abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 22:35:25 #251
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162632612
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb zat, heb meegelezen met de discussie, ook voor een deel de discussie in Frankrijk.
In Frankrijk is geen andere informatie bekend. Je fantasie slaat op hol. Vreemd dat dat nou net is wat je deze man verwijt.
pi_162632616
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Pro-life is rechts?
Jesse Hughes is een rechtse, fanatieke christen en oa pro vrij wapenbezit, anti-arbortus. En die anti-abortus standpunten zie je inderdaad meer in die rechts/conservatief christelijke kringen. Wil niet zeggen dat dat. voor iedere rechtsdenkende geldt, maar duidelijk wel voor Hughes.
pi_162632623
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met de pro life beweging in amerika?
Jawel, prima argumenten hebben die mensen. Leg mij eens uit waarom het kritisch kijken naar abortus extreem is?
  maandag 30 mei 2016 @ 22:36:24 #254
37769 erodome
Zweefteef
pi_162632645
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

In Frankrijk is geen andere informatie bekend. Je fantasie slaat op hol. Vreemd dat dat nou net is wat je deze man verwijt.
Er is wel het een en ander bekend en wat er bekend is strookt niet met de visie van deze man.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:37:58 #255
452947 frietenstamp
pi_162632700
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is wel het een en ander bekend en wat er bekend is strookt niet met de visie van deze man.
Link svp.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:38:11 #256
37769 erodome
Zweefteef
pi_162632710
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:35 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Jawel, prima argumenten hebben die mensen. Leg mij eens uit waarom het kritisch kijken naar abortus extreem is?
Dat gaat wel wat verder dan kritisch kijken, dat gaat over het willen verbieden, compleet. Die beweging gaat regelmatig gepaard met wat minder kuise manieren van doen zeg maar. De pro life beweging staat niet gelijk aan een kritische discussie over abortus.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:39:08 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_162632746
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:37 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Link svp.
Echt |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

De topic gaat hier nota bene ook over....

Maar kom nu eens met voorbeelden die deze visie wel ondersteunen. Vanuit slachtoffers.
pi_162632768
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat gaat wel wat verder dan kritisch kijken, dat gaat over het willen verbieden, compleet. Die beweging gaat regelmatig gepaard met wat minder kuise manieren van doen zeg maar. De pro life beweging staat niet gelijk aan een kritische discussie over abortus.
Ik vind het propaganderen van abortus, het verhandelen van lichaamsdelen en het institutioneren van abortus als contraceptie minder kuis. Mensen die dat willen verbieden lijken me weldenkende lieden en verdienen zowel respect als steun. Juist de status quo is extreem, helaas zien te weinig mensen dat.
pi_162632792
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

In het begin van de discussie deed je alsof er enorm veel bewijs was dat Jesse het zo verkeerd had. Nu blijkt dat je hebt lopen overdrijven. :)

[..]

Kwetsend? Sinds wanneer is dat een criterium voor de waarheid?

[..]

Ben je weer aan het overdrijven: "de verdere getuigenissen".

[..]

"Alles wijst erop dat dit niet het geval was."???
En dat durf je te zeggen zonder 20 (of meer) verhalen gelezen te hebben van getuigen?
_O-
Er zijn dan ook geen getuigenissen die zijn verhaal ondersteunen. Alles wijst er inderdaad op dat JH maar wat loopt te vertellen. En op die manier schoffeert hij de andere slachtoffers. Dus ja, kwetsend, en zo wordt het door de andere aanwezigen dan ook omschreven.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:44:19 #260
37769 erodome
Zweefteef
pi_162632904
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:40 schreef jen__ het volgende:

[..]

Er zijn dan ook geen getuigenissen die zijn verhaal ondersteunen. Alles wijst er inderdaad op dat JH maar wat loopt te vertellen. En op die manier schoffeert hij de andere slachtoffers. Dus ja, kwetsend, en zo wordt het door de andere aanwezigen dan ook omschreven.
Dit idd.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:34:18 #261
452947 frietenstamp
pi_162634391
2 Engelse survivors beschrijven hun persoonlijke ervaring:

http://louderthanwar.com/(...)plea-for-positivity/

Op de 'arbitraire' punten zie ik genoeg dat overeenkomt met de uitspraken van Jesse Hughes.

quote:
LTW: What was initial reaction? Did anyone have a clue what was happening?

Tony: There was banging noises and I thought could it be some effects going off…

Justine: It felt like it was somehow part of the show.

LTW: Did it register that it was gunfire?

Justine: It didn’t register so the brain was trying to make sense of it.

LTW: Was it louder than the band?

Justine: It was really loud. It sounded like it was from below the balcony, which would make sense. It was from the back of the hall – a couple of shots and then a couple more in quick succession.

Tony: It was not really shots – more like bursts of gunfire. There was no mistaking it once you realised what it was – like an automatic weapon like in the movies, which was the only frame of reference unless you’ve served time in the forces.
quote:
Tony: When we found out it was the police we were so sincerely thankful.

Justine: I’ve never been so pleased to see a man with a gun in my life!

Tony: It’s such a strange juxtaposition fleeing men with guns and then these guys turn up with guns and you felt safe!
quote:
The French people were just absolutely amazing really. So selfless.
Ze geven er alleen een andere, hun eigen, politieke draai aan.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:40:04 #262
37769 erodome
Zweefteef
pi_162634567
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef frietenstamp het volgende:

Op de 'arbitraire' punten zie ik genoeg dat overeenkomt met de uitspraken van Jesse Hughes.

[..]

[..]

[..]

Wat komt dan in die tekst die je quote overeen met de standpunten van Jesse waarover gevallen wordt?
  maandag 30 mei 2016 @ 23:42:23 #263
452947 frietenstamp
pi_162634621
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat komt dan in die tekst die je quote overeen met de standpunten van Jesse waarover gevallen wordt?
De standpunten is een persoonlijke (politieke) mening. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Hoef je niet eens voor in Frankrijk te zijn geweest. Je beweerde dat getuigenverslagen hem tegenspraken. Vooralsnog dus niet. Begrijp je wel het verschil tussen een mening en een getuigenverslag?
  maandag 30 mei 2016 @ 23:48:47 #264
37769 erodome
Zweefteef
pi_162634753
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:42 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De standpunten is een persoonlijke (politieke) mening. Iedereen heeft recht op z'n eigen mening. Hoef je niet eens voor in Frankrijk te zijn geweest. Je beweerde dat getuigenverslagen hem tegenspraken. Vooralsnog dus niet. Begrijp je wel het verschil tussen een mening en een getuigenverslag?
Het spreekt hem wel degelijk tegen. Dat de daders al binnen waren bv, dat de mensen binnen zich lieten afslachten (als graan bogen als voor een god, surrending liberals), dat mensen vooraf gewaarschuwd werden als ze aan een bepaald uiterlijk voldeden. Het wordt wel degelijk tegen gesproken, er is zelfs een scherpe mening bij over die visie.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:59:57 #265
452947 frietenstamp
pi_162635013
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Het spreekt hem wel degelijk tegen. Dat de daders al binnen waren bv, dat de mensen binnen zich lieten afslachten (als graan bogen als voor een god, surrending liberals), dat mensen vooraf gewaarschuwd werden als ze aan een bepaald uiterlijk voldeden. Het wordt wel degelijk tegen gesproken, er is zelfs een scherpe mening bij over die visie.
Welnee. :N
pi_162635947
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mij vergaat de lust iig om hier antwoord op te geven door je suggestieve vraagstelling en je foute aannames. Misschien kan je het aan Manono vragen, zij heeft volgens mij de enige juiste kijk op de zaak. :+
Nou, je beargumenteert inhoudelijk weinig, behalve dat je probeert aan te geven dat de oordelen bij mij liggen en publicaties blijkbaar selectief leest. Wie topics opent kan een andere mening verwachten - die niet direct aan iemand gericht was overigens. Dat je het persoonlijk opvat en meedoet aan een potje jijbakken maakt mij niet onredelijk. Of ben je gewend altijd gelijk te krijgen, is maar een vraag

Verder weet ik niet of men de observaties van Huges opmerkzaam vond, ik kan alleen begrijpen dat hij nu overal vijanden ziet. Dat het mensen raakt wat hij zegt is pijnlijk natuurlijk, maar men wist wie hij was voor dat concert. De geest kan zoiets alleen te boven komen door zichzelf geen geweld aan te doen en wat een ander daaraan ophangt is dan secundair. Het is maar een zanger, geen politicus.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 01:12:11 #267
323401 Kijkertje
met filter
pi_162636119
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:57 schreef Manono het volgende:

[..]

Nou, je beargumenteert inhoudelijk weinig, behalve dat je probeert aan te geven dat de oordelen bij mij liggen en publicaties blijkbaar selectief leest. Wie topics opent kan een andere mening verwachten - die niet direct aan iemand gericht was overigens. Dat je het persoonlijk opvat en meedoet aan een potje jijbakken maakt mij niet onredelijk. Of ben je gewend altijd gelijk te krijgen, is maar een vraag

Verder weet ik niet of men de observaties van Huges opmerkzaam vond, ik kan alleen begrijpen dat hij nu overal vijanden ziet. Dat het mensen raakt wat hij zegt is pijnlijk natuurlijk, maar men wist wie hij was voor dat concert. De geest kan zoiets alleen te boven komen door zichzelf geen geweld aan te doen en wat een ander daaraan ophangt is dan secundair. Het is maar een zanger, geen politicus.
Ik begrijp heel goed wat jij begrijpt ;) Daarom verwijs ik Hpeopjes ook naar jou om je alle kans te geven om met jouw wijsheid antwoord te geven op zijn dringende vraag.

Ik ga mijn paard even uitlaten :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162636180
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed wat jij begrijpt ;) Daarom verwijs ik Hpeopjes ook naar jou om je alle kans te geven om met jouw wijsheid antwoord te geven op zijn dringende vraag.

Ik ga mijn paard even uitlaten :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proost :+
Jusqu'ici tout va bien...
pi_162636371
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:59 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Welnee. :N
Dat wordt wel degelijk en voor 90% tegengesproken. Het enige van dat interview met Gavin McInnes wat niet wordt tegengesproken, is dat mensen veel schrik hadden en niet wisten hoe ze konden reageren. De rest is gewoon een hoop bullshit bij elkaar.

Hier nog een rits andere getuigenissen:
  dinsdag 31 mei 2016 @ 02:37:54 #270
323401 Kijkertje
met filter
pi_162636496
Ze hebben dus de glazen toegangsdeuren aan diggelen geschoten. Waarom zouden ze dat doen als ze al binnen waren :?

quote:
Didi, hoofd van de beveiliging, stond bij de ingang toen de schutters binnenkwamen. De 35-jarige Algerijn getuigde gisteren voor het eerst in Le Monde. „Plots hoorde ik schoten die vanuit het café leken te komen”, vertelt hij.

„Ik keek in de richting van het terras en zag een lid van de productie geraakt worden. Ik wist direct wat er aan de hand was.”

„Ik ben de zaal binnengelopen en heb geroepen: ‘Vlug, vlug, naar binnen, er wordt geschoten!’ Toen openden ze het vuur en gingen de glazen toegangsdeuren aan diggelen.” Hij rende met iemand anders naar de nooduitgangen op de etage en bij de toiletten om die open te doen. Daarna rent Didi terug de zaal in om ook de nooduitgang in de loge te openen. Maar het is te laat. De schutters zijn binnen en Didi laat zich op de grond vallen. Hij zet zijn walkietalkie uit om niet op te vallen. Hij probeert de mensen om zich heen te kalmeren. De terroristen roepen dingen als „onze broeders in Syrië” en „de schuld van Hollande”.

„Het was snel duidelijk dat het de bedoeling was om iedereen dood te schieten. Ik was de enige die precies wist waar de nooduitgangen zaten. Toen ze moesten herladen ben ik opgesprongen en heb geroepen: ‘Vlug, allemaal naar buiten!’ Een massa mensen is opgestaan en is mij gevolgd. Toen zijn ze opnieuw gaan schieten.”
Reconstructie Bataclan

Als dit verhaal klopt, heeft een beveiliger er dus juist voor gezorgd dat een heleboel mensen nog konden vluchten (zoals El Iraki in zijn open brief ook aangeeft) en niet zoals Hughes beweert dat de beveiliging wel in het complot heeft moeten zitten, want hoe waren ze anders binnen gekomen? Nou, schietend dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 31-05-2016 02:52:16 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_162637284
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 02:37 schreef Kijkertje het volgende:
Ze hebben dus de glazen toegangsdeuren aan diggelen geschoten. Waarom zouden ze dat doen als ze al binnen waren :?

[..]

Reconstructie Bataclan

Als dit verhaal klopt, heeft een beveiliger er dus juist voor gezorgd dat een heleboel mensen nog konden vluchten (zoals El Iraki in zijn open brief ook aangeeft) en niet zoals Hughes beweert dat de beveiliging wel in het complot heeft moeten zitten, want hoe waren ze anders binnen gekomen? Nou, schietend dus.
Die El Iraki is als moslim natuurlijk sowieso niet serieus te nemen. Die heeft er alle belang bij een rookgordijn op te werpen en e.e.a. te downplayen.

Zijn "religie" spoort hem ook aan om over dergelijke belangrijke, gevoelige zaken glashard te liegen. Men noemt dat ook wel 'taqqiyya'.
pi_162637500
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:34 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het enige wat ze hier zeggen is dat er geschoten werd en dat ze blij waren dat de politie binnenkwam. Ze zeggen niks over Hughes claims dat de beveiliging deze mensen binnen heeft gelaten, of dat ze van tevoren alle moslims gewaarschuwd hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162637506
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:06 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die El Iraki is als moslim natuurlijk sowieso niet serieus te nemen. Die heeft er alle belang bij een rookgordijn op te werpen en e.e.a. te downplayen.

Zijn "religie" spoort hem ook aan om over dergelijke belangrijke, gevoelige zaken glashard te liegen. Men noemt dat ook wel 'taqqiyya'.
_O- . Dat is wel lekker makkelijk, een moslim met een andere getuigenis gewoon zo wegzetten.
pi_162639127
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O- . Dat is wel lekker makkelijk, een moslim met een andere getuigenis gewoon zo wegzetten.
Zou je een nazi geloven als die zou beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?
pi_162639150
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:38 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zou je een nazi geloven als die zou beweren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden?
Aparte vergelijking, aangezien deze man juist aangeeft dat er wel van alles gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')