Dat is het nadeel van liegen/geheim houden van zaken...quote:Op donderdag 26 mei 2016 09:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Crazy chicks zullen altijd wat kunnen vinden of kunnen verzinnen.
Ook al klopt t niet probeer maar aan je vriendin uit te leggen dat je d'r geld hebt geleend en niet met haar naar bed bent geweest als zij dat beweerd (bijvoorbeeld).
Dat doet je relatie echt geen goed.
Gewoon even opbellen en vragen of ze het aan kunnen passen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.
De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Goed gedaan! Ik hoop dat er iets zinnigs uit komt rollen, dat dit "wijf" bij de oren gepakt gaat worden iig.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
De aangifte is gedaan, ik heb er zo'n 1,5 uur gezeten en twee bakken koffie op. Er is aangifte gedaan van oplichting. Nu ik de aangifte thuis rustig doorlees zie ik wel dat de agent de naam van de verdachte verkeerd heeft gespeld. Hopelijk heeft dit geen consequenties. Daarnaast staan er nog andere taalfouten in. In het systeem staat verder wel haar BSN-nummer en adresgegevens.
De aangifte gaat nu naar haar woonplaats, waar deze in behandeling wordt genomen. Hier kan een tijd overheen gaan. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wilt worden, als er nieuws is zal ik updates plaatsen.
Als haar BSN-nummer en adresgegevens er bij staan, zal de spelfout in haar naam echt niks uitmaken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
Dat van die verkeerd gespelde naam zou ik toch even melden op het bureau.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:26 schreef Ton76 het volgende:
Mooi zo TS, goed gedaan! Nu rustig afwachten.
En wat Erodome hierboven al schrijft: je vriendin op de hoogte stellen van de situatie... serieus, dat moet je echt doen!
Want crazychick/oplichtster/wijf/gokverslaafde zal met modder gaan gooien. Dat is een zekerheidje, waar je echt rekening mee moet houden. En natuurlijk zal ze onwaarheden vertellen, ze zal jou neerzetten als boeman. MAAR, laat je niet afschrikken door haar leugens... want die leugens hebben geen waarde, ZOLANG je je vriendin NU op de hoogte stelt van de waarheid.
Succes en sterkte!
Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef thrushhonk het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je veel vragen ontwijkt hoor, hoe oud ben je nou eigenlijk?
Woon je nog bij je ouders?Er zal echt wel wat meer spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien is de vriendin van TS ook niet op de hoogte van zijn gokactiviteiten.
Ja, ik wil niet te achterdochtig overkomen maar ik snap écht niet dat hij geen open kaart durftquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zal echt wel wat meer spelen.
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Physsic het volgende:
was het nog een koopje voor dat geldquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:22 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Twee jaar lang achter de rug van je vriendin om met een andere meid chatten lijkt me ook niet iets wat je graag vertel.
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope lesquote:
zo kan je het ook bekijkenquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les
beetje opleiding duurt 4 jaar en leer je iets meer dan: maak niet zo dom en naïef geld over naar oplichters.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt eraan.... een beetje opleiding kost meer, en als je hierdoor nooit meer zo'n fout maakt is het misschien wel een goedkope les
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zij wordt toch verder niet op de hoogte gesteld van de aangifte? Pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen.
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:49 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Klopt, pas als de politie besluit om een onderzoek in te stellen zal er contact met haar worden opgenomen.
Maar als TS haar in een opwelling appt of mailt met "hey, ik heb aangifte tegen je gedaan!" dan weet ze het nog voordat de politie (eventueel) contact met haar opneemt.
Dat zal haar leren!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:00 schreef thrushhonk het volgende:
De verbalisant gaat de spelfout verbeteren en de aangifte opsturen. Die moet ik onderteken en terugsturen.
Mooi zo. Ik hoop dat je aangifte grote consequenties voor haar zal hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:59 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat had ik haar al lang en breed duidelijk gemaakt toen ik de afspraak had gemaakt vorige week.
Desondanks is het slim geweest om aangifte te doenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben bang dat de politie niet zo heel veel kan doen en verwacht niet dat ts hierdoor zijn geld terug krijgt. Hij heeft haar dat geld geleend, onder allerlei valse voorwendselen, dat wel, maar er is geen schuldbekentenis getekend of zoiets.
Johquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja duhh, screenshot van WhatsApp natuurlijk..
Ik hoop voor je dat het goed komt, maar het is sowieso goed dat je aangifte hebt gedaanquote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:42 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Een verdachte hoeft ook geen schuld te bekennen. Zolang er maar voldoende bewijs is, en in mijn ogen is dat er. Ik heb voldoende screenshots waarop ze geld vraagt en aangeeft het terug te betalen, daarna vraagt ze nog meer geld met de dreiging het niet terug te betalen + familie in de lichten. Daarbij heeft ze zich voorgedaan als een ander persoon om mij geld af te troggelen.
Ook heb ik aangegeven dat ik het geld terug wil, dat staat ook op het proces verbaal. Mocht het zover komen dan zal de officier van justitie daar ook om vragen bij de rechtbank.
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.quote:
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je hebt gewoon apps om zo'n fakewhatsappscreenshot te maken he. Dan ziet het er ook niet zo belabberd uit.
Een screenshot alleen is geen sluitend bewijs, maar zeker wel van belang. Daarbij zitten ook berichten van Facebook en e-mails van Gmail en Hotmail. Dat samen met mijn verklaring en alle overboekingen vormt het totaal plaatje. Er valt dus voor de politie zeker wel het een en ander na te trekken. De vraag is alleen of daar tijd aan besteed gaat worden, maar dat is voor het OM om te beslissen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
Volgens mij klopt dat ja.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:23 schreef Deisyy het volgende:
De eerste 800euro heeft hij sowieso vrijwillig en naar de juiste persoon overgemaakt als lening. Pas daarna kwam "Ben" in beeld.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:51 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat ja.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar in mijn niet-terugbetaalde-lening/oplichtingszaak heb ik ook aangestuurd op het doen van aangifte bij de politie. Maar het doen van aangifte verandert niets aan de verhaalbaarheid van vorderingen. De politie zal eerst een onderzoek doen naar de vermeende onrechtmatige daad en beoordelen of aan de criteria is voldaan van het begaan van een overtreding/misdrijf.
De officier van justitie zal daarna de zaak verder behandelen en beoordelen of hij reden ziet om de "verdachte" in een strafproces op te roepen. Hierbij is van belang om te weten dat dit alleen betrekking heeft op het het begaan van een strafbaar feit en NIET op de private vorderingen die TS op de wederpartij heeft.
In een eventuele strafzaak (wegens oplichting) zal de vordering van TS niet worden meegenomen. Ook al krijgt die oplichtster een strafrechtelijke veroordeling: de status van jouw (private) vordering zal NIET veranderen... daarvoor moet je een aparte zaak (advocaat, incassobureau, whatever) starten.
Tenminste, zo was het in mijn situatie.
Maar aangifte doen is wel een goede stap, al is het maar uit principe.
Transcripties van Whatsapp zijn wel bewijs.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ging maar even om het idee. TS blijft maar denken dat zijn screenshots bewijs zijn, terwijl iedereen die gewoon in elkaar kan flansen.
quote:Op woensdag 8 juni 2016 23:01 schreef destrovel het volgende:
En TS? Nog nieuws over je aangifte of de stand van zaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |