Meer dan dat ze je schuldig is? Dat is helemaal ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:17 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nee, dat kon niet of zo. Ze zou zo'n 800 euro meer overmaken dan ik heb overgemaakt aan haar. Voor het geduld, of om mij af te kopen, geen idee. Ik vind het heel raar dat ze nu ineens wel geld heeft, en ook nog eens meer wilt overmaken. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in, maar die afschriften en screenshots zagen er dan wel weer geloofwaardig uit. Hoewel ik dat ook al eerder verkeerd had ingeschat natuurlijk..
Een screenshot met een totaalbedrag, en op de afschriften staat een rekeningnummer en de mutaties.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat voor screenshots zijn het? Met duidelijke debet?
Na alle vorige fake screenshots met zelfs een vals email adres van een zogenaamde bewindvoerder zijn alle screenshots van haar afkomstig sowieso al niet meer te vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat voor screenshots zijn het? Met duidelijke debet?
Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.quote:
Straks storneert ze hetquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan ben ik nu erg sceptisch maar als dat waar is zou ik minstens een maand wachten tot je je werkelijk 'slachtoffer af' mag noemen. Er zal vast wel een methode zijn dat je het wel op de rekening ziet en het echter niet blijft hangen op je rekening.
nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:27 schreef thrushhonk het volgende:
Ik ga in ieder geval pitten, des te sneller is het morgen met hopelijk meer duidelijkheid.
quote:
En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
nogmaals reken je niet rijk als je morgen een bedrag ziet en ga donderdag ECHT WEL naar de politie.
Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:46 schreef mootie het volgende:
[..]
En ook om toekomstige slachtoffers te voorkomen, toch een soort van morele plicht.
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Thuis schoon schip maken en aangifte doen als er morgen weer helemaal niets gebeurt.
Idd. Heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Okee, goed punt. Foutje gemaakt. Automatisch vergelijk ik de thuissituatie van TS met mijn situatie toen ik een inschattingsfoutje had gemaakt over de betrouwbaarheid van de medemens.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
naja niks fout gedaan. 2 jaar lang met een chick praten die je blijkbaar zo aardig vind dat je 500 euro overmaakt en je vriendin niet eens van het bestaan van die chick afweet. Ik heb relaties om minder uit zien gaan.
Juist, zo zou ik het in dit geval ook doen. Altijd melding doen!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja je kan nog steeds je afspraak met ze nakomen. In dat gesprek kun je aangeven dat je door de dreiging van de aangifte op het nippertje toch nog je geld hebt, echter dat je toch een melding wilt maken om andere slachtoffers te voorkomen.
Ik zet in op optie #1... er komt geen geld, ze hoopt dat TS geen aangifte gaat doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:00 schreef Bucketlist het volgende:
TS, het is overgemaakt. Of je alleen 152,46 administratiekosten wil overmaken via Skrill.
![]()
Waarom zou ze in hemelsnaam meer overmaken? Dat slaat toch nergens op, is gewoon een zoethoudertje. Of ze gebruikt geld van iemand anders om jou terug te betalen.
Als ze echt 2750 op een andere rekening zou hebben staan dan zou die 500 euro niet hoeven lenen.
Ik zie 3 mogelijkheden:
-Er komt geen geld, ze wil het doen van aangifte uitstellen (om wat voor reden dan ook; kop-in-het-zand)
-Het geld is van iemand anders afkomstig, die het terug wil hebben van jou.
-Ze heeft een keer gewonnen met dat achterlijke gegokt van haar.
En wellicht vraagt ze voor die tijd dat extra geld toch maar terug.....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als er morgen wel geld binnenkomt, dat het morgen op z'n rekening staat is geen garantie dat de bank het er niet weer afhaalt.
Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.quote:Op woensdag 25 mei 2016 07:43 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Goed de bankrekening in de gaten houden dus en al het geld wat je erop hebt staan eraf trekken als het is overgemaakt..![]()
Overigens mag een bank niet zomaar geld van je rekening afhalen.. Storneren kan ze volgens mij sowieso niet als het via een reguliere betaalopdracht is overgemaakt.
Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid..quote:Op woensdag 25 mei 2016 07:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eraf halen helpt in het geval van zo'n scam niet, dan sta je daarna gewoon rood.
Als het een betaling met een ongedekte cheque is dan haalt de bank het weer terug van je rekening, ongeacht de gevolgen voor jou.
Als er van een reguliere betaalrekening van een Nederlandse bank is betaald dan is het een ander verhaal, maar in dit ondoorzichtige web van buitenlandse accounts en verborgen rekeningen verwacht ik geen betaling die van een ABN-Amro rekening komt.
Even buiten beschouwing gelaten dat ik helemaal geen betaling verwacht, en daar zal dit topic dan wel weer het argument voor zijn.
En geen PayPal, enz. enz. enz. Maar ook bij een ogenschijnlijk Nederlandse bank zou ik er in deze niet vanuit gaan, en toch gewoon aangifte doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 08:07 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Mijn verhaal geldt alléén voor via Nederlandse rekening overgemaakt geld, geen western union cheques oid..
Serieusquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
OMG... zelfs nu nog ¤ 50 voor een treinkaartje willen aftroggelen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Blijkbaar heeft ze stiekem het geld van haar vaders rekening gepakt en naar mij overgeboekt, althans dat zegt ze. Ik heb nog niks binnen. Ze wil dat ik nu 50 euro overmaak, dat heeft ze nodig om met de trein naar een afspraak te kunnen gaan. Duur treinkaartje wel. Ik heb gezegd dat ik niks overmaak, dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Volgens mij gaat die vader dat sowieso wel doen als ie erachter komt, als dit allemaal klopt natuurlijk.
Ben jij soms haar vader en ga je de bank bellen om die overschrijving te ...?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verhaal wordt met de dag geloofwaardiger. Not...
Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verhaal wordt met de dag geloofwaardiger. Not...
quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Moet je het nummer van Alberto?quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
TS heeft zich chantabel gemaakt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit hé. Straks 2800 euro binnen en alles loopt met een sisser af. Laat TS eerst maar eens wat geanonimiseerde mails e.d. posten. Of de mods aangeven waarom het zo'n onwijs geloofwaardig verhaal zou moeten zijn.
Want het is bullshit óf TS heeft wel echt met z'n snikkel voor de cam staan wapperen en daarom commited die knaken te blijven storten. Niemand kan zó dom zijn om 8 á 9 keer geld over te maken, waarvan 7x éénmalige kosten naar een niet-bestaande BBIB medewerker.
Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderenquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je dat geld binnen hebt zou ik die hele rekening leegtrekken.
Rekening opzeggen?quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:05 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij sta je dan rood als de bank besluit om -om welke reden dan ook- het geld toch terug te vorderen
Weet niet of je zo je rekening op kan zeggen in deze situatie. Persoonlijk zou ik dat ook niet doen, want daar heb je jezelf alleen maar mee. Dan gaat de oplichter vrijuit en heeft de bank ineens een vordering op jou.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rekening opzeggen?
Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
Er is vandaag weer tennis dus ze moet gauw weer geld hebben om in te kunnen zettenquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Zonder in details te treden hebben we voldoende reden om aan te nemen dat dit idd serieus is.
Gelieve dit topic verder ook zo te behandelen.
Ze houdt je gewoon weer aan het lijntje. Morgen gewoon naar de politiequote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
De oplichtster in kwestie is ook gewoon een bestaand persoon.quote:
Misschien handig om dit op te nemen in de topicpointer?quote:
Als blijkt dat de storting niet legitiem was, dan kan het teruggehaald worden, en als jij dan je rekening opgezegd hebt, dan heb je gewoon een schuld aan de bank.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rekening opzeggen?
Sowieso lijkt het mij sterk dat de bank geld kan terugvorderen als ze dat overgemaakt heeft toch?
Zij speelt tenminste open kaart thuisquote:Op woensdag 25 mei 2016 09:45 schreef thrushhonk het volgende:
dus zei ze dat ze het tegen haar vader gaat zeggen en dat die wel even met de bank belt om het geld terug te halen.
Alsof ze dat echt doetquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:49 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zij speelt tenminste open kaart thuis![]()
Wanneer ga jij dat doen TS?
Op zo'n "ik zeg het tegen mijn vader, dan belt hij de bank wel even" zou je eigenlijk alleen met een "zal ik zelf je vader even bellen" moeten reageren, en het dan ook gewoon doen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:54 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Alsof ze dat echt doetdie ouders moesten eens weten. Die trappen d'r uit huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |