachte Mark de J. ontkent dat hij Everink doodgestoken heeft. Volgens De J werd hij vlak nadat hij was vertrokken bij Everink, na een avond voetbal kijken, ontvoerd door enkele mannen. Zíj zouden de miljonair gedood hebben. Nadat hij contact had gelegd met de politie, deed De J echter wel zijn kleding in de was waarop sporen van de ontvoerders konden zitten. Ook gooide hij een briefje weg dat van de ontvoerders zou zijn geweest. De rechters verbazen zich erover dat De J. zelf sporen heeft gewist van zijn 'ontvoering'.

De J. houdt al een jaar stug vast aan zijn ontvoeringsverhaal, terwijl er amper bewijs voor is. Zijn advocaat, Pieter Hoogendam, dreigde gisteren zelfs zijn verdediging neer te leggen als er geen extra onderzoek komt.

Gokschulden

De geldschuld die de gokverslaafde De J. had bij Everink wordt als motief van de moord gezien. De J. was zwaar gokverslaafd: hij verspeelde regelmatig duizenden euro's tegelijk en ging online nachten door.

De J kwam ook daarmee in problemen vanochtend. De oud-tenniscoach had een stevige gokschuld bij Everink van tienduizenden euro's. Volgens De J wilde Everink dat geld niet per se snel terughebben en hadden ze daar geen bonje over. Maar andere tennissers, onder anderen Igor Sijsling, hebben verklaard dat Everink wel heel principieel was en zijn geld wel degelijk terug wilde hebben.

Haase

Nóg meer bewijs voor de ruzie over de gokschuld kwam van proftennisser Robin Haase (De J was coach van Haase, Everink was bevriend met de tennisser). Volgens Haase had Everink hem laten weten dat 'het met de geldschuld van De J geregeld was'. Op 4 maart 2016 zou de schuld 'geregeld' worden. Dat is de dag ná de nacht waarin Everink werd vermoord. De J reageerde vanmorgen verbaasd over de verklaring van Haase: ,,Ik had zo'n afspraak helemaal niet.''


De J maakte vanochtend een zenuwachtige indruk. Met rode vlekken in zijn nek probeert hij de kritische vragen van de rechters te beantwoorden. Ook zijn bewering dat Everink op het account van De J zijn uitgeleende geld deels zélf vergokte, blijkt niet te kloppen, volgens politieonderzoek.
quote:
Volgens Haase had Everink hem laten weten dat 'het met de geldschuld van De J geregeld was'. Op 4 maart 2016 zou de schuld 'geregeld' worden. Dat is de dag ná de nacht waarin Everink werd vermoord.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)u-voor-uit~ad02b72b/

Is deze gast al onderzocht door een psychiater?
Schijt aan iedereen
pi_170797686
Daar gaan ze het later nog over hebben. :P
pi_170797766
Ik geloof niet dat mijn ouders zo 'meewerkend' zouden zijn als ik in de positie van Mark had gezeten.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:06:03 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170798044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:51 schreef Physsic het volgende:
Ik geloof niet dat mijn ouders zo 'meewerkend' zouden zijn als ik in de positie van Mark had gezeten.
In welke zin? Dat ze hem geholpen hebben?
Nee, dat zouden mijn ouders ook niet doen als er sprake is van een misdrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170799645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

In welke zin? Dat ze hem geholpen hebben?
Nee, dat zouden mijn ouders ook niet doen als er sprake is van een misdrijf.
Dat bedoel ik inderdaad.
Zoals schoenendozen weggooien op verzoek. Uit de reactie van de ouders in het afgeluisterde gesprek lijken ze niet helemaal te begrijpen waarom.
SaskiaBelleman twitterde op maandag 08-05-2017 om 16:53:35 "Maar ze hebben de schoenen al meegenomen. Geen dozen", zeggen ouders. "Hoezo, heb je hekel aan Nike?" #Everink reageer retweet
Maar ook toen de politie in de media opriep of iemand wist waar het horloge van Everink gebleven was, vonden ze het blijkbaar niet belangrijk daar op te reageren.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:01:22 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170800611
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 15:50:10 Advocaat Hoogendam legt verdediging Mark de J. neer in de zaak #Everink. reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 15:51:10 Voorzitter: "Zeker voor de nabestaanden is dit een onverkwikkelijke situatie." Instemmend geluid vanaf de tribune. #Everink reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 15:51:47 Zaak ligt nu stil. Mark de J. heeft recht op verdediging, en die heeft hij nu niet meer. Hij moet nieuwe advocaat zoeken. #Everink reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170800629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

In welke zin? Dat ze hem geholpen hebben?
Nee, dat zouden mijn ouders ook niet doen als er sprake is van een misdrijf.
misschien geloven ze de ontvoeringsonzin
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:04:56 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170800694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien geloven ze de ontvoeringsonzin
Ik denk dat ze daar op dat moment nog helemaal niets van wisten, maar het blijft bizar.
Aan de andere kant denk in dat vader vd Sloot ook verder ging voor z'n kind dan hij wist dat goed was.

Maar goed, de advocaat van Mark de J heeft de boel opgeblazen dus, wat een lul... dan heb je ook gewoon niet voldoende om je cliënt vrij te pleiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:06:10 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170800728
Ik mag hopen dat hij de voortzetting van de zaak niet in vrijheid mag afwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170800740
Maanden vertraging dus :N
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:14:50 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170800937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:06 schreef BobW het volgende:
Maanden vertraging dus :N
Idd....

SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 15:52:59 Het is niet te voorspellen wanneer zaak verder kan. Er komt in ieder geval over 3 maanden een zitting, maar of die inhoudelijk is? #Everink reageer retweet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170801149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:06 schreef BobW het volgende:
Maanden vertraging dus :N
Hij blijft gelukkig vastzitten dus dat scheelt.
pi_170802608
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:22 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Hij blijft gelukkig vastzitten dus dat scheelt.
Nieuwe advocaat kan weer vragen of hij voorlopig vrij kan komen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_170817254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar op dat moment nog helemaal niets van wisten, maar het blijft bizar.
Aan de andere kant denk in dat vader vd Sloot ook verder ging voor z'n kind dan hij wist dat goed was.

Maar goed, de advocaat van Mark de J heeft de boel opgeblazen dus, wat een lul... dan heb je ook gewoon niet voldoende om je cliënt vrij te pleiten.
Gisteren werd al gezegd (oa door Saskia Belleman) dat het heel goed mogelijk is dat Hoogendam ook gewoon de 'nieuwe' advocaat van Mark is.

Ik weet niet of het in dat geval mogelijk is om de zitting gewoon te hervatten. Lijkt me onzinnig om dit allemaal eerst te herhalen als de verdachte, de rechters en de advocaten nog hetzelfde zijn. :P
pi_170818130
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:13 schreef StaceySinger het volgende:
Nieuwe advocaat kan weer vragen of hij voorlopig vrij kan komen.
Lijkt me niet dat zo'n aanvraag gehonoreerd wordt.
pi_170820641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad.
Zoals schoenendozen weggooien op verzoek. Uit de reactie van de ouders in het afgeluisterde gesprek lijken ze niet helemaal te begrijpen waarom.
SaskiaBelleman twitterde op maandag 08-05-2017 om 16:53:35 "Maar ze hebben de schoenen al meegenomen. Geen dozen", zeggen ouders. "Hoezo, heb je hekel aan Nike?" #Everink reageer retweet
Maar ook toen de politie in de media opriep of iemand wist waar het horloge van Everink gebleven was, vonden ze het blijkbaar niet belangrijk daar op te reageren.
Het is een horloge, ik zou de waarde ook niet snel kunnen schatten
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170820674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 02:51 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is een horloge, ik zou de waarde ook niet snel kunnen schatten
Wat heeft de waarde daarmee te maken?
pi_170820675
Ik vind die de J. echt zo'n enorme loser.

Elk woord wat je aan dit stuk vuil besteedt is gewoon echt een verspilling van tijd en energie.
pi_170830112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 03:18 schreef Za het volgende:
Ik vind die de J. echt zo'n enorme loser.
Dit ja.

SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 10:08:33 De 8000 werd gevolgd door een lening van 40.000 euro. #Everink wilde hem kans geven geld terug te winnen, zegt Mark de J. reageer retweet
Dat het idee was had MdJ beter Robin Haase in vertrouwen kunnen nemen. Haase had dan gewoon een onopvallende scalp kunnen doen en MdJ hierover vooraf in kunnen lichen. Als Mark dan had ingezet op z'n tegenstander was de schuld ruimschoots terugverdiend.
pi_170830488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:15 schreef kuil het volgende:

[..]

Dit ja.

SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 10:08:33 De 8000 werd gevolgd door een lening van 40.000 euro. #Everink wilde hem kans geven geld terug te winnen, zegt Mark de J. reageer retweet
Dat het idee was had MdJ beter Robin Haase in vertrouwen kunnen nemen. Haase had dan gewoon een onopvallende scalp kunnen doen en MdJ hierover vooraf in kunnen lichen. Als Mark dan had ingezet op z'n tegenstander was de schuld ruimschoots terugverdiend.
Ga je uit van veronderstelling dat Haase niet integer is
pi_170830968
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ga je uit van veronderstelling dat Haase niet integer is
Die kerel bevond zich tenmidden van een stelletje labiele figuren die vooral met poker bezig waren. Deze generatie tennisspelers is aardig ziek. Tiemo de Bakker zat ook volop in de poker ellende. Fatima, de partner van Remon Sluiter: allebei helemaal bezeten van pokeren.

Ik zou er niet gek van opkijken als Haase op onopvallende manier een wedstrijdje gefixt heeft hoor. Niemand kijkt er gek van op als Haase in een eerste ronde partij uitgeschakeld wordt.
pi_170832031
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ga je uit van veronderstelling dat Haase niet integer is
Ik ga er inderdaad vanuit dat hij een of meerdere keren een wedstrijd bewust heeft laten lopen. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat daar vervolgens mensen van geprofiteerd hebben, maar het kan wel.

Tennis is zo'n beetje de eenvoudigste sport om in te fixen. Op de meeste toernooien waar Haase speelt vallen inzetten van 10-100k ook nauwelijks op.

Ik zou me verder zo kunnen voorstellen dat het voor de gokker Everink ook zeer interessant was om het contact met Haase en Sijsling verder te intensiveren. Steeds meer invloed te krijgen. Hoe meer inside informatie, hoe meer geld ie er aan kon verdienen.
pi_170832294
Foutje
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170832666
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:15 schreef kuil het volgende:

[..]

Dit ja.

SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 10:08:33 De 8000 werd gevolgd door een lening van 40.000 euro. #Everink wilde hem kans geven geld terug te winnen, zegt Mark de J. reageer retweet
Dat het idee was had MdJ beter Robin Haase in vertrouwen kunnen nemen. Haase had dan gewoon een onopvallende scalp kunnen doen en MdJ hierover vooraf in kunnen lichen. Als Mark dan had ingezet op z'n tegenstander was de schuld ruimschoots terugverdiend.
Haase was ervan op de hoogte dat Mark een schuld had bij Everink, toch. Ze hebben het daar in ieder geval vlak voor de dood van Everink nog over gehad.
pi_170833946
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haase was ervan op de hoogte dat Mark een schuld had bij Everink, toch. Ze hebben het daar in ieder geval vlak voor de dood van Everink nog over gehad.
Ja. Hij was duidelijk ingelicht.
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:31:02 Koen #Everink appte Haase: "Gister stond hij voor de deur. Vrijdag is het geld geregeld." reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 10:00:05 In opdracht van Robin Haase keerde Mark de J. daarna het casino de rug toe. #Everink reageer retweet
pi_170837606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:25 schreef kuil het volgende:

[..]

Ja. Hij was duidelijk ingelicht.
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:31:02 Koen #Everink appte Haase: "Gister stond hij voor de deur. Vrijdag is het geld geregeld." reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 10:00:05 In opdracht van Robin Haase keerde Mark de J. daarna het casino de rug toe. #Everink reageer retweet
Hij 'dreigde' zelfs tegen Haase dat hij beslag wilde gaan leggen op de spullen van Mark.
pi_172582145
Wauw.
quote:
De familie van Mark de J. (30), moordverdachte in de zaak Koen Everink, stelt 40.000 euro beschikbaar voor de ’gouden tip’ die de onschuld van de tenniscoach kan aantonen. Dat zegt misdaadverslaggever Peter R. de Vries vrijdagavond in het televisieprogramma RTL Boulevard.

De hoop is dat tipgeld mogelijk voor een doorbraak in de zaak zorgt.

Mark de J. heeft in juni op een pro-formazitting flinke kritiek geuit op het politieonderzoek. Volgens hem krijgt hij geen eerlijke kans en heeft de politie grote fouten gemaakt. De tenniscoach zit vast op verdenking van betrokkenheid bij de moord op zakenman Koen Everink, maar hij heeft zelf altijd ontkend.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:37:39 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172582321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:30 schreef Physsic het volgende:
Wauw.

[..]

Man, man, man, je helpt je zoon spullen verstoppen en dan nog zo volhouden dat hij onschuldig is? Darn :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172582547
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Man, man, man, je helpt je zoon spullen verstoppen en dan nog zo volhouden dat hij onschuldig is? Darn :N
Ze kunnen die 40.000 beter gebruiken om de nabestaanden van Everink terug te betalen. :P
pi_172600890
Helemaal koekwaus die familie De Jong. :') :') :')

http://nos.nl/artikel/218(...)achte-mark-de-j.html

pi_172601389
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:29 schreef kuil het volgende:
Helemaal koekwaus die familie De Jong. :') :') :')

http://nos.nl/artikel/218(...)achte-mark-de-j.html

[ afbeelding ]
Verkoop je toch het horloge
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:58:36 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172601507
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:53 schreef Soury het volgende:

[..]

Verkoop je toch het horloge
Misschien hebben ze dat al gedaan :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172601705
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien hebben ze dat al gedaan :o
Die heeft de politie toch?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:18:05 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172601902
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die heeft de politie toch?
Er was toch nog iets kwijt? Of was dat zijn telefoon?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172602395
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was toch nog iets kwijt? Of was dat zijn telefoon?
De telefoon van Everink volgens mij. Mark heeft toen hij al vast zat aan zijn zus gevraagd het horloge voor hem te verstoppen. Dat heeft zij toen gedaan. De politie luisterde mee en heeft het horloge in de woning opgehaald. Er zat nog bloed van Everink op.

Zo heb ik het tenminste onthouden.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:44:57 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172602547
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

De telefoon van Everink volgens mij. Mark heeft toen hij al vast zat aan zijn zus gevraagd het horloge voor hem te verstoppen. Dat heeft zij toen gedaan. De politie luisterde mee en heeft het horloge in de woning opgehaald. Er zat nog bloed van Everink op.

Zo heb ik het tenminste onthouden.
^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:12:01 #251
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_172603281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:30 schreef Physsic het volgende:
Wauw.

[..]

Eerst vond ik dit vreemd, maar bij nader inzien misschien minder vreemd. Ik denk dat de familie ook wel inziet dat het verhaal van Mark rammelt, maar wat heb je te verliezen? Indien de tip wel komt, dan bewijs je daarmee de onschuld van je kind. Indien de tip niet komt, dan niet. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:13:47 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172603339
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Eerst vond ik dit vreemd, maar bij nader inzien misschien minder vreemd. Ik denk dat de familie ook wel inziet dat het verhaal van Mark rammelt, maar wat heb je te verliezen? Indien de tip wel komt, dan bewijs je daarmee de onschuld van je kind. Indien de tip niet komt, dan niet. :)
Ik denk dat ze vooral proberen af te dwingen dat anderen hierdoor ook in zijn onschuld geloven.
Ongeacht of ze dat zelf werkelijk doen, denk ik dat ze hem op deze manier vooral uit de bak proberen te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172603374
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Eerst vond ik dit vreemd, maar bij nader inzien misschien minder vreemd. Ik denk dat de familie ook wel inziet dat het verhaal van Mark rammelt, maar wat heb je te verliezen? Indien de tip wel komt, dan bewijs je daarmee de onschuld van je kind. Indien de tip niet komt, dan niet. :)
Als je de daden van je kind en van jezelf zo wil verbloemen verdien je wat mij betreft een enkeltje riool
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_172605068
Ruim 30 tips over onschuld Mark de J.

Er zijn tot nu toe ruim dertig tips binnengekomen bij het onderzoeksbureau dat probeert de onschuld van Mark de J., de verdachte in de zaak Koen Everink, aan te tonen. Voor de ’gouden tip’ heeft de familie van de verdachte tenniscoach 40.000 euro klaarliggen. Dat heeft een woordvoerder zaterdag gezegd.

Vrijdagavond ging de speciale website tipons.nu in de lucht waar informatie over de zaak kan worden achtergelaten. Het Openbaar Ministerie verdenkt De J. ervan dat hij zakenman Koen Everink in maart 2016 heeft gedood. De J., voormalig coach van tennisser Robin Haase, heeft altijd ontkend. De moord zou het werk zijn van anderen die De J. zouden hebben ontvoerd.

DNA
Volgens advocaat Bob Kaarls wordt deze lezing ondersteund door de vondst van onbekend DNA-materiaal op het lichaam van Everink en op handdoeken in diens huis. Dat zelfde DNA-materiaal is ook aangetroffen in de auto van Mark de J.

Kaarls gaat de rechtbank tijdens de regiezitting op 4 september vragen aanvullend onderzoek naar deze sporen te doen. Tot nu toe heeft de rechtbank dat altijd geweigerd. Om die reden legde advocaat Pieter Hoogendam in mei de verdediging neer van Mark de J. Kaarls nam de verdediging over.

Uit nieuw forensisch onderzoek dat de verdediging heeft laten uitvoeren blijkt volgens hem dat „er gedetailleerde DNA-sporen zijn.”

Het Openbaar Ministerie meent dat alles in de richting van De J. wijst. Hij was als laatste bij Everink thuis, het bloed van Everink is in zijn auto gevonden en De J. had een forse geldschuld bij de zakenman.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ld_Mark_de_J.__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172605423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Eerst vond ik dit vreemd, maar bij nader inzien misschien minder vreemd. Ik denk dat de familie ook wel inziet dat het verhaal van Mark rammelt, maar wat heb je te verliezen? Indien de tip wel komt, dan bewijs je daarmee de onschuld van je kind. Indien de tip niet komt, dan niet. :)
Je geloofwaardigheid? :P

Maar inderdaad, je kan het proberen.
pi_172605750
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je geloofwaardigheid? :P

Maar inderdaad, je kan het proberen.
Welke geloofwaardigheid? :')
  maandag 24 juli 2017 @ 09:27:37 #257
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172637037


quote:
Vader Dirk en broer Stefan: ‘Mark kán Everink niet vermoord hebben'
Familie en vrienden van Mark de J., verdacht van de moord op miljonair Koen Everink, loven 40.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de daders. Marks vader Dirk en zijn broer Stefan leggen uit waarom: ,,Hij heeft het niet gedaan, hij kan niet eens tegen bloed.

Terwijl justitie Mark de J. ziet als verdachte en zegt dat er veel bewijs is dat de oud-tenniscoach op 3 maart 2016 Koen Everink in Bilthoven heeft doodgestoken, zijn vader Dirk en jongere broer Stefan overtuigd van het tegendeel. Afgezien van de juridische ins en outs, achten Dirk en Stefan Mark er simpelweg niet toe in staat.

,,Het is,’’ zegt Dirk, ,,voor íedereen die hem kent, familie, maar ook vrienden en kennissen, écht ondenkbaar. Mark kan niet tegen bloed en is zelfs bang voor spinnen. Hij is een schijterd, zegt hij van zichzelf. Ook tennisscheidsrechters zeggen het: nóóit, echt nooit hebben wij problemen met hem gehad als hij speelde. Dat hij dan een binnenvetter is? En dat zou er dan na 30 jaar ineens uitkomen? Kom op zeg… Dat soort theorieën kan ik niks mee.’’

Huilen
In de ogen van justitie kan Mark verzinnen alsof hij J.K. Rowling is
Marks jongere broer Stefan was bij hem toen hij hoorde van Koens dood. ,,Ik heb Mark vaker gezien als er iemand is overleden. Dan huilt hij. Nu bij Koen ook. Hij húilde de hele tijd. Dan moet je wel een ongelooflijk goede acteur zijn als dat niet echt is.’’

Cynisch zegt Dirk: ,,Toen Mark voor het eerst de politie vertelde dat hij de avond van de moord korte tijd is ontvoerd en die mannen de mogelijke moordenaars zijn, lieten de agenten hem niet eens uitpraten. ‘Dat verzin je’, zeiden ze meteen. In de ogen van justitie kan Mark verzinnen als J.K. Rowling (schrijfster van Harry Potter, red.) en acteren op Oscarniveau.’’

140 tekens
Knap hoe de officier van justitie de media bespeelt: oneliners van 140 tekens en iedereen maar twitteren Mark de J. was coach van toptennisser Robin Haase (links). Everink (rijk geworden in de reiswereld) liep als manusje van alles mee in de entourage van Haase. Daar leerden hij en Mark elkaar kennen.

Mark de J. was coach van toptennisser Robin Haase (links). Everink (rijk geworden in de reiswereld) liep als manusje van alles mee in de entourage van Haase. Daar leerden hij en Mark elkaar kennen.
Het Openbaar Ministerie lijkt in de al anderhalf jaar durende zaak echter zeker: Mark de J. had een motief (hij had een gokschuld bij de miljonair), hij was bij Everink thuis en er zijn allerlei sporen gevonden die erop duiden dat hij het moet hebben gedaan.

,,Ik heb er ‘bewondering’ voor hoe de officier van justitie de publieke opinie bespeelt,’’ zegt Dirk, andermaal cynisch. ,,Ik vind het naar, maar het is wel knap: ze kijkt de journalisten aan en spreekt in oneliners van 140 tekens. En iedereen maar twitteren. Maar als Marks advocaat wat zegt, met de rug naar de zaal, luistert niemand.’’

,,Neem nou het zogenaamde motief voor de moord: hij had een gokschuld,’’ vervolgt Dirk. ,,Maar niemand op aarde kan mij uitleggen waarom hij Koen zou vermoorden terwijl de afbetaling in contracten netjes geregeld was. Kopieën daarvan lagen in Marks auto en in Koens kantoor. De politie maakt een heel feest van een appje van oktober 2015, waarin Koen tegen Mark zei: je moet nog betalen. Maar hallo, dat was een half jaar eerder, toen stond er nog niks op papier. Alle appjes daarna waren honderd procent vriendschappelijk.’’

Handdoek
Volgens Marks familie zijn er veel aanwijzingen die duiden op een ander scenario: Getuigen die die avond een zwarte auto hard zagen wegrijden, de buurman die stemmen achter de heg heeft gehoord, de nooit beantwoorde vraag waarom er minstens twee messen zijn gebruikt, de aanwijzingen dat geprobeerd is Everink te smoren met een handdoek (waarvoor minstens twee daders nodig zijn) en vooral die dna-kenmerken van onbekenden die in april 2017 op Everinks kleding, keukenhanddoeken en in Marks auto zijn gevonden. ,,Justitie weigert dat verder te onderzoeken,’’ zegt Dirk. ,,De reden ook waarom Marks advocaat ermee is gestopt en de zaak is vertraagd.’’

Hoewel het al een jaar lang in zijn hoofd zat, hebben Dirk en de familie nu besloten tot een beloning van 40.000 euro voor de gouden tip (zie de site tipons.nu). ,,Er zijn zeker vier mensen die weten wat er is gebeurd: de ontvoerders. We hopen dat die 40.000 euro ze uit elkaar speelt, of dat het íemand die iets weet, aanzet tot een tip. Iemand moet ze kennen, iemand moet met ze gepraat hebben. Wij willen de waarheid want wij weten zeker dat de waarheid inhoudt dat Mark niet de dader is.’’
http://www.ad.nl/binnenla(...)ord-hebben~abe31ceb/

Tja, ze gaan er wel met gestrekt been in, voor mij is het nieuwe info dat Koen met een handdoek gesmoord zou zijn. Dat zou minimaal opmerkelijk zijn gezien het postuur van Koen en dat van Mark. Mark is een iel ventje en dat was Koen zeker niet, Koen had dat fysiek kunnen winnen.

Ook de buurman die stemmen in de tuin heeft gehoord, tja tja.

Ik twijfel... Koen had meer idioten achter zich aanzitten.
pi_172638068
Niet twijfelen ootjekatootje, dat willen die rioolratten juist. Ze trekken alles uit de kast om ook rechters te laten twijfelen, zodat de moord niet 'wettig en overtuigend' kan worden bewezen.
pi_172638416
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Niet twijfelen ootjekatootje, dat willen die rioolratten juist. Ze trekken alles uit de kast om ook rechters te laten twijfelen, zodat de moord niet 'wettig en overtuigend' kan worden bewezen.
Rioolratten... Serieus? Deze mensen lijden ook gewoon. Zijn er waarschijnlijk écht van overtuigd dat hun lieve Markje zoiets noooooit gedaan kan hebben. Voor die mensen ook gewoon triest.
Wat rechters hiermee te maken hebben, ik heb geen idee.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:48:32 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172638613
Hij bekend niet, blijft bij zijn vage verhaal en het OM heeft blijkbaar moeite om dat verhaal keihard onderuit te halen.

Ook dat onbekende DNA spoor op de messen, handdoek en in de auto van Mark is vreemd.

Natuurlijk heeft hij een flink motief en alle schijn tegen, toch sta ik er niet gek van te kijken als straks blijkt dat het verhaal anders in elkaar zit dan men denkt.

Ik vind het namelijk geen hout slaan:
Mark en Koen hebben veel contact ondanks de gokschuld
Mark zit bij Koen de hele avond op de bank en vervolgens vermoord hij Koen.
Verlaat het huis en laat allerlei sporen achter zoals het mes en de handdoek...

Die buurman en de getuigen over die donkere wagen, heeft de politie ooit kunnen achterhalen wie dat waren? En wat ze daar deden?
Hetzelfde dus voor de buurman en zijn getuigenis dat hij stemmen in de tuin hoorde, het lijkt me sterk dat dat Koen zelf geweest was. Dat herkend een buurman toch zeker?
Wie waren dat en wat deden ze daar?

Het gehele huis en de tuin is onderzocht op sporen, hebben ze dan geen afdrukken gevonden? Aan de andere kant was die tuin compleet voorzien van tegels en gras, dus de kans op afdrukken is dan weer klein.
pi_172638658
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Rioolratten... Serieus? Deze mensen lijden ook gewoon. Zijn er waarschijnlijk écht van overtuigd dat hun lieve Markje zoiets noooooit gedaan kan hebben. Voor die mensen ook gewoon triest.
Wat rechters hiermee te maken hebben, ik heb geen idee.
Maar argumenten dat hij de mooord niet gepleegd kan hebben, omdat hij bang is voor bloed en voor spinnen, is klinkklare onzin.
Het verklaart misschien zelfs wel het hoge aantal messteken (bang dat de spin niet echt dood is).
  maandag 24 juli 2017 @ 10:50:57 #262
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172638665
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het scenario van het OM te knullig in elkaar zit.
En wat de advocaat van Mark aangeeft, ze zitten wel heel erg in die "Mark is de dader-tunnel"

Als Mark de dader is, dan is toch snel vast te stellen van wie dat DNA is op het mes?
Ouders Koen, andere familie, schoonmaakster of vriendin?
Het lijkt me lastig vol te houden aan dit scenario als blijkt dat het van een compleet onbekend persoon is.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:52:34 #263
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172638694
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar argumenten dat hij de mooord niet gepleegd kan hebben, omdat hij bang is voor bloed en voor spinnen, is klinkklare onzin.
Het verklaart misschien zelfs wel het hoge aantal messteken (bang dat de spin niet echt dood is).
Natuurlijk is dat onzin, ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat zou zeggen in een interview.
Zeg dan gewoon dat het een zacht ei is.
pi_172638780
Ik mis in hun verhaal een reden waarom hun lieve zoon een horloge van Everink in bezit had en waarom zijn ouders zijn schoenen moesten weggooien.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:58:56 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172638808
Dat onbekende spoor op de handdoek, messen en in de auto van Mark de J. (en verder nergens anders?) is allemaal hetzelfde DNA?
Kan Mark de J. dat er geplaatst hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172638817
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik mis in hun verhaal een reden waarom hun lieve zoon een horloge van Everink in bezit had en waarom zijn ouders zijn schoenen moesten weggooien.
En ik mis de reden waarom hij niet naar de begrafenis van zijn vriend Koen Everink is gegaan. Robin kon ook wel een toernooi tennissen zonder Mark als coach. Want de week daarvoor had Robin ook al een toernooi gedaan zonder Mark erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 24-07-2017 11:07:35 ]
  maandag 24 juli 2017 @ 11:06:41 #267
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172638949
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:59 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En ik mis de reden waarom niet naar de begrafenis van zijn vriend Koen Everink is gegaan. Robin kon ook wel een toernooi tennissen zonder Mark als coach. Want de week daarvoor had Robin ook al een toernooi gedaan zonder Mark erbij.
Misschien geef je nu zelf een reden, wat heb je aan een coach als deze er niet bij is.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:07:49 #268
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172638976
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:
Dat onbekende spoor op de handdoek, messen en in de auto van Mark de J. (en verder nergens anders?) is allemaal hetzelfde DNA?
Kan Mark de J. dat er geplaatst hebben?
Hoe plaats je DNA van een onbekende op een moordwapen en een handdoek?

En de stemmen in de tuin?
  maandag 24 juli 2017 @ 11:36:12 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172639485
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoe plaats je DNA van een onbekende op een moordwapen en een handdoek?

En de stemmen in de tuin?
Afhankelijk van wat het DNA is zou je desnoods een gebruikte tampon uit een prullenbak kunnen vissen hè.... of haren van iemand uit een borstel plukken.

Telefoon op de luidspreker?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172639754
Het zou mij niet verbazen als het verhaal van zijn familie juist tegen hem gaat werken. Het is wel duidelijk dat De J nooit heeft geleerd om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden
pi_172640672
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:
Dat onbekende spoor op de handdoek, messen en in de auto van Mark de J. (en verder nergens anders?) is allemaal hetzelfde DNA?
Kan Mark de J. dat er geplaatst hebben?
Zijn vorige advocaat heeft het ook wel eens gehad over ander aangetroffen DNA-sporen. Later bleek dat het volgens het OM ging om een DNA-mengprofiel, DNA van Everinks dochter of een DNA-profiel dat zo slecht was dat er niets over kon worden gezegd (ook niet of het niet van Everink of Mark kon zijn).

Ik wacht dus nog even af.. Als het inderdaad allemaal hetzelfde DNA is, dan wordt het interessant. Maar als dat niet zo is, lijkt me dat niet echt vreemd. Er zullen wel meer DNA-profielen opduiken als je de auto grondig doorzoekt, dat geldt voor elke willekeurige auto.
  maandag 24 juli 2017 @ 13:04:47 #272
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172641030
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zijn vorige advocaat heeft het ook wel eens gehad over ander aangetroffen DNA-sporen. Later bleek dat het volgens het OM ging om een DNA-mengprofiel, DNA van Everinks dochter of een DNA-profiel dat zo slecht was dat er niets over kon worden gezegd (ook niet of het niet van Everink of Mark kon zijn).

Ik wacht dus nog even af.. Als het inderdaad allemaal hetzelfde DNA is, dan wordt het interessant. Maar als dat niet zo is, lijkt me dat niet echt vreemd. Er zullen wel meer DNA-profielen opduiken als je de auto grondig doorzoekt, dat geldt voor elke willekeurige auto.
Ja, in een willekeurige auto kom je van alles tegen aan DNA, maar op een keukenmes uit de set van Koen?

En hoe waarschijnlijk is het dat een kind van 6 jaar DNA-sporen achterlaat op een groot en scherp keukenmes? Ja ze zou er theoretisch op gehoest kunnen hebben als ze een keer op het aanrecht heeft gezeten.
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afhankelijk van wat het DNA is zou je desnoods een gebruikte tampon uit een prullenbak kunnen vissen hè.... of haren van iemand uit een borstel plukken.

Telefoon op de luidspreker?
Dat zou duiden op voorbedachte rade, theoretisch goed mogelijk. Maar zet je dan je rode wagen pal voor de deur de gehele avond?

Zeker gezien de verhoudingen tussen Badr en Koen zou een afrekening buiten de deur in Koen's auto heel wat logischer zijn geweest. Of een roofmoord.
pi_172641953
En waarom hij maandenlang zweeg. Tot hij in de verhoorkamer zat.
.
  maandag 24 juli 2017 @ 14:14:11 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172642592
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:49 schreef Fer het volgende:
En waarom hij maandenlang zweeg. Tot hij in de verhoorkamer zat.
Tja dat blijkt in Nederland te mogen. Je hoeft niet mee te werken.
pi_172642660
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, in een willekeurige auto kom je van alles tegen aan DNA, maar op een keukenmes uit de set van Koen?

En hoe waarschijnlijk is het dat een kind van 6 jaar DNA-sporen achterlaat op een groot en scherp keukenmes? Ja ze zou er theoretisch op gehoest kunnen hebben als ze een keer op het aanrecht heeft gezeten.
Het waren maar voorbeelden, om aan te geven dat een advocaat alleen informatie geeft die in jet belang van zijn client zal zijn.

Het was al bekend dat er op het mes een DNA-mengprofiel zat, waarvan zeer waarschijnlijk het DNA van Mark zelf, mogelijk dat de advocaat doelt op dat mengprofiel.
pi_172642960
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het waren maar voorbeelden, om aan te geven dat een advocaat alleen informatie geeft die in jet belang van zijn client zal zijn.

Het was al bekend dat er op het mes een DNA-mengprofiel zat, waarvan zeer waarschijnlijk het DNA van Mark zelf, mogelijk dat de advocaat doelt op dat mengprofiel.
waarvan zeer waarschijnlijk ??
is dat een feit of verzin je dat zelf ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_172643433
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja dat blijkt in Nederland te mogen. Je hoeft niet mee te werken.
Ik doel meer op het volgende:

Mark is volgens henzelf getuige van gemaskerde mannen die hem ontvoeren en het huis van Everink binnengaan. Volgende dag blijkt Everink dood. Ipv zich direct te melden met dit verhaal vertrekt Mark naar het buitenland.

Heeft hij hier al een verklaring voor?
.
pi_172643894
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waarvan zeer waarschijnlijk ??
is dat een feit of verzin je dat zelf ?
Zeer waarschijnlijk omdat het aangetroffen DNA overeenkomt met het DNA van Mark. Dat is een feit.
  maandag 24 juli 2017 @ 15:11:42 #279
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172643931
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het waren maar voorbeelden, om aan te geven dat een advocaat alleen informatie geeft die in jet belang van zijn client zal zijn.

Het was al bekend dat er op het mes een DNA-mengprofiel zat, waarvan zeer waarschijnlijk het DNA van Mark zelf, mogelijk dat de advocaat doelt op dat mengprofiel.
Zeer waarschijnlijk, daarop kan men iemand niet veroordelen. Op zeker weten wel.
Ik blijf het een merkwaardige zaak vinden.
  maandag 24 juli 2017 @ 15:16:25 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172644009
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik doel meer op het volgende:

Mark is volgens henzelf getuige van gemaskerde mannen die hem ontvoeren en het huis van Everink binnengaan. Volgende dag blijkt Everink dood. Ipv zich direct te melden met dit verhaal vertrekt Mark naar het buitenland.

Heeft hij hier al een verklaring voor?
Hij werd bedreigd naar eigen zeggen.

Persoonlijk vind ik het wel verhelderend dat er nu ook een andere kant van het verhaal belicht wordt. Dat het OM denkt beet te hebben wisten we vorig jaar april al. Maar deze zaak is blijkbaar verre van rond, waarom zoeken familie en vrienden anders nu de media op?

Zoals eerder geopperd zetten zij zichzelf en Mark dan flink voor gek en is het schandalig richting de nabestaanden van Koen. Ik vermoed of hoop dat ze daar goed over nagedacht hebben.
  maandag 24 juli 2017 @ 15:20:07 #281
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172644069
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk omdat het aangetroffen DNA overeenkomt met het DNA van Mark. Dat is een feit.
En het onbekende bloedspoor op de sok van Everink? Dat was niet van Mark of van Koen zelf....
Dat is ook een feit.
pi_172644095
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk, daarop kan men iemand niet veroordelen. Op zeker weten wel.
Ik blijf het een merkwaardige zaak vinden.
Je kan nooit een DNA-match maken van 100%. Dat gaat altijd in kansen, zoals; de kans dat het aangetroffen DNA het DNA is van iemand anders dan verdachte is 1 op 10 miljard (oid).
Bij een mengprofiel is het lastiger.
pi_172644108
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En het onbekende bloedspoor op de sok van Everink? Dat was niet van Mark of van Koen zelf....
Dat is ook een feit.
Volgende de vorige advocaat niet, het OM had daar een andere mening over.
pi_172644134
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij werd bedreigd naar eigen zeggen.

Persoonlijk vind ik het wel verhelderend dat er nu ook een andere kant van het verhaal belicht wordt. Dat het OM denkt beet te hebben wisten we vorig jaar april al. Maar deze zaak is blijkbaar verre van rond, waarom zoeken familie en vrienden anders nu de media op?

Zoals eerder geopperd zetten zij zichzelf en Mark dan flink voor gek en is het schandalig richting de nabestaanden van Koen. Ik vermoed of hoop dat ze daar goed over nagedacht hebben.
Wel leuk dat ze nu de media opzoeken. Mss kunnen ze ook zo vriendelijk zijn dit te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik mis in hun verhaal een reden waarom hun lieve zoon een horloge van Everink in bezit had en waarom zijn ouders zijn schoenen moesten weggooien.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_172644170
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:23 schreef marsan het volgende:

[..]

Wel leuk dat ze nu de media opzoeken. Mss kunnen ze ook zo vriendelijk zijn dit te beantwoorden.

[..]

Waarschijnlijk geloven ze gewoon wat Mark daarover zeg; dat hij al aanvoelde dat hij (onterecht) verdacht zou worden en dat wilde voorkomen.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:02:04 #286
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172644883
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geloven ze gewoon wat Mark daarover zeg; dat hij al aanvoelde dat hij (onterecht) verdacht zou worden en dat wilde voorkomen.
Zouden ze ondertussen de telefoon van Koen al hebben gevonden? Ook daar hoor je de familie niet over.

quote:
Een doortrapte list van justitie zorgde ervoor dat de ouders en zus van Mark de Jong, verdacht van de moord op Koen Everink, nu verdacht worden van heling.
De ouders en zus van Mark de Jong zijn aangewezen als medeverdachten bij het 'helen' van een IWC-horloge van ruim ¤22.000. Dat bleek maandag bij de pro formazitting voor de rechtbank van Utrecht. De Jong zou dat horloge hebben meegenomen nadat hij Koen Everink vermoordde in de nacht van 3 op 4 maart, zo stelt het Openbaar Ministerie. De Jong ontkent dat, maar het horloge is, naast een bloedspoor van Everink in zijn auto, de belangrijkste reden voor de rechtbank om het voorarrest in stand te laten tot de volgende zitting op 23 september.

De Jong bewaarde het horloge in zijn auto, tot hij het verstopte bij zijn ouders. Vlak na de moord was De Jong nog getuige. Hij verklaarde over mensen die in de straat zouden hebben rondgehangen, maar omdat hij de enige getuige was die dat verklaarde, kwam hij al snel zelf in beeld als verdachte. Eenmaal opgepakt, luisterde justitie in de penitentiaire inrichting zijn gesprekken af. Op fluistertoon vertelde hij zijn ouders waar het horloge lag. Die gaven het later mee aan zijn zus, waar het na huiszoeking werd aangetroffen.

Overigens waren ouders en zus nog in de gelegenheid zelf schoon schip te maken rond het horloge. Na het afgeluisterde gesprek kwam er een item over het 'vermiste' horloge in tv-programma Opsporing Verzocht. Maar daar reageerden ouders en zus niet op, vandaar dat ze nu ook verdachten zijn.

Volgens de Officier van Justitie handelde De Jong niet in een opwelling, er was sprake van voorbedachte rade, stelde zij. De Jong zou bijvoorbeeld aan anderen om een wapen hebben gevraagd. Ook liep er volgens enkele getuigen, waaronder De Jongs tennispupil Robin Haase, een betalingsdeadline af voor De Jong. Die had ¤43.000 schuld bij Everink, geld dat was stukgeslagen op pokerwebsites. Everink zou hebben gedreigd naar buiten te treden, onder andere richting Haase, over de gokverslaving van De Jong.

Volgens De Jongs advocaat is dat motief echter verre van waterdicht. De Jong kon van zijn salaris als tennistrainer dat bedrag namelijk 'makkelijk' betalen. Ook was de sfeer tussen Everink en de tennistrainer niet van dien aard dat het slachtoffer zo'n deadline heel streng zou handhaven.

Over hoe het horloge in de auto en later het huis van de ouders terecht is gekomen, had de advocaat ook een theorie. De Jong is vlak nadat hij het huis van Everink verliet tijdelijk 'gekidnapt' door enkele mannen, die hem met een muts over het hoofd vast hielden in een auto. Enkele van die mannen hebben daarna het huis van Everink betreden. Die mannen moeten het horloge in zijn auto hebben gestopt. In de periode daarvoor is De Jong volgens zijn advocaat meermaals bedreigd. 'Je moet je bek houden, anders gaan je zus, je moeder, je vriendin er aan', zo zou hem zijn toegebeten.

Toen in de loop van 4 maart het nieuws over de moord naar buiten kwam, trof De Jong het horloge in zijn auto aan. In paniek heeft hij dat toen verstopt, omdat hij wist hoe het zou lijken als hij dat klokje bleek te hebben.

De Officier van Justitie stelt dat De Jong dit verhaal verzonnen heeft. Zo heeft geen enkele buurtbewoner een groepje mannen gezien die hem zouden hebben vastgehouden. Ook heeft De Jong bij voortgang van het onderzoek zijn verklaringen aangepast. Uit chatgesprekken bleek volgens de OvJ overduidelijk dat sprake was van een conflict over geld.

Opmerkelijk was nog dat de zesjarige dochter van Everink zich in de strafzaak gevoegd heeft middels advocaat Richard Korver. Volgens Korver dienen hulpverleners van de dochter te beschikken over (delen van) het dossier dat kan helpen bij verwerking van het trauma. Zowel het OM als de advocaat van De Jong willen niet dat hele dossier naar Korver gaat. De rechter heeft een uitspraak over dit verzoek aangehouden, wat betekent dat die er later over zal oordelen. Verder eist de rechter dat er een onderzoek komt naar de persoonlijkheid van De Jong van een psychiater en psycholoog, en een onderzoek naar zijn achtergronden door een zogenoemde 'milieu-onderzoeker'.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)ge-van-22.000-180678

Mark zou naar eigen zeggen al maanden voor de dood van Koen zijn bedreigd en gestalkt. Ik hoop dan ze daar ook wat meer over kunnen vertellen. Daar zou dan toch ook op een of andere manier bewijs voor te vinden moeten zijn.

Hierboven even de "versie" van Mark, wat dus niet klopt is dat er geen getuigen zouden zijn van die auto. Buurtbewoners hebben wel degelijk een donkere golf met hoge snelheid zien wegrijden die nacht. Ik zoek hiervoor even naar een goede bron. En ook de buurman hoorde stemmen in de tuin.

[ Bericht 72% gewijzigd door ootjekatootje op 24-07-2017 16:12:23 ]
pi_172645090
Het lijkt me lastig om als familie De Jong hier rationeel in te staan, zeker wanneer het je kind/broer betreft die plots verdacht wordt van moord, en geen geschiedenis van fysieke agressie of andere criminele antecedenten heeft. Wat dat betreft geloof ik wel in de naïviteit van de familie, en de oprechte zoektocht naar de 'ware' daders. Ondanks dat het erop lijkt dat Mark zelf verantwoordelijk is geweest voor deze verschrikkelijke daad.
pi_172645152
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zijn vorige advocaat heeft het ook wel eens gehad over ander aangetroffen DNA-sporen. Later bleek dat het volgens het OM ging om een DNA-mengprofiel, DNA van Everinks dochter of een DNA-profiel dat zo slecht was dat er niets over kon worden gezegd (ook niet of het niet van Everink of Mark kon zijn).

Ik wacht dus nog even af.. Als het inderdaad allemaal hetzelfde DNA is, dan wordt het interessant. Maar als dat niet zo is, lijkt me dat niet echt vreemd. Er zullen wel meer DNA-profielen opduiken als je de auto grondig doorzoekt, dat geldt voor elke willekeurige auto.
Dit in theorie kunnen er meerdere mensen al eens eerder in die auto hebben gezeten en een haar hebben verloren ofzo... het wordt inderdaad pas een iets plausibeler verhaal als alle losse DNA-sporen op één persoon zijn terug te leiden....

Ik snap niet dat je je zoon kunt blijven verdedigen als je ziet wat er allemaal tegen hem pleit, dan heb je echt een bord voor je kop
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_172645196
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 14:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik doel meer op het volgende:

Mark is volgens henzelf getuige van gemaskerde mannen die hem ontvoeren en het huis van Everink binnengaan. Volgende dag blijkt Everink dood. Ipv zich direct te melden met dit verhaal vertrekt Mark naar het buitenland.

Heeft hij hier al een verklaring voor?
Sowieso zou je dat dan toch al zelf melden bij de politie als je merkt dat een van je beste vrienden is koudgemaakt door gemaskerde mannen, dan meld je jezelf als getuige en ga je niet vrolijk als coach bij een tennistoernooi zitten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 24 juli 2017 @ 16:20:10 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172645210
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit in theorie kunnen er meerdere mensen al eens eerder in die auto hebben gezeten en een haar hebben verloren ofzo... het wordt inderdaad pas een iets plausibeler verhaal als alle losse DNA-sporen op één persoon zijn terug te leiden....

Ik snap niet dat je je zoon kunt blijven verdedigen als je ziet wat er allemaal tegen hem pleit, dan heb je echt een bord voor je kop
Ze zijn door het OM zelf voor helling en het verstoppen van het horloge aangeklaagd, zo'n hoge pet zullen ze ook niet meer hebben voor die gasten.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:20:53 #291
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172645231
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Sowieso zou je dat dan toch al zelf melden bij de politie als je merkt dat een van je beste vrienden is koudgemaakt door gemaskerde mannen, dan meld je jezelf als getuige en ga je niet vrolijk als coach bij een tennistoernooi zitten
Dat heeft hij ook gedaan, hij heeft zich vrijdagmorgen bij de politie gemeld. Hij werd toen gezien als getuige.
pi_172645278
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zijn door het OM zelf voor helling en het verstoppen van het horloge aangeklaagd, zo'n hoge pet zullen ze ook niet meer hebben voor die gasten.
Als je daar aan meewerkt verdien je het ook om daarvoor in het beklaagdenbankje te zitten... je kind en broer slacht een man af die door zijn 6-jarige dochtertje wordt gevonden en je gaat vrolijk helpen om de boel te bedonderen... totaal geen respect voor dat soort volk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 24 juli 2017 @ 16:28:25 #293
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172645357
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je daar aan meewerkt verdien je het ook om daarvoor in het beklaagdenbankje te zitten... je kind en broer slacht een man af die door zijn 6-jarige dochtertje wordt gevonden en je gaat vrolijk helpen om de boel te bedonderen... totaal geen respect voor dat soort volk.
Officieel is hij nog steeds "verdachte" hij heeft de daad niet bekend.
pi_172645465
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je daar aan meewerkt verdien je het ook om daarvoor in het beklaagdenbankje te zitten... je kind en broer slacht een man af die door zijn 6-jarige dochtertje wordt gevonden en je gaat vrolijk helpen om de boel te bedonderen... totaal geen respect voor dat soort volk.
Later of recent is toch naar buiten gekomen dat iemand anders dan de dochter Everink had gevonden?

En dat er met meer dan één mes gestoken is, dat is toch nieuw?
pi_172645505
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je daar aan meewerkt verdien je het ook om daarvoor in het beklaagdenbankje te zitten... je kind en broer slacht een man af die door zijn 6-jarige dochtertje wordt gevonden en je gaat vrolijk helpen om de boel te bedonderen... totaal geen respect voor dat soort volk.
Totdat het je eigen kind betreft natuurlijk.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:46:38 #296
369251 Geralt
of Rivia
pi_172645705
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens De Jongs advocaat is dat motief echter verre van waterdicht. De Jong kon van zijn salaris als tennistrainer dat bedrag namelijk 'makkelijk' betalen.
Een tennistrainer kan makkelijk eventjes 43K op tafel leggen? 8)7

Wat verdient zo een knaker dan??
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 24 juli 2017 @ 16:54:36 #297
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172645853
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een tennistrainer kan makkelijk eventjes 43K op tafel leggen? 8)7

Wat verdient zo een knaker dan??
He, dat zijn niet mijn woorden maar die van zijn advocaat in de quote.
Die gehele familie woont op hetzelfde adres, lijken meerdere huizen waarin wat appartementen zitten. Zo hoog zal zijn huur niet zijn geweest.
  maandag 24 juli 2017 @ 16:55:25 #298
369251 Geralt
of Rivia
pi_172645873
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:54 schreef ootjekatootje het volgende:
He, dat zijn niet mijn woorden maar die van zijn advocaat in de quote.
Dat weet ik. Echter als ik de tekst van een quote binnen een post quote dan maakt FOK! er dit van. Daar kan ik niets aan doen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 24 juli 2017 @ 16:55:36 #299
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_172645878
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Later of recent is toch naar buiten gekomen dat iemand anders dan de dochter Everink had gevonden?

En dat er met meer dan één mes gestoken is, dat is toch nieuw?
Volgens mij heeft zijn dochter hem wel gevonden, zij zou vervolgens door de buren zijn opgevangen.
pi_172645948
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft zijn dochter hem wel gevonden, zij zou vervolgens door de buren zijn opgevangen.
ja klopt
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_172645954
en vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')