abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:12:23 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_162518392
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
Dat is het nadeel van liegen/geheim houden van zaken...

Maar de ts kan dit alleen in de kiem smoren door geheel open kaart te spelen met zijn partner voordat er leugens komen van dit wijf (sorry, heb geen net woord voor haar over).
Gaat geen leuk gesprek worden, kan zelfs knallende ruzie worden, maar je haalt wel de wind uit de zeilen van dit nare wijf, bent niet meer chantabel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162518739
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.

De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
pi_162518812
Verwacht er niet teveel van
pi_162518832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.

De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Gewoon even opbellen en vragen of ze het aan kunnen passen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 17:06:23 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_162520108
quote:

Goed gedaan! Ik hoop dat er iets zinnigs uit komt rollen, dat dit "wijf" bij de oren gepakt gaat worden iig.

Nu nog schoon schip maken bij het thuisfront. Ik begrijp dat dat moeilijk is, maar beter dat ze van jou de waarheid horen, dat is echt al erg genoeg en zal al op genoeg weerstand stuiten. Als je afwacht tot zij haar leugens neerlegt sta je veel zwakker. Zie dan nog maar eens dat je vriendin/familie je geloven...
Hou dus op met liegen/geheim houden, ga met de billen bloot voordat zij komt met grove onwaarheden waartegen je je moet verdedigen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162522329
quote:

Als haar BSN-nummer en adresgegevens er bij staan, zal de spelfout in haar naam echt niks uitmaken.

Nu evem kopie'tje maken van de aangifte, eigen gegevens onzichtbaar maken en op de bus doen richting de vader van oplichtster? :p
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 18:59:59 #257
249559 crew  Lavenderr
pi_162522436
quote:

Dat van die verkeerd gespelde naam zou ik toch even melden op het bureau.
En verder: geen geld meer overmaken in de tijd dat je wacht tot het voorkomt.
pi_162523775
Is je 500 euro al terug?
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:05:44 #259
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_162525686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:01 schreef Terrorizer het volgende:
Is je 500 euro al terug?
Het is ¤2000.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_162526282
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.

En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!

Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
pi_162526999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:26 schreef Ton76 het volgende:
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.

En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!

Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 21:56:41 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_162527151
De vraag is of ze hier mee leest?
pi_162527273
quote:

Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162527613
Ja dat lijkt me wel, anders ga je je toch niet in zoveel bochten wringen en blijven 'uitkopen'. Maar ok, zelfs dan is dat nog niet het ergste van dat hele gedoe.

Vind het alleen zo verbazend dat hij zelf zo weinig initiatief neemt, en alles altijd maar van anderen moet komen.
pi_162529425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:01 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zal echt wel wat meer spelen.
Misschien is de vriendin van TS ook niet op de hoogte van zijn gokactiviteiten.
pi_162529511
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zal echt wel wat meer spelen.
Ja, ik wil niet te achterdochtig overkomen maar ik snap écht niet dat hij geen open kaart durft
te spelen, als je écht alleen geld hebt uitgeleend aan iemand die je verder niet kent is hoogstens
''een beetje dom'' en ja dan keer op keer nóg meer geld overmaken is nóg dommer maar oké,
niet onvergeeflijk toch? :D

dus dan ga ik toch denken... er moet ''iets'' meer zijn.... :+
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:22:09 #267
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162529550
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
pi_162529616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
was het nog een koopje voor dat geld :P
pi_162529662
Beschouw het maar als leergeld..
pi_162529691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Beschouw het maar als leergeld..
een dure les (8>
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:29:33 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162529702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:28 schreef FANN het volgende:

[..]

een dure les (8>
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162529711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les ;)
zo kan je het ook bekijken :+
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2016 @ 00:00:07 #273
364681 over_hedge
pi_162530297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

beetje opleiding duurt 4 jaar en leer je iets meer dan: maak niet zo dom en naïef geld over naar oplichters. :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 mei 2016 @ 10:05:45 #274
364681 over_hedge
pi_162533878
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_162534679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.

Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
pi_162536240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:49 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.

Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
pi_162536261
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
pi_162538220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:00 schreef thrushhonk het volgende:
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
Dat zal haar leren!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_162540233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:59 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
Mooi zo. Ik hoop dat je aangifte grote consequenties voor haar zal hebben.
Hou ons op de hoogte.
pi_162541668
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zal haar leren!
:D :')
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 18:23:53 #281
184769 crew  Deisyy
pi_162546895
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:26:46 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162546982
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Desondanks is het slim geweest om aangifte te doen :Y Als ze meer slachtoffers maakt en die doen ook aangifte, doet de politie misschien wel iets. Daarmee krijgt TS inderdaad zijn geld niet terug, maar het is iets.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_162547464
quote:
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.

Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:14:19 #284
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548478
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:14 schreef Woelwater het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf is dit dan :D
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:16:49 #286
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wtf is dit dan :D
Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
pi_162548523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
Joh :P maar hoe kom jij daar aan?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:17:52 #288
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:17 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Joh :P maar hoe kom jij daar aan?
TS probeert me te chanteren :(
pi_162548554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

TS probeert me te chanteren :(
:D
  Moderator vrijdag 27 mei 2016 @ 19:18:16 #290
184769 crew  Deisyy
pi_162548560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:42 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.

Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
Ik hoop voor je dat het goed komt, maar het is sowieso goed dat je aangifte hebt gedaan ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_162548712
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:14 schreef Woelwater het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:26:22 #292
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162548785
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
pi_162548989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
Een screenshot alleen is geen sluitend bewijs, maar zeker wel van belang. Daarbij zitten ook berichten van Facebook en e-mails van Gmail en Hotmail. Dat samen met mijn verklaring en alle overboekingen vormt het totaal plaatje. Er valt dus voor de politie zeker wel het een en ander na te trekken. De vraag is alleen of daar tijd aan besteed gaat worden, maar dat is voor het OM om te beslissen.

Natuurlijk zou ik het allerliefst mijn geld terug willen. Als dat niet lukt is het een dure les geweest. Wellicht dat ik nog iets kan regelen met een pro-deo advocaat, maar dat zie ik wel als de politie/om niet verder gaan in het onderzoek. Voor nu is het afwachten.
pi_162566353
quote:
Volgens mij klopt dat ja.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.

De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.

In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.

Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
pi_162567434
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:51 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ja.

Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.

De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.

In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.

Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
De eerste 800euro heeft hij sowieso vrijwillig en naar de juiste persoon overgemaakt als lening. Pas daarna kwam "Ben" in beeld.
pi_162569681
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Transcripties van Whatsapp zijn wel bewijs.
pi_162577355
Ik weet niet of het al eerder gevraagd is, maar wat is er verder aan de hand? Je handelt als een kneus maar typt er niet als een, het lijken eerder paniekreacties om het over te blijven maken. Misschien zijn de dreigementen niet gebaseerd op onwaarheden?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:01:20 #298
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_162855528
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken? :s)
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 00:42:55 #299
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_163526523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:01 schreef destrovel het volgende:
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken? :s)
It's okay to be white
pi_163529012
Wow, alles gelezen....Ik vind het echt moeilijk te geloven dat iemand zo naief is.... Maar goed...

TS, weten je vriendin en familie nu het hele verhaal?

Btw, waarom heb je haar of haar ouders niet opgezocht? En dan bedoel ik niet om te meppen maar te confronteren?

Mijn ouders hebben ooit een keer een "product" geleverd aan een echtpaar.
Ging ook om een bedrag van toen paar duizend gulden.
Rekening gestuurd, niks, rekening zelf door de bus gedaan, niks.

Bellen en valse beloftes.
Toen zijn mijn ouders elke dag na het werk langs gereden. Eerst deden ze nog open, daarna werden ze asociaal en daarna deden ze de deur niet meer open en deden ze net of ze niet thuis waren.

Toen was mijn moeder het zat. Weer aan de deur, werd weer niet open gedaan...En toen is mijn moeder alle buren langs gegaan of x daar nog wel woonde want ze hadden nog steeds de rekening van x duizend niet betaald :')
En die mensen woonden in een klein roddelgat, het geld kwam met veel gescheld opeens wel :+

Kun je ook niet zoiets doen?
een korte brief opstellen, met wat info en een link naar een website/dit topic.
Met de vraag of meer mensen door x zijn opgelicht en of ze samen dan een zaak willen opstarten.

Flikker die brief in haar hele wijk door de brievenbus.
Ga naar haar sportvereniging en geef die brief aan iedereen die je ziet.
Ga naar cafe waar ze vaakt komt, school en uni.

Als deze oplichters ergens een hekel aan hebben dan is het dat de omgeving het te weten komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')