Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom zou het goed zijn om ze kleur te laten bekennen en voor slechts één paspoort te laten kiezen..
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je vervolgens de politiek in gaat, kun je er wellicht iets aan veranderen...
Klopt, en ook daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
Exact, zoals expats en geëmigreerden die hun Nederlandse nationaliteit hebben behouden ook gewoon hun Nederlands stemrecht houden ook al komen ze er zelf wellicht nooit.
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Goed voor wie? Dan vind je vast wel weer iets nieuws om verongelijkt over te zijn.
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:23 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Met Erdogan aan de macht? Grapje zeker.
Maar hoe ver trek je dit door? Mogen de mensen uit de 17e generatie ook nog stemmen? Hebben zij ook nog een dubbel paspoort?
Wat een vergelijking.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als een Liechtensteins chocolademerk morgen bedenkt dat het een leuke marketingstunt is om in hun chocoladerepen gouden wikkels te verstoppen die recht geven op de Liechtensteinse nationaliteit dan is dat hun goed recht. Hetzelfde als Frankrijk besluit om iedereen die Frank/Frans heet de Franse nationaliteit cadeau te doen.
Nederland gaat daar niet over en jij al helemaal niet.
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Goed voor Nederland misschien, goed voor het saamhorigheidsgevoel dat we allemaal samen Nederlanders zijn en niet een gedeelte zich uitgesproken manifesteert als Turk of Marokkaan en er dus duidelijk niet bij willen horen..
Tot zolang daar behoefte aan is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.![]()
Maar geef eens een normaal antwoord op mijn vraag. Tot hoe ver wil je doorgaan met het verstrekken van een dubbel paspoort en daarbij horende stemrecht in Turkije?
Daar is heel wat meer voor nodig ja, maar met dat papiertje aangeven dat je je 100% Nederlander voelt en wil zijn zou al een stapje in de goede richting zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisme zit tussen de oren bij de racisten. Dat los je niet op door een stuk papier bij een ander te verbieden.
Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:
Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:39 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ja dat Turkije dat bepaald weet ik nou wel idd. Maar tot hoe lang moet je dit door trekken?
Zolang het om Nederlanders gaat die in Turkije wonen geen bezwaar.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
Hoezo nou weer mijn arrogantie. Dit is gewoon mijn mening. Ik stel jou vragen omdat jij een andere mening hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:42 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zolang Turkije dat wil. Jouw arrogantie om dat voor hen te willen bepalen vind ik nogal ver gaan. Hoe zou jij reageren als Turken menen te moeten gaan roeptoeteren wie er wel en niet mogen stemmen voor het Nederlandse parlement?
Het is een Nederlandse aangelegenheid. Het gaat immers om rechtsongelijkheid in Nederland onder Nederlanders, het gaat om rechten én plichten van Nederlanders, het gaat zelfs om de reikwijdte van het Turkse strafrecht in Nederland.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daar heb ik al diverse malen antwoord op gegeven:
Er is maar 1 land dat gaat over het verstrekken van de Turkse nationaliteit en/of het Turkse stemrecht en dat is Turkije.
Ik zou behoorlijk pissig worden als Turken ons zouden menen te moeten gaan vertellen wie er wel of niet in aanmerking komen voor de Nederlandse nationaliteit en/of stemrecht. Dus is het niet meer dan logisch dat ik me als niet-Turk niet ga bemoeien met Turkse aangelegenheden.
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het tamelijke progressieve kabinet Paars I had dan ook in tamelijk ontspannen tijden al besloten dat dubbele nationaliteiten onwenselijk waren en een andere nationaliteit moest worden opgegeven wanneer mogelijk. Die wet is echter gewoon niet uitgevoerd nadat die was aangenomen.
Beide.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Behoefte van wie? Van de personen die in Nederland geboren worden of van Turkije?
Dat zie je hier het forum ook terug. Het is blind nationalisme wat er al vanaf de jeugd ingestampt word. In de huiskamer heb je geen discussies, want wat is, dat is, daar is geen discussie over mogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:18 schreef Homey het volgende:
Er zijn meer landen die maar 1 nationaliteit accepteren. India is een voorbeeld. Bij Turkije speelt niet alleen dat overdreven nationalisme, maar ook een verdienmodel. Ze weten dat veel mensen ge-emigreerd zijn vroeger, maar de dienstplicht geldt nog altijd voor hen, want Turks paspoort. De dienstplicht kan je afkopen voor veel geld. Dat is wat veel mensen doen, tot in de 3e en 4e generatie aan toe (so much voor hun Erdogan love). Kassa voor de Turkse staat. En als ze wel komen, kunnen ze aan het oostfront gaan vechten voor de dictator. Ook interessant voor de staat.
Het blijft bizar waarom de 3e generatie een fascistische dictator steunen uit het land van hun voorouders. Echt onbegrijpelijk. Alsof 3e generatie Nederlanders in Canada en Amerika ineens in die landen op Wilders gaan stemmen als die de totale macht grijpt en overal Nederlandse vlaggen in het straatbeeld zet. Ik wed dat zeker 95% van die 3e generatie niet eens Nederland kan aanwijzen op een wereldkaart.
Idd. De wet gaat niet zover dat je actief afstand hoeft te doen van een nationaliteit die je passief hebt gekregen. Neem je echter actief en bewust een andere nationaliteit aan dan de Nederlandse, dan raak je je Nederlandse nationaliteit kwijt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
BNW gekkies en racisten, ja.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Men praat niet voor niets over de 5e colonne,
Zegt meer over jouw invulling van die term dan de eigenlijke betekenis. Of wil je gaan ontkennen dat al die afkoopsommetjes (of voetsoldaten als ze geen geld hebben) niet voordelig zijn voor de Turkse staat. Dat weten ze zelf ook wel, dus willen ze die dichtbij houden.quote:
En vergeet onze gouden Olympiër Jorrit Bergsma niet, die net op tijd tot de ontdekking kwam dat hij zijn paspoort kwijt zou raken als hij voor de Kazachstan-route zou kiezen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vervolgens krijg je dit soort grappen:
http://www.powned.tv/nieu(...)n_nationaliteit.html
Collateral damage.
Die wet is gewoon niet uitgevoerd, je moet naar het consulaat en formuliertjes invullen? Laat dan maar zitten hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij wordt die wet wel degelijk uitgevoerd, alleen slechts in het geval dat een niet-Nederlander ervoor kiest de Nederlandse nationaliteit aan te vragen en in het geval dat een Nederlander ervoor kiest een andere nationaliteit aan te vragen.
Dan registreer je ze gewoon als Nederlander en laat je Turkije en Marokko maar uitzoeken wie dat zijn, vanuit die landen uiteraard.quote:Baby's die bij geboorte meerdere nationaliteiten krijgen worden niet gedwongen een keuze te maken, de meesten zijn daar op die leeftijd overigens ook nog niet toe in staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |