quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Het festival Rock en Seine heeft een optreden van The Eagles of Death Metal afgelast wegens "Islamofobie".
Eagles Of Death Metal’s concert is cancelled
Being in total disagreement with Jesse Hugues’ recent allegations given in an itw with an american media, both Cabaret Vert & Rock en Seine festivals have decided to cancel the band’s performance. We thank you for your understanding.
FESTIVAL CABARET VERT / FESTIVAL ROCK EN SEINE
Zou een theater vol mensen afgeslacht zien worden door moslimextemisten bijdragen aan islamofobie of zaten deze zieke gedachten al langer in deze man geworteld? Is islamofobie aangeboren of kan het ook getriggerd worden door een bepaalde gebeurtenis?
Wie verspreidt er nu haat? Welke club is er koning haat tegenover andersdenkenden?quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Overlevende Bataclan aan EODM-zanger: Jouw domheid is gevaarlijk
Ismael El Iraki, een Eagles of Death Metal-fan én overlevende van de terroristische aanslag in popzaal Bataclan, heeft op Facebook een open brief geschreven aan de frontman van de band. El Iraki is teleurgesteld in leadzanger Jesse Hughes die optrad in de Parijse zaal tijdens het drama op 13 november. 'Je bent een verspreider van haat.'
De brief van Ismael El Raki
Mickey Mouse club?quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wie verspreidt er nu haat? Welke club is er koning haat tegenover andersdenkenden?
Islamofoob gespot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is dat die club die homo's graag van flats gooit? Die 'overspelige' (oftewel verkrachte) vrouwen graag stenigt? De club waar christenen en joden officieel derderangs burgers zijn en dienen te worden afgeperst in het beste geval?
Nee, volgens mij was dat een andere club...
hoi Geert.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is dat die club die homo's graag van flats gooit? Die 'overspelige' (oftewel verkrachte) vrouwen graag stenigt? De club waar christenen en joden officieel derderangs burgers zijn en dienen te worden afgeperst in het beste geval?
Nee, volgens mij was dat een andere club...
Hopen dat er eindelijk een lichtje bij EoDM gaat branden, al is het maar een kleintje. Anders zouden er best nog heel wat festivals kunnen volgen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Ismael El Iraki, een Eagles of Death Metal-fan én overlevende van de terroristische aanslag in popzaal Bataclan, heeft op Facebook een open brief geschreven aan de frontman van de band. El Iraki is teleurgesteld in leadzanger Jesse Hughes die optrad in de Parijse zaal tijdens het drama op 13 november. 'Je bent een verspreider van haat.'
Het heeft toch eigenlijk het zelfde effect als dat iemand zegt "niet aan een olifant denken" en dan denk je er vervolgens wel aan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:37 schreef Dutchguy het volgende:
Wie heeft die onzinnige term 'islamofobie' eigenlijk de wereld in geholpen. Deze roept namelijk veel vragen op. Zoals is een atheist automatisch een islamofoob.
Ik voel anders haatgevoelens door Ismael El Iraki en niet door Jesse Hughes. dus is Ismael El Iraki een verspreider van haat.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
Het kan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:09 schreef JeSuisDroppie het volgende:
De een verspreid haat, de ander verspreid vrede door een kogelregen.
Heb je de brief wel gelezen eigenlijk?quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik voel anders haatgevoelens door Ismael El Iraki en niet door Jesse Hughes. dus is Ismael El Iraki een verspreider van haat.
Vind je?quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je de brief wel gelezen eigenlijk?
Het is namelijk best een goede brief te noemen...
ja is ook. maar sommigen negeren dat liever. Past niet zo in hun eigen verhaaltje.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ze worden nu toch geweerd omdat hij heeft gezegd dat de beveiliging medeplichtig was aan de aanslag bij het Bataclan, niet omdat hij een hekel heeft aan moslims?
Thanks for nothing! Nu heb ik die shitbrief nog gelezen ook en heb ik nog meer haat. Dat jij het een goede brief noemt zegquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je de brief wel gelezen eigenlijk?
Het is namelijk best een goede brief te noemen...
quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Is islamofobie wel het juiste woord? Islamhaat lijkt me een beter woord. Islamofobie betekent volgens mij dat je bang bent voor de islam. Dat is niet zo, mensen hebben een afkeer van de islam
De organisatie heeft slechts deze korte verklaring als reden gegeven: ‘Being in total disagreement with Jesse Hughes's recent allegations, Eagles Of Death Metal's concert is cancelled.’ en dit nav een aantal interviews dat Hughes gaf. Overigens had Hughes al een keer zijn excuses aangeboden voor zijn eigen uitspraken, maar in een later interview kwam hij daar blijkbaar toch weer op terug.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:29 schreef Ludachrist het volgende:
Ze worden nu toch geweerd omdat hij heeft gezegd dat de beveiliging medeplichtig was aan de aanslag bij het Bataclan, niet omdat hij een hekel heeft aan moslims?
Klopt, uitspraken over de beveiliging. Die heeft hij teruggenomen en later weer herhaald.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De organisatie heeft slechts deze korte verklaring als reden gegeven: ‘Being in total disagreement with Jesse Hughes's recent allegations, Eagles Of Death Metal's concert is cancelled.’ en dit nav een aantal interviews dat Hughes gaf. Overigens had Hughes al een keer zijn excuses aangeboden voor zijn eigen uitspraken, maar in een later interview kwam hij daar blijkbaar toch weer op terug.
In dit stuk wordt het allemaal nog even samengevat en geeft tevens de visie van Eric van Eerdenburg (Lowlands):
Lowlands-directeur: 'Jesse Hughes duidelijk zwaar getraumatiseerd'
"Wij weten dat door de vrije beschikbaarheid van wapens meer doden vallen dan door terrorisme."quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
In dit stuk wordt het allemaal nog even samengevat en geeft tevens de visie van Eric van Eerdenburg (Lowlands):
\______/ Teiltje voor je kotsneigingen en beterschapquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
"Wij weten dat door de vrije beschikbaarheid van wapens meer doden vallen dan door terrorisme."
Wat een idioot...
Maar hij laat wel zien hoe oprecht Jesse is.
In een kalm betoog zegt ene Tony Scott onder andere dat de uitspraken van Hughes voor verdeeldheid zorgen, net als die van Trump: 'Misschien denkt hij zo de Trumpcampagne te helpen?
Waarom is het altijd toch 'de ander' / rechts die voor verdeeldheid zorgt en nooit de persoon die anderen hiervan beschuldigt?
Er zit een verschil tussen 'islam is een probleem' en 'de beveiligers van het Bataclan hielpen doelbewust mee aan de aanslag en hebben van tevoren de moslims in de zaal nog gewaarschuwd'. Deze man zegt het tweede, wat vrij bizar is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:35 schreef MakkieR het volgende:
Nou sorry hoor maar als ik ternauwernood aan de dood ben ontsnapt door moslim extremisten dan vind ik het helemaal niet raar meer dat ik islamofoob ben geworden. Lijkt mij een hele normale reactie. De man heeft gewoon veel tijd nodig om het vertrouwen in de islam terug te krijgen.
Moet niet gekker worden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:35 schreef MakkieR het volgende:
De man heeft gewoon veel tijd nodig om het vertrouwen in de islam terug te krijgen.
Hij beschrijft enkele zaken die hij heeft gezien en stelt daarover kritische vragen. Vragen die de veiligheidsdiensten/politie en journalisten ook behoren te stellen. Niets mis mee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen 'islam is een probleem' en 'de beveiligers van het Bataclan hielpen doelbewust mee aan de aanslag en hebben van tevoren de moslims in de zaal nog gewaarschuwd'. Deze man zegt het tweede, wat vrij bizar is.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij beschrijft enkele zaken die hij heeft gezien en stelt daarover kritische vragen. Vragen die de veiligheidsdiensten/politie en journalisten ook behoren te stellen. Niets mis mee.
De zaken die hij noemt vind ik ook raar en zouden in een normale situatie niet zijn voorgekomen. Afwijkingen signaleren en er goed/instinctief naar handelen kan het verschil tussen leven en dood maken. Hij beschrijft wat hij heeft gezien en vraagt zich af welke betekenis hij eraan moet geven. Waarschijnlijk ook om voor zichzelf duidelijk te krijgen of hij juist gehandeld heeft. Hij zal echt wel met de vraag rondlopen of hij het had kunnen/moeten voorkomen. Wat hij anders had moeten doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Hij gaat gewoon diep het aluhoedjesgebied in, waarbij hij en passant ook nog even de beveiliging van het Bataclan de schuld in de schoenen schuift om zijn pro-wapen standpunten naar voren te kunnen brengen. Hield hij het maar bij 'de islam is wel een probleem', dan was er minder gelul over.
Hoezo is dat bizar, was je erbij ofzo? Ik vind het eerder bizar hoe de politiek correcte brigade die man probeert te demoniseren na alles wat hij heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen 'islam is een probleem' en 'de beveiligers van het Bataclan hielpen doelbewust mee aan de aanslag en hebben van tevoren de moslims in de zaal nog gewaarschuwd'. Deze man zegt het tweede, wat vrij bizar is.
hoaxquote:Op woensdag 25 mei 2016 16:54 schreef Kijkertje het volgende:
quote:EAGLES OF DEATH METAL LYRICS
"Kiss The Devil"
Who'll love the devil?...
Who'll song his song?...
Who will love the devil and his song?...
I'll love the devil!...
I'll sing his song!...
I will love the devil and his song!...
Who'll kiss his tongue?...
Who will kiss the devil on his tongue?...
I'll love the devil!...
I'll kiss his tongue!...
I will kiss the devil on his tongue!...
Who'll sing his song?...
I will love the devil and his song!...
Who'll kiss his tongue?...
I will kiss the devil on his tongue!...
Who'll sing his song?...
I WILL LOVE THE DEVIL AND SING HIS SONG!...
Lijkt me sterk. Als dat zo zou zijn was hij al lang door de mand gevallen. Zijn identiteit is eenvoudig na te gaan door zijn open brief op FB.quote:Op donderdag 26 mei 2016 02:02 schreef Manke het volgende:
[..]
hoax
Muziek (met blaas- en snaarinstrumenten) en helemaal metal zijn haram
Een moslim is geen fan van zulke lyrics:
[..]
De Fransen hadden besloten een kleine 100 bezoekers bij een rockconcert af te schieten met medeweten van de rockband in kwestie en vervolgens de schuld aan de moslims te geven....zoiets bedoel je?quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:23 schreef PSVCL het volgende:
Was een Inside job en deze clowns hoorden bij het spel.
Mijn mening
Dat hoeft hij inderdaad ook niet, maar ik bedoel het meer in het algemeen, dat hij zijn welverdiende rust krijgt, na een afschuwelijke ervaring wat niemand zou mogen meemaken. Het lijkt me namelijk gezonder dat je een verschrikkelijk iets als dit achter je kunt laten, dan dat je het de rest van je leven moet meenemen. Dus vertrouwen in de islam betekent voor mij het kunnen verwerken van de trauma die hem is gegeven.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden.
Die man hoeft helemaal geen vertrouwen in de islam (terug) te krijgen.
Niemand hoeft te streven naar vertrouwen in de islam.
dat die christen is...is een gevoel van zn drugsgebruik..quote:Op donderdag 26 mei 2016 03:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Als dat zo zou zijn was hij al lang door de mand gevallen. Zijn identiteit is eenvoudig na te gaan door zijn open brief op FB.
Hij is volgens eigen zeggen een Arabier en niet alle Arabieren zijn moslim. Hij verwijt Hughes zelfs dat hij het verschil in betekenis van die woorden niet kent.
Bovendien, hoe verklaar je dat Hughes, als toegewijd Christen, dit soort teksten zelf schrijft. Is hij ook een hoax
Illuminati lijkt me het meest waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:23 schreef PSVCL het volgende:
Was een Inside job en deze clowns hoorden bij het spel.
Mijn mening
mossad zionisten #freepalestine!quote:Op donderdag 26 mei 2016 03:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Fransen hadden besloten een kleine 100 bezoekers bij een rockconcert af te schieten met medeweten van de rockband in kwestie en vervolgens de schuld aan de moslims te geven....zoiets bedoel je?
Mwah, daar staan wel wat teksten bij die zeker waar zijn hoor.quote:
Niet echt, het was een relatief klein concert en het is niet zo dat ze de wapens naar binnen gesmokkeld hebben, die zijn gewoon al schietend naar binnen gerend. Daar kun je niet op beveiligen zonder bij elke evenement zwaar bewapende bewakers neer te zetten en dat is niet te coördineren/te betalen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:51 schreef Impressme het volgende:
Het is toch ook vreemd dat je zomaar met wapens een concert binnen kan lopen en de boel overhoop kan schieten?
Bizar, maar niet automatisch onwaar.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er waren toch beveiligers?quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet echt, het was een relatief klein concert en het is niet zo dat ze de wapens naar binnen gesmokkeld hebben, die zijn gewoon al schietend naar binnen gerend. Daar kun je niet op beveiligen zonder bij elke evenement zwaar bewapende bewakers neer te zetten en dat is niet te coördineren/te betalen.
Als jij al schietend de Ziggo Dome binnen wil komen lukt jou dat ook. Wat moet die beveiliging doen? Hun metaaldetector naar jouw hoofd gooien?quote:Op donderdag 26 mei 2016 01:51 schreef Impressme het volgende:
Het is toch ook vreemd dat je zomaar met wapens een concert binnen kan lopen en de boel overhoop kan schieten?
Zo monddood is hij niet, aangezien hij zijn idiote beschuldigingen kan blijven herhalen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 07:58 schreef hpeopjes het volgende:
Wel een erg mooi voorbeeld van hoe de policor radertjes in de praktijk draaien. Eerst worden mensen door de policor ongevraagd overladen met ongewenste elementen (lees: islamitisch lichtgetintenschorem en alle gevolgen van dien). En als het dan genoeg is en men er iets van zegt, dan sluiten de policor rijen zich en wordt men praktisch monddood gemaakt. Dit riedeltje blijft zich maar herhalen, al zo'n 40 jaar lang.
Hou toch op, die kerels staan er louter om lastige dronken mensen buiten te zetten, niet om een tegenaanval op te zetten wanneer een groep mensen met bommen en zware wapens de zaak bestormenquote:Op donderdag 26 mei 2016 09:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Er waren toch beveiligers?
And they had 1 job, and failed BIG-TIME.
Die metaaldetectors hadden toch echt af moeten gaan lijkt me zo.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij al schietend de Ziggo Dome binnen wil komen lukt jou dat ook. Wat moet die beveiliging doen? Hun metaaldetector naar jouw hoofd gooien?
Ze waren al vantevoren binnen, dat is nou juist 1 van de kritiekpunten.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Niet echt, het was een relatief klein concert en het is niet zo dat ze de wapens naar binnen gesmokkeld hebben, die zijn gewoon al schietend naar binnen gerend. Daar kun je niet op beveiligen zonder bij elke evenement zwaar bewapende bewakers neer te zetten en dat is niet te coördineren/te betalen.
In dat interview zegt hij ook twee moslima's in traditionele kleding gezien te hebben, als hij daarmee die burka's bedoeld dan kun je er rustig vanuit gaan dat die AK's daaronder hebben gezeten, geen mens die dat checkt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ze waren al vantevoren binnen, dat is nou juist 1 van de kritiekpunten.
Hij heeft ze vroeg gezien, kreeg de creeps van Abdeslam, ....
.... en heeft niet naar zijn "onderbuik" gehandeld.
http://takimag.com/article/surrendering_to_death_gavin_mcinnes
Dat zegt alleen die kerel van die band. Officiële verhaal zegt dat een uur nadat het concert was begonnen er een donkere auto voor het theater stopte en daar de drie (al gewapende) daders uitstapten.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat ieder slachtoffer daar zelf bewust de beslissing genomen heeft om een etablissement te bezoeken waar politiek correct beveiligd wordt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dat interview zegt hij ook twee moslima's in traditionele kleding gezien te hebben, als hij daarmee die burka's bedoeld dan kun je er rustig vanuit gaan dat die AK's daaronder hebben gezeten, geen mens die dat checkt.
Politiek correcte beveiliging, das weer een nieuwe, die kon ik nog niet.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat ieder slachtoffer daar zelf bewust de beslissing genomen heeft om een etablissement te bezoeken waar politiek correct beveiligd wordt.
En de ouders met hun kritische vragen over de beveiliging hebben zelf de overlevingsreflexen bij hun kinderen de kop in gedrukt.
Ze moesten zich niet bang laten maken etc. De kans dat je met een vliegtuig neerstort is groter.
Gegokt en verloren.
En uit onderzoek blijkt het tegendeel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:54 schreef frietenstamp het volgende:
Klopt, al heb ik geen metaaldetector nodig om door te hebben dat iemand een wapen bij zich heeft als de kogels om mijn oren vliegen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Die metaaldetectors hadden toch echt af moeten gaan lijkt me zo.
Het onderzoek is niet openbaar, zelfs de nabestaanden van de slachtoffers zijn nog nergens over geïnformeerd.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En uit onderzoek blijkt het tegendeel.
Daaruit zou je af kunnen leiden dat deze malloot volstrekt onterechte beschuldigingen uit. Wat op zichzelf, gelet op de herhaling, best een reactie op kan leveren als "we zien af van de boeking".
Jij slaat tegenwoordig elke supermarkt over als er geen half leger bij de ingang staat?quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:34 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het onderzoek is niet openbaar, zelfs de nabestaanden van de slachtoffers zijn nog nergens over geïnformeerd.
Gezien zijn standpunten begrijp ik al niet waarom hij zelf die boeking heeft geaccepteerd. Dan weet je dat targets hier niet beveiligd worden tegen moslimterreur, dat ze ongestoord 2 uur hun massamoordende gang kunnen gaan, en dan denk je weet je wat, daar ga ik nog een keer naartoe.
Het is niet alsof er niet ik weet niet hoeveel getuigen zijn van het voorval die zijn lezing niet onderschrijven. Hij is gewoon de enige met deze lezing. Zou het dan niet voor de hand liggen dat hij het bij het verkeerde eind heeft?quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:34 schreef frietenstamp het volgende:
Het onderzoek is niet openbaar, zelfs de nabestaanden van de slachtoffers zijn nog nergens over geïnformeerd.
Gezien zijn standpunten begrijp ik al niet waarom hij zelf die boeking heeft geaccepteerd. Dan weet je dat targets hier niet beveiligd worden tegen moslimterreur, dat ze ongestoord 2 uur hun massamoordende gang kunnen gaan, en dan denk je weet je wat, daar ga ik nog een keer naartoe.
Mensen die wat meegemaakt hebben zijn alerter en zien waarschuwingen die de suf gewiegde naievelingen niet opmerken of negeren. Het is zaak dat je leert op je onderbuik te vertrouwen ook al kun je het op dat moment niet verklaren of denk je dat je geen vooroordelen mag hebben of mensen een kans moet geven. Misschien is het onzin. Misschien ook niet. Wie zal het zeggen. Mijn leven heeft het al een keer gered.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij slaat tegenwoordig elke supermarkt over als er geen half leger bij de ingang staat?
Even een milkshake halen bij de mac, nee, doe je niet meer want er staan geen mannen met geweren te waken voor de deur!
Wacht maar tot jij hersens voor je neus hebt zien exploderen. Dan begrijp je het pas.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En waar ben je wel 100% veilig? Leg mij dat eens uit. Zelfs thuis blijven zitten is niet 100% veilig, dus hij heeft geen andere keuze dan het risico lopen dat hem iets overkomt. Daar zullen we allemaal mee moeten leren leven. En 99,99999% van hetgeen je kan overkomen heeft 0,000000% met moslims te maken.
Vertel eens, wat begrijp ik dan? Dat ik bang moet wegkruipen in een donker hoekje?quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:08 schreef frietenstamp het volgende:
Wacht maar tot jij hersens voor je neus hebt zien exploderen. Dan begrijp je het pas.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord?quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat ieder slachtoffer daar zelf bewust de beslissing genomen heeft om een etablissement te bezoeken waar politiek correct beveiligd wordt.
En de ouders met hun kritische vragen over de beveiliging hebben zelf de overlevingsreflexen bij hun kinderen de kop in gedrukt.
Ze moesten zich niet bang laten maken etc. De kans dat je met een vliegtuig neerstort is groter.
Gegokt en verloren.
Dat zal inderdaad wel gekke dingen met je doen waardoor je niet heel helder meer na kan denken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hersens voor je neus zien exploderen wellicht?
Dat de beveiliging in een pizzeria politiek correct is, denk ik. En dat de mensen elkaar dringend wat meer moeten haten en meer vooroordelen moeten hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertel eens, wat begrijp ik dan? Dat ik bang moet wegkruipen in een donker hoekje?
Spreek voor jezelf, haatzaaiertje.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:33 schreef jen__ het volgende:
[..]
Dat de beveiliging in een pizzeria politiek correct is, denk ik. En dat de mensen elkaar dringend wat meer moeten haten en meer vooroordelen moeten hebben.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 10:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou toch op, die kerels staan er louter om lastige dronken mensen buiten te zetten, niet om een tegenaanval op te zetten wanneer een groep mensen met bommen en zware wapens de zaak bestormen
Ja want alleen het officiële verhaal kan je vertrouwenquote:Op donderdag 26 mei 2016 11:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zegt alleen die kerel van die band. Officiële verhaal zegt dat een uur nadat het concert was begonnen er een donkere auto voor het theater stopte en daar de drie (al gewapende) daders uitstapten.
Wat het verschil kan maken, of jouw hersens met veger en blik opgeruimd kunnen worden en je bloed met de brandspuit weggespoten of dat van de persoon naast je.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vertel eens, wat begrijp ik dan? Dat ik bang moet wegkruipen in een donker hoekje?
Waar heb je die gelezen dan?quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:49 schreef VEM2012 het volgende:
Het is niet alsof er niet ik weet niet hoeveel getuigen zijn van het voorval die zijn lezing niet onderschrijven.
Toe nou zeg...quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja want alleen het officiële verhaal kan je vertrouwen
Er is nog geen officieel verhaal. Het onderzoek is nog in volle gang.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Het officiele verhaal is het meest betrouwbaar, als je werkelijk geloofd in allerlei zieke complotten mbt deze ellende mag je aanschuiven bij de gekken onder de moslims, maar weet wel in wat voor hoek je dan zit, de gekken hoek.
Op je onderbuik vertrouwen is juist erg dom te noemen. Overdreven naief zijn is ook een vorm van op de onderbuik vertrouwen trouwensquote:Op donderdag 26 mei 2016 13:07 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Mensen die wat meegemaakt hebben zijn alerter en zien waarschuwingen die de suf gewiegde naievelingen niet opmerken of negeren. Het is zaak dat je leert op je onderbuik te vertrouwen ook al kun je het op dat moment niet verklaren of denk je dat je geen vooroordelen mag hebben of mensen een kans moet geven. Misschien is het onzin. Misschien ook niet. Wie zal het zeggen. Mijn leven heeft het al een keer gered.
Jij behoort tot de naievelingen die Jesse Hughes zo pijnlijk treffend beschrijft.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Op je onderbuik vertrouwen is juist erg dom te noemen. Overdreven naief zijn is ook een vorm van op de onderbuik vertrouwen trouwens
Onregelmatigheden opmerken heeft bar weinig met de onderbuik te maken.
Klopt, maar er is wel een deel van het officiele verhaal al en dat daar mensen met een arabisch achtig uiterlijk gewaarschuwd werden klopt gewoon niet. Dat wordt alleen al ontkracht door de mensen met een arabisch achtig uiterlijk ook slachtoffer zijn geworden. 1 ervan een held is zelfs.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Er is nog geen officieel verhaal. Het onderzoek is nog in volle gang.
Denk wat je wil denken als dat je wereld simpeler maakt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Jij behoort tot de naievelingen die Jesse Hughes zo pijnlijk treffend beschrijft.
En jij vertrouwd blind op de getuigenis van een enkel persoon. Ik weet niet wat lachwekkender is.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja want alleen het officiële verhaal kan je vertrouwen
Dat zegt hij niet. Je snapt er helemaal niks van.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:42 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat zijn opmerking over eigen schuld dikke bult, hadden jullie maar geen buigende liberals moeten zijn niet echt heel erg goed ontvangen wordt is ook al niet zo vreemd.
Dit alles wat hij zegt gaat heel wat verder dan wat islam kritiek, wat echt niemand hem zal verwijten, zelfs zonder zoiets meegemaakt te hebben.
Dat zegt hij wel, vrij letterlijk zelfs, surrending liberals zijn zijn letterlijke woorden met een beschrijving erbij die weinig aan de verbeelding overlaat.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:54 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Je snapt er helemaal niks van.
En de rest van je verhaal rammelt ook aan alle kanten.
Het geeft mij rust te weten dat ik de betere survivalkansen heb en jij volledig verrast de kogels en/of shrapnel voor mij zal afvangen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zegt hij wel, vrij letterlijk zelfs, surrending liberals zijn zijn letterlijke woorden met een beschrijving erbij die weinig aan de verbeelding overlaat.
Hij roept wel degelijk een soort van eigen schuld dikke bult, dat samen met vergaande beschuldigingen aan mensen die (tot nu toe) gewoon onschuldig zijn. Maar dat alles wordt snel onder het tapijt geschoven door mensen die ervan willen maken dat hij alleen maar commentaar krijgt omdat hij islam kritisch is. Dat die andere zaken nogal zwaar meewegen wordt snel vergeten want dat komt niet zo goed uit.
Zoals ik al zei, denk vooral wat je wil denken als dat je wereld simpeler maakt en je dan niet overstuur raakt...quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het geeft mij rust te weten dat ik de betere survivalkansen heb en jij volledig verrast de kogels en/of shrapnel voor mij zal afvangen.
Vertel!quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wat het verschil kan maken, of jouw hersens met veger en blik opgeruimd kunnen worden en je bloed met de brandspuit weggespoten of dat van de persoon naast je.
Ik heb aardig wat gelezen over deze gebeurtenissen in de krant, opiniebladen, enz.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waar heb je die gelezen dan?
Kom ik weer; Zoals gewoonlijk vergeet je weer de slachtoffers. Deze man heeft iets afschuwelijks voor zijn ogen afgespeeld zien worden en jij gaat zijn woorden wegen, belachelijk natuurlijk. Bij een moslim had je weer gezegd dat we het in context moeten plaatsen, maar bij deze meneer doe je het niet.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zegt hij wel, vrij letterlijk zelfs, surrending liberals zijn zijn letterlijke woorden met een beschrijving erbij die weinig aan de verbeelding overlaat.
Hij roept wel degelijk een soort van eigen schuld dikke bult, dat samen met vergaande beschuldigingen aan mensen die (tot nu toe) gewoon onschuldig zijn. Maar dat alles wordt snel onder het tapijt geschoven door mensen die ervan willen maken dat hij alleen maar commentaar krijgt omdat hij islam kritisch is. Dat die andere zaken nogal zwaar meewegen wordt snel vergeten want dat komt niet zo goed uit.
Ben je nu serieus? Wat wil je als ongewapende beveiliger beginnen tegen een man met een kalashnikov?quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Er waren toch beveiligers?
And they had 1 job, and failed BIG-TIME.
Wtf heb ik nu gelezen?quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gegokt en verloren.
De beveiligers die de schuld krijgen... Hebben die niet iets soortgelijks meegemaakt?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kom ik weer; Zoals gewoonlijk vergeet je weer de slachtoffers. Deze man heeft iets afschuwelijks voor zijn ogen afgespeeld zien worden en jij gaat zijn woorden wegen, belachelijk natuurlijk. Bij een moslim had je weer gezegd dat we het in context moeten plaatsen, maar bij deze meneer doe je het niet.
Vast wel, en nu?quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:52 schreef VEM2012 het volgende:
De beveiligers die de schuld krijgen... Hebben die niet iets soortgelijks meegemaakt?
Kun je wel lacherig over doen, maar beveiligers krijgen tegenwoordig na hun opleiding nog een 4-jarige anti-terreur opleiding. Daarna kunnen ze kiezen; of beveiliger worden, of lid van een AT.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:34 schreef Ludachrist het volgende:
De zaal werd politiek correct beveiligd. Man man man, alles is ook maar policor tegenwoordig.
Als de friet niet goed is, is het dan ook policor gefrituurd? Of is dat gewoon als ze daar verantwoord frituurvet voor gebruiken in plaats van mannelijke, conservatieve olie die durft te zeggen waar het op staat?
Nee dan is het patat.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:34 schreef Ludachrist het volgende:
Als de friet niet goed is, is het dan ook policor gefrituurd?
Heb allang gezegd ik vergevelijker ben bij deze meneer om wat hij heeft meegemaakt (andere topic). Dus hou je zelfverzonnen conclusies maar bij je.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kom ik weer; Zoals gewoonlijk vergeet je weer de slachtoffers. Deze man heeft iets afschuwelijks voor zijn ogen afgespeeld zien worden en jij gaat zijn woorden wegen, belachelijk natuurlijk. Bij een moslim had je weer gezegd dat we het in context moeten plaatsen, maar bij deze meneer doe je het niet.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:47 schreef Xa1pt het volgende:
Kun je wel lacherig over doen, maar beveiligers krijgen tegenwoordig na hun opleiding nog een 4-jarige anti-terreur opleiding. Daarna kunnen ze kiezen; of beveiliger worden, of lid van een AT.
Vergevelijkerquote:Op donderdag 26 mei 2016 20:22 schreef erodome het volgende:
Heb allang gezegd ik vergevelijker ben bij deze meneer om wat hij heeft meegemaakt (andere topic). Dus hou je zelfverzonnen conclusies maar bij je.
Ik ga niet tegen die andere slachtoffers in, jij bekritiseert deze meneer wel.quote:Dat alles neemt niet weg dat deze meneer dingen zegt die niet overeenkomt met wat er officieel bekend is en wat andere slachtoffers zeggen. Waarom veeg jij al die andere slachtoffers weg vraag ik me dan af....
Bv die jongen van die brief, wiens verhaal wel overeenkomt met dat officiële vehaal en andere getuigenissen...
Eh?!?!?quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Word er misschien juist WEL aan de slachtoffers gedacht. Die geen trap na verdienen.
'Word er misschien juist wel' , daar kan ik niets mee...quote:
Nee joh, echt?quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]![]()
Het soort beveiligers wat ingehuurd wordt bij een Bataclan (of Ziggodome, Paradiso) heeft echt geen 4 jarige anti terreur opleiding gevolgd.
Lid worden van een AT mogen ze alleen van dromen.
Jij begon al met 'en nu'.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
'Word er misschien juist wel' , daar kan ik niets mee...
Ik stel alleen maar dat wat deze man zegt totaal niet strookt met wat andere slachtoffers zeggen. En vraag me af waarom sommigen hier de zienswijze van deze man gelijk voor zoete koek slikken en wat andere slachtoffers zeggen negeren.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vergevelijker
[..]
Ik ga niet tegen die andere slachtoffers in, jij bekritiseert deze meneer wel.
Het is niet waar wat je zegt. Hij beschuldigt niemand, hij zegt niet eigen schuld dikke bult, hij schoffeert geen slachtoffers. Jouw interpretatie van zijn uitspraken is niet hetzelfde als zijn uitspraken. Je verstaat hem gewoon niet goed.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar dat wat deze man zegt totaal niet strookt met wat andere slachtoffers zeggen. En vraag me af waarom sommigen hier de zienswijze van deze man gelijk voor zoete koek slikken en wat andere slachtoffers zeggen negeren.
Dan kan je wel weer komen met je je vergeet de slachtoffers weereens en dat ik de woorden van deze man weeg, maar hij zegt gewoon onwaarheden, schoffeert andere slachtoffers en beschuldigd de bewaking (die ook slachtoffers zijn) van op z'n minst medeplichtig zijn. Dus ben jij dan niet gewoon degene die 'de slachtoffers' vergeet, gewoon omdat dit slachtoffer ook tegen de islam ingaat en dat in jouw straatje valt? Zijn islam kritiek voor jou belangrijker is dan de waarheid?
Nee, je draait het weer om. Mijn mening over deze meneer en zijn uitspraken laat ik in het midden. Wat zijn waarheid is, is maar even zijn waarheid, daar heb ik in zijn geval nu even begrip voor. Maar jij, ondanks wat deze meneer heeft meegemaakt moet je toch met een pavlov reactie je geliefde islam weer verdedigen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar dat wat deze man zegt totaal niet strookt met wat andere slachtoffers zeggen. En vraag me af waarom sommigen hier de zienswijze van deze man gelijk voor zoete koek slikken en wat andere slachtoffers zeggen negeren.
Dan kan je wel weer komen met je je vergeet de slachtoffers weereens en dat ik de woorden van deze man weeg, maar hij zegt gewoon onwaarheden, schoffeert andere slachtoffers en beschuldigd de bewaking (die ook slachtoffers zijn) van op z'n minst medeplichtig zijn. Dus ben jij dan niet gewoon degene die 'de slachtoffers' vergeet, gewoon omdat dit slachtoffer ook tegen de islam ingaat en dat in jouw straatje valt? Zijn islam kritiek voor jou belangrijker is dan de waarheid?
Die man heeft gewoon een pilletje nodig.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden.
Die man hoeft helemaal geen vertrouwen in de islam (terug) te krijgen.
Niemand hoeft te streven naar vertrouwen in de islam.
Dus je weet eigenlijk niks.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb aardig wat gelezen over deze gebeurtenissen in de krant, opiniebladen, enz.
Kritische mensen plaatsen altijd hun vraagtekens bij het officiële verhaal. Logisch, want het officiële verhaal rammelt soms aan alle kanten. Vooral wanneer de mensen die met het officiële verhaal aankomen, juist de taak hadden om het te voorkomen. Dat er vervolgens zieke complotten omheen worden verzonnen is een ander verhaal. Die zieke complotten zorgen er niet voor dat het officiële verhaal ineens niet aan alle kanten rammelt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg...
Valt je niet op dat de "andere" kant ook altijd van dit soort rare conclusie's trekt. Het waren geen moslims, het was de cia/mossad (vul wat in wat als "vijand" gezien wordt). Hoax roepers, opgezet plan roepers.
Jaren lang heb ik hier op fok gezien hoe mensen die dat soort onzin spuien verguist worden (en terecht) en dan nu gewoon hetzelfde doen????
Het officiele verhaal is het meest betrouwbaar, als je werkelijk geloofd in allerlei zieke complotten mbt deze ellende mag je aanschuiven bij de gekken onder de moslims, maar weet wel in wat voor hoek je dan zit, de gekken hoek.
Ik heb het met geen woord over zijn islam kritiek gehad... (of beter gezegd wel in een andere topic, maar dan dat ik kan begrijpen dat hij daar niet zo positief over is nu) Wel over zijn beschuldiging naar de bewaking toe e.d.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 07:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, je draait het weer om. Mijn mening over deze meneer en zijn uitspraken laat ik in het midden. Wat zijn waarheid is, is maar even zijn waarheid, daar heb ik in zijn geval nu even begrip voor. Maar jij, ondanks wat deze meneer heeft meegemaakt moet je toch met een pavlov reactie je geliefde islam weer verdedigen.
Volg de media gewoon een beetje, of beter lees terug. Hoop dat je Frans een beetje up to date is (anders helpt het wel het te vertalen, dan kom je er vast wel uit).quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Kritische mensen plaatsen altijd hun vraagtekens bij het officiële verhaal. Logisch, want het officiële verhaal rammelt soms aan alle kanten. Vooral wanneer de mensen die met het officiële verhaal aankomen, juist de taak hadden om het te voorkomen. Dat er vervolgens zieke complotten omheen worden verzonnen is een ander verhaal. Die zieke complotten zorgen er niet voor dat het officiële verhaal ineens niet aan alle kanten rammelt.
Maar wat is het officiële verhaal?
Van wie komt het officiële verhaal?
Waar kan je alle getuigenissen lezen?
De enige reactie die ik geef is dat ik jou weer de maat zie nemen van een slachtoffer van de islam, voor de zoveelste keer.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:18 schreef erodome het volgende:
Ik heb het met geen woord over zijn islam kritiek gehad... (of beter gezegd wel in een andere topic, maar dan dat ik kan begrijpen dat hij daar niet zo positief over is nu) Wel over zijn beschuldiging naar de bewaking toe e.d.
Sorry, maar je hebt zelf een pavlov reactie, want zodra iemand kritiek heeft op de islam kan je het alleen daar maar over hebben en zie je de rest niet meer (zie je alles als aanval op die islam kritiek). Blijkbaar kan je niet eens meer goed lezen dan, anders had je geweten dat ik nergens hier op zijn islam kritiek ben ingegaan. Dat ik het heb gehad over zijn visie dat het een inside job was, mensen gewaarschuwd werden en dat men dit zelf over zich af heeft geroepen en een stel domme en bange schapen waren.
Er zijn daar mensen geweest die hun leven hebben gewaagd om anderen te helpen, waaronder 1 van de bewakers.
Dank je dat je mijn punt even goed onderstreept.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De enige reactie die ik geef is dat ik jou weer de maat zie nemen van een slachtoffer van de islam, voor de zoveelste keer.
Jij hebt gewoon een probleem. Zoek hulp.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De enige reactie die ik geef is dat ik jou weer de maat zie nemen van een slachtoffer van de islam, voor de zoveelste keer.
Geef dan ook een link van het "officiële verhaal" in het Frans.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Volg de media gewoon een beetje, of beter lees terug. Hoop dat je Frans een beetje up to date is (anders helpt het wel het te vertalen, dan kom je er vast wel uit).
Daarom niet eens gelezen uiteraard.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"Ismael El Iraki", dan weet je alweer genoeg natuurlijk. Zo'n smerige moslimcrimineel, die er natuurlijk alle belang bij heeft dat er zo min mogelijk "haat verspreid wordt" over zijn soort en hun "religie", zodat deze schoften zo lang mogelijk hun gang kunnen blijven gaan.
Geen probleem. Ik schaam mij er niet voor dit soort hypocrisie te duiden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dank je dat je mijn punt even goed onderstreept.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
Ik moet in deze hele discussie denken aan hetgeen Obama anderhalve week geleden zei:
Misschien dat enkelen zichzelf aangesproken gaan voelen, maar grote kans dat ze denken dat ze het toch beter weten dan een of andere neger op youtube.
Ik ben het eindelijk een keer met je eens, deze intelligente man zegt de waarheid. Jammer dat je hem weer zo denigrerend neger moet noemen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:12 schreef VEM2012 het volgende:
Ik moet in deze hele discussie denken aan hetgeen Obama anderhalve week geleden zei:
Misschien dat enkelen zichzelf aangesproken gaan voelen, maar grote kans dat ze denken dat ze het toch beter weten dan een of andere neger op youtube.
Daarmee verwoordde ik de platte gedachtengang van iemand die echt niet bij zijn knar is. Die ziet niet Obama, maar 'een of andere neger'. Ik had gehoopt dat dat duidelijk genoeg was, maar goed: bij deze.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:31 schreef truthortruth het volgende:
Jammer dat je hem weer zo denigrerend neger moet noemen.
Trump en Wilders aanhangers zijn uiteindelijk net zo dom en polariserend als de policor fascisten die elke kritiek op de islam wegwuiven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
Daarmee verwoordde ik de platte gedachtengang van iemand die echt niet bij zijn knar is. Die ziet niet Obama, maar 'een of andere neger'. Ik had gehoopt dat dat duidelijk genoeg was, maar goed: bij deze.
Een Trump aanhanger ziet overigens een moslim. Dat zet meteen een dikke streep onder wat Obama hier zegt.
Laten we het op onwetend houden ipv dom.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:07 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Trump en Wilders aanhangers zijn uiteindelijk net zo dom en polariserend als de policor fascisten die elke kritiek op de islam wegwuiven.
Hij heeft al lang geleden zijn excuses aangeboden voor zijn beschuldigingen van de beveiligers, dan blijft volgens mij niet veel anders over dan zijn islamkritiek. En als je dat gaat onderdrukken ben je gewoon een facist.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laten we het op onwetend houden ipv dom.
Maar goed, vind jij het niet gek dat deze discussie vooral gaat over zijn islamkritiek, terwijl nu juist de mensen vallen over zijn onterechte beschuldigingen en die laatste vooral worden vergoeilijkt onder het mom van 'islamkritiek moet mogen'?
Ik vind dat best raar eerlijk gezegd.
Hij heeft het weer opnieuw gezegd na dat excuus....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geleden zijn excuses aangeboden voor zijn beschuldigingen van de beveiligers, dan blijft volgens mij niet veel anders over dan zijn islamkritiek. En als je dat gaat onderdrukken ben je gewoon een facist.
Ja? Kan daar niets van vinden....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij heeft het weer opnieuw gezegd na dat excuus....
Dus je weet ook niks van het officiële verhaal?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:24 schreef erodome het volgende:
Volg de media gewoon een beetje, of beter lees terug. Hoop dat je Frans een beetje up to date is (anders helpt het wel het te vertalen, dan kom je er vast wel uit).
Dit is zoals je zelf al aangeeft het verhaal uit 'de media', maar niet het officiële verhaal.quote:Het officiele verhaal is dat de terroristen terwijl het concert in gang was binnen kwamen denderen. Dat niemand binnen dat had verwacht. Grote paniek en angst, wat logisch is bij zo'n afschuwelijke gebeurtenis, met een aantal helden die met gevaar voor eigen leven anderen hebben geholpen naar buiten te komen en zo meer slachtoffers hebben helpen voorkomen.
Geen van de andere slachtoffers? Dus het verhaal is bekend van alle slachtoffers? Waar is dat te vinden dan?quote:Dat is het in een notendop. En echt alleen deze zanger geeft een andere lezing, geen van de andere slachtoffers die dit heeft overleefd verteld zo'n zelfde verhaal. Wel vertellen ze verder om en nabij hetzelfde verhaal, wat je ook in die (emotionele) brief kan lezen die gericht was aan deze zanger.
In maart bood hij zijn excuses aan voor zijn uitspraken:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja? Kan daar niets van vinden....
Dan is jou dus ontgaan dat de eerste keer het hem vergeven was omdat hij inderdaad excuses aangeboden heeft.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geleden zijn excuses aangeboden voor zijn beschuldigingen van de beveiligers, dan blijft volgens mij niet veel anders over dan zijn islamkritiek. En als je dat gaat onderdrukken ben je gewoon een facist.
Hij doet zijn getuigenis en vraagt zich af wat het allemaal te betekenen heeft dat hij heeft gezien. Gewoon kritische vragen die ook door de politie gesteld en 'officieel' beantwoord moeten worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat kan je geen onwetendheid meer noemen, dat is gewoon dom.
Ja, maar volgens de policors staan niet klakkeloos overnemen wat de autoriteiten uitkramen en kritische vragen stellen gelijk aan 'domheid'.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hij doet zijn getuigenis en vraagt zich af wat het allemaal te betekenen heeft dat hij heeft gezien. Gewoon kritische vragen die ook door de politie gesteld en 'officieel' beantwoord moeten worden.
Kijk het filmpje van Obama en herken jezelf... En nee, niet in Obama.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, maar volgens de policors staan niet klakkeloos overnemen wat de autoriteiten uitkramen en kritische vragen stellen gelijk aan 'domheid'.
Lachen man.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk het filmpje van Obama en herken jezelf... En nee, niet in Obama.
Dat was misschien wel een klein beetje dom, maar ook wel begrijpelijk. Die man, die na die moordpartij natuurlijk toch wat labiel was, is zich natuurlijk rot geschrokken van al die haat die vanaf de policors zijn kant op kwam n.a.v. zijn uitspraak, en heeft toen maar snel "sorry" gezegd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Kijkertje het volgende:
Kritische vragen stellen is nooit dom. Wat wel dom is, is je excuses aanbieden voor gedane uitspraken en ze vervolgens gewoon herhalen.
Hij was anders nogal stellig in zijn excuses:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat was misschien wel een klein beetje dom, maar ook wel begrijpelijk. Die man, die na die moordpartij natuurlijk toch wat labiel was, is zich natuurlijk rot geschrokken van al die haat die vanaf de policors zijn kant op kwam n.a.v. zijn uitspraak, en heeft toen maar snel "sorry" gezegd.
Hij geeft ook gelijk aan dat het alleen zijn mening is en niet die van de andere bandleden. Ik heb ook nog geen uitspraken van andere aanwezige overlevenden gehoord/gelezen die zijn visie maar enigszins ondersteunen.quote:"I humbly beg forgiveness from the people of France, the staff and security of the Bataclan, my fans, family, friends and anyone else hurt or offended by the absurd accusations I made in my Fox Business Channel interview," Hughes said of his initial comments. "They do not reflect opinions of my bandmates or anyone associated with Eagles of Death Metal. The shame is 100% mine."
De man mag toch zeker wel kritische vragen stellen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij was anders nogal stellig in zijn excuses:
[..]
Hij geeft ook gelijk aan dat het alleen zijn mening is en niet die van de andere bandleden. Ik heb ook nog geen uitspraken van andere aanwezige overlevenden gehoord/gelezen die zijn visie maar enigszins ondersteunen.
Hij stelt niet alleen kritische vragen, hij oordeelt ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:15 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
De man mag toch zeker wel kritische vragen stellen?
Inderdaad, hoewel ik het wel sneu vind voor de andere leden van de band. Je zal toch opgescheept zitten met zo'n frontmanquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:18 schreef jen__ het volgende:
Zoveel als hij wil.
En dat anderen hem niet meer programmeren op een festival mag toch zeker ook wel? (of is dat tegenwoordig wat men 'onderdrukking' noemt)
Waar herhaalt die ze dan precies? Ik heb net dat interview gelezen maar je hebt mijn tijd verspild, vind ik niet leuk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Kijkertje het volgende:
Kritische vragen stellen is nooit dom. Wat wel dom is, is je excuses aanbieden voor gedane uitspraken en ze vervolgens gewoon herhalen.
Hier komt de godwin. Die Duitsers hadden natuurlijk al het recht om joden winkels te verbieden...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:18 schreef jen__ het volgende:
Zoveel als hij wil.
En dat anderen hem niet meer programmeren op een festival mag toch zeker ook wel? (of is dat tegenwoordig wat men 'onderdrukking' noemt)
Prachtige gevonden, maar er is hier zelfs niet één punt van gelijkenis.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hier komt de godwin. Die Duitsers hadden natuurlijk al het recht om joden winkels te verbieden...
Hij suggereert weer dat de beveiliging er bij betrokken moet zijn geweest en dat hij Abdeslam heeft herkend.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar herhaalt die ze dan precies? Ik heb net dat interview gelezen maar je hebt mijn tijd verspild, vind ik niet leuk.
Daar komt nog bij dat hij in het interview zijn politieke visie (hij is pro-gun en pro-life) gebruikt om aan te tonen dat er meer slachtoffers zijn gevallen dan nodig is.quote:That implies some staff were in on it....
I realized later it was Abdeslam and he was staring at my buddy because they thought he was a threat.
There’s no denying the terrorists were already inside, and they had to get in somehow.
Moet ik alles voorkauwen?quote:It’s hard to talk about the attack without sounding like you’re blaming the victims, but it’s impossible to deny fear of Islamophobia and fear of guns led to a lot of deaths that night.
Ach, ik denk ik maak ook eens gebruik van een favoriet policor middel en dan slaat het ook vaak nergens op. Maar je begrijp hoop ik wel de onderliggende gedachte....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:49 schreef jen__ het volgende:
[..]
Prachtige gevonden, maar er is hier zelfs niet één punt van gelijkenis.
Waar suggereert hij dat dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
Hij suggereert weer dat de beveiliging er bij betrokken moet zijn geweest en dat hij Abdeslam heeft herkend.
Je moet niet liegen of hem woorden in de mond leggen.quote:Daar komt nog bij dat hij in het interview zijn politieke visie (hij is pro-gun en pro-life) gebruikt om aan te tonen dat er meer slachtoffers zijn gevallen dan nodig is.
Moet ik alles voorkauwen?![]()
Zucht, de quote geef ik er nog bij ook. Ik geef het opquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar suggereert hij dat dan?
[..]
Je moet niet liegen of hem woorden in de mond leggen.
Het eerste gedeelte van je quote is die van de interviewer, het tweede gedeelte over Abdeslam heeft geen relatie met de security. Je leest er in wat je wil lezen zoals het een goede policor facist betaamd die islam critici de mond wil snoerenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zucht, de quote geef ik er nog bij ook. Ik geef het op
Onderliggend of niet, er is gewoon GEEN overeenkomst tussen dit en jodenvervolging/onderdrukking/tweedewereldoorlog. En fijn dat je dit een 'policor' middel vindt, maar het zijn hier toch steeds dezelfden die dit soort idiote vergelijkingen blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach, ik denk ik maak ook eens gebruik van een favoriet policor middel en dan slaat het ook vaak nergens op. Maar je begrijp hoop ik wel de onderliggende gedachte....
Natuurlijk is het een straf.... Het hakt direct in op hun inkomsten. Maar als een festival erachter komt dat een band de islam aanhangt, zou je het dan ook terecht vinden dat ze hun weigeren, ook al waren ze wel al geboekt?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:17 schreef jen__ het volgende:
[..]
Onderliggend of niet, er is gewoon GEEN overeenkomst tussen dit en jodenvervolging/onderdrukking/tweedewereldoorlog. En fijn dat je dit een 'policor' middel vindt, maar het zijn hier toch steeds dezelfden die dit soort idiote vergelijkingen blijven gebruiken.
Nogmaals, er is helemaal geen verbod of EoDM, er zijn enkel twee shows geannuleerd. Je doet net of EoDM nu gestraft of vervolgd worden...
En "inhakken" op iemands inkomsten, dat zal dan vast wel hetzelfde zijn als fascisme en jodenvervolging. Komaan zeg...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een straf.... Het hakt direct in op hun inkomsten. Maar als een festival erachter komt dat een band de islam aanhangt, zou je het dan ook terecht vinden dat ze hun weigeren, ook al waren ze wel al geboekt?
Een beetje zoals 'minder minder minder' roepen niet gelijk staat aan genocide? :pquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:39 schreef jen__ het volgende:
En "inhakken" op iemands inkomsten, dat zal dan vast wel hetzelfde zijn als fascisme en jodenvervolging. Komaan zeg...
Ah de uitspraken zijn niet salonfähig, kom op zegquote:In het hypothetische voorbeeld moet de organisator dat zelf maar beslissen. Maar welk geloof/religie iemand aanhangt gaat een organisator zich echt niet bemoeien. Dat een band omwille van uitspraken in de media geannuleerd wordt, dat gebeurt anders wel vaker.
Godverdomme. Deze. Wat de slachtpartij naar zijn mening gestopt heeft, zijn de mannen die head first met fire arms de tent bestormden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar komt nog bij dat hij in het interview zijn politieke visie (hij is pro-gun en pro-life) gebruikt om aan te tonen dat er meer slachtoffers zijn gevallen dan nodig is.
Waarom zou ik dat ontkennenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 21:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Godverdomme. Deze. Wat de slachtpartij naar zijn mening gestopt heeft, zijn de mannen die head first met fire arms de tent bestormden.
Ontken het maar eens.
Ik heb het filmpje bekeken en Obama heeft helemaal gelijk en ik herken mezelf in hem.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk het filmpje van Obama en herken jezelf... En nee, niet in Obama.
Vind je dat nou een leuk woord, of is er een andere reden dat je zo te onpas er mee strooit?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje bekeken en Obama heeft helemaal gelijk en ik herken mezelf in hem.
Maar volgens mij heb jij het filmpje echt totaal niet begrepen, als de domme policor die je weldegelijk bent.
Ooggetuigeverklaringen zijn vaak onbetrouwbaar omdat ons geheugen nou eenmaal onbetrouwbaar is. Waar ons brein wel erg goed in is, is het herkennen van patronen en daar betekenis aan geven. Dat is evolutionair voordelig geweest omdat we daarvan leerden en zo een grotere kans hadden om te overleven.Soms zien we hierdoor echter ook patronen en hechten daar een betekenis aan, die er niet is. Veel complottheorieën zijn daar het gevolg van.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 23:06 schreef stopnaald het volgende:
Zoals ik het begrijp, is Jesse ervan overtuigd dat hij Abdelsalam vóóraf heeft gezien. Of dat werkelijk zo is of niet, kan niet met zekerheid gecontroleerd worden, maar is ook niet zo belangrijk. HIJ heeft die overtuiging en DUS is het ZIJN waarheid.
Zoals door een andere prikker al aangegeven, is het officiële verhaal (nog) niet naar buiten gebracht. Alles wat we tot nu toe weten uit de media is NIET het officiële verhaal, want dat loopt nog. Feit is, dat getuigenissen enorm van elkaar kunnen verschillen en dat belevingen en overtuigingen 100% subjectief zijn.
Het is heel goed mogelijk dat Jesse iemand anders dan Abdelsalam heeft gezien, die bijv. heel erg op hem leek. Het is net zo goed mogelijk dat Jesse wel degelijk Abdelsalam heeft gezien. We wéten het gewoon niet.
Verder trekt hij uit het feit (in zijn ogen is het een feit!) dat Abdelsalam aanwezig was, de conclusie dat minstens 1 bewaker in het complot zat. Dat is op zich niet zo vreemd, maar gewoon een kwestie van logisch nadenken. En het één (bewaker zat in 't complot), hoeft het ander (andere bewakers zaten niet in 't complot) natuurlijk niet uit te sluiten.
Vanuit ZIJN beleving en waarheid, is het heel begrijpelijk dat hij tot deze overtuiging is gekomen en geeft alleen maar aan hoe enorm traumatisch e.e.a. is geweest. OOK voor hem.
Tot slot, ons brein zit zodanig in elkaar dat als eenmaal een overtuiging is vastgesteld, het verdomd moeilijk/lastig is om die nog los te laten......dat geldt niet alleen voor Jesse, maar voor ons allemaal.....
Dan heb je niet helemaal de discussie gevolgd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
Niemand hier beweert ook te weten hoe het zich allemaal werkelijk afgespeeld heeft.
Nee, dat is gewoon humor.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef Kijkertje het volgende:
Ja, of gewoon menselijk, bij een trauma na koud 6 maanden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In maart bood hij zijn excuses aan voor zijn uitspraken:
Eagles of Death Metal's Jesse Hughes Apologizes for 'Baseless' Bataclan Accusations
In mei deed hij in een interview weer dezelfde uitspraken:
Surrendering to death
Dat kan je geen onwetendheid meer noemen, dat is gewoon dom.
En hij deed die uitspraken niet opnieuw, dat is gewoon een leugen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:03 schreef Manono het volgende:
[..]
Ja, of gewoon menselijk, bij een trauma na koud 6 maanden.
Letterlijk citaat:quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En hij deed die uitspraken niet opnieuw, dat is gewoon een leugen.
Wat is er eigenlijk zo verkeerd aan deze gedachte, dat de politiek correcten hier zo van gaan steigeren?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef jen__ het volgende:
[..]
Letterlijk citaat:
"The most important detail being when they started shooting, they were already inside. If they were hanging out enough to let three people go, then they knew security dudes. They knew bouncers. They knew doormen."
Er is dus een tweede pagina, ik ga me ff schamen dat ik dat gemist heb...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef jen__ het volgende:
[..]
Letterlijk citaat:
"The most important detail being when they started shooting, they were already inside. If they were hanging out enough to let three people go, then they knew security dudes. They knew bouncers. They knew doormen."
Dat maak je er zelf van dat er gesteigerd wordt, of dat er ineens sprake is van onderdrukking/fascisme en die dingen. Het enige wat ervan is, is dat heel wat mensen er begrip voor hebben dat hij hierdoor oa in Parijs van een affiche wordt geschrapt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk zo verkeerd aan deze gedachte, dat de politiek correcten hier zo van gaan steigeren?
Dus als je zoiets als dit zegt, dan is het volgens de politiek correcten wel oké dat jij en je band in de ban worden gedaan? En dat noem jij geen 'steigeren'?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:02 schreef jen__ het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van dat er gesteigerd wordt, of dat er ineens sprake is van onderdrukking/fascisme en die dingen. Het enige wat ervan is, is dat heel wat mensen er begrip voor hebben dat hij hierdoor oa in Parijs van een affiche wordt geschrapt.
Hij had zelf de politiek-correcten meteen in de ban moeten doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dus als je zoiets als dit zegt, dan is het volgens de politiek correcten wel oké dat jij en je band in de ban worden gedaan? En dat noem jij geen 'steigeren'?
Daar heb ik geen begrip voor trouwens. Zou er wel begrip voor hebben als zo'n festival eist dat die mening niet op het festival geventileerd wordt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:02 schreef jen__ het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van dat er gesteigerd wordt, of dat er ineens sprake is van onderdrukking/fascisme en die dingen. Het enige wat ervan is, is dat heel wat mensen er begrip voor hebben dat hij hierdoor oa in Parijs van een affiche wordt geschrapt.
Jij hebt precies echt een kort geheugen. Staat al letterlijk in mijn vorig bericht.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dus als je zoiets als dit zegt, dan is het volgens de politiek correcten wel oké dat jij en je band in de ban worden gedaan? En dat noem jij geen 'steigeren'?
Maar goed, waarom "hebben ze daar wel begrip voor"?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:02 schreef jen__ het volgende:
[..]
Trouwens:quote:Parisians think everyone is innocent, but the cops don’t. They even investigated you.
I was a person of interest, yes. They interrogated me for four days.
quote:It was the cops and the FBI who asked me about the promoter and the security. This isn’t something I brought up to them.
Het gaat er helemaal niet om of wij ons beter voelen. Het gaat er erom dat Hughes zichzelf blijkbaar beter voelt dan de andere slachtoffers, die door zijn uitspraken diep geraakt zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:36 schreef Manono het volgende:
Al doet hij dat wel. In Parijs is de de noodtoestand nb nog van kracht, na aanslagen laait xenofobie overal op. De man was al instabiel, door naar zijn gig te komen zijn al die mensen nu dood en hij is zwaar in de war, gek he.
Wie zich beter wil voelen dan deze kerel kan waarschijnlijk nog 20 jaar lang topics openen in afwachting van een politiek correcte uitspraak.
quote:Like the rest of us who escaped that night, Hughes is another survivor having to deal with the same terror and ordeal as the rest of us. The effects of that night on each of us is a personal thing and manifests itself in different ways. Many have gathered together on the internet to show each other support and a community, Life for Paris, has grown from it. When one of our own throws accusations and insults in front of the media it tears deep in a community still coming to terms with the events of that night....
....In his recent interview, six months on from the attack, he describes those shot as falling “like wheat in the wind—the way you would before a god” and one woman he describes “surrendered to death in front of my very eyes.” Language like that is deeply upsetting to those who escaped amid the carnage and those who lost loved ones. Jesse Hughes was on stage, his freedom of movement gave him an edge when getting out of there. The audience were packed in, a capacity crowd. Those in the pit were hemmed in, getting out was never going to be that easy. To say they “surrendered to death” is an insult to their memory.
Ik zou niet weten wat ik daarvan moet geloven. De dag na de aanslagen hebben ze (net als Deftones, die ook bij dat optreden aanwezig waren) nog aangegeven dat ze onmiddellijk terug naar de USA zouden vliegen, en daardoor is oa het optreden in Brussel van twee dagen later geannuleerd. Niet omdat de band in Parijs moest ondervraagd worden, maar omdat ze al terug in de Verenigde Staten zaten.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:19 schreef frietenstamp het volgende:
En waarom niet minstens evenveel gesteiger over het feit dat de politie hém 4 dagen verhoord heeft?
[..]
Trouwens:
[..]
Jij denkt dat de politie geen onderzoek doet nadat er 90 mensen afgeslacht zijn? Je weet dat een simpele aangifte van internet-oplichting van een paar honderd euro al 1,5 uur duurt en je maar 2 koffie krijgt?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:46 schreef jen__ het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat ik daarvan moet geloven. De dag na de aanslagen hebben ze (net als Deftones, die ook bij dat optreden aanwezig waren) nog aangegeven dat ze onmiddellijk terug naar de USA zouden vliegen, en daardoor is oa het optreden in Brussel van twee dagen later geannuleerd. Niet omdat de band in Parijs moest ondervraagd worden, maar omdat ze al terug in de Verenigde Staten zaten.
Dat dat niet zo zou gebeurd zijn is nieuw voor me, en wat de FBI met het onderzoek te maken heeft weet ik ook niet.
Ik zou niet weten wanneer en hoelang de band ondervraagd is. (En dat is iets heel anders dan dat ik zou denken/beweren dat er naar die aanslagen geen onderzoek is gevoerd) En volgens mij doet dat er verder ook niet toe. Dat alle aanwezigen vroeg of laat ondervraagd zijn, lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie geen onderzoek doet nadat er 90 mensen afgeslacht zijn?
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)etraumatiseerd-.htmlquote:Lowlands volgt voorlopig niet het voorbeeld van twee Franse festivals, die Eagles Of Death Metal van hun line-up schrapten. Aanleiding is een spraakmakend nieuw interview met een rechtse Canadese site. Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg: ‘Je ziet dat die man hele akelige dingen heeft meegemaakt en dat hij daar vol van zit. Ik heb het gevoel dat hij er door die site ingeluisd is.’
Waarom in godsnaam?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar goed, waarom "hebben ze daar wel begrip voor"?
Ik snap daar werkelijk helemaal niks van. Maarja, ik behoor dan ook niet tot de politiek correcten.
Iemand is getuige van een bizarre, extreem gewelddadige misdaad, hij heeft van dichtbij dingen gezien die jij niet gezien hebt, hij doet een aantal zeer opmerkzame observaties, en wanneer hij die observaties naar buiten brengt, dan is de reactie van de politiek correcten: in de ban doen, monddood maken en afserveren. Een krankzinnige reactie. Waarom in godsnaam?
Nou? Niet eens raar gedacht van een getraumatiseerde speedfreak.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef jen__ het volgende:
[..]
Letterlijk citaat:
Right. Van achter het veilige scherm.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of wij ons beter voelen. Het gaat er erom dat Hughes zichzelf blijkbaar beter voelt dan de andere slachtoffers, die door zijn uitspraken diep geraakt zijn.
Oordelen.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Slachtoffers van achter het veilige scherm?
Je begrijpt het concept van de vrijheid van meningsuiting niet helemaal.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:28 schreef Manono het volgende:
[..]
Nou? Niet eens raar gedacht van een getraumatiseerde speedfreak.
Hij heeft het gebeuren ervaren als een strakke operatie. Ze moeten toch minimaal een floorplan hebben gehad. Dat hangt in bijna elk theater backstage dus een runner kan er met zijn telefoon een foto van hebben gemaakt. Dat hij de bewaking wantrouwt, kan ik me voorstellen. Er had al een aanslag plaatsgevonden he. Waar dient security anders voor when you need them. Just cause he's paranoia doesn't mean.
Die hele trend om geen groepen te laten spelen die pikante uitspraken doen is imo een een belediging van de intelligentie van je publiek. Het staat haaks op de vrijheid van meningsuiting
Wen er maar aan, in jouw geval.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan logisch als je zulke uitspraken doet.
Niet nodig, die domheid wordt door niet bijzonder veel mensen gedeeld. Zelfs z'n bandleden en fanbase wijzen dit soort uitspraken af.quote:
Wow. You must be fckn perfect.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet nodig, die domheid wordt door niet bijzonder veel mensen gedeeld. Zelfs z'n bandleden en fanbase wijzen dit soort uitspraken af.
Oordeel gespotquote:Op zondag 29 mei 2016 10:46 schreef Manono het volgende:
[..]
Wow. You must be fckn perfect.
Gaat eens leven.
Hey je hebt gelijk, ik ben er niet vrij van. Vooral op basis van wat iemand real time zegt of schrijft. Maar ik heb geen van horen zeggen zolderkamerpraatjes over iemand die 6 maanden geleden massa's mensen kapot heeft zien schieten, op zijn wacht. Of het inlevingsvermogen van een platvis. Dat dan weer niet.quote:
Lees het anders nog een keer, blaatschaap.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:08 schreef jen__ het volgende:
Haha onnozelaarGeen zolderkameraatjes, terwijl je net hebt lopen miepen over een floorplan dat ze eerst backstage zouden zijn gaan halen? En van die holle beweringen als "Waar dient die security anders voor". Daar stond indrdaad geen antiterreur eenheid voor de deur, maar die stond er nooit, en bij geen enkele concertzaal.
Haha is dit jouw niveau. Kom je ook verder dan schelden en beledigen?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:24 schreef Manono het volgende:
[..]
Lees het anders nog een keer, blaatschaap.
Je oordeelt hier zelf wel degelijk. Je pretendeert te weten hoe Hughes het allemaal ervaren heeft, vindt dat ook helemaal niet raar (oordeel!) en voegt er nog even aan toe dat hij paranoia isquote:Op zondag 29 mei 2016 09:28 schreef Manono het volgende:
[..]
Nou? Niet eens raar gedacht van een getraumatiseerde speedfreak.
Hij heeft het gebeuren ervaren als een strakke operatie. Ze moeten toch minimaal een floorplan hebben gehad. Dat hangt in bijna elk theater backstage dus een runner kan er met zijn telefoon een foto van hebben gemaakt. Dat hij de bewaking wantrouwt, kan ik me voorstellen. Er had al een aanslag plaatsgevonden he. Waar dient security anders voor when you need them. Just cause he's paranoia doesn't mean.
Die hele trend om geen groepen te laten spelen die pikante uitspraken doen is imo een een belediging van de intelligentie van je publiek. Het staat haaks op de vrijheid van meningsuiting die wij hier aanhangen en het trekt elke maatschappelijke relevantie uit je festival. Wat je biedt wordt een zwaktebod uit een soort muffe angst.
De slachtoffers in Parijs waren echt niet allemaal rechtsextremisten, 'journalisten' schrijven sowieso wat hen uitkomt. De EODM moeten gewoon weer spelen, laat je publiek maar uitmaken hoe het reageert. Denk eigenlijk dat ze overladen worden met liefde.
Ik begin zo wel een aardig oordeel over jou te krijgenquote:- Wow. You must be fckn perfect. Gaat eens leven.
- zolderkamerpraatjes..... inlevingsvermogen van een platvis
- blaatschaap
- met je kloon
Ah ja, je vindt het niet raar gedacht van de getraumatiseerde, paranoide speedfreak die Hughes is. Hij lult maar wat en we moeten hem niet serieus nemen? Dat is nou weer een oordeel waar ik me nog niet aan zou wagen, maar je zou wat dat betreft best wel eens gelijk kunnen hebbenquote:Op zondag 29 mei 2016 21:07 schreef Manono het volgende:
Wat ik over Huges' ervaring schreef, heeft hij letterlijk gezegd in interviews die al eerder zijn gepost. Dacht dat jij die wel gezien had, met je ge-google. Ik pretendeer niks, ik kan me voorstellen dat hij zo denkt - was de strekking. En misschien moet jij durven om het eens bij jezelf houden, met je 'wij' en 'users'. Je bent een individu dame, anderen kunnen voor zichzelf spreken. Doen ze beter ook. Je oordeel over mij zal me platgezegd jeuken, ik kan het naar waarde schatten. En nu ben ik er klaar mee, off to my date for the night.
Een makkelijker argument om die man dom te noemen vanwege recente uitspraken is nauwelijks voorhanden. Ongeacht je grote gelijk, onderbouwd met flinterdunne artikelen. Dat is wat ik zeg.quote:Op zondag 29 mei 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja, je vindt het niet raar gedacht van de getraumatiseerde, paranoide speedfreak die Hughes is. Hij lult maar wat en we moeten hem niet serieus nemen? Dat is nou weer een oordeel waar ik me nog niet aan zou wagen, maar je zou wat dat betreft best wel eens gelijk kunnen hebben![]()
Have a nice evening/night
Ok, nu is het dus een getraumatiseerde, paranoide speedfreak die compleet de weg kwijt is. De lijst wordt steeds langerquote:Op maandag 30 mei 2016 18:01 schreef Manono het volgende:
[..]
Een makkelijker argument om die man dom te noemen vanwege recente uitspraken is nauwelijks voorhanden. Ongeacht je grote gelijk, onderbouwd met flinterdunne artikelen. Dat is wat ik zeg.
Wat jij wilt, wie tijd zat heeft en zijn mores haalt uit het serieus nemen van iemand die compleet de weg kwijt is vindt vast genoeg content om een reeks vol te lullen.
Good luck, on that high horse...
Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de bovenstaande vraag.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar goed, waarom "hebben ze daar wel begrip voor"?
Ik snap daar werkelijk helemaal niks van. Maarja, ik behoor dan ook niet tot de politiek correcten.
Iemand is getuige van een bizarre, extreem gewelddadige misdaad, hij heeft van dichtbij dingen gezien die jij niet gezien hebt, hij doet een aantal zeer opmerkzame observaties, en wanneer hij die observaties naar buiten brengt, dan is de reactie van de politiek correcten: in de ban doen, monddood maken en afserveren. Een krankzinnige reactie. Waarom in godsnaam?
Mij vergaat de lust iig om hier antwoord op te geven door je suggestieve vraagstelling en je foute aannames. Misschien kan je het aan Manono vragen, zij heeft volgens mij de enige juiste kijk op de zaak.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de bovenstaande vraag.
Toch ben en blijf ik wel benieuwd naar de beweegredenen van de politiek correcten om deze man, die iets meegemaakt heeft dat zo bizar is dat wij het nauwelijks kunnen bevatten, persoonlijk te beschadigen.
Iemand?
Wat is er precies suggestief aan die vraagstelling dan? Gaat het er misschien niet om om de beste man te beschadigen? Nou, oké, waarom dan wel? Dat is nu juist wat ik wil weten!quote:Op maandag 30 mei 2016 19:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mij vergaat de lust iig om hier antwoord op te geven door je suggestieve vraagstelling en je foute aannames. Misschien kan je het aan Manono vragen, zij heeft volgens mij de enige juiste kijk op de zaak.
Persoonlijk te beschadigen? Omdat ik zeg dat zijn verhaal niet strookt met de andere verhalen, inc die van zijn eigen bandleden?quote:Op maandag 30 mei 2016 19:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de bovenstaande vraag.
Toch ben en blijf ik wel benieuwd naar de beweegredenen van de politiek correcten om deze man, die iets meegemaakt heeft dat zo bizar is dat wij het nauwelijks kunnen bevatten, persoonlijk te beschadigen.
Iemand?
Nee, omdat er mensen zijn die hem simpelweg wegzetten als een "domme rechts-extremist", zonder zelf alle feiten te kennen, en hem om die reden ook z'n broodwinning proberen af te nemen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Persoonlijk te beschadigen? Omdat ik zeg dat zijn verhaal niet strookt met de andere verhalen, inc die van zijn eigen bandleden?
Hij is vrij rechts te noemen, dat was hij al lang en breed voor dit gebeuren. Is niet voor niets een trump fan, pro life en pro wapens gast.quote:Op maandag 30 mei 2016 20:12 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, omdat er mensen zijn die hem simpelweg wegzetten als een "domme rechts-extremist", zonder zelf alle feiten te kennen, en hem om die reden ook z'n broodwinning proberen af te nemen.
Een erg kenmerkende, typische manier van doen voor de politiek correcten. Dit kunstje passen ze keer op keer met succes toe. En ik wil weten waarom.
Dat zie ik ook.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:44 schreef RamboDirk het volgende:
uhhm waar precies in het filmpje komt zijn islamofobie naar voren? Het enige wat ik zie is een gebroken man die een traumatische ervaring na verteld...
Dat herhaal je wel steeds, maar ik heb nog geen bewijs gezien.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:45 schreef erodome het volgende:
Omdat ik zeg dat zijn verhaal niet strookt met de andere verhalen, inc die van zijn eigen bandleden?
Ik zie een acteurquote:Op maandag 30 mei 2016 21:44 schreef RamboDirk het volgende:
uhhm waar precies in het filmpje komt zijn islamofobie naar voren? Het enige wat ik zie is een gebroken man die een traumatische ervaring na verteld...
Waarom kom jij niet met bewijs dat het wel strookt met die andere getuigenissen? Want er staan al meerdere voorbeelden in de topics over andere slachtoffers die het niet met hem eens zijn, inc dat hij zelf zegt dat zijn bandleden niet achter zijn visie staan.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat herhaal je wel steeds, maar ik heb nog geen bewijs gezien.
Ik kan niet op zoek gaan naar iets dat niet gezegd wordt.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom kom jij niet met bewijs dat het wel strookt met die andere getuigenissen? Want er staan al meerdere voorbeelden in de topics over andere slachtoffers die het niet met hem eens zijn, inc dat hij zelf zegt dat zijn bandleden niet achter zijn visie staan.
Ja 1, dus dat is 1 redneck-visie tegen 1 moslim-visie !!!quote:Op maandag 30 mei 2016 22:01 schreef erodome het volgende:
Deze topic gaat nota bene over een ander slachtoffer dat het niet met zijn visie eens is.
Dat wordt wel gezegd, echt, er zijn al meerdere andere getuigen aangehaald. In zijn eigen eerste excuus staat dat zijn bandleden niet achter zijn visie staan. Echt, gelijk onder de openingspost, is niet moeilijk te vinden. Zo ook nog een andere in het vorige topic geloof ik, die spreekt over het feit dat dit een grote impact heeft op de groep die samen is geklit na deze gruwelijke ervaring.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik kan niet op zoek gaan naar iets dat niet gezegd wordt.
Maar het is duidelijk dat je dus maar gewoon loopt te bluffen.
Je vergeet het feit dat hij zelf aangeeft dat zijn bandleden het niet met hem eens zijn + er nog een andere brief is die tegen hem ingaat.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja 1, dus dat is 1 redneck-visie tegen 1 moslim-visie !!!
Dus je hebt dus niks.
quote:Op maandag 30 mei 2016 22:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat wordt wel gezegd, echt, er zijn al meerdere andere getuigen aangehaald. In zijn eigen eerste excuus staat dat zijn bandleden niet achter zijn visie staan. Echt, gelijk onder de openingspost, is niet moeilijk te vinden. Zo ook nog een andere in het vorige topic geloof ik, die spreekt over het feit dat dit een grote impact heeft op de groep die samen is geklit na deze gruwelijke ervaring.
Kom jij nu gewoon even met die andere slachtoffers die het zo roerend met hem eens zijn.
Wow, hij zegt dat de bandleden het 'niet met hem eens' zijn. Wat 'een bewijs' dat Jesse 100% ongelijk heeft.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:07 schreef erodome het volgende:
Je vergeet het feit dat hij zelf aangeeft dat zijn bandleden het niet met hem eens zijn + er nog een andere brief is die tegen hem ingaat.
Ik heb zat, heb meegelezen met de discussie, ook voor een deel de discussie in Frankrijk. Het is echt niet voor niets dat dit gevoelig ligt, dat is niet omdat er zoveel grond is voor zijn visie.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]![]()
Je hebt dus niks. maar je kan in ider geval wel goed doen alsof zoveel andere getuigen het met hem oneens zijn. Misschien ben jij de acteur waar PSVCL het over had?
Ho ho ho, ik zeg dat andere slachtoffers het niet met hem eens zijn, dat er zelfs van meerdere kanten aangegeven wordt dat zijn visie als kwetsend wordt ervaren.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wow, hij zegt dat de bandleden het 'niet met hem eens' zijn. Wat 'een bewijs' dat Jesse 100% ongelijk heeft.
Je hebt dus niks.
Pro-life is rechts?quote:Op maandag 30 mei 2016 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij is vrij rechts te noemen, dat was hij al lang en breed voor dit gebeuren. Is niet voor niets een trump fan, pro life en pro wapens gast
Vaak, maar het is vooral de combi die het hem hier doet.quote:
Beetje raar dat je pro-life zijn extreem vindt.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Vaak, maar het is vooral de combi die het hem hier doet.
En met rechts doel ik dan niet zozeer op fatsoenlijk politiek rechts, maar meer de extreme kant op.
In het begin van de discussie deed je alsof er enorm veel bewijs was dat Jesse het zo verkeerd had. Nu blijkt dat je hebt lopen overdrijven.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb zat, heb meegelezen met de discussie, ook voor een deel de discussie in Frankrijk. Het is echt niet voor niets dat dit gevoelig ligt, dat is niet omdat er zoveel grond is voor zijn visie.
Jij bent degene die niets heeft, die alleen maar een punt probeert te maken door steeds te zeggen dat het bewijs niet voldoende is. Dat terwijl jij het zo makkelijk zou kunnen ontkrachten als ik geen gelijk heb, gewoon door zelf met bewijs te komen.
Het is toch potjandorie godgeklaag dat jij hier in een topic die gaat over het feit dat men het grondig oneens in met de visie van deze man alleen maar gilt om bewijs dat mensen het oneens zijn met zijn visie?
Kwetsend? Sinds wanneer is dat een criterium voor de waarheid?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:17 schreef erodome het volgende:
Ho ho ho, ik zeg dat andere slachtoffers het niet met hem eens zijn, dat er zelfs van meerdere kanten aangegeven wordt dat zijn visie als kwetsend wordt ervaren.
Ben je weer aan het overdrijven: "de verdere getuigenissen".quote:En aangezien ik verder nog geen enkele getuigenis heb gezien/gehoord die zijn visie ondersteunt, dat terwijl de verdere getuigenissen om en nabij overeen komen ben ik geneigd om te zeggen dat zijn visie niet klopt.
"Alles wijst erop dat dit niet het geval was."???quote:Zo weten we bv dat de terroristen niet al binnen waren, maar naar binnen gestormt zijn. Zo weten we ook dat het niet klopt dat moslim achtige (want he die mexicaanse meid werd aangezien voor een moslim) werden gewaarschuwd, er zaten immers mensen met een uiterlijk in die hoek (ok ok, volgens deze zanger dan uiterlijk in die hoek) bij de slachtoffers, mensen die helemaal niet gewaarschuwd werden. Er is geen enkel bewijs dat de terroristen al binnen waren, alles wijst erop dat dit niet het geval was.
Je bent niet bekend met de pro life beweging in amerika?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Beetje raar dat je pro-life zijn extreem vindt.
Pro vrije wil bedoel je. Pro fatsoenlijke abortuswetten ipv een verbod op abortus.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja want anti-life is links.
In Frankrijk is geen andere informatie bekend. Je fantasie slaat op hol. Vreemd dat dat nou net is wat je deze man verwijt.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb zat, heb meegelezen met de discussie, ook voor een deel de discussie in Frankrijk.
Jesse Hughes is een rechtse, fanatieke christen en oa pro vrij wapenbezit, anti-arbortus. En die anti-abortus standpunten zie je inderdaad meer in die rechts/conservatief christelijke kringen. Wil niet zeggen dat dat. voor iedere rechtsdenkende geldt, maar duidelijk wel voor Hughes.quote:
Jawel, prima argumenten hebben die mensen. Leg mij eens uit waarom het kritisch kijken naar abortus extreem is?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de pro life beweging in amerika?
Er is wel het een en ander bekend en wat er bekend is strookt niet met de visie van deze man.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
In Frankrijk is geen andere informatie bekend. Je fantasie slaat op hol. Vreemd dat dat nou net is wat je deze man verwijt.
Link svp.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is wel het een en ander bekend en wat er bekend is strookt niet met de visie van deze man.
Dat gaat wel wat verder dan kritisch kijken, dat gaat over het willen verbieden, compleet. Die beweging gaat regelmatig gepaard met wat minder kuise manieren van doen zeg maar. De pro life beweging staat niet gelijk aan een kritische discussie over abortus.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Jawel, prima argumenten hebben die mensen. Leg mij eens uit waarom het kritisch kijken naar abortus extreem is?
Echtquote:
Ik vind het propaganderen van abortus, het verhandelen van lichaamsdelen en het institutioneren van abortus als contraceptie minder kuis. Mensen die dat willen verbieden lijken me weldenkende lieden en verdienen zowel respect als steun. Juist de status quo is extreem, helaas zien te weinig mensen dat.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gaat wel wat verder dan kritisch kijken, dat gaat over het willen verbieden, compleet. Die beweging gaat regelmatig gepaard met wat minder kuise manieren van doen zeg maar. De pro life beweging staat niet gelijk aan een kritische discussie over abortus.
Er zijn dan ook geen getuigenissen die zijn verhaal ondersteunen. Alles wijst er inderdaad op dat JH maar wat loopt te vertellen. En op die manier schoffeert hij de andere slachtoffers. Dus ja, kwetsend, en zo wordt het door de andere aanwezigen dan ook omschreven.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
In het begin van de discussie deed je alsof er enorm veel bewijs was dat Jesse het zo verkeerd had. Nu blijkt dat je hebt lopen overdrijven.
[..]
Kwetsend? Sinds wanneer is dat een criterium voor de waarheid?
[..]
Ben je weer aan het overdrijven: "de verdere getuigenissen".
[..]
"Alles wijst erop dat dit niet het geval was."???
En dat durf je te zeggen zonder 20 (of meer) verhalen gelezen te hebben van getuigen?
Dit idd.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:40 schreef jen__ het volgende:
[..]
Er zijn dan ook geen getuigenissen die zijn verhaal ondersteunen. Alles wijst er inderdaad op dat JH maar wat loopt te vertellen. En op die manier schoffeert hij de andere slachtoffers. Dus ja, kwetsend, en zo wordt het door de andere aanwezigen dan ook omschreven.
quote:LTW: What was initial reaction? Did anyone have a clue what was happening?
Tony: There was banging noises and I thought could it be some effects going off…
Justine: It felt like it was somehow part of the show.
LTW: Did it register that it was gunfire?
Justine: It didn’t register so the brain was trying to make sense of it.
LTW: Was it louder than the band?
Justine: It was really loud. It sounded like it was from below the balcony, which would make sense. It was from the back of the hall – a couple of shots and then a couple more in quick succession.
Tony: It was not really shots – more like bursts of gunfire. There was no mistaking it once you realised what it was – like an automatic weapon like in the movies, which was the only frame of reference unless you’ve served time in the forces.
quote:Tony: When we found out it was the police we were so sincerely thankful.
Justine: I’ve never been so pleased to see a man with a gun in my life!
Tony: It’s such a strange juxtaposition fleeing men with guns and then these guys turn up with guns and you felt safe!
Ze geven er alleen een andere, hun eigen, politieke draai aan.quote:The French people were just absolutely amazing really. So selfless.
Wat komt dan in die tekst die je quote overeen met de standpunten van Jesse waarover gevallen wordt?quote:Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef frietenstamp het volgende:
2 Engelse survivors beschrijven hun persoonlijke ervaring:
http://louderthanwar.com/(...)plea-for-positivity/
Op de 'arbitraire' punten zie ik genoeg dat overeenkomt met de uitspraken van Jesse Hughes.
[..]
[..]
[..]
Ze geven er alleen een andere, hun eigen, politieke draai aan.
De standpunten is een persoonlijke (politieke) mening. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Hoef je niet eens voor in Frankrijk te zijn geweest. Je beweerde dat getuigenverslagen hem tegenspraken. Vooralsnog dus niet. Begrijp je wel het verschil tussen een mening en een getuigenverslag?quote:Op maandag 30 mei 2016 23:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat komt dan in die tekst die je quote overeen met de standpunten van Jesse waarover gevallen wordt?
Het spreekt hem wel degelijk tegen. Dat de daders al binnen waren bv, dat de mensen binnen zich lieten afslachten (als graan bogen als voor een god, surrending liberals), dat mensen vooraf gewaarschuwd werden als ze aan een bepaald uiterlijk voldeden. Het wordt wel degelijk tegen gesproken, er is zelfs een scherpe mening bij over die visie.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:42 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De standpunten is een persoonlijke (politieke) mening. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Hoef je niet eens voor in Frankrijk te zijn geweest. Je beweerde dat getuigenverslagen hem tegenspraken. Vooralsnog dus niet. Begrijp je wel het verschil tussen een mening en een getuigenverslag?
Welnee.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Het spreekt hem wel degelijk tegen. Dat de daders al binnen waren bv, dat de mensen binnen zich lieten afslachten (als graan bogen als voor een god, surrending liberals), dat mensen vooraf gewaarschuwd werden als ze aan een bepaald uiterlijk voldeden. Het wordt wel degelijk tegen gesproken, er is zelfs een scherpe mening bij over die visie.
Nou, je beargumenteert inhoudelijk weinig, behalve dat je probeert aan te geven dat de oordelen bij mij liggen en publicaties blijkbaar selectief leest. Wie topics opent kan een andere mening verwachten - die niet direct aan iemand gericht was overigens. Dat je het persoonlijk opvat en meedoet aan een potje jijbakken maakt mij niet onredelijk. Of ben je gewend altijd gelijk te krijgen, is maar een vraagquote:Op maandag 30 mei 2016 19:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mij vergaat de lust iig om hier antwoord op te geven door je suggestieve vraagstelling en je foute aannames. Misschien kan je het aan Manono vragen, zij heeft volgens mij de enige juiste kijk op de zaak.
Ik begrijp heel goed wat jij begrijptquote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:57 schreef Manono het volgende:
[..]
Nou, je beargumenteert inhoudelijk weinig, behalve dat je probeert aan te geven dat de oordelen bij mij liggen en publicaties blijkbaar selectief leest. Wie topics opent kan een andere mening verwachten - die niet direct aan iemand gericht was overigens. Dat je het persoonlijk opvat en meedoet aan een potje jijbakken maakt mij niet onredelijk. Of ben je gewend altijd gelijk te krijgen, is maar een vraag
Verder weet ik niet of men de observaties van Huges opmerkzaam vond, ik kan alleen begrijpen dat hij nu overal vijanden ziet. Dat het mensen raakt wat hij zegt is pijnlijk natuurlijk, maar men wist wie hij was voor dat concert. De geest kan zoiets alleen te boven komen door zichzelf geen geweld aan te doen en wat een ander daaraan ophangt is dan secundair. Het is maar een zanger, geen politicus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed wat jij begrijptDaarom verwijs ik Hpeopjes ook naar jou om je alle kans te geven om met jouw wijsheid antwoord te geven op zijn dringende vraag.
Ik ga mijn paard even uitlatenProostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jusqu'ici tout va bien...
Dat wordt wel degelijk en voor 90% tegengesproken. Het enige van dat interview met Gavin McInnes wat niet wordt tegengesproken, is dat mensen veel schrik hadden en niet wisten hoe ze konden reageren. De rest is gewoon een hoop bullshit bij elkaar.quote:
Reconstructie Bataclanquote:Didi, hoofd van de beveiliging, stond bij de ingang toen de schutters binnenkwamen. De 35-jarige Algerijn getuigde gisteren voor het eerst in Le Monde. „Plots hoorde ik schoten die vanuit het café leken te komen”, vertelt hij.
„Ik keek in de richting van het terras en zag een lid van de productie geraakt worden. Ik wist direct wat er aan de hand was.”
„Ik ben de zaal binnengelopen en heb geroepen: ‘Vlug, vlug, naar binnen, er wordt geschoten!’ Toen openden ze het vuur en gingen de glazen toegangsdeuren aan diggelen.” Hij rende met iemand anders naar de nooduitgangen op de etage en bij de toiletten om die open te doen. Daarna rent Didi terug de zaal in om ook de nooduitgang in de loge te openen. Maar het is te laat. De schutters zijn binnen en Didi laat zich op de grond vallen. Hij zet zijn walkietalkie uit om niet op te vallen. Hij probeert de mensen om zich heen te kalmeren. De terroristen roepen dingen als „onze broeders in Syrië” en „de schuld van Hollande”.
„Het was snel duidelijk dat het de bedoeling was om iedereen dood te schieten. Ik was de enige die precies wist waar de nooduitgangen zaten. Toen ze moesten herladen ben ik opgesprongen en heb geroepen: ‘Vlug, allemaal naar buiten!’ Een massa mensen is opgestaan en is mij gevolgd. Toen zijn ze opnieuw gaan schieten.”
Die El Iraki is als moslim natuurlijk sowieso niet serieus te nemen. Die heeft er alle belang bij een rookgordijn op te werpen en e.e.a. te downplayen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
Ze hebben dus de glazen toegangsdeuren aan diggelen geschoten. Waarom zouden ze dat doen als ze al binnen waren
[..]
Reconstructie Bataclan
Als dit verhaal klopt, heeft een beveiliger er dus juist voor gezorgd dat een heleboel mensen nog konden vluchten (zoals El Iraki in zijn open brief ook aangeeft) en niet zoals Hughes beweert dat de beveiliging wel in het complot heeft moeten zitten, want hoe waren ze anders binnen gekomen? Nou, schietend dus.
Het enige wat ze hier zeggen is dat er geschoten werd en dat ze blij waren dat de politie binnenkwam. Ze zeggen niks over Hughes claims dat de beveiliging deze mensen binnen heeft gelaten, of dat ze van tevoren alle moslims gewaarschuwd hebben.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef frietenstamp het volgende:
2 Engelse survivors beschrijven hun persoonlijke ervaring:
http://louderthanwar.com/(...)plea-for-positivity/
Op de 'arbitraire' punten zie ik genoeg dat overeenkomt met de uitspraken van Jesse Hughes.
[..]
[..]
[..]
Ze geven er alleen een andere, hun eigen, politieke draai aan.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die El Iraki is als moslim natuurlijk sowieso niet serieus te nemen. Die heeft er alle belang bij een rookgordijn op te werpen en e.e.a. te downplayen.
Zijn "religie" spoort hem ook aan om over dergelijke belangrijke, gevoelige zaken glashard te liegen. Men noemt dat ook wel 'taqqiyya'.
Zou je een nazi geloven als die zou beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Dat is wel lekker makkelijk, een moslim met een andere getuigenis gewoon zo wegzetten.
Aparte vergelijking, aangezien deze man juist aangeeft dat er wel van alles gebeurd is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 10:38 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zou je een nazi geloven als die zou beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?
Nog erger, zonder de brief te lezen (blijkbaar) op basis van alleen de naam roepen dat het een moslim is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Dat is wel lekker makkelijk, een moslim met een andere getuigenis gewoon zo wegzetten.
quote:As I said I live and breathe rock ‘n’ roll, and I could not look more Muslim if I tried. But apparently, the big bad Muslim conspiracy missed me. Damn, they forgot to warn me.
Deze man praat wel over Didi, die bewaker die vrij veel mensen geholpen heeft, dat was wel een moslim.quote:You can make your own inquiries and I do not think that you will like what you will discover, for it will certainly not fit your narrow minded, boxed-in image of what a Muslim or an Arab (for apparently you ignore the difference between those two words) can do. I believe that the people I helped that night did not care that I was an Arab, nor did I care which origin they where or which imaginary friend they bow to. We all bleed red, brother. And enough about me.
Dus ze zijn het met hem eens dat guns er een eind aan hebben gemaakt en niet "liefde".quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het enige wat ze hier zeggen is dat er geschoten werd en dat ze blij waren dat de politie binnenkwam. Ze zeggen niks over Hughes claims dat de beveiliging deze mensen binnen heeft gelaten, of dat ze van tevoren alle moslims gewaarschuwd hebben.
Ook bij het verhaal van de moslim geldt dat wat hij zelf niet gezien heeft wel plaatsgevonden kan hebben en door een ander gezien kan zijn. Bijvoorbeeld op een andere plek in het gebouw of een tijdstip dat hij er nog niet eens aanwezig was.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:39 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar dat het goed is dat de politie binnenkwam is iets wat niet ter discussie staat verder. Jij doet net of deze mannen de opvattingen van Hughes onderstrepen, maar het enige wat zij zeggen is dat de politie goed ingegrepen heeft, en alle dingen die Hughes verder zegt, de dingen waar hij nu door geweerd wordt op die festivals, daar zeggen ze niks over.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dus ze zijn het met hem eens dat guns er een eind aan hebben gemaakt en niet "liefde".
Natuurlijk zeggen ze niet of hij wel of geen gelijk heeft of ze al binnen waren omdat ze daar niets over kunnen zeggen. Ze waren daar niet bij, stonden niet naast hem.
Hughes zegt dan weer niets over een trap. Dat betekent dus niet dat deze mensen verzinnen dat ze in het trappenhuis geweest zijn.
Didi's (een bewaker) verhaal heb je het nu over? Of weet jij ook het verschil al niet tussen een arabaisch uiterlijk en een moslim?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ook bij het verhaal van de moslim geldt dat wat hij zelf niet gezien heeft wel plaatsgevonden kan hebben en door een ander gezien kan zijn. Bijvoorbeeld op een andere plek in het gebouw of een tijdstip dat hij er nog niet eens aanwezig was.
Andersom bevestigt Hughes wel degelijk het verhaal van de moslim, dat er dappere mensen bij waren.
Nee dat zegt hij niet. Hij zegt dat hij niet twijfelt aan wat hij gezien en gehoord heeft en dat die gebeurtenissen volgens hem wel moeten betekenen dat... oftewel dat betrokkenheid voor hem een logische verklaring is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar dat het goed is dat de politie binnenkwam is iets wat niet ter discussie staat verder. Jij doet net of deze mannen de opvattingen van Hughes onderstrepen, maar het enige wat zij zeggen is dat de politie goed ingegrepen heeft, en alle dingen die Hughes verder zegt, de dingen waar hij nu door geweerd wordt op die festivals, daar zeggen ze niks over.
Want dat staat centraal, he. Het belangrijkste punt van kritiek is dat Hughes zegt dat de schutters hulp hebben gehad van binnenuit, van de bewaking, en dat moslims in de zaal vooraf gewaarschuwd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |