Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Voor veel Turken die hier geboren en getogen zijn is Erdogan hun leider.
Als dit de praktijk nu is en deze praktijk wordt niet gewijzigd is er geen enkele andere aanwijzing dat de kinderen van tien generaties in de toekomst de president van Turkije als hun leider beschouwen, volgens mij.
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.
Ik bedoel er Turken mee, die daadwerkelijk wel om Nederland geven maar ook om hun afkomst en familie.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:24 schreef damian5700 het volgende:
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.
Vanzelfsprekend blijf je dan altijd Turk ongeacht je hier geboren bent, naar school gaat of hier een huis hebt gekocht.
Dat weet ik ook niet, ik kan het alleen nog niet uitsluiten. En dat inschrijven bij buitenlandse autoriteiten of het vervullen van de dienstplicht moeten we dan maar strafbaar stellen dan wel sanctioneren met het verlies van het Nederlanderschap.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe Turkije iemand kan oproepen als zijn ouders hem niet hebben ingeschreven bij de Turkse autoriteiten.
Een nationaliteit is een verzameling rechten en plichten van een individu tegenover een staat.quote:1. Welke rechtsongelijkheid heb je het nu over?
Het probleem was er ook al voor Erdogan en zal na Erdogan ook niet helemaal weg zijn.quote:2. De lange arm van Erdogan is een verzinsel en al was het waar, Erdogan is een tijdelijk fenomeen. Kun je specifieker benoemen waar je op doelt?
Feit is dat de integratie van bevolkingsgroepen die hun eigen nationaliteit behouden helemaal niet goed gaat, en die moederlanden ook ijveren om de banden met dat land stevig aangetrokken te houden uit eigenbelang. Een beetje boerenverstand volstaat om vast te stellen dat dat de integratie hindert.quote:3. Nergens uit blijkt dat het ontbreken van een papiertje integratie zou bevorderen. Bovendien is integratie zo subjectief als wat.
Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Ettermarokkaantjes zijn dat meestal omdat niemand ze corrigeert.
Ouders falen dus.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:
A. Ze laten zich niet corrigeren
B. Ze doen veel uit zicht. Ouders weten niet alles.²
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.quote:
En waarom niet verwijtbaar?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.²
Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken. Bovendien vind ik dit altijd zo'n zwaktebod. Van een moslima die aan de andere kant van de stad bwvs een sigaret opsteekt, weten de ouders nog voor ze thuis is wat ze gedaan heeft, maar van de overvallen of het meisje achter het raam door zoonlief weten ze zgn nooit iets af. Geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.²
Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:
A. Ze laten zich niet corrigeren
B. Ze doen veel uit zicht. Ouders weten niet alles.²
Nederigheid aanleren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.
Of is jouw ervaring anders ?
B. Tsja. Wat gaan ze daar aan doen ?
Ik weet het maar momenteel is het helaas wel weer zo. Ik durf er niet over te speculeren of dat het een incident is of dat er misschien toch meer achter zit. Je zou ook kunnen stellen dat juist door het onderdrukken van de beweging die de staat en de religie willen koppelen er een voedingsbodem was waar Erdogan van profiteert doordat die mensen niet de ontwikkelingen konden bijhouden. Wat vind jij van die stelling?quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Turkije is onder Atatürk omgevormd tot een seculiere staat. Met een strenge scheiding van religie en staat. Wat met name door het leger streng werd gehandhaafd. En heeft zich zeker in vergelijking met andere moslim landen modern ontwikkeld. Vervolgens is Erdogan aan de macht gekomen die Turkije eigenlijk zou willen omvormen naar een meer radicale moslim staat. En zijn tegenstanders binnen de rechterlijke macht en leger zitten nu vrijwel allemaal in de gevangenis. Dus dat honderd jaar achterlopen viel dus in de eerste instantie wel mee.
LOLquote:Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:
En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.
Waarom vindt jij dat het niet verwijtbaar is?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.
Daar leiden de Nederlandse kindjes onder, die hebben meer aan lessen voor rekenen, taal, aardrijkskunde...quote:Op zaterdag 30 april 2016 12:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat sommige Turken en Marokkanen iets heel erg niet begrijpen. Dan zie je bij Pauw twee Turken die door iedereen heenpraten, een vrouw krijgt het woord maar zij denderen er gewoon doorheen, je gelooft het niet. Ze moeten bijna met drie man vastgehouden worden om eindelijk hun bek eens dicht te houden. En die twee hebben het dan over hun zoontjes die ze goeie manieren leren.
Hetzelfde over democratie, ik denk dat veel Turken en Marokkanen niet begrijpen wat democratie is. Ze snappen het belang niet van persvrijheid. Totdat ze zelf opgepakt worden voor het bekijken van een of ander filmpje, want de grens waar iemand opgepakt wordt en wanneer niet, is heel vaag in een dictatuur. Pas als ze dat zelf voelen, begrijpen ze het. Die pure willekeur willen ze uiteindelijk zelf ook niet. Een les op school over democratie is echt wel aan hun besteed. Iedereen gaat ervan uit dat ze het snappen, maar ze snappen het niet.
Ok, jij heb duidelijk je puberteit overgeslagen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken.
Ik begrijp je wel. Maar iedereen zal een deel van zijn natte legging moeten droogmaken. Het is echt een vereiste om elkaar de handen toe te reiken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:57 schreef Eenskijken het volgende:
bansheeboy, je moet begrijpen dat wij nederlanders geen ruk om turkije of hun tradities geven. je bent hier in nederland dus je zult je moeten aapassen. als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Want weggaan doen ze ook niet.
quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw is ontwaakt en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien![]()
Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper
ik hou wel van fascistische bakkers. Haal mijn brood tegenwoordig bij de Duitse bakker in de stad, niet meer bij de Turkse bakker. Die vent heeft even zijn ware gezicht laten zien, godverquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien![]()
Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper
Zolang het bij Anatolisch bloed blijft dan...quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang meer zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien![]()
Turken gaan massaal zelfmoord plegen zodat we geen last meer van ze hebben? Rare gast, die bakker.quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang meer zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien![]()
Leuke verzonnen fantasie verhaaltjes.Hup en nu terug naar je zolder.quote:Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Omdat het je niet zint is het een fantasie verhaal? Of heb je nog hard bewijs?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:27 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Leuke verzonnen fantasie verhaaltjes.Hup en nu terug naar je zolder.
Hahahahaha, hoeft tegenwoordig de gebeurtenis verteller niet meer met hard bewijs komen maar andersom?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:29 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Omdat het je niet zint is het een fantasie verhaal? Of heb je nog hard bewijs?
Hier, een mooi topic voor je waar je die stelling kunt neerleggen:quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:04 schreef TeenWolf het volgende:
Hahahahaha, hoeft tegenwoordig de gebeurtenis verteller niet meer met hard bewijs komen?
Wat gek.. dat bedoel ik in verband met mogelijk ontnemen van Nederlandse nationaliteit bij bepaalde vergrijpen. Dat mag alleen als je iemand niet statenloos maakt. Maar moet de Nederlandse overheid dan voor elk geval alle landen ter wereld checken of betrokkene daar een tweede nationaliteit heeft?quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er beleid uitgebracht om het uiteindelijk te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:
[..]
Hoe laag ben je dan...quote:De klacht over die illustratie kwam in Turkije terecht door een inwoner van Rotterdam.
Nog lager dan een NSB'er. Een NSB'er was tenminste nog een "nederlander".quote:
die paard? Ben jij zo'n infiltrerende nep-hollandse spion met Turkse roots die Ome Erdo regelmatig in de bips pakt?quote:
Totall recall op die Tukse paupers gaan. NL is nog steeds EU voorzitter.. Sancties instellen, overeenkomsten van tafel en handelsblokkades instellen. Moet je zien hoe snel ze op de knietjes gaan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:33 schreef ozzietukker het volgende:
Er zijn overigens wel andere mogelijkheden om Ebru naar huis te krijgen, en ik verwacht op korte termijn wel een belangrijke ontwikkeling hierin.
Ja Ebru wil vast dat haar ouders en neefjes en nichtjes worden neergeknuppeld.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik voel een kristalnacht aankomen. Weg met de donerkebab!
Dat zal Umar leren!quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik voel een kristalnacht aankomen. Weg met de donerkebab!
Hard tegen hard in Turkije werkt niet. Ik kom werkgerelateerd regelmatig in Turkije en men heeft daar en iets andere cultuur en men gaat niet willen toegeven dat men fout zat als dat het gevoel van eer aantast. Als men al echt tot sancties over gaat heeft dat een averechts effect.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:12 schreef CrashO het volgende:
[..]
Totall recall op die Tukse paupers gaan. NL is nog steeds EU voorzitter.. Sancties instellen, overeenkomsten van tafel en handelsblokkades instellen. Moet je zien hoe snel ze op de knietjes gaan.
Maarja, Markie kennende krijgt Turkije er nog 6 miljard extra bij als ze beloven Ebru niet langer dan 5 jaar te geven
Het staat er zelfs rechtsonder in door wie hij isquote:Op donderdag 5 mei 2016 12:47 schreef Arcee het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/I6zKRkN7fID2gdEPYEPO8Iksyyc=/fit-in/1024x0/filters:no_upscale()/http://metronieuws.tcdn.n(...)37311.jpg]afbeelding[/url] ]
Blijkbaar een tekening door haar zelf gemaakt.
Nee. Tekening van Linda Zoon waar Ebru voor wordt gestraft.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:47 schreef Arcee het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/I6zKRkN7fID2gdEPYEPO8Iksyyc=/fit-in/1024x0/filters:no_upscale()/http://metronieuws.tcdn.n(...)37311.jpg]afbeelding[/url] ]
Blijkbaar een tekening door haar zelf gemaakt.
Nou nee😇.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel. Maar iedereen zal een deel van zijn natte legging moeten droogmaken. Het is echt een vereiste om elkaar de handen toe te reiken.²
Ten tijde van hitler was er ook geen alternatief. Wil niet zeggen dat het dan per definitie een goede keuze was.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zijn 'vreemde trekjes' keur ik uiteraard niet goed, daarom begon ik ook mijn zin dat ik hem niet zou ophemelen.
Hij heeft veel wat zaakjes wat hij beter of anders kon aanpakken.
Maar als ik moet kiezen, zou ik toch voor Erdogan stemmen. Hier ben jij waarschijnlijk niet met mij eens. Vraag aan jouw, op wie zou jij dan stemmen of anders gezegd, wat is het alternatief?
Ik kan je alvast verklappen dat er geen alternatief is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |