Omdat ik bij Lucas en keizersnede had ben ik medisch en word ik met 36 weken overgedragen aan de gyn en moet ik in het ziekenhuis bevallen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Respect voor alle hoogzwangere vrouwen die al een kind hebben rondlopen![]()
Ik heb vandaag op het tweejarige dochtertje van een vriendin gepast en ik ben gebroken. Ik was ook echt van plan haar niet te tillen enzo, maar dat mislukte jammerlijk toen ze geen stap wilde zetten.
Ik heb wel veel lol met haar gehad. Niet te geloven dat ik straks gewoon mijn eigen heb![]()
Chanty waarom controle in het ziekenhuis? De kleine lag toch goed?
Molo over de vluchttas:
Ziekenhuispasje en verzekeringspasje
Lang shirt
Slippers
Badjas
Shirts
Joggingbroek
Bh
(Warme) sokken
Zoogcompressen
Boxers
Kraamverband
Dextro
Eten en drinken
Opladers
Camera
Kleingeld
Pakjes voor baby
Luiers
Rompers en sokjes
Fles en melk
Fopspeen
Spuugdoekjes
Mutsjes
Tandenborstel, tandpasta, borstel, deo, lippenbalsam etc
Schone kleren voor man en tandenborstel
Mijn man krijgt het ook ineens benauwd.
Oh ja wat voor maat luier moet ik kopen? 0 of 1?
Mja ergens had ik het bij een tweede zonder complicaties bij de eerste best aangedurfd om thuis te bevallen maar waarschijnlijk had ik dan nog gekozen voor een geboortekliniek. Dus eigenlijk maakt het niet uit. Enige wat ik oprecht jammer vind is dat ik geen badbevalling kan doen want dat had me heel mooi geleken.quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:06 schreef Arja het volgende:
Aha chanty. Vind je dat jammer, of wel prima?
Wow 37 weken alweer. Nicequote:
De service en het klantencontact staan in een bijzonder contrast tot de enorme gereformeerde inslag, vind ik.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind de bezorgers van babypark ook een beetje lompe boeren maar goed.
Rond jouw termijn is het normaal dat ze rustiger worden, de ruimte om te bewegen is steeds kleiner aan t worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Van mij mag ze ook nog wel even blijven zitten hoor!Ze was alleen de laatste paar dagen zo rustig, werd alleen actief na wat aansporing, dat
vond ik niet zo tof. Gelukkig had ze vanochtend toen ik nog in bed lag wel een actief moment uit zichzelf wat vrij lang duurde en nu weer. Misschien dat zij ook af en toe wat extra rust nodig heeft om zich voor te bereiden op wat komen gaat of zo? Ik heb wel goed geslapen voor de verandering, heb niet wakker gelegen vannacht en ben zelfs in 6 uur tijd niet 1x tussendoor wakker geworden
Gaddle wat vervelend dat de bezorging van jullie babyspullen niet fijn liep. Wat is er niet goed gegaan?
Mijn voeten zijn ook weer normaal! Het was bij mij dus echt die paar dagen heel heet weer dat de veroorzaker was! Gewoon even hopen op geen hittegolf.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:37 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Oh en afgelopen maandag moest ik zo schandalig vaak plassen, was gewoon niet leuk meerIk dronk niet meer dan anders maar ik kon gewoon niks ophouden. Ik was bij vrienden en die moesten er wel mee lachen maar ik vond het maar stom. En gisteren viel het me ineens op dat ik weer een beetje vorm heb in mijn enkels en voeten en ze doen ook minder zeer
Dus vooruit, het was voor een goed doel
Het vocht is niet helemaal weg, maar het ziet er niet meer uit (en voelt ook niet meer aan) als een waterballon die op knappen staat gelukkig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zijn vriend en ik helemaal verliefd op ons zoontje, maar merk ik nog wel dat ik even nodig heb om zelf weer tot rust te komen. Ons mannetje heeft zich tijdens de bevalling heel goed gehouden, is heel gezond, drinkt heel makkelijk en is superlief.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:39 schreef lunamatic het volgende:
Hoi allemaal, dinsdagnacht is na een bevalling van ongeveer 24 uur onze zoon M.ads geboren (volledige naam is M.ads E.van).Jaaaaaaaaaa daar ben je dan! Mét zoon! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zijn vriend en ik helemaal verliefd op ons zoontje, maar merk ik nog wel dat ik even nodig heb om zelf weer tot rust te komen. Ons mannetje heeft zich tijdens de bevalling heel goed gehouden, is heel gezond, drinkt heel makkelijk en is superlief.![]()
![]()
![]()
Je bevalling leek op mijne zo te horen! Nu lekker bijkomen, fijn dat het thuis nog is gelukt en dat het qua hechten en dergelijke ook mee is gevallen. En dat M het zo goed doet!
Wij kozen ervoor om er geen achternaam op te zetten, we vonden het niets toevoegen in het ontwerp. Ook van onszelf staan ze er niet op (we hebben al herkenbare voornamen, zeker in combinatiequote:Op donderdag 19 mei 2016 13:49 schreef Fien10 het volgende:
Gefeliciteerd Luna! Dat klinkt als een pittige bevalling maar wat knap dat je alles thuis hebt kunnen opvangen al die uren lang! Geniet van je kraamtijd.
Hier is de kraamzorg net weg. Ik heb echt een heel goed gevoel over ons kraambureau. In mijn dossier staat dat ik borstvoeding wil geven en daar ook alles voor op alles wil zetten. Ze nemen het zo serieus en ik krijg iemand die ook haar diploma lactatiekundige heeft. Wat super fijn zeg.
Nu ben ik bezig met het ontwerp geboortekaartje. Wat vinden jullie trouwens? Moet perse achternaam van baby op het kaartje? Ik vind het niet mooi in m'n ontwerp staan maar vriend en ik zijn niet getrouwd. Nu krijgt hij wel vriends achternaam maar dat is natuurlijk niet helemaal vanzelfsprekend..
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:23 schreef Arja het volgende:
Jaaaa bericht van luna! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Klinkt pittig, maar wat heb jij het goed gedaan. Veel geluk saampjes!
Plaats 9![]()
Miss C 37 weken en plaats 5
Wij hebben het bij allebei niet gedaan. Vond het ook niet nodig en hebben allebei ook onze eigen achternaam er ook niet bij gezet. Dat weet iedereen toch wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:49 schreef Fien10 het volgende:
Nu ben ik bezig met het ontwerp geboortekaartje. Wat vinden jullie trouwens? Moet perse achternaam van baby op het kaartje? Ik vind het niet mooi in m'n ontwerp staan maar vriend en ik zijn niet getrouwd. Nu krijgt hij wel vriends achternaam maar dat is natuurlijk niet helemaal vanzelfsprekend..
Ik heb ook een fijn bureau denk ik, speciaal gekozen om mijn tante als kraamhulp te krijgen, maar heb net gehoord dat ze ws kan komen kramenquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:49 schreef Fien10 het volgende:
Gefeliciteerd Luna! Dat klinkt als een pittige bevalling maar wat knap dat je alles thuis hebt kunnen opvangen al die uren lang! Geniet van je kraamtijd.
Hier is de kraamzorg net weg. Ik heb echt een heel goed gevoel over ons kraambureau. In mijn dossier staat dat ik borstvoeding wil geven en daar ook alles voor op alles wil zetten. Ze nemen het zo serieus en ik krijg iemand die ook haar diploma lactatiekundige heeft. Wat super fijn zeg.
Je gaat wel naar de huisarts mag ik hopen??quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:01 schreef Nouk84 het volgende:
Gefeliciteerd Luna! Fijn dat je er positief op terugkijkt..
Ik heb gisteren een val gemaakt en ben met m'n hoofd op de grond gevallen. Kwam door m'n eigen hond...Sinds gisteren als ik autorijd of stil lig last van m'n bekken/heup aan de linkerkant en laat ik daar nou net ook op gevallen zijn. Ik hoop dat het nog wegtrekt. Vandaag wel het huis van onder tot boven gepoetst, dat lukt wel gewoon. Om vervolgens 1,5u op de bank te slapen en daar kreupel vanaf te komen
Gisteren ook een gipsenbuik laten maken; nu nog even afwerken (ga ik zelf doen).
Nee, dat vind ik niet nodig. Als t erger wordt ga ik dat wel zeker doen, maar nu is het vooral gewoon vervelend (want oma als ik opsta) en niet pijnlijk..quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Je gaat wel naar de huisarts mag ik hopen??
Ah ok. Als.je maar beetje op jezelf past hèquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:06 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet nodig. Als t erger wordt ga ik dat wel zeker doen, maar nu is het vooral gewoon vervelend (want oma als ik opsta) en niet pijnlijk..
Wij gaan ook voor een achternaam op het kaartje denk ik. En voor een adres, aangezien het kaartje ook meteen onze adreswijziging isquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:23 schreef Molo het volgende:
Hier wle achternaam erop (aan de binnenkant of achterkant) en adres.
Ik wil het bij (met name ongetrouwde) stellen altijd wel weten welke naam het kindje nou krijgt omdat dat verre vanzelfsprekend is tegenwoordig.
En adres er niet opzetten is onhandig als je dus een kaartje terug wilt sturen
Ben ik echt al vaak tegengekomen
Jaaa verlofquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:09 schreef Chanty het volgende:
Luna gefeliciteerdklinkt als een pittige bevalling maar fijn dat het toch gelukt is om thuis te bevallen. Nu lekker genieten!
EN IK HEB VERLOF![]()
![]()
Jeuh! Eindelijk hé...quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:09 schreef Chanty het volgende:
Luna gefeliciteerdklinkt als een pittige bevalling maar fijn dat het toch gelukt is om thuis te bevallen. Nu lekker genieten!
EN IK HEB VERLOF![]()
![]()
+ 1quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:34 schreef Sull het volgende:
[..]
Jeuh! Eindelijk hé...
Welkom bij de club!
quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom komt er trouwens niemand meer bij in de OP, terwijl er wel tweede streepjes zijn geweest?
Goed om jou hier weer te zienquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:30 schreef Ooi86 het volgende:
[..]![]()
Ik lees hier nog beetje stiekempjes mee. Ben inmiddels ruim 9 weken. Over een dikke week de eerste echte termijnecho en ik denk dat ik het dan een beetje durf te geloven enzo.
Logisch wel. Een voorzichtige welkom dan alvastquote:Op donderdag 19 mei 2016 19:30 schreef Ooi86 het volgende:
[..]![]()
Ik lees hier nog beetje stiekempjes mee. Ben inmiddels ruim 9 weken. Over een dikke week de eerste echte termijnecho en ik denk dat ik het dan een beetje durf te geloven enzo.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:25 schreef Arja het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een goede weeen-timer-app dinges?
Ik hou me ook aanbevolen voor tips!quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Nee niet voor nu al. Voor binnen enkele weken.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Nee niet voor nu al. Voor binnen enkele weken.
Als je er een hebt, even testen terwijl je ondertussen iets heel moeilijks doet. Mijnes gaf reclame tussendoor, net alsof je dat nog even weg kan klikken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:25 schreef Arja het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een goede weeen-timer-app dinges?
Gnorfquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:21 schreef ingee het volgende:
[..]
Als je er een hebt, even testen terwijl je ondertussen iets heel moeilijks doet. Mijnes gaf reclame tussendoor, net alsof je dat nog even weg kan klikken.
Ja die gaat gewoon drie dagen, fijn voor mij maar ook goed voor hem anders kunnen we straks opnieuw beginnen met wennen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Moet je doen Quoi
Lekker nog even saampjes van genieten
Ik heb in ieder geval heerlijk van vakantie genoten een aantal weken terug.
En Chanty verlof, jeej!!! Laat je Lucas wel gewoon naar kdv/gastouder gaan tijdens je verlof?
Die wilde wel gaan de schat totdat ik hem de to do lijst liet zien en hem voorrekende hoeveel tijd er nog is tot aan UD. Nu gaat hij zijn ouders vragen hoeveel haast het heeft en anders gaat hij na het werk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:45 schreef Molo het volgende:
Ja klinkt logisch en slim
En nee, geen zeikerd. Flikker op man, wat denken mensen wel niet
Jullie tijd, jullie beslissing of jullie dat willen en kunnen.
Hun chalet dus hun probleem, vragen of hij wil/kan kijken mag, maar dan kun je ook een nee krijgen![]()
Kan me goed voorstellen dat je het (nu) niet wilt en kunt.
Wat vind je man er zelf van?
Mannenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Die wilde wel gaan de schat totdat ik hem de to do lijst liet zien en hem voorrekende hoeveel tijd er nog is tot aan UD. Nu gaat hij zijn ouders vragen hoeveel haast het heeft en anders gaat hij na het werk.
Fijn hé zo'n buikverbouwing, je vraagt je wel eens af wat ze doen dat binnen
Ja daarom ben ik ook niet heel erg geneigd om alles aan de kant te zetten. 't is ook niet dat ze even komen helpen met klussen of zo dus moeten het toch zelf doen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Mannen
Maar goed, relatie met ouders is vaak ook ingewikkeld natuurlijk. Begreep ik in ieder geval uit je eerdere verhalen
Ja bizar, en dat terwijl mevrâh gisteren heel rustig was. Mijn man vindt het vooral gek dat ze continu 'op haar kop' hangt
Nou hé... Ga lekker beslissen of iemand een huis moet kopen dat ze zelf niet gezien hebbenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:13 schreef kniftyhooker het volgende:
Nee hoor je bent geen zeur chanty!
Als het mijn schoonouders betrof dan had mijn man gezegd dat ze maar lekker moeten wachten tot ze zelf in nl zijn.
Ook wel een dingetje dat smaken verschillen enzo.
Molo, nog kotsvrij vandaag? :-)
Verdammt noch malquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:58 schreef Quoi het volgende:
Wij ook (op onszelf)Maar laat ik niet teveel beren op de weg zien, voordat ze er zijn.
De Thalystickets zijn al uitverkocht
Schijnt vannacht al geklapt te zijn, de website. Geen zin in frustraties, dus we verzinnen wel iets anders.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Verdammt noch mal
Of was het weer zo'n prutactie waar ze vier goedkope kaarten hebben en daareen hoop PR omheen bouwen![]()
Dank! Yes, ben heel blij.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Oh, wat ik ook nog wou zeggen: groof, wat fijn dat je baby weer op schema ligt qua groei!
Mijn man vraagt zich ook af of ze intussen niet duizelig is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:03 schreef Molo het volgende:Mijn man vindt het vooral gek dat ze continu 'op haar kop' hangt
Nee ze hebben voor die periode dat ze hier zijn al een huisje gehuurd op een vakantiepark. No way dat ze hier zouden kunnen slapen. Mijn eigen ouders blijven ook max 1 nacht nadat ik weer thuis ben met de baby en dat is lang zat. Ze willen iets kopen om in de zomermaanden in Nederland te verblijven en soms een week tussendoor. Hun huis is vorig jaar verkocht dus nu hebben ze geld om een chaletje te kopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:36 schreef Arja het volgende:
[..]
Mijn man vraagt zich ook af of ze intussen niet duizelig is.
Chanty als je schoonouders geen chalet hebben, komen ze dan bij jullie logeren? Want dan zou het me wel wat chaletjes bezichtigen waard zijn.
Ik wil mijn ouders en schoonouders er denk ik wel vrij snel na de geboorte bij hebben. Het is voor hun ook speciaal om opa en oma te worden en ik deel dat moment met liefde. Mijn moeder is er al omdat ze bij de bevalling is.
Ik ga vandaag weer verder met mijn lijstje afwerken en spullen kopen (luiers, billendoekjes, spuugdoekjes, flessen, spenen, melk nog rompers en sokken en tenten voor mezelf etc.) en wat eerste wasjes draaien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat jammer van je miskraam, wel fijn dat je die termijn inmiddels al voorbij bent! Welkom terug, we zochten nog mensen voor de OP die eind november of later uitgerekend zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:51 schreef Queens het volgende:
Mijn UD is van 5 augustus naar 27 november gegaan.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap helaas een miskraam gehad na 8 tot 11 weken maar gelukkig was ik na 1 ronde alweer zwanger (de vorige keer duurde het jaar!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom terug Queens! Leuk dat er al een piemeltje te zien was bij de combinatietest!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Wel de gaatjes van het putje gecontroleerd of de baby daar niet door kan glippen bij het weg laten lopen van water?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb vandaag bij vk aangegeven graag in bad te willen bevallen. Dus dat staat vast genoteerd 😊
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Oeh tof! Dat staat ook nog een keer op mijn cadeaulijstquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:50 schreef Quoi het volgende:
Dat kado gaat vast in de smaak vallen Chanty. Mijn meneer werd woensdag verrast met een complete dag Zandvoort (in allemaal auto's op circuit rijden) en kwam als een klein kind thuis
Ik heb bij de zwangerschap van mijn eerste toen alle aflevering van De bevalling gekeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:49 schreef Quoi het volgende:
Ik ben nu al lichtelijk geschokt.... maar geef het een kans
Of mag je man op de wc grenzend aan de kamer uitgebreid gaan zitten poepenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:00 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik heb bij de zwangerschap van mijn eerste toen alle aflevering van De bevalling gekeken.
En er was een aflevering bij die was voor mij zo memorabel dat ik ik bij alle 3 de bevallingen een extra notitie had gemaakt zodat mij dat niet kon overkomen..
Ik vond het echt smullen dat programma![]()
![]()
Het is wel handig om precies te weten wat je wel en niet wil..
Moet je man je aaien tijdens de bevalling of wil je dat hij stil gaat zitten op de kruk en zijn smoel houdt..
Mag hij frikandellen speciaal halen en naast je bevalbed opeten terwijl je kotsmisselijk bent en niet kan eten etc etc
Dat bij een keizersnede mijn moeder of schoonmoeder niet eerst met het kind op de arm mogen rondlopen terwijl ik nog niet eens mijn kind heb gezien.. En al helemaal niet 1 van die 2 mijn kind gaan wassenquote:
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat bij een keizersnede mijn moeder of schoonmoeder niet eerst met het kind op de arm mogen rondlopen terwijl ik nog niet eens mijn kind heb gezien.. En al helemaal niet 1 van die 2 mijn kind gaan wassen
Nee, je maakt een grapje, dat kan toch nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:24 schreef Moppert het volgende:
Ik was aan het bevallen en een kamer verder hoorde ik een kerel roepen..
Doe eens iets beter je best dit is niets, echt hoppa je kan veel beter en allemaal andere kut opmerkingen.. Over hoe de pijn wel mee zou vallen en dat ze al lang bezig was.
Dat dit soort mannen er echt zijn
Nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:24 schreef Moppert het volgende:
Ik was aan het bevallen en een kamer verder hoorde ik een kerel roepen..
Doe eens iets beter je best dit is niets, echt hoppa je kan veel beter en allemaal andere kut opmerkingen.. Over hoe de pijn wel mee zou vallen en dat ze al lang bezig was.
Dat dit soort mannen er echt zijn
Eveneens scheiding aanvragenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:30 schreef Bloesem. het volgende:
De man van een collega van m'n moeder had m'n collega tijdens het persen gevraagd of ze ajb iets charmanter kon kijken, want dit vond 'ie geen gezicht![]()
Dat is idd een van de weinige dingen die in mijn bevalplan staan. Vooral wat ik na de geboorte wel en niet wil.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat bij een keizersnede mijn moeder of schoonmoeder niet eerst met het kind op de arm mogen rondlopen terwijl ik nog niet eens mijn kind heb gezien.. En al helemaal niet 1 van die 2 mijn kind gaan wassen
Sowieso mensen die kritiek hebben op je gezichtsuitdrukkingquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:30 schreef Bloesem. het volgende:
De man van een collega van m'n moeder had m'n collega tijdens het persen gevraagd of ze ajb iets charmanter kon kijken, want dit vond 'ie geen gezicht![]()
Hihi nee. Ik vond het wel grappig. Zelf zie en voel ik me helemaal niet zo dik. Tot ik langs een spiegel, of raam loop en me kapot schrik.quote:
Deze. Uit een borst is het natuurlijk netjes 37 graden, dus een flesje obv water rond die temperatuur is wel gewenst. Dat kan alleen ook best met warm water en/of een magnetron, alleen wij hadden toch een nieuwe waterkoker nodig, dus...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:26 schreef Arja het volgende:
Q wat voor waterkoker is dat? Waar, merk, prijs?Moeten flesjes 40 graden zijn?
Wij hebben geen magnetron en wel een nieuwe waterkoker nodig, dus klinkt wel handig?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:18 schreef Arja het volgende:
Piekie: met 39 weken je vluchttas inpakken is idd wel tijd![]()
Ik denk dat je daar weinig van merkt als je bloedsomloop constant is. Voor ons "zelfvoorzienenden" is het wat lastiger.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:06 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja daarom ben ik ook niet heel erg geneigd om alles aan de kant te zetten. 't is ook niet dat ze even komen helpen met klussen of zo dus moeten het toch zelf doen.
Daar zat ik laatst ook over te denken. Kan toch nooit fijn zijn zo op je kop hangen
Het evenwichtsorgaan schijnt ook nog niet te werken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar weinig van merkt als je bloedsomloop constant is. Voor ons "zelfvoorzienenden" is het wat lastiger.
En er zit natuurlijk nog weinig/geen lucht in zo'n kindje dus dan heb je er ook minder last van denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar weinig van merkt als je bloedsomloop constant is. Voor ons "zelfvoorzienenden" is het wat lastiger.
Bij ons als het goed is ook alleen in de longen.... Toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
En er zit natuurlijk nog weinig/geen lucht in zo'n kindje dus dan heb je er ook minder last van denk ik.
Nee op wel meer plekkenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:07 schreef McLaura het volgende:
[..]
Bij ons als het goed is ook alleen in de longen.... Toch?
Herkenbaar. En dan t liefst die goedkope dubbellikkers of die staafjes die je vloeibaar koopt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:42 schreef Chanty het volgende:
Idd stilstaan en wachten pffff
Blue ik zou toch oefenen met rustig zelf de trap af gaan. Straks moet je een baby tillen en moet hij ook zelf toch?
Ik heb een waterijs cravingnormaal ben ik helemaal niet dol op waterijs maar nu eet ik er het liefst een paar op een dag
Die!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
die staafjes die je vloeibaar koopt.
Ben bang dat dat voorlopig niet echt goedkomt. Veel verder dan niet te dik (voedings)kussen voor onder buik en tussen benen ben ik nooit echt gekomen. En bij veel maagzuur iets rechtop. Maar dat ligt allemaal nogal vooor de hand.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
Waar ik wel steeds meer moeite mee krijg is lekker liggen en dus slapen![]()
Nog tips?
Wat Arja zegt groofs, hopelijk kun je die gedachten loslatenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
Wat vervelend groofs.
Ik heb juist heel veel bewondering voor hoe jij het allemaal flikt in je eentje, zwanger en twee kinderen.
Wat hebben veel van julle vaak harde buiken![]()
Ik had vandaag mijn tweede harde buik en die had ik ook wel verdiend.
Waar ik wel steeds meer moeite mee krijg is lekker liggen en dus slapen![]()
Nog tips?
+1quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:30 schreef Ooi86 het volgende:
[..]![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:23 schreef Arja het volgende:
als straks de kleine er is heeeeerlijk bijslapen
Bij mij helpt het om heel bewust opgestrekt te liggen ipv in foetushouding hoe ik normaal graag slaap.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:23 schreef Arja het volgende:
Oh ja, welkom terug Queens!
Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent en er vertrouwen in hebt.
En gefeli en welkom Ooi en Goud. 9 weken, wanneer ben je dan uitgerekend?
Dank ophelia en chanty. Die tips ken ik inderdaad. Het is dus vooral tijd uitzitten en als straks de kleine er is heeeeerlijk bijslapen
Eigen schatting is zo rond 20 december (maar ik ben een n00b dus kan er helemaal naast zitten). Vrijdag termijnecho.. Daarna durf ik wel in de OP denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:23 schreef Arja het volgende:
En gefeli en welkom Ooi en Goud. 9 weken, wanneer ben je dan uitgerekend?
Another baby ready for take offquote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 07:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan ook niet meer slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Naar welke opendag ga je?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:18 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat is idd een van de weinige dingen die in mijn bevalplan staan. Vooral wat ik na de geboorte wel en niet wil.
Fien: ik had ook helderrood, maar alleen 2 keer bij afvegen op 2 verschillende dagen.
Piekie: met 39 weken je vluchttas inpakken is idd wel tijd![]()
Groofs in een bevalbad thuis?
Ik wil in het geboortehuis in bad bevallen. Ik ga morgen naar de open dag.
Ik was vandaag bij de hema en bijna alles waar ik voor kwam was op, zoals mutsjes en sokjes en rompers in de kleinste maten. Ik moest morgen terugkomen,, want dan hadden ze een nieuwe levering.
Maar het staat bij vandaag op mijn lijstje. Ik wil het vandaag. *stampvoet*
Morgen staan op het lijstje: open dag, kapper en visite van zus.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 07:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan ook niet meer slapen.AahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
Een half jaar zwanger!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 07:45 schreef Quoi het volgende:
Verrek, ik heb ook een wisseldag. 26 wknNouk, jouwtes is idd ready for take off
Ben jij dat ook?
Aftakeling? Heujjj!!! Ik kreeg net nog te horen van mijn man hier dat ik er zo prachtig uit zie jaquote:Op zaterdag 21 mei 2016 08:02 schreef Quoi het volgende:
Nouk, dat klinkt goed.
Half jaar. Wow.... volgens die geweldig logische tellingEn die zegt ook dat ik mijn derde trimester gaat starten. De échte aftakeling mag zich nu gaan aandienen
O leuk! Ik zou 18 dec uitgerekend zijn. Volgende week zaterdag hebben we de termijnecho. Ik heb het hartje al zien kloppen bij 6,5 weken, dus het is al ietjes minder spannend.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:38 schreef Goudreinette het volgende:
[..]
Eigen schatting is zo rond 20 december (maar ik ben een n00b dus kan er helemaal naast zitten). Vrijdag termijnecho.. Daarna durf ik wel in de OP denk ik.
Om te beginnen lijkt het me handig om te bedenken of je er alleen of samen met vriend/iemand anders in wil.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:23 schreef angelatje het volgende:
Hier in het zkh geen bevalbad en dat terwijl alles verbouwd is. Vind dat toch wel gek. Dus ik ga een bad huren. Iemand tips? De prijzen verschillen soms best wel.
Ik heb zo'n 1 persoons cocon maar daar pas ik makkelijk samen met mijn lief en dochter en baby in ❤quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:48 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Om te beginnen lijkt het me handig om te bedenken of je er alleen of samen met vriend/iemand anders in wil.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:37 schreef Arja het volgende:
Ophelia wat verdrietig. Wij hebben onze kat ook tijdens mijn zwangerschap in moeten laten slapen en ik dacht nog wel dat mijn dochter samen met de kat op zou groeien.
Die van mij was pas 5quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
Sterkte Ophelia!
[..]
Ik hoop ook echt dat onze katten oud genoeg worden zodat onze dochter ze nog kan herinneren later. Ze zijn ontzettend leuk en lief en worden komende maand 10!
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Arja het volgende:
Niemand ook die me hun stoel aanbood, want ze zijn allemaal zelf zwanger
Q jij zou toch alleen maar wandelen
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:02 schreef Unihipili het volgende:
[..]als het een again is is het toch niet lesson learned?
Ha was jij er ook (Diak toch?) Wij waren er ook😉 Best druk was het he! Ik heb ook even staan treuzelen bij die boxkleden maar toch maar niet gedaan, we waren op de fiets!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Arja het volgende:
Zo, het was druk zeg bij de open dag van het geboortehuis. Al die zwangeren. Ik voelde me ineens niet meer zo speciaal.
Niemand ook die me hun stoel aanbood, want ze zijn allemaal zelf zwanger![]()
Ook nog een veel te duur, maar supermooi boxkleed gekocht.
En nog steeds kan ik me niet voorstellen dat ik daar over een paar weken weer ben, in een hele andere toestand en dat ik met baby naar huis ga
Dank je, door jou ik nu ookquote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:09 schreef kniftyhooker het volgende:
En alvast gaviscon klaar gelegd, we gaan zo pannenkoeken eten!![]()
![]()
![]()
Ja diak. In je goodiebag zit een bon voor boxkleden. Krijg je korting dacht ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:46 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Ha was jij er ook (Diak toch?) Wij waren er ook😉 Best druk was het he! Ik heb ook even staan treuzelen bij die boxkleden maar toch maar niet gedaan, we waren op de fiets!
Hij was 16. We zijn de hele dag weggeweest, maar het is maar raar thuiskomen zo. Ben maar in bed gekropen, beneden is raar. Ik vind het ook een hele moeilijke timing. Vorige keer was het dillemma met 30 weken zwanger wel of geen nieuwe hond. Toen hebben we besloten dat een nieuwe niet handig was, bovendien was Poes er nog. Nu is het huis leeg.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 08:26 schreef Chanty het volgende:
Ophelia wat verdrietighoe oud was de kat?
voor de wissels en extra
![]()
voor nouk!
Dat is ook gewoon echt veel te jong.quote:
Jaaa met spekquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:04 schreef kniftyhooker het volgende:
Hopelijk gaat mij dat dan niet lukken arja.
Nazil! Waren ze lekkah? ☺
En dan achteraf ook weer op de fiets naar huis.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:08 schreef Nazil het volgende:
Maar ja. Met een bevalling is het toch minder makkelijk fietsen
Ai, dat vooral ook jaquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En dan achteraf ook weer op de fiets naar huis.
quote:
Zoals ik laatst vertelde kon dat echt prima volgens mijn moeder.quote:
Dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
En dan achteraf ook weer op de fiets naar huis.
Afhankelijk van het aantal cm ontsluiting moet je alleen dan wel op zoek naar een nieuw zadel. Dat is het enige onpraktischequote:Op zondag 22 mei 2016 00:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik laatst vertelde kon dat echt prima volgens mijn moeder.
[..]
Dat dan weer niet.
...en af en toe tijdens het stoeien een hap uit de andere kat neemt en die haarbal dan 's nachts weer uitkotst. Het zijn zulke liefies!quote:Op zondag 22 mei 2016 09:06 schreef Chanty het volgende:
Ik had om 8.05 uur al de woonkamer en keuken gedweilden nu probeer ik alles netjes en schoon te houden met een dreumes en drie katten waarvan er een plukken haar verliest alsof ze Grietje is
Dat jaquote:Op zondag 22 mei 2016 09:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
...en af en toe tijdens het stoeien een hap uit de andere kat neemt en die haarbal dan 's nachts weer uitkotst. Het zijn zulke liefies!
Je bent nogal aan een strafkamp begonnen sinds je verlof![]()
Oh echt welquote:Op zondag 22 mei 2016 09:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik kan me bij jou geen chaos voorstellen.
Moest om in de week staanquote:Op zondag 22 mei 2016 09:57 schreef Crumpette het volgende:
Poets moet je juist laten komen wanneer je aan het werk bent Chanty, niet je weekend verspillen aan een vreemde in je huis. Ik heb ook al jaren een poets en het is werkelijk heerlijk
.
Fijn dat het een leuke dag was! Kan me voorstellen dat je nu gesloopt bentquote:Op zondag 22 mei 2016 11:45 schreef Molo het volgende:
Ik ben weer in het land der levenden
En Koos heeft me net met zijn brakke kop (werd met een taxibusje thuis afgedropt vannacht) een ontbijt op bed gebracht
![]()
Straks maar eens kijken of lopen nog een beetje gaat
Wow goed bezig!quote:Op zaterdag 21 mei 2016 23:21 schreef Amsel het volgende:
HIer kregen we bij de infoavond in het ziekenhuis te horen dat je bij een bevalling naar binnen moet via de SEH-ingang en niet via de gewone ingang. En dat je daar ook niet hoeft te betalen voor parkeren. Scheelt inderdaad een hoop!
Ophelia wat rot van je katTijdens mijn vorige zwangerschap hebben we ons rode katertje moeten laten inslapen, was nog geen jaar. En dat was op de dag nadat we trouwden. Nu heeft onze dochter een rood katertje met dezelfde naam als lievelingsknuffel
Mijn man heeft nesteldrangDus we zijn vandaag even doortastend geweest, hebben dozen vol oude kleertjes uitgezocht en zijn gaan winkelen en online shoppen, en binnen een paar dagen moeten we dus alles in huis hebben om praktisch helemaal klaar te zijn. Nog een rondje Kruidvat of Etos en dan zijn we compleet. Dan nog het kamertje afstylen, geboortekaartje in elkaar knutselen, vluchttas klaarzetten en klaar
Echt, gisteren was alles in m'n hoofd nog een chaos en dacht ik dat we nooit op tijd klaar zouden zijn met alles, en vandaag zijn we opeens bijna rond
hihi mijn lief zat daar wel over te grappen, dat we dan op de fiets gingen ;-)quote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:00 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja diak. In je goodiebag zit een bon voor boxkleden. Krijg je korting dacht ik.
Parkeerkosten 4,80 euro. Dat kan nog lekker oplopen met de bevalling.
Of kom je dan ook op de fiets?
Je hebt nog even verlof he, je mag van ons huis ook wel prioriteit maken hoorquote:Op zondag 22 mei 2016 13:52 schreef Chanty het volgende:
Zo hele onderverdieping en trap is schoonAls ik tijd over heb wil ik wel nog wat kasten uit en weer inruimen maar dat heeft geen prioriteit.
+1quote:Op zondag 22 mei 2016 14:41 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Je hebt nog even verlof he, je mag van ons huis ook wel prioriteit maken hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |