Ja hoor, ongetwijfeld weet ze wat ze doet. Het blijft echter wel behoorlijk sneu, ze heeft te veel tikjes van de molen gehad. Gelukkig trapt TS er nu niet meer in en ziet hij het in, beter laat dan nooit...quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit 'meisje' weet dondersgoed wat ze doet. TS moet wat meer nadenken.
Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:45 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij heb je ook niet het echte adres van haar. Tenminste als je dat wel hebt is ze een slechte oplichter. Misschien een beginner?
Dan jaag je TS alleen maar op nog meer kostenquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
Echt slim is ze dus nietquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:52 schreef Voszje het volgende:
[..]
Hij heeft het telefoonnummer gevonden door het adres op te zoeken, de oplichtster was thuis en hij heeft haar gesproken.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft gefliktquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:22 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
hoeveel ''slachtoffers'' zouden er zijn? vraag ik me ineens af
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:25 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is puur een aanname hoor. Maar als ik dit zo lees in deze reeks lijkt het mij heel stug dat TS de eerste persoon is bij wie ze dit heeft geflikt
Oh ja! Dat was diegene die echt aan de deur heeft gestaan bij de oplichterquote:Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
Nee, hij is niet opgelicht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef Maraca het volgende:
@Toots: jij kent haar. Had jij toentertijd ook aangifte gedaan? Of was jij niet opgelicht door haar?
Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
TS heeft al contact gehad met iemand anders die ook door haar is opgelicht, maar daar heeft hij ruzie mee gekregen.
Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heeft die persoon het geld wel terug gekregen?
Oke.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:31 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die dreigde andere stappen te gaan ondernemen waar TS het niet mee eens was ofzo, dus volgens mij niet.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ze hadden toch éénmalig ¤200 gestort als betalingsregeling.
Okee, de betalingsregeling van ¤200, een vrouwelijke oplichtster, ouders, en gevestigd in het buitenland.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Iemand anders had het hier over "zijn" oplichtingstopic, wat ik toen ook heb gelezen, misschien haal ik daardoor idd wat dingen door elkaar
Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoondquote:Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Nu gaat het om een vrouw uit Denemarken.
Is er nieuw groepje op komst daar in Scandinavië?
Ze heeft er familie wonen en komt er geregeld zie ik nu staan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ze komt niet uit Denemarken, ze heeft dr alleen eventjes gewoond
"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:05 schreef Leandra het volgende:
Gaat dat verhaal van die betalingsregeling van ¤ 200 niet over dat topic van die jongen die opgelicht was door die vrouw in Finland?
Oh, ik zie dat Ton76 die jongen is die opgelicht werd.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:15 schreef Ton76 het volgende:
[..]
"Jongen"? Thanks, ik voel me gevleid... en dat was inderdaad een negeatieve ervaring met een Finse vrouw.
Ik had inderdaad eenmalig ¤200 ontvangen als zoethoudertje, en daarna niets meer, en daarna heb ik actie ondernomen.
Hopelijk loopt het goed af voor TS.
Het is gewoon een Nederlandse die loopt te dwepen met buitenlandse connecties.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Nu gaat het om een vrouw uit Denemarken.
Is er nieuw groepje op komst daar in Scandinavië?
Gast.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
Misschien wil ze een retourtje en het minimum bedrag op d'r OV-chipkaart moet 20euro zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Leandra het volgende:
LOL, een enkeltje Maastricht - Den Helder is ¤ 26,30 een reis van Groningen naar Middelburg kost exact hetzelfde, dus geen idee waar ze heen wil, maar zelfs naar Parijs kan voor minder (vandaag niet meer trouwens, maar kleinigheidjes hou je toch).
Peter R. de Vries en Alberto Stegeman zeggen bij zo'n dreigement altijd; Prima, bel jij lekker even de politie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:32 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik krijg het dan niet handje contantje mee hoor, ze heeft gedreigd dan de politie te bellen als ik ook maar bij de voordeur sta.
Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Echt. Serieus. Neem een advocaat in de arm. Met deze aangifte gaat helemaal niets gebeuren. Bel desnoods een incasso bureau en spreek iets af over de te maken kosten. Dan ga je nog iets terugkrijgen. De koers die je nu bewandeld is kansloos.
Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar heeft hij geen advocaat voor nodig.
Hij moet haar gewoon een aangetekende en normale brief sturen waarin hij haar een termijn geeft dat het geld weer op zijn rekening staat. Zo niet, dan gaat er een dagvaarding haar kant op.
Voorbeeldbrieven zijn waarschijnlijk gewoon op internet te vinden en anders wel via een onlinejurist voor een geringe vergoeding.
Nee, om vervolgens een rechtszaak te starten.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Om zich daarna weer met een kluitje in het riet te laten sturen? Hij toont steeds aan dat hij er met open ogen in tuint, dus lijkt het mij meer dan normaal om een extern iemand in te schakelen. Dat kost je wat maar dan heb je meer kans dat je iets terugkrijgt dan op deze manier.
Ik zou overigens al lang aan de deur zijn gegaan en de ouders er mee geconfronteerd hebben.
Wat een gek advies.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:34 schreef von_manstein het volgende:
@TS
2k is te weinig om een civile procedure voor te starten. (tenzij je een advocaat kent die voor een kratbier wil helpen)
2K is imo niet meer dan een maand gevangenisstraf / cq 160 uur taakstraf waard. (gemiddeld bruto maandloon)
Mocht de Politie actie ondernemen na onderzoek waaruit blijkt dat er meerdere slachtoffers zijn. Dan wordt het een meer jaren traject. En dan krijg je het kale kip verhaal.
De wet beschermt helaas de kleinere oplichters.
1. Leg jezelf er maar bij neer, dat je naar die 2k kan fluiten.
Ik adviseer optie 1
Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:42 schreef thrushhonk het volgende:
Deel 2
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat het e-mail adres van 'bewindvoerder' Ben een @gmail.com adres is.
En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zienquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:13 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Dit begrijpt ik nog steeds niet. Dit zie je toch direct? Je kan niet e-mailen naar die bewindvoerder zonder bewindvoerderben@gmail.com te typen.
Plus vervalste bankafschriften en neppe facebookaccounts, en het hele zich voordoen als een bewindvoerder om nog 7x ¤150 los te peuteren.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En de oplichtster die dat opzettelijk op het formulier in haar screenshot heeft gezet, maar haar nog steeds als onschuldig meisje met een probleem zien
Zijn eigen vriendin weet het nog niet eens, ik vermoed zomaar dat hij het al helemaal niet aan zijn neven gaat vertellen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef destrovel het volgende:
Maar ben ik dan de enige die zich afvraagt in welke uithoek van het land die chick woont dat TS niet met wat neven bij haar even langs is gegaan?
Dat zeg je goed... inderdaad stoppen met emailen en whatsappen, dat stadium moet TS echt afsluiten. Blokkeer het nummer van die troela, en steek daar geen energie meer in.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:10 schreef jen__ het volgende:
Nogmaals, stop met dat idiote gedoe van emailtjes en whatsappen. Je laat je iedere keer weer wat anders op de mouw spelden.
Het enige wat er op dit moment nog doorgegeven moet worden is van jou naar haar: een overzicht van de openstaande schuld + betaaltermijn. En laat je daarvoor bijstaan, want je geeft niet echt de indruk dat je dit hele verhaal op een snuggere manier aanpakt.
Als je je gratis of met voorbeeldbriefjes wil laten bijstaan, ga je gang, maar onthou dan: if you pay peanuts, you get monkeys. En neen, de politie gaat je niet helpen met juridisch advies, en die gaan ook niet aandringen tot je je geld terughebt.
De vraag blijft wie die kat in het nauw isquote:Op woensdag 25 mei 2016 22:46 schreef Ton76 het volgende:
MAAR... TS, doe wel voorzichtig met de confrontatie. Die oplichtster heeft duidelijk grote problemen, en dan komt het "een kat in het nauw maakt rare sprongen" spreekwoord... dus let wel op wat je doet.
De politie zegt het volgende over internetoplichting:quote:Een schadevergoeding vragen kan alleen als uw zaak wordt voorgelegd aan de rechter. Als een rechter oordeelt dat de verdachte schuldig is aan internetoplichting, kan hij ook bepalen dat de verdachte aan u als slachtoffer de geleden schade moet terugbetalen.
Dit kan alleen als u dit vooraf hebt gevraagd. Het is een formele stap in het aangifteproces die in officiële termen heet: ‘u voegen als benadeelde partij’. Hebt u dat gedaan, dan zal de officier van justitie de rechter vragen ook een uitspraak te doen over een schadevergoeding.
Daarnaast is er in mijn situatie dus ook sprake van chantage/afdreiging.quote:Oplichting is strafbaar gesteld in artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht. Als het gaat om internetoplichting focust de politie op die gevallen waarbij een slachtoffer door misleiding bewogen is tot het afgeven van een goed of geld.
Het misleiden kan gebeuren doordat de partij met wie u zaken hebt gedaan, gebruik heeft gemaakt van een valse naam of een valse hoedanigheid (hij doet alsof hij een betrouwbare verkoper is, maar zijn contactgegevens kloppen niet), door listige kunstgrepen (een truc of een listige handeling) of door een samenweefsel van verdichtsels (opeenstapeling van leugens).
Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:32 schreef thrushhonk het volgende:
Zo, ik heb nu daadwerkelijk alles af en bij elkaar gezocht. In totaal 74 pagina's. Ik heb het hele verhaal op papier gezet zodat de agenten het nog eens rustig kunnen nalezen, screenshots van bedreigingen, foto's van haar ID-kaart en bankpas. Daarnaast ook een overzicht van alle transacties. Wat een werk zeg. Ik weet niet hoelang de afspraak morgen duurt, maar het zal me wel flink wat minuten kosten om het hele verhaal uit te leggen.
Als er 74 pagina's bewijzen is, is dat niet zo'n drama, als het verhaal zelf maar op max 2 velletjes staat.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:01 schreef Lavezzi het volgende:
[..]
Vat het even samen in max twee A4'tjes. Met alle respect maar die 74 pagina's daar gaat echt niemand wat mee doen.
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:48 schreef Rauw. het volgende:
Heeft ze belastend materiaal over of van jou in handen waardoor je bang bent dat ze contact zoekt met je familie eigenlijk?
Zie anders geen reden om door te gaan met Appen en mailen, vroeg of laat komt je vriendin er toch achter (naast dat ze verdient om het te weten) en je familie komt toch eerst bij jou navragen of het verhaal wat ze toegestuurd kregen waar is...
Leven in een leugen is een solide basis voor een relatie dan?quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |