abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161796146
quote:
Ebru Umar, een kritische Nederlandse columniste van Turkse afkomst, is in Turkije door de politie meegenomen vanwege haar tweets over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan.

Dat meldde ze zaterdagavond laat telefonisch aan The Post Online. Volgens de columniste wordt ze in staat van beschuldiging gesteld voor het plaatsen van haar berichten. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zaterdagmiddag om 14.45 uur nog geen update over haar situatie.

Eerder op de avond werd ze door de politie uit haar huis in Kusadasi gehaald. Op Twitter schreef ze: "Oké. Politie voor de deur timeline. Geen grap."

Het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt de zaak op de voet. Een woordvoerster liet weten dat er "direct na de arrestatie nauw contact is geweest met Umar". Volgens het ministerie is de Nederlandse ambassade in Ankara van de kwestie op de hoogte. De medewerkers "zijn ermee bezig".

Voorgeleid

Umar wordt zondagochtend al voorgeleid bij de rechtbank. De columnist zegt op The Post Online dat ze goed wordt behandeld op het politiebureau. "Ik zit hier buiten met een kop thee", liet ze eerder zondagmorgen weten. De voorgeleiding zou al om 10.00 uur zijn.

Umar zal naar verluidt worden bijgestaan door een advocaat die is geregeld door de Nederlandse honorair consul in Izmir. Volgens Metro, waar Umar ook voor schrijft, is haar laptop in beslag genomen.

Minister Jet Bussemaker van Onderwijs heeft ontstemd gereageerd op de aanhouding. De bewindsvrouw noemde het in de uitzending van WNL op Zondag "redelijk absurd dat je op basis van een tweet opgepakt kan worden". De zaak moet snel diepgaand onderzocht worden, voegde ze daar verder aan toe.

Premier Mark Rutte heeft zaterdagavond nog telefonisch contact gehad met Ebru Umar. Hij belde de columniste nadat ze was meegenomen naar het politiebureau.

Kritiek

Umar schreef afgelopen week een kritische column in Metro over de mail die het Turkse consulaat rondstuurde. Daarin worden Turkse Nederlanders opgeroepen beledigingen aan het adres van de Turkse president Erdogan te melden.

De columniste schreef onder meer: "Maar tegen elke Nederturk die de oproep van het Turkse consulaat steunt en meent NSB'ertje te kunnen spelen over wat Nederlanders in Nederland zeggen over Sultan Erdogan, de megalomaanste dictator die Turkije sinds de oprichting van de republiek in 1923 kent, heb ik maar een ding te zeggen: go fuck yourself."

Opheldering

CDA-Kamerlid Raymond Knops wil opheldering van premier Mark Rutte en minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken. Hij twittert: "Timmermans, Tusk en Merkel bezoeken Turkije, op zelfde moment pakt Turkije NL journalist @umarebru op. Wil zsm uitleg MP Rutte/Koenders."

Han ten Broeke van de VVD heeft eveneens via Twitter vragen gesteld aan de minister. In een bijgesloten document vraagt hij Koenders onder meer naar de aanleiding van de arrestatie.

Ook de partij VoorNederland vraagt om opheldering bij Rutte en Koenders en roept op tot "Actie, nu!". PVV-leider Geert Wilders zegt via Twitter ook ontstemd te zijn over de arrestatie.

NVJ ontstemd

De Nederlandse journalistenvakbond NVJ is ontstemd over de aanhouding van columniste Ebru Umar in Turkije en plaatst ernstige vraagtekens bij de mensenrechtensituatie in het land. Het is helaas niet ongebruikelijk dat er journalisten worden opgepakt, stelt algemeen secretaris Thomas Bruning zondagochtend.

"Het land denkt zich alles te kunnen permitteren", aldus de vakbondsman die in zijn reactie ook verwijst naar de eerdere arrestatie van journaliste Frederike Geerdink en anderen. Politieke druk en veel media-aandacht zijn volgens Bruning de wapens die we op dit moment hebben om Umar te steunen en helpen.

De NVJ heeft contact opgenomen met het ministerie van Buitenlandse Zaken om meer helderheid te krijgen over de zaak.

Geitenneuker

In Duitsland besloot bondskanselier Angela Merkel onlangs op aandringen van president Erdogan de vervolging van komiek Jan Böhmermann, omdat deze zich in een satirisch gedicht kritisch had uitgelaten over de Turkse leider. Justitie kan hem aanklagen voor het beledigen van Erdogan. Volgens de Turkse president heeft Böhmermann alle 78 miljoen Turken beledigd toen hij hem een "geitenneuker" noemde.

In reactie op dit besluit kreeg Böhermann veel bijval van andere Europese komieken en politici. Zo maakte Hans Teeuwen de Turkse president uit voor een "jongenshoertje" en stelde cabaretier Arjen Lubach dat Erdogan "een laffe, vrijheidsbedreigende, vrouwenhatende klootzak" is.

Meldpunt

Nederland kent ook een wet die belediging van een buitenlands staatshoofd en het Nederlandse staatshoofd verbiedt. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil af van het verbod op belediging van een buitenlands staatshoofd.

Het Turkse consulaat in Rotterdam stuurde deze week een brief naar Nederlandse Turken met daarin de oproep beledigingen aan het adres van Erdogan te melden. Premier Mark Rutte liet zich vrijdag zeer kritisch uit over de brief. "Vrijheid van meningsuiting is een essentieel onderdeel van onze samenleving", beklemtoonde Rutte. Het kabinet heeft protest aangetekend tegen het meldpunt.

http://www.nu.nl/media/42(...)-tweets-erdogan.html
Update zondag 14:51 uur:

quote:
Ebru Umar vrij, mag Turkije nog niet uit

Ebru Umar is vrij. De Metro-columniste, die zaterdag opgepakt werd in het Turkse Kusadasi, heeft zondagmiddag het plaatselijke politiebureau mogen verlaten. In Kusadasi heeft Umar een buitenhuis.

De Nederlandse van Turkse afkomst mag Turkije nog niet verlaten. Onbekend is op dit moment wat haar nog te wachten staat.

Een fotograaf heeft gezien dat Umar een bloedneus heeft. Zelf heeft ze aangegeven dat de bloedneus spontaan is ontstaan en niet door mishandeling. Metro spreekt Ebru Umar vanmiddag.

http://www.metronieuws.nl(...)-opgepakt-in-turkije
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161796171
Laatste pagina('s) laatste deel: NWS / Ebru Umar door Turkse politie van huis gehaald #8

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:02 schreef Rica het volgende:Wilders wil nota bene in de grondwet opnemen dat we een joods-christelijk land zijn. :D Wie is er nou helemaal bezig het land terug naar de middeleeuwen te schoppen?
Nee, hij wil in de wet opnemen dat we een joods-christelijk-humanistische cultuur hebben of iets in die geest. Dat klopt tot op zekere hoogte, dat nu veel mensen atheïstisch, andersgelovig, agnostisch of een combinatie hiervan zijn doet niet ter zake, het feit dat voor zo'n lange periode in onze geschiedenis deze religies en stromingen zoveel invloed hadden heeft onze maatschappij sterk gevormd, dat zien we nu terug in onze cultuur en dus in onze samenleving.

[ Bericht 43% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-04-2016 11:57:36 ]
#NoDAPL
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:05:32 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161796492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat ook om de verkeerde invloeden die dit soort landen uitoefenen op Nederland. Critici waarschuwen hier al jaren voor maar het komt nu steeds beter aan de oppervlakte.

Bovendien is het beter voor de integratie volledig Nederlander te zijn. Als je door een dubbele nationaliteit blijft conformeren met het land die jou die dubbele nationaliteit heeft opgespeld, belemmert dat het groepsgevoel en de integratie. De polarisatie in de multiculturele samenleving neemt juist toe, terwijl dat eigenlijk na zoveel generaties omgekeerd had moeten zijn.
Dus het is je eigenlijk totaal niet om deze zaak te doen, je wil gewoon de dubbele nationaliteit afschaffen omdat je denkt dat dat beter is.

Een prima discussiepunt natuurlijk, maar voor Umar maakt dat niks uit en het gaat je om het algemeen. Kan je dan geen apart doscussietopic openen oid?

Om toch op je post in te gaan, omfat je wellicjt geen zin hebt in een apart topic. Draai ik het wel naar deze zaak om het ontopic te houden:

Je eerste punt dat buitenlandse mogendheden zo invloed uitoefenen op ons is een kulargument. Denk je dat Erdogan minder invloed op de Turken in Nederland heeft als je ze officieel geen Turken meer maakt? Zij voelen zich blijlbaar evenzeer Turk als Nederlander, een label meer of minder verandert daar niks aan.

Of het helpt bij de integratie is natuurlijk gissen. Jij kan niet zo zeggen dat dat wel zo is, en ik kan het niet weerspreken want dat kan je gewoonweg neegens op baseren. Wel kan ik constateren dat er nu Turken zijn die zich losgeweekt hebben van hun thuisland en goed geintegreerd zijn en dat er Turken zijn die goed geintegreerd zijn en zich nog op en top turk voelen, naast de schlemielen die hier een eigen Turkse enclave zoeken. Allemaal mét dubbele nationaliteit. Daarnaast heb je mensen als Umar die wel de Turkse nationaliteit hebben en optimaal profiteren van hun Turk zijn, daar een huis hebben en alles maar wel zo losgeweekt xijn van Turkije dat ze alles haten wat Turks is. Daaruit zou ik concluderen dat het meer om het gevoel gaat en niet om de formaliteit.
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:20:02 #4
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_161796798
Maar die Turken die zich in Nederland door Erdolf laten ringeloren, zijn dat nou ongeveer dezelfden als die bekende ToeterTurken die na een interland van Turkije toeterend door de Nederland straten gaan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161797349
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat maakt het des te vreemder dat Nederland deze landen hier ook nog eens bij assisteert. Stel dat ze maar 1 nationaliteit zouden hebben dan zou het voor hen heel erg duidelijk zijn dat hun toekomst hier ligt en niet in Marokko/Turkije, misschien dat ze dan meer en beter zouden integreren aangezien het dan nog duidelijker is dat hun toekomst in Nederland ligt?
Een papiertje meer of minder veranderd niks aan mijn visie of mijn toekomstperspectief. Een papier meer of minder zal ook geen effect hebben op mijn integratie in de Nederlandse samenleving. Jij denkt toch niet dat ik bij iedere actie nadenk wat mijn nationaliteit op papier is?

Oh en terug ontopic please :7
pi_161797467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Een papiertje meer of minder veranderd niks aan mijn visie of mijn toekomstperspectief. Een papier meer of minder zal ook geen effect hebben op mijn integratie in de Nederlandse samenleving. Jij denkt toch niet dat ik bij iedere actie nadenk wat mijn nationaliteit op papier is?
Ik heb het niet over jou, ik heb het over die grote groep Polderturken en PolderM die zich heel erg slecht gedraagt. Als het heel erg duidelijk is dat ze geen toekomst hebben in het land van hun [over(groot)]-ouders...

quote:
Oh en terug ontopic please :7
Het is misschien wat offtopic, anderzijds is de kern van deze draad een onderontwikkelde cultuur (een dictator in een land wat 50-100 jaar achterloopt op het 'westen' m.b.t. basale vrijheden en ontzuiling en wat geen persvrijheid kent) en dat zien we ook terug bij de gebrekkige integratie. ;)
Natuurlijk zijn er altijd individuen die ver boven een cultuur uitspringen (of juist omgekeerd) maar je moet nu eenmaal over groepen spreken in zo'n discussie en niet over de uitzonderingen.
#NoDAPL
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:14:47 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161797989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou, ik heb het over die grote groep Polderturken en PolderM die zich heel erg slecht gedraagt. Als het heel erg duidelijk is dat ze geen toekomst hebben in het land van hun [over(groot)]-ouders...

[..]

Het is misschien wat offtopic, anderzijds is de kern van deze draad een onderontwikkelde cultuur (een dictator in een land wat 50-100 jaar achterloopt op het 'westen' m.b.t. basale vrijheden en ontzuiling en wat geen persvrijheid kent) en dat zien we ook terug bij de gebrekkige integratie. ;)
Natuurlijk zijn er altijd individuen die ver boven een cultuur uitspringen (of juist omgekeerd) maar je moet nu eenmaal over groepen spreken in zo'n discussie en niet over de uitzonderingen.
Turkije is onder Atatürk omgevormd tot een seculiere staat. Met een strenge scheiding van religie en staat. Wat met name door het leger streng werd gehandhaafd. En heeft zich zeker in vergelijking met andere moslim landen modern ontwikkeld. Vervolgens is Erdogan aan de macht gekomen die Turkije eigenlijk zou willen omvormen naar een meer radicale moslim staat. En zijn tegenstanders binnen de rechterlijke macht en leger zitten nu vrijwel allemaal in de gevangenis. Dus dat honderd jaar achterlopen viel dus in de eerste instantie wel mee.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:28:57 #8
3542 Gia
User under construction
pi_161798277
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:14 schreef Megumi het volgende:
Dus dat honderd jaar achterlopen viel dus in de eerste instantie wel mee.
We leven nu, en niet in eerste instantie.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:48:42 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161798756
Ik zie Turken hier steeds maar weer Erdogan ophemelen, maar ik vraag me af hoe ze werkelijk denken over de ontwikkelingen in hun thuisland.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161799308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus het is je eigenlijk totaal niet om deze zaak te doen, je wil gewoon de dubbele nationaliteit afschaffen omdat je denkt dat dat beter is.

Een prima discussiepunt natuurlijk, maar voor Umar maakt dat niks uit en het gaat je om het algemeen. Kan je dan geen apart doscussietopic openen oid?

Om toch op je post in te gaan, omfat je wellicjt geen zin hebt in een apart topic. Draai ik het wel naar deze zaak om het ontopic te houden:

Je eerste punt dat buitenlandse mogendheden zo invloed uitoefenen op ons is een kulargument. Denk je dat Erdogan minder invloed op de Turken in Nederland heeft als je ze officieel geen Turken meer maakt? Zij voelen zich blijlbaar evenzeer Turk als Nederlander, een label meer of minder verandert daar niks aan.

Of het helpt bij de integratie is natuurlijk gissen. Jij kan niet zo zeggen dat dat wel zo is, en ik kan het niet weerspreken want dat kan je gewoonweg neegens op baseren. Wel kan ik constateren dat er nu Turken zijn die zich losgeweekt hebben van hun thuisland en goed geintegreerd zijn en dat er Turken zijn die goed geintegreerd zijn en zich nog op en top turk voelen, naast de schlemielen die hier een eigen Turkse enclave zoeken. Allemaal mét dubbele nationaliteit. Daarnaast heb je mensen als Umar die wel de Turkse nationaliteit hebben en optimaal profiteren van hun Turk zijn, daar een huis hebben en alles maar wel zo losgeweekt xijn van Turkije dat ze alles haten wat Turks is. Daaruit zou ik concluderen dat het meer om het gevoel gaat en niet om de formaliteit.
Het automatisch verstrekken van een buitenlandse nationaliteit heeft wel terdege invloed voor de wijze waarop zo'n land invloed uitoefent op Nederland. Nu worden Erdogan kritische Turken in Turkije opgepakt omdat ze daar formeel Turk zijn zodra ze in Ankara landen. Dat zou niet gebeuren zonder de dubbele nationaliteit, want dan creëer je een diplomatieke rel.

Hoeveel criminele Marokkanen kunnen ongestoord naar Marokko afreizen als het hier iets te heet onder de voeten wordt. Marokko levert geen onderdanen uit dus zit je gebakken met een dubbele nationaliteit. Een hier veroordeelde vrouwenhandelaar vluchtte naar Turkije en kon daar onder de Turkse nationaliteit ongestoord zijn luxe leventje leiden. Want ook Turkije levert zijn eigen onderdanen niet uit. Ik bedoel maar.

Dus er zijn voldoende gegronde redenen om die dubbele nationaliteit af te schaffen. Dan zal je hiervoor een wet voor moeten ontwikkelen om het automatisch verschaffen van een buitenlandse nationaliteit tegen te gaan. Dat betekent dat je alleen Nederlanderschap behoud of verkrijgt als je de andere aangemeten nationaliteit opgeeft.
pi_161799367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zie Turken hier steeds maar weer Erdogan ophemelen, maar ik vraag me af hoe ze werkelijk denken over de ontwikkelingen in hun thuisland.
Er zijn ook veel Turken die tegen Erdogan zijn. De Erdogan-aanhangers zijn gewoon luidruchtiger.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:19:43 #12
110987 ErwinRommel
pi_161799439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:16 schreef Atak het volgende:

[..]

Er zijn ook veel Turken die tegen Erdogan zijn. De Erdogan-aanhangers zijn gewoon luidruchtiger.
Ik geloof goed dat de seculiere Turken, oa de hotelhouders en anderen die van het toerisme afhankelijk zijn fel tegen Erdogan zijn. Hoop dat die partij dan ook uiteindelijk zal zegevieren.
pi_161799654
quote:

[..]

Op zich wel logisch als er consequenties staan op het bekritiseren van Erdogan. Kan me voorstellen dat het lastig is om een balans te vinden tussen het uiten van je mening, en andere belangrijke zaken. Zoals het fatsoenlijk kunnen bezoeken van je familie in Turkije.
pi_161799763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ophemelen zal ik niet doen, maar je kan zijn goede daden niet simpelweg negeren. Hij heeft veel betekend voor de economie, infrastructuur en welzijn van Turkije.

Hij heeft inderdaad wat vreemde trekjes, maar men stemt met zijn portemonnee. Onder de vorige kabinetten is het volk niks opgeschoten, onder AKP wel.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:39:50 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161799873
quote:

[..]

In Nederland dus niet. Hier heeft toch 70% op die kerel gestemd?
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:40:06 #16
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_161799880
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:35 schreef xaban06 het volgende:
Hij heeft inderdaad wat vreemde trekjes
Aha zo wordt het oppakken van mensen die kritiek hebben op Erdogan genoemd. Vreemde trekjes.
pi_161799908
quote:
[..]
Ophemelen zal ik niet doen, maar je kan zijn goede daden niet simpelweg negeren. Hij heeft veel betekend voor de economie, infrastructuur en welzijn van Turkije.

Hij heeft inderdaad wat vreemde trekjes, maar men stemt met zijn portemonnee. Onder de vorige kabinetten is het volk niks opgeschoten, onder AKP wel.
Er is niets vreemd aan zijn trekjes. Hij volgt een precies de stappen naar een dictatorschap. De pers het zwijgen opleggen is daar een heel bekende stap in.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161799935
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:40 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Aha zo wordt het oppakken van mensen die kritiek hebben op Erdogan genoemd. Vreemde trekjes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Er is niets vreemd aan zijn trekjes. Hij volgt een precies de stappen naar een dictatorschap. De pers het zwijgen opleggen is daar een heel bekende stap in.
Is dat het enige wat jullie uit mijn post halen :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:44:02 #19
423584 begaaierd
pi_161799976
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

[..]

Is dat het enige wat jullie uit mijn post halen :')
Nope. Hartstikke mooi dat hij ook goede dingen voor Turkije heeft gedaan. Maar dit weegt voor mij niet op tegen zijn "nare trekjes".

En het feit dat jij het nare trekjes noemt zegt voor mij ook genoeg.
pi_161800050
Leiders met nare trekjes in de ogen van het buitenland waren juist wel populair hier dacht ik.
pi_161800075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:44 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Nope. Hartstikke mooi dat hij ook goede dingen voor Turkije heeft gedaan. Maar dit weegt voor mij niet op tegen zijn "nare trekjes".

En het feit dat jij het nare trekjes noemt zegt voor mij ook genoeg.
Dan zeg je omdat men het relatief goed heeft in Nederland.

Als wij het minder goed zouden hebben, minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid, dan zou je eerste prioriteit geen vrijheid op meningsuiting zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:51:18 #22
423584 begaaierd
pi_161800162
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dan zeg je omdat men het relatief goed heeft in Nederland.

Als wij het minder goed zouden hebben, minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid, dan zou je eerste prioriteit geen vrijheid op meningsuiting zijn.
Huh? En net zeg je dat Erdogan zo veel goede dingen heeft gedaan? Maar met zaken die je zelf benoemt; minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid vind ik dat het allemaal wel mee valt wat Erdogan heeft bewerkstelligt.
pi_161800245
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:51 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Huh? En net zeg je dat Erdogan zo veel goede dingen heeft gedaan? Maar met zaken die je zelf benoemt; minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid vind ik dat het allemaal wel mee valt wat Erdogan heeft bewerkstelligt.
:')

Dat zijn de zaken waar Erdogan aan werkt, hij zorgt er voor dat die zaken beter zijn of beter worden, dus stemmen ze op hem.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:00:02 #24
423584 begaaierd
pi_161800369
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat zijn de zaken waar Erdogan aan werkt, hij zorgt er voor dat die zaken beter zijn of beter worden, dus stemmen ze op hem.
Maar wat vindt jij er dan van dat hij mensen oppakt die kritisch op hem zijn? Aangezien jij het hier ook goed hebt en niet te maken hebt met minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:00:56 #25
110987 ErwinRommel
pi_161800393
quote:

[..]

Ik weet er te weinig van om een waardeoordeel te kunnen geven.
Tuurlijk, ik vloek ook wel eens als ik weer iets lees over Turkije wat mijzelf niet bevalt. Dan uit ik mijn mening en daar moet men het mee doen. Dat is een deel van de vrijheid die we hebben verworven en dat is een groot goed. We kunnen het radicaal met elkaar oneens zijn, maar we hoeven elkaar niet te haten.
En laat dat nu juist een probleem zijn. Men zoekt altijd een vijand in iets wat tegen de eigen principes in gaat.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:12:23 #26
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161800681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:47 schreef Toefjes het volgende:
Leiders met nare trekjes in de ogen van het buitenland waren juist wel populair hier dacht ik.
Pol Pot _O_
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161800700
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:12 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Pol Pot _O_
Goddomme, dat was wel een baasje hoor _O_
pi_161800729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:00 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Maar wat vindt jij er dan van dat hij mensen oppakt die kritisch op hem zijn? Aangezien jij het hier ook goed hebt en niet te maken hebt met minder inkomen, geen toekomstperspectief, veel corruptie, hoge werkloosheid.
Zijn 'vreemde trekjes' keur ik uiteraard niet goed, daarom begon ik ook mijn zin dat ik hem niet zou ophemelen.
Hij heeft veel wat zaakjes wat hij beter of anders kon aanpakken.

Maar als ik moet kiezen, zou ik toch voor Erdogan stemmen. Hier ben jij waarschijnlijk niet met mij eens. Vraag aan jouw, op wie zou jij dan stemmen of anders gezegd, wat is het alternatief?

Ik kan je alvast verklappen dat er geen alternatief is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:17:08 #29
423584 begaaierd
pi_161800790
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:14 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En hoe zou dat nou toch komen?
pi_161801133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:17 schreef begaaierd het volgende:

[..]

En hoe zou dat nou toch komen?
Laat ook maar :') jij weet echt niks over Turkije he, maar je wilt ook een mening hebben dus blaat je maar wat.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:41:21 #31
423584 begaaierd
pi_161801325
quote:

[..]

Vraag aan jouw, op wie zou jij dan stemmen of anders gezegd, wat is het alternatief?

Ik zou het niet weten, ik ben geen Turk.

Vraagje aan jou, waarom zou jij gaan stemmen voor een president van een land waar je misschien 2 keer per jaar komt?
Waarom zouden mensen überhaupt kunnen stemmen voor een presidentsverkiezing terwijl deze mensen in Nederland zijn geboren?
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:44:22 #32
423584 begaaierd
pi_161801400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Laat ook maar :') jij weet echt niks over Turkije he, maar je wilt ook een mening hebben dus blaat je maar wat.
Hoezo blaat ik maar wat?

De feiten zijn dat Erdogan mensen/ journalisten op pakt die kritiek uiten. En daar heb ik idd een mening over. Wat de beste man allemaal voor goeds verder heeft gedaan zal best maar ik heb kritiek over dit feit.
pi_161801485
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:41 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Vraagje aan jou, waarom zou jij gaan stemmen voor een president van een land waar je misschien 2 keer per jaar komt?
Waarom zouden mensen überhaupt kunnen stemmen voor een presidentsverkiezing terwijl deze mensen in Nederland zijn geboren?
Ik ben in NL geboren en heb inderdaad gestemd.

Ik kan niet namens anderen spreken. Ik heb het beste met Turkije, als ik de gelegenheid krijg om iets te betekenen dan maak ik daar gebruik van.
pi_161801499
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:41 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Als ik zou kunnen stemmen voor de president van de VS zou ik het doen, ook al kom ik lang niet elk jaar in dat land.
Of en zo ja waarom mensen kunnen stemmen in een land is iets wat dat land zelf moet regelen, daar hebben andere landen gelukkig niets over te zeggen.
pi_161801522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:44 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Hoezo blaat ik maar wat?

De feiten zijn dat Erdogan mensen/ journalisten op pakt die kritiek uiten. En daar heb ik idd een mening over. Wat de beste man allemaal voor goeds verder heeft gedaan zal best maar ik heb kritiek over dit feit.
Omdat de media of journalistiek er niks mee te maken heeft dat er geen fatsoenlijk alternatief is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:50:09 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161801538
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef xaban06 het volgende:
als ik de gelegenheid krijg om iets te betekenen dan maak ik daar gebruik van.
En dat was het stemmen op Erdogan? :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:52:04 #37
423584 begaaierd
pi_161801573
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ik zou kunnen stemmen voor de president van de VS zou ik het doen, ook al kom ik lang niet elk jaar in dat land.
Of en zo ja waarom mensen kunnen stemmen in een land is iets wat dat land zelf moet regelen, daar hebben andere landen gelukkig niets over te zeggen.
Welk land? Het land waarin je geboren bent of het land waar de verkiezingen gehouden worden?
pi_161801610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:52 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Welk land? Het land waarin je geboren bent of het land waar de verkiezingen gehouden worden?
Of jij mag stemmen in land X is een kwestie van land X en land X alleen.
Of dat het land is waar je geboren bent, waar je ouders vandaan komen of waar je toevallig geblinddoekt een dartpijltje in hebt weten te gooien op de landkaart is volstrekt irrelevant.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:55:43 #39
423584 begaaierd
pi_161801652
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik ben in NL geboren en heb inderdaad gestemd.

Ik kan niet namens anderen spreken. Ik heb het beste met Turkije, als ik de gelegenheid krijg om iets te betekenen dan maak ik daar gebruik van.
Maar vind je het zelf niet een beetje raar? Jij draagt bij aan het presidentschap van iemand waar je zelf totaal niks mee te maken hebt?

Jij beschuldigd mij dat ik niks weet van wat er in Turkije speelt, klopt. Maar in hoeverre ben je dan zelf op de hoogte wat er allemaal speelt. De hoofdlijnen zal je wel weten. Maar weet jij echt wat er op de binnenlanden speelt? Ben jij op de hoogte van alle problemen in dat land? Lijkt me niet
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:56:52 #40
423584 begaaierd
pi_161801669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar je kan niet stemmen voor het presidentschap van de VS.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:58:55 #41
423584 begaaierd
pi_161801704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Of jij mag stemmen in land X is een kwestie van land X en land X alleen.
Of dat het land is waar je geboren bent, waar je ouders vandaan komen of waar je toevallig geblinddoekt een dartpijltje in hebt weten te gooien op de landkaart is volstrekt irrelevant.
Dus Turkije bepaald of Turkse Nederlanders mogen stemmen?
pi_161801749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:56 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Maar je kan niet stemmen voor het presidentschap van de VS.

En welk land regelt dat? Het land waar je geboren bent of het land waar de verkiezingen plaatsvinden?
Als mijn ouders toevallig op vakantie in de VS waren geweest op het moment van mijn geboorte zou ik naast de Nederlandse nationaliteit de Amerikaanse nationaliteit hebben en zou ik daar mogen stemmen.
Wie er de Amerikaanse nationaliteit krijgen en wie er in Amerika mogen stemmen is een zaak van de VS, niet van Nederland.

Zo hanteren andere landen weer andere criteria en ondanks de bemoeizucht van sommige mensen, kunnen die daar niets aan veranderen en dat is mijns inziens maar goed ook.
pi_161801774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:58 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dus Turkije bepaald of Turkse Nederlanders mogen stemmen?
Turkije bepaalt of Turken mogen stemmen.
Of die Turken daarnaast ook andere nationaliteiten hebben is voor Turkije niet relevant.
Net zoals het voor de Nederlandse verkiezingen ook niet relevant is of de Nederlandse stemgerechtigden ook nog andere nationaliteiten hebben. Het zou een fraaie boel worden als Liechtenstein meent te moeten bepalen wie er in Nederland mogen stemmen. Waarom wil jij dat dan wel voor Turkije bepalen?
pi_161801778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Maar vind je het zelf niet een beetje raar? Jij draagt bij aan het presidentschap van iemand waar je zelf totaal niks mee te maken hebt?

Jij beschuldigd mij dat ik niks weet van wat er in Turkije speelt, klopt. Maar in hoeverre ben je dan zelf op de hoogte wat er allemaal speelt. De hoofdlijnen zal je wel weten. Maar weet jij echt wat er op de binnenlanden speelt? Ben jij op de hoogte van alle problemen in dat land? Lijkt me niet
Een beetje raar, misschien.

Ik ben goed op de hoogte van wat er speelt in Turkije. Is dat raar of onmogelijk?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:10:54 #45
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161801957
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Net zoals het voor de Nederlandse verkiezingen ook niet relevant is of de Nederlandse stemgerechtigden ook nog andere nationaliteiten hebben.
Was het dat maar :'( Waarom zou iemand met een dubbel paspoort en zich meer Turk of Marokkaan voelt hier stemrecht moeten hebben.
pi_161801971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Was het dat maar :'( Waarom zou iemand met een dubbel paspoort en zich meer Turk of Marokkaan voelt hier stemrecht moeten hebben.
Omdat het nogal kansloos is om mensen voor het stemmen de volstrekt oncontroleerbare vraag te stellen hoe Nederlands zij zich eigenlijk voelen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:13:00 #47
423584 begaaierd
pi_161801999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als mijn ouders toevallig op vakantie in de VS waren geweest op het moment van mijn geboorte zou ik naast de Nederlandse nationaliteit de Amerikaanse nationaliteit hebben en zou ik daar mogen stemmen.
Wie er de Amerikaanse nationaliteit krijgen en wie er in Amerika mogen stemmen is een zaak van de VS, niet van Nederland.

Zo hanteren andere landen weer andere criteria en ondanks de bemoeizucht van sommige mensen, kunnen die daar niets aan veranderen en dat is mijns inziens maar goed ook.
Maar daar ga je weer......ALS. Als jij niet hier geboren was had je misschien nog in Turkije gewoond.

En ik wil helemaal niks bepalen voor Turkije. Ik vind het gewoon vreemd dat derde generatie "Turkse Nederlanders" mogen stemmen voor de president van Turkije. Wat heb je er zelf aan?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:14:51 #48
423584 begaaierd
pi_161802029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat het nogal kansloos is om mensen voor het stemmen de volstrekt oncontroleerbare vraag te stellen hoe Nederlands zij zich eigenlijk voelen.
Er hoeft ook geen vraag gesteld te worden. je bent geboren in Nederland dus je hebt Nederlands stemrecht.
En niet omdat je Opa en oma toevallig 20 jaar in Turkije hebben gewoond voordat ze naar NL kwamen dat je mag mee bepalen wie er president wordt in Turkije waar je waarschijnlijk niet meer dan 3 keer per jaar komt.

En hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?

[ Bericht 2% gewijzigd door begaaierd op 29-04-2016 16:22:11 ]
pi_161802075
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:14 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Er hoeft ook geen vraag gesteld te worden. je bent geboren in Nederland dus je hebt Nederlands stemrecht.
En niet omdat je Opa en oma toevallig 20 jaar in Turkije hebben gewoond voordat ze naar NL kwamen dat je mag mee bepalen wie er president wordt in Turkije waar je waarschijnlijk niet meer dan 3 keer per jaar komt.
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.
Als je je zo druk maakt om de wijze waarop Turkije haar nationaliteiten en verkiezingen organiseert moet je misschien zelf Turk worden. Als je vervolgens de politiek in gaat, kun je er wellicht iets aan veranderen...
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:18:24 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161802102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..
Hier 20 jaar rondlopen, gebrekkig Nederlands spreken en met je hart meer betrokken zijn bij het land van je voorvaderen, maar je wel gediscrimineerd voelen omdat ze je maar niet als Nederlander willen zien. :')
pi_161802139
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..
Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:23:26 #52
423584 begaaierd
pi_161802214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je vervolgens de politiek in gaat, kun je er wellicht iets aan veranderen...
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.

Maar hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:00 #53
423584 begaaierd
pi_161802260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.
Klopt, en ook daar ben ik het niet mee eens.

Mijn mening is dat wanneer mensen meer dan 4 jaar niet meer in een land wonen het kiesrecht vervalt (uitzonderingen zijn uiteraard mogelijk).
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:06 #54
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161802263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..
pi_161802274
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.

Maar hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.
Nederland gaat daar niet over en jij al helemaal niet.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:28:08 #56
423584 begaaierd
pi_161802299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.
Nederland gaat daar niet over en jij al helemaal niet.
Wat een vergelijking. :{

Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
pi_161802315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.
pi_161802348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Tot zolang daar behoefte aan is.
pi_161802364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. :{

Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:
Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:32:20 #60
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161802384
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.
Daar is heel wat meer voor nodig ja, maar met dat papiertje aangeven dat je je 100% Nederlander voelt en wil zijn zou al een stapje in de goede richting zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:22 #61
423584 begaaierd
pi_161802429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Tot zolang daar behoefte aan is.
Behoefte van wie? Van de personen die in Nederland geboren worden of van Turkije?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:39:36 #62
423584 begaaierd
pi_161802494
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?

We zitten nu bij de derde generatie. Ik vind dat stemrecht nu toch wel moet komen te vervallen.
Over het paspoort kan worden gediscussieerd.

Wat heb je als geboren Nederlander er aan om te stemmen in Turkije?
pi_161802532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:39 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
pi_161802616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
Zolang het om Nederlanders gaat die in Turkije wonen geen bezwaar.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:49:48 #65
423584 begaaierd
pi_161802665
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoezo nou weer mijn arrogantie. Dit is gewoon mijn mening. Ik stel jou vragen omdat jij een andere mening hebt.
En weer kom je met een rare vergelijking. Ik woon niet in Turkije. Ik ben er niet geboren. Dus hoezo zou een Turk mij moeten gaan vertellen wie er wel en niet mogen stemmen.

Volgens mij is dit een forum waar meningen gedeeld mogen worden. Mijn mening is anders dan die van jou. Maar om mij dan direct een bemoeial en arrogant te noemen vind ik een beetje raar.

Ik zou het eigenlijk niet meer dan normaal vinden als Turkije tegen mij zou zeggen (als derde generatie Turk) dat stemmen in het land waar mijn opa en oma vandaan komen maar eens afgelopen moet zijn.

Sterker nog, ik zou het heel erg hypocriet vinden van derde generatie Nederlanders als zij nog een stem uitbrengen. Ze hebben niets meer met het land waar ik woon. Waarom zouden zij dan mee mogen beslissen met iets waar ik wel de vruchten van ga plukken en zij na de verkiezingen weer lekker verder gaan met hun leventje.

Hoe zit het eigenlijk met de derde generatie Nederlanders in Australië. Mogen zij ook nog steeds stemmen voor de presidentsverkiezingen hier in NL?

[ Bericht 9% gewijzigd door begaaierd op 29-04-2016 17:00:29 ]
pi_161802916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is een Nederlandse aangelegenheid. Het gaat immers om rechtsongelijkheid in Nederland onder Nederlanders, het gaat om rechten én plichten van Nederlanders, het gaat zelfs om de reikwijdte van het Turkse strafrecht in Nederland.

Het tamelijke progressieve kabinet Paars I had dan ook in tamelijk ontspannen tijden al besloten dat dubbele nationaliteiten onwenselijk waren en een andere nationaliteit moest worden opgegeven wanneer mogelijk. Die wet is echter gewoon niet uitgevoerd nadat die was aangenomen.

Verder kan Nederland natuurlijk ook gewoon beslissen dat de Nederlandse nationaliteit vervalt bij het aanhouden van een andere nationaliteit. Nederland kan ook gewoon besluiten om niet mee te werken aan de registratie door een buitenland in het geval dat buitenland de dubbele nationaliteit wil aanhouden. Indien Nederlanders actief meewerken aan het herstel van een tweede nationaliteit of de praktische effectuering daarvan, bijvoorbeeld een tweede paspoort aanvragen, dan kun je daar de consequentie aan verbinden dat de Nederlandse nationaliteit eindigt.

Zoals andere landen hun nationaliteitsrecht gebruiken om hun nationale en geopolitieke belangen te dienen, kan Nederland dat ook doen. Nederland hoeft niet langer gekke Henkie te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161803035
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het tamelijke progressieve kabinet Paars I had dan ook in tamelijk ontspannen tijden al besloten dat dubbele nationaliteiten onwenselijk waren en een andere nationaliteit moest worden opgegeven wanneer mogelijk. Die wet is echter gewoon niet uitgevoerd nadat die was aangenomen.
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
pi_161803153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Behoefte van wie? Van de personen die in Nederland geboren worden of van Turkije?
Beide.
pi_161803290
Er zijn meer landen die maar 1 nationaliteit accepteren. India is een voorbeeld. Bij Turkije speelt niet alleen dat overdreven nationalisme, maar ook een verdienmodel. Ze weten dat veel mensen ge-emigreerd zijn vroeger, maar de dienstplicht geldt nog altijd voor hen, want Turks paspoort. De dienstplicht kan je afkopen voor veel geld. Dat is wat veel mensen doen, tot in de 3e en 4e generatie aan toe (so much voor hun Erdogan love). Kassa voor de Turkse staat. En als ze wel komen, kunnen ze aan het oostfront gaan vechten voor de dictator. Ook interessant voor de staat.

Het blijft bizar waarom de 3e generatie een fascistische dictator steunen uit het land van hun voorouders. Echt onbegrijpelijk. Alsof 3e generatie Nederlanders in Canada en Amerika ineens in die landen op Wilders gaan stemmen als die de totale macht grijpt en overal Nederlandse vlaggen in het straatbeeld zet. Ik wed dat zeker 95% van die 3e generatie niet eens Nederland kan aanwijzen op een wereldkaart.
  Forum Admin vrijdag 29 april 2016 @ 17:24:03 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161803386
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:18 schreef Homey het volgende:
Er zijn meer landen die maar 1 nationaliteit accepteren. India is een voorbeeld. Bij Turkije speelt niet alleen dat overdreven nationalisme, maar ook een verdienmodel. Ze weten dat veel mensen ge-emigreerd zijn vroeger, maar de dienstplicht geldt nog altijd voor hen, want Turks paspoort. De dienstplicht kan je afkopen voor veel geld. Dat is wat veel mensen doen, tot in de 3e en 4e generatie aan toe (so much voor hun Erdogan love). Kassa voor de Turkse staat. En als ze wel komen, kunnen ze aan het oostfront gaan vechten voor de dictator. Ook interessant voor de staat.

Het blijft bizar waarom de 3e generatie een fascistische dictator steunen uit het land van hun voorouders. Echt onbegrijpelijk. Alsof 3e generatie Nederlanders in Canada en Amerika ineens in die landen op Wilders gaan stemmen als die de totale macht grijpt en overal Nederlandse vlaggen in het straatbeeld zet. Ik wed dat zeker 95% van die 3e generatie niet eens Nederland kan aanwijzen op een wereldkaart.
Dat zie je hier het forum ook terug. Het is blind nationalisme wat er al vanaf de jeugd ingestampt word. In de huiskamer heb je geen discussies, want wat is, dat is, daar is geen discussie over mogelijk.

Men praat niet voor niets over de 5e colonne, om de redenen die jij hier nu aandraagt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161803443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
Idd. De wet gaat niet zover dat je actief afstand hoeft te doen van een nationaliteit die je passief hebt gekregen. Neem je echter actief en bewust een andere nationaliteit aan dan de Nederlandse, dan raak je je Nederlandse nationaliteit kwijt.

Vervolgens krijg je dit soort grappen:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_nationaliteit.html

Collateral damage.
pi_161803461
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Men praat niet voor niets over de 5e colonne,
BNW gekkies en racisten, ja.
  Forum Admin vrijdag 29 april 2016 @ 17:28:53 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161803486
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

BNW gekkies en racisten, ja.
Zegt meer over jouw invulling van die term dan de eigenlijke betekenis. Of wil je gaan ontkennen dat al die afkoopsommetjes (of voetsoldaten als ze geen geld hebben) niet voordelig zijn voor de Turkse staat. Dat weten ze zelf ook wel, dus willen ze die dichtbij houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161803499
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vervolgens krijg je dit soort grappen:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_nationaliteit.html

Collateral damage.
En vergeet onze gouden Olympiër Jorrit Bergsma niet, die net op tijd tot de ontdekking kwam dat hij zijn paspoort kwijt zou raken als hij voor de Kazachstan-route zou kiezen.
pi_161803745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die wet is gewoon niet uitgevoerd, je moet naar het consulaat en formuliertjes invullen? Laat dan maar zitten hoor.

quote:
Dan registreer je ze gewoon als Nederlander en laat je Turkije en Marokko maar uitzoeken wie dat zijn, vanuit die landen uiteraard.
pi_161803790
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zegt meer over jouw invulling van die term dan de eigenlijke betekenis. Of wil je gaan ontkennen dat al die afkoopsommetjes (of voetsoldaten als ze geen geld hebben) niet voordelig zijn voor de Turkse staat. Dat weten ze zelf ook wel, dus willen ze die dichtbij houden.
Ja want daar hebben de racisten het doorgaans over als ze die termen gebruiken. :')

Bovendien, je hebt het over afkoopsommen. Over hoeveel geld hebben we het?
pi_161803808
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan registreer je ze gewoon als Nederlander en laat je Turkije en Marokko maar uitzoeken wie dat zijn, vanuit die landen uiteraard.
Hoe gaat het nu dan?
pi_161803845
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu dan?
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij wordt elke geboorte van iemand met ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit als zodanig geregistreerd en worden die gegevens gedeeld en in het paspoort gezet, zodat Turkije ze 18 jaar later kan oproepen voor militaire dienst.
pi_161803877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies, maar volgens mij wordt elke geboorte van iemand met ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit als zodanig geregistreerd en worden die gegevens gedeeld en in het paspoort gezet, zodat Turkije ze 18 jaar later kan oproepen voor militaire dienst.
Door Nederlandse autoriteiten? Nee hoor. Sterker nog, bestaande registraties zijn ook uit het bevolkingsregister geschrapt: https://www.rijksoverheid(...)rapt-uit-registratie
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:52:46 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161803922
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja want daar hebben de racisten het doorgaans over als ze die termen gebruiken. :')
Wel grappig dat je er wederom racisten bij moet halen in een discussie waar Nederlanders de Turken liever als volle Nederlander zouden willen zien zonder een dubbel paspoort, waarbij de loyaliteit duidelijk verdeeld is.
pi_161803993
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Wel grappig dat je er wederom racisten bij moet halen in een discussie waar Nederlanders de Turken liever als volle Nederlander zouden willen zien zonder een dubbel paspoort, waarbij de loyaliteit duidelijk verdeeld is.
Wel grappig dat je geen hand in eigen boezem durft te steken. Het is natuurlijk makkelijker om met het vingertje te wijzen naar irrelevante zaken.
pi_161804051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Door Nederlandse autoriteiten? Nee hoor. Sterker nog, bestaande registraties zijn ook uit het bevolkingsregister geschrapt: https://www.rijksoverheid(...)rapt-uit-registratie
Heb je ook een linkje naar hoe het uiteindelijk in de wet is komen te staan, want aan voorstellen alleen hebben we niks. Niet om vervelend te doen, maar ik zie hierin en andere berichten slechts een wetgevingstraject in een heel pril stadium.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:07:24 #83
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161804184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wel grappig dat je geen hand in eigen boezem durft te steken. Het is natuurlijk makkelijker om met het vingertje te wijzen naar irrelevante zaken.
Oh ja, weer dat stukje gebrek aan zelfreflectie :+ Waarom zou je in godsnaam een dubbel paspoort willen houden terwijl je in Nederland woont en geboren ben. Omdat je liever toch ook Turk blijf, maar dan wel wijzen naar anderen dat ze racist zouden zijn.
Als je zo overduidelijk vast wil houden aan je afkomst moet je ook niet raar opkijken dat anderen je ook zo blijven zien en je niet als Nederlander beschouwen.
pi_161804259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je ook een linkje naar hoe het uiteindelijk in de wet is komen te staan, want aan voorstellen alleen hebben we niks. Niet om vervelend te doen, maar ik zie hierin en andere berichten slechts een wetgevingstraject in een heel pril stadium.
Het is in de wet opgenomen:

Artikel 2.7 van de Wet basisregistratie personen:
"1 In de basisregistratie worden over de ingeschrevene uitsluitend de volgende gegevens opgenomen:

(...)
4. gegevens over de nationaliteit, met dien verstande dat geen gegevens over een vreemde nationaliteit worden opgenomen naast gegevens over het Nederlanderschap of het feit dat de betrokkene als Nederlander wordt behandeld;"
pi_161804305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is in de wet opgenomen:

Artikel 2.7 van de Wet basisregistratie personen:
"1 In de basisregistratie worden over de ingeschrevene uitsluitend de volgende gegevens opgenomen:

(...)
4. gegevens over de nationaliteit, met dien verstande dat geen gegevens over een vreemde nationaliteit worden opgenomen naast gegevens over het Nederlanderschap of het feit dat de betrokkene als Nederlander wordt behandeld;"
En het schrappen?
pi_161804307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:07 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh ja, weer dat stukje gebrek aan zelfreflectie :+ Waarom zou je in godsnaam een dubbel paspoort willen houden terwijl je in Nederland woont en geboren ben. Omdat je liever toch ook Turk blijf, maar dan wel wijzen naar anderen dat ze racist zouden zijn.
Als je zo overduidelijk vast wil houden aan je afkomst moet je ook niet raar opkijken dat anderen je ook zo blijven zien en je niet als Nederlander beschouwen.
Dus het gaat jou niet eens om het papiertje. Je eist volledige assimilatie. Turken dienen hun afkomst te verloochenen.

En daarom heeft het geen zin om papiertjes op te geven. Voor sommige rupsjes is het nooit genoeg.
pi_161804415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En het schrappen?
Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er beleid uitgebracht om het uiteindelijk te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:
quote:
Registreert de gemeente mijn dubbele nationaliteit?

Nee, als u de Nederlandse nationaliteit hebt, dan registreert de overheid daarnaast geen andere nationaliteit meer. Dit is een landelijke maatregel en geldt sinds 6 januari 2014. Op 31 januari 2015 zijn ook de bestaande registraties aangepast. Alle nationaliteiten behalve de Nederlandse zijn verwijderd uit de Basisregistratie Personen (BRP).
pi_161804583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er ergens beleid uitgebracht om het te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:

[..]

Mooi. Al ben ik daarmee nog niet zeker dat Turkije daarmee helemaal geen toegang heeft tot die informatie. Hoe roepen ze dan sindsdien Nederlanders van Turkse afkomst op voor de dienstplicht?

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dus het gaat jou niet eens om het papiertje. Je eist volledige assimilatie. Turken dienen hun afkomst te verloochenen.

En daarom heeft het geen zin om papiertjes op te geven. Voor sommige rupsjes is het nooit genoeg.
Het heeft sowieso zin want dan is de rechtsongelijkheid weg, is de lange arm van Erdogan een stukje minder krachtig en wordt de integratie bevordert. Er wordt altijd zo spastisch over gedaan, alsof het voor die Nederlanders een straf zou zijn om dezelfde rechten en plichten te hebben als andere Nederlanders. Dan moet er altijd iets persoonlijks van gemaakt worden, over hoe de Nederlands de Nederlander in kwestie zich voelt. Dat heeft er niks mee te maken, als iemand zich Fries voelt en geen Nederlander dan is dat zo, daar heeft de staat niets mee van doen, maar nationaliteit is bij uitstek een staatsaangelegenheid.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:30:22 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161804590
quote:
Je eist volledige assimilatie.
Is dat zo vreemd dan als je al 3 generaties woonachtig bent in het land waar je "graag" wilt wonen. Als je nu naar Canada gaat dan herken je daar echt de kleinkinderen niet meer terug van de mensen die daar in de jaren '50 '60 naartoe geëmigreerd zijn, Nederlands spreken ze al helemaal niet meer.

quote:
En dat is ook een beetje de vicieuze cirkel: Ik blijf turk, want Nederlanders racisten zien me als Turk, en daarom blijf ik maar Turk.
pi_161804609
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ettermarokkaantjes zijn ettermarokkaantjes omdat ze naar niemand luisteren. :{

Etter

:{²
Dat is niet helemaal waar. Ettermarokkaantjes zijn dat meestal omdat niemand ze corrigeert. De familie zit thuis en ziet het niet - de Nederlander die het lef heeft een Marokkaan te corrigeren krijgt meteen 20 man op zijn dak want "dat is niet acceptabel".

2 punten die moeten veranderen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:30 #91
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161804652
quote:

[..]

Ik denk dat het lastig te bevatten is dat wanneer je hier geboren en getogen bent, de taal spreekt en naar school gaat of een baan hebt je identiteit dan ook ontleent aan nationaliteit. Het land waar je drie weken per jaar op vakantie gaat (ik chargeer). Alsof je met je hoofd hier bent en met je hart elders.
Wat precies maakt dit zo belangrijk (even voor het gemak de wettelijke bepalingen buiten beschouwing latend)?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161804838
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat het lastig te bevatten is dat wanneer je hier geboren en getogen bent, de taal spreekt en naar school gaat of een baan hebt je identiteit dan ook ontleent aan nationaliteit. Het land waar je drie weken per jaar op vakantie gaat (ik chargeer). Alsof je met je hoofd hier bent en met je hart elders.
Wat precies maakt dit zo belangrijk (even voor het gemak de wettelijke bepalingen buiten beschouwing latend)?
Wat jij denk ik mist, is dat het geen kwestie van of of is, maar een kwestie van en en. De derde (en vierde) generatie Nederturken zal begrijpen dat bij hen de term "Nederlander" de lading niet volledig dekt, maar hetzelfde geldt voor "Turk".

En dan heb je het land van drie weken per jaar op vakantie, maar daar houdt de link met Turkije niet op. Turkije zit in de opvoeding, in de keuken, in de muziek, voetbal etc. En het is maar wat jij ziet onder "hart", want zeker ook als het gaat om jongere generaties is bij de meesten het centrum van hun leven in Nederland gelegen: familie, vrienden, kennissen, huis, werk etc.

En over het belang: dat zal inderdaad in het praktische zitten. Wat anders?
pi_161804905
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mooi. Al ben ik daarmee nog niet zeker dat Turkije daarmee helemaal geen toegang heeft tot die informatie. Hoe roepen ze dan sindsdien Nederlanders van Turkse afkomst op voor de dienstplicht?
Ik zou niet weten hoe Turkije iemand kan oproepen als zijn ouders hem niet hebben ingeschreven bij de Turkse autoriteiten.

quote:
Het heeft sowieso zin want dan is de rechtsongelijkheid weg, is de lange arm van Erdogan een stukje minder krachtig en wordt de integratie bevordert. Er wordt altijd zo spastisch over gedaan, alsof het voor die Nederlanders een straf zou zijn om dezelfde rechten en plichten te hebben als andere Nederlanders. Dan moet er altijd iets persoonlijks van gemaakt worden, over hoe de Nederlands de Nederlander in kwestie zich voelt. Dat heeft er niks mee te maken, als iemand zich Fries voelt en geen Nederlander dan is dat zo, daar heeft de staat niets mee van doen, maar nationaliteit is bij uitstek een staatsaangelegenheid.
1. Welke rechtsongelijkheid heb je het nu over?
2. De lange arm van Erdogan is een verzinsel en al was het waar, Erdogan is een tijdelijk fenomeen. Kun je specifieker benoemen waar je op doelt?
3. Nergens uit blijkt dat het ontbreken van een papiertje integratie zou bevorderen. Bovendien is integratie zo subjectief als wat.
pi_161804940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:30 schreef Woelwater het volgende:
Is dat zo vreemd dan.
Ja. Assimilatie kan je niet eisen.
pi_161804974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja. Assimilatie kan je niet eisen.
Tuurlijk kan dat wel. Het is alleen niet slim.
Maar het kan zeker.
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:01:45 #96
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161805133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat jij denk ik mist, is dat het geen kwestie van of of is, maar een kwestie van en en. De derde (en vierde) generatie Nederturken zal begrijpen dat bij hen de term "Nederlander" de lading niet volledig dekt, maar hetzelfde geldt voor "Turk".

En dan heb je het land van drie weken per jaar op vakantie, maar daar houdt de link met Turkije niet op. Turkije zit in de opvoeding, in de keuken, in de muziek, voetbal etc. En het is maar wat jij ziet onder "hart", want zeker ook als het gaat om jongere generaties is bij de meesten het centrum van hun leven in Nederland gelegen: familie, vrienden, kennissen, huis, werk etc.

En over het belang: dat zal inderdaad in het praktische zitten. Wat anders?
Ik begrijp het oprecht niet, dus vandaar ik ook deze vraag bij je neerleg.

Bedankt voor je reply. Ik maak eruit op dat nationaliteit een grote factor is om de focus op het geboorteland van de (voor)ouders te houden. Tien of twintig generaties na jou zijn de kinderen die dan geboren in deze bevolkingsgroep worden nog steeds Turks.
Zo blijft in stand dat de term 'Nederlander' de lading niet gaat dekken. Een gemiste kans, vind ik.
pi_161805139
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Het is alleen niet slim.
Maar het kan zeker.
Alles kan, je kan ook ethisch zuiveren en mensen in kampen vergassen.
Vanuit het idee van mensenrechten en de rechtsstaat kan het niet. Je kunt vanuit dat raamwerk iemand niet verplichten om zich op een bepaalde voorgeschreven manier te gedragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceberut op 29-04-2016 19:07:33 ]
pi_161805229
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp het oprecht niet, dus vandaar ik ook deze vraag bij je neerleg.

Bedankt voor je reply. Ik maak eruit op dat nationaliteit een grote factor is om de focus op het geboorteland van de (voor)ouders te houden. Tien of twintig generaties na jou zijn de kinderen die dan geboren in deze bevolkingsgroep worden nog steeds Turks.
Zo blijft in stand dat de term 'Nederlander' de lading niet gaat dekken. Een gemiste kans, vind ik.
Het is alleen maar speculeren hoe het er over een aantal generaties uit gaat zien. Een voorbeeld kan je misschien zien in de Hindoestanen waarvan de band met India al een stuk minder is, al zijn er natuurlijk wel invloeden. Mijn inschatting is dat Turkse invloeden zullen blijven, maar dat de band met Turkije minder zal zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:11:55 #99
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161805354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is alleen maar speculeren hoe het er over een aantal generaties uit gaat zien. Een voorbeeld kan je misschien zien in de Hindoestanen waarvan de band met India al een stuk minder is, al zijn er natuurlijk wel invloeden. Mijn inschatting is dat Turkse invloeden zullen blijven, maar dat de band met Turkije minder zal zijn.
Dat denk ik niet. Voor veel Turken die hier geboren en getogen zijn is Erdogan hun leider.
Als dit de praktijk nu is en deze praktijk wordt niet gewijzigd is er geen enkele andere aanwijzing dan dat de kinderen van tien generaties in de toekomst de president van Turkije als hun leider beschouwen, volgens mij.
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:12:30 #100
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161805361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:02 schreef Ceberut het volgende:
Alles kan, je kan ook ethisch zuiveren en mensen in kampen vergassen.
Want dat is ook echt vergelijkbaar met het afstand doen van de 2e nationaliteit in je paspoort :')

Debiel
pi_161805456
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Voor veel Turken die hier geboren en getogen zijn is Erdogan hun leider.
Als dit de praktijk nu is en deze praktijk wordt niet gewijzigd is er geen enkele andere aanwijzing dat de kinderen van tien generaties in de toekomst de president van Turkije als hun leider beschouwen, volgens mij.
Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:24:00 #102
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161805567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.
Vanzelfsprekend blijf je dan altijd Turk ongeacht je hier geboren bent, naar school gaat of hier een huis hebt gekocht.
pi_161806546
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:24 schreef damian5700 het volgende:
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.
Vanzelfsprekend blijf je dan altijd Turk ongeacht je hier geboren bent, naar school gaat of hier een huis hebt gekocht.
Ik bedoel er Turken mee, die daadwerkelijk wel om Nederland geven maar ook om hun afkomst en familie.
pi_161806826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe Turkije iemand kan oproepen als zijn ouders hem niet hebben ingeschreven bij de Turkse autoriteiten.
Dat weet ik ook niet, ik kan het alleen nog niet uitsluiten. En dat inschrijven bij buitenlandse autoriteiten of het vervullen van de dienstplicht moeten we dan maar strafbaar stellen dan wel sanctioneren met het verlies van het Nederlanderschap.

quote:
1. Welke rechtsongelijkheid heb je het nu over?
Een nationaliteit is een verzameling rechten en plichten van een individu tegenover een staat.
quote:
2. De lange arm van Erdogan is een verzinsel en al was het waar, Erdogan is een tijdelijk fenomeen. Kun je specifieker benoemen waar je op doelt?
Het probleem was er ook al voor Erdogan en zal na Erdogan ook niet helemaal weg zijn.

quote:
3. Nergens uit blijkt dat het ontbreken van een papiertje integratie zou bevorderen. Bovendien is integratie zo subjectief als wat.
Feit is dat de integratie van bevolkingsgroepen die hun eigen nationaliteit behouden helemaal niet goed gaat, en die moederlanden ook ijveren om de banden met dat land stevig aangetrokken te houden uit eigenbelang. Een beetje boerenverstand volstaat om vast te stellen dat dat de integratie hindert.
pi_161807294
Waarom is dit megalomane typ elke dag op tv, wat boeit dit?
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:37:43 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161809874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ettermarokkaantjes zijn dat meestal omdat niemand ze corrigeert.
Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:

A. Ze laten zich niet corrigeren
B. Ze doen veel uit zicht. Ouders weten niet alles.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_161809984
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:

Ouders falen dus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:44:50 #108
13462 BansheeBoy
pi_161810247
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Ouders falen dus.
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161810319
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En waarom niet verwijtbaar?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161811612
quote:

[..]

Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken. Bovendien vind ik dit altijd zo'n zwaktebod. Van een moslima die aan de andere kant van de stad bwvs een sigaret opsteekt, weten de ouders nog voor ze thuis is wat ze gedaan heeft, maar van de overvallen of het meisje achter het raam door zoonlief weten ze zgn nooit iets af. Geloof ik niks van.
pi_161818230
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.

Of is jouw ervaring anders ?

B. Tsja. Wat gaan ze daar aan doen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kassamiep op 30-04-2016 09:38:38 ]
pi_161818926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.

Of is jouw ervaring anders ?

B. Tsja. Wat gaan ze daar aan doen ?
Nederigheid aanleren.
pi_161820534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Turkije is onder Atatürk omgevormd tot een seculiere staat. Met een strenge scheiding van religie en staat. Wat met name door het leger streng werd gehandhaafd. En heeft zich zeker in vergelijking met andere moslim landen modern ontwikkeld. Vervolgens is Erdogan aan de macht gekomen die Turkije eigenlijk zou willen omvormen naar een meer radicale moslim staat. En zijn tegenstanders binnen de rechterlijke macht en leger zitten nu vrijwel allemaal in de gevangenis. Dus dat honderd jaar achterlopen viel dus in de eerste instantie wel mee.
Ik weet het maar momenteel is het helaas wel weer zo. Ik durf er niet over te speculeren of dat het een incident is of dat er misschien toch meer achter zit. Je zou ook kunnen stellen dat juist door het onderdrukken van de beweging die de staat en de religie willen koppelen er een voedingsbodem was waar Erdogan van profiteert doordat die mensen niet de ontwikkelingen konden bijhouden. Wat vind jij van die stelling?
Natuurlijk ben ik een voorstander van een seculiere staat maar ja, als in Turkije veel mensen dat niet zijn...

Ik wil verder niet oordelen over Turkije, het gaat mij om de vaststelling dat de culturele verschillen erg groot zijn. Stel dat dat ooit verandert dan kan onze relatie met Turkije eveneens veranderen. Dan nog zou ik altijd een tegenstander zijn van uitbreiding van de EU naar Turkije (mocht de EU dan nog bestaan, ik voorzie dat de EU tegen die tijd in ieder geval niet meer onder die naam in die vorm zal bestaan) en dit zou dan los staan van Turkije, ik geloof gewoon niet dat het goed is voor de landen die lid zijn van zo'n (con)federatie wanneer het gebied zo groot wordt. Je ziet nu al dat de EU extreem intensief wordt bewerkt door lobby's en dat EU-beleid vaak slecht uitpakt voor indiviudele staten omdat niet alles wat goed is voor de EU ook goed is voor die staten.
een sidenote, ik ben nog steeds pissed dat de EU ons de gloeilamp heeft afgepakt en dit stel ik als groene jongen die een zeer geringe bijdrage levert aan het verkloten van onze planeet in vergelijking met >95% van de mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-04-2016 12:05:25 ]
#NoDAPL
pi_161820635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:
En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.
LOL
Ze zijn niet geïntegreerd en ze kennen de cultuur van hun ouders niet. :|W
In de Marokkaanse samenleving is het juist heel erg gebruikelijk dat de omgeving het kind corrigeert, dat hangt samen met het feit dat de ouders het zo weinig doen. Voor mij maakt het geen verschil of dat ik een Poldermarokkaans kind of een autochtoon/autochtoons (?) kind zich slecht zie gedragen (bijvoorbeeld bij zwerfafval, dierenmishandeling of met een groep tegen 1 iemand gericht zijn), ik zal er wat van zeggen als ik het zie.
#NoDAPL
pi_161820682
Ik heb het idee dat sommige Turken en Marokkanen iets heel erg niet begrijpen. Dan zie je bij Pauw twee Turken die door iedereen heenpraten, een vrouw krijgt het woord maar zij denderen er gewoon doorheen, je gelooft het niet. Ze moeten bijna met drie man vastgehouden worden om eindelijk hun bek eens dicht te houden. En die twee hebben het dan over hun zoontjes die ze goeie manieren leren.
http://www.npo.nl/pauw/25-04-2016/VARA_101377267

Hetzelfde over democratie, ik denk dat veel Turken en Marokkanen niet begrijpen wat democratie is. Ze snappen het belang niet van persvrijheid. Totdat ze zelf opgepakt worden voor het bekijken van een of ander filmpje, want de grens waar iemand opgepakt wordt en wanneer niet, is heel vaag in een dictatuur. Pas als ze dat zelf voelen, begrijpen ze het. Die pure willekeur willen ze uiteindelijk zelf ook niet. Een les op school over democratie is echt wel aan hun besteed. Iedereen gaat ervan uit dat ze het snappen, maar ze snappen het niet.
pi_161820704
quote:

[..]

Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.
Waarom vindt jij dat het niet verwijtbaar is?
Verder vind ik dat verwijten niet interessant, het gaat er om dat je de problemen die er zijn oplost. In dit concrete geval: als vastgesteld wordt dat Poldermarokkaanse ouders niet in staat zijn om hun kindjes goed op te voeden dan moet de samenleving het maar overnemen. Verplichte peuterspeelzaal (minimaal 80% autochtone kindjes ;)) en veprlichte kleuterschool lijkt me alvast een goede start. Verder bij slecht gedrag meer maatschappelijke begeleiding buiten huis en buiten schooltijd zodat het kind meer op een positieve manier wordt beïnvloed. En natuurlijk gesprekken hebben met de ouders.
#NoDAPL
pi_161820732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat sommige Turken en Marokkanen iets heel erg niet begrijpen. Dan zie je bij Pauw twee Turken die door iedereen heenpraten, een vrouw krijgt het woord maar zij denderen er gewoon doorheen, je gelooft het niet. Ze moeten bijna met drie man vastgehouden worden om eindelijk hun bek eens dicht te houden. En die twee hebben het dan over hun zoontjes die ze goeie manieren leren.

Hetzelfde over democratie, ik denk dat veel Turken en Marokkanen niet begrijpen wat democratie is. Ze snappen het belang niet van persvrijheid. Totdat ze zelf opgepakt worden voor het bekijken van een of ander filmpje, want de grens waar iemand opgepakt wordt en wanneer niet, is heel vaag in een dictatuur. Pas als ze dat zelf voelen, begrijpen ze het. Die pure willekeur willen ze uiteindelijk zelf ook niet. Een les op school over democratie is echt wel aan hun besteed. Iedereen gaat ervan uit dat ze het snappen, maar ze snappen het niet.
Daar leiden de Nederlandse kindjes onder, die hebben meer aan lessen voor rekenen, taal, aardrijkskunde...
Een goed intergratietraject ligt meer voor de hand maar dat is blijkbaar weer te hoog gegrepen voor onze overheid (bij een goed integratietraject hoort meer dan een verplicht cursusje) en MBO-scholen die die integratiecursusjes hebben verzorgd.
#NoDAPL
pi_161833542
Zijn er nog vochtige updates?
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:50:15 #119
13462 BansheeBoy
pi_161835133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken.
Ok, jij heb duidelijk je puberteit overgeslagen. :{

pi_161835357
bansheeboy, je moet begrijpen dat wij nederlanders geen ruk om turkije of hun tradities geven. je bent hier in nederland dus je zult je moeten aapassen. als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Want weggaan doen ze ook niet.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:58:59 #121
13462 BansheeBoy
pi_161835406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:57 schreef Eenskijken het volgende:
bansheeboy, je moet begrijpen dat wij nederlanders geen ruk om turkije of hun tradities geven. je bent hier in nederland dus je zult je moeten aapassen. als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Want weggaan doen ze ook niet.
Ik begrijp je wel. Maar iedereen zal een deel van zijn natte legging moeten droogmaken. Het is echt een vereiste om elkaar de handen toe te reiken. :{

pi_161835540
ik denk dat dat al lang gebeurt (vanaf nederlandse kant, niet zozeer turkse kant), maar de uitgereikte hand wordt niet geaccepteerd, ja, alleen om het geld (uitkeringen) in ontvangst te nemen, maar verder willen ze van niets weten. Het is een beetje alsof je wel de lusten wil, maar als dan om de lasten gevraagd wordt, de vingers in de oren wordt gestoken en roept van 'lala, ik weet van niets, ik ken deze cultuur niet'. zo werkt niet natuurlijk niet. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijk nemen,
There are only 151 Pokémon.
pi_161835637
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang meer zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper :W

[ Bericht 0% gewijzigd door cofox op 30-04-2016 23:25:19 ]
pi_161835852
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw is ontwaakt en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper :W
_O-
pi_161836003
quote:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

ik hou wel van fascistische bakkers. Haal mijn brood tegenwoordig bij de Duitse bakker in de stad, niet meer bij de Turkse bakker. Die vent heeft even zijn ware gezicht laten zien, godver :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161836278
quote:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang meer zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

Zolang het bij Anatolisch bloed blijft dan... :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:55:32 #127
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161837085
quote:

Turken gaan massaal zelfmoord plegen zodat we geen last meer van ze hebben? Rare gast, die bakker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:27:53 #128
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_161928902
quote:

Leuke verzonnen fantasie verhaaltjes.Hup en nu terug naar je zolder.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:29:15 #129
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161928960
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Leuke verzonnen fantasie verhaaltjes.Hup en nu terug naar je zolder.
Omdat het je niet zint is het een fantasie verhaal? Of heb je nog hard bewijs?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:04:10 #130
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_161930231
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:29 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Omdat het je niet zint is het een fantasie verhaal? Of heb je nog hard bewijs?
Hahahahaha, hoeft tegenwoordig de gebeurtenis verteller niet meer met hard bewijs komen maar andersom?

Welke bakker was dit dan? Welke straat? Bel ik hem even.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:06:47 #131
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161930377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:04 schreef TeenWolf het volgende:
Hahahahaha, hoeft tegenwoordig de gebeurtenis verteller niet meer met hard bewijs komen?
Hier, een mooi topic voor je waar je die stelling kunt neerleggen:

NWS / Vrouw (51) aangevallen in tram door groep Feyenoord-supporters #2
pi_161936005
Zit dat paard nog steeds in Turkije?

[ Bericht 5% gewijzigd door Atak op 05-05-2016 12:06:00 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 07:18:39 #133
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161938953
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er beleid uitgebracht om het uiteindelijk te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:

[..]

Wat gek.. dat bedoel ik in verband met mogelijk ontnemen van Nederlandse nationaliteit bij bepaalde vergrijpen. Dat mag alleen als je iemand niet statenloos maakt. Maar moet de Nederlandse overheid dan voor elk geval alle landen ter wereld checken of betrokkene daar een tweede nationaliteit heeft?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:15:55 #134
110987 ErwinRommel
pi_161941346
Schijnbaar zit er in Rotterdam zo een stiekeme NSB Turk die aangifte gedaan heeft tegen mevrouw

Nieuwe aanklachten tegen columniste Ebru Umar

Aan die vuile landverrader, flikker aub op naar je eigen heilstaat Turkije.
pi_161941466
quote:
De klacht over die illustratie kwam in Turkije terecht door een inwoner van Rotterdam.
Hoe laag ben je dan...
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:24:42 #136
110987 ErwinRommel
pi_161941491
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe laag ben je dan...
Nog lager dan een NSB'er. Een NSB'er was tenminste nog een "nederlander".
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:33:08 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161941651
Tja de regering van Erdogan kan nu eenmaal niet meer terug nu hij de stap heeft gezet om tot vervolging over te gaan.

Turkije had ongetwijfeld ingeschat dat de media aandacht van deze columniste wel mee zal vallen, maar in Nederland leeft het wat meer dan gedacht, vooral in de wat kritische media over mogelijke toezeggingen aan Turkije voor o.a. visum vrij reizen.

Als men nu Ebru Umar laat gaan dan is dat een teken van zwakte, iets wat niet kan omdat dat het gezag zal ondermijnen omdat de trots wordt aangetast.
Er zijn overigens wel andere mogelijkheden om Ebru naar huis te krijgen, en ik verwacht op korte termijn wel een belangrijke ontwikkeling hierin.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:49:03 #138
pi_161942005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:35 schreef Atak het volgende:
Zit die paard nog steeds in Turkije?
die paard? Ben jij zo'n infiltrerende nep-hollandse spion met Turkse roots die Ome Erdo regelmatig in de bips pakt?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_161942460
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:33 schreef ozzietukker het volgende:
Er zijn overigens wel andere mogelijkheden om Ebru naar huis te krijgen, en ik verwacht op korte termijn wel een belangrijke ontwikkeling hierin.
Totall recall op die Tukse paupers gaan. NL is nog steeds EU voorzitter.. Sancties instellen, overeenkomsten van tafel en handelsblokkades instellen. Moet je zien hoe snel ze op de knietjes gaan.

Maarja, Markie kennende krijgt Turkije er nog 6 miljard extra bij als ze beloven Ebru niet langer dan 5 jaar te geven :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 12:12:38 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:18:33 #140
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161942587
Ik voel een kristalnacht aankomen. Weg met de donerkebab!
pi_161942633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Ja Ebru wil vast dat haar ouders en neefjes en nichtjes worden neergeknuppeld.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 mei 2016 @ 12:47:59 #142
862 Arcee
Look closer
pi_161943235

Blijkbaar een tekening door haar zelf gemaakt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_161943252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Dat zal Umar leren!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:48:52 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161943255
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:12 schreef CrashO het volgende:

[..]

Totall recall op die Tukse paupers gaan. NL is nog steeds EU voorzitter.. Sancties instellen, overeenkomsten van tafel en handelsblokkades instellen. Moet je zien hoe snel ze op de knietjes gaan.

Maarja, Markie kennende krijgt Turkije er nog 6 miljard extra bij als ze beloven Ebru niet langer dan 5 jaar te geven :')
Hard tegen hard in Turkije werkt niet. Ik kom werkgerelateerd regelmatig in Turkije en men heeft daar en iets andere cultuur en men gaat niet willen toegeven dat men fout zat als dat het gevoel van eer aantast. Als men al echt tot sancties over gaat heeft dat een averechts effect.

Er zijn wel wat meer manieren om de columniste het land uit te krijgen en dat moet dan vooral onder de radar gebeuren. En dat is niet onmogelijk als ze de juiste hulp krijgt, hoewel Ebru Umar nu vooral strijdvaardig is en nog denkt dat het via de legale weg zal kunnen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_161943530
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:47 schreef Arcee het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/I6zKRkN7fID2gdEPYEPO8Iksyyc=/fit-in/1024x0/filters:no_upscale()/http://metronieuws.tcdn.n(...)37311.jpg]afbeelding[/url] ]

Het staat er zelfs rechtsonder in door wie hij is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 13:01:49 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:38:59 #146
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_161944166
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:47 schreef Arcee het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/I6zKRkN7fID2gdEPYEPO8Iksyyc=/fit-in/1024x0/filters:no_upscale()/http://metronieuws.tcdn.n(...)37311.jpg]afbeelding[/url] ]

Nee. Tekening van Linda Zoon waar Ebru voor wordt gestraft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_161944218
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel. Maar iedereen zal een deel van zijn natte legging moeten droogmaken. Het is echt een vereiste om elkaar de handen toe te reiken. :{

Nou nee😇.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161944255
Komt ze vandaag nog vrij?
pi_161944265
quote:

[..]

Zijn 'vreemde trekjes' keur ik uiteraard niet goed, daarom begon ik ook mijn zin dat ik hem niet zou ophemelen.
Hij heeft veel wat zaakjes wat hij beter of anders kon aanpakken.

Maar als ik moet kiezen, zou ik toch voor Erdogan stemmen. Hier ben jij waarschijnlijk niet met mij eens. Vraag aan jouw, op wie zou jij dan stemmen of anders gezegd, wat is het alternatief?

Ten tijde van hitler was er ook geen alternatief. Wil niet zeggen dat het dan per definitie een goede keuze was.
pi_161944311
Ebru heeft daar gewoon een huis in Turkije dus zo erg is het ook weer niet. Als Turkije een Noord-Korea geweest zou zijn dan zou Ebru geen huis gekocht hebben. Volgens mij dacht Ebru "ik ga lekker in Turkije zitten en alles wat los en vastzit beledigen en misschien krijg ik dan aandacht en kan ik geld verdienen als columniste". Dat laatste is in iig gelukt.
pi_161944327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:48 schreef Atak het volgende:
Ebru heeft daar gewoon een huis in Turkije dus zo erg is het ook weer niet. Als Turkije een Noord-Korea geweest zou zijn dan zou Ebru geen huis gekocht hebben. Volgens mij dacht Ebru "ik ga lekker in Turkije zitten en alles wat los en vastzit beledigen en misschien krijg ik dan aandacht en kan ik geld verdienen als columniste". Dat laatste is in iig gelukt.
Goedpratende nsb Turk gespot.
pi_161944335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Schijnbaar zit er in Rotterdam zo een stiekeme NSB Turk die aangifte gedaan heeft tegen mevrouw

Nieuwe aanklachten tegen columniste Ebru Umar

Aan die vuile landverrader, flikker aub op naar je eigen heilstaat Turkije.
Dacht dat de NSB niet meer bestond.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161944354
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Goedpratende nsb Turk gespot.
Nee, hoor. Trouwens ik vind dat Ebru alles mag zeggen maar ik ben toch niet verplicht om een fan te zijn van zo'n paardenbek?
pi_161944368
NSB'ers. :')
pi_161944634
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

die paard? Ben jij zo'n infiltrerende nep-hollandse spion met Turkse roots die Ome Erdo regelmatig in de bips pakt?
Lidwoorden blijven te hoog gegrepen voor onze nieuwe bruinhemden..
pi_161944745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:51 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee, hoor. Trouwens ik vind dat Ebru alles mag zeggen maar ik ben toch niet verplicht om een fan te zijn van zo'n paardenbek?
Jullie hebben beide in ieder geval geen problemen met beledigen.
pi_161944865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:14 schreef vulgarismagistralis het volgende:

[..]

Lidwoorden blijven te hoog gegrepen voor onze nieuwe bruinhemden..
het bips
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161944971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:29 schreef Za het volgende:
Waarom is dit megalomane typ elke dag op tv, wat boeit dit?
Omdat Nederlanders een ziekte hebben, ze moeten zich overal mee bemoeien, mensen in andere regios moeten dezelfde normen en waarden hebben als hier, zo niet zijn het dictators, achtergestelde en ontwetende.

Buitenlanders moeten in NL zich aan de Nederlandse wet houden, maar Turken in Turkije (toevallig met daarbij een NL paspoort) hoeven zich niet aan de Turkse wet te houden.
pi_161945002
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Omdat Nederlanders een ziekte hebben, ze moeten zich overal mee bemoeien, mensen in andere regios moeten dezelfde normen en waarden hebben als hier, zo niet zijn het dictators, achtergestelde en ontwetende.

Buitenlanders moeten in NL zich aan de Nederlandse wet houden, maar Turken in Turkije (toevallig met daarbij een NL paspoort) hoeven zich niet aan de Turkse wet te houden.
omdat een nederlander die in een naziregime wordt veroordeeld terwijl wij dat regime geld geven om kindervluchtelingen illegaal te laten werken
pi_161945150
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

omdat een nederlander die in een naziregime wordt veroordeeld terwijl wij dat regime geld geven om kindervluchtelingen illegaal te laten werken
En terecht, had ze zich maar aan de lokale wet moeten houden. Dit is exact wat ik bedoel.

Ebru, rasechte Nederlandse naam :')
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:58:37 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161945762
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

En terecht, had ze zich maar aan de lokale wet moeten houden. Dit is exact wat ik bedoel.

Hoewel ik redelijk kan meegaan in het feit dat je aan de lokale wet moet houden is het natuurlijk ook weer zo dat Turkije nu uitspraken gedaan buiten Turkije toch in Turkije wil berechten omdat de persoon toevallig daar is.
Ook bijvoorbeeld het vervolgen van de Duitse komiek welke in Duitsland is en in Duitsland uitspraken doet die volgens de Europese normen en waarden niet strafbaar zijn gaat een stap te ver en Europa laat zich krampachtig in een hoek zetten door Erdogan.

Want Erdogan dreigt wel met zijn troefkaart, die troefkaart kan hij toch echt maar één keer spelen, en had Merkel geweigerd om de Duitse komiek te vervolgen, had Erdogan die troefkaart echt gespeeld?, want uiteindelijk is het visumvrij reizen en mogelijk toetreden tot de Europese unie een veel belangrijker doel....
Europa moet en kan zich veel harder opstellen tegen de leider met grootheidswaanzin, want ja Europa heeft een Turkije nodig waar de regering stevig in het zadel zit zodat Turkije niet ook een conflict gebied wordt met gewapende groeperingen, maar Turkije heeft ook Europa nodig om economisch gezond te blijven en juist deals als visumvrij reizen helpt daarbij, want zodra Erdogan de troefkaart speelt en Europa daadwerkelijk sancties kan en zal instellen zal de economie van Turkije instorten, want ook daar zijn nu al voortekenen van een zeepbel, Europese investeerders zijn nodig!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:57:04 #162
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161956184
Barbertje Umar moet hangen. Nu er kennelijk niets te vinden is om haar voor het gerecht te brengen, moet het feit dat ze daar over klaagt blijkbaar als belediging opgevat worden.
pi_161956204
Gottegot wat een drukte om deze ouderzijdswal(len).
Desondanks begrijpelijk; als mensen niet gewoon hun mening kunnen geven zijn we een stap te ver en dienen we onze vrijheid te beschermen. Fuck die kuttürk in zijn megalomane denkwereld. Visum? Dacht het niet!
  vrijdag 6 mei 2016 @ 06:52:06 #164
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_161956748
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

ja, mensen die een andere naam of kleur hebben zijn veen nederlander he. Totdat jij graties geld ruikt.
pi_161956853
quote:

[..]

Overdag een trotse aap, maar 's nachts lees je haar columns stiekem onder de dekens.
pi_161956878
Ook een cartoon waarop Umar zit te tikken met een kogel aan haar been met daarop de Turkse vlag, leverde een klacht op. Die tekening stond bij een dagboek dat Umar voor Metro maakte. "Elk optreden in de Nederlandse media levert een klacht op", aldus Umar.

De kwestie rond Umar is een 'pijnlijke illustratie' van de verschillen in opvatting over het vrije woord tussen Nederland en Turkije, zei Khadija Arib, gisteren tijdens een persconferentie. De Kamervoorzitter waarschuwde dat de bedreiging van het vrije woord steeds dichterbij komt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)egen-Ebru-Umar.dhtml

REPORTAGE Niet alleen journalisten, maar ook gewone Turken moeten er rekening mee houden dat kritiek op president Erdogan negatieve gevolgen kan hebben.

Omdat de grens tussen kritiek en beledigen niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent.
Emre denkt tegenwoordig wel twee keer na voor hij iets op Facebook deelt. "Wat denk je nu helemaal", zegt de manager bij een Amerikaans elektronicabedrijf in Istanbul, een vroege dertiger. "Als er tegen zoveel mensen processen lopen, laat dat me niet koud. Of ik het nu wil of niet, ik ben veel behoedzamer geworden op sociale media." Emre, die vanwege zijn functie niet met zijn achternaam in de krant wil, doelt op de ongeveer 2000 Turken die sinds het aantreden van Recep Tayyip Erdogan als president, in 2014, zijn vervolgd voor het beledigen van het Turkse staatshoofd.

Emre gaat gekleed in een dik wollen vest, draagt een gecoiffeerde baard en heeft een Ray-Ban zonnebril nonchalant in de kraag van zijn donkergroene T-shirt gestoken. Ik spreek hem op de veerboot van het Europese deel van Istanbul naar het Aziatische deel - naar Kadiköy om precies te zijn. Deze wijk staat behalve zijn excellente visrestaurants bekend om zijn overwegend linkse populatie - een progressief eiland in een verder conservatieve stad. Emre deelt nog wel linkjes, maar onthoudt zich als het even kan van politiek getint commentaar. "Veel van wat over Erdogan gezegd wordt is geen belediging, maar kritiek. Maar omdat de grens niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rd-je-verklikt.dhtml

Dictaturen drijven op willekeur.

'AK-trollen'
Volgens The Wall Street Journal huurde de AKP afgelopen jaar duizenden mensen in wier taak het is om het regeringsbeleid online in een gunstig daglicht te stellen. Volgens de Amerikaanse krant komt dat voort uit het besef dat de partij het internet te veel over heeft gelaten aan linkse activisten. Volgens critici gaat de rol van het online pro-regeringsoffensief veel verder. Zogeheten 'AK-trollen' zouden online lynchpartijen organiseren, critici trachten zwart te maken en onwenselijk commentaar melden bij speciaal daarvoor in het leven geroepen diensten.

Ik zie Erdogan er wel voor aan dat ie ook autochtone Nederlanders inhuurt die autochtone Nederlanders in de gaten moeten houden en al dan niet aangeven. Voor geld doen mensen alles.

[ Bericht 22% gewijzigd door Loekie1 op 06-05-2016 08:07:36 ]
pi_161959209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ook een cartoon waarop Umar zit te tikken met een kogel aan haar been met daarop de Turkse vlag, leverde een klacht op. Die tekening stond bij een dagboek dat Umar voor Metro maakte. "Elk optreden in de Nederlandse media levert een klacht op", aldus Umar.

De kwestie rond Umar is een 'pijnlijke illustratie' van de verschillen in opvatting over het vrije woord tussen Nederland en Turkije, zei Khadija Arib, gisteren tijdens een persconferentie. De Kamervoorzitter waarschuwde dat de bedreiging van het vrije woord steeds dichterbij komt.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)egen-Ebru-Umar.dhtml

REPORTAGE Niet alleen journalisten, maar ook gewone Turken moeten er rekening mee houden dat kritiek op president Erdogan negatieve gevolgen kan hebben.

Omdat de grens tussen kritiek en beledigen niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent.
Emre denkt tegenwoordig wel twee keer na voor hij iets op Facebook deelt. "Wat denk je nu helemaal", zegt de manager bij een Amerikaans elektronicabedrijf in Istanbul, een vroege dertiger. "Als er tegen zoveel mensen processen lopen, laat dat me niet koud. Of ik het nu wil of niet, ik ben veel behoedzamer geworden op sociale media." Emre, die vanwege zijn functie niet met zijn achternaam in de krant wil, doelt op de ongeveer 2000 Turken die sinds het aantreden van Recep Tayyip Erdogan als president, in 2014, zijn vervolgd voor het beledigen van het Turkse staatshoofd.

Emre gaat gekleed in een dik wollen vest, draagt een gecoiffeerde baard en heeft een Ray-Ban zonnebril nonchalant in de kraag van zijn donkergroene T-shirt gestoken. Ik spreek hem op de veerboot van het Europese deel van Istanbul naar het Aziatische deel - naar Kadiköy om precies te zijn. Deze wijk staat behalve zijn excellente visrestaurants bekend om zijn overwegend linkse populatie - een progressief eiland in een verder conservatieve stad. Emre deelt nog wel linkjes, maar onthoudt zich als het even kan van politiek getint commentaar. "Veel van wat over Erdogan gezegd wordt is geen belediging, maar kritiek. Maar omdat de grens niet duidelijk gedefinieerd is, weet je nooit waar je aan toe bent."

Dictaturen drijven op willekeur.

'AK-trollen'
Volgens The Wall Street Journal huurde de AKP afgelopen jaar duizenden mensen in wier taak het is om het regeringsbeleid online in een gunstig daglicht te stellen. Volgens de Amerikaanse krant komt dat voort uit het besef dat de partij het internet te veel over heeft gelaten aan linkse activisten. Volgens critici gaat de rol van het online pro-regeringsoffensief veel verder. Zogeheten 'AK-trollen' zouden online lynchpartijen organiseren, critici trachten zwart te maken en onwenselijk commentaar melden bij speciaal daarvoor in het leven geroepen diensten.

Ik zie Erdogan er wel voor aan dat ie ook autochtone Nederlanders inhuurt die autochtone Nederlanders in de gaten moeten houden en al dan niet aangeven. Voor geld doen mensen alles.
De nieuwe bruinhemden (NSB) dus.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:47:27 #168
3647 B.R.Oekhoest
pi_161963088
KlikTurk wordt woord van het jaar 2016, that can almost not different
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_161971206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
ik kan geen spaghetti maken van dat laatste Engelse zinnetje..

bedoel je zoiets als 'there is no other option' of 'there is no other way'?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:01:23 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_161991939
Neelie Kroes is een adviseur van Uber geworden. In een interview met de Telegraaf wordt er ook gevraagd wat ze van deze kwestie vindt. Ze antwoordt met dat het echt een testcase is, een zaak die niet publiekelijk uitgevochten kan worden, je het niet red, het in de onderhandelingskamer gedaan moet worden waarvan ze overtuigd is dat Rutte en Koenders daarmee bezig zijn.
  zondag 8 mei 2016 @ 08:00:41 #171
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_162002304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik kan geen spaghetti maken van dat laatste Engelse zinnetje..

bedoel je zoiets als 'there is no other option' of 'there is no other way'?
Zo te zien is het van Gaals en moet je het letterlijk vertalen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 8 mei 2016 @ 11:29:44 #172
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162004618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
NSB-Turk .....

Met veel NSB'ers is het later niet goed gekomen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_162004823
En de EU maar blijven verkondigen uit de mond van Timmerfrans dat er door Turkije goede stappen zijn gezet en dat alle Turken nog voor de zomer naar de EU visumvrij kunnen reizen.
pi_162004841
En ik voorzie een nieuwe tsunami aan Turkse vluchtelingen zodra zij visumvrij naar de EU kunnen reizen. Bedankt Rutte en Samsom. Wij zullen jullie niet vergeten bij de landelijke verkiezingen in maart 2017!!!!!!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 15:18:04 #175
pi_162061958
Yess!!! *O*

quote:
Facebook verwijdert profiel PvdA-Kamerlid Yücel | NOS

Facebook heeft vandaag het profiel van PvdA-Kamerlid Keklik Yücel verwijderd. Dat is gebeurd nadat Yücel vanochtend een uitgebreid bericht op haar pagina zette waarin ze betoogde waarom de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk is.

Wat er daarna precies is gebeurd, weten we niet. Waarschijnlijk hebben Turkse Nederlanders de post bij Facebook gerapporteerd, waardoor deze automatisch is verwijderd. De PvdA eist in een Facebook-bericht dat het bericht onmiddellijk weer online wordt gezet. Facebook onderzoekt de zaak.

Facebook laat aan de NOS weten de zaak te onderzoeken.

Gisteren vertelde het PvdA-Kamerlid in gesprek met RTV Oost dat ze op sociale media wordt bedreigd vanwege haar mening in de kwestie rond Umar, die al enige tijd vastzit in Turkije. Yücel is momenteel in Turkije en had daar eerder een ontmoeting met Umar.

Bron: nos.nl
pi_162062720
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Yess!!! *O*

[..]

De AKP adepten hebben weer van zich laten horen. Stelletje tokkies.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 15:54:03 #177
pi_162062928
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De AKP adepten hebben weer van zich laten horen. Stelletje tokkies.
Ach, Ebru was maar een columniste, maar nu lopen ze een Kamerlid te terroriseren. :9~ :9~ :9~
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:12:46 #178
261630 marsan
"D'oh!"
pi_162063367
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach, Ebru was maar een columniste, maar nu lopen ze een Kamerlid te terroriseren. :9~ :9~ :9~
Facebook is in deze natuurlijk erger door het ook te verwijderen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:14:55 #179
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_162063400
quote:

[..]

Waarom moet dit nou weer zo grof...
pi_162063482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:48 schreef Atak het volgende:
Dat maakt het verhaal niet anders. Het geeft gewoon goed aan dat Turkije niet kan omgaan met vrijheid. Dat is al een reden onderhandelingen te stoppen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:27:18 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162065107
Turkije is uit op oorlog met het Westen en als het moet ook met Rusland. Zo simpel als dat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162076448
Ebru Umar mag Turkije verlaten
Ebru Umar mag weer naar Nederland reizen. Turkije heeft het uitreisverbod voor de columniste ingetrokken, meldt minister Koenders.
http://nos.nl/artikel/2104319-ebru-umar-mag-turkije-verlaten.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162077289
Gelukkig maar. Snel weg uit dat bananenland.
pi_162077485

Amsterdam - Columniste Ebru Umar mag Turkije verlaten. De Nederlands/Turkse schrijfster werd sinds ruim twee weken in Turkije vastgehouden, omdat ze zich kritisch had uitgelaten over de Turkse president Recep Tayyip Erdogan.

Ebru Umar is inmiddels onderweg naar Nederland. Dat heeft minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken dinsdag bekendgemaakt.

Turkije heeft dinsdag het uitreisverbod ingetrokken. Umar mag de gerechtelijke procedure in ons land afwachten.

,,Het is uitstekend nieuws dat zij terug naar Nederland kan. Er is achter de schermen veel gedaan aan haar zaak en het is goed dat Ebru Umar nu naar huis kan", aldus de minister.

De columniste werd op 23 april op haar vakantieadres in Turkije aangehouden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)kije_verlaten__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162077552
Gerechtelijke procedure loopt nog? Laat ze het maar lekker bekijken daar.
pi_162077560
MinPres twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 22:19:12 Goed nieuws: Ebru Umar komt naar Nederland. Blij dat het zover is. reageer retweet
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 10 mei 2016 @ 22:38:45 #187
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_162077698
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_162077702
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Turkije niet gelukkig.......
pi_162077852
Gelukkig voldoet men bijna aan de punten. Behalve dan vrijheid van meningsuiting. Het maakt Europa niet uit.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:55:07 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162078577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:34 schreef StaceySinger het volgende:

Umar mag de gerechtelijke procedure in ons land afwachten.
Echt. Fock die ottomaanse apen.
pi_162078581
pi_162079743
quote:
Ook overdreven.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:31:46 #193
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162080503
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom moet dit nou weer zo grof...
Haha paardenbek vinden mensen al grof, maar geiteneuker en kinderverkrachter vinden ze normaal. Go Erdogan, eindelijk een leider dat geen puppet is van het westen.
pi_162081686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Haha paardenbek vinden mensen al grof, maar geiteneuker en kinderverkrachter vinden ze normaal. Go Erdogan, eindelijk een leider dat geen puppet is van het westen.
Het is gewoon een debiel. Daarom moet je onderhandelingen ook stoppen. En als je het zo met hem eens bent mag je er gaan wonen.
pi_162081711
Jammer dat ze terugkomt, nu wordt ze als een soort heldin gezien. Ik had haar liever een aantal jaren zien verdwijnen in een verrotte Turkse cel.
pi_162081763
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:10 schreef JubaUrbicus het volgende:
Jammer dat ze terugkomt, nu wordt ze als een soort heldin gezien. Ik had haar liever een aantal jaren zien verdwijnen in een verrotte Turkse cel.
Waarom?
pi_162081852
quote:
Dan zou ze inderdaad niet als held gezien worden.

Als Ebru niet als held gezien zou moeten worden, hadden de Turken haar gewoon moeten negeren. Nog nooit zoveel aandacht voor Ebru gezien als nu.
pi_162081903
Maar waarom is Ebru zo bekend? Ik ken haar nauwelijks. Dat zegt verder niets over bedreigingen. Maar ik wordt ook niet beschermt.
pi_162082008
quote:
Je zou jezelf daar ook wel willen zien in de douche, maar dat interesseert ons niet zoveel. Mooi dat ze terug is uit Tayippistan.
  woensdag 11 mei 2016 @ 00:56:22 #200
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162082423
Recep Tayyip Erdogan.
pi_162082443
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ook overdreven.
Nogal ja, ze heeft toch precies haar doel bereikt? Een lange vakantie in de zon en wekenlang gratis publiciteit.
pi_162082492
Is ze nou turk of hollander _O-
Zie!
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:14:00 #203
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162082578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Erdogan wil bij de EU horen, hij wil visumvrij-reizen naar de EU, hij doet alles om de EU te imponeren, als ook maar 1 EU-burger geen respect toont dan ligt hij daar dagen van wakker. Het is gewoon een EU-groupie met een minderwaardigheidscomplex. :D
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:19:09 #204
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162082643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Erdogan wil bij de EU horen, hij wil visumvrij-reizen naar de EU, hij doet alles om de EU te imponeren, als ook maar 1 EU-burger geen respect toont dan ligt hij daar dagen van wakker. Het is gewoon een EU-groupie met een minderwaardigheidscomplex. :D
Erdogan wilt bij de eu horen? :D Weet je niet wat voor een schaakspelletje hij speelt.
pi_162082661
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:19 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Erdogan wilt bij de eu horen? :D Weet je niet wat voor een schaakspelletje hij speelt.
Ja:

http://www.volkskrant.nl/(...)or-turkije~a4297243/
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:23:09 #206
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162082677
pi_162082696
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogal ja, ze heeft toch precies haar doel bereikt? Een lange vakantie in de zon en wekenlang gratis publiciteit.
Het is volkomen schandalig wat haar overkomen is. Dan moet je als EU met ballen ook onderhandelingen stil leggen.
pi_162082711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is volkomen schandalig wat haar overkomen is. Dan moet je als EU met ballen ook onderhandelingen stil leggen.
Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat. Daar zou de EU ze op aan moeten spreken, niet op een relcolumnistje dat van achter haar computer de baas van een bananenrepubliek beledigt en vervolgens op het lumineuze idee komt om op vakantie te gaan naar diezelfde bananenrepubliek.
pi_162082726
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat. Daar zou de EU ze op aan moeten spreken, niet op een relcolumnistje dat van achter haar computer de baas van een bananenrepubliek beledigt en vervolgens op het lumineuze idee komt om op vakantie te gaan naar diezelfde bananenrepubliek.
Dat bedoel ik ook. Ik ken haar verder niet. Maar je gaat niet verder praten met zo'n land als men zo omgaat met journalisten. Iets anders is de evt. beveiliging voor Ebru. Die krijg ik ook niet.
pi_162083285
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:23 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

AKP etc.. :')

pi_162083312
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 00:56 schreef TeenWolf het volgende:
Recep Tayyip Erdogan.
...haalt bakzeil!

Rutte, Koenders en Timmermans FTW!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162083377
quote:

[..]

Ben het ermee eens dat Nederland zich eerder en beter had mogen inspannen om serieuze kritische journalisten in Turkije te beschermen. Maar ook een domme relcolumniste moet beschermd worden. Helaas is de bescherming voor Ebru nu het enige voorbeeld dat ons voor ogen staat.
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:40:02 #213
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162083501
Iemand tien keer aanklagen en dan laten lopen :') Turkije weet zijn plaats en bukt voor Europa _O_
pi_162083518
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:40 schreef Twiitch het volgende:
Iemand tien keer aanklagen en dan laten lopen :') Turkije weet zijn plaats en bukt voor Europa _O_
Ze kiezen idd eieren voor hun geld.

Even op hun plekje gezet in deze wereld door NL.
pi_162083528
Ik vind dat ze maar tijdelijk bij Rutte moet intrekken. Misschien wordt het nog wat tussen hun! Zou leuk zijn! :)
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:47:24 #216
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162083546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat ze maar tijdelijk bij Rutte moet intrekken. Misschien wordt het nog wat tussen hun! Zou leuk zijn!
Ik denk dat we na zoveel jaar Rutte, zonder enige vrouwelijke affectie gezien te hebben, wel kunnen stellen dat die kerel liever bij Erdogan in bed kruipt.
pi_162083553
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik denk dat we na zoveel jaar Rutte, zonder enige vrouwelijke affectie gezien te hebben, wel kunnen stellen dat die kerel liever bij Erdogan in bed kruipt.
In Erdogan z'n kont kruipt? Denk het niet!
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:48:55 #218
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162083561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In Erdogan z'n kont kruipt? Denk het niet!
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat Rutte een nemer is en geen gever.
pi_162083569
Koenders was toch ook nog vrijgezel? Daar zit ze ook wel veilig. In ieder geval geen last van eventuele jaloerse echtgenoten.
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:10:48 #220
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162083682
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom we die zes miljard niet gewoon in Griekenland investeren. Lossen wij ons vluchtelingenprobleem op, kan het tegelijk de Griekse economie een zetje geven. Kan Recep zijn weg gaan en wij de onze, zoals hij zelf al zei.

De EU heeft nu namelijk bloed aan de vingers, de Turken blijken het vluchtelingenprobleem wat hardhandiger op te lossen dan afgesproken, maar wat hadden we dan verwacht van Erdogan? Dat hij vluchtelingen beter zou behandelen dan zijn eigen journalisten? Wat een sukkels in Brussel.

En wat mij betreft mogen al die Turken die ons recht vrijheid van meningsuiting afkeuren en klikken bij "hun staatshoofd" ook in hun staat gaan wonen. Er is nu namelijk aangetoond dat ze daarmee een Europeaan in gevaar kunnen brengen. Volgens mij is dat bij wet verboden.
pi_162084114
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat Nederland zich eerder en beter had mogen inspannen om serieuze kritische journalisten in Turkije te beschermen. Maar ook een domme relcolumniste moet beschermd worden. Helaas is de bescherming voor Ebru nu het enige voorbeeld dat ons voor ogen staat.
Een domme relcolumniste? :? Wat is er mis met haar columns? Ze schrijft over datgene wat intussen is bevestigd.
pi_162084283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een domme relcolumniste? :? Wat is er mis met haar columns? Ze schrijft over datgene wat intussen is bevestigd.
Dom om naar Turkije te gaan, zeker als je weet hoe de toestand daar is en relcolumniste om de manier waarop ze haar columns vormgeeft. Maar goed, die vrijheid heeft ze in Nederland, net zo goed als andere Nederlanders haar rellerig en dom mogen noemen.
pi_162084392
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:09 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Dom om naar Turkije te gaan, zeker als je weet hoe de toestand daar is en relcolumniste om de manier waarop ze haar columns vormgeeft. Maar goed, die vrijheid heeft ze in Nederland, net zo goed als andere Nederlanders haar rellerig en dom mogen noemen.
Nederlandse Erdogan-Turken bedoel je, alsmede de linkse multiculturele idealisten die deze allochtonen verheerlijken. Een echte Nederlander zal zich hier toch echt anders over uitlaten.
pi_162084417
Een Turkse die de waarheid over Turkse en Marokkaanse crimineeltjes zegt, dat kan natuurlijk niet, die moet beroofd en bedreigd worden. En aangegeven worden bij de grootste criminele Turk van Europa.
pi_162085323
Nou heb ik wel een hekel aan Erdogan. Ebru terugsturen... Hoe durft hij!
pi_162085521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederlandse Erdogan-Turken bedoel je, alsmede de linkse multiculturele idealisten die deze allochtonen verheerlijken. Een echte Nederlander zal zich hier toch echt anders over uitlaten.
Nou, ik als rasechte Nederlander heb weinig positieve gedachten over Erdogan, maar als echte Nederlander vind ik Ebru's schrijfstijl niet bewonderenswaardig. Ik houd er niet zo van om ongenuanceerd in een hokje gestopt te wirden. Dat onnodig en onwenselijk polariseren, dat is niu net waar Ebru op uit is.
pi_162085853
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:31 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Nou, ik als rasechte Nederlander heb weinig positieve gedachten over Erdogan, maar als echte Nederlander vind ik Ebru's schrijfstijl niet bewonderenswaardig. Ik houd er niet zo van om ongenuanceerd in een hokje gestopt te wirden. Dat onnodig en onwenselijk polariseren, dat is niu net waar Ebru op uit is.
Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.

We leven al in een gepolariseerde samenleving. Dus waarom zou je bezwaar maken dat iemand hierover schrijft en dit als zodanig benoemd?
pi_162085991
quote:

[..]

Het is volkomen schandalig hoe Turkije met kritische journalisten omgaat.
Turkije vindt hun mondiale high-score uit 2013 van journalisten in de gevangenis maar mager.
Laat die Sultan toch zijn score verbeteren, hij doet niemand kwaad.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162086109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inhoudelijk is het gewoon waar wat Ebru opschrijft. Dat valt toch nauwelijks te ontkennen.

We leven al in een gepolariseerde samenleving. Dus waarom zou je bezwaar maken dat iemand hierover schrijft en dit als zodanig benoemd?
Ik ken haar niet echt maar haar artikelen vallen niet echt op. Het is een vrij nietszeggende journalist volgens mij. Daarnaast moet zij wel vrij zijn. Holman vind ik bijv. ook niets.
pi_162086216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ken haar niet echt maar haar artikelen vallen niet echt op. Het is een vrij nietszeggende journalist volgens mij. Daarnaast moet zij wel vrij zijn. Holman vind ik bijv. ook niets.
Het gaat er niet om of je een column wel of niet goed vind. Het gaat erom dat je in een vrij land in alle vrijheid kunt schrijven, zonder dat je huis wordt opengebroken, overhoop wordt gehaald en hoer op je muur wordt geschreven.
pi_162086454
quote:

[..]

Nou, zo polariserend als jij hier discussieert (je noemt iemand die niet houdt van de schrijfstijl van Ebru meteen een niet-Nederlandse Erdoganturk) kom ik in mijn omgeving gelukkig niet tegen.
Maar dat komt misschien wel omdat men in mijn omgeving veel waarde hecht aan de vrijheid van meningsuiting en niet iemand zijn Nederlanderschap afneemt en verbant naar de Erdoganturken als hun mening ze niet aanstaat.

En al is het inhoudelijk waar wat Ebru schrijft, ze is met haar columns zelf weinig invloedrijk. Misschien ligt dat wel aan haar schrijfstijl.
Nogmaals mijn mening, heel jammer dat Nederland niet bekend is geworden door de nek uit te steken voor kritische journalisten in Turkije, maar alleen door Ebru.
pi_162086485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je een column wel of niet goed vind. Het gaat erom dat je in een vrij land in alle vrijheid kunt schrijven, zonder dat je huis wordt opengebroken, overhoop wordt gehaald en hoer op je muur wordt geschreven.
Zeker, dat mag niet gebeuren.
Maar het feit dat dat wel gebeurd is, maakt de columns van Ebru niet beter.
pi_162086551
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:21 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Nou, zo polariserend als jij hier discussieert (je noemt iemand die niet houdt van de schrijfstijl van Ebru meteen een niet-Nederlandse Erdoganturk) kom ik in mijn omgeving gelukkig niet tegen.
Maar dat komt misschien wel omdat men in mijn omgeving veel waarde hecht aan de vrijheid van meningsuiting en niet iemand zijn Nederlanderschap afneemt en verbant naar de Erdoganturken als hun mening ze niet aanstaat.

En al is het inhoudelijk waar wat Ebru schrijft, ze is met haar columns zelf weinig invloedrijk. Misschien ligt dat wel aan haar schrijfstijl.
Nogmaals mijn mening, heel jammer dat Nederland niet bekend is geworden door de nek uit te steken voor kritische journalisten in Turkije, maar alleen door Ebru.
Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt en het antwoord laat zich raden. Dan moet je ook gaan niet mekkeren als dat gegeven door een andere Nederlandse Turk wordt opgeschreven en die toevallig niets heeft met de praktijken van Erdogan.

De arrestatie van Ebru heeft weer enkele integratie-ogen geopend die sommigen krampachtig gesloten willen houden.
pi_162086597
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:24 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Zeker, dat mag niet gebeuren.
Maar het feit dat dat wel gebeurd is, maakt de columns van Ebru niet beter.
Omdat ze de waarheid zegt die jou onwelgevallig is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie1 op 12-05-2016 15:15:45 ]
pi_162087044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat ze de waarheid zegt die jou ongewillig is?
Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.
pi_162087079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt en het antwoord laat zich raden. Dan moet je ook gaan niet mekkeren als dat gegeven door een andere Nederlandse Turk wordt opgeschreven en die toevallig niets heeft met de praktijken van Erdogan.

De arrestatie van Ebru heeft weer enkele integratie-ogen geopend die sommigen krampachtig gesloten willen houden.
Wat je met deze post bedoelt is mij een raadsel. Ik kan er totaal geen antwoord in ontdekken op wat ik schreef. Of gaat het je niet om de discussie en wil je alleen maar heel vaak het woord Erdoganturk gebruiken?
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:39:33 #237
3647 B.R.Oekhoest
pi_162087879
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:29 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

NSB-Turk .....

Met veel NSB'ers is het later niet goed gekomen.
Zou het nu weer zover komen dat ze worden kaalgeschoren en op een bolderkar gezet?
Ritueel de snor afscheren ofzo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162088162
Landgenoten! Koningin Umar is terug in de Nederlanden, en vanaf een Extrageheime TMG Bunker heeft Ons Ebru een hartverwarmende boodschap voor ons allemaal. She'll be back! Maar nu nog even niet.

woensdag 11 mei 2016 @ 12:56:26 #239
28033 Pek
je moet wat
pi_162088209
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:04 schreef johnson555 het volgende:
Is ze nou turk of hollander _O-
Nederlander. Hollander zal ze nooit worden. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162088354
Van mij mocht ze blijven.
pi_162088453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:10 schreef dcadapter het volgende:
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom we die zes miljard niet gewoon in Griekenland investeren. Lossen wij ons vluchtelingenprobleem op, kan het tegelijk de Griekse economie een zetje geven. Kan Recep zijn weg gaan en wij de onze, zoals hij zelf al zei.

De EU heeft nu namelijk bloed aan de vingers, de Turken blijken het vluchtelingenprobleem wat hardhandiger op te lossen dan afgesproken, maar wat hadden we dan verwacht van Erdogan? Dat hij vluchtelingen beter zou behandelen dan zijn eigen journalisten? Wat een sukkels in Brussel.

En wat mij betreft mogen al die Turken die ons recht vrijheid van meningsuiting afkeuren en klikken bij "hun staatshoofd" ook in hun staat gaan wonen. Er is nu namelijk aangetoond dat ze daarmee een Europeaan in gevaar kunnen brengen. Volgens mij is dat bij wet verboden.
De oppositie in Turkije had voorgesteld dat ze 6 miljard aan Europa geven maar dat Europa dan al die 3-4 miljoen vluchtelingen opvangt. :')
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:00:39 #242
3647 B.R.Oekhoest
pi_162089502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:10 schreef dcadapter het volgende:

Daar moet inderdaad juridisch goed naar gekeken worden. Nederlandse landgenoten willens en wetens overleveren aan de grillen van een fascistoide politiestaat, met de dubbele nationaliteit als aas in zijn hand. Ze moeten gewoon voor het blok die verraders.
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:01:49 #243
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162089526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zou het nu weer zover komen dat ze worden kaalgeschoren en op een bolderkar gezet?
Ritueel de snor afscheren ofzo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor alle NSB-Turken die in dit land verblijven ... dit is jullie voorportaal:

pi_162091392
Fijn dat ze weer terug is, misschien kan het nieuws eindelijk stoppen met het besteden van te veel aandacht aan deze mevrouw.
pi_162091476
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:01 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Wat je met deze post bedoelt is mij een raadsel. Ik kan er totaal geen antwoord in ontdekken op wat ik schreef. Of gaat het je niet om de discussie en wil je alleen maar heel vaak het woord Erdoganturk gebruiken?
Ik bespeur helemaal geen raadsel. Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt. Krijg ik nog een eerlijk antwoord?
pi_162091946
Zitten wij er weer mee opgescheept.
pi_162092906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik bespeur helemaal geen raadsel. Vraag aan de gemiddelde Erdogan-Turk of die zich meer Nederlander dan Turk voelt. Krijg ik nog een eerlijk antwoord?
Ik snap voor geen hout wat dat met mijn tekst te maken heeft. Dat onderwerp heb ik in de verste verte niet benaderd.
Verwar je me met iemand anders misschien?
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:35:30 #248
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162092951
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:59 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Neen, ik heb al driemaal gezegd dat het niet om de inhoud is, maar de vorm waarin ze het giet. Ik hoop dat je het nu hegrijpt.
Jij bent dus tegen columns van opiniemakers?
pi_162093014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus als je het niet eens bent met het debiele toontje in haar columns, ben je tegen opiniemakers?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162093465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

O, nee, integendeel. Ik ben daar erg voor. Maar wel voor serieuze columnisten, die het probleem inzichtelijk maken. Die goede feitenrelazen geven. Die niet in hun column tot standrechtelijke executies oproepen, zoals Ebru doet. En ik ben erg gesteld op columnisten die hun feiten desgevraagd willen staven. Daarom ben ik het volledig eens met het opiniestuk dat Mihai Martoiu onlangs in Trouw schreef onder de titel "Kom op voor Ebru Umar, maar negeer haar gifstrooierij". (De moeite van het lezen waard).
Maar een echte opinie-columnist waardeer ik zeer.

Ik begon te reageren in dit topic, dat ik het zo jammer vind dat Nederland nooit zijn nek heeft uitgestoken voor Turkse journalisten en opiniemakers die vervolgd werden/worden.
pi_162093485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als je het niet eens bent met het debiele toontje in haar columns, ben je tegen opiniemakers?
😉
pi_162094804
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:59 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

:r :r :r
pi_162094981
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:59 schreef watisernouweer het volgende:
(De moeite van het lezen waard).
NOT!
Sowieso mensen die Ebru beschuldigen van gifstrooien zijn niet serieus te nemen.
pi_162095066
quote:

[..]

Precies, dus gaat men janken over de vorm. Zie het als die losers vroeger op school die geen argumenten meer hadden en dan maar begonnen te slaan of schelden. Die losers zijn ouder geworden en kunnen alleen nog maar om hun heen slaan met kreten over de vorm. Logisch, want op de inhoud hebben ze niks te zeggen. Daarom kan je het beste dat soort mensen maar beter negeren.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:29:05 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162096956
quote:
Nee, jouw moeder dan.
pi_162097228
quote:
'Uitlevering Umar aan Turkije onbestaanbaar'

VVD en PvdA in de Tweede Kamer zouden het "onbestaanbaar" vinden als de columniste Ebru Umar aan Turkije wordt uitgeleverd. Nederland en Turkije hebben wel een uitleveringsverdrag, maar het ligt niet voor de hand dat Nederland in dit geval met uitlevering akkoord gaat, vinden de Kamerleden.

Ebru Umar werd op 23 april door de politie uit haar vakantiehuis in Kusadasi in Turkije meegenomen. Ze zou president Erdogan op Twitter hebben beledigd. Al snel werd ze vrijgelaten, maar ze kreeg wel een uitreisverbod. Gisteren werd dat verbod opgeheven. Ze verliet het land meteen.

De advocaat van Umar gaat ervan uit dat de rechtszaak tegen haar vooralsnog doorgaat, maar ze mag de uitkomst ervan in Nederland afwachten.

Na de vrijlating van Umar twitterde premier Rutte "blij te zijn met het goede nieuws". Minister Koenders liet weten dat er achter de schermen veel is gedaan aan haar zaak.

Uitlevering is wat de Kamer betreft niet aan de orde. "Ik mag hopen dat ik als Kamerlid daar niets aan hoef te doen", zei VVD-Kamerlid Ten Broeke in het NOS Radio Journaal. "Ik mag toch aannemen dat het evident is bij de Nederlandse overheid dat er niet uitgeleverd gaat worden na alle moeite die er is gedaan."

De PvdA sluit zich daar bij aan. Kamerlid Maij: "Onbestaanbaar als er uitgeleverd zou worden. Er is een uitleveringsverdrag met Turkije, maar dat lijkt me in dit geval niet aan de orde".

Volgende week woensdag debatteert de Kamer over de kwestie.
Mooizo die Turken bekijken het maar lekker.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:40:23 #257
451123 Katoenplukkert
Plukt katoen.
pi_162097293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:01 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Voor alle NSB-Turken die in dit land verblijven ... dit is jullie voorportaal:

[ afbeelding ]
Ik zou die rechter geven.
FR1908
pi_162100718
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, jouw moeder dan.
die vochtige hoer zouden ze niet eens willen in het geitenbordeel dus die grappen mag je niet maken over zijn moedertje
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:21:53 #259
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162100875
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:59 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

O, nee, integendeel. Ik ben daar erg voor. Maar wel voor serieuze columnisten, die het probleem inzichtelijk maken. Die goede feitenrelazen geven. Die niet in hun column tot standrechtelijke executies oproepen, zoals Ebru doet. En ik ben erg gesteld op columnisten die hun feiten desgevraagd willen staven. Daarom ben ik het volledig eens met het opiniestuk dat Mihai Martoiu onlangs in Trouw schreef onder de titel "Kom op voor Ebru Umar, maar negeer haar gifstrooierij". (De moeite van het lezen waard).
Maar een echte opinie-columnist waardeer ik zeer.

Ik begon te reageren in dit topic, dat ik het zo jammer vind dat Nederland nooit zijn nek heeft uitgestoken voor Turkse journalisten en opiniemakers die vervolgd werden/worden.
Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?
pi_162101007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus vrijheid van pers/meningsuiting is uitsluitend van toepassing voor een column die wordt geschreven volgens jouw normen?
Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.
pi_162102976
Het is niet zo dat alle Turken in Nederland boos op haar zijn volgens mij. Haar reactie is daarom wat vreemd. Turkije maakt een fout.
  donderdag 12 mei 2016 @ 04:56:24 #262
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_162109233
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
pi_162109236
Die muts moet niet zoveel zeiken, ze heeft vakantiewoning daar,
pi_162109239
Na al dit gedoe gaat ze die verkopen, ach gut wat een drama.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:33:17 #265
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_162110968
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 04:56 schreef Plasterk het volgende:
De reden dat er zoveel nederturken gestemd hebben op Erdogan en hem steunen is pure angst. Wat als ze kritisch zijn en van plan zijn familie in Turkije te bezoeken? Er is een kans dat ze worden opgepakt. Ik wil niet al te veel Godwinnen maar zo is Hitler ook aan de macht gekomen.
juustem!

En grappig hoe er hier gereageerd wordt op mensen die Ebru Umar vervelend vinden schrijven. Ze "zegt waar het op staat", toch? Nou, dat deed Theo van Gogh ook. Kijk waar het hem gebracht heeft. Nee, ik keur die moord af, het was verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Ook omdat er op dat moment een stukje Nederland kapot is gegaan. Die dag maakte de ongekende Nederlandse vrijheid plaats voor polarisatie en angst.

Ze wordt zelfs met hem vergeleken, we hopen dat ze niet de volgende wordt, want er is maar één gek voor nodig. Ondanks die tomeloos harde en directe schrijfstijl en columns in bekende bladen is haar naam nu pas écht bekend.

Ik volgde haar een tijd op twitter, las haar columns, maar moet het ook niet, dat toontje. Beledigen omdat het hier mag, om de kijkcijfers, shockeren, zo snel mogelijk scoren. Zo ken ik er nog een paar. Geert Wilders zegt bijvoorbeeld ook waar het op staat. En Hitler deed dat ook.

In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar het is opvallend hoe vaak die schreeuwers door de mand vallen wanneer het er toe doet.

Wat nuance was voor al deze mensen goed geweest. Ja, ze zouden zich wat kwetsbaarder op moeten stellen, en dat is moeilijk. Worstel er zelf regelmatig mee. Maar nIk vermoed dat ze dan een nuttiger bijdrage aan de samenleving hadden kunnen doen dan ze nu gedaan hebben. Zeker omdat ze allemaal ook goede ideeën gehad hebben.
pi_162119277
quote:
Je kan ook niet stemmen. Dat is ook een keus. Je kan ook niet achter de koning van Marokko aanlopen in Amsterdam.
pi_162121134
quote:
De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:45:52 #268
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_162121436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:35 schreef yup het volgende:

[..]

De reden dat zoveel NederTurken op hem hebben gestemd kan ik zo voor je opsommen:

De meeste Turken in Europa komen uit het platteland. Nu ga je denken, YESS hij gaat de kant op wat ik wil. WRONG. Erdogan heeft er met zijn AK partij voor gezorgd dat er een enorme welvaartsexplosie is geweest in het platteland en de grotere steden waar juist NIET de linkse elite woont. En Erdogan heeft ervoor gezorgd dat de onderklasse een stem heeft gekregen.

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft. En dan is een stem op Erdogan heel logisch.

Wist je dat Mercedes, BMW en Audi booming verkopen in Turkije? Vroeger waren die merken onbereikbaar en als je zelfs een 316i wieldop editie had was dat een Ferrari in de ogen van de Turken (en hier maar een simpele dreiertje).

Er zijn nu ruime sociale voorzieningen, die je 10 jaar geleden als Turk nog niet eens zou kunnen dromen. Zoals kinderbijslag, bijstandsuitkering etc.

Veel Europeanen SNAPPEN dit niet. En Ebru en haar consorten zijn fijntjes wel vergeten hoe het voor de AK partij tijdperk was: mama met hoofddoek? Mocht niet haar zoon bij militaire ceremoniën bijwonen. Mama had een hoofddoek op pasfoto? Mocht je ziekenhuis niet in. Hoofddoek op? Universiteit mag je niet binnenlopen. Maar dat zal vast wel nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting te beschermen :')

Kijk ze mag vinden wat ze wilt van Erdogan, maar niet komen LIEGEN dat je vroeger meer vrijheid van meningsuiting of meer rechten had. Is gelul. Vroeger kon je gewoon verdwijnen bij kritiek tegen Ataturk. Nu is dat heel anders (veroorzaakt alsnog ophef, maar je verdwijnt niet).

Ook een zeer grote (gelovige) Koerdische meerderheid steunen Erdogan omdat hij het (racistische) nationalisme heeft verminderd. Ze mogen Koerdisch praten en hebben hun eigen staatszender. 3x raden wie dit een doorn in de oog is... De linkse seculiere elite... De aller grootste Erdogan haters. Maar deze kant van het verhaal word nooit in onze Westerse media belicht.

Het zal veel fokkertjes niet bevallen maar juist dankzij Erdogan hebben heel veel mensen meer rechten gekregen in Turkije. Ondanks die acties met Ebru en andere journalisten.

Overigens zou Ebru naar mijn mening mogen zeggen wat ze wilt zonder vervolgd te worden door de Turkse justitie. Maar die sneer tegen de "NederTurken" vind ik belachelijk, en ze verlaagd haar niveau tot de mensen die ze juist veracht. Maar hey, dat is alleen maar mijn mening.
Goed verhaal!
pi_162122424
(she/her)
pi_162122442
quote:

[..]

De hoge economische groei onder Erdogan is met name tot stand gekomen door heel veel geleend geld dat in de economie werd gepompt. In feite heeft hij gewoon een zeepbel gecreëerd waarvan je nu al een aantal jaar de gevolgen ziet; de groei loopt steeds verder terug en de inflatie wordt steeds hoger.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-bezorgd~a3454672/

http://www.nu.nl/economie(...)omie-valt-terug.html

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 16:20:50 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:29:12 #271
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_162122693

Inflatie daalt al tijden juist. Inflatie in Turkije is sterk gekoppeld aan de olieprijzen. De schommelingen die je bij olieprijzen ziet, zie je bij de inflatie van Turkije ook
pi_162124047
quote:

[..]

Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:22:27 #273
3647 B.R.Oekhoest
pi_162124116
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:19 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Door wie wordt jij op de hoogte gehouden of er mensen verdwijnen of niet?
Is Julio Poch soms naar Turkije gevlucht?
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:09:45 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162125469
Wat een vervelend mens zeg. (Nu op Radio1)

Ze is wel heel kritisch... NOT.

[ Bericht 27% gewijzigd door xzaz op 12-05-2016 18:15:04 ]
pi_162126418
Nu is ze weer in Nederland en kan ze niet meer terug naar haar appartement in Asd-Zuid, want te gevaarlijk? Begrijp ik dit nou goed? :{.
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:00:11 #276
3647 B.R.Oekhoest
pi_162126824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nu is ze weer in Nederland en kan ze niet meer terug naar haar appartement in Asd-Zuid, want te gevaarlijk? Begrijp ik dit nou goed? :{.
Ja, vanwege de hordes LangetenenKlikTurken die het op haar hebben voorzien.
pi_162126854
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer? 8)7 .
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:04:15 #278
3647 B.R.Oekhoest
pi_162126992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ze had wrs beter in Turkije kunnen blijven, daar komt het op neer? 8)7 .
In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.

Misschien is dit een idee voor haar:

SPOILER
pi_162127245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:04 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In Nederland bedreigd door de schapen, in Turkije door de wolven.

Misschien is dit een idee voor haar:

SPOILER
Dit wordt nog een groot item, als dit waar is hoor....
I´m back.
pi_162127462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Inflatie daalt al tijden juist. Inflatie in Turkije is sterk gekoppeld aan de olieprijzen. De schommelingen die je bij olieprijzen ziet, zie je bij de inflatie van Turkije ook
Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meer
pi_162128564
http://www.parool.nl/opin(...)ent&utm_content=free

quote:
Als je je niet gezien en gewaardeerd voelt, voelt die lange arm uit Turkije als een aai over je bol. Erdogan geeft de Nederturk eer en trots. Je hoort erbij. Je hoort bij de winnaars. Zo is de mens. Hij wil bij de winnaar horen. De winnaar geeft een mens een gevoel van waarde, van trots.

Voor verliezers is weinig ruimte. Daarom moeten we er nu voor zorgen dat deze mensen erbij horen, dat we hun de ruimte geven om te ritsen. We moeten Nederturken perspectief bieden op een goed leven in Nederland.
We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:06:52 #282
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162135486
quote:

[..]

Dit detail, zo waar, _O_
pi_162138462
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:17 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik heb de inflatiecijfers (cpi) even bekeken maar ik kan geen relatie met de olieprijs vinden. Ook daalt de inflatie de laatste paar jaar niet meer
ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:56:16 #284
pi_162138666
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten hen het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden. Dan stoppen ze met Ebru bedreigen.
De Turken moeten de Nederlanders het gevoel geven dat ze gewaardeerd worden, dan stoppen ze met het beledigen van Erdogan.
pi_162139821
Ebru, Dit is je thuis. Je bent een Nederlander die zich heeft aangepast! Bravo! Geef ze maar het goede voorbeeld hoor.
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:27:19 #286
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162140237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

ClapClap is een AKP-troll. Niet serieus nemen die gast.
Jij bent de anti-Turkse internettroll en Turkenvijand, ook niet serieus nemen.
pi_162140291
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:32:31 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162140465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat je Nederlander genoeg bent als je Nederlands spreekt, actief meedoet met de maatschappij (werken, studeren etc.) en geen rare fratsen uithaalt. Je hoeft wat mij betreft geen respect te hebben voor andermans mening, je hoeft niet de normen en waarden te delen die andere wel hebben, je hoeft niet pro democratie en vrijheid te zien. Dit zijn namelijk allemaal persoonlijke opinies en een ieder mag voor zichzelf kiezen wat hij of zij wilt en denkt.
Ook bijv hier wonende neonazi's met fascistische neigingen zijn Nederlands. Ze worden alleen niet door veel anderen gewaardeerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:35:59 #289
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162140604
quote:

[..]

Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162140664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:35 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ergens wel waar. Deel van de waarheid, minstens.
Voelt een beetje als iemand zet een pistool op je kop en vraagt: vind je me aardig?
I´m back.
pi_162144421
'Ik kan zolang er een zaak tegen mij loopt, geen afstand doen van mijn Turkse paspoort. '
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)tijdje-instort.dhtml

Zo gemakkelijk is het dus niet.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 06:09:26 #292
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_162144422
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Ik ontzeg Ebru toch niet het recht om een column te schrijven? Ik heb dan weer het recht om de ene columnist beter te vinden dan de andere. En om dat gewoon te zeggen.
Nu zeg je het pas duidelijk. Bedankt voor de noodzakelijke toelichting.
pi_162144629
Wat zou ertegen zijn om alle NSB-Turken, in feite landverraders, een enkeltje Turkije te geven?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 07:43:03 #294
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162144798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:28 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als je niet pro vrijheid en pro democratie bent, dan ben je een gevaarlijke fascist en heb je juist niks te zoeken in Nederland.

quote:

Wat zien die NederTurken? Dat hun familie het zelfs beter dan hun heeft.

Ik weiger te geloven dat het op het Turkse platteland nu welvarender leven is dan zelfs in de Nederlandse bijstand. Het land heeft godbetert een economie die qua omvang ongeveer gelijkstaat aan die van Nederland, alleen dan met pakweg 75 miljoen inwoners. Kom met bronnen en anders doe ik dit maar weer af als doorgeschoten Turks nationalisme.

Erdogan roept blahblah islam en foei israel free palestina, bij dergelijk populisme kom je bij de domme conservatieve massa al een heel eind, zie ook de PVV.

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 13-05-2016 08:08:03 ]
pi_162144890
quote:

[..]

Er is geen anti Turkse beweging volgens mij.
pi_162144912
quote:

[..]

Het lijkt mij duidelijk dat de Turk van het platte land het beter heeft dan de Turk hier. Daarom keert men ook massaal terug.
pi_162145429
Ik ben geen fan en Ebru Umar maar ik moet zeggen dat ik haar gister in Pauw toch een goed optreden gaf. Niet verbitterd, vrolijk, en wel natuurlijk uitermate kritische naar de Turkse Nederlanders. Twee punten die ze aangaf:

• Iedereen, die Erdogan beledigt, kan opgepakt worden, het zou ons kunnen overkomen.

• Turkse Nederlanders, die blij zijn dat ze is opgepakt, maar meteen beledigend over haar spreken (of tweeten) doen hetzelfde waar Ebru Umar voor is opgepakt: iemand beledigen. Ze beseffen niet dat ze gebruik maken van de vrijheid die Nederland hun geeft.
pi_162145479
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:42 schreef skrn het volgende:
Ik ben geen fan en Ebru Umar maar ik moet zeggen dat ik haar gister in Pauw toch een goed optreden gaf. Niet verbitterd, vrolijk, en wel natuurlijk uitermate kritische naar de Turkse Nederlanders. Twee punten die ze aangaf:

• Iedereen, die Erdogan beledigt, kan opgepakt worden, het zou ons kunnen overkomen.

• Turkse Nederlanders, die blij zijn dat ze is opgepakt, maar meteen beledigend over haar spreken (of tweeten) doen hetzelfde waar Ebru Umar voor is opgepakt: iemand beledigen. Ze beseffen niet dat ze gebruik maken van de vrijheid die Nederland hun geeft.
Ik heb het niet gezien maar het lijkt mij geen onaardige vrouw. En het is zeker geldig voor iedereen. Ik denk dat Teeuwen even niet op vakantie moet gaan naar Turkije. Het geeft goed aan hoever Turkije achterloopt. Maar Nederland wil de EU plannen niet dwarsbomen. Dat is zwak.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:53:21 #299
176916 Karrs
2007-2017
pi_162145607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar moet toch wat aan te doen zijn? Marokkanen inhuren bijvoorbeeld om 'patrouilles' in haar buurt te lopen en elke Turk die ze zien weg te sissen jagen?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_162146009
De tafel viel even stil toen men hoorde hoe bizar het is dat 3e generatie Nederlanders wiens opa en oma toevallig uit een ander land komen massaal stemmen op de dictator van dat land duizenden kilometers verderop en die man typeren als 'mijn president'. Dan mag je gerust stellen dat de integratie van die mensen goed mislukt is.
pi_162146089
Ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')