Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je vervolgens de politiek in gaat, kun je er wellicht iets aan veranderen...
Klopt, en ook daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.
Maar hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?
Wat een vergelijking.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.
Nederland gaat daar niet over en jij al helemaal niet.
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..
Tot zolang daar behoefte aan is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.![]()
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar is heel wat meer voor nodig ja, maar met dat papiertje aangeven dat je je 100% Nederlander voelt en wil zijn zou al een stapje in de goede richting zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.
Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:
Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:39 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?
Zolang het om Nederlanders gaat die in Turkije wonen geen bezwaar.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
Hoezo nou weer mijn arrogantie. Dit is gewoon mijn mening. Ik stel jou vragen omdat jij een andere mening hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
Het is een Nederlandse aangelegenheid. Het gaat immers om rechtsongelijkheid in Nederland onder Nederlanders, het gaat om rechten én plichten van Nederlanders, het gaat zelfs om de reikwijdte van het Turkse strafrecht in Nederland.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:
Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het tamelijke progressieve kabinet Paars I had dan ook in tamelijk ontspannen tijden al besloten dat dubbele nationaliteiten onwenselijk waren en een andere nationaliteit moest worden opgegeven wanneer mogelijk. Die wet is echter gewoon niet uitgevoerd nadat die was aangenomen.
Beide.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Behoefte van wie? Van de personen die in Nederland geboren worden of van Turkije?
Dat zie je hier het forum ook terug. Het is blind nationalisme wat er al vanaf de jeugd ingestampt word. In de huiskamer heb je geen discussies, want wat is, dat is, daar is geen discussie over mogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:18 schreef Homey het volgende:
Er zijn meer landen die maar 1 nationaliteit accepteren. India is een voorbeeld. Bij Turkije speelt niet alleen dat overdreven nationalisme, maar ook een verdienmodel. Ze weten dat veel mensen ge-emigreerd zijn vroeger, maar de dienstplicht geldt nog altijd voor hen, want Turks paspoort. De dienstplicht kan je afkopen voor veel geld. Dat is wat veel mensen doen, tot in de 3e en 4e generatie aan toe (so much voor hun Erdogan love). Kassa voor de Turkse staat. En als ze wel komen, kunnen ze aan het oostfront gaan vechten voor de dictator. Ook interessant voor de staat.
Het blijft bizar waarom de 3e generatie een fascistische dictator steunen uit het land van hun voorouders. Echt onbegrijpelijk. Alsof 3e generatie Nederlanders in Canada en Amerika ineens in die landen op Wilders gaan stemmen als die de totale macht grijpt en overal Nederlandse vlaggen in het straatbeeld zet. Ik wed dat zeker 95% van die 3e generatie niet eens Nederland kan aanwijzen op een wereldkaart.
Idd. De wet gaat niet zover dat je actief afstand hoeft te doen van een nationaliteit die je passief hebt gekregen. Neem je echter actief en bewust een andere nationaliteit aan dan de Nederlandse, dan raak je je Nederlandse nationaliteit kwijt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
BNW gekkies en racisten, ja.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Men praat niet voor niets over de 5e colonne,
Zegt meer over jouw invulling van die term dan de eigenlijke betekenis. Of wil je gaan ontkennen dat al die afkoopsommetjes (of voetsoldaten als ze geen geld hebben) niet voordelig zijn voor de Turkse staat. Dat weten ze zelf ook wel, dus willen ze die dichtbij houden.quote:
En vergeet onze gouden Olympiër Jorrit Bergsma niet, die net op tijd tot de ontdekking kwam dat hij zijn paspoort kwijt zou raken als hij voor de Kazachstan-route zou kiezen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vervolgens krijg je dit soort grappen:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_nationaliteit.html
Collateral damage.
Die wet is gewoon niet uitgevoerd, je moet naar het consulaat en formuliertjes invullen? Laat dan maar zitten hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Dan registreer je ze gewoon als Nederlander en laat je Turkije en Marokko maar uitzoeken wie dat zijn, vanuit die landen uiteraard.quote:Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
Ja want daar hebben de racisten het doorgaans over als ze die termen gebruiken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zegt meer over jouw invulling van die term dan de eigenlijke betekenis. Of wil je gaan ontkennen dat al die afkoopsommetjes (of voetsoldaten als ze geen geld hebben) niet voordelig zijn voor de Turkse staat. Dat weten ze zelf ook wel, dus willen ze die dichtbij houden.
Hoe gaat het nu dan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan registreer je ze gewoon als Nederlander en laat je Turkije en Marokko maar uitzoeken wie dat zijn, vanuit die landen uiteraard.
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij wordt elke geboorte van iemand met ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit als zodanig geregistreerd en worden die gegevens gedeeld en in het paspoort gezet, zodat Turkije ze 18 jaar later kan oproepen voor militaire dienst.quote:
Door Nederlandse autoriteiten? Nee hoor. Sterker nog, bestaande registraties zijn ook uit het bevolkingsregister geschrapt: https://www.rijksoverheid(...)rapt-uit-registratiequote:Op vrijdag 29 april 2016 17:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij wordt elke geboorte van iemand met ook de Turkse of Marokkaanse nationaliteit als zodanig geregistreerd en worden die gegevens gedeeld en in het paspoort gezet, zodat Turkije ze 18 jaar later kan oproepen voor militaire dienst.
Wel grappig dat je er wederom racisten bij moet halen in een discussie waar Nederlanders de Turken liever als volle Nederlander zouden willen zien zonder een dubbel paspoort, waarbij de loyaliteit duidelijk verdeeld is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja want daar hebben de racisten het doorgaans over als ze die termen gebruiken.
Wel grappig dat je geen hand in eigen boezem durft te steken. Het is natuurlijk makkelijker om met het vingertje te wijzen naar irrelevante zaken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wel grappig dat je er wederom racisten bij moet halen in een discussie waar Nederlanders de Turken liever als volle Nederlander zouden willen zien zonder een dubbel paspoort, waarbij de loyaliteit duidelijk verdeeld is.
Heb je ook een linkje naar hoe het uiteindelijk in de wet is komen te staan, want aan voorstellen alleen hebben we niks. Niet om vervelend te doen, maar ik zie hierin en andere berichten slechts een wetgevingstraject in een heel pril stadium.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Door Nederlandse autoriteiten? Nee hoor. Sterker nog, bestaande registraties zijn ook uit het bevolkingsregister geschrapt: https://www.rijksoverheid(...)rapt-uit-registratie
Oh ja, weer dat stukje gebrek aan zelfreflectiequote:Op vrijdag 29 april 2016 17:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wel grappig dat je geen hand in eigen boezem durft te steken. Het is natuurlijk makkelijker om met het vingertje te wijzen naar irrelevante zaken.
Het is in de wet opgenomen:quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje naar hoe het uiteindelijk in de wet is komen te staan, want aan voorstellen alleen hebben we niks. Niet om vervelend te doen, maar ik zie hierin en andere berichten slechts een wetgevingstraject in een heel pril stadium.
En het schrappen?quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is in de wet opgenomen:
Artikel 2.7 van de Wet basisregistratie personen:
"1 In de basisregistratie worden over de ingeschrevene uitsluitend de volgende gegevens opgenomen:
(...)
4. gegevens over de nationaliteit, met dien verstande dat geen gegevens over een vreemde nationaliteit worden opgenomen naast gegevens over het Nederlanderschap of het feit dat de betrokkene als Nederlander wordt behandeld;"
Dus het gaat jou niet eens om het papiertje. Je eist volledige assimilatie. Turken dienen hun afkomst te verloochenen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Oh ja, weer dat stukje gebrek aan zelfreflectieWaarom zou je in godsnaam een dubbel paspoort willen houden terwijl je in Nederland woont en geboren ben. Omdat je liever toch ook Turk blijf, maar dan wel wijzen naar anderen dat ze racist zouden zijn.
Als je zo overduidelijk vast wil houden aan je afkomst moet je ook niet raar opkijken dat anderen je ook zo blijven zien en je niet als Nederlander beschouwen.
Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er beleid uitgebracht om het uiteindelijk te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:quote:
quote:Registreert de gemeente mijn dubbele nationaliteit?
Nee, als u de Nederlandse nationaliteit hebt, dan registreert de overheid daarnaast geen andere nationaliteit meer. Dit is een landelijke maatregel en geldt sinds 6 januari 2014. Op 31 januari 2015 zijn ook de bestaande registraties aangepast. Alle nationaliteiten behalve de Nederlandse zijn verwijderd uit de Basisregistratie Personen (BRP).
Mooi. Al ben ik daarmee nog niet zeker dat Turkije daarmee helemaal geen toegang heeft tot die informatie. Hoe roepen ze dan sindsdien Nederlanders van Turkse afkomst op voor de dienstplicht?quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik kan het betreffende artikel niet zo snel vinden. Mogelijk is er ergens beleid uitgebracht om het te bewerkstelligen. Op de site van de gemeente Amsterdam lees ik:
[..]
Het heeft sowieso zin want dan is de rechtsongelijkheid weg, is de lange arm van Erdogan een stukje minder krachtig en wordt de integratie bevordert. Er wordt altijd zo spastisch over gedaan, alsof het voor die Nederlanders een straf zou zijn om dezelfde rechten en plichten te hebben als andere Nederlanders. Dan moet er altijd iets persoonlijks van gemaakt worden, over hoe de Nederlands de Nederlander in kwestie zich voelt. Dat heeft er niks mee te maken, als iemand zich Fries voelt en geen Nederlander dan is dat zo, daar heeft de staat niets mee van doen, maar nationaliteit is bij uitstek een staatsaangelegenheid.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus het gaat jou niet eens om het papiertje. Je eist volledige assimilatie. Turken dienen hun afkomst te verloochenen.
En daarom heeft het geen zin om papiertjes op te geven. Voor sommige rupsjes is het nooit genoeg.
Is dat zo vreemd dan als je al 3 generaties woonachtig bent in het land waar je "graag" wilt wonen. Als je nu naar Canada gaat dan herken je daar echt de kleinkinderen niet meer terug van de mensen die daar in de jaren '50 '60 naartoe geëmigreerd zijn, Nederlands spreken ze al helemaal niet meer.quote:
En dat is ook een beetje de vicieuze cirkel: Ik blijf turk, want Nederlanders racisten zien me als Turk, en daarom blijf ik maar Turk.quote:En daarom heeft het geen zin om papiertjes op te geven. Voor sommige rupsjes is het nooit genoeg.
Dat is niet helemaal waar. Ettermarokkaantjes zijn dat meestal omdat niemand ze corrigeert. De familie zit thuis en ziet het niet - de Nederlander die het lef heeft een Marokkaan te corrigeren krijgt meteen 20 man op zijn dak want "dat is niet acceptabel".quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ettermarokkaantjes zijn ettermarokkaantjes omdat ze naar niemand luisteren.
Etter²
Ik denk dat het lastig te bevatten is dat wanneer je hier geboren en getogen bent, de taal spreekt en naar school gaat of een baan hebt je identiteit dan ook ontleent aan nationaliteit. Het land waar je drie weken per jaar op vakantie gaat (ik chargeer). Alsof je met je hoofd hier bent en met je hart elders.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dus het gaat jou niet eens om het papiertje. Je eist volledige assimilatie. Turken dienen hun afkomst te verloochenen.
En daarom heeft het geen zin om papiertjes op te geven. Voor sommige rupsjes is het nooit genoeg.
Wat jij denk ik mist, is dat het geen kwestie van of of is, maar een kwestie van en en. De derde (en vierde) generatie Nederturken zal begrijpen dat bij hen de term "Nederlander" de lading niet volledig dekt, maar hetzelfde geldt voor "Turk".quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig te bevatten is dat wanneer je hier geboren en getogen bent, de taal spreekt en naar school gaat of een baan hebt je identiteit dan ook ontleent aan nationaliteit. Het land waar je drie weken per jaar op vakantie gaat (ik chargeer). Alsof je met je hoofd hier bent en met je hart elders.
Wat precies maakt dit zo belangrijk (even voor het gemak de wettelijke bepalingen buiten beschouwing latend)?
Ik zou niet weten hoe Turkije iemand kan oproepen als zijn ouders hem niet hebben ingeschreven bij de Turkse autoriteiten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mooi. Al ben ik daarmee nog niet zeker dat Turkije daarmee helemaal geen toegang heeft tot die informatie. Hoe roepen ze dan sindsdien Nederlanders van Turkse afkomst op voor de dienstplicht?
1. Welke rechtsongelijkheid heb je het nu over?quote:Het heeft sowieso zin want dan is de rechtsongelijkheid weg, is de lange arm van Erdogan een stukje minder krachtig en wordt de integratie bevordert. Er wordt altijd zo spastisch over gedaan, alsof het voor die Nederlanders een straf zou zijn om dezelfde rechten en plichten te hebben als andere Nederlanders. Dan moet er altijd iets persoonlijks van gemaakt worden, over hoe de Nederlands de Nederlander in kwestie zich voelt. Dat heeft er niks mee te maken, als iemand zich Fries voelt en geen Nederlander dan is dat zo, daar heeft de staat niets mee van doen, maar nationaliteit is bij uitstek een staatsaangelegenheid.
Ik begrijp het oprecht niet, dus vandaar ik ook deze vraag bij je neerleg.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat jij denk ik mist, is dat het geen kwestie van of of is, maar een kwestie van en en. De derde (en vierde) generatie Nederturken zal begrijpen dat bij hen de term "Nederlander" de lading niet volledig dekt, maar hetzelfde geldt voor "Turk".
En dan heb je het land van drie weken per jaar op vakantie, maar daar houdt de link met Turkije niet op. Turkije zit in de opvoeding, in de keuken, in de muziek, voetbal etc. En het is maar wat jij ziet onder "hart", want zeker ook als het gaat om jongere generaties is bij de meesten het centrum van hun leven in Nederland gelegen: familie, vrienden, kennissen, huis, werk etc.
En over het belang: dat zal inderdaad in het praktische zitten. Wat anders?
Alles kan, je kan ook ethisch zuiveren en mensen in kampen vergassen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel. Het is alleen niet slim.
Maar het kan zeker.
Het is alleen maar speculeren hoe het er over een aantal generaties uit gaat zien. Een voorbeeld kan je misschien zien in de Hindoestanen waarvan de band met India al een stuk minder is, al zijn er natuurlijk wel invloeden. Mijn inschatting is dat Turkse invloeden zullen blijven, maar dat de band met Turkije minder zal zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp het oprecht niet, dus vandaar ik ook deze vraag bij je neerleg.
Bedankt voor je reply. Ik maak eruit op dat nationaliteit een grote factor is om de focus op het geboorteland van de (voor)ouders te houden. Tien of twintig generaties na jou zijn de kinderen die dan geboren in deze bevolkingsgroep worden nog steeds Turks.
Zo blijft in stand dat de term 'Nederlander' de lading niet gaat dekken. Een gemiste kans, vind ik.
Dat denk ik niet. Voor veel Turken die hier geboren en getogen zijn is Erdogan hun leider.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is alleen maar speculeren hoe het er over een aantal generaties uit gaat zien. Een voorbeeld kan je misschien zien in de Hindoestanen waarvan de band met India al een stuk minder is, al zijn er natuurlijk wel invloeden. Mijn inschatting is dat Turkse invloeden zullen blijven, maar dat de band met Turkije minder zal zijn.
Want dat is ook echt vergelijkbaar met het afstand doen van de 2e nationaliteit in je paspoortquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:02 schreef Ceberut het volgende:
Alles kan, je kan ook ethisch zuiveren en mensen in kampen vergassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |