abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161805456
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Voor veel Turken die hier geboren en getogen zijn is Erdogan hun leider.
Als dit de praktijk nu is en deze praktijk wordt niet gewijzigd is er geen enkele andere aanwijzing dat de kinderen van tien generaties in de toekomst de president van Turkije als hun leider beschouwen, volgens mij.
Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:24:00 #102
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161805567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik ken ook Turken die er precies tussenin zitten. En ik snap echt wel hoe moeilijk dat voor ze is, het lijkt mij ook echt een ramp. Toch is dit Nederland, en moeten we er hier wat van zien te maken.
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.
Vanzelfsprekend blijf je dan altijd Turk ongeacht je hier geboren bent, naar school gaat of hier een huis hebt gekocht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161806546
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 19:24 schreef damian5700 het volgende:
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doe alleen de vaststelling dat de wetgeving in Turkije in de lengte der tijd de nakomelingen van migrantengroepen in het buitenland hun afkomst blijft articuleren.
Vanzelfsprekend blijf je dan altijd Turk ongeacht je hier geboren bent, naar school gaat of hier een huis hebt gekocht.
Ik bedoel er Turken mee, die daadwerkelijk wel om Nederland geven maar ook om hun afkomst en familie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161806826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe Turkije iemand kan oproepen als zijn ouders hem niet hebben ingeschreven bij de Turkse autoriteiten.
Dat weet ik ook niet, ik kan het alleen nog niet uitsluiten. En dat inschrijven bij buitenlandse autoriteiten of het vervullen van de dienstplicht moeten we dan maar strafbaar stellen dan wel sanctioneren met het verlies van het Nederlanderschap.

quote:
1. Welke rechtsongelijkheid heb je het nu over?
Een nationaliteit is een verzameling rechten en plichten van een individu tegenover een staat.
quote:
2. De lange arm van Erdogan is een verzinsel en al was het waar, Erdogan is een tijdelijk fenomeen. Kun je specifieker benoemen waar je op doelt?
Het probleem was er ook al voor Erdogan en zal na Erdogan ook niet helemaal weg zijn.

quote:
3. Nergens uit blijkt dat het ontbreken van een papiertje integratie zou bevorderen. Bovendien is integratie zo subjectief als wat.
Feit is dat de integratie van bevolkingsgroepen die hun eigen nationaliteit behouden helemaal niet goed gaat, en die moederlanden ook ijveren om de banden met dat land stevig aangetrokken te houden uit eigenbelang. Een beetje boerenverstand volstaat om vast te stellen dat dat de integratie hindert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161807294
Waarom is dit megalomane typ elke dag op tv, wat boeit dit?
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:37:43 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161809874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:31 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ettermarokkaantjes zijn dat meestal omdat niemand ze corrigeert.
Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:

A. Ze laten zich niet corrigeren
B. Ze doen veel uit zicht. Ouders weten niet alles.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_161809984
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet om legendarisch te doen, maar ik ben zelf een Marocnederlander. Ik weet waar ik het over heb:

Ouders falen dus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:44:50 #108
13462 BansheeBoy
pi_161810247
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Ouders falen dus.
Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161810319
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En waarom niet verwijtbaar?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161811612
quote:

[..]

Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken. Bovendien vind ik dit altijd zo'n zwaktebod. Van een moslima die aan de andere kant van de stad bwvs een sigaret opsteekt, weten de ouders nog voor ze thuis is wat ze gedaan heeft, maar van de overvallen of het meisje achter het raam door zoonlief weten ze zgn nooit iets af. Geloof ik niks van.
pi_161818230
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.

Of is jouw ervaring anders ?

B. Tsja. Wat gaan ze daar aan doen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kassamiep op 30-04-2016 09:38:38 ]
pi_161818926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Bij A: deels omdat hen al van vroegs af aan wordt ingeprent dat ze dat ook niet hoeven te laten corrigeren door "Hollanders". Vandaar dat zoveel ettertjes "autoriteit" van Nederlanders in wat voor vorm dan ook (incl. leraren, scheidsrechters, ambulancemedewerkers etc) zovaak niet kunnen accepteren - met de bekende ellende tot gevolg. En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.

Of is jouw ervaring anders ?

B. Tsja. Wat gaan ze daar aan doen ?
Nederigheid aanleren.
pi_161820534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Turkije is onder Atatürk omgevormd tot een seculiere staat. Met een strenge scheiding van religie en staat. Wat met name door het leger streng werd gehandhaafd. En heeft zich zeker in vergelijking met andere moslim landen modern ontwikkeld. Vervolgens is Erdogan aan de macht gekomen die Turkije eigenlijk zou willen omvormen naar een meer radicale moslim staat. En zijn tegenstanders binnen de rechterlijke macht en leger zitten nu vrijwel allemaal in de gevangenis. Dus dat honderd jaar achterlopen viel dus in de eerste instantie wel mee.
Ik weet het maar momenteel is het helaas wel weer zo. Ik durf er niet over te speculeren of dat het een incident is of dat er misschien toch meer achter zit. Je zou ook kunnen stellen dat juist door het onderdrukken van de beweging die de staat en de religie willen koppelen er een voedingsbodem was waar Erdogan van profiteert doordat die mensen niet de ontwikkelingen konden bijhouden. Wat vind jij van die stelling?
Natuurlijk ben ik een voorstander van een seculiere staat maar ja, als in Turkije veel mensen dat niet zijn...

Ik wil verder niet oordelen over Turkije, het gaat mij om de vaststelling dat de culturele verschillen erg groot zijn. Stel dat dat ooit verandert dan kan onze relatie met Turkije eveneens veranderen. Dan nog zou ik altijd een tegenstander zijn van uitbreiding van de EU naar Turkije (mocht de EU dan nog bestaan, ik voorzie dat de EU tegen die tijd in ieder geval niet meer onder die naam in die vorm zal bestaan) en dit zou dan los staan van Turkije, ik geloof gewoon niet dat het goed is voor de landen die lid zijn van zo'n (con)federatie wanneer het gebied zo groot wordt. Je ziet nu al dat de EU extreem intensief wordt bewerkt door lobby's en dat EU-beleid vaak slecht uitpakt voor indiviudele staten omdat niet alles wat goed is voor de EU ook goed is voor die staten.
een sidenote, ik ben nog steeds pissed dat de EU ons de gloeilamp heeft afgepakt en dit stel ik als groene jongen die een zeer geringe bijdrage levert aan het verkloten van onze planeet in vergelijking met >95% van de mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-04-2016 12:05:25 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161820635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:36 schreef Kassamiep het volgende:
En de Marokkaanse gemeenschap doet hier hard aan mee - zelfs de "buurtvaders" verklaren zonder gene en openlijk dat Nederlanders niet het recht hebben om een Marokkaans kind te corrigeren.
LOL
Ze zijn niet geďntegreerd en ze kennen de cultuur van hun ouders niet. :|W
In de Marokkaanse samenleving is het juist heel erg gebruikelijk dat de omgeving het kind corrigeert, dat hangt samen met het feit dat de ouders het zo weinig doen. Voor mij maakt het geen verschil of dat ik een Poldermarokkaans kind of een autochtoon/autochtoons (?) kind zich slecht zie gedragen (bijvoorbeeld bij zwerfafval, dierenmishandeling of met een groep tegen 1 iemand gericht zijn), ik zal er wat van zeggen als ik het zie.
#NoDAPL
pi_161820682
Ik heb het idee dat sommige Turken en Marokkanen iets heel erg niet begrijpen. Dan zie je bij Pauw twee Turken die door iedereen heenpraten, een vrouw krijgt het woord maar zij denderen er gewoon doorheen, je gelooft het niet. Ze moeten bijna met drie man vastgehouden worden om eindelijk hun bek eens dicht te houden. En die twee hebben het dan over hun zoontjes die ze goeie manieren leren.
http://www.npo.nl/pauw/25-04-2016/VARA_101377267

Hetzelfde over democratie, ik denk dat veel Turken en Marokkanen niet begrijpen wat democratie is. Ze snappen het belang niet van persvrijheid. Totdat ze zelf opgepakt worden voor het bekijken van een of ander filmpje, want de grens waar iemand opgepakt wordt en wanneer niet, is heel vaag in een dictatuur. Pas als ze dat zelf voelen, begrijpen ze het. Die pure willekeur willen ze uiteindelijk zelf ook niet. Een les op school over democratie is echt wel aan hun besteed. Iedereen gaat ervan uit dat ze het snappen, maar ze snappen het niet.
pi_161820704
quote:

[..]

Ouders falen zeker, maar vaak niet verwijtbaar.
Waarom vindt jij dat het niet verwijtbaar is?
Verder vind ik dat verwijten niet interessant, het gaat er om dat je de problemen die er zijn oplost. In dit concrete geval: als vastgesteld wordt dat Poldermarokkaanse ouders niet in staat zijn om hun kindjes goed op te voeden dan moet de samenleving het maar overnemen. Verplichte peuterspeelzaal (minimaal 80% autochtone kindjes ;)) en veprlichte kleuterschool lijkt me alvast een goede start. Verder bij slecht gedrag meer maatschappelijke begeleiding buiten huis en buiten schooltijd zodat het kind meer op een positieve manier wordt beďnvloed. En natuurlijk gesprekken hebben met de ouders.
#NoDAPL
pi_161820732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat sommige Turken en Marokkanen iets heel erg niet begrijpen. Dan zie je bij Pauw twee Turken die door iedereen heenpraten, een vrouw krijgt het woord maar zij denderen er gewoon doorheen, je gelooft het niet. Ze moeten bijna met drie man vastgehouden worden om eindelijk hun bek eens dicht te houden. En die twee hebben het dan over hun zoontjes die ze goeie manieren leren.

Hetzelfde over democratie, ik denk dat veel Turken en Marokkanen niet begrijpen wat democratie is. Ze snappen het belang niet van persvrijheid. Totdat ze zelf opgepakt worden voor het bekijken van een of ander filmpje, want de grens waar iemand opgepakt wordt en wanneer niet, is heel vaag in een dictatuur. Pas als ze dat zelf voelen, begrijpen ze het. Die pure willekeur willen ze uiteindelijk zelf ook niet. Een les op school over democratie is echt wel aan hun besteed. Iedereen gaat ervan uit dat ze het snappen, maar ze snappen het niet.
Daar leiden de Nederlandse kindjes onder, die hebben meer aan lessen voor rekenen, taal, aardrijkskunde...
Een goed intergratietraject ligt meer voor de hand maar dat is blijkbaar weer te hoog gegrepen voor onze overheid (bij een goed integratietraject hoort meer dan een verplicht cursusje) en MBO-scholen die die integratiecursusjes hebben verzorgd.
#NoDAPL
pi_161833542
Zijn er nog vochtige updates?
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:50:15 #119
13462 BansheeBoy
pi_161835133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, het is je taak als ouder om te weten. Niet weten is per definitie je verantwoordelijkheid verzaken.
Ok, jij heb duidelijk je puberteit overgeslagen. :{

pi_161835357
bansheeboy, je moet begrijpen dat wij nederlanders geen ruk om turkije of hun tradities geven. je bent hier in nederland dus je zult je moeten aapassen. als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Want weggaan doen ze ook niet.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:58:59 #121
13462 BansheeBoy
pi_161835406
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:57 schreef Eenskijken het volgende:
bansheeboy, je moet begrijpen dat wij nederlanders geen ruk om turkije of hun tradities geven. je bent hier in nederland dus je zult je moeten aapassen. als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Want weggaan doen ze ook niet.
Ik begrijp je wel. Maar iedereen zal een deel van zijn natte legging moeten droogmaken. Het is echt een vereiste om elkaar de handen toe te reiken. :{

pi_161835540
ik denk dat dat al lang gebeurt (vanaf nederlandse kant, niet zozeer turkse kant), maar de uitgereikte hand wordt niet geaccepteerd, ja, alleen om het geld (uitkeringen) in ontvangst te nemen, maar verder willen ze van niets weten. Het is een beetje alsof je wel de lusten wil, maar als dan om de lasten gevraagd wordt, de vingers in de oren wordt gestoken en roept van 'lala, ik weet van niets, ik ken deze cultuur niet'. zo werkt niet natuurlijk niet. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijk nemen,
There are only 151 Pokémon.
pi_161835637
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang meer zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper :W

[ Bericht 0% gewijzigd door cofox op 30-04-2016 23:25:19 ]
pi_161835852
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw is ontwaakt en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

Je begrijpt wel dat dit de laatste keer is dat ik hier brood heb gekocht bij deze mafklapper :W
_O-
pi_161836003
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:08 schreef cofox het volgende:
Vandaag sprak ik de Turkse bakker van hier om de hoek hij zei dat de Ottomaanse leeuw ontwaakt is en het niet lang zal duren voordat het Antolisch bloed door de Europse straten zal vloeien :')

ik hou wel van fascistische bakkers. Haal mijn brood tegenwoordig bij de Duitse bakker in de stad, niet meer bij de Turkse bakker. Die vent heeft even zijn ware gezicht laten zien, godver :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')