abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162365632
Deel 2
Lees de originele OP in de spoiler even door als je geen idee hebt waar dit over gaat. Reacties als "TS :')" en "maak mij ff 100 euro over" kunnen achterwege worden gelaten.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het e-mail adres van 'bewindvoerder' Ben een @gmail.com adres is.

Ik heb contact met de directie van BBIB gehad, vanwege privacy kunnen ze niet zeggen of A (de oplichtster) daar als cliënt zit. Wel kon de directie mij vertellen dat er zeker geen Ben werkt.

Vervolgens heb ik het adres van A opgezocht in de telefoongids en het nummer van de huistelefoon gebeld. Er nam een jongeman op en heb ik gevraagd of A thuis was. Hierop kreeg ik haar aan de lijn. Let op: dit is de eerste keer dat wij elkaar spraken, al het contact ging via internet.

Ik heb gezegd dat ik van haar het e-mailadres van Ben heb gekregen/gezien op formulieren/screenshots. Ik heb haar gezegd dat ik e-mailcontact met hem had en hij zich voordeed als bewindvoerder van A. Ik heb gezegd dat ik met BBIB contact heb gehad en dat hun geen medewerker hebben die Ben heet. Ze mailen al helemaal niet vanuit een @gmail.com adres.

Vervolgens confronteerde ik haar met het feit of zij zich niet als Ben voordeed, dit ontkende ze stellig. Vervolgens heb ik gezegd dat ik mijn geld terug wil. Ze zij "natuurlijk krijg je je geld terug". Vervolgens vroeg ik "hoe ga je dat regelen"? Ze zei: "daar ga ik over nadenken". Daar neem ik geen genoegen mee, dus heb ik gezegd dat ze vandaag met een plan moet komen. Ze gaf aan mij daar vandaag nog over te mailen.

Vrijwel direct daarna kreeg ik een Facebook bericht van haar:
"Indien je mij nog 1x via de huis tel belt trek ik mijn handen er vanaf."

Aangezien ik alle bedragen naar hetzelfde Skrill account van haar heb overgemaakt wil ik dat geld terugvorderen. Welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?

Een user opperde in het vorige deel dat A een FOK!ster is, dat is correct. De kans bestaat dus dat ze meeleest.

Originele OP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162365696
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dit was op 10 april al?
Blijkbaar, ik kwam er pas gisteren achter ofzo. Van berichtverzoeken (personen waar je niet mee bevriend bent) krijg je geen meldingen. Pas als je er daadwerkelijk op klikt krijg je ze te zien. Ik keek dus te laat, maar het is wel een overduidelijke 'bekentenis'.
pi_162366229
Je gaat het initiatief toch niet weer van haar laten komen?

Ga naar een advocaat en laat door hem een vordering opstellen met een duidelijke opsomming van haar schulden bij jou en een betaaltermijn. Aangetekend sturen, en als ze niet erop reageren kan je advocaat vast helpen met de volgende stappen.

En stop met die dingen via mail of facebook of telefoon te regelen. Als je dat doet, ok, mar doe dat dan met dingen die je ook aangetekend met hun regelt. Aan dit soort dingen heb je niets.
pi_162366254
Maar je bent nu dus 2000 euro kwijt. De kans is echt 0% dat je met dit slap gedoe je geld terug gaat krijgen.

Zelf zou ik nu een ''zware jongen'' inschakelen, die bijvoorbeeld voor 25% je geld terughaalt. Je weet waar ze woont, zij wil schijnbaar dat je niet meer de huistelefoon belt dus de kans is groot dat het een solo-operatie is en haar familie er niks van weet. Dit is je opening. Stel jij kan met bewijs komen zou je zomaar een gesprek met haar moeder aan kunnen gaan.

Of je moet zelf een zware jongen zijn, dan doe je het zelf. Maar zelfs na alles wat er is gebeurt laat je je aan de telefoon nog afwimpelen.
pi_162366291
Anders lees je de reeks ff. TS heeft afspraak bij de politie volgende week..

Wat me trouwens een stuk verstandiger lijkt tot zelf overgaan op strafbare feiten |:( |:(
pi_162366311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:03 schreef nikao het volgende:
Anders lees je de reeks ff. TS heeft afspraak bij de politie volgende week..

Wat me trouwens een stuk verstandiger lijkt tot zelf overgaan op strafbare feiten |:( |:(
Hoeven niet gelijk strafbare feiten te zijn. Incassobureaus gebruiken dezelfde technieken.
pi_162366373
Ik vraag mij af (aangezien dat t om een fokker gaat) of zij zich nu kapot lacht om deze topic reeks...
suck my asshole taco bender
pi_162366419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:06 schreef Remco_h het volgende:
Ik vraag mij af (aangezien dat t om een fokker gaat) of zij zich nu kapot lacht om deze topic reeks...
Ze lijkt het spelletje in ieder geval goed te kennen en tot op dit moment geen angst te hebben voor mogelijk acties die ze verwacht dat TS gaat ondernemen.

TS moet echt even een slimme strategie bedenken
pi_162366494
Het enige wat je aan de politie hebt, is dat je weer vijf weken verder zit voor er iets gebeurt. De politie gaat dat geld niet halen, de politie heeft geen benul van juridisch advies en de politie gaat dit ook niet voor de rechter brengen als er niet betaald wordt.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:10:51 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162366500
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:08 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ze lijkt het spelletje in ieder geval goed te kennen en tot op dit moment geen angst te hebben voor mogelijk acties die ze verwacht dat TS gaat ondernemen.

TS moet echt even een slimme strategie bedenken
Of ze realiseert zich nog niet hoe diep ze in de problemen zit. Want ze is verslaafd, een junk. Ze doet er op dit moment alles aan om haar rush te halen.

Eigenlijk kan je hier niet zo zeer van een dader en een slachtoffer spreken, maar meer van 2 daders.

Ik vind het triest voor zowel TS als dat meisje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162366557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:01 schreef jen__ het volgende:
Je gaat het initiatief toch niet weer van haar laten komen?

Ga naar een advocaat en laat door hem een vordering opstellen met een duidelijke opsomming van haar schulden bij jou en een betaaltermijn. Aangetekend sturen, en als ze niet erop reageren kan je advocaat vast helpen met de volgende stappen.

En stop met die dingen via mail of facebook of telefoon te regelen. Als je dat doet, ok, mar doe dat dan met dingen die je ook aangetekend met hun regelt. Aan dit soort dingen heb je niets.
Dit. Echt alsjeblieft doe dit. Zoek desnoods een no cure/no pay advocaat op, maar dit is echt de beste optie.
pi_162366561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of ze realiseert zich nog niet hoe diep ze in de problemen zit. Want ze is verslaafd, een junk. Ze doet er op dit moment alles aan om haar rush te halen.

Eigenlijk kan je hier niet zo zeer van een dader en een slachtoffer spreken, maar meer van 2 daders.

Maar zit ze wel diep in de problemen? Ik vraag me af hoeveel de politie kan betekenen.

Wanneer TS ook fotos en gegevens van haar heeft zou een goede compilatie naar dumpert of geenstijl nog meer kunnen uithalen
pi_162366755
quote:
2 daders nog wel!
2 slachtoffers kan ik me in de verte iets bij voorstellen. Maar hoe is TS hier plots dader geworden!?!?
pi_162366785
quote:

[..]

dit!
suck my asshole taco bender
pi_162366790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:19 schreef Kumerian het volgende:

[..]

2 daders nog wel!
2 slachtoffers kan ik me in de verte iets bij voorstellen. Maar hoe is TS hier plots dader geworden!?!?
Dief van zijn eigen portemonnee ~O>
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:22:43 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162366840
quote:

[..]

2 daders nog wel!
Het is vrijdagavond. 2 slachtoffers. :P
pi_162366845
quote:

[..]

Fool me once, shame on you. Fool me twice,..
pi_162366871
quote:

[..]

2 daders nog wel!
TS heeft het allemaal voor haar gefinancieërd.

Maar zonder gekheid, wel een absurd verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 22:24:21 ]
pi_162367276
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:24 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

TS heeft het allemaal voor haar gefinancieërd.

Maar zonder gekheid, wel een absurd verhaal.
De hele waarheid staat er natuurlijk niet, Dat chantage verhaal komt ergens vandaan.
De angst om open kaart te spelen met zijn vriendin is ook nogal vaag.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_162368338
TS, waarom bel je niet nogmaals dat huisnr en praat je met die ouders? Die zullen er niet blij van worden en kunnen wellicht zorgen dat jij toch je geld krijgt.
pi_162368563
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:15 schreef silliegirl het volgende:
TS, waarom bel je niet nogmaals dat huisnr en praat je met die ouders? Die zullen er niet blij van worden en kunnen wellicht zorgen dat jij toch je geld krijgt.
Volgens mij zijn die al bakken met geld kwijt aan dat kind, dus ze zullen het niet voorschieten ofzo.

Maar ik zou dat inderdaad ook doen.
pi_162368640
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die al bakken met geld kwijt aan dat kind, dus ze zullen het niet voorschieten ofzo.

Maar ik zou dat inderdaad ook doen.
Ja nahjah vooruit, misschien niet. Maar dan nog. De vraag is wat de politie ermee doet en links om of rechtsom heeft dat mens hulp nodig en zitten die ouders dicht bij 't vuur, dus die kunnen er wel meer mee dan politie gok ik.
pi_162369700
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja nahjah vooruit, misschien niet. Maar dan nog. De vraag is wat de politie ermee doet en links om of rechtsom heeft dat mens hulp nodig en zitten die ouders dicht bij 't vuur, dus die kunnen er wel meer mee dan politie gok ik.
Ik denk dat de politie de aangifte opneemt en daarna koffie gaat drinken.
pi_162369850
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening.

Je hebt het over formulieren waarop je het e-mailadres van de (fake) bewindvoerder hebt gezien. Is dat gewoon dit formulier: http://www.bbib.info/images/documenten/onderbewindstellingen.pdf
waarop ze zelf dingen heeft gezet? Of zijn er echt logo's/brieven vervalst van BBIB?

Ik denk dat je het geld sowieso voorlopig kwijt bent (van een kale kip kan je niet plukken).

Wat is trouwens de overeenkomst mbt de lening?

[ Bericht 40% gewijzigd door Bucketlist op 21-05-2016 00:15:44 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:55:01 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162369997
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie de aangifte opneemt en daarna koffie gaat drinken.
Wie zegt trouwens dat TS niet alles in scene heeft gezet :o

Net zo makkelijk als dat zij een vals account en email adres van die "Ben" heeft aangemaakt zou TS dat ook met haar gegevens kunnen doen.

Wordt het geen zwaar recherche werk om alle IP adressen na te gaan wie nou eigenlijk welke mails heeft verstuurd? Tot die tijd blijft het zijn woord tegen dat van haar.
pi_162370944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wie zegt trouwens dat TS niet alles in scene heeft gezet :o

Net zo makkelijk als dat zij een vals account en email adres van die "Ben" heeft aangemaakt zou TS dat ook met haar gegevens kunnen doen.

Wordt het geen zwaar recherche werk om alle IP adressen na te gaan wie nou eigenlijk welke mails heeft verstuurd? Tot die tijd blijft het zijn woord tegen dat van haar.
Jij zal vast wel een goede vrijdagavond hebben met wat je nu zegt :D
Ik heb niets in scene gezet hoor. Ze heeft zelf al toegegeven als Ben gehandeld te hebben.En de gegevens van A heb ik niet vervalst, ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
pi_162371011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:50 schreef Bucketlist het volgende:
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening.

Je hebt het over formulieren waarop je het e-mailadres van de (fake) bewindvoerder hebt gezien. Is dat gewoon dit formulier: http://www.bbib.info/images/documenten/onderbewindstellingen.pdf
waarop ze zelf dingen heeft gezet? Of zijn er echt logo's/brieven vervalst van BBIB?

Ik denk dat je het geld sowieso voorlopig kwijt bent (van een kale kip kan je niet plukken).

quote:

Niet onder curatele. Dat ze me binnen een week terug zou betalen, toen begon het gezeur dat ze geld nodig had om het terug te betalen, de dreigingen en de oplichting.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 00:34:25 #28
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162371236
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:22 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Ik heb niets in scene gezet hoor. Ze heeft zelf al toegegeven als Ben gehandeld te hebben.En de gegevens van A heb ik niet vervalst, ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.
Wat mijn vrijdagavond ermee te maken heeft ontgaat me even :?

Heeft ze dat al toegegeven aan de politie? Als zij alles ontkent hoe wil je dan bewijzen dat alle mailtjes van haar hand afkomstig zijn? Je hebt nu zelf gezien hoe makkelijk alles te vervalsen is.
Als je iets duurs op bijv. marktplaats wil kopen kan je ook om een kopie van een identificatiebewijs vragen.
pi_162371677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:22 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Mijn identificatiebewijs?
-Dat ben ik kwijtgeraakt (evt zelfs aangifte gedaan daarvan)
-Oh ja, ik heb een keer een foto verzonden naar iemand. Gebruikt diegene die foto om mensen op te lichten? Verschrikkelijk!

Skrill? Dat ken ik niet. Oh is dat volledig anoniem geld overmaken op basis van alleen een e-mailadres? --> Goh, misschien heeft iemand een mailadres geopend onder mijn naam.

Weet je überhaupt zeker dat diegene die jij denkt dat je heeft opgelicht dat ook daadwerkelijk is? Zo ja, hoe? Overigens denk ik dat wel diegene is, en dat het inderdaad gokverslavingsgedrag is.
pi_162373865
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wat mijn vrijdagavond ermee te maken heeft ontgaat me even :?

Heeft ze dat al toegegeven aan de politie? Als zij alles ontkent hoe wil je dan bewijzen dat alle mailtjes van haar hand afkomstig zijn? Je hebt nu zelf gezien hoe makkelijk alles te vervalsen is.
Als je iets duurs op bijv. marktplaats wil kopen kan je ook om een kopie van een identificatiebewijs vragen.
Ze is zelf nog niet in contact geweest met de politie, komende donderdag ga ik aangifte doen. Als je alles had gelezen had ik je dat niet hoeven zeggen ;)

Ze ontkent het verder niet hè. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de dreigingen gaan juist door.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 04:23:19 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162373867
Weet je wat ik niet begrijp? Nou ja wel meer, maar dit heb ik niet zo vaak gelezen.

TS is opgelicht door een dame. Hij weet precies wie het is, waar ze is etc etc. En nu wordt hij bedreigt dat zij alles tegen zijn vrienden en familie gaat zeggen. Who fucking cares?

TS heeft alle macht in handen, als hij zich dat maar beseft. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als mijn paps en mams eracjter komen dat ik een dommerik geweest ben die zich heeft laten oplichten, vinden ze dat een beduidend minder groot probleem als wanneer ze erachter komen dat ik mense voor duizenden euro's oplicht.

Vriend, als jij hiermee bij haar ouders langs de deur gaat of dit bij haar vrienden en familie weglegt, kan je haar leven kapot maken. Andersom is het voor jou hooguit wat ongemakkelijk dat iedereen je een mongool vindt. Criminaliteit blijft 100x langer aan je kleven. Je moet je dus niet zo makkelijk bang laten maken met allerlei dreigementen, want jij kan het haar beduidend lastiger maken dan zij jou.

Ik hoop wel dat ze op zij minst een beetje lekker is en je er wat vieze foto's aan overgehoudem hebt
Laffe huichelaar
pi_162373873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:52 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

-Oh ja, ik heb een keer een foto verzonden naar iemand. Gebruikt diegene die foto om mensen op te lichten? Verschrikkelijk!

Skrill? Dat ken ik niet. Oh is dat volledig anoniem geld overmaken op basis van alleen een e-mailadres? --> Goh, misschien heeft iemand een mailadres geopend onder mijn naam.

Weet je überhaupt zeker dat diegene die jij denkt dat je heeft opgelicht dat ook daadwerkelijk is? Zo ja, hoe? Overigens denk ik dat wel diegene is, en dat het inderdaad gokverslavingsgedrag is.
Leer lezen flippo:
ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.

Ik heb naar het huisadres naar die persoon gebeld,haar aan de lijn gehad en ze zei dat ik het geld zou krijgen. Vervolgens stuurt ze me een bericht via het account waar ze mee dreigt.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 04:28:43 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162373876
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 00:52 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Brigadier Bucketlist, ik zie het al. Zullen we deze beoordeling aan de politie overlaten?
Laffe huichelaar
pi_162373878
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:23 schreef timmmmm het volgende:
Weet je wat ik niet begrijp? Nou ja wel meer, maar dit heb ik niet zo vaak gelezen.

TS is opgelicht door een dame. Hij weet precies wie het is, waar ze is etc etc. En nu wordt hij bedreigt dat zij alles tegen zijn vrienden en familie gaat zeggen. Who fucking cares?

TS heeft alle macht in handen, als hij zich dat maar beseft. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als mijn paps en mams eracjter komen dat ik een dommerik geweest ben die zich heeft laten oplichten, vinden ze dat een beduidend minder groot probleem als wanneer ze erachter komen dat ik mense voor duizenden euro's oplicht.

Vriend, als jij hiermee bij haar ouders langs de deur gaat of dit bij haar vrienden en familie weglegt, kan je haar leven kapot maken. Andersom is het voor jou hooguit wat ongemakkelijk dat iedereen je een mongool vindt. Criminaliteit blijft 100x langer aan je kleven. Je moet je dus niet zo makkelijk bang laten maken met allerlei dreigementen, want jij kan het haar beduidend lastiger maken dan zij jou.

Ik hoop wel dat ze op zij minst een beetje lekker is en je er wat vieze foto's aan overgehoudem hebt
Dat is het juist, haar ouders geven er niks om. De hele familie heeft er afstand van gedaan. Dat heb ik vernomen van haar zus.

En ik ga sowieso aangifte tegen haar doen, die meid heeft namelijk echt hulp nodig. En als ze daardoor niet naar de uni kan is dat haar probleem.

En over dat laatste: nee en nee.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 04:56:24 #35
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162373911
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:26 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Leer lezen flippo:
ze heeft daadwerkelijk een kopie van haar identificatiebewijs verzonden naar mij.

Ik heb naar het huisadres naar die persoon gebeld,haar aan de lijn gehad en ze zei dat ik het geld zou krijgen. Vervolgens stuurt ze me een bericht via het account waar ze mee dreigt.
Je snapt het ook echt niet hè _O-

Iedereen kan jou wel een kopie van haar ID gestuurd hebben. Dat jij in het bezit bent daarvan is geen keihard bewijs dat zij jou dat ook daadwerkelijk zelf heeft toegestuurd.
Ik geloof best wel dat alles gegaan is zoals jij hebt geschreven, maar om een goede kans van slagen te hebben zal je toch met iets meer aan moeten komen als "ze heeft het zelf gezegd".
Zeker als zij tegen de politie bij hoog en bij laag volhoudt nergens vanaf te weten.

Om echt sluitend bewijs te hebben moeten ze iets met IP adressen gaan doen, dus de provider gaan verzoeken die gegevens vrij te geven, en het is maar de vraag of ze er meer manuren aan gaan/willen besteden dan die paar centen dan dat het jou gekost heeft.

Zelfs bij mensen die meerdere personen hebben opgelicht via bijv. marktplaats moet er nog heel wat gebeuren willen ze er echt werk van maken.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 06:55:41 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162373979
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:30 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Dat is het juist, haar ouders geven er niks om. De hele familie heeft er afstand van gedaan. Dat heb ik vernomen van haar zus.

En ik ga sowieso aangifte tegen haar doen, die meid heeft namelijk echt hulp nodig. En als ze daardoor niet naar de uni kan is dat haar probleem.

Ik zou er niet vanuit gaan dat je daadwerkelijk met haar zus "gesproken" hebt via Facebook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162373988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Je snapt het ook echt niet hè _O-

Iedereen kan jou wel een kopie van haar ID gestuurd hebben. Dat jij in het bezit bent daarvan is geen keihard bewijs dat zij jou dat ook daadwerkelijk zelf heeft toegestuurd.
Ik geloof best wel dat alles gegaan is zoals jij hebt geschreven, maar om een goede kans van slagen te hebben zal je toch met iets meer aan moeten komen als "ze heeft het zelf gezegd".
Zeker als zij tegen de politie bij hoog en bij laag volhoudt nergens vanaf te weten.

Om echt sluitend bewijs te hebben moeten ze iets met IP adressen gaan doen, dus de provider gaan verzoeken die gegevens vrij te geven, en het is maar de vraag of ze er meer manuren aan gaan/willen besteden dan die paar centen dan dat het jou gekost heeft.

Zelfs bij mensen die meerdere personen hebben opgelicht via bijv. marktplaats moet er nog heel wat gebeuren willen ze er echt werk van maken.
Ik begrijp je echt niet. Ik heb via het adres van diegene waarvan dat identiteitsbewijs is het huistelefoonnummer opgezocht en opgebeld. Ik kreeg A aan de lijn,ze zei dat ik het geld zou krijgen. Daarna stuurt A mij berichten dat ik niet meer op de huistelefoon moet bellen. Met datzelfde account doet ze ook de dreigingen. Ze heeft ook toegegeven voor Ben te spelen (zie screenshot) en ik heb net nog een bericht ontvangen dat ze dat deed omdat ze niet anders kon.

Daarbij heb ik onafhankelijk van haar contact opgenomen met een gozer die ook door haar is opgelicht (ze stuurde een screenshot met zijn naam geblurd, via zijn profielfoto heb ik zijn Facebook account achterhaald), met hem heb ik gesproken en hij is daadwerkelijk op datzelfde adres langsgeweest om haar te spreken.

Het is echt geen troll en A is ook geen slachtoffer van identiteitsfraude.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 09:13:18 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162374551
quote:
TS, staat ze nu onder bewind of niet? --> Dat kan je eventueel checken op https://curateleenbewindregister.rechtspraak.nl zou mij niks verbazen als ze echt onder bewind staat, daarom geen toegang heeft tot een normale bankrekening

Nope. Niet per definitie. Ligt mede aan de reden waarom ze onder bewind staat en sinds wanneer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162374736
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:30 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Als ze nog bij haar ouders woont geven die er wel om hoor..
pi_162374910
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 07:03 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Ik begrijp je echt niet. Ik heb via het adres van diegene waarvan dat identiteitsbewijs is het huistelefoonnummer opgezocht en opgebeld. Ik kreeg A aan de lijn,ze zei dat ik het geld zou krijgen. Daarna stuurt A mij berichten dat ik niet meer op de huistelefoon moet bellen. Met datzelfde account doet ze ook de dreigingen. Ze heeft ook toegegeven voor Ben te spelen (zie screenshot) en ik heb net nog een bericht ontvangen dat ze dat deed omdat ze niet anders kon.

Daarbij heb ik onafhankelijk van haar contact opgenomen met een gozer die ook door haar is opgelicht (ze stuurde een screenshot met zijn naam geblurd, via zijn profielfoto heb ik zijn Facebook account achterhaald), met hem heb ik gesproken en hij is daadwerkelijk op datzelfde adres langsgeweest om haar te spreken.

het gaat erom wat je hiervan hard kunt maken en wat zij zou kunnen zeggen tegen de politie.
Enige 'echte' harde bewijs lijkt me dat je haar gebeld hebt en ze het dan toegeeft. Maar dat heb je niet opgenomen..
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:17:25 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162375079
Bel Peter.
pi_162375273
@TS:

Leg je er bij neer dat het geld weg is en 100% zeker niet meer terug komt. Dat zorgt iig voor een snellere acceptatie van je verlies (wat je kan vergelijken met een vorm van rouwverwerking).

Zie het als leergeld: leen nooit geld uit, nooit. Als iemand het bij jou moet lenen moet je je altijd afvragen waarom die persoon het niet gewoon bij een bank kan lenen.

Dat "accepteren" wil overigens niet zeggen dat je niet achter je geld aan moet gaan maar het haalt wel de emoties eruit. Bekijk het zakelijk: zij heeft geld van jou, jij wil het terug.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:55:05 #43
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162375594
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:17 schreef amaranta het volgende:
Bel Peter. [ afbeelding ]
Alberto > Peter
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_162375710
Hoeveel heeft de originele TS in totaal overgemaakt?
pi_162375745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:03 schreef Peunage het volgende:
Hoeveel heeft de originele TS in totaal overgemaakt?
Rond de ¤2000,- ;)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:03:54 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162376482
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 04:26 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Leer lezen flippo:

Weet je hoeveel je daarmee kan (oké niet helemaal netjes hahah).

Ik zou trouwens serieus Peter R de Vries overwegen.
Zeker als zij semi bekend is.
Of alberto.

Je geld heb je er misschien niet zo 1,2,3 mee terug maar wellicht meld er zich iemand na de uitzending die het voor je wil regelen.

Je zal wel met je kop op tv moeten maar gegarandeerd dat ze hier zendtijd voor maken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162376561
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 07:03 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou nog steeds niet snap?

Wat zijn nou precies die bedreigingen? Waar ben je zo bang voor?

Ga je dit nou wél of niet aan je ouders en/of vriendin vertellen?

Als zij dreigt om dit ''openbaar'' te maken dat maai je het gras toch voor haar voeten weg
als jij het al aan je ouders en vriendin vertelt hebt? Je ouders gaan je écht niet zomaar laten vallen
voor dit, je vriendin weet ik niet, maar dan nog, als je een fout hebt gemaakt door te gokken,

(is dat nou eigenlijk zo? komt dit allemaal door gokken?)

maar goed als dat wél zo is, en je hebt je lesje geleerd, dat hoop ik dan maar voor jou, dan
kunnen jullie toch samen aan je probleem werken?

Maar je blijft zo váág.... misschien ligt het aan mij maar ik heb nog steeds nergens gelezen wát
die bedreigingen nou precies inhouden, ja iets openbaar maken, wát openbaar maken?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:15:15 #48
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162376609
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel je daarmee kan (oké niet helemaal netjes hahah).

Ik zou trouwens serieus Peter R de Vries overwegen.
Zeker als zij semi bekend is.
Of alberto.

Je geld heb je er misschien niet zo 1,2,3 mee terug maar wellicht meld er zich iemand na de uitzending die het voor je wil regelen.

Je zal wel met je kop op tv moeten maar gegarandeerd dat ze hier zendtijd voor maken.
Nee hoor, genoeg mensen die bij Alberto in het programma onherkenbaar zijn gemaakt :) Bij Peter weet ik dat zo niet.
pi_162379840
Heb je dit trouwens al gedaan: https://help.skrill.com/e(...)-suspicious-activity

Zal jou niet helpen waarschijnlijk, wel een eventueel volgend slachtoffer.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 15:49:08 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162380237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou nog steeds niet snap?

Wat zijn nou precies die bedreigingen? Waar ben je zo bang voor?

Ga je dit nou wél of niet aan je ouders en/of vriendin vertellen?

Als zij dreigt om dit ''openbaar'' te maken dat maai je het gras toch voor haar voeten weg
als jij het al aan je ouders en vriendin vertelt hebt? Je ouders gaan je écht niet zomaar laten vallen
voor dit, je vriendin weet ik niet, maar dan nog, als je een fout hebt gemaakt door te gokken,

(is dat nou eigenlijk zo? komt dit allemaal door gokken?)

maar goed als dat wél zo is, en je hebt je lesje geleerd, dat hoop ik dan maar voor jou, dan
kunnen jullie toch samen aan je probleem werken?

Maar je blijft zo váág.... misschien ligt het aan mij maar ik heb nog steeds nergens gelezen wát
die bedreigingen nou precies inhouden, ja iets openbaar maken, wát openbaar maken?
Ik heb dit ook gezegd, maar er IS geen chantage middel. Het enige is dat hij haar geld heeft over gemaakt en dát is waar hij zich nu mee laat chanteren, want immers, als zij zijn vriendin op de hoogte brengt dan is dat raar en gaat zijn vriendin allerlei dingen denken blablabla.

Ik snap dat ook niet, we moesten vooral niet zoeken naar iets wat er niet was zei TS. naja prima, maar het feit DAT hij geld heeft uitgeleend/gegeven vind ik een 'chantagemiddel' van niks. Behalve dan als hij een beetje een zachtgekookt ei is (en dat is ie) en een vriendin heeft die over hem heen walst.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_162382233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb dit ook gezegd, maar er IS geen chantage middel. Het enige is dat hij haar geld heeft over gemaakt en dát is waar hij zich nu mee laat chanteren, want immers, als zij zijn vriendin op de hoogte brengt dan is dat raar en gaat zijn vriendin allerlei dingen denken blablabla.

Ik snap dat ook niet, we moesten vooral niet zoeken naar iets wat er niet was zei TS. naja prima, maar het feit DAT hij geld heeft uitgeleend/gegeven vind ik een 'chantagemiddel' van niks. Behalve dan als hij een beetje een zachtgekookt ei is (en dat is ie) en een vriendin heeft die over hem heen walst.
Nou váág hoor, hij houdt het chantagemiddel dus gewoon zelf in stand, als hij het heeft verteld is
er dus geen chantagemiddel.

Of TS spreekt niet helemaal de waarheid, dat kan ook.

Maar goed het is natuurlijk best raar als je vriend/vriendin of vrouw/man iemand ''zomaar'' geld gaat lenen, iemand die je alleen van internet kent, zou ik ook raar opkijken hoor, eerlijk is eerlijk.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 17:11:05 #52
16180 crew  CoolGuy
pi_162382302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou váág hoor, hij houdt het chantagemiddel dus gewoon zelf in stand, als hij het heeft verteld is

Maar goed het is natuurlijk best raar als je vriend/vriendin of vrouw/man iemand ''zomaar'' geld gaat lenen, iemand die je alleen van internet kent, zou ik ook raar opkijken hoor, eerlijk is eerlijk.
Dát is het probleem van TS en hij gaf aan dat zoiets 'm zomaar zijn relatie zou kunnen kosten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 mei 2016 @ 17:11:33 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162382321
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de persoon. Als je je partner kent als iemand die altijd goed van vertrouwen is en nooit iets kwaads in iemand ziet is het nog een beetje voor te stellen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162382378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dát is het probleem van TS en hij gaf aan dat zoiets 'm zomaar zijn relatie zou kunnen kosten.
Tja, het zou ook zomaar kunnen natuurlijk, ik weet niet hoe hecht de relatie is verder.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de persoon. Als je je partner kent als iemand die altijd goed van vertrouwen is en nooit iets kwaads in iemand ziet is het nog een beetje voor te stellen.
Ja precies, dus daar valt verder niks over te zeggen want we kennen die vriendin niet en TS
verder ook niet, maar blijven zwijgen lijkt me ook geen goed idee, blijf je toch altijd een beetje
bang dat het ''uit komt''. Lijkt mij hoor....
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 17:24:13 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_162382662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja, het zou ook zomaar kunnen natuurlijk, ik weet niet hoe hecht de relatie is verder.

[..]

Ja precies, dus daar valt verder niks over te zeggen want we kennen die vriendin niet en TS
verder ook niet, maar blijven zwijgen lijkt me ook geen goed idee, blijf je toch altijd een beetje
bang dat het ''uit komt''. Lijkt mij hoor....
Nou niet alleen dat, dit gaat nooit ophouden. Tot hij zegt 'ik geef niks meer', en zij het dan alsnog openbaar maakt.

Niet alleen heeft hij dan dat geld weg gegeven, maar hij heeft het ook nog verzwegen. ALs hij het nu zelf verteld, heeft ie 1 probleem. Als hij dat niet doet en zij doet het voor hem, dan heeft ie 2 problemen.
pi_162382711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou niet alleen dat, dit gaat nooit ophouden. Tot hij zegt 'ik geef niks meer', en zij het dan alsnog openbaar maakt.

Niet alleen heeft hij dan dat geld weg gegeven, maar hij heeft het ook nog verzwegen. ALs hij het nu zelf verteld, heeft ie 1 probleem. Als hij dat niet doet en zij doet het voor hem, dan heeft ie 2 problemen.
klopt :Y hij had het al veel eerder moeten vertellen, maar ja, heeft jij nu niks meer aan aan die wijsheid.
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 17:28:04 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_162382735
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:26 schreef FANN het volgende:

[..]

klopt :Y hij had het al veel eerder moeten vertellen, maar ja, heeft jij nu niks meer aan aan die wijsheid.
Hij kan het nu nog steeds vertellen. Want als hij denkt dat zij nu echt niet meer om geld gaat vragen heeft ie 't mis. Zolang zij hem KAN chanteren zal ze dat doen als ze geld nodig heeft.
pi_162382748
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hij kan het nu nog steeds vertellen. Want als hij denkt dat zij nu echt niet meer om geld gaat vragen heeft ie 't mis. Zolang zij hem KAN chanteren zal ze dat doen als ze geld nodig heeft.
dat denk ik ook...
pi_162383193
Je kan het geld ook sowieso pas terugeisen als de afgesproken termijn is verstreken. Maar er zal wel niks afgesproken zijn, dus dan moet je die termijn nog stellen. Anders ben je bij de (civiele) rechter ook kansloos.
pi_162385040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:26 schreef FANN het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

TS laat zich chanteren !

En een goede oplichter ruikt direct de "problemen" met het thuisfront en zal daar dankbaar gebruik van blijven maken.

TS is zijn geld kwijt door naief te zijn en hoopt nu wederom naief dat iemand dat voor hem in stilte op gaat lossen.

Politie lacht je weg en civiel procederen valt thuis weer zo op. ;)

(Goede relatie trouwens als je dit niet kan delen.)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:09:43 #61
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_162388324
Nahja.. lijkt me op zijn minst toch een deukje in een relatie: Schat, ik heb 2000 euro van ons spaargeld overgemaakt aan een meid die ik via internet heb leren kennen. Dat wordt kamperen ipv de rondreis in de VS!
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_162390075
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:09 schreef Dromer het volgende:
Nahja.. lijkt me op zijn minst toch een deukje in een relatie: Schat, ik heb 2000 euro van ons spaargeld overgemaakt aan een meid die ik via internet heb leren kennen. Dat wordt kamperen ipv de rondreis in de VS!
Ik heb nergens gelezen dat ze samenwonen of dat ze sámen spaargeld hebben, dus dan is dát het probleem niet...
pi_162391254
Het lijkt mij sterk dat ze meedeelt in de inkomsten anders had ze echt wel opgemerkt dat TS binnen korte tijd meerdere keren 170 heeft overgemaakt.
  zondag 22 mei 2016 @ 00:44:39 #64
409633 killerkip69
killattack!
pi_162394538
_O- M'n excuses hiervoor. Hoe kan je je nou zo laten oplichten....

Ga naar de politie, en met verheffende stem vraag je of hun het oplossen, en anders doe je zelf. Goedschiks en anders kwaadschiks. Het kan in sommige gevallen wel eens helpen. :P
pi_162397089
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:44 schreef killerkip69 het volgende:
_O- M'n excuses hiervoor. Hoe kan je je nou zo laten oplichten....

Ga naar de politie, en met verheffende stem vraag je of hun het oplossen, en anders doe je zelf. Goedschiks en anders kwaadschiks. Het kan in sommige gevallen wel eens helpen. :P
In dit geval vast niet
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:05:51 #66
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162461465
Is er al sprake van enige voortgang?
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_162462153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:05 schreef Voszje het volgende:
Is er al sprake van enige voortgang?
Donderdag naar politie.
pi_162462395
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Donderdag naar politie.
Jup
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:50:55 #69
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_162466431
3: dit is een civiele zaak en dien je een jurist of advocaat in de arm te nemen
4: je slagingskans is <20%

-knip: nonsens verwijderd-

[ Bericht 78% gewijzigd door Leandra op 24-05-2016 16:54:05 ]
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:58:55 #70
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162466646
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Donderdag naar politie.
Ah, excuses. Had inderdaad gelezen over de donderdag, maar dacht dat het om afgelopen donderdag ging.

Aan TS: Alvast veel succes donderdag!
pi_162467193
Gaat je niks brengen die aangifte ,
beter ga je met je billen bloot.
pi_162467224
Ik lees dit topic nu pas (ook deeltjes 1 en 2): sterkte bij de politie TS!
Oplichting is een kwalijke zaak.

En wel jammer dat je dit niet met je vriendin kunt bespreken. Natuurlijk is er de schaamte, dat had ik in mijn uitgeleend-geld-niet-teruggekregen verhaal/topic ook... maar JIJ hebt niemand opgelicht, dus in principe heb jij geen fout gemaakt.
Nogmaals sterkte, en ik hoop dat je je geld terugkrijgt.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 mei 2016 @ 17:49:57 #73
364681 over_hedge
pi_162467744
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:24 schreef Ton76 het volgende:
Ik lees dit topic nu pas (ook deeltjes 1 en 2): sterkte bij de politie TS!
Oplichting is een kwalijke zaak.

En wel jammer dat je dit niet met je vriendin kunt bespreken. Natuurlijk is er de schaamte, dat had ik in mijn uitgeleend-geld-niet-teruggekregen verhaal/topic ook... maar JIJ hebt niemand opgelicht, dus in principe heb jij geen fout gemaakt.
Nogmaals sterkte, en ik hoop dat je je geld terugkrijgt.
naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 18:06:45 #74
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162468076
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan. :P
Ik denk dat ik bozer zou zijn als dit speelde én ik erachter kwam dat hij dit allemaal verborgen voor me hield :')
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:25:44 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162471785
En nou is dat gezeur over TS weer afgelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:33:45 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162472031
Ts kijk nu op RTL 5!
Vooral bij de credits waar je je op kan geven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162473070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:06 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik denk dat ik bozer zou zijn als dit speelde én ik erachter kwam dat hij dit allemaal verborgen voor me hield :')
Ja en de waarheid komt toch boven. En dan is het te laat
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_162473096
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:37 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Jup
Heb je ondertussen nog contact met haar gehad? Of beter; heeft ze op verschillende manieren nog contact met je gezocht?
pi_162473861
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je ondertussen nog contact met haar gehad? Of beter; heeft ze op verschillende manieren nog contact met je gezocht?
Ja, via e-mail gaf ze aan een voorstel te hebben. Dus heb ik haar op Whatsapp ontblokt, dat praatte makkelijker. Ze gaf aan dat het haar allemaal teveel werd, de stress voor de aangifte. Blijkbaar heeft ze nog een rekening (hoeveel rekeningen heeft dat mens wel niet) met daarop voldoende geld om mij terug te betalen. Op mijn verzoek liet ze daar afschriften en screenshots van zien, het ziet er legitiem uit. Ze zegt het bedrag vanavond overgemaakt te hebben naar mijn rekening, dus dan zou ik het morgen moeten hebben.

Ik zie het vanzelf wel, het zou mij niks verbazen als het weer een leugentje is. Als ik het geld daadwerkelijk heb spring ik een gat in de lucht natuurlijk.

To be continued dus ;)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:37:46 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162474166
Hoewel het er niet echt op lijkt. Doet dit verhaal me denken aan het verhaal van een user, die zijn huis verhuurd had. En waarvan de huurders én niet weggingen, én niet betaalden.
Na lang en veel gesteggel heeft hij wel zijn huurgeld gekregen
pi_162474218
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:37 schreef amaranta het volgende:
Hoewel het er niet echt op lijkt. Doet dit verhaal me denken aan het verhaal van een user, die zijn huis verhuurd had. En waarvan de huurders én niet weggingen, én niet betaalden.
Na lang en veel gesteggel heeft hij wel zijn huurgeld gekregen
Sommige mensen :N
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:40:01 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162474259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:39 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Sommige mensen :N
Voor hem kwam het goed. Voor jou hopelijk ook.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:40:58 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162474290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:28 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Ja, via e-mail gaf ze aan een voorstel te hebben. Dus heb ik haar op Whatsapp ontblokt, dat praatte makkelijker. Ze gaf aan dat het haar allemaal teveel werd, de stress voor de aangifte. Blijkbaar heeft ze nog een rekening (hoeveel rekeningen heeft dat mens wel niet) met daarop voldoende geld om mij terug te betalen. Op mijn verzoek liet ze daar afschriften en screenshots van zien, het ziet er legitiem uit. Ze zegt het bedrag vanavond overgemaakt te hebben naar mijn rekening, dus dan zou ik het morgen moeten hebben.

Ik zie het vanzelf wel, het zou mij niks verbazen als het weer een leugentje is. Als ik het geld daadwerkelijk heb spring ik een gat in de lucht natuurlijk.

To be continued dus ;)
Een rekening bij een andere bank dan de jouwe? Of bij dezelfde?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:53:40 #84
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162474706
quote:

[..]

To be continued dus ;)
Als dat je er maar niet van weerhoudt om donderdag aangifte te gaan doen :N
Er is tijd voor je gereserveerd, als je dat verstek laat gaan moet je weer opnieuw een afspraak gaan maken en doet ook een beetje af aan je geloofwaardigheid als je in het zoveelste smoesje trapt.

Een screenshot dat ze dat bedrag daadwerkelijk naar jouw rekening had overgemaakt was wat hoopgevender geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Woelwater op 24-05-2016 22:00:07 ]
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:56:23 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162474810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als je dat er maar niet van weerhoudt om donderdag aangifte te gaan doen :N
Er is tijd voor je gereserveerd, als je dat verstek laat gaan moet je weer opnieuw een afspraak gaan maken en doet ook een beetje af aan je geloofwaardigheid als je in het zoveelste smoesje trapt.
En dit....
Zelfs als het morgen wel op je rekening staat is het maar de vraag of je geen aangifte moet doen, zeker als het niet van een Nederlandse betaalrekening komt, dan zou het nog gewoon een scambetaling kunnen zijn die later door de bank wordt teruggehaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162474832
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een rekening bij een andere bank dan de jouwe? Of bij dezelfde?
Andere bank dan de mijne, heb via de website van haar bank nagekeken en het zou de volgende werkdag overgeboekt moeten zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 21:57:09 #87
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162474837
Ook al staat het straks op je rekening, maak dan alsnog een melding bij de politie. Zelfs al is jouw zaak afgedaan, dan nog kan zij het ook bij anderen doen. Met een eerdere melding is het voor het andere slachtoffer ook makkelijker om iets rond te krijgen.

Uiteraard als je het donderdag nog niet hebt niet gaan twijfelen maar gewoon een volledige aangifte doen met de wetenschap dat je het niet hebt. Mocht je het dagen later alsnog zien kun je bij de politie altijd aangeven dat je het binnen hebt.

Ga in geen geval de afspraak van donderdag afzeggen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_162474922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit....
Zelfs als het morgen wel op je rekening staat is het maar de vraag of je geen aangifte moet doen, zeker als het niet van een Nederlandse betaalrekening komt, dan zou het nog gewoon een scambetaling kunnen zijn die later door de bank wordt teruggehaald.
Als het goed is zou het via haar Nederlandse rekening moeten komen, maar dat zie ik morgen vanzelf.
pi_162475204
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:57 schreef Nizno het volgende:
Ook al staat het straks op je rekening, maak dan alsnog een melding bij de politie. Zelfs al is jouw zaak afgedaan, dan nog kan zij het ook bij anderen doen. Met een eerdere melding is het voor het andere slachtoffer ook makkelijker om iets rond te krijgen.

Uiteraard als je het donderdag nog niet hebt niet gaan twijfelen maar gewoon een volledige aangifte doen met de wetenschap dat je het niet hebt. Mocht je het dagen later alsnog zien kun je bij de politie altijd aangeven dat je het binnen hebt.

Ga in geen geval de afspraak van donderdag afzeggen.
Is het überhaupt wel mogelijk om nog aangifte te doen als het eigenlijk al is opgelost? Als ik het geld heb kan ik natuurlijk wel even een belletje plegen naar de politie en vragen wat het advies is.

Want als het voor mij is opgelost wil ik er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn en verder gaan met mijn dagelijkse leventje. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel eventuele andere slachtoffers helpen.
pi_162475255
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:07 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Is het überhaupt wel mogelijk om nog aangifte te doen als het eigenlijk al is opgelost? Als ik het geld heb kan ik natuurlijk wel even een belletje plegen naar de politie en vragen wat het advies is.

Want als het voor mij is opgelost wil ik er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zijn en verder gaan met mijn dagelijkse leventje. Aan de andere kant wil ik natuurlijk wel eventuele andere slachtoffers helpen.
Dan komt ze er wel heel erg makkelijk vanaf, vind je niet?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 22:09:52 #91
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162475295
quote:

[..]

ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:10:45 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162475319
quote:

[..]

Je hebt de afspraak staan, die zou ik sowieso nakomen, dan kun je dan melden dat je het geld net binnen hebt, mocht het dan op een of andere manier toch nog door de bank worden teruggehaald, dan hoef je dan iig niet weer opnieuw te beginnen.

Ik zou de afspraak vooralsnog niet afzeggen, ook niet als je je geld wel binnen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:11:00 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162475331
Heeft ze screenshot van de overboeking gestuurd?
En wat heeft ze overgemaakt? 500 euro? 5 euro? 2000 euro?
pi_162475395
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt de afspraak staan, die zou ik sowieso nakomen, dan kun je dan melden dat je het geld net binnen hebt, mocht het dan op een of andere manier toch nog door de bank worden teruggehaald, dan hoef je dan iig niet weer opnieuw te beginnen.

Ik zou de afspraak vooralsnog niet afzeggen, ook niet als je je geld wel binnen hebt.
Oké, dat is duidelijk :)
pi_162475500
quote:

[..]

To be continued dus ;)
Niet gemeen bedoeld, maar die eerdere screenshots, foto's van brieven van BBIB, de mails van Bas, etc. zagen er naar jouw mening ook heel betrouwbaar uit. (Achteraf niet meer natuurlijk)
Dus ik zou er niet tè veel op hopen. :p
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:17:41 #96
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_162475563
In principe zou het geld (mits van een Nederlandse rekening) met de eerste betaalbatch mee moeten gaan en voor 12'en morgenochtend echt wel bijgeschreven moeten zijn.

Screenschotjes zegt echt helemaal niks, zo easy te faken, je wordt aan het lijntje gehouden :D once a cheater always a cheater.

wat een verhaal btw :')
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:17:48 #97
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162475567
Buiten dat geld is het zich voordoen als een ander (als Ben dus) en je op die manier oplichten al genoeg reden om gewoon aangifte te gaan doen.
Het was niet haar bedoeling om betrapt te worden en heeft je vorige week immers nogmaals getracht geld afhandig te maken. Dat je haar nog het voordeel van twijfel geeft vind ik dan ook onbegrijpelijk.
pi_162475573
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:11 schreef amaranta het volgende:
Heeft ze screenshot van de overboeking gestuurd?
En wat heeft ze overgemaakt? 500 euro? 5 euro? 2000 euro?
Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..
pi_162475594
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet gemeen bedoeld, maar die eerdere screenshots, foto's van brieven van BBIB, de mails van Bas, etc. zagen er naar jouw mening ook heel betrouwbaar uit. (Achteraf niet meer natuurlijk)
Dus ik zou er niet tè veel op hopen. :p
Haha :D
pi_162475649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef RamboDirk het volgende:
In principe zou het geld (mits van een Nederlandse rekening) met de eerste betaalbatch mee moeten gaan en voor 12'en morgenochtend echt wel bijgeschreven moeten zijn.

Screenschotjes zegt echt helemaal niks, zo easy te faken, je wordt aan het lijntje gehouden :D once a cheater always a cheater.

wat een verhaal btw :')
Thanks, en inderdaad.. :{
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 22:19:56 #101
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162475659
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..
ze zou nu 2800 overmaken naar je??
pi_162475704
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

ze zou nu 2800 overmaken naar je??
2750 om preciezer te zijn.
pi_162475721
Wat voor screenshots zijn het? Met duidelijke debet?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:25:12 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162475878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Meer dan dat ze je schuldig is? Dat is helemaal ongeloofwaardig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162475905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Een screenshot met een totaalbedrag, en op de afschriften staat een rekeningnummer en de mutaties.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:25:55 #106
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162475910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Na alle vorige fake screenshots met zelfs een vals email adres van een zogenaamde bewindvoerder zijn alle screenshots van haar afkomstig sowieso al niet meer te vertrouwen.
Dat screenshot heeft 0,0 waarde.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 22:26:29 #107
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162475944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

2750 om preciezer te zijn.
Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:27:16 #108
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162475987
Ik verwacht nog wel een verzoek om geld over te maken omdat de overboeking gebounced is en unlocked moet worden.
pi_162476025
Ik ga in ieder geval pitten, des te sneller is het morgen met hopelijk meer duidelijkheid.
pi_162476043
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.
Straks storneert ze het :o
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 22:28:24 #111
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162476064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:27 schreef thrushhonk het volgende:
Ik ga in ieder geval pitten, des te sneller is het morgen met hopelijk meer duidelijkheid.
nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 mei 2016 @ 22:29:03 #112
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_162476105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

8)7
O+
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:33:57 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162476356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

:D
Maar de bank kan dat wel doen, dat is nou juist het probleem met al die scams van Nigeriaanse prinsen die met een ongedekte cheque iets op je rekening storten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162476919
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef Nizno het volgende:

[..]

nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.
En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht. :@
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 22:49:36 #115
249559 crew  Lavenderr
pi_162477085
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:46 schreef mootie het volgende:

[..]

En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht. :@
Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:19:23 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162478193
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 23:21:39 #117
249559 crew  Lavenderr
pi_162478258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Idd. Heb je gelijk in.
pi_162479266
TS, het is overgemaakt. Of je alleen 152,46 administratiekosten wil overmaken via Skrill.

:')

Waarom zou ze in hemelsnaam meer overmaken? Dat slaat toch nergens op, is gewoon een zoethoudertje. Of ze gebruikt geld van iemand anders om jou terug te betalen.

Als ze echt 2750 op een andere rekening zou hebben staan dan zou die 500 euro niet hoeven lenen.
Ik zie 3 mogelijkheden:
-Er komt geen geld, ze wil het doen van aangifte uitstellen (om wat voor reden dan ook; kop-in-het-zand)
-Het geld is van iemand anders afkomstig, die het terug wil hebben van jou.
-Ze heeft een keer gewonnen met dat achterlijke gegokt van haar.
pi_162479517
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Okee, goed punt. Foutje gemaakt. Automatisch vergelijk ik de thuissituatie van TS met mijn situatie toen ik een inschattingsfoutje had gemaakt over de betrouwbaarheid van de medemens. ;) Met als grote verschil dat ik thuis niemand had zitten aan wie ik verantwoording af moest leggen.

quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

Juist, zo zou ik het in dit geval ook doen. Altijd melding doen!

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:00 schreef Bucketlist het volgende:
TS, het is overgemaakt. Of je alleen 152,46 administratiekosten wil overmaken via Skrill.

:')

Waarom zou ze in hemelsnaam meer overmaken? Dat slaat toch nergens op, is gewoon een zoethoudertje. Of ze gebruikt geld van iemand anders om jou terug te betalen.

Als ze echt 2750 op een andere rekening zou hebben staan dan zou die 500 euro niet hoeven lenen.
Ik zie 3 mogelijkheden:
-Er komt geen geld, ze wil het doen van aangifte uitstellen (om wat voor reden dan ook; kop-in-het-zand)
-Het geld is van iemand anders afkomstig, die het terug wil hebben van jou.
-Ze heeft een keer gewonnen met dat achterlijke gegokt van haar.
Ik zet in op optie #1... er komt geen geld, ze hoopt dat TS geen aangifte gaat doen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:27:38 #120
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162479743
quote:

[..]

En wellicht vraagt ze voor die tijd dat extra geld toch maar terug.....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:45:54 #121
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_162480607
Ze kan dus wel een screenshot van haar rekeningoverzicht maken, maar niet van de transactie. Makes sense.
Wat al helemaal nergens op slaat is dat ze nu ¤800,- extra over wil maken. Schuldgevoel kent ze namelijk niet, en als ze echt zo gokverslaafd is dat ze zo ver gaat om iemand geld af te troggelen, zou het wel raar zijn om dat nu met een dikke bonus terug te betalen.
Waarschijnlijk hoopt ze met die belofte van ¤800,- extra dat je van de aangifte af ziet, wat de kans vergroot dat je het er uiteindelijk bij laat zitten.
It's okay to be white
pi_162481275
quote:

[..]

Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt.. :D
Overigens mag een bank niet zomaar geld van je rekening afhalen.. Storneren kan ze volgens mij sowieso niet als het via een reguliere betaalopdracht is overgemaakt.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:51:47 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162481316
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2016 07:43 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt.. :D
Overigens mag een bank niet zomaar geld van je rekening afhalen.. Storneren kan ze volgens mij sowieso niet als het via een reguliere betaalopdracht is overgemaakt.
Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.
Als het een betaling met een ongedekte cheque is dan haalt de bank het weer terug van je rekening, ongeacht de gevolgen voor jou.

Als er van een reguliere betaalrekening van een Nederlandse bank is betaald dan is het een ander verhaal, maar in dit ondoorzichtige web van buitenlandse accounts en verborgen rekeningen verwacht ik geen betaling die van een ABN-Amro rekening komt.

Even buiten beschouwing gelaten dat ik helemaal geen betaling verwacht, en daar zal dit topic dan wel weer het argument voor zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162481443
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 07:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.
Als het een betaling met een ongedekte cheque is dan haalt de bank het weer terug van je rekening, ongeacht de gevolgen voor jou.

Als er van een reguliere betaalrekening van een Nederlandse bank is betaald dan is het een ander verhaal, maar in dit ondoorzichtige web van buitenlandse accounts en verborgen rekeningen verwacht ik geen betaling die van een ABN-Amro rekening komt.

Even buiten beschouwing gelaten dat ik helemaal geen betaling verwacht, en daar zal dit topic dan wel weer het argument voor zijn.
Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid.. :6
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  FOK!fotograaf woensdag 25 mei 2016 @ 08:55:15 #125
364681 over_hedge
pi_162481950
edit: laar maar zijn al een pagina verder
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:12 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162482724
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:07 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid.. :6
En geen PayPal, enz. enz. enz. Maar ook bij een ogenschijnlijk Nederlandse bank zou ik er in deze niet vanuit gaan, en toch gewoon aangifte doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162482788
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.

Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
pi_162482816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.

Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
Serieus :')
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:48:35 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162482841
quote:

OMG... zelfs nu nog ¤ 50 voor een treinkaartje willen aftroggelen.
Ze kan wel ¤ 2.800 overschrijven van haar vaders rekening naar de jouwe, maar ¤ 50 van haar vaders rekening naar de hare is geen optie :')

Ik wens haar vader succes met het telefoontje naar de bank.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162482866
Verhaal wordt met de dag geloofwaardiger. Not...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162482903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ben jij soms haar vader en ga je de bank bellen om die overschrijving te ...? :D
pi_162482929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.

Want het is bullshit óf TS heeft wel echt met z'n snikkel voor de cam staan wapperen en daarom commited die knaken te blijven storten. Niemand kan zó dom zijn om 8 á 9 keer geld over te maken, waarvan 7x éénmalige kosten naar een niet-bestaande BBIB medewerker.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:53:48 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162482940
LOL, een enkeltje Maastricht - Den Helder is ¤ 26,30 een reis van Groningen naar Middelburg kost exact hetzelfde, dus geen idee waar ze heen wil, maar zelfs naar Parijs kan voor minder (vandaag niet meer trouwens, maar kleinigheidjes hou je toch).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162482945
quote:

:') Mi gado. Dat wijf is echt helemaal doorgedraaid.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:55:43 #135
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162482980
quote:

Moet je het nummer van Alberto? _O-
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 09:57:14 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_162483016
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.

Want het is bullshit óf TS heeft wel echt met z'n snikkel voor de cam staan wapperen en daarom commited die knaken te blijven storten. Niemand kan zó dom zijn om 8 á 9 keer geld over te maken, waarvan 7x éénmalige kosten naar een niet-bestaande BBIB medewerker.
TS heeft zich chantabel gemaakt.
Open kaart en aangifte. En geen geld meer overmaken.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:02:43 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162483125
quote:

Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:05:30 #138
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162483180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.
Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderen
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:06:59 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162483207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:05 schreef Maraca het volgende:

[..]

Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderen
Rekening opzeggen?

Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:10:35 #140
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162483278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Rekening opzeggen?

Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
Weet niet of je zo je rekening op kan zeggen in deze situatie. Persoonlijk zou ik dat ook niet doen, want daar heb je jezelf alleen maar mee. Dan gaat de oplichter vrijuit en heeft de bank ineens een vordering op jou. :) Ik zou het geld er lekker op laten staan en hoe dan ook aangifte doen.

Nederlandse overboekingen zijn in principe safe. Alleen het is de vraag of het wel via een Nederlandse rekening gaat.
pi_162483351
quote:

Er is vandaag weer tennis dus ze moet gauw weer geld hebben om in te kunnen zetten :)

Zoek haar gewoon op in haar woonplaats.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:17:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162483387
En wederom in de herhaling:

quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef Mark het volgende:

[..]

Zonder in details te treden hebben we voldoende reden om aan te nemen dat dit idd serieus is.
Gelieve dit topic verder ook zo te behandelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:18:53 #143
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162483405
quote:

Ze houdt je gewoon weer aan het lijntje. Morgen gewoon naar de politie
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162483410
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

De oplichtster in kwestie is ook gewoon een bestaand persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 10:19:52 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:19:36 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162483411
Ik weet niet of banken dat doen, maar misschien dat -als het geld erop staat- dat je na een paar weken een schriftelijke bevestiging van de bank kan krijgen dat de storting legitiem is en zij niks zullen afboeken (bijvoorbeeld door een ongedekte cheque). Dan kun je dat toevoegen bij je aangifte en ik denk dat dit ook wat rust zou geven. Zelf zou ik elke dag verwachten dat het geld er weer af is :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:20:25 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162483427
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien handig om dit op te nemen in de topicpointer? :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:24:01 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162483495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:20 schreef Maraca het volgende:

[..]

Misschien handig om dit op te nemen in de topicpointer? :)
Goeie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:30:49 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162483618
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Rekening opzeggen?

Als blijkt dat de storting niet legitiem was, dan kan het teruggehaald worden, en als jij dan je rekening opgezegd hebt, dan heb je gewoon een schuld aan de bank.

Dit is precies hoe die scammers werken die je vanuit Engeland of België de vraagprijs voor je auto of playstation bieden, en dan moet jij wel even de verzending regelen, maar ook daar betalen ze je riant voor.... en omdat ze je vertrouwen (ja, echt) storten ze het hele bedrag op je rekening, vraagprijs plus verzendkosten, en dan zorg jij dat je auto of playstation naar Engeland of Nigeria verscheept/verzonden wordt, en dan verdwijnt het geld ineens weer van je rekening :o :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:38:12 #149
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162483755
Jij moet nog even ¤50,- overmaken, want papa belt wel even naar de bank om het geld terug te halen.. _O- Die is goed van het padje af.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:49:31 #150
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162484005
quote:
dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Zij speelt tenminste open kaart thuis _O_

Wanneer ga jij dat doen TS?
pi_162484114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zij speelt tenminste open kaart thuis _O_

Wanneer ga jij dat doen TS?
Alsof ze dat echt doet :D die ouders moesten eens weten. Die trappen d'r uit huis.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:59:19 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162484217
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:54 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Alsof ze dat echt doet :D die ouders moesten eens weten. Die trappen d'r uit huis.
Op zo'n "ik zeg het tegen mijn vader, dan belt hij de bank wel even" zou je eigenlijk alleen met een "zal ik zelf je vader even bellen" moeten reageren, en het dan ook gewoon doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162484222
Wel creatief gevonden. Geloof nog steeds niet dat het geld gaat komen. Ze geeft je ineens 800 euro extra, maar heeft wel weer 50 euro nodig? Waarom zou ze die 50 euro niet naar haarzelf sturen als ze daadwerkelijk toegang had tot de rekening van haar vader.

Uit haar zelf ook ineens 800 euro geven, yeah right. Dat geld kan ook op 32 rood en daar lijkt de voorkeur naar uit te gaan. Zelfs al zou je het krijgen dan zou ik er nog mijn bedenkingen bij hebben tenzij het van een Nederlandse rekening is. Naar mijn weten is het dan nagenoeg onmogelijk om dat geld terug te vorderen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:59:58 #154
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162484232
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:54 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hij had al naar haar huistelefoon gebeld en volgens zeggen contact gehad met haar ouders/vriend of whatever. Die zijn dus gewoon op de hoogte van wat er speelt maar dat heeft ook geen uitkomst geboden.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:01:08 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162484266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hij had al naar haar huistelefoon gebeld en volgens zeggen contact gehad met haar ouders/vriend of whatever. Die zijn dus gewoon op de hoogte van wat er speelt maar dat heeft ook geen uitkomst geboden.
Hij had naar haar gevraagd en haar aan de lijn gekregen, dat zegt natuurlijk niet dat degene die de telefoon opnam ook weet dat er iets speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162484280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik betwijfel echt ten zeerste of zij het verhaal in zijn volledigheid en in de juiste context kennen. Uiteraard is daar TS de grote boeman die haar stalkt o.i.d.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:02:00 #157
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162484288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij had naar haar gevraagd en haar aan de lijn gekregen, dat zegt natuurlijk niet dat degene die de telefoon opnam ook weet dat er iets speelt.
Ze hadden toch éénmalig ¤200 gestort als betalingsregeling.
pi_162484301
quote:
als dit allemaal klopt natuurlijk.
Als jij nu nog in deze termen denkt, dan verdien je het wat mij betreft ook om opgelicht te worden omdat je geen financieel beheerder voor jezelf hebt aangesteld.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_162484318
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Huh?
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:04:45 #160
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162484351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als jij nu nog in deze termen denkt, dan verdien je het wat mij betreft ook om opgelicht te worden omdat je geen financieel beheerder voor jezelf hebt aangesteld.
En dit, iemand die nog steeds op deze manier contact met zijn oplichter heeft gun je het bijna om nog verder opgelicht te worden.
Contact verbreken, aangifte doen en je verlies nemen. Dat geld ga je sowieso niet meer terug zien.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:09:08 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162484462
quote:

[..]

En je denkt dat dat werkelijk met medeweten van die ouders was?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162484569
quote:

Volgens mij kan die vader dat best willen doen, maar gaat de bank dat niet mogen doen. Handmatige overboekingen mag je niet terughalen. Als je iets naar een verkeerd rekeningnr overboekt ook niet bijv. Het lijkt me niet dat het dan verschil maakt als die vader zegt " ja maar mn dochter deed dat!!" . Hij kan zoveel zeggen.

Overigens vrees ik dat je geen geld gaat ontvangen: een dochter met gokverslaving waar, zoals ik lees, "familie hun handen vanaf hebben getrollen" heeft echt geen toegang tot de rekening van haar vader.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:23:37 #163
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162484749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je denkt dat dat werkelijk met medeweten van die ouders was?
Wat ik echt denk mag ik hier niet neerzetten want er wordt maar op gehamerd dat we dit topic serieus moeten nemen en TS echt geen trol is.
pi_162485251
quote:

Totale nonsens, doe aangifte! Ze houdt je aan het lijntje en probeert je te overtuigen geen aangifte te doen. Niet in mee gaan, naar de slimme FOK!kers luisteren (Leandra bijvoorbeeld) en gewoon aangifte doen. :)
pi_162485419
Edit: ik denk dat je je "grapjes" het beste achterwege kunt laten.

[ Bericht 58% gewijzigd door Leandra op 25-05-2016 11:51:05 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  FOK!fotograaf woensdag 25 mei 2016 @ 11:53:56 #166
364681 over_hedge
pi_162485543
Kan ze het geld niet voor je pinnen dat je het komt ophalen? Benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:32 #167
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162485584
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:53 schreef over_hedge het volgende:
Kan ze het geld niet voor je pinnen dat je het komt ophalen? Benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft.
Ze zit toch ergens in het buitenland :P
  FOK!fotograaf woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:56 #168
364681 over_hedge
pi_162485592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh :@ Dat wist ik dan weer niet. :P
pi_162485665
Heb niet het idee dat je het terug gaat krijgen TS. Zeker niet als ze weer vraagt om geld. Denk dat het beter is dat je al het contact met haar verbreekt en aangifte doet.

En je verlies nemen.

Walgelijke mensen lopen er rond.
pi_162485749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Heb niet het idee dat je het terug gaat krijgen TS. Zeker niet als ze weer vraagt om geld. Denk dat het beter is dat je al het contact met haar verbreekt en aangifte doet.

En je verlies nemen.

Walgelijke mensen lopen er rond.
Daarom ook echt aangifte doen, want ze flikt dit zo weer bij een ander.
pi_162485789
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Daarom ook echt aangifte doen, want ze flikt dit zo weer bij een ander.
Misschien doet ze dat al ondertussen :p

Maar idd aangifte doen. Keihard balen dat je je geld kwijt bent en ervan leren.
De hoop dat je het geld terug krijgt werkt ook niet mee om het af te sluiten.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:04:49 #172
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_162485799
Ik had een hoop verwacht (overigens niet dat je vandaag al het geld + een fiks bedrag extra zou krijgen :P ), maar dat ze nog het gore lef heeft om weer om geld te vragen? :') _O-

Telkens als je denkt dat het niet nóg gekker wordt, bewijst TS (of in dit geval meer A.) het tegendeel... :{
pi_162485980
Denk trouwens dat het verhaal over de vader pure onzin is. Ze zegt dit soort dingen alleen maar om het contact te houden en TS ervan te overtuigen dat ze bezig is om het terug te betalen.
Pure onzin. Trap er niet in. Verbreek het contact, voordat je het weet maak je weer geld over omdat je hoopt dat ze het meent.
pi_162486005
In ieder geval maakt dat nieuwe verzoek om geld het duidelijk dat je hoe dan ook aangifte moet doen. En nog geen euro die kant op sturen natuurlijk.

OMG wat een lef heeft die meid. Die heeft inderdaad heel veel hulp nodig.
pi_162486083
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze hem geen ¤200 gestort, en zit ze volgens mij ook niet in het buitenland?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162486091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:13 schreef nanuk het volgende:
In ieder geval maakt dat nieuwe verzoek om geld het duidelijk dat je hoe dan ook aangifte moet doen. En nog geen euro die kant op sturen natuurlijk.

OMG wat een lef heeft die meid. Die heeft inderdaad heel veel hulp nodig.
Gewoon een doorgewinterde oplichtster die waarschijnlijk genoeg mensen vindt die geld overmaken.

Bij het programma Opgelicht schrik ik er altijd van hoeveel verschillende soorten oplichters er rond lopen en dat ze er vaak ook nog gewoon jaren mee weg komen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:19:22 #177
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162486184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:15 schreef ITrade het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft ze hem geen ¤200 gestort, en zit ze volgens mij ook niet in het buitenland?
Iemand anders had het hier over "zijn" oplichtingstopic, wat ik toen ook heb gelezen, misschien haal ik daardoor idd wat dingen door elkaar :@
pi_162486267
Deze man, wow. Te Veel Pogingen, en toch door blijven praten met haar. Ik vind het interessant. Hoe laat is je afspraak bij de popo?
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_162486366
Ze bleef maar vragen voor 50 euro, toen ze doorhad dat ik dat niet zou geven bleek het geld ineens niet goedgekeurd te zijn door de bank. Omdat het teveel zou zijn in 1x. Volgens mij heeft ze gewoon de hele tijd gelogen. En daarna nog gewoon om geld vragen want ze gaat het wel even regelen. Haha, er zit een flinke steek los bij haar. Morgen ga ik alles in alle geuren en kleuren tegen de politie vertellen. Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ik 'iemand help en wat geld heb overgemaakt wat ik niet terug krijg'. Het is tenminste iets.
pi_162486379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:22 schreef WebHawk het volgende:
Deze man, wow. Te Veel Pogingen, en toch door blijven praten met haar. Ik vind het interessant. Hoe laat is je afspraak bij de popo?
Morgen om 1 uur :)
pi_162486430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:
Ze bleef maar vragen voor 50 euro, toen ze doorhad dat ik dat niet zou geven bleek het geld ineens niet goedgekeurd te zijn door de bank. Omdat het teveel zou zijn in 1x. Volgens mij heeft ze gewoon de hele tijd gelogen. En daarna nog gewoon om geld vragen want ze gaat het wel even regelen. Haha, er zit een flinke steek los bij haar. Morgen ga ik alles in alle geuren en kleuren tegen de politie vertellen. Ik heb tegen mijn vriendin gezegd dat ik 'iemand help en wat geld heb overgemaakt wat ik niet terug krijg'. Het is tenminste iets.
NIet volgens mij... Ze heeft gelogen. Het is een oplichter.

je moet dit echt gaan beseffen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:28:33 #182
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162486431
quote:
Haha, er zit een flinke steek los bij haar.
Als je op deze manier makkelijk aan geld kunt komen valt dat misschien best wel mee.
pi_162486438
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Morgen om 1 uur :)
Ok. Zoals de anderen hier adviseer ik je ook om wel degelijk te gaan. Ook te vermelden dat ze beloofd heeft het over te maken, en of je het al dan niet ontvangen hebt.

Ook al heeft ze het daadwerkelijk overgemaakt, wat ze gedaan heeft is nog steeds strafbaar, en een gepaste straf voor haar zou zijn dat ze hier hulp bij krijgt. Het ontvangen van het bedrag is dus geen reden om niet te gaan.

Succes!
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:30:20 #184
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162486474
quote:
Natuurlijk heeft ze de hele tijd gelogen. Wat een verstand heeft dat meisje, sneu. :N
pi_162486479
Even meegelezen..
Maar weet je waar zij met haar ouders woont?
Zo ja, waarom ga je daar dan je geld niet halen?

Ik hoop iig dat je je geld uiteindelijk toch gaat terugkrijgen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_162486492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft ze de hele tijd gelogen. Wat een verstand heeft dat meisje, sneu. :N
Dit 'meisje' weet dondersgoed wat ze doet. TS moet wat meer nadenken.
pi_162486539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even meegelezen..
Maar weet je waar zij met haar ouders woont?
Zo ja, waarom ga je daar dan je geld niet halen?

Ik hoop iig dat je je geld uiteindelijk toch gaat terugkrijgen..
Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.
pi_162486560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:28 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Ok. Zoals de anderen hier adviseer ik je ook om wel degelijk te gaan. Ook te vermelden dat ze beloofd heeft het over te maken, en of je het al dan niet ontvangen hebt.

Ook al heeft ze het daadwerkelijk overgemaakt, wat ze gedaan heeft is nog steeds strafbaar, en een gepaste straf voor haar zou zijn dat ze hier hulp bij krijgt. Het ontvangen van het bedrag is dus geen reden om niet te gaan.

Succes!
Ik ga ook zeker aangifte doen :)
pi_162486588
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:32 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.
Dat zou ik ook niet verwachten, maar als ze nog bij haar ouders woont is het misschien een goede zaak om hun de feiten te tonen (met screenshots etc etc) dat ze je nog flink wat geld schuldig is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_162486591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

NIet volgens mij... Ze heeft gelogen. Het is een oplichter.

je moet dit echt gaan beseffen.
Nogmaals, ze is wie ze zegt dat ze is. Anders geef ik je haar huistelefoonnummer, kun je zelf bellen.
pi_162486621
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:34 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Nogmaals, ze is wie ze zegt dat ze is. Anders geef ik je haar huistelefoonnummer, kun je zelf bellen.
Ik hoef haar niet te bellen, heb geen geld overgemaakt.

Maar het lijkt er op alsof je er nog een keer in zou trappen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:36:32 #192
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162486635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit ja, de ene keer is ze een geroutineerde oplichtster die ook al (minimaal) een ander slachtoffer heeft gemaakt en met vervalste documenten werkt, en na een paar berichtjes is ze opeens een meisje dat de bankrekening van haar vader heeft geplunderd.
Meegaan in al deze verzinsels is een stuk dommer dan al die verhalen verzinnen.
pi_162486642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik hoef haar niet te bellen, heb geen geld overgemaakt.

Maar het lijkt er op alsof je er nog een keer in zou trappen.
Ik maak haar geen geld meer over hoor.
pi_162486666
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:36 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Nou als je hierboven zegt; Volgens mij heeft ze gelogen.

Ik twijfel toch een beetje :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:42:24 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162486785
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:36 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Neem contact op met een Alberto of een Peter R de Vries.
Die kunnen hier wel wat mee.

Ze maakt gewoon meer slachtoffers (je was niet de enige), Nederland moet gewaarschuwd worden hiervoor.
N/A
pi_162486835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Neem contact op met een Alberto of een Peter R de Vries.
Die kunnen hier wel wat mee.

Ze maakt gewoon meer slachtoffers (je was niet de enige), Nederland moet gewaarschuwd worden hiervoor.
Ik ga eerst maar eens aangifte doen. Als dat niet werkt kan dat altijd nog.
pi_162486865
Volgens mij heb je ook niet het echte adres van haar. Tenminste als je dat wel hebt is ze een slechte oplichter. Misschien een beginner?
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:45:36 #198
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162486870
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:44 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Ik ga eerst maar eens aangifte doen. Als dat niet werkt kan dat altijd nog.
Bijna in alle gevallen die er voorbij komen, hebben ze al aangifte gedaan.
N/A
pi_162486887
quote:
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
pi_162486926
Ik zou persoonlijk overwegen de politie niet in te lichten over het eventueel contacteren van TV-programma's hierover. De kans bestaat dat ze je het proberen te 'verbieden'. Ik zou de optie gewoon in je achterhoofd houden voor als het missende geld achterwege blijft.

Als het nou blijkt dat ze in de toekomst daadwerkelijk de hulp krijgt die ze nodig heeft, is het overigens niet erg netjes om er alsnog mee naar TV-programma's te gaan. Then again, mocht je dat wel doen, hoop/verwacht ik er een beetje op dat de redactie van het programma diezelfde afweging maakt.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:50:38 #201
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162487012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja hoor, ongetwijfeld weet ze wat ze doet. Het blijft echter wel behoorlijk sneu, ze heeft te veel tikjes van de molen gehad. Gelukkig trapt TS er nu niet meer in en ziet hij het in, beter laat dan nooit...
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:52:19 #202
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_162487061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij heb je ook niet het echte adres van haar. Tenminste als je dat wel hebt is ze een slechte oplichter. Misschien een beginner?
Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:56:30 #203
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162487182
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
Dan jaag je TS alleen maar op nog meer kosten :N Denk dat er niks te halen valt
pi_162487512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:52 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.
Echt slim is ze dus niet :')

Maar denk dat dit wel waardevol is voor een aangifte.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:20:24 #205
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162489009
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
pi_162489054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
:o

hoeveel ''slachtoffers'' zouden er zijn? vraag ik me ineens af :D
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:25:24 #207
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162489133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:22 schreef FANN het volgende:

[..]

:o

hoeveel ''slachtoffers'' zouden er zijn? vraag ik me ineens af :D
Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft geflikt :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:28:20 #208
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162489197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft geflikt :)
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:28:46 #209
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162489207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
Oh ja! Dat was diegene die echt aan de deur heeft gestaan bij de oplichter :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:29:43 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_162489230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
Nee, hij is niet opgelicht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_162489242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:31:00 #212
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162489273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?
Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.
pi_162489905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.
Oke.

Ik zou echt woest zijn :p
pi_162490000
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Iemand anders had het hier over "zijn" oplichtingstopic, wat ik toen ook heb gelezen, misschien haal ik daardoor idd wat dingen door elkaar :@
Okee, de betalingsregeling van ¤200, een vrouwelijke oplichtster, ouders, en gevestigd in het buitenland.
Dat ging dan wellicht over mijn "oplichtingstopic". Ik zie veel overeenkomsten met het verhaal van TS, en bij mij ging het (ook) over een kleine ¤3000.

De dame waar TS het over heeft is gewoon een keiharde oplichtster, een pathologische leugenaar, met grote problemen, zonder zelfreflectie, en zonder intentie om ook maar 1 Euro terug te betalen. Zelfs al zou ze het kunnen, dan zou ze het nog niet doen. Dit zijn hele slechte mensen!

Je moet jezelf echt heel hard opstellen, geen woord geloven van wat ze zegt, en aangifte doen bij de politie.

Wel goed dat je nu enigszins open kaart hebt gespeeld richting je vriendin.
Sterkte.
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:05:42 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162490194
Gaat dat verhaal van die betalingsregeling van ¤ 200 niet over dat topic van die jongen die opgelicht was door die vrouw in Finland?
Oh, ik zie dat Ton76 die jongen is die opgelicht werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162490365
Nu gaat het om een vrouw uit Denemarken.

Is er nieuw groepje op komst daar in Scandinavië?
pi_162490416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoond
pi_162490472
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoond
Ze heeft er familie wonen en komt er geregeld zie ik nu staan.
pi_162491762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:05 schreef Leandra het volgende:
Gaat dat verhaal van die betalingsregeling van ¤ 200 niet over dat topic van die jongen die opgelicht was door die vrouw in Finland?
Oh, ik zie dat Ton76 die jongen is die opgelicht werd.
"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.
Ik had inderdaad eenmalig ¤200 ontvangen als zoethoudertje, en daarna niets meer, en daarna heb ik actie ondernomen.

Hopelijk loopt het goed af voor TS.
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:21:34 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162491888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:15 schreef Ton76 het volgende:

[..]

"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.
Ik had inderdaad eenmalig ¤200 ontvangen als zoethoudertje, en daarna niets meer, en daarna heb ik actie ondernomen.

Hopelijk loopt het goed af voor TS.
:D :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:22:15 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162491903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

Het is gewoon een Nederlandse die loopt te dwepen met buitenlandse connecties.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162491992
quote:

Gast. :')
Iemand die 800euro extra overmaakt als kadootjes en de dag daarna al gaat klagen over 50euro.
pi_162492046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Leandra het volgende:
LOL, een enkeltje Maastricht - Den Helder is ¤ 26,30 een reis van Groningen naar Middelburg kost exact hetzelfde, dus geen idee waar ze heen wil, maar zelfs naar Parijs kan voor minder (vandaag niet meer trouwens, maar kleinigheidjes hou je toch).
Misschien wil ze een retourtje en het minimum bedrag op d'r OV-chipkaart moet 20euro zijn.

-Nee, ik geloof ook niks van haar onzin hoor :p-
pi_162492168
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:32 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Peter R. de Vries en Alberto Stegeman zeggen bij zo'n dreigement altijd; Prima, bel jij lekker even de politie.

Kan je ze mooi het dossier overhandigen als ze arriveren.
pi_162492256
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.

Hij moet haar gewoon een aangetekende en normale brief sturen waarin hij haar een termijn geeft dat het geld weer op zijn rekening staat. Zo niet, dan gaat er een dagvaarding haar kant op.

Voorbeeldbrieven zijn waarschijnlijk gewoon op internet te vinden en anders wel via een onlinejurist voor een geringe vergoeding.
pi_162493018
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.

Hij moet haar gewoon een aangetekende en normale brief sturen waarin hij haar een termijn geeft dat het geld weer op zijn rekening staat. Zo niet, dan gaat er een dagvaarding haar kant op.

Voorbeeldbrieven zijn waarschijnlijk gewoon op internet te vinden en anders wel via een onlinejurist voor een geringe vergoeding.
Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.

Ik zou overigens al lang aan de deur zijn gegaan en de ouders er mee geconfronteerd hebben.
pi_162493412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:15 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.

Ik zou overigens al lang aan de deur zijn gegaan en de ouders er mee geconfronteerd hebben.
Nee, om vervolgens een rechtszaak te starten.

Ja, ik ook.
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:07:00 #228
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_162494021
Wauw, wauw, wauw.
In deze reeks moet ik toch echt even gepost hebben.

Dat het e-mailadres fake bleek te zijn en gewoon een Gmail-adres was leek me ook al duidelijk, alleen zonde dat de TS dat niet even eerder liet bevestigen.
Wel hilarisch dat ze nog om een nieuwe 50 euro vraagt :') _O-
Je kan inderdaad de "als je voor m'n deur staat bel ik de politie" heel makkelijk omdraaien, zo lang je gewoon bij de voordeur staat (en/of op gemeentelijke grond) is er geen probleem.
Veel succes met de aangifte morgen, TS!
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_162494497
@TS
2k is te weinig om een civile procedure voor te starten. (tenzij je een advocaat kent die voor een kratbier wil helpen)
2K is imo niet meer dan een maand gevangenisstraf / cq 160 uur taakstraf waard. (gemiddeld bruto maandloon)

Mocht de Politie actie ondernemen na onderzoek waaruit blijkt dat er meerdere slachtoffers zijn. Dan wordt het een meer jaren traject. En dan krijg je het kale kip verhaal.

De wet beschermt helaas de kleinere oplichters.

1. Leg jezelf er maar bij neer, dat je naar die 2k kan fluiten.

Ik adviseer optie 1

--edit--
en optie twee hoort niet in wgr thuis

[ Bericht 16% gewijzigd door Nizno op 25-05-2016 22:33:08 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:50:24 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162494908
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:34 schreef von_manstein het volgende:
@TS
2k is te weinig om een civile procedure voor te starten. (tenzij je een advocaat kent die voor een kratbier wil helpen)
2K is imo niet meer dan een maand gevangenisstraf / cq 160 uur taakstraf waard. (gemiddeld bruto maandloon)

Mocht de Politie actie ondernemen na onderzoek waaruit blijkt dat er meerdere slachtoffers zijn. Dan wordt het een meer jaren traject. En dan krijg je het kale kip verhaal.

De wet beschermt helaas de kleinere oplichters.

1. Leg jezelf er maar bij neer, dat je naar die 2k kan fluiten.

Ik adviseer optie 1
Wat een gek advies.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 25-05-2016 22:33:32 (reactie op edit) ]
pi_162496829
Leg het volgende voor:
-Aangifte doen. Met de gekopieerde aangifte langs gaan. Laat haar maar de politie bellen, hoop heisa in de straat en je kan de aangifte gelijk aan haar ouders laten zien.

Ik denk dat de politie meer sympathie heeft TS als voor een oplichtster. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze hem vorderen om weg te gaan.
pi_162499023
Nogmaals, stop met dat idiote gedoe van emailtjes en whatsappen. Je laat je iedere keer weer wat anders op de mouw spelden.

Het enige wat er op dit moment nog doorgegeven moet worden is van jou naar haar: een overzicht van de openstaande schuld + betaaltermijn. En laat je daarvoor bijstaan, want je geeft niet echt de indruk dat je dit hele verhaal op een snuggere manier aanpakt.

Als je je gratis of met voorbeeldbriefjes wil laten bijstaan, ga je gang, maar onthou dan: if you pay peanuts, you get monkeys. En neen, de politie gaat je niet helpen met juridisch advies, en die gaan ook niet aandringen tot je je geld terughebt.
pi_162501222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:42 schreef thrushhonk het volgende:
Deel 2

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het e-mail adres van 'bewindvoerder' Ben een @gmail.com adres is.

Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:17:38 #235
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162501401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:13 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.
En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zien _O-
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:39:13 #236
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_162502269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zien _O-
Plus vervalste bankafschriften en neppe facebookaccounts, en het hele zich voordoen als een bewindvoerder om nog 7x ¤150 los te peuteren.

Maar ben ik dan de enige die zich afvraagt in welke uithoek van het land die chick woont dat TS niet met wat neven bij haar even langs is gegaan?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:42:50 #237
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162502402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef destrovel het volgende:
Maar ben ik dan de enige die zich afvraagt in welke uithoek van het land die chick woont dat TS niet met wat neven bij haar even langs is gegaan?
Zijn eigen vriendin weet het nog niet eens, ik vermoed zomaar dat hij het al helemaal niet aan zijn neven gaat vertellen.
En gezien dat "meisje" nog bij haar ouders woont en als smoes opvoert de rekening van haar pappie geplunderd te hebben vraag ik me ook heel erg af wat de leeftijd van TS is, zeker als je nog zo naïef bent.
pi_162502525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:10 schreef jen__ het volgende:
Nogmaals, stop met dat idiote gedoe van emailtjes en whatsappen. Je laat je iedere keer weer wat anders op de mouw spelden.

Het enige wat er op dit moment nog doorgegeven moet worden is van jou naar haar: een overzicht van de openstaande schuld + betaaltermijn. En laat je daarvoor bijstaan, want je geeft niet echt de indruk dat je dit hele verhaal op een snuggere manier aanpakt.

Als je je gratis of met voorbeeldbriefjes wil laten bijstaan, ga je gang, maar onthou dan: if you pay peanuts, you get monkeys. En neen, de politie gaat je niet helpen met juridisch advies, en die gaan ook niet aandringen tot je je geld terughebt.
Dat zeg je goed... inderdaad stoppen met emailen en whatsappen, dat stadium moet TS echt afsluiten. Blokkeer het nummer van die troela, en steek daar geen energie meer in.

De politie zal inderdaad niets doen om het geld terug te krijgen, want dit is een civiele zaak. Maar aangifte toen (strafrechtelijk) is wel iets wat ik zou doen in deze situatie.

En wat iemand anders hierboven ook al voorstelde: zoek de confrontatie, leg de situatie aan haar ouders voor. Er van uitgaande dat haar NAW gegevens kloppen.

MAAR... TS, doe wel voorzichtig met de confrontatie. Die oplichtster heeft duidelijk grote problemen, en dan komt het "een kat in het nauw maakt rare sprongen" spreekwoord... dus let wel op wat je doet.
Dikke kans dat ze TS zwart gaat maken, maar hou voet bij stuk.

In "mijn oplichtingszaak" heb ik ook de ouders (en vriend, en zwager, etc. etc.) van de dame in kwestie ingelicht. Dat vond ze niet leuk, maar ik vond het ook niet leuk om voor bijna ¤3000 het schip in te gaan.
Ik heb geleerd nooit geen ene cent meer uit te lenen, en de dame in kwestie heeft geleerd dat bepaalde acties gevolgen hebben.

En die troefkaart (om haar familie in te lichten) heeft TS ook, en die mag hij gewoon uitspelen. Dat is niet illegaal en ook moreel lijkt me hier niets mis mee. En dan hou je het nog heel netjes.
En dan nog: aangifte doen morgen!
pi_162504319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:46 schreef Ton76 het volgende:
MAAR... TS, doe wel voorzichtig met de confrontatie. Die oplichtster heeft duidelijk grote problemen, en dan komt het "een kat in het nauw maakt rare sprongen" spreekwoord... dus let wel op wat je doet.
De vraag blijft wie die kat in het nauw is
pi_162504328
Zo, ik heb nu daadwerkelijk alles af en bij elkaar gezocht. In totaal 74 pagina's. Ik heb het hele verhaal op papier gezet zodat de agenten het nog eens rustig kunnen nalezen, screenshots van bedreigingen, foto's van haar ID-kaart en bankpas. Daarnaast ook een overzicht van alle transacties. Wat een werk zeg. Ik weet niet hoelang de afspraak morgen duurt, maar het zal me wel flink wat minuten kosten om het hele verhaal uit te leggen.

Daarnaast zegt de politie het volgende:
quote:
Een schadevergoeding vragen kan alleen als uw zaak wordt voorgelegd aan de rechter. Als een rechter oordeelt dat de verdachte schuldig is aan internetoplichting, kan hij ook bepalen dat de verdachte aan u als slachtoffer de geleden schade moet terugbetalen.

Dit kan alleen als u dit vooraf hebt gevraagd. Het is een formele stap in het aangifteproces die in officiële termen heet: ‘u voegen als benadeelde partij’. Hebt u dat gedaan, dan zal de officier van justitie de rechter vragen ook een uitspraak te doen over een schadevergoeding.
De politie zegt het volgende over internetoplichting:
quote:
Oplichting is strafbaar gesteld in artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht. Als het gaat om internetoplichting focust de politie op die gevallen waarbij een slachtoffer door misleiding bewogen is tot het afgeven van een goed of geld.

Het misleiden kan gebeuren doordat de partij met wie u zaken hebt gedaan, gebruik heeft gemaakt van een valse naam of een valse hoedanigheid (hij doet alsof hij een betrouwbare verkoper is, maar zijn contactgegevens kloppen niet), door listige kunstgrepen (een truc of een listige handeling) of door een samenweefsel van verdichtsels (opeenstapeling van leugens).
Daarnaast is er in mijn situatie dus ook sprake van chantage/afdreiging.
De rest hoor ik morgen wel op het bureau.
pi_162506201
Jezus man. Ik heb zo een beetje meegelezen en wat een hel zeg. Hopen dat je dat geld terug krijgt! Succes morgen (of eigelijk vandaag maargoed).
heroes always get remembered but you know legends never die.
pi_162507287
Succes met de aangifte TS!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_162507629
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:32 schreef thrushhonk het volgende:
Zo, ik heb nu daadwerkelijk alles af en bij elkaar gezocht. In totaal 74 pagina's. Ik heb het hele verhaal op papier gezet zodat de agenten het nog eens rustig kunnen nalezen, screenshots van bedreigingen, foto's van haar ID-kaart en bankpas. Daarnaast ook een overzicht van alle transacties. Wat een werk zeg. Ik weet niet hoelang de afspraak morgen duurt, maar het zal me wel flink wat minuten kosten om het hele verhaal uit te leggen.
Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 08:03:05 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162507644
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:01 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.
Als er 74 pagina's bewijzen is, is dat niet zo'n drama, als het verhaal zelf maar op max 2 velletjes staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 mei 2016 @ 09:48:52 #245
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162509190
Heeft ze belastend materiaal over of van jou in handen waardoor je bang bent dat ze contact zoekt met je familie eigenlijk?

Zie anders geen reden om door te gaan met Appen en mailen, vroeg of laat komt je vriendin er toch achter (naast dat ze verdient om het te weten) en je familie komt toch eerst bij jou navragen of het verhaal wat ze toegestuurd kregen waar is...
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 26 mei 2016 @ 09:56:47 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162509318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:48 schreef Rauw. het volgende:
Heeft ze belastend materiaal over of van jou in handen waardoor je bang bent dat ze contact zoekt met je familie eigenlijk?

Zie anders geen reden om door te gaan met Appen en mailen, vroeg of laat komt je vriendin er toch achter (naast dat ze verdient om het te weten) en je familie komt toch eerst bij jou navragen of het verhaal wat ze toegestuurd kregen waar is...
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
N/A
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:00:08 #247
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162509393
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Leven in een leugen is een solide basis voor een relatie dan?

Volgens mij kan TS beter redden wat er te redden valt in z'n relatie, want vroeg of laat komt 't er toch uit (bijvoorbeeld door crazy chick's wraak voor de aangifte).
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Milf donderdag 26 mei 2016 @ 13:01:42 #248
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162513633
Het baart mij enigszins zorgen dat de ts aldoor zegt

"Volgens mij heeft ze gelogen" bij een nieuw iets wat achteraf niet waar blijkt te zijn.

Verander je mindset eens TS. Deze persoon misleidt alles en iedereen om aan geld te komen. Alles wat uit haar strot cq toetsenbord komt is gelogen. Punt!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:02:34 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162518098
En? En? En? Hoe ging het bij de politie? :)
pi_162518133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:02 schreef Maraca het volgende:
En? En? En? Hoe ging het bij de politie? :)
DIt. Is mevrouw al op water en brood gezet? :+
Anders toch maar eens Alberto mailen...
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:12:23 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_162518392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van liegen/geheim houden van zaken...

Maar de ts kan dit alleen in de kiem smoren door geheel open kaart te spelen met zijn partner voordat er leugens komen van dit wijf (sorry, heb geen net woord voor haar over).
Gaat geen leuk gesprek worden, kan zelfs knallende ruzie worden, maar je haalt wel de wind uit de zeilen van dit nare wijf, bent niet meer chantabel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162518739
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.

De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
pi_162518812
Verwacht er niet teveel van
pi_162518832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.

De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Gewoon even opbellen en vragen of ze het aan kunnen passen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 17:06:23 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_162520108
quote:

Goed gedaan! Ik hoop dat er iets zinnigs uit komt rollen, dat dit "wijf" bij de oren gepakt gaat worden iig.

Nu nog schoon schip maken bij het thuisfront. Ik begrijp dat dat moeilijk is, maar beter dat ze van jou de waarheid horen, dat is echt al erg genoeg en zal al op genoeg weerstand stuiten. Als je afwacht tot zij haar leugens neerlegt sta je veel zwakker. Zie dan nog maar eens dat je vriendin/familie je geloven...
Hou dus op met liegen/geheim houden, ga met de billen bloot voordat zij komt met grove onwaarheden waartegen je je moet verdedigen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162522329
quote:

Als haar BSN-nummer en adresgegevens er bij staan, zal de spelfout in haar naam echt niks uitmaken.

Nu evem kopie'tje maken van de aangifte, eigen gegevens onzichtbaar maken en op de bus doen richting de vader van oplichtster? :p
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 18:59:59 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_162522436
quote:

Dat van die verkeerd gespelde naam zou ik toch even melden op het bureau.
En verder: geen geld meer overmaken in de tijd dat je wacht tot het voorkomt.
pi_162523775
Is je 500 euro al terug?
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:05:44 #259
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_162525686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:01 schreef Terrorizer het volgende:
Is je 500 euro al terug?
Het is ¤2000.
Mijn UI is:
pi_162526282
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.

En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!

Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
pi_162526999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:26 schreef Ton76 het volgende:
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.

En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!

Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:56:41 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162527151
De vraag is of ze hier mee leest?
pi_162527273
quote:

Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162527613
Ja dat lijkt me wel, anders ga je je toch niet in zoveel bochten wringen en blijven 'uitkopen'. Maar ok, zelfs dan is dat nog niet het ergste van dat hele gedoe.

Vind het alleen zo verbazend dat hij zelf zo weinig initiatief neemt, en alles altijd maar van anderen moet komen.
pi_162529425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:01 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?

SPOILER
Er zal echt wel wat meer spelen.
Misschien is de vriendin van TS ook niet op de hoogte van zijn gokactiviteiten.
pi_162529511
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zal echt wel wat meer spelen.
Ja, ik wil niet te achterdochtig overkomen maar ik snap écht niet dat hij geen open kaart durft
te spelen, als je écht alleen geld hebt uitgeleend aan iemand die je verder niet kent is hoogstens
''een beetje dom'' en ja dan keer op keer nóg meer geld overmaken is nóg dommer maar oké,
niet onvergeeflijk toch? :D

dus dan ga ik toch denken... er moet ''iets'' meer zijn.... :+
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:22:09 #267
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162529550
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
pi_162529616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
was het nog een koopje voor dat geld :P
pi_162529662
Beschouw het maar als leergeld..
pi_162529691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Beschouw het maar als leergeld..
een dure les (8>
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:29:33 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162529702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:28 schreef FANN het volgende:

[..]

een dure les (8>
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_162529711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les ;)
zo kan je het ook bekijken :+
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2016 @ 00:00:07 #273
364681 over_hedge
pi_162530297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

beetje opleiding duurt 4 jaar en leer je iets meer dan: maak niet zo dom en naïef geld over naar oplichters. :P
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2016 @ 10:05:45 #274
364681 over_hedge
pi_162533878
pi_162534679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.

Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
pi_162536240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:49 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.

Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
pi_162536261
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
pi_162538220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:00 schreef thrushhonk het volgende:
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
Dat zal haar leren!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162540233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:59 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
Mooi zo. Ik hoop dat je aangifte grote consequenties voor haar zal hebben.
Hou ons op de hoogte.
pi_162541668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zal haar leren!
:D :')
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 18:23:53 #281
184769 crew  Deisyy
pi_162546895
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:26:46 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162546982
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Desondanks is het slim geweest om aangifte te doen :Y Als ze meer slachtoffers maakt en die doen ook aangifte, doet de politie misschien wel iets. Daarmee krijgt TS inderdaad zijn geld niet terug, maar het is iets.
pi_162547464
quote:
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.

Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:14:19 #284
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548478
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:14 schreef Woelwater het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf is dit dan :D
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:16:49 #286
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wtf is dit dan :D
Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
pi_162548523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
Joh :P maar hoe kom jij daar aan?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:17:52 #288
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:17 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Joh :P maar hoe kom jij daar aan?
TS probeert me te chanteren :(
pi_162548554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

TS probeert me te chanteren :(
:D
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 19:18:16 #290
184769 crew  Deisyy
pi_162548560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:42 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.

Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
Ik hoop voor je dat het goed komt, maar het is sowieso goed dat je aangifte hebt gedaan ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_162548712
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:14 schreef Woelwater het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:26:22 #292
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548785
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
pi_162548989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
Een screenshot alleen is geen sluitend bewijs, maar zeker wel van belang. Daarbij zitten ook berichten van Facebook en e-mails van Gmail en Hotmail. Dat samen met mijn verklaring en alle overboekingen vormt het totaal plaatje. Er valt dus voor de politie zeker wel het een en ander na te trekken. De vraag is alleen of daar tijd aan besteed gaat worden, maar dat is voor het OM om te beslissen.

Natuurlijk zou ik het allerliefst mijn geld terug willen. Als dat niet lukt is het een dure les geweest. Wellicht dat ik nog iets kan regelen met een pro-deo advocaat, maar dat zie ik wel als de politie/om niet verder gaan in het onderzoek. Voor nu is het afwachten.
pi_162566353
quote:
Volgens mij klopt dat ja.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.

De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.

In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.

Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
pi_162567434
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:51 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ja.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.

De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.

In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.

Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
De eerste 800euro heeft hij sowieso vrijwillig en naar de juiste persoon overgemaakt als lening. Pas daarna kwam "Ben" in beeld.
pi_162569681
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Transcripties van Whatsapp zijn wel bewijs.
pi_162577355
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar wat is er verder aan de hand? Je handelt als een kneus maar typt er niet als een, het lijken eerder paniekreacties om het over te blijven maken. Misschien zijn de dreigementen niet gebaseerd op onwaarheden?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:01:20 #298
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_162855528
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken? :s)
Mijn UI is:
  dinsdag 5 juli 2016 @ 00:42:55 #299
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_163526523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:01 schreef destrovel het volgende:
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken? :s)
It's okay to be white
pi_163529012
Wow, alles gelezen....Ik vind het echt moeilijk te geloven dat iemand zo naief is.... Maar goed...

TS, weten je vriendin en familie nu het hele verhaal?

Btw, waarom heb je haar of haar ouders niet opgezocht? En dan bedoel ik niet om te meppen maar te confronteren?

Mijn ouders hebben ooit een keer een "product" geleverd aan een echtpaar.
Ging ook om een bedrag van toen paar duizend gulden.
Rekening gestuurd, niks, rekening zelf door de bus gedaan, niks.

Bellen en valse beloftes.
Toen zijn mijn ouders elke dag na het werk langs gereden. Eerst deden ze nog open, daarna werden ze asociaal en daarna deden ze de deur niet meer open en deden ze net of ze niet thuis waren.

Toen was mijn moeder het zat. Weer aan de deur, werd weer niet open gedaan...En toen is mijn moeder alle buren langs gegaan of x daar nog wel woonde want ze hadden nog steeds de rekening van x duizend niet betaald :')
En die mensen woonden in een klein roddelgat, het geld kwam met veel gescheld opeens wel :+

Kun je ook niet zoiets doen?
een korte brief opstellen, met wat info en een link naar een website/dit topic.
Met de vraag of meer mensen door x zijn opgelicht en of ze samen dan een zaak willen opstarten.

Flikker die brief in haar hele wijk door de brievenbus.
Ga naar haar sportvereniging en geef die brief aan iedereen die je ziet.
Ga naar cafe waar ze vaakt komt, school en uni.

Als deze oplichters ergens een hekel aan hebben dan is het dat de omgeving het te weten komt.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:57:22 #301
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163531674
Waarom heb je jouw vriendin met een half verhaal opgescheept?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:00:41 #302
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163531749
Een volgend deel kan door de originele TS geopend worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')