SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkbaar, ik kwam er pas gisteren achter ofzo. Van berichtverzoeken (personen waar je niet mee bevriend bent) krijg je geen meldingen. Pas als je er daadwerkelijk op klikt krijg je ze te zien. Ik keek dus te laat, maar het is wel een overduidelijke 'bekentenis'.quote:
Hoeven niet gelijk strafbare feiten te zijn. Incassobureaus gebruiken dezelfde technieken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:03 schreef nikao het volgende:
Anders lees je de reeks ff. TS heeft afspraak bij de politie volgende week..
Wat me trouwens een stuk verstandiger lijkt tot zelf overgaan op strafbare feiten![]()
Ze lijkt het spelletje in ieder geval goed te kennen en tot op dit moment geen angst te hebben voor mogelijk acties die ze verwacht dat TS gaat ondernemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:06 schreef Remco_h het volgende:
Ik vraag mij af (aangezien dat t om een fokker gaat) of zij zich nu kapot lacht om deze topic reeks...
Of ze realiseert zich nog niet hoe diep ze in de problemen zit. Want ze is verslaafd, een junk. Ze doet er op dit moment alles aan om haar rush te halen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:08 schreef Zolder het volgende:
[..]
Ze lijkt het spelletje in ieder geval goed te kennen en tot op dit moment geen angst te hebben voor mogelijk acties die ze verwacht dat TS gaat ondernemen.
TS moet echt even een slimme strategie bedenken
Dit. Echt alsjeblieft doe dit. Zoek desnoods een no cure/no pay advocaat op, maar dit is echt de beste optie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:01 schreef jen__ het volgende:
Je gaat het initiatief toch niet weer van haar laten komen?
Ga naar een advocaat en laat door hem een vordering opstellen met een duidelijke opsomming van haar schulden bij jou en een betaaltermijn. Aangetekend sturen, en als ze niet erop reageren kan je advocaat vast helpen met de volgende stappen.
En stop met die dingen via mail of facebook of telefoon te regelen. Als je dat doet, ok, mar doe dat dan met dingen die je ook aangetekend met hun regelt. Aan dit soort dingen heb je niets.
Maar zit ze wel diep in de problemen? Ik vraag me af hoeveel de politie kan betekenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of ze realiseert zich nog niet hoe diep ze in de problemen zit. Want ze is verslaafd, een junk. Ze doet er op dit moment alles aan om haar rush te halen.
Eigenlijk kan je hier niet zo zeer van een dader en een slachtoffer spreken, maar meer van 2 daders.
Ik vind het triest voor zowel TS als dat meisje.
2 daders nog wel!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk kan je hier niet zo zeer van een dader en een slachtoffer spreken, maar meer van 2 daders.
dit!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dief van zijn eigen portemonneequote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef Kumerian het volgende:
[..]
2 daders nog wel!
2 slachtoffers kan ik me in de verte iets bij voorstellen. Maar hoe is TS hier plots dader geworden!?!?
Het is vrijdagavond. 2 slachtoffers.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef Kumerian het volgende:
[..]
2 daders nog wel!
2 slachtoffers kan ik me in de verte iets bij voorstellen. Maar hoe is TS hier plots dader geworden!?!?
Fool me once, shame on you. Fool me twice,..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of ze realiseert zich nog niet hoe diep ze in de problemen zit. Want ze is verslaafd, een junk. Ze doet er op dit moment alles aan om haar rush te halen.
TS heeft het allemaal voor haar gefinancieërd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef Kumerian het volgende:
[..]
2 daders nog wel!
De hele waarheid staat er natuurlijk niet, Dat chantage verhaal komt ergens vandaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:24 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
TS heeft het allemaal voor haar gefinancieërd.
Maar zonder gekheid, wel een absurd verhaal.
Volgens mij zijn die al bakken met geld kwijt aan dat kind, dus ze zullen het niet voorschieten ofzo.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:15 schreef silliegirl het volgende:
TS, waarom bel je niet nogmaals dat huisnr en praat je met die ouders? Die zullen er niet blij van worden en kunnen wellicht zorgen dat jij toch je geld krijgt.
Ja nahjah vooruit, misschien niet. Maar dan nog. De vraag is wat de politie ermee doet en links om of rechtsom heeft dat mens hulp nodig en zitten die ouders dicht bij 't vuur, dus die kunnen er wel meer mee dan politie gok ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die al bakken met geld kwijt aan dat kind, dus ze zullen het niet voorschieten ofzo.
Maar ik zou dat inderdaad ook doen.
Ik denk dat de politie de aangifte opneemt en daarna koffie gaat drinken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja nahjah vooruit, misschien niet. Maar dan nog. De vraag is wat de politie ermee doet en links om of rechtsom heeft dat mens hulp nodig en zitten die ouders dicht bij 't vuur, dus die kunnen er wel meer mee dan politie gok ik.
Wie zegt trouwens dat TS niet alles in scene heeft gezetquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie de aangifte opneemt en daarna koffie gaat drinken.
Jij zal vast wel een goede vrijdagavond hebben met wat je nu zegtquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:55 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wie zegt trouwens dat TS niet alles in scene heeft gezet![]()
Net zo makkelijk als dat zij een vals account en email adres van die "Ben" heeft aangemaakt zou TS dat ook met haar gegevens kunnen doen.
Wordt het geen zwaar recherche werk om alle IP adressen na te gaan wie nou eigenlijk welke mails heeft verstuurd? Tot die tijd blijft het zijn woord tegen dat van haar.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:50 schreef Bucketlist het volgende:
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening.
Je hebt het over formulieren waarop je het e-mailadres van de (fake) bewindvoerder hebt gezien. Is dat gewoon dit formulier: http://www.bbib.info/images/documenten/onderbewindstellingen.pdf
waarop ze zelf dingen heeft gezet? Of zijn er echt logo's/brieven vervalst van BBIB?
Ik denk dat je het geld sowieso voorlopig kwijt bent (van een kale kip kan je niet plukken).
Wat is trouwens de overeenkomst mbt de lening?
Niet onder curatele. Dat ze me binnen een week terug zou betalen, toen begon het gezeur dat ze geld nodig had om het terug te betalen, de dreigingen en de oplichting.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:50 schreef Bucketlist het volgende:
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening.
Je hebt het over formulieren waarop je het e-mailadres van de (fake) bewindvoerder hebt gezien. Is dat gewoon dit formulier: http://www.bbib.info/images/documenten/onderbewindstellingen.pdf
waarop ze zelf dingen heeft gezet? Of zijn er echt logo's/brieven vervalst van BBIB?
Ik denk dat je het geld sowieso voorlopig kwijt bent (van een kale kip kan je niet plukken).
Wat mijn vrijdagavond ermee te maken heeft ontgaat me evenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:22 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Jij zal vast wel een goede vrijdagavond hebben met wat je nu zegt![]()
Ik heb niets in scene gezet hoor. Ze heeft zelf al toegegeven als Ben gehandeld te hebben.En de gegevens van A heb ik niet vervalst, ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
Mijn identificatiebewijs?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:22 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Jij zal vast wel een goede vrijdagavond hebben met wat je nu zegt![]()
Ik heb niets in scene gezet hoor. Ze heeft zelf al toegegeven als Ben gehandeld te hebben.En de gegevens van A heb ik niet vervalst, ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
Ze is zelf nog niet in contact geweest met de politie, komende donderdag ga ik aangifte doen. Als je alles had gelezen had ik je dat niet hoeven zeggenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat mijn vrijdagavond ermee te maken heeft ontgaat me even![]()
Heeft ze dat al toegegeven aan de politie? Als zij alles ontkent hoe wil je dan bewijzen dat alle mailtjes van haar hand afkomstig zijn? Je hebt nu zelf gezien hoe makkelijk alles te vervalsen is.
Als je iets duurs op bijv. marktplaats wil kopen kan je ook om een kopie van een identificatiebewijs vragen.
Leer lezen flippo:quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:52 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Mijn identificatiebewijs?
-Dat ben ik kwijtgeraakt (evt zelfs aangifte gedaan daarvan)
-Oh ja, ik heb een keer een foto verzonden naar iemand. Gebruikt diegene die foto om mensen op te lichten? Verschrikkelijk!
Skrill? Dat ken ik niet. Oh is dat volledig anoniem geld overmaken op basis van alleen een e-mailadres? --> Goh, misschien heeft iemand een mailadres geopend onder mijn naam.
Weet je überhaupt zeker dat diegene die jij denkt dat je heeft opgelicht dat ook daadwerkelijk is? Zo ja, hoe? Overigens denk ik dat wel diegene is, en dat het inderdaad gokverslavingsgedrag is.
Brigadier Bucketlist, ik zie het al. Zullen we deze beoordeling aan de politie overlaten?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:52 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Mijn identificatiebewijs?
-Dat ben ik kwijtgeraakt (evt zelfs aangifte gedaan daarvan)
-Oh ja, ik heb een keer een foto verzonden naar iemand. Gebruikt diegene die foto om mensen op te lichten? Verschrikkelijk!
Skrill? Dat ken ik niet. Oh is dat volledig anoniem geld overmaken op basis van alleen een e-mailadres? --> Goh, misschien heeft iemand een mailadres geopend onder mijn naam.
Weet je überhaupt zeker dat diegene die jij denkt dat je heeft opgelicht dat ook daadwerkelijk is? Zo ja, hoe? Overigens denk ik dat wel diegene is, en dat het inderdaad gokverslavingsgedrag is.
Dat is het juist, haar ouders geven er niks om. De hele familie heeft er afstand van gedaan. Dat heb ik vernomen van haar zus.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:23 schreef timmmmm het volgende:
Weet je wat ik niet begrijp? Nou ja wel meer, maar dit heb ik niet zo vaak gelezen.
TS is opgelicht door een dame. Hij weet precies wie het is, waar ze is etc etc. En nu wordt hij bedreigt dat zij alles tegen zijn vrienden en familie gaat zeggen. Who fucking cares?
TS heeft alle macht in handen, als hij zich dat maar beseft. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als mijn paps en mams eracjter komen dat ik een dommerik geweest ben die zich heeft laten oplichten, vinden ze dat een beduidend minder groot probleem als wanneer ze erachter komen dat ik mense voor duizenden euro's oplicht.
Vriend, als jij hiermee bij haar ouders langs de deur gaat of dit bij haar vrienden en familie weglegt, kan je haar leven kapot maken. Andersom is het voor jou hooguit wat ongemakkelijk dat iedereen je een mongool vindt. Criminaliteit blijft 100x langer aan je kleven. Je moet je dus niet zo makkelijk bang laten maken met allerlei dreigementen, want jij kan het haar beduidend lastiger maken dan zij jou.
Ik hoop wel dat ze op zij minst een beetje lekker is en je er wat vieze foto's aan overgehoudem hebt
Je snapt het ook echt niet hèquote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:26 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Leer lezen flippo:
ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
Ik heb naar het huisadres naar die persoon gebeld,haar aan de lijn gehad en ze zei dat ik het geld zou krijgen. Vervolgens stuurt ze me een bericht via het account waar ze mee dreigt.
Ik zou er niet vanuit gaan dat je daadwerkelijk met haar zus "gesproken" hebt via Facebook.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:30 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat is het juist, haar ouders geven er niks om. De hele familie heeft er afstand van gedaan. Dat heb ik vernomen van haar zus.
En ik ga sowieso aangifte tegen haar doen, die meid heeft namelijk echt hulp nodig. En als ze daardoor niet naar de uni kan is dat haar probleem.
En over dat laatste: nee en nee.
Ik begrijp je echt niet. Ik heb via het adres van diegene waarvan dat identiteitsbewijs is het huistelefoonnummer opgezocht en opgebeld. Ik kreeg A aan de lijn,ze zei dat ik het geld zou krijgen. Daarna stuurt A mij berichten dat ik niet meer op de huistelefoon moet bellen. Met datzelfde account doet ze ook de dreigingen. Ze heeft ook toegegeven voor Ben te spelen (zie screenshot) en ik heb net nog een bericht ontvangen dat ze dat deed omdat ze niet anders kon.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:56 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je snapt het ook echt niet hè![]()
Iedereen kan jou wel een kopie van haar ID gestuurd hebben. Dat jij in het bezit bent daarvan is geen keihard bewijs dat zij jou dat ook daadwerkelijk zelf heeft toegestuurd.
Ik geloof best wel dat alles gegaan is zoals jij hebt geschreven, maar om een goede kans van slagen te hebben zal je toch met iets meer aan moeten komen als "ze heeft het zelf gezegd".
Zeker als zij tegen de politie bij hoog en bij laag volhoudt nergens vanaf te weten.
Om echt sluitend bewijs te hebben moeten ze iets met IP adressen gaan doen, dus de provider gaan verzoeken die gegevens vrij te geven, en het is maar de vraag of ze er meer manuren aan gaan/willen besteden dan die paar centen dan dat het jou gekost heeft.
Zelfs bij mensen die meerdere personen hebben opgelicht via bijv. marktplaats moet er nog heel wat gebeuren willen ze er echt werk van maken.
Nope. Niet per definitie. Ligt mede aan de reden waarom ze onder bewind staat en sinds wanneer.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:50 schreef Bucketlist het volgende:
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening
Als ze nog bij haar ouders woont geven die er wel om hoor..quote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:30 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat is het juist, haar ouders geven er niks om. De hele familie heeft er afstand van gedaan. Dat heb ik vernomen van haar zus.
En ik ga sowieso aangifte tegen haar doen, die meid heeft namelijk echt hulp nodig. En als ze daardoor niet naar de uni kan is dat haar probleem.
En over dat laatste: nee en nee.
het gaat erom wat je hiervan hard kunt maken en wat zij zou kunnen zeggen tegen de politie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 07:03 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik begrijp je echt niet. Ik heb via het adres van diegene waarvan dat identiteitsbewijs is het huistelefoonnummer opgezocht en opgebeld. Ik kreeg A aan de lijn,ze zei dat ik het geld zou krijgen. Daarna stuurt A mij berichten dat ik niet meer op de huistelefoon moet bellen. Met datzelfde account doet ze ook de dreigingen. Ze heeft ook toegegeven voor Ben te spelen (zie screenshot) en ik heb net nog een bericht ontvangen dat ze dat deed omdat ze niet anders kon.
Daarbij heb ik onafhankelijk van haar contact opgenomen met een gozer die ook door haar is opgelicht (ze stuurde een screenshot met zijn naam geblurd, via zijn profielfoto heb ik zijn Facebook account achterhaald), met hem heb ik gesproken en hij is daadwerkelijk op datzelfde adres langsgeweest om haar te spreken.
Het is echt geen troll en A is ook geen slachtoffer van identiteitsfraude.
Rond de ¤2000,-quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:03 schreef Peunage het volgende:
Hoeveel heeft de originele TS in totaal overgemaakt?
Weet je hoeveel je daarmee kan (oké niet helemaal netjes hahah).quote:Op zaterdag 21 mei 2016 04:26 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Leer lezen flippo:
ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
Ik heb naar het huisadres naar die persoon gebeld,haar aan de lijn gehad en ze zei dat ik het geld zou krijgen. Vervolgens stuurt ze me een bericht via het account waar ze mee dreigt.
Weet je wat ik nou nog steeds niet snap?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 07:03 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik begrijp je echt niet. Ik heb via het adres van diegene waarvan dat identiteitsbewijs is het huistelefoonnummer opgezocht en opgebeld. Ik kreeg A aan de lijn,ze zei dat ik het geld zou krijgen. Daarna stuurt A mij berichten dat ik niet meer op de huistelefoon moet bellen. Met datzelfde account doet ze ook de dreigingen. Ze heeft ook toegegeven voor Ben te spelen (zie screenshot) en ik heb net nog een bericht ontvangen dat ze dat deed omdat ze niet anders kon.
Daarbij heb ik onafhankelijk van haar contact opgenomen met een gozer die ook door haar is opgelicht (ze stuurde een screenshot met zijn naam geblurd, via zijn profielfoto heb ik zijn Facebook account achterhaald), met hem heb ik gesproken en hij is daadwerkelijk op datzelfde adres langsgeweest om haar te spreken.
Het is echt geen troll en A is ook geen slachtoffer van identiteitsfraude.
Nee hoor, genoeg mensen die bij Alberto in het programma onherkenbaar zijn gemaaktquote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel je daarmee kan (oké niet helemaal netjes hahah).
Ik zou trouwens serieus Peter R de Vries overwegen.
Zeker als zij semi bekend is.
Of alberto.
Je geld heb je er misschien niet zo 1,2,3 mee terug maar wellicht meld er zich iemand na de uitzending die het voor je wil regelen.
Je zal wel met je kop op tv moeten maar gegarandeerd dat ze hier zendtijd voor maken.
Ik heb dit ook gezegd, maar er IS geen chantage middel. Het enige is dat hij haar geld heeft over gemaakt en dát is waar hij zich nu mee laat chanteren, want immers, als zij zijn vriendin op de hoogte brengt dan is dat raar en gaat zijn vriendin allerlei dingen denken blablabla.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:11 schreef FANN het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou nog steeds niet snap?
Wat zijn nou precies die bedreigingen? Waar ben je zo bang voor?
Ga je dit nou wél of niet aan je ouders en/of vriendin vertellen?
Als zij dreigt om dit ''openbaar'' te maken dat maai je het gras toch voor haar voeten weg
als jij het al aan je ouders en vriendin vertelt hebt? Je ouders gaan je écht niet zomaar laten vallen
voor dit, je vriendin weet ik niet, maar dan nog, als je een fout hebt gemaakt door te gokken,
(is dat nou eigenlijk zo? komt dit allemaal door gokken?)
maar goed als dat wél zo is, en je hebt je lesje geleerd, dat hoop ik dan maar voor jou, dan
kunnen jullie toch samen aan je probleem werken?
Maar je blijft zo váág.... misschien ligt het aan mij maar ik heb nog steeds nergens gelezen wát
die bedreigingen nou precies inhouden, ja iets openbaar maken, wát openbaar maken?
Nou váág hoor, hij houdt het chantagemiddel dus gewoon zelf in stand, als hij het heeft verteld isquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gezegd, maar er IS geen chantage middel. Het enige is dat hij haar geld heeft over gemaakt en dát is waar hij zich nu mee laat chanteren, want immers, als zij zijn vriendin op de hoogte brengt dan is dat raar en gaat zijn vriendin allerlei dingen denken blablabla.
Ik snap dat ook niet, we moesten vooral niet zoeken naar iets wat er niet was zei TS. naja prima, maar het feit DAT hij geld heeft uitgeleend/gegeven vind ik een 'chantagemiddel' van niks. Behalve dan als hij een beetje een zachtgekookt ei is (en dat is ie) en een vriendin heeft die over hem heen walst.
Dát is het probleem van TS en hij gaf aan dat zoiets 'm zomaar zijn relatie zou kunnen kosten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou váág hoor, hij houdt het chantagemiddel dus gewoon zelf in stand, als hij het heeft verteld is
er dus geen chantagemiddel.
Of TS spreekt niet helemaal de waarheid, dat kan ook.
Maar goed het is natuurlijk best raar als je vriend/vriendin of vrouw/man iemand ''zomaar'' geld gaat lenen, iemand die je alleen van internet kent, zou ik ook raar opkijken hoor, eerlijk is eerlijk.
Ligt een beetje aan de persoon. Als je je partner kent als iemand die altijd goed van vertrouwen is en nooit iets kwaads in iemand ziet is het nog een beetje voor te stellen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou váág hoor, hij houdt het chantagemiddel dus gewoon zelf in stand, als hij het heeft verteld is
er dus geen chantagemiddel.
Of TS spreekt niet helemaal de waarheid, dat kan ook.
Maar goed het is natuurlijk best raar als je vriend/vriendin of vrouw/man iemand ''zomaar'' geld gaat lenen, iemand die je alleen van internet kent, zou ik ook raar opkijken hoor, eerlijk is eerlijk.
Tja, het zou ook zomaar kunnen natuurlijk, ik weet niet hoe hecht de relatie is verder.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dát is het probleem van TS en hij gaf aan dat zoiets 'm zomaar zijn relatie zou kunnen kosten.
Ja precies, dus daar valt verder niks over te zeggen want we kennen die vriendin niet en TSquote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de persoon. Als je je partner kent als iemand die altijd goed van vertrouwen is en nooit iets kwaads in iemand ziet is het nog een beetje voor te stellen.
Nou niet alleen dat, dit gaat nooit ophouden. Tot hij zegt 'ik geef niks meer', en zij het dan alsnog openbaar maakt.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja, het zou ook zomaar kunnen natuurlijk, ik weet niet hoe hecht de relatie is verder.
[..]
Ja precies, dus daar valt verder niks over te zeggen want we kennen die vriendin niet en TS
verder ook niet, maar blijven zwijgen lijkt me ook geen goed idee, blijf je toch altijd een beetje
bang dat het ''uit komt''. Lijkt mij hoor....
kloptquote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou niet alleen dat, dit gaat nooit ophouden. Tot hij zegt 'ik geef niks meer', en zij het dan alsnog openbaar maakt.
Niet alleen heeft hij dan dat geld weg gegeven, maar hij heeft het ook nog verzwegen. ALs hij het nu zelf verteld, heeft ie 1 probleem. Als hij dat niet doet en zij doet het voor hem, dan heeft ie 2 problemen.
Hij kan het nu nog steeds vertellen. Want als hij denkt dat zij nu echt niet meer om geld gaat vragen heeft ie 't mis. Zolang zij hem KAN chanteren zal ze dat doen als ze geld nodig heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:26 schreef FANN het volgende:
[..]
klopthij had het al veel eerder moeten vertellen, maar ja, heeft jij nu niks meer aan aan die wijsheid.
dat denk ik ook...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij kan het nu nog steeds vertellen. Want als hij denkt dat zij nu echt niet meer om geld gaat vragen heeft ie 't mis. Zolang zij hem KAN chanteren zal ze dat doen als ze geld nodig heeft.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:26 schreef FANN het volgende:
[..]
klopthij had het al veel eerder moeten vertellen, maar ja, heeft jij nu niks meer aan aan die wijsheid.
TS laat zich chanteren !quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij kan het nu nog steeds vertellen. Want als hij denkt dat zij nu echt niet meer om geld gaat vragen heeft ie 't mis. Zolang zij hem KAN chanteren zal ze dat doen als ze geld nodig heeft.
Ik heb nergens gelezen dat ze samenwonen of dat ze sámen spaargeld hebben, dus dan is dát het probleem niet...quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:09 schreef Dromer het volgende:
Nahja.. lijkt me op zijn minst toch een deukje in een relatie: Schat, ik heb 2000 euro van ons spaargeld overgemaakt aan een meid die ik via internet heb leren kennen. Dat wordt kamperen ipv de rondreis in de VS!
In dit geval vast nietquote:Op zondag 22 mei 2016 00:44 schreef killerkip69 het volgende:
M'n excuses hiervoor. Hoe kan je je nou zo laten oplichten....
Ga naar de politie, en met verheffende stem vraag je of hun het oplossen, en anders doe je zelf. Goedschiks en anders kwaadschiks. Het kan in sommige gevallen wel eens helpen.
Ah, excuses. Had inderdaad gelezen over de donderdag, maar dacht dat het om afgelopen donderdag ging.quote:
naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:24 schreef Ton76 het volgende:
Ik lees dit topic nu pas (ook deeltjes 1 en 2): sterkte bij de politie TS!
Oplichting is een kwalijke zaak.
En wel jammer dat je dit niet met je vriendin kunt bespreken. Natuurlijk is er de schaamte, dat had ik in mijn uitgeleend-geld-niet-teruggekregen verhaal/topic ook... maar JIJ hebt niemand opgelicht, dus in principe heb jij geen fout gemaakt.
Nogmaals sterkte, en ik hoop dat je je geld terugkrijgt.
Ik denk dat ik bozer zou zijn als dit speelde én ik erachter kwam dat hij dit allemaal verborgen voor me hieldquote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan.
Ja en de waarheid komt toch boven. En dan is het te laatquote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:06 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bozer zou zijn als dit speelde én ik erachter kwam dat hij dit allemaal verborgen voor me hield
Heb je ondertussen nog contact met haar gehad? Of beter; heeft ze op verschillende manieren nog contact met je gezocht?quote:
Ja, via e-mail gaf ze aan een voorstel te hebben. Dus heb ik haar op Whatsapp ontblokt, dat praatte makkelijker. Ze gaf aan dat het haar allemaal teveel werd, de stress voor de aangifte. Blijkbaar heeft ze nog een rekening (hoeveel rekeningen heeft dat mens wel niet) met daarop voldoende geld om mij terug te betalen. Op mijn verzoek liet ze daar afschriften en screenshots van zien, het ziet er legitiem uit. Ze zegt het bedrag vanavond overgemaakt te hebben naar mijn rekening, dus dan zou ik het morgen moeten hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb je ondertussen nog contact met haar gehad? Of beter; heeft ze op verschillende manieren nog contact met je gezocht?
Sommige mensenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:37 schreef amaranta het volgende:
Hoewel het er niet echt op lijkt. Doet dit verhaal me denken aan het verhaal van een user, die zijn huis verhuurd had. En waarvan de huurders én niet weggingen, én niet betaalden.
Na lang en veel gesteggel heeft hij wel zijn huurgeld gekregen
Een rekening bij een andere bank dan de jouwe? Of bij dezelfde?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:28 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ja, via e-mail gaf ze aan een voorstel te hebben. Dus heb ik haar op Whatsapp ontblokt, dat praatte makkelijker. Ze gaf aan dat het haar allemaal teveel werd, de stress voor de aangifte. Blijkbaar heeft ze nog een rekening (hoeveel rekeningen heeft dat mens wel niet) met daarop voldoende geld om mij terug te betalen. Op mijn verzoek liet ze daar afschriften en screenshots van zien, het ziet er legitiem uit. Ze zegt het bedrag vanavond overgemaakt te hebben naar mijn rekening, dus dan zou ik het morgen moeten hebben.
Ik zie het vanzelf wel, het zou mij niks verbazen als het weer een leugentje is. Als ik het geld daadwerkelijk heb spring ik een gat in de lucht natuurlijk.
To be continued dus
Als dat je er maar niet van weerhoudt om donderdag aangifte te gaan doenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:28 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ja, via e-mail gaf ze aan een voorstel te hebben. Dus heb ik haar op Whatsapp ontblokt, dat praatte makkelijker. Ze gaf aan dat het haar allemaal teveel werd, de stress voor de aangifte. Blijkbaar heeft ze nog een rekening (hoeveel rekeningen heeft dat mens wel niet) met daarop voldoende geld om mij terug te betalen. Op mijn verzoek liet ze daar afschriften en screenshots van zien, het ziet er legitiem uit. Ze zegt het bedrag vanavond overgemaakt te hebben naar mijn rekening, dus dan zou ik het morgen moeten hebben.
Ik zie het vanzelf wel, het zou mij niks verbazen als het weer een leugentje is. Als ik het geld daadwerkelijk heb spring ik een gat in de lucht natuurlijk.
To be continued dus
En dit....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je dat er maar niet van weerhoudt om donderdag aangifte te gaan doen![]()
Er is tijd voor je gereserveerd, als je dat verstek laat gaan moet je weer opnieuw een afspraak gaan maken en doet ook een beetje af aan je geloofwaardigheid als je in het zoveelste smoesje trapt.
Andere bank dan de mijne, heb via de website van haar bank nagekeken en het zou de volgende werkdag overgeboekt moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een rekening bij een andere bank dan de jouwe? Of bij dezelfde?
Als het goed is zou het via haar Nederlandse rekening moeten komen, maar dat zie ik morgen vanzelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit....
Zelfs als het morgen wel op je rekening staat is het maar de vraag of je geen aangifte moet doen, zeker als het niet van een Nederlandse betaalrekening komt, dan zou het nog gewoon een scambetaling kunnen zijn die later door de bank wordt teruggehaald.
Is het überhaupt wel mogelijk om nog aangifte te doen als het eigenlijk al is opgelost? Als ik het geld heb kan ik natuurlijk wel even een belletje plegen naar de politie en vragen wat het advies is.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:57 schreef Nizno het volgende:
Ook al staat het straks op je rekening, maak dan alsnog een melding bij de politie. Zelfs al is jouw zaak afgedaan, dan nog kan zij het ook bij anderen doen. Met een eerdere melding is het voor het andere slachtoffer ook makkelijker om iets rond te krijgen.
Uiteraard als je het donderdag nog niet hebt niet gaan twijfelen maar gewoon een volledige aangifte doen met de wetenschap dat je het niet hebt. Mocht je het dagen later alsnog zien kun je bij de politie altijd aangeven dat je het binnen hebt.
Ga in geen geval de afspraak van donderdag afzeggen.
Dan komt ze er wel heel erg makkelijk vanaf, vind je niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:07 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Is het überhaupt wel mogelijk om nog aangifte te doen als het eigenlijk al is opgelost? Als ik het geld heb kan ik natuurlijk wel even een belletje plegen naar de politie en vragen wat het advies is.
Want als het voor mij is opgelost wil ik er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn en verder gaan met mijn dagelijkse leventje. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel eventuele andere slachtoffers helpen.
ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:07 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Is het überhaupt wel mogelijk om nog aangifte te doen als het eigenlijk al is opgelost? Als ik het geld heb kan ik natuurlijk wel even een belletje plegen naar de politie en vragen wat het advies is.
Want als het voor mij is opgelost wil ik er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn en verder gaan met mijn dagelijkse leventje. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel eventuele andere slachtoffers helpen.
Je hebt de afspraak staan, die zou ik sowieso nakomen, dan kun je dan melden dat je het geld net binnen hebt, mocht het dan op een of andere manier toch nog door de bank worden teruggehaald, dan hoef je dan iig niet weer opnieuw te beginnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:07 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.
Oké, dat is duidelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt de afspraak staan, die zou ik sowieso nakomen, dan kun je dan melden dat je het geld net binnen hebt, mocht het dan op een of andere manier toch nog door de bank worden teruggehaald, dan hoef je dan iig niet weer opnieuw te beginnen.
Ik zou de afspraak vooralsnog niet afzeggen, ook niet als je je geld wel binnen hebt.
Niet gemeen bedoeld, maar die eerdere screenshots, foto's van brieven van BBIB, de mails van Bas, etc. zagen er naar jouw mening ook heel betrouwbaar uit. (Achteraf niet meer natuurlijk)quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:28 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
To be continued dus
Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:11 schreef amaranta het volgende:
Heeft ze screenshot van de overboeking gestuurd?
En wat heeft ze overgemaakt? 500 euro? 5 euro? 2000 euro?
Hahaquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet gemeen bedoeld, maar die eerdere screenshots, foto's van brieven van BBIB, de mails van Bas, etc. zagen er naar jouw mening ook heel betrouwbaar uit. (Achteraf niet meer natuurlijk)
Dus ik zou er niet tè veel op hopen. :p
Thanks, en inderdaad..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef RamboDirk het volgende:
In principe zou het geld (mits van een Nederlandse rekening) met de eerste betaalbatch mee moeten gaan en voor 12'en morgenochtend echt wel bijgeschreven moeten zijn.
Screenschotjes zegt echt helemaal niks, zo easy te faken, je wordt aan het lijntje gehoudenonce a cheater always a cheater.
wat een verhaal btw
ze zou nu 2800 overmaken naar je??quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..
Meer dan dat ze je schuldig is? Dat is helemaal ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..
Een screenshot met een totaalbedrag, en op de afschriften staat een rekeningnummer en de mutaties.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat voor screenshots zijn het? Met duidelijke debet?
Na alle vorige fake screenshots met zelfs een vals email adres van een zogenaamde bewindvoerder zijn alle screenshots van haar afkomstig sowieso al niet meer te vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat voor screenshots zijn het? Met duidelijke debet?
Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.quote:
Straks storneert ze hetquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.
nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:27 schreef thrushhonk het volgende:
Ik ga in ieder geval pitten, des te sneller is het morgen met hopelijk meer duidelijkheid.
quote:
En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.
Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:46 schreef mootie het volgende:
[..]
En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht.
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.
Idd. Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Okee, goed punt. Foutje gemaakt. Automatisch vergelijk ik de thuissituatie van TS met mijn situatie toen ik een inschattingsfoutje had gemaakt over de betrouwbaarheid van de medemens.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan.
Juist, zo zou ik het in dit geval ook doen. Altijd melding doen!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.
Ik zet in op optie #1... er komt geen geld, ze hoopt dat TS geen aangifte gaat doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:00 schreef Bucketlist het volgende:
TS, het is overgemaakt. Of je alleen 152,46 administratiekosten wil overmaken via Skrill.
![]()
Waarom zou ze in hemelsnaam meer overmaken? Dat slaat toch nergens op, is gewoon een zoethoudertje. Of ze gebruikt geld van iemand anders om jou terug te betalen.
Als ze echt 2750 op een andere rekening zou hebben staan dan zou die 500 euro niet hoeven lenen.
Ik zie 3 mogelijkheden:
-Er komt geen geld, ze wil het doen van aangifte uitstellen (om wat voor reden dan ook; kop-in-het-zand)
-Het geld is van iemand anders afkomstig, die het terug wil hebben van jou.
-Ze heeft een keer gewonnen met dat achterlijke gegokt van haar.
En wellicht vraagt ze voor die tijd dat extra geld toch maar terug.....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.quote:Op woensdag 25 mei 2016 07:43 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt..![]()
Overigens mag een bank niet zomaar geld van je rekening afhalen.. Storneren kan ze volgens mij sowieso niet als het via een reguliere betaalopdracht is overgemaakt.
Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid..quote:Op woensdag 25 mei 2016 07:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.
Als het een betaling met een ongedekte cheque is dan haalt de bank het weer terug van je rekening, ongeacht de gevolgen voor jou.
Als er van een reguliere betaalrekening van een Nederlandse bank is betaald dan is het een ander verhaal, maar in dit ondoorzichtige web van buitenlandse accounts en verborgen rekeningen verwacht ik geen betaling die van een ABN-Amro rekening komt.
Even buiten beschouwing gelaten dat ik helemaal geen betaling verwacht, en daar zal dit topic dan wel weer het argument voor zijn.
En geen PayPal, enz. enz. enz. Maar ook bij een ogenschijnlijk Nederlandse bank zou ik er in deze niet vanuit gaan, en toch gewoon aangifte doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:07 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid..
Serieusquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
OMG... zelfs nu nog ¤ 50 voor een treinkaartje willen aftroggelen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
Ben jij soms haar vader en ga je de bank bellen om die overschrijving te ...?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verhaal wordt met de dag geloofwaardiger. Not...
Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verhaal wordt met de dag geloofwaardiger. Not...
quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Moet je het nummer van Alberto?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
TS heeft zich chantabel gemaakt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.
Want het is bullshit óf TS heeft wel echt met z'n snikkel voor de cam staan wapperen en daarom commited die knaken te blijven storten. Niemand kan zó dom zijn om 8 á 9 keer geld over te maken, waarvan 7x éénmalige kosten naar een niet-bestaande BBIB medewerker.
Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderenquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.
Rekening opzeggen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderen
Weet niet of je zo je rekening op kan zeggen in deze situatie. Persoonlijk zou ik dat ook niet doen, want daar heb je jezelf alleen maar mee. Dan gaat de oplichter vrijuit en heeft de bank ineens een vordering op jou.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rekening opzeggen?
Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
Er is vandaag weer tennis dus ze moet gauw weer geld hebben om in te kunnen zettenquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Zonder in details te treden hebben we voldoende reden om aan te nemen dat dit idd serieus is.
Gelieve dit topic verder ook zo te behandelen.
Ze houdt je gewoon weer aan het lijntje. Morgen gewoon naar de politiequote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
De oplichtster in kwestie is ook gewoon een bestaand persoon.quote:
Misschien handig om dit op te nemen in de topicpointer?quote:
Als blijkt dat de storting niet legitiem was, dan kan het teruggehaald worden, en als jij dan je rekening opgezegd hebt, dan heb je gewoon een schuld aan de bank.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rekening opzeggen?
Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
Zij speelt tenminste open kaart thuisquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Alsof ze dat echt doetquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zij speelt tenminste open kaart thuis![]()
Wanneer ga jij dat doen TS?
Op zo'n "ik zeg het tegen mijn vader, dan belt hij de bank wel even" zou je eigenlijk alleen met een "zal ik zelf je vader even bellen" moeten reageren, en het dan ook gewoon doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Alsof ze dat echt doetdie ouders moesten eens weten. Die trappen d'r uit huis.
Hij had al naar haar huistelefoon gebeld en volgens zeggen contact gehad met haar ouders/vriend of whatever. Die zijn dus gewoon op de hoogte van wat er speelt maar dat heeft ook geen uitkomst geboden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Alsof ze dat echt doetdie ouders moesten eens weten. Die trappen d'r uit huis.
Hij had naar haar gevraagd en haar aan de lijn gekregen, dat zegt natuurlijk niet dat degene die de telefoon opnam ook weet dat er iets speelt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hij had al naar haar huistelefoon gebeld en volgens zeggen contact gehad met haar ouders/vriend of whatever. Die zijn dus gewoon op de hoogte van wat er speelt maar dat heeft ook geen uitkomst geboden.
Ik betwijfel echt ten zeerste of zij het verhaal in zijn volledigheid en in de juiste context kennen. Uiteraard is daar TS de grote boeman die haar stalkt o.i.d.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Hij had al naar haar huistelefoon gebeld en volgens zeggen contact gehad met haar ouders/vriend of whatever. Die zijn dus gewoon op de hoogte van wat er speelt maar dat heeft ook geen uitkomst geboden.
Ze hadden toch éénmalig ¤200 gestort als betalingsregeling.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij had naar haar gevraagd en haar aan de lijn gekregen, dat zegt natuurlijk niet dat degene die de telefoon opnam ook weet dat er iets speelt.
Als jij nu nog in deze termen denkt, dan verdien je het wat mij betreft ook om opgelicht te worden omdat je geen financieel beheerder voor jezelf hebt aangesteld.quote:
Huh?quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ze hadden toch éénmalig ¤200 gestort als betalingsregeling.
En dit, iemand die nog steeds op deze manier contact met zijn oplichter heeft gun je het bijna om nog verder opgelicht te worden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als jij nu nog in deze termen denkt, dan verdien je het wat mij betreft ook om opgelicht te worden omdat je geen financieel beheerder voor jezelf hebt aangesteld.
Volgens mij kan die vader dat best willen doen, maar gaat de bank dat niet mogen doen. Handmatige overboekingen mag je niet terughalen. Als je iets naar een verkeerd rekeningnr overboekt ook niet bijv. Het lijkt me niet dat het dan verschil maakt als die vader zegt " ja maar mn dochter deed dat!!" . Hij kan zoveel zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Wat ik echt denk mag ik hier niet neerzetten want er wordt maar op gehamerd dat we dit topic serieus moeten nemen en TS echt geen trol is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt dat dat werkelijk met medeweten van die ouders was?
Totale nonsens, doe aangifte! Ze houdt je aan het lijntje en probeert je te overtuigen geen aangifte te doen. Niet in mee gaan, naar de slimme FOK!kers luisteren (Leandra bijvoorbeeld) en gewoon aangifte doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Ze zit toch ergens in het buitenlandquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:53 schreef over_hedge het volgende:
Kan ze het geld niet voor je pinnen dat je het komt ophalen? Benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft.
Ohquote:Op woensdag 25 mei 2016 11:55 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ze zit toch ergens in het buitenland
Daarom ook echt aangifte doen, want ze flikt dit zo weer bij een ander.quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb niet het idee dat je het terug gaat krijgen TS. Zeker niet als ze weer vraagt om geld. Denk dat het beter is dat je al het contact met haar verbreekt en aangifte doet.
En je verlies nemen.
Walgelijke mensen lopen er rond.
Misschien doet ze dat al ondertussen :pquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:02 schreef mootie het volgende:
[..]
Daarom ook echt aangifte doen, want ze flikt dit zo weer bij een ander.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze hem geen ¤200 gestort, en zit ze volgens mij ook niet in het buitenland?quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:55 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ze zit toch ergens in het buitenland
Gewoon een doorgewinterde oplichtster die waarschijnlijk genoeg mensen vindt die geld overmaken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:13 schreef nanuk het volgende:
In ieder geval maakt dat nieuwe verzoek om geld het duidelijk dat je hoe dan ook aangifte moet doen. En nog geen euro die kant op sturen natuurlijk.
OMG wat een lef heeft die meid. Die heeft inderdaad heel veel hulp nodig.
Iemand anders had het hier over "zijn" oplichtingstopic, wat ik toen ook heb gelezen, misschien haal ik daardoor idd wat dingen door elkaarquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:15 schreef ITrade het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft ze hem geen ¤200 gestort, en zit ze volgens mij ook niet in het buitenland?
Morgen om 1 uurquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:22 schreef WebHawk het volgende:
Deze man, wow. Te Veel Pogingen, en toch door blijven praten met haar. Ik vind het interessant. Hoe laat is je afspraak bij de popo?
NIet volgens mij... Ze heeft gelogen. Het is een oplichter.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:
Ze bleef maar vragen voor 50 euro, toen ze doorhad dat ik dat niet zou geven bleek het geld ineens niet goedgekeurd te zijn door de bank. Omdat het teveel zou zijn in 1x. Volgens mij heeft ze gewoon de hele tijd gelogen. En daarna nog gewoon om geld vragen want ze gaat het wel even regelen. Haha, er zit een flinke steek los bij haar. Morgen ga ik alles in alle geuren en kleuren tegen de politie vertellen. Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ik 'iemand help en wat geld heb overgemaakt wat ik niet terug krijg'. Het is tenminste iets.
Als je op deze manier makkelijk aan geld kunt komen valt dat misschien best wel mee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:
Haha, er zit een flinke steek los bij haar.
Ok. Zoals de anderen hier adviseer ik je ook om wel degelijk te gaan. Ook te vermelden dat ze beloofd heeft het over te maken, en of je het al dan niet ontvangen hebt.quote:
Natuurlijk heeft ze de hele tijd gelogen. Wat een verstand heeft dat meisje, sneu.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:
Ze bleef maar vragen voor 50 euro, toen ze doorhad dat ik dat niet zou geven bleek het geld ineens niet goedgekeurd te zijn door de bank. Omdat het teveel zou zijn in 1x. Volgens mij heeft ze gewoon de hele tijd gelogen. En daarna nog gewoon om geld vragen want ze gaat het wel even regelen. Haha, er zit een flinke steek los bij haar. Morgen ga ik alles in alle geuren en kleuren tegen de politie vertellen. Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ik 'iemand help en wat geld heb overgemaakt wat ik niet terug krijg'. Het is tenminste iets.
Dit 'meisje' weet dondersgoed wat ze doet. TS moet wat meer nadenken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Voszje het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft ze de hele tijd gelogen. Wat een verstand heeft dat meisje, sneu.
Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even meegelezen..
Maar weet je waar zij met haar ouders woont?
Zo ja, waarom ga je daar dan je geld niet halen?
Ik hoop iig dat je je geld uiteindelijk toch gaat terugkrijgen..
Ik ga ook zeker aangifte doenquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:28 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Ok. Zoals de anderen hier adviseer ik je ook om wel degelijk te gaan. Ook te vermelden dat ze beloofd heeft het over te maken, en of je het al dan niet ontvangen hebt.
Ook al heeft ze het daadwerkelijk overgemaakt, wat ze gedaan heeft is nog steeds strafbaar, en een gepaste straf voor haar zou zijn dat ze hier hulp bij krijgt. Het ontvangen van het bedrag is dus geen reden om niet te gaan.
Succes!
Dat zou ik ook niet verwachten, maar als ze nog bij haar ouders woont is het misschien een goede zaak om hun de feiten te tonen (met screenshots etc etc) dat ze je nog flink wat geld schuldig is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:32 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.
Nogmaals, ze is wie ze zegt dat ze is. Anders geef ik je haar huistelefoonnummer, kun je zelf bellen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
NIet volgens mij... Ze heeft gelogen. Het is een oplichter.
je moet dit echt gaan beseffen.
Ik hoef haar niet te bellen, heb geen geld overgemaakt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:34 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nogmaals, ze is wie ze zegt dat ze is. Anders geef ik je haar huistelefoonnummer, kun je zelf bellen.
Dit ja, de ene keer is ze een geroutineerde oplichtster die ook al (minimaal) een ander slachtoffer heeft gemaakt en met vervalste documenten werkt, en na een paar berichtjes is ze opeens een meisje dat de bankrekening van haar vader heeft geplunderd.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit 'meisje' weet dondersgoed wat ze doet. TS moet wat meer nadenken.
Ik maak haar geen geld meer over hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik hoef haar niet te bellen, heb geen geld overgemaakt.
Maar het lijkt er op alsof je er nog een keer in zou trappen.
Nou als je hierboven zegt; Volgens mij heeft ze gelogen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:36 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik maak haar geen geld meer over hoor.
Neem contact op met een Alberto of een Peter R de Vries.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:36 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik maak haar geen geld meer over hoor.
Ik ga eerst maar eens aangifte doen. Als dat niet werkt kan dat altijd nog.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Neem contact op met een Alberto of een Peter R de Vries.
Die kunnen hier wel wat mee.
Ze maakt gewoon meer slachtoffers (je was niet de enige), Nederland moet gewaarschuwd worden hiervoor.
Bijna in alle gevallen die er voorbij komen, hebben ze al aangifte gedaan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:44 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik ga eerst maar eens aangifte doen. Als dat niet werkt kan dat altijd nog.
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:
Ja hoor, ongetwijfeld weet ze wat ze doet. Het blijft echter wel behoorlijk sneu, ze heeft te veel tikjes van de molen gehad. Gelukkig trapt TS er nu niet meer in en ziet hij het in, beter laat dan nooit...quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit 'meisje' weet dondersgoed wat ze doet. TS moet wat meer nadenken.
Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij heb je ook niet het echte adres van haar. Tenminste als je dat wel hebt is ze een slechte oplichter. Misschien een beginner?
Dan jaag je TS alleen maar op nog meer kostenquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
Echt slim is ze dus nietquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:52 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft gefliktquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
hoeveel ''slachtoffers'' zouden er zijn? vraag ik me ineens af
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft geflikt
Oh ja! Dat was diegene die echt aan de deur heeft gestaan bij de oplichterquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
Nee, hij is niet opgelicht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?
Oke.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Okee, de betalingsregeling van ¤200, een vrouwelijke oplichtster, ouders, en gevestigd in het buitenland.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Iemand anders had het hier over "zijn" oplichtingstopic, wat ik toen ook heb gelezen, misschien haal ik daardoor idd wat dingen door elkaar
Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoondquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Nu gaat het om een vrouw uit Denemarken.
Is er nieuw groepje op komst daar in Scandinavië?
Ze heeft er familie wonen en komt er geregeld zie ik nu staan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoond
"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:05 schreef Leandra het volgende:
Gaat dat verhaal van die betalingsregeling van ¤ 200 niet over dat topic van die jongen die opgelicht was door die vrouw in Finland?
Oh, ik zie dat Ton76 die jongen is die opgelicht werd.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:15 schreef Ton76 het volgende:
[..]
"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.
Ik had inderdaad eenmalig ¤200 ontvangen als zoethoudertje, en daarna niets meer, en daarna heb ik actie ondernomen.
Hopelijk loopt het goed af voor TS.
Het is gewoon een Nederlandse die loopt te dwepen met buitenlandse connecties.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Nu gaat het om een vrouw uit Denemarken.
Is er nieuw groepje op komst daar in Scandinavië?
Gast.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Misschien wil ze een retourtje en het minimum bedrag op d'r OV-chipkaart moet 20euro zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Leandra het volgende:
LOL, een enkeltje Maastricht - Den Helder is ¤ 26,30 een reis van Groningen naar Middelburg kost exact hetzelfde, dus geen idee waar ze heen wil, maar zelfs naar Parijs kan voor minder (vandaag niet meer trouwens, maar kleinigheidjes hou je toch).
Peter R. de Vries en Alberto Stegeman zeggen bij zo'n dreigement altijd; Prima, bel jij lekker even de politie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:32 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.
Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.
Hij moet haar gewoon een aangetekende en normale brief sturen waarin hij haar een termijn geeft dat het geld weer op zijn rekening staat. Zo niet, dan gaat er een dagvaarding haar kant op.
Voorbeeldbrieven zijn waarschijnlijk gewoon op internet te vinden en anders wel via een onlinejurist voor een geringe vergoeding.
Nee, om vervolgens een rechtszaak te starten.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.
Ik zou overigens al lang aan de deur zijn gegaan en de ouders er mee geconfronteerd hebben.
Wat een gek advies.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:34 schreef von_manstein het volgende:
@TS
2k is te weinig om een civile procedure voor te starten. (tenzij je een advocaat kent die voor een kratbier wil helpen)
2K is imo niet meer dan een maand gevangenisstraf / cq 160 uur taakstraf waard. (gemiddeld bruto maandloon)
Mocht de Politie actie ondernemen na onderzoek waaruit blijkt dat er meerdere slachtoffers zijn. Dan wordt het een meer jaren traject. En dan krijg je het kale kip verhaal.
De wet beschermt helaas de kleinere oplichters.
1. Leg jezelf er maar bij neer, dat je naar die 2k kan fluiten.
Ik adviseer optie 1
Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:42 schreef thrushhonk het volgende:
Deel 2
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het e-mail adres van 'bewindvoerder' Ben een @gmail.com adres is.
En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zienquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:13 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.
Plus vervalste bankafschriften en neppe facebookaccounts, en het hele zich voordoen als een bewindvoerder om nog 7x ¤150 los te peuteren.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zien
Zijn eigen vriendin weet het nog niet eens, ik vermoed zomaar dat hij het al helemaal niet aan zijn neven gaat vertellen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef destrovel het volgende:
Maar ben ik dan de enige die zich afvraagt in welke uithoek van het land die chick woont dat TS niet met wat neven bij haar even langs is gegaan?
Dat zeg je goed... inderdaad stoppen met emailen en whatsappen, dat stadium moet TS echt afsluiten. Blokkeer het nummer van die troela, en steek daar geen energie meer in.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:10 schreef jen__ het volgende:
Nogmaals, stop met dat idiote gedoe van emailtjes en whatsappen. Je laat je iedere keer weer wat anders op de mouw spelden.
Het enige wat er op dit moment nog doorgegeven moet worden is van jou naar haar: een overzicht van de openstaande schuld + betaaltermijn. En laat je daarvoor bijstaan, want je geeft niet echt de indruk dat je dit hele verhaal op een snuggere manier aanpakt.
Als je je gratis of met voorbeeldbriefjes wil laten bijstaan, ga je gang, maar onthou dan: if you pay peanuts, you get monkeys. En neen, de politie gaat je niet helpen met juridisch advies, en die gaan ook niet aandringen tot je je geld terughebt.
De vraag blijft wie die kat in het nauw isquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:46 schreef Ton76 het volgende:
MAAR... TS, doe wel voorzichtig met de confrontatie. Die oplichtster heeft duidelijk grote problemen, en dan komt het "een kat in het nauw maakt rare sprongen" spreekwoord... dus let wel op wat je doet.
De politie zegt het volgende over internetoplichting:quote:Een schadevergoeding vragen kan alleen als uw zaak wordt voorgelegd aan de rechter. Als een rechter oordeelt dat de verdachte schuldig is aan internetoplichting, kan hij ook bepalen dat de verdachte aan u als slachtoffer de geleden schade moet terugbetalen.
Dit kan alleen als u dit vooraf hebt gevraagd. Het is een formele stap in het aangifteproces die in officiële termen heet: ‘u voegen als benadeelde partij’. Hebt u dat gedaan, dan zal de officier van justitie de rechter vragen ook een uitspraak te doen over een schadevergoeding.
Daarnaast is er in mijn situatie dus ook sprake van chantage/afdreiging.quote:Oplichting is strafbaar gesteld in artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht. Als het gaat om internetoplichting focust de politie op die gevallen waarbij een slachtoffer door misleiding bewogen is tot het afgeven van een goed of geld.
Het misleiden kan gebeuren doordat de partij met wie u zaken hebt gedaan, gebruik heeft gemaakt van een valse naam of een valse hoedanigheid (hij doet alsof hij een betrouwbare verkoper is, maar zijn contactgegevens kloppen niet), door listige kunstgrepen (een truc of een listige handeling) of door een samenweefsel van verdichtsels (opeenstapeling van leugens).
Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:32 schreef thrushhonk het volgende:
Zo, ik heb nu daadwerkelijk alles af en bij elkaar gezocht. In totaal 74 pagina's. Ik heb het hele verhaal op papier gezet zodat de agenten het nog eens rustig kunnen nalezen, screenshots van bedreigingen, foto's van haar ID-kaart en bankpas. Daarnaast ook een overzicht van alle transacties. Wat een werk zeg. Ik weet niet hoelang de afspraak morgen duurt, maar het zal me wel flink wat minuten kosten om het hele verhaal uit te leggen.
Als er 74 pagina's bewijzen is, is dat niet zo'n drama, als het verhaal zelf maar op max 2 velletjes staat.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:01 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:48 schreef Rauw. het volgende:
Heeft ze belastend materiaal over of van jou in handen waardoor je bang bent dat ze contact zoekt met je familie eigenlijk?
Zie anders geen reden om door te gaan met Appen en mailen, vroeg of laat komt je vriendin er toch achter (naast dat ze verdient om het te weten) en je familie komt toch eerst bij jou navragen of het verhaal wat ze toegestuurd kregen waar is...
Leven in een leugen is een solide basis voor een relatie dan?quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
Dat is het nadeel van liegen/geheim houden van zaken...quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
Gewoon even opbellen en vragen of ze het aan kunnen passen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.
De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Goed gedaan! Ik hoop dat er iets zinnigs uit komt rollen, dat dit "wijf" bij de oren gepakt gaat worden iig.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.
De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Als haar BSN-nummer en adresgegevens er bij staan, zal de spelfout in haar naam echt niks uitmaken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
Dat van die verkeerd gespelde naam zou ik toch even melden op het bureau.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:26 schreef Ton76 het volgende:
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.
En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!
Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?Er zal echt wel wat meer spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien is de vriendin van TS ook niet op de hoogte van zijn gokactiviteiten.
Ja, ik wil niet te achterdochtig overkomen maar ik snap écht niet dat hij geen open kaart durftquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zal echt wel wat meer spelen.
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
was het nog een koopje voor dat geldquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope lesquote:
zo kan je het ook bekijkenquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les
beetje opleiding duurt 4 jaar en leer je iets meer dan: maak niet zo dom en naïef geld over naar oplichters.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:49 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.
Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
Dat zal haar leren!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:00 schreef thrushhonk het volgende:
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
Mooi zo. Ik hoop dat je aangifte grote consequenties voor haar zal hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:59 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
Desondanks is het slim geweest om aangifte te doenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Johquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
Ik hoop voor je dat het goed komt, maar het is sowieso goed dat je aangifte hebt gedaanquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:42 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.
Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.quote:
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
Een screenshot alleen is geen sluitend bewijs, maar zeker wel van belang. Daarbij zitten ook berichten van Facebook en e-mails van Gmail en Hotmail. Dat samen met mijn verklaring en alle overboekingen vormt het totaal plaatje. Er valt dus voor de politie zeker wel het een en ander na te trekken. De vraag is alleen of daar tijd aan besteed gaat worden, maar dat is voor het OM om te beslissen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
Volgens mij klopt dat ja.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
De eerste 800euro heeft hij sowieso vrijwillig en naar de juiste persoon overgemaakt als lening. Pas daarna kwam "Ben" in beeld.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:51 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ja.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.
De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.
In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.
Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
Transcripties van Whatsapp zijn wel bewijs.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:01 schreef destrovel het volgende:
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |